DbGrid.OnDrawColumnCell

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 01.12.2006 14:50:08

> Ja jsem narychlo neprisel na nic lepsiho, nez si afterscroll
> zapamatovat nejakou klicovou hodnotu (klic aktivniho radku) a barvit
> pak podle ni. Hodne blby ...

Take to tak lze.....ale je to opruz, zvlast pokud to potrebujes na vice
mistech. Lepsi je tedy zabudovat to primo do gridu treba takto:

function TVylepsenyDBGrid.isRowCurrent: Boolean;
begin
Result := DataLink.ActiveRecord = Row - (RowCount - DataLink.RecordCount);
end;

..v onDrawColumn:
With TvylepsenyGrid(Sender) do
if isRowCurrent then canvas.brush.color := nejaka_silena_barva;

Martin

DbGrid.OnDrawColumnCell

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 01.12.2006 14:08:05

Petre,
tvuj kod jsem shlidnul jenom velmi, velmi zbezne.
Ale pokud nejsem slepej (pri te zbeznosti to nevylucuju), barvis podle hodnot v nejakych polozkach DataSetu.
Pozadavek byl obarvit AKTIVNI radek.

Ja jsem narychlo neprisel na nic lepsiho, nez si afterscroll zapamatovat nejakou klicovou hodnotu (klic aktivniho radku) a barvit pak podle ni.
Hodne blby ...

Hash subor - ulozenie hash tabulky do suboru

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 02.12.2006 18:59:57

Potreboval by som v Delphi urobit hash tabulku do suboru. Ale tak, aby bola stale len v subore. Cize nie, aby sa natiahla do pamate a na konci prace naspat ulozila, ale stale, aby bezala realtime zo suboru.
Skusal som to hladat cez Google, ale prilis uspesny som bohuzial nebol. Nasiel som velke mnozstvo hash funkcii, ale ziadny hash subor. Je mozne, ze take nieco existuje (predpokladam, ze ano)? Teoreticky by to mohlo byt to iste alebo velmi podobne ako hash index v databazach. Skuste mi prosim poradit tipy, kde by som nasiel k tomu nieco viac. Dakujem.

rezim spanku

[*] Joe <waking(zv)centrum(tec)cz> - 03.12.2006 12:57:06

Dobry den, nevedel by nekdo jak uspat pocitac zpusobem jakym to dela
laptop pri sklopeni monitoru? dekuji.

Hash subor - ulozenie hash tabulky do suboru

[*] Karel Klimes <klimes(zv)unicontrols-tramex(tec)cz> - 02.12.2006 20:10:02

ahoj, pouzij mapovany soubor pres CreateFileForMapping s parametrem
FILE_FLAG_WRITE_THROUGH o, kterym se v msdn pise:
Instructs the operating system to write through any intermediate cache
and go directly to the file. The operating system can still cache
write operations, but cannot lazily flush them.

Tento file namapuj pres CreateFileMapping a MapViewOfFile a tim mas
pointer na obsah souboru.

kchodl

> [...]
by to mohlo byt to iste alebo velmi podobne ako hash >index v
databazach. Skuste mi prosim poradit tipy, kde by som nasiel k tomu

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 02.12.2006 08:53:17

> function TVylepsenyDBGrid.isRowCurrent: Boolean;

Jenze Current je jedno a Selected je neco uplne jineho, zejmena, kdyz
se pouziva muliselect.

Ten Delphisti ovsem jaksi nemaji radi, protoze VCL jej nejak divne
implementuje. Aby to fungovalo aspon trochu tak, jak je obvykle jinde,
je potreba se trochu pohrat s udalostmi mysi. A obejit se pritom bez
MouseUp (tusim), protoze ten taky nejak nefunguje.

COM a provoz na terminalovem serveru

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 01.12.2006 15:28:10

Jako lokalni admin i pres ten terminal ? Jde o to ze COM proste hleda cestu
v registru
(a musi tam mit pristup) a pak jde na disk (a tam taky musi mit pristup).

Moje zkusenost rika ze pokud je todle dobre tak se exe minimalne spusti a
dalsi chyby
uz jsou zalezitosti po spusteni.

Jinak muzes zkontrolovat nastaveni prav - na winxp/server 2003 je to v
Administrative Tools
\Component Services\Dcom Config a tam Properties prislusneho objektu

Cus
Radek

> No pri testech jsem byl prihlaseny jako lokalni admin.
> Registroval jsem
> to a take jsem schvalne zkousel odregistraci a nic resp. vse korektne
> probehlo nicmene zadny pokrok

> pres Terminal

DbGrid.OnDrawColumnCell

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 01.12.2006 16:16:14

Ja vim, je to vytazene z kodu a barvi se tam i aktivni radek. Ostatni je
mozno brat jako neco navic.

Petr

> [...]
>
>Ja jsem narychlo neprisel na nic lepsiho, nez si afterscroll zapamatovat
nejakou klicovou hodnotu (klic aktivniho radku) a

321 = 507 81 Lazne Belohrad >====================================

Ovladani klavesnice a mysi

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 01.12.2006 14:06:05

Ahoj *,

potreboval bych umet z moji sluzby poslat stisk klavesy. Umim poslat stisk
klavesy nejake aplikaci, ale potreboval bych ho poslat tak nejak neadresne,
proste nasimulovat stisk klavesy na klavesnici PC a nechat OS aby to poslal
aplikaci, ktera ma focus, nebo jak to vlastne dela.

Jde to? A lze podobne resit i stisk mysi?

Dik za rady.

DbGrid.OnDrawColumnCell

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 01.12.2006 15:54:12

> function TVylepsenyDBGrid.isRowCurrent: Boolean;
> begin
> Result := DataLink.ActiveRecord = Row - (RowCount -
> DataLink.RecordCount);
> end;

To je presne vono.
Taky jsem v DBGrids.pas ten ActiveRecord nasel.
Ale nechtelo se mi prepisovat komponentu....
Alespon ne v dane fazi projektu.

COM a provoz na terminalovem serveru

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 01.12.2006 15:46:11

Prihlasim se pres vzdalenou plochu na ten server a tam jsem jako lokalni
admin.
Snazil jsem se sledovat co presne to dela a do registru se v klidu
dostane - vysledovano pres RegMon a cestu si precte, bohuzel uz se ani
nepokusi o spusteni toho COM serveru - FileMon nezaznamena zadnou
aktivitu ohledne souboru s COM serverem, pritom se tam pres pruzkumnika
v poradku dostanu a mohu ho bez problemu spustit.
Co se tyka tech vlastnosti DCOM tak to prave netusim co bych mel
zkontrolovat a popr. nastavit.

Radek Voltr napsal(a):
> [...]
> Administrative Tools
> \Component Services\Dcom Config a tam Properties prislusneho objektu

DBF v kodovani 852 a ADO

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 04.12.2006 09:54:30

Ahoj, potrebuji pracovat v programu s tabulkou DBF. Chtel bych vyuzit ADO a ODBC ovladac pro DBF. Tabulky otevru, ale bohuzel mam spatnou cestinu.
Tabulka je v kodovani 852 a ovladac se ji asi snazi otevrit v WIN1250. Da se nejak vnutit kodovani?
Pouzivam tenhle connection string:

Provider=MSDASQL.1;Persist Security Info=False;Extended Properties="DSN=Soubory dBase;DBQ=C:\_UCTO;DefaultDir=C:\_UCTO;DriverId=533;MaxBufferSize=2048;PageTimeout=5"

Diky Dalibor

BDS2006, dbGo

Ovladani klavesnice a mysi

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 04.12.2006 13:56:45

> Jde to? A lze podobne resit i stisk mysi?

// Posun a klikni
mouse.CursorPos:=point(15,15);
mouse_event(mouseeventf_absolute or mouseeventf_move , 55, 55 ,0 ,0 );
mouse_event(mouseeventf_absolute or mouseeventf_leftdown, 55, 55 ,0 ,0 );
mouse_event(mouseeventf_absolute or mouseeventf_leftup , 55, 55 ,0 ,0 );

Kylix a nove distribuce linuxu, mozna trochu OT al

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 05.12.2006 10:34:09

> mate nekdo nejakou zkusenost s instalaci kylixu na nove
> distribuce linuxu, kuprikladu suse 10.1, po instalaci pri
> pokusu o start kylixu (startdelphi) dostanu hlaseni o
> chybejicich knihovnach, ackoliv v systemu jsou a IDE se
> nespusti, nemate nekdo radu? Dik vsem, Pavel.

Skus http://andy.jgknet.de/oss/kylix/wiki/

Zabezpeceni aplikace MS Outlook 2003

[*] Petr Nehez <dpn(zv)atlas(tec)cz> - 05.12.2006 10:02:06

Ahoj,

Pavel Gazda wrote:
> mam aplikaci, ktera pomoci SimpleMAPI odesila e-mail.
> Pri pripojeni na MS Outlook 2003 se ale objevuje varovne hlaseni, ktere se
> mi nedari vypnout.
>
> Zkousel jsem aplikaci "ClickYes", ale neprijemne problikne okno.
> ( Zrejme tak bude problikavat kazde podobne reseni - automaticky clik na
> button )

my pouzivame ExtendedMAPI, jelikoz potrebuje dostat temer vsechny data z
Outlooku do nasi aplikace a OOM (Outlook Object Model) je pekelne
pomaly. Pro tyto ucely jsme s uspechem nasadily pred vice jak 18 mesici
EasyMAPI z www.rapware.nl. Je to placene, ale vyborne. A podporuje i
SimpleMAPI.

Petr

Zabezpeceni aplikace MS Outlook 2003

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 04.12.2006 13:58:45

Zdravim,

[...]

Zkousel jsem take "Advanced Security for Outlook", ale toto mi nefunguje.

1) Ma nekdo zkusenosti s timto doplnkem a je ochoten to prodiskutovat ?
( prosim na mail - ne do konference )

2) Ma nekdo jine reseni pouzitelne pro Delphi 6 pro

placeny amater

Zabezpeceni aplikace MS Outlook 2003

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 05.12.2006 14:48:25

Zda se mi, ze toto nefunguje s Outlook Express.
Rad bych mel jeden postup pro odeslani mailu pres instalovaneho klienta.
Pavel

> [...]
> SimpleMAPI.
>
> Petr

Kylix a nove distribuce linuxu, mozna trochu OT al

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 05.12.2006 00:47:26

Ahoj vsichni,
[...]

ActiveX - pridani vlastnosti ovladacimu prvku

[*] Trojanek Ondrej <ondrej.trojanek(zv)del(tec)cz> - 06.12.2006 07:55:31

Zdravim.

Mam vytvoreny ovladaci prvek ActiveX, jedna se o klasicky combobox, ktery ma navic pridane nove vlastnosti. Pri pouzivani prvku nastavim temto vlastnostem pomoci object inspektoru hodnotu. Jenze pri spusteni programu a pri nacteni teto hodnoty z dane vlastnosti se jevi, jako bych do ni nic nezadal. Pokud zadam hodnotu programove, vse funguje tak jak ma.

Nevi nekdo v cem by mohl byt problem?

image na pozadi formy

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 06.12.2006 14:03:58

Zadny image nebo neco podobneho na pozadi nepomuze - musis to
vykreslovat rucne primo na DC toho pozadi.
Je to docela orisek, ale nakonec jsem to vyresil (s pomoci knizky 1000+1
triku pro Delphi) - podstatou je vykreslovani pozadi v obsluze zpravy
WM_ERASEBKGND

procedure TG3WMainForm.CreateWnd;
begin
inherited CreateWnd;
FNewClientProc := Classes.MakeObjectInstance(ClientWndProc);
FOldClientProc := Pointer(GetWindowLong(ClientHandle, GWL_WNDPROC));
SetWindowLong(ClientHandle, GWL_WNDPROC, LongInt(FNewClientProc));
end;

procedure TG3WMainForm.ClientWndProc(var Msg: TMessage);
var
_ClientRect: TRect;
C: TCanvas;
EdgeHeight: integer;
begin
case Msg.Msg of
WM_ERASEBKGND:
begin
if (not Assigned(FPreparedBackgroundImage)) or
(FPreparedBackgroundImage.Width = 0) or (FPreparedBackgroundImage.Height
= 0) then
begin
Msg.Result := CallWindowProc(FOldClientProc, ClientHandle,
Msg.Msg, Msg.wParam, Msg.lParam);
GetWindowRect(ClientHandle, _ClientRect);
EdgeHeight := GetSystemMetrics(SM_CYEDGE);
C := TCanvas.Create;
try
C.Handle := TWMEraseBkgnd(Msg).DC;
if FBackgroundImagePaintOverSidebar then
BitBlt(TWMEraseBkgnd(Msg).DC, 0, -EdgeHeight,
_ClientRect.Right + Abs(_ClientRect.Left), _ClientRect.Bottom,
FPreparedBackgroundImage.Handle, _ClientRect.Left - self.Left, 0, SRCCOPY)
else
BitBlt(TWMEraseBkgnd(Msg).DC, 0, -EdgeHeight,
_ClientRect.Right + Abs(_ClientRect.Left), _ClientRect.Bottom,
FPreparedBackgroundImage.Handle, 0, 0, SRCCOPY);
finally
C.Free;
end;
Msg.Result := 1;
Msg.Result := CallWindowProc(FOldClientProc, ClientHandle, Msg.Msg,
Msg.wParam, Msg.lParam);

Jak tak na to koukam, tak vytvareni toho TCanvas je celkem zbytecne -
asi to tam zustalo po vsech tech pokusech :)))

Milan Dvorak napsal(a):
> chtel bych mit v MDI aplikaci na pozadi hlavni formy Image a do neho neco vykreslit. Image jsem tam umistil, neco jsem do neho programove pri OnShow vykreslil, ale ono se to nezobrazi

image na pozadi formy

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 06.12.2006 13:33:56

chtel bych mit v MDI aplikaci na pozadi hlavni formy Image a do neho neco vykreslit. Image jsem tam umistil, neco jsem do neho programove pri OnShow vykreslil, ale ono se to nezobrazi.
Kdyz to udelam v Child, tak tam to jde.
Nevite, jestli je to nejaka neprekonatelna vlastnost te MDIForm, nebo to jde nejak oblafnout, nebo musim nekde neco nastavit....?

Dekuji za radu
Milan Dvorak

foxpro, ole db provider

[*] Jan Vavra <jvavra(zv)centrum(tec)cz> - 06.12.2006 22:34:32

Dobry den,
jiz nejakou dobu pouzivam TADOQuery a Microsoft OLE DB Provider pro praci s Foxpro tabulkami.
Mam ale problem: Pokud SELECT * FROM Tabulka vrati cca 50 000 zaznamu, tak mi TADOQuery.Open vrati chybu EOleException:
"Zprostredkovatel dat nebo jina sluzba vratila E_FAIL'

Muzete mi nekdo poradit?

Jan Vavra

Odradkovani v Excelu

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 06.12.2006 16:42:09

Ahoj,
makro v excelu vlozeni konce stranky zaznamena jako
ActiveWindow.SelectedSheets.HPageBreaks.Add Before:=ActiveCell
ActiveWindow.SelectedSheets.VPageBreaks.Add Before:=ActiveCell
takze pres OLE by to melo byt +- stejne
(ActiveWindow.SelectedSheets -> XLApp.Workbooks[1].WorkSheets[1])
(ActiveCell -> nejake Cell[x,y])
, ale nezkousel jsem ...
Rosta

Ing. Ludek Florian napsal(a):
> [...]
>
> Excel oteviram asi takto:
>
> var XLS: Variant;
> XLApp:= CreateOleObject('Excel.Application');
> except
> Application.MessageBox('Nepodarilo se spustit MS Excel.', 'Chyba pri
> spusteni MS Excel', MB_ICONSTOP);
> XLApp := UnAssigned;
> Exit;
> end;
>
> XLApp.Visible := True;
>
> XLApp.Workbooks.Add(xlWBatWorkSheet);
> XLS := XLApp.Workbooks[1].WorkSheets[1];
> // orientace listu - na sirku
> XLS.PageSetup.Orientation := xlLandscape;

Odradkovani v Excelu

[*] Ing. Ludek Florian <ludek.florian(zv)bluerose(tec)cz> - 06.12.2006 16:22:07

[...]

Uroven signalu

[*] Ondrej Fuciman <fuciman.o(zv)fce.vutbr(tec)cz> - 07.12.2006 13:37:34

Zdravim,

potreboval bych vedet, jakym zpusobem se da zjistit uroven signalu na vystupu zvukove karty. Stahnul jsem si komponentu VUMeter, ale nejak mi to nechodi. Uz si s tim hraju asi tyden, ale ani na netu jsem zadne informace nenasel.
Budu vdecny za kazdou radu.
Dekuji
Ondrej Fuciman

Uroven signalu

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 08.12.2006 07:24:44

> potreboval bych vedet, jakym zpusobem se da zjistit uroven signalu na
> vystupu zvukove karty.

TJvSoundControl; k plne spokojenosti

prevod XML struktury do objektu - ukladani dat do

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 08.12.2006 08:06:47

Ahoj,

potrebuju vysypat data do danovyho priznani v XML formatu. Mam XSD
soubory se strukturou XML dokumentu, Delphi 6 pro (pripadne Delphi 7 pro).

Nevim uplne presne, co k tomu potrebuju, jestli vystacim s tim, co je
v Delphi 6/7 pro nebo musim nejake komponenty dokoupit/doinstalovat.

Potrebuji to velmi rychle, reseni muze byt komercni, ale urcite se
zdrojaky. Prozatim jsem se placal v MSXML a pouzivam IXMLDOMDocument.
Jenze to je otrocka prace, nebo jsem alespon neprisel na to, jak jej
pouzivat efektivneji.

Dik za kazdou radu.

Petr Palicka aka Peca

IXMLDOMDocument - nastaveni verze, kodovani znaku.

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 08.12.2006 11:17:02

ahoj,

pouzivam IXMLDOMDocument a netusim, jak mu pri vytvareni XML vnuti
verzi a kodovani. prijde mi dost hloupy to do XML souboru dodelavat "rucne".

dik,

Peca

IXMLDOMDocument - nastaveni verze, kodovani znaku.

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 08.12.2006 11:35:04

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>
> pouzivam IXMLDOMDocument a netusim, jak mu pri vytvareni XML vnuti
> verzi a kodovani. prijde mi dost hloupy to do XML souboru dodelavat

Zbytecne "low-level" pristup. Abstrakce pomoci IXMLDocument (pouzivat v kodu
a ne jako nesmyslnou TXMLDocument komponentu na formulari !) umi pracovat s
vice parsery.

Nicmene pro drive uvedeny pripad je podstatne vhodnejsi XML Data Binding,
protoze vygeneruje tridy pro praci s danym dokumentem na zaklade XSD schema.
Vtgenerovany kod je pro cca 90% pripadu pouzitelny, nekdy jsou treba drobne
opravdy jelikoz Borland dany generator bohuzel nikdy neudelal poradne :-/

Petr Vones

IXMLDOMDocument - nastaveni verze, kodovani znaku.

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 08.12.2006 11:59:05

Ahoj,

Petr Vones napsal(a):
> Nicmene pro drive uvedeny pripad je podstatne vhodnejsi XML Data Binding,
> protoze vygeneruje tridy pro praci s danym dokumentem na zaklade XSD schema.

ale neni toto XML Data Binding jenom v podnikove (enterprise) verzi
Deplhi? Ja ze jsem v helpu nasel mnoho bylych mist a zminovany nastroj
na vygenerovani trid jsem nenasel vubec. Mame ve firme jenom profi verze.

prevod XML struktury do objektu - ukladani dat do

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 08.12.2006 11:29:03

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>
> Nevim uplne presne, co k tomu potrebuju, jestli vystacim s tim, co je
> v Delphi 6/7 pro nebo musim nejake komponenty dokoupit/doinstalovat.

XML Data Binding:

File | New | Other ... -> dialog New Items, polozka XML Data Binding.

> Jenze to je otrocka prace, nebo jsem alespon neprisel na to, jak jej
> pouzivat efektivneji.

Od toho je abstrakce IXMLDocument

Petr Vones

prevod XML struktury do objektu - ukladani dat do

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 08.12.2006 12:31:08

Ahoj,

Petr Vones napsal(a):
> XML Data Binding:
> File | New | Other ... -> dialog New Items, polozka XML Data Binding.

tak nemam. Nikde to tam nevidim D6 pro. D7 mam vedle mam D7 pro a
taky nic :-(

> Od toho je abstrakce IXMLDocument

Jj, dik. Tohle jsme s kolegou nejak zmotali. Vysli jsme z nejakeho
prikladu s MSXML a evidentne jsme se spatne odpichli.

Staticky hash subor - porovnanie hash funkcii

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 11.12.2006 10:25:40

Mam v Delphi urobeny staticky hash subor s pevnym poctom blokov. Adresa
bloku je urcena hash funkciou. Ked sa blok naplni vytvori sa ku nemu
preplnovaci blok, ked sa aj ten naplni, tak dalsi preplnovaci blok atd.
Urcovanie adresy bloku mam 3 hash funkciami (vzdy pouzivam len jednu).
Ako matematicky urcim, ktora hash funkcia je najvyhodnejsia? Napada ma
taka jednoducha vec, ze vygenerujem rovnake zaznamy (aj rovnaky pocet)
pre kazdu hash funkciu a spocitam pocet preplnovacich blokov. Len vaham,
ci to nie je az prilis jednoduche. Neexistuje nejaky vzorec, ktory by co
najpresnejsie urcil, ktora hash funkcia je najvhodnejsia?
Blokov v subore je 163 (vysledok hash funkcie musi byt 1 az 163). Pocet
zaznamov v bloku je 92. Kazda hash funkcia pri generovani 15000 zaznamov
(teoreticky 100% zaplnenost suboru pri nevytvoreni preplnovacich blokov)
tvori preplnovacie bloky.

Peter Ondras - www.ondras.sk
+421 904 421 925

Vzdalene pripojeni k serveru s FB

> zkousim vzdalene pripojeni k pocitaci, na kterem bezi FB pres internet. Na
> serveru jsou Win XPH, FB 1.5. Lokalni sit je pripojena k netu pomoci ADSL
> verejnou IP adresou. Na routeru je nastaven virtual server, ktery
> presmerovava komunikaci na portu 3050 na konkretni pocitac s FB (server).
> klientske aplikace se pripojuji pres CDMA, pouzivaji se komponenty IBX. V
> teto fazi potrebuji overit, zda CDMA jeste vyhovi pozadavkum na
> "snesitelnou pomalost" prace. Pripojeni se zdari, ale po chvili se
> pripojeni "zasekne", obvykle s hlaskou "server aktivne odmitl...". Spatne
> [...]

"Server aktivne odmitl ..." znamena, ze pripojeni k internetu funguje a s
nejvetsi pravdepodobnosti mate problem s tim presmerovavanim portu.

Vzdalene pripojeni k serveru s FB

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.12.2006 12:05:48

> [...]
>
> "Server aktivne odmitl ..." znamena, ze pripojeni k internetu funguje a s
> nejvetsi pravdepodobnosti mate problem s tim presmerovavanim portu.

Jaktoze to ale vyresi restart serveru, nikoli routeru? Nicmene ted jsem
nasel misto, kde se to hryzne pokazde, a to je ve chvili, kdy se aplikace
pokusi zaregistrovat novy event:

-902 335544721 Unable to complete network request to host "xx.xxx.xxx.x".
Failed to establish a secondary connection for event processing.
unknown Win32 error 10060

Zrejme tedy neni povoleno otevrit vice nez jedno pripojeni. Pokud se vyhnu
mistum aplikace, kde se s eventy pracuje, zda se ze k zaseknuti nedojde,
alespon zatim. Netusim bohuzel ktere casti muze dalsi spojeni vadit :(.
Poradi nekdo?

Martin

Vzdalene pripojeni k serveru s FB

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.12.2006 11:29:45

Ahoj,

zkousim vzdalene pripojeni k pocitaci, na kterem bezi FB pres internet. Na
serveru jsou Win XPH, FB 1.5. Lokalni sit je pripojena k netu pomoci ADSL s
verejnou IP adresou. Na routeru je nastaven virtual server, ktery
presmerovava komunikaci na portu 3050 na konkretni pocitac s FB (server). Z
[...]

Ma nekdo podobne zkusenosti ci doporuceni? Predem vsem diky za pripadne
rady,

Martin

Vzdalene pripojeni k serveru s FB

FB server pouziva pro rozesilani eventu dalsi nahodile zvoleny port (jiny nez 3050). Nicmene ten se da nastavit pomoci Firebird.conf, kde je klic RemoteAuxPort. RemoteAuxPort nastavis na nejakou hodnotu a tu povolis stejne jako jsi povolil port 3050.

> [...]

> -902 335544721 Unable to complete network request to host "xx.xxx.xxx.x".
> Failed to establish a secondary connection for event processing.

"Server aktivne odmitl" je chyba 10061.
Chyba 10060 znamena, ze klient nedostane zadnou odpoved na pozadavek na
spojeni v casovem limitu.

> [...]
> mistum aplikace, kde se s eventy pracuje, zda se ze k zaseknuti nedojde,
> alespon zatim. Netusim bohuzel ktere casti muze dalsi spojeni vadit :(.

Vyzkousejte aplikaci v ramci LAN, tedy tak, aby provoz nesel pres router.
Pokud to takhle funguje, jednoznacne je chyba v routeru.

Balicky, jejich zavislosti a nacitani za chodu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.12.2006 13:49:57

> V requied nic nemam, presto je balicek obrovsky.

Prave preto je zrejme obrovsky. Ty vlastne do kazdeho balicka linkujes znova
tie iste unity.
Na to je prave ta required sekcia, aby sa linkovali navzajom.

Precitaj si help o balickoch, premysli si zavislosti a potom si uprav
required v kazdom balicku tak, aby kazda unita bola linkovana len do jedneho
balicka a ostatne, ktore ju potrebuju pouzit, nech to robia cez required.

Zlib v NET

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 11.12.2006 12:53:52

Ahoj, jak muzu ve VS Net 2005 c# nacist(rozbalit do streamu) soubor, ktery jsem vytvoril v Delphi 7 pomoci zlib?

Balicky, jejich zavislosti a nacitani za chodu

[*] TomA?L? Emresz <tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz> - 11.12.2006 12:43:51

Dobry den,

chci se zeptat, zda-li nekdo nemate odkaz na nejakou podrobnou
dokumentaci k balickum. Vytvoril jsem aplikaci, ke ktere pomoci
balicku nacitam pluginy. Objekty mam definovane, nacitani beha, avsak

1) zjistil jsem (pro me zel petrolej v sudu), ze balicky jsou extremne
velke (kolem 1mb, pritom de facto nic nedelaji (test pluginy)

2) obcas na me delphi zarvou, ze je potreba pridat do meho balicku
dalsi balicky (ci co) a neda se bez toho balicek zkompilovat

3) cele jsem to pekne rozbehal, probral se abstrakni tridou, kterou
pouzivam jako universal plugin, ale nemohu nacist 2 pluginy za chodu,
nebot trida txxxx jiz byla obsazena v balicku predchozim.
Da se nejak definvoat, ktere tridy balicek obsahuje ? Mel jsem za to,
ze balicek bude obsahovat pouze tridy ktere posleze registruju pomoci
registarclass. V requied nic nemam, presto je balicek obrovsky.
Jde o to, ze plugin by po zavedeni do pameti, mel dostat odkaz na
tMoje_Aplikace pomoci cehoz muze komunikovat s jinymi pluginy apod.

4) Prijde mi, ze delam nejakou stupid chybu (koukal jsem, jestli u
balicku neni compile with runtime ale neda se povolit - tam by me
napadla ta chybka), nebot nikde na netu jsem nenasel zadny takovyhle
problem. (Mozna blbe hledam)

5) aplikace v realu potrebuje mimo standartnich units i par externich
komponent (synapse, gr32, zeos, apod)

Dikes

Tomas Emresz
mailto:tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz

Zlib v NET

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 11.12.2006 13:27:54

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Ahoj, jak muzu ve VS Net 2005 c# nacist(rozbalit do streamu) soubor, ktery
> jsem vytvoril v Delphi 7 pomoci zlib?

http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SharpZipLib/

Petr Vones

Vzdalene pripojeni k serveru s FB

Jen tak si tipnu:
a) Vzpominam, ze kdyz jsem se kdysi pokousel pracovat s eventy z delf, byly
s tim problemy - prochazela prvni registrace eventu v aplikaci ale jakmile
se program pokusil registraci zmenit (treba prave pridat dalsi registrovany
event) tak nastala katastrofa. Ale uz si nevzpomenu jaka.
b) Taky bych se podival na sitovou cestu jestli tam nekde nestrasi nejaky
filtr, access tabulka nebo firewall. Skoro bych se vsadil ze FB komunikuje s
klientem nejen na "svem" portu ktery je uveden v konfiguraci ale (a mozna
prave pri rozesilani eventu) na portech ktere si "nejak" vybere. A kdyz ten
port nekde na ceste neni povoleny tak dojde k maleru.

> [...]
> mistum aplikace, kde se s eventy pracuje, zda se ze k zaseknuti nedojde,
> alespon zatim. Netusim bohuzel ktere casti muze dalsi spojeni vadit :(.

Zlib v NET

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 11.12.2006 13:41:56

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Ahoj, jak muzu ve VS Net 2005 c# nacist(rozbalit do streamu) soubor, ktery
> jsem vytvoril v Delphi 7 pomoci zlib?

Pripadne by slo jeste vyuzit System.IO.Compression.DeflateStream ale byl tam
nejaky problem s nekompatibilitou dat z verze zlib, ktere pouziva Delphi. Uz
si ale nepamatuji kterym smerem.

Dale v .NET 3.0 je i namespace System.IO.Packaging.

Petr Vones

Balicky, jejich zavislosti a nacitani za chodu

[*] TomA?L? Emresz <tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz> - 11.12.2006 14:34:00

Dobry den,
11. prosince 2006, 13:49:57, napsal jste:

> [...]

> balicka a ostatne, ktore ju potrebuju pouzit, nech to robia cez required.

Kdyz se snazim do requied pridat (tlacitko add reference) nabizi mi to
vyhledani dcp souboru, ty vsak na disku nejsou. Mam (treba od zeosu)
pouze bpl a ty to nebere. Jsem v tomhle zacatecnik, a abych rek pravdu
help prochazim uz tri dny, nicmene nejsem z toho moc moudry. (Ono v
realu ta dokumentace neni uplne nic moc, zvlast co se tyce dynamickeho
nacitani a posleze i RTTI informaci - navic je vsude na netu to samy)

Tomas Emresz
mailto:tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz

HTML parser v komponente

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 11.12.2006 14:25:59

Ahojte!

Nevite nekdo o nejake komponente, ktera umi nacist HTML soubor (text) a
vracet ruzne vlastnosti, napr. title, cisty text bez HTML tagu apod.

Mohla by byt i free, delam v D5.

Diky
Igor Vodicka

Balicky, jejich zavislosti a nacitani za chodu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.12.2006 15:18:03

> [...]
> realu ta dokumentace neni uplne nic moc, zvlast co se tyce dynamickeho
> nacitani a posleze i RTTI informaci - navic je vsude na netu to samy)

Tie .dcp subory ale prave kompilator potrebuje, aby mohol generovat kod na
pouzitie runtime balickov.
Co sa tyka ZeosLib, skus si stiahnut zdrojaky zo SourceForge a pri
kompilacii .bpl dostanes aj .dcp.

Indexovani textu

[*] Pavel Masopust <delphi(zv)masopust(tec)net> - 11.12.2006 15:42:05

Dobry den. Mam hromadu textovych souboru a chci je po oindexovani rychle
prohledavat. Co na to pouzit? Libilo se mi demo od
AlphaTIX(http://www.textolution.com/alphatix.asp), ale je to dost drahe. Co
pouzivate Vy?

Dekuji
Pavel Masopust

Balicky, jejich zavislosti a nacitani za chodu

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 12.12.2006 06:55:06

> Kdyz pisu ze na disku dcp od zeosu nemam, tak fakt nemam.
> Nasel jsem jen par dcp souboru, ale zrovna ty co chybely nikde na
> disku ani sitovejch discich nebyly (teda pokud nebyly v system volume
> :-) )

*Mozno je to uplne mimo, .... ale skus si vypnut index service a
*pohladat tie subory znovu. ;-)

Ivan Dulgerov CEI SAZP Programator

Tajovskeho 28
97590 Banska Bystrica
tel: 048 4374144
ICQ : 190698607
mail : ivan.dulgerov(zv)sazp.sk

Indexovani textu

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 12.12.2006 06:41:05

Ahoj, ja pouzivam nastroj Rubicon2, info zde http://www.tamaracka.com/. Je
to sice za penize, ale 300$ na to co to umi neni zase tak moc. Da se
stahnout funkcni trial verze.
Jsou to v podstate komponenty do Delphi (max. ver. 7), ktere podporuji ruzne
databazove ovladace (napr. TTable, TQuery, ADO, Advantage, Apollo, DBISAM,
DOA, FlashFiler, NexusDB, IBObjects, IBX, ODBC Express, Topaz). Umi
zindexovat jak ruzne ruzne externi texty, tak obsahy databazovych tabulek.
Vysledny index se pak uklada ve zvolene databazi.
Podporuje to i ceske znaky, ale nema to jazykovy mudul pro nase tvaroslovi.

Igor Vodicka

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.12.2006 13:39:56

> [...]
> nez 3050). Nicmene ten se da nastavit pomoci Firebird.conf, kde je klic
> RemoteAuxPort. RemoteAuxPort nastavis na nejakou hodnotu a tu povolis

Diky, to bude asi ono. Protoze pokud se eventum vyhnu, vse chodi. Zkusim si
s tim pohrat, nebo eventy mimo lokalni site nebudu pouzivat.

Martin

Zlib v NET

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 11.12.2006 13:29:55

http://www.componentace.com/ZLIB.NET

Indexovani textu

> Dobry den. Mam hromadu textovych souboru a chci je po oindexovani rychle
> prohledavat. Co na to pouzit? Libilo se mi demo od
> [...]

Nenapsal jste jake soubory. Plain text jde indexovat a prohledavat Indexing
service primo z Windows, napriklad na *.pas to funguje skvele.

Balicky, jejich zavislosti a nacitani za chodu

[*] TomA?L? Emresz <tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz> - 11.12.2006 18:18:16

Dobry den,

> [...]

Tomas Emresz
mailto:tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz

Balicky, jejich zavislosti a nacitani za chodu

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.12.2006 16:56:11

> Prave ze z neznameho duvodu ne. Mam stazeny zeos (jsou v nem mirne
> upravy (drobnosti, neovlivnujici komponenty)), vytvoreny jsou jen BPL,
> nicmene kdyz jsem napsal do requied primo ZPlain, Zdbc atd, tak to
> kompilaci proslo (asi si zrejme ty dcp vytvoril pri ty kompilaci.
> Nicmene standartne je nikde na disku nemam.

Podle me je pes zakopan v tom, ze .dcp se kompiluji nekam jinam, nez
ocekavas. Ve vlastnostech balicku je zalozka, kde se to nastavuje, obvykle
tusim \projects\bpl

MB

Balicky, jejich zavislosti a nacitani za chodu

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.12.2006 13:45:56

> [...]
> Jde o to, ze plugin by po zavedeni do pameti, mel dostat odkaz na
> tMoje_Aplikace pomoci cehoz muze komunikovat s jinymi pluginy apod.

Balicky jsou krasna vec, ale je stim spojena i rada problemu (mj. pokud se
pouzivaji masivne frames).
Nevim jestli to dobre chapu, ale ve dvou balickach nemuze byt stejna trida.
Predek trid by mel byt v nejakem sdilenem balicku, ktery bude v requires
balicku ktere z teto tridy odvozuji. Na tom, co vsechno bude v requires
balicku zalezi i jeho vysledna velikost, nebot vse co tam neni napsano se do
nej musi nakompilovat. Je to o spravne hierarchii balicku, nebot balicky se
nesmeji pouzivat vzajemne....

Martin

Balicky, jejich zavislosti a nacitani za chodu

[*] TomA?L? Emresz <tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz> - 11.12.2006 15:44:05

Dobry den,

> [...]

kompilaci proslo (asi si zrejme ty dcp vytvoril pri ty kompilaci.
Nicmene standartne je nikde na disku nemam.

Ted uz me to rve jen u asi dvou komponent a mych unit. Mam ty svy unit
dat do enjakyho balicku i s tema co zbejvaj a zkusit to zkompilovat ?
Tomas Emresz
mailto:tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz

Balicky, jejich zavislosti a nacitani za chodu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.12.2006 16:02:06

> [...]
> kompilaci proslo (asi si zrejme ty dcp vytvoril pri ty kompilaci.
> Nicmene standartne je nikde na disku nemam.

Kompilator pri kompilacii .bpl suborov _vzdy_ generuje aj .dcp subory.
Povazujem to takmer iste a bol by som prekvapeny, keby som zistil, ze
existuju nejake vynimky, kedy to tak nie je.

Ak si do klauzuly "requires" nejakeho balicka pridas ZPlain a podari sa Ti
ten balicek skompilovat, znamena to, ze ZPlain.dcp existuje na disku a
kompilator ho najde.

S/MIME a CryptoAPI

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 12.12.2006 14:45:41

Ahoj,
ma nekdo zkusenosti se %subj% ?
CryptoAPI by melo mit vse potrebne, ale nejak se nejsem schopny dobrat
vysledku, zatim se aspon snazit overit podpis mailu ktery jsem si
vytvoril pomoci Thunderbirdu.
Zkousel jsem CryptVerifyDetachedMessageSignature, ale neuspesne, bud
posilam spatny retezec pro overeni hashe, nebo, jak jsem se nekde
docetl, pouziva tato funkce MD5 misto SHA1, pak asi bu muset zvolit jiny
postup, ale nedari se mi najit jaky.

Diky za nakopnuti,
Petr Langer

ceske razeni v DevExpress gridech

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 13.12.2006 11:23:02

Ahoj,

pouzivame DevExpress gridy a spatne nam to radi textove polozky s
ceskymi znaky. Jak to mate poreseny kdo pouzivate DevExpress? Neni na to
nejaka "standardmi" metoda, vlastnost uz od vyrobce, nebo nejaky uz
vymysleny domadel, o ktery by se nekdo chtel podelit?

Dik moc,

Petr Palicka aka Peca

ceske razeni v DevExpress gridech

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.12.2006 11:53:05

Puvodni zprava ze dne 13.12.2006 od petr palicka:

> [...]
> na to nejaka "standardmi" metoda, vlastnost uz od vyrobce, nebo
> nejaky uz vymysleny domadel, o ktery by se nekdo chtel podelit?

Nastavit AnsiSort, to pak pouziva trideni Windows.

ceske razeni v DevExpress gridech

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 13.12.2006 12:01:06

DataController / Options / dcoAnsiSort

PM

Ponuka prace: Vylepseni DataGridu - moznost spolup

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 14.12.2006 02:08:01

Zdravim!

zhanam niekoho, kto by bol ochotny spolupracovat - dodat
rozsirenie existujuceho datagridu podla poziadaviek.

Zaujemcovia,
ozvite sa prosim na sukr. mail jpopluhar(zv)acc.sk.

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

TRichEdit

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 14.12.2006 13:54:48

Vkladam text do komponenty TRichEdit. U tohoto textu se mi rozhodi font,
nevite cim to je?

Ahoj,
mel jsem taky podobny problem, akorat, ze jsem text v RichEdit upravoval
programove. RichEdit pouzije pro jakoukoliv upravu naposledy pouzity font.
Jestli mi rozumis ... kdyz jsem upravil programove radek a pak ho vlozil
zpatky, tak jsem tam vlozil string bez formatovani a on na nej pouzil
naposledy pouzite formatovani.
Petr

BDE a UNICODE

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 14.12.2006 09:40:32

Zdravim,

chtel bych se zeptat, jestli je mozne pres BDE cist a zapisovat znaky
UNICODE. Potrebuji nutne vyresit ukladani rustiny.
Vysledkem bohuzel zatim je, ze se mi do databaze zapisuji otazniky.
Databaze je MS SQL 2000, pouzivam Delphi6.

Ladislav Stary

TRichEdit

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 14.12.2006 10:12:34

mam dotaz.

Vkladam text do komponenty TRichEdit. U tohoto textu se mi rozhodi font,
nevite cim to je?

Diky
Michal Kos.

HTML parser v komponente

[*] Angela Sutanto <angela.sutanto(zv)gmail(tec)com> - 14.12.2006 21:47:19

On 12/11/06, Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> wrote:

> Nevite nekdo o nejake komponente, ktera umi nacist HTML soubor (text) a
> vracet ruzne vlastnosti, napr. title, cisty text bez HTML tagu apod.

Co TWebBrowser a sada interfacu IHTMLDocument?, IHTMLElement,
IHMTL???Element aj. see MSHTML Reference in platform SDK

Nebo DLL, ktera je soucasti http://tidy.sourceforge.net

HTH, Angela

test ci existuje file na nete

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.12.2006 22:36:12

No tak se staci podivat jaky stavovy kod ti vratil server.

Dej do googlu HTTP status codes a mas to.

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

test ci existuje file na nete

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 17.12.2006 22:24:11

http

Jiri Cincura wrote / napisal(a):

> A tren soubor je na FTP http nebo kde?

test ci existuje file na nete

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.12.2006 22:18:11

Hlas wrote:
> [...]
> ich download uz mam spraveny, ale nedari sa mi zistit - testnut
> ci sa ten file na nete nachadza, jedna sa o bezny download z linku.

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 17.12.2006 21:28:08

[...]

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 18.12.2006 09:12:54

zaguglil som, ale nejaky ukazkovy kod tam nevidim coho by som sa chytil
neda sa tu nieco hodit?

Jiri Cincura wrote / napisal(a):
> No tak se staci podivat jaky stavovy kod ti vratil server.
> Dej do googlu HTTP status codes a mas to.

test ci existuje file na nete

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 18.12.2006 09:26:56

tie cisla - navratove kody som tam nasiel
jedna sa mi o ukazkovy kod delphi, ktory to vracia...
neviem ci dobre pisem ale vlastny download je kod na par riadkov doslova
tak mam predstavu ze testnut ci sa file na http://blabla/file.zip
nachadza je tiez kod
na par riadkov... alebo sa mylim?
Dusan Nagy wrote / napisal(a):

> http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html
>

> ----------
> Vianocna akcia - registracia domen za najlepsie ceny
> Akcna cena domen gTLD za 350 Sk pre vsetkych zakaznikov.
> www.slovaknet.sk

test ci existuje file na nete

[*] Dusan Nagy <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 18.12.2006 09:18:55

H> zaguglil som, ale nejaky ukazkovy kod tam nevidim coho by som sa chytil
H> neda sa tu nieco hodit?

http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html

test ci existuje file na nete

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 18.12.2006 11:41:06

Hlas wrote:
> [...]
> jedna sa mi o ukazkovy kod delphi, ktory to vracia...
> neviem ci dobre pisem ale vlastny download je kod na par riadkov doslova

Nepises jakou tridu pro to stazen pouzivas. Ale urcite ma property ve smyslu
StatusCode/ReturnCode/...

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

test ci existuje file na nete

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 18.12.2006 13:01:11

download robim takto:

procedure TFormMain.URL_OnDownloadProgress;
begin
ProgressBar1.Max:= ProgressMax;
ProgressBar1.Position:= Progress;
end;

procedure TFormMain.DoDownload;
begin
with TDownloadURL.Create(self) do
try
URL:='http://files.mytheatre-support.com/MyTheatre.v3.37.exe';
FileName := 'c:\MyTheatre.v3.37.exe';
OnDownloadProgress := URL_OnDownloadProgress;

try
ExecuteTarget(nil) ;
Jiri Cincura wrote / napisal(a):
> Nepises jakou tridu pro to stazen pouzivas. Ale urcite ma property ve smyslu
> StatusCode/ReturnCode/...

test ci existuje file na nete

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 18.12.2006 13:09:12

> [...]
> URL:='http://files.mytheatre-support.com/MyTheatre.v3.37.exe';
> FileName := 'c:\MyTheatre.v3.37.exe';
> OnDownloadProgress := URL_OnDownloadProgress;

tipuju ze tady ti vznikne nejaka vyjimka -> zkus si ji vypsat
a tipuju ze pokud autor tech divnych komponent nebyl uplny blb,
tak bude obsahovat budto text (treba neco jako 500 - not found) nebo
bude primo nejakeho typu

> Free;

test ci existuje file na nete

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 18.12.2006 13:21:13

vynimka mi asi nepomoze.... ano jasne ze pokial file neexistuje download
nezbehne
ale ja sa snazim o to, aby uzivatel bol najprv informovany o tom
ze na nete sa nachadzaju nejake fily a ze ich je mozne stiahnut
ak povie ze ano tak sa vykona vlastny download. s tym downloadom
problem nemam ale ten test ci tie fily na danych url sa nachadzaju sa mi
nedari

Radek Cervinka wrote / napisal(a):
> [...]
>

> ----------
> Vianocna akcia - registracia domen za najlepsie ceny
> Akcna cena domen gTLD za 350 Sk pre vsetkych zakaznikov.

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 18.12.2006 13:03:12

a testovat existenciu filu sa pokusam takto:

function TFormMain.JeUrlPlatne(linkfile:string):boolean;
var
NetHandle: HINTERNET;
UrlHandle: HINTERNET;
Buffer: array[0..1024] of Char;
BytesRead: dWord;
begin
NetHandle := InternetOpen('Delphi 5.x', INTERNET_OPEN_TYPE_PRECONFIG,
nil, nil, 0);

if Assigned(NetHandle) then
begin
UrlHandle := InternetOpenUrl(NetHandle, PChar(linkfile), nil, 0,
INTERNET_FLAG_RELOAD, 0);

if Assigned(UrlHandle) then
{ UrlHandle valid? Proceed with download }
result:=true
else
Result:=false;
reaguje to tak ze ak je chyba v url v casti cesta tak to reaguje
spravne, ale ak jechyba v url v casti kde je nazov filu tak tam to vzdy
vracia true aj ked taky file neexistuje

test ci existuje file na nete

[*] Milan Hurtik <hurtik(zv)stemmark(tec)cz> - 18.12.2006 14:07:16

Myslim, ze k tomu, co potrebujes je idealni poslat na server
pozadavek typu HEAD (misto GET, ktery pravdepodobne
pouzivas k downloadu). HEAD se chova stejne jako GET, ale
server na nej vraci jen hlavicku, zadna data.
Pokud tedy vrati pri Tvem pozadavku na dane URL kod 200,
soubor existuje (soucasti hlavicky je i jeho velikost), pokud vrati
404, soubor neexistuje atd.

Milan M:)

> [...]
> ak povie ze ano tak sa vykona vlastny download. s tym downloadom
> problem nemam ale ten test ci tie fily na danych url sa nachadzaju sa mi

FB2 - ?problem s tabulkou?

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 18.12.2006 16:47:27

Ahoj,

mame tabulku:

POPIS_POLE (
ID DM_ID /* DM_ID = INTEGER DEFAULT 0 NOT NULL */,
TABULKA VARCHAR(30),
POLE VARCHAR(30),
NAZEV VARCHAR(50),
plusdalsi nezajimava pole

pole TABULKA - obsahuje vsechny uzivatelske TABULKY v databazi
pole POLE - sloupce te ktere tabulky
pole NAZEV - uzivatelsky modifikovatelne nazvy ktere tahame do
titulku DBGridu.

Po 'preklopeni' do Firebird 2 se sloupce staly READONLY, viz.
This column cannot be updated because it is derived from an SQL
function or expression.
attempted update of read-only column.

Tabulka ma jediny klic - ID = PK
U uzivatele mame jeste verzi FB 1.5 na ni vse funguje bez problemu.

Prevod FDB z verze 1.5 na Firebird 2 je standardni
transportable backup (na Firebird 1.5.2) ---> REPlace (na FB2)

Napada vas co by to mohlo zpusobovat?
Samozrejme mimo to, ze obsah sloupcu TABULKA,POLE jsou uvedeny v
system. tables, ale bez REFERENCE na ne.

Diky za vase zkusenosti

Jarek Uher

FB2 - ?problem s tabulkou?

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 18.12.2006 18:05:32

Ahoj,

Jaroslav Uher napsal(a):
> This column cannot be updated because it is derived from an SQL
> function or expression. attempted update of read-only column.

nemate tam nahodou after insert/update spouste, ve kterych
prirazujete do new.*? Jestli jo, tak to uz pod 2.0 neprojde.

Peca

FB2 - ?problem s tabulkou?

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 18.12.2006 21:35:47

Ten trigger by mel byt before update nikoliv after.
after jiz nelze menit obsah radku.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: +420 724 207 851
icq:199 118 333
e-mail:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz
http://www.elektlabs(tec)cz

> /* Trigger: T_POPIS_POLE_VER_REC */
> CREATE TRIGGER T_POPIS_POLE_VER_REC FOR POPIS_POLE
> ACTIVE AFTER UPDATE POSITION 0
> AS
> BEGIN
> /* pocitadlo verzi uprav */
> NEW.VER_REC = OLD.VER_REC + 1;
> END
> ^
>
> DIKY moc, kdyz jsem jej DROPnul, tak to funguje.
> Jenze... stejny trigger mame naveseny na vsech tabulkach a jinde
> problem neni
>

> Jarek

FB2 - ?problem s tabulkou?

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 18.12.2006 20:41:43

On 18 Dec 2006 at 18:05, petr palicka wrote:

> nemate tam nahodou after insert/update spouste, ve kterych
> prirazujete do new.*? Jestli jo, tak to uz pod 2.0 neprojde.

jo, mame

[...]

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 19.12.2006 11:10:42

On 18 Dec 2006 at 21:35, Slavomir Skopalik wrote:> Ten trigger by mel byt before update nikoliv after.
> after jiz nelze menit obsah radku.

tak, po precteni ve mne hrklo, ze budu muset prepsat vice nez 100
triggeru ;)
nastesti jen tento jeden byl chybne definovany

Jarek Uher

CLX aplikace sezere wm_endsession!

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 19.12.2006 20:41:22

Tak uz jsem to nasel - ta dulezita sezrana zprava je WM_QUERYENDSESSION.
Kdyby to nekoho zajimalo, tak do .dpr je treba dat nasledujici:

messages,

OldWndProc: TWndProcHook = nil;

function MyWndProc(Message: PMsg): Integer; stdcall;
var
retVal: integer;
case Message^.message of
WM_QUERYENDSESSION:
begin //aby to nesezral Qt
Halt;

if Assigned(OldWndProc) {and ((zv)WndProc <> (zv)OldWndProc)} then
begin
retVal := OldWndProc(Message);
Result := retVal or Result;
end;
end;...
OldWndProc := Application.SetWndProc( MyWndProc);
Application.Run;
End.

Dekuji za pozornost :o).
VD.

From: "David Kopecek" <david.kopecek(zv)hacktrack.com>

> LDAP a synapse :)
>
> takhle mi to fugnuje jak po masle :)

Ahoj,
Muzes mne prosimte nakopnout,
at koukam jak koukam vsude je pozadovano OldPassword a NewPassword. Asi
jsem nejakej zaseklej a spatne to vidim.
Ja to potrebuju zmenit bez znalosti stareho hesla.

Ludek

TChart - linearni rozlozeni bodu na osach

[*] Petr Holomecek <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 28.12.2006 22:13:56

Dobry den,
Pouzivam komponentu TChart, respektive TDBChart a potreboval bych cilene,
aby se na osach (v pripade potreby) zobrazovala linearni stupnice (napriklad
od 1 do 100 s rozestupem 10) i kdyz samotna data linearni rozestup nemaji.
Dekuji za radu,
Petr Holomecek

AdoDB was: TClientDataSet a predavanie parametrov

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 28.12.2006 22:05:55

Zdravim!

LN> Problem s vicenasobnym pouzitim stejneho parametru vuci MSSQL lze vyresit i
LN> takto:

LN> DECLARE (zv)DATEPAR datetime
LN> SET (zv)DATEPAR = :DATEPAR
LN> SELECT * FROM Tab
LN> WHERE DatIn <= (zv)DATEPAR and DatOut <= (zv)DATEPAR

Trosku pracne ale GENIALNE toto ma mohlo napadnut. Dakujem.

Neskumal si nahodou, kde je presne problem s odovzdavanim parametrov?

Tipujem ADODataSet a spol.,
lebo kedysi som pouzival BDE na Paradox,
nekor IBX na Interbase/Firebird
a v tom druhom urcite nebol problem.

Vdaka za napad!

--
JP

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 28.12.2006 21:59:55

Zdravim,

lvc> problem s vicenasobnym pouzim parametru je obavam se problem
lvc> na strane Delphi, jak je to s typy parametru nevim presne,
lvc> protoze parametry na strane datasetu nepouzivam.
lvc> Pokud pracujes jen proti MSSQL, tak by to snad slo i lepe:
lvc> Misto predavani parametru do "stringu" pouzij stored procedure
lvc> na stranene serveru (casto se ziska vyssi rychlost provadeni dotazu).
lvc> Parametry jsou typove, neni problemem je refreshovat a muzes je pouzit
lvc> kolikrat chces.

Nehladam cestu cez SP, nechce sa mi to pisat v DB a stale obnovoat pri upravach softu.
SP pouzivam pre transakcne alebo algoritmicky narocnejsie ulohy
alebo pri vysokej komunikacnej zatazi k serveru.

Vdaka za rady.

AdoDB was: TClientDataSet a predavanie parametrov

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 28.12.2006 11:37:14

[...]

Ahoj Lada

> [...]

Pokerova manie - 6 freerollovych turnaju o 5000 USD! http://im.impact.as/sign/betway3/

AdoDB was: TClientDataSet a predavanie parametrov

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 27.12.2006 18:56:07

> [...]

JS> chyba v provider support u TIBCustomDataSet - function
JS> PSExecuteStatement. Mozna ma tvuj problem podobny charakter.

Vyuzivam ClientDataSety oproti ADO (DataSet alebo Query) na MS-SQL.

[...]

Borland Developer Studio 2006 - run problem

[*] Vladimir Ponechal <vponecha(zv)email(tec)cz> - 27.12.2006 01:55:03

Pardon, jeste jednou tady je ten soubor.

Vl.