Pakovany GUID

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 13.9.2006 09:37:16

> Jsem si myslel, ze kdyz treba v systemu Abra se "pakovany" GUID bezne
> pouziva tak ze je to neco samozrejmeho co jen nemuzu najit v dokumentaci
> Delphi, ze. Protoze TGUID je struktura, funkce GUIDToString() mi vrati
> treba

GUID je bud struktura jako TGUID nebo bezny format s { - } a domnivam se, ze
pakovany format neni standardizovan.

> {48E74A86-90E3-49A0-B42D-FD4FB98026EB}
> no a ten "pakovany" GUID pak by mel byt
> KT5IIMB3M2K4NH1HZPBVN01AXG
> a o ten posledni krok mi jde.

Neznam Abru, ale jde-li vam o usporne textove vyjadreni pole bytu (GUID nic
jineho v podstate neni), pouzijte UUENCODE.

Pakovany GUID

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 13.9.2006 09:21:14

> [...]
a o ten posledni krok mi jde.
> Nevim, co je to pakovany string, ale GUID lze prece prevest do TGUID a tim

Pakovany GUID

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 13.9.2006 09:01:13

> nemuzu najit funkci ktera by prevedla dlouhy GUID string na pakovany.
> Existuje vubec?

Nevim, co je to pakovany string, ale GUID lze prece prevest do TGUID a tim
se velikost zmensi o cca 50 %.

abstract error MDI

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 13.9.2006 08:59:12

> jak jsem uz rikal Petovi tak je to blbost. proste je to problem MDI,
> mizerna technologie..
> Nemuzu dedit korektne MDI.
> Diky ale za radu.tohle je prvni vec co jsem prosel...

Mam v aplikaci nekolik desitek podedenych MDI formu a skoro na kazdem jsou
Framy a ty jsou taky nekdy podedene a funguje to normalne.

Pakovany GUID

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 13.9.2006 08:39:11

Zdravim,
nemuzu najit funkci ktera by prevedla dlouhy GUID string na pakovany. Existuje vubec?
Z.Kalhous

abstract error MDI

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 13.9.2006 08:11:08

> jak jsem uz rikal Petovi tak je to blbost. proste je to problem MDI,
> mizerna technologie..
> Nemuzu dedit korektne MDI.

Ja myslim, ze klidne muzes. Dokonce i s Frames, jakkoli jsou s nimi potize,
zejmena pri soucasnem pouzivani balicku. Mdichildren vraci TForm, pri
pristupu musis pretypovat na pozadovany typ TmujForm(mdichildren[i])...

MB

Pretekani promenne

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2006 07:53:05

>while not(tabulky.Strings[i]=nazev) and (i<tabulky.Count-1) do inc(i); //v tomto cyklu se vyskytne vyjimka
>if (i=tabulky.Count-1) and not(tabulky.Strings[i]=nazev) then
> Result:=false
>else
> Result:=true;
>end;

podle me to delas zbytecne slozite, nestacilo by neco takoveho:

Result := (tabulky.IndexOf(nazev) <> -1); Radek

OT debugovani stored procedur na MSSQL

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 13.9.2006 06:16:58

Ahoj vsichni

Nevite nekdo jak krokovat stored procedury na MSSQL 2000. Do debugeru se dostanu, ale nejsem schopen se zastavit na breakpointu. Chtel bych sjistit jak na to, mohlo by se to hodit. Da se debugovat na MSDE? Dekuju.
Jaromir Cermak

Bezi jako sluzba?

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 13.9.2006 06:12:57

Ahoj vsichni

Snazim se vytvorit program, ktery ma bezet bud jako normalni aplikace nebo jako sluzba. Da se nejak otestovat, jestli bezi v rezimu sluzby? Jak? Dekuji.
Jaromir Cermak

SQL dotaz - podminka WHERE

[*] Ing. Pavel Zilinec <pavel.zilinec(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2006 05:48:56

SELECT a.*, b.*
FROM items_1 a, text_list b
WHERE (a.order_id = %d) AND (isnull(a.text_id, b.text_id) = b.text_id)
ORDER BY b.item_id asc
nebo
WHERE (a.order_id = %d) AND
((a.text_id = b.text_id) or (a.text_id is null))

Predpokladam, ze dulezite je prave to NULL, ze tam muze byt normalne i
prazdny retezec.

ing. Pavel Zilinec
--
MailTo:pavel.zilinec(zv)seznam(tec)cz

Prog-Soft s.r.o. Plzen
Informacni system pro vyrobce
a distributory napoju

Tuesday, September 12, 2006, 7:10:03 PM, bylo napsano:

> [...]

PF> Jenze tento dotaz samozrejme nevrati vety ktere obsahuji prazdne pole
PF> "TEXT_ID" v tabulce "I".
PF> Pokud zapisu:

PF> SELECT i.*, t.*
PF> FROM items_1 i, text_list t'
PF> WHERE (i.order_id = %d) AND (i.text_id = t.text_id OR i.text_id = '')
PF> ORDER BY i.item_id asc

PF> Toto take nevede k pozadovanemu vysledku, protoze se zobrazi vsechny
PF> kombinace i.text_id a t.text_id pokud i.text_id neni naplnen nejakou
PF> hodnotou.

PF> Jak zapsat podminku WHERE abych dostal pozadovany vysledek?

abstract error MDI

[*] ales pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 13.9.2006 01:32:37

jak jsem uz rikal Petovi tak je to blbost. proste je to problem MDI,
mizerna technologie..
Nemuzu dedit korektne MDI.
Diky ale za radu.tohle je prvni vec co jsem prosel...

Ales

delphin(zv)post(tec)cz napsal(a):

> Nekde v definici objektu mate metodu definovanou jako
>
> virtual; abstract;
>
> a Abstract Error vznikne, kdyz tuto metodu zavolate. Metodu zrejme musite v
> potomku predefinovat.
>
> A aby to nebylo tak moc jednoduche, tak Abstract Error se take zhusta
> vyskytuje potom, co se zapsalo do pameti kam se nemelo.

abstract error MDI

[*] ales pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 13.9.2006 01:28:36

>Peta:
>Abstract Error je zakladni chyba projevujici se u tech programatoru,
>kteri si nic neprecetli o objektove orientovanem programovani. Metoda
>je pouze abstraktni, tj. neexistuje, je treba ji prekryt u potomka.

to nebude tim, nerikas mi nic noveho,vim co je to abstract uz jsem to
asi objevil, problem je v MDIChild, proste nesnese na sobe Frame, prave
ze jsem to s dedicnosti prehnal...MDI je proste spatne osetreno, hlavne
pokud pouzijes MDIChildren, to mi totiz z neznameho duvodu vrati predka
aktualniho formu. Sice jsem se asi ptal blbe na abstract error, ale
spise me zajimalo kde se mi vzala abstraktni trida v MDI kdyz ji tam
proste nemam. Proste jsem zjistil ze mdichild se zacne chovat jako
abstraktni v okamziku jak pouziju potomka MDIChild od spolecneho predka,
ktereho maji oba formy spolecneho... Pokud pouziju toho sameho potomka
od predka vse je OK. Asi to vysvetluju blbe, ale mluveni byla vzdy moje
slaba stranka.

abstract error MDI

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 13.9.2006 01:00:34

> [...]

A aby to nebylo tak moc jednoduche, tak Abstract Error se take zhusta
vyskytuje potom, co se zapsalo do pameti kam se nemelo.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.9.2006 00:06:29

Puvodni zprava ze dne 12.9.2006 od ales pavel:

> [...]

kteri si nic neprecetli o objektove orientovanem programovani. Metoda
je pouze abstraktni, tj. neexistuje, je treba ji prekryt u potomka.

Rename Directory

[*] DH-Soft <spravce(zv)dh-soft(tec)cz> - 15.9.2006 00:22:21

Zdravim vsechny fandy Delphi.

Snazim se nejak jednoduse (treba v JVC apod) vymyslet jak muzu prejmenovat
existujici adresar na jine jmeno.

Znam jmeno a cestu puvodniho DIR (treba c:\pokus) a chci ho prejmenovat na
c:\pokus.test .

V puvodnim adresari jsou i podadresare se soubory !!

Diky za jakekoliv info Daniel, D2005, WinXP, last jvcl

Zobrazeni pdf v delphi

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 14.9.2006 21:40:09

> pro generovani - free - doporucuji libharu nebo haru - hledej na sf.net

Dival jsem se na to a vypada to opravdu dobre. Diky.> a na zobrazeni bych asi zkusil instalovat ActiveX od acrobatu.

To jsem zkousel, ale mel jsem problem s ruznymi verzemi acrobatu. Pokud
jsem pouzil ActiveX z verze napr. 5.0, neslo pdf zobrazit, pokud mel
uzivatel nainstalovanou verzi Adobe Reader napriklad 7 a naopak. Da se
toto nejak vyresit?

--
Milos Jircik
MJ Soft

Zobrazeni pdf v delphi

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2006 21:14:07

pro generovani - free - doporucuji libharu nebo haru - hledej na sf.net

jsou dobre a dokonce i jejich autorem opravil nami nalezenou chybku,
takze umi i CP-1250 kodovani.

a na zobrazeni bych asi zkusil instalovat ActiveX od acrobatu.

tr

> Ahoj, jake komponenty pouzivate pro zobrazeni, pripadne generovani pdf
> souboru? Mohou byt i komercni.

Zobrazeni pdf v delphi

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 14.9.2006 21:00:06

Ahoj, jake komponenty pouzivate pro zobrazeni, pripadne generovani pdf
souboru? Mohou byt i komercni.

Milos Jircik
MJ Soft

delka provadeni select max(id) from... ve FB

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 14.9.2006 18:59:57

Diky, to bylo skutecne ono:
pokud chci max(TS) musi byt na TS desc index, asc index nestaci - server ho
nepouzije

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)sanet(tec)cz>
> [...]
> pouzije plan natural. Pomuze mi nekdo pochopit proc ?
> Tomas Bradle

delka provadeni select max(id) from... ve FB

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 14.9.2006 16:09:43

Zdravim vsechny,

[...]

diky

Tomas Bradle
t.bradle(zv)sanet(tec)cz

Array v Interbase

[*] ivan <ivan(zv)boucek(tec)cz> - 14.9.2006 10:31:13

Pouzivali ste uz niekto array v Interbase?
Vyzera to totiz tak, ze Interbase definiciu prijme, ale ked v TIBQuery v
programe chcem zobrazit polia, tak sa mi znakove a smallintove arraye
nezobrazia, len numericove. T.j. v zozname poli vobec nevidim pole, co mam
definovane pomocou domeny CREATE DOMAIN LOGICKEPOLE AS
INTEGER[1:8,1:8]
DEFAULT 0

alebo

CREATE DOMAIN NAZVOVEPOLE AS
VARCHAR(8)[1:8] CHARACTER SET WIN1250
DEFAULT 'KKKKKKKK'
COLLATE PXW_CSY

ale naopak, v TIBQuery vidim fieldy ktore boli definovane pomocou domeny
CREATE DOMAIN MALEPENIAZE_POLE AS
DOUBLE PRECISION
DEFAULT 0

Viete mi poradit, co robit?
dakujem. Ivan Kozak

Bezi jako sluzba?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.9.2006 09:37:08

On Wednesday, September 13, 2006 6:12 AM ,
Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> wrote:

> [...]
> aplikace
> nebo jako sluzba. Da se nejak otestovat, jestli bezi v rezimu

pomoci EnumServicesStatus() vylistovat vsechny bezici services a
zjistit, zda dany program (podle lpServiceName) je nebo neni na
seznamu services ...

Ukazka pouziti (v Ccku):
http://www.codersource.net/win32_enumservicesstatus.html

D. Toman

zoradenie cez 2. tabulku

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 14.9.2006 09:41:09

select C.*
from CENNIK C
join ADRESAR A
on (A.por_cislo = C.dodavatel_id)
order by A.nazov

Vakonic Pavol napsal(a):
> mam 2 tabulky a potrebujem urobit select na tabulku1 so zoradenim podla urciteho pola v tabulke2
>
> pr.
>
> tabulka 1 - CENNIK obj_cislo, cena, dodavatel_id
> tabulka 2 - ADRESAR por_cislo, nazov
>
> (dodavatel_id urcuje odkaz na ADRESAR - por_cislo)
>
> potrebujem teda zoradit cennik podla nazvu z adresar

zoradenie cez 2. tabulku

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 14.9.2006 09:49:09

select c.* from cennik c
left outer join adresar a
on c.dodavatel_id = a.por_cislo

order by a.nazov

Vakonic Pavol napsal(a):
> [...]
>
> potrebujem teda zoradit cennik podla nazvu z adresara
>
> select * from CENNIK order by ...nazov z adresara

zoradenie cez 2. tabulku

[*] Vakonic Pavol <vakonic(zv)tyory.sk> - 14.9.2006 09:33:08

Ahoj,

viete mi poradit ?

[...]

Checked v main menu

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 15.9.2006 11:51:18

Zdravim,
da se nejak udelat, abych mel polozky menu TMenuItem v nejake skupine?
Dynamicky je vytvarim a kdyz na nejakou uzivatel klikne, tak by se mela
zaskrtnou, ale ostatni by mely zustat nezasrktnute. Nebo to musim vsechno
projit a co je zasrktnute odskrnout?

Checked v main menu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 15.9.2006 12:03:19

Nemusis, ale nemusis :) Podivej se na property GroupIndex pripadne ve
spojeni
jeste s ActionListem na property AutoCheck. To je to co hledas.
Urcite skupine items das stejnou skupinu a pak se muzou chovat tak jak mozna
potrebujes - > pokud nektery ve skupine zaskrtnes ostatni se odskrtnou...

PM

KILL Threadu.

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 15.9.2006 13:53:27

HI *,

Japa 100% ihned zabit vlakno a uvolnit pamet?
Terminate nekdy hazi dost osklive chyby (read ....)

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Rename Directory

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 15.9.2006 15:17:34

Zkus toto:

f : file;
begin
AssignFile(f, 'C:\Temp');
Rename(f, 'C:\Temp1');

[...]

Rucne vytvorit ToolButton

[*] delphi(zv)kopr(tec)cz - 16.9.2006 07:58:51

Zdravim,
potrebuji za behu programu vytvaret v ToolBaru nova tlacitka (ToolButton),
popripade je i mazat (napr. ToolBar.Clear - coz samozrejme nejde)

Diky za pomoc Pavel Zidek
delphi(zv)kopr(tec)cz
D6pro

Zpracovani obrazku

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.9.2006 21:48:02

Ja osobne pouzivam uspesne:

http://freeimage.sourceforge.net/

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

Zpracovani obrazku

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 15.9.2006 17:11:42

Zdarvim

> pro svuj program hledam nejakou (nejlepe free) knihovnu pro zpracovani
> obrazku z ruznych zdroju napr. JPG,GIF a pod.
>
> Predem dekuji za Vase tipy.
http://www.intervalsoftware.com/envision.html

Ivan Dulgerov
Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk
ICQ : 190698607

Zpracovani obrazku

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 15.9.2006 15:29:35

Zdravim vsechny,
pro svuj program hledam nejakou (nejlepe free) knihovnu pro zpracovani
obrazku z ruznych zdroju napr. JPG,GIF a pod.

Predem dekuji za Vase tipy.

Petr Vetesnik

Pouziti ActionList. Was: WaChecked v main menu

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 17.9.2006 15:37:27

Presne tak - je potom zcela jedno, jestli nejakou akci obsluhujes v popup
menu, hlavnim menu, tlacitkama na liste, atd. Kdyz chces pridat treba dalsi
tlacitko, tak ho proste pridas na form a namisto naveseni udalosti na nej
povesis ospovidajici Action.

Petr

www.znalosti(tec)cz

From: "Lukas Barton" <lukas(zv)cnawr(tec)cz>

> [...]

SBS2003 (CZ).
Neni problem spise v kompilaci s balicky ?

Ludek

implementace OCR

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.9.2006 16:59:30

Puvodni zprava ze dne 18.9.2006 od Michal Sos:

> potrebuji implementovat OCR do aplikace. Doporucite mi nejake dobre
> a hlavne vyzkousene reseni? Nemusi byt free, ale musi samozrejme
> umet rozpoznat cestinu.

Mas-li dost penez, pak treba tady:

http://www.leadtools.com/SDK/Document/Document-Addon-OCR.htm

Pozor, mimo ty pekne ceny jsou tam i runtime poplatky.

Windows 2003

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 18.9.2006 16:23:27

Zdravim,

[...]

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 19.9.2006 09:10:45

Dalibor wrote:

> [...]
>
>Vlastnosti na Tento pocitac - Zalozka Upresnit - Oddil VYKON tlacitko
>nastaveni - Zalozka Zabraneni spusteni dat - a tady se podivej co mas

Svuj program jsem tam pridal a nepomohlo to.
Pritom jine stazene i naistalovane programy tam bezi bez problemu :-(

Lukas

Sluzba a sitove tiskarny

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 19.9.2006 09:08:45

Ahoj vsichni

Mam program v D7 enterprise napsany jako sluzba windows. Potrebuju aby tiskl nejake vystupy na vybranou sitovou tiskarnu. Kdyz tisknu na lokalni tiskarnu vse se tiskne v poradku. Kdyz ale nastavim jako predvolenou sitovou tiskarnu, nevytiskne se nic. Zkousel jsem menit ucet na kterem sluzba bezi a nepomohlo to. Nevite nekdo kde je chyba? Prosim pordte. Dekuji.
Jaromir Cermak

Windows 2003

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 19.9.2006 09:22:46

> [...]
>SBS taky), me na SBS funguje vsechno jak ma. A co obycenjna aplikace
>jeden form. Etc. Neni problem u tebe na pc.. Nekompilujes to tam primo

Vyvoj delam na Windows XP.
Ted jsem zkusil aplikaci prelozit v Delphi 6 Ent a vysledek je stejny.
Nefunguje :-( Lukas

Restart a automaticke prihlaseni uzivatele

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 19.9.2006 12:53:04

Ahoj delphini,
nenapada vas nekoho, jakym zpusobem programove realizovat restart pocitace a pote automaticke prihlaseni uzivatele? (jedna se mi hlavne o tu druhou cast)

Milan
D7 Ent., WinXP

Autosave

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2006 12:51:04

Ahoj,
nevite, jestli ma Delphi nejaky autosave? Od rana programuju a najednou
blik, vypadne proud. Ja vim, mel jsem ukladat :-)
Petr

Autosave

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 19.9.2006 13:03:06

Tools, Enviroment Options - zalozka Preferences.
Hned vlevo nahore.

Ukladani probiha automaticky pri spusteni programu, takze to neni
automaticky po nejake dobe.

Ladislav Stary

Petr Berek napsal(a):

>Ahoj,
>nevite, jestli ma Delphi nejaky autosave? Od rana programuju a najednou
>blik, vypadne proud. Ja vim, mel jsem ukladat :-)
>Petr

Autosave

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 19.9.2006 12:59:05

Autosave pred kompilovanim ma, takze pri kazdom spusteni sa moze ulozit

> nevite, jestli ma Delphi nejaky autosave?

Tisk EAN13 pres FastReport

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 19.9.2006 13:07:06

> [...]
> soucet tam VZDY MUSI BYT. Bud ho vypocitas sam a nebo to nechas na
> pocitaci, pak musis doplnit jen 12 cisel a on 13. kontrolni vypocita

Diky, to je presne ono, blbe kontrolni soucty.

Pavel

Restart a automaticke prihlaseni uzivatele

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 19.9.2006 13:23:07

Skalsky Milan wrote:
> Ahoj delphini,
> nenapada vas nekoho, jakym zpusobem programove realizovat restart pocitace a pote automaticke prihlaseni uzivatele? (jedna se mi hlavne o tu druhou cast)

Mozna by pomohl zdrojovy kod utility Autologon -
http://www.sysinternals.com/Utilities/Autologon.html

Lukas

Windows 2003

[*] Stepan Dobias <stepan.dobias(zv)del(tec)cz> - 19.9.2006 13:33:08

Nase aplikace napsane v D7 Enterprise bezi na SBS2003 bez problemu at jiz
jsou kompilovane v Win2k nebo WinXP. Spis bych hledal problem ve instalaci
Windows. Mozna by stalo za pokus udelat malou aplikaci, ktera jen neco
zobrazi nebo se do ni neco zada a zkusit jestli pobezi.

Stepan

> [...]
>
> Vlastnosti na Tento pocitac - Zalozka Upresnit - Oddil VYKON tlacitko
> nastaveni - Zalozka Zabraneni spusteni dat - a tady se podivej co mas

Autosave

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 19.9.2006 13:39:09

From: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>
> nevite, jestli ma Delphi nejaky autosave? Od rana programuju a najednou
> blik, vypadne proud. Ja vim, mel jsem ukladat :-)

Od toho je predevsim UPSka

Petr Vones

Windows 2003

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.9.2006 13:03:05

From: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>

> Zdravim,
> mam problem pri serazovani stringu. Serazuju pole pomoci buble sortu, ale
> seradi se vzdycky nejak blbe.
>
> for i:=0 to 9 do
> begin
> for y:=0 to 8 do
> begin
> if nick[y]<nick[y+1] then
> begin
> promena:=nick[y+1];
> nick[y+1]:=nick[y];
> nick[y]:=promena;

Seznam sitovych karet

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 20.9.2006 15:01:10

tethereal -D

to posle na vystup v radkovem rezimu, viz

C:\Program Files\Ethereal>tethereal -D
1. \Device\NPF_GenericDialupAdapter (Generic dialup adapter)
2. \Device\NPF_{AAA3B080-00EB-47AB-86BD-11A8C00A7301} (Broadcom NetXtreme
Gigabit Ethernet Driver (Microsoft's Packet Scheduler) )
3. \Device\NPF_{EC37A236-793A-4ED1-BCC6-C4701C00DE8B} (Intel(R) PRO/Wireless
2915ABG Network Connection (Microsoft's Packet Scheduler) )

kuk na www.ethereal.com

program si zavolas s pipama na vstupu a vystupu, kuk do Windows SDK
CreatePipe a CreateProcess

JPi

> ale ono to neni tak uplne jednoduche. Dost zalezi na konkretnich
> windowsech.
> Kazdopadne jsem kdysi neco kolem vykoukal v Jedi.
> Jiri V.

OT: Firebird 2

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 20.9.2006 15:21:12

Ahoj kluci nevite nekdo ze zakulisi jak to vypada s Firebirdem 2.0. jestli uz
konecne vyjde oficialni verze? Jedna se hlavne o to ze klientovi nemuzu rikat
ze je to zlata alfa, to stejne nezkousne a uz moc rad bych presel na firebird
2.0. celkove na me pusobi lepsim dojmem nez 1.5 ... predevsim diky rychlosti.
Ono totiz dokud nevyjde oficialni dvojka tak se ani neobjevi v baliccich napr.
takoveho Gentoo, coz je muj druhy duvod. Zajima me jesti se dockam jeste tento
rok. Sam uz jsem svoji aplikaci optimalizoval pro dvojku a neni u me zadny
problem..

Ales Pavel

Firebird 2

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 20.9.2006 19:59:33

Haj hou!

aldik(zv)quick(tec)cz wrote:
> Ahoj kluci nevite nekdo ze zakulisi jak to vypada s Firebirdem 2.0. jestli uz
> konecne vyjde oficialni verze?

Ted byla otagovana CVS na RC5, takze tak do tydne / deseti dni by mela
vyjit. Dalsi RC se neplanuje, takze RC5 by se mela stat za dalsi tri az
ctyri tydny finalni verzi.

s pozdravem
Pavel Cisar
IBPhoenix

Seznam sitovych karet

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 21.9.2006 08:02:30

Jaroslav Pivonka napsal(a):

> kuk na www.ethereal.com

^^^ Ehm, pro novy verze kuk na http://www.wireshark.org/ Vyvojar
wireskarku odesel od puvodniho zamestnavatele, na vyvoji programu
pokracuje, ale puvodni jmeno nesmi pouzivat, takze ted je to WireShark.

-- MO

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
Jabber: penguin_007(zv)jabber.org; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Serazovani stringu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.9.2006 23:21:49

Puvodni zprava ze dne 20.9.2006 od Petr Berek:

> Podle me je tento problem ve vsech programovacich jazycich, vctene
> DELPHI (object pascal). Bylo to zpusobeno tim, ze nektere retezce
> mely na zacatku male pismena, nektere velke.

Problem v programovacich jazycich? Nooo, sebevedomi ti koukam opravdu
nechybi...

Serazovani stringu

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 20.9.2006 23:05:48

Takze uz jsem to vyresil. Podle me je tento problem ve vsech programovacich
jazycich, vctene DELPHI (object pascal). Bylo to zpusobeno tim, ze nektere
retezce mely na zacatku male pismena, nektere velke. Upravou podminky, tak
aby porovnavala retezce s malymi pismeny (velkymi pismeny), viz. funkce
UpperCase se problem vyresil.
Lec se jedna o priklad, ktery nam tuze vtlkoukali ve skole do hlavy,
nezapamatoval jsem si ho.
Petr

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] jiri(zv)vojtek.biz - 21.9.2006 12:10:48

Zdravim,
mam nasledujici problem. Pouzivam pro kominikaci Synapsi (dekuji za ni :) a
TblockSocket. Funkce odeslu data server neco provede a posle zpet Pokud
posilam male mnozstvi dat (radove desitky az stovky bajtu) Je doba reakce
(odeslani) neumerne dlouha(1s) - neni podle vseho zpusobena zpracovanim - to
trva radove ms. Posilamto na localhost. Nejaky napad kde hledat ?
Dekuji Jiri Vojtek

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 21.9.2006 12:28:50

> [...]
> neumerne dlouha(1s) - neni podle vseho zpusobena
> zpracovanim - to trva radove ms. Posilamto na localhost.

Mozno mas aktivny nagling. To sa prave prejavuje pri malych packetoch.
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnwxp/html/comperfnetapppt1.asp
http://support.microsoft.com/kb/214397/EN-US/
Da sa to vypnut volanim setsockopt s TCP_NODELAY.

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 21.9.2006 12:22:49

> mam nasledujici problem. Pouzivam pro kominikaci Synapsi (dekuji za ni
> :) a TblockSocket.

To asi ne... pouzivas TTCPlockSocket nebo TUDPBlockSocket?

> [...]
> doba reakce (odeslani) neumerne dlouha(1s) - neni podle vseho
> zpusobena zpracovanim - to trva radove ms. Posilamto na localhost.

kdekoliv, nevim totiz jaky protokol pouzivas, jak odesilas data na
klientu, jak prijimas data na klientu, jak prijimas data na serveru,
jak je na serveru odesilas,...

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

OT: Problem s prikazovym radkem

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 21.9.2006 14:47:00

ahoj kluci,
snazim se zalohovat skriptem a pomoci scheduleru... vse mi pri prvnim testu
chodilo, tj. firebird databaze se zazalohoval apod vybranym jmenem a udelala
log...dokonce i kdyz jsem to dal za 2 minuty do scheduleru, tak to take
fungovalo, jenze ted jsem ted volal do firmy meli tam asi 20 vymzrzlych oken
prikazoveho radku od meho scriptu...zrejme to souvisi s odhlasenym uzivatelem a
prikazovym radkem..neresil jste to nekdo? Netusite proc se to deje? Take me
napada jestli to neni nejaky problem v gbak.exe

Ales

VlastnA? UDF knihovna pro Firebird

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 21.9.2006 17:27:12

> Pripadne, lze nejak z kodu delphi zkompilovat UDF knihovnu
> pro linux?

Mozno by bolo jednoduchsie prekompilovat to v Kylix.
Ja som to tak raz riesil a slo to vcelku bez problemov.

> Jak prevest velka pismena s diakritikou na mala?

V SysUtils su AnsiUpperCase, AnsiLowerCase implementovane volanim towupper,
towlower z libc.

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] jiri(zv)vojtek.biz - 21.9.2006 17:17:12

Pouzivam TTCPlockSocket.
mam otevreny socket poslu data na sevre a cekam na odpoved (samozrejme dobu
zpracovani odcitam)
Jen jsem chtel vedet, jestli neni nekde nejake tajemne nastaveni, ktere
treba ceka na doplneni datagramu na nejakou delku... apod.
Dekuji
J.V.

> [...]
>
> kdekoliv, nevim totiz jaky protokol pouzivas, jak odesilas data na
> klientu, jak prijimas data na klientu, jak prijimas data na serveru,

[*] MiloL? JirATA?k <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 21.9.2006 17:03:10

Ahoj, snazim se prevest UDF knihovnu pro firebird z windows na linux.
Prepisuji tuto knihovnu z delphi do C. Narazil jsem, ale na problem s
ceskymi znaky. Jak prevest velka pismena s diakritikou na mala? Pripadne,
lze nejak z kodu delphi zkompilovat UDF knihovnu pro linux? Nemate prosim
nejake odkazy k teto tematice?

Milos.

VlastnA? UDF knihovna pro Firebird

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 22.9.2006 07:34:16

Ahoj,

MiloL? JirATA?k napsal(a):
> lze nejak z kodu delphi zkompilovat UDF knihovnu pro linux?

mrkni se na FPC - Free Pascal Compiler.

> Milos.

Peca

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.9.2006 12:18:40

On Thursday, September 21, 2006 5:17 PM ,
jiri(zv)vojtek.biz <jiri(zv)vojtek.biz> wrote:

> [...]

> Jen jsem chtel vedet, jestli neni nekde nejake tajemne nastaveni,
> ktere treba ceka na doplneni datagramu na nejakou delku... apod.

ano jiz zminovany nagle (default zapnutym tusim).
Jak dlouha je ta prodleva?

D. Toman

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.9.2006 12:38:41

> [...]
> dobu zpracovani odcitam) Jen jsem chtel vedet, jestli neni nekde
> nejake tajemne nastaveni, ktere treba ceka na doplneni datagramu na

Neni to nahodou tak, ze to na localhost bezi rychle, ale jakmile to
nebezi na localhost (tedy kdyz adresa neni 'localhost' ci
'127.0.0.1'), tak tam ta prodleva najednou je?

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 22.9.2006 13:14:44

> Neni to nahodou tak, ze to na localhost bezi rychle, ale jakmile to
> nebezi na localhost (tedy kdyz adresa neni 'localhost' ci
> '127.0.0.1'), tak tam ta prodleva najednou je?

presne tohle se me stava v me aplikaci - posilam tam kratke dotazy na
server a kdyz to neni localhost, je to fakt pomalejsi. jak se jda
vypnout to NAGLE v synapsi?

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.9.2006 13:34:46

> presne tohle se me stava v me aplikaci - posilam tam kratke dotazy na
> server a kdyz to neni localhost, je to fakt pomalejsi. jak se jda
> vypnout to NAGLE v synapsi?

Pak je to jasne, a NAGLE nevypinej. ostatne, Nagle vypinat jen tehdy,
kdyz mas opravdu hodne velky duvod ho vypnout, treba kdyz pouzivas
nejakou vlastni optimalizaci TCP prenosu. Jinak tim totiz napachas
vic skody nez uzitku, NAGLE je uzitecna vec! Navic ve tvem pripade
narazis ne na NAGLE, ale na DelayedACK.

(BTW: NAGLE jde v synapsi vyopnout uplne stejne jako v jakekoliv jine
winsock apliakci.. viz MSDN!)

Tvuj problem nastava tim, ze posles dva ci vice kratkych packetu a
pak ocekavas odpoved. Jinymi slovy, volas vicekrat Send* operaci v
synapsi a pak chces prijimat data. To je spatne, tim ti vznikne 200ms
prodleva.

Proste ta data neposilej postupne, ale nejdrive si je priprav v
pameti a pak je posli jednim Send* prikazem. (jde hlavne o male
objemy dat.. pokud je dat hodne, je to jedno!)

Zjednodusene receno, u malych prenasenych objemu zpusobi situace send-
send-receive cca 200ms prodlevu pred receive. Zatimco situace send-
receive je bez problemu.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

instalacia JEDI v Turbo Delphi Explorer

[*] Stanislav ADAMCIK <konferencia(zv)stadas.sk> - 22.9.2006 13:28:45

nevie niekto ako nainstalovat JEDI v Turbo Delphi Explorer ?

Stano

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 22.9.2006 13:44:47

toto nejde. Jedna se o komponenty ktere pristupuji k DB. A jsou
blokujici, takze kazdy pozadavek - byt je sebemensi se musi poslat ASAP
protoze cekam na odpoved nez pak jdu posilat dalsi.

tr

> [...]
>
> Zjednodusene receno, u malych prenasenych objemu zpusobi situace send-
> send-receive cca 200ms prodlevu pred receive. Zatimco situace send-

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.9.2006 13:42:46

> Zjednodusene receno, u malych prenasenych objemu zpusobi situace send-
> send-receive cca 200ms prodlevu pred receive. Zatimco situace send-
> receive je bez problemu.

Jeste poznamka... az nekdo bude dumat, proc je HTTP z posledni
Synapse o tolik rychlejsi nez HTTP z Indy, tak je to prave z tohoto
duvodu. ;-)

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.9.2006 13:54:48

> toto nejde. Jedna se o komponenty ktere pristupuji k DB. A jsou
> blokujici, takze kazdy pozadavek - byt je sebemensi se musi poslat
> ASAP protoze cekam na odpoved nez pak jdu posilat dalsi.

To je ale jedno, ja mluvim o necem jinem - nekde tam v ramci "jednoho
pozadavku" posilas data pomoci dvou sendu. (nebo server posila jednu
odpoved pmoci dvou sendu...) A to ti zpusobuje to zpomaleni na ne-
localhostu.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 22.9.2006 14:12:49

ano, server to v ramci pametovych naroku posila ihned - tj. vygeneruje
urcite hodne sendu. To je tedy ten problem? Takze neni problem posilat
si 50bajtu pozadavek -> odpoved, ale posilat 50 bajtu pozadavek a pak
50kb nazpet po 100bajtech?

tr

> [...]
> pozadavku" posilas data pomoci dvou sendu. (nebo server posila jednu
> odpoved pmoci dvou sendu...) A to ti zpusobuje to zpomaleni na ne-

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.9.2006 15:04:53

> [...]
> urcite hodne sendu. To je tedy ten problem? Takze neni problem posilat
> si 50bajtu pozadavek -> odpoved, ale posilat 50 bajtu pozadavek a pak

Presne tak.. jednak to zpusobuje drive popsany problem, druhak serie
kratkych packetu je pro prenos sama o sobe mene efektivni. Kdyz to
sopojis aposles jako jeden 50kb send, system si to sice take
pravdepodobne rozkouskuje, ale tak, aby prenos byl maximalne
efektivni. Zkus to a uvidis. ;-)

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] jiri(zv)vojtek.biz - 22.9.2006 15:00:53

No me to beha pomalu i na localhostu.
Pred tim, nez data posilam je vsecky nachystam do streamu a ten pak nasledne
naraz odeslu.
Kazdopadne dekuju, alespon jsem si ujasnil, kterym smerem hledat
Jiri Vojtek

Lukas Gebauer writes:

> [...]
> nebezi na localhost (tedy kdyz adresa neni 'localhost' ci
> '127.0.0.1'), tak tam ta prodleva najednou je?

OT: Poptavka po praci

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.2006 01:23:30

Hledam praci na pozici programatora.
Nabizim:
Znalost vyvojoveho prostredi Delphi, jazyka object pascal.
Castecna znalost vyvojoveho prostredi C++ Builder, jazyka c++ a php.
Castecna znalost sql, prakticky v MySQL.
Stredoskolske vzdelani, zakoncene maturitni zkouskou.
Prakticka maturitni zkouska vykonana formou obhajoby projektu z predmetu
programovaci jazyky.
Pokud mozno Opava, Ostrava a okoli.

Kdybyste nekdo o necem vedeli, napiste na BerekP(zv)t-email(tec)cz
Petr

Nastaveni vlastnosti a metod jednoho obejktu podle

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 23.9.2006 14:12:40

Metoda assign.

Delphi syntax:

procedure Assign(Source: TPersistent); virtual;

Description

Call Assign to copy the properties or other attributes of one object from
another. The standard form of a call to Assign is

Slavek

> [...]
> jednoho objektu podle objektu jineho (vetsinou je objekt
> stejneho typu, ale prece jenom to muze byt nejaky predek0.
> Tedy porebuji nastavit pouze ty vlastnosti ktere cilovy
> objekt ma. Zkousel jsem to s vyuzitim GetPropValue a
> SetPropValue z TypInfo, ale problem je v tom ze metoda
> SetPropInfo nepodporuje nastavovani vlastnosti typu tkMethod
> a tkClass .... Muzete me nekdo nasmerovat spravnym smerem
> kterak na to v Delphi 6? Pripadne pokud mate uz hotovou
> proceduru ktera toto nastaveni dela ...
>
> Dik za info

Nastaveni vlastnosti a metod jednoho obejktu podle

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 23.9.2006 13:22:36

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.9.2006 16:57:03

> Pokud popises Delayed ACK takhle pak by prave tomu opozdenemu ACP
> Nagle zabranil. Pokud poslu za sebou bez prodlev Nkrat neco pomoci
> send() aniz by se zaplnil cely TCP segment, Nagle zpusobi, ze se
> vsechno nacpe pekne do jednoho segmentu a odesle v jednom bloku
> nikoliv jako sled malych bloku.

jasne, ja jen varoval pred unahlenym vypinanim NAGLE, protoze tim ze
problem 'zdanlive' vyresi, ale zaroven se vyradi uzitecna
optimalizace prenosu dat. A to je v tomto pripade, dle meho nazoru,
zbytecne. Je to jen obejiti problemu, ne jeho vyreseni. Reseni je
psat apliakce spravne.

> Podle toho co je v RFC neni ACK zpozdeno v dusledku toho, ze se na
> odesilajici strane 2x volal send(). Ale prijimac se muze rozdhodnout
> poslat potvrzeni az po dalsim prijatem segmentu (s tim ze cekat na nej
> by nemel; vic nez 500ms)

Coz je ve svem dusledku totez. Jedna strana proste pozdrzi komunikaci
s dalsimi daty, protoze jeste nedostala potvrzeni predchozi
komunikace. Je jedno kde fakticky to zdrzeni vzniklo, v kazdem
priapde bylo vyprovokovano onou popsanou komuniakcni sekvenci.

Neni treba o tom slovickarit, jde o to to vysvetlit tak, aby to kazdy
pochopil a vedel jak ma psat apliakce. To programatory v delphi
zajima. Preciznimu technickemu vysvetleni tu stejne porozumi celkem
tak deset lidi. ;-)

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.9.2006 16:22:59

On Friday, September 22, 2006 3:00 PM ,
> [...]

> nasledne naraz odeslu.
> Kazdopadne dekuju, alespon jsem si ujasnil, kterym smerem hledat

Doporucuji spustit Ethereal a koukat co a s jakym zpozdenim chodi
dratem...

D> Toman

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.9.2006 16:20:59

On Friday, September 22, 2006 1:34 PM ,
Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> wrote:

> [...]

odesilajici strane 2x volal send(). Ale prijimac se muze rozdhodnout
poslat potvrzeni az po dalsim prijatem segmentu (s tim ze cekat na nej
by nemel; vic nez 500ms) Pokud funguje nagle a ty send() se volaly
tesne za sebou, mel by odejit jeden TCP packet (a prijimac se stejne
muze rozhodnout pro zpozdene potvrzeni...). Bohuzel jsem toho v RFC
moc nenasel - cekal bych ze bude napriklad nutne aby se zpozdovalo ACK
pouze pokud byl prijaty plny TCP segment (= je predpoklad, ze bude
nasledovat jeste dalsi pac se vsechno do prvniho neveslo)

D. Toman

Detekce URL v prohlizeci

[*] Petr Gelnar <pgelnar(zv)volny(tec)cz> - 25.9.2006 07:57:49

Zdravim...

Nevite nekdo prosim, jak v dnesnich www prohlizecich rozumne detekovat
zvenci prave nacitanou url adresu stranky? V IE to jde pomoci OLE, ale
pri vetsim poctu otevrenych oken to selhava a pada kvuli pameti.
Rychlost uvolneni takto alokovanych objektu je take mizerna
a nespolehliva.
OLE navic nelze vyuzit v jinych typech prohlizecu. Zkousel jsem hledat
i konkretni tridu url komponenty pres handle a nazev, ale na tom to
take selhalo protoze Microsoft tyto interni komponenty nepojmenovava.

Detekce URL adresy by mela vypadat nasledovne:

1) Do popredi se dostane okno www prohlizece, coz se necha zjistit snadno.

2) Pak jen zjistit, jaky typ prohlizece to je.

3) Vycist mu aktualne nacitane URL.

Moc diky za kazdou radu...

Petr

instalacia JEDI v Turbo Delphi Explorer

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2006 07:29:47

>nevie niekto ako nainstalovat JEDI v Turbo Delphi Explorer ?

na newsech se o tom vedou debaty - zaver je asi takovy ze by to asi nejak slo ale nikomu se do toho nechce protoze by to znamenalo poruseni licencni smlouvy Borlandu

Radek

Nastaveni vlastnosti a metod jednoho obejktu podle

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 25.9.2006 08:55:54

Tohle jsem zkousel jako prvni - zkuste si udelat napr. dva TEdity a potom zkuste edt1.Assign(edt2) ... vyjimka 'Cannot assign TEdit to TEdit.

:-(

> Metoda assign.
>
> Delphi syntax:
>
> procedure Assign(Source: TPersistent); virtual;

Instalace Turbo Delphi a Turbo C++

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 25.9.2006 09:50:00

Ahoj vsem,

nainstaloval jsem si Turbo Delphi a chtel jsem si nainstalovat it Turbo
C++. Nejde to vsak nainstalovat. Ohlasi se, ze aplikace je na PC jiz
instalovana. Jak mam nainstalovat oba produkty.

Predem vsem dekuji
Jirka

Instalace Turbo Delphi a Turbo C++

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 25.9.2006 09:58:01

> nainstaloval jsem si Turbo Delphi a chtel jsem si nainstalovat it
> Turbo C++. Nejde to vsak nainstalovat. Ohlasi se, ze aplikace je na PC
> jiz instalovana. Jak mam nainstalovat oba produkty.

Vice Turbo produktu najednou mit v pocitaci nemuzes. Od toho jsou
BDS2006. ;-)

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Vyvojove diagramy

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 25.9.2006 08:55:55

Zdravim,
nevite nekdo o nejakem zcela trivialnim a tudiz zadarmo programku na kresleni vyvojovych diagramu? Opravdu jen na rucni kresleni bez jakychkoliv vazeb na zdrojovy text ap. Kreslit to ve Wordu nebo MSPaintu je ponekud na makovici.

Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
kalhous(zv)eu(tec)cz
tel.:466 614 024

Vyvojove diagramy

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2006 10:20:03

Ahoj,

Kalhous napsal(a):
> Zdravim,
> nevite nekdo o nejakem zcela trivialnim a tudiz zadarmo programku na kresleni vyvojovych diagramu?

googluj DIA, je to svobodne malovatko a uklada do SVG.

Peca

Vyvojove diagramy

[*] Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 25.9.2006 10:36:04

zkuste www.borkovec.com/comps/diagramdesigner.zip
Roman

Vyvojove diagramy

[*] Milos J. Hrach <delphi konf(zv)post(tec)cz> - 25.9.2006 11:12:08

Ahoj,

podle me Wordovsky modul AutoShapes, ktery by mel byt soucasti bezne instalace wordu je uzivatelsky vcelku prijemny a podle me i plne funkcni za ucelem rucniho kresleni vyvojaku.

Jakub

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 25.9.2006 11:06:07

> nainstaloval jsem si Turbo Delphi a chtel jsem si
> nainstalovat it Turbo C++. Nejde to vsak nainstalovat.
> Ohlasi se, ze aplikace je na PC jiz instalovana.
> Jak mam nainstalovat oba produkty.

Asi sa jedna o Turbo Explorer, ten je momentalne obmedzeny tak, ze je mozne
nainstalovat len jeden produkt. V buducnosti to chcu zmenit:
http://tinyurl.com/fzy8h

Ale existuje nastroj, ktory toto obmedzenie rusi, TurboMerger od Andreasa
Hausladena:
http://unvclx.sourceforge.net/downloads/TEMerger.7z

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.9.2006 12:12:12

> [...]
> pochopil a vedel jak ma psat apliakce. To programatory v delphi
> zajima. Preciznimu technickemu vysvetleni tu stejne porozumi celkem

ja sam to potrebuju vysvetlit - protoze pokud se Delayed ACK chova tak
jak pro mne vyplyva z dokumentace tak, by ke zpozdovani mohlo dochazet
prakticky kdykoliv (po prijeti libovolneho datoveho TCP segmentu by
prijimac mohl cekat jestli nahodou neni k dospozici dalsi). Pokud by
se mohlo zpozdovat pouze pri prijmu packetu plne delky (da se
predpokladat, ze se posila velky blok data a alespon kousek bude treba
odeslat dalsim packetem), pak by zase nemohlo dojit k problemum pri
opakovanem volani send() .

D. Toman

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.9.2006 14:20:22

On Monday, September 25, 2006 1:46 PM ,
Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> wrote:

> Popsane ukazkove pripady najdes treba tady:
>
> http://support.microsoft.com/kb/214397/EN-US/

dik, tenhle link jsem minul. Doporucuji vsem k precteni - zvlaste
analyzu a napravu obou ukazkovych problemovych pripadu...
D. Toman

pomale TCP/IP pri malych datech

[*] JiL?A? Vojtek <jiri(zv)vojtek.biz> - 26.9.2006 00:01:06

Jeste pro doplneni jsem nasel tohle
http://support.microsoft.com/kb/328890
J.V.

Lukas Gebauer napsal(a):

> Popsane ukazkove pripady najdes treba tady:
>
> http://support.microsoft.com/kb/214397/EN-US/

Nastaveni vlastnosti a metod jednoho obejktu podle

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 25.9.2006 22:20:59

Zkusim ti uvest priklad.
Chces napr. property SQL nejake IBQuery zobrazit v Memo, pak to muzes udelaqt takto:

Memo1.Lines.Assign(IBQuery1.SQL);

zde: Lines i SQL je oboji TStrings

Milan Dvorak

>>> delphak(zv)centrum(tec)cz 25.9.2006 8:55 >>>
> [...]

> Metoda assign.
>
> Delphi syntax:
>
> procedure Assign(Source: TPersistent); virtual;

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 25.9.2006 13:46:19

> [...]

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Nastaveni vlastnosti a metod jednoho obejktu podle

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 26.9.2006 08:39:46

Diky. Pouziti Assign znam, ale ja potrebuji nastavit vsechny spolecne vlastnosti jednoho objektu podle objektu druheho. A klidne se muze stat, ze oba objekty budou napr. TEdit a v tom pripade potrebuji nastavit vsechy vlastnosti (krome jmena). Bezne vlastnosti nejsou problem - ale jak jsem psal metody (tkClass) a udalosti (tkMethod) neumi TypInfo.SetPropValue nastavit. Proto hledam jiny zpusob (nez v nejhorsim natvrdo zakodovat alespon ty zakladni).> Zkusim ti uvest priklad.
> Chces napr. property SQL nejake IBQuery zobrazit v Memo, pak to muzes udelaqt takto:
>
> Memo1.Lines.Assign(IBQuery1.SQL);
>
> zde: Lines i SQL je oboji TStrings

Overeni pripojeneho uzivatele v lokalni siti

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 26.9.2006 09:23:52

Zdravim,

potrebuji overit, zda je uzivatel stale pripojeny k siti.
Mam jeho IP adresu ziskanou z jineho programu.

Chtel jsem pouzit PINGSEND se SYNAPSE,
ale nefunguje to spolehlive na vsechna PC.

Jak lze jinak overit, zda je uzivatel (IP adresa) jeste pripojen ?

Nastaveni vlastnosti a metod jednoho obejktu podle

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 26.9.2006 11:14:01

A co savetostream a load from stream ?
A jmeno (pokud se jedna o potomka tComponent) vyresit jinak.

Slavek

> [...]
> zakodovat alespon ty zakladni).

Nastaveni vlastnosti a metod jednoho obejktu podle

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.9.2006 11:58:04

> [...]
> Muzete me nekdo nasmerovat spravnym smerem kterak na to v
> Delphi 6? Pripadne pokud mate uz hotovou proceduru ktera toto

V D7 je pre tkClass SetObjectProp a pre tkMethod SetMethodProp.
V D6 to bolo tusim tiez.

Odesilani mailu na IOL

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.9.2006 22:58:54

Prave ze v OE se musi nastavit v uctu "Server pozaduje overeni" a tam se
musi nastavit server odchozi posty: nazev uctu=telefonni cislo a
heslo=variabilni symbol z faktury. Bez tohoto nastaveni mail nelze odeslat.

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

> SMTP server ti musi rict provozovatel site. Pokud je pocitac pripojen do
> lokalni site, tak tam vetsinou nejaky ten smtp je. Pokud je to ale primo k
> netu pres linku, bez site, zalezi na provozovateli te site.
> IOL myslim smtp ma, jak se pripojit nevim, ale zkus tam treba zavolat. Je
> sluzba CT, dnes Telefonica.
> Ted jeste premylim, s tim heslem ... da se v MS Outlook nejak nastavit
> heslo
> pro smtp?
> Petr

Odesilani mailu na IOL

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 26.9.2006 22:42:52

SMTP server ti musi rict provozovatel site. Pokud je pocitac pripojen do
lokalni site, tak tam vetsinou nejaky ten smtp je. Pokud je to ale primo k
netu pres linku, bez site, zalezi na provozovateli te site.
IOL myslim smtp ma, jak se pripojit nevim, ale zkus tam treba zavolat. Je to

On 9/26/06, Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> wrote:

> [...]
> NMSMTP1.PostMessage.Attachments.Add('Priloha');
> NMSMTP1.PostMessage.Body.Add('Text mailu');

Odesilani mailu na IOL

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.9.2006 22:28:51