synapse - rozparsovani mailu

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 21.6.2006 13:31:02

Zdravim

poradimi nekdo jak pomoci tmimemess ze synapse rekurzivne kompletne
rozparsovat email ?...
a taky jak vyresit kdyz bude uvnitr nejakeho partu EML zprava ve
formatu RFC822, jak rozparsovat i tuhle..

Diky david..

D7 a Windows Server 2003

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 21.6.2006 16:07:13

Ahoj,

vyreseno, opet pomohl google. (jenom spravne sesumirovat otazku :-) )
reseni je zde: http://support.borland.com/thread.jspa?messageID=9079

pro ceske Windows server 2003 je nastaveni takto:

Tento pocitac/Vlastnosti/Upresnit/Vykon - Nastaveni/Zabraneni spousteni dat
a vybrat volbu:
Zapnout omezeni spousteni dat dat pouze pro dulezite systemove programy a
sluzby.

Tonda

From: "Slavek Hemala" <vlkb(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> vytvorit datove vystupy do XML a pote zavolat program na tiskove sestavy s
> parametrem souboru tiskove sestavy a datoveho souboru XML?

OT: komponenta/program pro editaci tiskovych sesta

[*] Slavek Hemala <vlkb(zv)atlas(tec)cz> - 21.6.2006 23:33:44

[...]

[*] Slavek Hemala <vlkb(zv)atlas(tec)cz> - 21.6.2006 23:31:43

[...]

runtime error 216

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 22.6.2006 08:46:26

moj problem je v tom ze celu aplikaciu mam
prerobenu z inej ovela vacsej a ta velka v pohode
funguje i ked netvrdim ze som tam niekde nieco nemohol zmrsit
len problem je najst co a kde....
teraz robim taky pokus ze ten isty zdrojak som prekompiloval na inom
delphi kde su ine komponenty doinstalovane
tak som zvedavy ci nezaberie

ono ja teoreticky nemam problem s tou 216-kou chybou
ked sa mi tam vyskytne polozim na hlavny formular label
dam ho invisible a mam chybu poriesenu ale mam podozrenie
ci to neovplyvnuje aj cely chod aplikacie a nesposobuje ine chyby

Vaclav Halik wrote / napisal(a):
> [...]
> procistil sem projekt a zlikvidoval vetsinu zpetnych vazeb mezi
> formulari, coz mnelo za nasledek odstraneni problemu.
>
> Muj typ je, ze to asi dela jen v pripadech kdy nejakou
> programatorskou chybou tomu "jaksi" vytvoris prostredi.
>
> Protoze to byl jeden z mych prvnich vetsich projektu,
> tak sem pak uz nikdy takto Aplikaci nepsal a problem nenarazil.
>
> Jinak bych urcite prvne skusil vyhazet vsechny komponenty
> tretich stran z projektu.
>
> S pozdravem Vaclav Halik

komponenta/program pro editaci tiskovych sestav a

[*] Slavek Hemala <vlkb(zv)atlas(tec)cz> - 22.6.2006 08:42:26

Duvod proc to hnat pres XML je ten, ze se nechci vazat na konkretni
standardni datovy zdroj. Chci, aby tisknutni sestav byl samostatne
spustitelny program nezavisly na aplikaci, ktera generuje podklady pro tisk.
To umozni tisk sestav v jednom rozhrani pro vice aplikaci ruzneho typu,
kterou mezi sebou nejsou datove provazane a uzivatel ma pro tisk jednotne
rozhrani. Potom je mozne, aby konkretni aplikace pri tisku vygenerovala XML
a spustila generator tiskovych sestav a ten spracoval predlohu.

Dival jsem se na Sinea - presne to co hledam, jen je to knihovna. Podle toho
co jsem se ale docetl, tak by nemelo byt tezke udelat programek, ktery
vyuzije tuto knihovnu a bude spracovavat XML zdroj a cestu dostane jako
parametr pri spusteni.

> [...]

>ci paticky sestavy. Asi jsem zatim nenarazil na toho spravne zkuseneho

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 22.6.2006 08:54:27

Ahoj,

> [...]
> co jsem se ale docetl, tak by nemelo byt tezke udelat programek, ktery
> vyuzije tuto knihovnu a bude spracovavat XML zdroj a cestu

Jeste zkoukni FastReport a porovnej moznosti(o cene netreba diskutovat).

PM

komponenta/program pro editaci tiskovych sestav a

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.6.2006 09:04:28

Od Siney bych se drzel ponekud dal - mnohem lepsi volbou je pouziti
FastReports. Nevim jak v soucasne dobe (od pouziti jsme uz davno
upustili), ale uzivatelske rozhrani - at vzhled nebo ovladani - rozhodne
neodpovidalo dobe, navic FR jsou levnejsi a hlavne mnohem vice
propracovanejsi (tzn. mnohem vice funkcnosti).
Neco podobneho jsem s pomoci FastReportu vytvoril a je to opravdu velice
jednoduche...

Slavek Hemala napsal(a):
> [...]
> co jsem se ale docetl, tak by nemelo byt tezke udelat programek, ktery
> vyuzije tuto knihovnu a bude spracovavat XML zdroj a cestu dostane jako

BDE cache

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 22.6.2006 09:10:28

Ahojte,

Vzhladom k urcitej nekompatibilite BDE voci Oracle 10g vytvaram SQL link
specificky pre Oracle 10g, tento v podstate funguje spravne - testovane s
komponentmi TQuery TDatabase, v aplikacii db explorer a podobne, avsak mam
rozdiel v pamatovej narocnosti voci beznemu BDE, teda moj driver funguje
obdobne co sa tyka citania ako napriklad aj ine komponenty zalozene na
TDataset ktore citaju z Oracle, tzn. citaju zaznami pri otvoreni do lokalnej
cache a pri opatovnej poziadavke na zaznam uz nelezu na DB server ale citaju
to z klienta, toto sposobuje pri objemnych tabulkach narast pamatovej
narocnosti. Pricom pri BDE a povodnom sql linku som si vsimol pravy opak a
to sice to ze BDE aplikacia aj pri nacitani 100tis zaznamov prostrednictvom
SQL linku napr pre Oracle az tak rapidne nezvacsi narok na pamat - teda v
porovnani s realne precitanymi datami z Oracle oproti kapacite pamati
aplikacie .

Neviete niekdo teda prosim ako BDE pracuje na tejto urovni ? tzn. kde pri
objemnych detach uklada data citane z DB? v pamati vsetko urcite nie je , to
som si isty :) A z urcitostou by som vylucil ze napriklad pri Oracle ich
cita sposobom FETCH_NEXT a FETCH_PRIOR pretoze vo verzii OCI ktora bola
dostupna v case poslednej verzie BDE nebolo mozne sa presuvat v otvorenom
kurzore smerom k zaciatku a uz vobec pochybujem o tom ze by pri kazdej
poziadavke o zaznam predchadzajuci zavrel a otvoril kurzor nad DB a nacital
vsetko az po zvoleny riadok.

Dakujem vopred za akekolvek voditko spravnym smerom :)

Ivan

Ako na text v rtf

[*] Pavol Svorc <svorc(zv)slovanet.sk> - 22.6.2006 09:20:30

Ahoj,
pokusam sa do rtf suboru (ktory vznikne ulozenim TRichEdit) vlozit na
urcite miesto nejaky dalsi text tiez naformatovany v rtf.
Nacitam vzorovy rtf do stringu a nahradim moje premenne (v tvare
$Premenna) datami z DB. Problem ale je ak do toho stringu vlozim na
miesto ($Text) data z BLOBu, ktore su tiez formatovane ako rtf.

napr. vlozim taketo nieco:

{tf1\ansi\ansicpg1250\deff0\deflang1051{\fonttbl{\f0\fnil\fcharset23
8{\*\fname Courier New;}Courier New CE;}{\f1\fnil MS Sans Serif;}}
\viewkind4\uc1\pard\f0\fs24 nejaky text\f1\fs16
\par }

Tymto samozrejme znicim strukturu toho povodneho dokumentu a javi sa
to potom ako nekorektny subor.

Takze otazka znie: Ako pridat do stredu suboru ktory ma format rtf
nejaky dalsi rtf text?

Pavol Svorc

Aplikace a Windows Vista

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.6.2006 10:52:37

Ahoj,

mam aplikaci psanou v D5. Za provozu v ni bezi zpocatku cca 13 threadu,
ktere postupne dobehnou a skonci. Na vsech Windows vcetne XP to beha dobre
a bez problemu. Nyni jsme zkusili spustit tu aplikace na betaverzi Windows
Vista. Podle sledovani logu o prubehu cinnosti to sice nejak bezi, ale
vyskytuji se zahadne treba dvacetivterinove az minutove pauzy, kdy se
podle logu nedeje nic. Nemate nekdo nejakou zkusenost s Vistou, pripadne s
provozem multithreadove aplikace na ni? Neni znama neja bota v betaverzi
na toto tema?

runtime error 216

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 22.6.2006 11:30:39

Pokud pomuze pridat komponentu na Form, tak je v tom formu asi neco
shnileho.
Od jiste doby uspesne pouzivam editaci DFM v notepadu. Zkratka kdyz se to
zacne chovat divne, blbne IDE, nebo to nejde zkompilovat, otevru si DFM a
nestcim se divit co vsechno tam neni. Ona ta dedicnost Formuuu a Framuuu asi
moc nefunguje... (BCB6).
Takze promazu to co tam byt nemusi - co je zdedeno z predka, cili smazu asi
80 procent obsahu toho DFM a hle najdenou to funguje a dokonce se da i
vizualne programovat v realnem case ;-)

> [...]
> dam ho invisible a mam chybu poriesenu ale mam podozrenie
> ci to neovplyvnuje aj cely chod aplikacie a nesposobuje ine chyby

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.6.2006 11:52:41

Martin Pisarik wrote:

> Pokud pomuze pridat komponentu na Form, tak je v tom formu asi neco
> shnileho.

Proc hned shnileho?

Prece typickym projevem necinicializovanych/neplatnych promennych/ukazatelu
je, ze v pripade realokace na jinou adresu se casto zmeni i chovani
aplikace.

A pridani/ubrani komponenty posune adresy, takze budou neplatne "jinym
zpusobem" ev. mohou byt i "platne", pokud se uvolnena pamet nerealokuje
k jinym ucelum.

pf

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 22.6.2006 12:36:44

Ahoj,
osobne bych se zeptal na nejakem MicroSoftim chatu, az zase bude okolo
visty. Nebo primo kontaktovat MicroSoft, jinak nevim.
Petr

On 6/22/06, Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> wrote:

> [...]
> provozem multithreadove aplikace na ni? Neni znama neja bota v betaverzi

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.6.2006 13:02:46

Lebeda David wrote:

> [...]
> to sice nejak bezi, ale vyskytuji se zahadne treba dvacetivterinove
> az minutove pauzy, kdy se podle logu nedeje nic.

Jen tak cvicne jsem pouzil Google a hned prvni nalezena
odpoved v borland non-technical foru se mi zda byt docela
zajimava:

[...]
Garbage collection doesn't work well with multi-threading. Every time GC
needs to be performed, the .NET framework has to stop all managed
threads. That's not true multi-tasking at all.
[...]

Takze mozna kdyz zapatras timto smerem...

Aplikace a Windows Vista

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 22.6.2006 13:34:49

> [...]
> threads. That's not true multi-tasking at all.
> [...]
>
> Takze mozna kdyz zapatras timto smerem...

Delphi 5 nepouziva GC, tam problem nemoze byt.

Vistu som tiez nainstaloval a nejako nadseny
nie som. Je to velmi narocny system: samotny
OS spotrebuje 512 MB pameti a spusti si vyse
40 taskov. Nove UI (Auro) sa mi ani nespustilo,
lebo mam "len" obycajnu NVidiu so 64MB video
ram. Su tam dalej problemy s kompatibilitou,
napr. ikony Total Commandera neboli dobre
vykreslene. Kedze je TC pisany v Delphi, mozme
predpokladat, ze podobne budu vyzerat aj ine
Delphi programy. Jedna uzitocna, co som si zatial
vsimol je vyhladavanie doplnene do folderov
a start menu. A este nejake vylepsenia v IE.

Erik Salaj

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.6.2006 13:42:49

Erik Salaj wrote:

> Delphi 5 nepouziva GC, tam problem nemoze byt.

Ale treba ho pouzivaji nektere z tebou zminovanych 40 tasku...

pf

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 22.6.2006 13:56:51

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> vyskytuji se zahadne treba dvacetivterinove az minutove pauzy, kdy se
> podle logu nedeje nic. Nemate nekdo nejakou zkusenost s Vistou, pripadne s

Pokud je ten log dostatecne podrobny tak prece lze vysledovat kde je velmi
pravdepodobne problem. Prvni co bych podeziral je TThread.Synchronize.

Petr Vones

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 22.6.2006 13:48:50

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> [...]
> needs to be performed, the .NET framework has to stop all managed
> threads. That's not true multi-tasking at all.

Jenze to se tyka .NET a ne Win32 aplikaci. Tam bude klasicky problem v necem
jinem, co Borland uz nikdy neopravi. Beh Win32 aplikaci ve Viste bude temer
neco podobneho jako Win16 na soucasnych Windows. Nicmene z betaverze bych
nedelal prilis zavery, nefunguje poradne ani ve Virtual PC.

Nemluve o tom ze cele to tvrzeni je ponekud zcestne, predstava ze se prave
pri alokaci kvuli GC pozastavi vykonavani kodu vice nez i na 1 ms jednou za
hodinu je ponekud prehnana :-) Stejne tak autor asi ani netusi, ze jeden
managed thread nema nutne vzdy odpovidajici "kernel thread", takze cela
problematika je, jako ostatne vzdy, podstatne slozitejsi.

Petr Vones

Aplikace a Windows Vista

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 22.6.2006 14:00:51

>vykreslene. Kedze je TC pisany v Delphi, mozme
>predpokladat, ze podobne budu vyzerat aj ine
>Delphi programy. Jedna uzitocna, co som si zatia

Zdravim,
sem to take zatim jen trochu testoval a mam z toho hodne rozpacite
pocity. Neni to konfera o MS tak se nebudu reozepisovat.

Ale, co sem zatim v letu otestoval. Nekolik komponent z JEDI
nefunguje. Priklad: JvDocking komponenty sou v podstate
nepouzitelne, komponenta na transparentnost formu se chova
jinak nez v XP, atd. Vzhledem k tomu, ze tyto komponenty sou
pro mne zivotne dulezite tak je to pro mne docela zasadni vec.

Ja bych to zatim vubec nersil, je to beta a stejne do pul roku
po zahajeni prodeje bude muset byt Servis Pack protoze
kompatibilita s XP stoji (dle prvnich pozorovani) za .....

S pozdravem Vaclav Halik

Aplikace a Windows Vista

Me Vista zabira zhruba 700MB RAM.
Jinak co zatim kompatibilni je a co neni treba najdete tady
http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_Software_Compatibility_ListDalibor

Aplikace a Windows Vista

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.6.2006 14:18:53

> Pokud je ten log dostatecne podrobny tak prece lze vysledovat kde je velmi
> pravdepodobne problem. Prvni co bych podeziral je TThread.Synchronize.

TThread.Synchronize se vubec nepouziva. Ma-li thread delat neco v dusledku
aktivity v jinem threadu, rikaji si to pomoci globalnich promennych
(integer apod.). Zatim nas dojem vypada tak, ze jeden thread neco nastavi
a druhy si toho vubec nevsimne. Ale nedela ani nic jineho - jakoby se
nedostal k lizu. Ono to vubec vypada, jako ze nektere thready dostanou
aktivitu jen jednou za cas. Jeste se to pokusime logem zpresnit, je to jen
pracovni dohad.

Ale diky za dosavadni informace a podnety.

David Lebeda

Aplikace a Windows Vista

Jete jednou, v linku byla chyba. Ted uz by to melo byt OK.

Me Vista zabira zhruba 700MB RAM.
Jinak co zatim kompatibilni je a co neni treba najdete tady
http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_Software_Compatibility_List

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 22.6.2006 14:02:51

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> mam aplikaci psanou v D5. Za provozu v ni bezi zpocatku cca 13 threadu,
> ktere postupne dobehnou a skonci. Na vsech Windows vcetne XP to beha dobre

Jeste me napadla jedna vec, pomuze u aplikace nastavit "Run this program in
compatibility mode for: Windows XP SP2" ?

Petr Vones

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 22.6.2006 14:42:55

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> TThread.Synchronize se vubec nepouziva. Ma-li thread delat neco v dusledku

A co TThread.Suspend ci TThread.Resume ?

> aktivity v jinem threadu, rikaji si to pomoci globalnich promennych
> (integer apod.). Zatim nas dojem vypada tak, ze jeden thread neco nastavi

Pokud thread nic nedela tak ceka ve WaitXXX funkci (jak by bylo spravne)
nebo stale dela neco jineho ?

> a druhy si toho vubec nevsimne. Ale nedela ani nic jineho - jakoby se
> nedostal k lizu. Ono to vubec vypada, jako ze nektere thready dostanou

Ma nastavenou vychozi prioritu ?

Dale co ukazuje vyuziti CPU pro ten process ?

Petr Vones

Aplikace a Windows Vista

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.6.2006 15:24:58

> A co TThread.Suspend ci TThread.Resume ?

Thread je creatovan suspendovany a pote hned "resumovan". Pak uz bezi,
dokud neskonci.

> Pokud thread nic nedela tak ceka ve WaitXXX funkci (jak by bylo spravne)
> nebo stale dela neco jineho ?

Ceka ve while smycce, ktera ma v tele sleep(10).

> Ma nastavenou vychozi prioritu ?

S prioritami threadu nijak nehybu - plati implicitni nastaveni.

> Dale co ukazuje vyuziti CPU pro ten process ?

Temer nic - masina se flaka.

David Lebeda

Aplikace a Windows Vista

> (integer apod.). Zatim nas dojem vypada tak, ze jeden thread neco nastavi
> a druhy si toho vubec nevsimne. Ale nedela ani nic jineho - jakoby se

Nejedna se o viceprocesorovy stroj ?

Aplikace a Windows Vista

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.6.2006 19:21:16

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]

A opravdu musi byt tak pravidelne periodicke ? Jedna se o polling nejakeho
stavu, ktery nelze ziskat signalizaci eventem ?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.6.2006 17:23:07

On Thursday, June 22, 2006 5:03 PM ,
Petr Vones <konference(zv)petrvones.net> wrote:

> From: "Ludek Finstrle" <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz>
>
> Pokud thread "nic nedela" tak by mel cekat ve WaitXXX funkci na
> signalizaci nejakeho eventu. Pouze timto zpusobem mu nebude zcela
> zbytecne pridelovan cas CPU a snizi se tak i context switch.

Jenze u periodickych akci, kde nezalezi na presnosti a nechci pouzit
timer to asi jinak nez volanim sleepu nebo neceho podobneho s
timeoutem nejde...

D. Toman

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 22.6.2006 17:03:05

From: "Ludek Finstrle" <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz>
> [...]

nejakeho eventu. Pouze timto zpusobem mu nebude zcela zbytecne pridelovan
cas CPU a snizi se tak i context switch.

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 22.6.2006 16:53:04

Thu, Jun 22, 2006 at 04:49:04PM +0200, Petr Vones napsal(a):
> [...]

Aji bych si poslechl, proc je to tak zasadne spatne.
Netvrdim, ze bych tak neco psal, ale rad se naucim vice teorie.

Luf

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 22.6.2006 16:49:04

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Ceka ve while smycce, ktera ma v tele sleep(10).

Coz je spatne bez ohledu jestli to nejak "funguje" nebo ne.

Petr Vones

Aplikace a Windows Vista

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 22.6.2006 15:59:00

> [...]
>
> Ceka ve while smycce, ktera ma v tele sleep(10).

> S prioritami threadu nijak nehybu - plati implicitni nastaveni.

mozes skusit zvysit priority tych threadov (ci Vista nahodou
neznizuje dynamicky prioritu pri volani Sleep). Alebo to cele
preprogramovat a pouzivat stndardne synchronizacne
mechanizmy, cize zrejme eventy v tomto pripade.

Erik Salaj

Aplikace a Windows Vista

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 22.6.2006 15:42:59

> Ale treba ho pouzivaji nektere z tebou zminovanych 40 tasku...

Vista (povodne oznacovana ako Longhorn) mala by vystavana
na .NET technologii, ale MS od toho neskor upustil. Zrejme koli
problemom s vykonnostou. Takze je tam ten WinFX framework
(teraz sa uz vola .NET 3), ale neviem o tom, ze by nejaka
zabudovana aplikacia vo Viste ho aj pouzivala. Napriklad
novy IE nepouziva vobec menezovany kod. Vista ma
momentalne zaujima hlavne v toho dovodu, ze MS fakticky
prestal podporovat Windows 2000. Novy software (Office,
WinFX, IE) neide na Win2k nainstalovat, takze zvazujem
upgrade OS.

Erik Salaj

Aplikace a Windows Vista

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.6.2006 08:08:08

> Nejedna se o viceprocesorovy stroj ?

Nejedna.

David Lebeda

Aplikace a Windows Vista

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.6.2006 08:06:08

> Pokud thread "nic nedela" tak by mel cekat ve WaitXXX funkci na signalizaci
> nejakeho eventu. Pouze timto zpusobem mu nebude zcela zbytecne pridelovan
> cas CPU a snizi se tak i context switch.

Uvedeny kod psal kolega a puvodne ho opravdu napsal spravne pomoci eventu.
Jenze bohuzel narazel na to, ze to nefungovalo spolehlive - obcas to nejak
nefungovalo, event byl ignorovan apod. Prave proto presel na drevorubecke
reseni, ktere sice opravdu neni idealni, ale funguje (az do WinXP vcetne)
naprosto bez problemu.

David Lebeda

Aplikace a Windows Vista

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.6.2006 08:12:09

> [...]
> jejich stav.
> Takto se celkem jednoznacne prokaze, zda thready
> "tuhnou", nebo zda jen nemaji co na praci (nevidi priznak).

Jo - tak presne to jsme vcera odpoledne udelali. Smycka

while ... do
sleep(10);

Pred smyckou i po smycce jsme zjistili now a do smycky dali pocitadlo
pruchodu. A ukazalo, ze za smycku se to dostane rekneme za 14 sekund -
nekdy skoro hned, nekdy az po minute - a smycka probehne jednou, dvakrat
sestkrat. Cili ten thread opravdu nedostane strojovy cas, neni to v tom,
ze by nevidel priznak.

David Lebeda

Aplikace a Windows Vista

> [...]
> nefungovalo, event byl ignorovan apod. Prave proto presel na drevorubecke

Event funguje spolehlive.

cekani na event Was: Aplikace a Windows Vista

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 23.6.2006 08:48:11

> Pokud thread "nic nedela" tak by mel cekat ve WaitXXX funkci
> na signalizaci nejakeho eventu. Pouze timto zpusobem mu
> nebude zcela zbytecne pridelovan cas CPU a snizi se tak
> i context switch.

Zdravicko !
Jak se tedy optimalne resi cekani na pozadavek soketu a zaroven
dalsi eventy (ukonceni threadu, event od jineho threadu atd) ?
Zatim pouzivam select() s kratkym timeoutem, pokud select()
skonci na timeout, tak proverim eventy pomoci Wait() s nulovym
timeoutem a znovu skocim do select(). Funguje to, ale idealni
to neni, uz kvuli vysokemu context switching.
Pred casem jsem to zkousel resit pomoci WSAEventSelect,
ale nikde jsem nenasel ujisteni, ze HEVENT je plne slucitelny
s WSAEVENT.

Some minor bugs/features fixed/added

> [...]

> Pred casem jsem to zkousel resit pomoci WSAEventSelect,
> ale nikde jsem nenasel ujisteni, ze HEVENT je plne slucitelny

HEvent je ve Windows to stejne jako WSAEvent, teda alespon to v praxi tak
funguje.
Select je asi ta nejhorsi moznost, vyvoj pokrocil:

Moznost s Overlapped:
Thread ceka ve WaitForMultipleObjects na
1) Event na ukonceni threadu
2) Event na Overlapped Read - v souvislosti s WSARecv
3) Event na Overlapped Write - v souvislosti s WSASend

Moznost s Callback
Thread ceka na Event na ukonceni threadu ve WaitForSingleObjectEx s
parametrem Allertable, tim se umozni provadeni Callbacku z WSARecv nebo
WSASend.

Dale jsou moznosti s IO Completion Port + Thread Pool, ktere jsou slozitejsi
na vysvetleni, ale vykonove jsou na tom lepe nez reseni samostatne vlakno
pro kazdy socket.

Aplikace a Windows Vista

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 23.6.2006 08:48:11

>Muze to nekdo prosim potvrdit nebo vyvratit ?
>Uz jsem pomalu premyslel o prechodu k .NET, ale tohle mne opet "vraci" zpet.

Analysis of .NET's Use of Win32:

"These results, from my analysis of the use of .NET in Vista, agreed with my assertion that Microsoft is losing confidence in .NET, but I wanted to get a view from a different perspective."

http://www.grimes.demon.co.uk/dotnet/dotnetWrappers.htm

R.

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 23.6.2006 08:14:09

Lebeda David wrote:

> eventu. Jenze bohuzel narazel na to, ze to nefungovalo spolehlive -
> obcas to nejak nefungovalo, event byl ignorovan apod.

To spis vypada, ze pouzival event tam, kde mel pouzit semaphore ;-)

Aplikace a Windows Vista

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.6.2006 09:46:17

> To spis vypada, ze pouzival event tam, kde mel pouzit semaphore ;-)

Nevim, neumim posoudit. Je server, ktery vyrizuje pozadavky klientu.
Klient pripravi pozadavek do nejakeho buferu, ma rict serveru, ze data
jsou kompletni, server pripravi odpoved a da vedet klientovi, ze ma
kompletni odpoved. Pokud klienti nic nechteji, server jen ceka, dokud
neprijde nejaky pozadavek.

S programovanim teto casti aplikace nejsem prilis obeznamen, vychazim jen
z tvrzeni kolegy, ze kdyz s signalizaci toho, ze pozadavek nebo odpoved je
kompletni, pouzival eventy, tak to udajne obcas vykazovalo nespolehlivost.
Kolegu tu dnes neni, neumim poskytnout vetsi podrobnosti.

Ted to ale mame tedy s priznakem a se sleepem. Sleep ale taky odebere
threadu rizeni na udanou dobu, neni to tedy tak, ze by thread celou dobu
cekani vyzadoval cas procesoru. Je fakt, ze to je vice nez pri WaitFor...,

SPis by me zajimalo, proc Vista thred po zavolani Sleep(10) odstavi klidne
na desitky sekund. Muze to byt chyba v beta verzi anebo zamer.

David Lebeda

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 23.6.2006 10:22:20

Lebeda David wrote:

> [...]
> jen z tvrzeni kolegy, ze kdyz s signalizaci toho, ze pozadavek nebo
> odpoved je kompletni, pouzival eventy, tak to udajne obcas vykazovalo

Pokud kazdy klient nema vlastni buffer+event a buffer je sdilenym
prostredkem,
tak je to klasicky overrun: event je jen dvoustavova, takze se pri soubehu
pozadavku muze stat, ze novy pozadavek na zmenu stavu do stavu signaled
prijde v dobe, kdy event je jiz ve stavu signaled a novy pozadavek se
ztrati.

Standardnim resenim pri serializaci pozadavku je FIFO + vicestavovy semafor,
coz je bezmala 40 let klasicke pouziti semaforu a ne nejaky throttling,
jak hloupe uvadi deBill v SDK).

HTH, pf

Aplikace a Windows Vista

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.6.2006 10:50:22

> [...]
> coz je bezmala 40 let klasicke pouziti semaforu a ne nejaky throttling,

semafor sa typicky pouziva vtedy, ked nejaky zdielany
prostriedok moze byt sucasne pouzivany obmedzenym
poctom klientov. Napriklad tlaciaren moze pouzivat
iba jeden program, ostatne musia cakat, kym dotlaci.
Semafor zabezpeci toto cakanie na zdielany prostriedok
kym nie je volny a "zobudenie" cakatela, az sa prostriedok
uvolni.

Ak mame klientov, kde kazdy ma vlastny buffer
a potrebuje signalizovat serveru jeho naplnenie
(a pripadne pockat na jeho spracovanie),
tak tu IMHO nemame jeden zdielany prostriedok
pouzivany viac klientami a jednoduchsia sa mi zda
byt signalizacia eventami. Takto som riesil nahravanie
a prehravanie zvuku a funguje to bezproblemovo
(aj na WinCE-cku). Predtym to nejaky programator
riesil pomocou dotazovania a cakania a pomocou
Application.ProcessMessages (aby applikacia
nezmrzla, kym caka na data a bolo mozne ju
zastavit) a boli s tym
neskutocne problemy.

Erik Salaj

DNS client ze synapse a jak udelat dotaz na spamha

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 23.6.2006 11:12:23

Zdravim

chci se zeptat jeslti nevite jak v synapse dns clientovy se dotazat
technto spam blacklistu jestli existuje na danou IP adresu zaznam?

http://www.spamhaus.org/xbl/index.lasso

Diky David.

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 23.6.2006 11:18:24

Erik Salaj wrote:

> semafor sa typicky pouziva vtedy, ked nejaky zdielany
> prostriedok moze byt sucasne pouzivany obmedzenym
> poctom klientov. Napriklad tlaciaren moze pouzivat

AFAIR, tak semafor se v klasicke teorii OS (Donnovan, Madnick aj.)
vyklada jako nastroj pro serializaci pozadavku na sdileny prostredek.

Ale mas pravdu: kazdy prostredek je konec koncu omezeny,
takze mozna ze v dobe, kdy se marshallingu rika serializace
a hlavni starosti marketingu je, jak omezit pocty licenci a spol.,
je blizsi priklad s omezenym prostredkem :-)> byt signalizacia eventami. Takto som riesil nahravanie
> a prehravanie zvuku a funguje to bezproblemovo

Zrejme jen proto, ze ti nedochazi k soubehu pozadavku
v intervalu od SetEvent() po vzbuzeni cekajiciho threadu v pripade
auto-reset event nebo po ResetEvent() v pripade manualniho kvitovani.

pf

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 23.6.2006 11:22:24

Erik Salaj wrote:

> a potrebuje signalizovat serveru jeho naplnenie
> (a pripadne pockat na jeho spracovanie),
> tak tu IMHO nemame jeden zdielany prostriedok

Tohle mi uniklo: sdilenym prostredkem je prece ten server

pf

Aplikace a Windows Vista

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.6.2006 11:58:27

> [...]
> a hlavni starosti marketingu je, jak omezit pocty licenci a spol.,
> je blizsi priklad s omezenym prostredkem :-)

neviem, ci serializacia je najstastnejsi pojem, pretoze sa tym
obvykle mysli, ze "postupne", "sucasne len jeden naraz"
(viz Wikipedia serialization a tiez semaphore). A ten zdielany
prostriedok moze naraz pouzivat aj viac klientov (zavisi
samozrejme od prostriedku). Prilusny pocet sa nastavi
pri inicializacii semafora.

> Zrejme jen proto, ze ti nedochazi k soubehu pozadavku
> v intervalu od SetEvent() po vzbuzeni cekajiciho threadu v pripade
> auto-reset event nebo po ResetEvent() v pripade manualniho kvitovani.

kazdy klient ma vlastny event (resp. dva, pretoze caka na odpoved),
tam nemoze dojst k subehu. Je to vsetko otazka ako sa to navrhne
a naprogramuje. Zakladnym problemom celej tejto problematiky je,
ze v pripade paralelneho programovanie neplati kompozicia. Nie
je mozne jednoducho skladat paralelne programy z existujucich
uz odladenych blokov.

Erik Salaj

DNS client ze synapse a jak udelat dotaz na spamha

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 23.6.2006 12:12:28

http://www.howtodothings.com/computers/a871-how-to-use-dns-blocklists-to-detect-spam.html

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 23.6.2006 12:32:29

Erik Salaj wrote:> neviem, ci serializacia je najstastnejsi pojem, pretoze sa tym
> obvykle mysli, ze "postupne", "sucasne len jeden naraz"

Postupne ano, ale ne nutne one-at-time - i kdyz je to tak napsano
ve Wikipedii. To uz je IMHO serializace s mutual exclusion.

Ale budiz:, pouzivejme nazvoslovi stejne jako ve wikipedii: pak se jedna
o counting a blocking semaphore.

Ja jsem se pri multiprogrammingu setkaval prevazne s blocking
semaphorem.> kazdy klient ma vlastny event (resp. dva, pretoze caka na odpoved),
> tam nemoze dojst k subehu.

Takze server ceka na jemu znamy pocet klientu pomoci
WaitForMultipleObjects?

To je IMHO jednodussi a prehlednejsi pouzit jeden blocking semaphore
(a taky se to tak delava).

pf

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 23.6.2006 12:50:31

From: "Ludek" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Uz jsem pomalu premyslel o prechodu k .NET, ale tohle mne opet "vraci"
> zpet.

Proc ? Nejlepe si to vyzkouset na typu projektu ktery budete delat. Zatim
jsem na zadny zasadni problem nenarazil.

Petr Vones

Aplikace a Windows Vista

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 23.6.2006 13:12:33

Zkuste pripravit test case a pokud se prokaze, ze nefunguje sleep ve Viste,
tak to nahlasit MS.
Nefunkcni sleep bude urcite opraven (tedy doufam) bez ohledu na to, jak
slusne, ci neslusne je ten program napsan.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: +420 724 207 851
icq:199 118 333
e-mail:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz
http://www.elektlabs(tec)cz

> [...]
> jednou, dvakrat
> sestkrat. Cili ten thread opravdu nedostane strojovy cas,

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 23.6.2006 12:52:31

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> [...]
> (teraz sa uz vola .NET 3), ale neviem o tom, ze by nejaka
> zabudovana aplikacia vo Viste ho aj pouzivala. Napriklad

Ono soudit podle te bety je dost tezke. Kazdopadne mam spis pocit, ze to
jednoduse nestihaji a nechteji prijit rychle s nejakym paskvilem, tak tam
radeji nedaji nic.

Jinak zatim opravdu nevidim moc duvodu pro prechod XP -> Vista. Snad jen
kdyby byla lepsi podpora 64bit ze strany vyrobcu hardware, aby bylo mozne
jej skutecne pouzit. Jako idelani OS pro vyvoj se mi momentalne jevi Windows
Server 2003 Standard. Je rychly a nenarocny na systemove prostredky i misto
na disku (coz je docela prijemne ve virtualnim stroji) a ma defaultne vyple
vsechny ty graficke pitomosti hned po instalaci.

Petr Vones

Aplikace a Windows Vista

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 23.6.2006 15:14:41

> Takze server ceka na jemu znamy pocet klientu pomoci
> WaitForMultipleObjects?
>
> To je IMHO jednodussi a prehlednejsi pouzit jeden blocking semaphore
> (a taky se to tak delava).

semafor mi moze zabezpecit, ze povedzme len jeden
z klientov bude komunikovat so serverom ale nezabezpeci
mi ani cakanie servera na klientov, ani cakanie klienta
na server (kym server data spracuje). Takze zas tam
vidim potrebne pouzit eventov a cakat na nich
(alebo sa mylim?).

Keby neislo o server, ale povedzme klient
samotny vykonava nejaku funkciu na spracovanie
dat, pricom tuto funkciu moze vykonat len
jeden z klientov (a ostatni musia vtedy cakat),
tak ano, to by bolo typicke vyuzitie semafora,
ktory by zabezpecil, ze zdielany prostriedok
(ta funkcia na spracovani udajov) je pouzivana
len jednym z klientov.

Ale ked mame komunikujueho klienta so serverom,
tak tam ten semafor IMHO nestaci. Tam je potrebna
trocha zlozitejsia vzajomna komunikacia.

Erik Salaj

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 23.6.2006 16:14:45

Erik Salaj wrote:> semafor mi moze zabezpecit, ze povedzme len jeden
> z klientov bude komunikovat so serverom ale nezabezpeci
> mi ani cakanie servera na klientov,

Stejne potrebujes nekde seznam klientu, abys mohl sestavit pole eventu
pro WaitForMultiObjects, takze abys to nemusel delat, tak klasicke
reseni nezavisle na poctu klientu a serveru je pomoci FIFO a blokujiciho
semaforu:

# klidovy stav: prazdna FIFO s pozadavky a jeji blokujici semafor (s=0).
Server(y) ceka(ji) na stav s>0

# pri pozadavku se klient prida do FIFO, ta bude automaticky
signalizovat pridani na semaforu operaci V(s) tj. ReleaseSemaphore

# Server cekajici na semafor operaci P(s) se pri s>0 vzbudi, odebere
pozadavek z FIFO a pozadavek zpracuje. Ceka-li u semaforu vice serveru
a je-li ve fronte vice pozadavku, vzbudi se dalsi servery.

# Pokud nejsou ve FIFO dalsi pozadavky, semafor skonci ve stavu s=0
a vsechny servery zase cekaji.> ani cakanie klienta na server (kym server data spracuje).
> Takze zas tam vidim potrebne pouzit eventov a cakat na nich

Jo, klienti by na vysledek cekali u svych lokalnich eventu.

pf

Funkce v dll

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 24.6.2006 23:08:53

> Nelze predavat objekty mezi EXE a DLL. Bud misto DLL pouzijte BPL nebo do
> DLL predavejte interface.
>
> Tohle bude v DLL vzdycky False

Muzete mi napsat neco k tomu interface?
Petr

Funkce v dll

> Muzete mi napsat neco k tomu interface?
> Petr

Jestlize mate EXE i DLL v Delphi, pouzijte BPL. S interface to jde predevsim
jako COM objekt, nebo mene pohodlne takhle:

V EXE i DLL musite mit definici interface,

type
IMojeInterface=interface
procedure Test;
end;

v DLL i jeji implementaci

IDLLInterface=interface(TInterfacedObject,IMojeInterface)
procedure Test;
end;

procedure IDLLInterface.Test;

Pak staci, aby EXE zavolalo beznou vyexportovanou funkci DLL pro vytvoreni
instance

procedure VytvorInterface(var MojeInterface:IMojeInterface);
begin
MojeInterface:=IDLLInterface.Create;
end;

a pak uz EXE pracuje jenom s MojeInterface. Na instanci se nevola Destroy,
ale Delphi instanci zlikviduje samo, jakmile prestane byt pouzivana.

Aplikace a Windows Vista

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 26.6.2006 11:37:27

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> [...]
> problemom s vykonnostou. Takze je tam ten WinFX framework
> (teraz sa uz vola .NET 3), ale neviem o tom, ze by nejaka

A pokracuje to dale, WinFS je zda se mrtve ...
http://blogs.msdn.com/winfs/archive/2006/06/23/644706.aspx
http://rjdohnert.wordpress.com/2006/06/24/winfs-suffers-the-same-fate-as-cairo/

Petr Vones

zajimave cteni o Delphi

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 26.6.2006 12:37:31

zajimave cteni o Delphi

http://www.zive(tec)cz/h/Byznys/AR.asp?ARI=129683

Vice updatu formularu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.6.2006 15:25:43

Ahoj,

narazil jsem na zajimavy problem. V aplikaci provadim import dat z
textoveho souboru. Abych videl prubeh, zobrazuji si okno s hlasenim
"Importuje se radek cislo XXX". Pro cislo misto XXX je samostatny label,
ktery v cyklu v kazdem pruchodu opravim a volam proceduru UpdateFormy,
ktera projde Screen.Forms a zavola na ne Update (pominme ted, ze to
zdrzuje - neni podstatne). Neni tam zadne Application.ProcessMessages,
misto toho prave nechavam prekreslit vsechny formy.

Ale deje se mi zajimava vec. Az nekam cca k cislu 3000 to funguje presne
tak jak ma. Pak se ale formular s hlasenim prestane prekreslovat - misto
obou labelu je tam jen bily prouzek. Import samotny bezi dal a v poradku
skonci. Jen se kdoviproc prestane okno prekreslovat. Netusite nekdo proc?

D5, WinXPSP2

David Lebeda

Tisk a nahledy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 26.6.2006 16:07:46

Zdravim,
mam pro jednu skolu udelat tisk vysvedceni. Problem je asi v tom, ze nahled
ma byt editovatelny, tzn., ze vsemi polozkami musi jit nejak pohybovat a
urcovat jejich umisteni. Skola sice ma na tohle program, ale vzhledem k
tomu, ze ma take informacni system, na nemz si rodice mohou sledovat studium
svych deti, je nutne znamky zapisovat do dvou programu. Hodne ucitelu je
proti tomu. Tak chteji neco, cim by se dalo tisknout z informacniho systemu.

Napadlo me reseni, ze bych dal na image Labely a temi bych posunoval pomoci
drag and drop. Kdyz bych to pak chtel vytisknout, tak bych to tiskl pres
canvas. Jenze jsem nad tim tak premyslel a neni to realizovatelne reseni,
protoze na vysvedceni se vyskytuje vice druhu fontu.
Napapdly me reporty, ale nikdy jsem s nema nepracoval. Slo by to pres ne? A
jak je dostat do D2005, vim, ze tam standardne nejsou.
Jestli mate nekdo nejaky napad, tak sem s nim :-)
Petr

Tisk a nahledy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 26.6.2006 16:25:48

Ktere reseni je levnejsi? Je vubec nejaka moznost free komponent?
Petr

On 6/26/06, Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> wrote:

> Udelal bych to pres report. Treba v Sinei by to melo jit urcite udelat.
> Predpokladam, ze to pozicovani
> je tam jen pro doladeni jednotlivych polozek dle formulare vysvedceni.
> U Sinei muzes formular naskenovat, hodit ho jako podklad sestavy a pak
> ten podklad ve finale vubec netisknout,
> coz je velka vyhoda.
>
> Dale muzes zpristupnit editaci toho vysvedceni primo z programu, jen se
> [...]

Tisk a nahledy

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 26.6.2006 16:23:47

Labely a cavnas urcite ne. V D2005 mas Rave Reports. Ale podivej se treba i
na Fast Report, Sinea, Crystal Reports.

> [...]
> jak je dostat do D2005, vim, ze tam standardne nejsou.
> Jestli mate nekdo nejaky napad, tak sem s nim :-)

Tisk a nahledy

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 26.6.2006 16:21:47

Petr Berek napsal(a):

> [...]
>proti tomu. Tak chteji neco, cim by se dalo tisknout z informacniho systemu.

QuickReport - rotated label

[*] Jiri Puncochar - BC Praha <jiri.puncochar(zv)bcpraha(tec)com> - 26.6.2006 16:29:48

Zdravim vsechny,
chci se zeptat, zda nekdo pouziva nejakou komponentu (nejlepe free) pro tisk
otocenych labelu.
Nenasel jsem nic co by bylo funkci na D6 + QR 3.6.2.
Jirka

Tisk a nahledy

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 26.6.2006 16:57:50

Petr Berek napsal(a):

>Ktere reseni je levnejsi? Je vubec nejaka moznost free komponent?
>Petr

To, co jsem popisoval, bylo jedine reseni pomoci report generatoru Sinea.
Pro studenty je zdarma, jak je to s licenci pro neziskove organizace, to
nevim.
V kazdem pripade si muzes stahnout demoverzi a vyzkouset, jestli by se
ti to hodilo.
(www.sinea(tec)cz)

Ladislav Stary

Tisk a nahledy

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 26.6.2006 18:25:57

Petr Berek napsal(a):

>Jo, navod jsem si stahl, napsano to je opravdu jako pro blbecky, ale kdyz
>kliknu na tu komponentu TSestava, tak mi to vyhodi, ze nebyl nalezen soubor
>sestavy, jestli ji chci vytvorit, tak dam ano a to napise, ze to nelze :-(
>Petr

Moc to ale asi nectes :-) .
Zrejme si nezadal jmeno souboru, do ktereho se ma ten report ulozit.

Ladislav Stary

Tisk a nahledy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 26.6.2006 18:09:56

> [...]

> Trochu slaba identifikace problemu.
> Stahl sis k te knihovne taky navod? Je napsan dost podrobne, abys to z

Tisk a nahledy

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 26.6.2006 18:03:55

Petr Berek napsal(a):

>Tak zkousim tu sineu, ale kdykoliv chci vytvorit sestavu, tak to proste
>nejde. Nevite nekdo jak na to? :-)
>Petr

Tisk a nahledy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 26.6.2006 17:53:54

Tak zkousim tu sineu, ale kdykoliv chci vytvorit sestavu, tak to proste
nejde. Nevite nekdo jak na to? :-)
Petr

Tisk a nahledy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 26.6.2006 21:10:08

Ted to tak zbezne ctu a zjistil jsem, ze behem nahledu nejde s temi
polozkami hybat. Musi se otevrit prostredi na upravu sestavy. Nebo to tak
neni? Kazdopadne uz jsem tady o tom slysel, takze jsem si vsiml, ze je to
dost vychvalovane :-) Ja jen nevim, no jestli tim az tak uplne splnim
vsechny zadane pozadavky.
Petr

Tisk a nahledy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 26.6.2006 21:18:09

A jeste se chci zeptat, jestli se tam ty data daji dat i nejak jinak
napriklad z klasickych editu, nebo jen z db?
Petr

Tisk a nahledy

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 26.6.2006 21:12:09

From: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>
> kdyz kliknu na tu komponentu TSestava, tak mi to vyhodi, ze nebyl nalezen
> soubor
> sestavy, jestli ji chci vytvorit, tak dam ano a to napise, ze to nelze :-(

Postup po vlozeni komponenty TSestava na formular je tento:
1. pripojit datovy zdroj DataSource
2. nastavit adresar pro ukladani predloh, ReportDir, doporucuji ".\pts",
tedy podadresar "pts" v adresari aplikace, ten zalozit rucne
3. zvolit nazev souboru s predlohou, ReportName, napriklad "vysv1.pts"
4. teprve potom dvojklik na komponente sestavy

Jinak, jak uz nekdo psal predemnou, doporucuji naskenovat formular a ten
vlozit jako pozadi pro navrh sestavy, naskenovany obrazovy soubor se ulozi k
predloze do podadresare "pts", ve vlastnostech predlohy na zalozce "Rastr"
dole se vybere prislusny obrazek pozadi. Je mozne nastavit velikost a polohu
obrazku, ja ale doporucuji naskenovat pozaci cele, obrazek bude pokryvat
cely papir A4, pak se necha vychozi nastaveni "Cely papir".

Vysvedceni ma obvykle dve strany. Lze to udelat i v ramci jedne sestavy tak,
ze se prvni strana navrhne v oddile zacatku sestavy a druha strana v oddeile
tela sestavy, ve vlastnostech sestavy se zvoli "Odstrankovat po zacatku
sestavy". Obvykle je ale jednodussi udelat samostatne sestavy pro prvni a
druhe strany.

Vaclav Krmela

Tisk a nahledy

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.6.2006 21:24:10

Ahoj,

Petr Berek napsal(a):
> A jeste se chci zeptat, jestli se tam ty data daji dat i nejak jinak
> napriklad z klasickych editu, nebo jen z db?

lze i programove, ne jenom z databaze. Myslim, ze nekde na webu maji
priklad

Tisk a nahledy

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 26.6.2006 21:22:10

Ahoj,

Petr Berek napsal(a):
> Ted to tak zbezne ctu a zjistil jsem, ze behem nahledu nejde s temi
> polozkami hybat. Musi se otevrit prostredi na upravu sestavy.

ano. Misto metody Preview zavolas Edit. Ja si to, jestli chci
editovat nebo prohlizet, nastavuju v menu a potom rozhoduji nejak takto:

if EditaceSestav then
Sestava1.Edit
else
Sestava1.Preview;> Kazdopadne uz jsem tady o tom slysel, takze jsem si vsiml, ze je to
> dost vychvalovane :-) Ja jen nevim, no jestli tim az tak uplne splnim
> vsechny zadane pozadavky.

Zalezi jak co. Ale tisk "vysvedceni", respektive stelovani policek
nad naskenovanym fomularem se celkem dobre da. Delal jsem tak jiz nejake
a mel jsem jediny problem.
U policka lze nastavit roztec znaku. Tim lze pomerne presne
napozicovat pismenka tak, aby sedla do predtistenych okenek. To by ovsem
formulare nesmeli vyrabet taci umelci, kteri se umi trefit mimo
radkovani psaciho stroje i bezne tiskarny, ale hlavne vyrobit kolonky
pro cisla tak, ze N setin palce je malo a N+1 moc :-)

Tisk a nahledy

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 26.6.2006 21:58:12

>A jeste se chci zeptat, jestli se tam ty data daji dat i nejak jinak
> napriklad z klasickych editu, nebo jen z db?

Pomoci obsluhy udalosti OnGetData. Pokud by to bylo primo z editu, tak ani
neni potreba psat obsluhu OnStepData, protoze by se jednalo o jedno
vysvedceni, tedy o jedno telo sestavy. Rozdil oproti datum z ziveho datoveho
zdroje je v tom, ze nelze editovat predlohu primo z vyvojoveho prostredi
Delphi (nevola se udalost OnGetData). Editace predlohy se musi delat az z
bezici aplikace.

Vaclav Krmela

QuickReport - rotated label

[*] Hash <parizsky(zv)gmail(tec)com> - 27.6.2006 06:58:49

Ahoj,
nejjednodussim zpusobem asi bude tisk primo na Canvas tiskarny.

Ladap

On 6/26/06, Jiri Puncochar - BC Praha <jiri.puncochar(zv)bcpraha.com> wrote:

> [...]
> tisk
> otocenych labelu.
> Nenasel jsem nic co by bylo funkci na D6 + QR 3.6.2.

Precteni BarCode z TImage

[*] Michal Sos <micsdelphi(zv)centrum(tec)cz> - 27.6.2006 09:10:58

Zdravim vsechny,
potreboval bych cist Carovy kod z naskenovanych dokumentu. Tedy vlastne
takovou softwarovou ctectku. Nevite o nejakych dobrych komponentach
(nemusi byt free)?

Diky moc,

Michal Sos
D2005 nebo D7
WinXP Pro

Tisk a nahledy

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 27.6.2006 09:24:59

> [...]
>tela sestavy, ve vlastnostech sestavy se zvoli "Odstrankovat po zacatku
>sestavy". Obvykle je ale jednodussi udelat samostatne sestavy pro prvni a

A nebo jeste tak, ze kdyz pripravuji prvni stranu, si zvolim jako pozadi prvni naskenovanou stranu, a kdyz edituji druhou stranu si jako pozadi zvolit druhou naskenovanou stranu.

Milan Dvorak

Precteni BarCode z TImage

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 27.6.2006 11:33:08

http://www.ni.com/vision/

Jinak, pokud se vi, kde ten carovy kod je (a jeho oriantace a typ kodovani), tak
to neni zas az takovy problem.

> potreboval bych cist Carovy kod z naskenovanych dokumentu.
> Tedy vlastne
> takovou softwarovou ctectku. Nevite o nejakych dobrych komponentach
> (nemusi byt free)?

Precteni BarCode z TImage

[*] Michal Sos <micsdelphi(zv)centrum(tec)cz> - 27.6.2006 12:17:12

Ja bohuzel typ kodovani nevim, takze bych potreboval nejlepe nejake
univerzalni reseni pro vsechny bezne typy. Kazdopadne dik.

Michal

Slavomir Skopalik napsal(a):
> http://www.ni.com/vision/
>
> Jinak, pokud se vi, kde ten carovy kod je (a jeho oriantace a typ kodovani), tak
> to neni zas az takovy problem.
>
> Slavek

Precteni BarCode z TImage

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 27.6.2006 12:31:13

Tech kodu jsou stovky !
Tohle je treba si zjistit jako prvni, protoze zadny scaner neumi vsechno.
Ono neni problem udelat detekci tech nekolika zakladnich (EAN, 2/5, CODE 39,
..).

V kazdem pripade NI na to ma udelane komponenty do LabView, fungovali (v demu)
celkem
pekne.
Zpracovanim obrazu se zabivaji temer na kazde VS (treba:
http://www.camea(tec)cz/cz/home).
Pokud nikde nepochodis, dej vedet, tohle si troufame vyresit.

> [...]

> Ja bohuzel typ kodovani nevim, takze bych potreboval nejlepe nejake
> univerzalni reseni pro vsechny bezne typy. Kazdopadne dik.

Tisk a nahledy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.6.2006 19:49:42

Porad nad tim premyslim, vcera jsem si pohral s editorem, tak uz vim, jak
tam dostat nejake prvky z databaze. Ted premyslim nad tim vysvedcenim, zatim
mi staci tisk te prvni strany, kde jsou jednotlive predmety. Jak ale dostanu
jednotlive predmety, kdyz vlastne pro kazdou tridu je jich jiny pocet? Pak
musim tu sestavu vytvaret nejak za behu aplikace? Ale jak?
Diky moc za rady,
Petr

Tisk a nahledy

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 27.6.2006 20:53:47

Nahodou jsem sestavu pro tisk vysvedceni vytvarel take. Mozna ma kazda trida jiny pocet predmetu, ale pocet kolonek na vysvedceni je konstantni. Takze bud do sestavy vytisknes nazev konkretniho predmetu (+ znamky), nebo kolonku s nazvem predmetu i znamku proskrtnes. Muzes to udelat treba tak, ze nejprve data presypes do nejake memo table (treba z JVCL) a v ni budes mit pro predmety a znamky tolik poli, kolik je na vysvedceni radku na predmety a z ni to teprve vytisknes.

Milan Dvorak

[...]

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.6.2006 21:03:48

Aha, takze muzu nasypat data treba do StringGrid a pak je hodit do te
sestavy. A ostatni policka proskrtat.

On 6/27/06, Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> wrote:

> [...]
> jednotlive predmety, kdyz vlastne pro kazdou tridu je jich jiny pocet? Pak
> musim tu sestavu vytvaret nejak za behu aplikace? Ale jak?

Seccos chipcard

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 27.6.2006 23:09:56

Hello All!

Chcem sa opytat ci ma niekto skusenosti so SECCOS chipcard?

http://exekutor.rotursoft.sk

Tisk a nahledy

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 28.6.2006 08:30:37

From: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>
> Aha, takze muzu nasypat data treba do StringGrid a pak je hodit do te
> sestavy. A ostatni policka proskrtat.

Pokus jsou data ulozena jiz nekde jinde, je StringGrid zbytecny mezikrok.
Pokud je StringGrid primo editacnim mistem, pak to takto lze.

> Jak ale dostanu jednotlive predmety, kdyz vlastne pro kazdou tridu
> je jich jiny pocet?

Rozhodujici by mel byt typ formulare a tech je omezeny pocet.
Pro kazdy typ formulare bude samostatna predloha tiskove sestavy.

> Pak musim tu sestavu vytvaret nejak za behu aplikace? Ale jak?

Sestavu jako komponentu je mozne vlozit primo na formular,
pak ji neni potreba vytvaret za behu aplikace.
Naopak, za behu aplikace staci menit predlohu sestavy podle typu formulare.
Dela se to pomoci property ReportName.
Nebo k tomu lze pouzit komponentu TComboBoxPredloha.

Vaclav Krmela

runtime error 216

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 28.6.2006 08:44:38

Urcite muze - to je prave ten problem. Zkus pouzit nejaky Memorymanager
- treba FastMM4 ktery se chova trosku jinak (tento navic je rychlejsi
nez bezny MM z Delphi) a hlavne ma ruzne nastroje na hledani neuvolenych
casti pameti a pripadneho pouzivani neplatnych pointru (rekneme ze to
zacne padat casteji a na spravnejsich mistech). Osobne jsem tim prisel
na chyby ktere jsem mel v jedne unite uz nekolik let a nikdy predtim se
neprojevili.

TR

> [...]
> dam ho invisible a mam chybu poriesenu ale mam podozrenie
> ci to neovplyvnuje aj cely chod aplikacie a nesposobuje ine chyby

Firebird, indexy nad sloupci cizich klicu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 28.6.2006 09:02:39

Ahoj,

pouzivam FB 1.5.3. Mel jsem ted rychlostni problemy s nacitanim dat z
databaze. Domnival jsem se, ze pokud mam nad nejakym sloupcem definovany
cizi klic, je na nem automaticky vytvoren index. Ovsem kdyz jsem ted ty
indexy vytvoril rucne, nacitani dat se dabelsky zrychlilo.

A potom me prekvapila jedna vec. Mel jsem nejaky ciselnik s primarnim
klicem KOD. Nad tim je autopmaticky index zcela urcite (nebo kecam?) a
pritom, po doplneni noveho, tedy duplicitniho, indexu na tentyz sloupec,
doslo opet ke zrychleni nacitani dat.
Tento ciselnik je v dotazu joinovan 2x a pred doplnenim toho
"duplicitniho" indexu se jeden join prochazel naturalne. Po vytvoreni se
pouzil novy index.

Mate nekdo nejake vysvetleni? Jinak jsem pred testy vzdy provedl B/R
databaze, domnivam se, ze jsem ji tak vycistil a "prepocital"
selektivitu indexu.

Peca

delphi a podpora vice procesoru soucasne

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 28.6.2006 09:34:41

Zdravim konferenci,

vim ze se to tu uz mozna probiralo.. Ale jak se da program upravit tak
aby fungoval na vice procesorech, tj. vyuzival oba dva co jsou na
desce. Nekdo tady kdysi rekl ze je to automaticke ale treba Merak Mail
server ma v sobe moznost zapnout podporu Multi-CPU a opravdu to
funguje. opravdu se to rozlozi mezi ty procesory..

Thx David

delphi a podpora vice procesoru soucasne

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.6.2006 09:58:43

On Wednesday, June 28, 2006 9:34 AM ,
David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack.com> wrote:

> [...]
> server ma v sobe moznost zapnout podporu Multi-CPU a opravdu to
> funguje. opravdu se to rozlozi mezi ty procesory..

program musi vyuzivat vlakna - pak muze jeho kod bezet soucasne na
vice CPU

Zdravi
Dalibor Toman

delphi a podpora vice procesoru soucasne

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 28.6.2006 10:52:47

Zdravim

DT> program musi vyuzivat vlakna - pak muze jeho kod bezet soucasne na
DT> vice CPU

jo to vlakna samozrjeme vyuziva.. ale jak urcim ze se ma pouzivat i
ten druhy procesor.. opravdu sem videl podle zateze ze bezi jenom
jeden a kdyz se zapla multi cpu podpora tak se to rozlozilo na oba..

thx david

kompletni ASCII tabulka i s HTML znaky

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 28.6.2006 11:18:49

Zdravim

nemate nekdo kompletni ascii tabulku i s HTML znaky?

neco jako 20 = &nbsp; atd...

Diky David

delphi a podpora vice procesoru soucasne

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.6.2006 11:12:49

On Wednesday, June 28, 2006 10:52 AM ,
> [...]

> ten druhy procesor.. opravdu sem videl podle zateze ze bezi jenom
> jeden a kdyz se zapla multi cpu podpora tak se to rozlozilo na oba..

Pokud palikace pouziva vlakna automaticky bezi na vice CPU. Cili ten
mail server pravdepodobne startuje jen jedno vlakno a v pripadne
prekonfigurovani jich spusti vic.

D. Toman

> [...]

> ten druhy procesor.. opravdu sem videl podle zateze ze bezi jenom
> jeden a kdyz se zapla multi cpu podpora tak se to rozlozilo na oba..

SetThreadAffinityMask

delphi a podpora vice procesoru soucasne - reseni

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 28.6.2006 11:24:50

Zdravim vsechny

DT> Pokud palikace pouziva vlakna automaticky bezi na vice CPU. Cili ten
DT> mail server pravdepodobne startuje jen jedno vlakno a v pripadne
DT> prekonfigurovani jich spusti vic.

po nakopnuti od delphin jsem nasel na MSDN tohle

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dllproc/base/multiple_processors.asp
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dllproc/base/setthreadaffinitymask.asp

vsechno se tyka SetThreadAffinityMask a uz jsem pochopil jak to
funguje v te aplikaci..

Pokud aplikace zjisti ze je system viceprocesorovy tak automaticky
pomoci funkce SetThreadAffinityMask prirazuje vlakna vzdy na jeden
procesor.. a pokud uzivatel zapne a zaplatisi multiprocesorovou
podporu tak se to volani SetThreadAffinityMask vypne a uz se to
automaticky rozklada..

Co vy na to? ja myslim ze je to logicke

David

kompletni ASCII tabulka i s HTML znaky

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.6.2006 11:38:51

David Kopecek wrote:

> nemate nekdo kompletni ascii tabulku i s HTML znaky?
>
> neco jako 20 = &nbsp; atd...

Ne ze bych tomu dotazu rozumel - mas snad na mysli
html entities?

http://www.w3.org/TR/xhtml-modularization/dtd_module_defs.html#a_xhtml_character_entities

pf

delphi a podpora vice procesoru soucasne - reseni

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.6.2006 11:54:52

On Wednesday, June 28, 2006 11:24 AM ,
> [...]

> procesor.. a pokud uzivatel zapne a zaplatisi multiprocesorovou
> podporu tak se to volani SetThreadAffinityMask vypne a uz se to

ano je mozne pridelit vlakno konkretnimu CPU - jen mi to prislo
nesmyslne. Pokud na tom maji postavenu licencni politiku...

D. Toman

kompletni ASCII tabulka i s HTML znaky

[*] Vit Krska <krska(zv)del(tec)cz> - 28.6.2006 11:54:52

> nemate nekdo kompletni ascii tabulku i s HTML znaky?

takova tabulka je v PSPadu.

v!tek

Firebird, indexy nad sloupci cizich klicu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 28.6.2006 12:42:56

petr palicka dne 28 Jun 2006 v 9:02:

> [...]
>
> Mate nekdo nejake vysvetleni? Jinak jsem pred testy vzdy provedl
> B/R databaze, domnivam se, ze jsem ji tak vycistil a "prepocital"

Ahoj,

to je nejake podivne, to s tim primarnim i cizim klicem, rozhodne jsem se jeste nesetkal s tim, ze
bych musel takto dalsi klice vytvaret. Nepouzivas pri obnovovani databaze nejaky parametr, ktery
vsechny ty indexy ponecha ve vypnutem stavu? Dokazes ten problem nasimulovat i na nejakem
primitivnim dotazu? A pokud v takovem dotazu nepouzije klic, ktery si myslis, ze by pouzit mohl -
pouzije ho, kdyz mu ho vnutis rucne pres PLAN (na konec selectu neco jako "PLAN (a INDEX
(Zakaznici_PSC))"

kompletni ASCII tabulka i s HTML znaky

[*] zapletal.libor(zv)c-box(tec)cz - 28.6.2006 14:47:04

http://www.lookuptables.com/
From: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

tabulky. V tom druhem pripade se musi projit vsechny radky jednoho studenta
a to je zavisle na zpusobu propojeni na data.

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 30.6.2006 00:43:32

From: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> vsechny data, bud do nejakych promenych, nebo tak nejak, proste mimo db a
> pak je dal do te sestavy, jenze jak na to, vubec netusim.

Podle mne je nejjednodussi napojit generator sestav primo na datovy zdroj.
Pak se nemusi programovat vubec nic.

Vaclav Krmela

Struktura s pevnou delkou poli

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 30.6.2006 10:32:16

Ahoj vsem!

Mam naslednou deklaraci zaznamu:

TZaznam = record
Pole1: string[8];
Pole2: string[20];
Pole3: string[35];
Pole4: string[12];
end;

Vysledkem ma byt exportni soubor s pevnou delkou poli.

Muj dotaz zni, je mozne nejak zjistit za behu nadeklarovanou delku stringu,
abych ho mohl doplnit mezerama.

Predem diky za nakopnuti

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Struktura s pevnou delkou poli

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 30.6.2006 10:46:18

Zdravim,
nechapu smysl tohoto reseni. Neni lepsi pouzit obecny string nedeklarovane
delky a v pripade potreby data doplnit mezerou. Obecny postup by mnel byt
tento, protoze pak si jenom nekde v konstantach urcis jakou delku bude
mit zrovna tento vystup, coz ti necha moznost jednoduse dodelat dalsi
varianty
s jinou delkou.

Na doplneni mezerou mas tusim v JCL funkce StrPadLeft a StrPadRight.

S pozdravem Vaclav Halik

> [...]
>
>Vysledkem ma byt exportni soubor s pevnou delkou poli.
>
>Muj dotaz zni, je mozne nejak zjistit za behu nadeklarovanou delku stringu,

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 30.6.2006 11:04:19

> [...]
> end;
>
> Muj dotaz zni, je mozne nejak zjistit za behu nadeklarovanou
> delku stringu, abych ho mohl doplnit mezerama.

Napriklad pomoci High(Pole1).
Pozor ale na funkci Low(Pole1), ktera vraci mirne nelogicky nulu.

Daniel

Struktura s pevnou delkou poli

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 30.6.2006 11:14:20

Nadelkarovana delka stringu: SizeOf(Pole1)-1

Pozor, toto plati pouze pro tzv. shortstring deklarovany jako string[n] nebo
ShortString.
Pri deklaraci Pole: string; neni predem znama delka a SizeOf()
nelze pouzit.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Struktura s pevnou delkou poli

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 30.6.2006 11:20:20

Aho,

Daniel Rott napsal(a):

> Napriklad pomoci High(Pole1).
> Pozor ale na funkci Low(Pole1), ktera vraci mirne nelogicky nulu.

Low(pole) vraci index nejnizsiho prvku, coz bude zpravidla (logicky)
nula.
Delka stringu se zjisti spise Length(pole). Nevim lae, jestli
ShortString s pevne danou delkou nebude hlasit pocet doposud zadanych
znaku, misto deklarovane delky. Potom by ovsem nefungoval asi ani ten
High(pole).

> Daniel

Peca

Struktura s pevnou delkou poli

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 30.6.2006 10:40:17

Predne, cokoliv co jde mimo program MUSI byt packed (jinak je delka promenliva
za urcitych okolnosti) !
K tomu by se dala pouzit funkce sizeof(Pole1)-1, ale nechapu, proc musi byt
vyplneno mezerami ?
vzdyt na zacatku kazdeho stringu je udaj o poctu platnych byte, ktery zustane
binarni.

Slavek

> [...]
>
> Muj dotaz zni, je mozne nejak zjistit za behu nadeklarovanou
> delku stringu, abych ho mohl doplnit mezerama.

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 30.6.2006 11:34:22

> Delka stringu se zjisti spise Length(pole). Nevim lae, jestli
> ShortString s pevne danou delkou nebude hlasit pocet doposud zadanych

Length(Pole1) vrati pocet dopsud zadanych znaku
SizeOf(Pole1) vraci delku pole + 1, kde to +1 je ten nulty znak, v nemz je
ulozena delka retezce.

Napr:

var Pole1: string[8];

Pole1:='ahoj';

potom SizeOf(Pole1) je 9, Length(Pole1) je 4 a pamet, kde je umisteno Pole1
bude vypadat takto:
index: 0 1 2 3 4 5 6 7 8
obsah: char(4) 'a' 'h' 'o' 'j' '?' '?' '?' '?'

na miste znaku oznacenych '?' budou nahodne znaky, pripadne znaky z
predchozi hodnoty, ktera byla v Pole1. Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Struktura s pevnou delkou poli

napriklad cez SizeOf alebo High. Ale v tomto pripade by som strukturu
naviac napisal ako TZaznam = packed record.

Ing. Igor Vodicka wrote:
> Ahoj vsem!
>
> Mam naslednou deklaraci zaznamu:
>
> TZaznam = record
> Pole1: string[8];
> Pole2: string[20];
> Pole3: string[35];
> Pole4: string[12];
> end;
>
> Vysledkem ma byt exportni soubor s pevnou delkou poli.
>
> Muj dotaz zni, je mozne nejak zjistit za behu nadeklarovanou delku stringu,
> [...]

Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

Struktura s pevnou delkou poli

Este male doplnenie, pokial som dobre pochopil ucel na ktory to ma
sluzit, to znamena pokial ma byt vystupom cisto textovy subor, tak by
spravna deklaracia mala byt

TZaznam = packed record
Pole1: Array [1..8] of Char;
Pole2: Array [1..20] of Char;
Pole3: Array [1..35] of Char;
Pole4: Array [1..12] of Char;
end;

a samozrejme si treba dat aj pozor na naplnanie a citanie udajov z
takychto poli, lebo standartny AnsiString obsahuje aj svoju dlzku
(4 bajty, nie jeden), pocet odkazov a koncovy znak #0. Ani pouzitie
ShortString by v tomto pripade nebolo vhodne, prave kvoli dlzke ulozenej
v nultom znaku. Na vyplnenie obsahu medzerami by som pouzil funkciu
FillChar a na naplnanie udajov Move.

--
Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

Abbrevia a cestina

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.6.2006 17:10:48

Ahoj,

ve svych aplikaci jsem hojne pouzival k zipovani Abbrevii od Turbopoweru
blahe pameti. Jenze bohuzel tam nefunguje rozbalovani v pripade, ze cesta
k archivu obsahuje ceske znaky - diakritiku. Pri pokusu o rozzipovani
napise, ze Directory doesn't exist.

Existuje nejaky zpusob, jak tomu odpomoci? Rad bych u Abbrevie zustal,
chci verit, ze to treba uz nekdo vyresil.

D5E

David Lebeda

Tisk a nahledy

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 30.6.2006 17:02:47

Presne tak, jinak se ti asi to vysvedceni naplnit nepodari.
Mozna by nekdo nasel i jinou moznost, prijde mi to ale nejschudnejsi a
nejpruhlednejsi.

Ladislav Stary

Petr Berek napsal(a):

>Takze mam vytvorit tabulku, ktera bude v jednom radku obsahovat vsechny
>udaje o studentu a predmetech zaroven?
>Petr

Tisk a nahledy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 30.6.2006 16:46:46

On 6/30/06, Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> wrote:

> [...]
> na vysvedceni, tak ji tam doplnit, treba pretazenim do pomocne tabulky
> - vytvorit si pomocnou tabulku, jak jsem naznacoval, ktera bude v jedne
> vete obsahovat informace pro vsechny radky vysvedceni
> - Naplnit tu novou tabulku tak, ze postupne budes prochazet tabulku s
> ocislovanym
> poradim predmetu na vysvedceni a pokud je poradi treba 1, tak provedes
>
> NazevPredmetu1 := NazevPredmetu;
> ZnamkaPredmetu1 := Znamka;
>
> a stejne pro dalsi predmety
>
> Pak uz je to o prostem napojeni teto nove tabulky na tvoreny report.

Tisk a nahledy

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 30.6.2006 16:42:45

Petr Berek napsal(a):

> [...]
>tomhle nic nevim.
>Kdyz jsem pripojil generator sestav na datovy zdroj, tak jsem misto vice

Tisk a nahledy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 30.6.2006 16:08:43

On 6/30/06, Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> wrote:

> From: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>
>
> Podle mne je nejjednodussi napojit generator sestav primo na datovy zdroj.
> Pak se nemusi programovat vubec nic.
>
> Vaclav Krmela

zjisteni pole z TcxCustomDropDownEdit a TcxCustomI

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 30.6.2006 15:34:40

Ahoj,

pouzivame DevExpress Grid Suit, a potreboval bych z objektu
TcxCustomDropDownEdit a TcxCustomInnerTextEdit zjistit, ke kteremu
datovemu poli, respektive TcxGridDBColumn, je napojen.

Nemuzu to nikde po helpech najit. Nevite nekdo?

Dik,

Petr Palicka aka Peca

Problemy zobrazenia menu

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 30.6.2006 19:52:59

Zdravim
Pred casom sa mi stala taka zvlastnost.
Captiony poloziek v menu v mojich programoch sa
zobrazuju s bielym pozadim.
Tyka sa to vsetkych programov pisanych v Delphi.

Dokonca aj Total Commander to robi (mam pocit,
ze je tiez pisany v Delphi) :-))

Neviete nahodou co to moze sposobovat?

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

Problemy zobrazenia menu

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 01.7.2006 08:15:56

Zdravim,
tak tento problem se mi kdysi taky stal. Ted uz nevim, jestli jsem jen
reinstaloval, nebo formatoval. Kazdopadne to vypada na chybu windows. Jaka
zaplata jej vsak resi, taktez nevim.
Petr

On 7/1/06, Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> wrote:

> nejsi sam, take se mi tato zahada pred nekolika mesici objevila, dosud
> trva
> a nevim si s ni rady. Mel jsem podezreni na "preplacane" Windows, spyware,
> vadne (poskozene) ovladace grafiky, atd. Chtel jsem reinstalovat, ale
> pockam, jestli nekdo nebude znat pricinu. Zda se, ze to bude souviset s
> nejakou zaplatou Win. Mam notebook ACER Aspire 1403LC.
>
> Petr Svejda
> ISOFT
> www.isoft(tec)cz
> www.znalosti(tec)cz

Problemy zobrazenia menu

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 01.7.2006 01:17:21

[...]

:-))

Neviete nahodou co to moze sposobovat?

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE mail :
idulgerov(zv)stonline.sk

Abbrevia a cestina

[*] Petr Hlozek <petr hl(zv)mrp(tec)cz> - 01.7.2006 15:02:25

Dne p+AOE-tek 30 +AQ0-erven 2006 17:10 Lebeda David napsal(a):
> [...]
> Existuje nejaky zpusob, jak tomu odpomoci? Rad bych u Abbrevie zustal,
> chci verit, ze to treba uz nekdo vyresil.

Dobr+AP0- den,

taky jsem s t+AO0-m m+ARs-l probl+AOk-m. Zkuste p+AVk-ed rozbalen+AO0-m nastavit currentdir na
adres+AOEBWQ- kam to chcete rozbalit. Po rozbalen+AO0- jej vra+AWU-te zp+ARs-t.
Tento postup mi funguje bez probl+AOk-m+AW8-.

Fedora Core 5, KDE 3.5.1,

web : www.ok2cqr.com
mail : ok2cqr at ok2cqr dot com; petr_hl at mrp dot cz
ICQ : 165536992
AOL : PetrHH
Skype : PetrHH

Abbrevia a cestina

[*] Petr Hlozek <petr hl(zv)mrp(tec)cz> - 01.7.2006 15:08:26

> [...]
> Existuje nejaky zpusob, jak tomu odpomoci? Rad bych u Abbrevie zustal,
> chci verit, ze to treba uz nekdo vyresil.
Tak znovu a bez cestiny:

Dobry den,

taky jsem s tim mel problem. Zkuste pred rozbalenim nastavit currentdir na
adresar kam to chcete rozbalit. Po rozbaleni jej vratte zpet.
Tento postup mi funguje bez probl+AOk-mu.

Petr

P.S. Omlouvam se za tu cestinu, neuvedomil jsem si to.

--
[...]

OT: Mysql embedded

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 02.7.2006 14:58:04

Zdravim a omlouvam se z OT.
Chtel jsem se jen zeptat, zda nekdo nemate zkusenosti s vyuzitim Mysql
embedded. Cetl jsem, ze staci vyuzit knihovnu mysqllib.dll. Nevite nekdo
jak?

fiskalni tiskarna

[*] delphi(zv)gestore(tec)cz - 02.7.2006 13:15:57

Zdravim,
muzete mi prosim poslat fcni prikladek na komunikaci s fiskalni tiskarnou?
At uz ESC sekvenci nebo pouzitim mfczm232.dll.

Diky moc
Vlasta

Tisk a nahledy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 02.7.2006 20:04:25

Tak uz dokazu vyplnovat predmety a znamky. Ted bych rad do sestavy pridal
tu zadni stranu. Jde to nejak?