Tisk a nahledy

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 03.7.2006 03:24:55

From: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>

> Tak uz dokazu vyplnovat predmety a znamky. Ted bych rad do sestavy pridal
> tu zadni stranu. Jde to nejak?

Jde. Zalezi na tom, jak je udelana ta prvni strana.

Vaclav Krmela

Problemy zobrazenia menu

[*] Obermaier Petr Ing. OCO <obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 03.7.2006 07:31:12

Ivan Dulgerov <> wrote on Friday, June 30, 2006 7:53 PM:
> Pred casom sa mi stala taka zvlastnost.
> Captiony poloziek v menu v mojich programoch sa
> zobrazuju s bielym pozadim.
> Tyka sa to vsetkych programov pisanych v Delphi.
>
> Dokonca aj Total Commander to robi (mam pocit,
> ze je tiez pisany v Delphi) :-))
>
> Neviete nahodou co to moze sposobovat?

Ahoj,
mam ten samy problem, take bez reseni...

Ale jeste bych rozsiril okruh "postizenych" programu - jedna se o vsechny, ktere pouzivaji standardni systemove menu, tj. napriklad i Notepad, Solitaire...

zdravi
ober

Problemy zobrazenia menu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 03.7.2006 07:19:11

> Pred casom sa mi stala taka zvlastnost.
> Captiony poloziek v menu v mojich programoch sa
> zobrazuju s bielym pozadim.
> Tyka sa to vsetkych programov pisanych v Delphi.

Ahoj,

nemas menu v rezimu OwnerDraw? Ale i kdyby ne, vsiml jsem si toho na WinXP
- konkretne toho, ze ac menu byva v programech sede, tak v clMenu je
nejaka bila barva. Podivej se do Win, jaka barva je prirazena pro menu.
Delphi pak v OwnerDraw rezimu pouzivaly clMenu a menu bylo bile.

David Lebeda

fiskalni tiskarna

Poradil mi jeden kolega, tak to davam dal:

http://www.upos.com.pl/_upload/mix/mf2-win.zip

Najdes na hlavni obrazovce odkaz Pliki do pobrania a tam stahujes prislusnou verzi Pobierz. Je to zastarale, polsky a neodpovida to zcela ceske verzi DLL, ale lepsi nez nic.

Problemy zobrazenia menu

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 03.7.2006 11:50:01

Zdravim

> [...]
>
> Ale jeste bych rozsiril okruh "postizenych" programu - jedna se o vsechny,
> ktere pouzivaji standardni systemove menu, tj. napriklad i Notepad,
*Nooo, takze uz som to "vyriesil".
*Z cireho zufalstva som urobil toto:
1.Kliknut na pracovnu plochu pravym tlacidlom mysi
2.Vybrat "Vlastnosti"
3.Zalozka "Vzhlad"
4.V ComboBoxe "Okna a tlacidla" vybrat
"Vyndows - klasicky styl"
5. Potvrdit OK
*No a potom som znovu obdobnym sposobom
* zapol "Styl Windows XP"
*A uz to facha tak ako ma.
*Akurat netusim preco ;-)

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

Problemy zobrazenia menu

[*] Obermaier Petr Ing. OCO <obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 03.7.2006 13:48:09

Ivan Dulgerov <> wrote on Monday, July 03, 2006 11:50 AM:
> *Nooo, takze uz som to "vyriesil".
> *Z cireho zufalstva som urobil toto:
> *A uz to facha tak ako ma.
> *Akurat netusim preco ;-)

U me toto nezabralo... Zkousel jsem i vyp/zap service "Motivy", taky bez uspechu.

zdravi
ober

OT: TServiceApplication a volani funkci - vyreseno

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 03.7.2006 22:22:45

Ahoj...

omlouvam se ze predchozi mail ohledne omezeni volani funkci, ale pokud by se nekdo
setkal s podobnym problemem, ze pod sluzbou neco nechodi, pak to je priznakem
Interactive... ktery musi byt nastaven na True...
Pozor, sluzba musi byt odinstalovana a znovu instalovana, jinak si vylamete zuby...

Milan

Problem s pouzitim OLE, Win API funkci pod sluzbou

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 03.7.2006 21:34:41

Ahoj...

Mam dost zasadni problem v tom, ze mam kod, ktery monitoruje aktivni
okna ve windows
v ramci sluzby a pri volani funkce GetForegroundWindow se misto handle okna
vraci stale 0.
To same v normalni aplikaci beha a handle se vraci a mohu s nim dale
pracovat.
Podobna vec se deje pri vyuziti OLE serveru IE, ktery ma za ukol podat
svuj interface
browseru. To se zase dari jen v ramci bezne aplikace, pod sluzbou nikoliv.
Poradite mi prosim nekdo v cem by mohl byt problem?
Copak sluzba nemuze tyto funkce bezne pouzit? Je nejak omezena?
Mam pocit, ze to nejak souvisi s kontextem uzivatele, pod kterym to beha,
protoze kdyz ze sluzby zajistim spusteni aplikace, ktera v normalnim
spusteni chodi, pak pote co dostane kontext uzivatele SYSTEM se opakuje to
same a nejde vyuzivat znovu funkce, ktere potrebuji...

Diky za rady...

Milan Kajnar

pamet alokovana ve funkci

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 03.7.2006 21:24:41

No dobre, ale proc nacitas soubor o 10M, kdyz ho nepotrebujes ?
AV se dost dobre osetrit neda, protoze nekdy nastane, nekdy ne !
Spravne by jsi mel ve finaly uvolnovat pouze ty objekty, u kterych dopadlo
vytvareni ok.
V tomto pripade to znamena, ze bud MUSIS inicializovat promenne na nil,
nebo dat try az po vytvoreni objektu.

Kdyz chces vyvolat vyjimku, tak pouzij raise Exception.Create('test');
Co melo delat mem1.Clear; mi vsak zcela unika.

Slavek

> ano vim proc to pada.. protoze to schvalne pada abych si
> otestoval pripadne moznosti co muzou nastat v kodu napriklad..
>
> alokuje pamet?.. no ten test.rar mel 10MB .. aplikace
> zabirala v pameti a ve virtualni pameti o 10MB vice nez na
> zacatku.. jen to mem.free to uvolnilo.

> ze poskodis

pamet alokovana ve funkci

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 03.7.2006 21:12:40

Caf

> [...]

SS> data jineho objektu.

SS> Slavek

SS> PS: Kde se zbytecne alokuje pamet ? Ja na to neprisel.

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 03.7.2006 21:04:39

> [...]

> se neuvolni.. Kde je chyba.. Skousel sem to na ruznych
> spatnych kodech ale pouze u mem1.clear to padne kompletne.

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 03.7.2006 20:50:38

Zdravim konferenci,

resim uvolnovani pameti v jedne sve aplikaci a skousim ruzne
odchycovani vyjimek ve funkcnich..

a narazil sem na tohle

[...]

Pri testu pristupu na neexistujici prvek v array to taky dopadlo dobre..

thx David

SINEA a otaceni textu

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 03.7.2006 15:32:16

From: "OnDraG" <gebakonf(zv)centrum(tec)cz>

> pokud v generatoru sestav u textoveho prvku zadam uhel otoceni jakekoliv
> nenulove cislo, do tisku se
> vykresli vsechny znaky na jedno misto, ale pres sebe. Jsou spravne
> natocene. Netusi nekdo proc tomu
> tak je?

To asi bude chyba. Reklamoval bych to u Siney. S uvedenim cisla verze
generatoru.

Vaclav Krmela

SINEA a otaceni textu

[*] OnDraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 03.7.2006 15:18:15

Zdravim,
[...]
V editoru je vse dobre vykreslene, problem nastava az pri nahledu nebo pri tisku. Zkousel jsem to na
nekolika ruznych tiskarnach a pocitacich.
Zajimave je, ze cca 3-4 roky stara verze SINEy to zvlada v poradku.....

OnDraG

pamet alokovana ve funkci

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 04.7.2006 07:11:25

> [...]
>
> pamet. Jenze pokud pridam mem1.clear; tak to opet spadne ale uz to
> neskoci do finally-end a pamet se neuvolni.. Kde je chyba..

dotazu rozumim. Predne, jak pise Slavek, by melo byt

mem:=Tmemorystream.create;
try
mem.loadfromfile('d:\temp\test.rar');

mem1.loadfromfile('d:\temp\test.rar');

finally
mem.free;
end;

No a k tomu Clear. Samozrejme nevim, ale jde o pokus volat metodu
neexistujiciho objektu - nemuze jit o nahodu, ze se zrovna spusti neco, co
tu aplikaci totalne odrovna? IMHO tyhle typy chyb se ti bezpecne osetrit
nepodari.

David Lebeda

Problem s pouzitim OLE, Win API funkci pod sluzbou

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 04.7.2006 08:15:30

[...]

********************************************************************************************************

Dobry den

Podivejte se na API -> Createprocessasuser... - problem muze byt v tom ze, sluzba nema prirazeno zadne okno okno ani desktop.
(Vyzadat si handle Currentdesktopu a pak oken annem vlozenych).

Petr Koukal.

GovTalk (PVS) z D5

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 04.7.2006 14:29:57

Ahojte,
mate nekdo vyslapnutou komunikaci s PVS z Delphi (v tomto pripade D5)?
Nejake zdrojaky, prilady...
Google mi moc nepomohl, Jyxo mlci, nechce se mi vymyslet kolo, pokud to
nebude nezbytne nutne.

Diky za cokoliv,
Petr Langer

Pavel Vodvarka je mimo kancelar.

[*] vodvarka(zv)hamzova-lecebna(tec)cz - 04.7.2006 19:26:18

Mimo kancelar budu od 04.07.2006 a nevratim se do 24.07.2006.

Na vasi zpravu odpovim, jakmile se vratim. Potrebujete-li neco nutneho,
poslete zpravu kolegum na svt(zv)hamzova-lecebna(tec)cz.

Baraffuv algoritmus pro vypocet trecich sil

[*] Sommer Pavel <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 04.7.2006 18:52:15

Zdravim.

Chtel bych se zeptat, jestli nekdo uspesne naimplementoval rozsireny
Baraffuv algoritmus (sig94) pro vypocet trecich sil (
http://www.cs.cmu.edu/~baraff/papers/sig94.pdf
<http://www.cs.cmu.edu/~baraff/papers/sig94.pdf> ).

Podarilo se mi algoritmus naimplementovat pouze pro system bez trecich
sil.

Dekuji za informaci

Systemove cesty

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 04.7.2006 18:02:12

Podivej se na API funkci ExpandEnvironmentStrings.

Krome toho existuje i jiny zpusob asi takto (viz napr.
http://tipy-a-triky-v-delphi.wz(tec)cz/ )

pidl: PItemIDList;
cesta: array[0..MAX_PATH] of char;
begin
SHGetSpecialFolderLocation(Handle, CSIDL_HISTORY, pidl);
SHGetPathFromIDList(pidl,cesta);
ShowMessage(cesta);
end;

Vlastik

> Ahoj,
>
> existuje funkce, ktera mi vrati spravnou cestu
> z neceho takoveho '%UserProfile%\nejakacesta' ?
>
> Bylo by pekne, kdyby se to tykalo i promennych definovanych v
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User
> Shell Folders
>

> Nebo, existuje nejaky jiny zpusob, jak zjistit cestu ke slozce Dokumenty?

Systemove cesty

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 04.7.2006 17:48:11

Jeste dodam, ze take muzes pouzit GetEnvironmentVariable().

PM

Systemove cesty

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 04.7.2006 17:46:11

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 04.7.2006 17:14:08

[...]

Radim

Systemove cesty

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 05.7.2006 10:17:22

> [...]
> cesta: array[0..MAX_PATH] of char;
> begin
> SHGetSpecialFolderLocation(Handle, CSIDL_HISTORY, pidl);

Ak sa nemylim, to pidl treba este uvolnit (pseudokod v skratke):

SHGetMalloc(m); // var m: IMalloc;
m.Free(pidl);

Kompletny kod najdes v JclShell, GetSpecialFolderLocation.

Firebird zobrazovany sloupec

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 07.7.2006 09:04:34

Ahoj,

potrebuji udelat nasledujici: Mam tabulku ve Firebirdu a sloupec, ktery
obsahuje A nebo N. je mozne zobrazit v DBGridu misto tohoto treba Ano,
Ne (Odeslano, Neodeslano).
Jeste jeden dotaz je ve Firebird promena Boolean? Jak se pouzije.
Zacinam a tohle mi nejak nefunguje.
Delphi 7, Firebird 2

Firebird zobrazovany sloupec

> potrebuji udelat nasledujici: Mam tabulku ve Firebirdu a sloupec, ktery
> obsahuje A nebo N. je mozne zobrazit v DBGridu misto tohoto treba Ano,
> Ne (Odeslano, Neodeslano).
Treba definovat v datasetu "dopocitavane" sloupce a tam si hodnoty takto
"prekladat".
> Jeste jeden dotaz je ve Firebird promena Boolean? Jak se pouzije.
Neni. Proto se pouziva jednoznakovy sloupec, vetsinou s typem definovanym
jako domain. Je vec vkusu jestli v nem jsou A/N, Y/N nebo cokoliv jineho. Me
se nejvic libi 0/1.
Z.Kalhous
kalhous(zv)eu(tec)cz

Firebird zobrazovany sloupec

[*] Votava <mail(zv)votavasw(tec)com> - 07.7.2006 09:40:37

procedure TfrmPlatby.DbGridSinea1DrawColumnCell(Sender: TObject;
const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
State: TGridDrawState);
begin
if (Sender as TDBGridSinea).Fields[4].asInteger='A' then
(Sender as TDBGridSinea).Canvas.TextRect(Rect, Rect.Left + 2,
Rect.Top+2,'ano');

(Sender as TDBGridSinea).DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol,
Column, State);
end;

Votava

delphi(zv)spst(tec)cz napsal(a):

> [...]
>Ne (Odeslano, Neodeslano).
>Jeste jeden dotaz je ve Firebird promena Boolean? Jak se pouzije.

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 07.7.2006 09:48:37

Kalhous napsal(a):
> Treba definovat v datasetu "dopocitavane" sloupce a tam si hodnoty takto
> "prekladat".

Pripadne v DBGridu osetrit udalost OnDrawColumnCell a tam si tento konkretni sloupec
prekladat sam a vykreslovat misto "A" "Ano" a misto "N" "Ne" jak chces.

Tom

Firebird zobrazovany sloupec

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 07.7.2006 09:58:38

Aho,j

> [...]
>
> potrebuji udelat nasledujici: Mam tabulku ve Firebirdu a sloupec, ktery
> obsahuje A nebo N. je mozne zobrazit v DBGridu misto tohoto treba Ano,

primo v dotazu muze pouzit CASE a hodnoty A/N si nahradit
pozadovanymi vyrazy. Dalsi moznosti je pouzit udalost pole
OnGetText/OnSetText + OnValidate.

> Jeste jeden dotaz je ve Firebird promena Boolean? Jak se pouzije.
> Zacinam a tohle mi nejak nefunguje.

Ne. My (ve firme) pouzivame vlastni domeny BoolA a BoolN, ktere se
lisi default hodnotou, definovane jako Char (1), povolene hodnoty A a N.
Uz to tak mame zadratovane ve frameworku, ale dnes bych spis volil
SmallInt 0/1.

Firebird zobrazovany sloupec

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 07.7.2006 10:30:41

Kalhous napsal(a):
> Treba definovat v datasetu "dopocitavane" sloupce a tam si hodnoty takto
> "prekladat".

Omlouvam se, ale jak jsem napsal zac(inam a netu?im tedy jak se v
datasetu provede dopoc(itani. Mu*?ete mi kousic(ek kodu ukazat.
Pr(edem dekuji
Jirka

Firebird zobrazovany sloupec

[*] talpa(zv)suchdol(tec)net <aldik(zv)quick(tec)cz> - 08.7.2006 08:38:13

pozor tohle ale funguje jen na 1.5 a vyse;-) 1.0 to neumi.

Ales
Jiri Cincura napsal(a):
> Nebylo by lepsi pouzit neco jako (syntax kdyztak dolad):
>
> select
> case
> when sloupec = 'A' then 'Ano'
> else 'Ne'
> end,
> dalsi_sloupec

Firebird zobrazovany sloupec

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 07.7.2006 23:45:35

[...]

http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Komponenta na rc

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 07.7.2006 22:49:31

Puvodni zprava ze dne 7.7.2006:

> Zdravim, nevite nekdo o nejake komponente, ktera by vypadala jako
> edit jen by byla uzpusobena na vkladani rodneho cisla? Pokud mozno
> free.

TMaskEdit treba.

Komponenta na rc

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 07.7.2006 22:33:30

Zdravim,
nevite nekdo o nejake komponente, ktera by vypadala jako edit jen by byla
uzpusobena na vkladani rodneho cisla? Pokud mozno free.
Petr

Firebird zobrazovany sloupec

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 07.7.2006 11:08:44

> Omlouvam se, ale jak jsem napsal zac(inam a netu?im tedy jak se v
> datasetu provede dopoc(itani. Mu*?ete mi kousic(ek kodu ukazat.
> Pr(edem dekuji
> Jirka

1.Dvojklik na dataset
2. Ctrl+N, pole typu String, calculated, nazev treba C_SLOUPEC
3. V onCalcFields prislusneho datasetu napr.
If (mujDSSloupec.AsString='A') then
mujDSC_SLOUPEC.AsString := 'ANO'
else mujDSC_SLOUPEC.AsString := 'NE';

Pokud pouzijes napr. SMDBgrid, a nadefinujes si kalkulovane pole jako
Boolean ,muzes pak v gridu zobrazit pole jako checkbox.

MB

Problem s polem

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.7.2006 14:14:14

Zdravim,
mam takovy zacatecnicky dotaz. Chci udelat konstantu, ktera je vsak pole a
priradit ji nazvy mesicu. Kdyz jsem to zkousel, tak mi to napsalo, ze
pozaduje ordinalni typ. Tak jsem to zkusil udelat jako promennou, ale kdyz
jsem ji priradil pole stringu, tak mi to napsalo ten sam problem.
Muzete mi nekdo poradit?
Petr

var mesice:array[0..11]of string;
begin
mesice:=['Leden', 'Unor', 'Brezen', 'Duben', 'Kveten', 'Cerven', 'Cervenec',
'Srpen', 'Zari', 'Rijen', 'Listopad', 'Prosinec'];
end;

Problem s polem

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 09.7.2006 15:00:18

> [...]
> mesice:=['Leden', 'Unor', 'Brezen', 'Duben', 'Kveten', 'Cerven',
> 'Cervenec', 'Srpen', 'Zari', 'Rijen', 'Listopad', 'Prosinec'];

*Zdravim.
*Asi potrebujes toto :

const mesice :array[0..11] of string =
('Leden','Unor','Brezen','Duben','Kveten','Cerven',
'Cervenec','Srpen','Zari','Rijen','Listopad','Prosinec');

begin

...... tvoja procedura.....

J.Straku 12
969 00 Banska Stiavnica
SLOVAK REPUBLIC
tel : 00421 - 045/6920428
mail : idulgerov(zv)smware.sk
www : http://www.smware.sk

Jmeno pro docasny soubor

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 10.7.2006 09:01:33

Ahoj,
potrebuji nejak generovat docasne jmeno pro soubor v adresari temp.
Existuje nejaka fce nebo si musim neco napsat?
Delphi 7

Firebird - zmena hesla

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 10.7.2006 09:21:35

Ahoj,
je mozne provest zmenu hesla jiz vytvorene databaze (Firebird 2)? Jak se
pouzije ALTER DATABASE nebo to mohu udelat zapisem do komponenty v Delphi 7?

Jmeno pro docasny soubor

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 10.7.2006 09:07:33

FileGetTempName z JclFileUtils

delphi(zv)spst(tec)cz napsal(a):
> potrebuji nejak generovat docasne jmeno pro soubor v adresari temp.
> Jirka

Firebird trigger-generator

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 10.7.2006 09:07:33

Ahoj

Mam tabulku, generator a trigger. Kdyz vkladam nova data pomoci SQL tak
vse funguje tak jak ma.

CREATE GENERATOR GEN_TEMP_ID;
SET GENERATOR GEN_TEMP_ID TO 0;

CREATE TABLE TEMPWPARAM(
ID T_ID PRIMARY KEY,
WPARAM T_ID
);

CREATE TRIGGER TG_GEN_TEMP_ID FOR TEMPWPARAM
BEFORE INSERT
POSITION 0
IF ( new.ID IS NULL ) THEN
new.ID = GEN_ID(GEN_TEMP_ID, 1 );
END !!

toto funguje INSERT INTO TEMPWPARAM ( WPARAM ) VALUES( hodnota); za ID
doplnuje generator.
V okamziku, kdy pouziji Delphi 7 nastane problem s nevyplnenym ID.

Table.Insert;
// FieldByName('ID').AsInteger := CO SEM; tento radek jsem nechtel
uvadet. Domnival jsem se, ze doplni generator
// musi tady ten radek byt. Jak vnutim parametru ID hodnotu
generatoru. Nebo si musim udelat svoje vlasni pocitadlo v programu
Table.FieldByName('WParam').AsInteger := hodnota;
Table.Post;

Firebird - zmena hesla

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 10.7.2006 09:03:33

Ahoj,
je mozne provest zmenu hesla jiz vytvorene databaze (Firebird 2)?
Delphi 7.

Interbase 7.x, ignorovanie medzier

[*] Ivan Kozak <ivan(zv)boucek(tec)cz> - 10.7.2006 11:25:43

Dobry den, neviete niekte, ako by som mohol vyhladat (ci uz ako CONTAINING
alebo STARTS) v Interbase 7.x vsetky zaznamy, rovne danemu retazcu, ale tak,
ze by sa v zaznamoch IGNOROVALI MEDZERY? Existuje nejaka SQL funkcia, ktora
ma na vstupe retazec a na vystupe vracia retaze bez medzier?
Dakujem. Ivan Kozak

Firebird trigger-generator

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 10.7.2006 13:17:52

> // musi tady ten radek byt. Jak vnutim parametru ID hodnotu
> generatoru. Nebo si musim udelat svoje vlasni pocitadlo v programu
> Table.FieldByName('WParam').AsInteger := hodnota;
> Table.Post;

Ja myslim, ze rozumna cesta je stahnout ID na klient a vlozit ho uz zde. To
ID mozna stejne potrebujes znat, a v opacnem pripade bys musel hned po
vlozeni udelat refresh, abys ho zjistil.

SELECT GEN_ID('generator',1) FROM RDB$DATABASE

MB

Firebird trigger-generator

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 10.7.2006 13:01:50

Zkus toto
FieldByName('ID').Clear;
FieldByName('ID').Requiered := False;

> [...]
> generatoru. Nebo si musim udelat svoje vlasni pocitadlo v programu
> Table.FieldByName('WParam').AsInteger := hodnota;

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 10.7.2006 13:01:51

Nejlepsi reseni je prepsat si metodu gettext na fieldu, pokud si
prepises i settext muze tam uzivatel i to ano/ne zadat.

Ja osobne jsem si udelal potomka TDBGrid kde mam prepsane prekleslovani
tak, ze pokud je sloupec boolean tak se tam kresli checkbox

> [...]
> Ne (Odeslano, Neodeslano).
> Jeste jeden dotaz je ve Firebird promena Boolean? Jak se pouzije.

Firebird - zmena hesla

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 10.7.2006 13:01:51

Heslo nesouvisi s databazi. Musis uzivatei zmenit heslo na Firebird
serever. s konkretni databazi to nijak nesouvisi.

delphi(zv)spst(tec)cz napsal(a):
> Ahoj,
> je mozne provest zmenu hesla jiz vytvorene databaze (Firebird 2)?
> [...]

Delphi a RS232

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 10.7.2006 21:42:26

Joe wrote:

> zdravim, snazim se poslat neco na seriak a vzdy my zatuhne proces na
> writeFile a pritom sem to prepsal z C a tam mi to facha v poho.

Asi umis lip C nez Delphi ;-)

Nelustil jsem to cely, ale na prvni pohled mas spatne volani
WriteFile: Borland byl pri prepisu C-kovskych headeru
nekonzistentni a nekde v prototypech funkci pouziva pointery
jako v C a SDK, jinde untyped parametry (viz Help)
jako v tomto pripade:

function WriteFile(hFile:THandle; const Buffer;
^^^^^^^^^^^^^
nNumberOfBytesToWrite:DWORD; var lpNumberOfBytesWritten:DWORD;
lpOverlapped: POverlapped): BOOL; stdcall;

Takze je v tom bordel a musi se na to davat pozor,
protoze to typova kontrola pri prekladu neodhali,
ale prekladac pri volani funkce udela automaticky referenci
na promennou a ten pointer, ktery se fyzicky predava,
z toho udela skryte.

Takze ve skutecnosti predavas void**.

Bud to musis pri volani dereferovat a nebo to cele
napsat trochu vic pascalsky :-)

HTH, pf

Priorita aplikace

Ahoj, jak nastavim programove prioritu aplikace, tak jak to lze udelat pomoci TaskManageru?

D7, WinXP, Win2000

Delphi a RS232

[*] Joe <waking(zv)centrum(tec)cz> - 10.7.2006 18:52:15

zdravim, snazim se poslat neco na seriak a vzdy my zatuhne proces na
writeFile a pritom sem to prepsal z C a tam mi to facha v poho.
uvadim 3 fce, prosim nevedel by nekdo kde je zak.pes?(cteni z portu
facha v pohode, program zatuhava i kdyz chci nastavit RTS)
Dik.

procedure PortWrite (hPort:Thandle;Data: char);
var
dw : DWORD;
pData: ^char;
d:char;
begin
pData:=(zv)d;
d:='a';
WriteFile (hPort,pData,1,dw,nil)
end;

function PortReadThread (Ukaz : pointer) : DWORD;
var
p : PPrijem;
data : char;
dwCommModemStatus,dwBytesTransferred : DWORD;
begin
p:=Ukaz;
SetCommMask (hPort, EV_RXCHAR or EV_CTS or EV_DSR or EV_RLSD or EV_RING);

while (hPort <> INVALID_HANDLE_VALUE) do
begin
WaitCommEvent (hPort, dwCommModemStatus, 0);
SetCommMask (hPort, EV_RXCHAR or EV_CTS or EV_DSR or EV_RING);
if ((dwCommModemStatus) and (EV_RXCHAR))>0 then
while (1=1) do
begin
ReadFile (hPort, Data, 1, dwBytesTransferred, 0);
if (dwBytesTransferred = 1) then
begin
p.nesahat:=1;
p.data[p.prijato]:=data;
inc(p.prijato);
if (p.prijato=250) then p.prijato:=0;
p.nesahat:=0;
GetCommModemStatus (hPort, dwCommModemStatus);
result := 0;
end;

function PortInitialize (portik : string) : boolean;
var
dwError,dwThreadID: DWORD;
PortDCB : DCB;
CommTimeouts : TCOMMTIMEOUTS;
hReadThread : THANDLE;
begin
portik:=portik+#0;
hPort := CreateFile ((zv)portik[1], GENERIC_READ or GENERIC_WRITE, 0,
nil, OPEN_EXISTING,FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);

if ( hPort = INVALID_HANDLE_VALUE ) then
begin
ShowMessage ('Unable to open the port');
dwError := GetLastError ();
result := FALSE;

PortDCB.DCBlength := sizeof (DCB);

GetCommState (hPort, PortDCB);
PortDCB.BaudRate := dwBaud[Form1.CBaud.ItemIndex];
PortDCB.ByteSize := form1.CData.ItemIndex+5;
PortDCB.Parity := form1.CParity.ItemIndex;
PortDCB.StopBits := form1.CStop.ItemIndex;
if not(SetCommState (hPort, PortDCB)) then
begin
ShowMessage ('Unable to configure the serial port');
dwError := GetLastError ();
result := FALSE;

GetCommTimeouts (hPort, CommTimeouts);
CommTimeouts.ReadIntervalTimeout := MAXDWORD;
CommTimeouts.ReadTotalTimeoutMultiplier := 0;
CommTimeouts.ReadTotalTimeoutConstant := 0;
CommTimeouts.WriteTotalTimeoutMultiplier := 10;
CommTimeouts.WriteTotalTimeoutConstant := 1000;
if not(SetCommTimeouts (hPort, CommTimeouts)) then
begin
ShowMessage ('Unable to set the time-out parameters');
dwError := GetLastError ();
result := FALSE;

hReadThread := BeginThread (NIL, 0, (zv)PortReadThread, pP, 0, dwThreadID);
if hReadThread<>0 then
begin
CloseHandle (hReadThread);
ShowMessage ('Unable to create the read thread');
dwError := GetLastError ();
result := FALSE;
result := TRUE;
end;

Firebird - zmena hesla

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 10.7.2006 22:22:30

Mrkni na gsec utilitu, tim to muzes zmenit.

Samozrejme muzes pouzit i volani API FB a/nebo pripojit je na security DB primo.

http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Firebird trigger-generator

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 10.7.2006 22:20:29

On 10.7.2006 9:07 delphi(zv)spst(tec)cz wrote:
> [...]
> // FieldByName('ID').AsInteger := CO SEM; tento radek jsem nechtel
> uvadet. Domnival jsem se, ze doplni generator

Doplni, ale nesmis tam mit tu podminku "IF ( new.ID IS NULL ) THEN", bud ji
den pryc z triggeru a nebo sem dej treba -1 a ten trigger to stejne prepise.

Firebird(CZ): http://groups.google.com/group/firebird_cz

On 10.7.2006 11:25 Ivan Kozak wrote:
> [...]
> ze by sa v zaznamoch IGNOROVALI MEDZERY? Existuje nejaka SQL funkcia, ktora
> ma na vstupe retazec a na vystupe vracia retaze bez medzier?

Primo funkce neni. Jedine si napsat SP.

BTW na co to ma slouzit?

http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Delphi a RS232

[*] Joe <waking(zv)centrum(tec)cz> - 10.7.2006 23:54:36

Dik za odpoved, ale jsem z toho trozku ..........

Jedu v delfi podle manualu

BOOL WriteFile(

HANDLE hFile, // handle to file to write to
LPCVOID lpBuffer, // pointer to data to write to file
DWORD nNumberOfBytesToWrite, // number of bytes to write
LPDWORD lpNumberOfBytesWritten, // pointer to number of bytes
written
LPOVERLAPPED lpOverlapped // pointer to structure needed for
overlapped I/O
);

A volam WriteFile(hPort,pData,1,dw,0)
kde
hPort je THANDLE
pData je pointer na char
dw je DWORD tu se to podle manualu lisi ma to byt pointer na
DWORD, ale pointer my nesezere prekladac...

zkusil jsem i
WriteFile(THANDLE(hPort),pData,1,DWORD(pdw),0)
kde pDw je pointer na DWORD....

Petr Fejfar napsal(a):
> [...]
> z toho udela skryte.
>
> Takze ve skutecnosti predavas void**.
>
> Bud to musis pri volani dereferovat a nebo to cele

Delphi a RS232

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2006 07:31:07

Joe napsal(a):
> [...]
> written
> LPOVERLAPPED lpOverlapped // pointer to structure needed for

staci se podivat do windows.pas

function WriteFile(hFile: THandle; const Buffer; nNumberOfBytesToWrite: DWORD;
var lpNumberOfBytesWritten: DWORD; lpOverlapped: POverlapped): BOOL; stdcall;

Firebird zobrazovany sloupec

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.7.2006 08:05:10

> Pripadne v DBGridu osetrit udalost OnDrawColumnCell a tam si tento
> konkretni sloupec prekladat sam a vykreslovat misto "A" "Ano" a misto "N"
> "Ne" jak chces.

To je mozne reseni, ale preklad na urovni fieldu - calculated pole nebo
OnGetText na puvodnim ma tu prednost, ze prelozenou hodnotu mas k
dispozici i mimo grid - napr. ji umi zpracovat tiskovy generator apod.

David Lebeda

Firebird zobrazovany sloupec

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.7.2006 08:01:09

> [...]
> Jak se pouzije. Zacinam a tohle mi nejak nefunguje. Delphi 7, Firebird 2

procetl jsem si rady z ostatnich mailu. Protoze nevim, jake dalsi umysly
ci pouziti uvedeneho pole sloupce mas (bude se ti hodit prevod na Boolean
field kvuli dbcheckboxu ci z jinych duvodu? atd.)

1) TBooleanField ma property tusim DisplayValues, ktera umozni zadat, co
se ma zobrazit pri True/False. Takze jednou cestou je calculated pole typu
Boolean a na nem nastavit DisplayValues (a pripadne operativne menit).

2) Nebo u klasickeho fieldu obslouzit udalost OnGetText - univerzalni
reseni.

Osobne bych "preklad" hodnot nedelal na strane databaze (tj. pomoci case v
selectu apod.), protoze jde o vec klienta. Pri pouziti nektereho z
uvedenych postupu mas v jednom fieldu soucasne k dispozici originalni i
zobrazovany text (original - AsString, zobrazovany - DisplayText).

David Lebeda

Problem s polem

[*] OnDraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 11.7.2006 08:35:12

Jinak pole s nazvy mesicu mas nactene z Windows v promenne LongMonthNames v unite SysUtils

OnDraG

Ivan Dulgerov napsal(a):

> const mesice :array[0..11] of string =
> ('Leden','Unor','Brezen','Duben','Kveten','Cerven',
> 'Cervenec','Srpen','Zari','Rijen','Listopad','Prosinec');

Zmena hesla SYSDBA

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 11.7.2006 08:59:16

Ahoj

jak pomoci Delphi provedu zmenu hesla uzivatele SYSDBA v Firebird 2.

Priorita aplikace

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2006 09:07:17

Takhle se da nastavit priorita tve aplikaci:

case PriorityBar.Value of
1 : SetPriorityClass(GetCurrentProcess(), IDLE_PRIORITY_CLASS);
2 : SetPriorityClass(GetCurrentProcess(), NORMAL_PRIORITY_CLASS);
3 : SetPriorityClass(GetCurrentProcess(), HIGH_PRIORITY_CLASS);
4 : SetPriorityClass(GetCurrentProcess(), REALTIME_PRIORITY_CLASS);

From: "Michal Adler" <delphi(zv)media3(tec)cz>
> [...]
> nejaky typ na jinou spolehlivou free komponentu pro Delphi7, tak bych byl
> taky moc vdecny (bohuzel DSPACK ma ten samy problem s neuvolnovanim

Neni spis problem v pouzitem kodeku ?

Petr Vones

Vyhodnoceni isNull

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 11.7.2006 10:45:24

Ahoj,

> [...]
>
> Ale u nekterych polozek (typ int v MS SQL), presto ze jsou
> null mi Delphi vraci hodnotu 0.

co zkusit: VarIsNull(Fields[0].AsVariant)

[*] OnDraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 11.7.2006 12:13:31

vysledek funkce AsInteger je Integer, tak to nemuze vracet True..

petr palicka napsal(a):
> Ahoj,
>
> spravne by to melo vracet True, protoze je to null a ne 0, to ze je
> to v Delphi takto zimplementovany, jeste neznamena, ze je to spravne.

Vyhodnoceni isNull

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2006 12:25:32

Ahoj,

OnDraG napsal(a):
> vysledek funkce AsInteger je Integer, tak to nemuze vracet True..

jo jasne, ale IsNull je metoda objektu TField a ted si teda nejsem
100% jisty, jestli u TStringField nebo u TIntegerField vraci vzdy False,
i kdyz by tam melo byta True. Musel bych si to proklepnout, ale vim, ze
jsem od pouzivani metody IsNull upoustel, jelikoz ne vzdy mi vracela
spravny vysledek.

Peca

Problem s prehravanim videa

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 11.7.2006 12:41:33

From: <delphi(zv)media3(tec)cz>
> myslis ze by DivX6 v sobe mela takovyto fatalni bug? vyzkousim to tedy s
> DivX pro, ale pokud to bude jak si myslis ty, tak to zrejme muj problem

Spis bych nejdriv zkusil nejaky normalni format a tim i kodek (takovy co se
dodava primo s WMP) zda-li neni chyba nekde jinde.

Petr Vones

Vyhodnoceni isNull

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 11.7.2006 13:37:38

A pri pouziti jake funkce ti to vraci tu nulu? Nevolas to jako
Field.AsInteger? V takovym pripade to skutecne vraci 0 pokud je pole NULL,
analogicky prazdny string jedna-li se o stringovou promennou. Ja obvykle
testuju zda FieldByName('nazev').Value=NULL, zatim jsem na problemy
nenarazil. D6prof, WXP, databaze nejcasteji MySQL 4.0.x.

Jirka Matejka

> [...]
> Delphi si toto mohu otestovat If Fields[0].isNull.
>
> Ale u nekterych polozek (typ int v MS SQL), presto ze jsou null mi Delphi

[*] delphi(zv)media3(tec)cz - 11.7.2006 14:29:41

tak bohuzel v kodeku to zrejme nebude.....dela to i s DivX PRO. to
uvolnovani pameti bude delat nejake spatne zachazeni s komponentou
windowsmwdiaplayer...jenze na netu neni nikde ani zadny priklad jak takovy
stav osetrit. vsude je to stejne tak jak to pouzivam. to znamena pouze
play-stop-close.

nemas(te) jeste nejaky napad ;-( ?

m.
> Spis bych nejdriv zkusil nejaky normalni format a tim i kodek (takovy co
> se
> dodava primo s WMP) zda-li neni chyba nekde jinde.
>
> Petr Vones

problem se tmimemess ze synapse

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 11.7.2006 14:47:43

Zdravim konferenci

uz nejakou dobu pouzivam skvele komponenty od Synapse

a mam aplikace ve tkere pro nacteni a praci s emailem pouzivam
Tmimemess a mam docela problemy s uvolnovanim pameti..

var
msg:TMimeMsg;
begin

msg:=TMimeMess.Create;
{Zde ma aplikce alokovano 26608 virualni pameti}

msg.Lines.LoadFromFile(strRootDir+'data.eml');

{Zde ma aplikce alokovano 65968 virualni pameti}

msg.DecodeMessage;
{Zde ma aplikce alokovano 65968 virualni pameti}

vSubject:=msg.Header.Subject;

dalsi kod

for i:=0 to msg.MessagePart.GetSubPartCount-1 do
begin
msg.MessagePart.GetSubPart(i).clear;
end;

msg.Clear;

msg.flines.clear;
{Zde ma aplikce alokovano 65968 virualni pameti}

msg.destroy;
{Zde ma aplikce alokovano 46288 virualni pameti}

end;

Nacitam 17MB email aby bylo hezky videt co to dela s pameti.
vubec to nechapu.. jakmile zavolam msg.flines.clear; po loadfromfile
tak pamet spadne spatky na 26608. Ale pokud to zavolam po
msg.decodemessage tak se tak uz nestane..

pouzivam posledni verze synapse, delphi 7

Diky David..

Problem s prehravanim videa

> nemas(te) jeste nejaky napad ;-( ?

My vo firme pouzivame komponentu DSPack
http://www.progdigy.com/modules.php?name=DSPack

Marian Stevlik (Michal)
IS programmer / developer

web: www.gamo.sk
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
tel: +421 48 4372098, 4137935, 4372111
gsm: +421 905 462010
icq: 38493645
skype: majklbb

Jak se z klient. aplikace psane v Delphi pripojit

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2006 14:57:44

Dobry den,

prosim muze mi nekdo poradit, jak se muzu pripojit k databazi Firebird 1.5, ktera se vsak nachazi na serveru v siti? Klientska aplikace pouziva komponenty k praci s daty jako IBDatabase, IBSQL, IBQuery,... Jen se potrebuji k te vzalene DB pripojit pres si't a pracovat s ni. Myslim, ze to snad neni nic sloziteho. Prosim poradi nekdo?

Zdravi M. Pojsl

Jak se z klient. aplikace psane v Delphi pripojit

[*] FM <fabtech(zv)fabtech.sk> - 11.7.2006 15:13:45

Database.DBName:=server:directory

Pr.
server je 192.168.1.1
databaza z pohladu servera d:\data\data.fdb
potom

Database.DBName:=192.168.1.1:d:\data\data.fdb

Toto si myslel ?

FM

> [...]
> potrebuji k te vzalene DB pripojit pres si't a pracovat s ni. Myslim, ze
> to snad neni nic sloziteho. Prosim poradi nekdo?

Firebird: Object is in use

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 11.7.2006 19:18:03

Diky moc za odpoved. A bude (je) to nejak resene ve 2.0?

--
Kompletni vedeni ucetnictvi i danove evidence. http://im.impact.as/sign/fa-ucto/

FB a hodnota Float se statisicinami, ktere tam nem

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 11.7.2006 18:46:01

ja bych to zadani zjednodusil. Potrebuji to na zadani ujete vzdalenosti do
spec. knihy jizd. Rozsah 0 - 9999.999 km. presnost by mela byt na metry,
tzn. 0.000. Vetsi presnost nepotrebuji a nechci, aby tam byly jakekoliv
zbytky.

Otazka tedy zni: je lepsi pouzit NUMERIC, nebo DECIMAL. Potrebuji, aby
scitaci a odcitaci a nasobici operace "nepridavali" dalsi statisicinky. A
pro tento pripad bude spravny zapis typu v SQL definici DECIMAL(7,3)?

Muzu nyni (protoze klienti jiz maji data) pro konverzi z typu FLOAT na
DECIMAL(7,3) pouzit nejlepe:

ALTER TABLE Jizdy ALTER COLUMN Vzdalenost TYPE DECIMAL(7,3)?

Petr Svejda

Tak je to obracene, problem je na strane DB, zrejme je pouzit datovy typ
FLOAT, coz je (skoro) to same jako single a proto to funguje spatne. Reseni
je DOUBLE PRECISION nebo jiz zmineny NUMERIC nebo DECIMAL.

Zbyva dodat, ze i kdyz se pouzije NUMERIC(10,10) a priradi se to do promenne
single, tak z toho zase bude 67,8000030517578

Firebird: Object is in use

> [...]

Zbyva dodat, ze i kdyz se pouzije NUMERIC(10,10) a priradi se to do promenne
single, tak z toho zase bude 67,8000030517578

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 11.7.2006 18:21:58

Existuje nejake pravidlo, k jakym zmenam v DDL ve Firebirdu je treba
unikatni pristup?

Jedna se mi o automaticky upgrade DB, ktery neprojde, kdyz obsahuje treba
'alter table xx add constraint fk_xx_yy references...' a jsou k DB pripojeni
jeste jini uzivatele (Table yy is in use). Lze rici, kdy je unikatni
pristup nezbytny (aut.upgrade musi pred spustenim scriptu provest DB
shutdown) a ktere zmeny lze provadet za chodu?

A jak je to vlastne s MGA, ta by mela umoznit za chodu vse, nebo se mylim?

Predem vrele diky. VD. (D7Prof, FB1.5, WXP)

--
Potrebujete pripojit server nebo vystavit internetove stranky? http://im.impact.as/sign/zone-hosting/

FB a hodnota Float se statisicinami, ktere tam nem

> Do Edit1 zadam napr. hodnotu "67.8".
>
> Problem spociva v tom, ze pri znovunacteni hodnoty do Editu se zobrazi
> hodnota "67,8000030517578". Predpokladam, ze problem neni v tom, ze
> nepouzivam funkce na zaokrouhleni, ale treba volim spatny typ, popr.
> postup.

Problem spociva v tom, ze 67.8 mate zrejme v datovem typu single a ten 67.8
neumi pojmout.

var s:single;

s:=67.8;
s:=s-67.8;

ted je s = 3,051757858e-06

Petr Svejda wrote:
> Vytvarim tabulku ve FB 1.5 (WinXP, Delphi 7 Pro), ve ktere mam pole
> VZDALENOST typu Float.
>
> pro ukladani hodnot pouzivam prikaz:
>
> FieldByName('VZDALENOST').AsFloat := StrToFloat(Edit1.Text);
>
> analogicky pro nacitani do Editu prikaz:
>
> Edit1.Text := FloatToStr(FieldByName('VZDALENOST').AsFloat);
>
> Do Edit1 zadam napr. hodnotu "67.8".
>
> Problem spociva v tom, ze pri znovunacteni hodnoty do Editu se zobrazi
> hodnota "67,8000030517578". Predpokladam, ze problem neni v tom, ze
> nepouzivam funkce na zaokrouhleni, ale treba volim spatny typ, popr. postup.
> [...]

Problem spociva v tom, ze hodnoty typu float a double precision jsou
ukladana v exponencialnim tvaru. Pro presnou aritmetiku jsou tu datove
typy decimal a numeric, kde se pocet platnych cisel celkem a v desetine
casti presne specifikuje.

IBPhoenix

FB a hodnota Float se statisicinami, ktere tam nem

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 11.7.2006 17:39:55

[...]

ISOFT

www.isoft(tec)cz
www.znalosti(tec)cz

Firebird: Object is in use

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2006 20:26:08

Ahoj,

viktordoubek(zv)volny(tec)cz napsal(a):
> [...]
> pristup nezbytny (aut.upgrade musi pred spustenim scriptu provest DB
> shutdown) a ktere zmeny lze provadet za chodu?

ja zakazniky varuju, ze musi ukoncit vsechny programy na vsech
stanicich, ktere s databazi pracuji. Jeste pro sychr zalohu. Potom nemam
zadny problem.

Peca

FB a hodnota Float se statisicinami, ktere tam nem

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2006 20:22:08

Ahoj

Petr Svejda napsal(a):
> [...]
> zbytky.
>
> Otazka tedy zni: je lepsi pouzit NUMERIC, nebo DECIMAL.

Pouzij NUMERIC. blizsi rozdil mezi DECIMAL A NUMERIC je v
dokumentaci, ale je v tom, ze NUMERIC drzi _presne_ cislice se zadanou
presnoi, zatimco DECIMAL _nejmene_ se zadanou presnosti.

> scitaci a odcitaci a nasobici operace "nepridavali" dalsi statisicinky. A
> pro tento pripad bude spravny zapis typu v SQL definici DECIMAL(7,3)?

NUMERIC(7,3)

> Muzu nyni (protoze klienti jiz maji data) pro konverzi z typu FLOAT na
> DECIMAL(7,3) pouzit nejlepe:
>
> ALTER TABLE Jizdy ALTER COLUMN Vzdalenost TYPE DECIMAL(7,3)?

Tohle si spust doma na tesvacich date, at vidis, co to provede. V
nejhorsim budes muset ytvorit pomocny slupec, preklepa hodnty a
prejmenova sloupec. Bacha na zavislosti.

> Petr Svejda

Peca

Delphi5 a MySQL5

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 12.7.2006 06:32:50

Zdravim *,

v Delphi 5 prof. uz delsi dobu pouzivam pro pristup k MySQL knihovnu
ZEOSLIB. Ale v posledni dobe mam s ni problemy... A posledni verze
6.5.1a z 13.10.2005 v D5 ani nefunguje, "rozchodil" jsem si ji sam, ale
jeji funkcnost se mi nezda, napr. ulozene procedury v MySQL5 mi zatim
porad nefunguji... tak jsem se vratil k ZEOSLIB verze 6.5.1a z
14.11.2004, ale rad bych pouzival MySQL5 naplno (vcetne uloz.procedur
atd.)...

Muzete mi doporucit nejakou jinou kvalitni knihovnu (i komercni) pro
pristup k databazi MySQL z Delphi 5 prof. ?

Dekuji
Martin Pavera

Udalost pri vytvoreni aplikace

[*] Martin Stanek <all.stuff(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2006 23:04:19

Mozna nemyslis uplne tohle, ale napr. :

Forms,
Unit1 in 'Unit1.pas' {FormMain},
HtmlParser in 'HtmlParser.pas';

{$R *.res}

// semhle muzes dat kod, ktery se provede jeste pred vytvorenim formulare
Application.CreateForm(TFormMain, FormMain);

|--
|Behalf Of Petr Berek
|

|Zdravim,
|existuje nejaka udalost, ktera se vyvola pri vytvoreni aplikace, respektive
|procesu. Nemyslim tim FormCreate.
|Petr
|--

Udalost pri vytvoreni aplikace

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 11.7.2006 22:58:19

On 11.7.2006 22:36 Petr Berek wrote:
> Zdravim,
> existuje nejaka udalost, ktera se vyvola pri vytvoreni aplikace, respektive
> procesu. Nemyslim tim FormCreate.
> Petr

Spis by to chtelo rici co povazujes za spusteni app. Nacteni do pameti?
provedeni prvni instrukce? Po zavedeni vsech modulu? ...

http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Udalost pri vytvoreni aplikace

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2006 22:36:17

Zdravim,
existuje nejaka udalost, ktera se vyvola pri vytvoreni aplikace, respektive
procesu. Nemyslim tim FormCreate.
Petr

OT: Vytvoreni emailu s ukolem

[*] developer(zv)efg(tec)cz - 12.7.2006 09:25:03

Zdravim, pokousim se vygooglit popis jak z delphi (idealne za pomoci synapse) vytvorit email, ktery by po prijeti outlookem zalozil ukol. Bohuzel marne.
Muzete me nekdo prosim nasmerovat spravnym smerem?

Dekuji
Petr sikola

Firebird: Object is in use

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 12.7.2006 09:47:05

> ja zakazniky varuju, ze musi ukoncit vsechny programy
> na vsech
> stanicich, ktere s databazi pracuji. Jeste pro sychr
> [...]

To ja samozrejme taky, ale mnohdy to neni moc realne, bezici interfacy,
stanice v zamcenych mistnostech apod. Proto jsou pozadavky na AUTOMATICKY
update na novou verzi (jak exe, tak) DB.
V releasedocs k FB 2 jsem nasel toto:

*Creating Foreign Key Constraints No Longer Requires Exclusive Access*
Now it is possible to create foreign key constraints without needing
to get an exclusive lock on the whole database.

Takze tim by (i vzhledem k odpovedi P.Cisare) mel byt tento problem vyresen..
Mate nekdo jiz nejake (pozitivni i negativni) zkusenosti z prechodu
a realneho provozu na FB 2?

Diky moc. VD. (D7Prof, FB1.5, WXP)

--
Kompletni vedeni ucetnictvi i danove evidence. http://im.impact.as/sign/fa-ucto/

Vytvoreni emailu s ukolem

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 12.7.2006 10:35:08

Caf

vsechno je to v hlavicce a v telu odeslane zpravy.. DOporucuju
vytvorit novej ukol v outlook a poslat si na nejakej email a
prohlednout kompletni zdorjak .eml souboru..

dec> Zdravim, pokousim se vygooglit popis jak z delphi (idealne za
dec> pomoci synapse) vytvorit email, ktery by po prijeti outlookem zalozil ukol. Bohuzel marne.
dec> Muzete me nekdo prosim nasmerovat spravnym smerem?

dec> Dekuji
dec> Petr sikola

Delphi5 a MySQL5

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 12.7.2006 10:09:07

> [...]

>porad nefunguji... tak jsem se vratil k ZEOSLIB verze 6.5.1a z
>14.11.2004, ale rad bych pouzival MySQL5 naplno (vcetne uloz.procedur

ta verze je stara. Ze autori oficialne nevydavaji nove verze jeste
neznamena ze nejsou. Posledni revize 75 je tusim z 30.6.2006.
Od revize tusim 64 je i driver na MySQL 5. Podle mne se asi
pripravuji na vydani verze 7.0.

Sosej na: svn://firmos.at/zeos/trunk

Chce to samozrejme klienta na SubVersion, treba TortoiseSVN.

>Muzete mi doporucit nejakou jinou kvalitni knihovnu (i komercni) pro
>pristup k databazi MySQL z Delphi 5 prof. ?

Proc zrovna jinou ? Nejprve bych skusil nejnovejsi verzi.

S pozdravem Vaclav Halik

Delphi5 a MySQL5

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 12.7.2006 11:41:13

Co to je za protokol svn?

Ale i s http ta adresa nefunguje. Ja myslel ze ZEOSLIB roste na sourceforge.net?

Milan Dvorak
> [...]

>pristup k databazi MySQL z Delphi 5 prof. ?

Proc zrovna jinou ? Nejprve bych skusil nejnovejsi verzi.

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2006 11:55:14

Ahoj,

Milan Dvorak napsal(a):
> Co to je za protokol svn?

subversion, takove dobre udelane CVS.

Peca

Delphi5 a MySQL5

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 12.7.2006 12:03:15

Milan Dvorak napsal(a):

>Co to je za protokol svn?

SubVersion - system pro spravu verzi, neco jako CVS.
Osobne se mi zda lepsi nez CVS, ale zalezi co kdo potrebuje.

>Ale i s http ta adresa nefunguje.

Proc by mnela fungovat s http ?

> Ja myslel ze ZEOSLIB roste na sourceforge.net?

Uz davno ne. Podle mne je to na SourceForge mrtve :-(.

Vaclav Halik

Vytvoreni emailu s ukolem

[*] pavel.simicek(zv)centrum(tec)cz - 12.7.2006 12:07:16

A nebylo by lepsi to udelat pres OLE. K tomu existuje dokumentace jak pristupovat k objetum Outlooku, jake maji metody a property a myslim ze by se tam dalo najit jak udelat mail ktery vygeneruje ukol. Snad to jako nasmerovani staci.
P.

> [...]
Bohuzel marne.
>Muzete me nekdo prosim nasmerovat spravnym smerem?

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 12.7.2006 12:33:18

Po instalaci TortoiseSVN po kliknuti na odkaz "svn:..." uz zareaguje
program TortoiseSVN a potom jdou stahnout zdrojaky.
Ja jsem si taky myslel, ze prubezne verze jsou ke stazeni na
sourceforge.net a bylo mi divne, ze uz dlouho nebyla publikovana novejsi
verze...

Martin Pavera

Milan Dvorak napsal(a):
> Co to je za protokol svn?
>
> Ale i s http ta adresa nefunguje. Ja myslel ze ZEOSLIB roste na sourceforge.net?
>
> Milan Dvorak

zkusenosti z prechodu,a realneho provozu na FB 2 (

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 12.7.2006 12:45:19

On 12.7.2006 9:47 viktordoubek(zv)volny(tec)cz wrote:
> Mate nekdo jiz nejake (pozitivni i negativni) zkusenosti z prechodu
> a realneho provozu na FB 2?

Ja mam pozitivni. Prenasel jsem 5 DB na RC2 a jednu nyni na RC3 a nemel jsem
zadny problem. Jedna byla poskozena, ale povedlo se mi ji opravit a pak to
bezelo jako vino.

Jednoduchy backup&restore a bylo vymalovano. FB2 RC3 jsem dal dokonce
(ostre) na web. Bezi nad tim id3renamer.com, photo.cincura.net a vzdalene
ASP.NET aplikace feedsaggregator.cincura.net . Prvni a posledni jmenovane
domeny pracuji pomerne aktivne s FB a zatim jsem nevidel zadny zavaznejsi
problem.

Pozn.: Vse bezi jako SS.

http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Delphi5 a MySQL5

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 12.7.2006 12:03:15

a cim se na to dostanu?

Milan D.

Milan Dvorak napsal(a):
> Co to je za protokol svn?

subversion, takove dobre udelane CVS.

Peca

Kurzor a Listbox

[*] Giac Vladimir <vladimir.giac(zv)vszp.sk> - 12.7.2006 16:35:34

Kurzor a Listbox.

V komponente Listbox sa da programovo pohybovat pomocou menenia hodnoty indexu..
Pokusal som sa najst ako sa da programovo zosuladit pohyb kurzora s pohybom indexu.
Neprisiel som na to. Da sa to vobec? Alebo je ina komponenta, ktorou sa to da dosiahnut ?
A patri vobec predmet tohto prispevku do tejto konferencie?

Vlado Giac

Vytvoreni emailu s ukolem

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.7.2006 18:23:42

From: "Jirka Hajsl" <jhajsl(zv)centrum(tec)cz>
> pravepodobne pribude, takze je moznost, ze se mezi nimi vyskytne nekdo,
> kdo php rozumi. DB bych pri instalaci zahesloval, ale hesla by byla v
> php zdroji. Tedy je moznost ty zdrojaky nejak schovat ?

Ahoj,
IMHO z principu tezko muzes nejak stoprocentne zajistit bezpecnost dat pokud
potencionalnim utocnikem je vlastnik toho notebooku, ktery na nem ma
kompletni prava. A to i kdyby se nejednalo o PHP.
Ja bych si z toho hlavu nedelal a prava na zapis bych si pohlidal pouze pri
replikaci dat na centralni server. No a pokud existuji data, ktera uzivatel
nesmi videt, tak ty bych mu je proste z centraly na notebook neposlal.
Pokud se pokusis to nejak chranit primo na tom notebooku, tak se do toho
akorat zamotas a dostatecne schopny uzivatel to vzdy nejak obejde a
nedejboze Ti nejakej stoura na to napise utilitu a zpristupni se to vsem.
Server, resp. data na nem uz se ohlidat lze celkem dobre.

Ludek

Jak zjistit, zda konkretni sluzba existuje

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 15.7.2006 12:22:28

From: "Jirka Hajsl" <jhajsl(zv)centrum(tec)cz>> zdravim, vyvijim jednu intranetovou aplikaci v php, spolupracuje s
> [...]

InnoSetupu nebo v Delphi mohl udelat kompletni tichou instalaci vsech
soucasti najednou vcetne php scriptu, takze by to mohl user pouze spustit a

OT: kompilace apache,php,mysql

[*] Jirka Hajsl <jhajsl(zv)centrum(tec)cz> - 14.7.2006 17:45:07

[...]

Dekuji za jakokoli, byt zapornou odpoved.

Delphi5 a MySQL5

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 14.7.2006 16:53:03

Vaclav Halik napsal(a):
> No, mne se tam hlavne nelibi ten strednik na konci, na to
> je TZQuery celkem citlivy.

Se strednikem i se strednikem to pise porad stejnou chybu...

> Nezkousel jsem to, ale vypada to na prvni pohled, ze nemas
> spravne verze knihoven pro MySQL. Mas urcite v systemu
> (nebo u aplikace) verze z distribuce MySQL 5 ?
>
> PS: Je to jenom nastrel.

Ano, ve stejnem adresari jako projekt mam libmySQL.dll, ktera je
vykopirovana z distribuce MySQL.

A ostatnim ZEOSLIB s MySQL5 funguje ? Myslim ulozene procedury.

Martin Pavera

Delphi5 a MySQL5

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 14.7.2006 15:28:58

> [...]
>zadnou proceduru...).
>Po spusteni ZStoredProc1.ExecProc se objevi chyba "Unsupported operation.".
>Zkousim jeste objekt TZQuery, do vlastnost SQL napisu "CALL
>spStr_Get();" a po prikazu TZQuery.Open nastane chyba "SQL Error:

No, mne se tam hlavne nelibi ten strednik na konci, na to
je TZQuery celkem citlivy.

>PROCEDURE spStr_Get can-t return a result set in the given context."

Nezkousel jsem to, ale vypada to na prvni pohled, ze nemas
spravne verze knihoven pro MySQL. Mas urcite v systemu
(nebo u aplikace) verze z distribuce MySQL 5 ?

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 14.7.2006 14:40:54

Vytvoril jsem v MySQL 5 jednoducho ulozenou proceduru, ktera vraci data
z tabulky:

DELIMITER $$

CREATE PROCEDURE `spStr_Get` ()
BEGIN
SELECT * FROM str;
END $$

DELIMITER ;

[...]

Muzete mi poradit, co delam spatne ?

Pouzivam posledni verzi ZEOSLIB a Delphi 5 prof.

Dekuji Martin Pavera

Delphi5 a MySQL5

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 14.7.2006 14:10:52

Dana chyba se odstrani zmenou v src\component\ZAbstractRODataset.pas:
procedure TZAbstractRODataset.InternalPost;
begin
{$IFNDEF FPC}
// inherited;
{$ENDIF}
if not (Self is TZAbstractDataset) then
RaiseReadOnlyError;
end;

Zakomentoval jsem prikaz "inherited;" a uz knihovna sla nainstalovat.

Martin Pavera

Martin Pavera napsal(a):
> [...]
> jsem zkompiloval a potom jsem chtel nainstalovat ZComponent.bpl. Behem
> instalovani se zobrazilo okno s nazvem "!: delphi32.exe - Vstupni bod
> nebyl nalezen" a s textem "Vstupni bod procedury
> (zv)Db(zv)TDataSet(zv)InternalPost$qqrv se nepodarilo v dynamicky propojovane
> knihovne Vcldb50.bpl nalezt.". Po kliknuti na OK se objevilo dalsi okno
> "Can't load package c:\program files\borland\delphi
> 5\Project\Bpl\ZComponent.bpl. Uvedena procedura nebyla nalezena.".
> Co mam udelat, aby se tato chybova hlaska nezobrazila a aby se mi

Delphi5 a MySQL5

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 14.7.2006 13:32:49

Vaclav Halik napsal(a):
> [...]
>
> Chce to samozrejme klienta na SubVersion, treba TortoiseSVN.

> Proc zrovna jinou ? Nejprve bych skusil nejnovejsi verzi.

T-SQL - SaveToFile

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 14.7.2006 11:50:42

Zdravim,
Nejak se mi nedari prijit na to, jak z promenne v T-SQL zapsat do souboru
umisteneho na serveru. Potreboval bych zalozit soubor a pridava do nej
jednotlive radky. Proste neco ve stylu
Declare (zv)jmeno varchar(20)
Declare (zv)radek varchar(8000)

set (zv)jmeno='soubor.txt'
exec spZalozSoubor (zv)jmeno

set (zv)radek='Ahoj Karle'
spPridejRadek (zv)jmeno, (zv)radek

set (zv)radek='Jak se mas'
spPridejRadek (zv)jmeno, (zv)radek

atd....

Diky
Ludek ZITA

Vytvoreni emailu s ukolem - Vyreseno

[*] developer(zv)efg(tec)cz - 14.7.2006 09:48:33

dekuji, toto je naprosto dostatecne reseni.

Petr Sikola

> za pomoci synapse) vytvorit email, ktery by po prijeti
> outlookem zalozil ukol. Bohuzel marne.
>
> pastujem rovno kod na posielanie je pouzita synapse a tiez
> unita z jedi na pracu z casom jcldatetime
> --------------
> mail: vlko(zv)zilina.net
> web: http://vlko.zilina.net

Zkusenosti s EHS komponentami (HTMLHelp)

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 14.7.2006 09:44:33

> Na hlavni formular aplikace jsem si umistil komponentu THelpRouter a do
> menu (a take actionListu) jsem pridal polozku Help s klavesou F1. To
> funguje, ale v okamziku kdy otevru nove okno (modalni) tak se po stisku
> klavesy F1 nic neotevre (HelpContext je nastaven). Pokud otevru okno

Ahoj, mam dojem, ze tam musis dat jeste TWhatThis, a nastavit mu F1Action na
goContext. V te souvislosti se podivej do archivu konference, nekdo tu psal
cosi o podivnych chybach, ktere nekdy vznikaji pri ukoncovani aplikace, ale
daji se resit.

MB

Zkusenosti s EHS komponentami (HTMLHelp)

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 14.7.2006 09:14:28

Ahoj,
neco jsem s temi komponentami delal, tak zkusim neco napsat :-)

On 7/14/06, Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> wrote:

> [...]
> funguje, ale v okamziku kdy otevru nove okno (modalni) tak se po stisku
> klavesy F1 nic neotevre (HelpContext je nastaven).

U tech modalnich oken je to podle me jasne. Modalni okno nema nikde nic
nastaveno, zadnou akci a tak a se ani nic nestane. Pokud otevru okno
> nemodalni (MDIChild) tak dojde k otevreni napovedy, ale na obsahu tzn.
> na strance, kterou otevira akce hlavniho formu.

Asi bych chtel, aby se to otevrelo nekde jinde, kde se popisuje to MDIChild
okno. Tak to nevim.

Netusi nekdo co kde nastavit popr. doporucite mi jine komponenty ?

Zkusenosti s EHS komponentami (HTMLHelp)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 14.7.2006 07:44:22

[...]

synchronizace

[*] Miroslav Hrosso <hrossik(zv)nrsys.sk> - 13.7.2006 16:17:18

Dobry den,

Podobny problem som riesil nedavno.
Problem nastava v tom, ze SQL server pri ALTER alebo CREATE PROCEDURE si
doplny a neznamy pocet mezier a enterov na zaciatok a koniec storedky.
Odporucam pred porovnanim storediek zmazat znaky CHR(32), CHR(10) a CHR(13)
na zaciatku a konci, alebo pouzit LTRIM na prvu vetu a RTRIM na poslednu.

Miro Hrosso

From: "Ing. Zdenek Reznicek" <reznicek(zv)pce(tec)cz>

> nemate nekdo neco sikovneho na import z CSV nejlepe treba do DB nebo DBF ?

Ahoj,
Hojne uzivam TStringList.CommaText

Ludek

Seriove cislo desky v C#

[*] TOROLA electronic - Dalibor Bednarcik <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 17.7.2006 10:59:40

Ahoj, poradite mi nekdo jak v .Net 2005 zjistit seriove cislo zakladni desky? Pripadne dalsiho HW.

Obycejny SQL dotaz v Delphi na Firebird 1.5 DB

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 17.7.2006 10:53:40

Dobry den,

mam nasledujici cast kodu, kde mi Delphi 6 stale generuji chybu:

qStred.SQL.Clear; // qStred je typu TIBQuery
qStred.SQL.Add('SELECT * FROM Strediska');
TR.StartTransaction;
qStred.Open;
qStred.ExecSQL;

--> TR.Commit;
Error:
qStred: Cannot perform this operation on an open dataset

Zkousel jsem vsechno mozne, ale chyby se nemuzu zbavit. Kdyz ale po chybe necham aplikaci bezet dal, zobrazi se mi v tabulce spravne vybrana data. V Delphi programuji pro Firebird poprve, takze se omlouvam, jestli je to trivialni (asi je:-)

Prosim poradi mi nekdo co delam spatne? Diky M. Pojsl