delphi 2007 update 1

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 07.6.2007 09:49:57

> P+AVk-edm+ARs-t: delphi 2007 update 1
>
> Ma uz s tim nekdo nejake zkusenosti ?

Pokud mate ve sv+AOk-m Delphi 2007 povoleno hledani update, najde se
automaticky. Pokud ne, update #1 najdete na adrese :
http://downloads.codegear.com/default.aspx?productid=2012

Pro stazeni je treba prihlasit do CDN pod jmenem a heslem pouzitym
pri registraci Delphi 2007.

Dalsi informace se najdou na adrese:
http://blogs.codegear.com/nickhodges/archive/2007/06/06/35619.aspx

Poznamky k instalaci Delphi 2007 for Win32+AK4- (Update 1) a C+-+-Builder 2007:
http://dn.codegear.com/article/36574

Posledni informace k Delphi 2007 for Win32+AK4- a C+-+-Builder+AK4- 2007, ktere
se nedostaly do produktove dokumentace:
http://dn.codegear.com/article/36575

Pruvodce instalaci C+-+-Builder 2007 na system, kde jiz je instalovan produkt Delphi 2007:
http://dn.codegear.com/article/36596

Vsechny zdravi, -- Richard Kubat

delphi 2007 update 1

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 07.6.2007 10:22:00

Nevis jak je to s potrebou prekladu , pokud mam u komponent jen DCU ?

Petr Svejda napsal(a):
> vcera jsem ho (Delphi 2007 pro Win32 Prof. update 1) nainstaloval na
> Windows Vista Ultimate a vse probehlo v poradku - jenom nevim, jake
> zmemy provedli.

delphi 2007 update 1

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 07.6.2007 10:26:00

tady je primy odkaz na stazeni a postup:

http://downloads.codegear.com/default.aspx?productid=2012

Petr Svejda

www.znalosti(tec)cz
www.isoft(tec)cz
www.prowin(tec)cz

info(zv)drnholec(tec)cz napsal(a):
> Ma uz s tim nekdo nejake zkusenosti ?

Jak zmenit tabulku, kterou se snazi DataSet aktual

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 07.6.2007 10:44:02

Mam AdoDataSet plneny selectem

select dch_chrgno, dch_name, (select count(*) from l_df_chrgcd where dch_chrgno = dcc_chrgno) CntUsed
from l_df_Charge

Problem je ze Dataset se snazi aktualizovat prvni tabulku kterou nasel za where - v tomto pripade l_df_chrgcd - coz je samozrejme spatne.

Jak sem u da rict aby aktualizoval tabulku l_df_Charge?

Zde uvedeny je spise priklad, samozrejme jsem schopny select prepsat jinym zpusobem, ale pro slozitejsi pripady uz totreba neni mozne

Dik za radu.

PS: Napr. DOA pro Oracle ma property UpdatingTable .. ale tady jsem nic takoveho nenasel

Delphi 2007 pro Win32 a komponenty pro Firebird 2

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 07.6.2007 10:58:03

Zacinam novy program v novych subj. a opet oteviram muj problem - jake
komponenty pouzit. Musim pouzit (a prosim toto nediskutujte) pouze
standardni komponenty z palety subj.

Mam zvolit dbExpress, komponenty zalozky Interbase, nebo jsem prehlidl
neco jineho?

Dival jsem se na dbExpress, ale nepodarilo se mi vygooglit zadne ukazky
pro zacatecniky, jak je pouzit. Chci pouzivat transakce, update,
parametricke dotazy, relacni update mezi vice tabulkami (napr. SQL
parametricky insert hlavicky faktury a jejich polozek).

Diky moc za kazdy odkaz nebo praktickou radu.

Petr Svejda

www.znalosti(tec)cz
www.isoft(tec)cz
www.prowin(tec)cz

ListView a StateImages

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 07.6.2007 11:14:04

V ListView pouzivam 17 ikon jako StateImages v TImageList. Kdyz je pak
zobrazuji, tak se mi zobrazi jen prvnich 15. Sestnacta se nezobrazi a
misto sedmnacte se opet zobrazi prvni. Nevite kde je chyba?

Dik

ListView a StateImages

>V ListView pouzivam 17 ikon jako StateImages v TImageList. Kdyz je pak
> zobrazuji, tak se mi zobrazi jen prvnich 15. Sestnacta se nezobrazi a
> misto sedmnacte se opet zobrazi prvni. Nevite kde je chyba?

ListView ma omezeni na urcity pocet StateImages, je to cislo blizke 16. Je
to omezeni Windows, nikoli Delphi.

Delphi 2007 pro Win32 a komponenty pro Firebird 2

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 07.6.2007 11:18:04

Myslim, ze celkem bez problemu muzes pouzit komponenty ze zalozky Interbase.
Jde jen o to, ze budes muset pri instalaci klienta nechat generovat
knihovnu gds32.dll namisto nativni fbclient.dll.

Petr Svejda napsal(a):
> [...]

Delphi 2007 pro Win32 a komponenty pro Firebird 2

> Mam zvolit dbExpress, komponenty zalozky Interbase, nebo jsem prehlidl

dbExpress je unidirectional.
Lze ho tedy "rozumne" (primy insert, append, edit, post, delete z datasetu) pouzit pouze v propojeni na TClientDataSet. Tak to taky bylo mysleno, proto jsme taky od Borlandu dostali TClientDataSet do verze D6Pro, kde se dbExpress poprve objevil.

Tedy propojeni
TSQLConnection - TSQLDataSet - TDataSetProvider - TClientDataSet
a TClientDataSet.ApplyUpdates.

Pouziti "rucni", tedy pres explicitne napsany insert, update, delete by melo jit jako SQLDataSet.ExecSQL.
(nezkousel jsem, pouzivam vyse uvedene propojeni)

Vyse uvedene propojeni pouzivam velmi rad, ale rikam si: "Kdyz FB, tak radsi IBX".
Tedy
TIBDatabase - TIBDataSet - TDataSetProvider - TClientDataSet.

Pokud potrebuji "rucni" prikaz, pouziju IBSQL.ExecQuery.

OT: Nabidka prace - dlouhodoba spoluprace

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 07.6.2007 12:22:08

Dobry den,

pro firmu Arbosoft hledame programatora v Delphi pro dlouhodobou
spolupraci na vyvoji a udrzbe aplikaci pro zahradnicky obor.
V soucasne dobe by se nejednalo o hlavni pracovni pomer, spise 15-20
hodin prace tydne, v budoucnu bude objem prace i casova narocnost vetsi.

Pracovni napln:
* vyvoj a udrzba informacniho systemu pro jednu z nejvetsich
firem v okrasnem zahradnictvi v Ceske republice
* konverze sestav z QuickReport do FastReport
* priprava SQL pro sestavy a prehledy
* spoluprace na analyze a vyvoji novych casti aplikace
* komunikace s uzivateli

Pozadavky:
* preciznost
* zodpovednost
* samostatnost
* znalost Delphi
* zalost SQL

Nabidka:
* pruzna pracovni doba ("prace doma")
* prace v zajimavem prostredi
* odpovidajici ohodnoceni
* dlouhodoba spoluprace

Prostredi:
* Delphi 5
* FireBird 2
* FastReport 4

Misto:
* nejlepe Melnik, Praha, Stredni Cechy

V pripade, ze Vas tato nabidka zaujala, mne prosim kontaktujte na
adrese delphi(zv)zas-me(tec)cz.

Dekuji, s pranim pekneho dne

Karel Rys

delphi 2007 update 1

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 07.6.2007 12:50:11

Tabulka vlastnosti Delphi 2007:
http://www.codegear.com/article/34372/images/34372/Delphi2007Win32FeatureMatrix.pdf
strana 1, treti radek tabulky pravi:

"USE YOUR BDS 2006 COMPONENTS!" Compiler is compatible with binaries
created with Borland Developer Studio 2006."

Pokud tedy komponenty fungovaly pod BDS 2006, budou beze zmeny fungovat
i v Delphi 2007 bez nutnosti rekompilace zdroju.

Zdravi, -- R. Kubat

> Nevis jak je to s potrebou prekladu , pokud mam u komponent jen DCU ?

delphi 2007 update 1

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 07.6.2007 13:22:13

Zdravim
Ja myslel pouze zmenu z D2007 na D2007 update 1.

Jinak jsem si bohuzel opet potvrdil domnenku ze Borland zapomnel na ty
co provozuji DELPHI 2007 bez pristupu na internet.
I kdyz jsem si stahnul pomalu 800 mega instalacek, vyzaduje je to pri
instalaci pristup na web.

Nevite jak to obejit ?
rkubat(zv)email(tec)cz napsal(a):
> [...]
>
> Pokud tedy komponenty fungovaly pod BDS 2006, budou beze zmeny fungovat
> i v Delphi 2007 bez nutnosti rekompilace zdroju.

delphi 2007 update 1

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 07.6.2007 13:40:14

From: <info(zv)drnholec(tec)cz>
> [...]
> co provozuji DELPHI 2007 bez pristupu na internet.
> I kdyz jsem si stahnul pomalu 800 mega instalacek, vyzaduje je to pri

V tomto bych se tedy Borlandu zastal. Pise se rok 2007, pocitac ktery nema
pripojeni do Internetu (tim spise kdyz je urceny pro vyvoj software) snad
nema smysl vubec ani zapinat, je pak to jen mrtva krabice.

Petr Vones

delphi 2007 update 1

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 07.6.2007 13:52:15

Tak to tedy ne !!!!
PRAVE proto ze mam PC na vyvoj software a ne na testovani antiviru a
firewalu ruznych znacek.
Na to mam druhy a treti PC se kterym sem spojeny na web.

Takovy zaslepeny nazor jsem od P.V. opravdu necekal !!

P.S. A az si budu kupovat software u kereho me prodejce predem upozorni
ze bez pripojeni na inet nebude fungovat potom to bude jina pisnicka.> V tomto bych se tedy Borlandu zastal. Pise se rok 2007, pocitac ktery nema
> pripojeni do Internetu (tim spise kdyz je urceny pro vyvoj software) snad
> nema smysl vubec ani zapinat, je pak to jen mrtva krabice.

> Petr Vones

delphi 2007 update 1

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 07.6.2007 14:14:17

> Tak to tedy ne !!!!
> PRAVE proto ze mam PC na vyvoj software a ne na testovani antiviru a
> firewalu ruznych znacek.

Sice to uz je flame, ale antivir ani firewall nemam, protoze pro
pripojeni na internet mi staci defacto dnes jakykoliv router ktery
odchyti veskery nezadouci provoz dovnitr. A pokud nepolezu explicitne na
"pochybne stranky s pochybnym prohlizecem" a pripadne vubec nebudu
pouzivat na tom PC email, je vicemene nulova sance ze neco "chytim".
Resp. sance je pouze pokud PC v siti chyti neco blbosti uzivatele a to
neco napadne ostatni PC po ionterni siti.

> Takovy zaslepeny nazor jsem od P.V. opravdu necekal !!

Spis to asi bylo mysleno ze dnes bez online napoved na netu a kamarada
google je to krok zpet.

TR

delphi 2007 update 1

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 07.6.2007 14:14:17

From: <info(zv)drnholec(tec)cz>
> Tak to tedy ne !!!!
> PRAVE proto ze mam PC na vyvoj software a ne na testovani antiviru a
> firewalu ruznych znacek.
> Na to mam druhy a treti PC se kterym sem spojeny na web.

Tak efektivni praci vam opravdu nezavidim :-)

> Takovy zaslepeny nazor jsem od P.V. opravdu necekal !!

(bez komentare)

Petr Vones

delphi 2007 update 1

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 07.6.2007 14:36:18

> [...]
> co provozuji DELPHI 2007 bez pristupu na internet.
> I kdyz jsem si stahnul pomalu 800 mega instalacek, vyzaduje je to pri

Dobry den,

neni pravda, ze Borland - tedy rikejme spise CodeGear, ano? - na uzivatele
bez pripojeni zapomnel, staci si precist clanek:

http://blogs.codegear.com/nickhodges/archive/2007/06/06/35619.aspx

Chcete-li produkt naistalovat "tradicnim" zpusobem, tedy nejdriv stahnout a pak
instalovat treba na jinem stroji, je to stale mozne. Popis je v Nickove clanku.

Jinak s komponentami se nic nestane, ale to je v clanku tez zmineno.

Zdravi, -- Richard Kubat

delphi 2007 update 1

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 07.6.2007 15:02:20

Tomas Rosa napsal(a):
> Spis to asi bylo mysleno ze dnes bez online napoved na netu a kamarada
> google je to krok zpet.

jak jsem jiz psal, inet mam v praci na 2 PC a VUBEC nemam potrebu si ho
tahat domu kde mam treti PC bez pripojeni.
A pokud si nekdo mysli ze my tim klesa produktivita prace necham ho pri
tom.
(I kdyz to nechava bez kometare).

A protoze to zacina byt opravdu flame o nicem, koncim debatu na toto
tema nez nam to ukonci Petr :-)

delphi 2007 update 1

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 07.6.2007 15:12:21

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> Sice to uz je flame, ale antivir ani firewall nemam, protoze pro
> pripojeni na internet mi staci defacto dnes jakykoliv router ktery
> odchyti veskery nezadouci provoz dovnitr. A pokud nepolezu explicitne na

To je zaklad, ktery je jiste spolehlivejsi nez softwarove firewally. Cena
routeru (bez WiFi) se dnes pohybuje v radu stokorun.

> "pochybne stranky s pochybnym prohlizecem" a pripadne vubec nebudu

V pripade vyvoje a ladeni aplikaci je opravdu problematicke nebyt prihlasen
pod uctem s admin pravy. Pak je vhodne pro vsechny aplikace (prohlizec,
email klient, media player ...) zpracovavajici obsah stazeny z Internetu
pomoci Software Restriction Policy nastavit, aby byly spustene s omezenymi
pravy. Tato vlastnost Windows je dostupna od XP/2003, blize je to popsano
zde: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms972802.aspx

Jinou moznosti je pouzivat virtualni stroje, ktere snadno umozni prenos cele
konfigurace vyvojoveho prostredi na jiny pocitac.

> Spis to asi bylo mysleno ze dnes bez online napoved na netu a kamarada
> google je to krok zpet.

Presne tak. Vyhledani problemu Googlem je jednoznacne nejefektivnejsi cesta
jak najit reseni. Stejne tak je online dokumentace zpravidla aktualnejsi nez
napriklad MSDN Library na disku, nemluve o navaznosti na pribuzne clanky

Download Update z CodeGear

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 07.6.2007 17:30:30

> Zdravim,
>
> jde vam nekomu download Hotfixu pro BDS 2006 z CodeGear.com.
>
> Ja se tam prihlasim validnim a spravnym heslem a ono mi to vyhodi nejaky
> chyby. Delam neco blbe nebo to nejde vsem a CodeGear to ma p...... ?
>
> Vaclav Halik

Omlouvam se za materskou firmu, ale servery v USA jsou evidentne zahlceny
vlnou zajmu o Update #1 pro Delphi 2007. Zkuste, prosim, pokus o stazeni
odlozit na zitra, pripadne pres vikend, je-li to mozne; jakmile budou zajemci
uspokojeni a ziskaji svuj update, zase bude vse v poradku a Hotfixes si stahnete
bez problemu. Chyba neni na Vasi strane.

Kratce receno: ano, Codegear to ma (momentalne) p......

Richard Kubat

Download Update z CodeGear

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 07.6.2007 17:00:28

[...]

nahrazeni stringu

[*] Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> - 11.6.2007 08:56:14

Vubec nechapu proc, ale mam nasledujici problem:

Funguje:
if fileexists('c:\cs\csstart.bat') then showmessage('cs1');

Nefunguje (soubor nenajde):
if fileexists('c:\cs\*.bat') then showmessage('cs2');

Jakmile nazev souboru nahradim hvezdickou, tak to nefunguje.
Jak jinak mam zjistit, jestli nejaky soubor s konkretni priponou existuje?

Diky,
L.Novy

nahrazeni stringu

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)st-software(tec)com> - 11.6.2007 09:14:18

Ahoj,
Funkce FindFirst a FindNext podporuji vyhledavani pres hvezdicku. Pouzij je.

fileexists neni vyhledavani, ale dotaz na konkretni soubor
a soubor se jmenem *.bat neexistuje (ani nemuze)

Tomas

> [...]
>
> Jakmile nazev souboru nahradim hvezdickou, tak to nefunguje.
> Jak jinak mam zjistit, jestli nejaky soubor s konkretni priponou existuje?

nahrazeni stringu

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 11.6.2007 09:12:17

Kdyz chces vyhledavat podle masky, tak na to jsou fce FindFirst a FindNext.
Fce FileExists podle me s wildcardama nepracuje.

Jirka Matejka

> [...]
>
> Jakmile nazev souboru nahradim hvezdickou, tak to nefunguje.
> Jak jinak mam zjistit, jestli nejaky soubor s konkretni priponou existuje?

nahrazeni stringu

[*] Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> - 11.6.2007 09:18:18

Bohuzel stejne se mi to chova i na FindFirst ...
L.Novy

> [...]
> FindNext.
> Fce FileExists podle me s wildcardama nepracuje.

Delphi & Unicode

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 11.6.2007 09:18:18

Ahoj,
jak je to s podporou Unicode v Delphi? Je v nektere verzi kompletni podpora unicode (VLC, system) ...
Jak moc jsou pouzitelne napriklad TNT komponenty pro Delphi 6? S cim jsou problemy, pripadne co je neresitelne?

Dekuji za info
V.

nahrazeni stringu

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 11.6.2007 10:24:23

To uz bude asi chyba mezi zidli a klavesnici, co parametr Attr?
V8clav Sazima
Novy Lubos napsal(a):
> Bohuzel stejne se mi to chova i na FindFirst ...
> L.Novy

nahrazeni stringu

[*] Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> - 11.6.2007 10:34:24

Omlouvam se, uz to funguje.
Na FindFirst to skutecne beha jak ma....

Dekuju za pomoc,
L.Novy

nahrazeni stringu

[*] Pavel Zidek <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 11.6.2007 10:38:24

var
SearchRec: TSearchRec;

if FindFirst(''c:\cs\*.bat', faAnyFile, SearchRec) = 0
then ZdeZpracovat(ExtractFileName(SearchRec.Name))
else FindClose(SearchRec);
while FindNext(SearchRec) = 0 do
ZdeZpracovat(ExtractFileName(SearchRec.Name));
FindClose(SearchRec);
Zkust toto
Pavel ZIDEK

Delphi & Unicode

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 11.6.2007 15:42:44

Cau

ja s unicode v delphi problem nemam, pokud neco potrbuju vse resi
synachar ze synapse..

dcc> jak je to s podporou Unicode v Delphi? Je v nektere verzi
dcc> kompletni podpora unicode (VLC, system) ...
dcc> Jak moc jsou pouzitelne napriklad TNT komponenty pro Delphi 6? S
dcc> cim jsou problemy, pripadne co je neresitelne?

dcc> Dekuji za info
dcc> V.

Delphi a prepis vyslovnosti anglictiny

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 13.6.2007 11:35:37

Potreboval bych do aplikace napsane v Delphi 2007 pro Win32 vpasovat
napr. do labelu znaky pro prepis vyslovnosti. Jde to vubec nejak?

Delphi a prepis vyslovnosti anglictiny

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.6.2007 15:05:51

> Potreboval bych do aplikace napsane v Delphi 2007 pro Win32 vpasovat
> napr. do labelu znaky pro prepis vyslovnosti. Jde to vubec nejak?

Mozno Ti pomoze tato stranka:
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Phonetic_Alphabet
Pre podporu Unicode mozes pouzit TNT Unicode, povodne opensource.
Najnovsie je to uz sice TMS Unicode: http://www.tmssoftware.com/go.asp?tmsuni
a nie zadarmo, ale starsie verzie so zdrojakmi sa este daju najst na Internete.

delphi 5 kontra Windows Vista

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 13.6.2007 18:52:06

Ahoj,

> Chci se zeptat ve skutecnosti na 3 veci:
> 1. Mate zkusenosti s Delphi 5 pod Windows Vista?

Mam. funguje(dokonce pri instalaci nerve na "nekompatibilitu" narozdil od
D7, ktere
presto take v pohode funguji). Jak IDE tak apl. OK zatim bez problemu.

> 2. Pokud ano, nemate nahodou zkusenosti s BDE pod Win Vista

Nemam. Ale google vi.

> 3. Funguje Inno Setup pod Win Vista ?

Funguje. Viz. take http://www.jrsoftware.org/isinfo.php#features
"Support for all versions of Windows in use today: Vista, XP, 2003, 2000,
Me, 98, 95, and NT 4.0. (No service packs are required.) "> P.S. Zatim porad mame Win XP, ale zakaznici nas asi donuti.

Neni vyhnuti. Presel sem na Visty take z techto duvodu...

PMal

delphi 5 kontra Windows Vista

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 13.6.2007 18:40:05

Chci se zeptat ve skutecnosti na 3 veci:
1. Mate zkusenosti s Delphi 5 pod Windows Vista?
2. Pokud ano, nemate nahodou zkusenosti s BDE pod Win Vista (vim, zni to hrozne, ale ta aplikace uz funguje pres 10 let a jeji predelani kvuli prevodu dat u vetsiho poctu uzivatelu oddalujeme co nejvic)
3. Funguje Inno Setup pod Win Vista ?

Dekuji i za odpovedi na jednotlive otazky.

Milan Dvorak

P.S. Zatim porad mame Win XP, ale zakaznici nas asi donuti.

OT: .Net a kontrola pravopisu

Ahoj, da se do vlastni aplikace dostat kontrola pravopisu, kdyz je na danem PC nainstalovan OFFICE?
Zajima me to hlavne pro aplikaci v .NET.

odesilani meilu v synapsi

[*] Tomas Emresz <tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz> - 15.6.2007 15:24:59

Dobry den,

mam zajimavy problemek se synapsi a odesilanim meilu,

pouzivam funkci sendtoraw, a odesilani se projevuje nekolika zpusoby :

1) z jedne aplikace vse jde jak ma:

Connected
>>> 220-mail.strankysnadno(tec)cz ESMTP I.T.E.Development Mail Server; Fri, 15 Jun 2007 15:13:12 +0200
<<< EHLO brawne-lamia
>>> 250-mail.strankysnadno(tec)cz Hello brawne-lamia [127.0.0.1], pleased to meet you.
<<< MAIL FROM:<web(zv)o-nas.net> SIZE=270
>>> 250 2.1.0 <web(zv)o-nas.net>... Sender ok
<<< RCPT TO:<kancnyr(zv)o-nas.net>
>>> 250 2.1.5 <kancnyr(zv)o-nas.net>... User ok
<<< DATA

2) z druhe aplikace se nic neodesle:
>>> 220-mail.strankysnadno(tec)cz ESMTP I.T.E.Development Mail Server; Fri, 15 Jun 2007 15:16:29 +0200
<<< EHLO brawne-lamia
>>> 250-mail.strankysnadno(tec)cz Hello brawne-lamia [127.0.0.1], pleased to meet you.
<<< MAIL FROM:<web(zv)o-nas.net> SIZE=279
>>> 250 2.1.0 <web(zv)o-nas.net>... Sender ok
<<< QUIT
>>> 221 2.0.0 mail.strankysnadno(tec)cz closing connection

vypada to jako by neprosel MAIL FROM (v synapsi, nebot hned za nim QUIT connection)

3) z druhe aplikace, ALE Z JINEHO pocitace (tzn neodesila se pres 127.0.0.1 ale pres BRAWNE-LAMIA - jmeno pocitace) jde vse opet jak me.

127.0.0.1 ma nastaveno na meil serveru relay, takze muze odesilat co hrdlo raci kdykoliv a kamkoliv.

je mi divne, ze log vypada v pripade 1 a 2 stejne, presto dojde rovnou ke QUIT misto RCPT TO: apod..

Poradite ?

Tomas Emresz
mailto:tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz

Problem s TLB a typem EXCEPINFO

[*] Petr Nehez <dpn(zv)atlas(tec)cz> - 15.6.2007 14:58:58

Ahoj,

TomA?L? Bihary wrote:
> [...]
> [in] LPWSTR pstrDelimiter,
> [in] unsigned long dwSourceContextCookie,
> [in] unsigned long ulStartingLineNumber,
> [in] unsigned long dwFlags,
> [out] VARIANT * pvarResult,
> [out] EXCEPINFO * pexcepinfo );
> PAS:
> function ParseScriptText(pstrCode: PWideChar; pstrItemName: PWideChar;
> const punkContext: IUnknown;
> pstrDelimiter: PWideChar;
> dwSourceContextCookie: LongWord;
> ulStartingLineNumber: LongWord;
> dwFlags: LongWord; out pvarResult:
> OleVariant; out pexcepinfo: TGUID): HResult; stdcall;

A co dat do IDL **pexcepInfo, jestli ocekavas dynamicky alokovany record?

Petr

> Da se nejak zaridit aby se prepis vytvarel spravne?
> Je to znama chyba?
> Neco jsem nepochopil?
>
> D5 Ent, UP2,
>
> Diky Tomas

obrazky vetsi nez 64KB

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 15.6.2007 11:22:43

zdravim

pomoci funkce (GetDeviceCaps (_dc,RASTERCAPS) and RC_BITMAP64<>0) si zjistim
zda zarizeni umi obrazky vetsi nez 64KB ale mam takovy dotaz mam se ptat na
zdrojovy nebo cilovy handl a je to cely obrazek nebo jen jeho cast (napr ve
funkci StretchBlt)?

nevite to nekdo nejak sem to nikde nenasel

predem diky

Net a kontrola pravopisu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 15.6.2007 11:24:44

> Ahoj, da se do vlastni aplikace dostat kontrola pravopisu,
> kdyz je na danem PC nainstalovan OFFICE?
> Zajima me to hlavne pro aplikaci v .NET.

Office spristupnuje svoje funkcie cez Automation.
Nahodou prave o tom vysiel clanok:
http://delphi.about.com/b/a/257824.htm

V .NET sa tieto objekty daju pouzit cez tzv. COM interop:
http://www.blong.com/Conferences/BorConUK2002/Interop2/COMNetInterop.htm
http://www.codeproject.com/dotnet/cominterop.asp

Problem s TLB a typem EXCEPINFO

[*] TomA?L? Bihary <delphi(zv)st-software(tec)com> - 15.6.2007 09:10:34

[...]

Synapse - HTTPS alebo SOCKS cez Proxy nefunguje

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 18.6.2007 08:19:08

Hello Delphi CZ!

Nastavil som tieto vlastnosti pre THTTPSend:

ProxyHost
ProxyPort
ProxyUser
ProxyPass

a pre TTCPBlockSocket:

SocksIP
SocksPort
SocksType
SocksUsername
SocksPassword

ale proxy connection funguje len v pripade HTTP spojenia, ale vobec
nefunguje v pripade HTTPS alebo SOCKS4/5.

Co som zabudol nastavit, aby som to rochodil?

http://exekutor.rotursoft.sk

Firebird a join v DELETE SQL prikazu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 18.6.2007 12:41:27

delete from tab1
where
id in (select id from tab 2 where neco = bla)

Petr Fischer napsal(a):
> Zdravim, netusite, jestli se da udelat JOIN ve Firebird SQL DELETE
> prikazu?
>
> tohle nefunguje:
> delete from TAB1 t1, TAB2 t2 where t1.ID = t2.ID and t2.neco = bl

Firebird a join v DELETE SQL prikazu

[*] Petr Fischer <petr.fischer(zv)praguesoft(tec)cz> - 18.6.2007 12:37:27

Zdravim, netusite, jestli se da udelat JOIN ve Firebird SQL DELETE
prikazu?
(potrebuju smazat zaznamy podle podminky, ktera potrebuje dalsi tabulku)

tohle nefunguje:
delete from TAB1 t1, TAB2 t2 where t1.ID = t2.ID and t2.neco = bla

zadny trik jsem nevygoogloval, diky za nakopnuti, pf

Firebird a join v DELETE SQL prikazu

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 18.6.2007 12:49:28

Ahoj, pokud potrebujes delete nad dvema tabulkama zaroven, musis to udelat pres ulozenou
proceduru, pokud ti staci jen nad jednou, tak to prepis na

delete from TAB1 t1 where (select neco from TAB2 t2 where t1.ID = t2.ID) = bla;

pokud potrebujes obe, tak dava-li jedna kombinace ID x ID pouze jeden radek, staci si
udelat uplne stejny select a

for select .... into t1_id, t2_id do begin
delete from tab1 where id = t1_id;
delete from tab2 where id = t2_id;
end

Petr Fischer napsal(a):
> [...]
>
> tohle nefunguje:
> delete from TAB1 t1, TAB2 t2 where t1.ID = t2.ID and t2.neco = bla

bezpecnostni text v PHP

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 18.6.2007 13:25:31

On Mon, Jun 18, 2007 at 01:17:30PM +0200, Milan Dvorak wrote:
> Nevim do jake konference o PHP napsat, proto zkousim tady. Nemate nekdo
> tip na PHP skript, ktery by generoval v graficke podobe ruzne nakloneny
> text, ktery je nutno opsat do nejakeho pole, aby se zamezilo "strojovemu"
> volani nejakeho formulare? Googlil jsem, ale nevygooglil jsem.

Co takhle
http://technet.idnes(tec)cz/tec_denik.asp?c=A070528_093309_tec_denik_pka
? Ale nic o tom nevim (takze mozna to ani neresi Vas problem, uz jsem to ted
necetl), jenom jsem si vzpomnel, ze jsem to pred casem videl na iDNES.

S pozdravem, P.

bezpecnostni text v PHP

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 18.6.2007 13:35:31

Milan Dvorak napsal(a):
> Nemate nekdo tip na PHP skript, ktery by generoval v graficke podobe ruzne nakloneny text, ktery je nutno opsat do nejakeho pole, aby se zamezilo "strojovemu" volani nejakeho formulare?
^^^ To spravne slovo pro hledani je "captcha". Prikladu i hotovych
reseni najdede habadej, zkuste treba freshmeat a sourceforge

-- MO
- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

OT: bezpecnostni text v PHP

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 18.6.2007 13:17:30

[...]

ADMIN: OT: bezpecnostni text v PHP

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.6.2007 13:43:32

Puvodni zprava ze dne 18.6.2007 od Milan Dvorak:

> [...]
> nakloneny text, ktery je nutno opsat do nejakeho pole, aby se
> zamezilo "strojovemu" volani nejakeho formulare? Googlil jsem, ale

Tohle tu nema co delat. Ani proto, ze nevis, kam to poslat. Sem
rozhodne ne. Napomenuti administratora a vsichni, kteri zareagovali,
take tak...

Problem s TLB a typem EXCEPINFO

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)st-software(tec)com> - 18.6.2007 13:47:33

Ahoj
TLB neni moje ale M$ takze menit nic nemuzu.
Ale TLB Editor to dela i kdyz vytvarim TLB vlastni.
Chova se to stejne i pri pouziti tlbimp.exe.

Zeptam se tedy znovu:

Da se nejak zaridit aby se prepis vytvarel spravne?
Je to znama chyba?
Neco jsem nepochopil?

D5 Ent, UP1,

> A co dat do IDL **pexcepInfo, jestli ocekavas dynamicky alokovany record?
>
> Petr

Seminar CodeGear v Bratislave

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 18.6.2007 14:01:34

Spolecnost CodeGear (Borland s.r.o.) srdecne zve na odborny seminar
o novych produktech, jejich vyhodach a zpusobech jejich pouzivani.

SEMINAR "CodeGear Info Day"

26.6.2007 v konferencnim sale hotelu Doprastav, Kosicka 52,
821 08 Bratislava, Slovenska republika - VSTUP ZDARMA.

Temata seminare:
1. Predstaveni Delphi 2007 a C++Builder 2007 pro Windows Vista, XP a 2000
2. Vyvoj webovych aplikaci s vyuzitim technologie AJAX
3. Budoucnost vizualniho vyvoje webovych serveru v jazyce PHP,
produkt Delphi for PHP a zpusob prace v jeho prostredi
4. Co je noveho v databazovem nastroji InterBase 2007

Seminar se bude konat v utery dne 26.6.2007 v bratislavskem
hotelu Doprastav od 9:00 hodin. Prednaska v anglictine bude
simultanne tlumocena do cestiny. Vstup je ZDARMA, podminkou
je vsak predchozi registrace.

Podrobny popis seminare najdete na adrese:
http://www.borland(tec)cz/events/cdg_info_day.html
Ucast si zajistite vcasnym vyplnenim registracniho formulare na adrese:
http://www.borland(tec)cz/events/cdg_info_day_form.php

Uzaverka registraci je v pondeli 25.6.2007 v 15:00 hodin.

Mimoradna nabidka:
Vsichni registrovani ucastnici dostanou mimoradnou cenovou
nabidku na nove produkty Delphi 2007 a C++Builder 2007.
Na konci seminare vylosujeme tri vyherce produktu:
Delphi 2007 Enterprise, Delphi for PHP a bezdratova opticka mys.

Tesim se na na Vasi ucast!

S pranim hezkeho dne, -- Richard Kubat, reditel Borland s.r.o.

Firebird a join v DELETE SQL prikazu

[*] Petr Fischer <petr.fischer(zv)praguesoft(tec)cz> - 18.6.2007 15:47:40

Jaj to me taky mohlo napadnout hned, diky moc (oboum), pf

On 18.6.2007, at 12:41, Milan Tomes wrote:

> delete from tab1
> where
> id in (select id from tab 2 where neco = bla)

Combo a osekavani diakritiky

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 18.6.2007 21:08:01

Uz jsem to vyresil, problem je v defaultnim prevodu widestringu na string v
D7

Po protazeni skrz WideCharToMultiByte je to uz ok.>nesetkal jste se nekdo s tim ze by combo urezavalo diakritiku ?
>Udelal jsem totiz to combo unicodove (aspon doufam, vsechny funkce pro
vytvoreni jeho okna jsou Wckove) ale funkce GetWindowTextW to stale vraci
>orezane :-(

Radek

Combo a osekavani diakritiky

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 18.6.2007 16:43:44

Zdarec,

nesetkal jste se nekdo s tim ze by combo urezavalo diakritiku ?

OEM converzi zaplou nemam, do comba lze text s diakritikou napsat ale napr.z
kun to udela kun nebo z Rericha to udela Rericha.

K tomu se poji otazka - lze mit na formulari jeden jediny unicode prvek ?

Udelal jsem totiz to combo unicodove (aspon doufam, vsechny funkce pro
vytvoreni jeho okna jsou Wckove) ale funkce GetWindowTextW to stale vraci
orezane :-(

Cus
Radek

IBX 7.11

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.6.2007 08:58:48

Zdravim vsechny,

nepovaluje se vam na disku update IBX pro D7 ?
CodeCentral je proste nefunkcni. Jestli to takhle Codegear pytlikuje no
tak to nas teda cekaji veci.

Problem s TLB a typem EXCEPINFO

[*] Petr Nehez <dpn(zv)atlas(tec)cz> - 19.6.2007 08:52:47

Ahoj,

Tomas Bihary wrote:
> [...]
> Chova se to stejne i pri pouziti tlbimp.exe.
>
> Zeptam se tedy znovu:
>
> Da se nejak zaridit aby se prepis vytvarel spravne?

ja mam s tlibimp spatne zkusenosti, nejake "obskurni" konstrukce
nedokaze spravne interpretovat, viz tvuj problem. Bud si budes muset
vysledny .PAS upravit sam nebo pouzij late-binding (IDispatch::Invoke),
ten ja uz od jiste chvile pouzivam stale.

IBX 7.11

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 19.6.2007 09:46:51

Skus
http://www.ibase.ru/ibx/ibxdp711.zip

From: "Pavol Svorc" <svorc(zv)slovanet.sk>
> kolega by potreboval poradit ako v Turbo Pascale (DOS) nastavit exit
> code, aby sa dal potom testovat v bataku cez errorlevel. Je tu este

zkuste pouzit: Halt[ ( ExitCode: Word) ];

Jeste mam schovane prirucky od BP, tak snad to bude fungovat i v TP.

Tonda

FreeLibrary vyvola access Violation

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 01.7.2007 17:23:52

Zdravim,
potrebuju nacist nekolik veci z nekolika knihoven do comboboxu a tak nacitam
knihovny pomoci LoadLibrary, nactu udaj a pak je zase uvolnim. Problem
nastava, kdyz ji chci uvolnit. Vysledek volane funkce dostanu, ale pri
pokusu uvolnit knihovnu dojde k padu. Dival jsem se na Handle po nacteni,
tak vsechno se zda byt v poradku.

Diky za jakoukoliv radu.
Petr

function Tnastaveni1.overKnihovnu(const filename:string):pchar;
var Handle:THandle;
fnc:Pointer;
begin
Handle:=LoadLibrary(pchar(filename));
try
fnc:=Windows.GetProcAddress(Handle, pchar('jazykovaMutace'));
if fnc=nil then
begin
MessageBox(Application.Handle, pchar('Nepodarilo se zpracovat jazykovou
knihovnu'), pchar('Chyba'), MB_OK+MB_ICONERROR);
Result:=jazykovaMutace(fnc);
finally
FreeLibrary(Handle);

MIDAS - datove toky

[*] Ondrej <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.6.2007 10:04:12

> Jde o pripojeni tenkeho klienta (TClientDataSet) na aplikacni server
> (TDataSetProvider) pres internet.
>
> a)
> Ma nekdo poneti, k jak velkym datovym prenosum dochazi pri pouziti
> MIDAS mezi TDataSetProvider a TClientDataSet?
> Ja bych si tipnul, ze by to mohlo byt priblizne tolik, kolik je
> velikost souboru po ClientDataSet.SaveToFile(.., dfBinary).
> Je ale moje domnenka opodstatnena?

To asi nebude daleko od pravdy. Presnejsie by to mala byt velkost
vlastnosti Data (to je jednoduche variant array of bytes) plus par
bajtov na datasnap packet, parametre metody (AS_GetRecords, AS_Execute
apod.).

> b)
> Lze nejak jednoduse velikost takoveho datoveho prenosu zmerit?
> Nechce se mi instalovat nejake sofistikovane diagnosticke nastroje.

Velkost ClientDataSet.Data v pameti, plus par bajtov. Ak to potrebujes
presne, mozes si v SConnect dopisat pocitadlo. Pre TSocketConnection to
bude myslim v TSocketTransport.Send, TSocketTransport.Receive (pripadne
sa da napisat interceptor), pre TWebConnection asi metody
TWebConnection.Send, TWebConnection.Receive.

Toto je mozno trochu od veci, ale pre aplikacny server som si kedysi
napisal DataSnap performance counters:
http://cc.codegear.com/Item/22334
http://cc.codegear.com/Item/22332
http://tondrej.blogspot.com/2004/09/perfmon-ready.html
Tie vsak sleduju len priemerny pocet bajtov na jedno volanie metody
(avg. bytes read/written per call). Dalo by sa tam vsak pridat aj total
bytes read/written.

V pripade potreby je tiez mozne celu komunikaciu komprimovat.

MIDAS - datove toky

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 02.7.2007 06:12:40

> [...]

> MessageBox(Application.Handle, pchar('Nepodarilo se zpracovat jazykovou
> knihovnu'), pchar('Chyba'), MB_OK+MB_ICONERROR);

nemam to zrovna zazite, ale ber to jako tip. Nemuze jit o to, ze funkce
jazykova mutace nekde pripravi retezec, preda na nej pointer, DLL pak
skonci a s tim se zneplatni i pointer? Mam za to, ze retezec bys mel
predavat tak, ze funkci JazykovaMutace predas dva parametry - pointer na
zacatek bufferu a delku bufferu. Funkce JazykovaMutace pak jen vysledek
nasype do toho bufferu. O jeho alokaci i dealokaci se postara volajici.
Nejak podobne to funguje i v API funkcich Win.

David Lebeda

FreeLibrary vyvola access Violation

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 02.7.2007 08:06:48

Az si nebudes vedet rady, zkus http://www.eurekalog.com/ - tahle hracka ti
najde chyby
a ukaze ti na misto ve zdroji, kde jsi je udelal... Umi chytit i handlovane
vyjimky, takze
prozradi stare chyby, ktere si obcas nekdo ohandluje, ze se k nim vrati a
pak uz to
neudela. Je to trial na mesic (aplikace ci dll v tom se po mesici zastavi),
ale po odladeni
vypnes linkovani s eurekou pri prekladu projektu v Delphi a distribuujes
cisty kod.

Chyby v uvolnovackach to hleda skvele.

> [...]
> nasype do toho bufferu. O jeho alokaci i dealokaci se postara volajici.
> Nejak podobne to funguje i v API funkcich Win.

ImageList a PNG

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 02.7.2007 12:09:05

Ahoj

Vite o nejakem reseni viz subject ,
Drive pouzivanou komponentu z http://www.thany.org/pngcomponents/ nemohu
rozchodit v Delphi 2007.

Diky Jura

FreeLibrary vyvola access Violation

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 02.7.2007 12:31:07

Problem byl nakonec trosku nekde jinde. Kdyz jsem tu funkci poradne
trasoval, tak pri prejeti freeLibrary se v eventlogu objevlo
unloadmodule(knihovna). Nakonec jsem zjistil, ze mi ta funkce nevraci zadnou
hodnotu. Nejdriv jsem si myslel, ze to bude nejakym prevodem z pchar do
stringu, nebo tak. Ale pak jsem presunul FreeLibrary az za radek, kde bylo
volani funkce a problem zmizel.
Petr

DLL s vlastnim formularem

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 08.8.2007 20:47:15

Ahoj vsem,

Resim pro me novou vec, tlaci me cas, rad bych se vyhnul slepym ulickam -
budu proto vdecny za kazde nasmerovani:

Kolega vyviji aplikaci pro PDA, ktera komunikuje se svym serverem bezicim na
zakladnovem PC. PDA aplikace i server je napsana v .NET. Server bude mimo
jine volat dll, kterou bych mel napsat ja v Delphi. Moje predstava je, ze
moje dll pri inicializaci vytvori a zobrazi monitorovaci formular, do
ktereho pak bude vypisovat ruzne hlasky o cinnosti serveru a o provadenych
akcich. Zaroven by na tomto formulari mely byt nejake ovladaci prvky, ktere
by mely umoznit interakci uzivatele se systemem. Udelal jsem si zatim jen
prvni testy, a narazil na problem, ze nebezi vyrizovani fronty zprav, takze
formular sice vypisuje co do nej dll posle, ale jinak nereaguje. Zatim me
napadlo jen napsat monitor jako samostatnou aplikaci, ktera se spusti
samostatne a se kterou bude dll komunikovat. Pletu se, kdyz mam za to ze to
jinak nepujde?

Martin

Formatovani cisel Sinea/D7

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 08.8.2007 18:11:05

From: "Kalhous" <kalhous(zv)eu(tec)cz>> Jak docilim toho, aby pri tisku Sinea se fixed cislo formatovalo -9,999 a
> +9,999 ? Proste zakaznik chce aby tam bylo i plus u kladnych cisel a to
> neumim.

Datove polozky se prebiraji z datoveho zdroje metodou AsString. Prvni
moznosti tedy je pomoci DisplayFormat fieldu, nebo jak se to jmenuje.

Pokud je vyzadovano reseni pouze na urovni generatoru sestav, asi
nejjednodussi postup je definovat retezcovou uzivatelskou funkci, ktera
ciselne pole zformatuje na text, interne se pouzije funkce FormatFloat,
takze podrobnosti v helpu Delphi. Funkcni vyraz bude vypadat asi takto:
FORMAT(#DatovaPolozka,'+0.000;-0.000')
pokud u 0 muze byt +, nebo bez + u nuly:
FORMAT(#DatovaPolozka,'+0.000;-0.000;0.000')

Dalsi dve moznosti reseni jsou slozitejsi:
- pomoci uzivatelske funkce s IIF
- pomoci podmineneho tisku

Vaclav Krmela

Formatovani cisel Sinea/D7

Jak docilim toho, aby pri tisku Sinea se fixed cislo formatovalo -9,999 a +9,999 ? Proste zakaznik chce aby tam bylo i plus u kladnych cisel a to neumim.
Z.Kalhous

Vyvolani ICQ, Skype

[*] Lauko Stefan, Insypo <lauko(zv)insypo.sk> - 08.8.2007 13:36:47

From: "Radek Voltr" <voltr(zv)eleasoftware.com>
> komunikace mezi exacema. Ted ale najednou Visty pro pouhou registraci COMu
> potrebuji adminska prava. Proste presto ze clovek pouziva pouze korektni

To je samozrejme spravne, ale to vec instalace aplikace, ne jejiho behu pod
uzivatelskym uctem.

Petr Vones

Vista a prava

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 07.8.2007 10:44:59

On 8/7/07, Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware.com> wrote:
> Ted jsem narazil napr. na jednu vec - stahl jsem si soubor z netu do
> adresare a od te doby vsechny exace spustene z daneho adresare otravuji
> dotazem o nebezpecnosti (ktery na rozdil od klasickeho nema vypinaci
> checkbox) a naprosto netusim kde to vypnout. Jako alternate data stream
> zapsaneho nikde nic neni ale presto maj Visty nekde ten adresar nejak
> oznacen. Netusite ?

Jmenuje se to Mandatory Integrity Control. Jde o to, ze stazeny soubor
ma nastavenou nizsi nez zbytek a nema takova prava, aby neco
nepokazil.

IE standardne bezi v "low" modu, takze vse co udela ma taky "low" MIC.
Je to predvesim kvuli bezpecnosti.

Vice opet na MSDN resp. TechNetu.

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Vista a prava

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 07.8.2007 08:58:50

Zdar

>Predevsim se nabizi otazka, proc vubec aplikace takova prava potrebuje.

To je presne ta schyza MS - dost dlouhou dobu protlacovali COM jako zpusob
komunikace mezi exacema. Ted ale najednou Visty pro pouhou registraci COMu
potrebuji adminska prava. Proste presto ze clovek pouziva pouze korektni
postupy tak muze narazit a ten COM neni jedina vec.

[...]

idSysLog a TimeStamp

[*] Dusek Karel <dusek(zv)mudk(tec)cz> - 07.8.2007 07:24:44

Prosim o radu. Snazim se vytvorit jednoduchy program pro zasilani informaci do syslogu, pouzivam k tomu idSysLog. V pripade, ze pouziji proceduru Send tak se mi do syslogu zapise moje zprava, ale nemohu menit Facility a Severity. Kdyz pouziji SendMessage tak Facility a Severity mohu menit, ale do textu se mi automaticky doplni aktualni datum. Zkusil jsem i pouzit SendMessage s hodnotou parametru AAutoTimeStamp=False, ale ani to nepomohlo. Jak lze tento datum vypnout aby se nedoplnoval, nebo jak pri procedure Send menit Facility a Severity. Pouzivam Delphi7.

Dik za kazdou radu. Karel Dusek

Vista a prava

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 07.8.2007 00:24:17

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> [...]
> pracovat. Znam plno aplikaci, co i pod WinXP cpaly data do C:\neco.

Predevsim se nabizi otazka, proc vubec aplikace takova prava potrebuje.

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 07.8.2007 00:20:17

On 8/6/07, Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware.com> wrote:
> 1. administratorem se muze aplikace stat pouze pri svem startu - nelze
> elevovat napr. Thread

No proto se to asi jmenuje "*process* eleveation". ;)> Elevace, UAC a mandatory labels na Viste je vubec kapitola sama pro sebe,
> [...]

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 09.8.2007 13:30:24

[...]

ww.prowin(tec)cz
www.isoft(tec)cz

Vista a prava

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 06.8.2007 23:48:14

Zdarec

>nektere aplikace provozovane na Vistach, umeji takovou zajimavou vec. Kdyz
zjisti, ze k urcite cinnosti nemaji prava, pozadaji uzivatele nejakym
dialogem
>o docasne prepnuti do administratorskeho rezimu.

par veci k tomudle :

1. administratorem se muze aplikace stat pouze pri svem startu - nelze
elevovat napr. Thread
2. spusteni aplikace v admin modu lze zaridit bud pres com a nebo vyrazne
jednoduseji - ShellExecute kde druhy parametr (vetsinou se pouziva nil nebo
'open') ma hodnotu 'runas' napr.

if WinVer >= wvVista then
//run add file as administrator
ShellExecute(0, 'runas', pchar(SelfFileShort), pchar('/addfile "' +
sName + '=' + sFile + '"'), pchar(SelfFilePath), sw_show);

Aplikace spusti sama sebe s parametrem ktery rika co ze se ma v admin modu
udelat. Pokud ma user UAC vyplej tak se to udela bez dotazu, jinak se to
zepta na povoleni, pripadne na admin jmeno/heslo.

[...]

Komponenty pro Open Office

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 06.8.2007 22:00:07

> nevite, zda existuje nejaka VCL pro Delhi, ktera by zapouzdrovala
> ovladani Open Office 2.x obdobne, jako komponenty ze zalozky Servers v
> pripade Microsoft Office. Dival jsem se na SourceForge, ale nic
> kloudneho jsem nenasel.

pracujem na komponentach TOpenOfficeWriter a TOpenOfficeCalc.
Mam uz premyslene ako to obrovske mnozstvo roznych OpenOffice
interfacov dostat do komponenty, v sucasnej faze postupne pridavam
rozne funkcie a testujem ich funkcnost. Pouzivam OLE Automation
aj ked uvazujem aj o priamom vyuziti UNO modelu z Delphi
(az by sa ukazalo vyrazdne rychlejsie). Ak mate zaujem, mozem
pripravit a poslat komponenty na vyskusanie.

Co sa tyka obecnej moznosti ovladania OpenOfficu, tak je
na webe k dispozicii OpenOffice SDK a je tam podpora
pre Javu, C#, C++ a COM. OpenOffice ale nema typovu
kniznicu, takze nie je mozne importovat COM rozhrania
do Delphi.

Erik Salaj

IIS Chyba

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)trul(tec)cz> - 09.8.2007 10:40:12

Zdravim,

> Vyprsel casovy limit. Casovy limit vyprsel pred ziskanim
> pripojeni od fondu. Pravdepodobnym duvodem je vyuziti vsech
> pripojeni fondu a dosazeni maximalni velikosti fondu.
>
> Tato chyba se mi zobrazuje pri pokusu o pripojeni s IE na Web
> aplikaci napsanou v .net.
>
> ISS bezi na Win xp Prof, .Net Framework 2

Stejny problem jsme meli s jednou webovou aplikaci asp.net bezici oproti
MSSQL serveru (MSDE2000). Pohledem do Enterprise Manageru jsem zjistil, ze v
tu chvili ma IIS (respektive .net) otevreno cca 180 spojeni na MSSQL server
a ten uz proste vic nezvladal.
Chyba byla v aplikaci, nekorektne ukoncovala pripojeni k DB (presne
podrobnosti bohuzel neznam), do vyreseni pomahal planovany restart IIS po
takove dobe kdy jeste pocet spojeni nebyl kriticky (po startu IIS byl 0 a
pri pouzivani webu pocet otevrenych spojeni postupne vzrustal).

Pokud pouzivate MSSQL databazi, zkusil bych toto proverit.

S pozdravem

Pavel Zichovsky

Formatovani cisel Sinea/D7

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 09.8.2007 09:08:03

From: "Kalhous" <kalhous(zv)eu(tec)cz>> Zpet. Funguje to, chyba byla mezi zidli a klavesnici kde mi uniklo ze
> FORMAT
> je textova funkce a ne ciselna.

Pokud byla uzivatelska funkce jako celek deklarovana jako ciselna, prevedl
se uz zformatovany text zpatky na cislo a o formatovani se prislo.

Vaclav Krmela

Vista a prava

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 06.8.2007 14:49:40

On 8/6/07, Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> wrote:
> Ahoj,
>
> nektere aplikace provozovane na Vistach, umeji takovou zajimavou vec. Kdyz
> zjisti, ze k urcite cinnosti nemaji prava, pozadaji uzivatele nejakym
> dialogem o docasne prepnuti do administratorskeho rezimu. No - je to
> laicky, mozna nepresne popsane, ale... Jak mohu takovy dialog vyvolat z
> programu? Jde to vubec ve Win32 aplikaci?

Jde to. Jmenuje se to elevace procesu (process elevation). Na MSDN
najdes plno prikladu, jak to udelat (vcetne vsech veci okolo, ktere s
tim souvisi).

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Vista a prava

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 06.8.2007 14:45:40

Ahoj,

[...]

[*] Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz> - 06.8.2007 10:37:24

Ahoj,
[...]

Milan Bartonek je mimo kancelar.

[*] mbartonek(zv)synthesia(tec)cz - 06.8.2007 10:03:22

Mimo kancelar budu od 04.08.2007 a nevratim se do 21.08.2007.

Na vasi zpravu odpovim, jakmile se vratim.

inicializovat HART modem

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 06.8.2007 09:15:18

> Netusm jak vlastne vypda ve skutecnosti typicky HART modem. Muze to
> byt proste zarizeni ci neco sofistikovanejsiho s vlastnim ridicim CPU.
> Predpokladam spis ale neco minimalistickeho (HART chip + minimalni
> mnozstvi veci kolem). Predpokladam, ze se modem pripojuje na
> seriovku...

Modem je krabicka s konektorem a kablikem na seriovy port na strane smerem k
PC, dvema zdirkami, nebo nejakym dvoupolovym konektorem smerem k ovladanemu
zarizeni (typicky meridlu).

> Zacal bych tim, ze se pokusim zjistit neco od vyrobce modemu (navod
> atd). Pripadne bych se podival dovnitr a zjistil co je tam za
> chipset -> datasheet od vyrobce by mel poskytnout patricne udaje.

nemam datasheet od vyrobce, snad se mi povede jej ziskat..

> Pro prvni kroky by se mozna hodil i osciloskop aby bylo videt, zda do

to jsem udelal, myslim, pri beznem provozu s nastavovacim softem od vyrobce
je komunikace na vystupni strane pekne videt (modulovany signal), jeste se
pokusim odchytit sekvence pri startu programu na seriovem portu.
Osobne si myslim, ze je nejdriv treba do modemu z PC poslat nejakou
inicializacni sekvenci, kterou snad zjistim z toho datasheetu. Bez
inicializace je tam videt jen lichobeznik cca polovicni frekvence.

Pokud to nekoho zajima, napisu jak to cele dopadlo. Je to zase neco jineho
nez databaze.
Dalibor F.

OT: na co se pouzivaji

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 03.8.2007 14:18:49

dobry den

chtel bych se zeptat jestli nekdo nevite o nejakem seznamu ve kterem je
napsano na co windowsy pouzivaji kterou ikonku ze souboru SHELL32.DLL a nove
IMAGERES.DLL

diky za kazde info

inicializovat HART modem

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 03.8.2007 13:58:48

On Friday, August 03, 2007 12:48 PM ,
Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> wrote:

zbezne jsem se googlem na HARTA dival a vypada zajimave...

[...]

proudove smycky vubec z modemu neco odchazi
komunikacni rychlost je 1200baudu ale smerem k PC to muze byt i jinak
(modem muze befferovat)
prepinani smeru zrejme bude nutne nejak resit (vlastni po proudove
smycce sice umoznuje oba smery ale tezko simultanne) ale neni
jiste,zda na urovni software v PC. Je mozne, ze je to resene ciste
protokolove - to znamena nektera zarizeni maji pravo vznaset dotazy a
jina jen odpovidat

D. Toman

inicializovat HART modem

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 03.8.2007 12:48:43

Ahoj,
pred casem jsem se ptal na knihovnu pro komunikaci pres HART modem. Protoze
jsem nic free nenasel, pokousim se napsat neco sam, ale:
1. Protokol jsem nacvicil, neni to zase tak slozite
2. Pres comport posilam potrebne byty s adresami master a slave, prikazy a
crc.
3. Zbytecne, protoze mam nulovou odezvu z pristroje.
Myslim si, ze modem je treba asi nejak inicializovat podobne jako telefonnni
modem, ale nevim jak.
Kdysi jsem si rozchodil RS485, tam se musel prepinat smer dat pomoci RTS,
nevim, jestli u RS232 je to taky nutne, nebo to provadi samo...
Pokud vite, aspon prosim naznacte.
S diky Dalibor F.

DLL D7 D2006

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 03.8.2007 09:36:31

> prechadzam z D7 na D2006. Mam v D7 napisane DLL-ka, ktore ale
> nemozem
> prekompilovat -- a ani som nevidel dovod, pretoze som si myslel ze
> staci ze dodrzim nazvy funkcii a parametre (pocet a typy) pri volani z
> programu napisaneho v D2006.
>
> Zda sa ze to nebude tak jednoduche.
>
> 1. pod D7 som pouzival borlndmm.dll -- zial neviem si spomenut,
> odkial ho mam,

To byla standardni soucast starsich Dephi! Nebylo treba to nekde
shanet. ;-) Tato knihovnaumoznovala sdileni pameti mezi DLL a volanym
procesem. Osobne povazuji psani DLL s touto podporou za velmi
nestastne...

Kazdopadne od D2006 se pouziva jiny memory manager (fastMM), takze se
tyto 'cunacinky' delaji trosku jinak.

Doporucuji si precist toto:

http://groups.google(tec)cz/group/borland.public.delphi.non-
technical/browse_thread/thread/f4834b2ea63f44dd/c082169882308c86?lnk=s
t&q=borlndmm+d2006&rnum=2&hl=cs#c082169882308c86

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Umisteni formulare na stred obrazovky. D7

[*] Pavel Zidek <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 03.8.2007 08:10:23

Zdravim,
zkus Position = poScreenCenter
ale je lepsi dat Position=poDesigned a umisteni nastavit rucne
Pavel ZIDEK

> U jednoho zakaznika pouzivaji takovou vymyslenost, ze maji u jednoho PC
dva monitory vedle sebe a windowsy si to nejak dumyslne osetruji tak, ze na