Firbird a data

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 04.9.2006 18:45:14

no jasne na windows jsem zatim nemel nejmensi problem...

P4 HT bych ale kazdopadne dal disanabled, znate to cert a microsoft nikdy nespi, po nejakem jejich chytrem patchi kdovi co prijde. Nic proti MS.

Ales
> chapu to dobre, ze mas na mysli, ze P4 HT nebrat v pripade Linux OS ?
>
> FB na P4HT s Win snad nema problem ? Ja ze prave 1.5.3 provozuji
> na P4 s HT zatim bez problemu, jen se ptam dopredu, abych se zacal
> bat toho to prijde...
>
> Dekuji PM

Jak prepinat klavesnici En<>Cz?

[*] vstuchl(zv)email(tec)cz - 04.9.2006 16:47:05

Ahoj,

prepnuti na konkretni klavesnici: (provede aktivaci KBD, i kdyz neni nastavena ve Windows)

(*
'00000405' - czech
'00000409' - english
'00000419' - russian
'00000422' - ukrainian
'00000407' - german
'0000040C' - french
'00000410' - italian
'00000416' - portuguese
'0000040A' - spanish
*)
LoadKeyboardLayout('00000405',KLF_ACTIVATE);

nebo pro prepnuti na dalsi KBD:

ActivateKeyboardLayout(HKL_NEXT,0);

Vasek Stuchl

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On
Behalf Of Miloslav Pojsl
> [...]
>
> c:\fb\bin\gbak -b -user sysdba -password masterkey
c:\fbdata\kalibrace.fdb c:\fbdata\Zalohy\kalibrace_work.fbk

Zkus pouzit sitovy protokol, uz se mi taky nekolikrat stalo, ze pomoci
lokalniho protokolu jsem se nemohl pripojit.

Zaloha:
c:\fb\bin\gbak -b -user sysdba -password masterkey
localhost:c:\fbdata\kalibrace.fdb c:\fbdata\Zalohy\kalibrace_work.fbk

Obnova:
c:\fb\bin\gbak -r -user sysdba -password masterkey
c:\fbdata\Zalohy\Kalibrace_work.fbk localhost:c:\fbdata\Kalibrace.fdb

Petr

Prebarvovani radku v DBGrid, jak urychlit???

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 05.9.2006 11:42:35

> [...]
> nekdo o nejakem zpusoby, jak zmenu barev radku v DBGridu urychlit? Udelat

Ahoj,

to je divne. Obarvovani se takto bezne dela a pomale rozhodne neni.
Problem bude jinde:

- netrva treba dlouho vyhodnocovani podminek urcujicich, jaka barva se ma
pouzit?

- nemas tam nejakou nevhodnou konstrukci? Neslo by zakomentovanim obsahu
obsluhy te udalosti a pak naslednym postupnym odkomentovavanim najit, kde
to vazne?

- zkus napsat kousek kodu z te udalosti.

Normalne se barvy zapisi jen do prislusnych propert brushe nebo fontu, to
samo o sobe snad zdrzovat nemuze.

David Lebeda

Unavailable database FB 1.5

Kdyz jsem to kdysi zkousel, tak jsem SYSDBA psal velkymi pismeny a jmeno databaze a zalohy jsem mel kazde v uvozovkach a cely prikaz na jednom radku:

> [...]

c:\fb\bin\gbak -b -user SYSDBA -password masterkey "c:\fbdata\kalibrace.fdb" "c:\fbdata\Zalohy\kalibrace_work.fbk"

Takto napsane prikazy lze spoustet pouze primo na pocitaci, kde bezi FB. Adresar "c:\fbdata\Zalohy" musi existovat.

Prebarvovani radku v DBGrid, jak urychlit???

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 05.9.2006 11:22:34

> [...]
> neunosne POMALE. Prosim, nevite nekdo o nejakem zpusoby, jak zmenu
> barev radku v DBGridu urychlit? Udelat potomka nebo tak neco?

jak mame pomahat neco zrychlovat, kdyz nevime co? Na kresleni
snad nema vliv pocet radku DB, ale pocet viditelnych radku v DBGridu.
Nemate zakopaneho psa jinde? Neposouvate se v datasetu ci tak neco?
Ja obarvuji radky DBGridu dle hodnot poli a vse je v pohode rychle.

1) zkuste poslat, jak to vlastne delate
2) pripadne v uplne novem projektu si to s tim DBGridem zkuste,
zda ve stavajicim projektu nedelate pri vykreslovani toho mnohem
vice, nez si myslite

Luf

> [...]

> nejakem zpusoby, jak zmenu barev radku v
> DBGridu urychlit? Udelat potomka nebo tak neco?

- Normalne udelane prebarvovani radku obvykle neni vykonostne ocividne.
- Vy delate programy pro kyborgy ? Normalni clovek totiz bude 3000 zaznamu
cist nejmene hodinu, takze i kdyby 10 sekund ztracenych kreslenim nehraje
roli.

Unavailable database FB 1.5

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 05.9.2006 13:34:44

Ahoj,

uz nejakou dobu uvazuju ze bych Firebirda nahradil DB2 Express-C viz.

www.ibm.com/db2/express/

Mate nekdo nejakou zkusenost s DB2 ? Radek

IBDataSet + Delete= nefunguje.....

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 05.9.2006 14:14:47

Dekuji vsem za podnety. Jiz jsem vsechny problemy (soucasne:-), na ktere jsem se ptal, vyresil. Mam jeste posledni..

V kodu mam udalost pro mazani zaznamu v IBDataSetu:

AktID:=Fields[0].AsInteger;
DeleteSQL.Clear;
DeleteSQL.Add('DELETE FROM Pristroje WHERE ID='+IntToStr(AktID));
Delete; // Zde nastane vyjimka

Na poslednim radku se mi vsak vygeneruje vyjimka: "Cannot delete from dataset. No delete query"
Vzdyt jsem ji ale na predchozim radku zadal... Nefunguje to ani s verzi

DeleteSQL.Add('DELETE FROM Pristroje WHERE ID=:ID);

Nevite, co je spatne?

M.P.

IBDataSet + Delete= nefunguje.....

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 05.9.2006 14:44:50

podle me tam mas "with..do" jeste pro jinej ibdataset, ci ibquery, ktery nema
delete.

to je spatne.

Quoting Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz>:

> [...]
> Vzdyt jsem ji ale na predchozim radku zadal... Nefunguje to ani s verzi
>
> DeleteSQL.Add('DELETE FROM Pristroje WHERE ID=:ID);

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 05.9.2006 14:38:49

> DeleteSQL.Clear;
> DeleteSQL.Add('DELETE FROM Pristroje WHERE ID='+IntToStr(AktID));
> Delete; // Zde nastane vyjimka
>
> Nevite, co je spatne?

Myslim, ze jsou smichane dva mozne postupy dohromady. Bud musis udelat sql
prikaz "select" a potom volat metodu Delete datasetu, nebo udelat sql prikaz
"delete" a potom volat metodu ExecSql datasetu:

1. DeleteSQL.Clear;
DeleteSQL.Add('DELETE FROM Pristroje WHERE ID='+IntToStr(AktID));
DeleteSQL.ExecSql;

2. DeleteSQL.Clear;
DeleteSQL.Add('select * FROM Pristroje WHERE ID='+IntToStr(AktID));
DeleteSQL.Active:=true;
if not DeleteSQL.Eof then DeleteSQL.Delete; Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Unavailable database FB 1.5

[*] Marian Jonas <delphikonf(zv)mjonas(tec)cz> - 05.9.2006 14:54:50

Zkusenosti s DB2 a propojenim s Delphi mam, co by te zajimalo ?
> Ahoj,
>
> uz nejakou dobu uvazuju ze bych Firebirda nahradil DB2 Express-C viz.

> [...]

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 05.9.2006 15:04:51

Asi doslo k nedorozumeni z duvodu, ze jsem neposlal cely kod. Zde je:

> V kodu mam udalost pro mazani zaznamu v IBDataSetu:

with qPristroje do // qPristroje je typu TIBDataSet
AktID:=Fields[0].AsInteger;
DeleteSQL.Clear;
DeleteSQL.Add('DELETE FROM Pristroje WHERE ID='+IntToStr(AktID));
Delete; // zde nastane vyjimka
except
on E:EIBInterBaseError do
MsgError('Pristroj nelze smazat! Jsou na nem zavysle jine zaznamy.','');
UpDatePristroje;
end;
> Na radku s metodou Delete se mi vsak vygeneruje vyjimka: "Cannot delete from dataset.
> No delete query"
> Vzdyt jsem ji ale na predchozim radku zadal... Nefunguje to ani s verzi
>
> DeleteSQL.Add('DELETE FROM Pristroje WHERE ID=:ID);
>
> Nevite, co je spatne?
>
> M.P.

DBLookupComboBox a kolecko na mysi

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 05.9.2006 16:22:57

Ahoj,

nevite nekdo jak rozchodit DBLookupComboBox tak aby se v nem dalo vybirat koleckem na mysi ?

Google dnes nejak nezabira..

Radek

IBDataSet + Delete= nefunguje.....

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 06.9.2006 01:19:41

> MsgError('Pristroj nelze smazat! Jsou na nem zavysle jine zaznamy.','');

dobra hlaska, jednou na me vybafnout, uz se v zivote o mazani nepokusim ;)

Rekl bych, ze u IBdatasetu (nepouzivam ho, ale snad se nemylim) mas za ukol
pomoci wizardu (na prave tlacitko v designeru) proste vytvorit select,
update, delete, insert SQL, a pak uz jen volas standardni metody datasetu
(Open, delete, insert, post atd) a do toho uz nesahas. Pravdepodobne se
pocita s delete SQL s parametry, tak jak to vygeneruje ten wizard.

MB

Lze pocitane pole (Firebird 1.5) naplnit ulozenou

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 06.9.2006 08:12:10

Zdravim vsechny,

zkousel jsem pocitane pole naplnit hodnotou z ulozene procedury, ale FB hlasil, ze jmeno SP je neznama funkce. Znamena to, ze pro pocitane pole SP nemuzu pouzit? Nikde v manualech jsem o tom nic nenasel. Nebo bych to musel resit pomoci UDF? To mi prijde pro jednoduchy vypocet jako utirat prach bagrem:-)

Milos Pojsl

Lze pocitane pole (Firebird 1.5) naplnit ulozenou

Zato muzes pouzit select primo z ulozenky:

select pole1,pole2,pole3,... from ulozenka(par1,par2,par3,...)

A co budes mit v ulozence, a jak budes tvorit obsah vystupnich poli je jen na tobe a fantazii

IBDataSet + Delete= nefunguje.....

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 06.9.2006 08:46:13

Zkus tento cely prikaz volat napriklad stiskem tlacitka (Btn.OnClick)

Pokud to volas v udalosti typu BeforeDelete a podobne zrejme nedojde k
naplneni DeleteSQL.

A pokud to neni ono zkus dat sleep(500) pred "Delete"

Jinak do DeleteSQL jde zapsat volani procedury vcetne parametru a
vyjimku vyvolat primo v databazi. (zda se mi to "systemovejsi" :-) )

Jura

Miloslav Pojsl napsal(a):
> [...]
> UpDatePristroje;
> end;

Lze pocitane pole (Firebird 1.5) naplnit ulozenou

Mozna by to chtelo ukazku co vlastne neslo ale kdyz SP1 je select procedura
ktera vraci "hodnota" a pouzije se treba tak ze
SELECT F1, ... , (select hodnota from SP1(parametry) ) hodnota_sp, ... FROM
tak i kdyz to pisu zpameti tak by to melo fungovat. Bezne pouzivam v
selectech SP treba i jako JOIN tabulky, bez problemu.
From: "Miloslav Pojsl" <mpojsl(zv)seznam(tec)cz>
> zkousel jsem pocitane pole naplnit hodnotou z ulozene procedury, ale FB
hlasil, ze jmeno SP je neznama funkce. Znamena to, > ze pro pocitane pole SP
nemuzu pouzit?

Jak se prihlasit k FB DB v urcite roli?

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 06.9.2006 09:38:18

Prohledavam kde co, ale priklad pro Delphi, jak napsat do parametru IBDatabase specifikaci pro urcitou roli (uzivatelskou) nemohu najit:-( Prvni, co me napadlo Role=<nazev>, nefunguje). Prosim, muze nekdo napovedet? Dekuji

M. Pojsl

Nastaveni jine sirky pisma pri tisku

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 06.9.2006 10:26:22

Zdravim,

marne se trapim uz dva dny s problemem, jak donutit pismo, aby bylo uzsi
nebo sirsi nez je jeho standardni rozmer.

Delam si programek, ktery zajisti tisk z programu v DOSu pres Win
tiskarnu. Ze zacatku to slo v pohode, ale narazil jsem na
jeden pro me neresitelny problem. Rikal jsem si, ze by bylo lepsi, kdyby
pismo bylo vzdy stejne jeho siroke a condensed nebo elite
pismo by se tisklo jako bezna velikost pisma s tim, ze se zmeni jen jeho
sirka.

procedure NastavPismo;
var
lf : LogFont;
begin
with Printer.Canvas
do begin
lf.lfHeight := Font.Height;
lf.lfWidth := (lf.lfWidth * 10) div 12; // tady je ted urcite
nesmysl
StrPCopy(lf.lfFaceName, Font.Name);
lf.lfOutPrecision := OUT_TT_ONLY_PRECIS;
lf.lfCharSet := DEFAULT_CHARSET;
lf.lfClipPrecision := CLIP_DEFAULT_PRECIS;
end;

Printer.Canvas.Font.Handle := CreateFontIndirect(lf);
end;

Problem neni v tom, ze bych nedokazal nastavit ruznou sirku pisma, ale v
tom, ze je to pismo hrozne malicky.
Jako kdyby to Win neprepocitavali na vyssi rozliseni tiskarny. Pro
testovaci ucely to tisknu pres PDFCreator
a normalne viditelny je to az pri zvetseni 800%. Koukal jsem se, ze
PDFCreator se chova jako tiskarna s
600 DPI.

Chova se to takhle blbe i v pripade, kdy se pokousim nastavit jen tucne
pismo.

Diky za jakekoliv nakopnuti.

Ladislav Stary

Nastaveni jine sirky pisma pri tisku

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 06.9.2006 10:32:23

standartni sirka je =0 (potom si ji win dopocitaji) musis si ji spocitat sam
na (nejlepe zaklade DPI) - kdyz tak se da zjistit tzv stredni sirka pisma

> [...]
> PDFCreator se chova jako tiskarna s
> 600 DPI.
>
> Chova se to takhle blbe i v pripade, kdy se pokousim nastavit jen tucne

[*] Ladislav StarA? <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 06.9.2006 11:10:26

Jo to jsem zkousel taky, udelal jsem si funkci, ze ktere jsem zjistil
aktualni LogFont

procedure TObsluhaTiskarny.HandleFontu(var lf: LogFont);
begin
with Printer.Canvas.Font
do begin
Name := 'Courier New';
Style := [];
Height := 12;
GetObject(Handle, SizeOf(lf), (zv)lf);

Pak jsem jen nastavil tu sirku:
lf.lfWidth := (lf.lfWidth * 10) div 17;

Sirku nastavit dokazu, co nedokazu je zachovat proporce, aby pismo
velikosti 12 bod+AW8- bylo na papire
rozumne veliky. Jak to delam pres LogFont, tak je proste maly a nevim,
co tam mam jeste nastavit nebo kde delam chybu.

Mam to udelany nasledovne:

Zakladni objekt obsahuje seznam objektu, ktere definuji jednotlive
vzhledy pisma.
Kazdy typ pisma je samostatna trida odvozena od abstract tridy TPismo.

Program postupne cte soubor a pokud narazi na znacku zmeny typu pisma,
tak zavola tento objekt, ktery podle znacky
vyvola nastaveni pisma tiskarny prislusneho objektu.

Predpokladam, ze pokud to nastavim jednou, tak tiskarna takto tiskne
dokud to nezmenim.

V knize Win32 API jsem se docetl, ze je pro zjisteni sirky pisma potreba
pouzit funkci GetTextMetrics.

Pokud nastavim lfHeight := 12, tak mi GetTextMetrics vraci:
tmHeight = 88 a tomu vubec nerozumim. Pry jsou obe hodnoty logicke,
takze by mely byt stejne.

Kdyz jsem zkousel nastavit lfHeight := 88, tak ta velikost pisma byla
rozumna, ale ma to dva problemy:
- pokud to nastavim poprve, tak je pismo obrovsky
- zrejme to bude souviset s rozlisenim tiskarny, takze na jine tiskarne
by stejne bylo potreba nastavit
jinou velikost pisma.

Ladislav Stary

Ladislav Fitz napsal(a):

>standartni sirka je =0 (potom si ji win dopocitaji) musis si ji spocitat sam
>na (nejlepe zaklade DPI) - kdyz tak se da zjistit tzv stredni sirka pisma

OT: Outlook migrace na Gmail

[*] konference(zv)baudys.name - 06.9.2006 11:24:27

Dobry den,
mam na Vas dotazek, jestli jste nekdo neresil migraci MS Outlooku na Gmail.

diky za info

jirka

Nastaveni jine sirky pisma pri tisku

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 06.9.2006 11:32:28

pismo 4mm vysoke nastavis lfHeight:=4*(GetDeviceCaps
(Printer.Canvas.Handle,LOGPIXELSY)/25.4) ale asi to pismo budes muset
nastavit dvakrat poprve s lf.lfWidth:=0 a pak si to nacist pres GetObject
a upravit pro pocitani v tiskarskych bodech das misto 25.4 cislo 72
(aspon myslim ze jich je 72 do palce)

> [...]
> - pokud to nastavim poprve, tak je pismo obrovsky
> - zrejme to bude souviset s rozlisenim tiskarny, takze na jine tiskarne

ADMIN: OT: Outlook migrace na Gmail

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 06.9.2006 12:18:31

Puvodni zprava ze dne 6.9.2006 od konference(zv)baudys.name:

> Dobry den, mam na Vas dotazek, jestli jste nekdo neresil migraci MS
> Outlooku na Gmail.

Tohle sem absolutne nepatri, vyres si to v jine konferenci. Ber to
jako durazne napomenuti.

Ukonceni SMTP prikazu DATA

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 06.9.2006 15:10:45

On Saturday, September 02, 2006 11:31 PM ,
Johanka Arkova <johanka.arkova(zv)pnws.org> wrote:

> Ahoj,
> nevite nekdo, jak ukoncit prikaz DATA (SMTP protokol), pokud
> nechci odelast email? CRLF.CRLF ukonci a posle email, ale ja bych
> rada
> ukoncila zadavani dat aniz by se email zaslal.
> SMTP ma prikaz RSET (reset), jenze ten behem zadavani dat logicky
> nefunguje...

po zadani povelu DATA se state machine prepne do rezimu prijem
vlastniho mailu a ukoncit jej lze jen teckou nebo ukoncenim TCP
spojeni...

pri pouzivani internetovych protokolu je vzdy k dobru veci zacist se
do dokumentace (vlastni SMTP je pomerne jednoduchy protokol). Viz
www.ietf.org

Zdravi
Dalibor Toman

Prenos dat na ftp

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.9.2006 22:07:16

Vyreseno, chybne nastavena prava na adresar u providera.

Viktor Marek

> [...]
> Se synapsi jsem se nepopasoval a tak jsem z netu stahl komponenty ICS,
> ktere
> obsahuji komponentu FtpClient. Pomoci teto komponenty bez problemu prenesu
> soubor na web. Ale k veci.
>
> FTP prostor na webhostingu Forpsi ma dva adresare - www a data. Snazil
> jsem
> se prenest soubor do adresare "data", ale ten vzdy skonci v rootu
> vymezeneho
> FTP prostoru. Overoval jsem si na hotline Forpsi zadavanou cestu a dle
> jejich sdeleni je v poradku. ( d:\pes\www\xxxcz\data\)

Turbo Delphi edice volne ke stazeni

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 06.9.2006 20:59:11

Nova verze Delphi pro Win32 platformu:
http://www.turboexplorer.com/delphi

Na prvni pohled je to vlastne podobne Delphi 2006, podle popisu to vsak
nelze mit instalovane spolecne s Delphi 2006 na jednom stroji, takze je
lepsi pouzit virtualni stroj.

The Turbo Editions FAQ: http://bdn.borland.com/article/33659

Petr Vones

Prenos dat na ftp

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.9.2006 20:31:08

[...]

Diky

Delphi5 Prof
Viktor Marek

> A zkousesl ses natu synapsi nejdriv podivat, nebo se rovnou ptas,
> aniz bych hodil oko do dokumentace ci zdrojaku?
> FtpPutFile('c123wn.forpsi.com', '21',
> 'ftp://c123wn.forpsi.com/www/zaloha/tvujsoubor.txt',
> 'c:\tvujsoubor.txt', 'test', 'testik');

zavirani MDIChild a odchyceni te to udalosti v Par

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 06.9.2006 19:11:02

Mam MDI aplikaci ktera pri zavirani jednotlivych Child dela dost akci,
takze to chvili trva. Akce, ktere se provadi se vyvolavaji v
OnCloseQuery Child oken. Aby uzivatel nemel dojem, ze aplikace pri
zavirini vytuhla, chtel jsem dat do Parent okna nejakej dialog,
ktery by vypisoval, ktere Child okno se prave zavira. Ale zjistil jsem,
ze CloseQuery Parentu probehne az po zavreni vsech Child oken.
Nevite, ktery event v Parent okne vi o zavirani child oken?

Milan Dvorak

Modalni okna s chybnym z-order

Zdravim vsechny!
Potrebuji bud poradit, co s tim nebo aspon potvrzeni, ze to take znate.
Mam aplikaci s dynamicky natazenymi balicky. Pri natazeni balicku se vytvori vsechna (8) nejpouzivanejsi okna, ktera se uvolni opet az s uvolnenim balicku. Pomoci Show se zobrazi zakladni okno A. Z okna A se pak pomoci ShowModal zobrazuje okno B. Okno B je vzdy pres celou plochu, a zobrazuje se nad oknem A.
A ted problem: Okno B zaviram pomoci nastaveni ModalResult na mrOK nebo mrCancel a pak by se melo skryt a tim aktivovat opet okno A. Nicmene nekdy (mozna 1x na 100 pokusu) se okno B neschova a zustane viset nad aktivovanym oknem A, ktere prevezme rizeni. A klepanim na okno B uz nic neudelate, fokus je na okne pod nim. Teprve prepnutim Alt-Tab do jine aplikace a zpet se okna vykresli ve spravnem poradi a da se to pouzivat.
Okno B se zobrazuje v OnClick tlacitka na okne A.
Aplikace je uz tak 2 roky pouzivana a tuto nectnost bych chtel odstranit, protoze obsluha je pak zmatena a vola, ze aplikace se zasekla.

Prihlasovani kvalifikovanym certifikatem

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 07.9.2006 08:42:03

Dobry den,
potrebuji poprosit, jestli mate nekdo howto, k dispozici, na
prihlasovani k pvs jiz ne s userid a heslem, alebrz s kvalifikovanym
certifikatem. Zatim jsem moc rozumneho nevygooglil.
Pouzivam, jeste, ale myslim ze na Win32 neprekonane, Delphi6, knihovny
jak Capicom, tak mam i EldoS SecureBlackBox.

S pozdravem a velkymi diky
MaReK Olsavsky

--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
Jabber: penguin_007(zv)jabber.org; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Nastaveni jine sirky pisma pri tisku

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 07.9.2006 08:54:04

Diky, tak uz jsem konecne rozchodil. Problem byl v tom, ze jsem
nastavoval velikost pisma tiskarny jeste pred Printer.BeginDoc
a pak to do zmeny pisma tisklo uplne jinak, nez pote.

Ladislav Stary

Ladislav Fitz napsal(a):

> [...]
>a upravit pro pocitani v tiskarskych bodech das misto 25.4 cislo 72
>(aspon myslim ze jich je 72 do palce)

Prihlasovani kvalifikovanym certifikatem

[*] Martin Fisar <martin fisar(zv)gordic(tec)cz> - 07.9.2006 09:02:05

Tezko ti nekdo posle komplet kod, ale staci se drzet pokynu, pripadne se
prihlasit do PVS-podpory vyvojaru (https://bezpecne.dev.gov(tec)cz/diskuze/)
V Delphi je to asi takhle:
- na CAPICOM zapomen, tim to udelat nelze
- SecureBlackBox neznam
- s pouzit CryptoAPI to funguje

Postup je nasledujici:
- celou datovou vetu (RELDPMessage nebo Message) kanonizujes
- spocitas SHA1 hash (tady lze pouzit treba HashedData z CAPICOMu, jesti uz
ho pouzivas jinde)
- vytvoris si SignedInfo XML strukturu ve ktere je jako DigestValue ten
spocitany hash
- opet kanonizujes
- vysledek podepises pomoci privatniho klice, cimz dostanes SignatureValue:
- ziskani klice (CryptAcquireCertificatePrivateKey)
- vytvoreni SHA1 hash (CryptCreateHash, CryptHashData)
- podepsani hashe (CryptSignHash) - tady je vtip v tom, ze CryptoAPI
funkce to vraci
bytove obracene, takze je nutno si to rucne otocit (to mi trvalo pekne
dlouho nez jsem to zjistil)
- prevedes do Base64 (pozor na CRLF - nesmi tam byt)

A to je vsechno.>----- Original Message -----

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 07.9.2006 09:46:08

Kdyz ne zadarmo, co takhle za penize. Dotaz na posilani na PVS se zde
objevuje dost casto.
CapiCom by se snad jeste zkousnout dal, ale CryptoAPI uz zrejme pro radu
z nas ne.

Nechcete nekdo z vas schopnejsich udelat pro to komponentu za rozumny
penize?

Ladislav Stary

Martin Fisar napsal(a):

> [...]
>V Delphi je to asi takhle:
>- na CAPICOM zapomen, tim to udelat nelze

Vista a certifikace

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 07.9.2006 10:04:10

Ahoj,

pri zkouseni Windows Vista se casto objevuje u programu hlaska, ze jde o
necertifikovany program. Program nicmene spustit lze. Muzete mi nekdo
strucne napsat, co to ma byt za certifikaci, kdo a jak ji provadi a proc
se s ni Windows tak ohaneji?

Heterogenni dotaz ve Firebirdu

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 07.9.2006 10:30:12

Lze provadet heterogenni dotazy u Firebirdu a pokud ano lze to pres
komponety IBX ?

Diky Jura

Prihlasovani kvalifikovanym certifikatem

[*] Martin Fisar <martin fisar(zv)gordic(tec)cz> - 07.9.2006 11:10:16

To jsme na to stejne, taky pouzivam bezne odesilani cca 2 roky a prihlaseni
certifikatem jsem pridelal az minuly mesic.

Jinak pouzivam i dal CAPICOM (z CryptoAPI pouzivam jen tech par
funkci a jenom v pripade prihlasovani certifikatem) a Indy, ktery plne
dostacuje.

Jinak myslim, ze moc casu zase neni. Nekde (bohuzel uz nevim kde) na
internetu jsem cetl, ze se chystaji prihlasovani identifikatorem a heslem
uplne odriznout. A uzivatelum uz pomalu konci platnost certifikatu od CSSZ,
ktery
jestli se nepletu nejsou kvalifikovany, takze nejdou pouzit pro prihlasovani
certifikatem do PVS.>----- Original Message -----

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 07.9.2006 12:06:20

aldik(zv)quick(tec)cz napsal(a):
> ale FUJ:-(
1. ten sleep jsem myslel v tomto pripade POUZE pro testovaci ucely

2. Uz se mi nekolikrat stalo ze pri nejake operaci kdy windows
"nestacily" odeslat pozadovanou zpravu (zvlaste pri Threadu) a v tomto
pripade sleep mi docela pomohl.

3. vzhledem k vyse uvedemu mi pripada ono FUJ jako reakce slusne receno
neprimerena .

4. pripadne reakce pouze na muj email, diky

Jura

Prihlasovani kvalifikovanym certifikatem

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 07.9.2006 11:00:15

Martin Fisar napsal(a):
> [...]

konfere, bude rozumejsi nahradit Indy, ktere tam mam zatim, Synapsi, ale
to ma zatim, snad cas, protoze stavajici stav funguje...

ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

IBDataSet + Delete= nefunguje.....

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 07.9.2006 11:30:17

ale FUJ:-(
> A pokud to neni ono zkus dat sleep(500) pred "Delete"
Jura

Prihlaseni k DB Firebird v urcite roli

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 07.9.2006 12:28:22

Prohledavam kde co, ale priklad pro Delphi, jak napsat do parametru IBDatabase specifikaci pro prihlaseni s urcitou roli (uzivatelskou) nemohu najit. Prvni, co me napadlo Role=<nazev>, nefunguje). Prosim, muze nekdo napovedet? Dekuji

M. Pojsl

Prihlaseni k DB Firebird v urcite roli

[*] Marian Nykel <m.any(zv)centrum(tec)cz> - 07.9.2006 12:46:23

IBDatabase -> (dvojklik) -> zadat potrebne parametry pripojeni

nebo za behu programu napr.:
IBDB.Params.Values['user_name'] := <login>;
IBDB.Params.Values['lc_ctype'] := <znakova sada>;
IBDB.Params.Values['sql_role_name'] := <role>;

MN

Miloslav Pojsl napsal(a):
> Prohledavam kde co, ale priklad pro Delphi, jak napsat do parametru IBDatabase specifikaci pro prihlaseni s urcitou roli (uzivatelskou) nemohu najit. Prvni, co me napadlo Role=<nazev>, nefunguje). Prosim, muze nekdo napovedet? Dekuji

> [...]

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 07.9.2006 13:14:25

Ahoj,
ja pouzivam komponenty ZEOS a tam se ten parametr zapisuje jako
rolename=jmeno_role

Bob
(D4 c/s, FB 1.5)
> [...]
najit. Prvni, co me napadlo Role=<nazev>, nefunguje). Prosim, muze nekdo

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 07.9.2006 13:20:26

> [...]
> Delete; // zde nastane vyjimka except
> on E:EIBInterBaseError do
> MsgError('Pristroj nelze smazat! Jsou na nem zavysle jine

a uvedeny kod se provadi kde? V obsluze nejakeho butonu, v BeforeDelete
(coz je spatne - ale tam to asi nemas)? Pred vymazaem v IBdatasetu se
nejprve testuje prazdnost DeleteSQL, zda jde o zivy dataset apod. Teprve
potom se vyvola event BeforeDelete, ktery muzes obslouzit. Proto plnit
DeleteSQL az v BeforeDelete je uz pozde.

Na druhou stranu: nebylo by jednodussi mit samostatnou IBSQL, ve ktere
provedes uvedeny prikaz DELETE zcela samostatne? IMHO pouzivat InsertSQL,
ModifySQL, DeleteSQL a RefreshSQL u IBDatasetu ma smysl predevsim pro
umozneni techto operaci primo v DBGridu.

David Lebeda

IBDataSet + Delete= nefunguje.....

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 07.9.2006 14:40:32

Dekuji vsem za reakce na muj dotaz. Problem jsem jiz vyresil navratem ke komponente IBQuery.
Pro me ucely se ukazuje vhodnejsi.

M. Pojsl

> [...]
> ModifySQL, DeleteSQL a RefreshSQL u IBDatasetu ma smysl predevsim pro
> umozneni techto operaci primo v DBGridu.

Padajici aplikace

[*] Milan Kormout <kormizz(zv)seznam(tec)cz> - 07.9.2006 18:02:48

johanka arkov? napsal(a):
> Ahoj,
> mam aplikaci a ta pada, pri jedne konkretni operaci (obcas)...
> Bohuzel vidim pouze nic nerikajici chybu (nejaka adresa) a vypis CPU,
> aplikace se mi nezastavi na chybnem kodu. Mam na aplikaci poveseny i
> ExceptDlg od JEDI a to to take nechyti. Zkousela jsem si vypisovat
> OutputDebugString postupne v kodu podle toho, co se ma provadet,
> vsechny ODS se vypisi v poradku a pak to spadne... nevite nekdo o
> nejakem dalsim zpusobu, jak najit chybu v aplikaci?
>
> Diky, Johanka

Zdravim,
celkem slusny nastroj je Overseer... Funguje na principu, ktery je
podobny zminovanym ODS. Zpravy ale odchytava externi aplikace. Nejlepsi
zpusob jak overseer vyuzit je udelat aplikaci, ktera do vsech zdrojaku
vlozi naprikad odesilani zprav do logu pri vstupu a vystupu do/z funkce.
V logu je pak krasne videt co se kde deje. Tady je odkaz:
http://www.torry.net/authorsmore.php?id=1768

IBDataSet + Delete= nefunguje.....

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 07.9.2006 15:20:35

no uz podle zpusobu prace s delphi a datasetem obecne, soudim, ze urcite;-)

A.
> Dekuji vsem za reakce na muj dotaz. Problem jsem jiz vyresil navratem
> ke komponente IBQuery.
> Pro me ucely se ukazuje vhodnejsi.
>
> M. Pojsl

SQL dotaz s "Konecnym stavem"

[*] Martin Bednar <bednar(zv)mujweb(tec)cz> - 08.9.2006 01:25:22

V Delphi datasetu bych to resil nejakym "calculated fieldem", jestlize to musi
byt primo v db tak ve IB/FB je moznost pole "COMPUTED BY" , ale
definici uz ted dohromady asi nedam.

------------
S pozdravem,
Martin Bednar
bednar(zv)mujweb(tec)cz
patek 8. zari 2006 1:11:51

8. zari 2006, 0:31:17, napsal jste:
> [...]

PS> 3.7.2005 -2
PS> 8.11.2006 10

PS> Potrebuji vysledek - Priklad:

PS> Den Pocet Konecny_stav
PS> =================================
PS> 1.7.2005 5 5
PS> 2.7.2005 8 13
PS> 3.7.2005 -2 11
PS> 8.11.2006 10 21

PS> Jde prave o zobrazeni toho konecneho stavu. Pokud by to neslo, vidim
PS> neprijemne reseni presypat to do dalsi tabulky, nejakym cyklem to poscitat a
PS> teprve potom zobrazit.

PS> Toto je zjednoduseny priklad, pouzivam GROUP BY a ORDER BY.

SQL dotaz s "Konecnym stavem"

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 08.9.2006 01:53:24

Tohle bude fungovat urcite, ale pozor na to, ze pro kazdy radek vystupu
se vlastne musi znovu poscitat cela tabulka, respektive
od prvniho do x - 1.

Tedy tech pruchodu radku pro server bude n/2 * (1+n). Pro par radku
pohoda, pro 10 tisic smrtici.
Takze ja bych byl pro pomocnou tabulku.

Nedavno jsem takovy podobne komplikovany dotaz nastrelil nad tabulkami v
MS SQL serveru. Nechtelo se mi totiz pouzit pracovni tabulku.
Slo jen o jednorazove vytazeni dat. Hlavni tabulka mela asi tisic radku
a trvalo to mozna minutu.
Kdyz uz jsem to spoustel po nekolikate, tak me dosla trpelivost,
predelal jsem to pomoci pracovni tabulky a vysledek byl prakticky ihned.

Ladislav Stary

>Nevim, jak zrovna paradox (mozna nepodporuje vnorene dotazy tohoto
>typu), ale pomoci SQL:
>
>SELECT den, pocet, (SELECT SUM(a.pocet) FROM tabulka a WHERE a.den <= tabulka.den)) FROM tabulka
>
>S pozdravem
>
>Luf

SQL dotaz s "Konecnym stavem"

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 08.9.2006 01:33:23

> [...]

> dotaz, ve kterem by se napocitaval konecny stav.
>
> Pouzita databaze Paradox. Zajimalo by me ale take i mozne reseni pro FB.

Ve FB to jde urcite a to pomoci SP+prochazeni radku kurzorem. Selectem to
IMHO nejde v Paradoxu ani ve FB. Ciste cvicne si to muzeme zkusit v MSSQL:

select POCET,POCET+coalesce((select top 1 POCET from TABULKA T where
T.DEN<TABULKA.DEN order by T.DEN desc),0) KONECNY_STAV
from TABULKA

SQL dotaz s "Konecnym stavem"

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 08.9.2006 00:31:17

[...]

Firebird - zasah v systemovych tabulkach

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 08.9.2006 08:39:54

Je mozne ze systemove tabulky RDB$RELATIONS vymazat radek? Zkousel jsem to ruznymi zpusoby, ale nepodarilo se mi to.

Pozn.: nechci menit metadata v databazi primo, ale obcas se nam u zakazniku stane (napr. po vypadku proudu), ze se "poskodi" databaze tim zpusobem, ze v metadatech je tabulka, ale v databazi neexistuje. Potom nelze provest gbak, ani opravu pomoci gfix s tim, ze to hlasi ze tabulka id xxx neexistuje. Tuto situaci sice dokazeme opravit tak ze data z databaze prekopirujeme do ciste databaze, ale je to casove narocne a obzvalste v nepretrzitem provozu mnohdy obtizne. Resenim by bylo, kdyby sel vymazat prislusny radek ze systemove tabulky RDB$RELATIONS, odpovidajici sql prikaz vypada napr.takto:
delete from RDB$RELATIONS where (RDB$RELATION_ID=25849)

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Firebird - zasah v systemovych tabulkach

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 08.9.2006 09:09:57

Ja si osobne myslim, ze to nejde, ze to je osetreno interne pravy,
ale treba HajHou vi vice :o)

Ale zeptal bych se Tebe, pripadne i ostatnich, cim ty data v takovem
pripade pretahujete. Existuje takova datapumpa, ktera jednim
prikazem (ci kliknutim) vytvori kompletni script(y) pro vytvoreni
nove DB a naplneni vsemi metadaty i daty?

Rad bych uz pouzival nektere skvele ficury ve FB2 a uz na nej presel
u prvniho obetniho zakaznika, ale chtel bych mit jistotu, ze kdyz budou
nejake problemy, abych se mohl vratit k FB1.5.
Nebo lze nejakym lepsim zpusobem zkonvertovat DB FB2->FB1.5? Gbak se
mi presvedcit nepodarilo...

VD

Predmet: Firebird - zasah v systemovych tabulkach
Datum: 8.9.2006 - 8:39:54

--
PROFESIONALNI WEBHOSTING s neomezenym prenosem dat jiz od 19,- Kc
na mesic!

Fiskalni tiskarny na SK

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 08.9.2006 09:11:57

Zdravim,

potrebuji program upravit pro pouzivani na SK a potrebuji tedy umet
pracovat se slovenskym fiskalnim modulem v tiskarnach.

Jake tiskarny jsou tam certifikovany?

Vzhledem k tomu ze me pomerne tlaci cas, neni nekdo ochoten
poskytnout hotove reseni (samozrejmne i komercne)?

S pozdravem Tomas Rosa
trosa(zv)seznam(tec)cz

Firebird - zasah v systemovych tabulkach

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 08.9.2006 09:50:01

> [...]
> prikazem (ci kliknutim) vytvori kompletni script(y) pro vytvoreni
> nove DB a naplneni vsemi metadaty i daty?
Mame na to vlastni napsanou funkci, v niz zalozim prazdnou databazi a jdu
tabulku po tabulce. Nactu udaje o tabulce ve zdrojove db, zalozim tabulku v
cilove a prekopiruju radky.

>Nebo lze nejakym lepsim zpusobem zkonvertovat DB FB2->FB1.5? Gbak se mi
>presvedcit nepodarilo...
Jedeme nad FB 1.5., FB2 jsme zatim nezkouseli, takze nevim.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Firebird - zasah v systemovych tabulkach

Kompletni metadata muzes vytahnout pomoci IBExperta, v tomtez vytvoris i prazdnou DB.

Pro prenos dat existuje IB DataPump. Nejdrive trochu trva nastaveni, odkud co a kam se uklada, ale konfigurace se da ulozit do souboru, takze pak uz to jen rychle natahnes. Funguje i pro konverze mezi ruznymi strukturami a je to freeware.
Najdes na:
http://www.clevercomponents.com/products/datapump/ibdatapump.asp

Firebird - zasah v systemovych tabulkach

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 08.9.2006 12:50:14

Tak ted jsem zjistil, ze funkce ExtractMetadata v IBExpertovi umi i pretahovat
i data v tabulkah! A o to mi prave slo, to jsem nevedel. Takze diky
za nakopnuti.
VD

> [...]
> se da ulozit do souboru, takze pak uz to jen rychle
> natahnes. Funguje i pro konverze mezi ruznymi strukturami

NAJDETE SI LEPSI PRACI!
http://im.impact.as/sign/jobilot/

Deadlock jen pri spusteni mimo IDE Delphi

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 08.9.2006 13:30:17

Ahojte,

nastava mi divna situace. Kdyz aplikaci, ktera komunikuje s FB, spoustim z prostredi Delphi 6, tak se chova korektne. Ovsem kdyz tutez aplikaci spustim mimo Delphi, tak mi pri urcitych operacich haze vyjimku "Deadlock update conflict with concurent update".
Nejnze zadny update v tech mistech nepouzivam, ale hlavne je mi zahadou, ze v IDE Delphi nic takoveho nenastava....

Nevite nekdo, zim by to mohlo byt?

Milos Pojsl

Firebird - zasah v systemovych tabulkach

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 08.9.2006 13:32:18

hlavne pozor brasko na bloby:-D ty nepretahnes

A.

Quoting viktordoubek(zv)volny(tec)cz:

> [...]
> pretahovat
> i data v tabulkah! A o to mi prave slo, to jsem nevedel. Takze diky

Fiskalni tiskarny na SK

[*] Lauko Stefan, Insypo <lauko(zv)insypo.sk> - 08.9.2006 13:58:20

pozri na www.sasro.sk

Od: aldik(zv)quick(tec)cz
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: Firebird - zasah v systemovych tabulkach
Datum: 8.9.2006 - 13:32:18

--
KRALOVNA LETENEK nejnizsi ceny letenek.
http://im.impact.as/sign/kralovna/

Ukladani property v DFM souboru

Podivej se na:
procedure SetSubComponent(IsSubComponent: Boolean);

Turbo Delphi for Net

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 11.9.2006 05:01:04

> Tohle se deje pri inicializaci graficke karty nebo zmene grafickeho
> rezimu, ale nemusi se to projevovat na vsech typech. Nevola tam to
> prostredi nahodou nejaky radkovy kompilator bezici v DOSu nebo tak
> neco dosoveho?
*Hmmm. teraz som to zase vyskusal, a uz to slape normalne...
*Dokonca aj kopmpilacia je pomerne rychla.
*Este popatram co za zazrak sa mi tam spustal :-)

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk
ICQ : 190698607
pozdravom

blokovat port 80

> Ahoj, chtel bych se zeptat. jak by sel udelat program v delphi, ktery by
> zablokoval ciste port 80 na prohlizeni internetu? predem moc dekuji

V Delphi se muzete pokusit pouze o hookovani API funkci, ale spravne se to
dela driverem, ten ale v Delphi neudelate.
btw. Proc nemuzete pouzit normalni firewall, tohle by mela umet vetsina.

blokovat port 80

[*] Petr Prochazka <petr..prochazka(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2006 00:08:41

Ahoj, chtel bych se zeptat. jak by sel udelat program v delphi, ktery by
zablokoval ciste port 80 na prohlizeni internetu? predem moc dekuji

Nahodne poradie

> [...]
> som
> nemusel najst vsetky cisla, nehovoriac o case potrebnom na generovanie
> zoznamu. Alebo ak podla nejakeho kluca ako delit interval by som vzdy
> dostaval rovnake poradie cisiel. Mam na mysli efektivny algoritmus. Pri
> skuskach s nahodnym generovanim a kontrolou zoznamu som vzdy dostal zoznam
> okamzite ale nezda sa mi to ako efektivny sposob. Iste neriesim tisice
> zaznamov ale iba par desiatok pri rychlosti sucasnych procesoroch
> zanedbatelny cas. Ma niekto napad, pripadne tip, kus kodu, ... cokolvek co

Udelejte si pole cisel 1..n, v cyklu si vyrobte dve nahodne cisla a vzdy dva
prvky pole prohodte. Pri zkouseni pak normalne prochazite pole od 1 do n.
Statistikum se to asi moc libit nebude, ale na slovicka to staci.

Nahodne poradie

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 10.9.2006 23:50:40

Ahoj

[...]

Vlado

Turbo Delphi for Net

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.9.2006 23:10:37

Puvodni zprava ze dne 10.9.2006 od Ivan Dulgerov:

> [...]

rezimu, ale nemusi se to projevovat na vsech typech. Nevola tam to
prostredi nahodou nejaky radkovy kompilator bezici v DOSu nebo tak

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 10.9.2006 19:36:21

Zdravim.

Tak som si stiahol a nainstaloval "orezane" ;-)
BDS 2006 , a zistil som jednu ehm ... "zaujimavost".

Vyvojove prostredie vzdy pri kompilacii dva krat
"zhasne" . t.j. naskoci cierna obrazovka, a potom pokracuje
dalej.

Mozno trochu blba otazka ale predsa : mam nieco zle nastavene,
alebo je to normalna vlastnost tohoto produktu.

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk
ICQ : 190698607

Komprese pomoci TZipmaster

Ahoj, zkus pridat radku

ZipMaster.AddOptions:=[AddEncrypt];

Potom musis mit vyplneny ZipMaster.Password a mozna snad jeste nastaveny
ZipMaster.PasswordReqCount:=1 a potom by to snad melo chodit.

Sam tuto komponentu na zaheslovani zipu pouzivam.

Dalibor

> Lze pomoci archiv *.zip vytvoreny komponentou TZipmaster opatrit heslem,
> ktere bude pozadovano pri jeho rozbalovani?
> Nasel jsem pouze metodu "GetAddPassword" ale tato vyvola okno s dotazem na
> heslo a jeho verifikaci. Zip archiv ale pri rozbaleni zadne heslo
> nepozaduje.

Komprese pomoci TZipmaster

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2006 16:24:06

[...]

Je tedy mozno opatrit archiv heslem bez toho, ze se musi vyplnit dialog
hesla?

Diky za odpoved.

Delphi5 Prof
Viktor Marek

Ukladani property v DFM souboru

[*] Johanka Arkova <johanka.arkova(zv)pnws.org> - 08.9.2006 17:06:34

Ahoj,
napsala jsem si vlastni komponetu (TPSVCalendarEvents), ktera vlastni
dalsi objekt(TPSVCalendarList), zkracene:

TPSVCalendarList = class(TComponent)
end

TPSVCalendarEvents = class(TComponent)
protected
fCalendars: TPSVCalendarList;
procedure SetCalendars(const Value: TPSVCalendarList);
published
property Calendars: TPSVCalendarList read fCalendars write
SetCalendars;
end;

kdyz polozim TPSVCalendarEvents na formular tak se mi tento objekt ulozi
do DFM souboru ale jeho property Calendars nikoliv...
Takto registruji komponetu:

procedure Register;
begin
GroupDescendentsWith(TPSVCalendarList, TComponent);
RegisterClasses([TPSVCalendar, TPSVCalendarList]);
RegisterComponents('Calendar',[ TPSVCalendarEvents]);
end;

Netusite nekdo, proc se mi nechce ulozit?

Johanka

Nahodne poradie

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 11.9.2006 08:13:19

Ja bych si udelal dve pole 1..n, jedno zdrojove s cisly od jedne do n, druhe
prazdne, pak bych vzdy losoval cislo od 1 do Length(zdrojovepole) a to cislo
pridal do ciloveho pole. Jednou sem neco takoveho pouzil a slapalo to v
pohode.

Jirka Matejka

> [...]
> zaznamov ale iba par desiatok pri rychlosti sucasnych procesoroch
> zanedbatelny cas. Ma niekto napad, pripadne tip, kus kodu, ... cokolvek co

Deadlock update conflict jen mimo IDE Delphi 6

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2006 08:09:18

> [...]

Nejnze zadny update v tech mistech nepouzivam, ale hlavne je mi zahadou, ze v IDE Delphi nic takoveho nenastava....

function RandomFrom(const AValues: array of Double): Double; overload;
function RandomFrom(const AValues: array of Integer): Integer; overload;
function RandomFrom(const AValues: array of Int64): Int64; overload;
function RandomFrom(const AValues: array of string): string; overload;

To ti vrati hodnotu a tu si zapises do pole pouzitych hodnot. Pristi hodnotu zkontrolujes, zda neni jiz pouzita a pripadne ji pouzijes. Atd, atd ...

V rozsahu max stovek zaznamu je to urcite dost rychle.

spusteni sql skriptu v delphi

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 11.9.2006 09:39:25

zdravim pratele,
resim problem jak v delphi spustit skript, ktery modifikuje databazi.
jedna se o skript, ktery obsahuje prikazy typu:

update tabulka set neco=nic;
commit;

SET TERM ^ ;

ALTER PROCEDURE procedura
RETURNS (
NAZEV VARCHAR(255),
ID INTEGER)
FOR
SELECT .....
DO SUSPEND;
END

^

SET TERM ; ^

apod. zkousel jsem komponentu isql, ale hazela mi chyby kdyz narazila na
commit. je vubec mozne pustit v delphi takovy to skript primo?
franta flinta

spusteni sql skriptu v delphi

Na to je komponenta IBScript, na zalozce Interbase, pouzivam ji take.

Label a jiny znak

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2006 10:25:31

Zdravim,
delam textovy editor a chci udelat takovou listu na odsazeni. Dival jsem se
do demicek k Delphi, tak to delam podobne. Jen nevim, jak do komponenty
Label dostali ty sipky. Nevite nekdo?

Label a jiny znak

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2006 10:31:32

Ahoj,

Petr Berek napsal(a):
> ...nevim, jak do komponenty
> Label dostali ty sipky.

object FirstInd: TLabel
Caption = #281
Font.Name = 'Wingdings'
object LeftInd: TLabel
Caption = #233
Font.Name = 'Wingdings'
object RightInd: TLabel
Caption = #324
Font.Name = 'Wingdings'

spusteni sql skriptu v delphi

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 11.9.2006 11:05:35

no, zapomnel jsem dodat ze pouzivam delphi 6 a tam bohuzel komponenta
ibscript neni. je tam ibsql, ale ta me hluboce zklamala (mozna jsem neco
spatne delal ja). nasypal jsem do ni cely obsah skriptu (viz. mejl vyse)
a ona zacala hazet chyby. strejda google bohuzel nepomohl....
franta flinta

horky(zv)cominn(tec)cz napsal(a):

> [...]

Jde to i s pouzitim IBSQL, commit se ale musi delat z programu (cili do
IBSQL se da jen prikaz UPDATE), take prikazy definice dat lze provadet ale
bez prikazu SET TERM, v SQL musi byt pro ExecQuery jen "jeden" prikaz cili
treba
IBSQL.Close;
IBSQL.SQL.Clear;
IBSQL.SQL.Add('ALTER PROCEDURE ... ');
... definice procedury
IBSQL.SQL.Add('END');
IBSQL.ExecQuery;
IBSQL.Close;
IBSQL.SQL.Clear;
IBSQL.SQL.Add('CREATE TRIGGER .. ');
usw.

From: "Franta Flinta" <jarek2(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> commit. je vubec mozne pustit v delphi takovy to skript primo?

Deadlock update conflict jen mimo IDE Delphi 6

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.9.2006 10:47:33

> [...]
> Nejnze zadny update v tech mistech nepouzivam, ale hlavne je
> mi zahadou, ze v IDE Delphi nic takoveho nenastava....

Podla mojich skusenosti sa thready pod debuggerom mozu chovat inak ako mimo
neho.
Pri krokovani v jednom threade su ostatne thready pozastavene, takze ta
chyba sa v tom pripade neprejavi.

Skus si skontrolovat nastavenie transaction isolation.
Dalsia vec: kazdy thread by mal mat svoju vlastnu session.

Label a jiny znak

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 11.9.2006 10:31:32

pri Win200 a vyssi mastavit font Marlett a pak do caption 3 nebo 4 (viz
mapa znaku)
pro nizsi windowsi asi Wingdings (ale mam pocit u ruznych verzi se trosku
lisi)

nebo tam nacpat inage a obrazky

> [...]
> se
> do demicek k Delphi, tak to delam podobne. Jen nevim, jak do komponenty

IBSql je pouze na jednotlive prikazy, takze skript nemuze sama zpracovat. IBScript prave rozparsuje skript na jednotlive prikazy a pomoci IBSql je provadi.
Nicmene zjisti si, jestli mas posledni update pro IBX a sve Delphi. Ja mel naposledy IBX 6.03 a tam IBScript byl.

spusteni sql skriptu v delphi

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 11.9.2006 11:39:38

stale nemuzu vyguglovat primy odkaz na IBX komponenty do D7. Nemate nekdo
link?

[...]

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 11.9.2006 11:39:38

Franta Flinta wrote / napisal(a):
> no, zapomnel jsem dodat ze pouzivam delphi 6 a tam bohuzel komponenta
> ibscript neni. je tam ibsql, ale ta me hluboce zklamala (mozna jsem neco
*Stiahni si z CodeCentral novsiu verziu komponent IBX, urcite ju
*tam najdes.

Ivan Dulgerov CEI SAZP Delphi programator

Tajovskeho 28
97590 Banska Bystrica
tel: 048 4374144
ICQ : 190698607
mail : ivan.dulgerov(zv)sazp.sk

Debugovani DLL - D7, XP

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2006 11:59:40

Zdravim,

mam WinXP a na tom Delphi7.1prof a nefunguje mi krokovani DLL -
proste se Delphi tvari jako ze DLL neni zavedena. Tusim ze se to nejak
dalo opravit, ale uz si nevzpominam jak a google nepomohl - asi spatne
hledam. Pls. help!

Diky

TR

Debugovani DLL - D7, XP

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 11.9.2006 12:09:41

Tohle sem kdysi posilal a posilam teda znova:

1) u DLL si v Linkeru zatrhnes Include Remote Debugging Symbols
2) do projektove skupiny si jako POSLEDNI pridas nejaky nesmyslny projekt,
ktery je ve stejnem adresari jako ty, co chces debugovat (tim se docili,
ze tam maji
Delphi nastavenou aktualni cestu, obdobne se to da udelat rucnim
otevrenim
nejakeho souboru odtamtud) a pak uz ti to samo natahuje tu tabulku.
jedina neprijemna
vec je ta, ze Remote Debugging Symbols vyprodukuje nejakej 10MB soubor,
ale to se neda nic delat.

PM

spusteni sql skriptu v delphi

Borland ma stranky generovane z DB, takze roboti se nechytaji. Hledej na Codecentral.borland.com, podle autora Jeff Overcash:
IBX v. 6.08 pro D6, v. 7.08 pro D7.
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz] >

[*] Petr Prochazka <petr..prochazka(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2006 12:43:44

Ja bych chtel udelat nejakou aplikaci, ve ktere pujde nastavit cas kdy
muze, nebo nemuze jit port 80(na prohlizeni internetu). uz mam vymyslene
jak to udelat, jen nevim jak blokovat port 80.

TrackBar

[*] Petr Prochazka <petr..prochazka(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2006 12:41:44

Ahoj potreboval bych poradit, udelal jsem prehravac na video a chtel
bych se zeptat jestli jde nejak graficky predelat komponenta TrackBar. A
mam jeste jeden problem kdyz tuhle komponentu nastavim jako posuvnik
videa tak vse funguje vyborne, ale kdyz jinastavim zaroven jako posuvnik
videa a zaroven aby se pobybovala s videem. tak se mi video zacne kousat
a pohybuje se po skocich.

mam to nastavene takto:

procedure TForm1.TrackBar1Change(Sender: TObject);
begin

MediaPlayer1.Position := TrackBar1.Position;
MediaPlayer1.Play;

end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin

TrackBar1.Max := MediaPlayer1.TrackLength[1];
Gauge1.MaxValue := MediaPlayer1.TrackLength[1];
Gauge1.MinValue := 0;

Gauge1.Progress := round(MediaPlayer1.Position);

end;

ale kdyz nastavim
procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin

TrackBar1.Max := MediaPlayer1.TrackLength[1];
Gauge1.MaxValue := MediaPlayer1.TrackLength[1];
Gauge1.MinValue := 0;
TrackBar1.Position:= MediaPlayer1.Position
Gauge1.Progress := round(MediaPlayer1.Position);

end;

tak se to zacne pohybovat po skocich
predem dekuji za radu

TrackBar

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2006 12:53:45

Neni to treba tim, ze v timeru nastavis pozici TrackBbaru podle pozice v
MPlayeru, pak se ti zavola TrackBar1Change, ktery zase nastavi pozici
MPlayeru podle TrackBaru? Tipl bych, ze tohle bude ten problem. ;-)
Musis si v udalosti TrackBar1Change osetrit, zes tim trackbarem posunul
programove a v tom pripade neposouvat video. Napriklad pomoci nastavovani a
shazovani nejake promenne...

Service pod Terminal server

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 11.9.2006 14:49:53

Ahoj, mam nasledujici problem s service.

Napsal jsem program, ktery se da pouzivat alternativne jako service dela
se to pomoci ciaservicetool. pri minimalizaci se zobrazi pomoci
cooltrayicon ikona v tray.

pokud nainstaluji service na svem PC s XP tak jeste pred prihlasenim
program normalne slape a po prihlaseni je tam ikonka a tou si muzu
zobrazit nejake informace.

pokud totez provedu na terminal serveru 2003 tak sice vsechno funguje,
ale nezobrazi se mi ta ikona. Zrejme nekde musim nastavim kteremu
uzivateli se ma zobrazit, ale co s tim opravdu netusim.

Dekuji

FB, XP Home a prepinani uzivatelu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2006 15:45:58

Ahoj, v OS XP Home zajimava jedna vec, je-li prihlasen jakykoli uzivatel (a
nemusi mit pusteny zadny SW) a prihlasi se i dalsi uzivatel, ktery chce
pustit nejaky SW vyzadujici FB server, pak se objevi hlaska "Nebyl
nalezen spusteny databazovy server Firebird 1.5" -- nase hlaska, ktera
signalizuje, ze se nepodarilo nalezt bezici server) a program se
nespusti. Paklize se vsichni uzivatele odhlasim a znovu prihlasi jen
jeden, tak se uz program pripoji normalne. Respektive muze byt
prihlaseno vice uzivatelu, ale program ktery vyzaduje FB spusti jen
uzivateli, ktery byl prihlasen prvni.

Nevite, kudy z toho ven? Tezko muzu zakaznikovi radit, at hodi XP
Home z okna, pripadne at neprepina uzivatele.

Dik za rady,

Peca

> [...]

> ale nezobrazi se mi ta ikona. Zrejme nekde musim nastavim kteremu
> uzivateli se ma zobrazit, ale co s tim opravdu netusim.

Ikona se zobrazuje v jednom case pouze jednou a poprve se ukaze uzivateli,
ktery se prihlasi z konzole jako prvni. Pokud chcete, aby to videli vsichni,
potrebujete v kazde session spustit maleho klienta.

> [...]

> jeden, tak se uz program pripoji normalne. Respektive muze byt
> prihlaseno vice uzivatelu, ale program ktery vyzaduje FB spusti jen

Bez konkretni chybove hlasky Firebirdu se nepohneme kupredu.
btw. Pripojeni pres TCP/IP take nefunguje ?

blokovat port 80

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.9.2006 16:03:59

> [...]
> muze, nebo nemuze jit port 80(na prohlizeni internetu). uz mam
> vymyslene
> jak to udelat, jen nevim jak blokovat port 80.

takze Ti chybi jen takova nepodstatna drobnost :-)

Vzhledem k tomu, ze asi netusis vubec o co jde tak moje rada zni:
zapomen na to. Dostat se k packetum ve Windows neni vubec jednoduche a
v Delphi nemozne. Snazsi cesta by byla vyuziti nejakeho rozhrani
produktu treti strany (nejaky firewall ci paketovy inspektor atd).
Nejlepe pockat na Windows Vista :
http://www.microsoft.com/whdc/device/network/WFP.mspx

Za penize lze poridit systemove drivery, ktere je mozne vyuzit i z
Delphi - z google vypadlo http://www.ntkernel.com/w&p.php?id=7 ale
vyrobcu podobnych veci existuje vic

D. Toman

Pretekani promenne

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2006 10:17:23

A jeste takova otazka, jak vubec krokovat balicek? Odmita to respektovat i
break pointy.
Petr

Pretekani promenne

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 12.9.2006 10:17:23

Ja bych to jednoznacne t_i_poval na chybu mezi klavesnici a zidli. Mejme
count = 2. Projdeme si jednotlive iterace.
i := 0;
while not(tabulky.Strings[0]=nazev) and (0<1) do inc(0); // i=1
while not(tabulky.Strings[1]=nazev) and (1<1) do inc(1); // i=2
while not(tabulky.Strings[2]=nazev) and (2<1) do bouch bac, leti do kouta

Staci udelat tohle:
while (2<1) and not(tabulky.Strings[2]=nazev) do
a vyskoci to ven pri porovnani prvni podminky.

Pretekani promenne

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 12.9.2006 10:17:23

Ja na 99% ne :) Zkus udelat cisty projekt kde se ti to podari
nasimulovat a nekam ho uploadni. Jinak, hlasi ti to index na ktery se
snazis chybne pristupovat. Tzn. to ze hodi chybu s indexem 6 kdyz mas
2 radky je normalni.

Tuesday, September 12, 2006, 10:03:21 AM, you wrote:

PB> Ja bych to typoval na chybu Delphi, jedna mi ty chyby hlasi podle toho, jak
PB> se mu chce a ted mi to u kodu v minulem prispevku hlasilo, ze to jde pres
PB> index 6, pritom bezpecne vim, ze v te tabulce vic nez dva radky nejsou.
PB> Petr

Ikonky v (DB)gridu

[*] delphinpp(zv)atlas(tec)cz - 12.9.2006 11:17:28

delphak(zv)centrum(tec)cz wrote / napisal(a):
> Ahoj, muzete me nekdo nasmerovat, kterak dynamicky zobrazovat ikonky v polozce DBGridu - v zavislosti na hodnotach zobrazit stavove ikonky - maji se zobrazovat v jednom policku ale muze jich byt vice nez jedna.
> Predpokladam ze to budu delat rucne v DrawColumnCell eventu ale nejak to nemuzu prolomit.

Zdar,

no skus sa napriklad inspirovat tymto kodom :

procedure TForm.GridFormatColumnCell(
Canvas: TCanvas; var Rect: TRect; Column: TColumn; State: TGridDrawState;
var ContinueDrawing: Boolean);
var
R : TRect;
begin
if (Column.FieldName = 'IKONA_1') then
begin
ContinueDrawing := Column.Field.IsNull;
if not ContinueDrawing then
begin
Canvas.FillRect(Rect);
R := Rect;
R.Top := R.Top + 1;
R.Left := Rect.Left + (Rect.Right - Rect.Left) div 2 - 8;
R.Right := R.Left + 16;
DataIconsImageList.Draw(Canvas, R.Left + 1, R.Top + (R.Bottom -
R.Top - 16) div 2, 41);

Miso

Pretekani promenne

Na takovouto chybu Delphi by se prislo uz pred nekolika lety ...
Radeji se podivej po svem disku, jestli nemas nekde zapomenute zkompilovane *.dcp od sveho programu a klidne je smaz. Delphi si totiz najdou prvni dcp soubor shodneho jmena, ktery najdou na prohledavane ceste a podle nej se ridi. Pouziti spravneho dcp ti indikuji i modre puntiky spravne rozmistene vedle zkompilovanych radku.

Pretekani promenne

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2006 11:05:27

Tak uz jsem na to prisel. Zdalo se mi divne, ze to porad pise chybu
ETStringList. Tak jsem to zkompiloval a prifaril primo k aplikaci. Bezi to
naprosto v klidu.
Petr

Pretekani promenne

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 12.9.2006 10:35:25

A kolik je tam sloupcu?
To urcite nehavaruje na pocet zapisu v tom TStringList, ale na pocet
sloupcu v te tabulce.
Doporucuju ten vyraz roztrhat a dat si to do pomocnych promennych. Budes
pak mit vetsi
kontrolu nad tim, co se ti tam deje.

Ladislav Stary

Petr Berek napsal(a):

>Chyba je: "List index out of bounds(6)". Pritom jsou tam dva zaznamy.
>Petr

Ikonky v (DB)gridu

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 12.9.2006 10:07:22

[...]

stlacanie klavesy (autofire)

[*] Obermaier Petr Ing. OCO <obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 12.9.2006 10:07:21

delphi(zv)minv.sk wrote:
> rad by som si spravil jednuduchu W32 aplikaciu v D7 ktora by stlacala
> klavesu 1,
> namiesto rucneho stlacania "fire" pre spustenu hru. Je to vobec mozne?

Tim bych se nezdrzoval v delphi, za minutku to udelas v AutoHotKey (http://www.autohotkey.com)

Pretekani promenne

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 12.9.2006 10:33:24

To cislo v zavorce znamena na jaky index chybne pristupujes. Tzn.
pokud pristupujes na zaznam s indexem 6 v seznamu, ktery ma 2 zaznamy,
dostanes presne tuhle chybu.

Tuesday, September 12, 2006, 10:05:21 AM, you wrote:

PB> Chyba je: "List index out of bounds(6)". Pritom jsou tam dva zaznamy.
PB> Petr

ANN: Synapse release 37

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 12.9.2006 10:11:22

Tak po delsi dobe je zde novy release Synapse.

Hlavni novinky:

- predelana podpora pro FreePascal. Nyni lze Synapsi pouzit i pro
libovolnou Unix/Linux platformu podporovanou Freepascalem. (treba MacOSX,
64-bitove platformy, PowerPC procesory, atd...)

- hromada opravenych chybicek a drobnych vylepseni.

Pretekani promenne

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2006 10:05:21

On 9/12/06, Jakub Dusek <conference(zv)corexpert.com> wrote:

> Ahoj,
> tezko hodnotit bez konkretni chyby. Sice bude podobna, ale dulezite je
> to cislo v ni. Tipoval bych: "List index out of bounds(-1)". A dojde k
> tomu pochopitelne pokud ColCount = 0 (tzn. seznam bude prazdny). Jinak
> nevidim jiny duvod proc by for cyklus probehl a spadlo to na tomto
> radku.
>
> BTW, pretekani promenne ani zvlastni problem to opravdu neni, jen
> zaklady prace se seznamem, krasne zjistit kde je problem se da za 10 s
> [...]

Pretekani promenne

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2006 10:03:21

> [...]

> IMHO staci otocit ty dve podminky... Nejdriv kontrolovat jestli nejsi
> na konci seznamu, az potom nacitat polozku seznamu.

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 12.9.2006 09:59:20

> [...]

PB> vysvedceni.vysvedceni1.tabulka.ColCount-1, 0]+' text)'); //na tomto radku

PB> U toho foru je -2 zamerne, aby se nebrala posledni bunka, ktera se

Pretekani promenne

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 12.9.2006 09:53:20

> [...]

PB> while not(tabulky.Strings[i]=nazev) and (i<tabulky.Count-1) do
PB> inc(i); //v tomto cyklu se vyskytne vyjimka

[*] delphi(zv)minv.sk - 12.9.2006 09:49:19

Zdravim gurus,

rad by som si spravil jednuduchu W32 aplikaciu v D7 ktora by stlacala
klavesu 1,
namiesto rucneho stlacania "fire" pre spustenu hru. Je to vobec mozne?
Myslim ze to bude chciet HW :(
(na nete som nic nenasiel a uz mam doma 2 klavestnice ktorym sa zadrhava
klavesa "space")
Skusal toto niekto riesit? (na nete som nasiel len autofires pre konkretne
hry a ja to potrebujem
pre free detsku hru kde sa stlacaju len 3 tlacitka)

Werki

> [...]
> zpracovava jinak.
> Petr
>
> Problem by mohl byt v tom, ze ukoncovaci podminku cyklu vyhodnocujes

Pretekani promenne

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2006 09:37:18

> [...]

Problem by mohl byt v tom, ze ukoncovaci podminku cyklu vyhodnocujes
> soucasne s testovanim obsahu. Zkusil bych to nejak takto:

[*] Milan <krata.milan(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2006 07:27:09

Ten samy problem mam pokud je nainstalovan firewall kerio.
Milan

Radek KALA napsal(a):
> Restartoval jsem terminal, po restartu jsem zkontroloval, ze service
> bezi, (vzdalene) pak jsem se prihlasil jako administrator a ikona nikde.

Pretekani promenne

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 12.9.2006 02:42:48

> [...]
> byt nejak
> spatne nastaveno Delphi, nebo je chyba nekde jinde?
> Prikladam kus kodu jedne funkce.
> while not(tabulky.Strings[i]=nazev) and (i<tabulky.Count-1)
> do inc(i); //v
> tomto cyklu se vyskytne vyjimka
> if (i=tabulky.Count-1) and not(tabulky.Strings[i]=nazev) then
> Result:=false
> else Result:=true;
> end;

Problem by mohl byt v tom, ze ukoncovaci podminku cyklu vyhodnocujes
soucasne s testovanim obsahu. Zkusil bych to nejak takto:

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2006 01:28:42

Zdravim,
[...]

Begin
ZQuery1.SQL.Clear;
ZQuery1.SQL.Add('show tables');
ZQuery1.Open;
tabulky:=TStringList.Create;
tabulky.Clear;
while not ZQuery1.Eof do
begin
tabulky.Add(ZQuery1.FieldByName('Tables_in_'+ZConnection1.Database+'').AsString);
//naplneni probehne bez problemu
ZQuery1.Next;
end;
i:=0;
if tabulky.Count=0 then
begin
Result:=false;
[...]

Pri trasovani vidim hodnoty v promenne tabulka (TStringList)
Diky moc za pomoc, ja uz si s tim nevim rady. Jen jeste podotknu, ze se
jedna o package.
Petr

Service pod Terminal server

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 11.9.2006 18:52:12

delphin(zv)post(tec)cz napsal(a):

> [...]
> ktery se prihlasi z konzole jako prvni. Pokud chcete, aby to videli vsichni,
> potrebujete v kazde session spustit maleho klienta.

[*] delphi(zv)minv.sk - 12.9.2006 14:39:43

mno minutka to nebola ale za 5min mala dcera skvele a funkcne autofire. :)

Dakujem!, odporucam

Werki

> Tim bych se nezdrzoval v delphi, za minutku to udelas v AutoHotKey
> (http://www.autohotkey.com)

SQL dotaz - podminka WHERE

> Vubec nerozumim SQL a mozna nechapu otazku, ale
> i.text_id = ''
> je vazne totez jako
> i.text_id is null
> ?

'' a NULL jsou oficialne dve ruzne hodnoty. Test na NULL se provadi IS NULL
resp IS NOT NULL.

SQL dotaz - podminka WHERE

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 12.9.2006 20:34:11

On Tue, Sep 12, 2006 at 08:00:08PM +0200, Vasek Zaruba wrote:
> [...]
> = B.TEXT_ID nebo A.TEXT_ID = NULL.
>
> Neco jako:
>
> SELECT i.*, t.*
> FROM items_1 i, text_list t'
> WHERE (i.order_id = %d) AND (i.text_id = t.text_id)
> ORDER BY i.item_id asc
>
> Jenze tento dotaz samozrejme nevrati vety ktere obsahuji prazdne pole
> "TEXT_ID" v tabulce "I".
> Pokud zapisu:
>
> SELECT i.*, t.*
> FROM items_1 i, text_list t'
> WHERE (i.order_id = %d) AND (i.text_id = t.text_id OR i.text_id = '')

Vubec nerozumim SQL a mozna nechapu otazku, ale

SQL dotaz - podminka WHERE

[*] Vasek Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 12.9.2006 20:00:08

[...]

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 12.9.2006 19:10:03

Dobry den.

[...]

Toto take nevede k pozadovanemu vysledku, protoze se zobrazi vsechny
kombinace i.text_id a t.text_id pokud i.text_id neni naplnen nejakou
hodnotou.

Jak zapsat podminku WHERE abych dostal pozadovany vysledek?

Dekuji
Petr Fiser

abstract error MDI

[*] ales pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 12.9.2006 22:04:19

mam aplikaci MDI a kdyz se pokousim pustit MDIChild tak mi to buchne na
abstract erroru, jen pro informaci ,mam nekolik mdi child oken ktere mam
oddedene od jednoho predka, buchne mi to na teto fci, netusite co znaci
abstract error a kde je problem?

A.

var Form_Main: TForm_Main_Main;
i: Integer;

for i := 0 to Form_Start.MDIChildCount - 1 do
begin
if (Form_Start.MDIChildren[I] is TForm_Main_Main) then
begin
if Form_Start.MDIChildren[I].Tag = 0 then
begin
TForm_Main_Main(Form_Start.MDIChildren[i]).WindowState:=wsMaximized;
TForm_Main_Main(Form_Start.MDIChildren[i]).FShow;
Form_Main := TForm_Main_Main.Create(Application,'P+APg-ehled K');
Form_Main.WindowState:=wsMaximized;
Form_Main.Tag := 0;
Form_Main.CreateTreeView(Form_Main.Tag);
Form_Main.FShow;

end;

Turbo Delphi for Net_este raz

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 13.9.2006 15:11:41

> Ahoj,
> predpokladam, ze mas nastavene predvolene vlastnosti cmd na celu
> obrazovku.
> Skus toto:
>
> - spusti cmd.exe
> - ak je na celej obrazovke prepni do okna (Alt - enter)
> - klikni na lavy roh okna (vyvolat menu)
> - vyber "predvolene" a tam nastav moznosti zobrazenia v okne
>
> Inak nejde asi o DOSovy program ale o conzolovu app ktora prebera
> predvolene
> vlastnosti cmd.
*Clovece .. zda sa, ze mas pravdu, ;-) nastavil som cmd do okna defaultne, a
*vykusal som kompilovat cca 10 x a zatial bez problemov.

*Dik

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk
ICQ : 190698607

Turbo Delphi for Net_este raz

[*] Lauko Stefan, Insypo <lauko(zv)insypo.sk> - 13.9.2006 14:55:40

lauko.