Sestava pro tisk

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 02.1.2007 12:39:16

Ahoj,
pokousim se udelat databazovou aplikaci a potrebuji provest tisk
sestavy. Neco jako je v Access - sestavy. Pomoci ceho se resi v Delpi
sestavy pro tisk.

Sestava pro tisk

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 02.1.2007 13:17:19

delphi(zv)spst(tec)cz wrote / napisal(a):
> Ahoj,
> pokousim se udelat databazovou aplikaci a potrebuji provest tisk
> sestavy. Neco jako je v Access - sestavy. Pomoci ceho se resi v Delpi
> sestavy pro tisk.

*Zalezi od verzie Delphi. QuickReport (uz dost zastarale),
*RaveReport (OK), pripadne FreeReport (zadarmo ;-)... atd

Ivan Dulgerov CEI SAZP Programator

Tajovskeho 28
97590 Banska Bystrica
tel: 048 4374144
ICQ : 190698607
mail : ivan.dulgerov(zv)sazp.sk

Sestava pro tisk

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.1.2007 13:25:20

Puvodni zprava ze dne 2.1.2007 od Jan Sebelik:

> Osobne pouzivam generator sestav Sinea - z meho pohledu a v kontextu
> mych potreb nejjednodussi a nejsnaze pouzitelne. (www.sinea(tec)cz)

Sestava pro tisk

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 02.1.2007 13:45:21

> Pomoci ceho se resi v Delpi
> sestavy pro tisk.

Ahoj,
muzes zkusit treba fast report, nebo cesky generator sestav sinea.
Petr

Sestava pro tisk

Pouzivam generator Sinea a zatim jsem se nesetkal s tim, ze by neco neslo.
Samozrejme nechci delat nepovolenou reklamu ale podstatnou vyhodu vidim v
tom, ze je to tuzemsky produkt za symbolicky poplatek a autor je v teto
konferenci. Takze kdyz mam problem, napisu dotaz do konference a za chvilku
je po problemu.

From: <delphi(zv)spst(tec)cz>
> Ahoj,
> pokousim se udelat databazovou aplikaci a potrebuji provest tisk
> sestavy. Neco jako je v Access - sestavy. Pomoci ceho se resi v Delpi
> sestavy pro tisk.

Sestava pro tisk

[*] Miroslav Suchy <suchy(zv)jplusj(tec)cz> - 02.1.2007 13:13:19

Ahoj, nepises jakou verzi Delphi pouzivas.
Ja pouzivam D7 a tam jsou celkem pouzitelne komponenty RAVE.
Ve starsich verzich byl jakysi QuickReport, ale s tim zadnou zkusenost
nemam.
Jinak podle meho nejlepsi je Fast Report, ale to je placene.

Wabi

> pokousim se udelat databazovou aplikaci a potrebuji provest tisk
> sestavy. Neco jako je v Access - sestavy. Pomoci ceho se resi v Delpi
> [...]

Sestava pro tisk

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 02.1.2007 14:13:23

Dekuji za rady,
pouzivam komponenty ZEOS. Bude to taky fungovat.

Sestava pro tisk

> pokousim se udelat databazovou aplikaci a potrebuji provest tisk
> sestavy. Neco jako je v Access - sestavy. Pomoci ceho se resi v Delpi
> sestavy pro tisk.

Zalezi na verzi Delphi - za ta leta se k Delphi pribalovaly ruzne tiskove generatory.
Quick Report, RaveReport (ReportSmith radsi nezminuji :-)
V obou pripadech jsou to tiskove komponenty na prislusne palete komponent.

Osobne pouzivam generator sestav Sinea - z meho pohledu a v kontextu mych potreb nejjednodussi a nejsnaze pouzitelne.
(www.sinea(tec)cz)

Sestava pro tisk

[*] Stanislav ADAMCIK <konferencia(zv)stadas.sk> - 02.1.2007 15:49:29

Skus FreeReport

http://fast-report.com/en/download/free-report-download.html

Stano

Jak precist text dialogu? (chybovy dialog Delphi)

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 03.1.2007 08:54:38

From: "Milan Dvorak" <dvorak(zv)gymzn(tec)cz>
> Da se taky vyzkouset EkRTF (http://ekrtf.code.net.ru/), kdy vytvoris
template v RTF editoru (OOWriter nebo Word) a sestava se vygeneruje ve
formatu RTF (a zobrazi se v defaultnim RTF editoru). Vyhodou je to, ze je
jeji obsah dale editovatelny a pak snadno "tisknutelny" napr. do PDF (coz
napr OpenOffice Writer ma v sobe). Ale pokud nechces umoznit editovat
vyslednou sestavu, pak Sinea neni spatna.
> Milan Dvorak

> pokousim se udelat databazovou aplikaci a potrebuji provest tisk
> sestavy. Neco jako je v Access - sestavy. Pomoci ceho se resi v Delpi
> sestavy pro tisk.

MainMenu pri bsDialog

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 03.1.2007 07:46:33

Jak mam donutit Delphi aby mi zobrazovaly v dialogu MainMenu?

Jak precist text dialogu? (chybovy dialog Delphi)

[*] Matej K. <matej.k11(zv)seznam(tec)cz> - 03.1.2007 03:16:16

Ahoj,

[...]

Matej

Sestava pro tisk

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 02.1.2007 23:11:58

[...]

Cisla v Rave Reportu

[*] Surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 02.1.2007 20:17:47

Ahoj,

mam nasledujici problem v Rave Reportu:

nadefinoval jsem si sestavu a pokud je pole textoveho typu, zobrazi se
naprosto normalne.
Jakekoliv pole numerickeho typu (numeric, float, int) se zobrazi pouze pri
spusteni reportu z vyvojoveho prostredi a jakmile sestavu spustim z
aplikace, jsou ciselne typy vypsany jako invalid.

Netusite nekdo kde muze byt problem? nemuzu na to prijit.

Diky

OT: Vyreseni grafoveho problemu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 03.1.2007 14:41:03

Ahoj *,

omlouvam se za OT, nicmene mam tu jeden grafovy problem, ktery potrebuji
outsourcovat. ;)

Kdo by mel zajem o to jej vyresit (ne zadarmo samozrejme), necht se ozve na
muj mail.

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

ADMIN: OT: Vyreseni grafoveho problemu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 03.1.2007 15:03:05

Puvodni zprava ze dne 3.1.2007 od Jiri Cincura:

> omlouvam se za OT, nicmene mam tu jeden grafovy problem, ktery
> potrebuji outsourcovat. ;)

> Kdo by mel zajem o to jej vyresit (ne zadarmo samozrejme), necht se
> ozve na muj mail.

Soukrome vzkazy si prosim vyrizuj nekde jinde a ne v teto konferenci.
Pokud se nejedna o soukromy vzkaz, ale o nabidku nebo poptavku prace,
tak na to je v pravidlech pamatovano a jsou tam jasne definovany
vlastnosti takoveho prispevku. Ber to jako napomenuti administratora a
nastuduj si pravidla.

Dekuji,

Jak precist text dialogu? (chybovy dialog Delphi)

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 03.1.2007 14:49:04

Matej K. napsal(a):
> [...]
> nich se Delphi pta a pokazde je nutno kliknout na Yes.
> Snazim se "cihat" na takovy chybovy dialog a kliknout na neho automaticky.

otevres balicek (*.dpk), das option (v tom dialogu), zalozka Description, rebuild As needed

R.

Jak precist text dialogu? (chybovy dialog Delphi)

[*] Matej K. <matej.k11(zv)seznam(tec)cz> - 04.1.2007 09:10:18

Dobra, ale rebuild As needed nechci. Je tedy mozne dostat se nejakym zpusobem k textu na te chybove hlasce?
On Wed, 03 Jan 2007 14:49:04 +0100 (CET), Radek Cervinka
<radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> wrote:

> otevres balicek (*.dpk), das option (v tom dialogu), zalozka
> Description, rebuild As needed
>

> R.

MainMenu pri bsDialog

[*] Marek <marek.rakowski(zv)trz(tec)cz> - 04.1.2007 09:12:18

ja pouzivam Toolbar2000+TBx a ten bez problemu

> Jak mam donutit Delphi aby mi zobrazovaly v dialogu MainMenu?

Jak precist text dialogu? (chybovy dialog Delphi)

[*] Docekal Radek <rdocekal(zv)csas(tec)cz> - 04.1.2007 09:32:20

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Matej K.
> Subject: Re: Jak precist text dialogu? (chybovy dialog Delphi)
>

> Dobra, ale rebuild As needed nechci.
>

> Je tedy mozne dostat se nejakym zpusobem k textu na te
> chybove hlasce?

Mrkni na Spy++, najde ti class a caption okna a pak uz jen pouzijes EnumWindows a GetWindowText.

Radek Docekal

Jak precist text dialogu? (chybovy dialog Delphi)

[*] Matej K. <matej.k11(zv)seznam(tec)cz> - 04.1.2007 10:12:24

Dostal jsem se az k funkci EnumChildWindows, ktera mi vsak vrati pouze
text tlacitek, ale NEDARI se mi precist obsah te zpravy, z ktere bych
vypreparoval jmeno konkretniho baliku.

> Mrkni na Spy++, najde ti class a caption okna a pak uz jen pouzijes
> EnumWindows a GetWindowText.
>
> Radek Docekal

QReport - tisk na jiny format papiru nez je sestav

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 04.1.2007 10:06:24

Ahoj, potreboval bych tisknout z QReportu na velikost a orientaci papiru, kterej si uzivatel vybere. Napriklad sestau mam definovanou jako A3 nalezato .. a uzivatel to posle na tiskarnu ktera umi pouze A4 ... tedy potreboval bych aby se vsechno proporcionalne zmensilo tak jako to dela napriklad FinePrint .. je nejaka takovato moznost u QReportu .. nebo muzete me alespon nasmerovat jak toto udelat?

BDE a indexy

[*] DH-Soft <spravce(zv)dh-soft(tec)cz> - 04.1.2007 19:28:59

Zdravim konferenci:

Muj dotaz a prosba je nasledujici ..

Mam D2005Pro a aplikaci pracujici s databazemi (DBF) klasicky pres BDE
rozhrani.

Databaze maji indexy, ktere se vytvorily pri zalozeni databazi (*.mdx).

Existuje nejaka funkce, ktera mi dokaze opravit poskozeny (*mdx) soubor) -
(jde o chybu . Index is out of date).

Jakmile to ale otevru v databaze desktopu nabidne mi opravu a pak to jde uz
OK.

Lze toto provest nejakou funkci ze samotneho programu ??? Poradi mi nekdo co
s tim ?

Diky Daniel

BDE a indexy

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 05.1.2007 10:00:00

> [...]
> Existuje nejaka funkce, ktera mi dokaze opravit poskozeny
> (*mdx) soubor) - (jde o chybu . Index is out of date).

Popis BDE API najdes tu:
http://info.borland.com/devsupport/bde/bdeapiex/index.html

Pre Tvoj pripad je to funkcia DbiRegenIndexes.
Priklad najdes v bde32.hlp.

BDE a indexy

> Mam D2005Pro a aplikaci pracujici s databazemi (DBF) klasicky pres BDE
> rozhrani.
> Existuje nejaka funkce, ktera mi dokaze opravit poskozeny (*mdx) soubor) -

Asi jedine TTable.CreateTable
(viz help - Fields, FieldDefs, IndexDefs)
Bude to ale asi i tak dost silena prace (sam jsem to nastesti nikdy nedelal).
Zrejme
- odstanit mdx soubory, abych tabulku vubec otevrel
- nejak to prejmenovat
- vytvorit novou tabulku
- nakopirovat tam data
alespon ja o nicem lepsim nevim.

> Jakmile to ale otevru v databaze desktopu nabidne mi opravu a pak
> to jde uz OK.
Myslim, ze DBD to dela priblizne tak, jak receno vyse.
Stejne tak "packtable" a podobne utilitky.

Predpokladam, ze jsi byl prinucen napsat takovou aplikaci do DBF asi pod nejakou vyhruzkou, anebo je to pozustatek "drevnich" dob z casu Delphi 1. Jinak by ses do toho jiste nepoustel. Pokud je to jenom trochu mozne, pokus se DBF opustit.

Mame tady zadarmo pekne SQL databaze (Firebird, MSDE, SQL2005Express).
Pokud jde o nejakou malou aplikaci (u DBF to predpokladam) pak lze pouzit Access a ADO.
Firebird ma taky verzi "embeded", tedy zhruba receno "SQL server zakompilovany do exe".

Sam se .db, .dbf (BDE) vyhybam.
A pokud musim udelat nejakej import/export, pak pouziju ADO a ODBC driver.

BDE a indexy

[*] Ing. Zdenek Reznicek <reznicek(zv)pce(tec)cz> - 05.1.2007 12:00:08

> [...]
> nedelal).
> Zrejme
> - odstanit mdx soubory, abych tabulku vubec otevrel

Takhle to delam taky a bez problemu
Zdenek

prohozeni v kodu textu pred a za :=

[*] Ing. Pavel Spisar <pajastudio(zv)wo(tec)cz> - 05.1.2007 13:48:15

Ahoj,
nevite nekdo o sikovne utilitce ktera by dokazala prohodit text pred := za text za :=.

priklad
a:=b;
c:=d;

vysledek
b:=a;
d:=c;

Diky Pavel

prohozeni v kodu textu pred a za :=

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 05.1.2007 14:00:16

> Ahoj,
> nevite nekdo o sikovne utilitce ktera by dokazala prohodit text pred := za text za :=.
*CnPack
* http://www.cnpack.org

S pozdravom

[...]

Nepises, kam nebo na co to potrebujes. Primo v editoru Delphi jsou uzasne gexperts, funkce Reverse Statement. Dohledej na www.gexperts.org

prohozeni v kodu textu pred a za :=

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 05.1.2007 13:56:16

napr. UltraEdit to dokaze pomoci Regularnich vyrazu v dialogu Replace...

> nevite nekdo o sikovne utilitce ktera by dokazala prohodit
> text pred := za text za :=.
>
> priklad
> a:=b;
> c:=d;
>
> vysledek
> b:=a;
> d:=c;

BDE a indexy

[*] DH-Soft <spravce(zv)dh-soft(tec)cz> - 05.1.2007 16:52:27

Diky za rady,
nasel jsem ale tohle a chodi to jak vino a rychle. Staci to hodit do Try --
Except a je vse ok. Jinak s nepouzivanim BDE zcela souhlasim, je to des, ale
bohuzel jsem kdysi neco udelal a ted po 2-letech to padlo na tu chybu.

Mozna to pomuze i druhym.
Its an other chance to generate indexes...
IT WILL GENERATE INDEXES, WHEN MDX DESTROYED, ALSO !!!
This code write on TTable BeforeOpen event handler!

procedure TDMLog.TblQsoBeforeOpen(DataSet: TDataSet);
var
F: File of Byte;
b: byte;
begin
if FileExists('QSO.MDX') then DeleteFile('QSO.MDX');
b := 0;
AssignFile(F, 'QSO.DBF');
Reset(F); Seek(F,28); Write(F, b); Seek(F, 29); Write(F, b);
CloseFile(F);
TblQso.AddIndex('DATUM', 'Dtos(DATUM)+IDO', [ixExpression]);
TblQso.AddIndex('STATION', 'STN+Dtos(DATUM)+IDO', [ixExpression]);
TblQso.AddIndex('MANAGER', 'MGR', []);
TblQso.AddIndex('DXCC', 'DXC', []);
end;

YOU MUST ADD YOUR USES CLAUSE 'BDE', IF NOT CONTAIN IT...

Diky Daniel.

> [...]

Sam se .db, .dbf (BDE) vyhybam.
A pokud musim udelat nejakej import/export, pak pouziju ADO a ODBC driver.

DBCheckBox a hodnoty 0/1

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 07.1.2007 12:37:00

> aby pomoci DBCheckBoxu jsem tuto hodnotu vydel tak jak mam,

Precti si napovedu k TBdCheckBox.ValueChecked a ValueUnChecked

DBCheckBox a hodnoty 0/1

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 07.1.2007 12:24:59

Ahoj

potrebuji udelat nasledujici. Pouzivam MySQL, kde je pouzita misto
promenne BOOLEAN hodnota TINYINT(1). Nastavuje se na 0 nebo 1. Potrebuji
zajistit, aby pomoci DBCheckBoxu jsem tuto hodnotu vydel tak jak mam, a
dale jsem tuto hodnotu pomoci klikani na DBCheckBox mohl nastavovat.

To, ze se zobrazuje tak jak ma jsem osetril v OnCalcFields takto

Case ZUzivatelePrikazce.AsInteger of
0 : ZUzivateleC_Prikazce.AsBoolean := False;
1 : ZUzivateleC_Prikazce.AsBoolean := True;
end;

Jak udelam ale opak? Jak zmenim hodnotu kdyz prepnu DBCheckBox? Nebo
existuje DBCheckBox, ktery se nastavuje a pak pouziva misto True/False
treba 1/0.

FB 2.0 - jak programove nastavit asynchronni zapis

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 07.1.2007 14:37:08

Dobry den,

na FB 1.5 jsem pouzival nasledujici proceduru pro programove zapnuti
asynchronniho zapisu (hodilo se to pri exportech dat, kdy vytvorim
docasnou databazi - kdyz ma asynchronni zapis, je export vyrazne
rychlejsi).

Po prechodu na FB 2.0 to bohuzel skonci s chybou Cannot attach to
services manager service :service_mgr is not defined. Pripojeni je
pres TCP/IP.

Nemate nekdo radu, co s tim?

procedure IB_SetAsync(aDatabaseServer,aDatabaseName,aUser,aPassword:string;
Async:boolean);
var IBConfig:tIBConfigService;
begin
IBConfig:=TIBConfigService.Create(nil);
try
with IBConfig do begin
LoginPrompt:=false;
Protocol:=TCP;
Active:=false;
ServerName:=aDatabaseServer;
DatabaseName:=aDatabaseName;
Params.Clear;
Params.Add(Format('user_name=%s',[aUser]));
Params.Add(Format('password=%s',[aPassword]));
Active:=true;
try
SetAsyncMode(Async);
while IsServiceRunning do Sleep(5);
finally
Active:=false;
FreeAndNil(IBConfig);

DBCheckBox a hodnoty 0/1

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 07.1.2007 14:49:09

Zdravim,

> Precti si napovedu k TBdCheckBox.ValueChecked a ValueUnChecked

durazne doporucuji pouzit misto TINYINT typ VARCHAR(5) a zapisovat True
a False.

Praxe mi ukazala, ze je to dlouhodobe nejlepsi zpusob jak v MySQL
reprezentovat
Boolean. Nemluve o tom, ze pak nemas potize ktere tady resis a mas 100%
pouzitelnost na vsechny DB komponenty.

S pozdravem Vaclav Halik

Zmena barvy title bar okna

potrebuji programove zmenit barvu title bar nekterych oken.
Nevite jak na to ?
Nasel jsem zpusob jak do "title bar" kreslit a psat, ale nevim jak
vybarvit pozadi, problemem jsou systemove ikony.

Diky Pavel

--
Garantovan+AOk- hubnut+AO0- +IBM- Na+AWE-i klienti hubnou 1-2 Kg za t+AP0-den
http://im.impact.as/sign/idealnivaha4/

Zmena barvy title bar okna

Jednou z moznosti je komponenta RxGradientCaption.
From: <lelicek(zv)volny(tec)cz>
> potrebuji programove zmenit barvu title bar nekterych oken.
> Nevite jak na to ?

Zmena barvy title bar okna

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 08.1.2007 07:58:16

> potrebuji programove zmenit barvu title bar nekterych oken.
> Nevite jak na to ?
> Nasel jsem zpusob jak do "title bar" kreslit a psat, ale nevim jak
> vybarvit pozadi, problemem jsou systemove ikony.

Ahoj, sice neporadim, ale pridam par problemu, na ktere jsem narazil:

Pri uzivatelskem vykreslovani standardnich ikon je treba rozlisovat verzi
Win a podle toho pouzivat spravne prostredky. Az do Win2000 se da s oknem
pracovat vicemene hezky rucne. V WinXP je treba koukat, zda jsou aktivni
temata a dle potreby pouzivat i funkce z dll pro temata (nazev ted z hlavy
nevim, ale viz msdn). Je pritom treba zohlednit i to, zda jsou temata
aktualne zapnuta nebo ne (nekdo ma v XP nastaven vzhled dle W2k). No a do
budoucna - Windows Vista maji nejaky uplne novy manazer (nejen) pro
vykreslovani systemovych casi oken. V nem je implicitne jakykoli zasah do
titulku okna vyloucen, takze prislusne funkce se sice jakoby v poradku
provedou, ale uzivatel nic nevidi. Priznavam poctive, ze tohle se mi
prorazit nepodarilo a nedokazal jsem na Viste do titulku vpasovat nic
sveho.

David Lebeda�

D6/D7 pro ve Windows Vista

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 08.1.2007 08:10:16

Ahoj,

potreboval bych vedet, jestli jste s verzemi Delphi 6 a 7 pro
narazili na nejake problemy pod windows Vista.

Jednak s behem aplikaci a potom i s vlastnim vyvojem.

Dik,

Peca.

Zmena barvy title bar okna

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 08.1.2007 08:26:18

> [...]
> provedou, ale uzivatel nic nevidi. Priznavam poctive, ze tohle se mi
> prorazit nepodarilo a nedokazal jsem na Viste do titulku vpasovat nic

Napada mne ze kdyz chcete delat takove veci tak je lepsi schovat titulek uplne a
udelat si vlastni, aspon mi to prijde jednodussi (a treba takovy WinAmp - a nejen on -
to tak dela).

R.

D6/D7 pro ve Windows Vista

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 08.1.2007 08:24:17

Jeden z clenu TEAM B:

http://www.installationexcellence.com/articles/VistaWithDelphi/Index.html

pak se da neco najit na blogs.codegear.com (drive blogs.borland.com)

R.>
> [...]
> narazili na nejake problemy pod windows Vista.
>
> Jednak s behem aplikaci a potom i s vlastnim vyvojem.

D6/D7 pro ve Windows Vista

[*] marian.stevlik(zv)gamo.sk - 08.1.2007 08:30:20

> [...]
> narazili na nejake problemy pod windows Vista.
>
> Jednak s behem aplikaci a potom i s vlastnim vyvojem.

Ahoj
Neskusal som D6 ani D7, ale v pohode som rozbehal D5 Pro, takze
predpokladam, ze D6 a D7 tiez pojdu v pohode
Jediny problem, co som zatial vo Vistach narazil je Oracle 10g client (pri
pokuse sa snim pripojit na Oracle server vyhlasi, ze nemoze inicializovat
oci.dll)

Marian Stevlik (Michal)
IS programmer / developer

web: www.gamo.sk
mail: marian.stevlik(zv)gamo.sk
gsm: +421 905 462010
icq: 38493645
skype: majklbb

Zmena barvy title bar okna

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 08.1.2007 09:14:25

> Napada mne ze kdyz chcete delat takove veci tak je lepsi schovat titulek
> uplne a udelat si vlastni, aspon mi to prijde jednodussi (a treba takovy
> WinAmp - a nejen on - to tak dela).

Asi ano, ale vlastnim vykreslovanim nedosahnu toho, aby muj vlastni
titulek nepusobil jako pest na oko, protoze bude hodne jiny nez
standardni. Kdyz clovek potrebuje zmenit tiulky vsech oken, muze to byt OK
- aplikace ma proste cela specificky vzhled, kdyz ale chci, aby okna
vypadala podobne jako normalni okna, tak nevim.

David Lebeda

Zmena barvy title bar okna

to perfektni napad, nejak mi nedoslo ze ta komponenta
v RX existuje.

Vyrabet vlastni titulek se mi nechtelo, protoze
se jedna o dodatecny pozadavek klienta na rozliseni
dvou instanci aplikace ( a text v titulku se zdal
nedostatecny).

Pavel

Od: "Kalhous" <kalhous(zv)eu(tec)cz>
> [...]
--
Garantovan+AOk- hubnut+AO0- +IBM- Na+AWE-i klienti hubnou 1-2 Kg za t+AP0-den

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 08.1.2007 10:46:31

Ahoj,
nestaci na to nahodou sloupcove bloky?

Petr

prohozeni v kodu textu pred a za :=

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 08.1.2007 11:12:33

Ahoj,

Petr Vetesnik napsal(a):
> Ahoj,
> nestaci na to nahodou sloupcove bloky?

sl.bloky na to stacit nemohou, protze ne vzdy mas := v celem bloku
pod sebou. leda bys nejprve doplnil mezery, prenesl text blokem a
vyhazel mezery. coz je trochu pracne.

prohozeni v kodu textu pred a za :=

[*] Ing. Pavel Spisar <pajastudio(zv)wo(tec)cz> - 08.1.2007 15:24:50

Skoda ze tato funkce je az od verze pro Delphi 7, ja mam Delphi 5.
Od: <mydelphi(zv)seznam(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odeslano: 11. ledna 2007 7:47
Predmet: RSA a CRC

> [...]
> b) vypocet CRC souboru

> Michal Kos

FB 2.0 - jak programove nastavit asynchronni zapis

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 11.1.2007 11:57:31

Karel Rys dne 7 Jan 2007 v 14:37:

> Po prechodu na FB 2.0 to bohuzel skonci s chybou Cannot attach to
> services manager service :service_mgr is not defined. Pripojeni je
> pres TCP/IP.

Vyreseno :) Komponente tIBConfigService jsem jako jmeno serveru predaval "localhost:" - coz vzdy
fungovalo, ovsem od verze 2.0 tam ta dvojtecka na konci vadi a musi se jako jmeno serveru predat
jen "localhost". U TIBBackupService jsem to jeste nezkousel, doufam, ze to bude stejne.

Karel Rys

Otevreni HTML a skok na odkaz

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 11.1.2007 23:18:15

Zdravim,
Jak otevru html dokument v exploreru a donutim ho odrolovat na pozadovany
odkaz?
Otevrit to neni problem, ale nejsem schopen ho donutit k tomu zamereni
odkazu.

K otevreni pouzivam funkci ShellExecute().

Dik, Petr Fiser

Vytareni tabulek v MySQL

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 11.1.2007 15:35:45

Zdravim,
v mysql jsem pouzival ceske kodovani. Nastaveni kodovani jsem delal az u
vytvareni tabulek, nastavuje se to takto:
Create table nazev (sloupce ...) collate utf8_czech_ci
A pak po pripojeni je nutne nastavit kodovani prenosu.
SQLInsert('set character set cp1250', hlavni.ZQuery1);

Takto mi to v pohode funguje

Petr

Otevreni HTML a skok na odkaz

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.1.2007 07:10:46

ahoj,

Petr Fiser napsal(a):
> Zdravim,
> Jak otevru html dokument v exploreru a donutim ho odrolovat na pozadovany
> odkaz?

zkus otevrit dokumet takto: file://cesta/dokument.html#kotva
ale nerucim za to, je to jen tip :-)

> Dik, Petr Fiser

Petr Palicka aka Peca

Otevreni HTML a skok na odkaz

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 12.1.2007 08:16:50

v parametru execute kde spoustis html dokument pouzij "index.html#odkaz"
kde #odkaz je kotva. tzn. odkaz v ramci stranky viz. www.jakpsatweb(tec)cz

Petr Fiser napsal(a):
> [...]
> odkazu.
>
> K otevreni pouzivam funkci ShellExecute().

pocet suborov v adresari

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 12.1.2007 10:11:07

nenajde sa nejaka funkcia/procedura ktora mi vrati pocet filov
v adresari... ale spolu aj s filami v podaresaroch?

pocet suborov v adresari

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 12.1.2007 10:33:09

Hlas wrote / napisal(a):
> nenajde sa nejaka funkcia/procedura ktora mi vrati pocet filov
> v adresari... ale spolu aj s filami v podaresaroch?
*Ja to riesim tak, ze si ich zratam.
*Viz help. funkcia FindFirst, FindNext

Ivan Dulgerov CEI SAZP Programator

Tajovskeho 28
97590 Banska Bystrica
tel: 048 4374144
ICQ : 190698607
mail : ivan.dulgerov(zv)sazp.sk

OT: Nabidka zamestnani

[*] Libor Svoboda <svob(zv)fnusa(tec)cz> - 12.1.2007 15:31:28

Ahoj, shanime cloveka do trvaleho pracovniho pomeru na toto misto:

PROGRAMATOR/ ANALYTIK
Napln prace:
-Analyza a vyvoj informacniho systemu
-Programovani v prostredi Delphi
-Sprava, udrzba SQL databazi
-Komunikace s uzivateli

Pozadujeme:
-Znalost relacnich databazi a jazyka SQL (nejlepe Firebird)
-Vyborna znalost Delphi
-Znalost vyvoje aplikaci pro platformu Win32 (vyhledove .NET)
-Vseobecny prehled o IT
-Uzivatelska znalost Unix/Linux
-Samostatnost a zodpovednost
-Analyticke schopnosti
-Znalost AJ alespon na pasivni urovni

Pracoviste:
-Brno

Odpovedi prosim na muj mail svob(zv)fnusa(tec)cz

Libor Svoboda

Vytareni tabulek v MySQL

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 13.1.2007 10:28:42

> Ahoj,
> Ja davam SET NAMES 'cp1250' COLLATE 'cp1250_czech_cs'

Ahoj,
kdyz jsem si tenkrat procital dokumentaci a hledal navody, tak je mozne
pouzit dva prikazy. Jeden jak pises ty a jeden, co pisu ja.
Petr

Vytareni tabulek v MySQL

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 13.1.2007 02:22:12

> [...]
> SQLInsert('set character set cp1250', hlavni.ZQuery1);

Ahoj,
Ja davam SET NAMES 'cp1250' COLLATE 'cp1250_czech_cs'

Ludek

Problem se spustenim programu na Windows 98

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 13.1.2007 15:59:03

Dobry den,
po kompilaci programu (Delphi 5, vsechny update), kde se bohuzel delalo hodne zmen jsme
zjistili, ze program nejde spustin na W98 a WME s hlasenim ze
Soubor je zrejme poskozen
Nema spravny format.
Uz me fakt nenapada co dal zkusit.

Samozrejme na WNT, 2000, XP, 2003 funguje.

Pokud zkousim hledat na netu, tak nejcastejsim problemem jsou
resource, ale nejak se mi nedari najit problem.

Vsechny mnou zkousene resource editory program bez problemu nactou a
pracuji s nim.
Veci jako FixRes95 taky nepomahaji.

Nenapada nekoho jak na to, nebo alespon jak hledat co win98 vadi pri
spusteni? (Nejaky debug mod W98)

Martin Radvansky

Problem se spustenim programu na Windows 98

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 14.1.2007 20:23:07

Cituji Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky.net>:

> Pustim prelozenou aplikaci
> - win98 hlasi je poskozeny exe soubor
> Zacnu odmazavat resource rekneme retezce a
> po urcitem poctu se dostanu do stavu ze
> - win98 hlasi program too big
> pokud pokracuji v odmazavani tak se aplikace spusti
> toto samozrejme neni reseni.

Proc by to nebylo reseni? Kdyz je problemem mnozstvi resource - a
verim, ze na Win 95/98/Me nejaky podivny limit bude, proc nedat cast
resource do samostatne .DLL a nacitat je odtud? Navic, kdyz na to
prijde, muzete na tom i vydelat - udelate vic DLL, kazda s jinyma
ikonkama, a uzivatele si nakonec jeste budou moci vybrat ;)

Karel Rys

Problem se spustenim programu na Windows 98

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 14.1.2007 20:17:07

Dobry den,

TR> jak je soubor velky? Nemuze byt problemem jeho velikost?

No zjistil jsem nasledujici
celkove resource v exe (22M) maji cca 5.5MB
v pripade, ze resource zacnu odstranovat z exe tak prochazim 2 stavy

[...]

Nicmene urcite je problem v resouce jako tako, ale at hledam jach chci
tak nemuzu nikde najit omezeni na resource v programu pro win32
W95/98/Me.

Bohuzel slovo resource je spise pouzivano v problemech se zdroji
windows nez se zdroji v *.res, ci *.rc souborech.

Samozrejme uplne stejne to je kdyz se pustim do odmazavani bitmap,
takze to pravdepodobne neni problemem chybne bitmapy ci chybneho
retezce.

Pokud by nekdo tusil kde lze najit omezeni pro resource (treba Zbysek
Hlinka) v exe pro Win9x tak bych se alespon mohl neceho chytit takhle
je to alchymie.

Kontroloval jsem pocty resourcu a velikosti resourcu, ale nic mi
neukazovalo na konkretni hodnotu, ktera by mohla prelezt povolenou
mez, kterou mimochodem neznam a MSDN mlci.

Nasel jsem rady prelozit aplikaci s balicky, ale v aplikaci pro D5 je
pouzito dost komponent tretich stran a nedari se to prelozit.

Dik za kazdy napad.

PS: Bohuzel musime stale podporovat 98 nelze to jen tak zrusit.

Martin Radvansky

Problem se spustenim programu na Windows 98

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 14.1.2007 20:33:08

Dobry den,
14. ledna 2007, 20:23:07, napsal jste:

> [...]
KR> prijde, muzete na tom i vydelat - udelate vic DLL, kazda s jinyma
KR> ikonkama, a uzivatele si nakonec jeste budou moci vybrat ;)

No z tohoto pohledu to je reseni, ale problem bude v resourcich tech
komponent, uz jsem testoval i prevod vsech retezcu nasich z resource
strinu na konstanty, ale taky to nepomohlo. Abych tedy provedl vlozeni
do resource dll tak bych musel resit nacitani v tech komponentach
treti strany a to by mohlo byt na delsi reseni

Martin Radvansky

Problem se spustenim programu na Windows 98

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 14.1.2007 19:55:05

Cau,

jak je soubor velky? Nemuze byt problemem jeho velikost?

TR

> Nenapada nekoho jak na to, nebo alespon jak hledat co win98 vadi pri
> spusteni? (Nejaky debug mod W98)

Problem se spustenim programu na Windows 98

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 14.1.2007 21:35:12

Muj soukromy nazor je, ze za takovehle obludy by meli byt programatori
trestani. Rozdel to do balicku (samozrejme podle logiky jednotlivych casti,
ne jen kvuli zmenseni exe) a resourcy, ktere patri ke kodu v balicku, dej
take tam.

> Pokud by nekdo tusil kde lze najit omezeni pro resource (treba Zbysek
> Hlinka) v exe pro Win9x tak bych se alespon mohl neceho
> chytit takhle je to alchymie.

Ano, urcite rozdily tam jsou. Z hlavy to uz nevim, ale muzes se prohrabat
casti dokumentace, kterou jsem nashromazdil pro Lokalizator.
http://www.hlinka(tec)cz/download/resources.zip

Myslim, ze ti to ale stejne nepomuze a ze budes muset rozsekat aplikaci na
mensi kusy.

> Nasel jsem rady prelozit aplikaci s balicky, ale v aplikaci
> pro D5 je pouzito dost komponent tretich stran a nedari se to
> prelozit.

No, ty komponenty jsou patrne v balickach, nebo z nich vyrob balicek. Pak se
odkazuj na balicek s temi komponentami.

> PS: Bohuzel musime stale podporovat 98 nelze to jen tak zrusit.

Hm, pokud nekdo trva na W98, nabidnu mu webovku, rozhodne ne win aplikaci.
Predpokladem je ovsem server, na kterem pobezi ta webovka. :) Pokud se jedna
o domaci zakazniky, nebo vubec jakekoliv zakazniky pripojene primo k
internetu (byt i jen pres telefon), pak bych je zcela krute hodil pres
palubu, protoze takovi jsou jen dobrymi hnizdy spameru a jine odporne
haveti. Sorry ze to tak rikam, ale mnozstvi bordelu, ktery mi chodi, je
neskutecny a mohou za to predevsim ti, kteri nemaji dostatecne zabezpecene
systemy. Kam patri i W98 - uz z te podstaty, ze nejsou podporovany vyrobcem.

Otevreni HTML a skok na odkaz

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 15.1.2007 07:25:51

Franta Flinta napsal(a):
> v parametru execute kde spoustis html dokument pouzij "index.html#odkaz"
> kde #odkaz je kotva. tzn. odkaz v ramci stranky viz. www.jakpsatweb(tec)cz

Tohle jsem resil pred mesicem. Kdyz je to odkaz na webovy server tak to krasne
funguje, ale kdyz to byl odkaz na lokalni stranku tak to nefungovalo (jak v IE, tak v Mozille).
Nakonec jsem prisel na to, ze se behem spousteni odstrani v shellu # a zbytek !?!
Zajimave je ze pokud mate prohlizec otevreny a jen tam date adresu tak to myslim projde.

Nakonec jsem udelal tak, ze si v temp adresari vygeneruji html soubor kde mam v meta
hlavicce tag refresh do ktereho zapisi skutecny odkaz na disku vceten kotvy (#xxx)
a spoustim ten vygenerovany soubor, ktery se sam presmeruje.
Nakonec ten vygenerovany html smazu.
To funguje, ale spousteni primo za boha ne.>> Zdravim,

Problem se spustenim programu na Windows 98

[*] Petr Hartman <petr.hartman(zv)atlas(tec)cz> - 15.1.2007 09:16:11

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On
Behalf Of Martin Radvansky

> [...]
delalo hodne zmen jsme
> zjistili, ze program nejde spustin na W98 a WME s hlasenim ze

Jako docasne reseni muzes zkusit pouzit upx. Alespon mne to ve stejne
situaci pomohlo.

Petr

Problem se spustenim programu na Windows 98

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 15.1.2007 09:48:14

Ze zkusenosti vim, ze nejake rozdily mezi Win9x a NT jsou. Prinejmensim
Win9x jsou benevolentnejsi na to, co das do prazdne (tedy zbytkove) casti
resourcu. Dale, zkusenost mi rika, ze Delphi si obcas poskladaji resources
"po svem", takze to funguje na systemu, na kterem to odladis, ale jinde
mohou byt problemy. Casto byvaji problemy s defaultni ikonou programu.

V kazdem pripade plati, ze kdyz pozadujes, aby program bezel i na
obstaroznich hernich konzolach (W98), je treba se drzet pri zdi. Tedy davat
si pozor, jake pouzivas funkce a do resourcu cpat opravdu jen to, co tam
patri. Pokud mas nejake vetsi obrazky, mozna muze byt vyhodnejsi ulozit je
nekam mimo. Totez plati pro velke texty nebo jine objemne datove streamy.

Seminar "Belohrad 2007", 9.rocnik

Vazeni pratele,
letosni seminar se nam ponekud opozdil, protoze jsem byl posledniho pul roku zcela zaneprazdnen vyvojarskymi aktivitami a na nic jineho mi nezbyval cas.

Nicmene po Novem roce jsem se do toho pustil, minuly tyden jsme to doladili s Davidem Muzatkem a Petrem Vonesem, kteri se v Belohrade sesli u prilezitosti kurzu "Webove aplikace .NET", a vysledek muzete nahlednout na www.haes(tec)cz/ws_pozv.asp.

Tematickych nametu je letos hodne - snad 2x tolik, nez v minulych rocnicich.
Proto se zapojte do diskuse (www.hlinka(tec)cz/belohrad) a pomozte nam temata usporadat a doladit.
Seminar povazuji za kolektivni dilo ...

Tesim se na vasi ucast.

Chyba Permission denied pri obnove databaze ve Fir

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 15.1.2007 11:08:20

No prihlaseny jsem jako root a ta slozka ma pravo zapisu pro vsechny
uzivatele. Navic zaloha do te slozky jde, samozrejme i kopirovani. Nevim
co jeste bych mel nastavit.

> vzhledem k povaze hlaseni a podivnosti zvane linux bych
> tipoval na to,
> ze se snazis vytvorit soubor ze zalohy nekde kde nemas pravo
> zapisu. bud
> provadis rozdump pod jinym uzivatelem nebo do jineho
> adresare. zkus na
> cilove misto za presne danych podminek zkusit zkopirovat soubor.

> obnove databaze
> Permission
> prosim kde

Problem se spustenim programu na Windows 98

[*] Peter SvetlA?k <peternal(zv)seznam(tec)cz> - 15.1.2007 09:32:12

> [...]
> zjistili, ze program nejde spustin na W98 a WME s hlasenim ze

Tento problem som pred casom riesil tiez.
Pomohlo oddelenie resourcestrings do runtime balika.

Peter Svetlik.

Problem se spustenim programu na Windows 98

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 15.1.2007 09:28:12

Dobry den,

PH> delalo hodne zmen jsme

PH> Jako docasne reseni muzes zkusit pouzit upx. Alespon mne to ve stejne
PH> situaci pomohlo.

No UPX taky nepomohlo, nakonec jsem musel to opravdu prelozit s
balicky a tim je problem vyresen, ale stejne sem se nebral k
informacim o omezeni tech programovych resource. Od Zbyska Hlinky mam
dobry popis struktury exe i vlastnich resource (cimz mu timto dekuji),
ale taky jsem tam nenasel zadne omezeni, asi si to MS nechava pro sebe.
Kdyby tam alespon dali inteligentni hlaseni a ne ze je program poskozen :(
nebo ze se nevleze do pameti.

Diky vsem za pomoc

Martin Radvansky

Chyba Permission denied pri obnove databaze ve Fir

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 15.1.2007 13:06:27

Tak nakonec to bylo tim, ze jsem se snazil obnovit databazi do slozky
/root/dbf a to neslo i kdyz slozka dbf mela nastaveno prava zapisu pro
vsechny uzivatele. Do slozky var/db/firebird uz to slo.

Milos Jircik

MJ Soft

> [...]
> Permission
> prosim kde

Chyba Permission denied pri obnove databaze ve Fir

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 15.1.2007 10:38:17

Ahoj,

[...]

S pozdravem

Milos Jircik
MJ Soft

Potvrzovani pridavani zaznamu do databaze

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 16.1.2007 11:06:14

delphi(zv)spst(tec)cz wrote / napisal(a):
> Jeste dotaz ohledne BeforePost. Kdyz uz tuto proceduru pouzuji uvadi se
> tam i inherited?
>
> A snad uz posledni dotaz. Potrebuji sledovat, kdo kde udelal nejakou
> upravu. Zatim pouzivam toto v AfterPost kontroluji OldValue a NewValue.
> Je to tak dobre? Nebo se to da delat elegantneji.
*Ja to robim dvomi sposobmi :
* 1.Bud osetrim udalost OnExit dateho TDbEdit-u alebo TEdit-u,
* tam skontrolujem co potrebujem
* 2. Alebo pouzijem na ovladanie TActionList, kde osetrim
* OnExecute

[...]

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 16.1.2007 10:50:13

Ahoj,

V D7, Win XP s databazi MySQL potrebuji zajistit nasledujici. Uzivatel
vyplni nektera okenka ve formulari, ale ne vse co je nutno zadat. Jak
pred potvrzenim odkontroluji, ze ma vse vyplneno?
Uvazoval jsem o procedure BeforePost, tam jsem schopen provest kontrolu,
ale jak pak pripadne zastavim potvrzeni neuplneho zaznamu s hlaskou co
ma vyplnit? Nebo se pouziva OnPostError?

[...]

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 16.1.2007 11:00:13

> V D7, Win XP s databazi MySQL potrebuji zajistit nasledujici.
> Uzivatel vyplni nektera okenka ve formulari, ale ne vse co je
> nutno zadat. Jak pred potvrzenim odkontroluji, ze ma vse
> vyplneno?

MySQL nepoznam, ale zrejme si mozes priamo v databaze pri deklaracii poli
tabulky nastavit constraint napriklad NOT NULL a potom je to automaticke,
databaza si platnost dat kontroluje sama.
Dalsia moznost je kontrolovat to na klientovi v BeforePost, tam by potom v
pripade neplatnych dat malo stacit vyvolat vynimku.

> [...]

> vyplni nektera okenka ve formulari, ale ne vse co je nutno zadat. Jak
> pred potvrzenim odkontroluji, ze ma vse vyplneno?

Pokud je polozka v databazi "not null" pak by mel byt field v TDataSet automaticky Required=true.
Pri Post to pak nejen zarve, ale (snad) i skoci na prislusny DBEdit nebo Column gridu.
Pokud se ti Required nenastavi (MySQL neznam), nastav si to u Fieldu rucne.

Pokud bys chtel kontrolovat nikoli pri Post, ale uz na prislusmen DBEdit, tak si musis chytit OnExit.

> Uvazoval jsem o procedure BeforePost, tam jsem schopen provest kontrolu,
> ale jak pak pripadne zastavim potvrzeni neuplneho zaznamu s hlaskou co
> ma vyplnit? Nebo se pouziva OnPostError?

Vygenerujes vyjimku
DBEditJmeno.SetFocus;
raise Exception.Create('Jmeno je treba zadat')

> Jeste dotaz ohledne BeforePost. Kdyz uz tuto proceduru pouzuji uvadi se
> tam i inherited?

To zalezi ...
Mas formular TfrmOsoba, DataSet dtsOsoba, udalost BeforePost, nejaka kontrola
Mas oddedeny formular
TfrmZamestnec = class(TfrmOsoba)
DataSet dtsOsoba, udalost BeforePost, nejaka dalsi kontrola
pak
begin
inherited (provede se BeforePost z formulare frmOsoba
a tady ta nejaka dalsi kontrola
end

Pokud neni formular (totez datovy modul) oddeden nema inherited smysl.

> A snad uz posledni dotaz. Potrebuji sledovat, kdo kde udelal nejakou
> upravu. Zatim pouzivam toto v AfterPost kontroluji OldValue a NewValue.
> Je to tak dobre? Nebo se to da delat elegantneji.

Zalezi jako pouzivas komponenty.
OldValue a NewValue ma smysl pouze i TClientDataSet a jinak u DataSet.CachedUpdates=true.
(nejsem si tim jist ...)

Ja pouzivam (nejcasteji) TClientDataSet.
Pak pred ApplyUpdates zjistim ChangeCount>0 a vim, ze k nejake zmene doslo (nemusim kontrolovat OldValue a NewValue na vsech polozkach).
V tom pripade zaloguju FieldByName('sysinfo').asString:=kdo-kdy

Jeslize dale potrebuju vedet, co se zmenilo, mam na to mechanismus, ktery v loguje do specialni tabulky LOG hodnotu Delta prislusneho ClientDataSetu. Dlta obsahuje vsechny stare a zmenene nove hodnoty.

Potvrzovani pridavani zaznamu do databaze

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.1.2007 13:18:56

From: "Jan Sebelik" <honza(zv)haes(tec)cz>

> Snad me nebudes povazovat za hnidopicha, kdyz reknu ze trochu lepsi je
> if (je_to_spatne) then
> raise EMyException.Create('Tady je tohle spatne');
>
> - je to o tri radky kratsi
> - nepotrebuju uses Dialogs (treba v datovem modulu, kde to nema co delat)
> - Exception spadne do Application.OnException, kde s tim mohu jeste neco delat

Ahoj,
No podle toho co chces delat. Ja osobne uz databaze pouzivam jenom SQL a veskere zmeny pres SP. Tam je to jine. Ale tady se bavime o TTable a tam je logika mirne jina.
Pokud v totmto kontextu pouzijes Abort ma to tu vyhodu, ze uzivatel odklikne hlasku a pokracuje tam kde prestal - neboli napriklad doplni prazdne pole nebo zmeni hodnotu a opet da Post a vse pokracuje v kodu dale. Exception musis slozite osetrovat a to uz bude vice stranek kodu. Navic treba handler exception pouzivam pro "skutecne" vyjimky resp. chybove stavy centralne pro celou app a tyhle pravidla takovyhle "tichy" abort obslouzi IMHO lepe. Co se tyce dialogu - o tom zda ma byt v DM nebo ne by se dalo take diskutovat.
Je to ale samozrejme vec postupu a designu cele app.
Navic bych rekl, ze z pohledu cele veci neni zadani nespravne informace vubec zadna exception ale vlastne normalni ocekavatelny stav, takze pouziti "ostre" exception mi i z tohoto duvodu neprijde prilis spravne.

Ludek

> [...]

- Exception spadne do Application.OnException, kde s tim mohu jeste neco delat

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.1.2007 19:49:02

From: "David Kopecek" <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> mam komponentu tpanel a potreboval bych na ni kreslit .. udelat ramecek na
> vic..

Nejsnaze tak ze pouzijes komponentu TBevel nebo TPaintBox a v jeho eventu
OnPaint kreslit na canvas TPanel.

Petr Vones

kresleni na TPanel

[*] Karel Klimes <klimes(zv)unicontrols-tramex(tec)cz> - 18.1.2007 20:08:41

> mam komponentu tpanel a potreboval bych na ni kreslit .. udelat ramecek na vic..

TPanel.Canvas (protected) Specifies the TCanvas object that presents
a drawing surface for the control.

kchodl

kresleni na TPanel

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 18.1.2007 19:04:37

Zdravim

mam komponentu tpanel a potreboval bych na ni kreslit .. udelat ramecek na vic..

poradi mi nekdo jak ?

diky moc

Zmena stavu v ActionList

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 19.1.2007 08:29:29

Ahoj

Kde a jak mam podchytit zmenu stavu jako je ENABLED/DISABLED a VISIBLE
u jakekoliv z Action v konktretnim ActionList.

Vytvarim totiz stromove menu (pouzivam VirtualTreeview) z hlavniho menu
a potrebuji ho aktualizovat stavy nodes (enabled,visible) podle
okamziteho stavu Action

Diky Jura

Precteni poslednich X radku dokumentu

[*] Marian Jonas <delphikonf(zv)mjonas(tec)cz> - 19.1.2007 22:54:28

Otevri si soubor pomoci TFileStream, pak udelej Seek(soFromEnd, -50000)
a pak pres Read si nacti tech 50000 znaku na konci souboru do bufferu a
pak prochazej buffer a pocitej konce radku.

Jinak ten prikaz z linuxu je TAIL a verzi pro Windows najdes ve Windows
2003 Resource Kitu.

Marian
> [...]
> nekolik set MB velky. Jedna se o log soubor ze serveru. Jde mi o to, ze nechci
> nacitat vzdy cely textovy soubor, protoze tim vytezuji zbytecne moc systemovych
> prostredku, ktere bych opetovne musel znovu uvolnovat, slysel jsem, ze na
> Unixu je prikaz, ktery vraci posledni radky souboru, bez nutnosti nacitat
> cely soubor. Mate nekdo zkusenosti s timto pod Win?
>
> Predem dekuji za odpoved.
> Petr Holub
>
> ______________________________________
> Superrychly internet ADSL 512 od TISCALI jiz od 295 Kc mesicne !

NullAble typy

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 19.1.2007 22:52:28

pouzij variant
lelicek(zv)volny(tec)cz napsal(a):
> Ahoj,
>
> nemate napad nebo nevite jak vytvorit typy, ktere by byly
> schopny udrzovat typ (string, TDate, integer, ...) a
> hodnotu NULL nebo nejaky priznak, ze hodnota neni znama ?
>
> Pavel

Precteni poslednich X radku dokumentu

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 19.1.2007 22:24:25

CreateFile
CreateFileMapping
MapViewOfFile
UnmapViewOfFile