username

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 25.5.2006 16:11:38

Tak jsem zkusil zadat %username% jako parametr z prikazove radky a funguje
to. Jenom skoda, ze ta substituce nefunguje z prostredi delphi.
Dalik.

> uz to tady myslim bylo, ale nevi nekdo honem jak se zjisti username
> prihlaseneho uzivatele do Windows a do TS?

Data z konference za duben

[*] J.Hasek <cz602778(zv)tiscali(tec)cz> - 25.5.2006 17:11:42

> Je jiz temer konec kvetna a tak se chci zeptat, kdy budou na serveru
> ftp://delphi:archivar(zv)delphi(tec)cz/Other/KonfViewData/
> k dispozici data za duben.

Uz jsou tam, nejak jsem prehlid, ze uz je konec mesice.

J.Hasek

username

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 25.5.2006 17:03:42

Lukas Barton napsal(a):
> Pouzivame postup z navodu uvedeneho na
> http://javaalmanac.com/egs/javax.security.auth.login/GetLogin.html
> Neco podobneho delame i v Eclipse RCP aplikaci. Tu stavime na
> EclipseJAAS (http://www.integility.com/eclipse_jaas) a zbytek je potom
> podobny.

Omlouvam se, spletl jsem si konferenci o Java a Delphi.
Pro Delphi je reseni pomoci volani Win32 API, viz treba:

http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=69

Jak mazat co nejrychleji a nejefektivneji space ze

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.5.2006 00:14:11

Puvodni zprava ze dne 26.5.2006:

> bohuzel tuto funkci jsem v SysUtils nenasel.:-( Mam D2006.

Kterou? Tu StringReplace, na kterou upozornuje, nebo tu RemoveSpace,
ktera tam zjevne byt nema, proto ti ji celou napsal?

Jak mazat co nejrychleji a nejefektivneji space ze

[*] Vladimir Ponechal <vponecha(zv)email(tec)cz> - 26.5.2006 00:00:10

Ahoj,

bohuzel tuto funkci jsem v SysUtils nenasel.:-( Mam D2006.

Vl.

OT?: BDE - pocet alias

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 26.5.2006 09:04:51

Ahoj vsem,
mam velky problem: jeden progamek, ktery jeste vyuziva BDE (nevyplati se to
memit), pouziva jeden zakaznik a dosahl maxima poctu alias (cca 50). Nutne
potrebuje dalsi. Pokusil jsem se to resit dvema CFG (prehazuju v registrech
cestu). Ale vypada to, ze to zpusobuje problemy - uz dvakrat se stalo, ze se
zahadne "zduplikovaly" data z databaze v prvni skupine do databaze ve druhe
... moc to nechapu. Takze chci radeji vymyslet spolehlivejsi postup. Napadlo
me, jestli nejde nejak nastavit, ze uzivatel "A" pouziva cast registru s
hodnotami jinymi nez uzivatel "B" - to je asi blbost (nic jsem o tom
nenasel). Ma nekdo jine reseni tohoto problemu?

predem dekuji za odpoved ...

Brejsa

Invalid variant operation

[*] Pavol Svorc <svorc(zv)slovanet.sk> - 26.5.2006 09:26:52

Ahoj,
narazil som na zvlastny problem.

Mam takyto select ktory mi vrati sumabodov ako ftLargeInt (je to len
priklad, v skutocnosti je tam tych SUM viac).
SELECT
SKUPINA,
SUM(BODY) AS SUMABODOV,
FROM
SOMETABLE
GROUP BY
SKUPINA

BODY su definovane ako numeric(9,0), query je TIBOQuery

Vo fastreporte mam na MasterData [dsUni."SUMABODOV"] - toto sa
vytlaci na zostave. Ak ale dam na Footer memo kde chcem spravit sumu
[SUM(<dsUni."Sumabodov">,MasterData1)] tak mi to zahlasi Invalid
variant operation.
Metodou pokus-omyl som zistil, ze sa to deje len ak query vrati
field typu ftLargeInt, pri inych typoch to spocita OK. Zial, ja
neviem ako ovplyvnit typ, ktory mi vrati query.

Podarilo sa mi to obist tak, ze si vytvorim MemoryTable s nejakym
mensim numerickym typom, preklopim data z tej query do MemoryTable a
az toto potom podhodim FastReportu. Toto riesenie je ale dost
tazkopadne a rad by som sa mu vyhol.

Hladal som v archive konfery, aj na strankach FastReportu, zial zda
sa, ze nikto podobny problem nema.

Takze mam 2 otazky:
1. Da sa nejako povedat servru, aby mi vratil v selecte typ ako chcem
ja, t.j. natvrdo napr. ftInteger?
2. Nasiel som na nete nejaky blabol o tom, ze ftLargeInt sa neda v D5
konvertovat na Variant alebo take nieco. Je to skutocne tak? Neda sa
to nejako odstranit?

S pozdravom
P.Svorc

D5 Pro, FB 1.5, FastReport v3.20, IBO 4.5b

FB - subselect do teze tabulky v compute by

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.5.2006 11:21:00

Ahoj,

potrebuju udelat v compute by sloupci dotaz do vlastni tabulky, jenze
dost dobre nelze urcit, ktere sloupce jsou z aktualniho zaznamu a ktere
jsou z "dotazovane" tabulky. Konkretne v casti where.
Neresil jste to nekdy nekdo? Nemate radu?

Dik Peca

FB - subselect do teze tabulky v compute by

[*] Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 26.5.2006 12:01:03

Ahoj,
nejsem si jist,jestli jsem Te spravne pochopil - ale co takhle alias?
select A.jmeno, B.jmeno ....

Roman

OT?: BDE - pocet alias

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 26.5.2006 12:23:04

Zdenek Brejsa napsal(a):

>Ahoj vsem,
>mam velky problem: jeden progamek, ktery jeste vyuziva BDE (nevyplati se to
>memit), pouziva jeden zakaznik a dosahl maxima poctu alias (cca 50).

Jak maxima poctu aliasu ? Tomu nejak nerozumim. A co s tim ma spolecny
registr ?

Vzdit mas cele nastaveni v .CFG souboru. Ja jich tam mnel cca 70 a
nebyl to problem.

Chyba bude asi nekde jinde.

S pozdravem Vaclav Halik

FB - subselect do teze tabulky v compute by

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.5.2006 12:27:05

Ahoj,

Roman Borkovec napsal(a):
> Ahoj,
> nejsem si jist,jestli jsem Te spravne pochopil - ale co takhle alias?
> select A.jmeno, B.jmeno ....

upresnim. Mam tabulku a snazim se v ni nadeklarovat compute by sloupec:

Create Table TABULKA (
KOD VarCh5 NOT NULL,
Nazev VarCh20,
Kc Kc,
SumKs computed by
(
select
sum(Kc)
from
TABULKA T
where
T. KOD = KOD
/*..............^^^*/
)
Constraint pk_TABULKA Primary Key (KOD)
);

Prave nevim, jak mu vnutit, ze KOD je z aktualniho radku TABULKA.

> Roman

Peca

ClientDataset - ukladani indexu (po druhe)

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.5.2006 12:37:06

> Prosim, vi tedy nekdo z vas, jak vytvorit ClientDataSet s
> definici poli, indexu (a take naplnit ho zaznamy) tak, aby
> se pri ulozeni ulozily i indexy?

Prave som to skusal v D2006 a zda sa, ze indexy sa do suboru neukladaju
nikdy, aspon mne sa to nepodarilo.
Mam pocit, ze help v tomto pripade obsahuje nepravdivu informaciu.

V tomto clanku: http://bdn.borland.com/article/0,1410,29056,00.html sa pise
o persistentnych indexoch, ale myslim, ze v inom vyzname: perzistentne su
len definicie, index samotny sa vzdy prebuduje v pameti az vtedy, ked je
potrebny.

FB - subselect do teze tabulky v compute by

[*] Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 26.5.2006 12:53:07

pockej, KOD je primary key .. takze unique, cili moc nechapu smysl toho
compute (vzdy pujde o to, ze sum(kc)=kc).. ale
jestli chces do jednoho sloupce sumovat hodnotu z jineho sloupce z vybranych
radku , mozna by bylo lepsi to resit v triggerech na te tabulce ....

Roman

> [...]
> Constraint pk_TABULKA Primary Key (KOD)
> );
>
> Prave nevim, jak mu vnutit, ze KOD je z aktualniho radku TABULKA.

Viditelnost komponenty

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 26.5.2006 13:03:08

> Jinak by to melo slouzit k zavislym tabulkam. Jde mi o to, aby
> nepregenerovavaly dotaz pri kazde zmene v master tabulce, kdyz
> vlastne nejsou videt a neda se s nimi pracovat.

Ahoj, ja myslim, ze lepsi je reagovat napr. na onchange PageControlu a podle
jeho stavu otevrit potrebny dataset. Dostupnost controlu by se ale dala
testovat treba pomoci canFocus.

MB

Viditelnost komponenty

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 26.5.2006 12:43:06

Ahoj,

potreboval bych umet reagovat na zmenu viditelnosti komponenty.
Nikoli na zmenu Visible ji samotne, protoze muze lezet na panelu,
kteremu se muze zmenit Visible ci muze byt na zalozce, ...

Zkousel jsem i ruzne zpravy, ale na nic se mi nepodarilo prijit.
Potrebuji reagovat na kazdou takovou zmenu. Nasel jsem treba
CM_SHOWINGCHANGED, ale ta se posle jen pri prvni zobrazeni a pak
uz nic (kdyz mam komponentu na zalozce).

Jinak by to melo slouzit k zavislym tabulkam. Jde mi o to, aby
nepregenerovavaly dotaz pri kazde zmene v master tabulce, kdyz
vlastne nejsou videt a neda se s nimi pracovat.

Predem diky za jakekoli nakopnuti

Luf

OT?: BDE - pocet alias

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 26.5.2006 12:43:07

> [...]
> registr ?
>
> Vzdit mas cele nastaveni v .CFG souboru. Ja jich tam mnel cca 70 a

Ikdyz to tak vypada, tak ne. .CFG ma omezeni na velikost souboru. Empiricky
jsem si overil, ze po dosazeni teto velikosti uz nejde novy alias pridat.

FB - subselect do teze tabulky v compute by

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.5.2006 13:07:09

Ahoj,

Roman Borkovec napsal(a):
> pockej, KOD je primary key .. takze unique, cili moc nechapu smysl toho
> compute (vzdy pujde o to, ze sum(kc)=kc).. ale

to je jen priklad, byt ne zrovna dokonaly.
nepotrebuji to do triggeru. potrebuju ten sloupec pocitat jenom
obcas. bylo by fajn, kdydby sel do editoru a sestav, ale nechce se mi na
to delat view nebo to psat do kazdeho dotazu, kde to bude potreba.
myslel jsem, ze to usetri nejakou praci a chyby.

ve skutecnosti potrebuji dotazat vetu urcenou nekterymi sloupci
platne vety, hledam predchozi zaznam inseminace kravy. jako samotny
selekt to funguje dobre, ale v computed by se to nedari udelat tak, aby
FB pochopil, ze sloupec je z "dotazujici se" tabuly.

Peca

FB - subselect do teze tabulky v compute by

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 26.5.2006 13:49:12

> [...]
> selekt to funguje dobre, ale v computed by se to nedari udelat tak, aby
> FB pochopil, ze sloupec je z "dotazujici se" tabuly.

Udelej si ulozenou proceduru a v tom computed by dotazuj tu ulozenou
proceduru.

Pavel Poles

Synapse - metoda HTTPMethod POST

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 26.5.2006 14:57:17

Mam v synapsi funkci pro zasilani dat na web metodou post. Bohuzel zlobi
prenos dlouhych retezcu (330 000) znaku. Na webu je retezec oriznut na
91133 znaku. Zkousel jsem stejny retezec poslat z formulare na webu a to
funguje. Nevite nekdo kde delam chybu?

Kod funkce pro odesilani dat:

function TUploadThread.ProxyHttpPostURL(const URL, URLData: string;
const Data: TStream; const Cookies: TStream): Boolean;
begin
httpSend := THTTPSend.Create;
try
httpSend.Document.Write(Pointer(URLData)^, Length(URLData));
httpSend.MimeType := 'application/x-www-form-urlencoded';
if (cookies <> nil) then
begin
cookies.Seek(0,soFromBeginning);
httpSend.Cookies.LoadFromStream(Cookies);
end;
Result := httpSend.HTTPMethod('POST', URL);
Data.CopyFrom(httpSend.Document, 0);
if (cookies <> nil) then
begin
cookies.Seek(0,soFromBeginning);
httpSend.Cookies.SaveToStream(Cookies);
FreeAndNil(httpSend);

Milda

Viditelnost komponenty

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 26.5.2006 15:23:19

> Ahoj, ja myslim, ze lepsi je reagovat napr. na onchange PageControlu a podle
> jeho stavu otevrit potrebny dataset. Dostupnost controlu by se ale dala
> testovat treba pomoci canFocus.

No ja nemam "normalni delphovskou" aplikaci, kterou bych naklikal.
PageControl ani TabSheet nevi nic o svych komponentach, natoz jejich
navazani na DataSet.

Proto dle me potrebuji testovat Viditelnost komponent. Jinak vsechny
DB komponenty mam predefinovane a pouzivam jen ty predefinovane, takze
se nebojim zmenit jejich chovani (holt nacitam formy z DB).

S tim CanFocus jste to myslel jak? Jinymi slovy, kde to testovat?
Pokud to nebude nejaka udalost tech komponent, tak myslite
na Formu (pri jake jeho udalosti ci v jake jeho funkci to udelat)?
Napada me ActiveChanged. Nejaky lepsi napad?

Diky

Luf

FB - subselect do teze tabulky v compute by

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 27.5.2006 13:58:55

Create Table Heats (
id TLongInt NOT NULL,
tDate TimeDate NOT NULL,
idMaterial TSmallInt NOT NULL,
idDevice Smallint,
idPeople Smallint NOT NULL,
text TNameL,
batch TNameL,
BadElements COMPUTED BY ((SELECT COUNT(*) FROM MaterialCompound MC LEFT
JOIN HeatCompound HC ON HC.idPTE=MC.idPTE AND HC.idHeat=Heats.id WHERE
MC.idMaterial=Heats.idMaterial AND (HC.Ratio>MC.MaxRatio OR
HC.Ratio<MC.MinRatio))),
Primary Key (id)
);

Tohle mi funguje uz nejaky ten rok, treba ti to pomuze/napovi.

Sipky a TabStop

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.5.2006 12:00:47

Napada mne jeste jedna moznost, ale nevim jak ji dotahnout do konce, nebo
zda to take neni take slepa ulicka.

Z z Formu1 volam Form2 (form2.showmodal) a na formu2 je polozen Button1 a
DBImage1.
Button1 ma Default=false, TabStop=false a DBImage1 TabStop=false;

Pri prvnim spusteni Formu2 neni focus na Buttonu ani na DBImage (na cem je
tedy focus? a focus se pri pouzita kurzorovych sipek nemeni ) ale pri
druhem a dalsim volani Formu2 zustava focus na Buttonu, ktery po stisknuti
ukonci Form2.

Jak docilit stavu, kdy po druhem a dalsim volani Formu2 nebude focus na
DBImage1 ani Button1 tak jako pri prvnim zavolani a focus nesmi zusta na
Buttonu1 ani v pripade, ze tlacitko stisknu a klik nedokncim (odsunu kurzor
z tlacitka).

Delphi 5 prof.

Viktor Marek

> Ahoj,
> ja tedy, aniz bych to zkousel nebo se tim zabyval, bych
> jako prvni napad prozkoumal toto:
>
> 1) Co dela obsluha uveden zpravy v tom predkovi, kde je
> obslouzena?
> 2) Na zaklade toho uvazit, ze v pripade vyse uvedenych
> charcode by se nevolalo inherited
> 3) Podivat se, zda TCMDIALOGKEY neocekava nejakou
> navratovou hodnotu, kterou by mohlo stacit nastavit a ktera
> by rekla, ze zprava uz je obslouzena.
> Treba se nic z toho neukaze byt pouzitelne, ale kdo vi.
> David Lebeda

Sipky a TabStop

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.5.2006 08:28:30

> [...]

by rekla, ze zprava uz je obslouzena.

Treba se nic z toho neukaze byt pouzitelne, ale kdo vi.

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 26.5.2006 17:57:30

Fri, May 26, 2006 at 04:33:24PM +0200, Martin Burle napsal(a):
> vzdy,

> Hm, neco tu zmenu vyvolava, ne? Prece se ty kontroly nezjevuji a nemizeji
> samy od sebe :) Zkusim hadat - zmenu vyvola scroll/open/close/edit/post
> datasetu, prepnuti nejakeho radiocontrolu a podobne.

To nemizi. Ale neznam ktere datasety zmizi.

> Pokud to ovsem chces mit naprosto obecne a nezavisle na cemkoli, pak bych
> upravil odvozene controly ve smyslu, ze pri zmene viditelnosti, enable,
> prepnuti zalozky a podobnych udalostech, ktere by teoreticky mohly mit za
> nasledek zmenu jejich viditelnosti, nebo jejich child controlu bych posilal
> nejakou zpravu jejich parentu-formulari, a ten at se postara o zbytek -
> treba s tim otestovanim canFocus.

Ted jsem koukal na definici CanFocus a ten zni hnusne.

> Otazkou je, nakolik to bude efektivni. Ja jsem ze super obecnych reseni
> malinko vylecen - je to sice krasne, nekdy i funkcni ;), ale...to uz by bylo
> na jinou debatu.

Pres CanFocus to resit nebudu, to uz radeji naflakam vsem tridam potomky
s nejakym interfacem, kterej to bude resit jednim smerem a ne projit dolu
a zase zpatky :-(

Nebyla by nejaka jina rada?
Zatim se asi omezim na to, ze osetrim PageControl a pripadne Panel,
kteri poslou message vsem pod sebou. No a DB prvky na tu message budou
reagovat. Pro zacatek by to melo byt dostacujici.

Luf

Synapse - metoda HTTPMethod POST

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 26.5.2006 17:57:30

Dival jsem se Etherealem a zda se ze data se skutecne odeslou. Akorat
jsou jinak kodovana.

Takhle se zobrazuje obsah paketu pri pouziti formulare na webu:
ROWDATA%3E%3C%2FDATAPACKET%345E
A takhle pri pouziti synapse ROWDATA></DATAPACKET>..

Oesilane hlavicky se take lisi:

ze synapse:

POST /komunikator/pokus.php HTTP/1.0..Host: www.mjsoft(tec)cz..Cookie:
PHPSESSID=4b89b411f1260a98e1d8215cd8592b5c..User-Agent:Mozilla/4.0
(compatible; Synapse)..Content-Type:
application/x-www-form-urlencoded..Content-Length: 342225....

z formulare:

POST /komunikator/pokus.php HTTP/1.1..Accept: image/gif,
image/x-xbitmap,image/jpeg, image/pjpeg, application/x-shockwave-flash,
application/vnd.ms-excel,
application/vnd.ms-powerpoint,application/msword, application/x-icq,
*/*..Referer:
http://www.mjsoft(tec)cz/komunikator/pokus_form.php..Accept-Language:
cs..Content-Type: application/x-www-form-urlencoded..Accept-Encoding:
gzip, deflate..User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT
5.1; SV1)..Host: www.mjsoft(tec)cz..Content-Length: 495383..Connection:
Keep-Alive..Cache-Control: no-cache..

Z formulare to funguje a z delphi ne. Nemate nejake namety cim by to
mohlo byt?

Dekuji predem

Milda.
> z formulare
>
> A je to posilane urcite stejne? Nevidim zadny duvod k podobnemu
> chovani, ani zadna takova chybanebyla hlasena.
>
> Zkus se podivat Etherealem jestli ty data skutecne odtecou k serveru,
> pripadne co se vlastne deje.
>

> --
> Lukas Gebauer.
>
> E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
> http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Sipky a TabStop

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.2006 17:39:29

V konferenci se mi povedlo dohledat.

private
{ Private declarations }
procedure CMDialogKey(var Message: TCMDialogKey); message CM_DIALOGKEY;
{$R *.DFM}

> [...]

> Na Formu ma 2 Buttony a DBImage. Vsechny komponenty maji TabStop=False.
> Pokud pouziji kurzorove sipky chovaji se komponenty jakoby mely nastaveno

Sipky a TabStop

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.2006 16:43:25

[...]

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 26.5.2006 16:33:24

> [...]

malinko vylecen - je to sice krasne, nekdy i funkcni ;), ale...to uz by bylo

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 26.5.2006 16:07:22

Fri, May 26, 2006 at 03:43:20PM +0200, Martin Burle napsal(a):

> Predpokladam ze vis, ktera zalozka jake datasety potrebuje. Pokud ne, mohl
> bys projit DB-controly na dane strance a otestovat vsechny datasety, ktere
> se vyskytnou.

Tak to prave nevim :-) Jenze ono se muze jednat i o prekryte Panely
a dalsi veci. Proto se mi neobecne reseni moc nepozdava.

> Pokud z jakehokoli duvodu nemuzes obslouzit onChange PgControlu, pak muzes
> projit vsechny kontroly na celem formulari, a pomoci canFocus zjistit, ktere

Jj, to je mi jasne. Otazka zni, odkud canFocus volat.

> [...]

bych se dostal ke sve 1. otazce :-)

> Pokud tomu spatne rozumim, pak se omlouvam ;)

Omluva neni na miste. Diskuze nekdy vede i do slepych cest.
BTW jestli jste neco spatne rozumnel, pak ja to musel spatne popsat ;-)

Luf

Synapse - metoda HTTPMethod POST

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.5.2006 15:57:21

> [...]

chovani, ani zadna takova chybanebyla hlasena.

Zkus se podivat Etherealem jestli ty data skutecne odtecou k serveru,

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 26.5.2006 15:43:20

> [...]
> DB komponenty mam predefinovane a pouzivam jen ty predefinovane, takze
> se nebojim zmenit jejich chovani (holt nacitam formy z DB).

Mozna jsem to spatne pochopil. Mel jsem zato, ze mas na ruznych zalozkach
nejake Gridy ci edity, ktere zobrazuji data z nejakych datasetu a ktete
nejsou videt nikdy vsechny najednou. Pak tedy bych v udalosti change (zmena
aktivni zalozky) otestoval, zda jsou otevrene vsechny potrebne datasety.

[...]

drdplus_dotazy] Drd+ - carodej

[*] Pecina David <submit-send-bounce(zv)altar(tec)cz> - 28.5.2006 12:04:34

Vec: Drd+ - carodej
Remote address: 213.29.58.187:50852 user agent 'Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)'
Krestni jmeno: David
Prijmeni: Pecina
E-mail: Dawe01(zv)seznam(tec)cz
Ulice a cislo domu: <empty>
Mesto: <empty>
Postovni smerovaci cislo: <empty>
Telefonni cislo: <empty>
Text: Cht�l jsem V�s poprosit o zasl�n� Indexu kouzel kde je upravena n�ro�nost i jednotliv�ch kouzel oproti edici A. D�le jsem se cht�l zeptat, zda ob� ment�ln� praktiky "Ochromen�" m��e mluvit. D�kuji >From - Sun May 28 19:46:24 2006

FB: SP v triggeru

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 29.5.2006 09:33:12

Pokud bys mel tak jako ja jistotu (pripadne temer 100% jistotu), ze k tomu
bude pristupovat v danem case jen jeden uzivatel, tak muzes pouzit tabulku
semaforu, viz. jeden z mych triggeru nize. Pokud ne, musel bys ty semafory
jeste rozsirit o primarni klic. Jelikoz to jede v transakci, je jiste, ze
ten semafor nikdy nezustane nahozen...

create or alter trigger taiu_uziv_prava for uziv_prava
after insert or update position 0
as
declare variable PravoTyp char(1);
declare variable ptUroven char(1) = 'u';
declare variable aPravo_id_det integer;
declare variable aHodnota smallint;
declare variable sem_const varchar(30) = 'uziv_prava';
declare variable sem_name varchar(30);
begin
/* zaruceni pouze jednoho zapnuteho prvku v "radiobuttonu" */

/* konrola semaforu */
select semafor_nazev from tmp_semafor where semafor_nazev = :sem_const into
:sem_name;
if (:sem_name is not null and :sem_name = :sem_const) then
exit;

/* nahozeni semaforu */
insert into tmp_semafor (semafor_nazev)
values (:sem_const);

/* ziskani typu prava */
select d.pravo_typ
from uziv_prava_def d
where d.pravo_id = new.pravo_id
and d.pravo_id_det = new.pravo_id_det
into :PravoTyp;

/* pokud je to prepinac urovne */
if (:PravoTyp = ptUroven) then
for /* pro vsechny urovne stejneho prava */
select d.pravo_id_det
from uziv_prava_def d
where d.pravo_id = new.pravo_id
and d.pravo_id_det > 0
order by d.pravo_id, d.pravo_id_det
into :aPravo_id_det
do
begin
/* pouze akt.radek muze mit nahozene pravo */
if (aPravo_id_det = new.pravo_id_det) then
aHodnota = 1;
else
aHodnota = 0;

/* pokusi se vlozit vetu */
insert into uziv_prava( uziv_id, pravo_id, pravo_id_det, hodnota)
values (new.uziv_id, new.pravo_id, :aPravo_id_det, :aHodnota);
when sqlcode -803, /* Violation of PRIMARY or UNIQUE KEY */
sqlcode -901 do /* Lock conflict on no wait transaction */
/* kdyz uz tam je (vetsinou), zmeni ji */
update uziv_prava
set hodnota = :aHodnota
where uziv_id = new.uziv_id
and pravo_id = new.pravo_id
and pravo_id_det = :aPravo_id_det;
end

/* zruseni semaforu */
delete from tmp_semafor where semafor_nazev = :sem_const;

*HIT LETOSNIHO JARA - in-line brusle **Nike Dorfin Elite Alu!*
Pohodlna bota s AIR systemem, predni i zadni odpruzeni
+ *3-sada chranicu zdarma*!
http://www.sportobchod(tec)cz/inline-brusle-nike-dorfin-elite-alu.htm&redir=32

FB: SP v triggeru

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.5.2006 09:27:12

On 29.5.2006 7:41 +0200 Roman Borkovec wrote:
> Uvazoval jsem o nejake pomocne tabulce, ale ta porad neresi problem
> toho, ze v triggeru na DATA potom volam proceduru, ktera sama provadi
> inserty a delete na puvodni tabulce ....

Velmi zajimava struktura. Napadlo me takhle po ranu - co udelat SP, ktera by
zajistovala insert/update/delete (tj. mela stejne parametry) a jeste by
zajistila to prepocitani. V par DB to takto resinm, kdyz jsem nebyl schopen
do poresit pres trigery. Jen je pak treba davat pozor, aby nekdo needitoval
DB rucne primo.

> Popis situace je jen modelovy, bohuzel ty vazby jsou trosku
> propletenejsi, ale takhle to naprosto dostacuje ... mimochodem v procedure
> ten alter trigger inactive projde (syntakticky), ale bohuzel bez ucinku :( -
> pricemz execute statement pouzivame bezne treba pro nastaveni
> generatoru.....

Jo, syntakticky je to OK, ale nemuzes si pod rukama zmenit trigger, FB ti to
nedovoli (coz te asi moc nepotesilo).

Firebird (CZ): http://groups.google.com/group/firebird_cz

--
Jiri Cincura
http://www.cincura.net/

Invalid variant operation

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 29.5.2006 09:17:11

Na zmenu typu na serveru slouzi CAST(), jen nevim, zda pujde pouzit na sum(neco).

--
S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.5.2, IBX 7.08, WXP SP2
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Volna RAM

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 29.5.2006 08:41:07

> DWORD ma rozsah do 4GB :)).
> Windows XP stejne neumi vice jak cca 3.7 GB (vyzkouseno),
> serverove produkty jsem nezkousel.

Jo jasne. Slo mi spis o to jak programove zjistit velikost fyz. RAM, kdyz
podle mych pokusu fce GlobalMemoryStatus vraci v poli dwTotalPhys max.
hodnotu $7FFFFFFF, tj. 2GB. Zkousel jsem to na stroji s 3,24GB RAM a Windows
2003 Server Standard Edition.

M.

FB: SP v triggeru

[*] Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 29.5.2006 07:41:03

Ahoj,
situace je zhruba takovahle:
dve tabulky, rekneme CIS a DATA. V CIS je presny pocet radku, slouzi
jako ciselnik, ktery obsahuje polozky nutne k vypoctu jedne hodnoty -
nektere polozky jsou kumulativni. Konkretne treba takhle:
CIS: GID pole nazev
1 1. Naklady celkem
(tento radek se pocita souctem nasledujicich)
2 1.1 Prime naklady
3 1.2 Neprime naklady

v tabulce DATA jsou pak odkazy na konkretni radek v CIS a hodnota

DATA: CIS_GID Hodnota
2 38,6

mno a ta SP
1) vymaze v DATA radek, ktery dokazuje na CIS_GID =1
2) secte (bez ohledu na to, zda existuji) vsechny radky v
DATA,ktere odkazuji na CIS_GID in (2,3)
3) vytvori v DATA radek s odkazem na CIS_GID=1 s hodnotou souctu
ziskaneho v predchozim kroku

Procedura funguje dobre, jen je treba jeste zajistit aby k tem
prepoctum proste doslo po editaci radku v DATA rovnou. (after
insert,update,delete).

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 28.5.2006 23:54:31

On 28.5.2006 22:32 +0200 Roman Borkovec wrote:
> Ahoj,
> potrebuju z update triggeru tabulky zavolat proceduru, ktera provadi
> update v teto tabulce (na jinych radcich) - zkousel jsem na zacatku
> procedury deaktivovat trigger a na konci opet aktivovat, ale bohuzel to
> vypada, ze ta deaktivace neni akceptovana (execute statement ('alter trigger

Jasny, ono to nemuzes uvnitr provest.

> xxxx inactive')) ... Je mozne vubec neco takoveho na firebirdu realizovat
> nebo to budu muset resit jinak?

No nevim, co ta storka dela, ale mohl by sis nastavit treba nejaky flag a
kdyz uz updatujes, tak trigger hned skonci. Ale neni to moc ciste.

Zkus popsat co to dela, jestli by se to nedalo nejak ochcat.

Firebird (CZ): http://groups.google.com/group/firebird_cz

--
Jiri Cincura
http://www.cincura.net/

FB: SP v triggeru

[*] Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 28.5.2006 22:32:25

[...]

Prijemny den

Roman Borkovec
+420 603 590 639
www.borkovec.com

Zeos db a mysql - jde nejak zjistit stav autoinc p

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 28.5.2006 21:00:18

Zdravim vsechny,
mate nekdo zkusenost nebo napad, kterak z mysql databaze v delphi zjistit aktualni stav pocitadla pro autoinc? Dekuju PavelP.

Volna RAM

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 28.5.2006 20:56:18

DWORD ma rozsah do 4GB :)).
Windows XP stejne neumi vice jak cca 3.7 GB (vyzkouseno),
serverove produkty jsem nezkousel.
Ted pouzivam XP64, ale to je na delsi vypravjeni,
pro zajimavost delphi & padaji na stack overflow pri nacteni projektu s
rozlozenim oken
(ze by to delali frames ?).
Dale pro ne nejsou ovladace pro tiskanu MInolta 1250W a scaner cannon lide 20,
obe firmy tento OS prakticky ignoruji, stejne jako cely open source svet.
PC: 2x AMD Opteron 265, 4x 1GB RAM, numa support.

Slavek

PS: Chystam se na vmware :))> BTW resil nekdo zjisteni volne/celkove RAM na stroji
> disponujicim vice nez
> 2GB RAM? Nize uvedena funkce pochopitelne vetsi cislo nez
> DWORD vratit nemuze.
>
> Martin

Volna RAM

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 29.5.2006 10:19:16

> [...]
> podle mych pokusu fce GlobalMemoryStatus vraci v poli dwTotalPhys max.
> hodnotu $7FFFFFFF, tj. 2GB. Zkousel jsem to na stroji s 3,24GB RAM a

On Intel x86 computers with more than 2 GB and less than 4 GB of memory, the
GlobalMemoryStatus function will always return 2 GB in the dwTotalPhys
member of the MEMORYSTATUS structure. Similarly, if the total available
memory is between 2 and 4 GB, the dwAvailPhys member of the MEMORYSTATUS
structure will be rounded down to 2 GB. If the executable is linked using
the /LARGEADDRESSAWARE linker option, then the GlobalMemoryStatus function
will return the correct amount of physical memory in both members.

Od W2K existuje GlobalMemoryStatusEx, ktera vraci Int64 a mela by to tedy
vracet spravne vzdy. Vyzkouseno to nemam.

Create

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 29.5.2006 10:13:15

Ahoj,
zkousim si ruzne pokusy s delfi a chtel jsem vytvorit Tedit na formulari, na groupboxu a pod. pomoci create a ownera. Ale asi neco delam blbe, protoze se mi nic nezobrazi. Nebo na neco zapominam. Tady je ten kod, mel jsem to i na butonu, ale taky nic. Free zatim neresim.

Dalibor.

procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);
var edit3: TEdit;
begin
Edit3:=TEdit.create(Form1);
application.ProcessMessages;
with edit3 do
begin
Name:='Edit3';
left:=0;
Top:=0;
width:=60;
height:=30;
text:='Ahoj';
visible:=true;

Create

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 29.5.2006 10:37:18

> [...]
>butonu, ale taky nic. Free zatim neresim.

>Dalibor.

>procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);

Chybi ti tam:
Parent := Form1;

Create

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 29.5.2006 10:49:19

Zkusil bych tam dat parent (coz je neco jineho nez owner) cili treba
Edit3:=TEdit.create(Form1);
Edit3.Parent:= a sem napsat napriklad formular, groupbox, panel, usw etc.
RNDr Z.Kalhous

> [...]
se mi nic nezobrazi. Nebo na neco zapominam. Tady je ten kod, mel jsem to i
na butonu, ale taky nic. Free zatim neresim.

[*] Petr Malasek <malasek(zv)carsoft(tec)cz> - 29.5.2006 10:43:19

Musis mu nastavit PARENTa :
edit3.parent:=form1;

PeM

Dalibor Faltynek napsal(a):
> [...]
>
> Dalibor.
>
> procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);

Create

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 29.5.2006 10:55:20

Dalibor Faltynek wrote:
> [...]
>
> Dalibor.
>
> procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);

Parent := Form1;

> Name:='Edit3';
> left:=0;
> Top:=0;
> width:=60;
> height:=30;
> text:='Ahoj';

// visible:=true; netreba

Vaclav Sazima

Create

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 29.5.2006 10:53:20

Jo, dekuju, mezitim jsem na to prisel.
Dalibor.

> edit3.parent:=form1;

Create

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 29.5.2006 10:21:16

> zkousim si ruzne pokusy s delfi a chtel jsem vytvorit Tedit
> na formulari, na groupboxu a pod. pomoci create a ownera. Ale
> asi neco delam blbe, protoze se mi nic nezobrazi.

Treba este priradit Parent:

var
Edit3: TEdit;
begin
Edit3 := TEdit.Create(Form1);
Edit3.Parent := Form1;
Edit3.Name := 'Edit3';
Edit3.SetBounds(0, 0, 60, 30);
Edit3.Text := 'Ahoj';

Create

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 29.5.2006 10:21:16

> [...]
> jsem to i na butonu, ale taky nic. Free zatim neresim.
>
> Dalibor.
>
> procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);

Jeste bych zkusil nastavit Edit3.Parent:=Form1. Application.ProcessMessages
rozhodne nevolejte, navic to bude fungovat i bez nej.

Create

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 29.5.2006 10:21:16

> [...]
neresim.

> Dalibor.
>
> procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);

Nastav este edit3.parent := dany_groubox;

Marian Stevlik (Michal)
IS programmer / developer

GAMO a.s.
Kyjevske nam. 6
974 04 Banska Bystrica
web: www.gamo.sk
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
tel: +421 48 4372098, 4137935, 4372111
gsm: +421 905 462010
icq: 38493645
skype: majklbb

Vytvareni vnorenych procedur pomoci TIBQuery

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 29.5.2006 11:57:25

Ahoj, mame databazi na firebirdu a kvuli optimalizaci pouzivame vnorene procedury. Bohuzel
ted jsme pripravili jednu novou a nevim jak ji prihrat do existujicich databazi v ramci
aktualizace programu, kdyz ji zkopiruju a zadam jako prikaz pres TIBQuery tak mi to vyhuci
s chybou
Dynamic SQL Error
SQL error code = -104
Token unknown - line 1, char 783
?

Mam podezreni na to ze ta IBX komponenta ocekava inicializovane parametry vzdy kdyz
pouzivam vstupni, nebo vystupni parametry procedury, protoze kdyz zadam stejny dotaz pres
IBExperta tak je vse v poradku.

Nesetkal jste se s tim nekdo?

Dik moc tom

PVS a prihlasovani certifikatem

[*] Martin Fisar <martin fisar(zv)gordic(tec)cz> - 29.5.2006 11:51:24

Zdravim,

neresil jste uz nekdo v Delphi prihlasovani certifikatem na PVS ? Jde mi
o vytvoreni SignatureValue.
Pouzivam CAPICOM a SignedData.Sign podepise data a vrati podpis v PKCS#7
obalce. Da se nejak
jednoduse ziskat jenom vlastni podpis bez obalky ?

Volna RAM

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 29.5.2006 10:39:19

> Od W2K existuje GlobalMemoryStatusEx, ktera vraci Int64 a
> mela by to tedy vracet spravne vzdy. Vyzkouseno to nemam.

Ano, prave som to chcel napisat.
Ja mam prave 2 GB RAM, takze pre viac RAM to nemam vyskusane, ale nasledovny
kod u mna funguje:

type
DWORDLONG = Int64;
{$EXTERNALSYM DWORDLONG}

PMemoryStatusEx = ^TMemoryStatusEx;
_MEMORYSTATUSEX = packed record
dwLength: DWORD;
dwMemoryLoad: DWORD;
ullTotalPhys: DWORDLONG;
ullAvailPhys: DWORDLONG;
ullTotalPageFile: DWORDLONG;
ullAvailPageFile: DWORDLONG;
ullTotalVirtual: DWORDLONG;
ullAvailVirtual: DWORDLONG;
ullAvailExtendedVirtual: DWORDLONG;
end;
{$EXTERNALSYM _MEMORYSTATUSEX}
TMemoryStatusEx = _MEMORYSTATUSEX;
MEMORYSTATUSEX = _MEMORYSTATUSEX;
{$EXTERNALSYM MEMORYSTATUSEX}

function GlobalMemoryStatusEx(var lpBuffer: TMemoryStatusEx): BOOL; stdcall;
external 'kernel32.dll';

procedure TFormMain.Button1Click(Sender: TObject);
var
begin
FillChar(Status, SizeOf(TMemoryStatusEx), 0);
Status.dwLength := SizeOf(TMemoryStatusEx);
if not GlobalMemoryStatusEx(Status) then
RaiseLastOSError;
ShowMessage(Format('dwMemoryLoad: %d'#13#10 +
'ullTotalPhys: %d'#13#10 +
'ullAvailPhys: %d'#13#10 +
'ullTotalPageFile: %d'#13#10 +
'ullAvailPageFile: %d'#13#10 +
'ullTotalVirtual: %d'#13#10 +
'ullAvailVirtual: %d'#13#10 +
'ullAvailExtendedVirtual: %d',
[Status.dwMemoryLoad, Status.ullTotalPhys, Status.ullAvailPhys,
Status.ullTotalPageFile,
Status.ullAvailPageFile, Status.ullTotalVirtual, Status.ullAvailVirtual,
Status.ullAvailExtendedVirtual]));

Create

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 29.5.2006 10:39:18

Edit3 je lokalni v procedure - tzn. jakmile skonci procedura, rekl bych
ze skonci i zivotnost Edit3
a delat to ve FormActivate asi neni taky to prave orechove ...

M.

Create

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.5.2006 10:39:18

> procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);
> var edit3: TEdit;
> begin
> Edit3:=TEdit.create(Form1);
> application.ProcessMessages;
> with edit3 do
> begin
> Name:='Edit3';
> left:=0;
> Top:=0;
> width:=60;
> height:=30;
> text:='Ahoj';
> visible:=true;

Hlavne tam chybi nastaveni Parenta - co ma byt form, panel
apod., na kterem ma byt edit zobrazen.

David Lebeda

Volna RAM

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 29.5.2006 12:33:27

> Ano, prave som to chcel napisat.
> Ja mam prave 2 GB RAM, takze pre viac RAM to nemam vyskusane, ale nasledovny
> kod u mna funguje:

ak aplikacia potrebuje vela pameti a s co najrychlejsim pristupom,
tak jedna z moznosti je pouzit MS AWE API rozhranie. Mam na to
komponentu, viz. http://www.winsoft.sk/awe.htm

Erik Salaj

Create

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 29.5.2006 12:49:29

Macko Martin wrote:

> Edit3 je lokalni v procedure - tzn. jakmile skonci procedura, rekl
> bych ze skonci i zivotnost Edit3

To ne: ten TEdit je alokovan na heapu a automaticka promenna Edit3
obsahuje jen ukazatel na pocatek teto pameti.

Kdyz opustis scope procedury, tak se "ztrati" ta pocatecni adresa,
ale instance TEdit zustane na heapu alokovana a jeji adresu
potrebuje Parent a Owner, tedy Form1 a ten ji ma.

pf

Create

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 29.5.2006 12:53:29

Dobry den,

> Edit3 je lokalni v procedure - tzn. jakmile skonci procedura, rekl bych
> ze skonci i zivotnost Edit3
> a delat to ve FormActivate asi neni taky to prave orechove ...

myslim, za urcite neskonci, ostatne zkusil jsem to. Ve FormActivate jsem to
udelal proste jen tak, nicemu to neslouzilo. Jinak samozrejme dekuji za
odpovedi vsem.
Dalibor.

Vytvareni vnorenych procedur pomoci TIBQuery

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 29.5.2006 13:29:32

Tomas Krejzek dne 29 May 2006 v 11:57:

> [...]
> parametry vzdy kdyz pouzivam vstupni, nebo vystupni parametry
> procedury, protoze kdyz zadam stejny dotaz pres IBExperta tak je vse v

Mas nastaveno CheckParam na false (u tIbQuery)?

Karel Rys

Odkazy na komponenty

[*] Martin Cajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 30.5.2006 08:48:53

Zdravim,
minule moja otazka nejako zapadla takze sa skusim spytat este raz a
trochu inak.
Akym sposobom musi byt zaregistrovany formular alebo datovy modul ak
jeho skutocne meno nie je rovnake ako nazov premennej v ktorej je
ulozeny a chcem aby automaticky fungovali odkazy na jeho komponenty z
defrinicie inych formularov ?

Priklad:
Mam datovy modul triedy TDBData a od neho odvodeny TKMData. Vytvorim
instanciu triedy TKMData a ulozim ju do premennych KMData aj DBData.
Chcem aby v programe boli funkcne odkazy na komponenty v tvare
KMData.Komponenta aj DBData.Komponenta.
Odkazy v kode su samozrejme funkcne pre oba tvary, rovnako funguju aj
pri navrhu formularov v designtime ale pri vytvarani formularu v
realtime sa odkazy DBData.Komponenta nepriradia (bez akehokolvek
hlasenia o chybe) a je potrebne ich priradit kodom.

--
Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

Zavirani IB Datasetu p ri Commitu na TIBTransactio

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.5.2006 08:36:52

> Mam jednoduchou aplikaci nad jednou tabulkou ve FireBird.
> Pouzivam komponenty TIBDatabase, TIBTransaction a dve
> TIBQuery, jednu pro zobrazovani dat a druhou pro jejich
> zmenu. Obe jsou napojeny na vyse zminene TIBDatabase a
> TIBTransaction. Pokud provedu druhym datasetem update dat a
> pak na TIBTransaction commitnu transakci, zavre se mi ten
> prvni dataset.

Ahoj,

ano, commit zpusobi zavreni vsech datasetu spojenych s onou
transakci. Jako nejrychlejsi reseni muze pomoci misto
Commit volat CommitRetaining, ale nejde o dobre reseni.

Rozhodne doporucuji mit pro kazdy dataset ruznou transakci
a vhodne jim nastavit parametry - zejmena transakci, ktera
neslouzi k editaci dat, nastavit read olny rezim. Transakci
pro editaci pak mit aktivni jen co mozna nejkratsi dobu,
tj. zahajit transakci, udelat update, commit. Tak bude
spokojeny i server.

Vice informaci lze nalezt v archivu konference.

David Lebeda�

Zavirani IB Datasetu p ri Commitu na TIBTransactio

[*] pavel.simicek(zv)centrum(tec)cz - 30.5.2006 08:28:51

Ahoj.
[...]
Muzete mi prosim nekdo rict kde delam chybu? Musim mit jinou TIBTransaction komponentu pro zobrazovaci Dataset a jinou pro updateovaci?
Nebo jsem neco nepochopil a je to cele koncepcne spatne?
D5, Firebird 1.5, WXP

Dekuji Pavel

Tiskarna ve win64

[*] Stanislav Smejkal <ssmejkal(zv)gmail(tec)com> - 29.5.2006 23:00:11

Petr Zahradnik napsal(a):
> Puvodni zprava ze dne 29.5.2006:

> Koupit si misto Minolty tiskarnu?

A co si predstavujete Kefalin pod takym pojmem tiskarna? Jak podle znacky
poznam co je a co neni tiskarna? Jak podle znacky poznam co je a co neni
skener? HP?

Diky za info, fakt me to zajima.

Standa

Tiskarna ve win64

[*] Surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 29.5.2006 22:46:10

> Koupit si misto Minolty tiskarnu?
tak tomuto nazoru tleskam. Asi nejoptimalnejsi reseni :-)

Tiskarna ve win64

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 29.5.2006 22:20:07

> [...]

> Takze otazka je, existuje neco jako virtualni serverova tiskarna,
> ktera by renderovala na te minolte (jine tiskarne) ? Nebo nejaky

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.5.2006 22:02:06

On 29.5.2006 21:52 +0200 Slavomir Skopalik wrote:
> Takze otazka je, existuje neco jako virtualni serverova tiskarna, ktera by
> renderovala na te minolte (jine tiskarne) ?
> Nebo nejaky jiny napad ?

Napadl me takovy hack (kdyby uz nic nezabralo), ktery pouzivam na prevadeni
PDF. Nahrajes soubor na server do nejake slozky. Tam to kazdych x sekund
projede program a pokud tam najde soubor necha ho vytisknout. Pokud je to
jen tisk faktur, lze to jeste zjednodusit, ze mu to das ve znamem formatu.

--
Jiri Cincura
http://www.cincura.net/

OT: Tiskarna ve win64

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 29.5.2006 21:52:05

Ahoj,
upgradoval jsem po 6 letech PC a rovnou na WinXP 64.
Vsechen HW jsem nejak vyresil, ale ztroskotal jsem na tiskarne
a scaneru.

[...]

Diky Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: +420 724 207 851
icq:199 118 333
e-mail:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz
http://www.elektlabs(tec)cz

Tiskarna ve win64

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2006 10:15:01

Podle me je efektivnejsi nainstalovat jakoukoliv PostScriptovou tiskarnu
(pravdepodobne take GhostScript) a pak programek "redmon port
redirector" ktery tento vystup vezme a umi s nim udelat defaco cokoliv -
presmerovat na soubor, na jinou tiskarnu, na program a vystup pak
vytisknout,...

takze podle me pak pujde na server nainstalovat postscript tiskarnu s
timto portem, tu nasdilet a jeji funkce bude takova ze vezme ten
postscript, zavola Ghostcripta, aby to vytiskl na cilove tiskatne (je to
programek puvodne z linuxu, takze urcite bude mit tisk z prikazove radky).

snad je to pochopitelne.

TR

> [...]
> jen tisk faktur, lze to jeste zjednodusit, ze mu to das ve znamem formatu.

Jak spravne nespustit sluzbu?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.5.2006 10:33:03

Ahoj,

kolega napsal aplikaci, ktera se spousti jako servis. Vse
funguje dobre, az na jednu drobnost.

Pri spusteni sluzby program dela nejake kontroly, a kdyz
neco neni splneno, zapise to do sveho logoveho souboru a ma
skoncit. Coz taky udela.

Problem je v tom, ze Windows (mam NT) nahlasi, ze pri
pokusu o spusteni sluzby vznikla Internal Windows NT Error.

Rad bych toto chybove hlaseni potlacil. Nebo at Windows
napisou, ze sluzbu se nepovedlo spustit, ale ne, ze nastala
vnitrni chyba.

Nemate s tim nekdo zkusenosti?

D5P, Win NT4 SP4

Ikonka vedle ikony pro minimalizaci

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.5.2006 10:41:03

Ahoj,

rad bych do jednoho formulare pridal ikonu do titulku
formulare - vedle ikony pro minimalizaci. To samo o sobe
umim, problem je jen s vzhledem takove ikony. Na W2k a nize
jsou ikony sede, na XP, pokud pouzivaji normalni XP vzhled,
jde o modry ctverecek s oblymi rohy. Neexistuji nekde ve
Windows zasity informace o tom, jak se ma vzhled "prazdne"
ikony utvorit? Tak, aby ikona na ruznych Windows vypadala
"spravne"?

David Lebeda

Tiskarna ve win64

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 30.5.2006 11:05:05

Diky, tohle vypada na pouzitelne reseni :)).
Stejne to ale vickrat nekoupim tiskarnu od Minolty.
Dam vedet jak to dopadlo.

Slavek

PS: Win64 jsou celkove adrenalinovy zazitek, pouziva to nekdo
krome me ?> Podle me je efektivnejsi nainstalovat jakoukoliv
> [...]
> tiskatne (je to
> programek puvodne z linuxu, takze urcite bude mit tisk z

Screen Saver Dialog Focus Prohibition

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2006 11:37:07

Po delsi dobe zdravim konferenci.
Nutne potrebuji vyresit problem se kterym se jiz tyden potykam:

Potrebuji aby dialog pro nastaveni meho sporice obrazovky fungoval "modalne" = aby z nej nebylo mozne se prepnout do windowsovskeho dialogu ze ktereho byl vyvolan ... PRESNE TAKJ JAK FUNGUJI vsechny windowsovske dialogy sporicu - vyzkousel jsem naprosto vsechno v mych silach, uz nevim co zkusit.

Informace: podstatne je, ze pri volani meho dialogu windows vola windows aplikaci sporice s parametrem /c:[HANDLE WIN DIALOGU]
ten handle se ma ocividne na tento ucel pouzit ale jak netusim.

Nerad do konference posilam prilohy, predpokladam ovsem ze by tato malicka priloha mohla pomoci vyresit tento problem. Nachazi se zde hlavickovy soubor C++ primo od Borlandu kde je pomerne obsahle popsana deklarace (pro me dosud nepochopenych) funkci. Snad pomuze.

Dekuji moc za reseni, prosim nepiste veci jako "k cemu to potrebujes" nebo "tak hod do Timeru SetForegroundWindow" - takove odpovedi by mi nepomohly.

Diky, Burian, IT Specialista [Delphi 7 Enterprise, JVCL]

Tiskarna ve win64

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 30.5.2006 11:47:08

> A co si predstavujete Kefalin pod takym pojmem tiskarna? Jak podle znacky

Aniz bych tady chtel propagovat jine vyrobce, tak musim poznamenat,
ze Minolta je podle mych zkusenosti skutecne problemova znacka, a tak bych
se k teto petrove mirne nadsazce pripojil :-)

MB

Screen Saver Dialog Focus Prohibition

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.5.2006 12:13:10

> Informace: podstatne je, ze pri volani meho dialogu windows
> vola windows aplikaci sporice s parametrem /c:[HANDLE WIN DIALOGU]
> ten handle se ma ocividne na tento ucel pouzit ale jak netusim.

Skus pri otvoreni Tvojho dialogu zavolat
EnableWindow(hwnd, False);
a pri uzavreni zas
EnableWindow(hwnd, True);

kde hwnd je handle toho windows dialogu, ktory mas v command line.

Screen Saver Dialog Focus Prohibition

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2006 12:35:12

v predchozim prispevku mnou zminena priloha bude zaslana "zajemcum" na jejich email. omlouvam se, neuvedomil jsem si ze v pravidlech jsou prilohy zakazany a jsou filtrovany.
Burian

OT: Schranka ve windows

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2006 14:39:20

Stalo se mi neco, co me pekvapilo.
Mel jsem otevreno nekolik "notepadu". V jendom jsem vyhledaval retezec
"createdeviceaddress", ktery tam nebyl,tak mi to zobrazilo hlasku "not found
...". Pak jsem v jinem notepadu neco oznacil a zkopiroval do schranky a asi
jsem byl omylem porad prepnut do toho puvodniho s tim dialogem. Kdyz jsem to
ze schranky chtel vlozit, vlozilo se presne toto:

---------------------------
Notepad
---------------------------
Cannot find "createdeviceaddress"
---------------------------
OK
---------------------------

Jinymi slovy ten dialog se nejakym zpusobem dostal do schranky v textovem
tvaru!
Mozna jsem "objevil Ameriku"
Vubec nevedel ze to funguje. Je to nejaka dokumentovana funkce windows?

XP SP2.

Schranka ve windows

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 30.5.2006 14:55:21

Ahoj,

> [...]
> tvaru!
> Mozna jsem "objevil Ameriku"
> Vubec nevedel ze to funguje. Je to nejaka dokumentovana

No jestli skutecne nekdo zna nejaky integrovany superchvat na zkopirovani
Msg okna do schranky v textovem formatu tak at se prizna! To by me fakt
take zajimalo!

PM

Schranka ve windows

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.5.2006 14:59:22

> No jestli skutecne nekdo zna nejaky integrovany superchvat na
> zkopirovani Msg okna do schranky v textovem formatu tak at se
> prizna! To by me fakt take zajimalo!

V pripade Notepadu Ctrl+C ;-)
Inak samozrejme podla danej aplikacie.

Schranka ve windows

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 30.5.2006 15:09:23

Ondrej Kelle napsal(a):

> V pripade Notepadu Ctrl+C ;-)
> Inak samozrejme podla danej aplikacie.

no podle mne to funguje ve vsech systemovych Msg dialozich (vetsinou je poznam
podle ikony (napr. Exclamation))

R.

Schranka ve windows

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 30.5.2006 15:17:24

Jak rikam, budiz, me slo o dialogy jinych app.

PM

Schranka ve windows

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 30.5.2006 15:15:24

:) uz sem se lekl, ze by se objevilo neco globalniho ve WIN.

PM

Schranka ve windows

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2006 15:21:24

Asi jo, no ja jsem na to prisel az ve 30 letech :-) Asi se to moc nevi,
protoze jinak by mi zakaznici neposilali v priloze screenshoty chybovych
hlasek (ktere jeste pred tim z me neznameho duvodu vlozi jako obrazek do
wordovskeho dokumentu....)
Nevite nekdo jestli to funguje na vsech windowsech? A jestli je ten "textovy
format" jednotny - mozna bych txt dialogy chtel nejak strojove
zpracovavat...

Schranka ve windows

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 30.5.2006 15:39:26

Pavel Malinsky napsal(a):
> [...]

Asi jsi mne spatne pochopil, myslel jsem dialogy ktere volaji
funkce windows,
v Delphi myslim vytvorene MsgDialog (tj. ne nasledniky TForm, tj. ani ne
ShowMessage).

> Nevite nekdo jestli to funguje na vsech windowsech? A jestli je ten "textovy
> format" jednotny - mozna bych txt dialogy chtel nejak strojove
> zpracovavat...

ja bych na to moc nesazel,
Mnohem lepsi je bud nejaky Exception dialog, nebo si to vlozit do schranky programove.

R.

Schranka ve windows

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2006 15:37:25

Ahoj,

Martin Pisarik napsal(a):
> Asi jo, no ja jsem na to prisel az ve 30 letech :-) Asi se to moc nevi,

ja o tom slysim/ctu poprve v 35 :-) mel jsem za to, ze kdyz to nelze
oznacit, nelze to ani kopirovat.

> protoze jinak by mi zakaznici neposilali v priloze screenshoty chybovych
> hlasek (ktere jeste pred tim z me neznameho duvodu vlozi jako obrazek do
> wordovskeho dokumentu....)

To je jednoduche. Do mejlu obrazek ze schranky nevlozis a vlozit do
malovani je proste nenapadne, kdyz delaji denne s wordem.

> Nevite nekdo jestli to funguje na vsech windowsech?

To nevim, ale testnu alespon nektere dialogy na XP. Hodi se to i tak,
protoze my jsem do aplikace zacali davat "dialogy" s textem hlasky v
memoboxu. Je fakt, ze uzivatele stejne posilaji screenshoty.

Peca

Schranka ve windows

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 30.5.2006 15:15:23

Jakykoliv standardni MessageBox jde zkopirovat pomoci CTRL+C - viz

---------------------------
Crimson Editor
---------------------------
Chcete ulozit zmeny v dokumentu Text2?
---------------------------
Ano Ne Storno
---------------------------

TR

Schranka ve windows

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 30.5.2006 15:45:26

Napodobne:)). Ted sem to zkousel treba pri chybe v IDE
a taky to funguje.

---------------------------
Debugger Exception Notification
---------------------------
Project XXX.exe raised exception class EDatabaseError with message 'Dataset
not in edit or insert mode'. Process stopped. Use Step or Run to continue.
---------------------------
OK Help
---------------------------

Vypada to ze to zafunguje vsude co jde pres MsgBox().

PM

Schranka ve windows

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 30.5.2006 16:29:29

Pavel Malinsky wrote:
> No jestli skutecne nekdo zna nejaky integrovany superchvat na zkopirovani
> Msg okna do schranky v textovem formatu tak at se prizna! To by me fakt
> take zajimalo!
>
> PM

Ctrl+C (ovsem uz nikoliv Ctrl+Insert) zkopiruje obsah messageboxu do
clipboardu v textove forme. Pozor, funguje to pouze v systemovem
messageboxu a nikoliv v Delphi-implementacich typu ShowMessage.

Funguje to na Windows 2000, XP a vyse.

Bohuzel to nefunguje na Windows 9x a ME.

M.S.

Schranka ve windows

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 30.5.2006 16:45:31

> Ctrl+C (ovsem uz nikoliv Ctrl+Insert) zkopiruje obsah messageboxu do
> clipboardu v textove forme. Pozor, funguje to pouze v systemovem
> messageboxu a nikoliv v Delphi-implementacich typu ShowMessage.

Funguje to i v MessageDlg() i ShowMessage(). Ted sem to zkusil.

D7, XP

PM

Ulozeni dat z tabulky

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 30.5.2006 17:45:35

> Lze ulozit data z pole tabulky do souboru primo bez pouziti Streamu?
> Neco jako Table1.FieldByName('Historie').SaveToFile..............
>
> Toto mi nektera slabsi PC nechteji prekousnout!? (soubor ma cca 300 kilo)
> MS:=TMemoryStream.Create;
> (Query1.FieldByName('Prichody') as TBlobField).SaveToStream(MS);
> MS.SaveToFile('c:\historie.htm');
> MS.Free;

Co treba TFileStream ?

Tiskarna ve win64

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.5.2006 17:17:33

Puvodni zprava ze dne 29.5.2006:

> A co si predstavujete Kefalin pod takym pojmem tiskarna? Jak podle
> znacky poznam co je a co neni tiskarna? Jak podle znacky poznam co
> je a co neni skener? HP?

Tiskarnu poznas podle toho, ze to funguje dobre jako tiskarna, hlavne
ze to tiskne dobre i neco jineho nez testovaci stranku z Windows. V
podstate cokoliv, treba HP, Epson, Xerox, mozna snad i nejaky ten
Canon by se pri trose dobre vule dal pouzit apod.

Ikonka vedle ikony pro minimalizaci

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 30.5.2006 17:43:35

Prostuduj klicove slovo 'uxtheme'.

--
Jiri Cincura
http://www.cincura.net/

Ulozeni dat z tabulky

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2006 17:27:34

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 30.5.2006 18:33:39

Takze nakonec jsem to rozhodil pres REDMON a GhostScript.
V zadnem pripade se vsak nejedna o intuitivni instalaci, takze
pokud planujete nakup tiskarny, zkontrolujte si, jestli podporuje
windows 64.

Slavek

> [...]
> testovaci stranku z Windows. V podstate cokoliv, treba HP,
> Epson, Xerox, mozna snad i nejaky ten Canon by se pri trose

Tiskarna ve win64

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 30.5.2006 19:05:41

> [...]
> V zadnem pripade se vsak nejedna o intuitivni instalaci, takze
> pokud planujete nakup tiskarny, zkontrolujte si, jestli podporuje

alebo treba este pockat a nehrnut sa do Win64, kde vela
veci funguje uplne inak ako vo Win32. Mozno by MS mohol
urobit nieco podobne ako bolo Win32s (teda Win64s ;-) ),
teda aby sa dali 64bitove aplikacie vyskusat na sucasnych
32-bitovych OS a vyvojari tak mohli ziskat nejake skusenosti
s tym. Na bezne desktop aplikacie IMHO 32bitov uplne staci
aj ked je jasne, ze prechod na 64 bitov tu skor ci neskor bude.
Za vecsi prinos pre desktopy ale povazujem viacjadrove
procesory - pri sucasnych rychlych sietach a obrovskych
harddiskoch sa nejaky ten procesor naviac zide aspon
na tu komunikaciu, ked na nic ine, aspon teda dufam, ze to
pomoze, nemam to vyskusane ;-).

Erik Salaj

Ulozeni dat z tabulky

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2006 19:31:43

Co by melo byt za ... FieldByName('HTM')....
FieldByName('HTM') je ulozeno jako Blob

nebo jsem uplne mimo?

var
SourceFile, DestFile:TFileStream;
SourceFile:=TFileStream.Create(DBISAMTable1.FieldByName('HTM').?????,fmShareDenyNone); DestFile:= TFileStream.Create('c:\historie.htm',fmCreate); DestFile.CopyFrom(SourceFile,SourceFile.Size); SourceFile.Free; DestFile.Free;end;Viktor Marek>> Lze ulozit data z pole tabulky do souboru primo bez pouziti Streamu?>> Neco jako Table1.FieldByName('Historie').SaveToFile..............>>>> Toto mi nektera slabsi PC nechteji prekousnout!? (soubor ma cca 300 kilo)>> MS:=TMemoryStream.Create;>> (Query1.FieldByName('Prichody') as TBlobField).SaveToStream(MS);>> MS.SaveToFile('c:\historie.htm');>> MS.Free;>> Co treba TFileStream ?

Automatizovane testovani aplikaci

[*] Jiri Kulisek <jikulich(zv)quick(tec)cz> - 30.5.2006 20:13:46

Ahoj,

mame pomerne rozsahlou 3-vrstvou aplikaci napsanou v Delphi 7, hledame framework pro automatizovane testovani. Stahnul jsem TestComplete4 od AutomatedQA, 60-denni demo, zda se ze to funguje docela dobre, cena take docela slusna..

Zrovna to zkousim, nevim jestli mate nekdo zkusenosti zrovna s timhle programem, mozna je to off-topic, ale presto si dovolim zde tento dotaz vznest..

Testovani typu "black-box" je celkem v pohode, at uz automaticky recording, tak i rucni psani testovaciho skriptu..ale nedari se mi vytvorit "open application", tj. aplikaci pro testovani typu "white-box". Nejde jen o nas konkretni projekt..nefunguje mi to u zadneho, byt sebemensiho zkusebniho projektiku, dokonce ani u projektu, ktere dodavaji jako Samples. Nevim kde je chyba, dodrzel jsem vsechny postupy, uvedene v napovede: prilinkovat do projektu jejich tcOpenXXX unity, zapnout "Include TD32 debug info" atd atd.. At delam co delam - VCL objekty proste nejsou z TestComplete skriptu pristupne, ani nejsou videt v Object Browseru..ze by omezeni demo verze? O tom nikde ani zminka..fakt nevim

Pokud s tim mate nekdo zkusenosti, ocenim kazdou informaci i kazdy obecny prispevek k tematu "Automatizovane testovani aplikaci"

S pozdravem
Jirka Kulisek

Ulozeni dat z tabulky

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2006 23:07:58

Vyreseno

TBlobField(DBIsamTable1.FieldByName('HTM')).SaveToFile('c:\historie.htm');

Viktor Marek

> Co treba TFileStream ?

Screen Saver Dialog Focus Prohibition

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 31.5.2006 08:32:41

> Skus pri otvoreni Tvojho dialogu zavolat
> EnableWindow(hwnd, False);
> a pri uzavreni zas
> EnableWindow(hwnd, True);

Dekuji mnohokrat, tato APInka mi nejak unikla. Pro pripadne zajemce uvadim reseni - pomoci WinSightu jsem zjistil ze (i kdyz pro mne nelogicky) predavany handle je handle zalozky (page), nikoliv okna dialogu. Staci zjistit parenta (GetParent). Aby bylo dosazeno totozneho efektu a navic kodexne spravneho vysledku, je nutne vytvorit dialog s parentem dialogu (CreateParented) - (visualne to ma jediny efekt a to problikani vaseho dialogu pri pokusu o prepnuti do dialogu windows, presne tak jak to ma byt). DialogPageHandle := StrToInt(Copy(ParamStr(1), 4, MAXINT));
EnableWindow(GetParent(DialogPageHandle), False);
FormSettings := TFormSettings.CreateParented(DialogPageHandle);
try
FormSettings.ShowModal;
finally
FormSettings.Free;
end;
EnableWindow(GetParent(DialogPageHandle), True);

Schranka ve windows

[*] delphi(zv)kopr(tec)cz - 31.5.2006 02:32:12

Zdravim,
Prave jsem na win2000 vyzkousel i Ctrl+Insert a veme to taky.
Puvodni nevinny problem asi fakt objevil ameriku

Ctrl+C (ovsem uz nikoliv Ctrl+Insert) zkopiruje obsah messageboxu do
clipboardu v textove forme. Pozor, funguje to pouze v systemovem
messageboxu a nikoliv v Delphi-implementacich typu ShowMessage.

It has removed 2602 spam emails to date.
Get the free SPAMfighter here: http://www.spamfighter.com/len

Komunikace, sdileni dat mezi aplikacemi

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 31.5.2006 09:28:45

Zdravim,

mezi aplikacemi na 1 PC jsem pro vymenu zprav a maleho mnozstvi dat pouzival
sdilenou pamet.
- k me plne spokojenosti.

Nyni mam ten problem, ze na terminalovem serveru mi toto nefunguje.
( Napriklad proto, ze se jina aplikace spusti pod jinym uctem / jinym
uzivatelem )

Prolezl jsem konferenci, internet a myslim, ze by to slo udelat pomoci
SYNAPSE a UDP prenosu.
Nema to nekdo jiz vyresene ?

Pavel, D6

Komunikace, sdileni dat mezi aplikacemi

[*] Karel Klimes <klimes(zv)unicontrols-tramex(tec)cz> - 31.5.2006 09:34:46

> [...]

> uzivatelem )

> Prolezl jsem konferenci, internet a myslim, ze by to slo udelat pomoci

ahoj, ja pouzivam k plne spokojenosti COM (Component Object Model),
prip. DCOM.

karel

Ukoncenie obnovovania databazy Firebird

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 31.5.2006 10:02:50

Zdravim.
Robim v aplikacii restore databazy Firebird pomocou
TIBRestoreService.

Otazka:
Je nejaka moznost, ako zistit, ci je uz obnovovanie
ukoncene, a teda ci sa uz mozno znovu pripojit k databaze?

Ivan Dulgerov
Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

Komunikace, sdileni dat mezi aplikacemi

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 31.5.2006 10:34:53

Dobry den.

Prenos i vramci 1 PC resim pomoci TCP IP protokolu (Synapse).

Petr Koukal.

Ukoncenie obnovovania databazy Firebird

[*] Jiri Vojtek <jiri(zv)vojtek.biz> - 31.5.2006 11:28:56

Zalezi na tom jestli mate zapnute verbose vystup nebo ne.
Pokud mate tak dokud mate neco na vystupu tak restore jede. Klasicky se
tam ceka
while nor ...eof.
Pokud je verbose vypnuty je tam property ktera rika jestli je sluzba aktivni -
nemuzu si ted vzpomenout na jmeno. Ale pozor kombinace nefunguje - to znamena
pokud mate verbose vystup a kontrolujete aktivitu dostanete spatny vysledek.
Jiri Vojtek

> [...]
>
> Ivan Dulgerov
> Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 31.5.2006 12:19:01

Verim, ze vice lidi toto resi pomoci TCP nebo UDP.

Jednak mne zajima co je vhodnejsi a proc
a pak take zda je nekdo ochoten se podelit o zkusenosti.

Jen pro ilustraci jak spatne na tom jsem:
pul dne jsem se snazil rozchodit "UDP clienta" a demo ECHO ze synapse
nez jsem si vsiml, ze ECHO je TCP server.

Takze privitam kazdou pomoc, zdrojaky, ...

Diky

> Dobry den.
>
> Prenos i vramci 1 PC resim pomoci TCP IP protokolu (Synapse).
>
> Petr Koukal.

Ukoncenie obnovovania databazy Firebird

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 31.5.2006 12:17:00

From: <delphak(zv)centrum(tec)cz>

> (grabovani take nelze presunout do samostatneho vlakna). Co napriklad
> SINEA? Lze pouzit v threadu?

Pokud se jedna o komponentu TAviCapSinea, tak to je komponenta postavena na
starem rozhrani VFW (Video for Windows), ktere do novych aplikaci
nedoporucuji. Do novych aplikaci je asi lepsi pouzit rozhrani WDM.

Vaclav Krmela

OT: ADODataSet + Aggregate field

[*] Mosny, Miroslav <miroslav.mosny(zv)hilti(tec)com> - 31.5.2006 20:31:35

Dobry den,

Lze v komponente ADOQuery, nebo ADODataSet pouzit vlastni field typu
aggregate? (podobne jako v ClientDataSet)

Mirek (WinXP, D7, MSSQL2000)

Dekuji

Bezdratove ctecky carovych kodu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 01.6.2006 09:20:30

> Dobry den,
> mam pred sebou ukol zajisteni pracoviste bezdratovymi cteckami (PDA s
> WinowsMobile + ctecka carovych kodu) + jednoducha aplikace.
> Napadly me nasledujici scenare:

Nevim, o jake pracoviste se jedna a jake jsou financni rezervy, ale podival
bych se i na mobilni terminaly (lepsi kryti a odolnost, integrovany snimac,
WinCE misto WinMobile).

> 1. Napsat aplikaci v DELPHI a na ctecce tuto aplikaci provozovat v
> terminalovem rezimu. + univerzalni reseni. Kdyz nepujde ctecka, lze
> provozovat na PC - nutnost zakoupeni odpovidajicich licenci pro
> terminal server
>
> 2. Napsat aplikaci ve VisualStudiu primo pro ComactFramework.
> + ctecky mohou pracovat i offline
> - vetsi casova narocnost vyvoje; za rok si MS zmeni operacni system
> pro PDA a bude nutny upgrade...
>
> 3. Napsat aplikaci jako Web a na terminalech ji provozovat pres
> Internet explorer + univerzalni reseni, ktere bude fungovat i na PC
> [...]

1 i 2 provozujeme (prevazne 1), 3 jsme zavrhli z duvodu kvalit prohlizece v
WinCE. Zmeny OS pro PDA bych se nebal, IMHO je .NET dostatecna rezerva do
budoucna.

> Prosim neresil jste jiz nekdo podobnou problematiku. Nerad bych delal
> zbytecny Cimrmanovsky ukrok stranou.
> Jeste me napadly problemy obsluhu scaneru. Lze nejak vyresit, aby
> fungoval scaner pouze na nekterych polich formulare (napr. pri

Muzes nastavit pocatecni a koncovy znak na scaneru, kdyz ti prijde nejaky
text takto uvozeny, muzes ho ignorovat (podobne u klavesnicove emulace).

> pouziti scenare 3?) Jak se resi prechod terminalu mezi dvema
> accecspointy?

Mno, normalne s tim chodis a ono se to prepina. Spis delaji problemy rychle
pohyby (mavani s terminalem, jizda apod.).

Roman

Synapse - FTPSend - problem

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 01.6.2006 09:14:29

> X.ChangeWorkingDir('/files');
> X.StoreFile('c:\temp\SOUBOR.DAT', False);

No, tady jsi zrejmne neco nepochopil... opravdu jsi si jisty, ze ze
tvy FTP server ti dovoli ukladat do adresare C:\temp? Ten parametr je
totiz pod jakym jmenem a do jake cesty se ma soubor ulozit na
serveru! Tedy ty se snazis ulozit obsah prazdneho memorystreamu na
server pod nazvem 'c:\temp\SOUBOR.DAT', coz se ti vcelku
pravdepodobne nepodari.

Soudim, ze jsi chtel spise ulozit tvuj lokalni soubor
'c:\temp\SOUBOR.DAT' na server do jmena '/files/SOUBOR.DAT', ze?

Najdi si ve zdrojaku ukazkovou funkci FtpPutFile a podivej se ta jak
na to. Nebo pokud ti jde jen o to, pak rovnou tu funkci zavolej:

if FtpPutFile(XXXXXXX, '21', '/files/SOUBOR.DAT',
'c:\temp\SOUBOR.DAT', 'XXXXXX', 'YYYYY') then
//prenos se povedl...

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Synapse - FTPSend - problem

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 01.6.2006 09:02:29

Ahoj, muzete me nekdo poradit co delam spatne pri ukladani souboru na FTP server? Nehlasi to ze ulozeni selhalo. Synapse je release 36.

Kod programu:

Procedure Send;
var X: TFTPSend;
begin
X := TFTPSend.Create;
try
X.TargetHost := 'XXXXXXX';
X.UserName := 'XXXXXX';
X.Password := 'YYYYY';
X.PassiveMode := True;
X.Login;
X.ChangeWorkingDir('/files');
X.StoreFile('c:\temp\SOUBOR.DAT', False);
X.Logout;
finally
X.Free;
Odchycena komunikace:

220 ftp server ready
USER XXXXXXX
331 Password required for XXXXXXX.
PASS YYYYY
230-Access granted for XXXXXXX.
Last login on 2006-06-01 08:53:41 from 1.2.3.4.
230 Quotas: using 4.00 of 50000 KB (0.01% used)
TYPE I
200 Type set to I
STRU F
200 Structure set to F.
MODE S
200 Mode set to S.
REST 0
350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer
REST 1
350 Restarting at 1. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer
REST 0
350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer
CWD /files
250 CWD command successful
EPSV 1
229 Entering Extended Passive Mode (|||58177|)
QUIT
221 Goodbye.

Bezdratove ctecky carovych kodu

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 01.6.2006 08:54:28

[...]

Jeste me napadly problemy obsluhu scaneru. Lze nejak vyresit, aby fungoval scaner pouze na nekterych polich formulare (napr. pri pouziti scenare 3?)
Jak se resi prechod terminalu mezi dvema accecspointy?

Dekuji za kazde postrceni nebo uzitecny odkaz

Jiri Tyslic

Synapse - FTPSend - problem

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 01.6.2006 10:02:35

> Dekuji. Asi jsem to opravdu nepochopil (tedy s tim ze se jedna o
> stream - to c:\temp jsem mel jenom v majlu). Kazdopadne jsem zkusil
> volani fce FtpPutFile .. a nefunguje ... pokud to zkusim jinym FTP tak
> to projde. Vypisy jsou nize - oboje je pripojeni na stejny server a
> poslani shodneho souboru. Vypada to ze v pripade FtpPutFile neprojde
> pasivni rezim ...

Zkus nastavit property ForceOldPort na true.
(nejsi za nejakym firewallem ci NATem?)

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Synapse - metoda HTTPMethod POST

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 01.6.2006 10:08:36

> Dival jsem se Etherealem a zda se ze data se skutecne odeslou. Akorat
> jsou jinak kodovana.
>
> Takhle se zobrazuje obsah paketu pri pouziti formulare na webu:

Tak tohle sem zjevne neproslo...

> Oesilane hlavicky se take lisi:
[...]
> Z formulare to funguje a z delphi ne. Nemate nejake namety cim by to
> mohlo byt?

Rozdily co vidim na prvni pohled:

- formular ma nastveneho referera... (zkus ti hlavicku pridat do
thhtpsend.headers

- formular odesila pres HTTP/1.1,Synapse pres 1.0. Zkus nastavit
protokol na '1.1'

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Bezdratove ctecky carovych kodu

[*] Martin Nedopil <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz> - 01.6.2006 10:18:37

My u nas s uspechem pouzivame reseni c. 1, tzn. jsem
napsal konzolovku v D7, bezi to pod DR-DOSem
na emulatoru terminalu TE220, Telnet server na
pet licenci a slape to bohovsky. Aplikaci lze samozrejme
pouzivat i na PC v dos okne, taky bez problemu.
No kecal bych...problemy byly, ale bylo to spatnym
emulatorem.
Ve vysledku mam dosovou aplikaci 21 sloupcu
na 7 radku s on-line ctenim z databaze, kterou
skladnici vychystavaji objednavku, nakladaji na
auta, expeduji, tisknou (v Sinei), pracuji se skladem,
delaji inventuru a dalsi kraviny. Rychle, efektivni,
prehledne a kdyz jim to spadne, dostanou jiny a
jednou dal.....navstevni hodiny po predchozi domluve....:-)

Varianta 2 taky pruchozi, ale 1 rychlejsi.

Varianta 3 je asi nejobecnejsi, ale IE na PDA?
Asi musis zustat na jedne strance, zajistit, aby to
nikam nerolovalo... no je s tim kazdopadne vic
prace.

Prechod mezi access pointy je technol. zalezitost,
zde bez problemu. My pouzivame Percon od
Falcona (laser ctecka, wifi RangeLan, zakladna
taky).

Me by zas zajimalo, na kolik vas to PDA vyslo?
Mate sestavu PDA + Scanner + Wifi? Mi to pripada
porad jako drahota (ona i ta zakladnovka to pekne
prodrazi).

> [...]
> Jak se resi prechod terminalu mezi dvema accecspointy?
>
> Dekuji za kazde postrceni nebo uzitecny odkaz

Synapse - FTPSend - problem

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 01.6.2006 09:54:33

[...]

Dik za radu

Vypis z volani FtpPutFile:

[...]
229 Entering Extended Passive Mode (|||36690|)
QUIT
221 Goodbye.
Vypis z klasickeho FTP:

SYST
215 UNIX Type: L8
FEAT
211-Features:
MDTM
REST STREAM
SIZE
211 End
PWD
257 "/" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A
PASV
227 Entering Passive Mode (195,122,194,233,146,224).
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for file list
226-Transfer complete.
226 Quotas: using 4.00 of 50000 KB (0.01% used)
CWD files
250 CWD command successful
PWD
257 "/files" is current directory.
PASV
227 Entering Passive Mode (195,122,194,233,146,230).
[...]
227 Entering Passive Mode (195,122,194,233,146,236).
STOR obraz000.jpg
150 Opening BINARY mode data connection for obraz000.jpg
226 Transfer complete.
TYPE A
200 Type set to A
PASV
227 Entering Passive Mode (195,122,194,233,146,238).
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for file list
226-Transfer complete.
226 Quotas: using 8.00 of 50000 KB (0.02% used)
QUIT
221 Goodbye.

Bezdratove ctecky carovych kodu

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 01.6.2006 10:12:36

> Nevim, o jake pracoviste se jedna a jake jsou financni
> rezervy, ale podival bych se i na mobilni terminaly (lepsi
> kryti a odolnost, integrovany snimac, WinCE misto WinMobile).

Spatne jsem se vyjadril, finance na nakup odolnych mobilnich terminalu mame. Testovat to ale chci na PDA+snimac

> Mno, normalne s tim chodis a ono se to prepina. Spis delaji
> problemy rychle pohyby (mavani s terminalem, jizda apod.).

A jake pouzivate AccessPointy? Plati to i v pripade, pokud bych pouzil obycejne WiFi AP?

Synapse - FTPSend - problem

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 01.6.2006 10:32:38

Jo, jsem za FW i NATEM. Kdyz pouziju komponentu FastNet (TNMFTP) tak pri nastaveni NFTP.FirewallType := FtOpen; funguje prenos bez problemu.

Predpokladam, ze pokud chci nastavit ForceOldPort, tak uz zas nemuzu pouzit proste volani FtpPutFile, ale musim to udelat pres tridu TFtpSend ...

> Zkus nastavit property ForceOldPort na true.
> (nejsi za nejakym firewallem ci NATem?)

Bezdratove ctecky carovych kodu

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 01.6.2006 10:12:36

Tyslic Jiri napsal(a):
> [...]
>
> 3. Napsat aplikaci jako Web a na terminalech ji provozovat pres Internet explorer
> + univerzalni reseni, ktere bude fungovat i na PC

existuje jeste ctvrta moznost - provozovat na PDA pres telnet emulator terminalu a na servru mit svoji aplikaci psanou v Delphi nebo v necem jinem. Ma to vyhody prvni varianty a nemusite kupovat licence pro terminal server a navic emulator terminalu spustite skoro na vsem - i na hodne hloupych (lacinych) cteckach

R.

Synapse - FTPSend - problem

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 01.6.2006 10:56:40

> Jo, jsem za FW i NATEM. Kdyz pouziju komponentu FastNet (TNMFTP) tak
> pri nastaveni NFTP.FirewallType := FtOpen; funguje prenos bez
> problemu.

Tak to bude ten problem, totiz tvuj NAT nepodporuje EPSV prikaz.
proto je nutne nastavit forceoldport property.

> Predpokladam, ze pokud chci nastavit ForceOldPort, tak uz zas nemuzu
> pouzit proste volani FtpPutFile, ale musim to udelat pres tridu
> TFtpSend ...

proste si tu fukci zkopiruj do tveho zdrojaku pod novym jmenem a
uprav si ji dle potreby. ;-)

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

OpenDialog

[*] Dusan Nagy <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 01.6.2006 11:10:41

Dobry den,

V manuali opendialogu sa nachadza popis polozky options./////////////////////////////////////////////////////////

Use the Options property to customize the appearance and functionality of the dialog. The possible values of Options are

Value Meaning

ofReadOnly Selects the Open As Read Only check box by default when the dialog opens.
ofOverwritePrompt Generates a warning message if the user tries to select a file name that is already in use, asking whether to overwrite the existing file. (Use with TSaveDialog and TSavePictureDialog.)
ofHideReadOnly Removes the Open As Read Only check box from the dialog.
ofNoChangeDir After the user clicks OK, resets the current directory to whatever it was before the file-selection dialog opened.

ofShowHelp Displays a Help button in the dialog.
ofNoValidate Disables checking for invalid characters in file names. Allows selection of file names with invalid characters.
ofAllowMultiSelect Allows users to select more than one file in the dialog.
ofExtensionDifferent This flag is turned on at runtime whenever the selected filename has an extension that differs from DefaultExt. If you use this flag in an application, remember to reset it.
ofPathMustExist Generates an error message if the user tries to select a file name with a nonexistent directory path.

ofFileMustExist Generates an error message if the user tries to select a nonexistent file. (only applies to Open dialogs).
ofCreatePrompt Generates a warning message if the user tries to select a nonexistent file, asking whether to create a new file with the specified name.
ofShareAware Ignores sharing errors and allows files to be selected even when sharing violations occur.
ofNoReadOnlyReturn Generates an error message if the user tries to select a read-only file.

ofNoTestFileCreate Disables checking for network file protection and inaccessibility of disk drives. Applies only when the user tries to save a file in a create-no-modify shared network directory.
ofNoNetworkButton Removes the Network button (which opens a Map Network Drive dialog) from the file-selection dialog. Applies only if the ofOldStyleDialog flag is on.
ofNoLongNames Displays 8.3-character file names only. This option is only valid if Options also includes ofOldStyleDialog.

ofOldStyleDialog Creates the older style of file-selection dialog.
ofNoDereferenceLinks Disables dereferencing of Windows shortcuts. If the user selects a shortcut, assigns to FileName the path and file name of the shortcut itself (the .LNK file), rather than the file linked to the shortcut.
ofEnableIncludeNotify (Windows 2000 and later.) Sends CDN_INCLUDEITEM notification messages to the dialog when the user opens a folder. A notification is sent for each item in the newly opened folder. You can use these messages to control which items appear in the folder?s item list.

ofEnableSizing (Windows 98 and later) Lets the Explorer-style dialog be resized with the mouse or keyboard. By default, the dialog allows this resizing regardless of the value of this option. It is only required if you provide a hook procedure or custom template. (Old style dialogs never permit resizing.)
ofDontAddToRecent Prevents the file from being added to the list of recently opened files.
ofShowHidden Ensures that hidden files are visible in the dialog.///////////////////////////////////////////////////////////

je tam uvedene of ShowHidden (Potrebujem zobrazovat i hidden file ale
ked ju zadefinujem tak delphi 6 ju nepozna );

OpenDialog1.Options := [ofShowHidden]; -> Undeclared identifier:
'ofShowHidden'

Ako prinutit opendialog aby zobrazoval i hiden files. Kde sa podela
tato volba?

Synapse - FTPSend - problem

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 01.6.2006 11:06:40

ForceOldPort := True pomohlo ... prenos se zadaril. Je toto jedina moznost, nebo by slo treba nejak nastavit typ FW?

> Zkus nastavit property ForceOldPort na true.
> (nejsi za nejakym firewallem ci NATem?)

Bezdratove ctecky carovych kodu

[*] Martin Nedopil <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz> - 01.6.2006 11:40:43

Ano varianta emulator terminalu je pruchozi a pak
je to celkem jedno. Ano lze. Osobne jsem to nezkousel.
My pouzivame PowerTwin Telnet Server, protoze
bezpecne vime, ze s nim klient komunikuje.

Cenove nevim jak to vychazi, ale kdyz uvazim, ze
porizovaci cena jednoho Perconu byla bratru na
50tis. (a bylo jich vic), tak je to celkem zanedbatelna castka. Ovsem,
kolik to tenkrat presne stalo, to nevim.

Osobne bych doporucil vyzkouset dostupny telnet
server + telnet klient z windows a kdyz to pojede,
zkusit spustit vlastnorucni aplikaci a kdyz to pojede,
vyzkouset to na tom PDA.

Martin

Button pro minimalizaci

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 01.6.2006 11:50:44

Ahoj,

snazim se vyresit takovou jednu drobnost, ale nedari se.
Mam TBitmap a chtel bych do ni umistit vzhled
minimalizacniho buttonu (nejlepe nekde v konstruktoru formu
nebo v OnShow). Nevite nekdo, jak na to? Cesta pres
CopyRect dava prazdny sedy obdelnik - patrne proto, ze
neumim Rect nastavit tak, aby se bral z Caption.

Jak na to?

David Lebeda

Synapse - FTPSend - problem

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 01.6.2006 11:58:45

> ForceOldPort := True pomohlo ... prenos se zadaril. Je toto jedina
> moznost, nebo by slo treba nejak nastavit typ FW?

Ve tvem priopade je to jedina moznost. (nebo tam mit novejsi NAT s
podporou EPRT a EPSV FTP prikazu.)

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Bezdratove ctecky carovych kodu

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 01.6.2006 12:48:48

http://www.kpym.com/en/Screenshots.htm

R.

Button pro minimalizaci

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 01.6.2006 13:26:51

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> snazim se vyresit takovou jednu drobnost, ale nedari se.
> Mam TBitmap a chtel bych do ni umistit vzhled
> minimalizacniho buttonu (nejlepe nekde v konstruktoru formu

Neslo by to vykreslit pomoci DrawFrameControl ?

Petr Vones

Button pro minimalizaci

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 01.6.2006 14:28:55

> From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
>
> Neslo by to vykreslit pomoci DrawFrameControl ?

Ahoj,

to je vyborny napad. Zkusil jsem a opravdu jsem do bitmapy
dostal minimalizacni button. Ma ale jednu nectnost - je to
klasicky sedy button jako na W2k a nize - ackoli mam XP s
klasickym vzhledem a chtel bych tedy modry buttonek s
oblymi rohy. Jeste zkusim badat. Pouzity kod:

DrawFrameControl(bmp.Canvas.Handle, rect(0, 0, btnw,
btnh), DFC_CAPTION, DFCS_CAPTIONMIN);

Ale diky - i tohle je skvele a rozhodne lepsi, nez button
patlat rucne

David Lebeda

OpenDialog

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 01.6.2006 19:19:15

V helpu je chyba, v tomto pripade je spravna moznost [ofForceShowHidden]

Najde se to ve zdrojovem textu unity Dialogs na radku 65.

Vlastik

Subject: OpenDialog

> je tam uvedene of ShowHidden (Potrebujem zobrazovat i hidden file ale
> ked ju zadefinujem tak delphi 6 ju nepozna );

Button pro minimalizaci

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 01.6.2006 15:47:01

> [...]
> rohy. Jeste zkusim badat. Pouzity kod:
>
> DrawFrameControl(bmp.Canvas.Handle, rect(0, 0, btnw,

Dospel jsem k nazoru, ze chci-li mit na XP button zobrazeny
spravne, je treba pouzit funkce z knihovny uxtheme.dll. OK.

Protoze mam ale D5, nechce se mi hlavicky vsech funkci
prepisovat do Delphi rucne. Nemate to nekdo po ruce, at to
nemusim resit drevorubecky?

Dekuji predem.

David Lebeda�

Odkazy na komponenty

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 02.6.2006 07:54:06

Ahoj,
jestli jsem si vsiml nikdo na tvuj dotaz jeste neodpovedel a ja byl trochu
vic vytizenej tak jsem nemel cas cist konferenci,
takze pokud to neni aktualni nech to plavat ;-)

napada me par otazek mozna ti pomohou:
1. jakym zpusobem prirazujes do promenych instanci?
2. DBData je typu TDBData a KMData je typu TKMData? to je jeden z moznych
problemu...
3. Mas spravne definovane virtualni metody?
mozna bych ti mohl vic pomoci, kdyby jsi poslal priklad (jednoduchej)

ahoj
tonda

> [...]
> realtime sa odkazy DBData.Komponenta nepriradia (bez akehokolvek
> hlasenia o chybe) a je potrebne ich priradit kodom.

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 02.6.2006 08:14:08

Tak jsem zkusil nastavit protokol na 1.1 i referera a nepomohlo. Udelal
jsem si v synapsi vlastni funkci na odesilani pomoci tridy
TTCPBlockSocket. Posilam stejne hlavicky jako z formulare a porad nic.
Jediny rozdil je ted uz jen v kodovani odesilanych dat.

Z formulare se data posilaji ve tvaru:

SELECTED_TEXT=%3CDATAPACKET+Version%3D%222.0%22%3E%3CMETADATA%3E%3CFIELD
S%3E%3CFIELD+attrname%3D%22ID%22+fieldtype ...

Ze synapse ve tvaru:

SELECTED_TEXT=<DATAPACKET
Version="2.0"><METADATA><FIELDS><FIELDattrname="ID" fieldtype ...

Lze v synapsi data take takto zakodovat? Pripadne jak?

Dekuji za odpoved.

Jeste pro jistotu prikladam hlavicky

http://localhost/komunikator/pokus_form.php..Accept-Language:
[...]

Ze synapse:

[...]
5.1; SV1)..Host: www.mjsoft(tec)cz..Content-Length: 342120..Connection:
Keep-Alive..Cache-Control: no-cache..

Milda.> > Dival jsem se Etherealem a zda se ze data se skutecne
> [...]
> thhtpsend.headers
>
> - formular odesila pres HTTP/1.1,Synapse pres 1.0. Zkus nastavit

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.6.2006 08:32:09

> [...]
>
> Ze synapse ve tvaru:
>
> SELECTED_TEXT=<DATAPACKET
> Version="2.0"><METADATA><FIELDS><FIELDattrname="ID" fieldtype ...

No tak to reknu rovnou. ;-) Jsemnejak nepochopil, ze to rozsypane
smeti predtim byla ukazka dat.

Pochopitelne ze to muzes v Synapsi zakodovat, od toho mas unitu
synacode.pas! Podivej se na funkce EncodeURLElement a EncodeURL.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Prevod TImage na TIFF

[*] Michal S. <micsdelphi(zv)centrum(tec)cz> - 02.6.2006 09:46:14

Zdravim vsechny,
mam nasledujici problem. Potrebuji naskenovat nekolika-strankovy
dokument a ten ulozit do tiffu. Skenovani mam vyresene, vysledek ulozeny
v poli TImage a potreboval bych to ulozit do jednoho vicestrankoveho
TIFFu. Muzete nekdo poradit jak na to?

Diky, Michal

D7, WinXP Pro

Synapse - metoda HTTPMethod POST

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 02.6.2006 10:06:16

Diky, bylo to tim kodovanim dat. Uz to jede i kdyz to prekodovani je
pekelne pomale ;)

Milda.> > Z formulare se data posilaji ve tvaru:

> [...]
>
> Pochopitelne ze to muzes v Synapsi zakodovat, od toho mas unitu
> synacode.pas! Podivej se na funkce EncodeURLElement a EncodeURL.

OT: Poptavka po programatorovi, Praha

[*] Tomas Emresz <tomas.emresz(zv)o-nas(tec)net> - 02.6.2006 10:42:18

Dobry den,

nevite nekdo o programatorovi na externi spolupraci, ktery umi win32
driver architekturu.

Jedna se o vytvoreni File System Driveru - vysvetleni osobne.

Prosim o odezvy na svuj soukromy email.

Tomas Emresz
mailto:tomas.emresz(zv)o-nas.net

OT: Poptavka po programatorovi, Praha

[*] Tomas Emresz <tomas.emresz(zv)o-nas(tec)net> - 02.6.2006 10:40:18

[...]

Tisk , QR, zmena seznamu tiskaren za behu

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 02.6.2006 11:02:20

Ahoj vsichni

Mam nasledujic problem. Mam program, ktery bezi stale na pocitaci, a prhlizi data. Kdyz najde nevytistenou vetu zjisti z ni nazev tiskarny kam tisknou, vytiskne ji a oznaci jako vytistenou. postop je tento:

Printer.Refresh;
vyhledavani indexu tiskarny podle nazvu
Printer.PrinterIndex:=vyhledany index;
Report.QuickReport.Print;

U zakaznika se stava, ze se za behu tohoto programu stane, ze se zmeni seznam tiskaren, pry je to tim, ze se nekdo pripoji pres terminal server a program ohlasi chybu a dal netiskne. Nevite nekdo co s tim. Mam D7 SP1. PREDEM DEKUJI ZA JAKEKOLIV NAKOPNUTI SPRAVNYM SMEREM.
Jaromir Cermak

OT: hledam misto

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 05.6.2006 09:47:37

Zdravim,
nevite nekdo o zamestnani nejlepe v Pardubicich nebo okoli (Hradec Kralove, Chrudim,...) pro neperspektivniho (56) programatora pouzitelneho pro rutinni programovani (nejlepe v Delphi ale konkretni jazyk nebyva problemem), s temer celozivotnimi zkusenostmi s navrhem databazi a datarskych aplikaci? Kdybyste o necem vedeli tak samozrejme na soukr mail.

RNDr Z.Kalhous
kalhous(zv)eu(tec)cz
tel.:466 614 024

Synapse - SMTPSend - posilani souboru

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 05.6.2006 12:17:47

Ahoj, muzete me nekdo poradit jak posilat soubory pomoci SMTPSend? Priklad jsem na to nenasel, tusim jen ze soubory prevedu pomoci BASE64 nebo neceho podobneho a nacpu do zpravy .. ale abych se s tim nemusel delat rucne, urcite je na to nejaka pohodlnejsi cesta.

Dik a info a radu
V.

JvTranslator, xml

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 05.6.2006 12:11:46

Hi *,
Prevadim app do multijazycne verze. Pouzil jsem na to JvTranslator. Nevim vsak
jak mam do xml souboru zapsat " (umozovky, apostrof ...).
Na znaky #13#10 jsem prisel jen pokusem ( \n ).
Nemate nekdo vzorovy *.xml pro tuto komponentu?
Mate nekdo nejake zkusenosti s touto komponentkou?
Nebo mam pouzit jiny produkt, ktery umozni end-user zmenu jazyka?
DIKY

PS:
Jak lze priradit hodnotu promene, kdyz mam v jine promene jeji nazev?

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Synapse - SMTPSend - posilani souboru

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 05.6.2006 12:23:48

> [...]
> nebo neceho podobneho a nacpu do zpravy .. ale abych se s tim nemusel
> delat rucne, urcite je na to nejaka pohodlnejsi cesta.

Taoveveci se posilaji pomoci MIME, takze tvuj ukol je vygenerovat
text mailu v MIME formatu, ktery obsahuje tvuj soubor. (bud samotny,
nebo jako treba priloha k dopisu).

Ke generovani textu dopisu v MIME formatu slouzi TMimemess trida v
mimemess unite.

viz: http://synapse.ararat(tec)cz/wiki/index.php?page=TMimePart

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Zobrazenie DBGrid

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 05.6.2006 14:41:57

Zdravim.

Aky pouzivate system na zobrazovanie dat v Gride?
Ja plnim kbmMemTable, ale pri vacsom (>10,000) mnozstve zaznamov je to dost
pomale.
Napada ma:
- natiahnut len primarne kluce a dotahovat postupne zaznamy podla
viditelnych

S pozdravom
Robert Fujak

WXPProf, FB, D7

Zobrazenie DBGrid

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 05.6.2006 14:57:59

A proc tam nezobrazujes primo data z ibquery?

Milan Dvorak

>>> robof(zv)inmail.sk 5.6.2006 14:41:57 >>>
[...]

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 05.6.2006 14:53:58

> [...]
> pomale.
> Napada ma:
> - natiahnut len primarne kluce a dotahovat postupne zaznamy podla

V pripade ze Vasi klienti nejsou kyborgove, nepotrebujete zobrazovat 10000
zaznamu v jednom Grid. Pri vetsim poctu zaznamu se jednoduse provede vhodny
select, ktery mnozinu omezi na snesitelnych cca 100-250.

Synapse - SMTPSend - posilani souboru

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 05.6.2006 15:28:01

Ahoj, diky za radu .. ale potreboval bych poradit jeste trosku vic. Kdyz pomoci TMimemess vyrobim zpravu, jak ji potom odeslu pomoci TSMTPSend?

Jinak priklad na uvedenem odkazu je nejspise chybne nebo k jine verzi, misto AddPartBinary tam asi ma byt AddPartBinaryFromFile.

Dik V.