Synapse - SMTPSend - posilani souboru

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 05.6.2006 15:38:02

> Odesles to proste jako hotovy text zpravy. Pokud nechces pouzit primo
> THTTPSend tridu, muzes pouzit SendToEx funkci.

KECAM! Myslel jsem SendToRaw, pochopitelne.

> To mas pravdu. ;-)

Uz jsem to tam opravil...

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Synapse - SMTPSend - posilani souboru

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 05.6.2006 15:34:01

> [...]

> Jinak priklad na uvedenem odkazu je nejspise chybne nebo k jine verzi,
> misto AddPartBinary tam asi ma byt AddPartBinaryFromFile.

Prepracovani app na UNICODE

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 05.6.2006 16:16:05

Znamena to nahradit vsechny controly za takove, ktere podporuji unicode,
protoze VCL komponenty podporuji toliko ascii.

> Kdyz jsem testoval TNT tak napriklad do captionu formu stejne
> nesel vlozit unicode retezec.
>
> Prosil bych o nejaky tip, dekuji.

Pokud chces nahradit i caption formu, pak si prepis celou VCL. Nebo, coz
bude rychlejsi a efektivnejsi, nauc se .NET nebo muzes take prejit do VC++.

Prepracovani app na UNICODE

[*] Maixner Adam <adam.maixner(zv)pvt(tec)cz> - 05.6.2006 16:04:04

Dobry den,

ma nekdo zabehnuty zpusob, jak prepracovat aplikaci v Delphi (7) tak, aby podporovala Unicode ?
Musim prepracovat vse, nahradit vsechny controly TNT ?

Kdyz jsem testoval TNT tak napriklad do captionu formu stejne nesel vlozit unicode retezec.

Prosil bych o nejaky tip, dekuji.

Zobrazenie DBGrid

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 05.6.2006 15:50:03

>V pripade ze Vasi klienti nejsou kyborgove, nepotrebujete zobrazovat 10000
>zaznamu v jednom Grid. Pri vetsim poctu zaznamu se jednoduse provede vhodny
>select, ktery mnozinu omezi na snesitelnych cca 100-250.

select ... where ... to mi je jasne a suhlasim s tym
,ale predsa ked oni chcu listovat !?
>A proc tam nezobrazujes primo data z ibquery?
>
> Milan Dvorak

Data sa najskor nacitaju a transakciu ukoncim.

S pozdravom
Robert Fujak

> Zdravim.
>
> Aky pouzivate system na zobrazovanie dat v Gride?
> Ja plnim kbmMemTable, ale pri vacsom (>10,000) mnozstve zaznamov je to
> dost
> pomale.
> Napada ma:
> - natiahnut len primarne kluce a dotahovat postupne zaznamy podla
> viditelnych

Komponenta pro zpracovani textu ve formatu WordPro

[*] Petr Gregor <pgregor(zv)orsia(tec)cz> - 06.6.2006 07:01:05

Dobry den,

potrebuji prevest soubory ulozene ve formatu WordPro (pripona lwp)
do formatu MS-Word nebo alespon do cisteho textoveho formatu..
Shanim nejakou komponentu, ktera by to umela.

Zakaznik jiz nema ani instalacky od WordPro, takze mam jen soubory,
ktere mam prevest.

Dekuji za pomoc.

Petr Gregor

VarArrayCreate

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 06.6.2006 08:47:13

Ahoj,
pouzivam funkci VarArrayCreate na vytovoreni variantniho pole, ale jedna vec
mi neni jasna, kdyz to pole vytvorim musim to pole taky nekde uvolnit?

function Priklad: boolean;
var lV: Variant;
// vytvorim pole v promenne lV
lV:= VarArrayCreate([0, X-1], varVariant);

// naplnim pole
for i:= 0 to X-1 do
begin
lV[i]:= IBTable.Fields[i].Value;
end;

// pouziju pole lV treba ve funkci TIBTable.Locate....

// je treba ted lV nejakym zpusobem uvolnit?

end;

Podle toho co jsem zjistil v napovede a prikladech to vypada, ze neni treba
nic uvolnovat. Pro jistotu se ptam, protoze funkci VarArrayCreate pouzivam v
cyklu i nekolik tisickrat.

dekuji Tonda

VarArrayCreate

> pouzivam funkci VarArrayCreate na vytovoreni variantniho pole, ale jedna
> vec
> mi neni jasna, kdyz to pole vytvorim musim to pole taky nekde uvolnit?

Za obvyklych okolnosti Varianty uvolnuje Delphi automaticky.

Komponenta pro zpracovani textu ve formatu WordPro

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 06.6.2006 09:57:20

Petr Gregor napsal(a):
> [...]
> Shanim nejakou komponentu, ktera by to umela.
>
> Zakaznik jiz nema ani instalacky od WordPro, takze mam jen soubory,

Jsem si skoro jist ze u MSOffice byl(je) konvertor i pro WordPro (ale musel se zaskrtnout)

R.

Pristup k FB z vice vlaken

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 06.6.2006 10:53:24

Prosim o radu. V programu mam dve vlakna, z nichz pristupuji pres fbclient.dll k databazi a ctu data. Pokud se trefim do "stejneho" okamziku, skonci to chybou: "Sql server error: error reading data from the connection".
Mate nekdo zkusenost jak toto resit? Zatim me napada pomoci nejakeho globalniho priznaku blokovat pristup k datum v dalsich vlaknech, pokud jiz nejake cteni dat probiha. Ale je to takove provizorni. Jde nejak pristupovat k datum soubezne?

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Pristup k FB z vice vlaken

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 06.6.2006 11:35:27

Mozna nesdilet jedno pripojeni k databazi, ma kazde vlakno svou connection???
Tom

Marek Dostal napsal(a):
> [...]
> Mate nekdo zkusenost jak toto resit? Zatim me napada pomoci nejakeho globalniho priznaku blokovat pristup k datum v dalsich vlaknech, pokud jiz nejake cteni dat probiha. Ale je to takove provizorni. Jde nejak pristupovat k datum soubezne?

Pristup k FB z vice vlaken

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 06.6.2006 11:41:28

Ahoj,

> Prosim o radu. V programu mam dve vlakna, z nichz pristupuji
[...
> to takove provizorni. Jde nejak pristupovat k datum soubezne?

Zakladem je, ze KAZDE vlakno musi mit svoji connectionu.
Pak klasicke rizeni transakcemi.

Synapse - SMTPSend - posilani souboru

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 06.6.2006 12:37:32

> KECAM! Myslel jsem SendToRaw, pochopitelne.

Dik za odpovedi, ale asi jsem uplne blbej ... v HTTPSend zadna fce SendToRaw neni. Pokud je to preklep a melo to bejt v SMTPSend, tak tam ta funkce je, ale myslim si ze ji nelze pouzit. Ta fce vyzadujete MailFrom, MailTo .. sice bych je mohl zadat znova, ale jiz jsou v sestavene zprave - a tahle funkce by je asi pouzila jako data.
Ja zpravu sestavim vice-mene tak jako v prikladu (na konci zpravy) - jenom ji pak nedavam do memo .. ale chtel bych to poslat .. mohl bys me napsat ty 2-3 radky kodu, ktere to udelaji? Mohl bych to vyexperimentovat sam, ale zabere me to moc casu ...

m:TMimemess;
l:tstringlist;
p: TMimepart;
begin
m:=TMimemess.create;
l:=tstringlist.create;
try
p := m.AddPartMultipart('mixed', nil);
l.loadfromfile('c:search.log');
m.AddPartText(l,p);
m.AddPartBinaryFromFile('c:search.log',p);
m.header.from:='youraddress(zv)somewhere.com';
m.header.tolist.add('You(zv)somewhere.com');
m.header.subject:='test message';
m.EncodeMessage;
memo1.lines.assign(m.lines);
finally
m.free;
l.free;

Synapse - SMTPSend - posilani souboru

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 06.6.2006 12:59:34

> Dik za odpovedi, ale asi jsem uplne blbej ... v HTTPSend zadna fce
> SendToRaw neni. Pokud je to preklep a melo to bejt v SMTPSend,

Jejda, pochopitelne jsem myslel smtpsend.

> tak tam ta funkce je, ale myslim si ze ji nelze pouzit. Ta fce
> vyzadujete MailFrom, MailTo .. sice bych je mohl zadat znova, ale jiz
> jsou v sestavene zprave - a tahle funkce by je asi pouzila jako data.

Ano, musis to zadat znova, protoze odesilatel a adresati v SMTP
protokolu nemusi vubec nijak souviset s odesilatelem a adresaty
zapsanych v mailu!

Napriklad takova skryta kopie se realizuje tak, ze v textu mailu se
adresat skryte kopie nijak nevyskytuje, vyskytuje se jen v SMTP
protokolu. Dalsi prikaldy jsou postovni konference, atd.

Takze je vcelku logicke, ze tam ty to udaje musis zadat znova, nevim
proc to brani nejakemu pouziti... ;-O

> [...]
> napsat ty 2-3 radky kodu, ktere to udelaji? Mohl bych to
> vyexperimentovat sam, ale zabere me to moc casu ...

To jsem netusil ze to je takovy orisek...

> [...]
> m.AddPartBinaryFromFile('c:search.log',p);
> m.header.from:='youraddress(zv)somewhere.com';
> m.header.tolist.add('You(zv)somewhere.com');
sendtoraw('youraddress(zv)somewhere.com', 'You(zv)somewhere.com',
'yoursmtp.domain.com', m.lines, '', '');
> finally
> m.free;
> l.free;

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

DrawThemeText

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 06.6.2006 12:51:33

Ahoj,

mam D5 a hraju si malinko s podporou temat pomoci knihovny
uxtheme.dll. Konkretne mam nyni TBitmap (20x20 pixelu) a
chtel bych do ni dostat pismenko V zobrazene stejnym fontem
jako caption okna. Delam neco takoveho (schematicky):

bmp := TBitmap.Create;
bmp.Width := 20;
bmp.Height := 20;
bmp.Canvas.Brush.Color := clBlue;
bmp.Canvas.FillRect(rect(0, 0, 20, 20));
r := rect(0, 0, 20, 20);
bmpNormal.Canvas.Font.Color := clRed;//vyrazna barva
bmpNormal.Canvas.Font.Style := [fsBold];
SetBkMode(bmp.Canvas.Handle, TRANSPARENT);
err1 := DrawThemeText(hTheme, bmp.Canvas.Handle,
WP_CAPTION, CS_ACTIVE,
WideString('V'), -1, DT_TOP + DT_CENTER, 0, (zv)r);

bmp.Free;

Kdyz dam misto DrawThemeText jen DrawText, pouziji se
vlastnosti fontu tak, jak jsou v kodu nastaveny, tj. objevi
se tucne cervene V. TO je OK. Pouziji-li DrawThemeText,
cekal bych, ze vlastnosti fontu canvasu se prepisi podle
fontu pro titulek okna ve Win a objevi se tucne bile V (mam
klasicky XP vzhled, tj. modre caption s bilym tucnym
fontem). Misto toho se mi objevi pismeno "V" v cerne barve.
Neprisel jsem na to, kde je problem. Neresil jste to nekdo?

Pokud menim bmp.Canvas.Font.Style, Size apod., tyto zmeny
se projevi - tj. fce DrawThemeText zrejme nemeni tucnost,
velikost apod. fontu - jen barvu, bohuzel ale nerozumim,
jak dospela k cerne barve.

D5E, WinXPSP2

David Lebeda

Prehravani AVI souboru

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.6.2006 13:51:38

Na formu mam komponentu MediaPlayer1a pomoci ni bych chtel prehrat AVI
soubor. V okne se vsak zobrazi hlaska "Nelze najit dekomprimacni modul vids:
DIVX Video nebude k dispozici"

Pokud ale ten samy AVI otevru ve Windowsovskem MediaPlayeru je vse v
poradku.

Schazi mi neco v uses?
"Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
StdCtrls, MPlayer, ExtCtrls,ShellApi;"

Jak zjistit "maximalni" IP adresu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 06.6.2006 18:51:58

On 6.6.2006 18:37 +0200 Josef SIP wrote:
> Ahoj, mam tabulku ve Firebirdu a v jednom sloupci je ulozena IP adresa v textovem formatu varchar(15).
> Potreboval bych SQL dotazem zjistit posledni pouzitou bohuzel SELECT Max(IP) .. samozrejme nefunguje
> IP maji tvar treba 10.0.1.xx kde xx od 1 do 254 (sit /24), prvni tri bajty jsou znamy predem
> napada Vas jak na to ?

Pokud jsou pouze 10.0.1.xx tak vybrat posledni cislo a pretypovat (no nic
moc reseni). Pokud jsou obecne, tak me napada jedine to prevadet na cislo
(kazda "tecka" jeden rad) ve storce. Jde o to, kolik jich tam mas, aby to
bylo casove unosne. Kdyz je jich hodne, asi bych to cacheoval.

http://www.cincura.net/

Jak zjistit "maximalni" IP adresu

[*] Josef SIP <conf(zv)sipj(tec)net> - 06.6.2006 18:37:57

[...]

Dik

HTTPSend.Sock.OnStatus

[*] standus <standus(zv)post(tec)cz> - 07.6.2006 10:43:09

Zdar,

mam problem s tim, ze si v progressbaru nechavam zobrazit kolik dat se mi
stahuje a odesila....

nekdy se ale stane, ze po tom co se vsechny data odeslou a ja vidim nacitani
odeslanych dat u konce, najednou se mi progressbaru cislo odeslanych dat
zmensuje. je to vubec mozny?
nikde totiz nemam odecitani dat, ale naopak prave pricitani prenesenych dat.

nevim jestli to vysvetluju dostatecne k pochopeni.
setkal se s tim nekdo?

diky
stan

HTTPSend.Sock.OnStatus

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 07.6.2006 11:39:13

> [...]
> odeslanych dat zmensuje. je to vubec mozny? nikde totiz nemam
> odecitani dat, ale naopak prave pricitani prenesenych dat.

Neco evidentne delas blbe... pokud jen pricitas, tak by udaj o
prenesenem poctu dat musel byt zaporny, a to neni mozne. Nekde tam
proste neco delas blbe, tezko rict co, nevim jak mas ten event
napsany.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

OT : Nabidka prace

[*] Libor Janecek <libor.janecek(zv)cegedim(tec)com> - 07.6.2006 12:05:15

Dobry den,

Hledame dodavatele (jednotlivec ci firma) ,ktery pro nas vyvine(VS 2005) SW
pro prenos souboru od klienta (COM server) na Server (WebService).

Pro blizsi informace me kontaktujte na muj email.

Libor Janecek

Product manager DATA

Cegedim CZ

PS : Specha

OT: specifikace NMEA pro zpracovani dat z GPS

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 07.6.2006 12:13:16

ahoj,

nevite nekdo o nejake volne dostupne specifikaci protokolu NMEA? Vim
jenom, ze by to mel byt standard pro GPS. Sef dostal k narozkam hodinky
s GPS a ted se snazi z toho nejak vydolovat data.
Chtel jsem si s tim jen tak pohrat, ale zrejme mi unika neco
duleziteho. Prosim o nakopnuti.
Idealni by byl prikladek nacteni dat v deplhi :-)

Dekuji

Petr Palicka aka Peca

HTTPSend.Sock.OnStatus

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 07.6.2006 12:31:17

Je to asi nepravdepodobne ale neni nahodou pro pricitani pouzit typ ktery
pretece a pak ta hodnota spadne. Mozna i ten ProgressBar podporuje urcitou
velikost a pak to blbne. Kolik tech dat tahas?

PF

> [...]
> dat.
>
> nevim jestli to vysvetluju dostatecne k pochopeni.

HTTPSend.Sock.OnStatus

[*] standus <standus(zv)post(tec)cz> - 07.6.2006 13:19:21

Na to uz me nekdo upozornil, ze to muze bejt pretecenim, ale nechapu jak?
max. cca 2MB. Divny je to, ze se to stane jen nekdy a jen kdyz to po
odeslani dat dostava ze serveru jeste nejaky data.
zde jsou kousky kodu v C++:
AnsiString dataout;
TMemoryStream* data = new TMemoryStream();
THTTPSend *HTTPTest = new(THTTPSend);
HTTPTest->Sock->OnStatus = FormCounter->SockCallBack;
data->Write(dataout.c_str(), dataout.Length());
data->Seek(0,0);
HTTPTest->Document->LoadFromStream(data); // musi se priradit dataout do
datasend
HTTPTest->HTTPMethod("POST",IniRead("http"));
data->Seek(0,0);
data->Clear();
HTTPTest->Sock->OnStatus = NULL;
FormCounter->Visible = false;
data->LoadFromStream(HTTPTest->Document);
HTTPTest->Free();

no a ten progressbar mam reseny takto:
void __fastcall TFormCounter::SockCallBack(TObject *Sender,
THookSocketReason Reason, const AnsiString Value)
{

switch(Reason)
{
case HR_ReadCount:{
int delta;
try{
delta=StrToInt(Value);
}
catch(...)
{
delta=1;
}
if(Label1->Caption!=NULL)
{
count = count + delta;
Label1->Caption = "Preneseno dat: " + IntToStr(count) + " b";
Application->ProcessMessages();
}
break;}
case HR_WriteCount:{
int delta;
try{
delta=StrToInt(Value);
}
catch(...)
{
delta=1;
}
if(Label1->Caption!=NULL)
{
count = count + delta;
Label1->Caption = "Preneseno dat: " + IntToStr(count) + " b";
Application->ProcessMessages();
}
break;}
default: ;
break;

Stan

Jak zjistit "maximalni" IP adresu

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 07.6.2006 13:43:23

a co treba neco jako
(pozor pisi primo do helpu tak se snad neseknu moc

select max(cast(substring(ip from 8 for 3) as integer))
from xxxx
where ip starting with '10.0.1.'

Josef SIP napsal(a):
> [...]
> napada Vas jak na to ?
>
> Dik

specifikace NMEA pro zpracovani dat z GPS

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 07.6.2006 13:55:24

http://www.gpsinformation.org/dale/nmea.htm
http://www.nmea.org/pub/0183/

Kontrola pravopisu v ruznych jazycich

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 08.6.2006 07:36:36

> [...]
> Napadly me dve moznosti, obe by mely byt pokud mozno free:
>
> 1. Kompoentna typu TMemo nebo podobny viceradkovy editacni prvek, ktery uz umi
> kontrolovat pravopis sam o sobe. Jde mi o kontrolu podtrhavanim ci zvyraznovanim
> chybnych slov, ne o kontrolu pomoci dialogu.
>
> 2. Stacily by mi nejake slovniky pro ruzne jazyky (treba typu textovych souboru, jake ma
> napriklad PSPad), ktere by byly volne k dispozici, a kotrolu bych si uz nejakou napsal sam,
> asi pomoci TRichText, nebo jak se ta komponenta jmenuje.

treba PSPad pouziva SynEdit (coz je velmi cool sada komponent).

R.

Kontrola pravopisu v ruznych jazycich

[*] Ludek <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 08.6.2006 07:32:36

Ahoj,

[...]

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 07.6.2006 21:31:55

Nikde nevidim nastavene maximum progressbaru, nemuze se zvysit, kdyz se
objevi dalsi data? To by se pak pozice relativne snizila ..

Vlastik

> [...]
> {
> count = count + delta;
> Label1->Caption = "Preneseno dat: " + IntToStr(count) + " b";

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 07.6.2006 17:25:38

Pokud ten zacatek bude porad stejny ("10.0.1."), tak to bude fungovat,
osobne bych si na to udelal UDF funkci, takle by si mohl docela nabehnout.

Slavek

> [...]

> SELECT Max(IP) .. samozrejme nefunguje
> IP maji tvar treba 10.0.1.xx kde xx od 1 do 254 (sit /24), prvni tri

Ja by som ti navrhol aby si si vytvoril dalsi stlpec typu number nad nim
index a pri ukladani zaznamu do tejto tabulky na triger IPcku (resp jej
posledny byte) previest na cislo a ulozit to do toho noveho stlpca
Potom uz zotriedit nebude problem

Marian Stevlik (Michal)
IS programmer / developer

web: www.gamo.sk
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
tel: +421 48 4372098, 4137935, 4372111
gsm: +421 905 462010
icq: 38493645
skype: majklbb

Jak zjistit "maximalni" IP adresu

[*] Griga Pavol <pavol.griga(zv)socpoist.sk> - 08.6.2006 08:58:42

Ja som to riesil tak ze ip som ukladal tak aby bola z 3 cifier doplnena
0 a slo potom triedit aj ako text

S pozdravom, Pavol Griga, RI KE

From: "David Kopecek" <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> no moment to nejak nechapu.. ja je neposilam, ja je ctu ze AD.. od tama
> se mi vracni divny paznaky

Neni lepsi pouzivat normalni rozhrani - ADSI:
http://www.agnisoft.com/white_papers/active_directory.asp

Petr Vones

Synapse - LDAP - kodovani cestiny

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 12.6.2006 18:27:59

Dobry den,
12. cervna 2006, 12:17:33, napsal jste:

> [...]

se mi vracni divny paznaky

LG> Na kodovani do UTF8 muzes pouzit zase bud SYnapsi, nebotreba i

jj vim..

Thx

Synapse - LDAP - kodovani cestiny

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 12.6.2006 18:44:00

> no moment to nejak nechapu.. ja je neposilam, ja je ctu ze AD.. od tama se
> mi vracni divny paznaky

Tak znova: "po precteni si to z toho UTF8 dekoduj"
Tedy ty paznaky jsou normalni UTF8 kod, tak si to proste dekoduj.

Callback z DLL(C++) do Delphi aplikace

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 13.6.2006 08:33:05

Ahojte,
Mam problem s volanim DLL funkce, ktera je deklarovana takto:

typedef BOOL (__stdcall *DLLOpen)
( HANDLE *hOpen,
UINT *flags,
void *callback,
void *userData );

z aplikace v D5.

Chovani: DLLOpen vyvola predanou callback funkci, ta se provede OK, pak ale
nasleduje hlaseni: Project ... faulted with message: 'access violation at
0x7c9378ae: write of address 0x00030ff4'. Process Stopped. ...

Tohle je jen zkusebni kod, abych dokazal zavolat tu funkci.
Muzete mne nekdo nasmerovat, co je spatne, pliz?

StdCtrls;

THandle = Integer;
PHandle = ^TDAHandle;

TDllOpen = function(hOpen: PHandle; Flags: PLongWord; Callback: pointer;
UserData: pointer): boolean; stdcall;

TCallBack = procedure(Event: integer; Socket: integer; pData: PDataStruc;
EventData: pointer; MyData: pointer); stdcall;

var
DllOpen: TDllOpen;

procedure CallBack(Event: integer; Socket: integer; pData: PDataStruc;
EventData: pointer; MyData: pointer); stdcall;

hOpen: THandle;
Flags: UINT;
UserData: PUserData;

procedure TForm1.DLLDynamic;
var
DllHandle: Integer;
Major, Minor, Version: integer;
S: string;
begin
DllHandle := LoadLibrary('DLLLIB.dll');
if DllHandle <> 0 then
begin
(zv)GetVersion := GetProcAddress(DllHandle, 'DllVersion');
if (zv)GetVersion <> nil then
begin
if GetVersion(Major, Minor, Version) = 0 then
lblDllVer.Caption := Format('Dll version %d.%d.%d', [Major,
Minor, Version]);
end;

(zv)DllOpen := GetProcAddress(DllHandle, 'DllOpen');
if (zv)DllOpen <> nil then
begin
Flags := 1;
new(UserData);
s := 'ccc';
move(S[1], UserData^, 3);
try
if DllOpen((zv)hOpen, (zv)Flags, (zv)CallBack, UserData) then // !!! tady to
konci !!!

Log('Open OK');
except
on E: Exception do MessageDlg(E.Message, mtError, [mbOK], 0);
FreeLibrary(DLLHandle);

Dekuju moc, uz nevim kudy kam.
Martin

Jak na MDB

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 13.6.2006 09:55:11

> [...]
> (V
> databazi vznika cca 50000 zaznamu tydne).

Dobre to jde pres ADO nebo hledej KADAO komponenty.

Ludek

Export gridu do PDF

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 13.6.2006 10:19:13

FastReport by to mel zvladnout

> [...]
> excelu a csv. Zakaznik nyni poptava export do PDF. Jake
> jsou moznosti realizace?
>
> Jedna cesta je "donutit" uzivatele, at si instaluje nektery
> z rady programu, ktere simuluji tiskarnu a obsah gridu pak
> tisknout na tuto tiskarnu. Ja bohuzel u vetsiny tech gridu
> tisk neimplementuji - nechce se mi delat tolik predloh do
> Siney apod. - proto bych rad jinou cestu.
>
> Existuje moznost nejak rucne ci s komponentou vytvorit PDF
> soubor jako klasicke export? Bez berlicek ve forme simulace
> tiskarny apod. Muzeme mi nekdo doporucit pripadne nejake

Export gridu do PDF

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.6.2006 10:13:12

[...]

[*] Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 13.6.2006 10:31:14

Ahoj,
na www.borkovec.com/comps/lib.zip muzes stahnout printgrid (free,
source), ktery si poradi i s cestinou (na rozdil od jinych) - pokud
spechame, je to nejlepsi zpusob jak vyhodit okamzite tisk (opis) gridu. Do
pdf bohuzel pres pdf tiskarnu, ale porad lepsi nez delat sestavu pro sineu.
Snad aspon neco ....

Roman

overeni podpisu s expirovanym certifikatem

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 13.6.2006 10:29:14

Ahoj,
potreboval bych odpoved od nekoho s praxi a zkusenostma. Do DB se ukladaji dokumenty a k nim i elektronicky podpis.
JAK to bude s overenim podpisu po expirovani certifikatu, kterym byla data podepsana?
Bude vysledkem pouze hlaseni, ze podpis neni platny???
Nebo je mozne ziskat informaci, ze PODPIS JE VPORADKU (tj. dokument ani podpis nebyl zmenen) ALE ZE JIZ PLATNOST PODEPISUJICIHO CERTIFIKATU SKONCILA?

A pripadne nejaky nastroj pro Win, kde bych si mohl generovat testovaci certifikaty, ktere bych mohl naimportovat do IE.

Dik moc za odpoved.

Export gridu do PDF

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.6.2006 10:27:14

> FastReport by to mel zvladnout

OK, beru na vedomi. Na druhou stranu - preferuji reseni bez
generatoru tiskovych sestav. Teprve kdyz se nenajde nic
takoveho, bych uvazoval o resenich pres tisk.

David Lebeda

Callback z DLL(C++) do Delphi aplikace

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 13.6.2006 10:25:14

Mozna je to slepa cesta ale mrkni se na dll ktere jeste potrebujes pres TDump
tusim...treba ti chybi knihovna kterou tahle dll pouziva.

ales
Quoting Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz>:

> [...]
> nasleduje hlaseni: Project ... faulted with message: 'access violation at
> 0x7c9378ae: write of address 0x00030ff4'. Process Stopped. ...

Definice Typu

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 13.6.2006 10:57:16

Dobry den,
mam dve unity, kazda obsahuje jeden objekt.
Unita A pouziva unitu B. Unita B unitu A.
Aby mi prekladac nehlasil tu znamou chybu "Circular unit reference" mam
Uses Unit_A v unite B v casti implementation.

Tady ale vyvstava problem. Objektu v unite B chci predat pri vytvoreni v
konstruktoru jako parametr ukazatel na objekt z unity A. no a pak mi
prekladac samozrejme hlasi "Undeclared identifier..." jelikoz typ obektu
z unity a jeste nezna.... Nevite jak to obejit?

Dik Michal.

OT: Nastroj pro dokumentaci DB

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 13.6.2006 10:53:16

Ahoj,
vim ze to sem tak uplne nepatri, ale spousta z Vas dela DB. Muzete mi poradit najeky (nejlepe free) nastroj na dokumentaci DB? Datove diagramy, reference, tabulky .. nejlepe s moznosti generovani do HTML.
Potreboval bych to pro ORACLE. Bylo by fajn, kdyby to umelo samo alespon vytahnou zakladni udaje z DB (tabulky, popisky a tak), abych je nemusel opisovat.

V.

Nastroj pro dokumentaci DB

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 13.6.2006 11:11:18

Ahoj,

delphak(zv)centrum(tec)cz napsal(a):
> [...]
> Potreboval bych to pro ORACLE. Bylo by fajn, kdyby to umelo samo alespon vytahnou zakladni udaje z DB (tabulky, popisky a tak), abych je nemusel opisovat.

myslim, ze se zde hodne lidi shodne na programku CaseStudio2 od
CharonWare. Je jednoduchy, umi vse co potrebujes a stoji opravdu malo
(Ceska verze).
Nevim jak ted, treba se nekdo ozve, ale kdyz jsem kdysi hledal neco
podobneho free, tak jsem nic pouzitelneho nenasel.

Peca

Definice Typu

[*] Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> - 13.6.2006 11:03:17

Zvolit ako parameter "vseobecnejsi" typ objektu napr. az TObject
a vnutri si otestovat ci je objekt typu aky pozadujeme.

Jan Kostial.
> [...]
> prekladac samozrejme hlasi "Undeclared identifier..." jelikoz typ obektu
> z unity a jeste nezna.... Nevite jak to obejit?

[*] Jiri Vojtek <jiri(zv)vojtek.biz> - 13.6.2006 11:21:19

Budu se opakovat, ale
CASE studio :)
Jiri Vojek

> [...]
> Potreboval bych to pro ORACLE. Bylo by fajn, kdyby to umelo samo
> alespon vytahnou zakladni udaje z DB (tabulky, popisky a tak), abych

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 13.6.2006 11:15:18

Dekuju moc za tip, ale neni to ono.
V DLL asi chyba nebude, demo aplikace v C++ provede to volani OK.

> [...]
TDump
>tusim...treba ti chybi knihovna kterou tahle dll pouziva.

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 13.6.2006 11:23:19

Martin Dietl napsal(a):
> [...]
> nasleduje hlaseni: Project ... faulted with message: 'access violation at
> 0x7c9378ae: write of address 0x00030ff4'. Process Stopped. ...

a ta callback ma jakou volaci konvenci? ty tam strkas stdcall, jen se tak ptam.
kdyz tak si to odkrokuj v debugeru delphi v ASM.

ta volaci konvence by tomu mohlo odpovidat

R.

Nastroj pro dokumentaci DB

Abych jen neopakoval CaseStudio - krome neuveritelneho pomeru cena/vykon
bude asi z hlediska dokumentace zajimave treba to, ze program ma jednoduche
a pritom mocne nastroje k tomu, aby si uzivatel kteremu nevyhovuje format
standardnich vystupu dokumentace vytvoril skripty pro tisk podle sveho vkusu
a potreb.

> [...]
poradit najeky (nejlepe free) nastroj na dokumentaci DB? Datove diagramy,
reference, tabulky .. nejlepe s moznosti generovani do HTML.

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 13.6.2006 13:19:27

Stdcall je OK, Callback je volan s ocekavanymi hodnotami parametru.

Odkrokoval jsem - DllOpen je vyvolana, z ni je volana Callback. Ta se v
poradku
vrati do DllOpen, ta dojede a az po jejim RET to skoci nekam uplne mimo (AV)
Mate nekdo tip proc?

MD

> [...]
ptam.
>kdyz tak si to odkrokuj v debugeru delphi v ASM.
>
>ta volaci konvence by tomu mohlo odpovidat

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 13.6.2006 13:31:28

Martin Dietl wrote:

> Odkrokoval jsem - DllOpen je vyvolana, z ni je volana Callback. Ta se
> v poradku vrati do DllOpen, ta dojede a az po jejim RET to skoci nekam
uplne
> mimo (AV) Mate nekdo tip proc?

To vypada na to, ze ti nesouhlasi volaci konvence mezi Delphi a DLL
a pak to jako navratovou hodnotu pouzije buhvi co.

Krokuj to znovu pocinaje pushovanim parametru na stack pred volanim DLL
a peclive si vsimej obsahu zasobniku, zejmena jak vypada pred/po callech
DLL i CallBacku.

pf

Callback z DLL(C++) do Delphi aplikace

[*] Petr Malasek <malasek(zv)carsoft(tec)cz> - 13.6.2006 13:57:30

Toto mi to delalo kdyz jsem mel v DELPHI metodu deklarovanou jako STDCALL a
v C++ ne.

PeM

> [...]

ptam.
>kdyz tak si to odkrokuj v debugeru delphi v ASM.
>
>ta volaci konvence by tomu mohlo odpovidat

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 13.6.2006 14:53:34

To je zajimava informace. Tak jsem zkusil DllOpen deklarovat jako CDECL, ale
konci to podobne, i kdyz na jine adrese.

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 13.6.2006 15:19:36

> To je zajimava informace. Tak jsem zkusil DllOpen deklarovat jako CDECL, ale
> konci to podobne, i kdyz na jine adrese.

DLLOpen funkcia ma byt stdcall, ked je tak deklarovana v C-cku.
Ale callback funkcia moze mat inu volaciu konvenciu napr. cdecl,
treba pozriet ako je callback funkcia deklarovana v C.

Erik Salaj

Callback z DLL(C++) do Delphi aplikace

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 13.6.2006 15:41:38

!!! BINGO !!!

DLLOpen a ostatni funkce jsou deklarovane, takze STDCALL. Jenze jsem si
nevsiml, ze Callback neni deklarovany - pouze pointer, takze CDECL. Bohuzel
ve f...d manual je u Callback uvedeno STDCALL !
Taky me zmatlo, ze z Callback se to vraci v pohode.
Je to tak proste, dear Watson!

Diky vsem a Erikovi obzvlast !

Erik Salaj wrote:

>DLLOpen funkcia ma byt stdcall, ked je tak deklarovana v C-cku.
>Ale callback funkcia moze mat inu volaciu konvenciu napr. cdecl,
>treba pozriet ako je callback funkcia deklarovana v C.

Delphi a overeni prihlaseni do AD

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 13.6.2006 14:55:34

Zdravim konferenci,

potreboval bych ve sve aplikaci overit jmeno a heslo zadane uzivatelem
vuci Active Directory.. Poradi mi nekdo jak.?

Diky David

navrhar

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 14.6.2006 10:40:57

Slunecny den vsem.

Potreboval bych ve svem programu vytvaret navrhy formularu podobne jako se
to dela v designu v prostredi delphi.
Nemate nekdo nejaky odkaz na tuto problematiku nebo jste si to napsali sami?

Petr Vetesnik

navrhar

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 14.6.2006 10:50:58

Pouzivam s uspechem Runtime Design System v.2.2 od Kazuhiro Sasaki
ke stazeni treba zde:
http://www.torry.ru/authorsmore.php?id=1455
http://sodev(tec)cz/compbase/show.php?page=Others&la=

> [...]
> podobne jako se
> to dela v designu v prostredi delphi.
> Nemate nekdo nejaky odkaz na tuto problematiku nebo

API comport

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 14.6.2006 12:17:04

Ahoj,
z jisteho duvodu potrebuji pracovat se seriovym portem primo pres API funkce. Nemohl by nekdo poradit, kde je najit a jak je univerzalne volat (z Delphi, VBA)? Priklad by mi pomohl asi nejvic.

Dekuji za pripadne odezvy.
Dalibor

API comport

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 14.6.2006 12:23:05

From: "Dalibor Faltynek" <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz>
> z jisteho duvodu potrebuji pracovat se seriovym portem primo pres API
> funkce. Nemohl by nekdo poradit, kde je najit a jak je univerzalne volat
> (z Delphi, VBA)? Priklad by mi pomohl asi nejvic.

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnfiles/html/msdn_serial.asp

Petr Vones

API comport

[*] talpa(zv)suchdol(tec)net <aldik(zv)quick(tec)cz> - 14.6.2006 12:23:04

pouzij synaser ze synapse...
Dalibor Faltynek napsal(a):

>z jisteho duvodu potrebuji pracovat se seriovym portem primo pres API funkce.

Pristup k FB z vice vlaken

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 14.6.2006 14:19:13

> Zakladem je, ze KAZDE vlakno musi mit svoji connectionu.
> Pak klasicke rizeni transakcemi.

Diky, bylo to tim. Jeste jsem ale narazil na jeden souvisejici problem. Kdyz
v jednom vlakne zapisi nejake udaje do databaze, jsou hned viditelne pro
cteni dat v jinem vlakne, nebo az po ukonceni toho prvniho?

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

overeni podpisu s expirovanym certifikatem

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 14.6.2006 14:37:14

From: "Kalhous" <kalhous(zv)eu(tec)cz>
Subject: Obrazek z BLOB na formular

> Asi jednoduche ale zatim jsem nic takoveho nepotreboval takze nevim:
> Jak nejjednoduseji dostat obrazek ulozeny v zaznamu databaze IB/FB jako
> BLOB na formular D7 (treba do TImage) ?
> Jinak o tom obrazku nic nevim, je to cizi databaze (katalog) takze nevim
> jaky ma format, velikost, nic. Jen vim ze tam je :-)
>
> Z.Kalhous

Obrazek z BLOB na formular

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 16.6.2006 15:20:42

On 16.6.2006 14:44 Kalhous wrote:
> Asi jednoduche ale zatim jsem nic takoveho nepotreboval takze nevim:
> Jak nejjednoduseji dostat obrazek ulozeny v zaznamu databaze IB/FB jako BLOB na formular D7 (treba do TImage) ?

Vydloubnes to jako stream a z toho to nactes do TImage.

> Jinak o tom obrazku nic nevim, je to cizi databaze (katalog) takze nevim jaky ma format, velikost, nic. Jen vim ze tam je :-)

No a vis aspon jake druhy jsou tam? Treba bmp, jpg, gif atp. nactes bez
problemu, kdyz mas dane unity v projektu a vicemene se o to nemusis starat,
jen nactes. Ale pokud tam muze byt fakt cokoli, tak si myslim, ze mas
vlastne pred sebou tvorbu maleho prohlizece obrazku.

[...]

UNICODE a IBX

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 16.6.2006 14:00:36

Ahoj nevite zda jdou pomoci IBX komponent zapsat do databaze i UNICODE znaky???

Tom

FindWindow

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 16.6.2006 13:54:36

Ahoj,

dej 1. parameter (pointer to class name) hodnotu nil a ne prazdny string.
takto: Hwnd := FindWindow(nil,'Hodiny');
viz napoveda Windows SDK:

lpClassName

Points to a null-terminated string that specifies the class name or is an
atom that identifies the class-name string. If this parameter is an atom, it
must be a global atom created by a previous call to the GlobalAddAtom
function. The atom, a 16-bit value, must be placed in the low-order word of
lpClassName; the high-order word must be zero.

lpWindowName

Points to a null-terminated string that specifies the window name (the
window's title). If this parameter is NULL, all window names match.