Diakritika v programech z Delphi - upresneni

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 11.1.2006 01:11:34

To vypada jako by mrkvosoft rozsiril nabidku voleb pisem pro system a treba je jako default zapadni a ne stredoevropsky styl. Nebo ... prepsal font fontem ktery neobsahuje stredoevropsky styl (to se taky stava, aby se hned vzapeti objevil balicek osetrujici chybu). Sel bych po nabidce ktera to dela, koukl do vzhledu windows a nakonec bych koukl primo na font nebo nastaveni stylu. Myslim ze v DLL chyba nebude (nebo zeby dalsi balicek :-) ?

>Zdravi,
>
>Jeste upresnuji. V Delphi jsou takhle poskozene jen nektere komponenty.
>Napriklad nabidky, ale label je OK. Jaka komponenta (DLL knihovna?) Windows
>se pouziva pri vytvareni nabidek.

nebo taky nastaveni fontu ve vzhledu win pro menu

> Predpokladam, ze bud nejaky doinstalovany
>program nebo zaplata prepsala ceskou knihovnu.

myslim ze ne, to by se asi hodne zmenilo do anglictiny, proc by prepisovali ceskou knihovnu ceskou knihovnou se spatnou znakovou sadou, i kdyz znaky jsou primo zavisle na fontu zvolenem ve vzhledu win. To by snad takovou zaplatu ani nemohli pustit.

>Predem vsem dekuji
>Jirka

to vse ukazuje na fonty ve vzhledu win, pokud vim tak pro menu, texty tlacitek ci oken maji sve volby. A navic Delphi ma take sve volby fontu.

Nevim ale ze znamich nema nikdo prob s aplikacemi ode me v SP2 i kdyz jen 50%, protoze ostatni SP2 nechteji, windows se v nem akorat snazi o veci ktere uz vymysleli jini daleko lepe a s rychlejsimi a kvalitnejsimi reakcemi. Kdyz budu u SW - budu verit Firewallu od Micro nebo od Kerio a navic dnes je firewall soucasti zakladnich desek jako HW podpora. A to by se dalo pokracovat dal ..... Takze bez SP2 pry jsou mensi naroky na PC vseobecne. Ja osobne SP2 nepouzivam a neni duvod, jsou vykonnejsi alternativy vylepsenich z SP2 a napadeni PC jsem zatim nemel (klepu na drevo) a ze lezu hodne kam by clovek nemel :-) .. Vlastne jsem zapomel, mrkvosoft to dava
!!! ZADARMO A TO SE VYPLATI :-) !!! vir vir vir vir kolaps

JB

InnoSetup a DllRegisterServer

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.1.2006 08:56:07

> Jen male upresneni - DllRegisterServer exportuje jen DLL -
> coz je In-process COM server.

Ano, vdaka za opravu. Samozrejme, DLL su in-process :-)

TOndrej

Vlastni vykresleni Caption formu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.1.2006 10:52:15

Ahoj,

potreboval bych na jednom formulari zmenit zpusob vykreslovani
caption - napr. jej vycentrovat apod. Nasel jsem reseni v 1000T&T,
ktere spociva v tom, ze nejruznejsi informace vyctu pomoci
GetSystemMetrics a pak pomoci parametru DrawText mohu text umistit
dle libosti. To v zasade funguje, ale:

1) Potrebuji, aby puvodni Caption nebyla videt, zaroven ale barva
pozadi caption musi zustat i pod mym napisem stejna jako v originale.

2) A to je prave problem. Titulek okna na WindowsXP neni
jednobarevny, takze FillRect s barvou clActiveCaption (napr.) je mi na
nic.

Jak tedy spravne nahradit zobrazovani caption okna?

Zmeneny konstruktor

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 11.1.2006 11:00:16

Ten konstuktor je virtualni snad PRAVE proto aby sel prepsat!
Uvedeny zpusob se samozrejme da take pouzit ale znamena to
pamatovat na to vzdy pri vytvareni objektu.
Oc jednodusi je prece prepsat si konstruktor a zinicializovat to v nem.
Jen u potomku TCustomForm pozor na rozdil mezi konstruktory
Create (nacita se z XFM) a CreateNew (vytvori novy form bez nacitani z xfm).

Pavel Poles

Karel Kral napsal(a):

>Konstruktor objektu odvozenych od TComponent (to je i TForm) je
>virtualni a tudiz bych ho moc neprepisoval. Muzes si vytvorit samozrejme
>tvuj staticky, jak tio radi Radim, ale spis se to resi tak, ze si udelas
>v tride TPridat_Studenty property typu Trida: string a pak zavolas:
>
>pridat_studenty:= Tpridat_studenty.Create(Self);
>pridat_studenty.Trida:= 'aa';

MS-SQL 2005 Express

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 11.1.2006 11:28:18

Hello delphi-l,

Len 3 jednoduche dotazy:
- existuje k %subj% nejaky free manazovaci nastroj?
- je mozne manazovat DB v %subj% cez registraciu
v Enterprise manageri k SQL 2000?
- funguje pristup k %subj% cez ADO komponenty v Delphi7?
resp. su tam nejake zname obmedzenia prip. problemy?

Dakujem za pomoc!

mailto:delphi1(zv)acc.sk

MS-SQL 2005 Express

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 11.1.2006 11:44:20

> Len 3 jednoduche dotazy:
> - existuje k %subj% nejaky free manazovaci nastroj?

ano, priamo od MS je zdarma k dispozicii MS Management Studio
http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/sql/

Kto pouziva Visual Studio/Express na vyvoj aplikacii,
tak bezne db ukony je mozne robit aj priamo tam.

Erik Salaj

TEdit.PasswordChar

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 11.1.2006 22:39:06

Ahoj,
kdysi jsem na to delal vlastni password edit, asi nebyl 100%, ale
nenasel jsem zadny nastroj na netu ktery by v nem heslo dokazal
odhalit. Byly v nem nasledujici prvky:

- odchyceni zpravy EM_SETPASSWORDCHAR, tak aby externi aplikace
nemohla zmenit password char poslanim zpravy
- odchyceni zpravy WM_GETTEXT, tak aby externi aplikace nemohla
zjistit text hesla poslanim zpravy

Plus omacka okolo, tak abych zevnitr ze sve aplikace mohl heslo
zjistit. Nicmene i tak je asi lepsi se zobrazovani hesla v hvezdickove
podobe vyhnout.

web : http://corexpert.com, mobile : +420 724 505 904, ICQ : 8606 3232

RT> Hello All!

RT> Mate niekto nejaky napad, ako zabranit zobrazeniu hviezdickovaneho
RT> hesla najstrojmi, ktore su bezne dostupne na internete?

RT> Dakujem.

TEdit.PasswordChar

11.1.2006 Roland Turcan:
> Hello All!

> Mate niekto nejaky napad, ako zabranit zobrazeniu hviezdickovaneho
> hesla najstrojmi, ktore su bezne dostupne na internete?

Nepouzivat TEdit, ale treba TLabel a heslo zpracovavat vlastnim
zpusobem.
Dalsi moznost je udelat to jako v novych Windows - nezobrazovat
skutecne heslo, ale treba napis "kliknete pro zmenu hesla"

TEdit.PasswordChar

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 11.1.2006 21:27:01

Hello All!

Mate niekto nejaky napad, ako zabranit zobrazeniu hviezdickovaneho
hesla najstrojmi, ktore su bezne dostupne na internete?

http://exekutor.rotursoft.sk

OT: Inno setup - dynamicky menit promenne v [Setup

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 11.1.2006 17:40:46

Umel by nekdo zmenit parametry setupu kodem v pascal scriptu?
Konkretne by se mi hodilo pri spusteni setupu ve specialnim upgrade
rezimu (prepinacem v commandline), aby se jen rozbalily vybrane
soubory (SQL scripty) a hlavne *nevytvarel uninstall.exe*.
Tzn.behem runtime setupu zmenit [setup] parametr Uninstallable na
=No.

Diky moc za odpovedi. VD.

Jak prevest CodePage na TFontCharset?

11.1.2006 likeapear:
> %SUBJ%

Treba pomoci API funkci MultiByteToWideChar() a WideCharToMultiByte()
Ale zadna funkce typu PrevedRetezecNaFontCharset() neni.

Titulek formulare

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 11.1.2006 16:36:41

> [...]
> nasel situaci, kdy Windows caption okna prekresli puvodnim textem a v
> me aplikaci nenastane zadna z uvedenych udalosti. Mam formular
> zobrazeny, aplikace je neaktivni a formular je cely zakryty jnou aplikaci -
> dejme tomu, ze moje aplikace je cela schovana pod
> TotalCommanderem, ktery je zobrazan maximalizovane. No a kdyz
> Total Commanderu zrusim zmaximalizovani, zmensi se a moje okno
> dostane opet puvodni caption. Dostane moje aplikace za teto situace
> nejakou zpravu? Resp. jak mam i za teto situace zajistit uzivatelske

skus WM_NCPAINT

Erik Salaj

Titulek formulare

> [...]
> dostane opet puvodni caption. Dostane moje aplikace za teto situace
> nejakou zpravu? Resp. jak mam i za teto situace zajistit uzivatelske

Nebolo by lepsie nastavit property formu Caption na uzivatelsky nadpis?
A potom sa uz v ziadnej On... evente nestarat co ma vypisat to titulku
okna, bo sa vypise priamo to, co je nastavene v Caption

Marian Stevlik (Michal)
IS programmer / developer

web: www.gamo.sk
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
tel: +421 48 4372098, 4137935, 4372111
gsm: +421 905 462010
icq: 38493645
skype: majklbb

Titulek formulare

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.1.2006 15:50:38

Ahoj,

[...]

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 11.1.2006 15:48:37

> Od : ADMIN
>Bud prosim tak hodny a nech si podobne hlasky a zrovna tak podobne
>zkomoleniny znamych a vazenych spolecnosti treba nekam do hospody. Uz
>to tu nechci videt. Dekuji.
>
>Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Omlouvam se. Ted urazil ADMIN me, ja do hospody mezi ozraly nechodim. Kdyz uz admin tak odsuzuje, mel by vic premyslet, nebo soudy nechat na nekom kdo je k tomu vic kompetentni.

Posun v gridu koleckem mysi

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 11.1.2006 15:14:35

Dobry den,
resil jsem problem s posouvanim v DBGridu koleckem mysi ... nalezl jsem reseni, ktere funguje celkem dobre.
Pokud je ale nastaven MultiSelect, tak pri posunu koleckem mysi zustane radek, kde se puvodne nachazel kurzor INVERZNE OZNACENY - vybrany (tedy je v SelectedRows). Je nejaka moznost jak se tohoto chovani zbavit?

function TICCDBGrid.DoMouseWheelDown(Shift : TShiftState; MousePos : TPoint) : Boolean;
if Assigned(OnMouseWheelDown) then
OnMouseWheelDown(Self, Shift, MousePos, Result);
if Not Result then
begin
if Datalink.Active then
begin
Result := Datalink.DataSet.MoveBy(1) <> 0;

Jak prevest CodePage na TFontCharset?

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 11.1.2006 15:06:34

%SUBJ%

Diky

{likeapear}

Porovnani dvou textovych souboru

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 12.1.2006 08:15:22

Nevite prosim nekdo o nejake komponente nebo nastroji, ktery by sel zabudovat do programu v Delphi a ktery by zobrazil rozdily ve dvou textovych souborech? Staci bez editace, asi tak jak to lze zobrazit v total commanderu. Nechce se mi to psat, pokud by uz neco takoveho existovalo.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Porovnani dvou textovych souboru

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 12.1.2006 08:37:24

Marek Dostal napsal(a):

> Nevite prosim nekdo o nejake komponente nebo nastroji, ktery by sel zabudovat do programu v Delphi a ktery by zobrazil rozdily ve dvou textovych souborech? Staci bez editace, asi tak jak to lze zobrazit v total commanderu. Nechce se mi to psat, pokud by uz neco takoveho existovalo.
delal jsem kompare dvou string listu do sveho Seksi Commandera, melo by
se to dat stahnout

http://radekc.regnet(tec)cz

jinak existuje FC_Win by Armin L. Biernaczyk, vysledek zobrazuje v
string gridu coz bylo pro mne neprijatelne

R.

Posun v gridu koleckem mysi

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 12.1.2006 08:43:24

> Pokud je ale nastaven MultiSelect, tak pri posunu koleckem
> mysi zustane radek, kde se puvodne nachazel kurzor
> INVERZNE OZNACENY - vybrany (tedy je v SelectedRows).

zkus v grid.OnMouseUp nastavit SelectedRows.CurrentRowSelected na
false, samozrejme jen kdyz neni Ctrl, aby se dalo oznacovat. Ale
kdykoliv pak chces pouzit SelectedRows, musis to predtim zase nastavit
a az pak se SelectedRows pracovat.

Hodne ale zavisi od verze Delphi, toto mam odzkousene s D6.

Porovnani dvou textovych souboru

12.1.2006 Marek Dostal:
> [...]
> v total commanderu. Nechce se mi to psat, pokud by uz neco takoveho existovalo.

TDiff od Anguse Johnsona
http://angusj.com/delphi/

Titulek formulare

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.1.2006 09:33:30

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
Subject: Re: Titulek formulare
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Date sent: Wed, 11 Jan 2006 16:36:41 +0100
Send reply to: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

> skus WM_NCPAINT

Eriku, parada, diky, je to presne ono.

To all: shrnuti. Prekresleni titulku okna je potreba provadet v obsluze
zprav WM_NCPAINT, WM_ACTIVATE - a pozor, to se kupodivu
nekryje s udalostmi OnActivate a OnDeactivate - kdyz obsluhu
WM_ACTIVATE vynecham, titulek se pri prepinani aplikaci
neprekresluje. Pak jsem to dal pro jistotu i do klasickych udalosti
OnPaint, OnActivate, OnDeactivate, OnCreate, OnResize. Mozna to je
v nekterem z uvedenych eventu zbytecne, ale uz se mi to nechce
zkoumat, Takhle to funguje, zda se, dobre.

David Lebeda

Poslani stisku klavesy oknu

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 12.1.2006 10:29:34

Dobry den,
potreboval bych prosim poradit s nasledujicim problemem. V aplikaci,
ktera bude zobrazovat obsah webove stranky pomoci komponenty
WebBrowser(nebo tak nejak se jmenuje) potrebuji na stisk tlacitka poslat
stisk klavesy. Cili pokud budu mit v komponente pro zobrazeni html
stranky formular a ja stisknu ve stejne aplikaci vybrane tlacitko(mimo
onu komponentu), tak se mi v okne s html projevi stisk
klavesy(definovanou tlacitkem). Zkousel jsem hledat mezi win api
funkcemi, jak poslat udalost stisku klavesy vlastni aplikaci na
komponentu se zobrazenou strankou, ale nebyl jsem uspesny.
Pokud nekdo nekdy z Vas resil podobny problem a pridal by i maly kousek
kodu jako priklad, moc by mi pomohl.

dekuji

Franta Flinta

Porovnani dvou textovych souboru

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 12.1.2006 10:25:34

Velice pekny porovnavaci nastroj je k JediVCS - JediVCS Diff.
Predpokladam, ze to bude dostatecne inteligentni a jsou k tomu i
zdrojaky. Vice viz na SourceForge.

Marek Dostal napsal(a):
> Nevite prosim nekdo o nejake komponente nebo nastroji, ktery by sel zabudovat do programu v Delphi a ktery by zobrazil rozdily ve dvou textovych souborech? Staci bez editace, asi tak jak to lze zobrazit v total commanderu. Nechce se mi to psat, pokud by uz neco takoveho existovalo.

> [...]

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Titulek formulare

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 12.1.2006 11:11:37

> [...]
> v nekterem z uvedenych eventu zbytecne, ale uz se mi to nechce
> zkoumat, Takhle to funguje, zda se, dobre.

este je tam WM_NCACTIVATE a nejake dalsie NC spravy na taketo
ucely. To NC v nazve sprav znamena NonClient area, cize oblast okna
mimo klienta (ramcek, titulok, atd.). Je to zdokumentovane v Platform SDK.
Treba si davat este pozor na to, ze velkost tej NC oblasti nie je vzdy
rovnaka (napr. standardne okraje okna na WinXP su ine ako na Win2000).

Erik Salaj

TEdit.PasswordChar

> Mate niekto nejaky napad, ako zabranit zobrazeniu hviezdickovaneho
> hesla najstrojmi, ktore su bezne dostupne na internete?

V OnKeyDown/Press si nekam poznamenejte puvodni hodnoty klaves a TEditu
podstrcte '*'. Nastroje na odstraneni hesla tak dostanou pouze ty hvezdicky.

OT: Privydelek

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 12.1.2006 11:25:39

HI,
Dostal jsem se do casoveho stresu, a tak hledam nekoho na spolupraci pri tvorbe projektu.
Jedna se o jednodusi skladovou aplikaci s moznosti "off-line replikaci" pomoci e-mailu
s nekolika automaty (SW na tomto zarizeni je na me strane, ale i zde uvitam spolupraci).
Idealne D7

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)
zaruba(zv)elastoform(tec)cz

PS: Plzen

GB limit SQL serveru MSDE 2000?

[*] kck <kck(zv)atlas(tec)cz> - 12.1.2006 12:33:43

Jak zjistim, kolik zabira moje databaze, resp. kolik mi zbyva do
datoveho limitu (2 GB) u MSDE 2000? Jde to nejakym SQL dotazem? Pripadne
aspon nejaky programek, ktery by mi to rekl? A kdyz dosahnu limitu, tak
mi to nedovoli pridat dalsi zaznam nebo zacne umazavat zaznamy od konce
databaze? Pripadne necha se ten SQL server nastavit do stavu, ze by
automaticky zacal pri dosazeni limitu pri zadani dalsiho zaznamu
umazavat nejstarsi zaznamy?

--
kck

GB limit SQL serveru MSDE 2000?

12.1.2006 kck:
> [...]
> databaze? Pripadne necha se ten SQL server nastavit do stavu, ze by
> automaticky zacal pri dosazeni limitu pri zadani dalsiho zaznamu

Rozhodne nebude umazavat zaznamy. Pouze zapis skonci s chybou.
Otazkou je, zda ma smysl 2 GB databazi provozovat na MSDE...
Velikost databaze muzes brat jako soucet velikosti DB souboru a to bys
mohl zjistit snadno...

GB limit SQL serveru MSDE 2000?

[*] kck <kck(zv)atlas(tec)cz> - 12.1.2006 13:25:47

Tak uz jsem dostal odpoved z jineho zdroje:

sp_helpdb <jmeno_db>

>Otazkou je, zda ma smysl 2 GB databazi provozovat na MSDE...

Databaze slouzi jen k ukladani historie (hlaseni o chybach a alarmech),
ze ktere si obcas nekdo vyjede historii k nejakemu vybranemu prvku.
Takze nic narocneho. Jen chci osetri stav, az se databaze za nejaky
mesic ci rok zaplni.

>Velikost databaze muzes brat jako soucet velikosti DB souboru a to bys
>mohl zjistit snadno...

Je to v prostredi, ktere nema moc silne prostredky pro praci se soubory a adresari, takze pres to SQL by to melo byt schudnejsi.

--
kck

Synapse a problem se SSL

9. ledna 2006, 13:10:54, napsal jste:

LG> Vcelku pochopitelne, protoze tech par bytu dat sezral SSL modul, kdyz
LG> se pokosuel neuspesne zahajit SSL. A kdyz zjistil ze teda ne, tak
LG> zahlasil chybu. Misto toho abys zarval chybu, ze se nepodarilo
LG> navazat SSL spojeni, tak chybu ignorujes a pokracujes dal, a z toho
LG> plynou tve problemy.

No to sem si take myslel. Ale myslel jsem ze je na to nejakej chytak
ktery mi ty chybejici bytes vrati :)...

LG> Otatne, tak jak to delas ty, to zadny HTTP server nedela! HTTP bez
LG> SSL standardne sedi na portu 80, zatimco HTTPS sedi na portu 443.
LG> Tedy HTTP bez SSL a HTTP se SSL jsou dva nezavisle servery!

Ale dela... ale dela. co treba miniHTTP a spousta jinejch. Nektere te
automaticky presmeruj na HTTPS..

LG> Jako nema smysl posilat SSL na normalni HTTP (server s tebou
LG> vybehne), ta nema smysl posilat normalni TTP na HTTPS server. (HTTPS
LG> server s tebou take vybehne). Ty se pokousis udelat HTTPS
LG> server,ktery dokaze reagovat na HTTP. To je skoro stejny nesmysl,
LG> jako kdyby ses pokousel udelat HTTP server, ktery ale dokaze rozumnet
LG> i POP prikazum. ;-)

LG> Pokousis se delat neco jako "chci SSL, ale kdyz se to nepovede, tak
LG> vlastne nevadi?" Pak nechapu smysl tohoto snazeni.

Ne ja tam ten exit ma v tom pripade ze se nenavaze SSL nastavenej.
Takze kdyz se nenavaze SSL tak se to odpoji. Jen me to zajimalo z
osobniho hlediska jesti je to chyba a tak..

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

GB limit SQL serveru MSDE 2000?

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 12.1.2006 15:27:56

From: "kck" <kck(zv)atlas(tec)cz>> Tak uz jsem dostal odpoved z jineho zdroje:

> [...]
> ze ktere si obcas nekdo vyjede historii k nejakemu vybranemu prvku.
> Takze nic narocneho. Jen chci osetri stav, az se databaze za nejaky

K ukladani zalezitosti typu "log" je aparat jakekoli databaze se svou rezii
znacne nesikovny; pokud jde o realtime, bude tabulka log tou prvni, kterou z
te databaze vyhodis ven do normalniho souboru, protoze jeji neustale
zamykani (at to delas rucne nebo to nechas na serveru) ti vlastne
serializuje a tim degraduje celou praci db-serveru. Bud do ni budou
zapisovat vsechny procesy a handrkovat se o ni, nebo tam bude zapisovat
jeden a ostatni budou okounet ve fronte u nej. Oboji zadna slava. Navic
budes delat furt dokola bezpecnostni kopie neceho, co se uz nikdy nezmeni,
proc tedy? Imho patri zvlast (1) ziva data, probihajici akce, pripady...
(caste kopie) (2) uzavrene zalezitosti (3) relativne stabilni podpurna data,
nejruznejsi ciselniky aj, toto vse do databaze a (4) nejruznejsi logy do
sekvencnich souboru, podle objemu treba kazdy den jeden soubor. Hezky se to
udrzuje, archivuje, hledani v archivu neobtezuje zive procesy atd atd...
Pouze udaje ad (1) potrebuji transakcni osetreni, ostatni jde delat v klidu
davkove - nekdy po nocich, kdyz je system idle a hafo casu.

Jarda

Synapse a problem se SSL

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 12.1.2006 16:05:59

> Ale dela... ale dela. co treba miniHTTP a spousta jinejch. Nektere te
> automaticky presmeruj na HTTPS..

jsi si jisty, ze ti to opravdu na portu 80 dokaze obsluhovat zaroven
HTTP i HTTPS, a naopak na portu 443 to umi obslouzit jako HTTPS tak i
HTTP?

Muzes mi dat adresu nejakeho serveru kde to takhle funguje? Na to
bych se rad podival...

Firebird 1.5 architecture

[*] Petr BoL?kovec <petr.borkovec(zv)elevator(tec)cz> - 13.1.2006 10:33:19

Nemohu najit, kde zjistim, zda nainstalovany Firebird ma architekturu
Classic nebo Superserver.

Firebird 1.5, problem dlouheho otvirani DB

[*] Maixner Adam <adam.maixner(zv)pvt(tec)cz> - 13.1.2006 10:09:17

Zdravim vsechny

Aplikace pracuje s DB firebird 1.5 a mimo jina data uklada take obrazky.

Velikost Db je nyni asi 700mb.

Vse pracuje dobre, ale prvni pripojeni k databazi nyni trva asi 5 min.

Mate nekdo nejakou zkusenost, jak tuto prodlevu odstranit ?

Ddekuji, AMX.

Firebird, PHP, violation of FOREIGN KEY

[*] Petr BoL?kovec <petr.borkovec(zv)elevator(tec)cz> - 12.1.2006 16:46:02

Chyba se stale tak jednou dvakrat za den objevuje. Pri insertovani se
CLIENTS_ID nacita za pomoci procedury PARSE_STRING_INT(:CLIENTS,'|').
Vstupni parametr CLIENTS obsahuje nekolik CLIENT_ID, napr.
'1001|9005|333|1234'. Procedura vola UDF PARSE: DECLARE EXTERNAL
FUNCTION PARSE
CSTRING (256),
CHAR (1),
INTEGER
RETURNS CSTRING (256)
ENTRY_POINT 'fn_strtok' MODULE_NAME 'udflib';

Neni mozne, ze tato UDF pri vetsim zatizeni serveru nekdy selze?
Aplikace bezi uz asi mesic, problem se objevil v poslednich dnech. Ve
spicce pracuje az 40 uzivatelu, funkce PARSE se vola jiste cca 1000 x za
den.

Tomas Krejzek napsal(a):

>Ahoj, no v tom pripade to spis vypada ze to zapisuje driv do te tabulky
>ord_order_clients nez to zapise do te ord_clients klienta, protoze
>"kouknuti" se na stav tabulky ma jiste zpozdeni tak uz tam ten klient je
>a proto i ta procedura napodruhe probehne.
>
>Tedy alespon takto to chapu ja.
>Hoj Tom

Synapse a problem se SSL

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.1.2006 16:18:00

> [...]
> HTTP?
>
> Muzes mi dat adresu nejakeho serveru kde to takhle funguje? Na to

Zdravim,
taky jsem se jeste nikdy nesetkal s tim, ze by HTTP bezelo jak na 80,
tak na 443 a naopak. Myslim si, ze z pohledu siti to neni ani mozne.
Petr

MsSQL databazove logy

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 13.1.2006 22:12:05

Da se nejak dostat k logum, co vsechno za dotazy byly provedeny nad
danou databazi?

Musim pristupovat k databazi jineho programu a on obcas rozhodi data,
prestoze postupuji podle specifikace vyrobce toho software (no on
vyrobce myslim, stejne nevi kde co dela). Proto to chci analyzovat a
zjistit kde je problem, ktery SQL dotaz to rozhazuje at jsem schopen
vyrobci primo rict, kde se to kur...

Samozrejme ze je to MsSQL.

Lukas Benda

Firebird 1.5, problem dlouheho otvirani DB

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 13.1.2006 22:28:07

Zdravim,

jakou verzi Firebirdu pouzivate. Toto se me projevovalo u 1.5.0 i 1.5.1.
Verze 1.5.2 uz je OK.

Karel V.

> [...]
> asi 5 min.
>
> Mate nekdo nejakou zkusenost, jak tuto prodlevu odstranit ?

Firebird 1.5, problem dlouheho otvirani DB

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 13.1.2006 23:54:13

Ahoj,

Maixner Adam napsal(a):
> Vse pracuje dobre, ale prvni pripojeni k databazi nyni trva asi 5 min.

zkus priponu databaze zmenit na FDB, nebo vypnout nastroj na Obnoveni
systemu.

Peca

Firebird 1.5, problem dlouheho otvirani DB

[*] Jiri Kulisek <jikulich(zv)quick(tec)cz> - 14.1.2006 21:23:42

Ahoj,

mame stejnou zkusenost, prodlevu pri prvnim pouziti FDB database zpusobuje
funkce "Obnoveni systemu" ve Windows (viz "Tento pocitac"), ktera si zrejme
nekam sepisuje puvodni obsah souboru. Pokud je to mozne, doporucuji tuto
funkci vypnout.

Od: "Benda Lukas" <bendal(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> analyzovat a
> zjistit kde je problem, ktery SQL dotaz to rozhazuje at jsem

Celkem jsem v podobne situaci, kdy
sypu do DB data, ktera se jiz nikdy nezmeni.
Jak tedy z toho ?

Pavel

Od: "Jaroslav Pivonka" <jpivonka(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> delat v klidu
> davkove - nekdy po nocich, kdyz je system idle a hafo casu.

Firebird 1.5, problem dlouheho otvirani DB

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 14.1.2006 23:03:49

Ahoj,

Jiri Kulisek napsal(a):
> Ahoj,
>
> mame stejnou zkusenost, prodlevu pri prvnim pouziti FDB database zpusobuje
> funkce "Obnoveni systemu" ve Windows...

pockej, to se tyka GDB, nikoli FDB. FDB se doporucuje prave misto
GDB. Krom toho nejka verze server mela pri otevirani databaze nejake
prodlevy, ale netusim jaka a ceho presne se to tykalo (ja osobne jsem
tyto problemy nezazil).

Peca

Firebird 1.5, problem dlouheho otvirani DB

Ano, toto byl problem u FB 1.0 na WinXP/Win2003

v FB1.5x je toto uz vporadku

Jirka Virt

>Krom toho nejka verze server mela pri otevirani databaze nejake prodlevy,
ale netusim jaka a ceho presne se to tykalo (ja osobne jsem tyto problemy
nezazil).

TechInsite Object Persistence Framework

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 15.1.2006 18:19:09

Zdravim,

pouzivate nekdo TechInsite Object Persistence Framework?

Jake s nim mate zkusenosti?

MS-SQL 2005 Express

[*] Zdenek Sedlak <konf(zv)seus(tec)cz> - 15.1.2006 16:17:01

Ahoj
> Len 3 jednoduche dotazy:
> - existuje k %subj% nejaky free manazovaci nastroj?

Jeste se zkus podivat na
http://www.sqlmanager.net/
kde jsou "manazeri" pro ruzne DB. A lite verze jsou tusim zdarma.
Konkretne pro MS SQL je to na
http://www.sqlmanager.net/en/products/mssql/manager

Dale maji manazeri pro IB/FB, MySQL, PostgreSQL, DBISAM, a take dalsi
nastroje.

zd.

MS-SQL 2005 Express

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)gmail(tec)com> - 15.1.2006 19:05:12

> - existuje k %subj% nejaky free manazovaci nastroj?

Primo od Microsoftu najdes toto:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=82afbd59-57a4-455e-
a2d6-1d4c98d40f6e&DisplayLang=en

MainMenu - ShortCut - Ctrl + +

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 16.1.2006 03:31:47

Pro danou polozku menu pouzij nasledujici funkci:

PolozkaMenu1.ShortCut:=ShortCut(VK_ADD,[ssCtrl]);

Vlastik

> Chcem v MainMenu polozku, ktora bude mat v ShortCut Znak Ctrl + +. Teda
Ctrl a znak "+".

Cesta k mysql

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 15.1.2006 23:15:30

Zdravim,
nevite nekdo, jak pomoci nejake funkce, nebo pomoci komponent ZeosLib
zjistit cestu do adresare k mysql? Potrebuji to k zalohovani.
Petr

MainMenu - ShortCut - Ctrl + +

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 15.1.2006 21:47:24

From: "Martin Kasman" <mdelphi(zv)centrum.sk>

> Chcem v MainMenu polozku, ktora bude mat v ShortCut Znak Ctrl + +. Teda
> Ctrl a znak "+". Neda sa to?

Zkus tam dat 'Ctrl+NUM +'

Vaclav Krmela

MainMenu - ShortCut - Ctrl + +

[*] Martin Kasman <mdelphi(zv)centrum.sk> - 15.1.2006 21:19:22

Chcem v MainMenu polozku, ktora bude mat v ShortCut Znak Ctrl + +. Teda Ctrl a znak "+". Neda sa to? A ak nie, tak ako by sa dalo aspon zobrazit pri polozke v pravo ten text Ctrl + +. Obsluhu stlacenia klavesy by som potom robil cez udalost OnKeyUp.

Vdaka za kazdu radu

Cesta k mysql

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 16.1.2006 08:50:11

Asi zalezi na verzi databaze, ale napr. u 4.1 je cesta v HKLM\Software\MySQL
AB\MySQL Server 4.1\Location. Jak u jinych verzi nevim, ale predpokladam, ze
to bude podobne. Popr. bude cesta taky v inifilu - my.ini, parametr basedir,
ale ten muze byt bud v c:\windows a nebo prave v adresari, kde je mysql...

> nevite nekdo, jak pomoci nejake funkce, nebo pomoci komponent ZeosLib
> zjistit cestu do adresare k mysql? Potrebuji to k zalohovani.
> Petr

Rychle nacteni souboru ...

existuje nejaky spusob krome TStringListu jak nacist
rychle soubor a rozparsovat jej do radku tak jak to ma TStringList.
Jak to dela tstringlist ze to nacte tak rychle..

Thx David

Rychle nacteni souboru ...

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 16.1.2006 09:48:16

david.kopecek(zv)hacktrack.com dne 16 Jan 2006 v 9:34:

> existuje nejaky spusob krome TStringListu jak nacist
> rychle soubor a rozparsovat jej do radku tak jak to ma TStringList.
> Jak to dela tstringlist ze to nacte tak rychle..

Nenacitat po znacich, ale po blocich...
Dal by se pouzit pametove mapovany soubor a v nem hledat vyskyty konce radku...

Karel Rys

Rychle nacteni souboru ...

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 16.1.2006 10:48:22

Vyborny na to je TJclMappedTextReader z JCL. Samozrejme jde o sekvencni
cteni pomoci Memory mapped file, ne o natazeni do pameti.

david.kopecek(zv)hacktrack.com napsal(a):
> [...]
>
> Thx David

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

Thread a exception

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.1.2006 11:18:24

A mas nejakym zpusobem synchronizovan pristup k promenne bDataJizNactena
??? V tom by mohl byt potencialni problem.

> pockat, az thread dobehne. Thread na konci nahodi globalni boolean
> promennou, podle ktere snadno poznam, ze data uz jsou OK. Tohle
>
> David Lebeda

Thread a exception

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.1.2006 10:58:23

Ahoj,

pri testovani aplikace s threadem jsem narazil na zajimavy problem.
Mam aplikaci, ktera pri spusteni vytvori thread, ktery nacita jakasi data -
a pote se ukonci. Casti aplikace, ktere tato data nepouzivaji, se tak
mohou pouzivat hned. Casi aplikace, ktere ta data potrebuji, musi
pockat, az thread dobehne. Thread na konci nahodi globalni boolean
promennou, podle ktere snadno poznam, ze data uz jsou OK. Tohle
bez problemu funguje.

V threadu se vytvori TDatamodule, nactou se data a TDatamodul se
zase zrusi.

Az sem vse funguje dobre. Ted jsem ale chtel otestovat, co se stane,
kdyz v threadu vznikne vyjimka).

Tedy neco takoveho

var
bDataJizNactena: Boolean; //globalni promenna

TMyThread.Execute;
var
dm: TMyDatamodule;
dm := TMyDatamodule.Create(nil);
raise Exception.Create('Pokusna vyjimka'); //zde umele vyrabim
vyjimku
bDataJizNactena := True;
finally
dm.Free;
...reakce na vyjimka

Za normalnich okolnosti i toto funguje spravne. Po raise se uvolni
datamodul a zpracuje se vyjimka.

Ted ale nekde v hlavnim threadu stisknu button a v jeho obsluze budu
chtit pockat, nez vlakno dobehne. Zjednodusene neco jako:

while not bDataJizNactena do
sleep(10);

Jestlize vyjimka v threadu vznikne v dobe, kdy hlavni thread ceka v
naznacene smycce, volani dm.Free vede k tomu, ze aplikace zatuhne.
Pri pokusu krokovat zatuhnou i Delphi. Proste ta cekaci smycka v
hlavnim threadu zpusobi, ze pri vyjimce v threadu se ani nepovede
uvolnit datamodul. Nevite nekdo, proc? Nepomuze ani zvetseni
intervalu ve sleepu, ani pridani Application.ProcessMessages do cyklu,
nic. Problem neni v tom, co se dela v obsluze
TMyDatamodule.OnDestroy, protoze tam to ani nevleze.

Co je pricinou zatuhnuti?

David Lebeda

Thread a exception

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 16.1.2006 11:42:26

Nemohl, pristup k promenne typu bool neni treba synchronizovat.

Problem by mohl byt v exception handleru, jelikoz vyjimky
v threadech bezne pouzivam, ale nevytvarim datamoduly (to by mohl
by take problem, pokud se pouziji na tom DM ne thread safe komponenty).

Osobne doporucuji tohle zkusit v ciste aplikaci BEZ datamodulu.

Slavek

> [...]

rychle soubor a rozparsovat jej do radku tak jak to ma TStringList.
Jak to dela tstringlist ze to nacte tak rychle..

Firebird - jak vyexportovat pridelena prava

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 16.1.2006 11:50:27

Zdravim ve spolek,
existuje prosim vas moznost vyexportovat prava pridelena rolim do SQL
skriptu?
Nejak nemohu najit vhodny nastroj.

Diky.

Thread a exception

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.1.2006 11:48:27

Lebeda David wrote:

> V threadu se vytvori TDatamodule, nactou se data a TDatamodul se
> zase zrusi.

Nemam cas to studovat, ale napadlo me, ze TDatamodule je dost
uzce integrovan do VCL napr. destruktor vola Screen.RemoveDataModule
apod. a VCL neni thread safe.

pf

Thread a exception

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.1.2006 11:42:26

> A mas nejakym zpusobem synchronizovan pristup k promenne bDataJizNactena
> ??? V tom by mohl byt potencialni problem.

To sice nemam, ale nevidim duvod. Je to obycejny Boolean, ktery se
nikde krome toho jednoho mista v threadu nemeni. Na zacatku, jeste
pred vytvorenim threadu, se iniciuje na False. Vsude jinde se jen cte a
predpokladam, ze pri tom se ani bez synchronizace nema co pokazit.
Nicmene problem je nekde v destruktoru datamodulu.

David Lebeda

sledovani oznamovaci oblasti (tray) a ovladani LED

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 16.1.2006 12:06:28

Ahoj,

mam novy notebook, ktery ma LEDku na oznameni noveho emailu. Original
SW ovsem podporuje pouze MS outlook (express). Hledal jsem a vygooglil
nejake upravy a kody v Cecku, nejake hotove exe, ale nic mi nefunguje
jak by melo.

Potreboval bych nakopnout, kterak udelat nejaky sikovny hak. Vidim to
asi takto:

1/ kdyz se neco zmeni v oznamovaci oblasti, zkontroluju:
a/ je-li to oznameni noveho mejlu (thunderbird 1.5), pripadne nove
zpravy z jabberu (PSI 0.10.0)
2/ zapamatuju si stav a nastavim LEDku (email sviti, zprava blika,
oboji blika rychle (napriklad)). blikani si asi musim zajistit sam,
nejakym cyklem. pokud byla zmena obracena (mejly ubyly, zpravy
precteny), zhasnu ledku...

Chtel bych hlavne nakopnout jak s tou kontrolou zmen v oznamovaci
oblasti, aby to bylo maximalne rychle (nebrzdilo system kvuli nejakym
animovanym ikonkam apod).

A potom, pokud si s tou LEDkou uz nekdo v delphi hral, uvital bych
kousek kodu. :-)

Dik,

Petr Palicka aka Peca

Thread a exception

> while not bDataJizNactena do
> sleep(10);

Takto se na thread neceka, protoze se zasekne hlavni vlakno. Lepsi je cekat
v timeru. Opravdovy test na ukonceni vlakna je tento

if WaitForSingleObject(MyThread.Handle,0)=WAIT_OBJECT_0 then ....

Vytvaret a uvolnovat TDataModul v threadu neni moc vhodne, mam podezreni, ze
to neni thread-safe. Lepsi postup je v tomto pripade vytvorit TDataModule v
MyThread.Create jeste pred vytvorenim vlakna a zrusit ho v MyThread.Destroy
po zruseni vlakna, samozrejme FreeOnTerminate musi byt False a
MyThread.Destroy se musi volat z hlavniho vlakna.

Firebird - jak vyexportovat pridelena prava

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 16.1.2006 12:30:31

Ahoj,

pilifs napsal(a):
> existuje prosim vas moznost vyexportovat prava pridelena rolim do SQL
> skriptu?

nastroj asi ne, ale vhodnym dotazem na tabulku RDB$USER_PRIVILEGES
bys toho mohl dosahnout.

Peca

Thread a exception

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 16.1.2006 12:28:30

Ahoj,

> Vytvaret a uvolnovat TDataModul v threadu neni moc vhodne,
> mam podezreni, ze
> to neni thread-safe. Lepsi postup je v tomto pripade vytvorit
> TDataModule v

No mam obavy, ze nemas pravdu, protoze to uz nebude thread-safe vubec,
pokud v tom DM mam napriklad DB a s ni potrebuju ve vlakne pracovat.

Pouzivam to tak, ze vsechno s cim potrebuju pracovat ve vlakne
tak vytvarim(a uvolnuju) prave az v jeho kontextu (na zacatku execute
vytvorim
a na konci uvolnim). Typicky DB pro pripojeni k FB MUSI mit kazde vlakno
zvlast. Podle me to ma David L. prave presne tak jak to ma byt.

Thread a exception

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.1.2006 12:24:30

> Problem by mohl byt v exception handleru, jelikoz vyjimky
> v threadech bezne pouzivam, ale nevytvarim datamoduly (to by mohl
> by take problem, pokud se pouziji na tom DM ne thread safe komponenty).

Mezitim jsem pokrocil. Zjistil jsem, ze vadi, kdyz cekaci smycka (while
bDataJizNactena) bezi v OnCreate jineho formulare. Jakmile ji
predradim jeste pred OnCreate, bezi jiz vse dobre.

Pouzil jsem tedy namisto OnCreate prepsani konstruktoru, kde cekani
delam jeste pred volanim inherited konstruktoru. To funguje dobre.

David Lebeda

Thread a exception

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.1.2006 12:32:31

> Takto se na thread neceka, protoze se zasekne hlavni vlakno. Lepsi je cekat
> v timeru. Opravdovy test na ukonceni vlakna je tento
>
> if WaitForSingleObject(MyThread.Handle,0)=WAIT_OBJECT_0 then ....

To vim, souhlasim, ale v danem pripade je to zamer. Nicmene diky za
pripomenuti.

> [...]
> MyThread.Create jeste pred vytvorenim vlakna a zrusit ho v MyThread.Destroy

V Mistrovstvi v Delphi 3 jsem se docetl, ze zrovna vytvareni instanci
formularu a datamodulu thread-safe je - ostatne problemy pri provozu
to opravdu nedela. S vytvarenim v ramci hlavniho threadu obecne
souhlasim, ale protoze i create samotny pouziteho datamodulu je
operace casove pomerne narocna, dal jsem ho primo do execute.

David Lebeda

Firebird - jak vyexportovat pridelena prava

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 16.1.2006 12:34:31

Pouzij IBExpert Personal Edition(free)
Nastroje -> Extrahovat Metadata a tam si vyber jen role.
Tom

pilifs napsal(a):
> [...]
> Nejak nemohu najit vhodny nastroj.
>
> Diky.

Firebird - jak vyexportovat pridelena prava

SELECT RDB$USER, RDB$PRIVILEGE
FROM RDB$USER_PRIVILEGES
WHERE rdb$RELATION_NAME = "NAZEV_TABULKY"

Jirka Virt

Thread a exception

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.1.2006 13:28:36

> tady by mohl byt hezky deadlock, on totiz Borland Pascal nema
> klicove slovo volatile, takze se promena precte jen jednou do registru
> a pak se jiz necte. Je treba to overit debugerem, toto zavisi
> ciste na tom, jak vyjde optimalizace.

OK, souhlas, na druhou stranu mam pocit, ze neco takove se kdysi v
konfere uz resilo a zaver byl, ze takova konstrukce se chova v Delphi
mravne, tj. jako kdyby tam volatile bylo.

David Lebeda

Firebird - jak vyexportovat pridelena prava

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 16.1.2006 13:14:34

Hmm, ten RDB$USER_PRIVILEGES mne nenapadl.
Jinak pekny nastroj je GrantManager.
Udelam si asi nejaky skript pro vytazeni z RDB$USER_PRIVILEGES.

Diky za rady.

Tomas Krejzek napsal(a):
> Pouzij IBExpert Personal Edition(free)
> Nastroje -> Extrahovat Metadata a tam si vyber jen role.
> Tom

MsSQL databazove logy

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 16.1.2006 13:36:36

No a jak vypnout trasovani, ktere bezi na pozadi a ke kteremu uz nemam v
profileru otevrene okno?

Thread a exception

> [...]
> souhlasim, ale protoze i create samotny pouziteho datamodulu je
> operace casove pomerne narocna, dal jsem ho primo do execute.

Ve vetsine pripadu thread-safe je, problem byvaji "zapomenute" OnCreate a
OnDestroy, jiz jsem takto nekolikrat naletel.

Thread a exception

> a na konci uvolnim). Typicky DB pro pripojeni k FB MUSI mit kazde vlakno
> zvlast. Podle me to ma David L. prave presne tak jak to ma byt.

Pokud se komponenty pripojuji k DB behem vytvareni, pak souhlasim, ze to
jinak nejde.

Thread a exception

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 16.1.2006 13:16:35

[...]
Pokud se to vlozi jako navratova hodnota funkce, tak se to vola vzdy.
Nedavno jsem zrovna tohle hledal.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: +420 724 207 851
icq:199 118 333
e-mail:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz
http://www.elektlabs(tec)cz

Cesta k mysql

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 16.1.2006 15:12:43

Dival jsem se a tuhle polozku tam vubec nemam. Napada me pouziti
knihovny mysql, ale jak, nevim.
Petr

Cesta k mysql

[*] Branislav Zaujec <bzaujec(zv)zoznam.sk> - 16.1.2006 16:20:48

Petr Berek wrote / napisal(a):
> Zdravim,
> nevite nekdo, jak pomoci nejake funkce, nebo pomoci komponent ZeosLib
> zjistit cestu do adresare k mysql? Potrebuji to k zalohovani.

co tak skusit cez sql prikaz SHOW VARIABLES a tam nacitat DATADIR

Brano

Prevod databaze z MSSQL do Firebirdu

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 16.1.2006 23:39:17

Zdravim,

jaky nastroj pouzivate pro prevod databaze z MSSQL do Firebirdu?

Prevod databaze z MSSQL do Firebirdu

> jaky nastroj pouzivate pro prevod databaze z MSSQL do Firebirdu?
> Lukas

CASE Studio

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

Vazeni,
po diskusi s prednasejicimi mame zhruba pohromade nabidku temat jednotlivych vystoupeni.

Seslo se nam toho letos nebyvale hodne.
Tak hodne, ze budeme muset peclive vybirat, ktera temata vybrat a ktera s diky odmitnout.
viz www.haes(tec)cz, Seminar 2006

Na primou vyzvu Petra Zahradnika se na tuto konferenci obracim s prosbou, abyste nam pri vyberu prednasek pomohli.

Jako organizator seminare mam pro vyber nasledujici vychodiska
(bez ohledu na poradi)

-
Program NESMI byt prilis nabity.
Seminar je cennym setkanim lidi z teto komunity a "kuloarni diskuse" maji pro ucastniky casto vetsi vyznam, nez samotne odborne prednasky.

-
Hlavnim tematem nutne bude .NET 2.0 a Visual Studio 2005
Michal A.. Valasek, Zbysek Hlinka, Vlada Bodecek

-
Delphi 2006
Strasne rad bych se o tom neco dozvedel.
Pres opakovane vyzvy se vsak tohoto tematu nikdo ujmout nehodla. Ani Petr Vones.

-
Neco o databazich.
Jak mame spolehlive zjisteno, mezi nejoblibenejsi v ramci teto komunity patri MSSQL a Firebird.
Pavel Cisar, Slavek Skopalik

-
Ne-technicka temata, ne-technicka zamysleni
Zejmena Pavel Cisar sklidil v tomto ohledu vzdycky velky uspech a ja si to nenecham ani letos ujit.
Pavel Cisar, Petr Zahradnik, Slavek Skopalik

-
Technicke zajimavosti, Vyhledy do budoucnosti,
Slavo Furman, Michal Blaha, Zbysek Hlinka

Tak co vy na to?
Co byste urcite chteli slyset?
Co vas naopak vubec neoslovuje?

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 17.1.2006 09:33:58

Asi Ti to moc neusnadnim - me oslovuji vsechna zminena temata... :(

Jan Sebelik napsal(a):
> po diskusi s prednasejicimi mame zhruba pohromade nabidku temat jednotlivych vystoupeni.
>
> Seslo se nam toho letos nebyvale hodne.
> Tak hodne, ze budeme muset peclive vybirat, ktera temata vybrat a ktera s diky odmitnout.

Vypaleni CD z programu

[*] Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 17.1.2006 10:42:10

Ahoj,
existuje pomerne dost free komponent, ale nakonec jsme pouzili primo
moznosti nerocmd.exe, ktery je k dispo v adresari nera. V podstate se pres
nej da naprogramovat cokoliv, co zvlada nero samotne, veskere napovedy lze
dostat spustenim nerocmd > popis.txt

Roman

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 17.1.2006 11:22:13

Me priority jsou takove veci, co se jinde nedozvim:

1. Ne-technicka temata, ne-technicka zamysleni Pavel Cisar!
2. Technicke zajimavosti, Vyhledy do budoucnosti,
3. .NET 2.0 a Visual Studio 2005
4. Neco o databazich.

Jan Sebelik napsal(a):
> [...]
> ====================================

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.1.2006 10:18:06

Ahoj,

kolega me poprosil, abych se zkusil zeptat na toto. Mame program v
Delphi, ktery generuje obsah instalacniho CD a pak se to CD vypaluje
v sw Nero. Pry ale existuje moznost, funkcnost vypalovani zaintegrovat
primo do naseho programu. Je uz celkem jedno, jestli by slo o
komponentu, ktera by sama vypaleni kompletne obstarala, nebo jen o
nastroje, ktere by k vypaleni pouzily sw od NERO (nejake dalkove
ovladani vypalovaciho programu). Neresil jste nekdo neco podobneho
nebo nevite nejake blizsi informace?

Vypaleni CD z programu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.1.2006 11:56:16

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> kolega me poprosil, abych se zkusil zeptat na toto. Mame program v
> Delphi, ktery generuje obsah instalacniho CD a pak se to CD vypaluje
> v sw Nero. Pry ale existuje moznost, funkcnost vypalovani zaintegrovat

Nero ma jak command-line verzi tak SDK, ktere bylo presunuto sem:
http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=73

Petr Vones

D7 a Win 2003Server CZ

[*] Simek Pavel <p.simek(zv)svscr(tec)cz> - 17.1.2006 12:38:19

Zdravim,

Potrebuji na Win2003Server CZ mit Delphi7 a vyvijet aplikaci jejiz cast
komunikuje s porty COM1-3. Pro vlastni komunikaci pouzivam AfComPort (zrejme
od p. Vonese).
Chci se pouze ujistit ze pod Win2003Serverem nebu problem s komunikaci na
porty...

Diky
kejchal

D7 a Win 2003Server CZ

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 17.1.2006 12:56:21

Zdravim,

>Chci se pouze ujistit ze pod Win2003Serverem nebu problem s komunikaci na
>porty...

sice na nich nemam Delphi, ale provozujem tady na tom na jednom provozu
terminalovy server, komunikace pres COM s ridici jednotkou a jede to
naprosto stejne jako na NT a Win2000.
SW je napsan v C++ Builderu.

Ostatni SW co jsem mnel zatim moznost zkouset tak take naprosto bez
problemu.

Vaclav Halik

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.1.2006 13:36:23

From: "Jan Sebelik" <honza(zv)haes(tec)cz>
> Program NESMI byt prilis nabity.
> Seminar je cennym setkanim lidi z teto komunity a "kuloarni diskuse" maji
> pro ucastniky casto vetsi vyznam, nez samotne odborne prednasky.

Rozhodne, a jsem rad ze je to tak konecne 'oficialne' prezentovane.

> Delphi 2006
> Strasne rad bych se o tom neco dozvedel.

Vsechno ma svuj zacatek i konec. Pokud se toho nekdo ujme tak proc ne ...

> Ne-technicka temata, ne-technicka zamysleni

Kuprikladu tohle je vcelku zajimava studie ;-)
http://blogs.borland.com/davidi/archive/2006/01/12/22743.aspx

> Technicke zajimavosti, Vyhledy do budoucnosti,
> Slavo Furman, Michal Blaha, Zbysek Hlinka

Tohle je myslim rozhodne zajimave (v navaznosti na .NET 2.0), protoze nekdy
je v terminologiich a technologiich (a jejich ruznych variantach) Microsoftu
ponekud neprehledno ;-)

Petr Vones

problemy s portem a knihovna synaser

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 17.1.2006 16:56:37

> ve svem programu pouzivam knihovnu synaser tim stylem ze vytvorim:
>
> ser := TBlockSerial.Create;
> ser.Connect(...);
> ser.Config(..);
>
> pak neco zapisu a prectu pres SendString a Recvstring a pak
> ser.free uvolnim instanci. Obcas se me ale stane ze cteni skonci s
> chybou 'Instance not yet connected'. Muzete me nekdo poradit jak
> tuto chybu odstranit ? Je potreba nejak po ser.Connect testovat
> stav instance ? Nebo az po Config a jak ?

Ta chybova hlaska znamena, ze se snazis cist ci psat do Synaseru,
ktery neni pripojen k otevrenemu seriovemu portu.

Bud ignorujes chyby pri Connect, nebo se snazis pracovat se
Synaserem, ktery jsi nekde jinde uz zavrel.

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 18.1.2006 08:47:44

... je pravda, ze jsem nikdy "na belohraaad" nevyjel, ale tahle problematika
by me i s nekterymi kolegy zajimala dost - uz jenom s patnacti lety
vlastnich zkusenosti:)

Roman

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 18.1.2006 08:45:44

> Posilam obsah me prednasky "Neco malo marketingu pro vyvojare".

> Od ostatnich ocekavam nazory, zda by tuto prednasku chteli videt a
> slyset, abych ji tedy pripravil nebo ne.

Uz se na to tesim,

Brejsa

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 18.1.2006 07:57:39

> Od ostatnich ocekavam nazory, zda by tuto prednasku chteli
videt a
> slyset, abych ji tedy pripravil nebo ne.

za mne urcite ano. KER

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

Ahoj Petre,
diky z osnovu vystoupeni.

Jak uz jsem psal do konference:

hlavnim tematem je .NET 2, ale prave proto stojim o jina temata, aby to nebyla nuda.
Predpokladam, ze pozadovany prostor dostanes.
Konecnou verzi programu bych chtel mit tak nekdy zacatkem unora.
Takze prosim, zatim to ber tak na 90%.
Myslim, ze kdyz ti to zacatkem unora potrvdim, tak to je s dostatecnym predstihem.

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.1.2006 01:09:11

Puvodni zprava ze dne 17.1.2006:

> Ne-technicka temata, ne-technicka zamysleni
> Zejmena Pavel Cisar sklidil v tomto ohledu vzdycky velky uspech a ja
> si to nenecham ani letos ujit. Pavel Cisar, Petr Zahradnik, Slavek
> Skopalik

Posilam obsah me prednasky "Neco malo marketingu pro vyvojare". Za
hodinu se toho moc nestihne, mozna ani toto vsechno ne, ale snazil
jsem se vybrat prave to, co je opravdu dulezite pro vyvojare, tedy dva
zakladni body a podbody:

1. Komunikace se zakazniky
a) jak komunikovat
b) zpusoby komunikace
c) reseni problemu
d) problemovi zakaznici

2. Webova prezentace
a) jak ma a nema vypadat web
b) cenik na webu
c) reference
d) demoverze
e) registrace zakazniku

Jednotlive body se castecne prolinaji a souviseji jeden s druhym.
Nejvetsi duraz z prvni casti bude kladen na bod 1 c), tedy reseni
problemu se zakazniky, coz je velmi ozehave tema a mnozi vyvojari
prave zde prichazeji o zakazniky a penize. Druha cast je velmi
propojena, tam to bude spise celkove jedno s druhym.

Myslim, ze by to mohlo byt pro vyvojare velmi zajimave a prinosne pro
business, i kdyz samozrejme marketingovi experti z me prednasky
neodejdou.

Od Tebe, Honzo, ocekavam odpoved, zda dostanu 60 minut prvni den a to
v casti pred veceri, nikoliv nekdy vecer po veceri.

Od ostatnich ocekavam nazory, zda by tuto prednasku chteli videt a
slyset, abych ji tedy pripravil nebo ne.

Vypaleni CD z programu

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 17.1.2006 16:10:34

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> Pry ale existuje moznost, funkcnost vypalovani zaintegrovat
> primo do naseho programu. Je uz celkem jedno, jestli by slo o
> komponentu, ktera by sama vypaleni kompletne obstarala,

Ve Windows XP existuje rozhrani ICDBurn,
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?
url=/library/en-us/shellcc/platform/shell/reference/ifaces/icdburn/burn.asp

Jednoduche zapouzdreni tohoto rozhrani do komponenty
TCDBurnerSinea lze nalezt v sade VCL komponent Sinea
http://www.sinea(tec)cz/default.asp?page=50
v souboru SiVcl6.zip

Dalsi moznosti je vyuzit rozhrani ASPI. Pouziva napr. komponenta Magic CD
Burner firmy Binary Magics, ta je ale placena.
http://www.binarymagics.com/site/magic_cddvd_burner_vcl.html

Vaclav Krmela

problemy s portem a knihovna synaser

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 17.1.2006 15:46:32

Ahoj,

[...]

Ruseni dynamicky vytvorenych buttonu

[*] Petrd <petrd(zv)omega-lbc(tec)cz> - 18.1.2006 09:35:47

Mam problem, ze do ktereho jsem se zamotal a nevim jak ven. Dynamicky
jsem si vytvoril na formulari x buttonu, pojmenoval jsem je BT1 ... BTX,
ale nedari se mi na jiz vytvorenych buttonech aktualizovat vlastnosti
konkretniho buttonu.
Dik za radu.

petrd

Ruseni dynamicky vytvorenych buttonu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 18.1.2006 09:53:49

Ahoj,

> [...]
> BT1 ... BTX,
> ale nedari se mi na jiz vytvorenych buttonech aktualizovat vlastnosti

Pri vytvareni si tyto butony ukladej treba do TListu a mas rychly odkaz na
konkretni komponentu
a delej si s ni co chces.

Nebo to muzes ukladat i do TStringListu ( SL.AddObject(BT1.Name,BT1 ) ) a
dohledavat podle jmena objektu (IndexOf()).

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 18.1.2006 09:47:48

Ano, me tohle zajima, chi ji :)).

Slavek

> Od ostatnich ocekavam nazory, zda by tuto prednasku chteli
> videt a slyset, abych ji tedy pripravil nebo ne.
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Ruseni dynamicky vytvorenych buttonu

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 18.1.2006 10:07:50

A nezapominas si ukladat odkazy na nove vytvorene objekty. Asi bych pro
dynamicke vytvareni vice stejnych komponent pouzil kolekci.

Zkus sem hodit kousek toho kodu, jak ty buttony vytvaris a jak k nim
pristupujes.

Ladislav Stary

Petrd napsal(a):

> [...]
>jsem si vytvoril na formulari x buttonu, pojmenoval jsem je BT1 ... BTX,
>ale nedari se mi na jiz vytvorenych buttonech aktualizovat vlastnosti

[*] Petrd <petrd(zv)omega-lbc(tec)cz> - 18.1.2006 10:45:53

ctu databazi, kde mam ulozeny informace o buttonech (cislo, pozice,
popis, ..), na panel je pak dynamicky tvorim :

NewBut := TLbButton.Create(self);
NewBut.Name := 'TL' + IntToStr(Cislo);
+ nastavim vlastnosti ( pozice, popis )

to funguje bez problemu, mysi s nimi pohybuji a po stisku klavesy na
buttonu dokazi nastavit vlastnosti toho konkretniho, ale diky mezeram ve
znalostech, nedokazi z programu nastavit vlastnost konkretniho buttonu (
nebo ho zrusit), ktery jsem pojmenoval napr. TL1 bez toho, ze bych na
nej kliknul, tim jsem skoncil

petrd

> [...]
> dynamicke vytvareni vice stejnych komponent pouzil kolekci.
>
> Zkus sem hodit kousek toho kodu, jak ty buttony vytvaris a jak k nim

Firebird 1.5 architecture

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 18.1.2006 10:59:54

Petr BoL?kovec wrote:
> Nemohu najit, kde zjistim, zda nainstalovany Firebird ma architekturu
> Classic nebo Superserver.

Jako programove nebo to proste jen najit rucne?

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/ | http://www.x2develop.com/

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 18.1.2006 11:09:55

Petr Zahradnik wrote:
> Od ostatnich ocekavam nazory, zda by tuto prednasku chteli videt a
> slyset, abych ji tedy pripravil nebo ne.

Chci!

--
[...]

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 18.1.2006 11:39:57

Petrd napsal(a):

>ctu databazi, kde mam ulozeny informace o buttonech (cislo, pozice,
>popis, ..), na panel je pak dynamicky tvorim :

> [...]
Predpokladam, ze tech par radku mas v nejakem cyklu, takze si promennou
NewBut neustale prepisujes novou komponentou a to je ta
chyba. Ty ukazatele si musis nekam schovavat, protoze objekt neni nic
jineho nez nejakej blok dat kdesi v pameti a aby si vedel kde,
tak potrebujes na nej ten ukazatel.

Rekl bych, ze se pokousis na ty nove komponenty odkazovat jejich jmenem,
ale to je nepochopeni vytvareni komponent v Delphi.
Pokud vytvoris komponentu pri navrhu aplikace, tak dostane nejake jmeno,
ale zaroven s tim vznikne v definici formulare promenna
stejneho jmena, ktera se na tu komponentu odkazuje. To ze jmeno
komponenty a promenne jsou stejne je jen pomucka, aby se
v tom Delphi vyznali, ale neni to bezpodminecne nutne. Na komponentu se
v programu odkazujes vzdy pomoci te promenne.

Asi bych na to pouzil kolekci, ale chce to vic programovani, takze spis
zkus vyuzit ten TList, jak navrhoval Pavel Malinsky, viz
cast kodu:

// dynamicke vytvoreni tlacitek
i : integer;
btn : TButton;
begin
for i := 1 to 5
do begin
btn := TButton.Create(self);
btn.Left := i * 100;
btn.Top := 100;
btn.Name := 'Tlacitko' + IntToStr(i);
btn.Parent := Self;
List.Add(btn);

// zmena vlastnosti jednoho tlacitka
btn : TButton;
begin
btn := TButton(list[3]);
btn.Top := 200;

end;

// vytvoreni TListu pri vzniku formulare
List := TList.Create;
end;

// zruseni TListu pri zruseni formulare
procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
FreeAndNil(List);

Ruseni dynamicky vytvorenych buttonu

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 18.1.2006 11:55:59

Myslim, ze tohle jde udelat i polem TButton. Ja treba takhle tvorim
formulare, ze mam pole a ukladam je do pole. Pri tom na nich mam jeste
Label a tam si ulozim cislo kazdeho formu, tak pri jeho aktivaci
zjistim, co to je za form.
A tady bych mu dal treba name to cislo. Ale nevim, jestli by to takhle
slo, je to jen velmi teoreticke reseni.
Petr

Ruseni dynamicky vytvorenych buttonu

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 18.1.2006 11:49:58

Takto to najdes podle jmena (pisu z hlavy):

function TMyForm.FindCompByName(const AName: string): TComponent;
Result := nil;
for i := 0 to ComponentCount - 1 do
if SameText(Components[i].Name, AName) then
begin
Result := Components[i];
Break;
end;
end; A pak:
Button := FindCompByName('TL1');
if Button <> nil then
(Button as TLbButton).MyProperty := 'xxxx';

Petrd napsal(a):
> [...]
> nej kliknul, tim jsem skoncil

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 18.1.2006 11:47:58

Ahoj,
jedna z moznosti (kdyz uz to mas tedy pojmenovane i pri vytvareni v
runtime) je metoda TForm.FindComponent.

Wednesday, January 18, 2006, 10:45:53 AM, you wrote:

> [...]

P> znalostech, nedokazi z programu nastavit vlastnost konkretniho buttonu (
P> nebo ho zrusit), ktery jsem pojmenoval napr. TL1 bez toho, ze bych na

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 18.1.2006 12:08:00

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]
>
> Od ostatnich ocekavam nazory, zda by tuto prednasku chteli videt a
> slyset, abych ji tedy pripravil nebo ne.

To vypada taky zajimave - takze ano, ale dal bych ti na to jen 45 minut,
stejne se to pak protahne na celou hodinu :-)

Pokud by byl zajem, tak bych mohl udelat kratkou prednasku o nastroji WiX
ktery slouzi k vytvareni MSI instalaci. A to jak pro Win32 tak .NET aplikace:
http://sourceforge.net/projects/wix/
http://www.tramontana.co.hu/wix/

Petr Vones

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 18.1.2006 12:14:00

> [...]
o nastroji WiX
> ktery slouzi k vytvareni MSI instalaci. A to jak pro Win32

pokud mohu mluvit za sebe, tak spise ne a pokud ano, tak tak
na par minut fakt jen jako ukazku. KER

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 18.1.2006 12:42:03

Ahoj,

Petr Zahradnik napsal(a):
> Posilam obsah me prednasky "Neco malo marketingu pro vyvojare". Za
> hodinu se toho moc nestihne, mozna ani toto vsechno ne, ale snazil
> jsem se vybrat prave to, co je opravdu dulezite pro vyvojare,...

ano, to zni zajimave.

Petr Palicka aka Peca

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 18.1.2006 12:40:02

Ahoj,

Petr Vones napsal(a):
> [...]
> ktery slouzi k vytvareni MSI instalaci. A to jak pro Win32 tak .NET aplikace:

me osobne tvorba MSI instalacek nezajima, pouzivame INNO.

> Petr Vones

Petr Palicka aka Peca

Kompresovanie adresara

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 18.1.2006 13:16:05

Ku spokojnosti http://sourceforge.net/projects/tpabbrevia/ :))

Kompresovanie adresara

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 18.1.2006 13:10:05

[...]

Delphi a Cache, prip. db4o

[*] Vlastislav Cilek <bigvlci(zv)seznam(tec)cz> - 18.1.2006 13:54:08

Zdravim
Nevyviji nekdo aplikaci v Delphi a db systemu Cache nebo db4o? Jak pritom postupovat pri zobrazeni dat v dbgridu, pri zachovani objektoveho pristupu k datum?

Vlasta.

Ruseni dynamicky vytvorenych buttonu

[*] Roman Bradac <roman.bradac(zv)fotoinfo(tec)cz> - 18.1.2006 13:56:08

Na jakkou udalost chces reagovat zmenou buttonu nebo jeho zrusenim?

[*] Petrd <petrd(zv)omega-lbc(tec)cz> - 18.1.2006 14:08:09

diky vsem, uz to funguje, idealni reseni je vyhledani komponenty podle
znameho jmena

petrd
> Na jakkou udalost chces reagovat zmenou buttonu nebo jeho zrusenim?

Ruseni dynamicky vytvorenych buttonu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 18.1.2006 14:26:11

Jo ale v nejakem seznamu, ve kterem mas jen ty butony, FindComponent je na
tohle
konkretne asi vcelku zbytecne, prolejzat vsechno :)

jcl - ExceptionDilaog kde najit chybu?

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 18.1.2006 15:40:16

ExceptionDialog mi vygeneruje nasledujici text s chybou.

Access violation at address 00404206 in module 'Pokus.exe'. Read of address
3A010D53.

Exception class: EAccessViolation
Exception address: 00404206
Stack list, generated 18.01.2006 13:43:56
[00404206] System.(zv)LStrAsg + $2E
[004038DF] System.(zv)HandleAnyException + $33
[00612D10] Zprac_U.NactiData (Line 386, "Zprac_U.pas" + 146) + $D
[0062C9BD] Zprac_U.TZprac.FormActivate (Line 4262, "Zprac_U.pas" + 28) + $0

Zeptam se asi blbe ale kde mam hledat chybu? Prvni dva radky mi nic nerikaji
(System.(zv)LStrAsg a System.(zv)HandleAnyException )

jcl - ExceptionDilaog kde najit chybu?

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 18.1.2006 15:56:17

Zapletal Martin napsal(a):

> [...]
>
>Zeptam se asi blbe ale kde mam hledat chybu? Prvni dva radky mi nic nerikaji
>(System.(zv)LStrAsg a System.(zv)HandleAnyException )

V prvnim radku, ktery ti neco rika, tedy v unite Zprac_U.pas, radek 386,
procedura NactiData

Zobrazuje se vypis volani ulozeny na zasobniku.

Ladislav Stary

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.1.2006 00:02:51

Puvodni zprava ze dne 18.1.2006:

> ano, to zni zajimave.

Takze pro vsechny, ktere zajima prednaska o marketingu - OK, takze u
me neni problem, ja rad prednasku dopripravim, kdyz je zajem. Alespon
se trochu odreagujete od technickych temat, urcite se i poucite v
necem, co kazdy den take potrebujete, a koneckoncu poznate me take z
jineho uhlu pohledu...

Ostatni si uz pripadne vyridte primo s Honzou, kdyz pise ze na 90% :-)

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.1.2006 23:52:50

Puvodni zprava ze dne 18.1.2006:

> Ja si stejne jednou budu muset poridit nejakej gong.
> A pak vypnu mikrofon...

Na Pavla s gongem a vypnutym mikrofonem? :-) Tak mozna jeste nejaky
vykonny prak a hlinene kulicky :-) ale gong...

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 18.1.2006 23:44:49

Jan Sebelik wrote:

> Ja si stejne jednou budu muset poridit nejakej gong.
> A pak vypnu mikrofon...

No treba na FB Conference 2005 byla halda tech poskoku z HK, a ti meli
cedulky s "5min" a "time is over" a tu tam ukazali kazdymu kdo
prednasel. Na 5min reagoval celkem kazdy (Paul Reeves dokonce hned
koncil), Pavel pravda "vyuzil" i "time is over". :)

Ale myslim, ze to byl dobry napad. Muzes to vyzkouset, treba se to osvedci.

--
[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.1.2006 20:22:35

On Wednesday, January 18, 2006 5:02 PM ,
m.zaplik(zv)volny(tec)cz <m.zaplik(zv)volny(tec)cz> wrote:

> nicmene tam evidentne chyba neni. Ten radek obsahuje dosazeni
> jednoho
> stringu do druheho a navic se tento radek predtim provede asi 150
> 000, az potom to zuchne.

operace se stringem je pomerne nebezpecna operace, protoze pri ni
typicky dochazi k pristupu do pameti odkazovane pointerem, pokusu o
dealokaci/realokaci a alokaci pameti. Pokud se nejakym zpusobem s
promennou nezachazi uplne koser nebo se dynamicky string pouziva bez
uvazeni problem nastane.
Podle citovaneho hlaseni dochazi ke cteni pameti, ktera neni
alokovana programem. Cili je mozne, ze neco prepsalo pointr ve
strukture stringu nebo se za string vydava kus pameti, ktery nebyl
jako zaklad stringu inicializovan.

PS: radky identifikovane cislem radku v zobrazenych v hlaseni musi byt
hledany ve zdrojacich ze kterych se execko produkujici chyby skutecne
kompilovalo - jinak cislovani nebude sedet.

D. Toman

> [...]

> tuhle lehce zdvojnasobil, ne? :-)
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Ja si stejne jednou budu muset poridit nejakej gong.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.1.2006 18:02:26

> [...]

> minut, stejne se to pak protahne na celou hodinu :-)

He he, ja neprotahuju :-) To sis me spletl Pavlem Cisarem, ten to

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 18.1.2006 17:16:22

Typoval bych to na preteceni pameti, podivej se, jestli vsechno spravne
uvolnujes. Nebo nejaka rekurze?

Ladislav Stary

m.zaplik(zv)volny(tec)cz napsal(a):

>nicmene tam evidentne chyba neni. Ten radek obsahuje dosazeni jednoho
>stringu do druheho a navic se tento radek predtim provede asi 150 000, az
> [...]

[*] m.zaplik(zv)volny(tec)cz - 18.1.2006 17:02:21

> [...]

> procedura NactiData
>
> Zobrazuje se vypis volani ulozeny na zasobniku.

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 19.1.2006 08:19:28

Nase firma pouziva Cache a delphi ale pres objekty moc ne. Ale myslim ze to
musi byt stejne jak s jakoukoliv SQL databazi.
Pokud chces tak ti poslu na mail adresu na podporu v Praze.

Zvo.

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 19.1.2006 08:45:30

Jak na to tedy mam prijit? Zkusil jsem na to pustit MemProof ale jelikoz se
jedna o zpracovani asi 150 000 vyhradne textovych zaznamu trvalo by to dle
jeho odhadu 38 hodin. To je nerealne. Fakt je ze se zde pracuje vyhradne se
string-y s promenou delkou. Pomohlo by pouzit treba AnsiString?

> [...]
>dealokaci/realokaci a alokaci pameti. Pokud se nejakym zpusobem s
>promennou nezachazi uplne koser nebo se dynamicky string pouziva bez

Delphi a Cache, prip. db4o

> Nevyviji nekdo aplikaci v Delphi a db systemu Cache nebo db4o?
> Jak pritom postupovat pri zobrazeni dat v dbgridu, pri zachovani
> objektoveho pristupu k datum?

To je problem, ktery jsme na nasich kurzech diskutovali mnohokrat.

- svet je objektovy
- pak ho "znasilnime" do relacni databaze
- pak pracne rekonstuujeme jeho objekty v objektove orientovanem nastroji

nebo

- svet je objektovy
- dobre ho zobrazime v objektove databazi
- jenze komponenty (DataSet) klientskeho nastroje jsou stejne urceny pro relacni databaze, takze je nam to k nicemu

Je to problem...
:-(

Osobne jsem toho nazoru, ze aplikacni logika by mela byt implementovana z vetsi casti v databazi. A Cache to pri dodrzeni vsech zasad objektovosti dokonale umi !!!

Zobrazit data z Cache v DBGridu by snad nemel byt problem. Jenze nad objekty z Cache se zase otevira DataSet a ten ma do objektoveho pojeti hodne daleko.

Pro klientske programovani by to tedy asi chtelo nejaky objektovy framework, ktery by sice prisupoval do databaze pres klasicky dataset a umoznil tak data zobrazovat a editovat v beznych komponentach DBGrid, DBEdit a pod., pritom by ale kopiroval objektovou hierarchii z databaze a v teto dedicnosti implementoval prislusne (virtualni) metody.

Cache se pred par lety taky v Belohrade skolilo, to vcetne pristupu k databazi z Delphi.
Skolil Pavel Bezstarosti, viz napr. http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2005013102.
Je to rodily belohradak, mame k sobe tedy hodne blizko a problematiku jsme dosti rozsahle diskutovali.
Jenze okruh zajemcu o tuto technologii byl prilis uzky, takze probehly asi jenom dva nebo tri kurzy.

Nevim, jak na tom v tomto ohledu Cache v soucasne dobe je. Cas jde preci jenom rychle kupredu.
Pokud by byl zajem, muzeme to skoleni zkusit znovu (a po letech jeste lepe).

Jeste dodavam, ze Zbysek Hlinka bude mit na seminari "Belohrad 2006" prednasku na tema "Data Objects: Objektovy pohled na databazi, ktera je interne ulozena na relacni DB". Je to nad relacni databazi, nikoli nad objektovym Cache, jak znel puvodni dotaz. Snad jsem ale vyse vysvetlil, ze zde nejde ani o problem, jak dostat data na klienta z objektove databaze, ani o problem, jak reprezentovat objektova data v relacni databazi. Jde o spolecny problem, totiz jak pracovat s daty objektove na klientovi, kdyz komponenty (at uz z Delphi nebo z .NET) se tomuto pristupu urputne brani.

Diky za otazku, je to zajimavy problem.

Vyrez obrazku

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2006 09:05:32

Zdravim,
mozna mam takovy zacatecnicky dotaz, ale nevite nekdo, jak udelat
vyrez v obrazku a ten pak zvetsit. Staci jen nejake nakopnuti.
Diky
Petr Berek

Delphi a Cache, prip. db4o

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 19.1.2006 09:21:33

Nevim jak Delphi, to jsem uz prestal sledovat, ale komponenty .NET 2 se tomu
nebrani, naopak, jdou tomuto pristupu docela na ruku.

Delphi a Cache, prip. db4o

[*] lukas <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 19.1.2006 09:31:34

> Nevim jak Delphi, to jsem uz prestal sledovat, ale komponenty .NET 2
> se tomu nebrani, naopak, jdou tomuto pristupu docela na ruku.

Ani komponenty z ECO III framworku se tomu nebrani a funguji.

To co moc nefunguje je IDE, ktere ma problemy napr. s kopirovanim techto
komponent (nezachova jejich properties)....

Pred par dny jsem se ptal, zda nekdo nepouziva nejakt framework na perzistenci
objektu, jeden z nich je OpenSource http://www.techinsite.com.au/tiOPF/
Jedna z jeho nevyhod je: Lack of good UI controls

Lukas

Vyrez obrazku

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 19.1.2006 11:15:41

Mrkni na Metodu TCanvas.CopyRect.
Bitmapu lze pak vlozit do TImage, ten zvetsit a nastavit Stretch.
Ale nebude to moc hezke.
Honza