Service guardian

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 01.3.2006 09:40:41

Nestacilo by na to nastaveni sluzby v systemu? Nevim jestli je to uplne u
vsech sluzeb, ale mam to tak nastavene treba u MySQL - jde tam nastavit co
ma system udelat pri prvni, druhem a tretim selhani sluzby a jedna z
moznosti je restart sluzby. Mam vyzkousene, ze to funguje :) Nastavuje se to
ve vlastnostech sluzby, zalozka Zotaveni.

Jirka Matejka

> mam sluzbu a chtel bych ji hlidat kdyz spadne aby me ji jina sluzba
> nahodila - neco jako dela IB/FB. Vim ze je to pomerne jednoduche napsat,
> ale neni to uz nekde hotove ke stazeni?
>
> Diky
>
> TR

Service guardian

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 01.3.2006 09:02:39

Cau,

[...]

necinnost uzivatele

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 01.3.2006 08:54:38

On 1.3.2006 6:58 marek wrote:
> Mam program ve kterem bych potreboval zjistit jestli uzivatel pracuje na pc.

Co treba:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/userinput/keyboardinput/keyboardinputreference/keyboardinputfunctions/getlastinputinfo.asp

--
Jiri Cincura
http://www.cincura.net/

Otisky prstu

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 01.3.2006 20:19:28

Dobry den,

KP> Pevne verim ze se to podari. Se cteckou dosahuju temer 100% rozpoznani pres
KP> dodany ovladaci program, chybne to rozpozna pouze v pripade, ze spatne
KP> prilozim prst.
KP> Takze namitka ze to je nepouzitelne byla asi aktualni pred zminenymi dvama
KP> lety.

Jeste me napada, pokud se nepodari napojit na ten dodany software, existuje neco
jako Biometric API, ktere by melo prave standatizovat pristup k zarizenim pro
biometriku. Zkuste timto smerem, mozna to bude cesta, ale vic Vam k tomu nepovim.

Martin Radvansky

Otisky prstu

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 01.3.2006 20:13:28

Dobry den,
1. brezna 2006, 19:49:26, napsal jste:

> [...]
KP> ktera je distribuovana na ruzne pobocky. Ty nejsou pritom pripojeni on-line.
KP> Mam zajistenou distribuci dat smerem na pobocku, takze informace o
KP> uzivatelich mam
KP> v databazi. Ted uz "jenom" nejak dostat ze ctecky ty otisky a spravne je
KP> porovnat.

KP> Pevne verim ze se to podari. Se cteckou dosahuju temer 100% rozpoznani pres
KP> dodany ovladaci program, chybne to rozpozna pouze v pripade, ze spatne
KP> prilozim prst.
KP> Takze namitka ze to je nepouzitelne byla asi aktualni pred zminenymi dvama

To souhlasim, bavil jsem se o tom, jak to rozpoznaval ten dodany
software, tam jsem mel ty zkusenosti jak jsem psal a nejvetsi problem
je opravdu v tom jak se prst polozil na snimaci misto.

Reknu to asi takhle, jelikoz si dovolim tvrdit, ze neco "malo" o tom
rozpoznavani vim, tak pokud se Vam podari napojit se na dodany
software bude to ta nejschudnejsi cesta, protoze delat vlastni
rozpoznani s nejakou vysokou presnosti neni IMHO vubec jednoduche,
ale treba pokud mate v tymu profesionaly na zpracovani a rozpoznavani
obrazu pak by to nemusel byt az takovy problem. My jsme na katedre
resili rozpoznavani ocnich duhovek a zabralo to pouze nekolik mesicu prace.

Jinak z nasi katedry Ph.D. Dobes mel jako doktorandskou praci na toto
tema, nevim ale, jestli je to volne dostupne.

Fingerprint Image Recognition for the Identification of Individuals.
Ph.D. thesis, Technical University of Brno, 2000, 100 pp.

Martin Radvansky

Otisky prstu

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 01.3.2006 19:49:26

[...]

Karel

LB> A nestaci vam mit spravne fungujici Windows domenu a v aplikaci uz
LB> se potom neprihlasovat, ale nacist si uzivatelske jmeno z Windows?
LB> Delam bankovni SW, kde to presne takto pouzivame k plne spokojenosti
LB> vice nez desitky ceskych bank.

Ano to co pisete je logicke, nicmene puvodni tazatel mel "predstavu" o tom
ze mu ctecka vrati nejaky hash a ten bude hledat ve vlastni databazy.

To co popisujete je samozrejme systemove reseni a IMHO asi jedine funkcni.

Ja jsem se prave drive zabyval trochu jinymi vecmi a to samotnym
rozpoznavanim otisku pstu, tudiz jsem mel ulozeny otisky a hledal jsem
shodne ke naskenovanym pomoci ruznych algoritmu. Z teto pozice jsem to psal.
Pokud jde jen o overeni prihlaseni, tam bych to nechal na OS a vyuzil jeho
moznosti. V podstate je to stejne jako prihlasovani se pres cipove karty, i
kdyz pro ne bude vetsi podpora primo v systemu.

Otisky prstu

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 01.3.2006 19:35:24

Dobry den,
1. brezna 2006, 19:17:23, napsal jste:

> [...]

jeho moznosti. V podstate je to stejne jako prihlasovani se pres
cipove karty, i kdyz pro ne bude vetsi podpora primo v systemu.

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 01.3.2006 19:17:23

Martin Radvansky wrote:

> [...]
potom neprihlasovat, ale nacist si uzivatelske jmeno z Windows?
Delam bankovni SW, kde to presne takto pouzivame k plne spokojenosti

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 01.3.2006 17:27:15

Zdravim
KP> potrebuju do sve aplikace na zadost zakaznika pridat prihlasovani pomoci
KP> otisku prstu.
KP> Zakoupil jsem ctecku Microsoft Fingerprint Reader, ale byl bych rad, kdyby
KP> to fungovalo i s libovolnou jinou.

KP> Predstavoval bych si to tak, ze po otisku prstu bude predan nejaky hash me
KP> aplikaci, ktera jej jenom porovna s databazi a pokud se budou shodovat,
KP> uzivatele prihlasi...

KP> Doufam ze to neni pouze utopie, ale ze to pujde nejak relativne snadno
KP> provest.

No taky jsem spasoval s touto myslenkou, ale me poznatky me dovedly do
stavu utopie :(

1. Sice jste si koupil ctecku, ale mate i nejaky rozumny pristup k
jejim ovladacum? Ja mam ctecku od APC a ovladace ci respektive nejaky
jejich rozumny poopis je nemozne sehnat.

2. Nenasel jsem nejakou standartizaci pro takoveto ovladace, ale je to
cca 2 roky, takze mozna se to zlepsilo.

3. Koupi ctecky jste si jen koupil skener otisku prstu.
Hlavni gro je prave v tom software co mate pro podporu prihlasovani a
tam si taky nemyslim, ze to bude jednoduche sehnat at uz popisy nebo
jen moznost vyuzit za pomoci nejakeho SDK. Dalsim takovym ukazem je to
ze software dodavany k cteckam bezne prodavanym je celkem stupidni a
ja osobne mam uspesnost tak cca 1:4 ze me to spavne pozna, ale mozna
se to uz zmenilo - zalezi jak na ctecce tak na software.

Jinak muzete se pokusit pokud sezenete popis ovladace ziskat obraz
otisku a pak nastoupi metody rozpoznavani obrazu a muzete si vytvorit
rozpoznavani sam. (Neni to vubec snadne aby jste dosahl nejake rozumne
uspesnosti)

[...]

Tyto systemy pro opravdu rozumne rozpoznani jsou vice nez drahe a
nerekl bych ze to bude snadno dostupne.
Tim Vas ale nechci odrazovat od hledani, mozna se to zmenilo (ale moc
bych v to nedoufal)

Martin Radvansky

necinnost uzivatele

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 01.3.2006 16:41:12

Zdravim,

vetsina zde navrhovanych reseni (krome fce z API, ktera neslape na
win9x) jsou vicemene spatne, protoze spolehaji na to ze uzivatel pracuje
s aplikaci a nikoliv s pocitacem. Pokud chci zjistit jestli uzivatel
pracuje s pocitacem je nejvhodnejsi zahookovat (SetWindowsHookEx)
klavesnici a mys. Aby sel hook pouzit pro cely system (a ne pro moji
aplikaci) musi byt v DLL. Navic pro sdileni promennych v DLL (ktera se
muze defacto nacist vicekrat pro kazdy aktivni proces) je nutne pak
pouzit pametove mapovane soubory, nebo sdileny danovy segment, coz
Delphi neumi. Vzorova ukazka takoveto DLL je treba tady

http://www.jabberstudio.org/cgi-bin/viewcvs.cgi/exodus/trunk/exodus/IdleHooks.dpr?rev=404&view=markup

Pouziti DLL je pak takove ze se zavola InitHook; a pak se v nejakem
timeru ptam fci GetLastTick kdy se naposledy neco stalo. Pokud je
GetLastTick-GetTickCount vetsi nez muj pozadovany rozdil, uzivatel se
flaka nekde mimo PC.

TR

> procedure TFZaklad.AppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
> begin
> if (msg.message = WM_KEYDOWN) OR (msg.message = WM_SYSKEYDOWN)OR
> (msg.message = WM_LBUTTONDOWN) OR (msg.message =WM_RBUTTONDOWN)OR
> (msg.message = WM_MBUTTONDOWN) OR (msg.message = WM_MOUSEWHEEL)OR
> (msg.message = WM_CAPTURECHANGED) then TickNull;
> end;{AppMessage}

Programove vytezovani internetu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.3.2006 08:24:18

> NMHTTP1.Body:='';
> NMHTTP1.Get('//111.222.333.444/xxx.php?yyy=abcde');
> a nasleduje dekodovani NMHTTP1.Body
[...]
> pomoci try-except, ale tohle se mi vubec nelibi. Vzhledem k male
> dulezitosti uvedeneho programu se mi nechce ho komplikovat a uz vubec
> nemam naladu na studium nejakych jinych komponent. Mate nekdo
> zkusenosti s jednoduchym, ale spolehlivym "dotazovanim se" na
> internetu? Poradte.

Zahod NMHTTP, stahni si Synapsi, nakopiruj ji k projektu, do uses si
pridej unitu httpsend, a pak uz jen zavolej funkci:

function HttpGetText(const URL: string; const Response: TStrings):
Boolean;

A mas po problemu. ;-)

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Udalost OnEnter na prvku TEdit a zvlastni chovani

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 02.3.2006 07:58:16

A kdyz o tom jeste uvazuju, tak mi prijde tento postup jako docela
prasarna - pri vstupu do editu ukazovat modalni okno. Lepsi by byla bublina
nebo prosty label pod editama, kde by se zobrazovaly ty zpravy.

Programove vytezovani internetu

[*] Vlastik <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 02.3.2006 07:56:16

Pratele, pomozte mi, prosim.

Uz asi ctyri roky pouzivam svuj program, ktery simuluje rucni praci uzivatele. Na jistou internetovou stranku vysle dotaz, precte a dekoduje odpoved. Principialne asi takto

NMHTTP1.Body:='';
NMHTTP1.Get('//111.222.333.444/xxx.php?yyy=abcde');
a nasleduje dekodovani NMHTTP1.Body

Donedavna vse fungovalo spolehlive (vypadky byly, ale tak jednou za pul roku). Letos je vypadku neuveritelne mnoho (chyba 10057, socket not connected, jenze funkce Get si spojeni dela sama). Donutilo me to nasazet do programu radu kontrolnich funkci, ale zadna nic nechytne. Jednoduse to dela chybu uvnitr NMHTTP1.Get.
Zatim jsem to osetril pomoci try-except, ale tohle se mi vubec nelibi. Vzhledem k male dulezitosti uvedeneho programu se mi nechce ho komplikovat a uz vubec nemam naladu na studium nejakych jinych komponent.
Mate nekdo zkusenosti s jednoduchym, ale spolehlivym "dotazovanim se" na internetu? Poradte.

Predem diky, Vlastik

Udalost OnEnter na prvku TEdit a zvlastni chovani

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 02.3.2006 07:32:14

> [...]
> jen pokud ten prvek nema focus, proto potrebuji osetrit ten klik i
> samostatne, protoze se muze kliknout na prvek, ikdyz uz ma focus.)

Ja bych misto primeho vyvolani MessageBox v OnEnter a OnClick, poslal
uzivatelskou zpravu MessagePost a osetril to tam. Ale nevim, jestli spis
nevadi, ze ve chvili, kdy prvek dostava fokus ho hned zase ztrati a pri
uzavreni MB ho zase dostane ...

Zdenek Brejsa - programator HJ-SOFT
465325097, 465321096, 465322889, 603833124, 724185948
primy: 469813131
ICQ: 47636291
Skype: brejsaz

Udalost OnEnter na prvku TEdit a zvlastni chovani

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 02.3.2006 07:24:13

> pokud na prvek vstoupim pomoci kliknuti mysi, pak v OnEnter zobrazim
> treba pomoci funkce MessageBox okenko a toto okenko zavru, pak se mi
> chova Edit divne. Jako bych drzel leve tlacitko mysi a oznacoval
text.

Protoze udalost MouseUp dostane uz ten Messagebox. Zkusil bych jeste
pred jeho zobrazenim otestovat, jestli je zmacknute tlacitko mysi a
kdyz ano, tak bych tomu editu zkusil poslat message MouseUp.

Udalost OnEnter na prvku TEdit a zvlastni chovani

[*] Zdenek Sedlak <konf(zv)seus(tec)cz> - 02.3.2006 03:37:58

Ahoj,
obracim se na vas s zadosti o radu v takovem zvlastnim problemu, resp.
zvlastnim chovani.

[...]

Nevim jak to presne popsat.
Ale pokud na prvek vstoupim pomoci kliknuti mysi, pak v OnEnter zobrazim
treba pomoci funkce MessageBox okenko a toto okenko zavru, pak se mi
chova Edit divne. Jako bych drzel leve tlacitko mysi a oznacoval text.
Ikdyz to tlacitko samozrejme nedrzim.
Pokud na prvek vstoupim pomoci TAB (resp. SHIFT+TAB) tak se take zobrazi
okenko ale uz se tento problem neobjevi.

Prostredi Delphi 6 Pro (update2). Ale stejne se to chova kamaradovi na
Delphi 2006 (win32).

Protoze se to blbe popisuje dovoluji si prilozit v tomto emailu take
jednoduche zdrojaky, na nichz to lze odzkouset. Prosim admina za
prominuti. (vlastne myslim, ze v pravidlech je mozne pridavat ukazky
kodu, pokud to mutze pomoci vyreseni problemu).

Pridavam tedy Unit1.dfm, Unit1.pas a project1.dpr
Je tam jednoduchy formular s jednim prvkem TEdit a jednim TMemo.

Po spusteni je aktivni prvek Memo1. Pak mysi kliknete na prvek Edit1
(obsahuje text 'Edit1'). Zobrazi se messagebox. Stisknete enter (nebo
kliknete mysi na ok). Po uzavreni okna nad prvkem Edit1 jezdete mysi.

Priznam se, ze jsem hledal reseni, ale uz asi 3h se tu v tom hrabu a ne
a ne jej najit. Pokousel jsem se po zavreni messageboxu pouzit SetFocus
na Edit1 apod. ale nikam to nevede.

Budu vam vdecny za rady.

Zdenda

nasleduji zminene zdrojaky, z nichz je mozne to odzkouset.

unit1.dfm
---
object Form1: TForm1
Left = 305
Top = 103
Width = 314
Height = 231
ActiveControl = Memo1
Caption = 'Form1'
Color = clBtnFace
Font.Charset = DEFAULT_CHARSET
Font.Color = clWindowText
Font.Height = -11
Font.Name = 'MS Sans Serif'
Font.Style = []
OldCreateOrder = False
PixelsPerInch = 96
TextHeight = 13
object Edit1: TEdit
Left = 20
Top = 16
Width = 205
Height = 21
TabOrder = 0
Text = 'Edit1'
OnClick = Edit1Click
OnEnter = Edit1Enter
end
object Memo1: TMemo
Left = 20
Top = 44
Width = 209
Height = 69
Lines.Strings = (
'Memo1')
TabOrder = 1

Unit1.pas
---
unit Unit1;

Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls,
Forms,
Dialogs, StdCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
Edit1: TEdit;
Memo1: TMemo;
procedure Edit1Click(Sender: TObject);
procedure Edit1Enter(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.dfm}

procedure TForm1.Edit1Click(Sender: TObject);
begin
ShowMessage('Reakce na udalost OnClick');
end;

procedure TForm1.Edit1Enter(Sender: TObject);
begin
ShowMessage('Reakce na udalost OnEnter.');

a Project1.dpr
---
program Project1;

uses
Forms,
Unit1 in 'Unit1.pas' {Form1};

{$R *.res}

begin
Application.Initialize;
Application.CreateForm(TForm1, Form1);
Application.Run;

DCU z Delphi 6 pro BDS2006

[*] Karel Klimes <klimes(zv)unicontrols-tramex(tec)cz> - 02.3.2006 09:20:22

Ahoj,
mam komponentu AdvListView, kterou jsem pouzival v Delphi 6.
Jedna se o nekolik *.dcu + *.pas pro registraci.
BDS2006 mi pise, ze nenalezl *.pas i kdyz jsou cesty spravne
nastaveny.
Jde o to, ze tam kde hleda ten *.pas je JENOM *.dcu, ale pro Delphi 6.
Jak je to s kompatibilitou *.dcu mezi Delphi 6 a BDS2006 ???
Prip. existuje nejaka konverzni utilita?

dikes kchodl

Duveryhodny software pro MS Outlook 2003

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 02.3.2006 09:30:23

Zdravim,

potrebuji svuj program oznacit jako "duveryhodny software pro synchronizaci"
pro MS Outlook 2003.
V podstate staci postup pro admina, jak to na danem PC nastavit.

Muze me nekdo nasmerovat ?

DCU z Delphi 6 pro BDS2006

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 02.3.2006 09:42:24

> Jak je to s kompatibilitou *.dcu mezi Delphi 6 a BDS2006 ???

Pokial viem, kazda verzia Delphi (kompilatora) ma svoj vlastny .dcu format a
nie su navzajom kompatibilne.
Musis si zohnat zdrojaky alebo .dcu pre BDS2006.

Udalost OnEnter na prvku TEdit a zvlastni chovani

[*] Zdenek Sedlak <konf(zv)seus(tec)cz> - 02.3.2006 10:42:28

Zdenek Brejsa napsal(a):

> A kdyz o tom jeste uvazuju, tak mi prijde tento postup jako docela
> prasarna - pri vstupu do editu ukazovat modalni okno. Lepsi by byla bublina
> nebo prosty label pod editama, kde by se zobrazovaly ty zpravy.

No ono se nezobrazi okno s informaci. Ten messagebox jsem uvedl jenom
jako priklad, aby to bylo hodne jednoduche a presto to ukazalo ten problem.
Ve skutecne aplikaci je Edit readonly a pri vstupu do nej (nebo pak i
kliknuti na nej) se otevre modalni okno, v nemz si uzivatel vybere ze
seznamu urcitou polozku (seznam je ciselnik v db s vice sloupci apod.
uzivatel tedy vyhleda (opet tam ma vic moznosti) konkretni zaznam a ten
vybere). Puvodne jsem to mel tak ze jsem tam mel tlacitko "vyber", ale
klient si preje, aby se to chovalo takto... tedy pri vstupu automaticky
uzkazal vyber a zaroven ho ukazal pri kliku na editbox.

Diky za napady.

Zd.

Pole jako parametr

[*] Jan Sebesta <sebesta(zv)cube(tec)cz> - 02.3.2006 10:50:28

Ahoj vsem,

Mam v D5 definovany Cenik takto:

type
TNum_Pole = record
Hodnota: Single;
Koeficient: Single;
end; TCenik = record
Nazev: String;
Pocet_Cu: Array[1..20] of TNum_Pole;
Mnozstvi: Array[1..20] of TNum_Pole;
Plocha: Array[1..20] of TNum_Pole;
..
..

procedure Vrat_Cisla(H, K:String; Pole: Array of TNum_Pole);

kterou volam:

Vrat_Cisla(H, K, Cenik.Pocet_Cu);
Vrat_Cisla(H, K, Cenik.Mnozstvi);
Vrat_Cisla(H, K, Cenik.Plocha);

a v ktere se pokousim prirazovat hodnoty do to ho pole, ktere je predano
jako parametr

Pole[1].Hodnota:=5;
Pole[1].Koeficient:=10;

Syntaxe je dobre ale po provedeni procedury Vrat_Cisla je v
Cenik.Pocet_Cu[1] nesmysl

Muzete mi, prosim, nekdo poradit jak to dat do kupy. Neumim zachazet s
ukazately.

Vlastne potrebuji abych byl schopen v procedure Vrat_Cisla menit hodnoty
jednou Cenik.Pocet_Cu podruhe Cenik.Mnozstvi atd..

Moc dekuji
Sebik

Udalost OnEnter na prvku TEdit a zvlastni chovani

[*] Zdenek Sedlak <konf(zv)seus(tec)cz> - 02.3.2006 11:00:29

Ahoj, diky.

Jan Novak napsal(a):

> [...]
> pred jeho zobrazenim otestovat, jestli je zmacknute tlacitko mysi a
> kdyz ano, tak bych tomu editu zkusil poslat message MouseUp.

Mas pravdu.
Pridal jsem si promenou, kam si zapisuju poradi volani udalosti.
a pokud provedu "ukazkovy" priklad vyvolani tohoto problemu, pak je
poradi volani udalosti v tom editu takoveto:

OnEnter -> OnMouseDown -> OnMouseDown -> OnMouseUp.

To druhe OnMouseDown je zpusobeno klinkutim po navratu z message boxu a
prave timto kliknutim se "vypne" to chovani, jako by byla stiknuta mys,
tedy to ze se oznacuje ten text. Takze mas pravdu, Edit si stale mysli,
ze ma stiknutou mys.

Dovolim si otazku (neukamenujte me),
jak zjistim jestli si edit mysli,ze je stisknuta mys a jak mu poslu
message ze mys neni stisknuta?

Vim, funkce postmessage, ale ma par parametru, na ktere ted nejak nemohu
najit vhodny priklad.

Diky za rady

zd.

DCU z Delphi 6 pro BDS2006

[*] Karel Klimes <klimes(zv)unicontrols-tramex(tec)cz> - 02.3.2006 11:34:32

> Pokial viem, kazda verzia Delphi (kompilatora) ma svoj vlastny .dcu format a
> nie su navzajom kompatibilne.
> Musis si zohnat zdrojaky alebo .dcu pre BDS2006.

hmmm...tak to je zly.
V tom pripade mi nezbyva nez cast projektu stale vyvijet v Delphi 6.
Neni cas na zamenu komponenty a upravu zdrojaku :-(

diky

Udalost OnEnter na prvku TEdit a zvlastni chovani

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 02.3.2006 11:30:31

Zdenek Sedlak wrote:

> jak zjistim jestli si edit mysli,ze je stisknuta mys a jak mu poslu
> message ze mys neni stisknuta?

Ja bych to udelal tak, jak ti radil ZB: poslal bych si uzivatelskou message
a jako parametry bych s ni poslal typ/ID ciselniku, ktery chci zobrazit
a instanci toho editu, tedy napr. takto:

procedure TForm1.Edit1Click(Sender: TObject);
begin
PostMessage(self.Handle,UM_OpenPickUpForm,idXXXXX,LPARAM(Sender));
[...]

a tu bych obslouzil nejak takto:

procedure TForm1.__UM_OpenPickUpForm(var AMessage:TMEssage);
var
Sender: TObject;
Sender := TObject(AMessage.lParam);
case AMessage.wParam of
idXXXXX:

HTH, pf

Pole jako parametr

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 02.3.2006 11:44:33

Prirazujete hodnoty do lokalni kopie pole v te procedure a procedura pri
ukonceni lokalni kopii znici.
Prepiste to takto:

type
TNum_Pole_Array=array[1..20] of TNum_Pole;

TCenik = record
Nazev: String;
Pocet_Cu: TNum_Pole_Array;
Mnozstvi: TNum_Pole_Array;
Plocha: TNum_Pole_Array;

procedure Vrat_Cisla(H, K:String;var Pole:TNum_Pole_Array);> Ahoj vsem,

> [...]
>
> Moc dekuji
> Sebik

Udalost OnEnter na prvku TEdit a zvlastni chovani

[*] Zdenek Sedlak <konf(zv)seus(tec)cz> - 02.3.2006 11:44:33

Petr Fejfar napsal(a):

> Ja bych to udelal tak, jak ti radil ZB: poslal bych si uzivatelskou message
> a jako parametry bych s ni poslal typ/ID ciselniku, ktery chci zobrazit
> a instanci toho editu, tedy napr. takto:

Diky.
Zkusim to, ale stejne se jeste zeptam.
Ted si s tim hraju. A funguje to tak, ze pokud Edit neni aktivni
(focused) a kliknu na nej mysi. Tak se nejprve vyvola udalost OnEnter, v
te se zobrazi formular, po zavreni formulare se teprve vola OnMouseDown
ikdyz uz vlastne neni stisknute.
Chci se tedy zeptat, jestli je nejaka moznost jak jeste v OnEnter
osetrit tuto situaci. Tedy tak ze po zobrazeni formulare (v dodanem
prikladu Messageboxu), vynulovat udalost, nebo nejak zabranit, aby si
edit myslel, ze ma jeste reagovat na OnMouseDown? Existuje neco, co by
se mohlo jmenovat "clearmessage" nebo tak neco?

diky

zd.

Pole jako parametr

[*] Vit Krska <krska(zv)del(tec)cz> - 02.3.2006 12:16:35

> procedure Vrat_Cisla(H, K:String; Pole: Array of TNum_Pole);
***
zkus zmenit deklaraci na:
procedure Vrat_Cisla(H, K:String; var Pole: Array of TNum_Pole);

v!tek

Udalost OnEnter na prvku TEdit a zvlastni chovani

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 02.3.2006 12:28:36

Zdenek Sedlak wrote:

> [...]
> OnEnter, v te se zobrazi formular, po zavreni formulare se teprve
> vola OnMouseDown ikdyz uz vlastne neni stisknute.

No, kdyz nechas probehnout ten cyklus obsluhy kliknuti cely
a nevlozis do nej to zobrazeni formu, tak se ti zadna OnMouseDown
event pri zmene focusu uz nevyvola.

Proto ti navrhujeme ten asynchrnonni post, ktery jen zaradi do fronty
uzivatelskou message necha probehnout do konce vsechny udalosi kolem editu,
aniz by je
narusoval nejakou dalsi zmenou focusu apod.

HTH, pf

DCU z Delphi 6 pro BDS2006

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.3.2006 12:48:38

> hmmm...tak to je zly.
> V tom pripade mi nezbyva nez cast projektu stale vyvijet v Delphi 6.
> Neni cas na zamenu komponenty a upravu zdrojaku :-(

Je to porad znova a dokolecka... kolikrat to tu padlo jako doporuceni
a kolikrat na to jeste lide nebudou dbat?

"Nikdy nepouzivejte komponenty, od kterych nemate i zdrojak!"

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Udalost OnEnter na prvku TEdit a zvlastni chovani

[*] Zdenek Sedlak <konf(zv)seus(tec)cz> - 02.3.2006 13:04:39

Petr Fejfar napsal(a):
> [...]
> aniz by je
> narusoval nejakou dalsi zmenou focusu apod.

Jeste, ciste ze zvedavosti, co se stane, pokud si poslu vlastni message?
Myslim, co se stane, ze se tim "zmeni" standardni zpracovani? Vlastne
asi nezmeni, ono jen to zobrazeni okna to narusilo a pokud se toto
nedeje v reakci na udalost onenter, tak normalne probehne zpracovani
FOCUSU a uz ne ten OnMouseDown. Tedy ten problem zpusobilo to, ze behem
reakce na udalost OnEnter se zobrazovalo dalsi okno (resp. menil focus),
je to tak?

zd.

Udalost OnEnter na prvku TEdit a zvlastni chovani

[*] Zdenek Sedlak <konf(zv)seus(tec)cz> - 02.3.2006 13:02:39

Petr Fejfar napsal(a):

> No, kdyz nechas probehnout ten cyklus obsluhy kliknuti cely
> a nevlozis do nej to zobrazeni formu, tak se ti zadna OnMouseDown
> event pri zmene focusu uz nevyvola.

Aha, takze vyvolani toho okna "narusi" standardni zpracovani zprav? To
jsem nevedel. Diky.

> [...]
> aniz by je
> narusoval nejakou dalsi zmenou focusu apod.

Ano, diky i za tento napad. Je skvely a funguje mi. Moc jste mi pomohli.

zd.

Jak kopirovat do PDA

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 02.3.2006 13:32:41

Prosim o radu, mam PDA pripojene k PC pres USB a potreboval bych do nej programove kopirovat soubor. Jak na to?
Kdyz PDA pripojim k PC aktivuje se program Microsoft ActiveSync a kdyz potom otevru "Tento pocitac" je tam polozka "Mobile Device", na kterou mohu poklepat, otevre se mi jeji obsah a pretazenim mysi tam mohu kopirovat. Ale jak to udelat v programu? Zkousim kopirovat pomoci windows.CopyFile, ale cestu "Mobile Device" to nezna.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Udalost OnEnter na prvku TEdit a zvlastni chovani

[*] Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 02.3.2006 13:42:42

Delam neco podobneho. Pri ukonceni vyberu argumentu v modalnim okne ten Edit
opustim a prejdu na dalsi bud Edit nebo jinou komponentu prikazem
SelectNext(ActiveControl as TWinControl, True, True);
Pak ty problemy nemam. Uvaz, zda by to nebyla take vhodna cesta.
Jan Dvorak

Tisk pres terminal server

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 02.3.2006 14:00:43

resili jsme neco podobneho (D2 i D5) - podle vseho se pri spusteni
nacita seznam dostupnych tiskaren a za behu programu se nerefresuje
museli jsme to nakonec obejit - pred spustenim hlavniho exe se spusti
pomocne, to ceka nejakou dobu - 5 az 10 sekund a az potom spusti hlavni
program
za tu dobu se asi staci nacist povolene tiskarny a s tiskem uz neni
problem ...

M.M.

Jak kopirovat do PDA

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 02.3.2006 14:48:47

Hledej Remote API (RAPI).

Synapse, SSL, ELDP

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 02.3.2006 15:08:48

Ahoj vsichni

zkousim poslat ELDP na vladni portal. Vyuzivam posledni verzi synapse. kdyz zavolam metodu HTTP.HTTPMethod('POST', 'https://'+FORELDP.Portal+'/'+adresa); tak mi driv nez se pokusi o SSL spojeni skonci s chybou cislo 10061. nevite co delam spatne?

Z procedury to vypadne exitem oznacenym sipkou

FSock.Connect(FTargetHost, FTargetPort);
if FSock.LastError <> 0 then
Exit; <---
if UpperCase(Prot) = 'HTTPS' then
FSock.SSLDoConnect;

Muj kod vypada takto:

HTTP := THTTPSend.Create;
try
WriteStrToStream(HTTP.Document, xmltext);
HTTP.MimeType := 'text/xml';
HTTP.Protocol:='1.1';
HTTP.Sock.SSL.SSLType:=LT_SSLv3;
Result := HTTP.HTTPMethod('POST', 'https://'+FORELDP.Portal+'/'+adresa);

Krome toho bych potreboval SSL V 2.3

Jaromir Cermak

Tisk Stringlistu ve Fastreportu

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 02.3.2006 15:38:51

Ahoj,

jak co nejjednoduseji vytisknout ve Fastreportu 3 TStringList?
Idealni by bylo, kdyby se vse potrebne vytvorilo za behu bez potreby nejake
sestavy.

Diky Karel

TWordApplication se neukoncuje ... procpak? :(

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 02.3.2006 15:32:50

Ahojky delphini,
mam jednoduchou testovaci procedurku, ktera mi otevre novou instanci Wordu, v cyklu vytvari par dokumentu (pripojit k sablone, naplnit daty, ulozit jako xyz.doc , odpojit od sablony), po dokonceni cyklu se mi ukonci word. Principielne jednoduche, programatorsky pravdepodobne taky ... mam tam nekde neco (mozna vic veci) shnileho a proste se mi na konci toho vseho ten WordApp neukonci (porad visi ve spravci uloh).

src:
WordApp := TWordApplication.Create(WordApp); //initWordu a vytvoreni jeho nove instance
WordApp.ConnectKind := ckNewInstance;

for i:=0 to pocetSmluv do begin
WordApp.ConnectKind := ckNewInstance;
WordDoc := TWordDocument.Create(WordDoc);
//otevreni sablony dokumentu, do ktere budu cpat data
WordDoc.ConnectTo(dmVital.WordApp.Documents.Open(template, emptyParam,
emptyParam,emptyParam, emptyParam, emptyParam,
emptyParam, emptyParam, emptyParam, emptyParam,
emptyParam,emptyParam, emptyParam,emptyParam,emptyParam));

... tady to plnim daty z DB pro kazdou smlouvu necim ....

WordDoc.SaveAs2000('Smlouva_' + IntToStr(i) + '.doc'); //ukladani souboru
WordDoc.Close; //zavreni sablony
WordDoc.Disconnect; //disconnect od sablony
end;

WordApp.Quit; //ukonceni wordu

netusite nekdo, kde je zakopanej pes? (myslim tim konkretniho vyse uvedeneho, jini psi mi zatim nevadi)
... diky moc za pripadnou pomoc ... urcite to bude nejaka zacatecnicka chybka, ale proste to nevidim :(

Milan
D7 Ent., WinXP Prof. SP2

Synapse, SSL, ELDP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.3.2006 15:26:50

> [...]
> 'https://'+FORELDP.Portal+'/'+adresa); tak mi driv nez se pokusi o SSL
> spojeni skonci s chybou cislo 10061. nevite co delam spatne?

To je chyba 'connection refused', takze se vubec nepovedlo spojit se
se serverem. Blba adresa, blbej firewall, spatna konektivita, ...

> Krome toho bych potreboval SSL V 2.3

Co ze bys potreboval? Nerozumim...

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Synapse, SSL, ELDP

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 02.3.2006 16:04:53

V Indy jsem nastavoval SSLOptions.Method:=sslvSSLv23; takze neco ekvivalentniho.
Jaromir Cermak

>Co ze bys potreboval? Nerozumim...

ELDP, zmeny v komunikaci

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 02.3.2006 17:20:59

Ahoj vsichni

Ke komunikaci s vladnim portalem vyuzivamprogramek v delphi. Od jiste doby (asi 14 dni) nejsem schopen procpat data az k cili. Maximalne se mi vrati zprava s CorrelationID. Odpoved na POLL dotaz, je stejna jako na submit, ani zprava na e-mail mi neprijde. Nevite nekdo co tam zmenili
Jaromir Cermak

Synapse, SSL, ELDP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.3.2006 16:40:56

> ta adresa se spocita jako napr https://bezpecne.dev.gov(tec)cz/poll a
> firefox, ktery ma nastaveno prime pripojeni na sit (tedy bez proxy) tu
> adresu normalne otevre. Me to pripada, ze ten portal odmitne na portu
> 443, spojeni protokolem http, o ktere se (to je domenka) synapse
> pokousi.

On ale odmitne spojeni v okamziku kdy ze teprve navazuje TCP spoj.
Tam se jeste nestacil prenest ani byte dat, takze o HTTP nemuze byt
rec!

Port 443 je naprosto spravne, to je port pouzivany pro HTTPS
protokol.

krom toho ze za techto podminek synapse se nejdrive spoji (tady ti to
rachne), pak teprve nahodi SSL/TLS protokol, a az pak se zance bavit
na urovni HTTP.

Kazdopadne je dost lidi kteri s ELDP pomoci Synapse vesele
komunikuji.

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Synapse, SSL, ELDP

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 02.3.2006 16:24:55

From: "Jiri Matejka" <matejka(zv)stemmark(tec)cz>
> Bohuzel nikoliv, komponentu sem odstranil i s celym balickem, znovu
> nainstaloval a porad stejne...

Delphi si v registru uklada zalozku na ktere byla posledne komponenta s
danym jmenem. Da se to upravit v Component | Configure Palette.

Petr Vones

Duveryhodny software pro MS Outlook 2003

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 03.3.2006 16:02:36

Take jsem resil podobny problem, ale neuspesne, takze z nedostatku casu jsem pouzil reseni http://www.contextmagic.com/ programek ClickYes.
Neni to to co bych chtel :-(, ale funguje spolehlive.

> [...]
> hlaseni v tom
> smyslu, ze se program
> pokousi odeslat e-mail a ze program neni oznacen jako
> "duveryhodny software
> pro synchronizaci".
> ( Na drivejsich verzich slo toto hlaseni vypnout )
>
> Muj dotaz: Jak mohu (napr. pri instalaci) zaregistrovat svuj
> program, abych
> se zbavil techto hlaseni ?
>
> Diky
>
> Pavel
> placeny amater

Duveryhodny software pro MS Outlook 2003

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 03.3.2006 15:36:34

Ahoj,

> [...]

> synchronizaci"
> pro MS Outlook 2003.
> V podstate staci postup pro admina, jak to na danem PC nastavit.

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 03.3.2006 15:20:32

On 2 Mar 2006 at 15:38, Karel Pecinka wrote:

> jak co nejjednoduseji vytisknout ve Fastreportu 3 TStringList?
> Idealni by bylo, kdyby se vse potrebne vytvorilo za behu bez potreby
> nejake sestavy.

ale to je prece jednoduche, viz TfrxCrossObject
vse si osetris v frxReportGetValue a frxReportBeforePrint
v helpu to maji velice dobre popsano

Jarek

Instalace komponenty na spravnou zalozku

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 03.3.2006 19:06:48

Na D5 se to chova stejne a pomohlo vzdy odinstalovat komponentu, vypnout
delphi, spustit a znovu nainstalovat.

Petr Fiser

> [...]
> novy build, nicmene stale se instaluje na puvodni umsiteni. Nevite jak
> donutit Delphi, aby se komponenta instalovala, tak jak je uvedeno v

GSM modul Siemens

[*] Marek Suba <suba.marek(zv)seznam(tec)cz> - 04.3.2006 09:21:58

Hodne pomuze

AT+CFUN=1,1 // reset modemu

AT+IPR=57600 // vypnuti autobaudingu

GSM modul Siemens

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 04.3.2006 08:09:53

> kvuli tomu neprihlaseni v siti. Ale jak to opravit, to je problem.

Zkusil bych ten prikaz rozepsat:

AT&F
ATE0
ATQ0
ATV1
AT&C1
AT&D2
ATS0=0

aby se prislo na to, ktery z nich dava chybu. A zotaveni z toho
divneho stavu bych resil prave tim zamavanim DTR. Tady je vytah z meho
programku, co jsem si kdysi narychlo zbouchal pro mereni sily signalu
pri smerovani anteny:

ser.Connect(port,57600,8,'N',0,false,true);
Sleep(800);
posli('ATE0');
posli ('AT+CREG=2');
bezi := false;
Timer1.Enabled := true;
end;

procedure TMainForm.Timer1Timer(Sender: TObject);
var vysl, rssi, reg, oblast, bunka :string;
i, p, dB : integer;
begin
if bezi then exit;
try
bezi := true;
vysl := posli('AT+CSQ');
p := Pos('CSQ:',vysl);
if p>0 then
begin
rssi := trim(copy(vysl, p+4,3));
if Length(rssi)>0
then if rssi[Length(rssi)]=','
then rssi := copy(rssi,1,Length(rssi)-1);
label1.Caption := rssi;
if rssi<>'99' then
try
Pbar.Position:=StrToInt(rssi);
dB := PBar.Position * 2 - 113;
vysl := posli ('AT+CREG?');
p := Pos('CREG: 2,',vysl);
if p>0 then
begin
case vysl[p+8] of
'0': reg := 'neregistrovana, neprohledavam';
'1': reg := 'registrovana domaci sit';
'2': reg := 'neregistrovana, prohledavam';
'3': reg := 'neregistrovana';
'4': reg := 'neznamy stav';
'5': reg := 'registrovana, cizi sit'
else reg := '??';
end;//case
p:= Pos('"',vysl);
if p>0 then
begin
oblast := copy(vysl, p+1,4);
bunka := copy(vysl, p+8,4);
label1.Caption := rssi+' '+oblast+'/'+bunka+'
'+IntToStr(dB)+'dB '+reg;
end
else label1.Caption := rssi+' '+reg;
end;
// Label1.Repaint;
bezi := false;
finally
bezi := false;

function TMainForm.posli(p:string):string;
begin
Memo1.Lines.Add('-> '+p);
ser.purge;
Result := ser.ATCommand(p);
Memo1.Lines.Add(Result);
end;

GSM modul Siemens

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 03.3.2006 23:45:08

On 3.3.2006 23:39 Jiri Cincura wrote:
> Zrovna ale netusim, proc toto neprojde, kdyz jindy to projde bez problemu.

Oprava, ja tusim proc to tak je - kvuli tomu neprihlaseni v siti. Ale
jak to opravit, to je problem. :\

--
Jiri Cincura
http://www.cincura.net/

GSM modul Siemens

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 03.3.2006 23:39:07

On 3.3.2006 19:38 Jan Novak wrote:

> U modemu se mi osvedcilo resetovat je nulovanim DTR na nekolik desitek
> ms a pak pockat (u nekterych modelu to trvalo az 700 ms) az z modemu
> na AT obratem prijde OK. Modemy mivaji autodetekci baudrate, proto
> musis nejdrive posilat to AT.
>
> Aby to fungovalo, musis mit v profilu nastavene, za DTR ma fungovat
> jako reset - to je to '&D2'

AT posilam predtim, na to dostanu OK. Tohle se proste obcas pos***
jinak, to taky hodi OK.

Zrovna ale netusim, proc toto neprojde, kdyz jindy to projde bez problemu.

Jeste jsem tak zjistil, pres AT&V ze modem se po tomto "padu" nehlasi
jako by byl v siti (je to rozdilne od vypisu, kdyz je v siti prihlasen)
a dioda blika prerusovane (tj. neni v siti - preste tak blika, kdyz ho
zapnes, nez se prihlasi).

Netusim jak tomuhle predejit - chtelo by to asi nejaky autorefresh
prihlaseni do site nebo nejaky enforce. :)

--
Jiri Cincura
http://www.cincura.net/

GSM modul Siemens

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 03.3.2006 19:38:51

> [...]

Aby to fungovalo, musis mit v profilu nastavene, za DTR ma fungovat
jako reset - to je to '&D2'

Duveryhodny software pro MS Outlook 2003

[*] Petr Holomecek <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 03.3.2006 19:20:49

Dobry den,
v pripade, ze pouzivate MS exchange server je mozne zakazat hlasku primo na
nem (otazkou je bezpecnostni riziko). Bohuzel si nepamatuji presne kde.
Take je mozne hlasku obejit pomoci delphi kodu. Kdybych na nej nasel odkaz
tak vam ho poslu. Jinak posilam odkazy ktere by mohli pomoct:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/odc_ol2003_
ta/html/odc_OLWhatsNew2k3.asp
http://www.add-in-express.com/docs/outlook-security-manager-addins.php

> [...]

> ( Na drivejsich verzich slo toto hlaseni vypnout )
>
> Muj dotaz: Jak mohu (napr. pri instalaci) zaregistrovat svuj program,

WebBrowser - uprava zobrazeni slozek a souboru

[*] JanKopac <kopacjan(zv)tiscali(tec)cz> - 05.3.2006 00:06:59

Dobry den,
Nevite nekdo , jak pri pouziti komponenty WebBrowser
(WebBrowser1.Navigate('C:\'); ) zajistit aby se slozky zobrazily jako
"podrobnosti" tj.: zobrazeni slozek jako seznam se vsemi podrobnostmi.

Diky Kopac Jan

GSM modul Siemens

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 04.3.2006 21:12:47

On 4.3.2006 9:21 Marek Suba wrote:
> Hodne pomuze
>

> AT+CFUN=1,1 // reset modemu
>
> AT+IPR=57600 // vypnuti autobaudingu

Co hodne pomuze? To dokonce vyresi me problemy (aspon nyni to skvele
funguje).

AT+CFUN=1,1 je magicka formule. ;)

Diky!

--
Jiri Cincura
http://www.cincura.net/

pouzivani vice desktops

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 04.3.2006 12:54:13

Zdravim

pomoci tohoto kodu

procedure TForm1.ButtonClick(Sender: TObject);
var
lpDisplayDevice: TDisplayDevice;
dwFlags: DWORD;
cc: DWORD;
begin
lpDisplayDevice.cb := sizeof(lpDisplayDevice);
dwFlags := 0;
cc:= 0;
while EnumDisplayDevices(nil, cc, lpDisplayDevice , dwFlags) do
begin
Inc(cc);
aListbox.Items.Add(lpDisplayDevice.DeviceString); {there is also additional information in lpDisplayDevice}

ziskavam list vsech desktopu v systemu. POtreboval bych nejak ve sve
aplikaci presunout urcity form na urcity desktop.. A nebo zaridit
prehravani videa na urcitem desktopu.. Mam totiz napsat aplikaci pro
preview videa a bude to zobrazovat na 4 monitorech..

Nebo spise nevite ja prehravat obraz na vice monitorech ?

H..

Tisk pres terminal server

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 04.3.2006 12:46:12

Seznam tiskaren se nacita pri startu programu (pri vytvareni objektu
Printer). Ale neni problem kdykoliv (nejlepe pred tiskem) zazadat o
aktualizaci seznamu pomoci Printer.Refresh

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

3.3.2006 Dalibor Faltynek:
> [...]
> prgramu programu, nebo az pri vytvoreni formulare s prislusnou tiskovou
> sestavou? Nepomuze dat do onload hlavniho formu processmessages?

vnoreny select

[*] Votava <mail(zv)votavasw(tec)com> - 04.3.2006 11:00:05

dobry den,
mam
select sum(mnoz)as mnoz from a
union all
select sum(mnoz)as mnoz from b
union all
select sum(mnoz)as mnoz from c
potrebuji ten dotaz sloucit do jednoho, neco jako:
select mnoz from(
select sum(mnoz)as mnoz from a
union all
)
nevite jak na to?
S pozdravem Votava

D5Pro, FB1.5.2, WXPPro SP2

pouzivani vice desktops

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 05.3.2006 11:41:47

From: "David Kopecek"

> pomoci tohoto kodu ...
> while EnumDisplayDevices(nil, cc, lpDisplayDevice , dwFlags) do
> ziskavam list vsech desktopu v systemu.

Opravdu potrebujes seznam vsech display devices? Nestaci ti seznam monitoru?

> POtreboval bych nejak ve sve
> aplikaci presunout urcity form na urcity desktop.

Na urcity desktop nebo monitor?

Seznam monitoru najdes v Screen.MonitorCount, Screen.Monitors[], tam take
najdes jejich polohy a velikosti. Umistit Form na jiny monitor je totez,
jako nastavit souradnice Formu podle souradnic monitoru.

Vaclav Krmela

______________________ Upozorneni od NOD32 ______________________
Pozor, tuto zpravu nebylo mozne proverit antivirovym systemem NOD32
part000.txt - file is not an archive
http://www.nod32(tec)cz

Jak poznat v Execute, kdo spustil akci

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 05.3.2006 11:19:45

Ahoj,

da se toto nejak zjistit v D5? TBasicAction.ActionComponent v D5 neni.
Potrebuju zjistit, na ktery SpeedButton uzivatel klikl, a podle toho
reagovat v udalosti Action.Execute.

Karel

> Pokud je Sender typu TBasicAction (coz ve 2. pripade bude), Pri
> vyvolani akce z menu to ziskas pres if Sender is TBasicAction then
> TBasicAction(Sender).ActionComponent

Tag akce.

ELDP, zmeny v komunikaci

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 05.3.2006 19:04:17

> [...]
> zprava s CorrelationID. Odpoved na POLL dotaz, je stejna jako na submit,
> ani zprava na e-mail mi neprijde. Nevite nekdo co tam zmenili

Pomoci ceho provadis vlastni HTTPS komunikaci?

Kdyz se ti nepodari 'procpat data', vrati ti to nejakou chybu?

Ne ze bych s ELDP delal, ale mysli ze i kdyby ano, nedokazla bych na
takto polozeny dotaz odpovedet. Navic se domnivam, ze kdyby opravdu neco
vyznamne zmenili, tak by se ozvalo docela dost lidi.

BTW: asi pred tydnem se mi ozval nekdo kdo mel problem s ELDP, ale
pravdepodobne se slovenskou variantou (?). Tam doslo ke zmene, a to ze
server zacal posilat '100 status' kody i kdyz nebyly klientem vyzadany. V
pripade synapse stacilo zapnout property 'Status100' a bylo po problemu.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

Export do Excelu se vzorcem ve vtkTools

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 05.3.2006 21:36:27

Zdravim,

nevite nekdo jak ve vtkTools vyexportuji do Excelu vzorec. Nikde jsem to
nenasel. Jestli to nekdo pouzivate, poradte prosim.

Dik predem

Karel V.

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 06.3.2006 07:19:07

> Ahoj Petre,
> davam dohromady ubytovani.

Omlouvam se,
misto na osobni Petrovu adresu jsem to poslal do konference.
Nevsiml jsem si, ze zprava, na kterou jsem mu odpovidal, prisla z konference, nikoli od neho.

Ale snad nevadi...

Honza

Seminar "Belohrad 2006" - 15.-16.3.2006

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 06.3.2006 07:11:07

Ahoj Petre,
davam dohromady ubytovani.

Ty jsi tady nikdy neprespal a ze jsi tu byl pomerne casto.
Budu rad, kdyz se zucastnis te vecerni "party", kdyz vydrzis "u satny" v kruhu ucastniku pres oba dny. Ostatne, shodli jsme se na tom, ze tento "spolecensky vyznam" je na seminari to podstatne.

Presto se te explicitne ptam, na ktere noci potrebujes rezervovat ubytovani. Mam to naslapane, s kazdym luzkem musim pocitat, tak bych v tom mel rad jasno.

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

update sloupce ktery je unique

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 06.3.2006 09:33:18

Karel Vomacko napsal(a):
> Zdravim,
>
> mam sloupec Poradi typu integer a ten je unique. Ve sloupci je poradi zakazek (cislo zakazky je v jinem sloupci). No a ja potrebuju zmenit poradi zakazek - vlozit jednu pred druhou ale kdyz v ciselne rade ve sloupci Poradi neni misto tak jsem si rikal ze udelam neco jako
> update zakazky set poradi = poradi+1 where poradi > 45

Nepouzivat +1, ale maximum ve sloupci poradi zvetsene o 1. A potom
update opacnym smerem s -.

update sloupce ktery je unique

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 06.3.2006 09:29:18

[...]

napriklad takto. Tim si udelam misto a vlozim tam zakazku kterou chci.
Problem je ze ten sql neprojde protoze je tam prave unique index :(

Nenapada vas jak to osetrit, popripade jiny zpusob jak vlozit poradi zakazek do databaze?

Diky

update sloupce ktery je unique

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 06.3.2006 09:55:20

>No asi to nechapu, muzes mi napsat ten sql?
>Chtel bych aby toi fungovalo tak ze kdyz mam radu 1, 2, 3, 4, 5 ,6, 7, 8, 9
>tak aby se mi mezi 4 a 5 udelal mezera takze po updatu bude 1, 2, 3, 4, 6,
7, 8, 9 - a jako 5 si tam vlozim co potrebuju

>Diky

>Nepouzivat +1, ale maximum ve sloupci poradi zvetsene o 1. A potom
>update opacnym smerem s -.

Budes updatovat poradi od spodu,od 9.
9 na 10,8 na 9,7na 8... az do 5 na 6,
Potom vlozis 5.

update sloupce ktery je unique

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 06.3.2006 09:53:20

Karel Vomacko napsal(a):
> [...]
> tak aby se mi mezi 4 a 5 udelal mezera takze po updatu bude 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9 - a jako 5 si tam vlozim co potrebuju

update tabulka set poradi=poradi+9 where poradi>4;
update tabulka set poradi=poradi-8 where poradi>9;

update sloupce ktery je unique

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 06.3.2006 09:49:19

[...]

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 06.3.2006 09:57:20

Karel Vomacko napsal(a):

> Nenapada vas jak to osetrit, popripade jiny zpusob jak vlozit poradi zakazek do databaze?

nepouzivat identifikator zakazky jako urceni poradi zakazky
tj. vetsinou mam dalsi sloupec nazev zakazky nebo jeji kod, datum
vytvoreni zakazky

R.

update sloupce ktery je unique

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 06.3.2006 10:17:22

Aha, diky. To funguje. Ale zase tam budou vznikat dost velke mezery pokud tech presunu bude hodne. A to asi bude :(> update tabulka set poradi=poradi+9 where poradi>4;
> update tabulka set poradi=poradi-8 where poradi>9;

update sloupce ktery je unique

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 06.3.2006 10:35:23

Ahoj,

Karel Vomacko napsal(a):
> Aha, diky. To funguje. Ale zase tam budou vznikat dost velke mezery...

coze? Vzdyt se tim uvolni prave jedna pozice pro cislo 5. Musis pusti
oba ty dotazy.

Nebo, pokud tu tvuj db server podporuje, udelej svuj puvodni update,
ale s urcenim poradi:

update zakazky set
poradi = poradi + 1
where
poradi > 5
order by
poradi descending;

Peca

update sloupce ktery je unique

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 06.3.2006 10:31:23

> Budes updatovat poradi od spodu,od 9.
> 9 na 10,8 na 9,7na 8... az do 5 na 6,
> Potom vlozis 5.

Hmm,
netvrdim, ze to vubec nejde, ale muzes mi rici (zcela obecne, bez specifik jednotlivych databazi), ktery zaznam je v SQL tabulce "posledni"?

Asi bych na to napsal ulozenou proceduru, to by melo jit.
Treba pro Firebird nejak takhle

for
select id, poradi from tabulka
where poradi>=vkladanecislo
order by poradi desc
into id, poradi
do
update poradi set poradi = poradi+1 where id=:id;

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

update sloupce ktery je unique

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 06.3.2006 10:31:23

Karel Vomacko napsal(a):
> Aha, diky. To funguje. Ale zase tam budou vznikat dost velke mezery pokud tech presunu bude hodne. A to asi bude :(

Po zavolani techto dvou dotazu tam zadna mezera neni!
Nejdriv to posunu o 9 doprava a pak o 8 doleva, takze vysledek je posun
o 1 doprava.

update sloupce ktery je unique

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 06.3.2006 10:45:24

On 6.3.2006 10:31 Jan Sebelik wrote:
> Asi bych na to napsal ulozenou proceduru, to by melo jit.
> Treba pro Firebird nejak takhle

Nestacil by pro vkladani udelat trigger, ktery by to sam posunul,
podobne jako je popsano zde
http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2006010203

--
Jiri Cincura
http://www.cincura.net/

update sloupce ktery je unique

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 06.3.2006 10:41:24

>Hmm,
>netvrdim, ze to vubec nejde, ale muzes mi rici (zcela obecne, bez specifik
jednotlivych databazi), ktery zaznam je v SQL tabulce "posledni"?

No to snad nemyslis vazne !!! Jestli ze mam pole poradi tak hodnota
MAX(poradi) je snad to co hledas. Samozrejme spojeno s GROUP BY "neco",
podle ceho je pocitano to poradi, zakaznik nebo den a zakaznik,to nevim jak
to tam mas.

> [...]
> into id, poradi
>do
> update poradi set poradi = poradi+1 where id=:id;

JS

update sloupce ktery je unique

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 06.3.2006 10:59:25

> No to snad nemyslis vazne !!! Jestli ze mam pole poradi tak hodnota
> MAX(poradi) je snad to co hledas.

Promin, asi jsem te spatne pochopil.
Ale ta ulozena procedure, co jsem napsal, dela vlastne to, co po upresneni popisujes ty.

A, pravda, mohla by se spoustet primo z triggeru, jak tady navrhuje Jiri Cincura.

Ale zase pozor na sdileni dat.
Co kdyz si na to posouvani vzpomenou dva uzivatele najdenou?

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

update sloupce ktery je unique

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 06.3.2006 11:13:27

Kdyz se pouzijou ty dva updaty tak se to vyresi transakci, ne? Tomu druhemu uzivateli to neprojde tak dostane hlasku at si updatne databazi. Nebo to nepujde?

> Ale zase pozor na sdileni dat.
> Co kdyz si na to posouvani vzpomenou dva uzivatele najdenou?

update sloupce ktery je unique

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 06.3.2006 11:05:26

On 6.3.2006 10:59 Jan Sebelik wrote:
> Ale zase pozor na sdileni dat.
> Co kdyz si na to posouvani vzpomenou dva uzivatele najdenou?

Tak v nouzi neco na zpusob TIL Serializable (navim jaka je to DB) to
jisti ne? ;)

--
Jiri Cincura
http://www.cincura.net/

update sloupce ktery je unique

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 06.3.2006 11:43:29

Nebylo by vhodne reseni editaci polozek dokladu provadet v memory tabulce
a teprve po potvrzeni dokladu udelat

delete from tabulka where cislo = ..

a pak insert vsech polozek s tim, ze poradi doplnis podle toho, jak si to
uzivatel naklikal?

Idealni pred tim deletem by jeste bylo presun polozek do tabulky s historii,
aby se daly dohledat vsechny zmeny na dokladech.

Karel

> [...]
> Treba pro Firebird nejak takhle

Nestacil by pro vkladani udelat trigger, ktery by to sam posunul, podobne

Pruvodce pro vytvoreni ActiveX

[*] Karel Klimes <klimes(zv)unicontrols-tramex(tec)cz> - 06.3.2006 12:15:31

Ahoj,

rad bych si vytvoril nekolik CoClass v jedne typove knihovne. Ale
pruvodce mi nabizi pouze jednu. I kdyz pak v typovce dovytvorim dalsi
CoClass + interfaci, tak to musim rucne doplnovat do kodu, protoze se
mi aktualizuje vzdy pouze ten jeden co byl prvne vytvoren pres
pruvodce.
Dalsi problem je kdyz chci tuto knihovnu importovat do jineho projektu
jako komponentu. Je mile ze se mi komponenty vytvori, ale pokud
CoClass implementuje vice jak jeden interface, tak komponenta
implementuje pouze ten prvni.

Jak to resite vy ?

dikes kchodl

--
Interni Virova databaze je zastarala.
Zkontrolovano Antivirovym systemem AVG.

OT: Pridelovani pameti pod WIN

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 06.3.2006 12:35:33

Ahoj delphini,
omlouvam se za OT, ale zatim jsem nikde nenasel uspokojujici odpoved...
pod linuxem lze jednotlivym procesum (spoustenym treba z scheduleru) pridelovat pamet pro beh. Lze tohle nejak udelat i pod Windows?

uvitam jakykoli koment, url, odkaz na knihu ... atp. :)

Milan

Komponenta pro zobrazeni/konverzi *.EPS souboru

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 06.3.2006 13:05:35

Ahoj,

nevite nekdo o komponente, ktera by dokazala zobrazit a hlavne zkonvertovat
*.eps na jpg?
Je to publikacni graficky format (Encapsulated PostScript), se kterym umi
pracovat napr. Photoshop nebo Corel.
Stacil by me i programek na hromadnou konverzi, jako treba IrfanView, ale
ten si s tim bohuzel neporadi.

David Klodner
WinXP, D5 Prof.

Pridelovani pameti pod WIN

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 06.3.2006 12:59:35

> [...]
> pod linuxem lze jednotlivym procesum (spoustenym treba z scheduleru)
> pridelovat pamet pro beh. Lze tohle nejak udelat i pod

Obecne Windows prideluje pamet dynamicky a to tak, aby celkovy vykon vsech
spustenych aplikaci byl co mozna nejvyssi. Toto chovani jde zmenit pomoci
SetProcessWorkingSetSize a SetProcessWorkingSetSizeEx, ale az na vyjimky to
nepovede ke zlepseni.

When you increase the working set size of an application, you are taking
away physical memory from the rest of the system. This can degrade the
performance of other applications and the system as a whole. It can also
lead to failures of operations that require physical memory to be present;
for example, creating processes, threads, and kernel pool. Thus, you must
use the SetProcessWorkingSetSize function carefully. You must always
consider the performance of the whole system when you are designing an
application.

Tisk pres terminal server

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 06.3.2006 12:35:33

Vypada to, ze to pomohlo, tisk pres TS funguje aspon na mistni LPT, jeste
musim vyzkouset nejakou USB tiskarnu, abych mel jistotu.
Dekuji - Dalibor.

> [...]
> aktualizaci seznamu pomoci Printer.Refresh

Komponenta pro zobrazeni/konverzi *.EPS souboru

[*] Obermaier Petr Ing. <obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 06.3.2006 13:23:37

David Klodner <> wrote on Monday, March 06, 2006 1:06 PM:
> nevite nekdo o komponente, ktera by dokazala zobrazit a hlavne
> zkonvertovat *.eps na jpg?
> Stacil by me i programek na hromadnou konverzi, jako treba IrfanView,
> ale ten si s tim bohuzel neporadi.

programek na hromadnou konverzi: www.xnview.com
volba Batch Convert

Komponenta pro zobrazeni/konverzi *.EPS souboru

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 06.3.2006 13:53:39

Mel by to umet GhostScript.

Pavel Poles

David Klodner napsal(a):
> [...]
> pracovat napr. Photoshop nebo Corel.
> Stacil by me i programek na hromadnou konverzi, jako treba IrfanView, ale

Zobrazit PDF

[*] Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 06.3.2006 14:03:40

Zdravim,
nemate nekdo tip, jak zobrazit pdf soubor bez pouziti ActiveX? Jedna se
o konkretni vyuziti, verze pdf bude vzdy stejna, jen nechci 1) aby musel
uzivatel instalovat Adobe Reader 2) aby se pri prvnim zobrazeni objevil
splash Readera.
Prohledaval jsem ruzne zdroje, ale primou komponentu jsem bohuzel nenasel

Diky za radu
Roman

Zobrazit PDF

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 06.3.2006 14:23:41

6.3.2006 Roman Borkovec:
> [...]
> splash Readera.
> Prohledaval jsem ruzne zdroje, ale primou komponentu jsem bohuzel nenasel

Podivej se na tohle:
http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_sdk_ax.php

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Zobrazit PDF

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 06.3.2006 14:25:42

6.3.2006 Roman Borkovec:
> [...]
> splash Readera.
> Prohledaval jsem ruzne zdroje, ale primou komponentu jsem bohuzel nenasel

Omlouvam se za predchozi odkaz, chtel jsem poslat tenhle:
http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_sdk.php

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

update sloupce ktery je unique

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 06.3.2006 16:27:50

> Kdyz se pouzijou ty dva updaty tak se to vyresi transakci, ne?
> Tomu druhemu uzivateli to neprojde tak dostane hlasku at si
> updatne databazi. Nebo to nepujde?

Jasne, bude to fungovat, ale poper se s tim na klientovi...

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

OpenDelphi

[*] Tomas Blazek <tomas.blazek(zv)pse.sk> - 06.3.2006 19:30:02

Je to celkom funny:

http://www.delphigl.com/rdf_view.php?nid=5286

alebo tu je oficialna strnka:
http://www.opendelphi.org/

Ovladani funkci pruzkumnika Windows

[*] JanKopac <kopacjan(zv)tiscali(tec)cz> - 06.3.2006 18:33:58

Dobry den,
Mam dotaz, jestli jde ovladat okno pruzkumnika Windows z Delphi. Ja znam
pouze spusteni pres funkci ShellExecute,
ale vubec me nenapada jak by se dalo napr. v pruzkumniku vypnout okno s
adresarovym stromem apod.
Poradte prosim, jsem vdecny za kazdou myslenku.

Diky Kopac Jan

OpenDelphi

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 06.3.2006 21:10:09

Ahoj,

Tomas Blazek napsal(a):
> http://www.opendelphi.org/

huh, dobre tema na vecerni "kuloar" :-)

Vsak to tu uz nekdo nadhazoval. Kazdopadne verim, ze alespon ty stare
zname chyby, nad kterymi cas od casu nekdo place, ze je borland nechce
opravit, by urcite nekdo zalatal.

Peca

OpenDelphi

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 06.3.2006 22:10:14

> co kdyby sis to po sobe precet nez to posles?
> ... na vecerni kuloarni debatu, pristi tyden v Laznich Belohrad.

Hu,
dneska jsem prave resil vecerni "kuloarni debatu".

Restaurace "U Kostela" je od minuleho tydne zavrena, takze kdo nam ted da dostatek mista v prostoru i v case. abychom si tuto debatu dokazali dostatecne uzit?

Dohodl jsem se primo v miste konani seminare, v "Lazenskem hotelu". Pro kuraky "Raisuv salonek", pro nekuraky primo na sale (spojovaci dvere budou otevrene). Bude to pohodlne, ale blby na tom je to, ze vlastne z prednaskoveho salu nevystrcime nos cele dva dny.

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

OpenDelphi

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 06.3.2006 21:36:11

Nazdar,

petr palicka napsal(a):
> [...]

co kdyby sis to po sobe precet nez to posles?

... na vecerni kuloarni debatu, pristi tyden v Laznich Belohrad.

Peca

OpenDelphi

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 07.3.2006 07:42:57

Tomas Blazek napsal(a):
> Je to celkom funny:
>
> http://www.delphigl.com/rdf_view.php?nid=5286
>
> alebo tu je oficialna strnka:
> http://www.opendelphi.org/

Hmm, nebyl by to prvni pripad, kdy by se lide slozi na nejaky produkt,
ja si pamatuji napr. Blender3D - neuveritelny modelovaci program -
(http://www.blender3d.com/cms/History.53.0.html)

Autori se rozhodli, ze se ukonci vyvoj a vznikla petice na uvolneni
zdrojovych kodu, takze autori rekli OK, dejte nam 100k EUR a my vam dame
zdrojaky. Behem 7 tydnu je meli.
A bylo to ku prospechu veci.

Bohuzel se obavam, ze Delphi maji vetsi cenu.
R.

OpenDelphi

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 07.3.2006 08:37:03

Ahoj,

Radek Cervinka napsal(a):

> Hmm, nebyl by to prvni pripad, kdy by se lide slozi na nejaky produkt,

na druhou stranu je fakt, ze zde je podobny produkt, kteremu by
financni injekce, srovnatelna s koupenim IDE od borlandu, mohla taky
vyrazne pomoci. Myslim Lazarus + FPC.
Nekdo to napsal ve foru opendelpi a ja se domnivam, ze je to dobra
poznamka. Akorat, ze zatimco open delphi muze vyvolat rychlou verejnou
sbirku, tak Lazarus + FPC tento "marketingovy" potencial asi nema.

Peca

TWordApplication se neukoncuje ... procpak? :(

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 07.3.2006 08:33:02

A co misto OLE automation vyuzit primo COM tj. misto volani
CreateOLEObject volat CoCreateInstance ??? Je to o dost rychlejsi a
hlavne mas dostupnou syntaktickou kontrolu jiz pri prekladu.

Skalsky Milan napsal(a):
> jj, Honzo, prepsal jsem to pres ciste OLE ... a je to podstatne lepsi. Popravde receno komponenty z palety servers mi prijdou nekdy zbytecne kostrbate ...
>
> Milan

zobrazeni Richtextu v komponente

[*] Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> - 07.3.2006 08:57:05

Nevite nekdo o komponente, ktera by jednoduse zobrazila text, ktery jde predem formatovat (neco bude tucne, neco barevne...)
RichEdit to sice umi, ale pouze pri zasahu ze zdrojoveho kodu. Chci aby to byla vlastnost primo komponenty...

Diky,
Lubos Novy

OT: Help and Manual a PDF export

[*] Fabik Milan <fabtech(zv)fabtech.sk> - 07.3.2006 10:21:11

Dobry den,

rad by som sa opytal, ci niekto riesil problem s exportom helpu do PDF s
ceskymi znakmi ako je (e s hackem) z programu "Help and Manual". Pri exporte
do PDF mi ho zmeni na normalne "e", to iste mi robi pri pismene "r". Pri
exporte ho HTML help alebo WinHelp je to v poriadku.

Dakujem za kazdu radu.
MF

Jak na ulozit property Left od nevizualni komponen

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 07.3.2006 10:47:13

Ahoj, potrebuji zapouzdrit rozmery formulare do nevizualni komponenty.
Ale narazil jsem na problem s property Left a Top: Odvodil jsem
TFormComponent = class(TComponent) a udelal ji property Left, Top,
Height a Width.

S property Left a Top je ovsem problem. Ackoliv TComponent tyto property
nema vubec definovane, Designer si je sam definuje pomoci
DefineProperties a uklada je do Dfm (zrejme si potrebuje ulozit pozici
nevizualni komponenty). Tudiz je Left v Dfm 2x a to dela bordel - do me
property se nacita ta z TComponent.

Samozrejme - docasne reseni je, si pojmenovat svoji property treba
FormLeft, ale ja jsem ponekud tvrdosijny a hledam, jak bych Delphi mohl
presvedcit, aby to fungovalo bez teto klicky. Nevite nekdo?
Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

zobrazeni Richtextu v komponente

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 07.3.2006 10:41:13

Novy Lubos napsal(a):
> [...]
> RichEdit to sice umi, ale pouze pri zasahu ze zdrojoveho kodu. Chci aby to byla vlastnost primo komponenty...

pouzivam THtmlLite

http://www.pbear.com/htmlviewers.html#thtmllite

R.

Cestina v Hlp

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 07.3.2006 11:13:15

Ahoj vsichni.

Potreboval bych nakopnout, asi to bude malickost, ale nemuzu to najit. Vytvarim v MS Help Workshopu soubor .hlp, klasicky ze souboru RTF. Kdyz provedu preklad je cestina v textu zmrsena. Zdrojovy .RTF je spravne cesky. Soubor RTF , vznikl ve Word 2000. Diky za kazdou radu
Jaromir Cermak

Help and Manual a PDF export

[*] Obermaier Petr Ing. <obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 07.3.2006 11:09:15

Mel jsem stejny problem, sice ne v "Help and Manual", ale v "Tomahawk PDF+". Jeste u diakritiky hlasek c, u, t, d, n a dalsich. Zde pomohlo pro veskery text zmenit charset ("script") fontu z Default na Stredoevropsky.

Fabik Milan <> wrote on Tuesday, March 07, 2006 10:21 AM:
> [...]
> Manual". Pri exporte do PDF mi ho zmeni na normalne "e", to iste mi
> robi pri pismene "r". Pri exporte ho HTML help alebo WinHelp je to v

Help and Manual a PDF export

[*] JaromA?r SolaL? <solar(zv)magion(tec)cz> - 07.3.2006 11:21:16

V Project/Project Options v sekci Adobe PDF Export je polozka Font
Embedding a ta musi byt nastavena na Embed TrueType fonts.

Jaromir Solar

> [...]
> do PDF mi ho zmeni na normalne "e", to iste mi robi pri pismene "r". Pri
> exporte ho HTML help alebo WinHelp je to v poriadku.

[*] Fabik Milan <fabtech(zv)fabtech.sk> - 07.3.2006 11:33:17

To som mal, problem to neriesilo, resp. riesilo iba z casti.. 100% vysledok
nastal az po zmene nastavenia formatu "Normal". Tam som zmenil font na Arial
CE a uz to je v poriadku.

Dik.
MF