Regularni vyrazy ve FirebirdSQL

MaReK Penguin Olsavsky wrote:
> Dobry den,
> mozna jen ctu spatne dokumentaci k FirebirdSQL, ale potrebuji se zeptat,
> je-li mozne pouzivat pri definovani domeny omezeni na jeji hodnoty
> regulernim vyrazem (mapriklad, ma-li byt domena email).

Ne, bohuzel to mozne neni.

IBPhoenix

Synapse a HTTP status 500

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 10.10.2006 15:15:28

Dobry den,
pouzivame v programu pro odesilani na PVS dat knihovnu Synapse ve verzi
37 a pri odesilani z jedne firmy, kde jsou za dost striktni proxy (v
podstate temer nikdo nemuze ven z intranetu) dostavame zpet HTTP status
500, takze data server nedostane ke zpracovani. Pokud je odeslu z
pocitace, ktery mam jen pres NATovany router, tak je vse OKi.
Pro jistotu pridavam i cast, ktera se stara o odesilani.
Dekuji za nasmerovani
MaReK Olsavsky

function TfrmMain.posli_data(xmltext,adresa:string; var
vysledek:string):boolean;
var
data:TStringList;
mujStream : TMemoryStream;
begin
result:=true;
try
https := THTTPSend.Create;
with https do begin
MimeType := 'text/xml';
UserAgent := 'Mozilla/4.0 (compatible; AMzdy ELDP/Synapse)';
Protocol := '1.1';
Status100 := True;
TargetPort := '443';
Sock.SSL.SSLType := LT_all;
if (PrUse = True) then begin
ProxyHost := PrServer;
ProxyPort := IntToStr(PrPort);
if((ProxyUsr<>'') or (ProxyPwd<>'')) then begin
ProxyUser := ProxyUsr;
ProxyPass := ProxyPwd;
data:=tstringlist.create;
data.text:=xmltext;
try
WriteStrToStream(https.Document, xmltext);
result := https.httpMethod('POST',adresa);
XMLShow.Lines.Assign(Https.headers);
XMLShow.Lines.LoadFromStream(https.Document);
mujStream := TMemoryStream.Create;
mujStream.LoadFromStream(https.Document);
SetLength(vysledek, mujStream.size);
mujStream.Read(vysledek[1], mujStream.Size);
mujStream.Destroy;
except
on e:exception do begin
result:=false;
vysledek:=e.Message;
//ShowMessage('Data HTTPPost');
XMLShow.Lines.Add('HttpPost' + #13#10+'HTTP Responce:' +
IntToStr(https.ResultCode) + ' (' + HTTPs.ResultString + ')');
data.Destroy;
if result then begin
if https.ResultCode=200 then begin
https.Abort;
vysledek:=inttostr(https.ResultCode)+' '+https.ResultString;
result:=false;
if not result then vysledek:='Chyba pri komunikaci s CSSZ. '+vysledek;
https.Destroy;
ssl.Destroy;
end;
XMLShow.Lines.Add('Konec odesilani');

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Regularni vyrazy ve FirebirdSQL

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 10.10.2006 15:09:27

Dekuji a s pozdravem
MaReK Olsavsky

--
- --

[...]

Pripojeni v lokalni siti nebo pres internet

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.10.2006 14:51:25

From: "Martin Burle" <mburle2(zv)volny(tec)cz>

> a naopak - jsem pripojen pres CDMA a mam 10.162.34.127, takze moc spoleh
> na
> to neni... :(

Ahoj,
No ale na tuto adresu se zvenku (z verejneho inetu) nedostanes, takze je to
fuk. Ty jsi vlastne pripojen v lokalni siti za firewalem (spise NATem ci
PATem)

Ludek

Prijem a odeslani sms

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.10.2006 14:07:22

> normalni GSM mobily a modemy nejsou urcene na velke prutoky SMSek,
> kdybys treba chtel udelat nejake hlasovani, kde chodi silena kvanta
> zprav, musel by ses napojit primo na SMS branu k operatorovi,

Ahoj,
Ano to potvrzuji, maximalni "prutok" je v radu jednotek SMS za minutu prijmu
i odeslani.

Ludek

Pripojeni v lokalni siti nebo pres internet

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 10.10.2006 13:53:21

> [...]

serveru je ve stejnem rozsahu jako adresa klienta, snad se nepletu. I kdyz,
asi by se to dalo osalit nejakym smerovanim v ramci LAN...

Martin

Synapse a HTTP status 500

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 11.10.2006 08:02:48

Lukas Gebauer napsal(a):

> Chyba 500 je hlasena v pripade, ze se vubec nepodarilo zkontaktovat
> server...

Diky,
takze zbyva mi vzit si z MS IE (systemu) nastaveni proxy a pripojit se
pres ni, jdu hledat, jak se to udela, uz jsem to snad videl primo v
Synapsi. A pokud ani toto neprojde, tak nejak zatlacit na spravce site,
protoze mozna nemaji nase mzdovacky otevren ani pristup na PVS a to je
problem.
MaReK Olsavsky

--

- --

[...]

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 11.10.2006 08:16:49

Pavel Cisar napsal(a):
> Haj hou!
>
> Ne, bohuzel to mozne neni.
>
> s pozdravem
> Pavel Cisar

Doufal jsem, ze mi odpovi prave Hajhou :-D. To je docela skoda, protoze
regexpy jsou hodne mocny nastroj. Kdo me zna, vi, ze moje oblibena SQL
databaze je PostgreSQL, ale Firebird se mi take vcelku libi a navic je v
podstate standardem u nas ve firme i kdyz si myslim, ze v nekterych
vecech (treba ty regexpy, moznost pouzit Python, TCL, Perl, ... jako
jazyk pro stored procedury) je PgSQL napred. Na druhou stranu je FbSQL
nepomerne rychlejsi a ma mnohem pritulnejsi embedded verzi.
MO

--

- --

[...]

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 11.10.2006 08:22:50

Obavam se ze na to jdes spatnou cestou. Zadne nastaveni nezjistuj, ale
proste si do nastaveni sveho programu pridej nastaveni PROXY a nech je
to nastavit.

Pokud je to takova firma ze maji spravce site, resis ted jeho praci. Tj.
proste posli update a rekni mu ze tvoje aplikace se musi pripojit tam a
tam a pripadne proxy muze nastavit sem do tohodle policka. Zbytek uz
musi zaridit on. Je za to placeny.

Popravde, pokud je to spravce site s alespon 1/2 mozku, stejne nebude
mit IE, ale minimalne Firefoxe ci Operu a takze ted akorat delas
zbytecnou praci - zjistovat neco z IE.

TR

> [...]
> Synapsi. A pokud ani toto neprojde, tak nejak zatlacit na spravce site,
> protoze mozna nemaji nase mzdovacky otevren ani pristup na PVS a to je

Synapse a HTTP status 500

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 11.10.2006 09:30:57

Tomas Rosa napsal(a):
> [...]
>
> Popravde, pokud je to spravce site s alespon 1/2 mozku, stejne nebude
> mit IE, ale minimalne Firefoxe ci Operu a takze ted akorat delas

Obavam se, ze neresim, je to firma, kde je pres 5.000 pocitacu, jak na
hlavnim zavode, tak na specialkach i distribuckach (Glaverbel + mnoho
firem kolem). Politika je jasna, na internet nemohou a na PC je povolen
pouze urcity software, mezi nejz FF a Opera nepatri. Mohu na to mit svuj
nazor, ale... Mno on neni ani cas, aby kazdy uzivatel mel nastaveny PC
nejak a IT to vsechno obehal, samozrejme, daji-li mi ty pripojovaci
udaje, tak mzdovackam poslu, co maji kde nastavit, ale zase jsou to
vesmes uzivatelky, ktere musi pocitac pouzivat, ale technicky nejsou na
zadne vysi, takze bych radsi nastaveni automaticke.
Funkce GetIEProxy by mela vzit nastaveni proxy pro IE, jenze faktem je,
ze pokud potrebujes ve Win pracovat rozumne, tak nastaveni IE je vlastne
nastavenim site pro cely pocitac a rada programu se na nej spoleha.
Jedine co mi tato fce nevezme je uzivatelske jmeno a heslo, ale to by
melo byt reseno automaticky na zaklade toho, kdo je za tim pocitacem
prihlasen.
Mj. od sefu jsem dostal befelem, ze nastaveni proxy mam zautomatizovat,
protoze 602 XML Filler (bo jak se ten sw jmenuje) to taky zvlada.
Pak me ceka jeste dalsi boj, autentizace pomoci certifikatu a ne jmena a
heslo, jeste nevim, kudy do toho skocit a co budu muset s portalem
vykomunikovat pro prihlaseni :'(.
MO
BTW: Kdo dela pro firmu, ktera spolupracuje s velkou korporaci, tak vi,
ze obcas je to dost drsny boj prosadit nejake specifikum, nebo praci navic.

--

- --

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.10.2006 09:46:58

> [...]
> Synapsi. A pokud ani toto neprojde, tak nejak zatlacit na spravce
> site, protoze mozna nemaji nase mzdovacky otevren ani pristup na PVS a

No jeste muze byt problem jinde, a to ze mas sice proxy nastavenou
spravne, ale jejich proxy server vyzaduje Microsofti zmrudly vymysl
zvany NTLM autorizace, a tu soucasna Synapse bohuzel neumi.

V takovem pripade je potreba presvedcit spravce systemu k tomu, aby
pro dane pocitace povolil na proxy serveru standardni 'basic'
autorizaci.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Synapse a HTTP status 500

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.10.2006 10:17:01

> Ano, unika ti, ze hodnota 500 je v synapsi defaultni, tedy pokud jsi
> server nezkontaktoval, najdes v property s HTTpstatus kodem prave
> tuto hodnotu. Pochopitelne od situace, kdy tuto hodnotu vratil
> primo server, to odlisis podle toho, jestli je ti vracena chyba na
> urovni socketu ci nikoliv.

Aha, tak to je potom jasne. Vdaka za info.
Pripada mi to tak trochu ako "zneuzitie" toho chyboveho kodu, ale ak je to v
Synapsi zdokumentovane, potom proti tomu nemam namietky.

> Inu, nerejpat, kdyz nevis pozadi. ;-)

Uz mlcim ;-) Este raz, vdaka za vysvetlenie.

TOndrej

Synapse a HTTP status 500

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.10.2006 11:03:04

> Aha, tak to je potom jasne. Vdaka za info.
> Pripada mi to tak trochu ako "zneuzitie" toho chyboveho kodu, ale ak
> je to v Synapsi zdokumentovane, potom proti tomu nemam namietky.

Ano, provysvetleni... proste se nejaky kod zneuzit musel. pripada mi
lepsi na to zneuzit takovyto chybovy kod, protoze kdyz by si nekdo
kontroloval uspesnost operace podle HTTP chyboveho kodu, bude mu to i
takto fungovat. (pokud nekdo nepotrebuje rozlisovat na jake urovni k
chybe skutecne doslo...)

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Synapse a HTTP status 500

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 11.10.2006 11:57:08

Tak a jsem v loji. Pridal jsem nastaveni proxy, teda bez autentifikace
jmenem a heslem, ale to pry by melo byt automaticke, dle uzivatele u
PeCka, a z naseho programu proste ELDP neodeslu. Zajimave je, ze
Prihlasky a odhlasky, pro ktere mame vygenerovane XML, z 602XML Filleru
odejdou. Nevite nekdo v cem to psali, s jakymi knihovnami, eventualne
jejich nastaveni hlavicek? Proxyna se tam ani nenastavuje.

-- MO

- --

[...]

Seznam funkci dll knihovny

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 12.10.2006 07:50:39

Zdravim, mam dll knihovnu i s popisem, ale nejsem si jisty, zda jsou v nem uvedeny vsechny funkce, ktere dll nabizi. Jak mohu zjistit alespon kolik funkci dll nabizi?

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Delphi 6 odmita spustit/ladit program

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 12.10.2006 07:50:39

Me se presne toto stalo nedavno s Delphi 7. Zjistil jsem, ze je to
podmineno zmenou rozlozeni desktopu v Delphi (nastaven Debug desktop).
Sice jsem kompletne preinstaloval Delphi a vsechno, ale stejne to
nepomohlo. Pomohla uplna blbost - zmensit o 1 pixel vysku a sirku okna s
editorem.

P.S.: Pro odstreleni toho programu musite ukoncit Delphi (normalnim
zpusobem)

Karel Rys napsal(a):
> Delphi 6 mi zacalo stavkovat - zkompiluju program, z Delphi jej necham spustit, ovsem program uz
> nenabehne, Delphi ani v titulkovem pruhu nenapisi, ze program bezi. Ani F7/F8 pro spusteni
> aplikace nevede ke krokovani, jako kdyby se Delphi k aplikaci nedokazaly pripojit.
>
> V Task Manageru je aplikace bezici, 48 kB pameti, nelze ji odstrelit (Task Manager vytuhne), nelze
> ji zabit ani programem kill.exe (taky vytuhne). Netusite nekdo, v cem by mohl byt zakopany pes,

Notebook a externi klavesnice

[*] Milos J. Hrach <delphi konf(zv)post(tec)cz> - 12.10.2006 08:16:42

Ahoj vsem,

potreboval bych vyresit detekci pripojeni externi klavesnice k notebooku a podle toho jestli je ci neni pripojena bud zapnout ci vypnout Number Lock.
Nevite nekdo jak na to?

Diky

Jakub

Seznam funkci dll knihovny

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 12.10.2006 08:00:40

tdump nazev_dll > dllinfo.txt
tohle zadej do command line a v souboru dllinfo.txt budes mit kompletni
informace o dll knihovne vcetne exportu z knihovny (ovsem bez parametru)

Marek Dostal napsal(a):
> Zdravim, mam dll knihovnu i s popisem, ale nejsem si jisty, zda jsou v nem uvedeny vsechny funkce, ktere dll nabizi. Jak mohu zjistit alespon kolik funkci dll nabizi

Seznam funkci dll knihovny

[*] Cizek.Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 12.10.2006 08:14:41

> Zdravim, mam dll knihovnu i s popisem, ale nejsem si jisty, zda jsou v nem
> uvedeny vsechny funkce, ktere dll nabizi. Jak mohu zjistit alespon kolik funkci
> dll nabizi?

Ahoj,
treba Dependency Walker.

Milan

Delphi 6 odmita spustit/ladit program

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 12.10.2006 09:22:50

Quoting Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz>:

> [...]
> editorem.
> P.S.: Pro odstreleni toho programu musite ukoncit Delphi (normalnim zpusobem)

To uz zacina vypadat jako magie :-)
V mem pripade to bylo opravdu antivirem a i kdyz se normalne ukoncily
Delphi, program zustal viset. Aby sly alespon ukoncit Delphi, musel
jsem pouzit Ctrl+F2, pak si myslely, ze program uz odstrelily, i kdyz
ten byl v Task Manageru videt nadale.

Nicmene doma se mi vcera "povedlo" dohnat Delphi 6 k podobnemu
chovani, ale jinym zpusobem :) Zaradil jsem do sveho projektu do USES
jednotku GR32 (od Graphics32). Postupnym laborovanim se ukazalo, ze
pokud prelozim projekt s balicky a zaroven mam v uses GR32, vytuhnou
Delphi i aplikace. Samotna aplikace bez Delphi ale bezi normalne a
pokud to prelozim bez balicku, je take vse v poradku.

Karel Rys

Modifikace PRINT dialogu

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 12.10.2006 09:52:52

Ahoj, nevite nekdo, jak muzu zmodifikovat klasicky formular ve Win na tisk. (kde se vybira tiskarna, stranky, atd.)

Notebook a externi klavesnice

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.10.2006 11:35:00

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
>A podporuje MJPEG? Pokud ano, pak ta kamera ma URL kde si otevres stream
> a leze ti tam jeden JPEG za druhym. Da se na to vygooglit komponenta
> (hledej MJPEG a Delphi).
>
> TR

kamera podporuje tyto formaty a protokoly:

Podporovane formaty:
Video: MPEG-4
Audio: ADPCM

Podporovane protokoly:
TCP/IP, HTTP, SMTP, FTP, Telnet, NTP, DNS, DHCP, UPnP, DDNS, PPOE

Takze musim stale hledat neco k tomu ActiveX :-(

CSViewer

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 12.10.2006 12:45:06

Ing. Antonin Spurny wrote:
> [...]
> tim pracovat?
> (Hledam uz od vcerejska na Google, ale nebyl jsem uspesny)

Synapse - Proxy

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 13.10.2006 10:08:47

Dobry den,
dotaz je nejspise primo na Lukase a mozna bude podnetem i pro doplneni
dokumentace :-) .
Proxy host z synamisc (TProxySettings) se udava nazvem, nebo IP
adresou? Na Torry.net jsem nasel:
NTLM Authentication Messages v.1.0
FWS 8 k 30 Oct 2002
By Diego Ariel Degese. NTLM Class Authentication. This class is very
simple, it has 3 Methods: GetMessage1, GetMessage2 and GetMessage3.

* GetMessage1 has the first message with the host and domain name
* GetMessage2 return a TNTLM_Message2 with Nonce string
* GetMessage3 is the last message with Host, Domain, User, LM_Hash
and NT_Hash.
Fully functional
Source: Included
Download: KLX1 KLX2 KLX3

Bohuzel jen pro Kylix, jak je videt z downloadu, Lukasi, nemas nejake
zkusenosti s propojenim Synapse, s necim takovymto externim (jasne, ze
by se to muselo upravit, ale zdrojaky tam jsou), pripadne znas nejaky
workaround, jak zakomunikovat pres proxy, na kterou se autentifikujes
pomoci NTLM? A mas i nejaku workaround na kerberose, protoze jsou nejen
Windowsove proxyny, ale spise natrefis na neco na Unixu, zejmena ve
velkych korporacich.
Dekuji
MO
--

- --

[...]

Compact Framework

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2006 11:08:51

Zdravim,

koukal jsem ze v BDS2005 lze tvorit aplikace pro .NET Compact
Framework. Viz

http://bdntv.borland.com/bds/2006/CFinBDS2006.html

Lze to i v TurboDelphi? V pripadne cem jinem - chci pomerne jednouchou
aplikaci (par tlacitek + odesilani par bajtiku pres sit) a zrovna v
kapse nemam kacky na MS VS2005.

TR

Mediaplayer a video

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 16.10.2006 07:54:15

Dobry den, chci se zeptat na toto:
Pouzivam komponentu TMediaPlayer a pomoci ni prehravam video. Video
se zobrazuje na panelu (TPanel). Jak mam prizpusobit velikost videa
velikosti panelu? Zobrazuje se mi pouze leva horni cast snimku. Jde to
vubec? Pokud ne, je nejake jine reseni?

Dekuji
Ing. Michal Kos

Zatizeni CPU

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 16.10.2006 07:28:13

Vaclav Halik napsal(a):
> Ono to asi nebude tak jednoduche. Jak zjistis kolik ti zere
> vicevlaknova aplikace na PC s dvema Dual Core procesory ?

To mas pravdu, na vice procesorech by soucet mohl byt
i vyssi nez 100%, tam by to jeste chtelo podelit poctem
procesoru z funkce GetSystemInfo. Predpokladam ze i
Dual Core vraci v SystemInfo.dwNumberOfProcessors>1.

Daniel

Graf (Chart) a vice os y

[*] Petr Holomecek <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 15.10.2006 21:15:24

Dobry den,

Chtel jsem se zeptat, zdali mate zkusenost, jak udelat graf ve kterem je
mozne nadefinovat vice os y.

Dekuji za radu,

Petr Holomecek

Cestina a posilani emailu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.10.2006 20:33:21

> Pouzivam komponentu smtpsend, funkci SendTo, od L. Gebauera
>
> Posilam obsah memo nebo listboxu a v prijate zprave jsou ceske znaky
> zobrazeny spatne, zejmena s z (s hackem)

Tato funkce je urcena jen na posilani mailu se sedmibitovym kodovanim.

Pokud chces posilat maily s cestinou (ci prilohy, atd.), vygeneruj si
text maily pomoci TMimeMess, a vysledek pak odesli pomoci SendToRaw
funkce.

Cestina a posilani emailu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 15.10.2006 19:35:16

Jan Kovar wrote:
> [...]
> zobrazeny spatne, zejmena s z (s hackem)
>
> Nastaveni charset memo nebo listboxu nepomuze. Co udelat, aby zprava

Mas spravne prekodovany text do kodovani mailu nebo v mailu nastavene
kodovani v jakem to je?

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Zatizeni CPU

[*] delphi(zv)media3(tec)cz - 15.10.2006 19:27:15

diky za reakce. upresnim tedy dotaz. v podstate mi staci merit cekove
zatizeni procesoru tak jak to dela spravce uloh ve windows. nepotrebuji znat
zatez kazdeho jadra v dual core procesorech. potrebuju pouze vedet na kolik
vsechny aplikace dohromady zatezuji vsechny jadra dohromady. je totiz
potreba osetrit stav, kdy je z jakehokoliv duvodu system zatizen na 100% pro
nasi aplikaci je to nepripustny stav.

pokud by to bylo mozne, tak jako takovy maly bonus by se mi libilo kdybych
mohl sledovat kolik kapacity CPU zere jakakoliv aplikace...tak jak to umi
prave spravce uloh. sem netusil ze je to takovy problem :-( , protoze se mi
zatim nikde nepodarilo vygooglit zadne kloudne reseni.

tak pokud by mel jeste nekdo nejaky navrh, tak nevahejte a poradte...diky.

Cestina a posilani emailu

[*] Jan Kovar <jkov2(zv)volny(tec)cz> - 15.10.2006 19:11:14

[...]

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 14.10.2006 18:33:19

Daniel Rott napsal(a):
> [...]
> schopen zatizeni CPU urcit.

Ono to asi nebude tak jednoduche. Jak zjistis kolik ti zere vicevlaknova

A co budes delat, az se zacne prodavat Quad Core ?

V puvodnim dotazu toto totiz neni vubec specifikovano.
Chce pisatel vedet kolik mu to zere na celem stroji, vlaknu,
nebo konkretnim procesoru ?

Ono by to chtelo vedet jak to pocita sam Windows.

Vaclav Halik

Zatizeni CPU

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2006 17:57:16

> [...]

A co funkce GetProcessTimes ? Pokud budu sledovat narust
KernelTime a UserTime za jednotku casu, tak bych mel byt

[*] delphi(zv)media3(tec)cz - 14.10.2006 17:07:13

Zdravim vsechny priznice Delphi a zaroven vznasim jeden dotaz, ktery setu objevil jiz vicekrat, ale zadna z odpovedi neuspokojila mou potrebu na 100%.

Pro nasi aplikaci potrebujeme spolehlivy meric zatizeni CPU. Do ted jsme pouzivali s uspechem http://www.aldyn.ru/products/cpu_usage/index.html ale tato idylka prestala fungovat s nastupujicimi novymi procesory.

Nemate nekdo typ na to jak spolehlive pod Windows XP (Home, Professional) merit prubezne aktualni zatizeni CPU? V idealnim pripade zatizeni CPU pro jednotlive aplikace....tak jak to dela spravce uloh ve Windows. Budu velice vdecny za jakykoliv typ.

Predem moc dekuji

Mediaplayer a video

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 16.10.2006 08:32:18

Zkus mrknout na property TMediaPlayer.DisplayRect, mozna by to mohlo byt
ono.

Jirka Matejka

> [...]
> se zobrazuje na panelu (TPanel). Jak mam prizpusobit velikost videa
> velikosti panelu? Zobrazuje se mi pouze leva horni cast snimku. Jde to

preruseni otevirani datasetu

[*] Trojanek Ondrej <ondrej.trojanek(zv)del(tec)cz> - 16.10.2006 09:24:21

dobry den,
mam aplikaci v delphi 7.0, vyuzivajici ADO komponent a pripojujici se k ms sql serveru. v aplikaci se ve vlakne otevira dataset, jehoz otevreni muze trvat delsi dobu, proto bych chtel poskytnout moznost ukonceni otevirani datasetu z hlavniho vlakna aplikace.

napadlo me reseni, ktere necha vlakno dobehnout na pozadi, pricemz hlavni aplikace se jiz bude venovat necemu jinemu. ale to se mi nezda zrovna spravne, protoze to zbytecne zabira systemove zdroje do te doby, nez se dataset otevre a dojde k ukonceni vlakna.

je nejaka moznost jak prerusit otevirani datasetu, pripadne jak takove preruseni nacitani resit?

Zavada aplikace s TPaintBox

[*] Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 16.10.2006 09:46:24

Mam aplikaci, kde pro graficke zobrazeni vysledku zpracovani je na hlavnim
formulari komponenta TPaintBox. V jine aplikaci pouzivam k podobnemu ucelu
Timage. Na jednom pocitaci po zamene CRT monitoru LCD monitorem od firmy
Acer a pravdepodobne po instalaci nejakych softwarovych ovladacu se do te
doby k plne spokojenosti provozovana aplikace stala nefunkcni. Nezobrazila
se ovladaci tlacitka v prave casti formulare a zmenily se proporce
formulare. Aplikace se presto spustila bez chybovych hlaseni. Pocitac byl
pozdeji nahrazen jinym, kde byl znovu nainstalovan operacni system, avsak
neinstalovaly se ovladace k LCD monitoru. Aplikace se opet stala plne
funkcni.
U nove instalace aplikace na notebook firmy Acer se vsak projevila stejna
zavada. Tentokrat mam notebook k dispozici a zjistuji priciny. Po
nainstalovani Delphi 6 prof a preneseni zdrojove verze na notebook se
necekane zmenily rozmery TPaintBox a polohy a rozmery tlacitek
(TSpeedButton) a dalsich komponent umistenych v prave casti formulare, a to
i v dobe navrhu! DFM soubor se upravil pri pouhem otevreni projektu v D6.
Polohy se zmenily tak, ze se tlacitka mela zobrazit mimo formular. Sirka i
vyska TPaintBox presahla rozmery formulare.
U aplikace s TImage se pri spusteni projevuje stejna zavada, tj. ovladaci
prvky v prave casti se nezobrazi, nedojde k chybovemu hlaseni. Zatim jsem
nezjistoval chovani v dobe navrhu. Jine aplikace, u kterych neni pouzito
vyjmenovanych grafickych komponent se chovaji standardnim zpusobem.
Setkal se nekdo s nebo slysel o teto zavade? Existuje nejaka jina cesta
zprovozneni aplikace krome programoveho nastaveni polohy a rozmeru komponent
pri spusteni programu?
Diky predem za kazdou reakci.
Jan Dvorak

Graf (Chart) a vice os y

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 16.10.2006 11:12:33

Vim o dvou osach y v TChart - napriklad takto:

pro serii 1 osa y vpravo
form1.series1.VertAxis:= aRightAxis; //prehodit na pravou osu Y
nebo vlevo
form1.series1.VertAxis:= aLeftAxis; //prehodit na pravou osu Y

> Chtel jsem se zeptat, zdali mate zkusenost, jak udelat graf ve kterem je
> mozne nadefinovat vice os y.

Zavada aplikace s TPaintBox

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 16.10.2006 11:48:36

Ahoj,
co takhle velikost pisma v nastaveni zobrazeni, to umi nekdy pekne pozlobit.

Vaclav Sazima

Jan Dvorak napsal(a):
> [...]
> pozdeji nahrazen jinym, kde byl znovu nainstalovan operacni system, avsak
> neinstalovaly se ovladace k LCD monitoru. Aplikace se opet stala plne

[*] Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 16.10.2006 12:10:38

Velikost pisma jsem samozrejme proveroval; je nastavena na Normalni. Pak
jsou velka pismena a exrta velka.
Jan Dvorak

> Ahoj,
> co takhle velikost pisma v nastaveni zobrazeni, to umi nekdy
> pekne pozlobit.
>
> Vaclav Sazima

> zpracovani je na hlavnim
> podobnemu ucelu
> monitorem od firmy

delka filmu na DVD

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 17.10.2006 12:38:30

zdravim

nevite nekdo jak zjistit delku (pripadne i informace o nich - rozliseni,
frame, ...) jednotlivych filmu na dvd, hral sem si s DSPack ale nedospel sem
k rozumnemu vysledku bud to blokovala nemoznost preskocit na dany titul
(neslo preskocit takovej ten pokec o tom jak je spatne kopirovat dvd) nebo
kdyz sem skousel nacitat dejky jednotlivych vobu tak u nekterejch mi to
vraci mulovou delku (ani powerdvd si stim nevi rady zorbrazuje ten cas nejak
promenlive)

Zatizeni CPU

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2006 12:26:29

From: "Radek Cervinka" <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz>

> [...]
> atd.
> Moje reseni je zase efektivnejsi (akce se dela az je treba) a v lokalni

Ahoj,
Primo z aplikace na klientovi bych sluzbu na serveru neovladal, kvuli
nastaveni prav.
Proc dalsi sluzba na serveru, vzdyt ta "hlavni" by mohla nastavovat priznak
v databazi o tom zda je spustena. Z databaze by se dalo pres SP spustet a
zastavovat sluzba (Firebird - UDF, MSSQL treba pres master..xp_cmdshell nebo
na to je mozna extra SP) a bylo by.
Sluzba by pri startu nastavila priznak v tabulce ze bezi, pri zastaveni by
ho smazla. Vse by fubgovalo v ramci stavajici komunikace klienta s databazi.

Ludek

Zobrazeni sluzby v aplikaci

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 24.10.2006 14:50:12

No jeste jsem zkousel to ovladat primo pres UDF.
Tudiz klient jednou za cas spusti udf funkci ZjsitiStavSluzby, ale bohuzel
jsem narazil na problem, kdy to za nejakou dobu shodi Firebird server. V
logu se objevi terminated abnormaly . Coz je celkem nezadousi stav.

Shodi to nasledujici kod. Ne hned, ale proste za nejakou dobu. Pokud vemu
ten samy kod a dam ho do timeru primo v nejake aplikaci tak to bezproblemu
muze bezet dlouho a i soucasne, ale v UDF to dela binec.

function ServiceGetStatus(
sMachine,
sService : string ) : DWord;
// service control
// manager handle
schm,
//
// service handle
schs : SC_Handle;
//
// service status
ss : TServiceStatus;
//
// current service status
dwStat : DWord;
begin
// dwStat := -1;

// connect to the service
// control manager
if schm=0 then begin
schm := OpenSCManager(
nil,
Nil,
SC_MANAGER_CONNECT);
end;

// if successful...
if(schm > 0)then
begin
// open a handle to
// the specified service
schs := OpenService(
schm,
PChar(sService),
// we want to
// query service status
SERVICE_QUERY_STATUS);

// if successful...
if(schs > 0)then
begin
// retrieve the current status
// of the specified service
if(QueryServiceStatus(
schs,
ss))then
begin
dwStat := ss.dwCurrentState;
end;

// close service handle
CloseServiceHandle(schs);
end;

// close service control
// manager handle
CloseServiceHandle(schm);
end;

Result := dwStat;

> [...]
> Sluzba by pri startu nastavila priznak v tabulce ze bezi, pri zastaveni by
> ho smazla. Vse by fubgovalo v ramci stavajici komunikace klienta s

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 24.10.2006 15:08:14

> [...]
> to bezproblemu
> muze bezet dlouho a i soucasne, ale v UDF to dela binec.

funkci s touto hlavickou NELZE volat z FB.
Jednak je vyzadovano volani cdecl, dale delphi string je ponekud
nekompatibilni s CHAR(neco) ci VARCHAR(neco).
U psani UDF je treba si uvedomit, ze UDF je spustena jako kod FB serveru
a tudiz muze menit jeho pamet (a tim jej zhodit).

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: +420 724 207 851
icq:199 118 333
e-mail:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz
http://www.elektlabs(tec)cz

> function ServiceGetStatus(
> sMachine,
> sService : string ) : DWord;

FB - Obnova database do vice souboru

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 24.10.2006 14:44:11

Snad jen to, ze velikost se pri obnove se uvadi ve strankach. Jeste mam
zjisteno, ze celkova velikost souboru s databazi je vypoctena jako
soucin poctu stranek * velikost stranky + konstanta 8192 bytu. Takze
pozor na tu konstantu.

Jaroslav Uher napsal(a):
> ceka mne rozdeleni FDB do vice souboru. Data se "mnozi jako kralici"
>
> Chci se zeptat na pripadna uskali s takovym krokem, cemu se vyhnout.

Vzdalena komunikace - chyba

[*] MUDr. Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 24.10.2006 15:50:18

dobry den...

Udelal sem komunikaci dvou aplikaci pomoci SocketServer/Klient (ala
demos/internet/chat)

Na servrove aplikaci v modu listening mi vyskakuji tyto hlasky:

Windows Socket Error Stavajici pripojeni bylo vynucene ukonceno
vzdalenym hostitelem (10054), on API send
Asynchronous Socket Error (10053)

Zadny vzdaleny hostitel v te dobe neexistuje. Vim to i z logu firewallu.

Nez to sproste osetrim at se to nezobrazuje, nebot dalsi komunikace je
nadale mozna, chci se zeptat proc tyto chyby nastanou?

valik

Vzdalena komunikace - chyba

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.10.2006 16:16:20

On Tuesday, October 24, 2006 3:50 PM ,
MUDr. Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> wrote:

> [...]
> je
> nadale mozna, chci se zeptat proc tyto chyby nastanou?

proc se vola send() funkce pokud je socket v Listen stavu?

D> Toman

Vzdalena komunikace - chyba

[*] MUDr. Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 24.10.2006 21:44:46

>Odpovida klientovi ... aha. Asi teda budu logovat co prijal/odeslal

> pokud socket je v Listen stavu (mam na mysli stav socketu v systemu
> (tj po volani listen() )- ne nejakou promennou v programu) nema a
> nemuze nic posilat.. Viz netstat, tcpview atd
>
> D. Toman

Pokud posila , tak to posila v OnRead, tedy neni Listen, ale Connected.
Pokud se pripojim, jede vse OK. ty chyby se mi tam objevuji bez me
komunikace. Mozna nejaky utok z netu, ale ja si pro dalsi komunikaci
vyzaduiji overeni podle nejakeho klice.

icq 54152896, nebo skype valentapat

Vzdalena komunikace - chyba

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.10.2006 17:38:27

On Tuesday, October 24, 2006 5:12 PM ,
MUDr. Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> wrote:> Odpovida klientovi ... aha. Asi teda budu logovat co prijal/odeslal

pokud socket je v Listen stavu (mam na mysli stav socketu v systemu
(tj po volani listen() )- ne nejakou promennou v programu) nema a
nemuze nic posilat.. Viz netstat, tcpview atd

D. Toman

predani promenne v destruktoru

[*] Votava <mail(zv)votavasw(tec)com> - 24.10.2006 17:28:26

dobry den,
chtel bych predat hodnotu pri zavreni formu, napsal jsem si tedy novy
destruktor, ve kterem plnim stringList,
destructor TfrmFaktura.freeSeznam(var strCislo:TStringList);
begin
strCislo.add(queryFaktura.fieldByName('cislodokl').text);
inherited destroy;
end;

pri volani z jineho formulare, ovsem dojde k vyjimce
strFaktura:=TStringList.Create;
frmFaktura.freeSeznam(strFaktura);

lze takto vubec predat promennou?

s pozdravem Votava, D5Pro WXP

Vzdalena komunikace - chyba

[*] MUDr. Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 24.10.2006 17:12:24

Dalibor Toman napsal(a):

Odpovida klientovi ... aha. Asi teda budu logovat co prijal/odeslal

Lomitko v MaskEdit

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2006 07:57:33

Zdravim,
nevite nekdo, jak do TMaskEdit dat lomitko? Kdyz ho tam dam, tak se mi tam
vlozi tecka. Zkousel jsem dve lomitka, ale nic.

predani promenne v destruktoru

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.10.2006 08:07:34

> [...]
> inherited destroy;
> end;
>
> pri volani z jineho formulare, ovsem dojde k vyjimce

Zda se mi to OK, takze bude potreba napsat, co to je za vyjimku? Snad jen
poznamka, ze objekty jako TStringList neni potreba predavat jako var
parametr, protoze promenna typu TStringList je stejne fakticky pointer.

Takze me napada nasledujici:

1) Je v OnDestroy jeste vubec queryFaktura otevrene? Nestalo by za to
testovat jeji otevrenost? Prece jenom se destruktor muze vyvolat i za
situace, kdy se query jeste vubec nemela prilezitost otevrit.

2) Je destruktor spravne deklarovany - override a mozna overload - ted
nevim, pisu z hlavy.

David Lebeda

Lomitko v MaskEdit

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 25.10.2006 08:57:38

Petr Berek wrote / napisal(a):
> Zdravim,
> nevite nekdo, jak do TMaskEdit dat lomitko? Kdyz ho tam dam, tak se mi tam
> vlozi tecka. Zkousel jsem dve lomitka, ale nic.
*Klikni pravym tlacidlom mysi na ten MaskEdit,
*a vyber Input Mask Editor a skus si tu masku predefinovat.

Ivan Dulgerov CEI SAZP Delphi programator

Tajovskeho 28
97590 Banska Bystrica
tel: 048 4374144
ICQ : 190698607
mail : ivan.dulgerov(zv)sazp.sk

OT: Nabidka prace

SW firma ComInn s.r.o. Zlin hleda PROGRAMATORA aplikaci pro PDA. Prace na HPP nebo externi spoluprace. Kontaktujte na mailto:satkova(zv)cominn(tec)cz nebo na telefonu 577 925 145, NE do konference.

Vzdalena komunikace - chyba

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.10.2006 11:57:52

On Tuesday, October 24, 2006 9:44 PM ,

ano doporucuji logovat informace o pripojenich - pokud server
akceptuje spojeni okamzite vymamit IP vzdalene strany a zalogovat.
Je pravdepodobne, ze ten problem je zpusoben nejakym port scannerem
(pokud je serer pripojen k Internetu). Ten bud navaze TCP spojeni a
hned jej zrusi (coz vypada na tenhle pripad) a nebo pouzije nejakou
vice skrytou techniku.

D. Toman

detekcia verzie fb

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 25.10.2006 12:17:53

da sa nejako zistit verzia fb nad ktorou bezim?
pozeram to v registroch ale vidim ze to nie je jednotne u vsetkych verzii
dokonca sa zaznam v registroch lisi podla toho ci sa instalacia
robi batom zo zipu alebo z fb*.exe
potrebujem hlavne vediet ci robim nad 1.0 -kou

Vzdalena komunikace - chyba

[*] MUDr. Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 25.10.2006 12:29:54

> [...]
> (pokud je serer pripojen k Internetu). Ten bud navaze TCP spojeni a
> hned jej zrusi (coz vypada na tenhle pripad) a nebo pouzije nejakou

Ano, prave sem ho chytil ve spojeni s nejakym yahoo.com. Takze pokud
neodpovi do nejake doby spravnym kodem, odpojim jej. Jeste otazka. Je to
tedy nejak jinak nebezpecne na rafinovanejsi vnik do PC? Firewall nechci
blokovat, nebot se i ja sam prihlasuji pokazde odjinud.

detekcia verzie fb

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2006 12:33:55

Ahoj,

Hlas napsal(a):
> da sa nejako zistit verzia fb nad ktorou bezim?

ano. Napriklad takto (muj test na pritomnost verze 1.5+):

ibsp:=TIBServerProperties.Create(Self);
try
ibsp.ServerName:='';
ibsp.LoginPrompt:=False;
ibsp.Params.Add('user_name=sysdba');
ibsp.Params.Add('password=masterkey');
ibsp.Options:= [Version];
try
ibsp.Active:=True;
serverbezi:=ibsp.Active;
except
serverbezi:=False;
end;
if serverbezi then
begin
ibsp.FetchVersionInfo;
verser:=ibsp.VersionInfo.ServerVersion;
w:=verser; // WI-V1.5.2.4731 Firebird 1.5
i:=Pos('FIREBIRD', AnsiUpperCase(w));
j:=Length(w);
if j>0 then w:=Copy(w, i+9, 3); // to by melo byt minimalne "1.5"
j:=Length(w);

oldserver:=(w='')or(not((w[1]>'1')or(w[1]='1')and(j>2)and(w[3]>='5')));
oldserver:=False;
finally
if ibsp.Active then ibsp.Active:=False;
ibsp.Free;

Instalace Turbo Delphi Explorer

[*] Ludek <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 25.10.2006 14:40:04

Ahoj,

chtel jsem si zkusit nainstalovat Turbo Delphi Explorer. Bohuzel instalace
zhavarovala na tom, ze vyzaduje .NET 1.1. To nejde samozrejme
nainstalovat, protoze mam nainstalovany .NET 2.0. Nevite, co s tim delat?

Ludek

Filtr diakritiky

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2006 15:10:07

Zdravim,
delam textovy editor a chtel bych udelat filtr diakritiky. Lze to nejak
jednoduse udelat, abych nemusel vypisovat vsechny ceske znaky a davat to do
podminky, nebo case?

Lomitko v MaskEdit

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2006 15:08:07

Tak tohle jsem zkousel a v poli Input Mask to lomitko vidim, ale vzdycky se
tam pak zobrazi tecka.
Petr

*Klikni pravym tlacidlom mysi na ten MaskEdit,
> *a vyber Input Mask Editor a skus si tu masku predefinovat.

Instalace Turbo Delphi Explorer

To by, ale nemel byt problem.
..Net Framework muze byt na pocitaci ve vice verzich a nija se neovlivnuje
(teda MS to tvrdi).
Urcite je mam nainstalovane taky oba (pro D2005 a VS2005).

Pavel

--
Betway.com - Sazeni po internetu s nejlepsimi kurzy a s bonusem az
do vyse 1.000,- Kc. http://im.impact.as/sign/betway/

Vzdalena komunikace - chyba

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.10.2006 16:04:11

On Wednesday, October 25, 2006 12:29 PM ,
MUDr. Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> wrote:> Ano, prave sem ho chytil ve spojeni s nejakym yahoo.com. Takze pokud
> [...]
> to tedy nejak jinak nebezpecne na rafinovanejsi vnik do PC? Firewall
> nechci blokovat, nebot se i ja sam prihlasuji pokazde odjinud.

Pokud Tvoje aplikace neobsahuje nejaky dobre znamy serverovy kod (tj
nepouziva nejake hotove reseni), ktery obsahuje znamou buffer overflow
chybu tak se nic nestane. Scan samozrejme muze vycer[at systemove
prostredky (sockety atd).

Tvoje aplikace by samozrejme mela pocitat s krizovymi stavy -
napriklad telnet based aplikace (ASCI radky zakoncene LF/CRLF) by
nemela akceptovat radky delsi nez xxx bytu, aby poslanim 100M stringa
neskacela PC na vycerpani pameti. Nemelo by se stat, ze pri cteni do
nejakeho pevneho/predalokovaneho bufferu se pri prijmu vetsiho poctu
znaku zapise za buffer atd.

Ochrana nejakym ID cislem na zacatku komunikace muze byt dostatecna -
pokud Tvoje aplikace nebude rozsirena natolik aby spamerum stalo za to
se ji zabyvat

Filtr diakritiky

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 25.10.2006 23:24:44

Petr Berek wrote:
> [...]
> jednoduse udelat, abych nemusel vypisovat vsechny ceske znaky a davat to do

V Synapsi je konverzni tabulka pro Win1250.

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Vzdalena komunikace - chyba

[*] MUDr. Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 26.10.2006 08:03:26

> [...]
>
> Ochrana nejakym ID cislem na zacatku komunikace muze byt dostatecna -
> pokud Tvoje aplikace nebude rozsirena natolik aby spamerum stalo za to

No pokud akceptuji spojeni, odeslu string "password". V prvnim prijatem
stringu musi byt spravne heslo, pokud neni, odeslu "Failed" a chci
ukoncit spojeni. Jenze Active false nefunguje, okamzite se to spoji
znovu. Pouziti Disconect(Integer) jsem z helpu nepochopil.

delsi string od spamera samozrejme prijit muze, z moji klientske
aplikace ne. Tak tady to mam osetrit jak ? Ty helpy k socketum jsou
velmi slabe. Dekuji za pomoc.

valik, ICQ 54152896, Skype valentapat

Vzdalena komunikace - chyba

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.10.2006 10:41:41

DD,

> [...]
> a chci ukoncit spojeni.

>Jenze Active false nefunguje, okamzite se to
> spoji znovu. Pouziti Disconect(Integer) jsem z helpu nepochopil.

netusim o cem je rec. Zrejme nejake funkce z tech socketovych
knihoven, co pouzivas.

> delsi string od spamera samozrejme prijit muze, z moji klientske
> aplikace ne. Tak tady to mam osetrit jak ?

jak jsem uz psal - proste zavest nejake maximalni limity pokud se cte
ze socketu informace stylem cti a ukladej dokud nenajdu koncovy znak
(#0, CRLF, atd).

>Ty helpy k socketum jsou
> velmi slabe. Dekuji za pomoc.

Informace primo k WinSock API jsou docela dobre (i kdyz par nejasnosti
by mohl Microsoft lepe popsat). Bezna blokovana komunikace primo
pomoci WinSock API je jednoducha - po prekonani prvni
znalostni/mentalni bariery. Navic je clovek donucen pochopit aslepon
trochu jak to funguje a vi co cekat a kde hledat chyby (a moznost je
opravit)

Zdravi
Dalibor Toman

OT: Poptavka po praci

[*] Petr Prochazka <petr..prochazka(zv)seznam(tec)cz> - 26.10.2006 10:53:42

Hledam brigadu na pozici programatora. Nejlepe Brno, nebo Uh. Hradiste. Jsem studentem 3. rocniku VUT FSI v Brne.

Nabizim:
Znalost vyvojoveho prostredi Delphi, jazyka object pascal.
Znalost visual basicu s vyuzitim microsoft office.
Znalost php a MySQL.
Schopnost se ucit nove technologie a programovaci jazyky.
Moznost prace na zivnostensky list.

Kdybyste nekdo o necem vedeli, napiste na prochazka(zv)mfproduction(tec)cz
Predem dekuji Petr Prochazka

Pristup na nemodalni okno po zobrazeni modalniho

[*] Petr Hlozek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 26.10.2006 12:09:48

Dobry den,

mam aplikaci, ve ktere zobrazim pomoci Show okno, kde se zobrazuji ruzne
informace (o zobrazovani a zpracovani se stara thread). Uzivatel si v
aplikaci otevre jine okno, ktere uz je ale modalni. Tim se mu zablokuje
pristup na to okno zobrazene pomoci Show. Dalo by se nejak udelat aby
okno, zobrazene pomoci show, bylo pristupne i po zobrazeni jineho okna
pomoci showmodal? Slo by take udelat aby bylo to okno pristupne v
hlavnim panelu?

Dekuji za pripadne rady.

email : petr_h(zv)mrp(tec)cz
work : www.mrp(tec)cz
home : www.ok2cqr.com
ICQ : 165536992
AOL : PetrHH
Skype : PetrHH

Vzdalena komunikace - chyba

[*] MUDr. Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 26.10.2006 12:19:49

> netusim o cem je rec. Zrejme nejake funkce z tech socketovych
> knihoven, co pouzivas.

procedure TForm1.SendText(S:String);
begin
if IsServer then
ServerSocket.Socket.Connections[0].SendText(S+';');
end;

procedure TForm1.ServerSocketAccept(Sender: TObject;
Socket: TCustomWinSocket);
begin
IsServer := True;
Status.Caption:= 'Connected From: ' + Socket.RemoteAddress;
SendText('Password:');
end;

procedure TForm1.ServerSocketClientRead(Sender: TObject;
Socket: TCustomWinSocket);
var Sok: String;
begin
Sok:=Socket.ReceiveText; // i kdyz prijde vice stringu, seradi se
dohromady. ReceiveText vraci string, takze delka by mela byt
osetrena "od vyroby"
if Sok = '*********' then begin // tady ocekavam
spravne heslo
SendText('O.K.');
end else begin
heslo:='';
SendText('Failed');
ServerSocket.Active := false; /// tady to chci killnout, ale
to nefunguje.

Pristup na nemodalni okno po zobrazeni modalniho

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 26.10.2006 12:21:49

TrvalePristupneOkno.Parent:=nil ?

Vzdalena komunikace - chyba

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.10.2006 13:11:54

From: "MUDr. Patrik Valenta" <valentapat(zv)volny(tec)cz>

> [...]
> tedy nejak jinak nebezpecne na rafinovanejsi vnik do PC? Firewall nechci
> blokovat, nebot se i ja sam prihlasuji pokazde odjinud.

Heslo se da odposlechnout, takze je vhodne pouzit nejake lespi prihlaseni.
Napriklad takhle.

1)Pri prvnim navazani spojeni odesle server kazdemu nejaky nahodny retezec
konstantni delky (salt) treba Guid nebo MD5(DateTimeToString(now)+'nejaky
tajny text'), tento text si server pro danou vzdalenou IP adresu ulozi

2)Klient vezme tenhle retezec, prida k nemu heslo a z vysledku udela HASH
(treba opet MD5) a odesle ho na server (pokud je hesel vice prenasi se jeste
jmeno v otevrenem tvaru)

3)Sever se podiva na stav komunikace s danou adresou, tam ma ten odeslany
salt a udela s nim totez co klient (prida prislusne heslo a udela z nej
HASH) a porovna ho s tim co dostal od klienta, pokud to souhlasi poznamena
si, ze spojeni sdanou adresou je OK nebo spojeni ukonci

4) Jeste je dobre nejak casove omezit jednotlivou session nebo se
prihlasovat pro kazdy datovy blok.

Ludek

Lokalizace - preklad hlavniho okna

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 26.10.2006 17:10:12

Ahoj,

za popsanych podminek opravdu nevim, jak z toho ven. VCL u komponent typu
ActionList (tedy s vnorenymi komponentami) neumi shodit a znovu natahnout z
DFM celou strukturu za behu programu. Nevim, zda je to chyba nebo vlastnost,
ale nezbyde ti, nez se s tim smirit.

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 26.10.2006 18:58:21

Quoting Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de>:

> Je mozne, ze mas tie resource DLL "out of sync" s .exe?
> Po prvom skompilovani mi to tiez zobrazilo nespravne texty v tom dialogu pri
> zatvarani.
> Ak si spravne spominam, je potrebne spustit Project\Languages\Update
> Localized projects a potom Project\Build All pre hlavny projekt aj vsetky
> resource DLL.

Nedokazu to poznat. A protoze mam jen Delphi 5 Pro, nemam tam prikaz
Project/Languages. Kazdopadne zkusim pouzit jejich postup, protoze
evidentne se jim aktualizuje i MainForm.

Diky, Karel Rys

Lokalizace - preklad hlavniho okna

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.10.2006 18:12:17

> [...]

Ak si spravne spominam, je potrebne spustit Project\Languages\Update
Localized projects a potom Project\Build All pre hlavny projekt aj vsetky
Potom mi to demo funguje uz spravne.

Lokalizace - preklad hlavniho okna

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 26.10.2006 17:36:15

> Ale umi. Vid demo RichEdit a hlavne reinit.pas.

No jo, to jsem zkousel, ale bud jsem neco duleziteho nepostrehl, nebo
funguje spatne. Sice se podari prepnout jazyk, ale :)

[...]

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.10.2006 17:24:14

> [...]
> programu.

Ale umi. Vid demo RichEdit a hlavne reinit.pas.

Pristup na nemodalni okno po zobrazeni modalniho

[*] Petr Hlozek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 27.10.2006 08:47:27

Toto mi bohuzel nefunguje ... .>> -----Original Message-----

--
email : petr_h(zv)mrp(tec)cz
work : www.mrp(tec)cz

Pristup na nemodalni okno po zobrazeni modalniho

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 27.10.2006 09:43:32

Petr Hlozek wrote / napisal(a):

> Toto mi bohuzel nefunguje ... .
*A nemozes miesto modalneho okna pouzit FormStyle := fsStayOnTop

Ivan Dulgerov CEI SAZP Programator

[...]

[*] Petr Hlozek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 27.10.2006 09:53:33

Ivan Dulgerov napsal(a):
> *A nemozes miesto modalneho okna pouzit FormStyle := fsStayOnTop

Bohuzel to nejde. ShowModal je nutny (= nechce se mi to predelavat :-),
musel bych moc veci zmenit a predelat).

email : petr_h(zv)mrp(tec)cz
work : www.mrp(tec)cz
home : www.ok2cqr.com
ICQ : 165536992
AOL : PetrHH
Skype : PetrHH

Pristup na nemodalni okno po zobrazeni modalniho

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.10.2006 09:59:33

> *A nemozes miesto modalneho okna pouzit FormStyle := fsStayOnTop

Nevim, jestli to pomuze, ale pri zobrazeni modalniho okna jsou ostatni
okna zakazana. Nemohlo by pomoci jine nemodalni okno povolit pomoci
EnableWindows nebo neceho takoveho?

Je to jen tip, nevim, zda pouzitelny.

David Lebeda

Pristup na nemodalni okno po zobrazeni modalniho

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2006 10:17:35

Ahoj,

Petr Hlozek napsal(a):
> [...]
> pristup na to okno zobrazene pomoci Show. Dalo by se nejak udelat aby
> okno, zobrazene pomoci show, bylo pristupne i po zobrazeni jineho okna

Co takhle?:
okno1.hide; // skryt zobrazene nemodalni okno
okno2.ShowModal; // zobrazit modalni okno
okno1.show; // nyni jiz z modalne zobrazeneho okna

> Slo by take udelat aby bylo to okno pristupne v
> hlavnim panelu?

nevim.

Win32 API Interface Unit

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 27.10.2006 10:13:35

Dobry den
Existuje nekde na internetu ke stazeni :

Borland Delphi Run-time Library
Win32 API Interface Unit
Win32 Shell API Interface Unit
Copyright (c) > 1999, Microsoft Corporation

Tedy- potrebuji Windows.pas a SheelApi.pas s revizi od r 2000
nemam cas to s MSDN prepisovatt a potrebuji nutne funkce CreateProcessWithTokenW, CreateProcessWithLogonW ...
a komletni shellaopi .. v D2005 to je jen do r 1999 ...

Diky Petr Koukal.

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2006 13:39:52

> Jestli debugger nevidi promennou, kterou by videt mel, mohlo by moci
> doacne pro dobu ladeni vypnout optimalizaci Project - Options, zalozka
> Compiler.

Jo, tohle me napadlo, ale nepomaha to :-(
Petr

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2006 13:33:51

type
Teditor1 = class(TForm)
docasneSoubory:TStringList;
procedure Teditor1.FormCreate(Sender: TObject);
docasneSoubory:=TStringList.Create;
procedure Teditor1.ulozDoSpecSlozky(filename:string);
while(FileExists(slozka))do ulozDoSpecSlozky(vygenerujNazevSouboru);
docasneSoubory.Add(slozka); // tady na tom miste to vzdycky spadne. Pri
trasovani je docasneSoubory inaccesible value
RichEdit1.Lines.SaveToFile (slozka);
end;

Tu promennou pak nikde nerusim.
Petr

Win32 API Interface Unit

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 27.10.2006 13:13:49

From: <koukal(zv)petrkoukal(tec)cz>
> [...]
> CreateProcessWithTokenW, CreateProcessWithLogonW ...
> a komletni shellaopi .. v D2005 to je jen do r 1999 ...

A nebude to jinak. Borland tuto skutecnost zcela ignoruje. Budto si to musis
prepsat sam, nebo se podivej na http://delphi-jedi.org/ kde jsou aktualizace
nekterych souboru z PSDK: ftp://ftp.delphi-jedi.org/api/win32api.zip

Petr Vones

Problem s TStringList

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 27.10.2006 12:59:48

Tezko odpovedet - posli zdrojak, ktereho se to tyka tzn. kod, jak a kde
to inicializujes, kde to rusis a kde to spadne.

Petr Berek napsal(a):
> potrebuju si ukladat stringy, tak jsem si dal do vlastnosti objektu promenou
> TStringlist. Ale kdyz to ladim, tak mi to v jedne metode, kde s tim pracuju,
> vzdycky vyhodi vyjimku. Zkousel jsem to presunout z private do public, ale
> ani to nejde. Behem krokovani to vyhodi, ze se jedna o nepristupnou hodnotu.
> Promenou inicializuju hned ve Form.Create.

Problem s TStringList

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.10.2006 12:57:48

> [...]

Jestli debugger nevidi promennou, kterou by videt mel, mohlo by moci
doacne pro dobu ladeni vypnout optimalizaci Project - Options, zalozka

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2006 12:41:46

Zdravim,
[...]

OT: Sifrovane maily

potrebuji odesilat maily obsahujici citlive informace,
jako metoda byla zvolo vyuziti sifrovani zpravy vcetne
priloh pomoci certifikatu (PK).

Sifrovani musi byt provedeno tak aby si s tim poradil bezny
mailovy klient (Outlook[Expres], ...).

Staci mi pouze odesilani zprav.

Vzhledem k tomu, ze se jedna o "okrajovy" problem v
dost rozsahlem projektu, hledam nejake "jednoduche"
reseni (samozrejme i placene) nebo nekoho kdo by
o mel zajem o vytvoreni modulu pro odesilani
sifrovanych zprav.

Pripadne nabidky na spolupraci na soukromy mail:
lelicek(zv)volny(tec)cz

Diky Pavel

--
NAJDETE SI LEPSI PRACI!
http://im.impact.as/sign/jobilot/

Problem s TStringList

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.10.2006 13:53:53

> [...]
> docasneSoubory.Add(slozka); // tady na tom miste to vzdycky spadne. Pri
> trasovani je docasneSoubory inaccesible value RichEdit1.Lines.SaveToFile

ten stringlist bys ale rusit mel - v OnDestroy formu. Jinak - nevim,
jestli blbe koukam, ale zda se mi, ze v cyklu volas stale sebe sama -
neslitne to kvuli prilis hlubokemu zanoreni rekurze?

David Lebeda

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2006 14:23:56

> [...]
> jestli blbe koukam, ale zda se mi, ze v cyklu volas stale sebe sama -
> neslitne to kvuli prilis hlubokemu zanoreni rekurze?

Jo vim, mel bych to rusit v OnDestroy. Puvodne jsem to tak chtel udelat,
ale zatim jsem to tak nechal ... jeste presne nevim, jak to tam udelam.
Kvuli prilis hlubokemu zanoreni to urcite nespadne. S jistotou vim, ze ten
soubor neexistuje, takze to proste ten cyklus preskoci.
Na jistotu to spadne na tom docasneSoubory.Add();
Petr

Problem s TStringList

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 27.10.2006 14:35:58

No fuj !!!
Zdrojak je to teda priserny.

1. pokud nekde neco alokuju, tak to musim taky zrusit (s timto problemem
to ale asi nesouvisi)
2. Jaka vyjimka je generovana ??? EAccessViolation nebo neco jineho ?

Petr Berek napsal(a):
> [...]
> docasneSoubory.Add(slozka); // tady na tom miste to vzdycky spadne. Pri
> trasovani je docasneSoubory inaccesible value

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 27.10.2006 15:02:00

Ahoj,
jak ti vsichni radej, urcite v destroy zrus tu promennou, ale pricinou te
chyby by mohlo byt to, ze proceduru ulozDoSpecSlozky volas v okamziku, kdy
jeste neni vytvoreny ten list nebo dokonce nemas jeste vubec vytvoreny cely
objekt TEditor. Zkontroluj si poradi vytvareni formularu a jestli se na tu
proceduru neodvolavas treba z OnCreate folrmulare, ktery je vytvaren driv
nez Teditor.

Tonda

From: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>> type
> [...]
> docasneSoubory.Add(slozka); // tady na tom miste to vzdycky spadne. Pri
> trasovani je docasneSoubory inaccesible value

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2006 15:08:00

> 1. pokud nekde neco alokuju, tak to musim taky zrusit (s timto problemem
> to ale asi nesouvisi)

Vim, porad to mam na pameti, ze to pak musim v onDestroy zrusit.

2. Jaka vyjimka je generovana ??? EAccessViolation nebo neco jineho ?

Jo, tuhle vyjimku

Petr

Problem s TStringList

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 27.10.2006 15:08:00

> [...]
> spadne. Pri trasovani je docasneSoubory inaccesible value
> RichEdit1.Lines.SaveToFile (slozka); end;

co je "slozka" ?
jako parametr procedury predavas "filename"
a co dela "vygenerujnazevsouboru" ?

Problem s TStringList

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 27.10.2006 15:26:02

No fuj - osobne NIKDY pokud vytvarim tridu tak nepouzivam obsluhu
udalosti te tridy. Misto toho pouzivam override napr. konstruktoru,
destruktoru atd...

Kde je ten timer vytvaren ???

Petr Berek napsal(a):

> Vim, porad to mam na pameti, ze to pak musim v onDestroy zrusit.
>
> 2. Jaka vyjimka je generovana ??? EAccessViolation nebo neco jineho ?
>
> Jo, tuhle vyjimku
>
> Petr

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2006 15:22:02

> [...]
> proceduru neodvolavas treba z OnCreate folrmulare, ktery je vytvaren driv

Ja myslim, ze uz to vytvoreny byt musi, protoze proceduru ulozDoSpecSlozky
vola Timer. Takze se minutu divam na hlavni okno, child okno a najednou to
spadne.