Jedi Debug [vyreseno]

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 26.1.2006 10:17:43

Petr Fejfar napsal(a):
> ###-
>
> Protoze jestli si to pamatuju, tak si to stezuje, ze nejake
> wincontrol nema parent window. Oni se ty handly
> totiz alokuji az po prepnuti na foreground.
>
> Jestli jo, tak se to da resit tak, ze
>
> # si alokaci handle vynutis volanim HandleNeeded
> pri konstrukci formulare
> # si testnes, jestli je HandleAllocated a kdyz ne, tak
> s tim prvekm nebudes operovat tj. nebudes ukladat
> jeho stav.

Chci Vam podekovat, trefil jste hlavicku na hrebicek, stacilo mi pouze
vynutit alokaci Handle, protoze pri inicializaci se nactou nektere
polozky do vsech tabu a neoperace s nimi je temer nemozna...
Jedi komponenty se mi libi velmi, tento detail mi trochu zatopil, ale
naslo se snadne reseni a jede to... Jeste jednou dekuji moc.

MO
BTW [OT]: Kolega z LinuxSoftu vcera dal do zpravicek odkaz na hardwarove
reseni softwaroveho problemu - http://www.linuxsoft(tec)cz/img/pendolino.jpg
. Tak snad to pobavi i lidi tady...

--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Smlouva

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2006 10:11:42

Zdravim,

nemate nekdo po ruce nejaky vzor smlouvy na prodej SW. Jedna se
defacto asi o "krabicovy" software (tedy ne na zakazku) ktery instaluji
zakaznikovi a on jej bude platit az se u nej rozchodi - tedy ne predem.
Potrebuji tedy neco od nej podskrabnout, abych mel v ruce papir, nez mu
poslu fakturu a on ji proplati.

Pripadne prilohy prosim primo na muj email trosa(zv)seznam(tec)cz (i kdyz by
to mozna mohlo zajimat vice lidi, ale prilohu sem asi neprotlacime ;-) )

Diky
TR

Jedi Debug [vyreseno]

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 26.1.2006 10:37:45

MaReK Penguin Olsavsky wrote:

> Chci Vam podekovat, trefil jste hlavicku na hrebicek,

To proto, ze jsem pred nedavnem nekolik dni podobny
problem hledal, akorat tou "neviditelnou" komponentou
byl TWebBrowser, ktery na strane OnXXXEventu predstiral,
ze neco dela, ale okna neprekresloval a pri kliknuti mysi
jen cinkal :-((

Tobe to alespon napsalo srozumitelne hlaseni ;-)

pf

TDBF a zmena sloupce

Ahoj, neporadite mi nekdo, jak muzu navysit velikost stringoveho sloupce, tak aby zustaly zachovany data?
Pouzivam komponentu TDBF a nemuzu na to prijit.
Zkousel jsem to pres RestructureTable a nejak mi to moc nefuguje.

Dekuji

TAppletModule a CPL (D2005)

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 26.1.2006 10:29:44

Dobry den
Potrebuji vytvorit aplikaci odvozenu od tridy TAppletModule, tak aby se konfiguracni dialog zobrazoval v ovladacich panelech.
D2005 mi sice vytvori potomka odvozeneho od TAppletModule. Ale v helpu jsem cca po 1 hod hledani nenasel ani slovo o tom jak se to pouziva. (Potrebuji zobrazit formular a prad mo to pada).

Prosim o radu , kde najit informace popr i ukazkovy priklad.

Dekuji

Petr Koukal.

Smlouva

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 26.1.2006 11:09:47

No, neco sem hledal v sablonach office a tam sem zahlednul neco takoveho

http://office.microsoft.com/cs-cz/templates/TC010470471029.aspx?CategoryID=C
T063467661029

mozna se ti to hodi.

Socket is non-blocking and the specified operation

[*] Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> - 26.1.2006 11:27:48

Zdravim.

Spomalila sa mi komunikacia po sieti a siet vyhadzuje chybu:

Socket is non-blocking and the specified operation will block. Socket error
10035.

Vygooglil som, ze to v podstate nie je chyba, ale ze siet nevie danu
operaciu vykonat ihned,
ale vykona ju neskor a treba to osetrit programovo.

Moj problem ovsem je, ze nehavaruje len moja aplikacia, ale aj ine
aplikacie, ktore predtym chodili dobre.
Konkretne nedavno spominany system Qi od DC Concept. Klienti sa k
aplikacnemu serveru pripajaju cez LAN,
a cca dvaja klienti dialkovo cez DSL.

Ako viem zistit, co moze sposobovat spomalenie siete? Nie som odbornik na
siete.

Bezi to na Windows Small Bussiness Server 2003, ktory ma dve sietovky, jedna
do lokalnej siete
a druha je spojena s DSL routerom k internetu.

Dik za kazdu radu. Je to dost surne.

Jan Kostial.

Socket is non-blocking and the specified operation

WSAEWOULDBLOCK
10035

This error is returned from operations on nonblocking sockets that cannot be
completed immediately, for example recv when no data is queued to be read
from the socket. It is a nonfatal error, and the operation should be retried
later.

Tato chyba neni chybou, ale pouze upozornenim, ze programator si vyzadal
neblokujici soket a nyni na nem pozaduje blokujici operaci. Padani aplikaci
na tuto chybu je zpusobeno nespravnym navrhem aplikace a obavam se, ze bez
zasadni modifikace aplikace to nepujde vyresit. Na pomalost site bych to
rozhodne nesvadel.
Je pravda, ze za idealnich podminek to projde bez chyby, protoze treba na
LAN data prichazeji dostatecne rychle. Na pomalejsi siti se ovem stane, ze
se stihne zavolat Recv za situace kdy v prijimacim bufferu jeste nic neni a
protoze neblokujici soket na data neceka, tak vysledkem operace je
WSAEWOULDBLOCK.

Smlouva

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2006 11:43:49

Cau,

diky, ale potrebuji smlouvu na prodej jiz hotoveho SW.

TR

Pavel Malinsky napsal(a):
> No, neco sem hledal v sablonach office a tam sem zahlednul neco takoveho
>
> http://office.microsoft.com/cs-cz/templates/TC010470471029.aspx?CategoryID=C
> T063467661029

Smlouva

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 26.1.2006 12:27:53

> diky, ale potrebuji smlouvu na prodej jiz hotoveho SW.

Toto se obvykle resi licencnim ujednanim, ktere uzivatel potvrzuje pri
instalaci. Pokud se chces jen pojistit, ze dostanes po instalaci zaplaceno,
pak by mela stacit objednavka a pripadne potvrzeny dodaci list, s tim uz bys
pak nemel mit problemy s pripadnym dokazovanim. Nebo jsi mel na mysli neco
jineho?

MB

Socket is non-blocking and the specified operation

[*] Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> - 26.1.2006 12:53:55

So vsetkym suhlasim, ale so sietou s ami nieco stalo, a ja neviem co.
Od predvcera mi to sporadicky pada na onej chybe.

Moju aplikaciu viem samozrejme opravit, ale nie je v mojich silach
donutit DC Concept aby urychlene nieco vykonal.
System Qi na serveri bezi uz viac ako rok a neboli s nim doteraz ziadne
problemy.

Potrebujem odstranit tu pricinu v sieti. Viete niekto poradit AKO???
> [...]
> se stihne zavolat Recv za situace kdy v prijimacim bufferu jeste nic neni
> protoze neblokujici soket na data neceka, tak vysledkem operace je

MSSQL a zmena hodnoty v triggeru

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 26.1.2006 12:53:55

> Ahoj,
> v MSSQL databazi potrebuji v triggeru zmenit vlozenou hodnotu
> urciteho sloupce - napr.: z aplikace se vklada X a do
> databaze potrebuji za urcitych podminek dostat X + 10. Nevite
> jak na to ? Dik, Maca

proste jenom v triggeru provedes update toho radku

update Tabulka SET SloupecX = SloupecX+10 where id in (select id from updated)

Pisu to z hlavy, ale v BOL je to srozumitelne popsane.

Jirka

Socket is non-blocking and the specified operation

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2006 13:53:59

Zkusil bych se podivat co vsechno se po te siti posila.
Mozna tam mas nejaky spyware, ktery to natolik zahlcuje, ze se sit
zpomaluje.

> [...]
>
> Potrebujem odstranit tu pricinu v sieti. Viete niekto poradit AKO???

Socket is non-blocking and the specified operation

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.1.2006 17:50:16

On Thursday, January 26, 2006 12:53 PM ,
Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> wrote:

> [...]
> ziadne problemy.
>
> Potrebujem odstranit tu pricinu v sieti. Viete niekto poradit AKO???

zacal bych monitoringem mnozstvi dat, packetu a hlavne chyb na
sitovych rozhranich (Windows trosku skrbli s informacemi - snad jen
'netstat -e' neco malo vypise o chybach na eth - bohuzel clovek nevi
co je to za chyby). POkud mas v siti manageovatelne switche tak
kouknout na chyby na portech (lepe je rovnou si kreslit grafy chyb i
protuku dat/packetu).
Je mozne, ze vzrostl provoz na siti nad unosnou mez (zvlaste pokud je
sit jen 10tkova a half duplex - zkontrolovat pocet kolizi vuci poctu
packetu), je mozna, ze nejaka sitovka umira a zpusobuje problemy, je
mozne, ze neco (switch atd) nestiha.

pokud jsou v siti stanice s Linuxem tak zkusit flood ping ( ping -f
x.x.x.x) vuci ruznym cilum a zjistit, kde se ztraci nejvic packetu atd

Zdravi
Dalibor Toman
Fortech s.r.o.

Socket is non-blocking and the specified operation

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.1.2006 17:44:16

On Thursday, January 26, 2006 11:45 AM ,
delphin(zv)post(tec)cz <delphin(zv)post(tec)cz> wrote:

> [...]

> bufferu jeste nic neni a protoze neblokujici soket na data neceka,
> tak vysledkem operace je WSAEWOULDBLOCK.

PS: to ale muze udelat jen nespravne napsana aplikace - spravne
napsany kod na neblokujicim socketu recv() vubec sam nezavola dokud
nedostane informaci o tom, ze jsou nejaka data k precteni..

D. Toman

Modalni okna v D2005

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2006 17:36:15

Ne, delam win32

> Jestli delas ciste .NET wokna, pak si nastav ShowInTaskbar = false.

petr

Delphi & WinInet versus ASP.NET

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 26.1.2006 17:14:13

Ahoj vespolek..

Mam specificky problem s odeslanim MultiPartForm dat na ASP.NET server...
V Delphi jsem si napsal vlastni kod, ktery zabali potrebna data do
MultiPartForm dat s boundaries a ve WinInetu dojde k jejich odeslani na
ASP.NET server. Data sice dorazi, ale jevi se jako necitelna... Stejna data
odeslana Synapsi jsou na serveru citelna.... Synapse spravne rozsiri
hlavicky o cookies, coz ve WinInetu mohu delat take, ale ja je proste
postradam, protoze pri pouziti WinInetu jsem se setkal s tim, ze je od
serveru neobdrzim (na tom serveru kvuli autentifikaci funguje presmerovani,
coz wininet nereflektuje a vraci mi az finalni podobu dat bez cookies).
Synapse umoznuje toto zastavit, provest ulozeni Cookies a redirect si delat
sam... Ale na druhou stranu WinInet bere aktualni nastaveni systemu co se
tyka HTTP a SSL... Klasika jako POST a GET bez MultiPartu jede ok...

Myslim si, nebo tusim, ze me ASP.NET server nechce dovolit rozebrat data
kvuli chybejici ASPAuth promenne v Cookies, ale ja ji z WinInetu proste
nevycucnu... Dukaz toho je, ze data odeslana WinInetem jdou rozebrat v
Apache, IIS pres CGI... Proste vsude, jen ne v ASP.NET...

Spravne nastavuji celou strukturu dat, Content-Length, Content-Type...

Uz jsem zoufaly... Mate nekdo prosim podobne spatne zkusenosti s Delphi,
WinInet vuci ASP.NET serveru?
Je na toto nejake reseni?

WinInet zavolam s pozadavkem a nez se z nej vrati, nemam nad tim kontrolu a
CallBacky jsou tam jen informativni. :(

Diky za kazdy namet jak to udelat lepe nebo uplne jinak... Podminkou je, ze
to musim udelat kvuli SSL pres WinInet.
Mozna bych mohl zkusit Synapsi se SSL, pokud to jde, ale nemam s tim
zkusenosti...

Milan

Modalni okna v D2005

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 26.1.2006 17:08:13

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2006 16:56:12

Zdravim,
nevite nekdo, proc se v D2005 zobrazuji nove vytvorene okna na liste a
jak tomu zabranit?
Diky

Container Classes z JCL

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 26.1.2006 16:26:10

Ahoj, shanel jsem se po nejakych kotejnerovych knihovnach pro Delphi
(pokrocilejsich nez TList) a narazil jsem na rozsahle knihovny v JCL -
ArrayList, JCLVectors atd. Obsem jsem trochu zarazen tim, ze vse je tam
implementovano pred Interface.

1. Mate s nimi nekdo prakticke zkusenosti?
2. Nevite o nejake dokumentaci typu whitepaper, jde mi spise o obecnejsi
pohled "shora" kterou tridu pouzit na co atd., reference je samozrejme v
helpu.
Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Indy nezvladne presmerovani

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 26.1.2006 16:10:08

Zdravim konferenci,

pouzivam TIdHTTP z Indy 9.0.10.
po otevreni stranky ktera presmerovava na jinou stranku (HandleRedirect
mam zaple)
mi v hlavice Location prijde Location http:/relativni_adresa (rekl bych
ze to nevyhovuje
standartu ale bohuzel se mi to tak vraci). IE i Firefox tohle
presmerovani zvladne., Indy
se snazi ziskat adresu /stara_cesta/http:/relativni_adresa misto
/relativni_adresa
coz samozrejme skonci chybou 404.

Nesetkal jste se nekdo s tim? Zkousel jsem hledat na strankach Indy ale
nic jsem o tom
nenasel.

Pavel Poles

globalni $DEFINE

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2006 09:47:22

Ahoj,

potrebuju abych na jednom miste nastavil definici a na jinych mistech
(v jinych jednotkach) se podle ni ridil. Napriklad v *.DRP bych zadal
$DEFINE LICENCE0106 a v kterkoliv jednotce mohl pouzit $IFDEF...

Bohuzel se mi to takto nedari rozchodit. Je v delphi 6 pro nejaka
takovato moznost? Mam totiz v ruznych slozkach casti programu, ktere se
kompiluji do ruznych projektu a ta direktiva by mela platit prave jen
pro jeden projek, pro jiny ne.

globalni $DEFINE

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 27.1.2006 09:57:22

No, co takhle pouzit include file, to by melo stacit ne ?

globalni $DEFINE

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 27.1.2006 10:15:24

Ano, tak jsem to myslel, je to myslim popsane i v helpu.

JCLDebug jeste jednou.

[*] Milan Kra'ta <krata.milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2006 10:11:24

Zdravim vsechny

Mam napsanou aplikaci, kterou pomoci ciaservice spoustim jako servisni. Zkusil jsem tam pridat JCLDebug a vypadalo to, ze mi to chodi, ale zjistil jsem ze mi to nezachytava chyby ktere vzniknou mimo hlavni formular (thread ktery prubezne stahuje informace ze zarizeni).
Je mozne JCLDebug zaktivovat tak aby chytal chyby v cele aplikaci, ale tak aby pri chybe nevyskocilo zadne okno? JCLExceptDlg se mi nehodi spis bych potreboval jen string (stream, atd..) ktery si ulozim do log souboru?

Diky za nakopnuti.
Milan

globalni $DEFINE

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2006 10:09:23

Ahoj,

Pavel Malinsky napsal(a):
> [...]

coz nemuzu, protoze bych ovlivnil cizi projekty.

uz jsem to asi nasel ,melo by to jit pres project/options.

[*] Milan Kra'ta <krata.milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2006 10:21:25

Kdysi jsem to pouzival pres

Project / Option / Directores/Conditional a v editu Conditional Defines staci napsat potrebne definice.

Milan

globalni $DEFINE

Zapsani LICENCE0106 do Conditionals na Project Options by to nevyresilo?
Z.Kalhous
> potrebuju abych na jednom miste nastavil definici a na jinych mistech
> (v jinych jednotkach) se podle ni ridil. Napriklad v *.DRP bych zadal
> $DEFINE LICENCE0106 a v kterkoliv jednotce mohl pouzit $IFDEF...

prevod mezi WIDESTRING a ANSCI SCTRING

[*] Michal Bukacek <michal(zv)bukacek(tec)cz> - 27.1.2006 10:47:27

Cau lidi nemate najy priklad na prevod mezi widestringem a stringem..
dik Michal

prevod mezi WIDESTRING a ANSCI SCTRING

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.1.2006 11:07:28

> Cau lidi nemate najy priklad na prevod mezi widestringem a stringem..

Prevod je automaticky:

var
S: string;
W: WideString;
S := W;
W := S;

prevod mezi WIDESTRING a ANSCI SCTRING

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 27.1.2006 11:01:28

Ahoj,

> Cau lidi nemate najy priklad na prevod mezi widestringem a stringem..

StringToWideChar(), viz help, unita System.

msaccess a zabezpeceni

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2006 15:13:45

Zdravim,
no access neni podminkou, spis se ho drzim protoze je nejjednodussi na instalaci - proste se nakopiruje. U sql serveru to uz tak jednoduche neni. I kdyz vim ze pruvodce a instalator ma asi MS vyreseneho kvalitne. Uz jsem o mssql premyslel ale jeste to nerealizoval. Ale asi budu muset - zrejme to vtzkousem pres vmware a pak se uvidi. Btw ma MSDE nejake omezeni odhledne poctu soucastne pripojenych uzivatelu?> Ja bych se zeptal z jine strany: Je Access nutnou a nezmenitelnou podminkou?
> Pokud ne, proc nepouzijes nejakou SQL databazi? Zde totiz pracne resis
> problemy, ktere pri spravnem pouziti SQL databaze vubec nenastanou.
>
> Drzim se jednoho principu: Souborovou databazi vylucne na lokalni aplikace,
> ktere nebezi sitove. Pokud to ma bezet na siti, pak se o horsi nez SQL
> databazi vubec nebavim, a to ani se zakaznikem, ani zadavatelem.

msaccess a zabezpeceni

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 27.1.2006 15:21:46

Ahoj,

> no access neni podminkou, spis se ho drzim protoze je
> nejjednodussi na instalaci - proste se nakopiruje. U sql
> serveru to uz tak jednoduche neni. I kdyz vim ze pruvodce a

Co Firebird Embeded ? V dusledku ani "velkej" FB nepotrebuje
nic slozite instalovat :)

msaccess a zabezpeceni

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 27.1.2006 15:27:47

Jenze to je asi tak jedina vyhoda proti SQL databazi, o ktere vim, pokud to
ma pracovat na siti. ;)

> [...]
> zrejme to vtzkousem pres vmware a pak se uvidi. Btw ma MSDE
> nejake omezeni odhledne poctu soucastne pripojenych uzivatelu?

MSDE 2 ma omezeni pro 5 soucasnych pripojeni. MS SQL Express (tedy lite
verze MS SQL 2005) je na tom vyrazne lepe (oboji zadarmo). Nebo se da
uvazovat o FireBirdu. Zalezi na tom, na co to potrebujes a jake jsou
pripadne pozadavky pro dalsi rozvoj.
Avsak pozor, proti SQL databazi se programuje jinak nez proti souborove.
Jinak to dopadne priserne.

MS Acces -> MS SQLExpress

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 28.1.2006 17:27:39

>Mozna SQL Express neni nejvhodnejsi volba pro Win32 program psany v Delphi.
>Ale je to dobra volba pro program psane v .NET 2 (duvody nebudu
>rozepisovat). Je tu vsak z free SQL databazi minimalne MSDE2 a FB, ktere pro
>prevaznou vetsinu aplikaci vyhovuji vyborne a nemaji takove pozadavky na
>prostredi.

Dalsi jsou napr.: PostgreSQL nebo Oracle.
PostgreSQL je dle mych zkusenosti velice schopna, i kdyz na spravu a
instalaci narocnejsi nez FB.
Oracle radeji nebudu popisovat.

Lukas

MS Acces -> MS SQLExpress

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 28.1.2006 14:35:27

:) Neda mi to, abych se k nekterym bodum nevyjadril...

> Upravy v dotazech:
> - datum a cas, kdyz neni jako param, neni v zahradkach, ale v
> apostrofech.
> - namisto CAST, Cstr atd. bylo treba pouzit CONVERT
> - hodnoty 'true' a 'false' bylo potreba dat do apostrofu
> - v nekterych vyrazech nedela automatickou konverzi,
> napriklad stredovy cas jsme bezne psali jako (zac+konec)/2
> ale SQLExpress zere jen
> CONVERT(DATETIME,(CONVERT(FLOAT,zac)+CONVERT(FLOAT,konec))/2)

To je celkem pochopitelne, kazda databaze ma sva specifika, stejne jako
kazdy programovaci jazyk.

> Upravy v programu (D5) vyplyvaly z pouziti KAAdo (+Native
> Client) misto TQuery:
> - jine parametry pripojeni k databazi
> - pred zmenou textu dotazu KAAdo nedela automaticky Close
> - misto ExecSQL je ExecuteSQL.
> - ParamCheck je default false

A nejen to. Nad SQL databazi se proste pracuje vyrazne jinak, nez nad
souborovou databazi. Ostatne jsem na to s durazem upozornoval - v prispevku,
jeho cast zde citujes. Jen letmo par duvodu: jsou tam odlisnosti v zamcich,
ve zpusobu ukladani dat, SQL umoznuje presun casti aplikacni logiky do
databaze (ulozene procedury) - je ovsem treba _premyslet_, co patri do
programu a co do databaze.

> [...]
> tomu smerujici.

Mozna SQL Express neni nejvhodnejsi volba pro Win32 program psany v Delphi.
Ale je to dobra volba pro program psane v .NET 2 (duvody nebudu
rozepisovat). Je tu vsak z free SQL databazi minimalne MSDE2 a FB, ktere pro
prevaznou vetsinu aplikaci vyhovuji vyborne a nemaji takove pozadavky na
prostredi.

> Vykon:
> Odezvy aplikace jsou oproti verzi MS Access subjektivne
> priblizne dvojnasobne. 300M dat, 5 klientu, stejny hardware.
> Indexy to prevzalo z Accessu spravne, ale zatim jsme se k

Vykon u mensich objemu dat je u souborovych databazi znatelne vyssi.
Pripadne u jednoduchych struktur. Je to dane architekturou, ktera krome
ulozeni dat obstarava i jejich konzistentnost a bezpecnost, coz logicky zere
nejakou rezii. Jak vsak roste objem dat a slozitost vztahu, SQL postupne
predhani souborove databaze i ve vykonu. K tomu je vsak nutne SQL databazim
rozumet, aby navrhar dokazal sestavit databazi tak, aby byla vykonna. Pouhym
prenesenim struktur ze souborove do SQL databaze lze logicky cekat pokles
vykonu. V techto pripadech byva obvykle nutne navrhnout datovou strukturu
jinak. Programatori nad souborovymi db jsou dost casto zvykli vyklopit
uzivateli celou tabulku. To je u SQL databazi pokladano za spatne. Pokud je
tech zaznamu radove stovky, jeste to nevadi. Ale pokud programator prenasi z
db na klienta desitky tisic radku, je chyba v navrhu. Pokud se i ze
souborove databaze doluji jen vybrana data pomoci nejakeho sql dotazu, pak
je treba pri prevodu do SQL projit strukturu indexu. Spravne oindexovana
databaze muze vyraznym zpusobem zvysit i vykon dolovani dat. Atd. atp.

A jeste drobna poznamka k te "rezerve" nahore. SQL databaze jsou
konstruovany tak, aby poskytovaly dostatecne bezpecny provoz v sitovem
prostedi. Aby zvladaly velke objemy dat a caste dotazy. Pricemz databaze je
schovana na serveru, vnejsi uzivatel se k ni nemuze dostat, pokud nezna
pristupova hesla. Nehrozi, ze by nekdo mohl mazat soubory ze stanice, jako
je to mozne u souborovych databazi. Takze pokud programatori aplikace a
datove struktury znaji limity a moznosti SQL databaze, podari se jim napsat
_sitovou_ aplikaci robustneji a spolehliveji za vynalozeni mensiho usili,
nez by totez delali nad souborovou databazi. A o to tu predevsim jde...

MS Acces -> MS SQLExpress

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 28.1.2006 12:45:19

Slibil jsem pred casem, ze se podelim o zkusenosti.

Pripominam, ze prenos databaze je vcelku bezproblemovy pomoci wizarda
v Accesu s tim, ze:
- ten wizzard je az od urcite verze
- datove soubory se zvetsi temer na dvojnasobek
- pri .MDB vetsim nez cca 200M se data musi prenaset po castech,
protoze transakcni log behem prenosu muze prekrocit limit 5G pro
velikost datovych souboru SQLExpress.

[...]

Planujeme se podivat dele trvajicim dotazum na zoubek a kdyz na neco
prijdeme, zase sem napisu.

> [...]

zatim bral s rezervou.

msaccess a zabezpeceni

> MSDE 2 ma omezeni pro 5 soucasnych pripojeni.
Omezeni je na 5 soucasne pracujicich jobu (dalsi musi
cekat), pocet pripojeni neni omezen.

> MS SQL Express (tedy lite
> verze MS SQL 2005) je na tom vyrazne lepe (oboji zadarmo).

Pavel

Delphi & WinInet versus ASP.NET

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 27.1.2006 17:55:58

> bez cookies). Synapse umoznuje toto zastavit, provest ulozeni Cookies a
> redirect si delat sam... Ale na druhou stranu WinInet bere aktualni
> nastaveni systemu co se tyka HTTP a SSL...

V synapsi si muzes precist nastaveni HTTP (pokud tim myslis nastveni
proxy v IE) a pouzit to. Zadrhel je jen pokud proxy vyzaduje NTLM
autorizaci, kterou zatim Synapse neumi.

A co se tyce nastaveni systemu ohledne SSL, pak mas asi na mysli uloziste
certifikatu. (nenapada mne co jineho bys chtel). Asi by sla cesta precist
pozadovany certifikat z uloziste pres CryptoAPI a takto ziskany
certifikat podstrcit Synapsi. Pokud se ale nepotrebujes prokazovat
klientskym certifikatem, nevidim sebemensi problem.

> Mozna bych mohl zkusit Synapsi se SSL, pokud to jde, ale nemam s tim
> zkusenosti...

Co by to neslo, muzes si i vybrat cim chces to SSL mit implementovano...
OpenSSL? CryptLib? StreamSec? ;-)

Konzola v Delphi

27.1.2006 Straka Josef:
> Dobry den,
> pouzivam nasledujici konzolu, pro zobrazeni prikazoveho radku v
> Delphi. Mam ale problem, pokud si necham zobrazit treba prikaz "netsh
> interface ip show config", tak mi procedura do TStrings vraci spatne
> cestinu, ceske napisy proste nejsou cesky, i kdyz v prikazovem radku je
> cestina v poradku. Nevite, jak vy se to dalo nastavit, aby byla cestina
> v poradku?

Cestina v prikazovem radku je v kodovani OEM (u nas LatinII), cestina
ve Windows v kodovani ANSI (CP1250).
Musis to pred zapisem do TStrings prevest pomoci funkce OEMToANSI()

Konzola v Delphi

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 27.1.2006 16:01:49

> [...]
> cestinu, ceske napisy proste nejsou cesky, i kdyz v prikazovem radku je
> cestina v poradku. Nevite, jak vy se to dalo nastavit, aby byla cestina

Neni problem v kodovani CP852 x Win1250?

Konzola v Delphi

[*] Straka Josef <strakajosef(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2006 15:37:48

[...]

Delphi 2005 Personal, WinXP SP2
Straka Josef

procedure RunConsoleApp(const CommandLine: String; AStrings: TStrings);
type
TCharBuffer = array[0..MaxInt - 1] of Char;
const
MaxBufSize = 1024;
var
I: Longword;
SI: TStartupInfo;
PI: TProcessInformation;
SA: PSecurityAttributes;
SD: PSECURITY_DESCRIPTOR;
NewStdIn: THandle;
NewStdOut: THandle;
ReadStdOut: THandle;
WriteStdIn: THandle;
Buffer: ^TCharBuffer;
BufferSize: Cardinal;
Last: WideString;
Str: WideString;
ExitCode: DWORD;
Bread: DWORD;
Avail: DWORD;
begin
GetMem(SA, SizeOf(TSecurityAttributes));

case Win32Platform of
VER_PLATFORM_WIN32_NT:
begin
GetMem(SD, SizeOf(SECURITY_DESCRIPTOR));
Win32Check(InitializeSecurityDescriptor(SD,
SECURITY_DESCRIPTOR_REVISION));
Win32Check(SetSecurityDescriptorDacl(SD, True, nil, False));
SA.lpSecurityDescriptor := SD;
end; {end VER_PLATFORM_WIN32_NT}
else
SA.lpSecurityDescriptor := nil;
end; {end case}

SA.nLength := SizeOf(SECURITY_ATTRIBUTES);
SA.bInheritHandle := True;
Win32Check(CreatePipe(NewStdIn, WriteStdIn, SA, 0));

if not CreatePipe(ReadStdOut, NewStdOut, SA, 0) then
begin
CloseHandle(NewStdIn);
CloseHandle(WriteStdIn);
end; {end if}

GetStartupInfo(SI);
SI.dwFlags := STARTF_USESTDHANDLES or STARTF_USESHOWWINDOW;
SI.wShowWindow := SW_SHOWNORMAL;
SI.hStdOutput := NewStdOut;
SI.hStdError := NewStdOut;
SI.hStdInput := NewStdIn;

if not CreateProcess(nil, PChar(CommandLine), nil, nil, True,
CREATE_NEW_CONSOLE, nil, nil, SI, PI) then
begin
CloseHandle(NewStdIn);
CloseHandle(NewStdOut);
CloseHandle(ReadStdOut);
CloseHandle(WriteStdIn);
end; {end if}

Last := '';
BufferSize := MaxBufSize;
Buffer := AllocMem(BufferSize);

Win32Check(GetExitCodeProcess(PI.hProcess, ExitCode));
PeekNamedPipe(ReadStdOut, Buffer, BufferSize, (zv)Bread, (zv)Avail, nil);

if (Bread <> 0) then
begin
if (BufferSize < Avail) then
begin
BufferSize := Avail;
ReallocMem(Buffer, BufferSize);
end; {end if}
FillChar(Buffer^, BufferSize, #0);
ReadFile(ReadStdOut, Buffer^, BufferSize, Bread, nil);
Str := Last;
I := 0;
while (I < Bread) do
begin
case Buffer^[I] of
#0: inc(I);
#10:
begin
inc(I);
AStrings.Add(Str);
Str := '';
end; {end #10}
#13:
begin
inc(I);
if (I < Bread) and (Buffer^[I] = #10) then
inc(I);
AStrings.Add(Str);
Str := '';
end; {end #13}
Str := Str + Buffer^[I];
inc(I);
end; {end else}
end; {end case}
end; {end while}
Last := Str;
end; {end if}
Sleep(1);
Application.ProcessMessages;
until (ExitCode <> STILL_ACTIVE);
if Last <> '' then
AStrings.Add(Last);
finally
FreeMem(Buffer);
end; {end try/finally}

CloseHandle(PI.hThread);
CloseHandle(PI.hProcess);
CloseHandle(NewStdIn);
CloseHandle(NewStdOut);
CloseHandle(ReadStdOut);
CloseHandle(WriteStdIn);
end; {end procedure}

Delphi 5 Professional - [Fatal Error] Internal err

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 28.1.2006 23:06:08

Hello All!

Zacalo sa mi na jednom projekte objavovat toto krasne hlasenie
kompilatora. Vypisuje mi to niekedy pri spusteni projektu priamo z IDE
a netusim dovod. Ked toto zahlasi tak, ani nevyrobi spravny EXE file,
ale Build All zbehne bez problemov.

Stretli ste sa uz s tymto?

http://exekutor.rotursoft.sk

Udrzeni GPRS Spojeni

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 29.1.2006 14:11:11

> Obcas se telefon kousne a pak musi
> stejne obsluha dojit udelat vyp./zap. aby to jelo dal. :(

> PS: GPRS od TMO+SieC55

ty same zkusenosti se SieC50 + Eurotel - tak jednou tydne bylo potreba
'data nonstop' vypnout a zapnout. Reseni: prejit na jinou technologii.
Kazdopadne se mi pri ruseni smlouvy libilo, jak mi chteli donest modre
z nebe, jen abych zustal.

Udrzeni GPRS Spojeni

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.1.2006 12:13:03

Venca ZARUBA wrote:
> HI,
> Mam problem s udrzenim GPRS spojenim. Po spusteni app nahodim spojeni pomoci
> komponenty JvRas32, vse OK. Bohuzel se mi nedari poradne detekovat pomoci
> teto componenty, ze spojeni spadlo (popravde ani moc to, proc pada), abych
> ho mohl znova resetovat a nahodit.
>
> 1. Je na to vhodna tato komponenta?
> 2. Lze jinak nez nejakym vedlejsim pomocnickem (Ping ..) zjistit pad
> spojeni?
>
> Diky

Ja jsem toto resil. Sice jsem to psal primo pro cmd, ale delal jsem to
tak, ze jsem pingal vybrany server a cekal dostaecne dlouho na odezvu
(20s). Pokud neprisla, tak jsem odpojil a pripojil. Asi nejvetsi problem
je vybrat spravny server na pingani. :)

Jinak to stejne moc dobre nefunguje. Obcas se telefon kousne a pak musi
stejne obsluha dojit udelat vyp./zap. aby to jelo dal. :( A to nevim,
jak vyresit.

Taky jsem resil, jak casto server pingat - kdyz je interval kratky,
rychle se zjisti, ze se spojeni "kouslo" (ono se jevi jako pripojene,
ale neni), ale tohle zatezuje spojeni. Kdyz je interval dlouhy, tak
chvili jses vlastne "na suchu".

Asi jsem moc neporadil, jen pisu svoje poznatky. Kdyby si neco vyresil,
napis. :)

PS: GPRS od TMO+SieC55

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/ | http://www.x2develop.com/

Udrzeni GPRS Spojeni

[*] Venca ZARUBA <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 29.1.2006 11:35:00

[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 29.1.2006 09:18:50

From: "Roland Turcan" <konf(zv)rotursoft.sk>

> Stretli ste sa uz s tymto?

U mne to dela, kdyz zmenim zdrojove texty komponent v interface casti a
neprovedu preklad balicku.
Tedy kdyz nesouhlasi interface DCP a DCU.

Vaclav Krmela

Delphi 5 Professional - [Fatal Error] Internal err

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.1.2006 08:46:47

> Zacalo sa mi na jednom projekte objavovat toto krasne hlasenie
> Stretli ste sa uz s tymto?

Ahoj,

jo, delavalo nam to casto na jednom projektu, resp. na nekolika
projektech postavenych podobne. Nevim, jestli to ma souvislost, ale
tyto projekty vyuzivaly dedicnost formularu.

Je ale taky pravda, ze to nebyl zadny pruser - kdyz se to stalo, stacilo
dat program znovu prelozit a na druhy pokus uz slo vse dobre. Takze
se s tim dalo zit.

David Lebeda

Udrzeni GPRS Spojeni

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 29.1.2006 19:39:34

Pri telefonoch je tuhnutie pri gprs normalne. Pri pouziti modemu som
este ani raz nezatuhol od 1.6.2005 doteraz. Cize ak musi byt pouzite
GPRS, tak by som pouzil gprs/edge modem a pingoval by som asi viac
nejakych velkych serverov (google.com, yahoo.com, seznam(tec)cz a pod.)

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.1.2006 18:05:28

Jan Novak wrote:

> ty same zkusenosti se SieC50 + Eurotel - tak jednou tydne bylo potreba
> 'data nonstop' vypnout a zapnout. Reseni: prejit na jinou technologii.

Jednou tydne? Pche, tak to ja mam zkusenost i nekolikrat denne. :(

Staci spojeni nejak prapodivne zatizit - otevrit nejakou webstranku a
kousne se to (a par z techto pripadu je "totalnich" na vyp./zap.).
Pritom spojeni je jakoby zive.

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/ | http://www.x2develop.com/
ICQ: 314711544 | Yahoo!: x2develop
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://photo.cincura.net/

Synapse a TimeOut pri Connect

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 30.1.2006 08:52:28

Pouzivam Synapsi pro TCP/IP komunikaci. Vse funguje, jak ma. Trapi mne pouze
jedna vec. Pokud udelam TBlockSocket.Connect na pocitac, ktery je momentalne
odpojen od site, trva to vice nez 20 sekund, nez dostanu negativni odpoved.
Jak je mozne zkratit tento casovy interval?

Pravdepodobne to nebude zalezitost Synapse, ale toho co je pod ni. Predem
dekuji za jakekoliv namety.

Vaclav krmela

optimalizace sql dotazu, indexy

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 30.1.2006 10:06:34

Zdravim,

mam dotaz na sql a indexy. Mam tabulku ttt ( pk integer, kodZakazky integer, cisloBedny integer )
a potrebuju udelat takovyto dotaz :
select max( cisloBedny ) from ttt where kodZakazky = 0

problem je ze to trva strasne dlouho, oproti stejnemu prikazu ktery nema where - coz je jasne protoze mam index na sloupci kodZakazky a jiny index na cisloBedny.

pri te podmince = 0 to ale vypada ze se dela table scan - da se to nejak vyresit? Treba jinak polozit dotaz nebo dat jine indexy?

diky

ps: mam to zatim na accessu ale casem na msde

Delphi 5 Professional - [Fatal Error] Internal err

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.1.2006 10:20:35

> [...]
> kompilatora. Vypisuje mi to niekedy pri spusteni projektu priamo z IDE
> a netusim dovod. Ked toto zahlasi tak, ani nevyrobi spravny EXE file,

Ak Ti funguje Build All, potom je to este celkom znesitelne, aj ked
neprijemne.
Je mozne, ze ten problem sposobuje nejaka cast kodu, a da sa to potom obist
tak, ze tu cast prepises inym sposobom, pri zachovani funkcnosti.
Zopar vseobecnych tipov najdes tu:
http://homepages.borland.com/strefethen/index.php?pagename=Main.InternalErro
rWhitePaper

Delphi 5 Professional - [Fatal Error] Internal err

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 30.1.2006 10:30:36

Nevim jestli to dela kod. Mne se to obcas taky objevilo a stacilo dat
CloseAll a znovu projekt otevrit nebo ukoncit Delphi a znovu jej spustit.
Pak uz to delelo co melo.

Martin

> [...]
> obist
> tak, ze tu cast prepises inym sposobom, pri zachovani funkcnosti.

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 30.1.2006 10:50:37

> [...]
>
> problem je ze to trva strasne dlouho, oproti stejnemu prikazu ktery
> nema where - coz je jasne protoze mam index na sloupci kodZakazky

Index nad obemi sloupci (ne na kazdem zvlast, jak to mate ted)?

Luf

Delphi 5 Professional - [Fatal Error] Internal err

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.1.2006 10:56:38

> Nevim jestli to dela kod. Mne se to obcas taky objevilo a stacilo dat
> CloseAll a znovu projekt otevrit nebo ukoncit Delphi a znovu
> jej spustit.
> Pak uz to delelo co melo.

Samozrejme, nie vzdy to sposobuje kod projektu. Urcite nejake chyby su aj v
IDE (asi hlavne v starsich verziach, ako je napriklad D5).
Ten Tvoj pripad by podla toho clanku mohol suvisiet s moznou chybou v unit
cache IDE alebo pritomnostou "starych" DCU/DCP suborov.

Pri tychto chybach sa da len velmi tazko radit, ziadne vseobecne riesenie
asi neexistuje. Ja som sa s tym stretol len parkrat, a zatial sa mi vzdy
podarilo nejako to obist. Podla mojich skusenosti boli pricinou skoro vzdy
stare verzie DCU/DCP suborov v search path/library path, alebo moj kod,
hlavne pri pretypovavani, a vtedy zas pomohlo napisat to inak. Na
podrobnosti si uz nespominam, stava sa mi to velmi malokedy, naposledy snad
pred rokom.

Ten clanok je sice dost vagny, ale nejake tipy tam predsa len su, a tiez
davka povzbudenia, ze vo velkej vecsine pripadov je mozne najst workaround
;-)

optimalizace sql dotazu, indexy

30.1.2006 Karel Vomacko:
> [...]

> pri te podmince = 0 to ale vypada ze se dela table scan - da se to
> nejak vyresit? Treba jinak polozit dotaz nebo dat jine indexy?

Zkus:
Select Top 1 cisloBedny from ttt where kodZakazky = 0 order by desc

optimalizace sql dotazu, indexy

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 30.1.2006 11:22:40

Je tam neco jako provadeci plan (podobne jako na Oraclu nebo MS SQL)?
Tam zjistis jaky index se skutecne pouzil. Pokud ne tak bych
pokracoval ve strelbach od boku a zkusil ty 2 samostatne indexy smazat
(z nejakeho duvodu se muze optimalizator rozhodnout pouzit radsi je).

Kazdopadne, jestli to ted ladis na Accessu a pak to budes klopit do
MSDE, tak myslim ze ti usetri spoustu prace kdyz to nejdriv preklopis
a teprve potom budes resit optimalizace dotazu :)

web : http://corexpert.com, mobile : +420 724 505 904, ICQ : 8606 3232

Monday, January 30, 2006, 11:16:40 AM, you wrote:

KV> I to jsem zkousel, nechal jsem tam indexy na kazdy sloupec zvlast
KV> a dal jsem jeste jeden spolecny. Ale nepomohlo to :(

optimalizace sql dotazu, indexy

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 30.1.2006 11:16:40

> [...]
>
> Index nad obemi sloupci (ne na kazdem zvlast, jak to mate ted)?

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 30.1.2006 11:14:39

jj,
nepises sice na jake db, pro FB by to bylo nejak takto:
CREATE DESCENDING INDEX IDX_XXX ON ttt (kodZakazky,cisloBedny)
ten DESCENDING je tam protoze hledas maximum, tak aby to byl prvni prvek
v indexu.
moc nechapu, proc to tak je, ale skutecne je to pro max rychlejsi nez
vzestupny index ... porad mluvim o FB (1.5.2)
obcas taky pomuze nevybirat max(), ale select first 1 cisloBedny ......
order by cisloBedny desc
rosta

Ludek Finstrle wrote:

> Index nad obemi sloupci (ne na kazdem zvlast, jak to mate ted)?
>
> Luf

Udrzeni GPRS Spojeni

[*] Petr Mathon <dveste zar(zv)quick(tec)cz> - 30.1.2006 13:34:49

Dopurucuji utect od GPRS, prece jen je dost technoligie, ktera neni tak nestabilni a pomale (co se odezvy tyce).

Vypadavani hodne zpusobovala baterie, nejkvalitnejsi spojeni je pri plne baterii u starsich telefonu. U novejsich MT byva nejkv.spojeni pres BlueTooth. Co se starsich MT tyce byl nejspolehlivejsi Siemens ME45 pres COM, ne USB-COM a predelany na pevny (kvalitni) zdroj 4,5V a samozrejme s nejnovejsim SW, protoze ten vyuzival o stupen vyssi rychlost. U novejsich nebyla spatna Nok6310i s nejnovejsim SW. U novych Nok3220 (ma EDGE u T-Mob) Nok6230 mela vecne problemy SW. Nok6230i byla lepsi, ale vyvojari stale nejake chyby nevychytali. Dost se osvedcil SE K700i, starsi modely mely take mensi problemy s SW.

Zatuhavani bylo take casto zpusobeno SW (spjato s baterii), protoze byl spatne osetreny stav u sniseneho vykonu pri slabsi baterii. Vypadeni par paketu nedokazal opravit a zatuhl. Vetsinou se musel restartovat MT.

PM

> [...]
>ho mohl znova resetovat a nahodit.
>
>1. Je na to vhodna tato komponenta?
>2. Lze jinak nez nejakym vedlejsim pomocnickem (Ping ..) zjistit pad

Synapse a Indy

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 30.1.2006 14:04:52

Dobry den,

potreboval bych pomoc.

Je lepsi pro komunikaci pomoci TCP pouzit komponenty Indy? Nebo
Synapsi? Jaky je rozdil?
Mate nekdo nejaky priklad na propojeni Klient-Server?

Michal Adler
email: mydelphi(zv)seznam(tec)cz

Synapse a TimeOut pri Connect

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 30.1.2006 14:30:53

> [...]
> negativni odpoved. Jak je mozne zkratit tento casovy interval?
>
> Pravdepodobne to nebude zalezitost Synapse, ale toho co je pod ni.

Ano, je to zalezitost Winsocku, ne Synapse. Winsock u blokujicich
socketu (ktere Synapse pouziva) nic takoveho jako timeout pro Connect
nezna.

Treba Indy to resi tak, ze s kazdym connectem nahodi pomocny thread,
ktery po urcenem case ten socket z toho paralelniho threadu upali.

https pres Synapsi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 31.1.2006 08:12:06

> snazim se pochopit a rozhybat komunikaci s HTTPS strankami. Stahl jsem
> si posledni Synapsi + podporu SSL. Pouzil jsem priklad ze Synapse na
> HTTP a doplnil/upravil jsem ho o zadani jmena a hesla. Do slozky s
> vzniklym EXE jsem nakopcil ssleay32.dll a libeay32.dll, o kterych se
> domnivam, ze to je ta podpora SSL. Spustim to ... a nic. Kdyz jsem si
> to krokoval, dosel jsem do TCustomSSL.Connect a tam je rovnou
> nastaveni chyby. Takze to nechapu. Muze mi NEKDO rict co delam blbe?

Patrne jsi vynechal to nejdulezitejsi - pridal sis do uses
ssl_openssl unitu? Protoze Synapse umoznuje pouzivat mnoho rucnych
SSl knihoven, musis nejak urcit, kterou z nich chces pouzivat. pokud
to neudelas, prelozi se ti aplikace zcela bez SSL podpory.

Viz.: http://synapse.ararat(tec)cz/wiki/index.php?page=SslPlugin

https pres Synapsi

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 31.1.2006 07:50:04

Ahoj vsem - predevsim pak Lukasovi Gebauerovi,
[...]

Zdenek Brejsa - programator HJ-SOFT
465325097, 465321096, 465322889, 603833124, 724185948
primy: 469813131
ICQ: 47636291
Skype: brejsaz

uprava sql scriptu

[*] Lada <lada.xt(zv)volny(tec)cz> - 31.1.2006 02:53:44

Zdravim vsechny,

mam export dat z tabulky db Oracle ve formatu sql.insert (programem
Powerbuilder) a potrebuju tato data importovat do db Firebird..
Bohuzel tento sql script obsahuje format datum_cas v teto podobe

{ts '2005-11-30 21:19:17'},

Poradil by mne nekdo prosim nejaky editor sql scriptu, nebo nejaky
nastroj, kterym by se dal tento format prizpusobit...?

Ze jsem zacatecnik je pravdepodobne jasne.. :-)

dik moc,

Lada

Nacitani 3ds v OpenGl

[*] P&v <pa.v(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2006 00:45:35

Dd,

vi nekdo o knihovne pro Delphi a OpenGl, ktera by
umela kompletne nacist parametry z .3ds souboru
a model zobrazit? Vcetne klicovych snimku.

dik, d

msaccess a zabezpeceni

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 30.1.2006 19:05:12

From: "Dalibor Faltynek" <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz>> 1. Na servru je vytvoreny neviditelny disk pristupny vyvolenym. Takze
> clovek, ktery nezna cestu a nema pristupove pravo disk neuvidi.

Predpokladam ze "vyvoleni"=uzivatele programu a ze myslis "neviditelny" diska jako ze s dolarkem ($) nakonci ?
Pokud ano, tak XPcka ho dusledne neskryvaji a tim padem ho zcela jiste uvidi kdekdo.... dokonce si ho XP sami vyhledaji a nastavi zastupce do "Okolnich pocitacu".
To samozrejme muze spravce osetrit nastavenim XPcek u uzivatelu.

> Vim, reseni to neni buhvijake, pouziva BDE, lidem, co by chteli do toho
> proniknout to asi moc prace neda, ale beznym podnikovym uzivatelum, kteri s
> aplikaci musi pracovat a nevymysli hovadiny to asi bude stacit.

Neni to ani naznak "pentagonu" ale stejne, pokud to staci, nemaji ty ostatni opicarny uz prazadny smysl. Staci proste databazi dat na takto "neviditelne" misto v siti a je to.

Ludek

msaccess a zabezpeceni

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 31.1.2006 10:26:16

> Neni to ani naznak "pentagonu" ale stejne, pokud to staci, nemaji ty
> ostatni opicarny uz prazadny smysl. Staci proste databazi dat na takto
> "neviditelne" misto v siti a je to.

Maji jenom ten, aby se to na kazdem pocitaci nemuselo nastavovat rucne v
pripade, ze aplikace prepina vic databazi se stejnou strukturou (treba podle
jednotlivych organizacnich jednotek). Nemam rad instalacni programy a toto
staci jenom nakopirovat. Ale mas pravdu, podstatne to neni.
Dalibor.

MS Acces -> MS SQLExpress

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2006 14:18:32

Zdravim,

proc myslis ze to neni dobra volba pro win32? Pokud by se na to dalo pripojit pres ADO tak neni problem, nebo ano?> Mozna SQL Express neni nejvhodnejsi volba pro Win32 program psany v Delphi.
> [...]
> prevaznou vetsinu aplikaci vyhovuji vyborne a nemaji takove pozadavky na

MS Acces -> MS SQLExpress

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 31.1.2006 15:28:37

Nevim, nezkousel jsem. Vim k tomuto problemu to, ze SQL Express implementuje
moznost psat funkce v .NET 2, proto take vyzaduje .NET nainstalovany. Takze,
pokud nebude vadit, ze je treba nainstalovat posledni verze cele rady
technologii, pak by to snad problem byt nemusel.

> psany v Delphi.
> nemaji takove

Seminar Belohrad 2006

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 31.1.2006 19:30:53

Je konec ledna, Honzo, pochlub se nam tu, jak vypada program...

Dekuji,

MS Acces -> MS SQLExpress

Od: "Zbysek Hlinka" <konference(zv)hlinka(tec)cz>

> [...]
> pokud nebude vadit, ze je treba nainstalovat posledni verze
> cele rady
> technologii, pak by to snad problem byt nemusel.
ta instalace je podstane vetsi nez byla u MSSQL2000, cast DB stroje
bezi v .NET Frameworku 2.0, nastroj pro management je take v .NET
Frameworku 2.0. Pres ADO to jde napojit naprosto v pohode, trochu
problem je na serveru, kde to prepise ADO. A zjistili jsme dost
problemu, zda se, ze se vynorily nektere stare chyby z cca 2.5x
verzi, coz muze byl problem pro starsi aplikace psane pro 2.6 a
nizsi. Nemame to ale dost prozkoumane. Pavel

Seminar Belohrad 2006

> Je konec ledna, Honzo, pochlub se nam tu, jak vypada program...
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Ano, za dve hodiny bude unor, takze by to melo zacit uz pomalu zrat.
Do seminare zbyva zhruba 6 tydnu.

-
Zkompletoval jsem nabidku prednasek. pokud dobre pocitam, je jich 16.
Jak uz jsem drive psal, tak sirokou nabidku jsme jeste nikdy nemeli.
-
Prednasky jsem bez vetsiho premysleni sepsal do casoveho programu seminare.
Je to na webu (www.haes(tec)cz)
-
Vypada to tak, ze
program prvniho dne je treba zkratit o zhruba 2,5 hodiny.
program druheho dne je treba zkratit o zhruba 3 hodiny.
-
Zitra mam v umyslu informovat prednasejici a vyzvat je k nejakemu stanovisku.
Taktez budu v tomto smyslu informovat prihlasene ucastniky (dnes 78).
-
Rozhodovat budete ale predevsim vy - tedy lidi z konference a prihlaseni ucastnici.
Ocekavam vase nazory - at uz dle vyzvy Petra Zahradnika primo v konferenci, nebo na soukromy mail nebo v diskusnim foru www.hlinka(tec)cz/belohrad.
-
Oprava: rozhodovat budu predevsim ja.
Verte mi ale, ze si rad necham poradit.

Modalni okna aplikace

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2006 20:14:56

Zdravim,
mam takovy problem v Delphi 2005. Delal jsem projekt v nizsi verzi,
ale kdyz jsem presel na D2005, modalni okna se mi zobrazuji v liste.
Nevite nekdo, jak tomuto zabranit? Jedna se o klasicky win32 projekt.
Zkousel jsem udelat ciste jen novy projekt s jednim modalnim oknem
primo v D2005 a problem nebyl. Myslim, ze je to zpusobene tim
prechodem.
Petr

MS Acces -> MS SQLExpress

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 01.2.2006 09:29:54

Zdravim,

da se teda rict ze kdyz bezi cast DB stroje v .netu ze to bude pomalejsi nez msde2000? - na stejnem pocitaci samozrejme

> [...]
> verzi, coz muze byl problem pro starsi aplikace psane pro 2.6 a
> nizsi. Nemame to ale dost prozkoumane. Pavel

Zabezpeceni spusteni programu z intranetu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 01.2.2006 11:04:01

V nastaveni IE pridej onen server do bezpecne zony.

Dalibor Faltynek napsal(a):
> Ahoj,
> nevim si rady s odstranenim otravneho dotazu Windows XP pri spusteni meho exe programku z podnikoveho servru. Neumim ho digitalne podepsat a zabezpeceni se vzdy nejprve pta, jestli ho opravdu chci spustit. Da se to obejit nejak jinak nez digitalnim podpisem, a kdyz ne, jak se ten podpis da udelat?

Zabezpeceni spusteni programu z intranetu

[*] Milan TomeL? <delphi(zv)haida(tec)cz> - 01.2.2006 10:58:00

Ve vlastnostech IE p+AVk-idat onen server do bezpe+AQ0-n+AOk- z+APM-ny.

Dalibor Faltynek napsal(a):
> [...]
> Dekuji za pomoc
> Dalibor

Zabezpeceni spusteni programu z intranetu

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 01.2.2006 10:45:59

[...]

nevytvoreni zastupce formulare na liste

[*] Ing. Pavel Spisar <pajastudio(zv)wo(tec)cz> - 01.2.2006 09:07:52

Nevite nekdo, jak zajistit, aby zobrazeny formular nemel odkaz (tlacitko)
na liste? Potreboval bych, aby na zobrazeny formular neslo prepnout
jinak nez pomoci mysi, aby nebyl v seznamu v task manageru (Alt+Tab)
a na liste Windows.

Vim, ze v konferenci resite slozitejsi problemy, snad Vas moje prosba
neurazi.
Dovolim si jeste jednu otazku, nevite i nejake komponente, ktera udela komplet
cely formular pruhledny, krome komponent na nem vlozenych? Jednu
mam, ale v IDE trochu zlobi - chybove hlasky - ale jinak funguje.

Predem dekuji a omlouvam se, Pavel Spisar (Delphi 5)

Label komponenta se zvyraznenym okrajem textu (out

[*] Ing. Pavel Spisar <pajastudio(zv)wo(tec)cz> - 01.2.2006 09:07:52

Ahoj,
prosim o pomoc, marne hledam nejakou free komponentu (Label),
ktera by mela moznost u textu zvyraznit jinou barvou obrys, nebo by mela
stin kolem dokola. V grafickych programech se dela kolem textu zvyrazeni
pomoci "outline". Nevedel byste nekdo o necem.
Zatim mne napadlo reseni v osazeni 4 labelu na stejne miso a stin u kazdeho
jinym smerem, coz je jaksi divoke.
Predem diky
Pavel Spisar

Label komponenta se zvyraznenym okrajem textu (out

Podivej se na www.torry.net, tam najdes hromady komponent, free i se zdroji, pro inspiraci i pro prime pouziti.

Zabezpeceni spusteni programu z intranetu

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 01.2.2006 11:44:03

No ano, samozrejme to funguje, dekuji.
Dalibor.

>V nastaveni IE pridej onen server do bezpecne zony.

Udrzeni GPRS Spojeni

[*] Jaromir Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 01.2.2006 13:28:11

> Mam problem s udrzenim GPRS spojenim.

GPRS je neuveritelna zoufalost. Ja pres to musim synchronizovat FB databaze, ale spojeni je neuveritelne nespolehlive. Ono z principu to pouziva obdobne datove pakety, pres ktere se prenasi tel. hovory, no a kdyz lidi hodne volaji, tak ty datove pakety cekaji na uvolneni linky, protoze maji nizsi prioritu.

Tady jsou vysledky nekolika pingu mezi dvema stanicemi spojenymi GPRS:
Paket 32B: Minimum = 2948ms, Maximum = 4490ms, Prum = 3814ms, ztrata 47%
Paket 32B: Minimum = 1200ms, Maximum = 4481ms, Prum = 2851ms, ztrata 54%
Paket 256B:Minimum = 2579ms, Maximum = 4480ms, Prum = 3329ms , ztrata 31%

Pro komunikaci pouzivam TCP client a TCP server z Indy. Posilam data a cekam od druhe strany potvrzeni. kdyz do nejake doby (5 sek) neprijde poslu to takhle jeste dvakrat. Kdyz ani pak neprijde odpoved, prohlasim spojeni za rozpadle, zavru sockety a zkousim se znovu pripojit.

I za tohoto provozu se to rozpojuje tak 10-20 krat za hodinu, a to pri dobrem signalu.

Prave se chystame za zakaznikem, aby si poridil nejakou kvalitnejsi linku.

Mirek

Label komponenta se zvyraznenym okrajem textu (out

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 01.2.2006 14:48:16

> [...]
> stin kolem dokola. V grafickych programech se dela kolem textu zvyrazeni
> pomoci "outline". Nevedel byste nekdo o necem.
*RxLabel

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

Nacitani 3ds v OpenGl

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 01.2.2006 14:54:17

P&v napsal(a):

> Dd,
>
> vi nekdo o knihovne pro Delphi a OpenGl, ktera by
> umela kompletne nacist parametry z .3ds souboru
> a model zobrazit? Vcetne klicovych snimku.
>
> dik, d

zkusil jsem google, protoze jsem to kdysi uz nekde videl a bylo toho vice

treba
http://www.noeska.com/dogl/gl3ds.aspx

nebo
http://www.google.com/search?hl=en&q=3ds+delphi&btnG=Google+Search

R.

Nacitani 3ds v OpenGl

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 01.2.2006 14:56:17

P&v napsal(a):

> Dd,
>
> vi nekdo o knihovne pro Delphi a OpenGl, ktera by
> umela kompletne nacist parametry z .3ds souboru
> a model zobrazit? Vcetne klicovych snimku.

a nebo tady,
pochybuji ze najdes neco kompletnejsiho vcetne zdrojovych kodu

http://www.lischke-online.de/3DS.php

R.

XML form framework

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 01.2.2006 19:24:36

Podivej se na www.602(tec)cz a hledej 602XML SDK. Je to na tvorbu formularu v
xml.

Milda.

> Potreboval bych nejaky framework nebo komponenty,
> ktere by umoznovaly priradit editacnim prvkum
> itemy a atributy z XML a na zaver je na prislusne
> misto ulozily.

WIN32 a .NET

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 01.2.2006 17:04:26

Ahoj,
zabalit tu .NET knihovnu do .NET COM objektu. COM objekt potom
pouzijes v Delphi.

web : http://corexpert.com, mobile : +420 724 505 904, ICQ : 8606 3232

lvc> Ahoj,
lvc> dostal jsem se do problemu, musim
lvc> propojit pomerne rozsahlou aplikaci
lvc> napsanou v D5 pomoci API knihovny v .NETu
lvc> se serverem.
lvc> Nemate nekdo napad jak to spojit ?

lvc> Pavel

XML form framework

mam jeste jeden dotaz, potrebuji vytvorit formular,
ktery bude mit jako datovy zdroj XML string.
XML schema se bude menit (dle nejakych pravidel).

Potreboval bych nejaky framework nebo komponenty,
ktere by umoznovaly priradit editacnim prvkum
itemy a atributy z XML a na zaver je na prislusne
misto ulozily.

Protoze aplikace (jako vzdy) mela byt hotova jiz
vcera, tak chci zjistit zda to jiz neni nekde k
dispozici (samozrejme i v placene verzi).

Pavel

WIN32 a .NET

dostal jsem se do problemu, musim
propojit pomerne rozsahlou aplikaci
napsanou v D5 pomoci API knihovny v .NETu
se serverem.

Od: "Karel Vomacko" <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz>
> da se teda rict ze kdyz bezi cast DB stroje v .netu ze to bude
> pomalejsi nez msde2000? - na stejnem pocitaci samozrejme
Ahoj,
to se rici neda, cely server byl prepracovan a me to beha cca
stejne rychle, ale moznosti jsou mnohem vetsi (-> na zaver to bezi
rychleji). Nativni podpora XML jak v procedurach tak i datech,
moznost vytvaret vlastni datvove typy. Varchar prodlouzeny na 2G.
MS uvadi zrychleni cca 20% (ale jiz si nepamatuji zda tam nejsou
nejake dronosti kolem OS a zeleza).

Pavel

Zaznam zvuku primo do MP3

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 02.2.2006 08:01:29

Rad bych se zeptal o nejakem free postupu jak nahravku ze zvukovky ukladat
primo do MP3 nebo WMA souboru. Zatim to resim tak ze sampluju do WAV a potom
to pomoci Lame prevedu do MP3. U vetsich souboru to ale dost trva. Nevite o
necem? Na netu to resi take konverzi.

D5pro, WinXPpro

Zapletal Martin

Zaznam zvuku primo do MP3

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 02.2.2006 08:37:31

From: "Zapletal Martin" <zapletal(zv)inoma(tec)cz>

> Rad bych se zeptal o nejakem free postupu jak nahravku ze zvukovky ukladat
> primo do MP3 nebo WMA souboru.

Primy zapis do WMA formatu lze udelat pomoci Windows Media Encoderu:
- nainstalovat Windows Media Encoder
- importovat typovou knihovnu WMEnc.exe s komponentou WMEncoder
- vytvorit profil a pouzit v aplikaci

Podrobneji:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2001&mesic=mar&den=29&soubor=dlfaaacn.htm
a hlavne ve Windows Media SDK

Vaclav Krmela

Zaznam zvuku primo do MP3

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 02.2.2006 08:53:33

Na http://www.mtu-net.ru/aborovsky/acs/ jsou free komponenty na praci s
audiem. Pouzivam to na nahravani ze zvukovky a beha to celkem rychle i na
pomalejsich strojich. Vyzaduje to lame_enc.dll, pripadne dalsi knihovny,
kdyby si chtel i jine formaty nez MP3, ale myslim, ze je u toho pribalena.
Ladil sem to na D6pro, WXPpro, bezi to na stroji s W98, oboji bez problemu.

Jirka Matejka

> [...]
> potom
> to pomoci Lame prevedu do MP3. U vetsich souboru to ale dost trva. Nevite

Jak na WinCE?

[*] lukas <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 02.2.2006 10:37:42

On Thu, 2 Feb 2006 10:29:41 +0100, Marek Dostal wrote

> Ve WinCe je Compact Framework, coz je podmnozina .NET Frameworku.
> Pro WinCE delame aplikaci v C# ve Visual Studiu. Nemam porovnani s
> D2005,6, ani nevim, zda to v nich lze, ale Visual Studio s vyvojem
> pro WinCE primo pocita, takze obsahuje odpovidajici podporu.
>
> Marek Dostal
> D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5, Visual Studio 2003 Prof
V Delphi 2006 to rovnou nelze.
Je mozne aplikaci pomoci utilit orezat, aby se prelozila i pro Compact
Framework a potom ji prelozit z prikazove radky. Coz IMHO neni moc pohodlny
zpusob vyvoje.

Jak na WinCE?

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 02.2.2006 10:29:41

> [...]

obsahuje odpovidajici podporu.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5, Visual Studio 2003 Prof

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 02.2.2006 09:33:36

Zdravim vsechny,
[...]

Moc dekuji za jakekoli reakce.
Honza

Zaznam zvuku primo do MP3

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 02.2.2006 09:33:36

bohuzel neni pro D5

> [...]
> kdyby si chtel i jine formaty nez MP3, ale myslim, ze je u toho pribalena.
> Ladil sem to na D6pro, WXPpro, bezi to na stroji s W98, oboji bez

Jaka databaze

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 02.2.2006 09:57:38

Petr Berek napsal(a):
> Existuje, treba pro Postgre je Postgreadmin, nebo neco takoveho
> Petr

phpPgAdmin pro PostgreSQL (http://phppgadmin.sourceforge.net/)
ibWebAdmin pro Firebird/Interbase (http://www.ibwebadmin.net/)
PHP SQLite Admin (http://www.phpro.org/sqlite/) pro SQLite (btw,
pouzivate nekdo SQLite ve spolupraci s Delphi, nebo jednoznacne Embedded
verzi FirebirdSQL?)

Osobne preferuji PostgreSQL, jde-li to... FirebirdSQL ma skvelou podporu
v Borlandich RAD a MySQL jsem "nucen" respektovat pro www vyvoji...
Kazda ma neco do sebe a MySQL v rade 5 vyrostlo do pouzitelne podoby...

-- MO

- --

[...]

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 02.2.2006 09:17:35

Ja osobne pouzivam MySql a jsme spokojen.

> Mam v umyslu pouzit MySQL. Je mozne i pro jine databaze sehnat neco jako
> PHPMyAdmin?

Existuje, treba pro Postgre je Postgreadmin, nebo neco takoveho
Petr

OT: Jaka databaze

[*] Jiri Novacek <delphi(zv)spst(tec)cz> - 02.2.2006 09:15:34

Zdravim

Potrebuji se zeptat, jakou pouzit databazi. Potrebuji takovou, ktera
tady nejakou dobu jeste bude. Dale je pokud mozno free, umi SQL a
je server - client.

Mam v umyslu pouzit MySQL. Je mozne i pro jine databaze sehnat neco jako
PHPMyAdmin?

Delphi 7, W XP.

Predem Vsem dekuji
Jirka

OT: Jaka databaze

[*] Jiri Novacek <delphi(zv)spst(tec)cz> - 02.2.2006 09:13:34

[...]

[*] Dusan Nagy <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 02.2.2006 08:37:31

Skus pozriet msacm.pas a prislusne funkcie v msdn.

> [...]
ZM> to pomoci Lame prevedu do MP3. U vetsich souboru to ale dost trva. Nevite o

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 02.2.2006 11:17:44

MaReK Penguin Olsavsky wrote:

> pouzivate nekdo SQLite ve spolupraci s Delphi,

Jo, pouzivame verzi 2.8.x s D6 v ruznych aplikacich *velmi* intensivne.

Kdyz znas omezeni SQLite a dokazes tomu podridit
DB model, je IMHO co se vykonu tyce nedostizna.

Na verzi 3.x jsme zatim nepresli, protoze
a) se vyvijela zpocatku prilis zivelne, nez aby se to dalo rozumne
nasadit
b) podstatnym zpusobem zmenila interface a my bychom museli
prizpusobit nas framework a na to nemame cas.

> Embedded verzi FirebirdSQL?)

Ptaka ohnivaka vubec nepouzivame.
Muzeme-li si vybrat, tak taky sahneme po PostgreSQL.

Ale nepiseme typicke DB aplikace, takze nas pohled muze byt zkresleny.

pf

Jaka databaze

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 02.2.2006 11:07:44

No osobne bych do MySQL sel jedine v pripade webowske aplikace, jinak je
takova nedotazena, ja preferuju Firebird, bude tu jeste dlouho, ma
slusne zazemi i vysledky, je to skutecna SQL, ne jako MySQL, kde pulka
veci chybi, nebo si kvuli nim musis stahovat ruzna rozsireni.
Je na to i FBAdmin pro web, existuje pro to free administrace IBExpert a
primo v Delphi na to mas komponenty (IBX pro interbase).

Tom

Petr Berek napsal(a):
> Ja osobne pouzivam MySql a jsme spokojen.

> Existuje, treba pro Postgre je Postgreadmin, nebo neco takoveho
> Petr

Jaka databaze

[*] JiL?A? NovA?ATek <delphi(zv)spst(tec)cz> - 02.2.2006 12:01:48

Kde na webu najdu informace o instalaci, tvorb+ARs- datab+AOE-z+AO0- a tabulek,
administraci, z+AOE-lohov+AOE-n+AO0-, replikaci datab+AOE-ze Firebird?
P+AVk-edem V+AWE-em op+ARs-t d+ARs-kuji
Jirka

Tomas Krejzek napsal(a):
> [...]
> Je na to i FBAdmin pro web, existuje pro to free administrace IBExpert a
> primo v Delphi na to mas komponenty (IBX pro interbase).

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.2.2006 12:13:49

> PHP SQLite Admin (http://www.phpro.org/sqlite/) pro SQLite (btw,
> pouzivate nekdo SQLite ve spolupraci s Delphi

Ano, pouzivam, a to od malych databazi pro lokalni apliakce, az po
databaze se zhruba milionem zaznamu.

Puvodne jsem pouzival verzi 2.8, ale uz jsem presel na verzi 3, ktera
mne velmi potesila. Pribyla podpora UTF-8, mensi fyzicka velikost
databaze (pri upgradu jsem vyrobil z 200MB databaze pouhych 60MB),
rychlejsi, autovacuum, vyresene sdileni databaze mezi apliakcemi,
atd.

Osobne pouzivam tento wrapper:
http://www.itwriting.com/sqlitesimple.php (ostatne, najdes tam dost
mnou vyrobenych uprav...)

Jaka databaze

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 02.2.2006 12:07:48

cau,

www.ibphoenix.com
www.ibphoenix(tec)cz
www.dbsvet(tec)cz
plus google.com

KER

Jaka databaze

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 02.2.2006 12:29:50

Omlovam se, ale nejak se pokazila cestina

Kde na webu najdu informace o instalaci, tvorbu databaze a tabulek,
administraci, zalohovani, replikaci databaze Firebird nebo PostgreSQL?
Predem Vsem opet dekuji

Jirka

Jaka databaze

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.2.2006 12:43:51

Puvodni zprava ze dne 2.2.2006:

> Omlovam se, ale nejak se pokazila cestina

Kdepak, to se nepokazila cestina. Samo se nic nepokazi. To sis jenom
neprecetl pravidla a napsal to cesky misto bez diakritiky.

Jaka databaze

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 02.2.2006 12:47:51

Tomas Krejzek napsal(a):
> [...]
> slusne zazemi i vysledky, je to skutecna SQL, ne jako MySQL, kde pulka
> veci chybi, nebo si kvuli nim musis stahovat ruzna rozsireni.
^^^ Koukal jste na MySQL 5? Ta uz je (docela) dotazena... Triggery,
Stored Procedury, Transakce, Views... Od verze 4.1 je konecne
deklarovana delka charu a varcharu opravdu ve znacich a ne v bytech, kaj
to bylo predtim (docela opruz vyrabet rezervy kvuli UTF-8 a vestaveny
fulltext nedaval moc rozumne vysledky). Bohuzel pri testovani v real
aplikaci bylo MySQL asi 5-10x pomalejsi FirebirdSQL.
Je to vzdycky pro a proti... Videl jsem na MySQL stredne velike aplikace
(kolem 20 mil. zaznamu v asi 100 tabulkach) a chodilo to. Tusim, ze
dokonce MySAP je na ni docela standardne provozovan (vim, ze jde nasadit
temer na cokoliv). Pro FirebirdSQL mi hraje do not existence Embedded
verze, proste dalsi plus.
Pokud Vam jde o vetsi projekt, sahnete po tom, co znate... Pokud se
chcete ucit, vezte, ze ten zaklad je v podstate stejny a pokud si
pamatuji dobre je PostgreSQL nejblize norme SQL jazyka a na druhe strane
lide znajici MicroSoft SQL Server rikaji, ze Firebird ma svou variantu
jazyka nejbize MSSQL z OSS.

-- MO

- --

[...]

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 02.2.2006 13:01:53

Ahoj
> Osobne pouzivam tento wrapper:
> http://www.itwriting.com/sqlitesimple.php (ostatne, najdes tam dost
> mnou vyrobenych uprav...)

to zni pekne SQLLite znam, prave potrebuji nejaky embedded sql server,
ale potreboval bych jeste zobrazovat pro prohlizeni data v mrizce,
dival jsem se a neni to naslednik TDataSet,
jak to resis, nebo vubec mrizku nepotrebujes?

Radek

Jaka databaze

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 02.2.2006 13:13:54

Radek Cervinka wrote:

> to zni pekne SQLLite znam, prave potrebuji nejaky embedded sql server,
> ale potreboval bych jeste zobrazovat pro prohlizeni data v mrizce,

Podivej se na tohle: http://www.aducom.com/sqlite/
(nic jsem s tim ale nedelal)

pf

Jaka databaze

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 02.2.2006 13:23:54

delphi(zv)spst(tec)cz wrote:

> Kde na webu najdu informace o instalaci, tvorbu databaze a tabulek,
> administraci, zalohovani, replikaci databaze Firebird nebo PostgreSQL?

http://www.postgresql.org/ a na ptaka ohnivaka uz ti link psali.

pf

Jaka databaze

[*] Jaromir Solar <solar(zv)magion(tec)cz> - 02.2.2006 13:31:55

Taky jsem to zkousel. Data sypu do objektu a zobrazuji v
VirtualTreeView. Bezi to opravdu velmi rychle.
Jarek

> [...]
> dival jsem se a neni to naslednik TDataSet,
> jak to resis, nebo vubec mrizku nepotrebujes?

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 02.2.2006 13:27:55

Zdravim,

>Mam v umyslu pouzit MySQL.

mam s MySQL velmi dobre zkusenosti, osobne mi to plne vyhovuje.
Dobra podpora v Delphi pomoci free komponent, atd.
Navic verze 5 uz podle vseho vyrostla do velmi pouzitelne podoby,
zatim sem netestoval.

Kazdopadne je velkym plusem podpora MySQL. Je velmi prijemne
ze primo MySQL AG vyrabi free aplikace pro administraci
a testovani Query. Tyto aplikace sou podle mne uz na vlemi solidni
urovni a mne osobne se s tim velmi dobre pracuje.

Jeden dodavatel nam take tvrdil, ze skousel vykonost ruznych serveru
na nasich datech a je to cca 4x rychlejsi nez na MSDE. Jednalo se o
data s cca nekolika miliony zaznamy.

Mne se na tom libi hlavne to, ze instalace na klientske strane jde resit
jen nakopirovanim moji aplikace (kde pribalim klientskou knihovnu
MySQL) do Program Files a je instalace hotova.

Vaclav Halik

Jaka databaze

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 02.2.2006 13:43:56

Hledam hledam a asi spatne. Umi PostgreSQL, FireBird replikaci na jiny
server?

Jaka databaze

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 02.2.2006 14:03:58

> Hledam hledam a asi spatne. Umi PostgreSQL, FireBird replikaci na jiny
> server?

PostgreSQL neumi master-master, ale umi master-slave vice zpusoby.
Ale je potreba pohledat na netu projekty.
U PostgreSQL nejznamejsi posledni dobou je Slony. Existuje i
PGCluster (ale u toho ani poradne nevim, co umi).
Jsou i komercni reseni, ktera tusim umi i master-master.

Luf

Jaka databaze

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 02.2.2006 14:11:58

Ahoj,

delphi(zv)spst(tec)cz napsal(a):
> Hledam hledam a asi spatne. Umi PostgreSQL, FireBird replikaci na jiny
> server?

pro firebir je na to komercni reseni. hledej na http://www.ibphoenix(tec)cz

Peca

Synapse

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 02.2.2006 15:16:03

Dobry den,

tak jsem se rozhodl pouzit synapsi. Koukam do helpu, studuju metody
a nejak mi eni jasne, jak vytvorit funkcni TCP server. Mate nekdo
nejaky priklad na vytvoreni TCP serveru a popr. i klienta?

Byl bych Vam moc vdecny.... Hlavne mi nepiste, at si prostuduju prilozene dema. Koukal jsem na
to co by se mi mohlo hodit a nejsem z toho dvakrat moudry.

Michal Adler
email: mydelphi(zv)seznam(tec)cz

Jaka databaze

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 02.2.2006 15:22:03

osobne bych doporucil firebird embedded (snad jsem to napsal dobre)
pokud nechces instalovat firebird server. firebird umi triggery, ma
ulozene procedury.... co se tyce mySQL bych rad pripomnel (a doufam, ze
se nepletu), ze je to DB, ktera neni zadarmo. pro komercni pouziti se
musi zaplatit!

s pozdravem
Franta Flinta

Synapse

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.2.2006 16:06:07

> tak jsem se rozhodl pouzit synapsi. Koukam do helpu, studuju metody
> a nejak mi eni jasne, jak vytvorit funkcni TCP server. Mate nekdo
> nejaky priklad na vytvoreni TCP serveru a popr. i klienta?

nejjednodusi priklad TCp serveru je Echo-demo. Slozitejsi je
napriklad HTTPserver demonebo Httpproxy-demo.

A priklad na TCP klienta? Tim je Synapse sama o sobe, ne?

> Hlavne mi nepiste, at si prostuduju prilozene dema. Koukal jsem na
> to co by se mi mohlo hodit a nejsem z toho dvakrat moudry.

Tak to je pak kazda rada tezka... od ceho tam ta dema asi tak jsou?

Prirazeni ruznych textu z ruznych souboru jedne pr

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 03.2.2006 10:59:25

little_bobes(zv)centrum(tec)cz wrote:

> Jsem smiren s tim, ze nakonec stejne budu muset projit cely zdrojak a
> misto promennych pouzit indexy do dynamickeho pole, ktere budu plnit
> hodnotami z onech souboru. Ale co kdyby.

Melo by stacit parametrizovat jmeno toho INI souboru,
a zbytek abplikace by mel zustat untouched, pokud to mas
aposn trochu slusne napsany, ne?

pf

Prirazeni ruznych textu z ruznych souboru jedne pr

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 03.2.2006 10:45:24

Zdravim,

vytvoril jsem si 3 soubory (S1.ini, S2.ini, S3.ini) se stejnymi
"promennymi", ale s ruznymi hodnotami (hodn1=val1, hodn1=val2, hodn1=val3).
V programu pouzivam prirazeni promenne napr. Label1.Caption := hodn1;
Lze nejak elegantne udelat tu vec, ze si v programu na zaklade nejakeho Case
priradim promenne hodn1 hodnotu z 1., 2. nebo ze 3. souboru?
Napr. takto:
Case ID of
1: Nacti_Hodnoty_Souboru_1;
2: Nacti_Hodnoty_Souboru_2;
3: Nacti_Hodnoty_Souboru_3;
Label1.Caption := hodn1;

Jsem smiren s tim, ze nakonec stejne budu muset projit cely zdrojak a misto
promennych pouzit indexy do dynamickeho pole, ktere budu plnit hodnotami z
onech souboru. Ale co kdyby.

Predem dekuji za odpoved.

Bob (D4 c/s, FB1.5)

OT: Pocket PC a virtualni comport

Ahoj, potreboval bych na PDA vytvorit virtualni comport, na ktery bych posilal nejak informace. Treba pro emulaci vlastniho modemu. Takze kdyz mi nekdo napise na tenhle virtualni comport AT tak bych ze sve aplikace odpovedel OK, atd.
Da se to nejak udelat?

K dispozici mam Visual Studio NET 2005

Dekuji za info

Synapse

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 03.2.2006 09:11:17

> Na dema, ktera uvadis jsem se dival. Problem je v tom, ze mi delphi
> rvou, ze promennou terminated neznaji. Pouzivam predepsane knihovny,
> ale delphi proste terminated neznaji..... Mam si to vycucat z prstu?

To taky neni zadna promenna, to je property tridy TThread, a zcela
jiste existuje jiz na delphi3 az po posledni D2006.

Ze ty jsi vzal kus zdrojaku z toho dema a jen ho placnul do sveho
zdrojaku?

Synapse

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 03.2.2006 09:01:16

2. unora 2006, 16:06:07, napsal jste:

> [...]

LG> A priklad na TCP klienta? Tim je Synapse sama o sobe, ne?

LG> Tak to je pak kazda rada tezka... od ceho tam ta dema asi tak jsou?
MyDelphi
mailto:mydelphi(zv)seznam(tec)cz

Prirazeni ruznych textu z ruznych souboru jedne pr

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 03.2.2006 11:15:26

Uvedomuji si, ze jsem zapomnel zminit jednu podstatnou vec:
doposud jsem ten obsah 1. souboru mel jako konstatnty soucasti zdrojaku,
proto zadne nacitani souboru nemam resene.
Az ted mi bylo receno, ze bude potreba pridat i jine hodnoty, takze bych to
resil extra soubory.

Bob

From: Petr Fejfar

>Melo by stacit parametrizovat jmeno toho INI souboru,
>a zbytek abplikace by mel zustat untouched, pokud to mas
>aposn trochu slusne napsany, ne?

optimalizace sql dotazu, indexy

[*] OnDraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 03.2.2006 16:35:48

Rostislav Lekes napsal(a):

> [...]
> vzestupny index ... porad mluvim o FB (1.5.2)
> obcas taky pomuze nevybirat max(), ale select first 1 cisloBedny ......

Ja si to vysvetluji tak, ze u sestupneho indexu si vezme 1. hodnotu dle indexu,
jinak musik nejak najit posledni hodnotu, coz trva dele...

OnDraG

FB - problemy s indexy na velke tabulce

Vrele doporucuji externeni tabulky takto nepouzivat! Ext. tabulky jsou
sice pekna vlastnost, ale na zpusob jak je pouzivate nejsou prave
navrzene. Jsou urcene spise na jednorazovy impost/export dat, nez na
masove pouziti. Pokud vam jde o rychlost importu, pak vas app. server
ktery obsluhuje import ze souboru pres ext. tabulky muze pouzivat
parametrizovany insert a pouze doplnovat data z textaku. Rychlost bude
take dobra, a budete mit lepsi kontrolu nad mnozstvim dat v transakci
(je vhodne provadet commit po kazdych cca 1000 vetach), a v parametrech
transakce zakazat vytvareni undo logu (isc_no_auto_undo). Rovnez
nebudete muset menit strukturu databaze (vytvoreni a ruseni ext.
tabulek) za provozu. FB to sice umoznuje, ale to neznamena, ze by na tom
mela byt postavena aplikace!!!

IBPhoenix

Jaka databaze

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 04.2.2006 15:43:28

Franta Flinta wrote:
> co se tyce mySQL bych rad pripomnel (a doufam, ze
> se nepletu), ze je to DB, ktera neni zadarmo. pro komercni pouziti se
> musi zaplatit!

Otazka je jak mysli komercni nasazeni:
- resi tohle webhosteri na nekterem z Un*xovych OS? Mam za to, ze moc ne
(zejmena ti mensi)
- je to tehdy, kdyz aplikaci prodavate, nebo i tehdy, jestlize jste
komercni subjekt a MySQL pouzivate pro vnitrni potreby?

Stalo by asi za to przkoumat presne jejich licenci i s presnym vykladem
podle nasich zakonu. ;-) Asi bychom se divili... Kuprikladu GPL je podle
nasich zakonych norem ne zrovna platna licence...

-- MO

FB - problemy s indexy na velke tabulce

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 04.2.2006 15:09:25

Co myslis tou "prasarnou"? Jako ty externi tabulky?

Moji klienti nejsou primo pripojeni k DB, ale prostrednictvim
aplikacniho serveru,
ktery prave zajistuje to presypavani dat. Vkladani dat je navic vzdy
jednorazove,
a proto jsou ty externi tabulky mnohem rychlejsi nez kdybych pustil
10000 insertu
po sobe.

Pokud jde o transakce, tak kazde vlakno vytvori transakci a po presypani
polozek
ji ukonci. Zkontroluju jeste, jake ma transakce parametry.

Karel

> Problem vznika prave s tou
> a to v nekolika transakcich, ktere nikdy nejsou ukonceny.

A tady bude asi problem :)).

Proc delas takovou "prasarnu" ?
Ja mam tak udelanych nekolik procesu (asi tak 10),
ktere sbiraji data a sypou do DB.

FB - problemy s indexy na velke tabulce

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 04.2.2006 14:33:23

> nejvetsi tabulka (zatim) 7 mil. zaznamu) mi bezi aplikace.

To je mala tabulka :))

> [...]

A tady bude asi problem :)).

Proc delas takovou "prasarnu" ?
Ja mam tak udelanych nekolik procesu (asi tak 10),
Nektere tabulky maji k 50 M a jede to bez problemu.
Zakladem je ale dobra prace s transakcemi, viz gstat a clanky
od Ann Harisson na www.ibphoenix.com

Celkem mam nekolik desitek propojenych klientu na PIII 1GHz.

Reseni je proste, pouzivej snapshot s kratkou dobou trvani.

Slavek

FB - problemy s indexy na velke tabulce

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 04.2.2006 14:19:22

Ahoj!

Mam zavazny problem - na FB databazi (asi 120 tabulek, velikost 1GB po
backup / restore,
nejvetsi tabulka (zatim) 7 mil. zaznamu) mi bezi aplikace. Problem
vznika prave s tou
nejvetsi sedmimilionovou tabulkou - klienti zvenku do ni sypou zaznamy.
Tech klientu je asi
50 a zaznamy posilaji behem dne, stava se ale ze jich prijde nekolik
naraz. Vkladani
probiha tak, ze klient ulozi externi tabulku s daty na server a pak
pusti skript, ktery
data z teto externi tabulky prida na konec nasi tabulky. Posila se
nekolik tisic radku
od jednoho klienta, a tak toto reseni je mnohem vykonejsi nez kdybych
generoval inserty.

Ze stejne tabulky a ve stejne dobe jsou vybirana data nejruznejsimi
zpusoby. Aby se
zachovala slusna rychlost selectu, je potreba ji oindexovat. A protoze
variant dotazu
je opravdu hodne, mame tam asi 5 indexu. Selecty chodi celkem slusne, na
jejich vysledek
ceka obsluha. Naopak neni dulezite jak dlouho bude trvat insert...

Vse funguje tak jak ma, ale asi jsme narazili na limity Firebirdu. Pokud
posle naraz
nekolik klientu data, FB se dostava do podivneho stavu, kdy zrejme
prepocitava indexy,
a to v nekolika transakcich, ktere nikdy nejsou ukonceny. Jakmile se
databaze dostane
do tohoto stavu, FB v procesech bezi na 49% a je k ni pripojeno nekolik
uzivatelu (i kdyz
vsechny nase programy jsou uzavrene). V teto fazi neprojde ani backup!
Pomuze az
rucni vypnuti indexu - teprve potom proces fbserver klesne na 0 a
pripojeni k dabazi jsou
ukoncena. Opetovne nahozeni indexu trva 10 minut, proto ani neprichazi v
uvahu varianta,
ze by se indexy pred kazdym insertem vypnuly a po insertu zase zapnuly -
navic v te
dobe by obsluha asi nebyla rada, kdyby cekala 10 minut na statistiku.

Jeste by mohlo byt dulezite, ze pro kazdeho klienta je vytvoren Thread,
ktery vse osetri
od prijmu souboru po vytvoreni externi tabulky, presun dat az po vymaz
externi tabulky.
Muze tedy nastat situace (a nastava), ze je volano vice insertu v jednu
dobu.

Poradite nekdo co by se s tim dalo delat? Rad bych zustal na FB!

Diky za rady. Karel

FB 1.5, D5

Parametr null v AdoQuery

[*] Ing. Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 04.2.2006 11:37:10

qry_InsertDenik.Parameters.ParamByName('DatumSplatno').Clear nejde?

Petr

> Nemohu prijit, jak zapsat parametr typu null ,
>
> konci mi jak
>
> qry_InsertDenik.Parameters.ParamByName('DatumSplatno').Value :=
null;

>tak
>
> qry_InsertDenik.Parameters.ParamByName('DatumSplatno').Value.Type
:= null;;

POST na web strance programove

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 04.2.2006 09:11:00

> Potrebuji provest POST na strance 192.168.199.1/goform/formReboot
> stejne, jako stiskem tlacitka Reboot s parametry value=" Reboot "
> name="reboot"
>
> Zkousim funkci HttpPostURL, ale nejak se s tim bez funkcniho prikladu
> nedokazu vyrovnat.

Vyrob si treba TMemoryStream, do nej nasyp:

reboot= Reboot

a cele to postvi na HttpPostUrl.

Jsi si jisty nutosti toho POSTu? Kdyby ti stacil GET, pak je to jeste
jednodusi:

HttpGetText('http://192.168.199.1/goform/formReboot?reboot= Reboot ',
memo1.lines);

POST na web strance programove

[*] Jan Kovar <jkov2(zv)volny(tec)cz> - 03.2.2006 23:10:16

[...]

Diky Honza

Jeste jednou ADO

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 03.2.2006 19:44:01

Ahoj,

nasledujici kod mi zaboha nevrati data:
with TAdoQuery.Create(self) do
try
Connection := ADOConnSQL;
// SQL.Text := 'SELECT TabObdobiDPH.ID from TabObdobiDPH where DatumOd<=Convert(DateTime,' + #39 + DAT_FAK + #39 + ') and DatumDo>=Convert(DateTime,' + #39 + DAT_FAK + #39 + ')';
SQL.Text := 'SELECT TabObdobiDPH.ID from TabObdobiDPH where DatumOd<=:Datum and DatumDo>=:Datum';
Parameters.ParamByName('Datum').Value := StrToDate(DAT_FAK);
open;

Parametr null v AdoQuery

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 03.2.2006 19:11:59

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 03.2.2006 18:45:57

http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2004082001

Treba ti to bude fungovat.

Slavek

> [...]
>
> diky
>
> ps: mam to zatim na accessu ale casem na msde

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 04.2.2006 18:07:38

> [...]

>podle nasich zakonu. ;-) Asi bychom se divili... Kuprikladu GPL je podle
>nasich zakonych norem ne zrovna platna licence...

Myslim, ze se to tyka jen verze pro Windows.

Lukas

Parametr null v AdoQuery

nepises v jakych Delphi,
v D5 to takhle musi fungovat. Ve vyssich unita s varianty.
qry_InsertDenik.Parameters.ParamByName('DatumSplatno').Value :=
null; Objekt parametru musi existovat, minimalne si IDE otevri
property Parameters a tam ho musis videt, jinak je tam nejaky
problem se zapisem. Pokud tam cpes SQL za chodu tak zavolej
Parameters.Refresh.

Pavel

Od: ludek.paral(zv)quick(tec)cz