OT: zmenseny tisk

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 21.4.2006 13:56:48

Zdravim,

omlouvam se za OT, ale predpokladam ze s tiskem se tu pereme skoro
vsichni.

Mam dokument ve wordu, ci PDFku a ten je na A4. Potrebuju ale tenhle
dokument zmensit tak, aby se me vesel do DVD krabicky (12.5 x 18cm).
Uprava ve wordu neni mozna (prilis tabulek a obrazku - z toho bych se
oteckoval).

Nevite jak na to? Lze to nejak nastavit? Word ma treba zoom pri tisku
na konkretni papir (nabizi A4, B4, B5, obalky,..) ale nikoliv vlastni
rozmer. Nevite jak pridat tento rozmer mezi podporovane rozmery papiru
tiskarny? Nikde jsem to nenasel. Diky!

TR

Parametry transakci Firebird

Nebude problem v trvani te update transakce? Transakci pro cteni bych udelal
snapshot a muze klidne trvat skoro vecne, treba dokud si uzivatel nevyvola
obcerstveni dat (nebo ho nevyvola automaticky program treba po update nebo
insertu aby videl sva vlastni data). Zato transakce na update by mela byt co
nejkratsi, tedy nastartovat ji az kdyz skutecne chci provest update nebo
insert SQL prikaz a hned jak to projde tak ukoncit. V zadnem pripade by asi
behem teto transakce nemel program komunikovat s uzivatelem ani delat nejake
casove narocne operace. Nejlepsi je mezi startem a ukoncenim update
transakce nedelat vubec nic jineho nez prave jen provest potrebne update
prikazy SQL.

> pripojenu jednu Databazi, dve Query, dve transakce. Jedna Query pouze
> cte data, druhou zapisuji. Ke stejne databazi jeste pristupuje jiny SW.
> Kolizi mezi mym a tim druhym SW jsem nikdy nepozoroval, ale pokud
> spustim vice instanci meho SW, objevi se chyba:
> deadlock - update conflicts with concurrent update
> Parametry transakci mam nastaveny takto:
> 1:
> concurrency
> read
> wait

Parametry transakci Firebird

[*] Jiri Rocnak <rocnak(zv)admiscz(tec)net> - 21.4.2006 15:22:54

Zdravim,

Mam trochu nejasno v parametrech transakci nad Firebird (IBX
komponenty). Zatim se mi tyto problemy vyhybaly. V aplikaci mam
[...]
2:
concurrency
write
rec_version
wait
Na databazi nastavuji pouze: lc_ctype=WIN1250

Co mam tedy spatne? Nebo mi chybi nejaky parametr databazoveho spojeni -
shared nebo tak neco?

Diky, Jiri.

zmenseny tisk

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <konf(zv)rotursoft.sk> - 21.4.2006 15:00:53

Tomas Rosa wrote:
> [...]
> na konkretni papir (nabizi A4, B4, B5, obalky,..) ale nikoliv vlastni
> rozmer. Nevite jak pridat tento rozmer mezi podporovane rozmery papiru

Neskusal si FinePrint? Tam rozne moznosti tlace a mozno tam najdes aj to
co hladas.

TRoland.

Prevod napovedy *.hlp do *.htm -- Delphi 5

[*] Ing. Zdenek Gala <zgala(zv)atlas(tec)cz> - 22.4.2006 01:49:37

Dobry den, dostal jsem za ukol vyresit vyse uvedene. Muzete mi neco poradit.
Nejlepe nefakou free utilitu.
Dekuji, Z. Gala.

Firebird v Linuxu - Access to UDF library "ddudf.s

[*] develop <develop(zv)lmss(tec)cz> - 21.4.2006 23:13:26

vlastnikem UDF knihoven by mel byt firebird.......

From: <lelicek(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> Vsechno funguje OK, pouze .NET klient nahradi vsechny znaky s
> diakritikou dvojici znaku "??". Nemuzu prijit na to v cem je chyba,

Chyba je samozrejme na serveru, vzdy hledej chybu v te Borland SOAP
implementaci. Musis nastavit na serveru v TSOAPDomConv.Options:
[soTryAllSchema, soRootRefNodesToBody, soUTF8InHeader, soUTF8EncodeXML]

> co nastavit protoze klient v D2005 prenasi znaky korektne. Nejsem
> schopen server prepsat dostatecne rychle do .NET, protoze je dost

Tak to si jeste uzijes ...

Petr Vones

webkamera

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 26.4.2006 10:53:18

Preji dobry den,
potreboval bych poradit, jak mam do sveho programu online pripojit obrazova
data z webkamery.

Predem dik Petr

webkamera

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.4.2006 11:07:19

Ahoj

Petr Vetesnik napsal(a):
> potreboval bych poradit, jak mam do sveho programu online pripojit obrazova
> data z webkamery.

je to sice desne stary a mozna prasacky napsany, ale svyho casu to
fungovalo: http://www.peca(tec)cz/delphi/kamera.zip

Peca

Virtualni tiskarna

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 26.4.2006 11:33:21

Pavel Poles dne 24 Apr 2006 v 17:42:

> Tam je videt pouze pocet stranek (Win XP), ne pocet kopii, a pocet
> stranek je bohuzel ne celkovy ale pro jednu kopii :-(

Ja mam pocit, ze nekde v podrobnostech o te tiskove uloze se slo dopidit i toho poctu kopii,
pouzival jsem to pri tisku etiket - doufam, ze to zas neni jen s nejakym urcitym ovladacem. Ale
primo v tom seznamu opravdu ne - muselo se "dovnitr".

Karel Rys

webkamera

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 26.4.2006 12:11:24

> potreboval bych poradit, jak mam do sveho programu online pripojit
> obrazova data z webkamery.

Podivej se na

http://sourceforge.net/projects/dspack

Zvo.

Jake komponenty pro pripojeni k SQL databazim

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 26.4.2006 15:27:37

ADO a Oracle naprosty problem ukladani null hodnot, Date, sql s podsminkami
na datum, apod. Po zakoupeni ODAC (CoreLab) situace naprosto standartni a
spokojenost.

DOA ma jednu nevyhodu / nestandartni volani
(query.SetVariable('C_FAK',edt_Fa.Text) misto query.parambyname....)

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

Ano, muzes.

Ludek

webkamera

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 27.4.2006 11:21:05

Fotak nebo videokameru cestou IR: http://winlirc.sourceforge.net/

>V teto souvislosti se zeptam, zda nekdo nema zkusenosti s programovym
> ovladanim snimaciho zarizeni s vyssim rozlisenim, nez poskutuje webkamera
> (napr. Digitalni fotoaparat)?
> Jan Dvorak

TIdUDPServer, TObjectQueue a vlakna

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 27.4.2006 11:33:06

Zdravim,
potreboval bych ujasnit jednu vec.

Mam UDP server (TIdUDPServer), nastaveny s ThreadedEvent na false a metodou navesenou na OnUDPRead. V teto metode zpracovavam prichozi data a posilam zpet klientovi potvrzujici data, to je ale nepodstatne. Nakonec data, ktera prisla, ulozim do fronty. K tomu jsem pouzil TObjectQueue, do kteho ukladam ty prichozi data v podobe TStringStream objektu.

Dale mam vlakno na zpracovani prichozich dat z teto fronty. A ted, v Execute mam tohle (vyber objektu z fronty a zpracovani):

procedure TPacketHandleThread.Execute;
var packet: TStringStream;
begin
while not Terminated do
begin
if Queue.Count > 0 then
begin
packet := TStringStream(Queue.Pop);
params := packet.DataString;
packet.Free;
Synchronize(CallPacketHandle);

procedure TPacketHandleThread.CallPacketHandle;
begin
Server.AplSrvPacketHandle(params);
end;

1. mel bych ten radek s Queue.Pop obalit kritickou sekci, pro pripad, ze by zatim do ni chtel zapisovat UDP server nove data? Nebo je to zbytecny?
2. CallPacketHandle pouze vola metodu pro zpracovani konkretnich dat. Tato metoda je v objektu UDP serveru. Lze to?

Diky predem za rady.

Petr

> [...]

> by zatim do ni chtel zapisovat UDP server nove data? Nebo je to zbytecny?

Pokud k TObjectQueue pristupuji dve a vice vlaken a pokud TObjectQueue nema
synchronizacni mechanismus uvnitr, pak zcela jiste kritickou sekci ano.

> 2. CallPacketHandle pouze vola metodu pro zpracovani konkretnich dat. Tato
> metoda je v objektu UDP serveru. Lze to?

Synchronize pouzivejte jenom v pripade potreby synchronizace s hlavnim
vlaknem. Jinak je vhodnejsi kriticka sekce. Zda to vubec lze zavolat nevim.

webkamera

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 27.4.2006 12:07:09

> V teto souvislosti se zeptam, zda nekdo nema zkusenosti s programovym
> ovladanim snimaciho zarizeni s vyssim rozlisenim, nez poskutuje webkamera
> (napr. Digitalni fotoaparat)?

Pouzivam TWAIN rozhrani, ktere ma vetsina digitalu implementovano. I
zrcadlovky.
Zvo.

TIdUDPServer, TObjectQueue a vlakna

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 27.4.2006 12:23:10

delphin(zv)post(tec)cz wrote:

> Pokud k TObjectQueue pristupuji dve a vice vlaken a pokud
> TObjectQueue nema synchronizacni mechanismus uvnitr, pak zcela jiste
> kritickou sekci ano.

Jak by se u Delphi dalo ocekavat, tak zadnou synchronizaci nema.

Ja osobne bych se vykaslal na TObjectQueue a tech par operaci udelal
na TThreadList, ktery ma kritickou sekci jiz v sobe.

Jinak kritickou sekci kolem *kazde* operace s TObjectQueue.

pf

TService vs InterBase

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.4.2006 12:17:10

> 1. Mozem alebo nemozem pouzit DataModule v service aplikacii ?

Ano. Dokonca standardna implementacia od Borlandu, ktoru Ti vygeneruje
wizard File\New\Service Application pouziva TService, co je potomok
TDataModule.

> 2. Mozem vobec pouzit IBDatabase, IBTransaction a IBDataqery
> komponenty ?

Podla mna ano, ale neskusal som to. Service bude potrebovat opravnenie na
pristup k databaze a teda na siet. Znamena to spravne nastavit dependencies
a na spustenie pouzit ucet, ktory ma patricne prava.

TIdUDPServer, TObjectQueue a vlakna

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 27.4.2006 12:35:11

> zbytecny?
>
> Pokud k TObjectQueue pristupuji dve a vice vlaken a pokud TObjectQueue
> nema
> synchronizacni mechanismus uvnitr, pak zcela jiste kritickou sekci ano.

No, pristupy jsou dva. UDP server, respektive ta metoda, ktera je navesena na OnUDPRead, do TObjectQueue zapisuje (pridava polozku), a to vlakno z nej cte (vybira polozku). Nic jineho. Problem je, ze nevim, jak funguje vnitrne ten UDP server, teda spis volani te obsluzne funkce OnUDPRead. UDP server samotny myslim funguje jako samostatne vlakno, ale ta obsluzna metoda je asi normalne v hlavnim vlakne. Nevim. Jo, ten objekt TServer je normalni objekt v hlavnim vlakne, samotny UDP server je jako promenna (objekt) v tomto objektu.

Co se stane, kdyz bude TObjectQueue zamknuty v kriticke sekci, treba v tom vlakne, ktere z nej cte, a zrovna tam bude chtit zapsat novou polozku UDP server? Ten UDP server bude cekat tak dlouho, dokud ten objekt nebude uvolnen z kriticke sekce?

> Synchronize pouzivejte jenom v pripade potreby synchronizace s hlavnim
> vlaknem. Jinak je vhodnejsi kriticka sekce. Zda to vubec lze zavolat
> nevim.

Tady v podstate je synchronizace s hlavnim vlaknem, aspon myslim, protoze sice ta volana metoda je metoud objektu TServer, ale ten je v hlavnim vlakne. V kazdem pripade ta metoda, kterou v synchronizacni metode volam, obsahuje volani navesenych obsluznych funkci z hlavniho formulare.

TIdUDPServer, TObjectQueue a vlakna

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.4.2006 12:29:11

> Jak by se u Delphi dalo ocekavat, tak zadnou synchronizaci nema.
>
> Ja osobne bych se vykaslal na TObjectQueue a tech par operaci udelal
> na TThreadList, ktery ma kritickou sekci jiz v sobe.

pripadne by mozno stalo za to napisat si TThreadObjectQueue, ktory by
pouzival TObjectQueue podobne ako TThreadList pouziva TList.

Excel ohraniceni a tucny text

[*] Vlastik <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 27.4.2006 12:53:13

Pani kolegove,

udelal jsem inteligentni prevod dat z MSSQL2000 do Excelu ve VBScriptu. Ted to prepisuju do Delphi a nezere mi to prikazy pro subj. Mam W2K, D6Ent a Off2000, programuju to pres OLE.
Pohledem na stranky Microsoftu jsem zjistil, ze vsechno by melo byt OK. Presto to z nejakeho zahadneho duvodu hlasi chyby "clen nebyl nalezen" na nasledujicich prikazech

ExcelApp.cells(5,7).Select;
ExcelApp.Selection.Borders(2).LineStyle:=1;
ExcelApp.Selection.Font.Bold:=true; a podobnych.

Nejde se mezi vami nekdo se zkusenostmi? Nebo to budu muset nechat ve VBS?

Dikes predem

Vlastik

Excel ohraniceni a tucny text

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 27.4.2006 13:03:14

> [...]
> ExcelApp.Selection.Font.Bold:=true; a podobnych.
>
> Nejde se mezi vami nekdo se zkusenostmi? Nebo to budu muset nechat ve VBS?

na tohle se mi nejlip osvedcil postup: v excelu si zaznamenam pozadovanou
operaci jako makro a pak to prepisu do delphi, kdyz tak sem si udelal object
na zapis do excelu -muzu poslat

Excel ohraniceni a tucny text

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 27.4.2006 13:09:15

Urcite se nepouzivaji kulate zavorky ale hranate. PouzivasLateBinding,
proto se na chyby syntaxe prijde az v runtime. Zkus taky pouzit
komponenty z palety Servers.

Vlastik napsal(a):
> [...]
> ExcelApp.Selection.Font.Bold:=true; a podobnych.
>
> Nejde se mezi vami nekdo se zkusenostmi? Nebo to budu muset nechat ve VBS?

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Excel ohraniceni a tucny text

[*] Vlastik <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 27.4.2006 13:27:16

Hledal jsem to taky tak, jenze v Delphi to nefacha. Zasadne mu vadi odkazy
typu .Borders, .Font, .Rows apod. Protoze mam D6, cili silne zastaralou
verzi, netusim ani, jestli neni zatizena nejakou chybou. Treba mezitim byla
oprava, jenze ja jsem nikdy updaty nepotreboval, delam celkem jednoduche
veci a vystacil jsem vzdycky s instalacnim CD.

Za nabidku dekuji, tu nepotrebuji, stacil by mi treba priklad treba na
nastaveni tucneho pisma, nebo na zmenu vysky radku. Dle pohledu na MS
stranky by to melo byt ve vsech jazycich obdobne, ale nechodi, stale
nechodi.

> [...]

> na tohle se mi nejlip osvedcil postup: v excelu si zaznamenam pozadovanou
> operaci jako makro a pak to prepisu do delphi, kdyz tak sem si udelal

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 27.4.2006 13:43:17

Kdyby ses aspon trochu kouknul na odkaz co sem posilal pred
chvili tak to tam najdes:

To set the text in a cell to 20pt Arial, bold, and fuchsia
with Excel.ActiveCell.Font do
begin
Size := 20;
FontStyle := 'Bold';
Color := clFuchsia;
Name := 'Arial';
end;

PM

Excel ohraniceni a tucny text

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 27.4.2006 13:45:18

procedure tExcel.FontBold (const aColFrom : string; aRowFrom : longint;
const aColTo : string; aRowTo : longint; value : boolean);
var b : variant;
begin
if (FExcelExist) then
begin
b:=FExcel.Range[GetColRowRange (aColFrom,aRowFrom,aColTo,aRowTo)];
b.Font.Bold:=value;
b:=varEmpty;

nebo pro oznacene

procedure tExcel.FontBoldSelect (value : boolean);
var b : variant;
begin
if (FExcelExist) then
begin
b:=FExcel.Selection;
b.Font.Bold:=value;
b:=varEmpty;
> [...]
> nastaveni tucneho pisma, nebo na zmenu vysky radku. Dle pohledu na MS
> stranky by to melo byt ve vsech jazycich obdobne, ale nechodi, stale

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.4.2006 13:07:14

> ExcelApp.cells(5,7).Select;
> ExcelApp.Selection.Borders(2).LineStyle:=1;

Skus
ExcelApp.cells[5,7].Select;
ExcelApp.Selection.Borders[2].LineStyle:=1;

Excel ohraniceni a tucny text

[*] Vlastik <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 27.4.2006 13:47:18

Bingo, uz jsem na to taky prisel.

Diky moc

> Urcite se nepouzivaji kulate zavorky ale hranate. PouzivasLateBinding,
> proto se na chyby syntaxe prijde az v runtime. Zkus taky pouzit
> komponenty z palety Servers.

Excel ohraniceni a tucny text

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 27.4.2006 13:07:14

Ahoj,

> chyby "clen nebyl nalezen" na nasledujicich prikazech
>
> ExcelApp.cells(5,7).Select;
> ExcelApp.Selection.Borders(2).LineStyle:=1;
> ExcelApp.Selection.Font.Bold:=true; a podobnych.

A ExcelApp je tedy nejakej OleVariant nebo takovy ty komponenty
z palety Delph ? Mam dojem jestli tam nemas mit hranate zavorky.

Viz. dobrej zdroj:

http://www.djpate.freeserve.co.uk/Automation.htm

FlashFiler provoz sitove aplikace a soucasne spust

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 27.4.2006 14:41:22

Ahoj!

Delam sitovou aplikaci postavenou na FF 2,13. FF server, aplikaci (EXE) a
data nainstaluji na server site. Na stanicich vytvorim zastupce na plose.
Data na serveru jsou pouze pro cteni. Pokud spoustim aplikaci ze stanic i
vice najednou tak vse funguje OK. Jakmile chci spustit aplikaci primo z
konzoly serveru (v pripade site peer to peer je server stanice) a soucasne
je spustena z jine stanice, aplikace konci chybou "File could not be opened.
File may be in use by another process" a to v okamziku kdy se pokousim
provest otevreni prvni tabulky.
Pokud spoustim aplikaci na konzole serveru, kdyz neni pustena ze zadne
stanice, aplikace se rozjede bez chyby.

Aplikaci potrebuji spoustet primo na serveru jednak kvuli tomu, ze muze
bezet v siti peer to peer, a take kvuli administraci aplikace z konzoly.

Pripojeni k FFserveru obstaravaji komponenty FFRemoteServerEngine a
ffLegacyTransport. Protokol pouzivam jen TCPIP. Resil nekdo podobny problem
a poradil by co nastavit apod.

informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Nacteni navratoveho kodu z volaneho programu

[*] mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz - 27.4.2006 15:51:26

Ahoj,
mam utilitku, kterou bych rad volal z jineho programu. Utilitka by po ukonceni odeslala nejaky kod (pravdepodobne cislo nejakeho stavu), hlavni program by to nacetl a nejak se podle toho zachoval.

mohl by mne nekdo nasmerovat, jak do te utilitky zakomponovat, aby to po ukonceni prace odeslalo nejakou hodnotu a chciplo .... a jak v hlavnim programu tu utilitu spustit, abych pak mohl nacist tu vracenou hodnotu?

P.
D7, WinXP
zacatecnik-amater

FlashFiler provoz sitove aplikace a soucasne spust

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.4.2006 17:57:35

Puvodni zprava ze dne 27.4.2006:

> [...]
> provest otevreni prvni tabulky. Pokud spoustim aplikaci na konzole
> serveru, kdyz neni pustena ze zadne stanice, aplikace se rozjede bez

No tak v tom pripade na tom serveru to poustis v nejakem jinem rezimu,
nejde to pres TCP/IP, ale zrejme to v nejakem SingleEXE rezimu zabere
ten soubor. Jsi si jisty, ze ta aplikace pristupuje na FF server a ne
primo na ten datovy soubor?

> [...]

> ukonceni prace odeslalo nejakou hodnotu a chciplo .... a jak v hlavnim
> programu tu utilitu spustit, abych pak mohl nacist tu vracenou hodnotu?

Utilita da pri ukonceni do ExitCode navratovy kod bud primo nebo
Halt(hodnota)
WinExec32AndWait z JCL utilitu spusti, pocka na dokonceni a tuto hodnotu
vrati.

znak symbolu v Label.Caption

[*] Pavel Simek <p.simek(zv)svscr(tec)cz> - 27.4.2006 22:41:54

Ahojky,
V Label.Caption s Fontem ARIAL potrebuji zobrazit na konci strigu znak
sipky nahoru nebo sipky dolu
(jako znak oznacujici ze zobrazena hodnota je od puvodni ve stoupajici ci
klesajici tendenci. Nejak si s tim nevim rady..

Kejchal

> [...]

> aby to po ukonceni prace odeslalo nejakou hodnotu a chciplo ....
> a jak v hlavnim programu tu utilitu spustit, abych pak mohl

Resil bych to pres COM objekty.
Pripadny DCOM muze navic bezet i na jinem pocitaci.

Distribuce MSSQL MSDE s mou aplikaci

[*] Martin Krakora <mkkonfera(zv)seznam(tec)cz> - 28.4.2006 11:06:51

Zdravim vsechny,

prosim o radu jak distribuovat MSSQL MSDE s mou aplikaci. Potreboval bych aby se pri instalaci me aplikace nanistaloval i SQL server (pokud neni naistalovany) a vytvorila se ma databaze. Exituje na to nejaky efektivni postup? Hledal jsem jestli by to neslo zaridit pres InnoSetup, ale nic konkretniho jsem nenasel. Urcite by slo spoustet instalaci volanim setupu MSSQL MSDE s prislunymi parametry. Mate nekdo overeny postup? Staci i linky, kde bych nasel vice info.

Mockrat diky, Krakora

FlashFiler provoz sitove aplikace a soucasne spust

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 28.4.2006 12:46:58

> [...]

> nejde to pres TCP/IP, ale zrejme to v nejakem SingleEXE rezimu zabere
> ten soubor. Jsi si jisty, ze ta aplikace pristupuje na FF server a ne

Ano, podle vseho to tak vypada. K serveru se pripojuji nasledne:

procedure TUZWDM.DataModuleCreate(Sender: TObject);
ffLegacyTransport1.ServerName :=
FFS_ini.ReadString('FF_Server','ServerName','FF_ESAGIT');
ffLegacyTransport1.Enabled := True; {Protocol := ptTCPIP, Mode :=
fftmSend}
Database1.AliasName := NetDir+'Servis'; {databaze umistena na serveru
pristup pres FFRemoteServerEngine}
DB_Local.AliasName := LocalDir+'Servis'; {databaze s lokalnimi
tabulkami pristup pres zapouzdreny FFserver v aplikaci}
Database1.SessionName := 'UZWinSessionRemoteServer';
ffClientRemoteServer.Active := True;
ffSessionRemoteServer.Active := True;
Database1.Connected := True;
Db_local.Connected := True;
Dokumenty.Active := True; {tabulka na remoteserveru a tady to krachuje
viz predchazejici mail}
Historie.Active := True;
S_Index.Active := True;
Kotvy.Active := True;
Zalozky.Active := True;
except
on E: Exception do
begin
MessageDlg('Chyba poi otevirani databaze!'+chr(13)+
'Popis chyby: '+E.Message+chr(13)+
'Program bude ukoneen.',mtError,[mbOK],0);
Application.Terminate;

Obe databaze lokalni i serverova maji svoje ffSession, ffClienty a
ffServerEngine. Trochu jsem z toho na rozpacich v cem muze byt problem.
Samozrejme, kdyz admin bude potrebovat neco konfigurovat v aplikaci na
konzole serveru a ona zarve, tak sdeli ostatnim na stanicich, ze aplikaci
maji ukoncit, tim bude sam muze v pohode pracovat. Idealnejsi by bylo to ale
osetrit.

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

FlashFiler provoz sitove aplikace a soucasne spust

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.4.2006 12:58:59

Puvodni zprava ze dne 28.4.2006:

> [...]
> DB_Local.AliasName := LocalDir+'Servis'; {databaze s lokalnimi
> tabulkami pristup pres zapouzdreny FFserver v aplikaci}

No vypada to na prvni pohled spatne, nevim, co ma co delat nejaky
adresar v pripade client server - klientovi je prdlajs do toho, v
jakem je souboru, mas mu dat IP adresu a alias. Ale tezko to posoudim,
kdyz jsi poslal kus kodu a co se pod tim skryva, to sis nechal pro
sebe. Nemuzu dneska zaboha najit kristalovou kouli :-)

> Obe databaze lokalni i serverova maji svoje ffSession, ffClienty a
> ffServerEngine. Trochu jsem z toho na rozpacich v cem muze byt
> problem.

Tak pockej, ty mas ty databaze dve nebo jak? Ted tomu nerozumim ja.
Bud je to client/server a pak tam pristupuji vsichni pres server, a
nebo je to lokalni databaze a pak tam muze pristoupit jen jeden
jediny. Jestli je databaze jedna, musis na ni vzdy pristupovat jako
client/server.

Zjisteni UserName po zmene

[*] tantonin(zv)cbox(tec)cz <tantonin(zv)cbox(tec)cz> - 28.4.2006 14:01:03

Dobry den,
Jmeno uzivatele prihlaseneho do systemu zjistime volanim API fce
GetUserName. Po Change my name funkci Change an account tato fce nadale
vraci puvodni jmeno uzivatele. Nevite nekdo, ktera API fce vraci toto
nove jmeno.
dekuju za pomoc.

FlashFiler provoz sitove aplikace a soucasne spust

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 28.4.2006 14:23:05

> [...]
> nebo je to lokalni databaze a pak tam muze pristoupit jen jeden
> jediny. Jestli je databaze jedna, musis na ni vzdy pristupovat jako

Vysvetlim:
Aplikace (spousteci EXE pro zastupce na stanice) je nainstalovana na server.
Sdilena data (tabulky databaze FF) jsou nainstalovana na stejny server. Data
jsou pouze pro cteni. Databazovy stroj (FlashFiler server) ja nainstalovan a
spusten na danem serveru. Pro toto je pouzito klasicke schema; databaze
pripojena pres ffSession, ffClient, ffLegacyTransport na
FFRemoteServerEngine.
Uzivatel na stanici pres zastupce spusti aplikaci a ta na lokalnim pocitaci
vytvori lokalni databazi (2 tabulky), kde si lokalni uzivatel uklada "svoje"
data (ulozeno podle profilu). Pro tento ucel je v datamodulu samostatna
ffdatabase napojena na svoji ffSession, ffClient, ffSQLEngine a
ffServerEngine.
Popravde receno prekopavan singl aplikaci na sitovou, tak ze toto reseni
jsem zvolil at nemusim na serveru vymyslet struktury tabulek pro vice
uzivatelu apod. Navic jak jsem jiz psal minule, pokud se aplikace spousti
jen z ruznych stanic vse funguje OK. Cteni ze spolecnych dat na serveru i
zapis do lokalni databaze.
Problem nastane pokud je aplikace spustena na stanicich a nekdo ji soucasne
spusti primo na serveru nebo naopak bezi na serveru a nekdo ji chce spusti
(prvni) ze stanice.
Mozna jsem zvolil blbou filosofii nebo FlashFiler ma s takovym resenim
problem. Nevim.

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Hookovani eventu mezi komponentami

[*] Petr Malasek <malasek(zv)carsoft(tec)cz> - 28.4.2006 14:43:06

Mam komponentu jako potomek TDrawGrid, pri vykreslovani potrebuju v
jednom sloupecku zobrazovat HTML kod. Udelal jsem si uvnitr komponenty
skryty objekt pro zobrazovani HTML (THTMLLite) a pri vykreslovani jej
jako bitmapu kopiruju do recrangle vykreslovaneho policka. (je to proto,
abych se vyhnul poli objektu THTMLLite) Potud vse OK, ale potrebuju aby
ve zvyraznenem radku byl HTML kod interaktivni. Takze jsem si vytvori
jeste jednu instanci THTMLLite a tu vkladam do rectangle zvyrazneneho
radku. Jenze aby reagoval hned na rvni klik napr. na odkaz, musim mu
nastavit Focused na TRUE. A v ten okamzik prestava jeho PARENT (grid)
dostavat zpravy o stisknutych klavesach a kolecku mysi. Takze bych
potreboval v TDrawGrid nahookovat nektere eventy jeho podrizeneho
objektu. Mam dnes asi vypadek, protoze nemuzu na nic prijit. Pomuzete ?

PeM

FlashFiler provoz sitove aplikace a soucasne spust

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.4.2006 15:03:08

> [...]

> (prvni) ze stanice.
> Mozna jsem zvolil blbou filosofii nebo FlashFiler ma s takovym resenim

Ufff, tak me to dneska asi nemysli. Takze jestli to dobre chapu -
vyuzivas tu databazi na serveru tak, ze mas ten disk sdileny a
normalne tedy se to chova jako souborova databaze. Zadny
client/server. A pak jeste jako bokem si neco ladujes do lokalu na ten
ktery klientsky pocitac. Takze tato druha cast me nezajima, ta jiste
funguje. Ale ten server, ten sdileny adresar, to je cunarna.

Moje doporuceni je - bez ohledu na to, ze to cele predelavas do
client/server, tak nezavisle na tom prece muzes tu sitovou cast
databaze okamzite prevest na client/server. Pak na serveru spustis
normalne FFServer na TCP/IP a klient proti teto databazi na serveru
misto na sdilenem disku pojede pres TCP/IP, no a nadale si tu svoji
lokalni databazi muze sudlit tim single exe pristupem. Takze stale
budes mit dve pripojeni, akorat ze to prvni bude pres TCP/IP.

Neni to nic sloziteho, to je uprava na 10 minut, ne?

Kola

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 29.4.2006 18:05:00

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
Subject: Azbuka v databazi
> Zakaznik nam dodal data v Excelu (s azbukou). Jak je mam
> ulozit do dbf nebo textoveho formatu tak, aby se ze znaku
> azbuky nestaly otazniky? V Excelu jsou ty znaky v unicode,

Zapis do souboru v threadu

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 03.5.2006 15:33:38

Ahoj, uz si nevim rady. Napsal jsem si logovani ve vlakne, ale funguje to nejak divne. Kdyz nesuspenduju to vlakno (na konci metody Execute), tak mi ten program zatezuje naplno procesor. Kdyz tam to suspendovani dam (v pripade prazdne globalni promenne LogStr), tak chvilku po spusteni programu do logu zapisuje, ale za chvili prestane. To vlakno znovuspoustim v DebugMsg. Vypada to, ze to vlakno je asi porad suspendovane. Muzete me nekdo nakopnout, kde delam chybu? Nebo jestli nekdo vite o nejake jednoduche komponente pro logovani (v threadu, aby to nezatezovalo aplikaci), ale i pro komercni pouziti, aspon do te doby, nez se mi podari prijit na to, proc mi to nefunguje.

Pripojuju relevantni kod.

Globalni promenne:

Log: TLog;
KSlog: TCriticalSection;

LogStr: String;

Kod metody Exucute:

procedure TLog.Execute;
var
f: TextFile;
cas: String;
pozastavit: Boolean;
begin
AssignFile(f, '.\dispecer.log');
while not Terminated do
begin
pozastavit := false;
KSlog.Acquire;
if LogStr <> '' then
begin
{$I-}
Append(f);
if IOResult <> 0 then
begin
Rewrite(f);
if IOResult <> 0 then
begin
KSlog.Release;
Continue;
{$I+}

Write(f, LogStr);
Flush(f);

if GetFileSize(TTextRec(f).Handle, nil) > 2097152 then
begin
CloseFile(f);
DateTimeToString(cas, 'yyyymmddhhnn', Now);
Rename(f, '.\dispecer_'+ cas +'.log');
AssignFile(f, '.\dispecer.log');
end else
CloseFile(f);

LogStr := '';
end else
pozastavit := true;

KSlog.Release;

if pozastavit then
Suspend;
Metoda, kterou se zapisuje do globalni promenne LogStr:

procedure DebugMsg(memo_num: Byte; msg: String);
var
cas, info: String;
begin
if Config.Logovat then
if memo_num in [20..22] then
begin
DateTimeToString(cas, 'dd.mm.yyyy-hh:nn:ss.zzz', Now);
case memo_num of
20: info := 'P';
21: info := 'O';
22: info := 'I';
end;
KSlog.Acquire;
LogStr := LogStr + cas +' '+ info +' '+ msg + #13#10;
KSlog.Release;
if Log.Suspended then
Log.Resume;

ECO III

[*] Ivan Kozak <ivan(zv)boucek(tec)cz> - 03.5.2006 23:00:09

Boli ste niekto na seminari Delphi+ECO III? Skusili ste niekto tie priklady?
Mozete sa mi prihlasit? Aky je vas nazor na ECO, je to v stave, ze sa s nim
da napisat realny, co aj maly projekt? Dakujem. Ivan Kozak

Zapis do souboru v threadu

> Tohle bude asi i muj pripad. Loguje se porad neco, prichozi packety z UDP
> serveru (cca 3x 1 sec.), nektere debug udaje pri zpracovani > pozadavku a
> zobrazovani v main vlakne...
> Z toho duvodu jsem zapisoval z hlavniho vlakna do te sdilene promenne a v
> tom vlakne se to snazil zapsat. Je to teda pri teto rychlosti k
> nicemu? Me prijde, ze kdyz budu porad neco takhle zapisovat na disk v
> hlavnim vlakne, tak se ta aplikace nehne - hlavne komunikace s

Bezny zapis do souboru neceka na fyzicke zapsani na HDD, to by se aplikace
opravdu nehla.

> UDP (vlaknove zpracovani) a XML-RPC serverem (take vlaknove). No, asi to
> zkusim primo z main vlakna, uvidime, ale stejne se toho
> bojim :)

Nechate-li si soubor trvale otevreny, tak zapis pri frekvenci 3x za sekundu
nestoji za rec a vlakno neni treba. Do souboru zapisujte primo WriteFile.

Zapis do souboru v threadu

:
> predavani prez globalni promennou (jeste typu string) muze zpusobit
> problem (exception ?)

Pokud se spravne synchronizuje, tak globalni promenna neni problem

> KSlog: TCriticalSection; // ????????
>
> zamrznuti v kriticke sekci - osvedcilo se mi kriricke sekce resit vzdy
> uvnitr threadu a vne threadu odelene pouzivam winapi ...
> Entercriticalsection ....

Zadne vlakno nema co zamrzat v kriticke sekci, naopak se ma snazit, aby v
kriticke sekci bylo pouze nezbytnou dobu. try finally end pri kriticke sekci
je nutnost.

> Podobny problem jsem resil predanim (dynamicky vytoreneho) ukazatele
> na datovou strukturu v constructoru threadu do globalni
> promenne v THreadu , jeji obsah lze pohodlne zmenit, napr cist stavove
> informace z threadu a predavat do Threaduu za chodu data.

Cist/zapisovat informace z/do threadu bez synchronizace jde pouze za splneni
nekolika podminek, napriklad boolean vzdy, integer nekdy, string nikdy a je
uplne jedno jestli je to property tridy vlakna nebo dynamicka struktura.

Zapis do souboru v threadu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 03.5.2006 17:23:46

peca.konference(zv)centrum(tec)cz wrote:

> (vlaknove zpracovani) a XML-RPC serverem (take vlaknove). No, asi to
> zkusim primo z main vlakna, uvidime, ale stejne se toho bojim :)

Tak to napis tak, jak se takove veci zpravidla pisi: udelej si thread safe
FIFO
a pridani retezce signalizuj na semaforu. Ten zapisujici thread nech cekat u
toho semaforu a abys mel co nejmensi overhead, tak pridej jeste event,
kterou threadu
budes signalizovat stav Terminated. Na oboje pak cekej pomoci funkce
WaitForMultipleObjects...

HTH, pf

Zapis do souboru v threadu

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 03.5.2006 17:07:45

Tohle bude asi i muj pripad. Loguje se porad neco, prichozi packety z UDP serveru (cca 3x 1 sec.), nektere debug udaje pri zpracovani pozadavku a zobrazovani v main vlakne...
Z toho duvodu jsem zapisoval z hlavniho vlakna do te sdilene promenne a v tom vlakne se to snazil zapsat. Je to teda pri teto rychlosti k nicemu? Me prijde, ze kdyz budu porad neco takhle zapisovat na disk v hlavnim vlakne, tak se ta aplikace nehne - hlavne komunikace s UDP (vlaknove zpracovani) a XML-RPC serverem (take vlaknove). No, asi to zkusim primo z main vlakna, uvidime, ale stejne se toho bojim :)

Petr

> Stejne to ale ma smysl jenom kdyz logujete jenom obcas, protoze kdyz druhy
> pozadavek prijde v dobe kdy prvni jeste neni zapsany, tak hlavni vlakno se
> docasne zakousne a aby to nebylo tak jednoduche, tak Windows normalne
> zapisuje na HDD metodou write back, tj. Write i Flush probehnou okamzite a
> na HDD se to zapise pozdeji, takze kdyby jste logoval v hlavnim vlakne, asi
> by to vyslo nastejno. Melo by to smysl pri pouziti parametru
> FILE_FLAG_WRITE_THROUGH nebo pouziti FlushFileBuffers.

Zapis do souboru v threadu

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 03.5.2006 16:49:43

Dobry den.

[...]

Type TState = Tdatastruct;
PState = ^Tstate;

Var State : PSstate;

Getmem (State,Sizeof(Tdatastruct));

Thread.Create (State,...);

Pak staci
Kriticka sekce vstup;
State := neco;
If thread>Suspend then
Thread. resume
Kriticka sekc stop.
Petr Koukal.

Zapis do souboru v threadu

> [...]
> komponente pro logovani (v threadu, aby to nezatezovalo aplikaci), ale i
> pro komercni pouziti, aspon do te doby, nez se mi podari prijit

Suspend a Resume nebrat, nejlepsi je tento kod zahodit a napsat to jinak.
Zrejme se snazite o asynchronni logovani, to udelejte spise takto:
Mate dve Event, EventA a EventB, obe jsou auto-reset, EventB je na zacatku
nastavena.
Hlavni vlakno pocka na EventB, nastavi globalni promennou a nastavi EventA.
Vlakno pocka na EventA, zapise globalni promennou do souboru a nastavi
EventB.

[...]

neexistujuce breakpointy

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 04.5.2006 09:33:01

U me se nestavalo ani tak toto s breakpointy jako spise to, ze u kodu v
Debug rezimu nebyly videt
modre puntiky a kod pak v Debuggeru chodil, kde chtel. Mohlo by to byt
podobne...

Jednalo se totiz o stare aktualne neprelozene DCU... Pokud to Delphi delaji
tak, ze breakpointy vkompiluji
do DCU jako znacky pro zastaveni, pak by stacilo promazat binec na disku...

Jeste horsi je mit stejne pojmenovane unity ve vice adresarich, kde Delphi
maji pristup... (napriklad
opakovani unit v jinem projektu - ktery je podobny). Pak dcu jineho projektu
mohou vstoupit pri linkovani
do projektu jineho, pokud budou unity v projektu linkovany na tvrdo...

Proste zkus promazat DCU a DCP... A pak dej celkovy rebuild...

ECO III

[*] kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz - 04.5.2006 09:31:01

From: <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz>
> o hledani ve zdrojakach, ale ty alespon existuji, coz se o produktech MS
> rict neda.. Dalsi nevyhodou alespon pro me, ze je to jen s .NET 1.1, coz
> mi pro psani web i form klienta moc nevyhovuje, ale snad se to casem

O ECO nic nevim, ale obecne bych k tomu mel dve poznamky:

1. zdrojaky od celeho frameworku sice nejsou, ale v nouzi si lze vcelku
dobre pomoct Reflectorem (ma standardne i Delphi.NET syntaxi)

2. zacinat dnes psat aplikaci v jine verzi frameworku nez .NET 2.0 je
naproste silenstvi

Petr Vones

Sluzby

[*] Ivo Macenauer <delphi248(zv)seznam(tec)cz> - 04.5.2006 23:48:02

Dobry den,
potreboval bych vytvort v Delphi program ktery funguje jako sluzba (service), nemohl byste mi nekdo poradit s timto problemem? Nejlepsi by bylo reseni kompatibilni s Delphi 4.

Ivo Macenauer

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 04.5.2006 22:39:57

Mel jsem dojem, ze muzska prijmeni vyuzivaji jen vzory
- pan
- muz
- predseda
- soudce
- dite
- mlady

(je to jen rychly nastrel).
Problem je tedy pan a muz, coz se lisi podle tvrdosti koncovky.
Dite ma zase na konci e s hackem.
A co neprojde sitem, tak bych radsi nechal v 1. padu.

Ladislav Stary

>Je to problem. Mel jsem na to soft, ktery jsem si delal, ale vzdycky
>se nasly nejake vyjimky. Kdyz uz jsem si myslel, ze to mam vychytany,
>vzdycky se neco naslo... Ted to delam tak, ze mam databazi jmen
>(krestnich), podle kterych poznavam, jestli je to chlap nebo zenska.
>Zenskou nechavam a chlapy dale zpracovavam. Mam zase databazi
>prijmeni, kterou prubezne aktualizuji.
>
>Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 04.5.2006 22:21:56

Puvodni zprava ze dne 4.5.2006:

> [...]

(krestnich), podle kterych poznavam, jestli je to chlap nebo zenska.
Zenskou nechavam a chlapy dale zpracovavam. Mam zase databazi

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 04.5.2006 21:59:54

Asi bych se pokousel zjistit:?
- jestli je to podstatne nebo pridavne jmeno
- rod (muzsky, stredni, zensky)
- a pak podle koncovky zvolit vzor

Ten zensky rod u muzskych prijmeni asi nepripada v uvahu.

Ten problem je zrejme jen u muzskych prijmeni, protoze u zenskych je to
stejne jako v 1. padu.
Bude to chcit urcite pravidla ceskeho pravopisu a dobrou cestinarku k ruce.

Ted me jeste napada, ze nebude stacit jen menit koncovky, ale taky muze
dojit obcas k prohozeni
pismenek (Moravec, Moravce).

Ladislav Stary