create parented - jak dostat okno na panel

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 02.8.2006 07:59:36

> Mam tedy hlavni formular kde mam pro ukazku Panel1 (hlavni okno) a
> Panel2 (levy panel). Pak mam nove vytvareny kde mam LeftPanel obsahujici to
> co ma jit do leveho panelu + zbytek. Postup vytvareni je asi takovyto :

Ahoj,

my jsme delali aplikace, ktere mely hlavni form a do nej umistovaly child
okna. Resili jsme to u podrizenych oken tak, ze se napsalo
PodrizenyForm.Parent := HlavniForm.

Fungovalo to celkem dobre, ale nejake problemy byly a musely se obchazet -
nasel bys to v archivu. Je to uz par roku zpatky a mozna v tom byly i jine
souvislosti, ale zkus vyzkouset:

- nastava u vnitrniho formulare udalost OnActivate?
- kdyz tam bude na vnitrnim formulari edit nebo combo, reaguje spravne na
kliknuti mysi? Da se rozbalit, da se text vzit do schranky, nastane
OnClick? Co OnChange?
- jakse to chova pri mackani klavesy Tab? Focus muze po dojiti na konec
prejit i mimo formular - do jineho formu apod.
- nejsou nektere eventy pristupne misto na vnitrnim formu na jeho rodici?
Napada me OnKeyDown apod.

Treba ti to bude fungovat dobre, ja jen lovim zbytky z pameti :)

David Lebeda

create parented - jak dostat okno na panel

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 02.8.2006 08:21:38

> - nastava u vnitrniho formulare udalost OnActivate?

ta me zas tak primarne netrapi, ale podivam se

> - kdyz tam bude na vnitrnim formulari edit nebo combo, reaguje spravne na
> kliknuti mysi? Da se rozbalit, da se text vzit do schranky, nastane
> OnClick? Co OnChange?

mam tam memo a edit a vse funguje jak ma. Udalosti zda se chodi.

> - jakse to chova pri mackani klavesy Tab? Focus muze po dojiti na konec
> prejit i mimo formular - do jineho formu apod.

jo, jde vlezt i mimo (ne ze by me to trapilo) - chova se to OK

> - nejsou nektere eventy pristupne misto na vnitrnim formu na jeho rodici?
> Napada me OnKeyDown apod.

podivam se

> Treba ti to bude fungovat dobre, ja jen lovim zbytky z pameti :)

;-) Dik

TR

create parented - jak dostat okno na panel

ja som nieco take riesil naplnenim celeho obsahu toho vkladaneho
formularu do panelu (uz v designtime) a zmenou Parent toho panelu na
pozadovany formular alebo jeho cast.
Pouzitie Frame, ktore by na nieco take malo byt urcene bohuzial neviedlo
k cielu, bol problem z dedicnostou aj niektorymi inymi vecami a po
dlhsom usili som tuto cestu zavrhol.

--
Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

Tomas Rosa wrote:
> [...]
> cast aplikace" a jedna jeho cast se umistila jako levy panel.
>
> Mam tedy hlavni formular kde mam pro ukazku Panel1 (hlavni okno) a
> Panel2 (levy panel). Pak mam nove vytvareny kde mam LeftPanel obsahujici
> to co ma jit do leveho panelu + zbytek. Postup vytvareni je asi takovyto :

> Obecne toto funguje tak jak ma - chova se to korektne tak jak potrebuju
> a nezaznamenal jsem zadny pametovy deficit (testovano pomoci FastMM4) :-)
>
> Takze muj dotaz je spis jestli toto je spravne reseni a jestli neni
> nejake lepsi? Chci timto docilit modulovatelnost aplikace (pokud budou

EOutOfResources v Paint

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 02.8.2006 08:25:38

> nam se neco trochu podobneho stavalo taky - stejna chyba, ne vzdy, obvykle
> pri vytvareni formulare - i na XP nebo W2K, kde by mel byt resourcu
> dostatek. Po dlouhem laborovani se jako nejpravdepodobnejsi pricina
> ukazalo to, ze form mel v dobe navrhu omylem prirazenou svou vlastni
> ikonu. Po te, co jsme ikonu zrusili (bylo to opravdu jen omylem), problem
> zcela vymizel. Nejde u Tebe treba o neco takoveho?

bohuzel - uplne cisty projekt a na nem placnuta komponenta co nacita tu
jednu bitmapku z resourcu v Create a pak ji v Paint kresli.

;-(

TR

EOutOfResources v Paint

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 02.8.2006 09:13:42

> a vzdy pri spusteni programu a prvnim vykresleni to zarve
> "EOutOfResources with message 'Parametr neni spravny.'"

nemate na ty bitmape povesenej nejakej event pri jeji zmene (OnChange) ve
kterym volate prekresleni - stavalo se mi to a pak sem zjistil ze componenta
vlastne jeste nama handle a tak neni kam kreslit

EOutOfResources v Paint

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 02.8.2006 09:21:42

> nemate na ty bitmape povesenej nejakej event pri jeji zmene (OnChange) ve
> kterym volate prekresleni - stavalo se mi to a pak sem zjistil ze componenta
> vlastne jeste nama handle a tak neni kam kreslit

vubec nic. Jen toto:

FRoh:=TBitmap.Create;
FRoh.LoadFromResourceName(hInstance,'roh24');
FRoh.Dormant; // Free up GDI resources
FRoh.FreeImage; // Free up Memory.
FRoh.Transparent:=true;

- ted me tak napada jestli to nemuze byt to Dormant & FreeImage - to
jsem nekde kdysi vycetl a od te doby to pouzivam.

TR

Hook klavesnice

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 02.8.2006 10:15:49

On 2.8.2006 7:15 mydelphi(zv)seznam(tec)cz wrote:
> Potreboval bych odchytavat klavesy stisknute behem behu windows. V
> jakekoliv aplikaci.
> Nevite jak na to? Ve starych 98 nam to fungovalo, kolega na to napsal
> knihovnu ale pod XP to ted nejede... Hlasi to neco o preruseni 13.

Jasny, WinXP jsou poradny system a tak ti nedovoli sahat na HW. Napis si dll
knihovnu jako hook (omrkej WH_KEYBOARD a jeho LowLevel brachu).

http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

instalace delphi 2005 na windows XP

[*] karelminola(zv)centrum(tec)cz - 02.8.2006 11:15:54

Zdravim,

Rad bych se zeptal jestli mel nekdo problem s instalaci delphi 2005 na windows xp a jak se to da vyresit? V mem pripade probehla instalace .netu, j# a podpbnych veci ktere se instaluji pred vlastnima delphi. Delphi jsem pak zvolil jen pro Win32, nechal jsem volbu pro Rave Reports ale instalacni wizard mi oznamil ze to nejde a hotovo. Zadna dalsi podrobna hlaska. Zadne soubory se ani nezacali kopirovat. Byl jsem prihlaseny jako Administrator.
Nevite kde bych mohl najit nejaky instalacni log nebo cokoli co by mi pomohlo?
Na win XP jsem mel jeste nainstalovany Service pack 2, Nero a Kerio firawall, jinak byli windowsy uplne ciste.

Diky za kazde voditko

PS: Tu samou instalaci delphi jsem nekolikrat instaloval na Win2000 a pokazde bez problemu.

instalace delphi 2005 na windows XP

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 02.8.2006 11:31:55

Instaloval jsem na WinXP, SP2 a naprosto v pohode. Nepouzivam ale Kerio,
tak jestli v tom nemuze byt problem.
A instaloval jsem to vzdy myslim komplet vcetne podpory pro Net.

Ladislav Stary

karelminola(zv)centrum(tec)cz napsal(a):

> [...]
>
>Diky za kazde voditko
>
>PS: Tu samou instalaci delphi jsem nekolikrat instaloval na Win2000 a pokazde bez problemu.

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 02.8.2006 11:33:55

Pokud se ti jeste ani nezacaly kopirovat soubory, tak je mozny, ze ti to
vyhucelo na zapisu do registru.
Ja jsem jednou takhle pod Admin uctem instaloval SP2 na XP a taky to neslo,
z instalacniho logu jsem pak zjistil, ze Admin nema prava zapisu do urcitych
vetvi v registru, tak jsem si regeditem vsechno zpristupnil (mozna i vic nez
jsem musel) a pak uz isntalace fungovala dobre. Tohle by mohlo byt podobne.
mozna...

[*] karelminola(zv)centrum(tec)cz - 02.8.2006 12:13:58

A kde najdu ten instalacni log?

> [...]
nez
>jsem musel) a pak uz isntalace fungovala dobre. Tohle by mohlo byt

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 02.8.2006 12:48:01

To netusim. Ja jsem instalovat SP2 a jeho log byl nekde v adresari windows.
Jo a bylo potreba pred tim zapnout logovani toho instalatoru a to jsem delal
nejakou zmenou v registru. Vic si uz fakt nepamatuju. Jestli je tam nejaka
podobnost s instalatorem delphi nevim. Jestli ti to hodilo nejakou hlasku,
tak zkus google.

Synapse, Indy, atd.

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 03.8.2006 07:27:18

Jiz nejakou dobu se tak s delsimi preztavkami snazim vytvorit aplikaci
provozujici spojeni serveru a klienta pomoci Synapse. Porad se mi to
nedari, je to asi tim vedrem nebo uz jsem uplne blbej.
Prosim Vas, mate nekdo nejaky hotovy priklad na TCP spojeni pomoci
Synapse, nebo Indy komponent nebo neceho jineho? Byl bych Vam moc
vdecny. Nebo nejaky clanek toto resici, o tomto pojednavajici.

Muzete mi to zaslat na mail: locke10(zv)seznam(tec)cz

Dekuji
Michal Kos.

OT: Lze prevzit identitu z VPN pripojeni?

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 03.8.2006 07:25:18

Zdravim ve spolek.

Mam aplikaci, ktera se pripojuje na SQL server pomoci Windows NT
autentifikace. Aplikace bezi ve firme na pocitacich pripojenych do domeny.

Ted nastal pozadavek na pouzivani teto aplikace z domova. Na domacim PC
ma uzivatel vytvoreno VPN pripojeni, ktere si v pripade potreby spusti a
pripoji se do firemni site. Ja bych potreboval nejakym zpusobem ziskat
identifikaci uzivatele z tohoto pripojeni a ne z aktualne prihlaseneho
uzivatele na tomto domacim PC.
Lze toto nejakym zpusobem provezt? Zatim jsem pouzil nize uvedene dva
postupy, ktere funguji, ale neni to to prave orechove :-(

1. Do VPN se pripoji poklepanim na prislusnou ikonu sitoveho pripojeni a
pak spusti samotnou aplikaci. Uzivatel se bude prihlasovat pomoci SQL
autentifikace. Nevyhodou je vytvareni duplicitnich uctu a nutnost
uzivatele opet zadavat prihlasovaci udaje

2. Pri spusteni Windows se uzivatel prihlasi pomoci "telefonickeho
pripojeni" rovnou do firemni site. To je sice funkcni, ale vyzaduje to
na domacim PC provezt zarazeni do domeny. Coz ne kazdy uzivatel zvladne.
Dale samozrejme se mu vytvori novy profil ve kterem nebude mit sve
puvodni nastaveni plochy apod. (asi by se mohl dat zkopirovat). Je to
ale celkem dost ukonu, ktere je nutno provest, coz se mi take moc nezda.

Memory management v D7

[*] Jiri Kulisek <jikulich(zv)quick(tec)cz> - 02.8.2006 23:02:43

Ahoj,

zrovna se snazim vyladit a optimalizovat pametove naroky aplikace, psane v D7. Jedna se o klientskou cast vicevrstve aplikace, kterou chce jeden uzivatel nasadit v terminalovem provozu na serverove farme, takze konzumace pameti v aplikaci je zde dost citliva zalezitost.

Nevite nekdo, jestli je mozne donutit nejak memory manager v aplikaci aby okamzite zoptimalizoval velikost celkoveho adresoveho prostoru aplikace podle skutecnych momentalnich potreb? Jde o to, ze aplikace obcas (spise vyjimecne) nacita ze serveru velky balik dat (cca 80Mb), ktera jsou po nejaky cas drzena v pameti. Po skonceni operace a uvolneni pameti sice memory manager snizi velikost celkoveho adresoveho prostoru, ale rozhodne ne na hodnotu, jaka byla pred prvnim provedenim operace.

Priklad:

pred operaci: Total Address Space=15Mb, Total Allocated=14Mb
behem operace : Total Address Space=89Mb, Total Allocated=81Mb
po operaci: Total Address Space=32Mb, Total Allocated=14Mb

Jak vidno, velikost alokovane pameti se spravne vratila na 14Mb, ale celkovy adresovy prostor zustal viset na dvojnasobku puvodni hodnoty, nekdy je to i vice..

V aplikaci pouzivame standardni Borland memory manager, mozna by bylo lepsi pouzit napr. FastMM, ale ani v jeho zdrojaku jsem nenasel zminku o moznosti "rucni" optimalizace velikosti adresoveho prosotoru.

Budu vdecny za kazdou informaci

Diky, Jiri Kulisek

Synapse, Indy, atd.

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 03.8.2006 08:09:21

[...]

V synapse jsou priklady -> echo je demo pro TCP IP Komunikaci.
jinak doporucuji komunikaci umistit do vlaken. (viz tamtez)

Priklad :

Klient :

Try
sock := TTCPBlockSocket.create;
Connect(TCP_Adr, TCP_Port);

Try
SendString(ASt); // Odeslu neco
if lastError <> 0 then
Exit;
// Cekam 60000 na odpoved serverui
S := RecvPacket(60000);
Is f S <> '' then // Hotovo - neco prislo

Finally
Sock.Free;

Server je presne naopak - tedy ceka az mu neco prijde

Asi takto

If not sock.canread( 500) Then
Exit; // nic neprislo

// neco prislo
ClientSock:= sock.accept;

if sock.lastError=0 then
Begin // vytvotim nove vlakno kde nactu to co prislo
TTCPEchoThrd.create(ClientSock,It);

Vlakno priblizne takto:

sock:=TTCPBlockSocket.create;

try

Sock.socket := CSock;
sock.GetSins;

repeat
if terminated then break;
s := sock.RecvPacket(60000);
if sock.lastError<>0 then break; // Chyba

If S <> '' then
// zpracuji

Finally
Sock.Free;
Petr Koukal

Editace promenneho poctu zaznamu v tabulce (Firebi

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 03.8.2006 08:57:25

Dobry den,

prosim resil nekdo z vas nasledujici problem:
Mam tabulku neco jako:

ID : Int
IDMereni: Int
Velicina1: Float
Velicina2: Float
Velicina3: Float

Ke kazdemu mereni muzu mit libovolny pocet namerenych hodnot k jednotlivym velicinam. Tyto hodnoty chci ve formulari editovat v tabulkove forme (menit hodnoty, pridavat ci mazat radky, atd. jako treba v Excelu) a zmeny opet SQL prikazem ukladat do DB. Jak to ale rozumne udelat? Setkal se s tim nekdo uz?

Diky za jakekoli podnety. Zdravi M. Pojsl

Editace promenneho poctu zaznamu v tabulce (Firebi

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 03.8.2006 09:43:28

ja to zkusim z hlavy

type TFloatArr= array of Float;
TWorkTable = class;
ID: Int;
IDMereni: Int;
Veliciny:TFloatArr;
end;

ten typ TFloatArr je jen kvuli tomu aby jsi to mohl pouzivat ve fcich a
procedurach, samotne array of float do fce/procedury nedostanes a budes to
potrebovat na prochazeni hodnot. Kdyby neco tak jeste napis.

Ales

Quoting petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>:

> Ahoj,

> a co tam dat sloupec "Velicina" jako pole hodnot? Z hlavy presnou
> syntaxi neznam, mrkni do dokumentace.
>
> Peca

Editace promenneho poctu zaznamu v tabulce (Firebi

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 03.8.2006 09:35:27

Ahoj,

Miloslav Pojsl napsal(a):
> [...]

syntaxi neznam, mrkni do dokumentace.

Peca

Editace promenneho poctu zaznamu v tabulce (Firebi

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 03.8.2006 10:23:33

Ahoj,

aldik(zv)quick(tec)cz napsal(a):
> ja to zkusim z hlavy
> type TFloatArr= array of Float;
> TWorkTable = class;
> ID: Int;
> IDMereni: Int;
> Veliciny:TFloatArr;
> end;

to ale neni pro Firebird, ze ne?
Vynatek z Firebird reference guide:

CREATE TABLE table [EXTERNAL [FILE] 'filespec']
(<col_def> [, <col_def> | <tconstraint> ...]);
<col_def> = col {<datatype> | COMPUTED [BY] (<expr>) | domain}
[DEFAULT {literal | NULL | USER}]
[NOT NULL]
[<col_constraint>]
[COLLATE collation]
<datatype> =
{SMALLINT | INTEGER | FLOAT | DOUBLE PRECISION}[<array_dim>]
| (DATE | TIME | TIMESTAMP}[<array_dim>]
| {DECIMAL | NUMERIC} [(precision [, scale])] [<array_dim>]
| {CHAR | CHARACTER | CHARACTER VARYING | VARCHAR} [(int)]
[<array_dim>] [CHARACTER SET charname]
| {NCHAR | NATIONAL CHARACTER | NATIONAL CHAR}
[VARYING] [(int)] [<array_dim>]
| BLOB [SUB_TYPE {int | subtype_name}] [SEGMENT SIZE int]
[CHARACTER SET charname]
| BLOB [(seglen [, subtype])]
<array_dim> = [[x:]y [, [x:]y ...]]

Takze za typ sloupce staci v hranatych zavorkach uvest velikost pole.
Nevim, jestli je to uplne to co tazatel potrebuje, to pole ma
pochopitelne fixni delku.

Pokud by chtel ukladat promenny pocet mereni, muze to dat do
podrizene tabulky "HODNOTY". pripojene na primarni klic tabulky
"MERENI". Napriklad.

Peca

Editace promenneho poctu zaznamu v tabulce (Firebi

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 03.8.2006 10:15:32

> [...]
prikazem ukladat do DB. Jak to ale rozumne udelat? Setkal se s tim nekdo uz?

Proste zvol nejaky sikovny dataset (TIBdataset, TClientdataset+provider aj,
ev. IBO, FIB), ktery tohle vsechno umi. Budes muset nejak vyresit
pridelovani ID (triggerem, nebo dotazenim hodnoty generatoru na klienta pred
ulozenim zaznamu).

MB

Editace promenneho poctu zaznamu v tabulce (Firebi

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 03.8.2006 10:33:34

> [...]
> ev. IBO, FIB), ktery tohle vsechno umi. Budes muset nejak vyresit
> pridelovani ID (triggerem, nebo dotazenim hodnoty generatoru na klienta

Asi jsem spatne pochopil, v cem spociva tve dilema - ze to asi nebude v tom,
jak pracovat s daty v databazi. Nicmene nez operovat s poli hodnot,
priklanel bych se spise k samostanemu ukladani mereni/hodnot ve strukture
master-detail. Myslim, ze se s tim bude mnohem lepe pracovat, zvlaste
bude-li potreba hodnoty treba sumarizovat, prumerovat, vyhledavat apod. Jako
dalsi zpusob bych videl, pokud toto potreba nebude, a das prednost
jednodussimu navrhu databaze, ulozit mereni treba do xml, a celek pak
nasypat do blobu. Tj. databaze by slouzila jen jako uloziste pro jakesi
samostastatne pakliky dat.

MB

prihlasovani k SQL

[*] Simek Pavel <p.simek(zv)svscr(tec)cz> - 03.8.2006 10:25:33

Zdravim.

Mam jednoduchy form - na nem:

Database1 - v properties mam Params - USER NAME - neco, PASSWORD - neco,
LoginPromt je False

DataSource1

Query1

Kdyz to spustim, stejne to chce prihlaseni k SQL a to od Query1... jak tomu
zabranit?? Potrebuji aby se to automaticky prihlasilo..

Diky Pavel

Editace promenneho poctu zaznamu v tabulce (Firebi

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 03.8.2006 11:01:36

On 3.8.2006 8:57 Miloslav Pojsl wrote:
> [...]
>
> Diky za jakekoli podnety. Zdravi M. Pojsl

MOzna jsem to uplne nepochopil. Ale nepomohla by ti struktura

Mereni:
#ID, IDMereni

Hodnoty:
#ID, FK Mereni, Velicina

http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Lze prevzit identitu z VPN pripojeni?

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 03.8.2006 11:09:37

Ahoj,
No a co zabudovat to pripojeni VPNkou do Tveho programu.
Cili ten prihlasovaci dialog by byl soucasti Tveho programu a na zaklade
zjisteneho username a password bys "vytocil" tu VPNku Ty.
Melo by to jit pres RAS.

> [...]
> puvodni nastaveni plochy apod. (asi by se mohl dat zkopirovat). Je to
> ale celkem dost ukonu, ktere je nutno provest, coz se mi take moc nezda.

Asi prece jen bude potreba nekam dat connect na tu databazi.
From: "pilifs" <pilifs(zv)seznam(tec)cz>

> [...]
> "konetxtu" tohoto pripojeni. V aplikaci si vyvarim connection string ve
> kterem nastavuji "Integrated Security=SSPI".

Divej. Uzivatel spusti Tvuj program a pokud se bude chtit pripojit k serveru
do prace vyskoci mu dialog (ktery ty napises):

Nazev VPN : - nazev VPN pripojeni do prace
Username : username pro toto pripojeni nebili jeho username v domene
Domain : nazev domeny

To je to co ty (aspon jsi to psal) potrebujes..... zjistit so jeho
prihlasovaci udaje ...
No ted je mas a tak zavolas funkci na "vytoceni" VPNky" s temi zjistenymi
udaji.

Co se tyce Integrated Security=SSPI tam username ani password nepotrebujes,
tam Ti pomuze u win XP "Stored user names and passwords" (keymgr.cpl) kde si
uzivatel nastavi pro kazdy server prislusne uzivazelske jmeno heslo i
domenu.

Ludek

Jak nastavit soubory offline programove

[*] Ing. Jiri SOKOL <js-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 03.8.2006 15:17:54

Ahoj vsichni!
mam dotaz ohledne nastaveni offline souboru. Pokud mate pocitac pripojen do site, muzete napr pravym tlacitkem mysi vyvolat popumenu, kde je volba "Zpristupnit offline" - lze provest jak na jednotlive soubory, tak na slozky umistene v siti

No a ja bych potreboval z me aplikace nastavit klientsky pocitac tak, aby urcite soubory byly synchronizovany mezi jim a serverem - nechci obtezovat uzivatele - vetsinou tomu nerozumi a potrebuji jen, aby aplikace fungovala jak ma...

Tato funkcionalita je dostupna tusim az od WinXP - spousti se "Offline Files Wizard" cesky "Pruvodce soubory offline"

:) snad jsem se vyjadril spravne

No a ted - muzete mi, prosim, poradit zpusob, jak to udelat programove - cili budu mit napr soubor na:
\\server\slozka\slozka2\slozka3\soubor.txt

a tento budu chtit, aby jej mel uzivatel zpristupnen offline.

Jo, zkousel jsem v registrech hledat "Zpristupnit offline" - abych nasel prikaz, ktery se provadi z toho popupmenu, ale nejsem si jisty, jestli jsem jej nasel spravne, protoze command byl takovyto:
rundll32 cdfview.dll,Subscribe %L

hledal jsem vysvetleni co je knihovna cdfview.dll a nasel "Channel Definition File Viewer" - tim me info konci...

Dekuju vsem predem za jakykoli naznak smeru, kam bych se mel dat...
Ing. Jiri Sokol, jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz, 724 144 097
D6Prof+SP3; WinXP+SP2; Firebird 1.5.3
programator amater

Free MSDN

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 03.8.2006 22:32:27

http://www.infoq.com/news/Microsoft-Releases-MSDN-Library

Erik Salaj

prihlasovani k SQL

[*] DH-Soft <spravce(zv)dh-soft(tec)cz> - 03.8.2006 17:52:05

Ja to pouzivam takto :

If Titul.ZConnection1.Connected Then Titul.ZConnection1.Disconnect;

Titul.ZConnection1.HostName := 'Host';
Titul.ZConnection1.Port := 1234;
Titul.ZConnection1.User := 'uzivatel';
Titul.ZConnection1.Password := 'abcd';
Titul.ZConnection1.Catalog := 'moje_databaze';
Titul.ZConnection1.Connect;

A nemusim nic delat.

Delphi 2005, XP, Zeos Components

[...]

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 04.8.2006 07:47:05

A pocet tech velicin se bude ulohu od ulohy menit, nebo bude konstantni?
Dalibor.

> [...]
> opet SQL prikazem ukladat do DB. Jak to ale rozumne udelat? Setkal se s

Prijimani odpovedi z UDP serveru pomoci SYNAPSE

[*] Martin Krakora <mkkonfera(zv)seznam(tec)cz> - 04.8.2006 06:41:01

Zdravim,

zkousim si udelat jednoduchou aplikaci pro posilani UDP zprav, ale nejak se mi nedari prijimat odpovedi ze serveru na klientovi. Server jsem vytvoril na zaklde prikladu (myslim Echo) do vlakna takto:

procedure TServerThr.Execute;
var
Sock: TUDPBlockSocket;
size: integer;
buf: string;
begin
Sock := TUDPBlockSocket.Create;
try
sock.bind('0.0.0.0', FPort);
if sock.LastError <> 0 then
begin
FLastErrorText := Sock.LastErrorDesc;
while True do
begin
if terminated then
break;
buf := sock.RecvPacket(1000);
if sock.lasterror = 0 then
begin
FLogText := 'Prijata data: ' + buf + ' - '+
'Od: ' + sock.GetRemoteSinIP;
Synchronize(DoLog);
sock.SendString(Buf);
end;
sleep(1);
end;
sock.CloseSocket;
finally
sock.Free;

Pak mam jednoduchy form, z ktereho na server odesilam string (na button click) a cekam na odpoved, ale odpoved se mi nedari precist. Kdyz na server poslu neco z jineho klienta, ktereho jsem si vytvoril v C#, tak mi odpoved prijde, takze problem bude asi v mem klientovi, kod vypada takto:

var
sock: TUDPBlockSocket;
buf: string;
begin
sock := TUDPBlockSocket.Create;
try
sock.CreateSocket;
sock.Connect(edtClHost.Text,edtClHostPort.Text);
if sock.LastError = 0 then
sock.SendString(edtMsg.Text);
buf := sock.RecvString(3000);
if sock.LastError = 0 then
memClLog.Lines.Add('Zprava od '+ sock.GetRemoteSinIP + ' : ' + buf);
sock.CloseSocket;
finally
sock.Free;
end;

Zkousel jsem udelat i naslouchaci vlakno, stejne jako pro server, ale take mi to neslo. Zrejme bude nekde nejaka blbost. Mohl by me prosim nekdo nakopnout?

Predem diky, Martin.

Prijimani odpovedi z UDP serveru pomoci SYNAPSE

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 04.8.2006 08:09:07

Quoting Martin Krakora <mkkonfera(zv)seznam(tec)cz>:

Ahoj,

a dojde alespon zprava z toho "zlobiveho" klienta na ten server? Tim
bych zacal...

Karel Rys

Aplikace a Windows Vista

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 04.8.2006 08:23:08

Petr Vones napsal(a):
> From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
>
> Jenze to se tyka .NET a ne Win32 aplikaci. Tam bude klasicky problem v necem
> jinem, co Borland uz nikdy neopravi. Beh Win32 aplikaci ve Viste bude temer
> neco podobneho jako Win16 na soucasnych Windows.

http://blogs.msdn.com/ericnel/archive/2006/07/17/668041.aspx

Eric Nelson - Development for .NET Framework 3.0 (WinFX as was) for ISVs <http://blogs.msdn.com/ericnel/default.aspx>

Q: Does Windows Vista mark the end of the native Windows API?

The native Windows API very much remains in Vista. Whilst .NET Framework 2.0 (VS2005) and .NET Framework 3.0 (Vista) gives a great class based interface, we recognise that a greal deal of the applications out there (including from ourselves) were built against the native APIs and will continue to use the native APIs. Infact in Vista the native APIs grow to expose new capabilities +IBM- from windows desktop search to explorer extensions to new UI elements such as TaskDialog. Some of the new functionality in Windows Vista is *only* exposed as native Windows APIs and managed code developers will need to use interop to gain access.

Developers should increasingly look to moving away from native APIs and towards managed code and the .NET Framework and the benefits it bring +IBM- but we will be supporting both models for a very, very long time.

> Nicmene z betaverze bych
> nedelal prilis zavery, nefunguje poradne ani ve Virtual PC.
>
> Nemluve o tom ze cele to tvrzeni je ponekud zcestne, predstava ze se prave
> pri alokaci kvuli GC pozastavi vykonavani kodu vice nez i na 1 ms jednou za
> hodinu je ponekud prehnana :-) Stejne tak autor asi ani netusi, ze jeden
> managed thread nema nutne vzdy odpovidajici "kernel thread", takze cela
> problematika je, jako ostatne vzdy, podstatne slozitejsi.
>
> Petr Vones

Prijimani odpovedi z UDP serveru pomoci SYNAPSE

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 04.8.2006 08:37:09

Je to jen blbost, zpusobena jen tim, ze sis ani neprecetl ty dve vety
v dokumentaci ohledne metody SendString.

V tom klientu by to spravne tedy melo byt:

> sock.Connect(edtClHost.Text,edtClHostPort.Text);
> if sock.LastError = 0 then
> sock.SendString(edtMsg.Text + CRLF); //!!!
> buf := sock.RecvString(3000);

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

refresh jedneho recordu na TClientDataset

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 04.8.2006 11:43:22

Zdravim

Mam databazu Oracle, v nej tabulku + trigger + sekvenciu,
pripajam sa cez komponenty ODAC (SmartQuery),
vsetko nadherne funguje, az do chvile, ked mam
pracovat vo viacerych vrstvach.

Potiaz je v tom, ze pri pouziti TClientDataSet, mi
pri vkladeni noveho zaznamu trigger + sekvencia sice
korektne vytvori a zapise primarny kluc, ale v TClientDataSet
ho este nemam.
Potreboval by som v ClientDataSet refresnut len jeden zaznam
(ten novo vlozeny).

Da sa s tym nieco robit?

Ivan Dulgerov CEI SAZP Delphi programator

OT: Fiskalni tiskarny

[*] Ing. Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz> - 04.8.2006 12:09:24

Krasny den.

Chtel bych se zeptat na Vase zkusenosti s ruznymi typy fiskalnich
tiskaren. Mame nadstavbovy pokladni modul pracujici nad nasim
standardnim skladovym systemem a chteli bychom jej prizpusobit zakonnym
podminkam s co nejmensim usilim. Stojime tedy ted pred vyberem
"spravneho" typu fisk.tiskarny tak, aby splnovala nasledujici pozadavky:

1. tisk pres klienta Terminal Serveru
2. nefiskalni tisk (napr. reklamacni protokol ...)

Jake mate zkusenosti s programovanim techto tiskaren?

Diky za kazdou odpoved.

refresh jedneho recordu na TClientDataset

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 04.8.2006 12:17:25

> Potreboval by som v ClientDataSet refresnut len jeden zaznam
> (ten novo vlozeny).

Refreshrecord? Musis mit spravne nastavene flags u klivych poli (pfInKey).
Ja ale radeji napred dotahuji hodnotu generatoru, protoze pak znam ID jeste
pred ulozenim zaznamu, coz se muze hodit.

MB

CAPICOM a digitalni podpis - zapamatovani PIN

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 04.8.2006 12:35:26

Ahoj, potrebuju podepsat nekolik souboru za sebou a chtel bych aby se to na PIN zeptalo pouze jednou.
V dialogu zadani PIN je zaskrtavatko "Zapamatovat pro toto sezeni" ale to me nejak nefunguje.
Nemate nekdo napad co delam spatne, nebo jak na to?
Pro podepisovani pouzivam CapiCom funkci

CAPICOM.SignedData.Sign

pricemz jenom ve smycce pred volanim teto funkce plnim CAPICOM.SignedData.Content pozadovanymi daty.

Dik za pomoc.

Prijimani odpovedi z UDP serveru pomoci SYNAPSE

[*] Martin Krakora <mkkonfera(zv)seznam(tec)cz> - 04.8.2006 13:47:31

Diky,

tak uz je to vyreseno. Opravdu jsem prehledl tu skutecnost, ze za string
musim pridat CTRLF.

nacitanie JPG z resource

[*] stefunko(zv)szm.sk - 04.8.2006 14:01:32

Delphi (6) umoznuje vytvorit resource subor pre BMP obrazky a pripojit ho k
EXE.

Obrazky potom nacitavam pomocou

Image.LoadFromResourceName(Hinstance,....);
Nepozna niekto sposob ako nieco podobne urobit s JPEG obrazkami,

pripadne aby boli obrazky (JPEG) v jednom samostatnom subore)?
Vdaka

=== reklama ===============
=======================

http://mail.szm.com - e-mail a priestor na www stranku zadarmo

http://
webhosting.szm.com - domeny a webhosting za najnizsie ceny

OT prace

[*] karel svoboda <sw68(zv)seznam(tec)cz> - 06.8.2006 14:27:03

Ahoj.
nabizim odmenu za pomoc pri programovani v Delphi 7. Podminkou je bydliste v Jablonci nad Nisou nebo Liberci.

Odpovedi prosim na soukromy mail - sw68(zv)seznam(tec)cz

Karel

Index v tabulce

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 06.8.2006 10:32:47

TClientDataset je na tohle idealni.
Osobne davam prednost pri programovani v delphi trideni na klientovi, je to
rychlejsi a setri to zatizeni serveru.

Slavek

> Jde o databazi DBIsam. Pres sql to by to samozrejmne take.
> Zapisuji ale data
> pres DBGrid a SQL se chci v tomto pripade vyhnout.
>
> Viktor Marek

Index v tabulce

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.8.2006 22:37:57

Jde o databazi DBIsam. Pres sql to by to samozrejmne take. Zapisuji ale data
pres DBGrid a SQL se chci v tomto pripade vyhnout.

Viktor Marek

> Nepises o jakou DB se jedna, ale na FB toto funguje:
> CREATE TABLE pokus(ID INTEGER NOT NULL, AAA COMPUTED BY (id+10));
> a muzes udelat normalne select * from pokus order by id, aaa;
> Spis napis o jakou DB jde, pak pujde navrhnout konkretni reseni.

Index v tabulce

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 05.8.2006 22:35:57

Uvedes pole v order by jako jeho index pocitano od 1.

SELECT id+15, pole1, pole2 FROM tabulka ORDER BY 1

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: +420 724 207 851
icq:199 118 333
e-mail:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz
http://www.elektlabs(tec)cz

> [...]
>
> Jak ale vytvorit index a setridit tabulku dle Prijmeni, jmena a pole
> soucet, ktere je vypocitane a v tabulce se nenachazi

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 05.8.2006 22:27:56

On 5.8.2006 22:03 Viktor Marek wrote:
> [...]

a muzes udelat normalne select * from pokus order by id, aaa;

Spis napis o jakou DB jde, pak pujde navrhnout konkretni reseni.

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.8.2006 22:03:54

[...]

Spusteni php souboru

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 05.8.2006 20:51:49

Jo, uz jsem na to prisel. Udelal jsem to pomoci metody ftpCommand.
Petr

Na FTP prese muzes jednoduse menit prava, viz SITE CHMOD xyz

> --
> Jiri Cincura
> http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Spusteni php souboru

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 05.8.2006 20:37:48

On 5.8.2006 20:17 Petr Berek wrote:
> Tak jsem se na ni podival a pouziva to metodu THttpSend HttpMethod. Jenze
> jsem jeste zjistil, ze potrebuju nastavit prava na ten soubor, ktery davam
> na server. Nejlepe na 777, on se stejne potom smaze. Umi to synapse?
> Petr

Na FTP prese muzes jednoduse menit prava, viz SITE CHMOD xyz

http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Sitovy provoz

[*] Petr Podany <podany(zv)students.zcu(tec)cz> - 05.8.2006 20:29:47

Jakym zpusobem se v Delphi "podivat" na sitovej provoz. Chtel bych si napsat
aplikace na monitorovani site, resp. meric prenosu dat.

Petr

Spusteni php souboru

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 05.8.2006 20:17:46

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 05.8.2006 19:55:44

On 5.8.2006 19:43 Petr Berek wrote:
> Jo, request staci. Uz jsem na to prisel, HttpGetText, ale ma to parametr
> typu StringList a kdyz ho dam nil, tak to vyhodi vyjimku, ale provede se to.
> Jde to nejak upravit, abych nemusel vytvaret zbytecne prazdny objekt
> TStringList?
> Petr

Tak si tu metodu prepis, tak aby to co dostane zpet zahodila. Tohle je jen
user-friendly zapouzdreni. Staci se podivat co dela a napsat vlastni.

http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Spusteni php souboru

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 05.8.2006 19:43:43

[...]

Nechapu jak to s tim otevrenim myslis. Ale rekl bych ze ti spis bude stacit
udelat request na ten soubor a hotovo ne?

Jinak v Synapsi hledej slova HTTP a GET. ;)

http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Spusteni php souboru

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 05.8.2006 19:27:42

On 5.8.2006 18:45 Petr Berek wrote:
> [...]
> na internetu. Na ten se ale nemuzu pripojit primo z aplikace, z duvodu
> zabezpeceni serveru. Tak jsem to vyresil tak, ze si pomoci ftp uploaduju na
> server php soubor, ten spustim a do nejake souboru se mi ulozi vysledek.
> Problem je v tom, jak ten php soubor otevrit. Napadla me synapse, ale at
> hledam jak hledam, tak jsem zatim nic nenasel. FTP uz mam vyreseno. Existuje
> neco na otevreni php souboru v synapsi?

Nechapu jak to s tim otevrenim myslis. Ale rekl bych ze ti spis bude stacit
udelat request na ten soubor a hotovo ne?

Jinak v Synapsi hledej slova HTTP a GET. ;)

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 05.8.2006 18:45:39

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 07.8.2006 11:02:34

On Saturday, August 05, 2006 8:29 PM ,
Petr Podany <podany(zv)students.zcu(tec)cz> wrote:

> Jakym zpusobem se v Delphi "podivat" na sitovej provoz. Chtel bych
> si
> napsat aplikace na monitorovani site, resp. meric prenosu dat.

jedna z moznych cest je pcap z www.tcpdump.org. Urcite k ni bude
existovat i jinterface prepsanej do Delphi

D. Toman

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 07.8.2006 13:20:44

Ahoj,
pokud si ze skoly dobre pamatuju, tak -200 je vetsi nez -250. Z toho
usuzuju, ze se to zaokrouhluje dobre.
Petr

On 8/7/06, Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> wrote:

> [...]
> na stovky na -200 a to se mi zda divne).
>
> Nasel jsem toto:
> Zaokrouhlovani desetinnych casti na cela cisla se ridi normou CSN 01
> 1010, podle ktere:
> a) cislo zustava beze zmeny, nasleduje-li za desetinnou carkou cislice
> mensi nez 5,
> b) cislo se zvetsi o 1, nasleduje-li za desetinnou carkou cislice 5 nebo
> vetsi nez 5.
>
> z cehoz dedukuji, ze onech -250 by se melo zaokrouhlit na -300. Delam
> chybu nebo ne ?

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 07.8.2006 13:14:43

[...]

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 07.8.2006 13:32:45

Petr Podany napsal(a):
> Jakym zpusobem se v Delphi "podivat" na sitovej provoz. Chtel bych si napsat
> aplikace na monitorovani site, resp. meric prenosu dat.
>
> Petr

Myslis neco jako:
http://snmprg.sourceforge.net/

pouziva to synapsi.

R.

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 07.8.2006 13:30:45

Coz o to, tohle si taky pamatuju, ale v bodu b) se pise, ze se cislo
zvetsi o 1 coz muze taky znamenat 2+1 = 3

Petr Berek napsal(a):
> pokud si ze skoly dobre pamatuju, tak -200 je vetsi nez -250. Z toho
> usuzuju, ze se to zaokrouhluje dobre.

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Jaroslav Kohak <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 07.8.2006 13:26:44

No to sice vetsi je, ale jako zaokrouhleni by to melo jit k vetsimu zapornemu.
Preci nechces aby to zaokrouhlovalo -290 na -200!?

> [...]

> chybu nebo ne ?

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 07.8.2006 13:40:46

Ahoj,

Milan Tomes napsal(a):
> b) cislo se zvetsi o 1, nasleduje-li za desetinnou carkou cislice 5 nebo
> vetsi nez 5.
>
> z cehoz dedukuji, ze onech -250 by se melo zaokrouhlit na -300. Delam
> chybu nebo ne ?

ale -300 je _mensi_ nez -200, takze podle tohoto je to IMHO v cajku.

> Milan Tomes

Petr Palicka aka Peca

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 07.8.2006 13:36:46

Asi by to tak melo byt, ze od -249 se to zaokrouhluje na -200 a od -250 na
-300.
Petr

On 8/7/06, Jaroslav Kohak <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> wrote:

> No to sice vetsi je, ale jako zaokrouhleni by to melo jit k vetsimu
> zapornemu.
> Preci nechces aby to zaokrouhlovalo -290 na -200!?

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 07.8.2006 13:44:47

Mon, Aug 07, 2006 at 01:40:46PM +0200, petr palicka napsal(a):

> ale -300 je _mensi_ nez -200, takze podle tohoto je to IMHO v cajku.

Ehm, takze vy -2 zvetsite o 1 na -2? Zajimave. Ja bych to podle bodu
b) otrocky zaokrouhlil na -100, coz je blbost, takze -300 bude lepsi.

Luf

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 07.8.2006 14:02:48

Ahoj,

Ludek Finstrle napsal(a):
> Ehm, takze vy -2 zvetsite o 1 na -2? Zajimave. Ja bych to podle bodu
> b) otrocky zaokrouhlil na -100, coz je blbost, takze -300 bude lepsi.

pravda. 2x jsem nad tim nepremyslel. Kazdopadne by me spravne
zakrouhlovani zapornych cisel take zajimalo.

> Luf

K nule ci k minus nekonecnu?

Peca

Program v Delphi IDE nejde ladit

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 07.8.2006 14:00:48

Ahoj,

narazil jsem na zvlastni problem. Po spusteni libovolneho programu v IDE se
nastavi debug desktop a to je vsechno. Ladena aplikace se sice vytvori, ale
tim to konci. IDE je ve stavu ladeni aplikace, ale preruseni behu je
neaktivni. Z debug rezimu se da dostat treba rekompilaci aplikace. Delphi
pak normalne funguji, daji se ukoncit atd. Spustena aplikace trvale zustane
v seznamu procesu (i po ukonceni Delphi) a nejde odstrelit (okno spravce
uloh pri pokusu zatuhne, stejne dopadne i Process Explorer), Windows nejdou
ukoncit jinak nez resetem nebo odpojenim napajeni. Chybove hlaseni zadne,
event log prazdny. Pokud nepovolim pouziti integrovaneho debuggeru, aplikace
se normalne spusti a bezi, po ukonceni se vrati do IDE.
Zkusil jsem Delphi odinstalovat a znovu nainstalovat, bezvysledne - chyba se
objevuje ihned po instalaci Delphi, jeste pred instalaci wizardu a
doplnkovych baliku. Na cas (asi na 3-4 spusteni Delphi) pomohla kompletni
reinstalace systemu, ale uz to tu mam zase.
Instalace:
OS: W2K, SP4, vsechny zaplaty.
Delphi: D5 Enterprise Upd1, Coderush, ModelMaker Code Explorer, CnWizards,
GExperts, JCL (1.97) + JVCL (3.20).
Pokud byste mel nekdo podobnou zkusenost, dejte prosim vedet. Podeziram
JVCL, problem se objevil po instalaci verze 3.20, ale po reinstalaci systemu
to chvili fungovalo, krome toho JCL a JVCL (1.95 + 3.00) uz dost dlouho bez
problemu pouzivam.

Zdravim a diky za kazdy tip.

Jiri Foldyna

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 07.8.2006 13:54:47

na zakladce nas ucili mnemotechnickou pomucku ... obcas to pomaha :)
kdyz zaokrouhlujes na nejakou mez (treba tu tvoji 100), tak interval rozdelis na pul .. a polovinu s MENSIMI cisly zaokrouhlujes dolu, tu polovinu s VETSIMI cisly nahoru. To plati pro kladna i zaporna cisla ..... jen je treba si uvedomit, ze zaporna cisla jsou tim vetsi, cim BLIZE jsou k nule ... zatimco u kladnych je to opacne.

tedy zaokrouhlit cislo -250 ---> -200 (tedy blize k nule, tedy VETSI ....) je IMHO naprosto v poradku ...
stejne jako -251 (je v te polovine s mensimi cisly) na -300 (tedy "mensi" stovky) mi prijde taky korektni ...

Milan
D7 Ent., WinXP

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 07.8.2006 14:08:49

Jeste bych pripomel hlavni cast dotazu, ktery by mohl jednoznacne pomoci:
Nemate nekdo k dispozici normu CSN ISO 31-0 (popr. starsi CSN 01 1010
nebo mezinarodni ISO 31-0) ???

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 07.8.2006 14:42:52

On Mon, Aug 07, 2006 at 01:44:47PM +0200, Ludek Finstrle wrote:

> Ehm, takze vy -2 zvetsite o 1 na -2? Zajimave. Ja bych to podle bodu
> b) otrocky zaokrouhlil na -100, coz je blbost, takze -300 bude lepsi.

Ale to predpokladam jenom slovickaris, ne? :-) Pokud jsem to spravne
pochopil, nebyla to citace normy, ale citace nejakeho jejiho prevypraveni,
ktere se mozna nevyjadrovalo k zapornym cislum.

Urcite -200, to se prece musi chovat vsude stejne. Mam ciselnou osu, na ni
neoznacene carky v miste celych cisel a polovin --- no a vzdy od poloviny
vcetne patri body k prave carce, do poloviny nikoli vcetne k leve. Takto po
cele ose stejne, ze ktere carky udelam nulu, musi byt uplne jedno, musi to
totiz komutovat se scitanim/odcitanim "celych cisel" (zde celych stovek).

Protoze kdyby round_na_stovky(-250) == -300, tak by

round_na_stovky(-250) + 300 == 0
round_na_stovky(-250 + 300) == 100

coz je evidentni nesmysl.

Co rika norma, netusim, ale pokud to resi jinak, je cas zmenit normu. :-)

Mejte se, P.

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 07.8.2006 14:32:51

Jak se divam k tem bodum, tak se tam hovori o desetinnych cislech. Asi by to
melo byt jedno, ale kdyz uz, tak nejake cislo, treba 2,3 se zaokrouhli na 2.
K tomu se vyjadruje bod a. Podle bodu b se cislo zveda o jednicku viz.
2.5se zaokrouhli na 3, zvetsi se tak.
Pokud bys to chtel na zaporne, tak kdyz zaporne cislo zvetsis o jednicku,
treba -200+1, dostanes -199.
> [...]

> zvetsi o 1 coz muze taky znamenat 2+1 = 3

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 07.8.2006 13:30:45

Ahoj,

> [...]
> cislice 5 nebo
> vetsi nez 5.
>
> z cehoz dedukuji, ze onech -250 by se melo zaokrouhlit na -300. Delam

Pokud plati b) a cislo je zaporne tak "se zvetsi o 1" tzn. pokud je zapor
tam blize
nule ne ?

PM

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 07.8.2006 14:54:53

Ahoj,

koukam, ze tu jsou diskuse o zaokrouhlovani... nevim, jak ceske normy,
ale co vim, tak procesory zaokrouhluji petku na sude cislo. To
znamena, ze 2,5 na 2 a 3,5 na 4 a -2,5 na -2 a -3,5 na -4. Takze 250
na 200, 350 na 400, -250 na -200 a -350 a -400 apod.

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 07.8.2006 15:06:54

Tak a ted v tom mam uplny maglajs - podle tohoto to vypada, ze vsichni
maji pravdu :)

http://www.diycalculator.com/popup-m-round.shtml

Milan Tomes

P.S.: Petre ja se snazim vytvorit funkci, ktera vezme jako parametr
zpusob zaokrouhleni (matematicke, statisticke, vzdy nahoru a vzdy dolu)
:) To co jsi napsal je prave ono statisticke (nebo bankovni)
zaokrouhleni...

Petr Zahradnik napsal(a):
> [...]
> na 200, 350 na 400, -250 na -200 a -350 a -400 apod

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 07.8.2006 15:16:54

Puvodni zprava ze dne 7.8.2006 od Milan Tomes:

> Tak a ted v tom mam uplny maglajs - podle tohoto to vypada, ze
> vsichni maji pravdu :)

No to vis, matematici maji houby co na praci, tak vymysleji vsechno
mozne a pokud mozno aby tomu nikdo poradne nerozumel a mohli delat
na nas obycejne lidi chytraky :-) a pak se v tom vyznej :-)

> [...]

> znamena, ze 2,5 na 2 a 3,5 na 4 a -2,5 na -2 a -3,5 na -4. Takze 250
> na 200, 350 na 400, -250 na -200 a -350 a -400 apod.

To ze Vam procesor zaokrouhluje k sudemu cislu neni pravidlo, ale volba
programatora.
U procesoru x86 lze zvolit zaokrouhlovani k :
1) 0
2) + nekonecnu
3) - nekonecnu
4) sudemu cislu

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] OnDraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 07.8.2006 15:52:57

delphin(zv)post(tec)cz napsal(a):
> [...]
> programatora.
> U procesoru x86 lze zvolit zaokrouhlovani k :

doplnim, ze to dela funkce SetRoundMode v unite Math

OnDraG

> [...]

> zpusob zaokrouhleni (matematicke, statisticke, vzdy nahoru a vzdy dolu)
> :) To co jsi napsal je prave ono statisticke (nebo bankovni)

To lze takto:

Mezivysledek=Vstup/Krok
Nastavit FPU na pozadovany rezim zaokrouhlovani
Prevest Mezivysledek na cele cislo, tim se uplatni zaokrouhleni
Vysledek=Mezivysledek*Krok

Napriklad pri zaokrouhlovani na 0,50 Kc je Krok 0,50 a rezim zaokrouhlovani
k sudemu cislu.

Select s vypocitanym udajem

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.8.2006 16:37:01

V tabulce Test mam pole:
Prijmeni, Jmeno, K1, K2, K3 a v DBISAMQuery1 pole "Soucet" ktere je
"Calculated"

V DBISAMQuery1 mam udalost:

procedure TForm1.DBISAMQuery1CalcFields(DataSet: TDataSet);
begin
DBISAMQuery1['soucet']:= DBISAMQuery1['K1'] + DBISAMQuery1['K2'] +
DBISAMQuery1['K3'];
end;

Pokud dam:
select * from Test where Soucet > 0 order by soucet Desc, prijmeni, jmeno
dostanu hlasku "Invalid column name "Soucet" or table correlation name"

Diky za radu

Delphi 5 Prof, databaze DBISAM
Viktor Marek
viktor(zv)vol(tec)cz

Select s vypocitanym udajem

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 07.8.2006 16:53:02

Vypocitany sloupec je pouzitelny jen u jiz vracenych zaznamu, musis
osetrit primo ten sql dotaz:

select *, (K1 + K2 + K3) as soucet from Test
where Soucet > 0
order by Soucet

Ladislav Stary

Viktor Marek napsal(a):

> [...]
>select * from Test where Soucet > 0 order by soucet Desc, prijmeni, jmeno
>dostanu hlasku "Invalid column name "Soucet" or table correlation name"

Windows 98 a velikost EXE

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 08.8.2006 08:42:07

bych prvne vyhazel unity co tam nepatrej, vim ze sve zkusenosti ze staci
pridat a odebrat komponentu a uz tam linkujes nejakou blbost co ti zveda
exe, zkus nejaky kompressor co ti zmensi exac, ted si nepamatuji jak se
jmenuje, ale jeden jsem kdysi take pouzival, fungoval dokonale ac tu
byli v konferenci hlasy o tom ze to neni dobre reseni.

A.

mr.z.out_delphi(zv)volny(tec)cz napsal(a):
> [...]
> Ale po poslednich upravach ma EXE 16110592 bytu a toto EXE uz nefunguje
> na Windows98. Kdyz ho chci spustit hlasi to "Program provedl neplatnou
> operaci a bude ukoncen" a pak hned "Runtime error 217 at 00242E06".
> Kdyz odstranim z programu ten pridany formular a nebo jakykoliv jiny,
> tak aby EXE presahlo puvodni velikost, tak program zase funguje na Windows98.
> Program musi byt jako jedno EXE, nemuzu dat balicky extra. V nastaveni
> kompilatoru mam vypnuty veskery debugovani, abych co nejvys zmensil
> EXE.
> Mam Delphi5Ent na WinXPPro a Win98 s 128MB RAM.

Windows 98 a velikost EXE

[*] mr.z.out_delphi(zv)volny(tec)cz - 08.8.2006 08:34:06

[...]

Lifestylov+AP0- magaz+AO0-n pro +AX4-eny +IBM- v+AWE-e o m+APM-d+ARs-, kosmetice, trendech a +APoBDQ-esech.
http://im.impact.as/sign/mp-chocolate/

Windows 98 a velikost EXE

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 08.8.2006 09:26:14

Ahoj,
podle me v 16 MB musi byt hodne resources (obrazky atd.), jinak nevim
kde by se tech 16 MB nabralo (i kdyz mozne to asi je) :) Tzn. pokud
tam nejake jsou, tak ty resources bych vytahnul do externi DLL.

web : http://corexpert.com, mobile : +420 724 505 904, ICQ : 8606 3232

Tuesday, August 8, 2006, 8:34:06 AM, you wrote:

mzovc> Ahoj,
mzovc> resim ted zapeklity problem. Mam program, jehoz velikost EXE se behem
mzovc> let vysplhala az k 16MB. Velikost EXE je pred poslednima upravama byla
mzovc> 16091648 bytu a funguje bez problemu na jakychkoliv Windows od Windows98.
mzovc> Ale po poslednich upravach ma EXE 16110592 bytu a toto EXE uz nefunguje
mzovc> na Windows98. Kdyz ho chci spustit hlasi to "Program provedl neplatnou
mzovc> operaci a bude ukoncen" a pak hned "Runtime error 217 at 00242E06".
mzovc> Kdyz odstranim z programu ten pridany formular a nebo jakykoliv jiny,
mzovc> tak aby EXE presahlo puvodni velikost, tak program zase funguje na Windows98.
mzovc> Program musi byt jako jedno EXE, nemuzu dat balicky extra. V nastaveni
mzovc> kompilatoru mam vypnuty veskery debugovani, abych co nejvys zmensil
mzovc> EXE.
mzovc> Mam Delphi5Ent na WinXPPro a Win98 s 128MB RAM.

mzovc> Dik za jakoukoliv pomoc.

mzovc> Z.

Windows 98 a velikost EXE

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 08.8.2006 09:42:15

> podle me v 16 MB musi byt hodne resources (obrazky atd.), jinak nevim
> kde by se tech 16 MB nabralo (i kdyz mozne to asi je) :) Tzn. pokud
> tam nejake jsou, tak ty resources bych vytahnul do externi DLL.

Pokud tam mate ImageListy, tak je lze narvat do DLL a pak nacitat zhruba
takto:

var
xgrHandle:THandle; //handle na knihovnu s resourcama

AddListFromResource(xgrHandle,'ImageList32',ImageList32);
AddListFromResource(xgrHandle,'Images24',Images24);

var xgrFileName:string;
initialization
xgrHandle:=0;
xgrFileName:=ExtractFilePath(paramstr(0))+-'xgr.dll';
try
xgrHandle:=LoadLibrary(pchar(xgrFileName));
except
MessageDlg('Nepoda+APg-ilo ze naj+AO0-t podp+APk-rnou knihovnu
xgr.dll',mtError,[mbOk],0);
Application.Terminate;
end;
finalization
if xgrHandle<>0 then FreeLibrary(xgrHandle);
end.

procedure AddListFromResource(hInstance: integer; Res: string; List:
TImageList);
var
bm, bmp: TBitmap;
i, c, w, h: integer;
begin
w:= List.Width; h:= List.Height;
bm:= Graphics.TBitmap.Create; bmp:= Graphics.TBitmap.Create;
bm.LoadFromResourceName (hInstance, Res);
bmp.Width:= w; bmp.Height:= h;
c:= bm.Width div w;
for i:= 0 to c-1 do
begin
BitBlt (bmp.Canvas.Handle, 0, 0, w, h,
bm .Canvas.Handle, i*w, 0, SRCCOPY);
List.AddMasked (bmp, bmp.Canvas.Pixels[0,h-1]);
end;
bm.Free; bmp.Free;

There is no active transaction ... nepravidelne

[*] mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz - 08.8.2006 09:34:15

Ahoj lidi,
mam trosku problem s transakcema pri connectu do DB2. V nize uvedene procedure se provadi UPDATE a INSERT a cas od casu mi to pri startovani transakce zuchne na THERE IS NO ACTIVE TRANSACTION. Pada to nepravidelne ... dva dny to jede treba v pohode a pak behem jedne hodky to zuchne treba 3x ... a pak zas pohoda (aniz by se musel program restartovat). Pri debugu se mi to nepodarilo nasimulovat tak, aby mi to padlo ...
Hledal jsem na netu priciny vzniku vyse uvedene chyby, ale nejak je nemuzu najit v nize uvedenem kodu :( Nenapada vas nekoho neco, cim by to mohlo byt a jak by se to dalo napravit?. (pouzite komponenty: DBExpress)

Za posunuti tim spravnym smerem diky ...

P.
D7., vecny zacatecnik ...

From: <mr.z.out_delphi(zv)volny(tec)cz>
> Ale po poslednich upravach ma EXE 16110592 bytu a toto EXE uz nefunguje
> na Windows98. Kdyz ho chci spustit hlasi to "Program provedl neplatnou
> operaci a bude ukoncen" a pak hned "Runtime error 217 at 00242E06".

http://support.microsoft.com/kb/q182819/

Petr Vones

Windows 98 a velikost EXE

> [...]
> EXE.
> Mam Delphi5Ent na WinXPPro a Win98 s 128MB RAM.

16110592 B je 15,3642578125 MB, hypoteticky limit 16 MB tedy jeste nebyl
prekrocen.
Vyjimka obvykle nevznikne jenom tak sama od sebe. Kdyz se zapne Use debug
DCU, da se k vyjimce dojit pomoci F7 ?

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 08.8.2006 10:26:19

> [...]

takovych vecech norma mluvit nemuze. Ale obecne je to samozrejme pripadna
poznamka, ze hlavne zalezi, co presne vlastne chci. :)

[*] mr.z.out_delphi(zv)volny(tec)cz - 08.8.2006 10:26:19

Ahoj

> bych prvne vyhazel unity co tam nepatrej ...

to rozhodne udelam, to je dobry napad aspon pro ted, ale problem to neresi

> zkus nejaky kompressor co ti zmensi exac, ...

To jsem zkusel, dokonce nekolik a to nepomohlo.

Nevite je na Win98 nejaky limit na velikost EXE ?
Neda se to vyresit zmenou nastaveni Win98 ?
Dik

Z.

--
Kompletni vedeni ucetnictvi i danove evidence. http://im.impact.as/sign/fa-ucto/

Zaokrouhlovani & CSN ISO 31-0 (CSN 01 1010)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 08.8.2006 11:02:23

No mozna ve Tvem pripade ano, ale nemuzes to pausalizovat. Existuji
vyjimky a ja si je dovedu dost zive predstavit. Prave proto jsem to
chtel resit univerzalne - tak aby mel programator na vyber.

P.S. Jeste se mi nestalo aby mi banka dala vice penez nez by mela -
spise naopak. A se statistickym zaokrouhlovanim jsem se opravdu jeste
nikdy v praxi nesetkal.

> To je porad dokola, penize se odjakziva zaokrouhluji k sudemu prvku, tedy
> 100,005 => 100,00 a -100,005 => -100,00
> 100,015 => 100,02 a -100,015 => -100,02

> Nedivi se stamiliony bankovnich klientu, nebude se divit ani B.

SFTP synapse

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 08.8.2006 11:22:25

> D-SOFT s.r.o.Zdravim,
> potrebuji pomoci. Neco delam spatne.
> Na druhe strane mam FTP server systemu Linux RedHat Enterprise 4;
> Protokol SSH2; Server openssh-3.9p1-8.RHEL4.12 Obdrzel jsem privatni
> klic v souboru PEM. Pouzivam synapsi stazenou ze dne 2006-07-21. K
> projektu jsem pripojil ssl_cryptlib.pas (cl32.dll ver 3.2.2.0)
>
> Pri spusteni nasledujiciho kodu obdrzim hlasku "Connection time out"

Tvuj zasadni omyl je jednoduchy... protokol SFTP nema s FTP
prokokolem nic spolecneho! SFTP protokol *NENI* FTP prokol skrzeva
SSH.

Pokud chces implementaci SFTP protokolu, podivej se na tohle:

http://synapse.ararat(tec)cz/files/contrib/sftp.zip

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

SFTP synapse

[*] delphi(zv)dsoft(tec)cz - 08.8.2006 10:26:19

[...]

FTPSend.TargetHost := 'IP adresa';
FTPSend.TargetPort := '22';
FTPSend.TimeOut := 10000;
FTPSend.AutoTLS := true;
FTPSend.Sock.ssl.PrivateKeyFile := 'E:\p\privkey.pem';
FTPSend.Sock.ssl.KeyPassword := 'heslo';
FTPSend.Sock.ssl.Username := 'jmeno';
FTPSend.Sock.ssl.SSLType := LT_SSHv2;
if not FTPSend.Sock.SSL.Connect then raise Exception.Create('chyba
pripojeni: '+result.Sock.LastErrorDesc);

Vypis z udalosti OnStatus:
HR_ResolvingBegin
HR_ResolvingEnd
HR_SocketCreate:IPv4
HR_Connect: IP adresa
HR_CanRead
HR_ReadCount:23
HR_Error:10060,Connection timed out

Vlada

SFTP synapse

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 08.8.2006 12:00:28

On 8.8.2006 11:22 Lukas Gebauer wrote:
> prokokolem nic spolecneho! SFTP protokol *NENI* FTP prokol skrzeva
> SSH.

Jestli si spis nemyslel, ze neni skrz SSL. ;)

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Windows 98 a velikost EXE

[*] mr.z.out_delphi(zv)volny(tec)cz - 08.8.2006 10:48:22

Ahoj,

Od: "radek_456 radek_456" <radek_456(zv)seznam(tec)cz>
P+AVk-edm+ARs-t: Re: Windows 98 a velikost EXE

--
P+AVk-ipojte se s VOLN+AN0- ADSL ji+AX4- od 389 K+AQ0- a z+AO0-skejte skv+ARs-l+AP0- d+AOE-rek +IBM- t+AVk-eba
p+AVk-ehr+AOE-va+AQ0- MP3. +AX0A4Q-dn+AOk- zpomalov+AOE-n+AO0- rychlosti a aktivace zdarma. U+AX4-ijte

TBlobField nevrci data, i kdyz v DB (Firebird) jso

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 10.8.2006 08:39:35

Ahoj, zdravim vsechny,

mam jeste jeden problem. Do DB ukladam binarne urcitou strukturu dat (do pole typu BLOB), napr:

TRec=packed record

Nactu to do TMemoryStream a ulozim do DB. To se provede spravne, kontroloval jsem to v IBExpertu. Jenze kdyz to chci znovu nacist:

SELECT ID,BlobValues FROM Kalibrace WHERE IDKal=:IDKal
ms:=TMemoryStream.Create;
TBlobField(Query.Fields[1]).SaveToStream(ms);
ms.Read(Rec,SizeOf(Rec));

nenacte to nic. Jiste protoze Query.Fields[1].DataSize=0... ale proc? V poli objektivne data jsou i dotaz vratil spravny zaznam (je v tabulce zatim jen jeden:-)

Nevi nekdo, v cem delam chybu?

Milos Pojsl

Null hodnota vracena v ulozene procedure dotazem,

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 10.8.2006 08:37:35

Ahoj,

diky, ale tim to asi nebude. Ten kod vraci Null i kdyz nepouziju volani uloz. procedury, ale jeji telo vlozim primo do triggeru. Stale to vraci Null, i kdyz to jako dotaz funguje...

P.S.: Suspend jsem zkousel, chova se to furt stejne...

Nerobil som sice vo FB, ale nema byt to INTO este pred FROM?

Marian Stevlik (Michal)
IS programmer / developer

web: www.gamo.sk
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
tel: +421 48 4372098, 4137935, 4372111
gsm: +421 905 462010
icq: 38493645
skype: majklbb

Null hodnota vracena v ulozene procedure dotazem,

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.8.2006 08:49:36

Ahoj,

Miloslav Pojsl napsal(a):
> [...]
> INNER JOIN Mistnosti ON Pristroje.Idmistnost=Mistnosti.Id
> INNER JOIN Strediska ON Mistnosti.Idstredisko=Strediska.Id
----^^^^^^^^^^^^^^

je-li MaxPorNum lokalni promenna, pak pred ni musi byt dvojtecka ":"
> INTO :MaxPorNum;
---------^

Peca

TBlobField nevrci data, i kdyz v DB (Firebird) jso

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 10.8.2006 08:49:37

Dne Thu, 10 Aug 2006 08:39:35 +0200 Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz>
napsal/-a:

> ms:=TMemoryStream.Create;
> TBlobField(Query.Fields[1]).SaveToStream(ms);
> ms.Read(Rec,SizeOf(Rec));
>
> nenacte to nic. Jiste protoze Query.Fields[1].DataSize=0... ale proc? V

Zkus

ms:=TMemoryStream.Create;
TBlobField(Query.Fields[1]).SaveToStream(ms);

ms.Position := 0;

ms.Read(Rec,SizeOf(Rec));

Milos Jircik
MJ Soft

IBX transakcni parametry

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 10.8.2006 09:31:41

jj ja taky, problem byl jinde v jedne transakci jsem mel blbe nastaveni
a batak
kterym jsem si kopiroval z pc na pc exe byl chybny....takze chyba byla uplne
jinde, mezi klavesnici a zidli a to ted doslova;-)

Omlouvam se za me vecerni myslenkove zatmeni;)

A.

Quoting petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>:

> Ahoj,

> jaka je konkretni hlaska? Tohle by melo vyhodit toho druheho, ten
> obnovi zaznam a pripadne opravi a postne znovu. Jeste by to mohlo
> souviset s izolaci transakce. Zpravidla pouzivam ReadCommited a nemam
> problem.

> Peca

IBX transakcni parametry

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.8.2006 08:51:37

Ahoj,

Ales Pavel napsal(a):
> [...]

obnovi zaznam a pripadne opravi a postne znovu. Jeste by to mohlo
souviset s izolaci transakce. Zpravidla pouzivam ReadCommited a nemam

Peca

Null hodnota vracena v ulozene procedure dotazem,

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.8.2006 09:49:42

Me jeste napada, jestli se v nekterem z vybranych radku nenachazi ve
sloupci Kalibrace.porcislo nekde NULL. Nevim ted z hlavy, jak se k tomu
zachova max.

David Lebeda

Null hodnota vracena v ulozene procedure dotazem,

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 10.8.2006 09:43:42

Bohuzel ani s dvojteckou to nefunguje...

> ----^^^^^^^^^^^^^^
>
> je-li MaxPorNum lokalni promenna, pak pred ni musi byt dvojtecka ":"
> ---------^
>
> Peca

Vypocet barvy ktera je dobre videt na jine barve

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 10.8.2006 09:59:43

Ahoj, nemate nekdo algoritumus, kterak vypocitat barvu ktera bude dobre videt na zadane barve a pritom bude mit nejaky nadech barvy puvodni?

Nebo-li ... mam grid kde se jednotlive radky nejak obarvuji (zelene, cervene, sede ....) kdyz se na radek najede kurzorem tak jsou pak nektere radky necitelne .. potreboval bych tedy spocitat barvu, ktera bude pod kurzorem (vetsinou tmave modry) dobre videt a pritom bude mit nejaky nadech barvy puvodni aby i u radku s kurzorem se dalo odhadnout jakou mel puvodne barvu

Invalid BLOB ID

[*] delphinpp(zv)atlas(tec)cz - 10.8.2006 10:11:44

Zdar,

Mam FB 1.5 DB, kde sa vsetko tvari, ze funguje ok. Urobil som z tejto DB
backup ..gbak.exe -v -t ...
potom som zalohu restornul ...gbak.exe -r -v -n ... na moje prekvapenie
sa zacali na restornutej DB vyskytovat pri vkladani udajov cez stored
procedure do pola typu BLOB SUB_TYPE 1 SEGMENT SIZE 400 chybove hlasky
vid subj.. Neviete niekto nahodou v com moze byt problem?

Dik,
Miso

TBlobField nevrci data, i kdyz v DB (Firebird) jso

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 10.8.2006 10:17:45

No ja osobne pro cteni blobu pouzivam nasledujici konstrukci:

var
BlobStream: TStream;

BlobStream :=
IBDataSet.CreateBlobStream(IBDataSet.Fields[i], bmReadWrite);
try
ColumnByName(IBDataSet.Fields[i].FieldName).asBlob.Size
:= 0;

ColumnByName(IBDataSet.Fields[i].FieldName).asBlob.CopyFrom(BlobStream, 0);

ColumnByName(IBDataSet.Fields[i].FieldName).asBlob.Position := 0;
finally
BlobStream.Free;

Miloslav Pojsl napsal(a):
> [...]

Null hodnota vracena v ulozene procedure dotazem,

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.8.2006 09:59:43

Ahoj,

Lebeda David napsal(a):
> Me jeste napada, jestli se v nekterem z vybranych radku nenachazi ve
> sloupci Kalibrace.porcislo nekde NULL. Nevim ted z hlavy, jak se k tomu
> zachova max.

agregacni AFAIK funkce ignoruji null (vynechaji ze zpracovani).
Jediny pripad, kdy agragacni funkce vrati null je, kdyz nedostanou vubec
zadnou hodnotu (prazdna mnozina). Teda alespon co mam z Firebirda
vyzkouseno.

Null hodnota vracena v ulozene procedure dotazem,

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 10.8.2006 10:33:46

Nemuze nastat ze Newrok nebo NewIdPristroje jsou null?
pak by jsi tam totiz porovnaval null pomoci rovnitka a to neprojde.
(i kdyz na FB2 uz by to projit melo)
Jinak za tim samozrejme musi byt jeste SUSPEND;

Pavel Poles

Miloslav Pojsl napsal(a):
> [...]

> kurzorem (vetsinou tmave modry) dobre videt a pritom bude mit nejaky
> nadech barvy puvodni aby i u radku s kurzorem se dalo odhadnout jakou mel

Je samozrejme neresitelne, aby byla zachovana puvodni barva, nebot napriklad
michani modre a cervene musi nutne skoncit odstinem fialove. Dale toto nema
prakticke reseni kdyz chci modrou barvou zvyraznit modry radek.

Vyber barevneho radku na DBGridu se resi inverzi, pro kazdou slozku RGB
takto:
0..127 => 255
128..255 => 0

05 Method Not Allowed

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.8.2006 12:15:53

On Wednesday, August 09, 2006 11:12 PM ,
Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> wrote:

> [...]
>
> Dakujem za odpoved, ale POST mi vracia, ze:
>
> HTTP/1.1 303 See Other
>
> Redirection URI je: /error_path/400.html

instrukce pro prohlizec, ze ma nacist (GETem) zestejneho serveru
dokument /error_path/400.html (coz je evidentne text chyboveho
hlaseni)

Jinak vrele doporucuji procist si prislusne RFC, ktere definuje HTTP
protokol:
http://www.ietf.org/rfc/rfc2068.txt?number=2068 (neni to posledni
aktualizace dokumentu ale postaci)

D. Toman

Vypocet barvy ktera je dobre videt na jine barve

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 10.8.2006 13:29:58

Jakym zpusobem resite obarvovani radku v DBGridu? Jen prepsanim nejake metody (ktere?) nebo vytvorenim potomka? Taky by se mi neco takoveho velice hodilo, ale zatim jsem to neresil v obave, ze se budu muset ponorit hluboko do kodu komponenty DBGrid

M. Pojsl

Kylix a beh aplikace na jinem pocitaci nez kde je

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 10.8.2006 13:54:00

Ahoj vsichni,
nemate nahodou nekdo typ jak zjistit ktere knihovny potrebuje mit program v kylixu na pocitaci na kterem ma bezet? Kdyz zkompiluju na te same distribuci linuxu s identickou instalaci jako pocitac na kterem kylix neni instalovan a pokusim se aplikaci spustit na pocitaci bez kylixu, hlasi aplikace chybejici knihovnu, po dohrani knihovny, chybi zas jina. Tak snad nekdo mate typ jak na to... Diky PP.

FireBird - pocet moznych zmen struktury tabulky

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 10.8.2006 14:10:02

Dobry den,

IB Expert umi po pripojeni k databazi ukazat, kolik zmen struktury
jeste zbyva a na ktere tabulce. Nevite nekdo prosim o tom, jak tento
udaj zjistit v aplikaci nejakym "vhodnym SQL dotazem"? Diky,

Karel Rys

> [...]

hodilo, ale zatim jsem to neresil v obave, ze se budu muset ponorit hluboko

Treba v OnDrawColumnCell zhruba takto

if ...
then DBGrid.Canvas.Brush.Color :=
else if ... DBGrid.Canvas.Brush.Color :=
else if .... ;
if ...
then DBGrid.Canvas.Font.Color :=
else if ... ;

if ...
then DBGrid.Canvas.Font.Style :=
... ;
DBGrid.DefaultDrawColumnCell(rect, datacol, column, state);

Z.Kalhous

Vypocet barvy ktera je dobre videt na jine barve

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.8.2006 14:24:03

> [...]
> hodilo, ale zatim jsem to neresil v obave, ze se budu muset ponorit hluboko

K obarvovani slouzi udalost OnDrawColumnCell u gridu. Staci do canvasu
nastavit barvu pro font nebo Brush. Urcite se nekde nakde nejaky priklad.

David Lebeda

FireBird - pocet moznych zmen struktury tabulky

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 10.8.2006 14:40:05

Jo jeste relation_id zjistis v rdb$relations. ;)

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

FireBird - pocet moznych zmen struktury tabulky

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 10.8.2006 14:36:05

On 10.8.2006 14:10 Karel Rys wrote:
> [...]
> jeste zbyva a na ktere tabulce. Nevite nekdo prosim o tom, jak tento
> udaj zjistit v aplikaci nejakym "vhodnym SQL dotazem"? Diky,

Pocet zbyvajicich zmen pro danou tabulku:
select first 1 255 - rdb$format as "Descriptor" from rdb$formats
where rdb$relation_id = :relation_id
order by rdb$format desc;

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Kylix a beh aplikace na jinem pocitaci nez kde je

[*] Vlcek Ludvik <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 10.8.2006 14:32:04

Pavel P napsal(a):
> [...]
> nemate nahodou nekdo typ jak zjistit ktere knihovny potrebuje mit program v kylixu na pocitaci na kterem ma bezet? Kdyz zkompiluju na te same distribuci linuxu s identickou instalaci jako pocitac na kterem kylix neni instalovan a pokusim se aplikaci spustit na pocitaci bez kylixu, hlasi aplikace chybejici knihovnu, po dohrani knihovny, chybi zas jina. Tak snad nekdo mate typ jak na to... Diky PP.

ldd ???

FireBird - pocet moznych zmen struktury tabulky

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 10.8.2006 15:14:08

Mozna jednoduseji:

Select 255 - rdb$format
from rdb$relations
where