Kam muzu jako USER neco ulozit, aby se k tomu syst

> uzivatelska prava je ma nocni mura.
> V programu jsem si stahnul soubor do adresare TEMP (adresar zjistuji
> pomoci
> GetTempPath).
> Nyni se k nemu potrebuji dostat pomoci sluzby spustene jako LocalSystem,
> jenze ta pristupuje do uplne jinoho TEMP adresare.
>
> Kam mam ten soubor ulozit tak, abych tam jako USER mohl zapisovat a
> systemova sluzba ten soubor nasla a abych nemusel kvuli tomu vytvaret
> nejake
> extra adresare?

GetTempPath vrati v kazdem profilu jinou hodnotu, tudy cesta nevede. Navic
USER ma pravo zapisovat prakticky jenom do sveho profilu a sveho klice v
registry.
Reseni:
1) Predat sluzbe konkretni cestu k souboru
2) Pozadat sluzbu, at si soubor stahne a ulozi sama

WIndows services for Unix / SSH

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 30.8.2006 13:05:15

Zdravim,
> Resil nekdo programove pripojeni k Unix / Llinux serveru pomoci WIndows services for Unix?

Co je Windows services for Unix ?

> Potrebuji prez sluzbu (Tservice) na pozadi se spojit s linux serverem / na Windows vytvorit virtualni disk - namapovany na linux a pomoci xcopy.exe tam nakopirovat data. Na konci zrusit disk a odhlasit se.
>
> Da se pouzit i ftp ale jde o slozitou adresarovou strukturu ( desitky adresaru /stovky souboru ..)

Asi sem to nepochopil, ale na Linuxu i Unixu das proste kus disku
sdileny a pokud mas k tomu pristup tak sdilene musto muzes pouzivat,
pripojavat jako svazky, atd. V tom neni zadny rozdil oproti normalnim
Windows.

Linux se v siti muze a chova stejne jako Windows (s tim rozdilem, ze
toho uz dneska umi co se tyka sdileni vice). Staci mit makonfigurovanou
Sambu a pro tebe je to dalsi stanice s Windows. Vecina novejch linuxu
ma nastveni sdileni udelano temer stejne jako ve Windows (GUI).
Dokonce si rozumi i s Active Directory.

Vaclav Halik

Kam muzu jako USER neco ulozit, aby se k tomu syst

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 30.8.2006 13:33:18

> [...]
> Reseni:
> 1) Predat sluzbe konkretni cestu k souboru
> 2) Pozadat sluzbu, at si soubor stahne a ulozi sama

Ad 2) Takto jsem to mel udelane, ale mel jsem de-facto stejny problem.
Nastaveni k serveru bylo ulozene pod USER, takze SERVICE jej nemohla najit.
Proto jsem to stahnul jeste jako USER.

Ad 1) Ted zjistuji, jak na to.
Opravdu mi staci predat jen ten adresar, nic jineho nepotrebuji.
Sluzba ma povoleno pouzivani plochy, takze jsem puvodne myslel to poslat
pres WM_COPY.
Jestli znas nejake jednoduche reseni, moc by mi to pomohlo.

Bob

Borland Developer studio 2006 problemy

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 30.8.2006 13:29:17

Zdravim,

> TwinControl.component[z]. A nechova se to divne pouze pri behu programu, ale i pri vytvareni objektu primo v delphi. Nejsem schopen presunout objekty mezi TPanels (nezmenim parent). Nahral jsem na to bds2006_en_ent_upd2.zip, ale nepomohlo to. Nenapada vas cim to je?

nejsi sam :-(.

Ja jsem zatim narazil na toto:
- Designer je podstatne horsi, nez treba ten co byl v Delphi 6
- Jako bonus nove verze dostanete treba to, ze pri designu
muzete menu ve formulari prochazet pouze v menu designeru
(v D6 to slo i bez designeru), opravdu pokrok :-)
- TTreeView na formu dokaze na par sekund uplne kousnou PC,
vecinou to dela pokud jej nemam oznaceny, oznacim ho v designeru
a chci nastavit jeho Eventy v Object Inspektoru
- debilni kolecka jako rohy objektu v designeru, proc tom nezustal
ctverecek ? Toto fakt muze udelat jen chora mysl.
- Panely, kapitola sama pro sebe. Vecinou pokud jsou na sobe se
nova komponenta chytne uplne jinde nez ji date, nejlepe na Form,
resenim vecinou je, but ji presunot ve stromu Structure Browseru,
nebo vyjmout a vlozit znova na oznaceny prvek
- Chyba v kodu pokud je soucasne zobrazen Structure Browser ma za
nasledek, ze se to casto chova uplne nelogicky
- Nekdy spravny a funkcni kod po nejake dobe zacne oznacovat jako
chybny, i presto, ze na nem nebyla provedena zadna zmena.
Coz zmizi po zavreni a otevreni toho sameho projektu, pricemz
nedojde vubec k zadne zmene ani v kodu ani ve formulari :-)
- Structure Browser detekuje chyby v kodu i kdyz tam zadne nejsou
a editor je neukazuje.
- Designer u nekterych formu nekdy nezobrazuje nevizualni
komponenty, coz se spravi prepnutim do kodu a zpet.

Toto je stav i po Update 2 :-(
Nastesti se vecina problemu projevi tak max. jednou za den.

Vaclav Halik

Borland Developer studio 2006 problemy

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2006 14:11:21

Ahoj,

zkus nastavit ve View/Desktops "Classic Undocked" a v Tools/Options/VCL designer zrusit zaskrtavatko "Embedded Designer" a doinstaluj si vsechny updaty a patche do Delphi. Ja to tak mam a nepozoruju problemy - napr menu muzu normalne prochazet. radek

WIndows services for Unix / SSH

Strelba od boku
Pouzit na to FTP alebo SFTP?

Marian Stevlik (Michal)
IS programmer / developer

web: www.gamo.sk
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
gsm: +421 905 462010
icq: 38493645
skype: majklbb

> [...]

> pres WM_COPY.
> Jestli znas nejake jednoduche reseni, moc by mi to pomohlo.

IPC zpusobu je spousta, ale tento specialni pripad je resitelny FindWindow a
SendMessage WM_COPYDATA.

Borland Developer studio 2006 problemy

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 30.8.2006 15:21:26

> zkus nastavit ve View/Desktops "Classic Undocked" a v Tools/Options/VCL designer zrusit zaskrtavatko "Embedded Designer" a doinstaluj si vsechny

Obavam se ze toto neni reseni, pokazde kdyz to skusim tak mi na
Formu nezustane nic kromne toho Menu.

BDS pak pada a neda se s tim rozumne pracovat. Pri Classic Undocked
to pak trati zobrazeni nekterych nevyzualnich komponent, nemluve o tom,
ze neni mozne rozumne umistit paletu komponent.

BDS mam zcela aktualni a stejne je to na ...

Vaclav Halik

problemy s Delphi

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 30.8.2006 15:45:28

Zdravim

LG> Pokud si ja dobre pamatuju, tak o zadny problem neslo. Dotycnemu se
LG> jen nelibilo chovani pametovych alokaci ve standardnim Borlandim
LG> manageru.

ano presne tak. Nelibilo se mi chovani pametovych alokaci.. Ale vedlo
to az k problemum ze aplikace si nabrala behem chvile az 2G virtualni
pameti.. A pak to zacalo hlasit k execption ze k provedeni operaci
neni dostatek prostoru..

skusim nahodit fastmm a skompilovat to stim.

Diky vsem..

Borland Developer studio 2006 problemy

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 30.8.2006 17:13:37

delphin(zv)post(tec)cz napsal(a):
> [...]
mas taky hotfixy?

http://info.borland.com/06/bds/bds2006_reg_updates_down.html

> Stare projekty se budou udrzovat v Borland Delphi 7 a nove se zacnou v C# v
> Microsoft Visual Studio, vzdyt se tady o tom mluvi roky.

:), jo jo, tehdy se mluvilo o tom ze to je jedina moznost a ze ve Viste
nativni aplikace nepobezi a kdo nebude na .NET je mrtvy :) a vsichni vime
jak to je, MS se drzi native jak jen muze (verejne deklaroval ze bude WinAPI
podporovat v horizontu x let),
v nove viste je mene managed kodu nez ve Win 2003 atd.

Treba ja si Turbo Delphi urcite stahnu. Ale to neznamena ze nektere veci nedelam v C#.

Prosim neberte to jako flame, chtel jsem jen upozornit ze veci se meni.
R.

Odpojenie disku

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 30.8.2006 17:01:36

Hello All!

Mam spustenu moju aplikaciu z disku USB a uzivatel ho nasilne odpoji.
Potreboval by som sa o tom, ze USB disk bol odpojeny dozvediet.

Ako by sa to dalo riesit?

http://exekutor.rotursoft.sk

> [...]

Stare projekty se budou udrzovat v Borland Delphi 7 a nove se zacnou v C# v
Microsoft Visual Studio, vzdyt se tady o tom mluvi roky.

Jak schovat ucho od pagecontrolu

[*] Marian Nykel <m.any(zv)centrum(tec)cz> - 30.8.2006 16:15:32

TabSheet.TabVisible := False

Dalibor Faltynek napsal(a):
> Ahoj,
> da se schovat ousko od TPageControl v D5? Tabsheet hide schova jenom to co je na plose prislusneho tabsheetu, ale jeho ucho s napisem zustane. Tak nevim.
> S pozdrave Dalik.

Jak schovat ucho od pagecontrolu

[*] OnDraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 30.8.2006 16:15:32

TTabSheet.TabVisible ?
OndraG

Dalibor Faltynek napsal(a):
> [...]
> da se schovat ousko od TPageControl v D5? Tabsheet hide schova jenom to co je na plose prislusneho tabsheetu, ale jeho ucho s napisem zustane. Tak nevim.

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 30.8.2006 14:19:22

> Co je Windows services for Unix ?

Popis je napr zde
www.microsoft.com / MSDN search -> Window services for Unix

https://www.microsoft.com/technet/interopmigration/unix/sfu/sfucustm.mspx

> Asi sem to nepochopil, ale na Linuxu i Unixu das proste kus disku
sdileny

Cim to na Debianu udelam ?

> [...]
> Sambu a pro tebe je to dalsi stanice s Windows. Vecina novejch linuxu
> ma nastveni sdileni udelano temer stejne jako ve Windows (GUI).

Samba jsou nekonecne problemy s Win2000 - nelze korektne pouzit - viirtualni disk se mi po odhalseni uzivatele odpojuje.
Z neznamych duvodu vazne spojeni s Linux serverem (neni to problem site).

Ja potrebuji zalohovat i pri odhalsenem uzivateli - tedy to musi delat sluzba na pozadi. Sambu viz vyse nelze spolehlive pouzit.
Proto hledam moznost jak programove vytvorit spojeni s Linuxem, mit moznost overit si ze spojeni je navazano.
Pak nejlepe na virtualni disk nakopirovat zmeny (nastaveny archivni bit) velmi slozite adresarove struktuyr.Spojeni pak ukoncit,
virtualni disk odpojit. Obraz dat na serveru musi odpovidat strukture dat na stanici.

PK.

WIndows services for Unix / SSH

> I o tom premyslim. Pak je nutne programove osetrit analyzu slozite
> struktury adresaru, u vseho testovat archivni bit a zmeny > prenest na
> server. Zde musi existovat "zrcadlova kopie" dat.

Archivni bit :-)
Pokud to nema byt na hrani, tak musite porovnavat velikosti souboru a jejich
datum a cas. Pokud to ma byt zarucene spolehlive, tak musite porovnavat
nejmene CRC32, lepe nejaky hash.

btw. Zkuste se podivat na
http://www.2brightsparks.com/syncback/sbse-features.html tam maji
synchronizaci na FTP hotovou.

Borland Developer studio 2006 problemy

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.8.2006 16:13:31

Puvodni zprava ze dne 30.8.2006 od David Kopecek:

> vysledek je ten ze sme s BDS 2006 totalne skoncily sem zvedavej co
> snama bude..

No nic s nama nebude, mame tuhle konferenci, tak jsme happy, ne? :-)

Jak schovat ucho od pagecontrolu

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 30.8.2006 16:09:31

> Ahoj,
> da se schovat ousko od TPageControl v D5? Tabsheet hide schova jenom
> to co je na plose prislusneho tabsheetu, ale jeho ucho s napisem
> zustane. Tak nevim.

TTabSheet.TabVisible?
Ale to schova ucho i plochu, coz je to, co chcete, jestli jsem to pochopil.

Luf

Jak schovat ucho od pagecontrolu

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 30.8.2006 16:03:30

[...]

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 30.8.2006 15:57:29

> [...]

VH> Toto je stav i po Update 2 :-(
VH> Nastesti se vecina problemu projevi tak max. jednou za den.

me taky delphi 2006 hodne trapi. Proto sem to zrusil a nepouzivam to
vubec..

kazdopadne co me se stavalo to uz je fakt haluz..

- Designer horsi o hodne
- komponenty maji nove vlastnosti a nektere projekty nejde skompilovat
pod 7 zpetne..
- neustale padani
- neustale zatezovani procesoru..
- castecna nefunkcnost v pripade ze bezi soucasne visual studio nebo
psdpad
- Obcas sekani v editoru kodu, editor se zastavi a vytuhne
- Po instalaci update 1 delphi ani nenastartovali, musel sem odstranit
vsechny komponenty co sem pridal
- po instalaci udpate 2 to nejelo vubec. System nahlasil ze je to
nelegalni a sel sem zjistovat k podpore co se stalo..
- skouseli sme na tom nechat pracovat i zamestnance v praci.. a
castokrat se jim po restartu pc smazali vsechny doinstaloane
komponenty zejmena TMS..
- structure browser zobrazuje tisice nesmyslnych chyb
- nekolikrat se nam stalo ze pri kompilaci to nahlasilo ze nasel divne
znaky na neexistujicich radcich atd.. pomohl jenom restart..

vysledek je ten ze sme s BDS 2006 totalne skoncily sem zvedavej co
snama bude.. Jedina posledni dobra vec je Delphi 7

WIndows services for Unix / SSH

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 30.8.2006 15:53:29

I o tom premyslim. Pak je nutne programove osetrit analyzu slozite struktury adresaru, u vseho testovat archivni bit a zmeny prenest na server. Zde musi existovat "zrcadlova kopie" dat.

V tomto by mi pomohl algoritmus pro analyzu nejlepe kus hotoveho kodu - usetri mi to spoustu casu....

PK.

Borland Developer studio 2006 problemy

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 30.8.2006 17:31:38

A jak to vypada s Delphi 2005. Taky jsou s tim takove problemy?

Ladislav Stary

> [...]

> Mam spustenu moju aplikaciu z disku USB a uzivatel ho nasilne odpoji.
> Potreboval by som sa o tom, ze USB disk bol odpojeny dozvediet.

Pri zmene HW konfigurace se vysle broadcast WM_DEVICECHANGE, ale pismeno
disku tam samozrejme neni.

Borland Developer studio 2006 problemy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2006 17:59:40

On 8/30/06, Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> wrote:

> A jak to vypada s Delphi 2005. Taky jsou s tim takove problemy?
>
> Ladislav Stary

Zdravim,
ja pouzivam Delphi 2005. Obcas s tim problem je, ale nevyskytuje se tak
casto. To zasekavani v editoru kodu se stane, ale spis po prirazuju
hardware. Jinak vetsina veci funguje tak jak ma. I kdyz jak rikam, obcas si
to taky dela co chce.
Petr

TFormStorage a refresh

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 30.8.2006 18:33:43

Zdravim.

Da sa TFormStorage z JVCL, prip. RX Lib. nejakym
efektivnym sposobom donutit k Restore vsetkych
nastaveni do defaultnej hodnoty ? (form aj vsetky komponenty)

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk
ICQ : 190698607

> [...]

> WinAPI
> podporovat v horizontu x let),
> v nove viste je mene managed kodu nez ve Win 2003 atd.

Neberu to jako flame, proste pokud bude pro Delphi existovat nastroj, se
kterym se budou aplikace vytvaret lepe nez v C# s MS Visual Studio, tak se
rad k Delphi vratim. Ten jsem ale jaxi nezaregistroval.

Borland Developer studio 2006 problemy

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 30.8.2006 20:53:53

Caf

PZ> Puvodni zprava ze dne 30.8.2006 od David Kopecek:

PZ> No nic s nama nebude, mame tuhle konferenci, tak jsme happy, ne? :-)

no jo jenze .. tahle konference za me programovat nebude :)..

Ale docela vazne uvazuju nad tim ze vyberu par lidi v praci a necham
udelat vlastni developer studio postaveny na borland kompilatoru..

Thx david..

OT: vlastni Developer studio

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 30.8.2006 21:03:54

Zdravim vsechny,

vzhledem k soucasne diskuzi ohledne problemum s Borland Developer
Studio a vzhledem soucasnemu stavu delphi bych mel zajem zacit psat
vlasni Developer Studio v novejsim stylu ktere bude vyuzivat
kompilator od borlandu co je v Delphi 7 a fastmm4.
A cele to daval jako Open Source

Co vy na to ma to cenu? neco takoveho delat ??
Protoze ja na Delphi 200x nemuzu ani videt..

Diky David..

problemy s Delphi

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 30.8.2006 21:33:57

From: "David Kopecek" <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> [...]
> to az k problemum ze aplikace si nabrala behem chvile az 2G virtualni
> pameti.. A pak to zacalo hlasit k execption ze k provedeni operaci

Coz na 99.9% indikuje ze je nekde chyba.

Petr Vones

Odpojenie disku

[*] Lubos Lank <llank(zv)centrum(tec)cz> - 30.8.2006 21:41:58

HI

Blbej napad - kontrolou jakyhokoliv souboru (cas, velikost atp)

vlastni Developer studio

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 30.8.2006 21:43:58

David Kopecek wrote:
> [...]
> A cele to daval jako Open Source
>
> Co vy na to ma to cenu? neco takoveho delat ??
> Protoze ja na Delphi 200x nemuzu ani videt..

co tak sa pozriet na http://www.lazarus.freepascal.org/
a radsej prispiet tam, alebo pouzit rovno kod pre ide, to
len tak aby sa uz nemuselo vymyslat koleso odznova:)

vlko

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

vlastni Developer studio

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 30.8.2006 21:41:57

From: "David Kopecek" <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> Co vy na to ma to cenu? neco takoveho delat ??

http://www.turboexplorer.com/delphihome.htm

Petr Vones

vlastni Developer studio

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 30.8.2006 22:48:04

Ahoj,
jen par postrehu, spis dojmy nez fakta :)

1) nejsem si jisty, ale rekl bych, ze abys mohl pouzit kompilator z
Delphi 7, budes na nej muset mit licenci. OpenSource IDE je bezva, ale
pokud k nemu potrebujes licenci na komercni IDE kvuli kompilatoru je
to dost na nic :)

2) podle me je to hlavne projekt jako prase :) Kazdopadne si nemyslim,
ze "par lidi z prace" by to bylo schopno behem par let dostat do
stavu, aby jsi s tim byl spokojenejsi nez se soucasnym Delphi i se
vsemi jeho bugy a nedostatky.

3) kdyz se zamyslim nad nedostatky Delphi 7 (byt uz ho k praci spis
nepouzivam), chyby IDE beru jako drobnosti zneprijemnujici zivot.
Mnohem horsi jsou chyby a nedostatky ve VCL (klasicky treba podpora
webovych sluzeb). Ty stejne vlastnim IDE nad kompilatorem Delphi 7
nevyresis, to uz by spis melo smysl psat vlastni VCL. U cehoz skoncis
stejne jen tim, ze nahradis jen nepouzitelne funkcnosti jejich
alternativami, cele VCL neni v pripade Delphi pro WIN32 rozhodne
spatne.

4) pokud to myslis seriozne (a chces to rozjet ve velkem jako vetsi
open source projekt), rozhodne bych pockal jako dopadne prodej IDE
nastroju Borlandu. Myslim, ze je tu stale sance, ze IDE Delphi skonci
samo jako Open Source (neco jako pri rozdeleni Interbase a Firebird
drive).

5) nebudu zacinat flamewar WIN32 / .NET, existuje dost pripadu ve
kterych ma na WIN32 smysl zacit vyvijet i ted. Nicmene zacinat v
dnesni dobe vlastni vyvojove prostredi pro WIN32 mi prijde jako spatny
napad :) To ze WIN32 vyvojaru masove ubyva je proste fakt, zadny
marketing Microsoftu, staci se podivat na cem se v dnesni dobe vyviji
u velkych zamestnavatelu a zakazniku a jake maji predevsim personalni
problemy ti, kteri se stale snazi vyvijet vetsi projekty nad WIN32.

Wednesday, August 30, 2006, 9:03:54 PM, you wrote:

> [...]

DK> A cele to daval jako Open Source

DK> Co vy na to ma to cenu? neco takoveho delat ??
DK> Protoze ja na Delphi 200x nemuzu ani videt..

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 30.8.2006 22:58:05

Ahoj,
stale vidim paralelu v prechodu z WIN16 na WIN32 :) Sice ve Windows 95
slo stale psat a provozovat 16ti bitove aplikace, ale kdo to tenkrat u
novych aplikaci dlouhodobe delal dal? Ted je prinos z prechodu jeste
vetsi.

Osobne kdyz uvidim krasne objektove WinFX ve Viste (= .NET Framework
3.0) tak bych pro nove veci moc dlouho u WIN32 API nevydrzel (i
kdybych ho neopustil uz drive) :)

Ale taky no flame, jen nazor. Jen kdyz to tu nekdy ctu tak si rikam
proc jsme meli takovy problem pro zakaznika sehnat par kvalitnich
Delphi vyvojaru pro WIN32 kdyz pro .NET a Javu jich mame plny barak :)

Wednesday, August 30, 2006, 5:13:37 PM, you wrote:

> [...]
RC> deklaroval ze bude WinAPI podporovat v horizontu x let), v nove
RC> viste je mene managed kodu nez ve Win 2003 atd.

OT: Firbird a data

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 30.8.2006 23:38:08

tak se mi stala zahadna vec, na gentoo mame rozchozeny linuxovy server,
zahada nastala kdyz 14 dni bezelo vse ok, najednou ale jak kdyz uhodi a
okolo 16cte hodiny se najednou potratila data, respektive to vypada jako
kdyz nekdo udela obnovu databaze ze starsi zalohy, kolega se dusuje ze
tam nikdo nebyl a nemohl to udelat..
a script na zalohovani mame tento, netusite nekdo jak je mozne ze
zmizela data?Script stejne bezi az v ve 4h v noci.

jedina chyba co se vyskytla byla tato

fbserver (Server) Wed Aug 30 14:58:14 2006
INET/inet_error: read errno = 104

mohla byt pricinou takoveho navratu do minulosti? Prosim poradte,
koleda nastavil localhost podle navodu z webu tak by se to nemelo
opakovat ale stejne...

Bojim se velice

#! /bin/sh
kdy=`date +"%d-%m-%Y"`

/opt/firebird/bin/gbak -b -t /home/firebird/databases/recruit.fdb
/home/firebird/backup/recruit-$kdy.fbk -user sysdba -password masterkey
> /home/firebird/backup/backup.log
/opt/firebird/bin/gbak -b -t /home/firebird/databases/recruit2.fdb
/home/firebird/backup/recruit2-$kdy.fbk -user sysdba -password masterkey
> /home/firebird/backup/backup.log
cp -u /home/firebird/backup/* /mnt/backup

find /home/firebird/backup -mtime +14 -print -exec rm -f {} \;
find /mnt/backup -mtime +7 -print -exec rm -f {} \;

vlastni Developer studio

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 31.8.2006 07:38:45

K tomu jiz doslo - a vysledkem je .NET. Proto nechapu myslenky na nejake
prepsani VCL (a vlastne ani rozsahlejsi opravy), kdyz to tu uz je, je to
napsane dobre, je to vyzkousene a funguje to.

Pro ty, kteri to stale nejak nemohou pochopit. Kdyz si zjistite, kdo za .NET
stoji, pak vam bude jasne, ze .NET neni nejaky blaznivy vymysl sileneho
Billa, ale dotazena a dobre zrealizovana myslenka, na ktere je postaveno i
VCL. .NET je logickym a mnohem lepe zpracovanym pokracovanim toho, co bylo
zapocato ve VCL. Jakozto novejsi technologie to ma ovsem i sva omezeni:
nebezi to na Win95 a neriskoval bych ani Win98, stejne jako VCL od Delphi 2
nebezi na Win3.1.

Logickym dusledkem tohoto vyvoje je, ze programatoru pro vybehove platformy
bude ubyvat, tim spis nema smysl se pokouset o nejake jejich kriseni z
mrtvych.

Firbird a data

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 31.8.2006 07:34:45

> [...]
> okolo 16cte hodiny se najednou potratila data, respektive to vypada jako
> kdyz nekdo udela obnovu databaze ze starsi zalohy, kolega se dusuje ze

Asi ti ma odpoved nepomuze, ale tohle se nam take jednou stalo, presne jak
popisujes, odpoledne se najednou "vratil" stav databaze z rana. Bylo na FB
1.0, verzi linuxu si nepamatuji, proc a jak se to stalo jsme nezjistili.
Vickrat se to uz neopakovalo a ve stejne konfiguraci to jelo jeste asi rok a
pul, potom se upgradoval hardware Fb na 1.5 a jede to v poradku dalsi asi
rok a pul.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Borland Developer studio 2006 problemy

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 31.8.2006 07:24:44

> [...]
>BDS pak pada a neda se s tim rozumne pracovat. Pri Classic Undocked
>to pak trati zobrazeni nekterych nevyzualnich komponent, nemluve o tom,

to se me jeste nikdy nestalo a ted jsem to na jednom projektu vyzkousel a je to v poradku - muzes napsat nejaky postup jak toto "ztraceni" komponent z formu vyvolat ?>ze neni mozne rozumne umistit paletu komponent.

nerozumim, paletu komponent si prece muzes umistit kam potrebujes ne ?

>BDS mam zcela aktualni a stejne je to na ...

radek

Firbird a data

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 31.8.2006 08:44:50

Me se to stalo na 1.5.3 verzi. Priznavam ze se to stalo po 3 tydnech
provozu. Klient zuri a ja tam byl nucen dat stav z minuleho dne, zmizeli
3 dny. Proste i s nastavenim generatoru + neprerusena ciselna rada, Je
to zahada moc se nechci bat ze se to bude opakovat.
Snad budu mit stesti ;-) chybi mi tu Haj Hou (Pavel Cisar) ten by mel
urcite nejakou fundovanou radu, ale dnes tu asi neni ;-(

Ja se pujdu asi utopit;-)

A.

Marek Dostal napsal(a):

> [...]
> pul, potom se upgradoval hardware Fb na 1.5 a jede to v poradku dalsi asi

Firbird a data

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 31.8.2006 09:06:52

> [...]
> 3 dny. Proste i s nastavenim generatoru + neprerusena ciselna rada, Je
> to zahada moc se nechci bat ze se to bude opakovat.

Vypadalo to, jako by linux mel udelanou nejakou zalohu souboru databaze v
urcitou chvili a tuto "zalohu" tam pak z nejakych duvodu vratil. Spis to
vypadalo, ze za to mohl ten linux nez FB, ale konzultovali jsme to s lidmi
co s linuxem delaji a meli by s nim byt "kamaradi", ale nikdo o zadnem
nastroji nebo necem co by takto verzovalo soubory a samo je v nejakem
pripade vratilo, nevedel. Ale Firebird bych z toho nevinil, mame nekolik set
instalaci, ktere jedou bez problemu radove i nekolik roku, temer vsechny na
windows. Jinak i tech cca 5 instalaci na linuxu jede bez problemu.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Firbird a data

Marek Dostal wrote:

> [...]
> instalaci, ktere jedou bez problemu radove i nekolik roku, temer vsechny na
> windows. Jinak i tech cca 5 instalaci na linuxu jede bez problemu.

Jde o znamy problem na Linuxu. Dochazi k nemu pokud je databaze
kopirovana (napr. vytvarena zaloha kopirovanim souboru apod.) v dobe,
kdy je pouzivana (otevrena Firebirdem). Po odpojeni Firebirdu od
databaze (napr. restart FB) je obsah databaze "vracen" do okamziku
vytvoreni kopie souboru. Duvody jsou stale nejasne, ale zrejme jde o
nejaky hokej v managementu inode u filesystemu. K tomuto jevu dochazi
pouze na Linuxu, zcela urcine na filesystemu ext2. Vyskyt na jinych
filesystemech (napr. ReiserFS) neni potvrzen.

IBPhoenix

Jak schovat ucho od pagecontrolu

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 31.8.2006 10:10:57

Jo presne to jsem chtel, uz blbnu. diky moc.
Dalik.

> TTabSheet.TabVisible?
> Ale to schova ucho i plochu, coz je to, co chcete, jestli jsem to
> pochopil.
>
> Luf

Firbird a data

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 31.8.2006 10:39:00

Diky moc Haj Hou,
a jake je reseni? Zmena filesystemu?

Quoting Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz>:

> [...]
> pouze na Linuxu, zcela urcine na filesystemu ext2. Vyskyt na jinych
> filesystemech (napr. ReiserFS) neni potvrzen.

Firbird a data

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 31.8.2006 10:49:00

Mimochodem filesystem je tam ReiserFS, takze...

> pouze na Linuxu, zcela urcine na filesystemu ext2. Vyskyt na jinych
> filesystemech (napr. ReiserFS) neni potvrzen.

A.

Firbird a data

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.8.2006 10:57:01

> Mimochodem filesystem je tam ReiserFS, takze...

Alesi, muzes potvrdit nebo vyvratit, zda se tam opravdu stalo to, co je
udavano jako pricina problemu - totiz zkopirovani GDB za behu Firebirdu a
zrejme pak nasledne pouzivani te kopie?

David Lebeda

Firbird a data

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 31.8.2006 11:05:02

> Alesi, muzes potvrdit nebo vyvratit, zda se tam opravdu stalo to, co je
> udavano jako pricina problemu - totiz zkopirovani GDB za behu Firebirdu a
> zrejme pak nasledne pouzivani te kopie?

Ja to mohu potvrdit, presne to odpovida, bylo to tak, ze po prijezdu k
zakaznikovi, nez jsme se pustili do vetsich zmen, jsme udelali zalohu
kopirovanim databaze i nasich programu. A zrejme nekde v nejake kancelari
zustal nejaky program spusteny... Vecer kolem sedme se databaze vratila do
stavu z rana.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Firbird a data

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 31.8.2006 11:21:03

> zakaznikovi, nez jsme se pustili do vetsich zmen, jsme udelali zalohu
> kopirovanim databaze i nasich programu. A zrejme nekde v nejake kancelari

...coz je urcite nedoporuceny postup. Minimalne bych pred takovouto zalohou
provedl shutdown databaze pripadne uplne shodil server.

MB

Firbird a data

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 31.8.2006 11:19:03

Ahoj,

aldik(zv)quick(tec)cz napsal(a):
> a jake je reseni? Zmena filesystemu?

reseni je zalohovat tak jak se ma a ne kopirovanim za behu! zalohuje
se utilitou gbak. jestli to nekdo zalohoval kopirovanim za behu, tak je
to pekny cune.
> Ales

Peca

PS: Obcas se u nektereho zakaznika vyskytuje "administrator", kterej se
me pta, jake soubory ma zalohovat. Vzdy zduraznim, ze na zalohovani jsou
funkce v programu a pokud potrebuje (coz je pochopitelne) zalohovat
jinak (davkove treba), at pouzije gbak. Vzdycky se nakonec dopta tak, ze
si myslim, ze proste tu databazi zkopiruje nekdy v noci, kdyz je
pravdepodobne, ze s ni nikdo nedela. Zatim jsem se se slusnym adminem,
kterej by se pidil o pouzivani spravnem pouziti gbaku nesetkal.

problemy s Delphi

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 31.8.2006 11:55:06

Zdravim

PV> From: "David Kopecek" <david.kopecek(zv)hacktrack.com>

PV> Coz na 99.9% indikuje ze je nekde chyba.

PV> Petr Vones

hmm jenze kde.. diky fastmm sem tu aplikaci odladil a nasel vadna
mista a priplne zatezi po tom co byl projekt skompilovan na BDS 2006
vsechny problemy zmizly.. A ted.. po kompilaci stejneho kodu v D7 jsou
tu zase

david

vlastni Developer studio

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 31.8.2006 12:03:07

Caf

fine to chapu a ani netvrdim ze je to blbost.. Ale nedovedu si
predstavit ze bych v .NET zacal psat FTP server treba..

ZH> Logickym dusledkem tohoto vyvoje je, ze programatoru pro vybehove platformy
ZH> bude ubyvat, tim spis nema smysl se pokouset o nejake jejich kriseni z
ZH> mrtvych.

hmm.. to se jeste uvidi :)

D.

vlastni Developer studio

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 31.8.2006 12:13:08

No, mezi nami, pokud si to dokazes predstavit v Delphi, tak v .NET si to
umim predstavit taky. Ale neni neco takoveho uloha spise pro C++?

problemy s Delphi

> mel sem urcite pametove problemy s delphi aplikaci ke ktere mi
> pristupuje vetsi mnozstvi zakazniku. Na radu Lukase Gebauera jsem to
> skompilova na delphi 2006.. A vse zacalo fungovat jak ma jenze. Jsem
> prisel na to ze delphi 2006 je otresnej smejd a furt to pada na nejede
> tam hafo veci.. Poradil by mi nekdo jak mohu na soucasnych delphi 7
> skompilovat svuj projekt tak aby mel vyreseny pametove problemy co
> resi delphi 2006?

Pri pouziti jineho MM jsou bloky v pameti zorganizovany v jinem poradi,
takze Vase chyba poskodi jinou datovou strukturu, ktera se treba vubec
nemusi projevit, ale to neznamena, ze jste ji kompilaci s jinym MM
odstranil. Defaultni Borland MM v D7 je za ty roky dostatecne proveren, tady
chybu nehledejte. Co se tyka fragmentace, tak tam se narazit da, ale
zajimalo by me jak velke bloky a v jakem poctu alokujete, kdyz MM musel
zabrat az 2 GB.

OT: cestina v mailech

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 31.8.2006 12:47:11

Nejsem sice cestinar, ale tohle boliiiiiii:

Dobre si pamatuju jak pred lety prisla Java. Tehdy kazdy zacal
delat do Javy, Java >>>>>mnela<<<<< byt v lednici, v pracce, v TV, v DVD atd.

Sedim v kanclu a v baraku>>>>><<<<< kde ma vetsina
HW zarizeni (nemyslim PC)>>>>> ,<<<<< >>>>>but<<<<< Linux nebo firemni OS.

Rikam jen to ze>>>>>,<<<<< nadeje
vkladane do nejake technologie mohou uplne skoncit jinak>>>>><<<<< nez
kazdy cekal.

Vaclav Halik napsal(a):
> [...]
>
> Situace dneska: ani v jednom Java neni. Procesory pro Javu skoncili
> bankrotem firem co je tvorily. Doma mam TV, DVD a Satelit z roku
> 1990. Kromne toho satelitu kde je Z80 procesor. Je v obou nejaka
> varianta Linuxu/Unixu. Sedim v kanclu a v baraku kde ma vetsina
> HW zarizeni (nemyslim PC) , but Linux nebo firemni OS.
>
> Tak kde je ta Java ? Ano ve Sporitelne :-), a proto tam take tak dlouho
> cekate, az to tim jejich SW v Jave projde :-(.
>
> Nerikam ze Java je spatna, to naopak. Rikam jen to ze, nadeje
> vkladane do nejake technologie mohou uplne skoncit jinak nez

Firbird a data

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 31.8.2006 12:55:12

muzu, byla udelana nova db z backupu a nasledne prejmenovana (a pouzivana)
problem se projevil po delsi dobe, kdy bylo asi preruseno spojeni s firebird
serverem..
Nicmene jako navod uvedu ze pouzivam aplikaci, ktera si libuje v transakcich a
mam jich tam dost treba i 20. Jestli to spolu nesouvisi.

A.

Quoting Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>:

> Alesi, muzes potvrdit nebo vyvratit, zda se tam opravdu stalo to, co je
> udavano jako pricina problemu - totiz zkopirovani GDB za behu Firebirdu a
> [...]

vlastni Developer studio

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 31.8.2006 12:37:10

> No, mezi nami, pokud si to dokazes predstavit v Delphi, tak v .NET si
> to umim predstavit taky. Ale neni neco takoveho uloha spise pro C++?

A procpak si to myslis?

Ja tedy nejen ze si FTP server v delphi predstavit umim, ja sam jsem
jich uz par napsal, a tak nejak nevidim zadny duvod k domnence, ze by
se mi v C++ psal nejak lepe. :-O

Nicmene i ja se priklanim k nazoru, ze proste jsou apliakce, treba i
ten FTP server, ktery by mne nejak v .NETu nenapadlo psat.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

vlastni Developer studio

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 31.8.2006 12:37:10

> [...]

Nerikam ze Java je spatna, to naopak. Rikam jen to ze, nadeje
vkladane do nejake technologie mohou uplne skoncit jinak nez

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 31.8.2006 13:03:13

From: "David Kopecek" <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> [...]
> mista a priplne zatezi po tom co byl projekt skompilovan na BDS 2006
> vsechny problemy zmizly.. A ted.. po kompilaci stejneho kodu v D7 jsou

No od toho je prece debugger a nastroje na zjistovani spatneho uvolnovani
pameti (napriklad MemProof). Vyvoj software neni jen o napsani kodu, ale
i o ladeni jeho chyb :-) Opravdu je nutne (a ve vetsine pripadu i uspesne)
zacit hledat chybu vzdy ve svem kodu a teprve potom jinde.

Petr Vones

vlastni Developer studio

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 31.8.2006 12:37:10

From: "David Kopecek" <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> fine to chapu a ani netvrdim ze je to blbost.. Ale nedovedu si
> predstavit ze bych v .NET zacal psat FTP server treba..

Nevidim v tom vetsi problem, navic to bude z principu bezpecne proti buffer
overflow chybam.

Petr Vones

vlastni Developer studio

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 31.8.2006 13:35:15

Nejsem kompetentni to vice rozvadet, nicmene nekoho to v C# napadlo:
http://www.c-sharpcorner.com/internet/FTPServerinCSharp.asp

vlastni Developer studio

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 31.8.2006 13:51:17

From: "David Kopecek" <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> fine to chapu a ani netvrdim ze je to blbost.. Ale nedovedu si
> predstavit ze bych v .NET zacal psat FTP server treba..

Jeste bych doplnil, ze nejen FTP server ale treba i operacni system:
http://research.microsoft.com/os/singularity/
http://en.wikipedia.org/wiki/Singularity_%28operating_system%29

Petr Vones

vlastni Developer studio

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 31.8.2006 13:45:16

Mozna je dobre cist vice kontext. Win3.1 je mrtva platforma. W95 je mrtva
platforma. W98 je sice "cerstve", ale vlastne uz take mrtva platforma. VCL,
jakozto objektova nadstavba nad Win32 je vybehova platforma (aktualni
objektovou nadstavbou nad Win32 je nyni .NET).

Jak pozname mrtvou platformu? Ze uz ji nikdo ani nepodporuje, ani neopravuje
chyby. Jak pozname vybehovou platformu? Ze uz se prakticky nerozviji, jen
obcas nekdo (mozna) opravi nejake chyby, pripadna vylepseni jsou spise
kosmeticka. To se urcite tyka VCL.

Co se tyka 32 bitu, od jejiho rozvoje uz moc ocekavat nemuzeme. Na poradu
dne je 64 bitu. Takze 32 bitu ma dny sve slavy uz za sebou. To, ze v tom
nekdo stale vyviji, na veci nic nemeni. Platforma sama se vsak presouva do
stavu udrzovani, novinek se v ni uz asi moc nevyskytne.

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 31.8.2006 14:09:18

Ahoj,
na tohle nemuzu nereagovat :) Co si predstavujes pod Javou? Toho
tlustyho klienta s osklivym rozhranim? :)

Neznam banku ktera by vetsinove nebezela (u novych veci, neberu
stolete mainframove aplikace) na Jave nebo .NET. Zatim je rozsirenejsi
Java (je starsi a banky ji veri vic). Naopak znam jen jednu banku,
ktera ve vetsi mire stale sazi na WIN32 (a ma s tim takove predevsim
personalni problemy, ze to prepisuje do Javy).

Kdyby jsi tohle prohlasil o mensich projektech pro mensi zakazniky tak
se nehlasim, ale obhajovat WIN32 pripadem z banky je IMHO mimo misu :)
U velkych zakazniku je prechod na Javu nebo .NET o nekolik levelu dal,
to vidi kazdy kdo pro ne dela nebo tam jen sel zadat o misto :)

Thursday, August 31, 2006, 12:37:10 PM, you wrote:

VH> Tak kde je ta Java ? Ano ve Sporitelne :-), a proto tam take tak dlouho
VH> cekate, az to tim jejich SW v Jave projde :-(.

VH> Vaclav Halik

Jak najit pointer podle kdyz mam jmeni ve stringu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 31.8.2006 14:07:18

From: "Pavel Bares" <bares(zv)atoll(tec)cz>
> Tusite nekdo jestli se da za behu najit a zmenit promenna kdyz mam jeji
> nazev ve string promenne ?

Pro tyhle pripady je asi vhodne si udelat nejaky seznam key=value, jako je
treba TStringList.

Petr Vones

OT: Podivne chovani "like" ms sql 2000

[*] tantonin(zv)cbox(tec)cz <tantonin(zv)cbox(tec)cz> - 31.8.2006 14:43:21

Dobry den,
na nekterych instancich ms sql 2000 nam prikaz
select * from pokus where str like 'CI%'
nevybere zadny zaznam prestoze pole str ma vety, ktere CI zacinaji.
jedna se prave o retezce zacinajici CI a jen pokud je pole str
indexovane. Problem jsem vypichnul do prikladu

create table Pokus
(Id int,
Str varchar(10)
)

create index pokus_str on pokus (str)

insert into pokus values (1,'CI 55')
insert into pokus values (1,'CI 54')

select * from pokus where str like 'CI%'

pokud select zmenim na
select * from pokus where upper(str) like 'CI%'
select * from pokus where str like 'cI%'
nebo
select * from pokus where str like N'CI%'

je vyber OK.
Nemate nekdo pro toto chovani vysvetleni?

problem se projevil na MSDE 2000 SP4 i sql 2005 express u databazi,
ktere maji jine collation nez server:
Server: Czech_CI_AS
databaze: SQL_Czech_CP1250_CI_AS

Dekuji za kazdou radu.
Antonin Turecek

Jak nakonfigurovat Firebird 1.5?

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 31.8.2006 15:09:23

Ahojte, prosim muze mi nekdo poradit, jak resp. kde se konfiguruje Firebird 1.5? Hlavne to, na jakem portu ma bezet. Myslel jsem, ze automaticky jede na 3050, tedy pri startu si ho otevre, ale ja zadny takovy port otevreny nemam, Proto se klient nemuze pripojit na DB. Musi se jeste nekde neco nastavit?

diky za podnety, M. Pojsl

> [...]

> indexovane. Problem jsem vypichnul do prikladu

> select * from pokus where str like N'CI%'

Tipnul bych si, ze sloupec mate unicode. Protoze v indexu se zrejme
vyhledava "hrubou silou", musite zadat string unicode, to se dela tim N.

vlastni Developer studio

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 31.8.2006 15:19:24

> [...]

>chyby. Jak pozname vybehovou platformu? Ze uz se prakticky nerozviji, jen
>obcas nekdo (mozna) opravi nejake chyby, pripadna vylepseni jsou spise

prosim nesirte lzi a nepravdy
http://bdn.borland.com/article/0,1410,33383,00.html#5DelphiLonghorn

VCL bude pro 64bit , pro Compact Frameworks i pro WinFX

radek

cestina v mailech

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 31.8.2006 15:17:24

Milan Tomes napsal(a):

>Nejsem sice cestinar, ale tohle boliiiiiii:

Omlouvam se vsem.
Komu jsem dusevni ujmu zpusobil, at si kopne.

Mail vetsinou po sobe ctu, tento jsem necetl.

>Rikam jen to ze>>>>>,<<<<< nadeje

Je to odporne, ale opravdu je nutne takto upozornovat na
evidentni preklep. To muzeme zolozit konferenci o cestine.

No nic. Tohle je opravdu hodne OT, takze ja koncim.

Vaclav Halik

PS: Ze neumim poradne cesky, vim. Ja jsem se s tim
smiril. Obavam se, ze se s tim budes muset smirit take.

vlastni Developer studio

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 31.8.2006 15:25:25

Jakub Dusek napsal(a):
> Ahoj,
> na tohle nemuzu nereagovat :) Co si predstavujes pod Javou? Toho
> tlustyho klienta s osklivym rozhranim? :)

Ne, treba WebServer a pracovnika banky s Browsrem, co zada data do
formulare, pak
3 az 5 minut ceka, pak zase zada, ceka, zada, ceka ....

Zkusenost z CP, CS a CSOB.

CP - Java
CS - Java
CSOB - nevim
> [...]
> ktera ve vetsi mire stale sazi na WIN32 (a ma s tim takove predevsim
> personalni problemy, ze to prepisuje do Javy).

Necetl jsi to do konce, nebo dost pozorne. Ja vubec o Win32 nemluvim.

Vaclav Halik

Jak nakonfigurovat Firebird 1.5?

Jeste jsem to nepotreboval, ale v adresari, kde je nainstalovan fbserver.exe, je soubor firebird.conf. Textak, lze lehce odkomentovat pozadovane moznosti. Je ale nutne vedet, co chci zmenit.

> Hlavne to, na jakem portu ma bezet.
> Myslel jsem, ze automaticky jede na 3050, tedy pri startu si
> ho otevre,

Automaticky po instalaci nasloucha Firebird na portu 3050. Pak si jeste pri navazani komunikace s klientem domluvi dalsi port (nahodily !) pro posilani eventu.

> ale ja zadny takovy port otevreny nemam,

Nejspis ti to blokuje nejaky firewall, moznosti je vice. Mas v provozu TCP/IP protokol ? XP po nejakem bezpecnostnim balicku blokuji TCP/IP protokol, pokud neni pocitac zapojeny v siti (i kdyz ma sitovku). Pro nahled na otevrene porty v pocitaci pouzivam freeware TCPView for NT/2000/XP/9x, najdes na www.sysinternals.com

Na webu se dala najit dokumentace k interbase 6, v pdf, nebo si najdi nejakou jinou literaturu primo k firebirdu.

vlastni Developer studio

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 31.8.2006 15:37:26

Jeste doplnim, ze se to tyka kontextu s tou technologii, coz jsem
psal, tedy ne prvni vety.

Ja vubec po Jave neslapu, ani nerikam ze je na h...

> cetl jsi to do konce, nebo dost pozorne. Ja vubec o Win32 nemluvim.
>
> Vaclav Halik

Podivne chovani "like" ms sql 2000

[*] tantonin(zv)cbox(tec)cz <tantonin(zv)cbox(tec)cz> - 31.8.2006 15:19:25

> Tipnul bych si, ze sloupec mate unicode. Protoze v indexu se zrejme
> vyhledava "hrubou silou", musite zadat string unicode, to se dela tim N.

asi mate pravdu, ale s jinym retezcem napr 'CU%' to funguje dle
ocekavani, dokonce i

select * from pokus where str like 'CI %' funguje

vlastni Developer studio

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 31.8.2006 15:53:28

Thursday, August 31, 2006, 3:25:25 PM, you wrote:

> [...]
VH> formulare, pak
VH> 3 az 5 minut ceka, pak zase zada, ceka, zada, ceka ....

To IMHO kazdopadne neni pomalosti Javy :) Napsat spatne aplikaci se da
vsude. Nesetkal jsem se s tim, ze by u tenkych klientu Java (nebo
.NET) sama o sobe zpusobovala nejaky rozpoznatelny performance rozdil.
Pokud cekaji 3-5 minut tak je problem nekde jinde.

Tlusti klienti jak v Jave tak .NET jsou jiny pripad, tam jsem zatim po
zkusenostech taky opatrnejsi. Linejsi to je, ale opet 3-5 minut to
neudela :)

VH> Necetl jsi to do konce, nebo dost pozorne. Ja vubec o Win32 nemluvim.

Reagoval jsem na tu otazky "Win32 je vybehova platforma?" a "Tak kde
je ta Java?". Ale mozna jsem je spatne pochopil. Hlavne jsem chtel na
prvni odpovedet "ano, u velkych zakazniku uz skoro neni" a na druhou
"vsude kam se podivam" :)

VH> Vaclav Halik

Jakub Dusek

Problem s Firebirdem na Gentoo

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 31.8.2006 15:17:24

Tak problemy s Firebirdem 1.5.3 na gentoo linux.
Tak volal klient a rikal ze mu chybi ruzne datovana data, tj. jakoby si je
nekdo vyzobal. Byla zadana, nicmene dnes uz neexistuji. Cely minuly tyden.
Ikdyz jsem delal prubezny backup pomoci gbak.exe. Nejak se nezazalohovalo
vse..nerozumim tomu.

Ach jo, netusite nekdo co s tim?

Ales Pavel

vlastni Developer studio

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 31.8.2006 16:07:29

> Reagoval jsem na tu otazky "Win32 je vybehova platforma?" a "Tak kde
> je ta Java?". Ale mozna jsem je spatne pochopil. Hlavne jsem chtel na
> prvni odpovedet "ano, u velkych zakazniku uz skoro neni"

Jasne, chapu. Ale svet SW neni jenom velke firmy.

>a na druhou "vsude kam se podivam" :)

Mino Eclipse, NetBeans (nebo jak se to jmenuje) a JBuilderu,
z "beznych" aplikaci neznam ani jednu.

Vaclav Halik

vlastni Developer studio

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 31.8.2006 16:13:30

Tak moment. Jestlize Borland nekolik verzi neprinesl ve VCL nic zasadne
noveho (v dobe, kdy jsem to jeste aktualne sledoval), jen par novych
komponent, chyby neopravoval nekolik let, pak hleda, komu by to prodal, pak
zas vyhlasi, ze bude podporovat 64 bitu... Jak si to mam prelozit? Po
dlouholetych zkusenostech nemohu uz verit tomu, ze z toho bude neco kloudne
pouzitelneho. Sleduju, co se realne deje, ne co se slibuje. Podle toho, ce
se uz stalo, holt povazuju VCL za vybehovou platformu, nemohu si pomoct.
Treba se pletu, ale staci mi cist tuto konferenci, abych se ujistil, ze jsem
migroval spravnym smerem.

vlastni Developer studio

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 31.8.2006 16:33:31

Vaclav Halik wrote:

> Mino Eclipse, NetBeans (nebo jak se to jmenuje)
> a JBuilderu, z "beznych" aplikaci neznam ani jednu.

Ja jednu znam a moc jsem si ji oblibil ;-)

http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/Main_Page

pf

Padajici aplikace

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 01.9.2006 07:58:53

Stahni si EurekaLog - http://www.eurekalog.com/index.php - odhali vsechno
a ukaze ti primo v tvem zdroji, kde je chyba. Je to trial na 1 mesic...
Pak to odinstalujes, nebo koupis... Radne si precti co to umi.
Nejlepsi vec co jsem kdy na ladeni nasel. Umi odhalit i zneuzite pointery
(ktere vedou k nejhorsim padum pri ukonceni aplikace).

Padajici aplikace

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 01.9.2006 07:28:50

Ahoj,
toto chovani je neprijemne. Jestli tam mas vlakna, tak bych hledal tam. Jinak pokud to dela to co popisujes, tak bych zkusil zapnout pri kompilaci Use Debug Dcus(V Project Options na zalozce kompilace), muzes potom krokovat i unity od Delphi a nekdy ti to hodi neco lepsiho. Pokud to nepomuze, tak dat postupne inkriminovany kod do try, exceptu a divat se v kterem exceptu ti to skonci.
Petr

vlastni Developer studio

[*] m.mrazik <m.mrazik(zv)stonline.sk> - 31.8.2006 21:23:55

OK Zbysku suhlasim. Len dodavam, ze netreba to brat tak ze ten kto okamzite
neprejde na NET je strateny. Lebo z niektorych prispevkov diskutujucich (aj
davnejsich) som den dojem nadobudol.
Sympaticke od Microsoftu je ze tento prechod je velmi pozvolny aj ked ide o
velky skok technologicky. Paci sa mi myslienka ze nemusime hned zahadzovat
funkcny Win32 kod a ze aj nove verzie Windows ho budu este dlho podporovat
a je niekolko oficialnych moznosti ako moze 32 kod spolupracovat s NET a
naopak.
Cim skor clovek nastupi do .NET vlaku tym lepsie. Ale aj ten kto sa koli
starym zavazkom vyslobodi z Win32 a nastupi neskor, nastupi o to viac do
konfortnejsieho prostredia v ktorom sa lahsie zorientuje (viz. porovnanie
VS2003 a VS2005., resp. to co je teraz a to co prinasa WinFX).

Miro

Padajici aplikace

[*] johanka arkov? <johanka.arkova(zv)pnws.org> - 31.8.2006 20:59:53

Ahoj,
mam aplikaci a ta pada, pri jedne konkretni operaci (obcas)...
Bohuzel vidim pouze nic nerikajici chybu (nejaka adresa) a vypis CPU,
aplikace se mi nezastavi na chybnem kodu. Mam na aplikaci poveseny i
ExceptDlg od JEDI a to to take nechyti. Zkousela jsem si vypisovat
OutputDebugString postupne v kodu podle toho, co se ma provadet,
vsechny ODS se vypisi v poradku a pak to spadne... nevite nekdo o
nejakem dalsim zpusobu, jak najit chybu v aplikaci?

Diky, Johanka

vlastni Developer studio

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 31.8.2006 20:33:51

Ano. Ale jake to prinasi prakticke vyhody, krome tech, ze to lze spustit i
na prastarych verzich Windows, jako W95 a NT 4? Na druhe strane takovy
program nespustim napriklad na mobilnich zarizenich. Ve smyslu, ze Delphi
generuje nativni Win32 kod, je Delphi Win32 nativni nastroj. Ovsem s tim, ze
VCL zatahne do kodu objekty, se vsemi dusledky na velikost a vykon, ktere
objekty s sebou nesou. V realu, podle zpusobu programovani, to vsak nativni
neni. WinAPI neni objektova.

> Takisto ak sa pozrieme do zdrojakov vsade je nejake rozhranie
> WinApi zapuzdrene. Ovladacie prvky su comctrl.dll, kreslenie
> gdi, internet wininet, resp. ine.

To ma .NET na platforme Win32 take. Jen to je hloubeji a dusledneji
schovane.

> Co som ale chcel svojim prispevkom povedat je to, ze ked
> vhodne nastroje tak sa mi dobre programuje.

Bingo!!!

> Mojim cielom je aby som vytvoril aplikaciu v co najkratsom
> case a tato bola spolahliva a vykonna a zakaznik bol so mnou spokojny.

Opet bingo!!!

> Takze si sadnem a dam si dohromady poziadavky a potom
> nastroje ktore mam k dispozicii. A to na co mam vhodne
> nastroje tak robim pomocou nich, nesnezim sa urobit to
> pomocou nastroja, ktory to sice zvlada ale bud za cenu
> zvysenej namahy alebo poklesu vykonu.

Zvysena namaha se tyka vzdy doby prechodu na nove technologie, nez se je
naucis. V Delphi jsem zacal byt vykonnejsi nez v Turbo Pascalu take az po
nejake dobe, nez jsem Delphi dostal do ruky. Pak jsem byl vsak vykonnejsi
nez v TP. Nyni se situace opakovala. Navic jsem ziskal mnohem sirsi zabe.
Chce zakaznik webove rozhrani pro cast aplikace? V pohode, bude ho mit. V
Delphi jsem jen pokrcil rameny a prohlasil, ze to je problem, ktery bude
drahy. Bude chtit pristup k datum ze sveho mobilniho zarizeni? Opet je to
resitelne. Dulezitym faktorem je to, ze mam cask kodu spolecnou pro vsechny
tri druhy vystupu. Coz je v dusledku o vykonu, rychlosti a spolehlivosti.

> Takze len som chcel povedat svojim prispevkom ze nic neni
> cierne ani biele.

Jiste, s tim souhlasim. Ale neco se vic blizi bile, neco vic cerne. A v case
se to meni.

> Pravda je vzdy niekde medzi.
> Chcel som iba povedat ze netreba ani nastroje aklo Delphi
> hadzat do zita.

Vzdy prijde cas, kdy stara flinta zrezivi a neslouzi tak jak je treba. Treba
jeste nejak funguje, ale na tygry s ni uz nevyrazim. :))) Pak je otazkou,
zda ji mam s sebou vlacet i na antilopy, kdyz se stejne tahnu s tou na
tygra.

> Problemy s VCL sa tu riesia preto lebo je to delphhi konferencia.

To je samozrejme. Chtel jsem rict, ze zde se resi prilis casto to, jak se
vyporadat s porblemy a chybami, ktere jsou v IDE Delphi a VCL. Coz ma dopad
na rychlost programovani a robustnost aplikace. A tedy i na spokojenost
zakaznika. Pokud se resi jednodussi typove ulohy, svisti prace jako blesk.
Jakmile je vsak treba resit slozitejsi a komplexnejsi problem, pak kazde
obchazeni silne chyb zdrzuje.

Ukazu na konkretnim prikladu, ktereho jsem svedkem. Je to sice v .NET, ale
svou povahou se jedna o obecnou problematiku, ktera se vyskytuje i v Delphi.
Pro projekt, na kterem se dnes ucastnim, byla zvolena relacne-objektova
knihovna pro praci s databazi. Docela prima vec, pokud delas nejake
jednoduche projekty, u kterych je struktura dat 1:1 s tim, jak s nimi
pracujes na formulari. V takovem pripade jde prace pekne od ruky, radost
programovat. Jenze, projekt je znacne komplikovany, a po zpracovani
ciselniku a zakladnich jednodussich tabulek se zacly rojit problemy. Jednak
se v te knihovne vyskytuje dost chyb (samozrejme v mistech, ktera nejsou tak
casto pouzivana, rekneme, ze nejsou typova), ktere brzdi vyvoj. Jednak sama
koncepce nuti za urcitych okolnosti hledat namisto toho, jak vyresit
problem, jakym zpusobem obejit omezeni, ktere dana knihovna ma. Po
pocatecnim rychlem tempu najednou klesa produktivita.

Stejny problem jsem mel i v Delphi, kdyz jsem psal program s vice COM
objekty. Nebo kdyz jsem potreboval vnutit gridu napojenem na BDE dalsi
sloupec s vlastnim zpusobem zpracovani dat (v D3). Atd. atp. Proste tu bylo
prilis mnoho veci, ktere jsem musel obejit dalsim kodem, coz bylo sice
dobrodruzstvi, ale zdrzovalo.

> Aj NET ma svoje problemy. Napr. verzie 1.0 a 2.0 ked chcem
> bezproblemov pracovat na verziu 1 pouzijem VS2003 a na 2
> pouzivam VS2005.

Ano. Na druhe strane, assembly (bez zdrojaku) napsanou v .NET 1.1 mohu
klidne pouzit v .NET 2, dedit z ni atp. Coz u unitu ani balicku mezi verzemi
Delphi nelze. Takze pokud mas dobre navrzene, napsane a odladene casti ve
verzi 1.1, nemusis s nimi hybat a pokracujes dal v .NET 2. A jsme zase u
produktivity. V Delphi to vypada tak, ze rozsahlejsi projekt se dela cely ve
verzi, ve ktere byl zapocat, protoze pripadna nekompatibilita (jako ze v
urcitych vecech je) muze mit fatalni dopad na stabilitu celeho reseni.

Ja jsem se kdysi pokusil prevest Dochazku z D5 do D7. Narazil jsem vsak na
nejake problemy, ktere mely vliv na stabilitu (konkretne uz si nepamatuju,
je to moc dlouho). V Delphi to vsak znamena, ze prevedu budto vse, nebo nic.
Takze jsem projekt zakonzervoval v D5 az do jeho smrti. Problem...

vlastni Developer studio

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 31.8.2006 19:19:45

Zdravim,
ja delam veci jen pomoci VCL pro win32. Zkousel jsem .NET, ale teto
technologie se tak nejak trosku bojim. Ve skole nas ucili vyvijet jen pomoci
Delphi a Builderu win32 aplikace s pouzitim vcl komponent.
I kdyz nas ted na vysce budou ucit Javu, ale uz jsem si proste Delphi s
jazykem object pascal oblibil a rad v nem delam. Zatim teda programuju jen
sam pro sebe a sve poteseni, myslim, ze win32 VCL neni jeste mrtve a nejakou
chvili jeste nebude a bude jej vyuzivat hodne programatoru. I kdyz .NET
zacina pomalu pronikat, je to take hlavne kvuli podpore MS. Ale to co dela
Borland ... chyby, myslim, ze to delame vsichni. Je dulezite je ale umet
opravit. Nevim sice, jak se o to Borland snazi, ale ja si zatim nestezuju, i
kdyz s D2005 nastaly taky problemy, ktere v D7 nebyly.
Petr

vlastni Developer studio

[*] m.mrazik <m.mrazik(zv)stonline.sk> - 31.8.2006 19:01:44

[...]
resp. ine. Nejjde len o to ze si programator da do uses windows a programuje
priamo pomocou funkcii v danej winunite.
[...]
Tym nehovorim , ze NET nepouzivat. Sam by som uz desktopovu aplikaciu inak
ako pomocou WinForms nepisal. Ale urcite by v aplikacii bolo vela komponent
ktore som doteraz pouzival a su overene, ved roky uz bezia.
Takze len som chcel povedat svojim prispevkom ze nic neni cierne ani biele.
Pravda je vzdy niekde medzi.
Chcel som iba povedat ze netreba ani nastroje aklo Delphi hadzat do zita.
Ked budu na 64 bitoch urcite si ho zaobstaram aj ked uz davno budem vo
visualstudiu net. To preto ze ak bude treba napisat cast kodu 64 a napisanie
tohoto kodu vo VC++ bude ako vzdy omnoho pracnejsie, tak sa nebudem
zdrzovat a pouzijem prislusny nastroj. A naopak ak mi Delphi pre dany
problem nic neda nebudem sa snazit ho za kazdu cenu pouzit. Nic nehovorim
len to ze na dany problem, resp. podproblem treba pouzit nastroj, ktory je
na to najvhodnejsi. S nam v tomto dvere otvoril a je na nas ako to
vyuzijeme.
Problemy s VCL sa tu riesia preto lebo je to delphhi konferencia.

Aj NET ma svoje problemy. Napr. verzie 1.0 a 2.0 ked chcem bezproblemov
pracovat na verziu 1 pouzijem VS2003 a na 2 pouzivam VS2005. Na verziu
VS2003 musim upgradovat. Cize teraz budeme menit nastroje nie s kazdym
windowsom ale s kazdou verziou NET. To mi vadi napriklad.
Inak aj ja kazdemu doporucujem ist do NET lebo ono to neni o tom ci
zapuzdrujem windows alebo co, to je o filozofii. A ta je genialna.

Miro

vlastni Developer studio

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 31.8.2006 18:23:40

Michas tu ruzne veci. Pokud se bavime o Delphi pro Win32, pak se nebavime o
cistem nebo nativnim pristupu k Win32, ale v prvni rade o objektove
nadstavbe nad Win32, ktera se zove VCL. Tohle je treba si neustale drzet v
rameti. Ruku na srdce, kolik lidi zde pouziva Delphi jen pro programovanim
nad WinAPI funkcemi a VCL zcela ignoruje? Jde to, ale Delphi pro to neni
primarne urceno. Pokud se bavime o .NET, pak v dnesni dobe se opet bavime o
objektove nadstavbe nad Win32 - s vyhledem, ze s nastupem stabilni a solidni
verze Win64 to bude .netakum jedno, co je vespod. Vedle toho .NET lepe
schovava WinAPI funkce nez VCL. Cista .NET platforma bez tohoto spodku je
stale spis jen labuti pisni - nezapominejme na to.

Pokud potrebuju nejakou funkci primo ze systemu, ktera v .NET neni, proste
si ji zaregistruju hodne podobnym zpusobem, jako se to dela ve VCL. Z tohoto
pohledu rozdily veskrze zadne. Az na to, ze v .NET neco takoveho potrebuju
mnohem, mnohem mene casto nez jsem potreboval v Delphi. Ale to je jina vec.

Pokud tedy potrebuju skutecne psat veci nativne pro Win32 nebo Win64, pak
stejne pouziju nastroje, ktere jsou vhodnejsi pro nizkourovnove
programovani. A nebudu sam sebe krmit bludy, ze Delphi je nativni nastroj
pro Win32, zatimco .NET ne - a to i pres to, ze Delphi mi umoznuje volat
WinAPI bez objektove obalky. Delphi je v prvni rade nastroj pro objektove
programovani, ktery vsak neni plne objektovy a dovoluje programovat
neobjektove. Co se tyka Windowsu, pak rozdil je jen v tom, ze program
napsany v Delphi mi bezi temer bez problemu i na Win95 a 98, zatimco program
v .NET na Win95 vubec, na Win98 s jistymi omezenimi. Takze kdo vykrikuje, ze
kdyz pise v Delphi, tak programuje ve Win32, podvadi sam sebe, pokud pouziva
VCL. Proto jsem take skepticky k vyhledum, ze VCL bude podporovat i Win64.
Nevidim pro to zadny racionalni duvod a bojim se, ze - pokud k tomu opravdu
dojde - to dopadne podobne nevalne jako pokus VCL.NET. Jakmile nejaka firma
zacne vyvijet pro 64bitove Windows, zvoli s velkou pravdepodobnosti jiny
nastroj nez Delphi. Coz bude znamenat, ze Delphi pro Win64 nebude mit kdo
zivit - proste vyvojarska zakladna bude prilis mala. A jakmile nekdo zvladne
.NET, do Delphi se sotva dobrovolne vrati, zejmena na 64bitove platforme.
Vyjimky jen potvrdi pravidlo. :)

VCL byla ve svych pocatcich vyborna (nakonec i ty vecne neopravovane chyby
se daly s urcitym primhourenim obou oci odpustit) a Delphi byl genialni
napad, ale to je dnes minulost. Ostatne o stavu veci svedci i dalsi postreh
- zde ctu mnohem casteji nez v .NET konferenci dotazy, jak se vyporadat s
problemy, ktere VCL prinasi. A to, prosim, takrka vsichni (tedy z obou
konfer) zijeme ve svete Win32 a pro ne programujeme. Jen pouzivame jiny
objektovy framework, ktery Win32 prekryva...

vlastni Developer studio

[*] m.mrazik <m.mrazik(zv)stonline.sk> - 31.8.2006 17:31:36

Doporucujem kazdemu kto sa zamysla nad dilemou Win32/64 - NET precitat si
knihu Visual C++ pre NET. Je sice napisana pre programatorov VC++, ale
hovori aj o tom ako je to s obomi platformami.
To ze Delphi na Win32 neponuklo nic nove je preto lebo ani Win32 uz
neponukalo nic nove. Pomocou VCL sa zapuzdrili veskere zohrania ake
existovali. Co viac by sme chceli?
Ked bude Win64 a Delphi zapuzdri zase vsetky rozhrania vratane tych ktore
sme mali vo Win32, a my to nebudeme musiet prepisovat tak mozeme byt radi ze
to niekto za nas urobil a ked k tomu prida aj zapuzdrenie WinFX a podobnych
noviniek budem sa tesit. Pockajme ako to zvladne.
Ak si niekto mysli ze zavedenim .NET uz sa vo Win32/64 nebude programovat je
na omyle. (aj .NET triedy bude treba v niecom pisat)
Tak isto ako v ASP.NET nebudem pisat ERP, tak aj kriticke a systemove
[...]
nemozu dovolit. Naopak dava moznosti ako nove veci previazat so starymi,
spolahlivymi a nie hned vsetko prepisovat. No a my si mozeme vyberat. To je
nieco co sme do teraz nemali.
Neni namieste odsudzovat Delphi ani VB6, skor vyuzit stavajucich komponent
na zapuzdrenie veci, ktore NET este nema tak vykonne ako tie co boli v
Win32. A casom postupne ako sa NET bude vyvyjat bude nam davat viac a viac
moznosti na nahradenie a rozsirenie funkcionality.
Tu je ukazka z tej knihy:
http://knihy.cpress(tec)cz/Pocitac/BookPages.asp?BookID=768&SamplePage=3#PagesLi
st

Miro

vlastni Developer studio

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 31.8.2006 16:33:31

Zdravim,
> pak
> zas vyhlasi, ze bude podporovat 64 bitu... Jak si to mam prelozit?

toto je cca rok stara informace, viz tento prispevek:

Subject: Delphi Roadmap

>Budouci verze Delphi ...
>http://blog.marcocantu.com/blog/ekondelphiroadmap.html
>
>Petr Vones

Vaclav Halik

ADMIN: vlastni Developer studio

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 31.8.2006 17:07:34

Puvodni zprava ze dne 31.8.2006 od Zbysek Hlinka:

> Treba se pletu, ale staci mi cist tuto konferenci, abych se ujistil,
> ze jsem migroval spravnym smerem.

ADMIN: Tak se hlavne vsichni zklidnete a nechci tu videt zadnou flame.
Tohle je stale jeste konference o Delphi.

vlastni Developer studio

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 31.8.2006 17:05:34

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> Abych nezapomel: v .NET znam taky jednu, IMHO dukaz,
> ze se v .NET da napsat plnohodnotna desktop aplikace:
>
> http://www.rssbandit.org/

Nebo i cele vyvojove prostredi: http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/

Petr Vones

vlastni Developer studio

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 31.8.2006 16:49:33

Vaclav Halik wrote:

> [...]

Abych nezapomel: v .NET znam taky jednu, IMHO dukaz,
ze se v .NET da napsat plnohodnotna desktop aplikace:

Firebird a chybna obnova backupu

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 01.9.2006 09:53:02

Dobry den,
tak lokalizuji problematiku dal, zda se ze firebird ma problem s jednou moji
tabulkou, backup na linuxove 1.5.3 udelam ale kdyz chci zalohu obnovit na 1.5.3
windows nemohu, pise to neco o Error transportable formatu (tusim ze to asi
nebude ten problem), to obnova na firebird 2.0 je sice chytrejsi ale take
naprd. tam mi to chcipne na tabulce vzdelani, tam mi to pise ze se ji nezda
subtype blobu. Poradite mi nekdo co s tim? Na linuxove 1.5.3 jde obnova uplne v
pohode a bez chyb.

Dekuji

Ales "Zoufaly"

Firebird a chybna obnova backupu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 01.9.2006 10:09:03

Ahoj,

aldik(zv)quick(tec)cz napsal(a):
> backup na linuxove 1.5.3 udelam...
> windows nemohu, pise to neco o Error transportable formatu...

A zalohujes to v transportable formatu? tedy:

gbak -b -t...?

Peca

Firebird a chybna obnova backupu

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 01.9.2006 10:39:06

jo zkousel jsem s i bez...
ale ani jedno se mi nepodarilo rozchodit, prakticky stejnej problem...

A.
Quoting petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>:

> Ahoj,

> A zalohujes to v transportable formatu? tedy:
>
> gbak -b -t...?
>
> Peca

Class function

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 01.9.2006 10:49:07

Ahoj,
neco jako staticka metoda v C# (to jsem ti pomohl, ze :)). Proste
funkce na jejiz zavolani nemusis mit instanci tridy, ale staci ti
trida samotna.

Friday, September 1, 2006, 10:43:06 AM, you wrote:

aqc> kluci ve zdrojich vidim konstrukci "class function" poradite mi co to znaci,
aqc> funkce tridy, nejak mi to neni jasne, asi jsem nedouk, ale tuhle konstrukci
aqc> vidim poprve, reknete mi co znaci?

aqc> A.

Class function

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 01.9.2006 10:43:06

[...]

Po preneseni DB Firebird 1.5 na jiny poc.: Unavail

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 01.9.2006 10:51:07

Zdravim vas,

prosim, mam problem. Prenesl jsem DB na jiny pocitac. Aplikace se k ni v pohode pripoji a pracuje s ni. Ale kdyz chci zalohovat (gbak) nebo obnovit a nebo se k ni chci pripojit z IBExpertu, tak to vsude hlasi Unavailable databse... Nevite, cim to je?

M. Pojsl

Class function

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 01.9.2006 11:05:08

Jakub Dusek napsal(a):

> [...]
>aqc> funkce tridy, nejak mi to neni jasne, asi jsem nedouk, ale tuhle konstrukci

A samozrejme ze class function nema zadny pristup k datum instance objektu.

Radim

Po preneseni DB Firebird 1.5 na jiny poc.: Unavail

Nemas tu DB v odpojenem stavu (shutdown)? Pak se k ni muze prihlasit jen administrator SYSDBA. Stav lze prepinat pomoci nastroje Gfix.

Zalohu muzes delat kdykoliv, kdyz se ti podari pripojit k DB. Obnovu muzes delat, jen kdyz s DB nikdo nepracuje a vsichni jsou odhlaseni, cela DB se totiz vytvari uplne znovu ze zalohy.

Mimochodem, cim to bylo, ze ses predtim nemohl k DB prihlasit ?

Po preneseni DB Firebird 1.5 na jiny poc.: Unavail

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 01.9.2006 11:37:11

> Nemas tu DB v odpojenem stavu (shutdown)? Pak se k ni muze prihlasit jen
> administrator SYSDBA. Stav lze prepinat pomoci nastroje Gfix.

Vzdy se prihlasuji jako SYSDBA

> Zalohu muzes delat kdykoliv, kdyz se ti podari pripojit k DB. Obnovu muzes
> delat, jen kdyz s DB nikdo nepracuje a vsichni jsou odhlaseni, cela DB se totiz
> vytvari uplne znovu ze zalohy.
No to je prave ono, krome te aplikace se k DB nic nemuze pripojit. Aplikace nebezi, kdyz to zkousim.

> Mimochodem, cim to bylo, ze ses predtim nemohl k DB prihlasit ?

Tyhle psi kusy mi to dela az po tom prenosu na jiny pocitac. Na tom novem jsem nainstaloval Firebird, zaregistroval ho do sluzeb, prekopiroval jsem DB z CD, nainstaloval Delphi, zkopiroval zdroje aplikace a normalne jsem zacal pracovat.

Kdyz jsem chtel udelat zalohu dat, tak to neslo (viz hlaska v predch. mailu), stejne tak jako u obnovy i pri snaze se pripojit v IBExpertu...
pro me zahada...

Po preneseni DB Firebird 1.5 na jiny poc.: Unavail

Zmenil sis atribut Readonly na DB zkopirovane z CD ?

Class function

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 01.9.2006 11:59:13

no super kluci, dokonale chapu... diky moc

Ales

> Chci vytvorit instanci jenom tehdy, podporuje-li urcitou funkci
>
> TMojeTrida=class
> public
> class function Supports(...):Boolean;
>
> if TMojeTrida.Supports(sBasic) then MojeTrida:=TMojeTrida.Create(...);

Class function

> [...]
> znaci,
> funkce tridy, nejak mi to neni jasne, asi jsem nedouk, ale tuhle

Rozdil mezi class function a neclass function je ten, ze class function
nemuze pristupovat do instance. To je zdanlive k nicemu, ale ma to tu
vyhodu, ze ji muzete zavolat vzdy, tedy i tehdy, kdyz instance jeste neni
vytvorena, nebo znate jenom typ tridy, polopaticky jeste predtim, nez
zavolate Create. To Vam pravdepodobne moc nereklo, lepsi je priklad:

[...]

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 01.9.2006 11:53:13

Ahoj, pises, zes prenesl db na jiny stroj, na jaky OS a jaky FB? Nedavno
se nam to chovalo podobne u zakaznika s FB2 a W2003S, db byla pristupna
jenom pro prvni konexi a pak uz se FB tvaril, jako by db neexistovala,
po chvili zkouseni jsme radsi dali FB 1.5 a bylo po problemech ...
nevim, jestli to ma stejnou pricinu jako u Tebe, ale taky by me
zajimalo, cim to muze byt, FB2 chceme pouzivat, ale zatim jsme to
odlozili ... mozna staci nekde povolit vic konexi od jednoho usera,
nevite nekdo?
Rosta

Po preneseni DB Firebird 1.5 na jiny poc.: Unavail

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 01.9.2006 12:15:15

> Zmenil sis atribut Readonly na DB zkopirovane z CD ?

Ano, ma to normalni atributy (cteni i zapis) navic to jde bez problemu smazat...

Po preneseni DB Firebird 1.5 na jiny poc.: Unavail

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 01.9.2006 14:15:25

> [...]
> zajimalo, cim to muze byt, FB2 chceme pouzivat, ale zatim jsme to
> odlozili ... mozna staci nekde povolit vic konexi od jednoho usera,

Je to WinXP a je to Firebird 1.5. FB2 je pry stale testovaci verze, takze ji ani nezkousim pouzivat.
Divne ale je, ze na puvodnim poci se to chovalo uplne bez problemu. Az po tom preneseni to blbne.
Nemuzu udelat export dat v IBExpertu, nemuzu to zalohovat,... nic. Jen to zkopirovat nebo vypalit na CD a
doufat, ze to casem rozchodim:-)

Milos

Po preneseni DB Firebird 1.5 na jiny poc.: Unavail

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 01.9.2006 14:27:26

Ahoj

Miloslav Pojsl napsal(a):
> Je to WinXP a je to Firebird 1.5. FB2 je pry stale testovaci verze, takze ji ani nezkousim pouzivat.

zkouset jo, ale do ostreho provozu nedavat :-)

> Divne ale je, ze na puvodnim poci se to chovalo uplne bez problemu. Az po tom preneseni to blbne.

zkousel jsi backup / restore? tedy ne prenaset kopirovanim, ale
zalohou a obnovenim?

> Milos

Peca

Nasilne ukoncenie aplikacie

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 01.9.2006 15:49:32

Hello All!

Ako mozem zabezpecit aby som sa mohol ukoncit, ale bez toho aby sa
snazila VCL uvolnovat objekty z pamati?

http://exekutor.rotursoft.sk

Splash screen na konci programu

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 01.9.2006 15:47:32

Hello All!

Ako by som mohol zobrazit splash screen na konci programu, ktory by sa
vyvolal z Mainform.Close a bol by "zniceny" ako posledny az po
uvolneni vsetkych ostatnych komponent?

Mam totiz v project vela Datamodulov, ktore ukladaju data, ked
aplikacia konci, ale to chvilu trva a pokial uzivatel prevadzkuje soft
z USB kluca, tak je potrebne pockat par sekund namiesto toho, aby
"vyrval" USB tesne po schovani Mainformu.

http://exekutor.rotursoft.sk

Splash screen na konci programu

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 01.9.2006 15:55:32

> [...]
> z USB kluca, tak je potrebne pockat par sekund namiesto toho, aby
> "vyrval" USB tesne po schovani Mainformu.

Nebylo by lepsi (nez zobrazovat cosi po zavreni hlaveniho formulare) spise
pred ukoncenim programu proste projitr data k ulozeni a ulozit je, treba s
nejakym progress ukazatelem, ale na pozadi hlavniho formulare?

MB

Nasilne ukoncenie aplikacie

> Ako mozem zabezpecit aby som sa mohol ukoncit, ale bez toho aby sa
> snazila VCL uvolnovat objekty z pamati?

Zavolejte ExitProcess.

Nasilne ukoncenie aplikacie

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 01.9.2006 16:31:36

Co treba pouzit Halt(); ?

tr

> Ako mozem zabezpecit aby som sa mohol ukoncit, ale bez toho aby sa
> snazila VCL uvolnovat objekty z pamati?
>
> Dakujem.

Firbird a data

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 04.9.2006 11:06:38

No tech soucasnych transakci bude asi tak nejak (cca 50 klientu), provoz
samozrejme i pres noc
(normalni doba mezi restarty cca 4500 hodin).
Jako OS pouzivam windows, v tom mozna bude ten rozdil.
JO a mam tam transakce s doufazovym potvrzenim, to je neco :)).
Velikost databaze je bezne v GB, file system NTFS.
Zalohovani provadim pod zatezi minimalne kazdych 24 hodin, zalohy
bezne funguji (neni problem s generatory), FW mam nastavene na OFF.

Slavek

> [...]
> Nicmene jsem udelal 40kb pl sql script co mi vyzobal
> jednotlive data ze
> zaloh a doplnil chybejici...nikomu psat takovy script
> nepreji:-( Jedinny rozdil je ze moje aplikace ma treba taky
> 15 transakci najednou a
> ze lide nechavaji pusteny muj software i pres noc....no a v
> tom bude asi
> kamen urazu.Budu je muset asi odstrelovat pred zalohou.
> Jako jeden z hlavnich priznaku je totalni rozhozeni generatoru zpet.
> napr. mam posledni ID na 15000 a generator ma 1450;-(
> Ted jsem tu databazi dal do kupy tak budu referovat.

Port 3050 a Firebird 1.5

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 04.9.2006 10:12:34

Ja len tak odboku. Dnes rano som po cerstvo preinstalovanom pocitaci
nemohol pripojit firebird. Na firewalle bol povoleny a pri logu
firewallu sa zobrazoval aj pokus komunikovat s nim. Problem som nakoniec
mal v zabezpeceni adresara v ktorom bola databaza, resp. priamo FDB
subor. Musi mat k nemu pristup na citanie uzivatelska skupina
(uzivatel?) SYSTEM. Ja som vsak mal aktivny port 3050 pre sluzbu
Firebird server.

Miloslav Pojsl napsal(a):
> Kdyz na siti spustim program NMAP, ktery mi zobrazuje aktivni otevrene

> porty meho poce, port 3050 mezi nimi neni... Co mam jeste nestavit,
> aby to jelo?

Port 3050 a Firebird 1.5

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 04.9.2006 10:10:34

> meho poce, port 3050 mezi nimi neni...
>
> ^^^Nemate ten port zamceny firewallem?? Nebo jen localhostove poslouchani?

Port je Firewallem prave povoleny. Localhostove naslouchani je co? Jak se da odstranit, pokud to mam tak nastavene (kde se provadi nasteni?) V seznamu bezicich sluzeb WinXP mam Firebird nastaven jako Local system. Mozna je to ono. Zkousel jsem ho zmenit na Network, jenze pak jsem se nemohl k DB lokalne pripojit, ani kdyz jsem napsal cestu k DB jako "localhost:C:\fbdata\kalibrace.fdb"

Port 3050 a Firebird 1.5

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 04.9.2006 10:02:33

Miloslav Pojsl napsal(a):
> [...]
> Co mam jeste nestavit, aby to jelo?

^^^Nemate ten port zamceny firewallem?? Nebo jen localhostove poslouchani?

-- MO

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Prenos dat na ftp

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 04.9.2006 09:12:27

> Poradi nekdo jak pomoci synapse (FTPsend.pas) prenest soubor na web?
> ftp://c123wn.forpsi.com/www\zaloha
> uzivatel: test
> heslo: testik

A zkousesl ses natu synapsi nejdriv podivat, nebo se rovnou ptas,
aniz bych hodil oko do dokumentace ci zdrojaku?

FtpPutFile('c123wn.forpsi.com', '21',
'ftp://c123wn.forpsi.com/www/zaloha/tvujsoubor.txt',
'c:\tvujsoubor.txt', 'test', 'testik');

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Prenos dat na ftp

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.9.2006 09:00:26

Poradi nekdo jak pomoci synapse (FTPsend.pas) prenest soubor na web?

ftp://c123wn.forpsi.com/www\zaloha

uzivatel: test
heslo: testik

Diky

Delphi 5 Prof
Viktor Marek

Firbird a data

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 04.9.2006 08:52:25

Slavomir Skopalik napsal(a):
> [...]
> opteronu,
> tak na P4 HT (dva servery s enabled, jeden disabled (w2000)).
> Vsude to vyuzije pouze jedno jadro, zbytek je pro ostatni procesy, ale nepada
> to,
> databaze jsou konzistentni.
> Zalohovani provozuji tak, ze kazdych 8, nebo 24 hodin vytvorim full backup a
> admin
> si tyto backup soubory pak zalohuje pres sit na pasku. Nikdy nedavam pristup
> do adresare s databazema.
>
> Slavek
>
> PS: Je to nasazeno v prumyslu na rizeni linek, provoz 24x7

Port 3050 a Firebird 1.5

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 04.9.2006 08:12:22

Ahoj, prosim nevite v cem je chyba, kdyz se z klienta (WinME) snazim pripojit na server Firebird 1.5 (stele neuspesne), na srv (WinXP) jsem zadna nastaveni FB nemenil (mel by bezet na portu 3050), tento port mam ve Firewallu povoleny i celou aplikaci fbserver.exe, v souboru SERVICES je pridan radek "gds_db 3050/tcp #For Firebird 1.5"

Kdyz na siti spustim program NMAP, ktery mi zobrazuje aktivni otevrene porty meho poce, port 3050 mezi nimi neni...
Co mam jeste nestavit, aby to jelo?

diky, zdravi Milos Pojsl

Po preneseni DB Firebird 1.5 na jiny poc.: Unavail

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 04.9.2006 08:06:22

Zdravim vsechny po vikendu,

ano zkousel jsem to nepresunovat DB ale zalohovat na starem poci a na novem ji restorovat. Nejde to. Porad stejna hlaska Unavailable database. IB6 na novem poci nainstalovanou nemam...

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 04.9.2006 00:03:46

[...]

Ukonceni SMTP prikazu DATA

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 03.9.2006 12:34:56

Mozna jsem uplne vedle, neznam SMTP, ale nestaci proste ukoncit TCP spojeni ?

Slavek

> nevite nekdo, jak ukoncit prikaz DATA (SMTP protokol), pokud
> nechci odelast email? CRLF.CRLF ukonci a posle email, ale ja
> bych rada ukoncila zadavani dat aniz by se email zaslal. SMTP
> ma prikaz RSET (reset), jenze ten behem zadavani dat logicky
> nefunguje...
>
> Johanka

Ukonceni SMTP prikazu DATA

[*] Johanka Arkova <johanka.arkova(zv)pnws.org> - 02.9.2006 23:31:58

Ahoj,
[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 02.9.2006 18:03:34

> [...]

> zapomente....myslim ze to bude ono.
> Tak uvidime...db ma rozjebanou se zaznamama po 20 dnech

Firbird a data

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 02.9.2006 15:25:22

petr palicka napsal(a):
> [...]
> pravdepodobne, ze s ni nikdo nedela. Zatim jsem se se slusnym adminem,
> kterej by se pidil o pouzivani spravnem pouziti gbaku nesetkal.

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 02.9.2006 12:43:10

1. doporucuji velmi intezivni stress test dane aplikace (simulace pozadavku, ale
s maximalni zatezi, aby to proste spadlo hned).
2. Ono neni ani tak dulezite misto kde program spadne jako trace stack,
proto mam v kazdem svem programu JCLDebug a kdyz to spadne u zakaznika,
tak si necham poslat log. Tohle mi usetrilo velmi mnoho casu (stovky hodin)
3. Jak uz nekdo psal, rozdel a panuj, tj. vytvor minilani aplikaci, ktera bude
jeste padat.
Hodne obcas pomuze process explorer, ktery je k dispozici na
www.sysinternals.com

Hodne stesti, budes ho potrebovat.

Slavek

> [...]
> pet minut provadet to same, nez se to stane.. a nekdy zase hnedka po
> prvnim provedeni...
> A pada pri jedne jedine konkretni akci a jak tak koukam na
> vypis CPU na
> 3 ruznych adresach (ale pouze na tech 3). Z jedne jsem
> schopna se dotat
> do zdrojaku (prez View Source na vypise CPU) (tam, kde jsem psala, ze
> jsem to obalila outputdebugstringama (od te doby to tam mimochodem
> nespadlo...)) a ze dvou se do zdrojaku vubec nedostanu...
> Tam, kde se dostanu do zdrojaku je navic subrutina pro paint, a to se

Padajici aplikace

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 02.9.2006 01:32:19

Quoting Johanka Arkova <johanka.arkova(zv)pnws.org>:

> Na to Ti pomerne Tezko odpovim, pokud nevim, kde to zbuchne... :(, navic
> od doby, co jsem obalila jedine mistecko, kde se dostanu ke zdrojakum
> outputdebugstringem, tak to tam na tom miste proste nespadne :(

Pak si myslim, ze nezbyva, nez projekt nekam zkopirovat a postupne
odebirat ruzne casti, dokud chybu nelokalizujes presneji... Tezko na
tohle neco konkretnejsiho poradit. Kdybys vyhodila tu kreslici cast -
spadne to taky?

K.

Padajici aplikace

[*] Johanka Arkova <johanka.arkova(zv)pnws.org> - 02.9.2006 01:26:19

> [...]
od doby, co jsem obalila jedine mistecko, kde se dostanu ke zdrojakum
outputdebugstringem, tak to tam na tom miste proste nespadne :(
J.

Padajici aplikace

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 02.9.2006 01:20:18

Quoting Johanka Arkova <johanka.arkova(zv)pnws.org>:

> Tam, kde se dostanu do zdrojaku je navic subrutina pro paint, a to se
> sakra spatne krokuje...

No, i kdyz, to asi vis - je fajn na to mit dva monitory, nebo si
alespon okna peclive srovnat tak, aby se Delphi a aplikace nikde
neprekryvaly... A protoze rano moudrejsi vecera, doporucuju to uz
zabalit ;))

Karel Rys

Padajici aplikace

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 02.9.2006 01:16:17

> [...]

inicializovano, a ono pritom neni? Nejaky device context apod.? Pocet
pouzitych handle by mel byt videt i v task manageru...

[*] Johanka Arkova <johanka.arkova(zv)pnws.org> - 02.9.2006 01:10:17

> Ahoj,
>
> a pada to pokazde na tom miste? Co je v tech mistech (ten oznaceny
> radek a jeho okoli)? Spadne to, i kdyz tam par radku zakomentujes,
> nebo to tam krokujes?

Ahoj,
[...]

ADMIN: Padajici aplikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.9.2006 00:24:13

Puvodni zprava ze dne 2.9.2006 od johanka arkova:

> FastMM taky nic.

Tak se aspon nauc poradne quotovat, udelas radost administratorovi i
ostatnim.

Padajici aplikace

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 02.9.2006 00:08:12

Quoting johanka arkov?lt;johanka.arkova(zv)pnws.org>:

> FastMM taky nic.
> Jeste jedna vec me zajima, kdyz me vybehne CPU vypis vidim tam
> oznaceny jede radek a na zacatku je adresa, pokud dam "find error",
> nalezne to misto ve zdrojaku, kdyz toto misto ale obalim
> outputdebugstringama, tak se vypisi vsechny, i kdyz aplikace spadne...
> pada to skutecne nekde am, nebo proste Deplhi neco nahodne zobrazi?

Ahoj,

a pada to pokazde na tom miste? Co je v tech mistech (ten oznaceny
radek a jeho okoli)? Spadne to, i kdyz tam par radku zakomentujes,
> [...]

[*] johanka arkov? <johanka.arkova(zv)pnws.org> - 02.9.2006 00:02:11