Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2006 08:23:18

On 10/29/06, Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> wrote:

> Jestli je to MDI okno, tak je to spatne v obou pripdach !
> Nikdy nepouzivej odkaz na jmeno formulare (datamodulu)
> v jeho metodach, protoze se pak odkazujes (pres globalni
> promenou) na jednu konkretni instanci a pokud ta konkretni
> instance neexistuje, tak to nefunguje.

Jo, docvaklo mi to nekdy ve dve v noci, takze uz jsem to opravil. Diky
Petr

Ulozeni Form do BMP

[*] Pavel Zidek <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 29.10.2006 07:49:16

Zdravim,
potrebuji cast Formulare (Form1) ze souradnic X1,Y1,X2,Y2 ulozit do bitove mapy a nasledne i do souboru.

Problem s TStringList

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 29.10.2006 03:02:54

[...]

Tohle by snad melo byt dobre:
procedure Teditor1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
Timer1.Enabled:=not Timer1.Enabled;
ulozDoSpecSlozky(vygenerujNazevSouboru);
> [...]

> Timer1.Enabled:=not Timer1.Enabled;
> end;
>
> tak to bezproblemu funguje. Muzete mi prosim rict, proc?

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 28.10.2006 22:20:27

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 28.10.2006 20:16:18

A jak zjistujes referenci na ten Teditor form ?
Neni tam chyba ?
Zkus poslat ukazku celeho kodu.

> Teditor1 = class(TForm)
> { Public declarations }
> docasneSoubory:TStringList;
> procedure Teditor1.FormCreate(Sender: TObject);
> docasneSoubory:=TStringList.Create;
> ..
> procedure Teditor1.ulozDoSpecSlozky(filename:string);
> while(FileExists(slozka))do ulozDoSpecSlozky(vygenerujNazevSouboru);
> docasneSoubory.Add(slozka); // tady na tom miste to vzdycky
> spadne. Pri trasovani je docasneSoubory inaccesible value
> RichEdit1.Lines.SaveToFile (slozka); end;

> [...]

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 28.10.2006 19:50:16

Jeste me napadlo, prepsat tu deklaraci procedury takto:
procedure Teditor1.ulozDoSpecSlozky(filename:string; var
docasneS:TStringList; var RichEdit:TRichEdit);
predat ten StringList jako parametr. Ale ted vubec nechapu proc, ale
vysledek je opet stejny.
Petr

SW v Delphi a vypadavajici cestina

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 28.10.2006 18:10:08

Zdravim,
narazil jsem na zajimavy problem a zatim nevim co s tim.

Zatim jsem vypozoroval toto:

- Zrejme po nejake aktualizaci Windows XP od Microsoftu
(cca pred mesicem +/- tyden), se na stanicich, kde mame SW
psany v Delphi (BCB) zacalo objevovat zmrseni cestiny v
Menu a v Hintech.

- Jedna se o stanice, kde jsou ceska XP Prof. SP2, stanice
jsou v domene a na vsech je nainstalovano celkem minimum SW.
Vetsinou jen system, aktualizace, 1 az 3 aplikace psane v Delphi,
Firefox Salamander. Nekde je navic Office a par utilitek.

- Spolecne maji to, ze jsou v domene a na vsech je nejaka verze
...Net Frameworku 1.x, minimalne pak 2.x

- Pokud se problem objevi staci prepnout na klasicky vzhled
a pak zase na novy vzhled Windows (pripadne opakovat),
restartovat aplikaci a vsechno jede zas jak ma.

- Delaji to SW jak z D2006 tak ze starsich verzi.

Prosim tedy o radu co s tim, ci zda se s tim take nekdo
dalsi setkal.

S pozdravem Vaclav Halik

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 28.10.2006 13:53:49

Jak tady padaly ty navrhy, ze vytvarim to okno jeste pred vytvorenim
hlavniho okna, tak to nejde. To child okno, ve kterem mi to haze tu vyjimku
vytvarim az v onShow hlavniho okna. Zkousel jsem s tim oknem i pracovat ...
mam tam tlacitka, ktere nastavuji v RichEditu, ktere je na tom child okne
nastavuji ruzne vlastnosti pisma, lze tam psat a vsechno je v poradku. Jen v
teto metode nejde pristupovat k prvkum toho objektu.
Petr

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 28.10.2006 13:45:48

Musi tam byt nejaky jiny problem. Kdyz tam dam ListBox, tak to hodi stejnou
chybu. Zkusil jsem vytvorit i dynamicke pole stringu, ale vysledek stejny.
Optimalizaci jsem vypnul, upravil proceduru tak, aby v ni nebylo rekurzivni
volani, ale nic, porad stejne.
Petr

On 10/27/06, spurny(zv)kavlounky(tec)cz <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> wrote:

> hmmm...
> ja bych to vzdal a zkusil bych to vymyslet jinak :-)
> zkusil bych treba pro docasneSoubory pouzit items nejakeho TListBoxu,
> ktery das na plochu (muzes ho tam dat invisible aby se neplet...)
> zkusil bych z te metody se obracet na jine objekty, ktere mas na
> formulari aby jsi videl je-li k nim pristup...

Prevod jmen souboru a adresaru

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 28.10.2006 11:55:40

Ahoj,

nejprve bys mel zjistit, zda jsou nazvy ulozene v ascii, utf8 nebo unicode.
Dale, v jake codepage. Teprve pak muzes nacitat a konvertovat.

Jinak, string v Delphi je defaultne ascii, coz muze pusobit neprijemne
problemy pri konverzich. Zkus to nacitat do WideString - samozrejme vhodnou
funkci.

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 28.10.2006 11:37:38

Omlouvam se za spatnou diakritiku a preposilam znovu

Ahoj

jeste upresneni. Pro prohledavani adresaru pouzivam FindFirst a
FindNext. Parametry techto souboru mam ulozeny v TSearchRec. Kdyz se
pokusim nalezeny soubor prejmenovat pomoci RenameFile dostanu info, ze
soubor neexistuje. Ono i tady dojde k deformaci jmena a znak, ktery se v
nazvu zobrazuje jako horni index 2 (ve skutecnosti to je r s hackem) je
v promenne datoveho typu TSearchRec jako obycejna dvojka. Co mam pouzit
na prochazeni adresaru?

Ahoj a predem dekuji za jakoukoliv radu
Jirka

Prevod jmen souboru a adresaru

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 28.10.2006 11:31:38

Ahoj

je+AWE-t+ARs- up+AVk-esn+ARs-n+AO0-. Pro prohled+AOE-v+AOE-n+AO0- adres+AOEBWQFv- pou+AX4A7Q-v+AOE-m FindFirst a
FindNext. Parametry t+ARs-chto soubor+AW8- m+AOE-m ulo+AX4-eny v TSearchRec. Kdy+AX4- se
pokus+AO0-m nalezen+AP0- soubor p+AVk-ejmenovat pomoc+AO0- RenameFile dostanu info, +AX4-e
soubor neexistuje. Ono i tady dojde k deformaci jmena a znak, kter+AP0- se v
n+AOE-zvu zobrazuje jako horn+AO0- index 2 (ve skute+AQ0-nosti to je r s ha+AQ0-kem) je
v prom+ARs-nn+AOk- datov+AOk-ho typu TSearchRec jako oby+AQ0-ejn+AOE- dvojka. Co m+AOE-m pou+AX4A7Q-t
na proch+AOE-zen+AO0- adres+AOEBWQFv-?

Ahoj a p+AVk-edem d+ARs-kuji za jakoukoliv radu
Jirka

Prevod jmen souboru a adresaru

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 28.10.2006 10:57:35

[...]

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 27.10.2006 21:06:30

Petr Berek napsal(a):
> Je to stejny, at je ten timer na formulari, nebo ne.
> Petr

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2006 20:42:28

> [...]
> formular...

Je to stejny, at je ten timer na formulari, nebo ne.

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 27.10.2006 19:46:24

Petr Berek napsal(a):
> Tohle jsem pri trasovani sledoval. Pri vstupu do teto procedury je
> docasneSoubory inaccesible value. Kdekoliv jinde predtim na ne vidim.

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2006 19:28:22

On 10/27/06, spurny(zv)kavlounky(tec)cz <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> wrote:

> ahoj,
>
> znovu jsem si prohlizel tu proceduru a stale jsem nepochopil proc tam v
> ni volas sebe samu...
> mozna to spolu souvisi to volani procedury sebe sama a ta chyba...

Jo, tohle by mohlo byt resene i jinak, ted me to taky napadlo. Ale ona vola
jen sama sebe v pripade, ze ten soubor jiz existuje.

Vis v kolikatem vnoreni te procedury ti k te chybe dochazi?

Prave ze ono se to vubec nezanori. Na onTimer ten timer zastavim a pak
poprve volam tu proceduru. Vygenerovany soubor neexistuje, tak to ten while
preskoci.

Kolik polozek ten stringlist ma v okamziku nez to padne?

Nejsou v nem zadne polozky, je prazdny.

Nepouzivas ten stringlist jeste nekde jinde?.

Ne, je to jedine pouziti

Jaka je souvislost mezi promenou slozka a parametrem filename?

Slozka obsahuje celou cestu k souboru = C:\......
Filename je jen nazev souboru vygenerovany jinou funkci

Zkusil bych Brakpoint pred volanim sebe sama a zkontrolovat jestli tam je
> [...]

Tohle jsem pri trasovani sledoval. Pri vstupu do teto procedury je
docasneSoubory inaccesible value. Kdekoliv jinde predtim na ne vidim.

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 27.10.2006 18:50:19

Petr Berek napsal(a):

> Vzhledem k tomu, ze jsem si musel upravit konstruktor toho timeru, tak neni
> videt na formu. Vytvarim ho v onCreate formu. Trasoval jsem to a do Watch
> okna jsem si dal ten stringlist. Vsechno bylo v ok, cele okno se vytvorilo,
> porad jsem tam videl (), takze to bylo vytvoreno.
> Aplikace se spusti, po minute se vykona udalost onTimer. Tady to zacne
> vypisovat Inaccesible value.
> Petr

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2006 18:44:18

Tak jsem zkusil udelat metodu, ktera jen zapise retezec do StringListu. Ten
stringlist neni te v te metode vubec znamy. Jedna se o stejny objekt.
Zkousel jsem to zapsat i jako nazevobjektu.nazevstringlistu.add(hodnota);
ale na tomhle radku to vzdycky vyhodi access violation.
Petr

JCL: dcc32.exe not found

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 27.10.2006 17:02:10

Dobry den.

Pri instalaci JVCL320CompleteJCL197-Build2172 jsem narazil hned pri na
zacatku instalace JCL. Zvolim polozky pro instalaci a po startu instalace to
nahlasi tuto chybu: dcc32.exe not found

Toto je vypis Logu:

Borland Developer Studio 2006 Build 10.0.2288.42451
Added "D:\Install\Delphi\jcl\lib\d10;D:\Install\Delphi\jcl\source" to
library path.
Added
"D:\Install\Delphi\jcl\source\common;D:\Install\Delphi\jcl\source\windows;D:\Install\Delphi\jcl\source\vcl;D:\Install\Delphi\jcl\source\visclx;"
to library browsing path.
Added "D:\Install\Delphi\jcl\lib\d10\debug" to Debug DCU Path.
Making common library units for Borland Developer Studio 2006

Instalaci provadim na Turbo Delphi Profesional. Jak z toho ven?

Petr Fiser.

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2006 17:02:10

> co je "slozka" ?
> jako parametr procedury predavas "filename"
> a co dela "vygenerujnazevsouboru" ?

slozka je slozka v Documents and Settings. VygenerujNazevSouboru vraci nazev
souboru - 10 znaku s urcitou priponou. Jde o soubor, ktery se ma ulozit do
te slozky. To je vlastne ten parametr filename
Petr

problem pri startu IDE s projektem

[*] Mosny, Miroslav <miroslav.mosny(zv)hilti(tec)com> - 27.10.2006 17:30:12

Ahoj,

od urcite doby se mi objevil nasledujici problem:

Kdyz chci nastartovat IDE zaroven s projektem primo tim, ze otevru
nejaky DPR file, tak mi Windows nahlasi chybovou hlasku:

"Windows cannot open 'C:\.....\NECO.dpr' Make sure you typed the name
correctly, and then try again. To search for a file, click the Start
button, and the click Search."

Delphi IDE se mi pritom otevre jako prazdne a ten project pak muzu
normalne otevrit primo s IDE File->Open Project, a vse funkguje uplne
normalne.

Pred touto chybou se mi IDE otevrel zaroven s projektem.

Nevite nekdo, v cem je problem?

(D7-ent, WinXP SP2)

Problem s TStringList

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2006 17:00:09

> [...]

porad jsem tam videl (), takze to bylo vytvoreno.
Aplikace se spusti, po minute se vykona udalost onTimer. Tady to zacne

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.10.2006 09:39:28

Pavel Zidek wrote:
> Zdravim,
> potrebuji cast Formulare (Form1) ze souradnic X1,Y1,X2,Y2 ulozit do bitove mapy a nasledne i do souboru.
>
> Diky za pomoc
> Pavel ZIDEK

Mozna jde nejak primo formular, to nevim.

Ale nejjednodussi asi bude udelat si obrazek plochy a vyriznout z nej dany
obdelnik. Kod na tipnuti plochy je vsude mozne. A vyriznuti je trivialni.
Jediny problem je, ze to musi chvili operovat s velkou bitmapou.

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Problem s TStringList

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 29.10.2006 11:25:36

> [...]
> begin
> Timer1.Enabled:=not Timer1.Enabled;
> editor1.ulozDoSpecSlozky(editor1.vygenerujNazevSouboru);

V cem byl problem uz vis, tak snad jedine doplnim, ze namisto globalni
promenne, ktera nemusi byt inicializovana muzes pouzi referenci na aktualni
objekt, jehoz metoda se prave provadi:

self.ulozDoSpecSlozky(self.vygenerujNazevSouboru);

MB

Ulozeni Form do BMP

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 30.10.2006 07:11:06

> potrebuji cast Formulare (Form1) ze souradnic X1,Y1,X2,Y2 ulozit do bitove

podivej se na metodu formulare PaintTo

Lokalizator

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 29.10.2006 18:18:07

Ahoj,

pro ty, ktere zajima lokalizace. Rozhodl jsem se pro nedostatek casu venovat
se Lokalizatoru v dostatecne mire uvolnit ho do open source. Pokud bude
nekdo chtit prispet svym vyvojem do vylepseni jeho funkci, ma jedinecnou
prilezitost.

Nad verzi pro .NET bych stale rad drzel alespon patronat, zmeny pro verzi
pro Win32 mohu u sebe vystavovat, ovsem bez jakekoliv zaruky z me strany.

Jedine, co si zvolenou licenci vyminuji, je, ze nebudete Lokalizator
postaveny na zverejnenych zdrojacich dal prodavat pod svym jmenem.

http://www.localizator.com

Lokalizator

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 30.10.2006 08:57:14

Ahoj jelikoz jsem postaven pred problem lokalizace, rozhodl jsem se tvuj
Lokalizator vyzkouset, ale nedari se mi.
Pri otevreni Examplu v lokalizatoru mi to nahlasi tyto chyby:

Unable to load one or more of the requested types. Retrieve the
LoaderExceptions property for more information.
Resource reading failed: Example.Form2
Resource reading failed: Example.Properties.Resources
Resource reading failed: Example.Form1

Zkousim exe, resx, i dll a vysledek stejny.
Zkousel jsem i jiny projekt a vysledek stejny. Zkousel jsem jeste exampl
prekompilovat.

Nekde delam chybu a bohuzel nevim kde. Zkousel jsem projit help, ale na nic
jsem nenarazil.

Poradis?

Dekuji

D.> Ahoj,

> [...]
>
> Jedine, co si zvolenou licenci vyminuji, je, ze nebudete Lokalizator
> postaveny na zverejnenych zdrojacich dal prodavat pod svym jmenem.

Lokalizator

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 30.10.2006 09:11:16

Ahoj,

neni mi jasne, jakou verzi Lokalizatoru a na jaky program zkousis.
Lokalizator 6 je pro programy napsane v Delphi (pripadne C++) pro Win32,
Lokalizator .NET je pro programy napsane v .NET 2.

Lokalizator

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 30.10.2006 09:25:18

Ahoj,
zkousim Lokalizator Net a zkousim ho primo na examplu, ktery je k nemu
pribaleny.> Ahoj,

> neni mi jasne, jakou verzi Lokalizatoru a na jaky program zkousis.
> Lokalizator 6 je pro programy napsane v Delphi (pripadne C++) pro Win32,
> Lokalizator .NET je pro programy napsane v .NET 2.

Smazani spustene aplikace

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 30.10.2006 09:59:23

Zdravim,
uz to tady kdysi bylo, ale nikde jsem to nenasel. Jak smazat soubor bezici
aplikace? Vim, ze se to resilo pres bat soubor, ze aplikace spusti bat
soubor, zavre se a bat se muze sam smazat.
Muzete mi poradit, jak by mel vypadat ten bat?

Smazani spustene aplikace

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 30.10.2006 10:39:26

Petr Berek wrote / napisal(a):
> [...]
> soubor, zavre se a bat se muze sam smazat.
> Muzete mi poradit, jak by mel vypadat ten bat?
*Pohladaj na http://www.torry.ru
*komponentu SchUpdater, tam najdes
*"inspiraciu". ;-)

Ivan Dulgerov CEI SAZP Programator

Tajovskeho 28
97590 Banska Bystrica
tel: 048 4374144
ICQ : 190698607
mail : ivan.dulgerov(zv)sazp.sk

Lokalizator

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 30.10.2006 10:35:26

Ahoj,

opraveno. Omylem jsem ponechal v zipu LocPwd.dll. Je nutno ho smazat.

Chybova hlaska xxx.exe generoval chyby a bude syst

[*] Petr Nehez <dpn(zv)atlas(tec)cz> - 31.10.2006 08:17:08

Karel Rys wrote:
> V protokolu aplikaci je tohle:
> Aplikace vygenerovala aplikacni chybu. K chybe doslo dne 30. 10. 2006
> v 17:30:37,700 Vygenerovana vyjimka: c0000005 na adrese 1002C597
> (<nosymbols>)

C0000005 je AccessViolation, pravdepodobne tam mate chybu, ktera se
projevi pouze na nektere konfiguraci pocitace. V nasi aplikaci zas
dostavame podivne GDIErrors na velmi malem procentu pocitacu.

Petr

Drd+ - Prirucka pro hrace

[*] Chour Mat?j <submit-send-bounce(zv)altar(tec)cz> - 30.10.2006 19:03:41

Vec: Drd+ - Prirucka pro hrace
Remote address: 212.80.92.157:1450 user agent 'Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; cs; rv:1.8.0.7) Gecko/20060909 Firefox/1.5.0.7'
Krestni jmeno: Mat�j
Prijmeni: Chour
E-mail: chour.matej(zv)seznam(tec)cz
Ulice a cislo domu: Plant� 395
Mesto: Brand�s n/L
Postovni smerovaci cislo: 250 01
Telefonni cislo: 724337725
Text:

problem pri startu IDE s projektem

[*] Mirek Mrakota <mirek(zv)mrakota(tec)cz> - 30.10.2006 18:36:03

> [...]
> "Windows cannot open 'C:\.....\NECO.dpr' Make sure you typed the name
> correctly, and then try again. To search for a file, click the Start

Neco podobneho se mi stalo nedavno. Rozbil se mi disk, pomoci Stellar
Phoenix FAT & NTFS jsem obnovil co se dalo a zadny projekt mi v Delphi nesel
otevrit. Hlasilo mi to stejnou chybu. Problem byl v tom, ze vsechny obnovene
soubory mely nesmyslne datum modifikace - Windows Explorer hlasil rok 1766
atp. Takze jsem si udelal malej programek, kterej mi pomoci funkce FileAge
ze SysUtils nasel vsechny soubory s nesmyslnym datem a pomoci FileSetDate z
teze unity jsem u nich nastavil aktualni datum a pak uz vse bezelo tak, jak
ma.

HTH Mirek...

Chybova hlaska xxx.exe generoval chyby a bude syst

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 30.10.2006 17:35:59

Hezke pozdni odpoledne,

z niceho nic se nam na 3 stanicich zacalo objevovat pri pokusu o
spusteni aplikace:

xxx.exe generoval chyby a bude systemem uzavren.
Je nutne program restartovat.
Probiha vytvareni protokolu chyb.

Na tech stanicich jsme nic nemenili. Zmenil se server s databazi
FireBird (ale cele Windows byly naklonovany na jiny disk) a zmenil se
server Novell, ze ktereho je aplikace spoustena (opet naklonovanim).

V protokolu aplikaci je tohle:
Aplikace vygenerovala aplikacni chybu. K chybe doslo dne 30. 10. 2006
v 17:30:37,700 Vygenerovana vyjimka: c0000005 na adrese 1002C597
(<nosymbols>)

Netusite prosim nekdo, cim by to mohlo byt? Postizene jsou jen 3
stanice ze 7, pritom na ne jsme pri preinstalovani serveru ani
nesahli. Na ostatnich chodi vse dobre. Na stejnem PC stejny program
pusteny proti jine databazi funguje.

Predem diky za kazdy namet,

Karel Rys

RUSSIAN_CHARSET nefunguje u nekterych kompnent

[*] RNDr. Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 31.10.2006 10:49:22

Ahoj,
u komponent odvozenych od TButtonControl nemuzu ziskat azbuku.
U jinych (TLabel,TStringGrid..) se po nastaveni RUSSIAN_CHARSET
azbuka objevi, u vyse zminenych zustanou ceske znaky ikdyz font.Name
je stejne.
Projevuje se to u Win 2000 a XP. U Win 98 je azbuka vsude v poradku.
Stejne je to u Delphi 5 a 3.

Milan

Obarveni aplikace podle aktualniho tematu

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 31.10.2006 11:41:26

Zdravim,

pouzivam v aplikaci NavPanel z JVCL. Potrebuju ale upravit barvicky
podle aktualniho tematu z Windows XP. Kdyz si kuprikladu zapnu Royal
Noir, mam cerne ramecky oken, ale modrou aplikaci. Stejne tak kdyz se
prepnu do olivove Luny, nepoznam to. Lze nejak zjistit jake barevne
schema mam aktivni - tedy krome std. fci na kresleni v tematech, jestli
jde nejak zjistit i barevna paleta nekterych prvku.

Resp. zeptam se jinak - jak do delaji Office 2003, ze se prebarvi taky
podle vybraneho skinu.

Diky za jakykoliv tip.

TR

Vzdalena komunikace - chyba

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 31.10.2006 13:03:32

Dalibor Toman napsal(a):

> pokud socket je v Listen stavu (mam na mysli stav socketu v systemu
> (tj po volani listen() )- ne nejakou promennou v programu) nema a
> nemuze nic posilat.. Viz netstat, tcpview atd
>
> D. Toman

Obarveni aplikace podle aktualniho tematu

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 31.10.2006 19:06:00

Tak to samozrejmne neni problem - resp. to pouzivam taky, ale precijen 2
odstiny modre pro nakresleni gradientu tam fakt nenajdu :-(

> [...]
> cl3DLight = TColor(clSystemColor or COLOR_3DLIGHT);
> clInfoText = TColor(clSystemColor or COLOR_INFOTEXT);
> clInfoBk = TColor(clSystemColor or COLOR_INFOBK);
> clHotLight = TColor(clSystemColor or COLOR_HOTLIGHT);
> clGradientActiveCaption = TColor(clSystemColor or
> COLOR_GRADIENTACTIVECAPTION);
> clGradientInactiveCaption = TColor(clSystemColor or
> COLOR_GRADIENTINACTIVECAPTION);
> clMenuHighlight = TColor(clSystemColor or COLOR_MENUHILIGHT);
> clMenuBar = TColor(clSystemColor or COLOR_MENUBAR);

Obarveni aplikace podle aktualniho tematu

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 31.10.2006 18:39:58

> [...]

clMenuHighlight = TColor(clSystemColor or COLOR_MENUHILIGHT);
clMenuBar = TColor(clSystemColor or COLOR_MENUBAR);

najdes to v unite Graphics

Ludek

Obarveni aplikace podle aktualniho tematu

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 01.10.2006 09:55:20

> Tak to samozrejmne neni problem - resp. to pouzivam taky, ale precijen 2
> odstiny modre pro nakresleni gradientu tam fakt nenajdu :-(

clGradientActiveCaption = tColor(COLOR_GRADIENTACTIVECAPTION or $80000000);
clGradientInactiveCaption = tColor(COLOR_GRADIENTINACTIVECAPTION or
$80000000);
clHotLight = TColor(COLOR_HOTLIGHT or $80000000);

Obarveni aplikace podle aktualniho tematu

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 01.10.2006 10:03:22

jeste doplnim ze pocatek gradientu jsou standartni clActiveCaption a
clInactiveCaption

OT: Nabidka prace pro Delphi vyvojare

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 01.10.2006 13:07:36

Zdravim,
pro jeden z nasich projektu pro jednoho vetsiho zakaznika shanime
nekolik Delphi programatoru.

Pozadujeme:

- praxe v Delphi minimalne 2 roky
- zakladni znalost UML
- samostatnost, spolehlivost

Nabizime:

- zajimavou praci v mladem kolektivu a motivujici financni ohodnoceni
- podporujeme osobni i profesni rust a dalsi vzdelavani
- moznost prace i na zivnostensky list
- pracoviste Praha 4

Pokud Vas nabidka zaujala, popripade potrebujete nejake dalsi
informace, kontaktujte me prosim mimo konferenci, na emailu
dusek(zv)corexpert.com.

aplikace typu cron

[*] Martin Nedopil <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz> - 02.10.2006 07:45:03

No, neznaje zadani bych si dovolil rici, ze se da vse
vyresit i bez programovani....
ad 1) proc service, kdyz muzu nastavit periodu
ad 2) prikaz AT je dostacujici
ad 3) wget + bmail

a chvilka hrani a mas vystarano.

From: "Sikola Petr" <developer(zv)efg(tec)cz>
> Otazka zni, nemate nekdo neco podobneho jiz napsane a je to free ?

Co treba zkusit Windows PowerShell ?
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/technologies/management/powershell/default.mspx

Petr Vones

aplikace typu cron

[*] Sikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 01.10.2006 18:12:00

> Tak proc si radsi jen nenapises utilitku, ktera otevre URL v
> defaultnim
> prohlizeci?

Spoustet prohlizec nemuzu, zustavaji tam viset okna, ma to bezet na serveru, takze to musi byt bezobsluzne.

> Posilani mailu muzes resit taky utilitkou a nebo si otevrit nejakou
> "posilaci" stranku a te napr. metodou GET predat co ma
> poslat, ta to pak
> posle. Tim padem obe ulohy jsou resitelne jednim programkem
> ve kterem bude
> par radek kodu...

Takhle to resim nyni (pres aplikacku, kterou spoustim v naplanovanych ulohach), ale tech uloh tam dnes mam kolem 20ti a zacina to byt tezko udrzovatelne, tak jsem v tom chtel udelat poradek.

Proste jsem chtel temer to co je v naplanovanych ulohach, ale s komfortem, ze tam zadam i url, a hlavne dozvim se ze je nekde chyba.

jeste jsem nasel na netu VisualCron, coz je ale delo na vrabce, psane v .net2, a je to placene :(.

Petr Sikola

aplikace typu cron

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 01.10.2006 17:41:57

> [...]

> PS: vim, ze ve windows jsou naplanovane ulohy, ale nevim, jak tam
> provest to "stahnout (zavolat) url" a jak informovat o pripadne chybe

[*] Sikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 01.10.2006 16:51:53

[...]

Pharsovani HTML z dataset

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 02.10.2006 08:13:06

Ahoj *,
Posilam e-mail ve formatu html. Do ted jsem to resil vytvarenim uvnitr app. Nyni bych chtel
umoznit uzivateli vytvorit muster, kde bych pomoci tagu vsazoval udaje.
Jak ale to mam udelat v pripade cyklu v tabulce?

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Pharsovani HTML z dataset

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 02.10.2006 09:59:14

Venca Zaruba wrote:
> [...]
> umoznit uzivateli vytvorit muster, kde bych pomoci tagu vsazoval udaje.
> Jak ale to mam udelat v pripade cyklu v tabulce?

Ja jsem to vyresil tak, ze jsem udelal jednu promennou %polozky%, kterou si
vlozi kam potrebuje a pritom %polozky% jako takove se daji jeste upravovat,
jako by to byla dalsi "podstranka".

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Pharsovani HTML z dataset

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 02.10.2006 10:25:16

> [...]
> si
> vlozi kam potrebuje a pritom %polozky% jako takove se daji jeste

To prilis nevim jak myslis.
Zatim postupuju takto:
1. Nactu vzorovy html soubor
2. Preboucham dle seznamu "jednorazove" promene napr: <#DATUMTIME>
<#ZPACOVANO> ....
3. NO a pak jsem se zasek.

jak muze koncovy uzivatel navrhnout takouvouto strukturu
napr:
<TABLE>
//// While not uzivatel.eof !!!!!!!!!!!!!!!
<TR>
<TD>
<#UZIVATELPRIJMENI>
</TD>
<TD>
<#UZIVATELJmeno>
</TD>
</TR>
// uzovatel.next !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
</TABLE>

Tak aby si mohl z dostupnych tabulek vzit libovolne cokoliv (vyber zaznamu
je vyresen predtim)

Pharsovani HTML z dataset

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 02.10.2006 10:53:20

> To prilis nevim jak myslis.
> Zatim postupuju takto:
> 1. Nactu vzorovy html soubor
> 2. Preboucham dle seznamu "jednorazove" promene napr: <#DATUMTIME>
> <#ZPACOVANO> ....
> 3. NO a pak jsem se zasek.

ja pouzivam neco takoveho (resp. ja mam jeste parametry):

> jak muze koncovy uzivatel navrhnout takouvouto strukturu
> napr:
> <TABLE>

<#repeater(uzivatel)>

> <TR>
> <TD>
> <#uzivatel.PRIJMENI>
> </TD>
> <TD>
> <#uzivatel.Jmeno>
> </TD>
> </TR>

</#repeater(uzivatel)>

> </TABLE>

interne pak pouzivam rekurzi (vezmu flak sablony mezi zacatkem a koncem repeateru
a ten zpracuji stejne jako na zacatku sablonu),
tak muzu mit vnorene repeatery a diky prefixu je poznam...
Tohle je ale jen nastin

R.

Pharsovani HTML z dataset

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 02.10.2006 11:27:26

Ja mam promennou %polozky%, ktera je treba

S pak mamcelou tu sablonu stranky, kde je:

%polozky%

No a jakmile narazim na %polozky%, profrcim si nejdriv tu "malou" sablonu a
tu tam pak vlozim.

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

aplikace typu cron

[*] Sikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 02.10.2006 11:55:28

> ad 1) proc service, kdyz muzu nastavit periodu

to je pravda.

> ad 2) prikaz AT je dostacujici
> ad 3) wget + bmail
>
> a chvilka hrani a mas vystarano.

pokud, jak predpokladam, wget umi stahnout stranku, jak pak nastavim aby mi pro pripad, ze server neni dostupny prisel email?

zkratka prikaz at ani wget mi tohle neumozni....

> Martin

aplikace typu cron

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 02.10.2006 12:23:31

Sikola Petr dne 2 Nov 2006 v 11:55:

> pokud, jak predpokladam, wget umi stahnout stranku, jak pak nastavim
> aby mi pro pripad, ze server neni dostupny prisel email?
>
> zkratka prikaz at ani wget mi tohle neumozni....

Nema nahodou wget nejake navratove kody podle toho, zda uspel?

Karel Rys

aplikace typu cron

[*] Sikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 02.10.2006 12:51:33

ale asi ano, ale pak to predpoklada, ze tohle vsechno zabalim do batkaku, kde budu testovat navratovou hodnotu a podle toho posilat mail -> konfigurace na nekolika mistech (minimalne v naplanovane ulohy, bat soubor)....

tomuhle jsem se prave chtel vyhnout, proto schanim jiz hotove reseni nebo si napisu svoje - jde mi o prehlednost a konfiguraci na jednom miste.

Petr Sikola

> Sikola Petr dne 2 Nov 2006 v 11:55:

> Nema nahodou wget nejake navratove kody podle toho, zda uspel?
>
> Karel Rys

generator GUID

[*] Votava <mail(zv)votavasw(tec)com> - 03.10.2006 12:37:28

lze fci pouzit i pro unique key ve firebirdu?

Petr Vones napsal(a):

>From: "Votava" <mail(zv)votavasw.com>

>CreateClassID function
>
>Petr Vones

generator GUID

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 03.10.2006 12:19:26

From: "Votava" <mail(zv)votavasw.com>
> lze v D5 generovat GUID v kodu, nebo se musi pouzit nejaky externi

CreateClassID function

Petr Vones

generator GUID

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 03.10.2006 11:07:20

Puvodni zprava ze dne 3.11.2006 od Votava:

> lze v D5 generovat GUID v kodu, nebo se musi pouzit nejaky externi
> generator? Jaky?

Jako primo v editoru? Ctrl-Shift-G

generator GUID

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 03.10.2006 11:07:20

GUID - char(36)

function TDM1.CreateID: string;
var
P: TGuid;
S: POlestr;
s1: string;
begin
CoCreateGuid(P);
StringFromCLSID(TCLSID(P), s);
s1 := WidechartoString(s);
Result := copy(s1, 2, length(s1) - 2);
end;

generator GUID

[*] Votava <mail(zv)votavasw(tec)com> - 03.10.2006 10:59:19

dobry den,
lze v D5 generovat GUID v kodu, nebo se musi pouzit nejaky externi
generator? Jaky?

s pozdravem Votava WXP SP2 D5Pro FB1.5.2

PDFCreator jako COM objekt

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 02.10.2006 22:36:18

Nedavno tady probehla diskuse na tema tvorby PDF dokumentu primo z Delphi. Zjistil jsem, ze by tento problem mohl byt resitelny i pomoci PDFCreatoru, v jehoz helpu je zminka o tom, ze je v nem i rozhrani COM. V instalacnim adresari je nekolik prikladu, bohuzel v jazycich, se kterymi nejsem failierni. Nemate nekdo zkusenost prave s vyuzitim PDFCreatoru pres COM rozhrani (snad to formuluji alespon trochu srozumitelne a spravne) v Delphi? Problem je ten, ze nemam zadnou zkusenost s COM objekty.

Dekuji za i ten nejmensi priklad.

Milan Dvorak

OT: Nabidka prace - Praha

[*] TomA?L? Emresz <tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz> - 06.10.2006 15:21:21

Zdravim,

shanime jednoho programatora delphi.

Pozadavky :
- delphi, kylix, freepascal apod.
- mySQL
- HTML, CSS
- schopnost pracovat samostatne
- analyticke mysleni

Nabizime :
- dlouhodobou spolupraci
- mozno brigadne, vpp ci na ICO
- zajimavy plat
- po zapracovani odmeny ve forme financni ci hmotne - dle nasazeni
- po zapracovani mozno praci z domova, jinak Praha 4 Chodov

Pokud Vas nabidka zaujala, kontaktujte me mimo konferenci, na muj
soukromy email.

Tomas Emresz
tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz

aplikace typu cron

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 06.10.2006 15:57:24

Ahoj pokud chces hotova reseni tak muzes zkusit hledat CRON a WIN na sourceforge.net,
trebas te to uspokoji.

Tom

Sikola Petr napsal(a):
> [...]
>
> tomuhle jsem se prave chtel vyhnout, proto schanim jiz hotove reseni nebo si napisu svoje - jde mi o prehlednost a konfiguraci na jednom miste.

Uspat monitor v XP

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 07.10.2006 08:18:40

HI,

Jak uspat/probudit monitor v XP ?

SendMessage(Application.Handle,wm_SysCommand,SC_MonitorPower,0);
Toto fungi jen v 98

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

ANN::Konference Databazovy svet 2006

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 07.10.2006 16:13:20

Preji pratele prijemny den,

rok se s rokem sesel a ctvrty rocnik konference Databazovy
svet je za dvermi - letosni tema je Od transakcniho po
analyticke zpracovani. Konference se kona 30. listopadu.
Vice informaci vcetne registracniho formulare (vse je zcela
zdarma) v pripade zajmu najdete na
http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2006110701

KER

kbmMemTable a thread

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 07.10.2006 16:15:20

Ahoj,

na formu mam kbmMemtable a jeji obsah se zobrazuje v DBGridu. No a
potreboval bych, aby tu kbm bylo mozne naplnit z jineho threadu. Bavime se
o situaci, kdy hlavni thread data pouze zobrazuje, tj. nehrozi konflikt
vice threadu pri vkladani apod. Pri testovani se ukazalo, ze vazba na
DBGrid je pro druhy thread neprekonatelny problem - a ani DisableControls
nepomohlo. Pomohlo mi kbm odpojit od Datasource, data vedlejsim threadem
naplnit a pak zase kbm pripoji k Datasource. Obvykle to funguje dobre,
nekdy ale vznika Access Violation nekde uvnitr zpracovani radku
Datasource.Dataset := kbm;

Nemate nekdo tip, jak naplnit kbm z jineho threadu bez toho, abych vazbu
na grid uplne zrusil?

Delphi & COM

[*] Jan SALVA <salva(zv)avlas(tec)cz> - 08.10.2006 11:04:51

Dobry den,
protoze nejsem vyvojarem v delphi, ale jsem nucen cosi napsat,
potreboval bych poradit. K dispozici je Borland Delphi 5 Standard,
potreboval bych vedet, zdali je v teto verzi mozno napsat COM komponentu
(nebo ActiveX) pro vyuziti z jinych ne-delphi aplikaci a zdali je mozno
pristupovat do databazi. Nikde to nemuzu na 100% zjistit. Zda se mi, ze
verze standard je jen na hrani...
Diky za odpovedi.
Jan Salva

Nestretli ste sa prosim niekto s podobnou hlaskou?

[*] ivan <ivan(zv)boucek(tec)cz> - 08.10.2006 12:00:56

Nestretli ste sa prosim niekto s podobnou hlaskou?

---------------------------
Error
---------------------------
PInvoice_Qb: Type mismatch for field 'Ciastka', expecting: BCD actual:
Float.
---------------------------
OK
---------------------------

Objavila sa mi znicoho nic v programe, ktory roky fungoval, a robil som v
nom len drobne zmeny, a vobec neviem najst pricinu. Ani na internete.
Prejavuje sa to podla vsetkeho vo vsetkych tabulkach programu, v poliach,
kde pracujem s financnymi ciastkami.
Pouzivam D7, a Interbase7.1 Jedine si viem predstavit, ze sa nieco
prestavilo bud v Delphi, alebo v projekte, pretoze inac nemam vysvetlenie ze
to postihlo vsetky tabulky.

Dik za radu. Ivan Kozak

Nestretli ste sa prosim niekto s podobnou hlaskou?

[*] ivan <ivan(zv)boucek(tec)cz> - 08.10.2006 12:16:58

Dik. Ale to som vcera urobil, ale dnes sa to objavilo znova.... Pravdou je,
ze som mazal a znovuvytvoril len tuto polozku. To znamena ze treba vymazat
VSETKY polozky? Vcitane vypocitavanych? Dik. Ivan kozak.

Ale jiste, ze setkali... Staci otevrit seznam fieldu toho datasetu,
vymazat vsechny polozky a znovu je nechat vytvorit. Moznych pricin je
nekolik - od zmeny struktury databaze po instalaci novejsi verze
komponent....

ivan napsal(a):
> Nestretli ste sa prosim niekto s podobnou hlaskou?
>
> PInvoice_Qb: Type mismatch for field 'Ciastka', expecting: BCD actual:
> Float.

Nestretli ste sa prosim niekto s podobnou hlaskou?

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 08.10.2006 12:08:57

ivan napsal(a):
> Nestretli ste sa prosim niekto s podobnou hlaskou?
>
> PInvoice_Qb: Type mismatch for field 'Ciastka', expecting: BCD actual:
> Float.

Nestretli ste sa prosim niekto s podobnou hlaskou?

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 08.10.2006 14:45:09

> Nestretli ste sa prosim niekto s podobnou hlaskou?
>
> ---------------------------
> Error
> ---------------------------
> PInvoice_Qb: Type mismatch for field 'Ciastka', expecting: BCD actual:
> Float.
> ---------------------------
> OK
> ---------------------------

Setkal (s mdb). Jestli si pamatuji, tak jsem zrusil vazbu na dany prvek (ve
fields editoru) a radej ukoncil IDE a pak znova zavedl. Ten chaos jsem si
tenkrat asi zpusobyl pretipovanim promenych importem.
V.

Nestretli ste sa prosim niekto s podobnou hlaskou?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 08.10.2006 15:45:14

> [...]
> ze som mazal a znovuvytvoril len tuto polozku. To znamena ze treba vymazat
> VSETKY polozky? Vcitane vypocitavanych? Dik. Ivan kozak.

Pravdepodobne jsi zmenil typ pole v databazi napr. z Double na Numeric.
Pokud nechces pole mazat, muzes rucne opravit typ v .pas i v .dfm, nekdy je
ale treba jeste upravit precision pole.

MB

Detekce mirrorovaneho disku

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 09.10.2006 10:52:46

Ahoj,

lze nejak z aplikace zjistit, zda disk na kterem
apl. bezi je mirrorovanym diskem ?

Dekuji PM

Vlastni TSpeedButton

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 09.10.2006 11:50:51

Zdravim,
mam prosbu, potreboval bych takovy SpeedButton kteremu bych mohl vnutit
vlastni barvu a vlastni okraj (barvu a sirku). Nevite o necem? Zkousel
jsem vyrobit potomka TSpeedButtonu ale nejde se dostat na metody vykreslovani.

Pokerova manie - 6 freerollovych turnaju o 5000 USD! http://im.impact.as/sign/betway/

Vlastni TSpeedButton

Podivej se na www.torry.net, tam je spousta komponent i se zdroji, takze muzes pouzit hotovou nebo se inspirovat.

LibXmlSec jako .obj

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 09.10.2006 13:20:58

Ahojte,
nesetkal se nekdo s verzi LibXmlSec prikompilovatelnou primo do Delphi
projektu, tedy jako .obj? Jde to vubec? V pripade ze to jde a nejsou, je
nekdo, kdo by je za rozumnou uplatu dokazal vytvorit?

Vlastni TSpeedButton

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.2006 13:55:01

> [...]
>jsem vyrobit potomka TSpeedButtonu ale nejde se dostat na metody vykreslovani.

Ahoj,
neni nic snazsiho nez prepsat u tve komponenty ktera bude dedit ze TSpeedButton metodu Paint a muzes si tam vykreslovat co chces.

Vlastni TSpeedButton

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 09.10.2006 14:37:04

Od: "Petr Daricek" <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz>

> Ahoj,
> neni nic snazsiho nez prepsat u tve komponenty ktera
> bude dedit ze TSpeedButton metodu Paint a muzes si
> tam vykreslovat co chces.

Neni to tak jednoduche, treba vykreslovani neaktivni ikony...
--
Pokerova manie - 6 freerollovych turnaju o 5000 USD! http://im.impact.as/sign/betway/

Trideni v TkbmMemTable

Lze komponentu TkbmMemTable nejak presvedcit aby stringy tridila podle ceske diakritiky?

Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
kalhous(zv)eu(tec)cz
tel.:466 614 024

po nejake dobe se ukonci connection na mssql 2005

[*] tomas balas <tomasbalas(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.2006 15:49:10

Od: "Petr Daricek" <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz>

> [...]
> tak PaintRect se, kdyz jsem mrknul do kodu, pocita
> z ClientRect coz je virtualni funkce. Nezkousel jsem

Tam je problem v tom ze pri stlacenem tlacitku se pozadi jaksi zesvetluje,
to mi nevyhovuje. Tak jsem to zatim udelal tak, ze jsem puvodni TSpeedButton
cely ulozil do jine jednotky zmenil nazev tridy a ocesal funkce ktere
nepotrebuji, a pridal properties a funkce ktere potrebuji.

> [...]

> Snad jedine, co me napada - nedela to treba na anglickych Windows? Je
> mozne, ze kbm pouziva locale z Windows, takze na neceskych Win by to mozna
Zatim jsem nasel (diakritiku musim popisovat jelikoz je zde zakazana) ze
velke T s hackem je pred velkym T bez hacku, velke E s hackem se tridi jako
E bez hacku, velke U s carkou jako U bez carky.
Ony to jsou ptakoviny kterych si normalni clovek ani nevsimne ale stezoval
si laskavy uzivatel. Ja si ani nejsem jist jestli je to vubec chyba (jedna
se o pismena uvnitr slov) protoze neznam presne normu na abecedni trideni a
zadny slovnik do ktereho bych se podival nemam momentalne po ruce. Je to na
ceskych Win.
Z.Kalhous

Trideni v TkbmMemTable

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.10.2006 09:22:55

> [...]
> slov) protoze neznam presne normu na abecedni trideni a zadny slovnik do
> ktereho bych se podival nemam momentalne po ruce. Je to na ceskych Win.

Pokud jde o samohlasky s diakritikou a bez, tam se mi to zda OK a rekl
bych, ze i v normalnim slovniku to bude tak (taky zadny nemam po ruce). No
a T s hackem a bez - to uz sice vypada podivne, nicmene je to v souladu s
normou pro razeni podle ceske abecedy. Text se totiz podle teto normy
prevadi do nejake normovane abecedy, ktera obsahuje treba c s hackem, ale
neobsahuje d, n a t s hackem. Tato pismena se tudiz z hlediska razeni jevi
stejne s diakritikou i bez. Odpovida to tedy norme, i kdyz to na pohled
vypada podivne.

Jestli to jde nejak obejit v kbm... nevim. Sice tam myslim je na porovnani
nejaky event, ale ve zdrojaku mam poznamku, ze se mi to nepodarilo
rozchodit. Nejjednodussi by byla zakaznika presvedcit, aby si na trideni
dle normy proste zvykl :)

David Lebeda

OT: nabidka zamestnani - programator Delphi

[*] Pavel Chromy <pavel.chromy(zv)dektrade(tec)cz> - 10.10.2006 11:09:02

DEKTRADE a.s., nejvyznamnejsi distributor materialu pro strechy, fasady a
izolace v CR a SR hleda do sveho tymu kolegu/ kolegyni na pozici programator
Delphi.

Pracovni napln:
- vyvoj informacniho systemu pro nejvetsi obchodni firmu se stavebnim
materialem v CR
- sprava, udrzba a tvorba sestav z SQL databazi
- programovani v Delphi
- analyzy a tvorba novych modulu
- komunikace s uzivateli
Pozadavky:
- znalost relacnich databazi a objektoveho programovani
- zajem o programovani
- znalost MS Office
- samostatnost a zodpovednost
- analyticke schopnosti
Nabidka:
- system zamestnaneckych vyhod
- zajimavou praci v mladem kolektivu
- zazemi silne, dynamicky se rozvijejici spolecnosti

Pracoviste: Praha - Malesice

V pripade zajmu o tuto pozici, vyplnte prosim dotaznik pro uchazece na
http://www.dektrade(tec)cz/zamestnani/inzerat-dektrade.php?pozice=VR-6-00021

Prevod prazdneho retezce na NULL

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 15.10.2006 07:40:55

Milan Tomes napsal(a):
> Ale to preci jde jednoduse:
> komponenta IBSQL:
> - Dotaz: INSERT INTO TABLE (SLOUPEC1, BLOBSLOUPEC) VALUES (1,
:BLOBSLOUPEC)
> - prepare
> - ParamByName('BLOBSLOUPEC').LoadFromStream(stream);

Diky - vyzkousim ...
horky(zv)cominn(tec)cz napsal(a):
> Nevim presne, na co to potrebujes, ale slusne moznosti pro kopirovani
>dat z jedne DB do jine poskytuje IBDataPump, hledej na
>CleverComponents.com. S uspechem se da pouzit i na rozdilne struktury.

To bohuzel nepomuze, potrebuji operaci provadet v ramci vlastni aplikace
(prevod dat do nove struktury metadat)

Prevod prazdneho retezce na NULL

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 15.10.2006 07:24:53

info(zv)drnholec(tec)cz napsal(a):
> Diky za odpoved ale pomoci SQL dotazu "neumim" prekopirovat BLOB polozku
> z databaze do jine databaze.

Prevod prazdneho retezce na NULL

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 15.10.2006 06:50:51

Ahoj

Diky za odpoved ale pomoci SQL dotazu "neumim" prekopirovat BLOB polozku
z databaze do jine databaze.
Asi to vzdam :-))

Milan Tomes napsal(a):
> [...]
> neumoznuje...
> Pokud to opravdu chces udelej to pomoci SQL dotazu....

Paradox bez BDE

[*] tantonin(zv)cbox(tec)cz <tantonin(zv)cbox(tec)cz> - 14.10.2006 18:20:02

Ahoj,
s uspechem pouzivam ADO, myslim ze to je prakticky na kazdych win od W98
SE. Connection string je nejak takto Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data
Source=c:\myDb;Extended Properties=Paradox 5.x; nebo lze pouzit ODBC..
Antonin Turecek
Dne Tue, 14 Nov 2006 08:49:18 +0100 Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
napsal/-a:

> Ahoj,
>
> marne se snazim v konferenci i mimo ni najit reseni (idealne free), ktere
> by umoznilo nacist data z Paradoxove tabulky bez BDE. Potrebuji do sve
> nove aplikace, nezalozene jiz na BDE, importovat data z jinych aplikaci -
> z paradoxovych tabulek. Import musi jit i na stroji, kde nikdy nebylo a
> nebude BDE.
>
> Kdybyste nekdo vedel o necem fungujicim, dejte prosim vedet.

Prevod prazdneho retezce na NULL

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 14.10.2006 12:01:38

> [...]

> ale dela mi to
>
> if Q1.FieldByName('WorkFieldName').AsString='' then
> IBDataSetDest.FieldByName('WorkFieldName').AsString=null

Lokalizator - potize s rustinou

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 14.10.2006 11:27:35

Vim, ze jsem na tento problem take kdysi narazil (myslim, ze dokonce na
W2000), ale uz nevim, jak konkretne jsem ho resil. Je treba experimentovat.
Myslim, ze je take treba nastavit Windows tak, aby povazovaly Rustinu za
defaultni jazyk (tedy klavesnici atp.). Nejak se mi to tehdy povedlo, ale
bylo to docela carovani.

Resenim je prejit na full unicode, coz je ovsem v Delphi tak trochu problem
(resp. s defaultnimi prvky z VCL to nelze)...

P.S. S jakymsi Voriskem jsem se kdysi davno setkal ve Strojimportu. Nejsi to
nahodou ty?

Paradox bez BDE

[*] Hash <parizsky(zv)gmail(tec)com> - 14.10.2006 10:49:32

Ahoj,
BDE se instalovat nemusi, v pripade pouziti na lokale staci pouze zkopirovat
obsah jiz nainstalovaneho bde k aplikaci ktera bude zajistovat import.

On 11/14/06, Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> wrote:

> [...]
> nebude BDE.
>
> Kdybyste nekdo vedel o necem fungujicim, dejte prosim vedet.

[*] RNDr. Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 14.10.2006 10:59:33

Predmet: Re: Lokalizator - potize s rustinou

> [...]

muzu nastavit rustinu.
Zadnou dalsi moznost instalace jsem nenasel. (Win 2000).

M.Vorisek

Paradox bez BDE

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 14.10.2006 09:29:25

> z paradoxovych tabulek. Import musi jit i na stroji, kde nikdy nebylo a

Ahoj, toto jsem opred casem resil take, zkousel ruzne komponenty, ale nic
nechodilo jak ma - tusim ze byl problem zejmena kdyz byla zdrojova data v
kamenikach. Nakonec jsem proste nainstaloval BDE - je to otazka vterinky.
Proste pokud uzivatel chce importovat, musi mit BDE - na win IMHO zadny
problem.

Martin

Lokalizator - potize s rustinou

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 14.10.2006 09:31:26

> Je treba doinstalovat podporu rustiny. Ovladaci panely / Mistni a jazykove
> nastaveni.

Ja bych to spis videl na TNT komponenty s podporou UTF

Prevod prazdneho retezce na NULL

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 14.10.2006 09:19:22

Tomas Grepl napsal(a):
> [...]

ale dela mi to

if Q1.FieldByName('WorkFieldName').AsString='' then
IBDataSetDest.FieldByName('WorkFieldName').AsString=null

Ono jde v praxi o kastrol nudli, na konzistenci dat to nema vliv (aspon
doufam :-)), Nyni mi jde jen o problem kdyz porovnavam databaze v
EMS Data Comparer for InterBase/Firebird tak to neni "ciste"

ukladani souboru

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 14.10.2006 09:15:22

V programu generuji pomoci PDFCreatoru z existujiciho RTF dokumentu PDF soubor. Tento soubor nasledne pouziji jako prilohu emailu. Kdyz cely unit krokuji, vse probehne OK - nebo-li se PDF dokument vytvori, ulozi se a pripoji se jako priloha. Kdyz ale necham probehnout program bez krokovani, vysledny PDF dokument se neulozi a nejde tedy ani pouzit jako priloha.
Neexistuje neco jako vynucene ulozeni souboru (obecne) ?

Paradox bez BDE

[*] FM <fabtech(zv)fabtech.sk> - 14.10.2006 09:01:20

Zdravim,
riesenie nepoznam, pretoze s paradoxom nepracujem, ale ked som si v google
dal: paradox witouh BDE delphi, tak tam bolo dost odkazov, napr.:

http://groups.google.com/group/comp.lang.pascal.delphi.databases/browse_thread/thread/ef9a015551193fcb/219fbdc7052edbeb%23219fbdc7052edbeb

alebo

http://groups.google.com/group/borland.public.delphi.database.desktop/browse_thread/thread/49cb939e0bb346ab/5537092f41da43f2%235537092f41da43f2

Dufam, ze to pomoze.
FM

----- Original Message ----- Potrebuji do sve
> nove aplikace, nezalozene jiz na BDE, importovat data z jinych aplikaci -
> z paradoxovych tabulek. Import musi jit i na stroji, kde nikdy nebylo a
> nebude BDE.

OT: TortoiseSVN a reinstalacia

[*] marian.stevlik(zv)gamo.sk - 14.10.2006 08:57:19

Hi all,
Pouzivame vo firme SVN a na masinach (WinXPPro SP2) ako klienta
TortoiseSVN (1.4.0.7501)
Mam rozdeleny disk na C a D, pricom pri reinstalacii som zformatoval C a
nanovo nan nainstaloval win
Na D mam zdrojaky
Ide teraz o to, ako bez nutnosti opat kompletneho CheckOutu donutit
TortoiseSVN aby mi zdrojaky co mam na disku previazal opat so serverom
Ked mu dam CheckOut a navediem uz do existujuceho adresara, tak mi hodi
chybu, ze ten adresar uz subory obsahuje :(

Marian Stevlik (Michal)
IS programmer / developer

web: www.gamo.sk
mail: marian.stevlik(zv)gamo.sk
gsm: +421 905 462010
icq: 38493645
skype: majklbb

Lokalizator - potize s rustinou

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 14.10.2006 08:53:19

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.10.2006 08:49:18

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.10.2006 08:45:18

> Zkousel jsem pomoci Lokalizatoru 6 preklad do rustiny.
> U TLabel to funguje vzdy dobre.
> U TButton, TRadioButton,titulek Formu,.. v ceskych Windows 2000, XP
> se neobjevi azbuka, ale jen zmet znaku s diakritikou.

Ahoj,

to zrejme neni problem lokalizatoru, i kdyz verze nad 4.12 neznam. Problem
je v tom, ze nektere komponenty pouzivaji font dany operacnim systemem
(menu, radiobutton apod.) - tam nemuzete nastavit rusky charset. Ostatne i
pouzite pismo MS SansSerif na neruskych Win neobsahuje v horni pulce ASCII
tabulky azbuku. Kdyz se podivate mapou znaku na font MS Sans Serif na
ruskych a neruskych Win, bude to jasne. U nekterych prvku se da pomoci
vlastnim vykreslovanim - napr. menu.

Uz nemam moc v hlave podrobnosti, ale nejake informace by se mely dat
dohledat v archivu konference, kde jsem toto tema kdysi resil. Mam ovsem
pocit, ze se mi podarilo docilit jen toho, aby aplikace byla v rustine na
ruskych Win a nebo na Win s ruskym narodnim prostredim.

David Lebeda

Lokalizator - potize s rustinou

[*] RNDr. Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 14.10.2006 08:33:16

Ahoj,
Zkousel jsem pomoci Lokalizatoru 6 preklad do rustiny.
U TLabel to funguje vzdy dobre.
U TButton, TRadioButton,titulek Formu,.. v ceskych Windows 2000, XP
se neobjevi azbuka, ale jen zmet znaku s diakritikou.
U Windows 98 a u ruskych XP je to dobre.
Fonty mam nastavene stejne jak u TLabel tak u ostatnich. (Arial,RUSSIAN_CHARSET).
Je mozne i u jinych nez ruskych Windows vnutit azbuku vsem komponentam?

M.Vorisek

Prevod prazdneho retezce na NULL

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 14.10.2006 00:20:44

info(zv)drnholec(tec)cz wrote:
> [...]

else
IBDataSetDest.FieldByName('WorkFieldName').AsVariant :=
Q1.FieldByName('WorkFieldName').AsVariant;

Tomas

Email a shell execute

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 13.10.2006 11:55:56

Prosim o radu: mam email ulozeny z Outlooku do souboru mujemail.eml. Na tento soubor zavolam:

ADokument:='mujemail.eml';
ShellExecute( self.Handle, 'open', PChar(ADokument), PChar(''), nil, SW_SHOWNORMAL);

a otevre se okno se zobrazenym emailem.
Ale na jednom pocitaci u zakaznika se stalo, ze se email sice zobrazi, ale nejde v nem editovat. Na jinych pocitacich v nem editovat lze. Pritom operacni system na pc, kde to lze je stejny jak na tom, kde to nelze (win xp home). Netusite nekdo, co by mohlo byt pricinou? Zda nejaky priznak nekde v registru?

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Prevod prazdneho retezce na NULL

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.10.2006 10:23:50

> Bohuzel problem setrvava i pres ".AsString" nebo ".Value"

Mam pocit, ale jen matne vzpominam, ze to jde najit ve zdrojaku k
TIBStringField. Mozna by mohlo pomoci zjistit ve zdrojaku, o co jde a nebo
misto TIBStringField pouzit TStringField.

David Lebeda

prevod RTF do PDF

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 13.10.2006 10:15:49

Nemate nekdo zkusenosti s prevodem RTF dokumentu (obecne asi jakychkoliv, ale konkretne mi staci to RTF) do PDF? Vim, ze na to existuji virtualni tiskarny typu PDFCreator (u ni je dokonce moznost pouzit ji jako COM objekt, ale to mi nefunguje), ale kdyby to slo primo z Delphi pomoci nejake komponenty (a navic nejlepe free, protoze to programuji zadarmu pro skolu), bylo by to idealni.

Milan Dvorak

Prevod prazdneho retezce na NULL

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 13.10.2006 10:09:48

> [...]

Bohuzel problem setrvava i pres ".AsString" nebo ".Value"

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 13.10.2006 09:05:42

Ahoj

[...]

Potrebuji provadet prevod 1:1

konfigurace

IBX 7.08
FIREBIRD 1.5.3
DELPHI 7.1

spusteni postovniho klienta

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 12.10.2006 11:18:15

On 12 Nov 2006 at 10:22, Milan Dvorak wrote:

> Jakym zpusobem lze spustit vychoziho postovniho klienta a navic v nem
> hned zalozit novy dopis a pripadne dosadit adresu a pripojit prilohu?
> Asi by to melo jit, protoze jsem tuto moznost zjistil napr. u
> PDFCreatoru.

ja pouzivam JCL, je tam i demo (MAPI)

Jarek Uher

spusteni postovniho klienta

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 12.10.2006 10:22:11

Jakym zpusobem lze spustit vychoziho postovniho klienta a navic v nem hned zalozit novy dopis a pripadne dosadit adresu a pripojit prilohu?
Asi by to melo jit, protoze jsem tuto moznost zjistil napr. u PDFCreatoru.

Problem MySQL

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 11.10.2006 20:33:14

On 11/11/06, Petr Mathon <dveste_zar(zv)quick(tec)cz> wrote:

> Zdravim vsechny
>
> Jak co nejrychleji pripojit k MySQL, kdyz pouziji komponentu
> TSQLConnection tak mi hlasi pri pokusu o pripojeni ze nemuze natahnout
> knihovnu libmysql.dll, pritom ji v systemu mam.
>
> Dik s pozdravem Petr

A mas tam dobrou verzi? Ja vzdycky pouzival ty knihovny, co byly u ZeosLib.
Petr

Problem MySQL

[*] Petr Mathon <dveste zar(zv)quick(tec)cz> - 11.10.2006 19:59:12

[...]

2006-11-05 v 17:50:55 hodin

Este raz: Nestretli ste sa prosim niekto s podobno

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 10.10.2006 19:19:34

Dobry den,

L> Problemu se zbavis, pokud nebudes pouzivat "pevne" fieldy (natvrdo zapsane v
L> dfm), ale pokud pouzijes konstrukci .FieldByName('JmenoPole').Value
L> .AsInteger .AsString .?.AsBDC .....

Tak toto snad nemyslite vazne. Pouzivat konstrukci FieldByName. Ano
muzete ji snad pozit jen jednou na inicializaci nejakeho objektu
ktery udrzuje fieldy, ale vykon pri pouziti FieldByName reseni je vice nez
katastrofalni (zkuste se juknout do zdrojaku).

L> Nebude to jednoduche, ale pokud pouzivas "pevne" fieldy, tak nemuzes nikdy
L> udrzet program proti databazi ,ktera ma strukturu menenou jaksi "zvenku". To
L> je od par desitek tabulek vyse totalne neudrzitelne. Holt si doplatil na
L> spatny navrh systemu. "Pevne" fieldy byly pouzitelne tak k dbf nebo
L> paradoxovym tabulkam, pro pristup k SQL jsou totalne nevhodne.

To jako v DBF nebo paradoxu nemuzete menit fieldy zvenku? Ono sice
neznam podrobnosti, ale to ze se meni tabulka zvenku je vetsinou
reseni ktere nevychazi ze spatneho navrhu, ale z pozadavku klienta ci
spise treti strany.

Mimochodem vetsina systemu co znam a neni jich malo, ma vetsinu fieldu
samozrejme pevnou, ale podporuji praci i s fieldy ktere se meni, ale
presne je definovano co je nemenne. Rozhodne bych to nehazel na vrub
SQL, ze pak nemuzes davat fieldy do program respektive DFM

Martin Radvansky

Este raz: Nestretli ste sa prosim niekto s podobno

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.10.2006 19:07:33

> Problem zial nekonci. Vo field editore som zrusil vsetky datove fieldy, a
> (pod novou) databazou som ich obnovil. Chyba skutocne zmizla. ALE! Zda sa,
> ze akonahle znova vytvorim databazu (z SQL skriptu) a cez datovu pumpu ju
> naplnim znova, tak sa problem ZOPAKUJE. Toto zial nemozem pripustit.
> Potrebujem aby to fungovalo na kazde kopii databazy, ktoru kedy vytvorim.
> Je
> tam zrejme este nejaky zadrhel, netusite ze aky?

Ahoj,
[...]

[*] ivan <ivan(zv)boucek(tec)cz> - 10.10.2006 16:07:21

Minule som sa pytal ci ste sa niekto nestretli s podobnym hlasenim:

PInvoice_Qb: Type mismatch for field 'Ciastka', expecting: BCD actual:Float.

Odpovede dosli, tymto vsetkym dakujem.

[...]

Dik za kazdu radu. Ivan Kozak

> [...]

> Potrebujem aby to fungovalo na kazde kopii databazy,
> ktoru kedy vytvorim. Je
> tam zrejme este nejaky zadrhel, netusite ze aky?

no nejjednodusi reseni jee vymazat v field editoru vsechny
sloupce. V runtime se prislusne polozky vytvori automaticky a spravne.
Pokud tam jsou z duvodu formatovani, staci jeho nastaveni pridat do
AfterOpen.

Pokerova manie - 6 freerollovych turnaju o 5000 USD! http://im.impact.as/sign/betway/

Type = procedure of object

potrebuji pouzivat metodu jako backcall proceduru,
Deklarovany typ parametru je Type = procedure of object.

Neprisel jsem na to jak ji zadat prazdnou. Nejak mi to
nezere nil. Jak zadat "nic", obejit to metodou co nic nedela
je jednoduche, ale tak se mi to nejak nelibi.

> [...]

> nezere nil. Jak zadat "nic", obejit to metodou co nic nedela
> je jednoduche, ale tak se mi to nejak nelibi.

Melo by fungovat (zv)promenna:=nil;

Help "Procedural types in statements and expressions"

Este raz: Nestretli ste sa prosim niekto s podobno

[*] ivan <ivan(zv)boucek(tec)cz> - 15.10.2006 13:09:20

Ospravedlnujem sa, ze este nedam pokoj, ale vyzera to tak, ze runtime sa
datove fieldy samy od seba NEOBNOVUJU. Proste ked ich vymazem, tak akonahle
ich v programe pouzijem, tak chybaju. Netreba nahodou nieco zapnut/vypnut v
Delphi? Alebo kompilatore? Dik za odpoved. Ivan Kozak

> [...]

Pokerova manie - 6 freerollovych turnaju o 5000 USD!
http://im.impact.as/sign/betway/

Este raz: Nestretli ste sa prosim niekto s podobno

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 15.10.2006 13:33:21

ivan dne 15 Nov 2006 v 13:09:

> [...]
> akonahle ich v programe pouzijem, tak chybaju. Netreba nahodou nieco
> zapnut/vypnut v Delphi? Alebo kompilatore? Dik za odpoved. Ivan

Spis bych se na Vasem miste snazil prijit na to, proc se datovy typ meni. Zadna databaze nezmeni
datovy typ pole sama od sebe. Prijde mi zbytecne resit, co se stane, kdyz vam nekdo pod rukou
zmeni datovy typ - bude vas to stat neskutecne usili a vicemene zbytecne. (Co kdyz nekoho napadne
z numeric to zmenit na string, ze ano...)

Jiny datovy typ Vam to muze vratit, tipnul bych si, kdyz pouzijete napr. ruzne verze IBX (jestli
to tedy byl FireBird), kdyz pouzijete ruzne verze FireBird, kdyz pouzijete jiny dialekt databaze
apod.

Karel Rys

Este raz: Nestretli ste sa prosim niekto s podobno

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 15.10.2006 14:37:26

ivan napsal(a):
> [...]
> ich v programe pouzijem, tak chybaju. Netreba nahodou nieco zapnut/vypnut v
> Delphi? Alebo kompilatore? Dik za odpoved. Ivan Kozak

Pokud myslis datove fieldy nad gridem tak ty se vytvori kdyz ke gridu
pripojis datasource (a predtim tam zadny nebyl) a nejsou zadny definovane z design

Jinak pri odevreni datasetu se vytvori fieldy (jako v ramci datasetu - ne komponenty) (a pokud jsou definovany komponenty
reprezentujici fieldy tak jsou propojeny - ale tyto ja nepouzivam)

Pristupuji vzdy pres dataset.FieldByName("xxxx")
(ta rezije je minimalni a proti cekani na cteni/zapis je smesna)

R.

Problem MySQL

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 16.10.2006 07:04:30

Problem bude urcite v tom, ze MySQL 5 pouziva jiny typ sifrovani hesel, proto Ti neprojde prihlaseni. MySQL se da ovsem nastavit, aby podporovalo stary zpusob a potom by to melo chodit.

Jirka

> neprojde
> predchozi

> Jestli pouzivas MySQL 5, ale starsi komponenty Zeos, tak tam
> byl myslim s 5 problem. Jinak bych to zkusil jeste pripojit
> primo pres object inspector. Petr

Problem MySQL

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2006 21:33:53

> [...]

problem. Jinak bych to zkusil jeste pripojit primo pres object inspector.

[*] Petr Mathon <dveste zar(zv)quick(tec)cz> - 15.10.2006 21:23:52