Pruvodce pro vytvoreni ActiveX

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 07.3.2006 16:25:40

Ted uz si detailne nepamatuju jak jsem onoho "odstreleni" dosahl, ale
tusim, ze jsem odmazal nejaky link na resource nebo neco podobneho a
bylo to...
Mozna jsem zrusil z uses dpr. souboru unitu s implementaci a vytvoril
novou unitu s implementaci (s jinym nazvem) a bylo...

Pokud mas v projektu tlb knihovnu, tak Delphi samo vytvari unitu s
jejimi interfacy...

Karel Klimes napsal(a):

> Jak jako odstrelil?

> jako pres pruvodce ? muzes mi to bliz popsat ?
>
> IMHO asi bych to vic nerozpatlaval. Proste ten pruvodce je na "H" a
> tecka.

Tvorba napovedy a propojeni s Delphi

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 07.3.2006 16:05:38

Zdravim,
chtel bych se zeptat, jak jednoduse vytvorit napovedu a tu pak propojit s
delphi, tak aby se zobrazila stisknutim F1.
Dokazu vytvorit napovedu v souboru chm, ale nevim, jestli jde propojit s
delphi.

Dekuji za rady,
Petr

OpenDelphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 07.3.2006 16:09:39

> Hm. Dokud si hraju (a tim padem se ucim), pojedu predevsim na free open
> source. Jakmile se vyucim a zacnu se tim normalne zivit, koupim si co
> potrebuju a jedu na komercnich vecech.
>
> Nebo jinak. Pocitace se postupne stehuji ode me k detem. I deti potrebuji
> nejaky kancelarsky balik, ale ne tak nutne, abych kvuli tomu investoval do
> vice licenci MS Office. Dostanou tedy OpenOffice, a vsichni jsme spokojeni.
> Az budou potrebovat MS Office kvuli vydelku, budou ho mit. Kvuli
> kompatibilite maji Windows, jinak bych jim klidne mohl dat Linux.

ano, to je vyhoda free softwaru. Ale budu deti stahovat zdrojovy
kod a modifikovat ho, vyuziju vyhodu opensource a sposobia
"akceleraciu" jeho vyvoja?

Erik Salaj

OpenDelphi

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 07.3.2006 21:54:02

From: "Zbysek Hlinka" <konference(zv)hlinka(tec)cz>
> kvalifikovanym. Ale open source mohutne zvetsuje zakladnu, ze ktere pak
> vyrostou kvalifikovani odbornici. A ti posleze akceleruji vyvoj v komercni
> oblasti.

Jinak receno, kvalitni komplexni produkt muze vzniknout pouze na komercni
bazi. S tim souhlasim :-)

Petr Vones

OT Odhlasenie z konferencie

[*] Ivan <hraskoi(zv)stonline.sk> - 07.3.2006 22:00:03

Akym sposobom sa odhlasim z konferencie

Ivan

Cestina v Hlp

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 08.3.2006 07:36:45

7.3.2006 Jan Sebelik:

> Pokud jde o stisk F1 resp. help k formulari, pak zadny problem.
> viz "OnDraG" v paralelnim prispevku.
> Zavola se funkce HtmlHelp se jmenem chm souboru + stranka odpovidajici formulari a je to.

> Pokud jde o kontextovy help (F1 na komponente), je to, pokud vim, ponekud slozitejsi.

> Musime jet pres Application.OnHelp
> Application.HelpFile je jmeno prislusneho chm souboru.
> FHeklpConverter je tady StringList, ktery preklada HelpContext na jmeno stranky.

> (anebo se to da delat lepe a radostneji?)

Ano da, viz paralelni prispevek o DragDrop.
http://www.ec-software.com/comppage.htm
Zkus si na formular dat HelpRouter z baliku komponent EHS. Pak jen
v property nastavis HTML help a to je vse, co musis udelat

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Cestina v Hlp

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 08.3.2006 07:34:45

Jaromir Cermak napsal(a):
> Na HLP netrvam, ale mam takovy pocit, ze Delphi vc. verze 7 je
> udelane tak, ze se pomoci HLP snadno dela kontextova napoveda. Pokud
> to jde i s HTML helpem udelat tak ze bych k aktualni obrazovce mohl
> otevrit vybranou stranku, rad se dam poucit.

Nebo pokud chces sofistikovanejsi praci bez zasahu do kodu, muzes
pousit free EHS komponenty od EC software
http://www.ec-software.com/comppage.htm

Staci na hlavni form polozit HelpRouter, nastavit soubor s napovedou a
muzes vesele pracovat.

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

OpenDelphi

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 08.3.2006 07:12:43

Petr Vones napsal(a):
> From: "Zbysek Hlinka" <konference(zv)hlinka(tec)cz>
>
> Jinak receno, kvalitni komplexni produkt muze vzniknout pouze na komercni
> bazi. S tim souhlasim :-)

Ja si myslim ze je to nesmysl (a nejen v oblasti programovani, chudaci
lide co delaji neco dobrovolne - podle tebe by to bylo automaticky
nekvalitne).

Proc komplexni? Ja treba JCL povazuji za kvalitni OS SW a vubec mi
navadi ze ho nekdo nechape jako komplexni.

Mas ale pravdu v tom, ze nekdy pomaha kdyz za nekterych produktem stoji
velka firma (priklad MySQL, IB Phoenix, Mozilla, OSF, Apache Foundation,
Blender Foundation, a dalsi ) jen pro to aby bylo nekterym lidem jasne,
ze za tim nekdo stoji.

Erik Salaj napsal(a):
> ano, to je vyhoda free softwaru. Ale budu deti stahovat zdrojovy
> kod a modifikovat ho, vyuziju vyhodu opensource a sposobia
> "akceleraciu" jeho vyvoja?

Proc deti, ja se taky treba ucim z cizich kodu (<>vykradat), popr. kdyz
to licence dovoli tak ho pokud se mi hodi, tak pouziji.

To zpusobuje hlavne moji akceleraci :-) a z toho plyne zbytek.

Radek

Cestina v Hlp

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 08.3.2006 06:58:42

To rozhodne neni pravda. Staci jen drobna upravicka a nikoliv primo v
registrech, ale klidne pres ovladaci panel Moznosti internetu -
zabezpeceni a dany server pridat do zony Duveryhodne servery. A vsechno
chodi jak ma... :)

Fabik Milan napsal(a):
> HTML je dobry format, iba ma jednu chybicku. Neda sa spustat zo sietoveho
> disku, ak pouzivas zaplaty a nechces upravovat registre, co ti zakaznik asi

Cestina v Hlp

[*] OnDraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 08.3.2006 08:28:49

Mozna by to slo pres odchyt WM_HELP, tam zjistovat vice, ale mozna taky ne....
procedure WMHelp(var Msg: TWMHelp); message WM_HELP;
OndraG

Jan Sebelik napsal(a):

> Pokud jde o kontextovy help (F1 na komponente), je to, pokud vim, ponekud slozitejsi.
>
> Musime jet pres Application.OnHelp
> Tam je parametr Data: Integer;
>
> V tomto Data je predana hodnota property HelpContext komponenty, na ktere doslo ke stisku F1.
> No a pokud si tento helpkontext dokazu prevest na jmeno stranky v html helpu, jsem za vodou.

pouzivani vice desktops

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 08.3.2006 08:44:51

Zdravim

no tak sem vyskousel screen.monitors ale kdyz to udelam takto tak mi
to nejede. pri pokusu aby jeden form byl na druhem screenu se mi
stejnak zobrazi na tom prvnim.

var
r:TRect;
id:integer;
begin
id:=ComboBox1.ItemIndex; playFOrm.Left:=Screen.Monitors[id].Left;
playFOrm.top:=Screen.Monitors[id].top;

playFOrm.Width:=Screen.Monitors[id].Width;
playFOrm.Height:=Screen.Monitors[id].Height;

playFOrm.Repaint;
playFOrm.Refresh;

playFOrm.Panel1.Repaint;
playFOrm.Panel1.Refresh;

playFOrm.Show;
playform.MediaPlayer1.Close;
playform.MediaPlayer1.FileName :=extractfilepath(paramstr(0))+'1.avi';
playform.MediaPlayer1.Open;
playform.MediaPlayer1.Play;

r.Left:=0;
r.Top:=0;
r.Right:= playform.Panel1.Width;
r.Bottom:= playform.Panel1.Height;

playform.MediaPlayer1.DisplayRect:=r;

VK> From: "David Kopecek"

VK> Opravdu potrebujes seznam vsech display devices? Nestaci ti seznam monitoru?

VK> Na urcity desktop nebo monitor?

VK> Seznam monitoru najdes v Screen.MonitorCount, Screen.Monitors[], tam take
VK> najdes jejich polohy a velikosti. Umistit Form na jiny monitor je totez,
VK> jako nastavit souradnice Formu podle souradnic monitoru.

VK> Vaclav Krmela

david.kopecek(zv)hacktrack.com

pouzivani vice desktops

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 08.3.2006 08:58:53

> no tak sem vyskousel screen.monitors ale kdyz to udelam takto tak mi
> to nejede. pri pokusu aby jeden form byl na druhem screenu se mi
> [...]

Tohle pouzivam v prum. aplikaci a bezi to bez problemu. Jeden ovladaci form
na Scr0 a druhy zobrazovaci na dalsim Scr (podle nastaveni v reg.).

{..............................................................................}

procedure TMonitorSystemForm.FormCreate(Sender: TObject);
var
Reg: TRegistry;
begin

Reg := TRegistry.Create;
try
Reg.RootKey := HKEY_CURRENT_USER;

//... Monitor System
if Reg.OpenKey(APP_REG_KEY_ + '\MonitorSystem', FALSE) then begin
if Reg.ValueExists('Monitor') then
SetMonitor(Reg.ReadInteger('Monitor') - 1);

Reg.CloseKey;
Reg.Free;

{..............................................................................}

procedure TMonitorSystemForm.SetMonitor(Index: Integer);
begin
if Index < Screen.MonitorCount then begin
Left := Screen.Monitors[Index].Left;
Top := Screen.Monitors[Index].Top;
Width := Screen.Monitors[Index].Width;
Height := Screen.Monitors[Index].Height;

Petr Fiser

pouzivani vice desktops

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 08.3.2006 09:40:56

Jeste to muze delat vlastnost Display u MediaPlayeru. Pokud je prazdna tak
si MediaPlayer vytvori vlastni okno. Mas tam nastaven nejaky form, nebo
panel na ktery se to bude vykreslovat?

Petr Fiser

pouzivani vice desktops

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 08.3.2006 09:48:57

Ahoj,

je si hazim splash form na 2. monitor takto:

procedure TfLogo.FormCreate(Sender: TObject);
begin
if Screen.MonitorCount>1 then
begin
Position:=poDesigned;
DefaultMonitor:=dmDesktop;
Left:=Screen.Monitors[1].Left+
Round((Screen.Monitors[1].Width-Width)/2);
Top:=Screen.Monitors[1].Top+
Round((Screen.Monitors[1].Height-Height)/2);

Peca

OpenDelphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 08.3.2006 11:37:04

> Ja si myslim ze je to nesmysl (a nejen v oblasti programovani, chudaci
> lide co delaji neco dobrovolne - podle tebe by to bylo automaticky
> nekvalitne).

projekty ktore nie su financovane, zvyknu byt nedokoncene a teda aj nekvalitne

> Proc komplexni? Ja treba JCL povazuji za kvalitni OS SW a vubec mi
> navadi ze ho nekdo nechape jako komplexni.

ano, JCL je kvalitne. Treba si ale uvedomit jednu vec, ze Delphi komponenty
su vlastne kniznice pre programatorov a tam ten zdrojovy kod byva uzitocny
(pre tych programatorov samozrejme). Nehovoriac o problemoch s pouzitim
komponentov v roznych verziach Delphi. Ale open source to nie su iba Delphi
kniznice pre programatorov. A uzivatelia (open source) softwaru to nie su iba
programatori.

> [...]
> velka firma (priklad MySQL, IB Phoenix, Mozilla, OSF, Apache Foundation,
> Blender Foundation, a dalsi ) jen pro to aby bylo nekterym lidem jasne,

to vzdy pomaha a spravidla za uspesnymi projektami stoja velke firmy
a ten zvysok financuju univerzity a rozne granty. A napokon ten maly
zvysok zvysku, to su dobrovolnici. A aj u tych dobrovolnikov by
sa niekedy dala este najst financna motivacia (napr. pouzije ten software
v praci, alebo rusky tim programatorov urobi free komponenty aby
si nasiel pracu u komercnej firmy v USA).

> Proc deti, ja se taky treba ucim z cizich kodu (<>vykradat), popr. kdyz
> to licence dovoli tak ho pokud se mi hodi, tak pouziji.
> To zpusobuje hlavne moji akceleraci :-) a z toho plyne zbytek.

Ze Ty (a aj ja a dalsi uzivatelia) vyuzivame vyhody softwaru,
ktory mozeme pouzivat zdarma a je to pre nas prospesne je jedna vec.
Druha vec je, ze rovnako tak, tento software prinasa aj nevyhody
o ktorych uz niektori stupenci open source nechcu pocut a zial
nechcu vidiet ani mechanizmy, na ktorych tento software sa vytvara
a funguje a vykresluju tu idealny system, ktoremu snad ani sami
neveria. Ja to chcem vidiet komplexne nielen s vyhodami ale
aj s nevyhodami, tak ako to je a ako to naozaj v praxi funguje.
Lenze kriticky sa vyjadrit na tuto temu, to pre niektorych
ucastnikov tejto konferencie znamena zrejme osobny utok
alebo snad provokacia ci kacirstvo. A to je len na skodu
veci.

Erik

Cestina v Hlp

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 08.3.2006 13:53:13

> [...]
> registrech, ale klidne pres ovladaci panel Moznosti internetu -
> zabezpeceni a dany server pridat do zony Duveryhodne servery.

Webove servery snad ano, ale jak tam zadat server domaci site ?
Ted jsem ho zkousel zapsat do seznamu Duveryhodnych serveru nebo mezi servery Mistniho intranetu, ale stale nechodi, tj. htmlhelp neustale tvrdi, ze akce byla zrusena a stranku nezobrazi.

--
S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.5.2, IBX 7.08, WXP SP2
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

OpenDelphi

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 08.3.2006 14:25:16

> projekty ktore nie su financovane, zvyknu byt nedokoncene a teda aj nekvalitne

Ahoj,
Kvalita projektu se nerovna zpusobu financovani.
Co treba stare neustale neopravovane chyby ve VCL ?
Rekni mi, ktery Sw produkt je podle tebe KVALITNI a DOKONCENY.
Spis je to IMHO tak ze na Erika Salaje pusobi OpenSource jako cerveny hadr na byka :)
Ja osobne si myslim, ze OpenSource je spise jen jiny zpusob financovani vyvoje SW nez tzv. komercni SW.
OpenSource totiz vubec nemusi znamenat FreeWare neboli program zadarmo. OpenSource muze byt a je treba JCL ktera je pouzita v komercnim SW. Prispiva-li nekdo (ja tedy ne protoze na to nemam dost znalosti) do kodu JCL v nektere oblasti kterou dobre zna dostava za to zase od jineho vyvojare k pouziti kod v oblasti kterou treba nezna a musel by se skrz ni slozite prokousavat. Ten co kod "jenom" pouziva prispiva zase jako tester tim ze produkt pouziva na ruznych konfiguracich OS a HW a v ruznem kontextu vlastniho SW. Takze svym zpusobem vscichni produkt financuji a vsichni z nej tezi nebot JCL pouzivaji v komercnim SW.

Ludek ZITA

OpenDelphi

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 08.3.2006 14:17:15

Haj hou!

Erik Salaj wrote:
> [...]
> tuto temu, to pre niektorych ucastnikov tejto konferencie znamena
> zrejme osobny utok alebo snad provokacia ci kacirstvo. A to je len na

Zasadnim nedostatkem tvych uvah je tristni ztotoznovani open source
*stylu vyvoje* s open source *produkty*. Open source jako zpusob tvorby
SW nema pro koncove uzivatele absolutne zadne nevyhody (naopak oproti
ne-open source ma mnoho vyhod). Nevyhody maji pouze konkretni OS
produkty (chyby, nedostatecne vlastnosti, nevyhovujici smer vyvoje,
nedostatecna podpora atd.).

Samozrejme ze open source *styl vyvoje* ma i sva uskali a "nevyhody",
ovsem nikoliv pro koncove uzivatele, ale pro vyvojare kteri ho pouzivaji
(nutno ovsem podotknout, ze tyto nevyhody jsou vyvazeny adekvatnimi
vyhodami).

Nicmene se mile rad necham poucit o udajnych nevyhodach a mechanizmech,
o kterych "nechcem pocut a ktorych zial bohu nechcem vidiet", a to i
navzdory tomu, ze je prace s a na open source mym jedinym zdrojem
(uspokojujicich) prijmu v prubehu poslednich 5 let, a dovoluji si tudiz
podlehnout sebeklamu ze mam velmi dobrou predstavu o principech a
metodach jak se tento SW vytvari a jak to vse funguje.

s pozdravem
Pavel Cisar
IBPhoenix

Konverze pts souboru

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)musumperk(tec)cz> - 08.3.2006 14:33:17

Zdravim,
je mozne nejak konvertovat pts soubor ( SINEA - generator sestav ) do
rtf nebo doc ? Jak jsem se koukal do struktury souboru, tak by to mozna
slo ( az na par drobnosti jako je kam presne umistit text/objekt ze
zadanych souradnic - jedine pouzit textove ramy, nebo to nejak
inteligentne radkovat, napr. kazdych 80 bodu jeden radek. ) , ale zadny
nastroj jsem na to nenasel.

Milos

Konverze pts souboru

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 08.3.2006 14:45:18

Ahoj,

Sula Milos napsal(a):
> Zdravim,
> je mozne nejak konvertovat pts soubor ( SINEA - generator sestav ) do
> rtf nebo doc ?

proboha proc? PTS je predloha tiskove sestavy (hele, asi jsem trefil
tu priponu :-). Pokud potrebujes exportovat hotovou sestavu, tak na ni
klepni pravym mysitkem a najdi si funkci v menu.
Samotna predloha je klasicky textovy soubor a do RTF ji muzes hodit
jako jakykoliv jiny txt soubor.

Peca

OpenDelphi

[*] Martin Lebeda <mlebeda(zv)centrum(tec)cz> - 08.3.2006 14:53:18

Dne st 8. brezna 2006 11:37 Erik Salaj napsal(a):
> [...]
> ucastnikov tejto konferencie znamena zrejme osobny utok
> alebo snad provokacia ci kacirstvo. A to je len na skodu

Samozrejme, ze ne na vsechny projekty je pristup OS vhodny a ma samozrejme i
sve nevyhody.

Bavime se o pripadu kdy uzavreny pristup jiz selhal nebo s vysokou
pravdepodobnosti selze (IMHO). Nezli ukoncit vyvoj Delphi muze byt vyhodnejsi
pro vsechny zucastnene vyvoj otevrit. Kdyby nic jineho tak to muze byt
posledni pokus a Borland si tak urcite ziska dobre jmeno jako pratelska
spolecnost, pokud Delphi zkonci, neziska nic. Ziskat v komunite dobre jmeno
je urcite lepsi nez nic.

Martin

OpenDelphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 08.3.2006 15:23:21

> [...]
> ne-open source ma mnoho vyhod). Nevyhody maji pouze konkretni OS
> produkty (chyby, nedostatecne vlastnosti, nevyhovujici smer vyvoje,

ziadne nevyhody? Open source nie je "zdrava" ekonomika a to je
problem aj pre koncovych uzivatelov. Ano, je vyhodne, ked je
nieco "zadarmo". Druha vec je, ze niekto to musi zaplatit a nejako
financovat. A obavam sa, ze tych dobrovolnikov tam bude malo
a asi to potom bude mat ine zdroje a nasledne aj ine zaujmy
a dosledky. A ze to bude len vyhodne pre toho zakaznika,
tak o tom ja teda silne pochybujem.

> [...]
> ovsem nikoliv pro koncove uzivatele, ale pro vyvojare kteri ho pouzivaji
> (nutno ovsem podotknout, ze tyto nevyhody jsou vyvazeny adekvatnimi

tie celkove dosledky pre koncovych uzivatelov este IMHO tazko
komplexne zhodnotit. Treba vidiet aj ten software, ktory pouzivame
(a budeme a musime pozivat) a ktory zadarmo nie je. Povedzme
doma mam zadarmo Open Office, ale na bankovych poplatkoch
zaplatim za Open Office a povedzme aj iny software, ktory pouziva
banka (a ten vyvoj Open Office prave moze byt zalozeny na takomto
nepriamom financovani). Alebo si kupis rohlik a zaplatis v tom
ten Open Office, ktory pouziva vyrobca. Alebo si kupis auto
alebo mobil a zase len zaplatis ...

> [...]
> podlehnout sebeklamu ze mam velmi dobrou predstavu o principech a
> metodach jak se tento SW vytvari a jak to vse funguje.

ked uz citujes, tak prosim, rob to poriadne, najlepsie skopirovanim textu.
A je to zvlastna debata, ked v jednom odstavci napises:

"Samozrejme ze open source *styl vyvoje* ma i sva uskali a "nevyhody""

v nasledujucom to sam spochybnujes (a pises tam vyvoji, nie o end-useroch
aby bolo jasne):

"Nicmene se mile rad necham poucit o udajnych nevyhodach a mechanizmech, "

Erik Salaj

Vyuziti ExRTF a Blobu

[*] Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> - 08.3.2006 15:27:21

Zdravim,
Pouzivam EkRTF pro tvorbu smluv a sestav, vse funguje souborove v RTF a funguje vyborne.

Nicmene ted potrebuji mit vsechny sestavy v databazi, tzn. v blobu.
Jenze jak udelat ukladani sestav zpet do databaze?

Musim kazdou sestavu pred zobrazenim, nacist do blobu a ulozit do TEMP souboru na disk, pak ji snadno zobrazim ve wordu.
Ale pokud chci "editovat" sestavu, udelat v ni zmenu a ulozit zpet tak jak ? Z Wordu tezko...

Nenapada vas neco ? Mam spustit word a cekat az probehne ulozeni a pak to ukladat zpet do databaze? To se mi moc nezda...

Diky, Lubos Novy

Konverze pts souboru

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 08.3.2006 15:35:22

From: "Sula Milos" <milos.sula(zv)musumperk(tec)cz>

> je mozne nejak konvertovat pts soubor ( SINEA - generator sestav )
> do rtf nebo doc ?

PTS (predloha tiskove sestavy) je jednoduchy textovy soubor, zadna konverze
neni potreba.

Pokud jse o export hotove tiskove sestavy pak to lze rucne z nahledu pres
lokalni nabidku, nebo programove pouzitim funkci PrintToFile, WriteToFile,
WritePagesToRtf a dalsich.
Pro export do prosteho textu je potreba prizpusobit predlohu znakovemu
rastru, aby nedochazelo k prekryvani polozek...

Vaclav Krmela

OpenDelphi

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 08.3.2006 15:45:23

To je dobra demagogie. Jestlize banka nebo pekar pouzivaji komercni soft,
pak to snad neplatim v jejich produktech? V konecnem dusledku je to totiz
uplne jedno...

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Problem s tiskem na Epson 890

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 08.3.2006 20:29:44

From: <delphi(zv)mjsoft(tec)cz>

> tisknu sestavu pomoci Sinea na jehlickove tiskarne Epson 890. Jsou v ni
> texty cerne a tmave modre (ultramarin). Ty tmave modre se ale vubec
> nevytisknou.

Sinea neprovadi zadnou barevnou korekci, pouziva v zasade tuto konstrukci:

Printer.BeginDoc
Printer.Canvas.Font.Color := ...
Printer.Canvas.TextOut...
Printer.EndDoc

Vse ostatni je zalezitosti ovladace tiskarny.

Pokud to dela problemy, je nejjednodussim resenim udelat pro cernobily tisk
cernobilou predlohu.

Vaclav Krmela

______________________ Upozorneni od NOD32 ______________________
Pozor, tuto zpravu nebylo mozne proverit antivirovym systemem NOD32
part000.txt - file is not an archive
http://www.nod32(tec)cz

Konverze pts souboru

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 08.3.2006 20:25:44

> To ano, ale nejde mi o to videt strukturu...
> ale obsah - tj. samotnou sablonu.

Popis struktury PTS souboru neni tajny, da se volne stahnout ze stranky
http://www.sinea(tec)cz/default.asp?page=50 soubor PopisPTS.zip.

> protoze zkratka nemuzeme pouzivat sineu, jelikoz
> je jen pro delphi a my pouzivame jiny vyvojovy nastroj.

Nevim co je to za nastroj, ale take je mozne ze Siney udelat COM objekt a
ten pouzit....

Vaclav Krmela

Tisk tabulky bez pouziti reportu

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 08.3.2006 20:11:43

8.3.2006 Petr Berek:

> Tak to se mi povedlo, nedal jsem tomu Title, tak se to netisklo. Chci se
> zeptat, kdyz mam treba v tabulce 100 radku, jak tomu rict, ze to chci i na
> dalsi strany? Popripade jak zjistit, jestli se mi tam vlezou vsechny sloupce
> na stranku?

Printer.NewPage odstrankuje
Printer.Canvas.TextWidth() vraci sirku textu

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Tisk tabulky bez pouziti reportu

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 08.3.2006 19:57:42

> [...]
dalsi strany? Popripade jak zjistit, jestli se mi tam vlezou vsechny sloupce

Razeni v TkbmMemTable

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 08.3.2006 19:53:41

Ahoj,

potrebuju v kbmMemTable radit podle 3 poli - prvni vzestupne, druhe sestupne
a treti zase vzestupne.
Kdyz pouziju kbmT.SortOn('Nadskupina;Poradi;id_skupiny', [mtcoDescending]);
tak me to seradi sestupne vsechny tri.

Nevi nekdo, jak to udelat?

David

OpenDelphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 08.3.2006 18:19:35

> Podivej se kolem sebe a zjistis, ze ne vzdy musi byt vse financovane naprosto pruhedne a jednoduse.
> Kdyz si kupujes rohlik, tak platis nejenom rohlik ale take neprimo dalsi naklady a mozna, ze Tvuj pekar (a asi to pro Tebe znamena
silene nebezpeci) nepruhledne dotuje cenu rohliku cenou vanocky.
> Pokud se octnes v nejake vetsi firme, tak zjistis, ze at je to jak je to vzdycky 80% zisku generuje pouze 20% produktu. A muzes
delat co chces a jak chces. Jakmile vyradis nejslabsi produkty vygenerujes zase mene zisku a zase zjistis stejnou zavislost. Takze
se da neprimo rici, ze 80% produktu je nejakym zpusobem dotovano jinymi produkty. Presto je to normalni zdrava ekonomika.

to je realna ekonomika. Zjednodusene povedane funguje tak,
ze bohati bohatnu a chudobni chudobneju. Vselijako sa spekuluje,
vzajomne sa ludia obabravaju a vysledkom je zvycajne narast
vselijakych problemov, kriminality a pod. Vsak vieme ako funguje
tato "normalni zdrava ekonomika". Uz si len zabudol dodat
aka je vzdy vyhodna pre kazdeho "koncoveho uzivatela".

Ja by som u "zdravej" ekonomiky predsa len radsej videl
prehladne a jednoduche financovanie. Radsej ako
spekulovanie kde jeden ziskava na ukor ineho, by som
videl system win-win, kde vyhravaju obidve strany.

Erik Salaj

Tisk tabulky bez pouziti reportu

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 08.3.2006 17:45:32

8.3.2006 Petr Berek:
> Zdravim,
> je nejaky jednoduchy zpusob, jak vytisknout tabulku bez pouziti reportu,
> tzn. pomoci tridy TPrinter?

V cyklu vykreslenim
Printer.Canvas.TextOut()

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Tisk tabulky bez pouziti reportu

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 08.3.2006 17:27:31

Zdravim,
je nejaky jednoduchy zpusob, jak vytisknout tabulku bez pouziti reportu,
tzn. pomoci tridy TPrinter?

Vyuziti ExRTF a Blobu

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 08.3.2006 17:05:29

Asi si budes muset udelat programek jen na nacteni z blobu a ulozeni do rtf (nebo i pomoci WordDocument hned ve Wordu otevrit) a pak zase stejnym programkem ulozit do toho blobu?

Milan Dvorak

OpenDelphi

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 08.3.2006 15:49:23

> [...]

Pokud se octnes v nejake vetsi firme, tak zjistis, ze at je to jak je to vzdycky 80% zisku generuje pouze 20% produktu. A muzes delat co chces a jak chces. Jakmile vyradis nejslabsi produkty vygenerujes zase mene zisku a zase zjistis stejnou zavislost. Takze se da neprimo rici, ze 80% produktu je nejakym zpusobem dotovano jinymi produkty. Presto je to normalni zdrava ekonomika.

Navic OpenSource neni zadarmo takze pokud dochazi k nejakemu prerozdelovani, tak ne k absolutnimu..

Ludek

Cestina v Hlp

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 08.3.2006 15:49:23

No kuprikladu ja mam v duveryhodnych serverech pro server s DNS jmenem
jupiter.haidant "*.jupiter.haidant" a svete div se - chodi to :)

horky(zv)cominn(tec)cz napsal(a):

> [...]
> Ted jsem ho zkousel zapsat do seznamu Duveryhodnych serveru nebo mezi servery Mistniho intranetu, ale stale nechodi, tj. htmlhelp neustale tvrdi, ze akce byla zrusena a stranku nezobrazi.

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 08.3.2006 16:51:28

Zdravim,

tisknu sestavu pomoci Sinea na jehlickove tiskarne Epson 890. Jsou v ni
texty cerne a tmave modre (ultramarin). Ty tmave modre se ale vubec
nevytisknou. Kdyz dam sestavu exportovat do rtf a otevru ji ve Wordu, tak se
to vytiskne spravne (vse cerne). Kdyz si dam zkusebni tisk z wordpadu, kde
nektere radky jsou cerne a jine tmave modre, tak tam to vytiskne taky
spravne. Jen v te Sinee se nevytisknou vubec. Nevite kde je problem?

Dik predem

Karel V.

Konverze pts souboru

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)musumperk(tec)cz> - 08.3.2006 16:43:28

To ano, ale nejde mi o to videt strukturu:

T,2,1,8,8,227,20,Arial,11,0,0,0,0,1,"",0
T,2,10,8,32,226,20,Arial,11,0,0,0,0,1,"",0
T,2,11,8,56,230,20,Arial,11,0,0,0,0,1,"",0
T,2,13,8,80,82,20,Arial,11,0,0,0,0,1,"Polozka PSC",0
T,2,12,96,80,142,20,Arial,11,0,0,0,0,1,"",0

ale obsah - tj. samotnou sablonu. A proc konvertovat ? Protoze prevadime
sablony z pts do wordu, protoze zkratka nemuzeme pouzivat sineu, jelikoz
je jen pro delphi a my pouzivame jiny vyvojovy nastroj.Ale asi to pujde
jen tak ze se hotova sestava ulozi jako rtf a pak se doupravi.Ja myslel
ze to pujde primo z pts ( DB pole by byli sice prazdny ale to nevadi ).

Milos

> je mozne nejak konvertovat pts soubor ( SINEA - generator sestav ) do
> rtf nebo doc ?

PTS soubor je obycejny textovy soubor, lze ho otevrit v libovolnem
textovem
prohlizeci/editoru pocinaje notepadem....

Vaclav Krmela

Konverze pts souboru

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 08.3.2006 15:27:21

From: "Sula Milos" <milos.sula(zv)musumperk(tec)cz>

> [...]

PTS soubor je obycejny textovy soubor, lze ho otevrit v libovolnem textovem
prohlizeci/editoru pocinaje notepadem....

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 08.3.2006 16:09:25

> To je dobra demagogie. Jestlize banka nebo pekar pouzivaji komercni soft,
> pak to snad neplatim v jejich produktech? V konecnem dusledku je to totiz
> uplne jedno...

lenze ked ta firma, ktora predava komercny software do ceny zahrnie
aj naklady na vyvoj open source produktov (lebo tak ich financuje),
tak bude ten komercny program drahsi o tuto polozku. Alebo doda
hardware a v tom hardwari bude ta cena vyvoja open source
zapocitana (a preto bude drahsi). Samozrejme, to nie je take
priamociare, lebo hw aj sw moze byt neskutocne drahy aj bez
financovania open source. Riesenim by mala byt konkurencia,
u softwaru je s tym velky problem. Ako priklad: tie miliardy dolarov,
co IBM investuje do Linuxu, myslis, ze to robia nezistne v prospech
open source komunity ci za zachovanie svetoveho mieru? To su
ich naklady, ktore sa im vyhodne vratia z inych aktivit a produktov
spojenych s vyuzivanim open source, konkurencneho boja a pod.

Erik Salaj

Vyuziti ExRTF a Blobu

[*] Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> - 08.3.2006 21:01:47

V tomhle problem nevidim. Ale jak odchytit udalost, ze nekdo mi ve wordu ulozit muj temp000.rtf soubor... abych ho mohl do blobu zpet ulozit....
Lubos Novy

>Asi si budes muset udelat programek jen na nacteni z blobu a ulozeni do rtf (nebo i pomoci WordDocument hned ve >Wordu otevrit) a pak zase stejnym programkem ulozit do toho blobu?

>Milan Dvorak

Vyuziti ExRTF a Blobu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 08.3.2006 21:11:47

ahoj,

Novy Lubos napsal(a):
> V tomhle problem nevidim. Ale jak odchytit udalost, ze nekdo mi ve wordu ulozit muj temp000.rtf soubor... uloz file, pust word a cekej az skonci. potom omrkni datum a cas toho
fajlu, pripadne velikost, a pokud se zmenil, tak sup s nim do databaze.

Peca

Razeni v TkbmMemTable

[*] JaromA?r SolaL? <solar(zv)magion(tec)cz> - 09.3.2006 08:02:32

kbmT.SortOn('Nadskupina;Poradi:D;id_skupiny', []);

Jaromir Solar

> [...]
> a treti zase vzestupne.
> Kdyz pouziju kbmT.SortOn('Nadskupina;Poradi;id_skupiny', [mtcoDescending]);

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 09.3.2006 07:16:29

Erik Salaj wrote:

> [...]
>co IBM investuje do Linuxu, myslis, ze to robia nezistne v prospech
>open source komunity ci za zachovanie svetoveho mieru?

Padnym duvodem proc to delat je take vyskoleni odborniku na dany produkt.
Kdyz uz maji vyvojare, kteri delaji na Eclipsu, budou Ti sami vyvojari
delat aplikace nad touto platformou rychleji a kvalitneji.
Zaroven bude Eclipse presne na miru jejich produktum.

Tim ze ho daji zadarmo pak usnadnuji vyvojarum prechod na jejich
vyvojove nastroje nad Eclipse postavene, takze je to reklama!

Podobny zajimavy priklad reklamy jsou autobusy Student Agency, ktere
jezdi levne, dalo by se rici za naklady nebo dokonce dotavnou cenu.
Ale autobusy jsou videt a slouzi jako skvela reklama firme, ktera
prodava letenky a to ji prinasi vetsinu zisku.

Vytvorenie Indexov v databaze Firebird

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 09.3.2006 08:56:37

Zdravim

Pokusam sa vytvorit nove indexy vo Firebirde.
Ked zadam v Delphi :
IBSQL1.SQL.Text:='Create Index "MENO" ON "TABLE_DIAR" ("MENO")';

Prikaz sa korektne vykona.
Chcel by som vsak urobit viacriadkovy SQL prikaz.
Pokusam sa o nieco taketo :
QueryList.Add('Create Index "FIRMA" ON "TABLE_1" ("FIRMA");');
QueryList.Add('Create Index "MENO" ON "TABLE_1" ("MENO");');
IBSQL1.SQL:=QueryList;
IBSQL1.ExecQuery;
IBTransaction1.Commit;
....... atd

Toto mi vzdy zlyha (samozrejme na druhom riadku ;-)))
Otazka:
Je mozne vytvarat viac indexov naraz (formou viacriadkoveho SQL),
alebo ich musim generovat postupne, a po kazdom riadku volat ExecQuery?

S pozdravom
Ivan Dulgerov
Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

OpenDelphi

[*] Ing. Dubsky Jan <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 09.3.2006 08:56:37

> [...]
> hardwari bude ta cena vyvoja open source zapocitana (a preto bude drahsi).

Kazda firma muze dobrocinne projekty financovat pouze ze zisku (a je jedno,
jestli se jedna o open source nebo humanitarni pomoc Africe). Je pouze na
ni, jestli ten vysledny zisk (mysleno penize, ktere ji nakonec zbudou v
kasicce) bude o tuto polozku mensi, nebo bude chtit vice a tuto
"dobrocinnost" zahrne do ceny komercnich produktu.
V obou pripadech ale open source produkty umoznuji vstup zacatecniku do dane
problematiky (v pripade delphi je to problematika programovani) a z nich se
pak logicky vyklube urcite procento lidi, kteri vyrostou natolik, ze uz jim
chyby a nedostatky open source budou vadit a zakoupi komercni produkt - a
zdanlive vyhozene penize se vraci zpet (otazka je, jestli naklady nejsou
vyssi nez takto navracene penize, ale jedna se take o image firmy - jakousi
reklamu a ta take neco stoji)

Honza

Vytvorenie Indexov v databaze Firebird

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 09.3.2006 09:20:40

> [...]
> Je mozne vytvarat viac indexov naraz (formou viacriadkoveho SQL),
> alebo ich musim generovat postupne, a po kazdom riadku

IBX nepouzivam, ale predpokladam, ze je to podobne ako v IBObjects:
Komponent TIBQuery je navrhnuty na vykonanie jedneho SQL prikazu. Na
vykonanie viacerych by mal sluzit TIBScript.

Invalid floating point operation

[*] Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 09.3.2006 10:08:43

Zdravim,
pri buildu vetsich projektu (>250000 radku) se zacala objevovat tato
hlaska... bohuzel se o pri opakovanem buildu opakuje na zcela nahodnych
mistech, takze se patrne nejedna o klasickou chybu. Aplikace jde prelozit
bez problemu, chova se bezchybne, proste jen pri buildu dojde temer vzdy k
teto hlasce - build je mozno radne dokoncit. Kdyz jsem zkusil rebuild
starsich projektiku, zacala se tato hlaska objevovat i u nich. Prenesl jsem
projekt na jiny pocitac (abych mel jistotu, ze to nevzniklo po nejake nove
komponente) a od te doby se to objevuje i v buildech na tomto pc.
Nemate nekdo nejakou zkusenost, pripadne napad jak se toho zbavit?

D5SP1, WXPSP2, W2KSP4

Diky, Roman

Vytvorenie Indexov v databaze Firebird

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 09.3.2006 10:36:45

> IBX nepouzivam, ale predpokladam, ze je to podobne ako v IBObjects:
> Komponent TIBQuery je navrhnuty na vykonanie jedneho SQL prikazu. Na
> vykonanie viacerych by mal sluzit TIBScript.
A mozna by bylo dobre se zamyslet take nad tim, jestli je rozumne podle
libosti si vytvaret a rusit indexy SQL databaze z klienta. Nejedna-li se o
zcela zvlastni pripad (a to tak nevypada), domnivam se ze indexy maji byt
soucasti "definice" databaze a klient by se v nich moc vrtat nemel.
Z.Kalhous

Delphi vs. mySQL

[*] mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz - 09.3.2006 10:44:46

Existuje nejaky zpusob, jak se pripojit z Delphi k databazi mySQL (at uz je umistena na lokale nebo nekde na siti pripadne na internetu?)

P.
zacatecnik-amater

Detekce DTMF z WAV souboru ci zvukovky

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 09.3.2006 10:40:46

Nevite nekdo nahodou o postupu ci komponente na dekodovani DTMF z wav samplu
nebo primo ze zvukovky pro D5? Priznam se ze vubec netusim jak na to. Myslel
jsem ze bych wav podstrcil nejakemu procesu a ten by si z nej precetl
jednotlive frekvence a poskladal by jednotlive znaky. To ale asi chci moc.
Nemusi byt free.

Martin
D5Profi, WinXP

Vytvorenie Indexov v databaze Firebird

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 09.3.2006 10:54:47

> [...]
> (a to tak nevypada), domnivam se ze indexy maji byt soucasti
> "definice" databaze a klient by se v nich moc vrtat nemel.

Suhlasim. Ale z predoslych diskusii to vyzeralo tak, ze Ivan potrebuje
vytvarat databazu zo skriptu.

Jeden taky zvlastny pripad moze byt, ked to potrebujes pre setup aplikacie,
ktory ma vytvorit novu databazu. Ak je pritom databazovy server vzdialeny a
nie je mozne kopirovat .gdb subor, potom je TIBScript riesenim.

TOndrej

Vytvorenie Indexov v databaze Firebird

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 09.3.2006 10:52:47

Ahoj,

Ivan Dulgerov napsal(a):
> [...]
> QueryList.Add('Create Index "FIRMA" ON "TABLE_1" ("FIRMA");');
> QueryList.Add('Create Index "MENO" ON "TABLE_1" ("MENO");');

to co zkousis, neni jeden viceradkovy prikaz, ale sada prikazu
(skript). Mela by na to slouzit komponenta TIBScript, nebo tak nejak.
Osobne to nepouzivam, v pripade potreby posilam jeden dotaz za druhym
skrze jednu TIBSQL.

Peca

Vytvorenie Indexov v databaze Firebird

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 09.3.2006 11:50:51

Zdravim
> [...]
> ktory ma vytvorit novu databazu. Ak je pritom databazovy server vzdialeny
> nie je mozne kopirovat .gdb subor, potom je TIBScript riesenim.
*Len pre upresnenie .. program bude shareware, databaza sa vytvori
*az po instalacii (pri prvom spusteni) na zaklade
*parametrov od usera.
*Povodne som to mal napisane ako skript, ktory som
*spustal cez volanim isql.exe cez ShellExecute.
*Bolo to funkcne, akurat bol problem v tom, ze
*isql.exe mi nefungovalo v embeded mode
*(aplikacia musi byt funkcna aj bez nainstalovaneho servera)

*Takze som cele vytvaranie databazy prepisal pre pouzitie IbQuery.
*Noo, a kedze ako sa mi zda komponenta TIBScript je myslim si az vo
*vyssich verziach Delphi, (mam Delphi 5 Prof),
*zrejme budem musiet vsetky potrebne indexy vytvarat
*postupne cez IBQuery, a zakazdym Commit :-))

*Dakujem vsetkym za nazory

Ivan Dulgerov
Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

OpenDelphi

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 09.3.2006 12:00:52

Haj hou!

Erik Salaj wrote:

> [...]
> a asi to potom bude mat ine zdroje a nasledne aj ine zaujmy
> a dosledky. A ze to bude len vyhodne pre toho zakaznika,

Porad si pletes dojmy s pojmy. Open source neni zadna ekonomika, ani
zdrava, ani nemocna, ani zadna jina. Open source je *styl vyvoje* software.

Ze jsou open source produkty zadarmo neni ani podstatne, ani pravda.
Mohou byt zadarmo (a mnohdy take jsou), ale vybec byt nemusi (a take
mnohdy nejsou). Open source neni definovan tim, ze je zadarmo, ale ze s
produktem jsou k dispozici zdrojaky ktere uzivatel muze dale modifikovat
a sirit v souladu s licenci (open source licenci je mnoho, kazda ma jine
dusledky).

Zdroje na vyvoj open source jsou zajistovany ruzne, nekdy jsou v tom
penize, a nekdy taky ne. Nekdy existence open source produktu katalizuje
vznik obchodnich aktivit s nim spojenych, mnohdy ovsem take nikoliv (a
neni to spojeno s kvalitou nebo rozsirenosti produktu).

> tie celkove dosledky pre koncovych uzivatelov este IMHO tazko
> komplexne zhodnotit.

Mozna je tezke je *komplexne* zhodnotit, nicmene to zhodnoceni neceka na
tebe. Tohle zhodnoceni si delaji a udelaji uzivatele sami, a sami se
rozhodnou, co je pro ne vyhodne nebo ne.

> [...]
> nepriamom financovani). Alebo si kupis rohlik a zaplatis v tom
> ten Open Office, ktory pouziva vyrobca. Alebo si kupis auto

No uzasny :-) Uz to vidim, jak mi banka uctuje v poplatcich cenu za Open
Office nebo Ingres :-))) To uz mi spis nauctuje multilicenci MS Office
nebo Oracle. Nehlede na to, ze takhle to nefunguje. Kdyz uz, tak si
banka do cen rozpousti obecne naklady tak, aby mela pozadovany zisk.
Cena za nejaky SW je jen mala cast nakladu na provoz banky (a u open
source SW obzvlast miziva), nejvetsi cast nakladu delaji predevsim mzdy,
nemovitosti, postovne a dalsi prime provozni naklady.

> ked uz citujes, tak prosim, rob to poriadne, najlepsie skopirovanim textu.

Citace byla presna (copy&paste), jen upravena do jednotneho cisla.

> [...]
> aby bolo jasne):
>
> "Nicmene se mile rad necham poucit o udajnych nevyhodach a mechanizmech, "

Vis, priteli, tomu se rika sarkasmus.

Opravdu nechapu, proc se porad snazis resit open source. Ani po tech
letech, co se tady v konferenci na toto tema s tebou diskutuje nechapes
ani zakladni pojmy a podstatu veci, a tvoje zavery jsou tedy stale
naprosto "mimo misu". Nemluve o tvych predstavach o ekonomice obecne a
sw vyvoje zvlast, ktere jsou naivni a krejne zjednodusene (doporucuji
studium prinejmensim elementarni ekonomie na urovni odborne skoly, nebo
si alespon trochu pocist na Wikipedii).

s pozdravem
Pavel Cisar
IBPhoenix

Vytvorenie Indexov v databaze Firebird

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 09.3.2006 12:12:53

> *Noo, a kedze ako sa mi zda komponenta TIBScript je myslim si az vo
> *vyssich verziach Delphi, (mam Delphi 5 Prof),

Mozno mas starsiu verziu (ta, co sa defaultne instaluje s Delphi 5 je uz
urcite poriadne stara). IBX + updates sa da stiahnut z CodeCentral.
Ja som tam pre Delphi 5 nasiel toto:
http://cc.borland.com/Item.aspx?id=18961
V changeliste som nasiel spomenuty fix TIBScript, podla toho TIBScript je v
IBX minimalne od verzie 5.02.

Ale hladal som len zbezne, skus si tam vyhladat najnovsiu verziu, ktora este
podporuje Delphi 5 a verim, ze tam TIBScript bude.

OpenDelphi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 09.3.2006 13:08:57

> Porad si pletes dojmy s pojmy. Open source neni zadna ekonomika, ani
> zdrava, ani nemocna, ani zadna jina. Open source je *styl vyvoje* software.

mam citovat z predchadzajuceho mailu ako na open source x rokov
zarabas? Takze to nie je ekonomika? Skus sa najprv dohodnut sam
so sebou na nejakych nazoroch a postojoch k danej problematike,
najlepsie takych, ktore budu trvat aj dlhsie ako 5 minut od jedneho
odstavca k druhemu.

> [...]
> produktem jsou k dispozici zdrojaky ktere uzivatel muze dale modifikovat
> a sirit v souladu s licenci (open source licenci je mnoho, kazda ma jine

ano, je v tom chaos, su vselijake pripady. Ja som nikdy netvrdil,
ze open source "je zadarmo", ale ze ako pouzivatel mam obvykle
(size nie vzdy ale typicky ano, to je pre uzivatelov ta podstatna
a najlakavejsia vyhoda tohto typu sw) moznost takyto software
pouzivat zadarmo. A naopak tvrdim, ze to jeho financovanie nie
je zadarmo, je tiez vselijake a obvykle spekulativne (nepriame)
a za toto som tu bol dokonca niekolko krat oznaceny za demagoga.
Ze je open source vselijako definovany a chapany to suvisi
IMHO tiez s jeho spekulativnou povahou, na jednej strane
ukazovat jeho vyhody na druhej strane nehovorit o nevyhodach.
Vykresluju sa nerealne a falosne predstavy ako "kazdy
prispieva" ako je to vzdy vyhodne pre uzivatelov a pod.

> [...]
> vznik obchodnich aktivit s nim spojenych, mnohdy ovsem take nikoliv (a
> neni to spojeno s kvalitou nebo rozsirenosti produktu).

takmer vzdy su v tom peniaze, cest vynimkam

> Mozna je tezke je *komplexne* zhodnotit, nicmene to zhodnoceni neceka na
> tebe. Tohle zhodnoceni si delaji a udelaji uzivatele sami, a sami se
> rozhodnou, co je pro ne vyhodne nebo ne.

ja som tiez (aj) uzivatel. A pri rozhodovani mam rad kompletne
informacie, nie len marketingove frazy, ake to ma len same vyhody.

> [...]
> source SW obzvlast miziva), nejvetsi cast nakladu delaji predevsim mzdy,
> nemovitosti, postovne a dalsi prime provozni naklady.

no neviem, tie miliardy, co idu to tych informacnych systemov
vselijakych poistovni a bank, mozno je to pre nich len bagatel.

> Citace byla presna (copy&paste), jen upravena do jednotneho cisla.

no len si este raz skontroluj, lebo neni to tak

> [...]
> sw vyvoje zvlast, ktere jsou naivni a krejne zjednodusene (doporucuji
> studium prinejmensim elementarni ekonomie na urovni odborne skoly, nebo

zda sa, ze dosli vecne argumenty

Erik Salaj

Delphi vs. mySQL

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 09.3.2006 13:02:56

>Existuje nejaky zpusob, jak se pripojit z Delphi k databazi mySQL (at uz je umistena na lokale nebo nekde na siti pripadne na internetu?)

Konfera pravidla + Archiv konference + Google.

Nepouzil jsi ani jedno. Psal jsem to tu nekolikrat. Prispevek je tu cca
2 hodiny a nikdo ti jeste neodpovedel, proc asi ? Delaji tu v tom
desitky lidi. Zrejme proto, ze tento dotaz se tu se zeleznou
pravidelnosti neustale opakuje dokola a nikdo asi nechce porad psat
dokola to co je v konfere v 20 dalsich vlaknech.

Napovim: ZeosDBO

Zbytek si uz musis najit sam.

S pozdravem Vaclav Halik

Vytvorenie Indexov v databaze Firebird

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 09.3.2006 13:22:58

> [...]

> *vyssich verziach Delphi, (mam Delphi 5 Prof),
> *zrejme budem musiet vsetky potrebne indexy vytvarat
> *postupne cez IBQuery, a zakazdym Commit :-))

TIBScript to dela taky tak, rozparsovane prikazy pousti jeden po druhem.
Jenom Commit posila az podle toho, kdy narazi na Commit work.
Ale ve vysledku to vyjde nastejno, nakonec to vse commitnes.

--
S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.5.2, IBX 7.08, WXP SP2
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Prace EXE souboru se sebou samym

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 09.3.2006 14:17:02

Dobry den,
mame udelany program, ktery zasifruje libovolny soubor, nebo
adresar. Sifrovana data jsou ulozena v souboru. Jsou dve moznosti
jak vysledny soubor zase rozkodovat:
1) Mit program, ktery zasifroval puvodni data, ten je velky, ma
mnoho funkci a ne vsechny uzivatel vyuzije, nebo nechceme aby je
mohl vyuzivat.

2) K sifrovanemu souboru se doda mala aplikace, neco jako
instalator, ktera si po startu zjisti, zda se v jejim adresari
nachazi soubor se sifrovanymi daty a nabidne jeho rozsifrovani do
zvoleneho adresare. Chteli bychom udelat neco jako napr. samorozbalitelny archiv v RARu.
Proste ten maly instalator a soubor se sifrovanymi daty spjit do
jednoho exe souboru. Toto by nebyl az takovy problem. Problem je,
kdyz pustime takto vznikly soubor, ze nam neumozneje nacitat data sam
ze sebe. Praci se souborem delame pomoci TFileStream.

Nevi nekdo jak na to? Nemate nekdo nejaky napad jak toto resit?

Michal Adler
email: mydelphi(zv)seznam(tec)cz

Vyuziti ExRTF a Blobu

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 09.3.2006 14:23:02

Neni to tak jednoduche, uz se to tu resilo. Problem s nize popsanym
resenim je napr. kdyz uzivatel zavre pouze dokument ale nezavre vlastni
Word.

Jedna z moznosti, jak to resit, je si nastavit FileSystemWatcher na ten
soubor nebo periodicky kontrolovat soubor na zmenu jinym zpusobem. Kdyz
dojde ke zmene, je treba zjistit, zda ho jeste Word nema otevreny
(zkusit si ho otevrit read/write). A pak se da predpokladat, ze uz je
zavreny a tudiz zpusobily na ukladani do databaze.

petr palicka napsal(a):
> ahoj,

> uloz file, pust word a cekej az skonci. potom omrkni datum a cas toho
> fajlu, pripadne velikost, a pokud se zmenil, tak sup s nim do databaze.
>
> Peca

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Prace EXE souboru se sebou samym

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 09.3.2006 14:41:04

zkus:
FH:=CreateFile(PChar(Paramstr(0)),GENERIC_READ,FILE_SHARE_READ,nil,OPEN_EXIS
TING,FILE_ATTRIBUTE_NORMAL,0);

atd... atd...> -----Original Message-----
> [...]
> delame pomoci TFileStream.
>
> Nevi nekdo jak na to? Nemate nekdo nejaky napad jak toto resit?

Urceni, zda soubor obsahuje pozadovana data

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.3.2006 14:33:03

Zdravim,
mam DB mysql a delam jeji zalohovani pomoci sql souboru. Jde o soubory, ve
kterych jsou sql prikazy pro vytvoreni databaze, vcetne insertu. Potrebuji
zjistit, pro obnoveni ze zalohy, zda zvoleny soubor obsahuje nejake sql
data, jestli z nej lze tedy DB obnovit.

Urceni, zda soubor obsahuje pozadovana data

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 09.3.2006 14:47:05

Pokud si vytvarim nejake soubory, ktere chci pak pouzivat jen ve sve
aplikaci, tak to vetsinou resim tak, ze vsechno ukladam pres stream
a kazdych z techto mych souboru obsahuje nejakou statickou identifikacni
hlavicku, ze ktere poznam informace, ktere chci(verze apod.).
Pripadne to jeste "zasifruju" a kazdej pak pozna prd, co v tom souboru mam.

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

Prace EXE souboru se sebou samym

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 09.3.2006 14:57:06

> [...]
> kdyz pustime takto vznikly soubor, ze nam neumozneje nacitat data sam
> ze sebe. Praci se souborem delame pomoci TFileStream.

a jak ten soubor sam sebe otvira? Jake parametry u
TFileStream.Create? Nepomohlo by fmOpenRead + vhodne
fmShareDenyNeco?

David Lebeda

Urceni, zda soubor obsahuje pozadovana data

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.3.2006 20:03:29

Ted jeste tak zpetne uvazuju, ze vlastne nespousti primo mysql, nebo
mysqldump, sice ty programy pouzivam, ale z nejakeho neznameho duvodu musim
neprve vytvorit bat a nejprve spustit ten a ten nasledne spusti mysql, nebo
mysqldump. Takze z toho asi nic nedostanu.
Petr

ADMIN: OpenDelphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 09.3.2006 18:25:22

Puvodni zprava ze dne 9.3.2006:

> Sorry, ale nada mi nevyjadrit sa, ked uz som zalozil tento topic:

> Pekne sa tu bijete, ja sa z domu uz 3 dni na vas len zabavam (to som
> samozrejme nemal v umysle, chcel som informovat, ked som to pisal).

> Go! Go! Flame.....

> No ja som si myslel, ze ste dobri programatori a nie deti, ktore sa
> hadaju, ci je lepsie jedno pieskovisko alebo to druhe....

> Toto by sa dalo upravit aj pre vas:
> http://forum.builder(tec)cz/read.php?124,1491213,page=1 :-) :-) :-D

A co je zase tohle za hlasky??? Ja ti dam go go... Ber to jako durazne
napomenuti administratora a priste si podobne vyjadreni nech pro sebe.

OpenDelphi

[*] Tomas Blazek <tomas.blazek(zv)pse.sk> - 09.3.2006 18:17:22

[...]

Error loading MIDAS.DLL

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 09.3.2006 18:07:21

Dobry podvecer

Tato hlaska se mi zacala objevovat na funkcni aplikaci (nekolik mesicu). Ta
knihovna tam samozrejme je. Jak v adresari App tak v System32.
Neni to pri startu aplikace ale pouze pri otevreni formulare s
TClientDataset. Nenapada nekoho cim to muze byt.

PS: na vyvojovem PC a u jednoho zakaznika to bezi, ale na mem druhem PC a u
druheho zakaznika vznika tato chyba.

Petr Fiser

OpenDelphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 09.3.2006 17:59:20

Puvodni zprava ze dne 9.3.2006:

> Jeden priklad Open Source za vsechny: Eclipse, ktere pouziva snad
> vetsina vyvojaru pro Javu. To snad panu Salajovi bude stacit jako
> neuspesny a nedotazeny projekt.

Lukasi, tady si tykame - proc takovy ton?

PS: Jinak tedy tento argument jsem ja osobne vubec nepochopil, ale to
je uplne jedno. Proste hlavne se k sobe chovejte slusne.

Dekuji,

OpenDelphi

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 09.3.2006 17:39:19

Pavel Cisar napsal(a):
> [...]
vetsina vyvojaru pro Javu.
To snad panu Salajovi bude stacit jako neuspesny a nedotazeny projekt.

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 09.3.2006 17:33:18

Haj hou!

Erik Salaj wrote:

> [...]
> sebou na nejakych nazoroch a postojoch k danej problematike,
> najlepsie takych, ktore budu trvat aj dlhsie ako 5 minut od jedneho

Porad si pletes dojmy s pojmy. Takze jeste jednou, a tentokrat za
pouziti analogie ze stavariny. Domy muzu stavet komercne na zakazku,
nebo taky svepomoci v "Akci Z" (snad jsi dost stary na to, aby jsi jeste
vedel co to byly Akce Z), nebo treba v ramci stavebniho druzsteva.
Vystavba svepomoci je metoda vytvareni staveb, podobne jako open source
je metoda tvorby SW. Ze pak nekdo pouziva stavbu vytvorenou v akci Z
nebo v ramci stavebniho drustva k obchodnim cinnostem nema s metodou
jeho vystavby nic spolecneho. Proto nema nic spolecneho s podstatou open
source fakt, ze me to zivi.

Druha vec je, ze podnikani neni ekonimika. Najdi si definici ekonomiky
ve slovniku, nebo se podivej napr. na http://cs.wikipedia.org/wiki/Ekonomie.

> [...]
> nie vzdy ale typicky ano, to je pre uzivatelov ta podstatna a
> najlakavejsia vyhoda tohto typu sw) moznost takyto software pouzivat

Zadarmo muzes pouzivat i spoustu ne-open source software, presto davaji
uzivatele vetsinou prednost open source verzim obdobnych produktu.
Vyznamnou roli pri rozhodovani tedy hraji i dalsi faktory, nez jen ze je
to zadarmo.

> A naopak tvrdim, ze to jeho financovanie nie je zadarmo, je tiez
> vselijake a obvykle spekulativne (nepriame) a za toto som tu bol
> dokonca niekolko krat oznaceny za demagoga.

Obvykle spekulativni (neprime) ? A to uz jako znamena co?

Jinak nechapu co mas porad za problem s tim financovanim? Na tvorbu SW
nic moc nepotrebujes, staci ti pocitac, pripojeni k interenetu a cas.
Kdyz uz pouzivas nebo pises SW, pak uz pocitac mas. Internet uz ma nebo
muze mit prakticky kazdy. Jedine o co se tu hraje je cas. Open source SW
muzu klidne delat ve svem volnu, nekdo ho ale dela v ramci sveho
zamestnani, nekdo dostava granty. Napr. na Firebirdu dela dost lidi
kteri za to nic nemaji, dale nekteri maji grant od FF (ktery ovsem neni
plat, pouze jim umoznuje venovat vyvoji vice casu nez by jinak mohli),
dale nekteri to delaji v ramci sveho zamestnani u nejake firmy (protoze
firma pouziva Firebird a upravuji si ho a zmeny jdou zpet do projektu,
coz je napriklad SAS Institute nebo Broadview Software). Penize u open
source pouze kupuji cas na vyvoj, ale neni to nezbytne. Vetsinou se
nejake "financovani" objevi az tehdy, kdyz je produkt tak uspesny, ze
uzivatelum nestaci cas, ktery je vyvoji venovan, a tak se najde zpusob,
jak dalsi vyvojare "zaplatit". Nicmene naklady na vyvoj open source jsou
ve srovnani s naklady na vyvoj u komercni formy takrka mizive. Ukaz mi
napr. firmu, ktera by byla schopna vyprodukovat software jako je
Firebird 1.5 (jen nove vlastnosti od verze 1.0) za 15000 USD. Naklady na
Firebird 2.0 jsou zatim zhruba 65000 USD, a celkove rozhodne neprekroci
100000.

> [...]
> na druhej strane nehovorit o nevyhodach. Vykresluju sa nerealne a
> falosne predstavy ako "kazdy prispieva" ako je to vzdy vyhodne pre

Jakou spekulativni povahu open source? O cem to tady pises?

Jake nerealisticke a falesne predstavy ze kazdy prispiva? To uz mas
odkud? Nikdo kdo se v open source vyzna nikdy nic takoveho nemuze
tvrdit. U open source kazdy prispivat *muze*, nicmene nemusi. To je uz
sakra rozdil ve vyznamu. A ze je to vzdy vyhodne? Ano, SW produkovany
jako open source ma vzdy jiste vyhody, ktere jinak vytvareny SW proste
nema. Muzes s tim nesouhlasit, ale to je asi tak vsechno, co s tim muzes
delat.

> takmer vzdy su v tom peniaze, cest vynimkam

Ocividne jsou tve informace o open source scene cerpane pouze z magazinu
a jinych medii ktere se zameruji na firmy podnikajici v open source, a
nikoliv z reality. Muzes mit pravdu u open source produktu ktere jsou
nejznamejsi, ale ty tvori jen nepatrny zlomek veskereho dostupneho open
source SW. Udelej si nekdy cas (alespon tyden), a projdi si open source
na internetu. Zjistis, ze realita je ponekud jina. Podobne jako 80%
veskereho SW je vytvareno tzv. in-house, a pouze 20% je primarne
vytvaren k prodeji, tak i vetsina vseho open source je produktem
interniho nebo osobniho vyvoje ktery byl zverejnen (nebo rovnou provaden
jako otevreny), a jen nepatrny zlomek je primarne vytvaren jako soucast
podnikani sveho tvurce (jako napr. u MySQL nebo Eclipse).

> ja som tiez (aj) uzivatel. A pri rozhodovani mam rad kompletne
> informacie, nie len marketingove frazy, ake to ma len same vyhody.

Kdyz chces kompletni informace, tak si udelej mesic volna a brouzdej po
internetu, navstiv par konferenci, predevsim FOSSDEM, sleduj praci
nekterych open source projektu atd.

> no neviem, tie miliardy, co idu to tych informacnych systemov
> vselijakych poistovni a bank, mozno je to pre nich len bagatel.

Miliardy ? A za software tretich stran ? A v jakem state nebo spis na
jake planete to zijes? 98% nakladu na IT je za HW a platy IT
zamestnancu, takze i kdyby nejaka banka mela ve vyrocni sprave miliardu
na IT, tak na SW tretich stran z toho bude stezi 20 milionu.

> zda sa, ze dosli vecne argumenty

Omyl, to jsou vecne argumenty. Pokud budes o Slunci vykladat ze je
studene a o Zemi ze je placata, tak poukazani na nesmyslnost takovych
prohlaseni je vecny argument.

s pozdravem
Pavel Cisar
IBPhoenix

Urceni, zda soubor obsahuje pozadovana data

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 09.3.2006 16:41:14

Petr Berek napsal(a):
> Tak to nevim, v tomto jsem se nikdy nehrabal :-)
> Kdyz tak, jestli bys mi mohl napsat nejake odkazy, ktere se venuji teto
> tematice, nebo jestli bys to nemohl vysvetlit ....

Snad to vysvetli nize uvedeny kod.
V promene ExitCode je potom navratovy kod volaneho programu.
V dokumentaci k programu najdete mozne hodnoty.
Vetsinou program vrati 0 kdyz bylo vse v poradku, cokoliv jineho znamena
chyby. Snad to tak dela prikaz mysql i mysqldump, ktere predpokladam
pouzivate.

uses ShellApi;
SEInfo: TShellExecuteInfo;
ExitCode: DWORD;
ExecuteFile, ParamString, StartInString: string;
begin
ExecuteFile:='c:\Windows\Calc.exe';

FillChar(SEInfo, SizeOf(SEInfo), 0) ;
SEInfo.cbSize := SizeOf(TShellExecuteInfo) ;
with SEInfo do begin
fMask := SEE_MASK_NOCLOSEPROCESS;
Wnd := Application.Handle;
lpFile := PChar(ExecuteFile) ;
{
ParamString can contain the
application parameters.
}
// lpParameters := PChar(ParamString) ;
{
StartInString specifies the
name of the working directory.
If ommited, the current directory is used.
}
// lpDirectory := PChar(StartInString) ;
nShow := SW_SHOWNORMAL;
end;
if ShellExecuteEx((zv)SEInfo) then begin
repeat
Application.ProcessMessages;
GetExitCodeProcess(SEInfo.hProcess, ExitCode) ;
until (ExitCode <> STILL_ACTIVE) or
Application.Terminated;
ShowMessage('Calculator terminated') ;
end
else ShowMessage('Error starting Calc!') ;
end;

aktivace programu

[*] Zdenek Navratil <zdnav(zv)physics.muni(tec)cz> - 09.3.2006 16:37:14

Ahoj,
potreboval bych poradit, jak naprogramovat aktivaci
programu. Tj. na jakem principu to udelat, prip. zda-li
je neco hotoveho.

Predem diky.

Zdenek Navratil
Delphi 2005

Urceni, zda soubor obsahuje pozadovana data

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.3.2006 16:31:13

Tak to nevim, v tomto jsem se nikdy nehrabal :-)
Kdyz tak, jestli bys mi mohl napsat nejake odkazy, ktere se venuji teto
tematice, nebo jestli bys to nemohl vysvetlit ....

Ta externi aplikace ma urcite nejaky rozumny navratovy kod, ktery by
> bylo dobre tak jako tak zkoumat.

Urceni, zda soubor obsahuje pozadovana data

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 09.3.2006 16:25:12

Petr Berek napsal(a):
> [...]
bylo dobre tak jako tak zkoumat.

Urceni, zda soubor obsahuje pozadovana data

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.3.2006 16:21:12

On 3/9/06, Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> wrote:

> takze
> >
> A proc to proste nenechat zvalidovat az mysql server pri pokusu o import?
>
> Lukas

Urceni, zda soubor obsahuje pozadovana data

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 09.3.2006 16:13:11

Petr Berek napsal(a):
> [...]

Lukas

Urceni, zda soubor obsahuje pozadovana data

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.3.2006 16:09:11

Tady u toho je asi problem v tom, ze to zalohovani resim pres externi
program. I kdyz, ted me napada, ze vlastne znam cestu k tomu souboru, takze
pridat tam vlastni hlavicku by nemusel byt zase takovej problem.
Diky

[...]

OT: Thawte Web of Trust a Lazne Belohrad

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 09.3.2006 15:59:10

Ahoj,

jen me ted napadlo, kdyz nekteri budeme pristi tyden v Belohrade, tak
pokud ma nekdo zajem o ziskani 35 bodu pro osobni certifikat Thawte v
ramci programu Web of Trust, mohu ho tam overit. Overeni je samozrejme
zcela zdarma (viz http://wot.clexpert(tec)cz), ale je treba vse domluvit
predem.

Na tuto pratelskou nabidku neodpovidejte do konference, pouze primo na
muj e-mail clexpert(zv)clexpert(tec)cz.

Error loading MIDAS.DLL

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 09.3.2006 20:43:32

From: "Petr Fiser" <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz>

> Tato hlaska se mi zacala objevovat na funkcni aplikaci (nekolik mesicu).
> Ta
> knihovna tam samozrejme je. Jak v adresari App tak v System32.

Pravdepodobne byla knihovna zaregistrovana jeste z jineho adresare, kde uz
neni. Proved odregistraci knihovny a aplikaci znovu spust, automaticky se
opet zaregistruje.

Lepsi by ale bylo prilinkovat midaslib primo do EXE.

Vaclav Krmela

Vytisteni presne toho, co vidim na monitoru

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.3.2006 21:03:34

Zdravim,
mam takovy problem s tiskem, ze to co vidim na monitoru se mi ve skutecnosti
vytiskne mnohem mensi. Docetl jsem se, ze je to dano dpi. Nevite nekdo
nejaky vzorec, jak to kvalitne prevest, nebo aspon nejaky navod?
Diky,
petr

Error loading MIDAS.DLL

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 09.3.2006 20:59:33

> Tato hlaska se mi zacala objevovat na funkcni aplikaci (nekolik mesicu).
> Ta

Ahoj, toto jsem resil nedavno. Rady jsou dve:

a) zaregistrovat knihovnu pomoci regsrv32
b) pridat si do uses midaslib, pak nemusis dll vubec vlacet s aplikaci

HTH,

MB

Vytisteni presne toho, co vidim na monitoru

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 09.3.2006 22:13:38

Petr Berek wrote:

> [...]
>vytiskne mnohem mensi. Docetl jsem se, ze je to dano dpi. Nevite nekdo
>nejaky vzorec, jak to kvalitne prevest, nebo aspon nejaky navod?

Rozliseni monitoru je cca 96 dpi.
Takze zkus nastavit totez pro tisk na tiskarne.

Lukas

Vytisteni presne toho, co vidim na monitoru

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.3.2006 22:19:39

Jakou funkci se to da nastavit, kdyz tisknu pres tridu TPrinter?
Petr

> [...]
> Takze zkus nastavit totez pro tisk na tiskarne.
>
> Lukas

Vytisteni presne toho, co vidim na monitoru

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 09.3.2006 22:41:41

Petr Berek wrote:

> Jakou funkci se to da nastavit, kdyz tisknu pres tridu TPrinter?

*var
*PixelsPerInch: TPoint;*

* PixelsPerInch.y := GetDeviceCaps(Printer.Handle, LOGPIXELSY);
PixelsPerInch.x := GetDeviceCaps(Printer.Handle, LOGPIXELSX);

Z toho uz neni tezke vypocitat jak resamplovat tistenou bitmapu funkci
Canvas.StretchDraw.
Urcite najdes spoustu propracovanejsi algoritmu na resize obrazku.

Lukas

>__________ NOD32 1.1436 (20060309) Information __________
>
>This message was checked by NOD32 antivirus system.
>http://www.eset.com
>

>__________ NOD32 1.1436 (20060309) Information __________
>
>This message was checked by NOD32 antivirus system.
>http://www.eset.com

Viceradkovy grid

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 10.3.2006 05:22:08

Nevite nekdo o komponente, pokud mozno free, typu viceradkovy dbgrid? Tim mam na mysli ze jeden zaznam se zobrazuje na nekolika radcich.

Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
tel.: 466 614 024
kalhous(zv)eu(tec)cz

Thawte Web of Trust a Lazne Belohrad

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2006 07:52:21

Ahoj,

Petr Zahradnik napsal(a):
> jen me ted napadlo, kdyz nekteri budeme pristi tyden v Belohrade, tak
> pokud ma nekdo zajem o ziskani 35 bodu pro osobni certifikat Thawte v
> ramci programu Web of Trust, mohu ho tam overit.

neni jeste nekdo jiny notarem Thawte? Ze by to umoznilo ziskat vsech
potrebnych 50 bodu. Teda pokud by se notaru Thawte seslo v Belohrade
dostatek.

Peca

OT: SVN best practise

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 10.3.2006 08:44:25

Hi all
Chceme vo firme prejst z MS Visual SourceSafe na Subversion
Potreboval by som vsak pomoct so zopar otazkami:
Tvorime projekty v Delphi, Jave, NET
1. Je dobre zalozit repository pre kazdy projekt , resp. jedno
repository pre vsetky projekty pisane v danom prog.jazyku?
Docital som sa, ze SVN verzuju celu repository
Dopocul som sa, ze sa da verzovat pomocou labelu len dany adresar
Viem ze viem nastavovat prava R,W i na repository i na adresar
Takze teraz neviem, v com je vyhoda repository oproti adresaru v
nej?
2. Ako riesite v SVN zdielane komponenty?
Dajme tomu, ze mam vytvorene nejake kniznice (volam ich kernel) a
tieto sa pouzivaju vo ctestkych projektoch
Predpoklad je, ze tento kernel budem viest ako dalsi projekt, kt.
budem verzovat
Chcem aby nejaky projekt, kt. bude vyuzivat nejaku verziu kernelu,
sa mi pri checkout stiahol i s touto verziou a nemusel som patrat po SVN,
kt. veziu kernelu si mam stiahnut
Kludne mi mozete napisat i na sukromny mail, aby sme zbytocne nezatazovali
konferu
Vopred dik za vase nazory

Marian Stevlik (Michal)
IS programmer / developer

GAMO a.s.
Kyjevske nam. 6
974 04 Banska Bystrica
web: www.gamo.sk
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
tel: +421 48 4372098, 4137935, 4372111
gsm: +421 905 462010
icq: 38493645
skype: majklbb

OpenDelphi

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 10.3.2006 09:46:31

> [...]
> Firebird 1.5 (jen nove vlastnosti od verze 1.0) za 15000 USD. Naklady na
> Firebird 2.0 jsou zatim zhruba 65000 USD, a celkove rozhodne neprekroci

Tak ta informace o cene me prekvapila, necekal jsem, ze takovy rozsahly
soft ma propaleno tak malo penez. Jsem sice fanda "konkurencniho"
serveru - PostgreSQL (docela by me zajimaly naklady na jeho vyvoj), ale
toto je obdivuhodne.
Erik by se mel podivat, ze z OpenSource vysly treba systemy BSD, Linux
a mnohe dalsi a predpokladam, ze neni moc lidi, kteri je budou povazovat
za nedotazene a nefunkcni (IMO, ja bych na server, pokud mozno dal
jedine Un*x, pokud by bylo dost penez, zakoupim treba komercni, pokud
ne, BSD je asi nejvhodnejsim kandidatem). Na OSS je defacto postaven i
MacOS X.
OSS model je vyhodny pro vsechny strany, mel by si precist licenci, nez
neco rekne a poradne... Pokud se nemylim, pozadavkem Stallmana, kdyz
zacinalo GNU nebylo, ze software ma byt zdarma, ale ze k nemu musi byt
dostupne zdrojove kody, jednako kvuli moznosti uprav na specificky
hardware, druhako kvuli moznosti dalsiho vyvoje, pokud projekt opusti
puvodni autor(i)...
Namatkou vezmu nekolik projektu, ktere jsou OSS, a jsou pouzivany hodne
siroce:
Apache
BSD
Linux
Eclipse; NetBeans
FirebirdSQL; MySQL; PostgreSQL
Firefox/Mozilla/Thunderbird
JCL/JVCL

-- MO

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

FastReport

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 10.3.2006 10:00:32

Dobre dopoledne,
nevim jestli neni muj dotaz vhodnejsi do konference chybyvmatrixu-l(zv)microsoft.com, ale zkusim :-)

Mam jednoduchou sestavu ve FastReportu, ktera obsahuje pouze band master data, ve kterem se zobrazuji pouze data dvou datasetu. Prvni obsahuje data o vlastni organizaci a na kazde strance zustava stejny a druhy klasicky detail obsahujici data faktury s cizi organizaci a castkami. Vse vypadalo ok, az do doby kdy jsem vlozil prvniho datasetu (vlastni organizace) informace e emailove adrese a internetove strance vlastni firmy. Zobrazeni Preview ve fastreportu je ok, ale kdyz vyexportuji Preview do PDF pomoci standardniho exportiho filtru, tak se nektere textboxy vypisou znakove pozpatku. Napriklad emailova adresa, www, a dokonce cislo faktry uz neni 32 ale 23.

Je jasne ze mi asi nikdo nedokaze problem vyresit, ale myslite ze je mozne ze muze byt chyba nekde na me strane, kdyz v preview je vse ok. O zbytek se prece stara FastReport?!?

Dik Martin
D5, FastReport 3, XP

aktivace programu

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 10.3.2006 10:14:34

Jelikoz porad pisu jenom dotazy, zkusim neco dat ven.

Zdenek Navratil napsal(a):
> potreboval bych poradit, jak naprogramovat aktivaci
> programu. Tj. na jakem principu to udelat, prip. zda-li
> je neco hotoveho.

Urcite neco existuje, ale aktivace je vetsinou uzce spjata s fungovanim distribuce softwaru a to muze delat kazdy jinak. Napriklad my umoznujeme aktivaci lokalni, tzn. ze nas implementator zada do programu licencni cislo a svuj tajny kod. A v programu probehne aktivace. Druhou moznosti je aktivace vzdalena kdy uzivatel zna pouze licencni cislo, ktere mu bylo prideleno pri prodeji. Po zadani licencniho cisla se uzivateli vygeneruje kod, ktery odesle n nas serveru kde se kod prekoduje a posle zpet zakaznikovi. Po zadani kodu do programu probehne aktivace. Vzdalenou aktivaci muzeme provadet online automaticky v pripade, ze se cilovy pocitac dostane k internetu, nebo offline a pak kody muzeme posilat postou, sms, proste nektere kompiky na net nedostanes.

Pokud by jeden ze zpusobu odpovidal tomu co potrebujes mohu dal pokracovat.

Martin

FastReport

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 10.3.2006 10:08:33

Ja bych hotovou sestavu ulozil do souboru a poslal to na support nebo do
konference. Nekdy i odpovedi.

Martin Matousek napsal(a):
> [...]
> D5, FastReport 3, XP

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.3.2006 10:36:36

Puvodni zprava ze dne 9.3.2006:

> potreboval bych poradit, jak naprogramovat aktivaci programu. Tj. na
> jakem principu to udelat, prip. zda-li je neco hotoveho.

Pouzij treba toto:

http://sourceforge.net/projects/tponguard

Drive komercni produkt, pote firma skoncila a uvolnila ho do open
source.

Volani programu jinym programem a nacteni navratov

[*] mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz - 10.3.2006 10:30:35

Ahoj lidi,
potreboval bych spustit z programu A program B tak, aby program A dostal po ukonceni programu B nejaky navratovy kod (kod chyby nebo nejaky identifikator o tom, jak program B dobehl). Jde to vubec v Delphi?
Nemohl by mne nekdo nasmerovat, pod cim bych to mel hledat?
(jak donutit program B neco vratit, jak donutit program A navratovou hodnotu nacist ...)

P.
zacatecnik-amater

Bezpecnost DCOM

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 10.3.2006 10:28:35

Ahojky do konference,

mam udelanou aplikaci, kdy si data vymenuji 2 DCOM servery pomoci property typu variant. Bohuzel ted potrebujem proniknout do zabezpecene site ve statni sprave a spravci site delaji vsechno mozne, aby tuto technologii odstrelili. Musim do pondeli bezpodminecne dolozit, ze je tato techologie bezpecna, jak tedy alespon doufam :-) Samozrejmne, ze je mi jasne, ze kazda techologiie je prolomitelna, ale nemel by se do toho nabourat, alespon kazdy jouda :-)) Jaky na to mate je nazor ? Musi se pro bezpecnost jeste neco specialniho udelat, nez klasicke nastaveni v dcomcnfg ? Hodily by se i nejake odkazy..

Diky za kazdy nazor..

S pozdravem
ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

Volani programu jinym programem a nacteni navratov

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 10.3.2006 10:40:36

mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz napsal(a):
> [...]
> potreboval bych spustit z programu A program B tak, aby program A dostal po ukonceni programu B nejaky navratovy kod (kod chyby nebo nejaky identifikator o tom, jak program B dobehl). Jde to vubec v Delphi?

Viz muj prispevek vcera: Re: Urceni, zda soubor obsahuje pozadovana
data, 16:41.

Volani programu jinym programem a nacteni navratov

[*] mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz - 10.3.2006 10:56:38

... jj, toho jsem si vsiml ... ale vubec netusim, jak nadefinovat u volaneho programu to, aby vracel nejaky kod :(

P.
> Od: lukas(zv)cnawr(tec)cz
> Viz muj prispevek vcera: Re: Urceni, zda soubor obsahuje pozadovana
> data, 16:41.

Volani programu jinym programem a nacteni navratov

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2006 11:02:39

Ahoj,

mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz napsal(a):
> ... jj, toho jsem si vsiml ... ale vubec netusim, jak nadefinovat u volaneho programu to, aby vracel nejaky kod :(

instrukce Halt(chybovy_kod);

Peca

RTF ve Wordu pouze pro cteni

[*] mstevlik(zv)gamo.sk - 10.3.2006 11:00:38

Nastavit mu najpr priznak readonly a potom ho otvorit vo worde a po
skonceni mu ten priznak opat zrusit?

delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz wrote on 10.03.2006 10:50:37:

> Nevite nekdo jak otevrit RTF soubor ve Wordu, aby ten byl "pouze pro
cteni"?
> Standardne ho poustim pres ShellExecute a system sam pozna, ze ma
> zvolit Word, nebo jiny editor RTF souboru, ale jak urcit, ze je
> soubor jen pro cteni....
>
> Diky, Lubos Novy

aktivace programu

[*] Zdenek Navratil <zdnav(zv)physics.muni(tec)cz> - 10.3.2006 10:58:38

A jak se branite tomu, aby si uzivatel nezapsal kod,
ktery mu vygenerujete a nepredal ho s instalaci programu?
Nebo to, co program posila na server, zalezi na konfiguraci pocitace?

Zdenek

On Fri, 10 Mar 2006, Martin Matousek wrote:

> [...]
>
> Pokud by jeden ze zpusobu odpovidal tomu co potrebujes mohu dal pokracovat.

RTF ve Wordu pouze pro cteni

[*] Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> - 10.3.2006 10:50:37

[...]

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2006 10:50:37

Ahoj,

Kalhous napsal(a):
> Nevite nekdo o komponente, pokud mozno free, typu viceradkovy dbgrid?

zkus:

http://www.quasidata.com/dbhdrctrlgrid.html

Peca

aktivace programu

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 10.3.2006 11:20:40

Zdenek Navratil napsal(a):
> A jak se branite tomu, aby si uzivatel nezapsal kod,
> ktery mu vygenerujete a nepredal ho s instalaci programu?
> Nebo to, co program posila na server, zalezi na konfiguraci pocitace?

Ano jak rikate, jakmile uzivatel vlozi licencni cislo nektere udaje z pocitace se pouziji pri kodovani a tak nelze tyto cisla prenaset. Pokud si uzivatel vymeni nektere komponenty v pc, musime udelat preaktivaci, ale to neni nic hrozneho a uzivatele nijak neprotestuji.

Martin

Help v projektu

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 10.3.2006 11:18:40

Mam na vas prosbu,

Mam help soubor s priponou CHM, ale v Delphi (mam D6) - Project / Application - Help File muzu dat jen soubor HLP.
Kdyz dam cestu k souboru CHM, help mi nefunguje.

Diky

Vasek

aktivace programu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.3.2006 11:34:41

Puvodni zprava ze dne 10.3.2006:

> Pokud si uzivatel vymeni nektere komponenty v pc, musime udelat
> preaktivaci, ale to neni nic hrozneho a uzivatele nijak
> neprotestuji.

Neni to nic hrozneho? To tedy je podle meho nazoru dost hrozne. Sam
mam nekolik programu s takovym licencnim systemem a nikdy bych to svym
zakaznikum neudelal.

OT Nabidka prace

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 10.3.2006 11:30:41

Hledame programatora z Brna a okoli.
Pozadavky: spolehlivost, samostatnost, dobra znalost Delphi a a SQL,
Firbird vyhodou), analyticke mysleni, prispusobilost v kolektivu a
schopnost ucit se novym vecem.

Prehled v technologiich IT a znalost anglickeho jazyka jsou vitany.
Jedna se o praci na projektu uveru, aplikace C/S bezici na TS.
Vice informaci ziskate na vystrcil(zv)bclogia(tec)cz

Prosim neodpovideje do konference ;)

Jarek Uher

aktivace programu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2006 11:20:40

Ahoj,

Zdenek Navratil napsal(a):
> A jak se branite tomu, aby si uzivatel nezapsal kod,
> ktery mu vygenerujete a nepredal ho s instalaci programu?
> Nebo to, co program posila na server, zalezi na konfiguraci pocitace?

my to resime tak, ze kod je zavisly na nekterych parametrech
zakaznika (nazev, ico, dic) a volitelnych placencyh funkcich programu.
uzivatel by musel s licencnim klicem predat i tyto udaje a "zlodej" by
je musel akceptovat. Pokud je mu to jedno, tak by si to stejne nekoupil.

Peca

aktivace programu

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 10.3.2006 11:56:43

> Neni to nic hrozneho? To tedy je podle meho nazoru dost hrozne. Sam
> mam nekolik programu s takovym licencnim systemem a nikdy bych to svym
> zakaznikum neudelal.

Pokud to vse funguje automaticky pres Internet, tak se snad az tak nic hrozneho nedeje. A dale zalezi na typu zakaznika, nas sw je pro statni spravu kde se programovemu vybaveni i hardwaru pristupuje konzervativnejsim zpusobem. Souhlasim, ze je to jiste omezeni, ale takto jsme to chteli. Kazdy ma na vyber, kazdy ma jine moznosti.

Martin

aktivace programu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.3.2006 12:16:45

> [...]

> konzervativnejsim zpusobem. Souhlasim, ze je to jiste omezeni, ale
> takto jsme to chteli. Kazdy ma na vyber, kazdy ma jine moznosti.

Mam tu mj. nekolik programu od jedne firmy, ktere se mi deaktivovaly
pokazde, kdyz jsem nainstaloval novejsi verzi VMware, protoze ma v
sobe virtualni sitove karty, pripadne take kdyz jsem ruzne ty
virtualni sitove karty disabloval a enabloval a menil jim parametry,
coz jsem samozrejme delal. Musel jsem porad znovu a znovu aktivovat ty
programy, protoze to kazdou chvili chciplo, a vzdycky po nekolika
aktivacich mi to reklo, ze uz to nejde automaticky a musi to nekdo
udelat rucne, takze jsem pak treba cely vikend cekal, az to nekdo v
pondeli vecer (USA, casovy posun) slavnostne aktivuje rucne.

Nakonec se ta firma tyto prodala jine firme, ta nektere z nich
jednoduse zrusila, takze podporuje jen nektere. Ta firma se nyni
spojila zase s dalsi firmou a opet maji nejake plany. Aktivacni system
zustal u vsech tech produktu, u tech novych se zmenil na aktivacni
system nove firmy, u starych je stale stejny puvodni. Uz to neaktivuji
kazdou chvili, ale tuhle jsem to zrovna delal. Povedlo se to. Jenze co
az se to nepovede? Co az ta firma server zrusi? Pak bude moje
investice v <censored>. A nejsou to zase az tak male penize a jsou to
programy, ktere bych rad pouzival, prestoze se jiz nedelaji nove
verze.

Jednoduse receno - muj osobni nazor je ten, ze tento zpusob ochrany je
pro legalniho uzivatele hodne moc spatny a riskantni. Dokazi pochopit
autora programu, ktery tu ochranu implementuje, ze zase on haji sva
prava, vsichni koneckoncu vime, jak se lidi chovaji, a presto vsechno
bych uz radeji nasadil i ten pitomy HW klic nez ochranu zavislou na
hardware pocitace.

Mimochodem, ma to samozrejme vliv i na prodej toho produktu. Napriklad
ja, a verim ze i mnoho ostatnich, se rozmyslim dost fest, kdyz si mam
poridit nejaky novy program s takovou ochranou. Muzu rici, ze kdyz
existuje nejaka nahrada a tento produkt neni nejaky super zazrak, tak
si ho opravdu nekoupim. A takove rozhodnuti jsem uz udelal v
poslednich nekolika letech nejmene 10x ve smyslu "nekoupit" a 1x ve
smyslu "bohuzel, musim na to pristoupit". To jsem vsak zvazoval hodne
dlouho, jednalo se o cca tisic dolaru s naslednymi udrzovacimi
poplatky kolem poloviny teto castky rocne. A snad tedy ta firma bude
zit, kdyz do ni za nekolik let naliju nekolik tisic dolaru, nerad bych
je zahodil...

aktivace programu

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 10.3.2006 12:22:45

> Neni to nic hrozneho? To tedy je podle meho nazoru dost hrozne. Sam
> mam nekolik programu s takovym licencnim systemem a nikdy bych to svym
> zakaznikum neudelal.

Hrozne to mozna je, ale tady v Cechach mnohdy docela nutne ;). Navic je to
ochrana nejen pro autora, ale svym zpusobem i pro uzivatele - napr. pred
zcizenim aplikace ze strany zamestnance...

MB

OT: nabidka prace

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 10.3.2006 12:34:46

Mili vyvojari,

hornorakouska firma specializovana na vyvoj konfiguracnich aplikaci
ma velky projekt a hleda vyvojare, kteri by ji pomohli s vyvojem v
makrojazyce, ktery je vlastnim dilem firmy a je velice podobny
Delphi nebo Visual Basicu. Vyvojari jsou hledani zatim na obdobi
duben az srpen 2006. Podminkou je ochota pracovat v Rakousku
relativne blizko CZ hranice, alespon dvouleta zkusenost s
programovanim a znalost nemciny.

Mate-li nekdo zajem, prosim ozvete se mimo konferenci na rkubat(zv)
borland(tec)cz(mailto:rkubat(zv)borland(tec)cz), vase data predam dale na
prislusna mista.

Vsechny zdravi, -- Richard Kubat, Borland s.r.o.

aktivace programu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.3.2006 12:30:46

Puvodni zprava ze dne 10.3.2006:

> Hrozne to mozna je, ale tady v Cechach mnohdy docela nutne ;).

Ne, nutne to neni. A da se to obejit, tak jako vsechno. A nelegalnim
uzivatelum se to obchazi snadneji nez legalnim.

> Navic je to ochrana nejen pro autora, ale svym zpusobem i pro
> uzivatele - napr. pred zcizenim aplikace ze strany zamestnance...

To si tedy nemyslim.

Nektere duvody jsem popsal treba v predchozim mailu.

Help v projektu

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 10.3.2006 14:02:52

Pokud je mi znamo, tak to takto nejde.
Ja pouzivam funkci HtmlHelpA z WinHelp

Petr

On 3/10/06, LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> wrote:

> [...]
> Application - Help File muzu dat jen soubor HLP.
> Kdyz dam cestu k souboru CHM, help mi nefunguje.

Help v projektu

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.3.2006 14:22:54

> Mam help soubor s priponou CHM, ale v Delphi (mam D6) - Project /
> Application - Help File muzu dat jen soubor HLP.
> Kdyz dam cestu k souboru CHM, help mi nefunguje.

Bylo to tady diskutovano nedavno.

Project / Application / Help File
je totez, co
Application.HelpFile := jmenosouboru
v .dpr

Volani pres

function HtmlHelp(hwndCaller: HWND; pszFile: PChar;
uCommand: UINT; dwData: DWORD): HWND; stdcall;
external 'Hhctrl.ocx' name 'HtmlHelpA';

Kontextovy help pres Application.OnHelp nebo to usnadni nejaka komponenta (nekdo to tady psal).

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Help v projektu

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 10.3.2006 15:53:00

Jan Sebelik napsal(a):

> [...]
> external 'Hhctrl.ocx' name 'HtmlHelpA';
>
>Kontextovy help pres Application.OnHelp nebo to usnadni nejaka komponenta (nekdo to tady psal).

vsechno je tady:
Interface for the Microsoft HTML Help API, v 1.1

http://www.delphi-jedi.org/APILIBRARY:613690

Radim

Trida zabalena pro pouziti v jinych programech

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 13.3.2006 00:32:56

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> No toho jsem se bal. :) O COM vim asi tak jen to, ze existuje. :\
>
> Nejaky link na rychly prehled by nebyl?

Dal se pak nabizi otazka, jestli je opravdu nutne aby to bylo psane ve Win32
Delphi. Mozny je i opacny smer, tedy zpristupnit objekty v .NET assembly
jako COM objekty pro Win32 aplikace.

Petr Vones

scollbar width a color

[*] Anton Kukura <delphiforum(zv)kukura.ca> - 13.3.2006 00:30:56

Potreboval by som v aplikaci nastavit custom width a color scrollbars
pre vsetky controls. Globalne nastavenie neprichadza do uvahy. Jedna sa
o touchscreen aplikaciu.
Jedine co som dosiahol je pouzite flat scroll bars a API FlatSB_xx.
Nefunguje to na 100% standartny scrollbar je niekedu prekresleny cez
customize flat scrollbar.

Mate s tym niekto skusenosti? Ako by ste to rieslili?

T.

Trida zabalena pro pouziti v jinych programech

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.3.2006 00:24:55

> No toho jsem se bal. :) O COM vim asi tak jen to, ze existuje. :\

COM byla dobra architektura jeste driv, nez tady byl .NET.
:-)

> Nejaky link na rychly prehled by nebyl?

Link nemam, tak zkusim jenom velmi (velmi) strucne postup:
(z hlavy)

1.
File / New / Other / ActiveX / ActiveX Library
2.
File / New / Other / ActiveX / Automation Object
3.
Nadefinovat interface, tlacitko refresh
(vznikne unit cosi_TLB)
4.
Implementovat interface v implementacni unit
5.
Register ActiveX Library
(na vsechno jsou wizardy)

Z Delphi se pak COM zavola pres
1.
V: Variant
V := CreateOLEObject(ProgID)
(progid je jmenotypelib.jmenoobjektu z wizardu pro vytvareni interface)
2.
uses na cosi_TLB
(tu unit udela ten wizard)
I : DanyInterface
I := CoJmenoObjektu.Create;
(tahle funkce je v tom cosi_TLB)

Ze C# pak staci udelat "references" na danou .dll

(ale fakt je to hodne strucne)
(skolil jsem COM v kontextu pouziti ve vicevrstve architekture - MIDAS - predminuly tyden 4 dny)

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Trida zabalena pro pouziti v jinych programech

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 12.3.2006 23:52:53

On 12.3.2006 23:40 Petr Vones wrote:
> Udelej z toho COM objekty, ty lze pak snadno pouzit v .NET aplikaci.

No toho jsem se bal. :) O COM vim asi tak jen to, ze existuje. :\

> [...]

http://www.cincura.net/

Trida zabalena pro pouziti v jinych programech

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 12.3.2006 23:40:52

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> mam nekolik trid, ktere musi byt pouzitelne i v jinem jazyce (C#). Je
> nejaka moznost jak je "zabalit", aby se daly pouzit i jinde? Neco jako
> class-DLL. :)

Udelej z toho COM objekty, ty lze pak snadno pouzit v .NET aplikaci.

Petr Vones

Trida zabalena pro pouziti v jinych programech

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 12.3.2006 23:36:52

Zdravim *,

mam nekolik trid, ktere musi byt pouzitelne i v jinem jazyce (C#). Je
nejaka moznost jak je "zabalit", aby se daly pouzit i jinde? Neco jako
class-DLL. :)

Pokud mozno neco jednoducheho, ne zadny kanon (ale obavam se ze to lehce
nepujde).

Jiri Cincura
http://www.cincura.net/

Scroll v DBGrid

[*] Petr Malasek <malasek(zv)carsoft(tec)cz> - 12.3.2006 22:56:49

Myslim si, ze se jedna o "vlastnost" gridu v D6. Delam v D7 a tam uz to
funguje normalne. Zkus nejaky jiny grid, treba JanH DBGrid na torry.ru

PeM

From: "Simek Pavel" <p.simek(zv)svscr(tec)cz>
> Mam komponentu, ktera byla tvorena v D3 a potrebuji ji dostat do D7. Pri
> prekladu mi to zahlasi chybu na
> Uses
> DsgnIntf -----
>
> Poradi nekdo co s tim??

Ano, je treba dusledne rozdelit jeji runtime a design-time kod do
samostatnych balicku. Unit DsgnIntf (v D7 prejmenovan DesignIntf) je
dostupny pouze pro IDE.

Petr Vones

ZeosDB a PostgreSql 8

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 13.3.2006 10:03:41

Podarilo sa niekomu spojit ZeosDB a postgresql 8? Ja neustale dostavam
chybu access violation v libpq8x.dll. Z pgAdminu aj z .net sa normalne
na tu databazu pripojim a nacitam z nej data. V delphi 7 + zeos to
nedokazem.

ZeosDB a PostgreSql 8

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 13.3.2006 11:37:48

> Podarilo sa niekomu spojit ZeosDB a postgresql 8?
> neustale dostavam chybu access violation v libpq8x.dll.

mas nastaveny NewStyleTransactions?

D7 a DsgnIntf - oprava zdroje

[*] Simek Pavel <p.simek(zv)svscr(tec)cz> - 13.3.2006 11:47:49

Nasel by se nekdo, kdu by byl ochoten provest upravu nize popsaneho
problemu?
Komponenta je pro vykresleni segmentu kruhu (ctvrtkruh) na Formu. K tomu
nejake eventy.
Prosim na soukr. Mail - p.simek(zv)svscr(tec)cz

Diky Kejchal

Subject: Re: D7 a DsgnIntf

From: "Simek Pavel" <p.simek(zv)svscr(tec)cz>
[...]

sitova karta

[*] Roman Lostak <roman(zv)irl(tec)cz> - 13.3.2006 11:57:50

Dobry den vsem,

potrebuju v DELPHI 7 menit IP adresu, DNS servery, BRANU atd pro vybrany
sitovy adapter, muzete mi, prosiiiim nekdo poradit jak na to???

Dekuju, Roman Lostak

http server a upload souboru

[*] Michal S. <micsdelphi(zv)centrum(tec)cz> - 13.3.2006 12:37:53

Muzes prosim jeste trosku, jak ty data rozdelit?
Zkousel jsem to rozchodit pomoci synapse a dosel jsem k nasledujicimu:

Part:=TMimePart.Create;
Part.Lines.LoadFromStream(InputData);
Part.DecodePart;
C:=Part.GetSubPartCount;

Ale C neboli GetSubPartCount mam stale rovno 0. Dalsi zvlastni veci je,
ze do Part.Lines se mi nacte pouze priblizne prvnich 5 radku (tedy ten
obsah formulare) a zbytek ne.

Michal S.
Lukas Gebauer napsal(a):
> [...]
> jednotlive casti, najit cast obsahujici data souboru, ta vytahnout a
> ulozit. Proste prace s MIME multiparty. :-) myslim, ze indy na to

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 13.3.2006 12:49:54

> [...]
>
> Ale C neboli GetSubPartCount mam stale rovno 0. Dalsi zvlastni veci
> je, ze do Part.Lines se mi nacte pouze priblizne prvnich 5 radku (tedy

1. je potreba tam nasypat hlavicky + data. Ty tam nasypavas jen ta
data.

2. Pro rozlozeni MIME zpravy se nepouziva decodepart (to je pak uz
pro dekodovani obsahu jednotlive casti - partu), ale DecomposeParts

3. nevim jestli to bude pro MIME poslane pres HTTp fungovat. Mimepart
je vytvoreno pro maily. V principu je to sice totez, ale jsou tam
jine vychozi defaultni hodnoty. Nekoukal jsme se na to, ale mozna
bude potreba par drobnosti zmenit. nejak se na to chystam, ale
nedokopal jsem se k tomu, nepotreboval jsem to a nikdo to po mne
jeste nechtel. ;-)

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

ZeosDB a PostgreSql 8

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 13.3.2006 14:30:01

A kde sa to nastavuje. Komponenta ZConnection nic take nema. Alebo to
mam nejako rucne dopisat do Properties? Ja mam toto properties teraz
prazdne, ma tam byt nieco?
Ja som len vyplnil standardne definovane vlastnosti ZConnection
komponenty, cize host, port, meno a heslo a databazu.

[*] Michal S. <micsdelphi(zv)centrum(tec)cz> - 13.3.2006 15:16:04

> [...]
> bude potreba par drobnosti zmenit. nejak se na to chystam, ale
> nedokopal jsem se k tomu, nepotreboval jsem to a nikdo to po mne

Tak tohle nerozbeham. Jeste tedy posledni dotaz. Lze pomoci PUT odeslat
soubor na server i z prohlizece? Tedy pomoci html kodu?