Jak nasilne ukoncit instalaci v InnoSetup?

[*] Svehla Jaroslav <svehla(zv)spelza(tec)cz> - 22.2.2006 09:56:36

Ahoj, poradte jak nasilne ukoncit instalacni proces v InnoSetup. Odstartuji proces instalace, zjistim ze nejake podminky nejsou splneny a chci vypsat hlaseni a vzapeti instalaci ukoncit. V kodu jsem nenasel zadnou obdobu prikazu Terminate.
Jara

Jak nasilne ukoncit instalaci v InnoSetup?

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 22.2.2006 10:00:37

Ahoj,

> [...]
> podminky nejsou splneny a chci vypsat hlaseni a vzapeti
> instalaci ukoncit. V kodu jsem nenasel zadnou obdobu prikazu

A to ty podminky nelze overit jeste pred tim, nez povolis spusteni
instalace?

Jak nasilne ukoncit instalaci v InnoSetup?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.2.2006 10:08:37

Svehla Jaroslav wrote:

> [...]
> splneny a chci vypsat hlaseni a vzapeti instalaci ukoncit. V kodu
> jsem nenasel zadnou obdobu prikazu Terminate. Jara

Z Pascal scriptu treba takhle:

MsgBox(....);
PostMessage(MainForm.Handle,WM_QUIT,0,0);

HTH, pf

OT Hledam programatora Delphi

[*] Petr Malasek <malasek(zv)carsoft(tec)cz> - 22.2.2006 10:00:37

Hledame programatora pro vyvoj autodiagnostiky. Pouzivame DELPHI 7.0,
komunikaci pres COM, USB a Bluetooth, databaze FlashFiler a Firebird.
Pozadujeme dobrou znalost objektoveho programovani, alespon castecnou
znalost psani komponent. prace s grafikou. Dulezita je schopnost tymove
prace.
Misto prace je Brno - Kohoutovice.
V pripade zajmu piste na mail malasek(zv)carsoft(tec)cz.

PeM

Jak nasilne ukoncit instalaci v InnoSetup?

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 22.2.2006 10:12:38

[]
>instalaci ukoncit. V kodu jsem nenasel zadnou obdobu prikazu
> Terminate.

Jeste zkus news.jrsoftware.org ;

Memproof

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 22.2.2006 10:12:38

Zdravim,
pokud vim, staci pri kompilaci generovat map file.
Project/Options/Map file/Detailed
Vygeneruje se .map soubor, ze ktereho si nastroje muzou vzit vazby
zkompilovaneho kodu na zdrojovy kod.

web : http://corexpert.com, mobile : +420 724 505 904, ICQ : 8606 3232

Wednesday, February 22, 2006, 8:26:28 AM, you wrote:

> [...]

PS> prazdne. Vedel by mi niekto skusenejsi poradit CO a KDE nastavit?

PS> Mam nastavene:
PS> Project/Options/Linker:
PS> include TD32 debug info -on
PS> Project/Options/Compiler :
PS> optimalization -off, stack frames - on, debug information - on, use
PS> debug DCUs - on
PS> Spravil som Project/Build.

PS> Spustil memproof, Configure/Search directories som nastavil default
PS> pre D5 (rekurzivne vsetky) + pridal som adresar s projektom.
PS> Na pokus som pouzil memtest.dpr dodavany s memproof v0936.

Je spusteno BDE?

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 22.2.2006 13:12:50

Ahoj vsem,
ve svem programu potrebuju udelat akci, pri ktere nesmi byt spustena zedna
instance BDE. Ale jak zjistit bezici BDE netusim.
Moc prosim o pomoc a predem dekuji

Zdenek Brejsa - programator HJ-SOFT
465325097, 465321096, 465322889, 603833124, 724185948
primy: 469813131
ICQ: 47636291
Skype: brejsaz

Jak nasilne ukoncit instalaci v InnoSetup?

[*] Svehla Jaroslav <svehla(zv)spelza(tec)cz> - 22.2.2006 14:06:54

To mne napadlo taky ale jak ziskam v InnoSetupu handle.

> Z Pascal scriptu treba takhle:

> MsgBox(....);
> PostMessage(MainForm.Handle,WM_QUIT,0,0);

Jak nasilne ukoncit instalaci v InnoSetup?

Tohle by nestacilo? [Code]

function InitializeSetup(): Boolean;
begin
...<Podle vysledku podminek nastavis Result:=false nebo Result:=true >

Result:=false;
if Result = False then
MsgBox('Nelze pokracovat.', mbInformation, MB_OK);
end;>
> Odstartuji proces instalace, zjistim ze nejake podminky nejsou splneny a
> chci vypsat hlaseni a vzapeti instalaci ukoncit. V kodu jsem nenasel
zadnou
> obdobu prikazu Terminate.

EkRTF

[*] Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> - 22.2.2006 14:24:56

Je nejak mozno dat komponente EkRTF primo vysledek SQL dotazu, nebo odkaz na tabulku ?

Nebo musim rucne zadat vsechny parametry pomoci EKRTF1.CreateVar(...

Diky, Lubos Novy

Aces tabulky

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 22.2.2006 15:04:59

Ahoj,

> Existuje v Delphi 5 Prof. moznost otevrit Acesovskou tabulku
> a presypat ji
> do jine databaze.

Proc ne. Ale vyhni se prilozenym komponentam v Delphach
a jdi cestou viz napr. http://www.djpate.freeserve.co.uk/AutoAccs.htm

Aces tabulky

From: "Viktor Marek" <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Existuje v Delphi 5 Prof. moznost otevrit Acesovskou tabulku a presypat ji
> do jine databaze.

Neviem ako v D5 prof. ale je mozne pouzit ADO alebo ked tam nie su ADO
komponenty tak cez BDE tak, ze si najprv vytvoris DataSource v ovladacich
paneloch W2K/XP - Nastroje na spravu -> Zdroje udajov a potom v delphi sa
napojis cez BDE na vytvoreny "DataSource". Potom uz pracujes s DB ako s
beznou databazou.

Lauko.

Aces tabulky

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.2.2006 14:56:58

Zdravim

Existuje v Delphi 5 Prof. moznost otevrit Acesovskou tabulku a presypat ji
do jine databaze.

S cim na linux?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 22.2.2006 14:56:58

Ahoj,

mel bych vytvorit pomerne jednoduchou DB aplikaci proti FB, ktera by ale
mela mit verzi pro Win, i pro Linux. S programovanim pro Linux nemam zatim
zadne zkusenosti, takze by me zajimaly zkusenosti tech, kteri je maji.
Doporucujete koupit Kylix? Pouzivam D6 Pro, IBX, takze mi to pripada jako z
meho hlediska nejsnadnejsi cesta, vetsina kodu by zrejme mohla byt spolecna.

Nebo je lepsi pouzit nejaky jiny nastroj? Necihaji na me s Kylixem/FB/IBX
nejaka uskali? Predem diky za nazory a rady...

Martin

S cim na linux?

[*] vlcek <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 22.2.2006 15:19:00

Martin Burle napsal(a):
> [...]
>
> Nebo je lepsi pouzit nejaky jiny nastroj? Necihaji na me s Kylixem/FB/IBX
> nejaka uskali? Predem diky za nazory a rady...

Navrh
co treba lazarus ??

jezevec

Pocet radku tridy

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 22.2.2006 15:17:00

> jaky pocet radku povazujete za "slusny" pro tridu? Samozrejme
> chapu, ze
> to nelze rici obecne presne (zalezi co trida dela, atp.), ale aspon
> nejake ukazky, nazory, kdy uz je to fakt moc.
>
> Ja mam napr. problemy, ze pri dlouhych tridach, se v tom pak spatne
> orientuju. Takze kdyz yb to presahlo 2000 radku, tak ja koncim resp.
> pulku casu travim na PgUp a PgDn. ;)
>
> Diky za nazory a priklady.

Ahoj,

podle meho nazoru neni pocet radku tridy rozhodujici. Pokud to je potreba,
tak ta trida ty radky proste mit musi. Je-li problemem orientace ve
zdrojaku, pak mohu jen doporucit ModelMaker Code Explorer - je doplnek do
IDE pro Delphi nebo VS. Pouzivam ho uz mozna 4 roky a je velmi navykovy.
Nebudu vypisovat, co umi, lepsi je se mrknout na
http://www.modelmakertools.com/code-explorer/index.html, k dispozici je i
plne funkci trial na 29 dni.

Ulozeni RichEdit do DB

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 22.2.2006 15:33:02

Takze jsem se na to dival a dosel jsem k tomuto zaveru:
Neni mi jasne, jakym dotazem to do te DB ulozit - ten stream.
Dal jsem se dival a komponenta ZQuery nema saveToStream, takze z ni nemuzu
data do streamu ulozit. Komponenta ma stejne vlastnoti i metody jako Query z
DBE.
Petr

S cim na linux?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.2.2006 15:39:02

> ?
> Ano, o tom jsem slysel. Muzes to trochu rozvest? Nakolik se da
> aplikace pro win i pro linux psat spolecne? Jak je to s pristupem k
> FB?

No, zkus se podivat treba na UIB komponenty. Ty jsou jak pro
delphi/kylix, tak i pro Lazarus/FPC. takze databazovy kod psany pro
UIB je rozhodne snadno prenositelny.

Zalezi ale take na tom co pouzivas okolo, tam muzes s prenositelnosti
take narazit!

Jak nasilne ukoncit instalaci v InnoSetup?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.2.2006 15:47:03

Svehla Jaroslav wrote:

> To mne napadlo taky ale jak ziskam v InnoSetupu handle.

Tak jak jsem to napsal.

pf

Ulozeni RichEdit do DB

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 22.2.2006 16:01:04

[...]

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 22.2.2006 15:59:04

Martin Burle napsal(a):
> Ahoj,
> nejaka uskali? Predem diky za nazory a rady...

S novejsimi jadry (2.6.11?) nefunguje debugger,
na jine veci pomahaji najake patche pro kylix, ale debugger asi nerozchodis

Ja bych asi sel taky do lazara, nebo zkusit Mono.

Pocet radku tridy

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 22.2.2006 16:09:05

Nebo zadarmo Method Search z GExperts. Staci napsat par znaku nazvu
metody a jsi tam.

Jiri Foldyna napsal(a):

> [...]
> IDE pro Delphi nebo VS. Pouzivam ho uz mozna 4 roky a je velmi navykovy.
> Nebudu vypisovat, co umi, lepsi je se mrknout na

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

S cim na linux?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 22.2.2006 15:33:02

?
Ano, o tom jsem slysel. Muzes to trochu rozvest? Nakolik se da aplikace pro
win i pro linux psat spolecne? Jak je to s pristupem k FB?

MB

S cim na linux?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.2.2006 17:41:13

Martin Burle wrote:

> To by asi nebylo to prave, nebude na to moc casu, tak musim sahnout
> po necem co alespon trochu umim ;) A asi by to take nebylo moc
> rychle...

Eclipse a SWT widgety by pro beznou aplikaci na soucasnych strojich mely
stacit. Mam dojem, ze i nova Java 1.5 se vesi na native widgety u dane
platformy,
takze by sly snad pouzit i NetBeans.

pf

Pocet radku tridy

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 22.2.2006 17:41:13

No, on MMCE je vyborny nejen na prohlizeni, ale taky na psani kodu. Popravde
receno, pouzivam CnPack, GExperts, CodeRush a MMCE, ale jako posilovac
produktivity MMCE u mne jednoznacne vede :-)

Jiri Foldyna

> Nebo zadarmo Method Search z GExperts. Staci napsat par znaku nazvu
> metody a jsi tam.

> to je potreba,
> je doplnek do
> velmi navykovy.
> dispozici je i

S cim na linux?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 22.2.2006 18:53:19

> Jinak na tema Delphi, Kylix a Lazarus jsem pred casem psal clanek pro
> LinuxExpress, vysel v cisle 9/2005
> (http://www.linuxexpres(tec)cz/strucny-obsah-zarijoveho-cisla-9-2005-1).
> Bohuzel zrovna tenhle clanek neni free na webu.

Skoda, to bych si docela precetl pred spanim ;-)

MB

EkRTF

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 22.2.2006 18:29:17

zde ibqTisk je sql dotaz, osoba a bydlo jsou pole v tomto dotazu
vsude okolo toho je nejakej rtf text; na zacatku dokumentu (napr.) je prikaz scan s parametrem datasource
na konci je endscan.
Tisk datovych polozek das kam potrebujes.

\scan(ibqTisk)\

\ibqTisk:osoba\ \ ibqTisk:bydlo\

\endscan\

Ale co jsem si stahl ja, tak tam byla slozka Demos, kde ses mohl inspirovat.

Milan Dvorak

S cim na linux?

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 22.2.2006 18:25:17

> Pokud pujdes do Kylixu, presneji do Kylixu 3 pro Delphi, tak je vyber
> distribuci jasny -> nektera z certifikovanych. Ted si vzpominam jen na
> MDK 7, ale je tam i nejaky RH a SuSE.

Osobne mam overenou funkcnost Kylixu 3 (jakous takous) na Mandrake 9
(nevzpominam si subverzi),
Mandrake 10, 10.1 a Suse 9.2. Problem byl snad jen se zatuhavanim
vizuelni kompilace,
ale slo to obejit pres radkovy kompilator.

Pavel Poles

S cim na linux?

Martin Burle wrote:

> Diky, tohle zni zajimave. Asi bych mel upresnit, ze aplikace pobezi na
> stanicich, ktere nebudou urceny k nicemu jinemu, tj. ve vyberu distribuce a
> jeji verze bude velka volnost. Hlavnim kriteriem zda se bude snadnost/nizke
> naklady na vyvoj lin verze, tj. bylo by super, kdyby to slo takto. Jak jsem
> psal, s linuxem mam velmi malo zkusenosti, privital bych tedy i doporuceni
> nejake overene distribuce a podobne.

Pokud pujdes do Kylixu, presneji do Kylixu 3 pro Delphi, tak je vyber
distribuci jasny -> nektera z certifikovanych. Ted si vzpominam jen na
> [...]

Pokud pujdes do CrossoverOffice, tak vice informaci je na
http://www.codeweavers.com/
Maji i evaluation verzi na ktere si to muzes zkusit. Pred instalaci
Delphi na Linuxu doporucuji nejdrive nainstalovat IE (je to jedna z
aplikaci primo v nabidce CO).

[...]

IBPhoenix

Aces tabulky

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.2.2006 17:51:14

Puvodni dotaz jsem myslel bez Acesu (nezminil jsem se o tom) Vyresil jsem to
otevrenim tabulky v Acesu v MS Office, vyexportoval data jako csv,
rozparsoval a nainsertoval do nove databaze.

Diky vsem za radu

> V puvodnim dotazu bylo neco jako "bez Accessu" ?

> Vim, mam ho legalne.

S cim na linux?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 22.2.2006 17:47:14

> [...]

psal, s linuxem mam velmi malo zkusenosti, privital bych tedy i doporuceni

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 22.2.2006 16:41:08

> [...]

To by asi nebylo to prave, nebude na to moc casu, tak musim sahnout po necem
co alespon trochu umim ;) A asi by to take nebylo moc rychle...

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 22.2.2006 17:27:12

Ahoj,

> [...]
> Access? Na co prosim te? Pres ADO a JET driver to neni treba.

V puvodnim dotazu bylo neco jako "bez Accessu" ?

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 22.2.2006 17:15:11

Pavel Malinsky napsal(a):
> [...]

Ja se na to dival, a to jako musi byt na tom pocitaci naistalovany
Access? Na co prosim te? Pres ADO a JET driver to neni treba.

R.

S cim na linux?

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 22.2.2006 16:57:10

Petr Fejfar wrote:

>A co Java?

Ja bych taky pouzil Javu a NetBeans nebo Eclipse Platform + Hibernate.

Lukas

Aces tabulky

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 22.2.2006 16:55:09

Viktor Marek napsal(a):
> Zdravim
>
> Existuje v Delphi 5 Prof. moznost otevrit Acesovskou tabulku a presypat ji
> do jine databaze.

nejlepe pres ADO (BDE se vyhni), ale v Delphi 5 Prof nejsou std. zadne
ADO komponenty, takze si musis nejake sehnat, nekdo tady doporucoval
KaDao (kdyz tak se treba podivej na torry.net - urcite tam neco najdes).
A pak se pripojis pres Microsoft Jet OLE DB driver (std. driver ve Win.
od MS).> Viktor Marek

R.

S cim na linux?

Martin Burle wrote:

> [...]

pripadne Delphi + Delphi pres Wine (dokonce i Delphi IDE pracuje na Wine
perfektne, tedy alespon na CrossoverOffice jsem s nim nemel problemy).

Nicmene s Pascalem jsou na Linuxu vzdy nejake problemy:

a) kod z Delphi musi jet pres Wine/CrossoverOffice, a samozrejme nektere
veci nerozchodis vubec (DCOM apod.)

b) Kylix sice lze pouzit, ale IDe funguje jen na starych distribucich.
lze pouzit crosscompiler (vyvijet v Delphi a kompilovat kylixem primo na
windows, je to freeware). nevizualni veci vetsinou funguji ok i na
novych distrubucich, ale s vizualnimi je problem kvuli vazbe na stare
patchovane Qt.

c) Free pascal + Lazarus je pouzitelny, ale ma take sve slabiny. jednak
jsou tu odlisnosti od Delphi jak v jazyce, tak v komponentach a tridach,
a Lazarus navic neni uplne dotazeny.

Pokud netrvas na Pascalu, tak bych doporucil bud Javu nebo
Python+wxWindows nebo ciste webovou aplikaci (v jave, php nebo pythonu).

IBPhoenix

Aces tabulky

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 22.2.2006 16:11:05

A proc se vyhybat? Pred ADO by to nemel byt problem a od D7 je ADO uz
slusne podporovane.

Pavel Malinsky napsal(a):
> [...]

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 22.2.2006 16:11:06

> meho hlediska nejsnadnejsi cesta, vetsina kodu by zrejme mohla byt spolecna.

Cisti teoreticky, pokud tedy i ve windows pojedes pomoci CLX, tak
je nutnost bud opravit kvanta chyb v Borlandich jednotkach, nebo pouzit
Unofficial CLX Patch od Andrease Hausladen (viz google)
> Nebo je lepsi pouzit nejaky jiny nastroj? Necihaji na me s Kylixem/FB/IBX
> nejaka uskali? Predem diky za nazory a rady...

Kylix sam o sobe je hodne nedokoncene prostredi, u velkych projektu s
hodne provazbenymi
unitami tuhne kompilator, nastesti ale vzdy funguje kompilace radkova.

Pro firebird bud ty UIB, nebo lze stahnout i IBX pro Kylix, nekde na
Borlandu.

Podival bych se mozna radeji na ten Lazarus, i kdyz je pravda ze co do
pohodli na
Delphi jeste zdaleka nedosahuje.

Pavel Poles

S cim na linux?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.2.2006 16:19:06

Martin Burle wrote:

> Nebo je lepsi pouzit nejaky jiny nastroj? Necihaji na me s
> Kylixem/FB/IBX nejaka uskali? Predem diky za nazory a rady...

A co Java?

pf

OT: MSSQL, evidence prihlaseni

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 23.2.2006 07:58:12

Ahoj vsichni

Snad se najde nekdo, kdo by mi poradil. Ve 2 tabulkach eviduju uzivatele prihlasene do aplikaci a jednotlivych funkci. Take cas prihlaseni a odhlaseni. Problemem je, ze kdyz je program ukoncen nasilim nebo spadne, zustavaji mi neukoncena prihlaseni. Idealnim resenim by bylo vyvolat nejakou akci na serveru, ktera se vyvola kdyz program skonci (tj. odpadnou jeho Connections) a v tom okamziku zapise cas odhlaseni do vsech prislusnych neodhlasenych zaznamu. Hodil by se trigger na sysprocesses ale ten se neda vytvorit.

Nevite nekdo jak na to? Vyvijime pro MSSQL 2000, zajimave by bylo i reseni pod MSSQL 2005.
Jaromir Cermak

Pripojenie na Firebird v Lan

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 23.2.2006 09:24:20

Zdravim.

Takze pokracujem v "pokusoch" z databazou Firebird.
Mam databazu vytvorenu z Delphi (skriptom cez shell ISQL)
a rad by som sa na nu pripojil.
Pouzivam komponentu IBDatabase s Delphi
Na lokalnom pocitaci "no problem", horsie je to v sieti.

POtrebujem sa pripajat v sieti LAN pripadne "peer to peer"

Otazka: ako zadat parameter IBDatabase.DatabaseName ?
Skusal som : \\Computer_2\C\TEST1.GDB kde "Computer_2" je nazov
druheho pocitaca ... nula bodov ;-(

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

Pripojenie na Firebird v Lan

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 23.2.2006 09:38:21

Co se podivat do dokumentace ???

function calcDBName(AIBProtocol: TIBProtocol; AServer: string; APort:
integer; ADatabase: string): string;
begin
case AIBProtocol of
cpLocal: Result := ADatabase;
cpNetBEUI: Result := '\\' + AServer + '(zv)' + IntToStr(APort) + '\' +
ADatabase;
cpTCP_IP: Result := AServer + '/' + IntToStr(APort) + ':' + ADatabase;
else
Result := '';

Ivan Dulgerov napsal(a):
> Otazka: ako zadat parameter IBDatabase.DatabaseName

Pripojenie na Firebird v Lan

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 23.2.2006 09:44:22

Ivan Dulgerov dne 23 Feb 2006 v 9:24:

> Otazka: ako zadat parameter IBDatabase.DatabaseName ?
> Skusal som : \\Computer_2\C\TEST1.GDB kde "Computer_2" je nazov
> druheho pocitaca ... nula bodov ;-(

Cesta je vzdy z pohledu FireBird serveru; takze connection string muze byt napr.
"172.17.8.15:c:\fb\database.fdb"

SLozku c:\fb na serveru nemusis sdilet, je ostatne daleko lepsi, kdyz sdilena neni, staci, ze do
ni ma pristup FB server.

Karel Rys

Pripojenie na Firebird v Lan

[*] M.Hostinsky <miroslav.hostinsky(zv)worldonline(tec)cz> - 23.2.2006 09:58:23

Ivan Dulgerov napsal(a):

>Otazka: ako zadat parameter IBDatabase.DatabaseName ?
>Skusal som : \\Computer_2\C\TEST1.GDB kde "Computer_2" je nazov
>druheho pocitaca ... nula bodov ;-(

Zkus:

Computer_2:C:\TEST1.GDB

Mira

OT: Rozsirenie lokalnej ponuky okna (Window)

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 23.2.2006 10:40:26

Hello delphi-l,

Chcel by som si napisat program (DLLku?),
ktora by rozsirila lokalne menu okna (Restore, Move, Maximize ...)
o dalsie polozky (VGA, SVGA, XGA, ...atd.),
ktore by urobili resize okna na prislusny rozmer.
Pripadne doplnit nejake dalsie tlacidla ku tym trom vpravo hore,
nieco ako Maximize na zvoleny rozmer.

Nieco podobne robia niektore drivery k ATI a pod.

Prip. nevidel niekto nieco take hotove, prip. OpenSource?

Nikdy som tak hlboko do systemu neprogramoval,
vedel by ma niekto nakopnut?

mailto:delphi1(zv)acc.sk

Pripojenie na Firebird v Lan

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 23.2.2006 09:40:21

Ahoj,

Ivan Dulgerov napsal(a):
> Otazka: ako zadat parameter IBDatabase.DatabaseName ?
> Skusal som : \\Computer_2\C\TEST1.GDB kde "Computer_2" je nazov
> druheho pocitaca ... nula bodov ;-(

zkus toto: "Computer_2:C:\TEST1.GDB" (bez uvozovek), pokud je server
na kompu s windows.

Peca

ADMIN: OT: MSSQL, evidence prihlaseni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.2.2006 10:52:27

Puvodni zprava ze dne 23.2.2006:

> [...]
> zapise cas odhlaseni do vsech prislusnych neodhlasenych zaznamu.
> Hodil by se trigger na sysprocesses ale ten se neda vytvorit.

Tohle neni zadny OT. Dejte s temi OT pokoj.

Pripojenie na Firebird v Lan

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 23.2.2006 10:44:26

Zdravim
> Cesta je vzdy z pohledu FireBird serveru; takze connection string muze byt
> napr.
> "172.17.8.15:c:\fb\database.fdb"

*Uz to slape ;-))

> SLozku c:\fb na serveru nemusis sdilet, je ostatne daleko lepsi, kdyz
> sdilena neni, staci, ze do
> ni ma pristup FB server.
*Takze ked bude FB pustena na servery z Win XP , a databaza bude
*v priecinku "Moje Dokumenty", malo by to cele slapat aj bez zdielania ?

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

Vyjimka v MaskEdit

[*] Petr Mathon <dveste zar(zv)quick(tec)cz> - 23.2.2006 11:00:28

Mozna skus odchytavat chyby cele aplikace a tam to vyfiltrovat.

PM

>Zdravim,
>
>jak mam v MaskEditu odchytit vyjimku EDBEditError? Resp. kam mam dat try...
>exception...?

Pripojenie na Firebird v Lan

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 23.2.2006 10:58:27

Ivan Dulgerov dne 23 Feb 2006 v 10:44:

> *Takze ked bude FB pustena na servery z Win XP , a databaza bude
> *v priecinku "Moje Dokumenty", malo by to cele slapat aj bez
> zdielania ?

Ano, ale doporucuju databazi dat nekam, kde se k ni uzivatele toho PC bezne nedostanou - osobne
radeji volim samostatnou slozku na C:. Ono kdyz se nekdo podivi, co to ma ve slozce Dokumenty za
divny soubor a smaze jej...

Karel Rys

Pripojenie na Firebird v Lan

> Otazka: ako zadat parameter IBDatabase.DatabaseName ?
> Skusal som : \\Computer_2\C\TEST1.GDB kde "Computer_2" je nazov
> druheho pocitaca ... nula bodov ;-(

Zkusim z hlavy:
protokol TCP
computer_2:c:\test.gdb

MSSQL, evidence prihlaseni

> [...]
> prihlasene do aplikaci a jednotlivych funkci. Take cas prihlaseni a
> odhlaseni. Problemem je, ze kdyz je program ukoncen nasilim nebo spadne,

Takove drevorubecke ale chodive reseni (v podstate nezavisle na databazi a
nemusi se nic davat na server): v tech tabulkach mit sloupecek, kde je treba
datetime posledniho "oziveni". V programu pak timer spousteny v intervalech
t0 a na nem akci spocivajici v tom, ze aktualizuje tuto hodnotu pro "sveho"
uzivatele a vymaze informace o pripojeni pro vsechny uzivatele kteri maji
hodnotu < now-t1, t1 je pro jistotu o neco vetsi nez t0. Ma to spoustu
nevyhod ale nektere jsou spise ideove - je napriklad smutne ze kdyz spadne
jediny uzivatel tak ho nema kdo vymazat a zustane tam viset informace o
spojeni. Na druhe strane v takove situaci neni nikdo koho by mohlo zajimat
kdo je prihlaseny.
Z.Kalhous

S cim na linux?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 23.2.2006 11:04:28

> c) Free pascal + Lazarus je pouzitelny, ale ma take sve slabiny. jednak
> jsou tu odlisnosti od Delphi jak v jazyce, tak v komponentach a tridach,
> a Lazarus navic neni uplne dotazeny.

Vcera jsem Lazarus skusil, zatim na win - otevrel se mi prazdny projekt,
stiskl jem ^F9, asi na 30s se zatmelo, obcas zablikalo...a vznikl asi 6MB
exe. Prvni dojem tedy spise rozpacity...Tim mi pro vcerejsek dosly sily :).

MB

Synapse, odeslani mailu s prilohou aHook (Sock.OnS

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 23.2.2006 11:32:30

Potrebuji z aplikace odeslat soubory na mail (s prilohou) - to jiz umim -
viz. priklad nize. Nedokazi vsak zobrazit alespon jednoduchy prubeh, protoze
soubory budou delsi a na vytacenem pripojeni. Laboruji s Sock.OnStatus jiz
nekolik dni a ani podle Wikipedie, napoved, googlu, konfview,... se mi
nepodarilo navesit Sock.OnStatus na nize uvedenou rutinu.

Potrebuji jenom malinkej progresbar s ukazatelem (prosim, prosim, uz
umdlevam)

Uses
mimemess, mimepart;

{$R *.dfm}

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); var
m:TMimemess;
p: TMimepart;
begin
m:=TMimemess.create;
try
p := m.AddPartMultipart('mixed', nil);
m.AddPartBinaryFromFile('c:\EKOPL05\Ucet\Osnova.db', p);
m.AddPartText(Memo1.Lines, p);
m.header.from:='psvejda(zv)volny(tec)cz';
m.header.tolist.add('petr(zv)svejda(tec)cz');
m.header.subject:='Text posledniho subjektu s prilohou osnovy';
m.EncodeMessage;
if SendToRaw('petr(zv)svejda(tec)cz', 'isoft(zv)isoft(tec)cz', 'smtp.svejda(tec)cz',
m.lines, 'petr(zv)svejda(tec)cz', 'sms8ii') then
ShowMessage('hotovo')
else
ShowMessage('Chyba chybovita');
finally
m.free;

Petr Svejda

iSoft

www.isoft(tec)cz <http://www.isoft(tec)cz/>

S cim na linux?

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 23.2.2006 11:40:31

Ale, ze by GTK :-) ?

>stiskl jem ^F9, asi na 30s se zatmelo, obcas zablikalo...a vznikl asi 6MB

Vaclav Halik

S cim na linux?

[*] Milos J. Hrach <delphi konf(zv)post(tec)cz> - 23.2.2006 12:22:34

Volil bych Javu. Ta ti bude fungovat bez problemu jak na oknech tak na Linuxu

Jakub

S cim na linux?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 23.2.2006 12:22:35

> Ale, ze by GTK :-) ?

Kdepak, Lazaurus na Win 2k...

MB

S cim na linux?

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 23.2.2006 13:08:38

Martin Burle napsal(a):

> Kdepak, Lazaurus na Win 2k...

lazarus generuje exe s debug informacemi, na vysledne pouziti se pouzije
program strip, ktery odstrani ladici informace (jasne ze to nebudes
delat pokazde).
Je to otrava a proto se taky pracuje na nativnim linkeru.

R.

S cim na linux?

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 23.2.2006 13:32:40

Zdravim,

>Sem sokovan, chces snad rict, ze se Lazarus uz zbavil zavislosti na GTK ?
>
>Kdyz jsem se na to posledne dival, tak to bylo cele postavene na GTK.
>
>Vaclav Halik

Tak je to takto:

Yeah, but what about the GUI? What widget set are you using?

That is the neat part. You decide. Lazarus is being developed to be
totally and completely API independent. Once you write your code you
just link it against the API widget set of your choice. If you want to
use GTK+, great! If you want it to be Gnome compliant, great! As long as
the interface code for the widget set you want to use is available you
can link to it. If it isn't available, well you can write it.

For example. Let's say you are creating a product on Windows using the
standard Windows widgets. Now you want to create a Linux version. First
you decide what widget set you want to use. Let's assume you want to use
gtk+. So you copy the code over to your Linux development machine,
compile, and link against the gtk+ interface unit. That's it. You've now
just created a Linux version of the Windows product without any
additional coding.

At this point in the development we are using gtk+ as our initial API
widget set. Some work is also being done with Qt and the Win32 API. As
soon as Lazarus reaches a 1.0 release developers will be able to start
to create the interface unit to tie the LCL (Lazarus Component
Libraries) to other widget sets.

S cim na linux?

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 23.2.2006 13:16:38

> [...]

Sem sokovan, chces snad rict, ze se Lazarus uz zbavil zavislosti na GTK ?

Kdyz jsem se na to posledne dival, tak to bylo cele postavene na GTK.

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 23.2.2006 13:38:40

Vaclav Halik napsal(a):

> Sem sokovan, chces snad rict, ze se Lazarus uz zbavil zavislosti na GTK ?
> Kdyz jsem se na to posledne dival, tak to bylo cele postavene na GTK.

Z dob kdy jsem do Lazara neco psal (cca 2 roky zpet) mohu rict ze
Lazarus ma mnohem otevrenejsi architekturu nez Delphi.
Veskere veci ohledne komponent jsou psany jako interface, tj. konkretni
implementace zavisi na vyslednem OS nebo witgetech,
tj. existuji GTK, GTK2, WinAPI a dalsi interface.
Toto reseni umoznuji mimo jine cross kompilaci.

Takze ve vysledku aplikace pro Win32 pouziva WinAPI. Podle jejich
konference to tak provozuje spousta lidi pod Windows, ja nevim, vzdy
jsem mel jen linuxovou verzi.

Radek

S cim na linux?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 23.2.2006 14:22:43

> Sem sokovan, chces snad rict, ze se Lazarus uz zbavil zavislosti na GTK ?

> Kdyz jsem se na to posledne dival, tak to bylo cele postavene na GTK.

Ano, jak citujes v dalsim prispevku. Nemam zatim ani linux nainstalovany,
pro prvni dojem jsem chtel vyzkouset win verzi, a do dalsiho seznamovani se
mi ted ani moc nechce...

MB

S cim na MACOSX?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 23.2.2006 20:07:07

> Potrebuji Crossplatform aplikaci pro MACOSX - nejlepe kompilovanou
> pomoci ID z Windows. Mac PC nevlastnim, ale klient pozaduje program
> spustitelny pod MACem. Zdrojovy kod mam samozrejme napsany v delphi a sem
> si vedom, ze jej budu muset prepsat. Dekuji za odpovedi.

zrovna zde diskutovany Freepascal/Lazarus by mohlo byt reseni.

S cim na MACOSX?

[*] Lynx01 <lynx01(zv)tiscali(tec)cz> - 23.2.2006 19:17:04

Dobry den,

[...]

S pranim hezkeho dne
Petr Holub

MSSQL, evidence prihlaseni

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 23.2.2006 19:11:03

> cas prihlaseni a odhlaseni. Problemem je, ze kdyz je program
> ukoncen nasilim nebo spadne, zustavaji mi neukoncena

Drzte si tam i cas posledni aktivity a pri opetovnem pripojeni ho
presunte do casu ukonceni.

MS-SQL Drop Default Constraint

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 23.2.2006 17:34:57

Hello delphi-l,

Ako je mozne v MS-SQL 2000 bezpecne dropnut nepomenovany default?
mailto:delphi1(zv)acc.sk

Delphi 2006 a Windows Mobile - stranky alebo skuse

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 24.2.2006 09:40:06

To by mne take zajimalo. Nebo mi neco po ranu uniklo :-)

>Jak jako pohodlnejsie?

Vaclav Halik

Delphi 2006 a Windows Mobile - stranky alebo skuse

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.2.2006 02:21:33

Puvodni zprava ze dne 24.2.2006:

> S tym batakom a s tym clankom robim prve testovacie aplikacie
> rovnako rychlo a vdaka delphi aj pohodlnejsie ako vo vs 2003.

Jak jako pohodlnejsie?

Delphi 2006 a Windows Mobile - stranky alebo skuse

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 24.2.2006 01:51:31

Nasiel som este vyborny clanok
http://bdn.borland.com/article/0,1410,33066,0.html
a tu som umiestnil potrebny davkovy subor popisovany v tom clanku
zmeneny pre Delphi 2006 ak by ho niekto potreboval
http://www.ondras.sk/CF.cmd

S tym batakom a s tym clankom robim prve testovacie aplikacie rovnako
rychlo a vdaka delphi aj pohodlnejsie ako vo vs 2003.

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 24.2.2006 00:55:27

Napiste skusenosti s tvorbou aplikacii pre Windows Mobile (najlepsie pre
Smartphone) v Delphi 2006. Pripadne dajte nejake linky na clanky, ktore
sa touto tvorbou zaujimaju. Najlepsie jeden uplne konkretny priklad co
kde v Delphi kliknut, prepisat a nastavit tak aby sa to rozbehlo na
Windows Mobile (SmartPhone)

Ja som nasiel zatial toto:
http://blogs.borland.com/dcc/archive/2005/03/18/3214.aspx
http://blogs.borland.com/dcc/archive/2005/02/26/2780.aspx
a na rovnakom serveri, ale v inom blogu aj flash video kde je to
znazornene "nazivo" -> ale v tomto videu sa pouzivaju dll subory z
Visual Studia.NET 2003. Co vsak robit ak ho nemam?

Peter Ondras - www.ondras.sk
+421 904 421 925

Delphi 2006 a Windows Mobile - stranky alebo skuse

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 24.2.2006 11:54:15

Pohodlnejsie v zmysle, ze mozem pouzivat pascal. Zle som sa predtym
vyjadril. Cize je to len z mojho pohladu. Inak je to samozrejme mierne
na strane Visual Studia, kedze nie je nutne vyhadzovat nepodporovane
vlastnosti.

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 24.2.2006 12:28:17

Videl jsem nedavno video, kde Borland predvadel upravu kodu pro mobily. Kdyz
jsem videl to mnozstvi rucnich zasahu a nasledny build mimo prostredi
(nutny, nikoliv variantni), malem jsem smichy spadl ze zidle. Takto si
programovani v soucasnosti rozhodne nepredstavuju. :)

Delphi 2006 a Windows Mobile - stranky alebo skuse

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 24.2.2006 13:16:21

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> Jak jako pohodlnejsie?

Tim ze to nema pro Compact Framework ani debugger (nebo uz ano) ?

Petr Vones

TjvDBTreeView - ako nan (JVCL)?

[*] miroslav.barica(zv)matador.sk - 24.2.2006 13:10:20

Dobry den,
Snazim sa pouzit komponentu tjvdbtreeview z Jedi VCL, a vobec sa mi
nedari.
Mam tabulku s polami ID, PARENTID, NAME.
Dataset nalinkujem na danu tabulku, v jvdbtreeview vyplnim prislusne
vlastnosti - masterfield = ID, detailfield = PARENTID a itemfield =
NAME.
Napriek tomu sa nic nedeje. Ma niekto skusenostim s pouzitim tejto
komponenty a mohol by ma nasmerovat, pripadne poslat nejaky priklad na
korektne pouzitie tejto komponenty? Help k nej som nenasiel ziaden,
takisto ani priklad. Celkom by mi vyhovovala, avsak, skutocne ju asi
neviem pouzit.
Vdaka za kazdu radu,
M.

Jak nacist ruzne formaty do TImage

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 24.2.2006 14:28:26

Ahoj delfisti!

Kdyz pouzivam TImage (pripadne ruzne potomky), tak v prostredi Delphi pri
navrhu formulare muzu nacist pres vlastnost Picture ruzne formaty BMP, JPEG
a dalsi. Za behu programu pri pouziti metody LoadFromFile jde otevrit jen
BMP u ostatnich to hlasi "Unknown picture file extension (.jpeg)".

Nevite nekdo jak na to, aby to slo?

informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Jak nacist ruzne formaty do TImage

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 24.2.2006 14:54:28

> [...]
> behu programu pri pouziti metody LoadFromFile jde
> otevrit jen BMP u ostatnich to hlasi "Unknown picture

Myslim, ze volanim TPicture.RegisterFileFormat.
Konkretne pre JPEG si staci pridat do uses unitu JPEG.

Jak nacist ruzne formaty do TImage

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 24.2.2006 14:54:28

Musis si dat do programu uses JPEG;

Ing. Igor Vodicka napsal(a):
> [...]
> HTTP://www.sagit(tec)cz/

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

24.2.2006 Vlastik Bartos:
> Pouzivam Image1.Picture.Assign(TJPEGImage.Create) pro nastaveni formatu a
> pak uz to jde klasicky nacist pomoci
> Image1.Picture.LoadFromFile('prislusnytyp.jpg'). Jpg potrebuje Uses Jpeg.

Jen by mne zajimalo, kde ten vytvoreny objekt TJPegImage uvolnis...

Ruzne sady Ikonek v aplikaci

[*] j.binder(zv)albacon(tec)cz - 24.2.2006 16:20:34

> Nekde jsem cetl ze se to da dat do nejakeho dll-ka a z nej nacitat, ze

Prikladam proceduru, ktera mi funguje a pred casem jsem ji sem posilal. Nacita bitmapu ze zdroju v dll, je-li zadan hres,
nebo z resourcu volajici aplikace.
Pro zachovani barev je podstatne pouziti InsertMasked.

Jiri Binder

procedure LoadImages(HRes: THandle; ResName: string; Count: integer; IML: TImageList);
var
BMP: TBitmap;
HResInfo: THandle;
ResType: PChar;

begin
if Hres = 0 then Hres := hInstance;
// HResInfo := FindResource(hRes, PChar(ResName), ResType);
// if HresInfo = 0 then Exit;

BMP := TBitmap.Create;
try
BMP.Transparent := True;
BMP.TransparentMode := tmAuto;
BMP.LoadFromResourceNAme(hRes, ResName);
IML.Clear;
IML.Height := BMP.Height;
if Count = 0 then
IML.Width := BMP.Height
else
IML.Width := BMP.Width div Count;
IML.Masked := True;
IML.BkColor := clNone;
IML.DrawingStyle := dsNormal;
IML.InsertMasked(0, BMP, BMP.TransparentColor);
finally
BMP.Free;

Ruzne sady Ikonek v aplikaci

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 24.2.2006 16:04:33

Ahoj pouzivame v aplikaci tri ruzne velikosti ikon a ikonky mame nactene
v TImageList, protoze si uzivatel muze nastavit velikost fontu aplikace
a se vzrustajicim rozlisenim monitoru se to deje stale casteji, tak
vypada docela zvlastne kdyz jsou velka pismenka v menu a u toho malicka
ikonka :-(.

Napadlo me, ze bych od nejake velikosti fontu prepnul na jine imagelisty
a bylo by, jenze se mi nechce primo do aplikace cpat dalsi 3 s vetsimi
ikonkami aby to zbytecne nebobtnalo.

Nekde jsem cetl ze se to da dat do nejakeho dll-ka a z nej nacitat, ze
by proste bylo normal.dll a big.dll a podle fontu bych pripojoval bud to
nebo to.
Nemate s tim nekdo zkusenosti?
A jak by to slo potom nacucnout do tech imagelistu v aplikaci?

Moc dik, Tom

Jak nacist ruzne formaty do TImage

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 24.2.2006 15:30:30

Pouzivam Image1.Picture.Assign(TJPEGImage.Create) pro nastaveni formatu a
pak uz to jde klasicky nacist pomoci
Image1.Picture.LoadFromFile('prislusnytyp.jpg'). Jpg potrebuje Uses Jpeg.

Funguje pouze pro formaty jpg, bmp, wmf, ico, tj. pro ty, ktere Delphi
podporuje. Netusim, jak se delaji ostatni.

Vlastik

> [...]
> a dalsi. Za behu programu pri pouziti metody LoadFromFile jde otevrit jen
> BMP u ostatnich to hlasi "Unknown picture file extension (.jpeg)".

Ako poslat html mail s obrazkom via synapse

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 26.2.2006 13:21:42

On Sat, 25 Feb 2006 22:26:40 +0100, vlko <vlko(zv)zilina.net> wrote:

> Mam taky problem, uz asi druhy den sa snazim poslat mail s obrazkom
> a stale to nejak nejde, kod je:
> no a toto TMimemess nasledne poslem, vsetko prejde, len obrazok sa
> nezobrazi, ale v mime je
> aj ho referencujem v html kode spravne: cid:obr.jpg(zv)test obrazok nie a
> nie
> sa zobrazit
> co robim zle?
>
> vlko

Tak som na to prisiel:) Neviem ci chyba, ale stacilo v funkcii
AddPartHTMLBinary v mimemess.pas zakomentovat riadok
Result.Disposition := 'inline';

vlko

to Lukas Gebauer: ako pozeram na RFC 2183 tak to inline je tam spravne
preco si s tym ale opera nedokaze poradit, nechapem, nikde inde, to ale
nemam moznost odskusat, kazdopadne, dik za synapse;)

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

MSSQL, evidence prihlaseni

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 26.2.2006 11:43:35

> nevyhod ale nektere jsou spise ideove - je napriklad smutne ze kdyz spadne
> jediny uzivatel tak ho nema kdo vymazat a zustane tam viset informace o

Ahoj,
To pravidelne ceckovani prece muze mit na starosti job na serveru.

Ludek

Ako poslat html mail s obrazkom via synapse

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 25.2.2006 22:26:40

Mam taky problem, uz asi druhy den sa snazim poslat mail s obrazkom
a stale to nejak nejde, kod je:

var
mime: TMimemess;
mimePart, mimeHtml: TMimepart;
i: integer;
t: TStringList;
begin
result := false;
mime := TMimemess.create;
t := TStringList.Create();
t.Add('alternative text');
try
mimePart := mime.AddPartMultipart('related', nil);

// pridanie html kodu spolu s alternativnym popisom
mimeHtml := mime.AddPartMultipart('alternative', mimePart);
mime.AddPartText(t, mimeHtml);
mime.AddPartHTMLFromFile(HTMLFile, mimePart);

// pridaj subory spolu s Content-ID
for i:= 0 to Files.Count - 1 do
begin
mime.AddPartHTMLBinaryFromFile(Files.Strings[i], '<'
+ ExtractFileName(Files.Strings[i]) + '(zv)test>', mimePart);
end;

mime.header.from := MailFrom;
mime.header.tolist.add(MailTo);
mime.header.subject := Subject;
mime.EncodeMessage;

[...]

--------------
mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 27.2.2006 08:29:01

Petr Vones wrote:> From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>

> To je chyba Delphi linkeru pri generovani debug informaci. Zbavit se
> ji lze jedine tak ze by to Borland opravil, coz je velmi
> nepravdepodobne. Nebo tim ze budes ruzne presouvat konstanty v
> unitech sem a tam, aby jejich celkova souvisla fyzicka velikost
> nebyla vetsi nez 64k. To je tusim jedna z pricin te chyby.

Pouzivame radkovou utilitu makejcldbg.exe pro pripojeni symbolu k .exe,
ktera prestala fungovat. Ta sice nereportuje zadnou konkretni chybu,
ale mam dojem, ze se to taky objevilo pote, co jsme upgradovali Synapsi
na rel. 36.

Kdyby se s tim dalo neco udelat, bylo by to fajn.

pf

Synapse a podivne direktivy

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 27.2.2006 08:19:00

> v Synapse jsem nasel zajimave direktivy: {:(zv)exclude} . Netusim co
> znamenaji, ani strycek google neporadil.
>
> Netusim na co to ma vliv, poradi nekdo?

Vsechny komentare zacinaji dvojteckou jsou urcene pro PasDoc, tedy
system generujici dokumentaci. ;-)

(ta dvotecka je ciste a jen moje konvence, PasDoc dovoluje zvolit si
jakykoliv znak.)

Viz. http://sourceforge.net/projects/pasdoc/

prihlaseni k SQL

> Ve WinXP mam pres ODBC napojenu SQL databazi...
> V D7 v menu Database si zvolim SQL Explorer..

Jakou databazi?
Proc BDE?
Proc ODBC?

V komponente TDataBase je property Params. Tam lze zadat prislusne jmeno a heslo. Pro FireBird napr.
USER NAME=SYSDBA
PASSWORD=masterkey
(pisu z hlavy)

Pak ze property LoginPrompt nastavi na false.

(Delphi: Zakladni kurz)

prihlaseni k SQL

[*] Simek Pavel <p.simek(zv)svscr(tec)cz> - 27.2.2006 07:10:55

Zdravim vsechny..
Ve WinXP mam pres ODBC napojenu SQL databazi...
V D7 v menu Database si zvolim SQL Explorer..
najdu si patricnou tabulku a tu vezmu mysi a pretahnu ji na plochu sveho
programu (Main).
Na Mainu se mi objevi 3 nove prvky -
Table1
DataSource1
DBGrid1
Mohu tedy zacit pristupovat do tabulky SQL.
Ale... Pokud dam Table1.Active := True, musim zadat jmeno a heslo pro
pristup k databazi... Chtel bych to ale obslouzit v programu... Jak???

Diky Pavel

Synapse a podivne direktivy

[*] vlcek <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 27.2.2006 07:02:54

Jan Fiala napsal(a):
> 26. 2. 2006 Jiri Cincura:

> Synapse funguje i s FreePascalem. Neni to pro nej ?

Neni slouzi to pro generovani dokumentace. LG pouziva pro toto system
PasDoc (nebo tak nejak)...
:-)

preji pekny den

LV
jezevec

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 27.2.2006 02:32:36

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> [...]

> znamenaji, ani strycek google neporadil.

> Netusim na co to ma vliv, poradi nekdo?

Synapse funguje i s FreePascalem. Neni to pro nej ?

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 26.2.2006 23:12:22

Zdravim *,

[...]

Jinak pouzivam D7.

http://www.cincura.net/

Synapse a podivne direktivy

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 26.2.2006 23:10:22

Zdravim *,

v Synapse jsem nasel zajimave direktivy: {:(zv)exclude} . Netusim co
znamenaji, ani strycek google neporadil.

Netusim na co to ma vliv, poradi nekdo?

http://www.cincura.net/

Clipboard a dbgrid

potreboval bych v programu importovat data
z Excelu do databaze pres clipboard
(pozadavek uzivatele). Nevite o nejakem prikladu
nebo zdroji jak pracovat s clipboardem obsahujicim
kus Excelove tabuky.

Diky Pavel

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 27.2.2006 09:15:04

> [...]
> sem a tam, aby jejich celkova souvisla fyzicka velikost nebyla vetsi
> nez 64k. To je tusim jedna z pricin te chyby.

Mysim, ze tam tolik konstant ani neni. Synsock je trosku atypicka
unita, protoze synsock.pas je vlastne jen temer prazdny soubor, ktery
na zaklade direktiv kompilatoru provadi prislusny include s vlastnim
obsahem unity. Nemuze byt problem tady? (ze to JCLdebug zmatne s
urcovanim radku zdrojaku)

Nnicmene tenhle princip existuje v Synapsi uz dlouho, a dokocne
synsock se sam o sobe v poslednich verzich lisi jen minimalne. Ale
tezko radit, JCLdebug vubec nepouzivam.

Bluetooth API a DELPHI 7.0

[*] Petr MalA?sek <malasek(zv)carsoft(tec)cz> - 27.2.2006 09:37:06

Dobr+AP0- den,
pot+AVk-ebuju nakopnout spr+AOE-vn+AP0-m sm+ARs-rem, vyv+AO0-j+AO0-me za+AVkA7Q-zen+AO0- kter+AOk- bude s
po+AQ0A7Q-ta+AQ0-em spojeno p+AVk-es BT. Jde mi o to, jak si enumerovat z Delphi
za+AVkA7Q-zen+AO0- v dosahu, p+AVk-ipojit za+AVkA7Q-zen+AO0- s dan+AP0-m jm+AOk-nem (identifik+AOE-torem) a
zjistit ke kter+AOk-mu portu (COM) je p+AVk-i+AVk-azen+AOk-. Jde to ? Na+AWE-el jsem na MSDN
n+ARs-co o Bluetooth API, ale tam je uvedeno +AX4-e to funguje od WinXP SP1
v+AP0BYQ-e. Znamen+AOE- to +AX4-e na star+AWEA7Q-ch verz+AO0-ch Win nen+AO0- mo+AX4-n+AOk- p+AVk-ipojit BT
za+AVkA7Q-zen+AO0- ?

D+AO0-ky za ka+AX4-d+AOk- poznatky
--

*HR Carsoft s.r.o. *

/Petr Mal+AOE-sek/

*Va+AUg-halova 2*

*623 00 Brno +IBM- Kohoutovice*

*Tel.:* +-420 544 50 10 40

*Fax:* +-420 544 50 10 40

*Mobil:* +-420 775 176 376

*Email:*pmalasek(zv)carsoft(tec)cz <mailto:pmalasek(zv)carsoft(tec)cz>

*Web:* http://www.carsoft(tec)cz ; http://www.supervag(tec)cz
<http://www.carsoft(tec)cz>

Bluetooth API a DELPHI 7.0

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 27.2.2006 09:51:09

Proboha kdo to ma cist...
Zkus znovu napsat bez diakritiky...

By me zajimalo, kdy si toho vsimne Houston... :-)
Mozna by bylo jednodussi, kdyby ve skriptech pro konferenci byla eliminace
diakritiky...
> [...]
>
> *Fax:* +-420 544 50 10 40
>
> *Mobil:* +-420 775 176 376
>
> *Email:*pmalasek(zv)carsoft(tec)cz <mailto:pmalasek(zv)carsoft(tec)cz>

Bluetooth API a DELPHI 7.0 - znovu a lepe

[*] Petr Malasek <malasek(zv)carsoft(tec)cz> - 27.2.2006 10:23:11

Dobry den,
potrebuju nakopnout spravnym smerem, vyvi?ji?me zari?zeni? ktere bude s
pocitacem spojeno pres BT. Jde mi o to, jak si enumerovat z Delphi
zarizeni? v dosahu, pripojit nalezene s danym jmenem (identifikatorem) a
zjistit ke kteremu portu (COM) je prirazene. Jde to ? Nasel jsem na MSDN
neco o Bluetooth API, ale tam je uvedeno ze to funguje od WinXP SP1
vyse. Znamena to ze na starsi?ch verzi?ch Win neni mozne pripojit BT
zari?zeni? ?

Di?ky za kazde poznatky.

PeM
--

TRadioGroup s viceradkovymi buttony

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 27.2.2006 10:39:12

Zdar,
nevite nekdo o komponente jako je RadioGroup s tim, ze by se texty
jednotlivych buttonu zalamovali a zobrazovali jako viceradkove? Pro D6prof,
WXP, nejlepe free. Diky.

Jirka Matejka

Excel bez OLE se zdroji

[*] Matej K. <matej.k11(zv)seznam(tec)cz> - 27.2.2006 11:25:16

Ahoj

snazim se najit kompenetu pro cteni/zapis formatu xls bez nutnoti mit
nainstalovany Excel.
Prosim neznate nekdo neco free se zdrojovym kodem? Nasel jsem jen
FreeExcelSylk, ale potreboval bych i cist a to neumi.

WinXP-D7

diky

Matej

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 27.2.2006 11:39:17

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> obsahem unity. Nemuze byt problem tady? (ze to JCLdebug zmatne s
> urcovanim radku zdrojaku)

Problem je chyba ve vygenerovanem detailed MAP file linkerem (pokud nejde
jeste o jinou chybu)

Petr Vones

OT- Ucetni software pod Firebirdem

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 27.2.2006 11:37:17

Ahoj
potreboval bych sehnat nejaky software pro ucetnictvi s databazi
Firebird , krery umoznuje solidni import dat.

Diky Jura

Bluetooth API a DELPHI 7.0 - znovu a lepe

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 27.2.2006 11:43:17

From: "Petr Malasek" <malasek(zv)carsoft(tec)cz>
> vyse. Znamena to ze na starsi?ch verzi?ch Win neni mozne pripojit BT
> zari?zeni? ?

Na starsich verzich je nutne instalovat ruzne pochybne proprietalni software
a drivery pro podporu BT. Tezko tam dosahnes nejakeho jednotneho API.

Petr Vones

Rezim spanku

[*] Cabak Pavel <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 27.2.2006 11:59:19

Ahojte,

mam aplikaci, ktera bezi 24 hodin denne. Pokud dojde k vypadku proudu, je tam UPS. Kdyz ale i ta dochazi, mam nastaveny prechod do rezimu spanku. Kdyz ten pocitac po nabehnuti proudu nekdo zase zapne, obcas se stane, ze je aplikace zatuhla. Proste na nic nereaguje.

Posila system nejakou zpravu o moznosti prechodu aplikace do rezimu spanku, abych ji mohl uvest do mnou definovaneho stavu? Nebo je to natvrdo ulozeny nejaky aktualni stav?

Pavel Cabak

cabak(zv)cross(tec)cz

OT- Ucetni software pod Firebirdem

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 27.2.2006 11:55:18

Ten FB je podminka ? Rozumna ucta umi spousta zpusobu exportu a importu.

Excel bez OLE se zdroji

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)gmail(tec)com> - 27.2.2006 11:53:18

A coz takhle pouzit "Microsoft Jet OleDb" a pak pouzivas klasicke Sql
dotazy? Zadnou komponentu na to nepotrebujes a Jet ma nainstalovany skoro
kazdy pocitadlo.

Jiri

> [...]

> potreboval bych sehnat nejaky software pro ucetnictvi s databazi
> Firebird , krery umoznuje solidni import dat.
Reklama je tady sice zakazana ale jako odpoved na dotaz - zkuste system
Abra. G2 a G3 bezi nad FB/IB a pokud jde o import tak ma otevrene rozhrani
takze import si "z cehokoliv" muzete napsat treba v Excelu, VB nebo Delphi
(v tom je to napsane).
Z.Kalhous

Rezim spanku

> [...]
>
> Posila system nejakou zpravu o moznosti prechodu aplikace do rezimu
> spanku, abych ji mohl uvest do mnou definovaneho stavu? Nebo je to natvrdo

Posila se zprava WM_POWERBROADCAST.
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/power/base/wm_powerbroadcast.asp

TRadioGroup s viceradkovymi buttony

> nevite nekdo o komponente jako je RadioGroup s tim, ze by se texty
> jednotlivych buttonu zalamovali a zobrazovali jako viceradkove?
To urcite neexistuje ale mozna bude nekdo vedet o komponente kde by se texty
zalamovalY a zobrazovalY jako viceradkove.
Z.Kalhous

OT- Ucetni software pod Firebirdem

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 27.2.2006 12:39:22

No podminkou to tak uplne neni , ale na tom importu musim trvat :-))

Bohuzel jsem podlehl marketingovemu lakani a poridil si software POHODA
ktera umi import pouze napul.

Ale asi by bylo vhodnejsi vest dalsi pripadnou komunikaci mimo konferenci.
Pavel Malinsky napsal(a):
> [...]

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.2.2006 12:35:22

> nevite nekdo o komponente jako je RadioGroup s tim, ze by se texty
> jednotlivych buttonu zalamovali a zobrazovali jako viceradkove?
> Pro D6prof, WXP, nejlepe free. Diky.

V D7 ma TRadioButton vlastnost WordWrap.
Skus si to najst v zdrojakoch VCL, mozno je to aj v D6.

TClientDataset a trideni

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 27.2.2006 15:03:32

Dobry den,
pouzivam trideni v TClientDataset (IndexFields a IndexFieldsName). Je nejaka moznost jak presvedcit dataset, aby tridil ASCII (normalne tridi cesky, napr. CH je az za H). Idealni by bylo aby toto bylo mozno zmenit na urovni jednotlivych fieldu

Dik za radu nebo nasmerovani ....

D2005 a prekreslovani

[*] DH-Soft <spravce(zv)dh-soft(tec)cz> - 27.2.2006 21:03:56

Zdravim vsechny,

presel jsem s kolegou z D5Pro na D2005Pro pod WinXP(SP2).

Kdyz nactu projekt a oteviram jednotliva okna(forms) pak pomoci prepinacu
F12 prohazuji kod / form.

V D2005Pro to ma ale mnohonasobne zpozdeme reakce, jakoby se neco
prekreslovalo, nevite cim to je a zda to lze nekde vypnout ?

Diky za kazdou radu,

Daniel

D2005 a prekreslovani

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 28.2.2006 07:30:47

a mate doinstalovany Update 3 pro Delphi 2005 ? a na jake konfiguraci D2005 provozujete - ja na P4 3,2 GHz a 1GB RAM a nemam problem

Radek

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 27.2.2006 23:52:13

On 27.2.2006 23:40 Petr Vones wrote:
> From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
>
> Predevsim to neni chyba ale spise warning, co si matne pamatuju.

Do build logu Delphi mi to nehodi nic. Jen ten JCL Debug protestuje. :(

http://www.cincura.net/

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 27.2.2006 23:40:12

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> Da se s tim neco rozumne, jednoduse delat?

Predevsim to neni chyba ale spise warning, co si matne pamatuju.

Petr Vones

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 27.2.2006 23:36:12

On 27.2.2006 2:32 Petr Vones wrote:
> [...]
> souvisla fyzicka velikost nebyla vetsi nez 64k. To je tusim jedna z pricin

Jo, to bude asi ten problem. Soubor sswin32.pas (velikost 44 360) ktery
je tam includovan ma hromadu konstant. Kdyz se to zakomentuje, je to v
poradku.

Da se s tim neco rozumne, jednoduse delat?

2 Lukas Gebauer> neslo by to nejak tedy rozhazet do vice unit? Pokud
dobre koukam, pouziv se to jen v synsock, takze by to mohlo jit prehazet
treba na sswin32_1.pas a sswin32_2.pas (pripadne includnout jen
konstanty z vice souboru). Chapu ze je to trapny takhle obchazet blbej
kompilator, ale asi nic jinyho nejde.

http://www.cincura.net/

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.2.2006 08:40:52

> Jo, to bude asi ten problem. Soubor sswin32.pas (velikost 44 360)
> ktery je tam includovan ma hromadu konstant. Kdyz se to zakomentuje,
> je to v poradku.

No jo, ale drtiva vetsina konstant jsou jen ciselne, celkova velikost
se urcite ani zdaleka nepriblizi k 64 kilum, to by ten zdrojak musel
byt mnohem vetsi, ne? :-O

> [...]
> jen konstanty z vice souboru). Chapu ze je to trapny takhle obchazet
> blbej kompilator, ale asi nic jinyho nejde.

To v tom bude peknej bordel... :-( Podivam se na to.

Synapse, odeslani mailu s prilohou aHook (Sock.OnS

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.2.2006 08:50:53

> [...]
> s Sock.OnStatus jiz nekolik dni a ani podle Wikipedie, napoved,
> googlu, konfview,... se mi nepodarilo navesit Sock.OnStatus na nize

Protoze se potrebujes navesit na instanci TSmtpSend. Ty ale pouzivas
ukazkovou funkco SendToraw, ve ktere se ta instance vytvori a zase
zrusi. Takze bys vlastne potreboval se povesit uvnitr cizi procedury.

Opakuji, SendToRaw je primarne UKAZKOVA funkce, kterou zaoven muzes
pouzit na jednoduche odesilani. Rozhodne ale nedosahuje vsech
moznosti, ktere ti poskytuje primo trida TSMTPSend, vcetne toho
monuitoringu.

Reseni je snadne... napis si vlastni odesilaci funkci, kterou opis
podle te SendToRaw funkce. A uvnitr te tve nove odesilaci funcke se
poves na ten OnStatus event.

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.2.2006 08:52:53

Lukas Gebauer wrote:

> No jo, ale drtiva vetsina konstant jsou jen ciselne, celkova velikost
> se urcite ani zdaleka nepriblizi k 64 kilum, to by ten zdrojak musel
> byt mnohem vetsi, ne? :-O

Me se ten problem projevuje u makejcldbg.exe a pokud jsme se s PV divali
na .map soubor, ktery to nechce zpracovat, tak chyba byla v tom, ze linker
(D6)
uvedl chybnou adresu u radku, ktery odpovida koncovemu END. v modulu
SYNASOCK, ktery mimo tento radek nema jiny, ktery by generoval kod.

Tak ze jestli jsem to spravne pochopil, tak problem neni v mnozstvi
konstant,
ale v tom, ze linker zblbne na modulu, ktery neobsahuje zadny kod.

pf

Tisk pres terminal server

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 28.2.2006 09:32:56

Ahoj,
dostal jsem se do nesnazi s vyuzitim mistni tiskarny z meho programu v rezimu terminalservru. Pokud je v rdp definivano pripojeni k TS s primym otevrenim programu v D5Ent a pres quickreport otevru nahled tisku a stisknu print, vyskoci hlaska There is no default printer currently selected. Poku oteviram program az ikonou na vzdalene plose, tak to funguje. Pritom kdyz si nadefinuji prime spusteni souboru treba v excelu na TS, tak neni problem.
Nevite nekdo co stim?

Diky - Dalibor.

Tisk na fiskalni tiskarne EPSON

[*] Petrd <petrd(zv)omega-lbc(tec)cz> - 28.2.2006 12:57:11

ahoj,
neresil jste uz nekdo tisk na fiskalni tiskarnu EPSON FP-220 nebo
FP-T88UC ? mam sice stazeny k ni MF2 DLL knihovny, ale v delphi mi
nejdou pouzit a hlasi ze DLL neni platnou bitovou kopii systemu windows.
dik za radu.

Chyba TApdWinsockPort pri pouziti ProxyServeru

[*] Svehla Jaroslav <svehla(zv)spelza(tec)cz> - 28.2.2006 13:57:16

Ahoj, pouzivam komponentu TApdWinsockPort z knihovny AsyncPro. Pokud navazuji sitove spojeni bez pouziti ProxyServeru vse funguje OK, jakmile ale definuji WsSocksServerInfo.SocksVersion <> svNone a pokusim se o otevreni spojeni Open:= true, pak na tomto prikazu dojde k zamrznuti aplikace. Nesetkal jste se s tim nekdo?
Jara

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 28.2.2006 16:05:25

On 28.2.2006 8:52 Petr Fejfar wrote:
> ale v tom, ze linker zblbne na modulu, ktery neobsahuje zadny kod.

Jo to je ono. Kdyz prehodim sekci initialization a finalization do toho
souboru a dam pred to dummy fci, tak to jede.

Takze to bude chtit rozdloubat na 2 kusy a mezi ne vrazit nejakou fci,
aby v kodu neco bylo.

http://www.cincura.net/

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.2.2006 16:35:27

Jiri Cincura wrote:

> Takze to bude chtit rozdloubat na 2 kusy a mezi ne vrazit nejakou fci,
> aby v kodu neco bylo.

Ono by to chtelo spis sahnout do JCL Debug, aby na to nereagoval chybou,
ale jen warningem.

Akorat na to momentalne nemam cas a navic bych nad tim
musel vyzrat tak, abych nemusel JCL instalovat do Delphi.

pf

Firebird embeded a nova databaza

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 28.2.2006 17:13:29

Zdravim
Mam napisany SQL skript pre vytvorenie FB
databazy+tabuliek. (funguje korektne)

Otazka : je mozne databazu tymto sposobom
vytvarat aj v embeded mode?

V pripade, ze hej, co musim pridat do adresara
z embeded subormy?
Skusal som pridavat rozne subory z adresara Firebird,
ale nula bodov ;-((

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

Firebird embeded a nova databaza

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 28.2.2006 17:59:33

> stahni si primo balicek zip s embeded fb, najdes ho na webu FB. Je
> tam i readme, co s tim udelat. Ja to zkousel s: aliases.conf,
> fbembed.dll, firebird.conf, firebird.msg, ib_util.dll + slozky intl a udf
> .
> fbembed.dll jsem prejmenoval na gds32.dll a program s IBX
> komponentama slapal jak mel.
*To som uz urobil, program slape, akurat vytvorenie novej
*databazy nie a nie .... ;-)
*tak sa pytam, ci na to niekto nema nejaku fintu .

Ivan Dulgerov
Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

Firebird embeded a nova databaza

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 28.2.2006 17:21:30

Ahoj,

Ivan Dulgerov napsal(a):
> Zdravim
> Mam napisany SQL skript pre vytvorenie FB
> databazy+tabuliek. (funguje korektne)
>
> Otazka : je mozne databazu tymto sposobom
> vytvarat aj v embeded mode?

nevim, zkus to :-)

> [...]

fbembed.dll, firebird.conf, firebird.msg, ib_util.dll + slozky intl a udf .
fbembed.dll jsem prejmenoval na gds32.dll a program s IBX

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 28.2.2006 20:15:42

On 28.2.2006 16:35 Petr Fejfar wrote:

> [...]
>
> Akorat na to momentalne nemam cas a navic bych nad tim
> musel vyzrat tak, abych nemusel JCL instalovat do Delphi.

Ono jde taky o to, ze Delphi kompilator vygeneruje spatnej MAP soubor,
jak je z toho zmatenej (pokud jsem tedy PV pochopil).

http://www.cincura.net/

necinnost uzivatele

[*] marek <marek.rakowski(zv)trz(tec)cz> - 01.3.2006 06:58:30

Ahoj,

Mam program ve kterem bych potreboval zjistit jestli uzivatel pracuje na pc.
Udelal jsem si dll na odchytavani klavesnice, ale antivir AVG mi zahlasi ze
je v knihovne Virus Trojsky kun PSW.Banker.VGC, tak jsem se na to vykaslal a
pouzil WH_mouse na odchyceni pohybu mysi, ale se stejnym efektem AVG mi to
zablokuje.jako vir

Da se nejak zjistit treba cas za ktery se spusti setric obrazovky

Marek

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 01.3.2006 00:54:02

On 1.3.2006 0:24 Petr Fejfar wrote:
> Nebo tobe to velikosti nezobrazuje?

Jo, zobrazuje. Jen to do policka bug resp. errors vypisuje hlasku. Mozna
by se to dalo napsat cisteji - to zobrazeni vysledku.

Jen me napadlo, cim to je - proto jsem se ptal.

Mozna, ze Lukas Gebauer v dalsi verzi nejak ty unity rozhaze, aby to
nebylo takhle v jedne a neblbo to kompilator.

http://www.cincura.net/

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 01.3.2006 00:24:00

Jiri Cincura wrote:

> Asi by to melo hodit jen warning, ze je MAP spatne - to by bylo
> logictejsi.
> Rozhodne by stalo za to, to opravit. ;)

I kdyz jsem nikdy toho experta nevidel, tak podle metody
JclDebugIdeImpl.TJclDebugExtension.DisplayResult()
by se melo dat poznat, jestli to cele spadlo na hubu
nebo to probehlo, ale po ceste to narazilo na nejakou
mene zavaznou chybu: jestli to zobrazuje velikosti,
tak to probehlo.

Nebo tobe to velikosti nezobrazuje?

pf

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 28.2.2006 23:01:54

On 28.2.2006 22:21 Jiri Cincura wrote:

> [...]
> zobrazi tu chybu tak jako tak.

Asi by to melo hodit jen warning, ze je MAP spatne - to by bylo logictejsi.

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 28.2.2006 22:21:52

> [...]
> generuje adresu radku end u "prazdneho" modulu tj. synsock.

Mam taky posledni (prave proto jsem si toho vsiml) JCL. A v IDE to

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.2.2006 21:55:50

Lukas Gebauer wrote:

> Takze chapu to dobre ze mohu tento problem pustit z hlavy? (A nemusim
> nic prekopavat?)

Z meho pohledu ano.

[...]

Thx, pf

Synapse a problem s JCL Debug

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.2.2006 21:39:48

> [...]
> nebo jak starou verzi a chyba zmizela.

Takze chapu to dobre ze mohu tento problem pustit z hlavy? (A nemusim nic

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.2.2006 21:33:48

Jiri Cincura wrote:

> Ono jde taky o to, ze Delphi kompilator vygeneruje spatnej MAP soubor,
> jak je z toho zmatenej (pokud jsem tedy PV pochopil).

To je pravda, ale zase ne moc spatnej :-) V podstate jde o to ignorovat
nespravnou
adresu u END. v "prazdnem" modulu synsock, tj.

Line numbers for synsock(synsock.pas) segment .text

65 0001:001887C8

Tak jsem si nakonec udelal chvilku, downloadnul posledni verzi JCL 1.97
a buildnul novou verzi MAKEJCLDBG.EXE, protoze jsem pouzival nejakou 5 let
nebo jak starou verzi a chyba zmizela.

Kdyz jsem to trasoval, tak se ta chyba v .map souboru uvnitr JclDebug
opravdu
projevuje jen jako warning tj. sice to nastavuje LinkerBugUnit a
LineNumberErrors,
ale vlastni zpracovani na rozdil od stare verze bezi dal.

HTH, pf

Jedi VSC, Delphi 5 a error reading XXX.OnChange

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 01.3.2006 08:10:35

Zdravim ve spolek,
nainstaloval jsem si Jedi VCS 2.4.0 (7.1.2006) a pri pokus otevreni
dialogu nastaveni (VCS Properties) mi to hodi vyjimku "Error reading
edSCProjAdmin.OnChange: Propertz does not exist".
Na google jsem nasel radu, ze toto lze opravit pomoci resource editoru
(XN Resource) tak, ze z tohoto dialogu vyhodim veschny udalosti OnChange
objektu THotkey. Toto jsem udelal, ale situace se nezmenila.
Poradite nekdo jak na to? Je mozne to teda opravit?

Dik.

Firebird embeded a nova databaza

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 01.3.2006 14:27:03

>A jak ji vytvaris? Pomoci komponenty TIBDatabase(metoda CreateDatabase)??
> Pokud ne zkus to, na normalnim serveru to funguje skvjele.
> Tom
*Nie, pouzival isql + skript, na servery to funguje OK, v
*embeded nie ;-(
*Takze asi to budem musiet prerobit na TIBDatabase(metoda CreateDatabase),
*to by malo slapat aj v embeded mode.

*S pozdravom
Ivan Dulgerov
Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

necinnost uzivatele

[*] marek <marek.rakowski(zv)trz(tec)cz> - 01.3.2006 12:32:55

diky
to je perfektni jen je skoda ze to nefici na win98

Marek

Co treba:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/use
rinput/keyboardinput/keyboardinputreference/keyboardinputfunctions/getlastin
putinfo.asp

http://www.cincura.net/

FAST REPORT a grafy

[*] Jaroslav Kuba <jarda(zv)tresoft(tec)cz> - 01.3.2006 11:30:51

Dobry den,

Pred koupi reportovaciho nastroje testuji FASTREPORT 3.20
a mam problem pri pouzivani rozsireni reportu napr grafu
z duvodu navrhu systemu vytvarim sestavu dynamicky za behu systemu.
Vse funguje pokud je kod napsan v hlavni aplikaci , ale kdyz ten samy kod
pro vytvoreni
sestavy vlozim do balicku tak navrhar nevidi na rozsireni toho grafu a
tudiz ho nemohu vlozit.

Zatim jeste nemam zdrojaky a tudiz jsem v koncich. Nevite nekdo co s tim?.

Diky za odpoved

--
Delphi 6 SP1 WinXP SP1

Jaroslav Kuba
jarda(zv)tresoft(tec)cz

Tresoft s.r.o
Prumyslova 1137
Jicin
506 01

+420777172420
ICQ:156901864

necinnost uzivatele

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 01.3.2006 11:02:49

Petr Malasek napsal(a):

>Ahoj, nepomohlo by ti hlidat si zapnuti Screensaveru ? To zjistis pomoci
>SystemParametersInfo( SPI_GETSCREENSAVEACTIVE, 0, pvParam, 0);
>
>PeM

A kdyz ma Screensaver vypnuty ? Pak to udelas jak ?

Vaclav Halik

necinnost uzivatele

[*] Petr Malasek <malasek(zv)carsoft(tec)cz> - 01.3.2006 10:44:47

Ahoj, nepomohlo by ti hlidat si zapnuti Screensaveru ? To zjistis pomoci
SystemParametersInfo( SPI_GETSCREENSAVEACTIVE, 0, pvParam, 0);

PeM

Pretahovani Items mezi dvema ListView

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 01.3.2006 10:24:46

Tady je kus kodu jak pretahuju items mezi dvema TListView, nevim zda je to
plne aplikovatelne na ty potomky ListView, ktere uvadis. Trochu sem z toho
vykostil nejaky kod, ktery se tyka primo me aplikace, takze je to trochu
zjedodusene, tak aspon pro inspiraci :) Pozn.: obe ListView maji DragMode na
dmManual.

procedure TfMerit.SourceLVStartDrag(Sender: TObject;
var DragObject: TDragObject);
var TargetLV:TListView;
begin
// TargetLV:=nejak urcit dle potreby
TargetLV.BeginDrag(True)
end;

procedure TfMerit.SourceLVMouseDown(Sender: TObject;
Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
MouseIsDown:=True;
end;

procedure TfMerit.SourceLVMouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
MouseIsDown:=False;
if (Sender as TListView).Dragging then
(Sender as TListView).EndDrag(False);
end;

procedure TfMerit.SourceLVMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState;
X, Y: Integer);
begin
if (Sender.ClassNameIs('TListView')) then
begin
if MouseIsDown and ((Sender as TListView).SelCount>0) then
(Sender as TListView).BeginDrag(True);

procedure TfMerit.TargetLVDragOver(Sender, Source: TObject; X,
Y: Integer; State: TDragState; var Accept: Boolean);
var T:TListView;
begin
T:=Sender as TListView;
Accept:=Assigned(T.GetItemAt(X,Y));
end;

procedure TfMerit.TargetLVDragDrop(Sender, Source: TObject; X,
Y: Integer);
var It:TListItem;
LV1,LV2:TListView;
begin
LV1:=Source as TListView;
LV2:=Sender as TListview;

It:=LV2.GetItemAt(X,Y);
if Assigned(It) then
begin
// zpracuj polozku ze zdrojoveho listview