Firebird, jak hlasit chybejici Commit?

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 15.7.2007 15:46:01

if Transakce.InTransaction then

Viz help:

Indicates whether a database transaction is in progress or not.

Delphi syntax:

property InTransaction: Boolean;

C++ syntax:

__property bool InTransaction = {read=GetInTransaction, nodefault};

Description

Examine InTransaction at run-time to determine if a database transaction is
currently in progress. InTransaction is true if a transaction is in
progress, false otherwise.

The value of InTransaction cannot be changed directly. Calling
StartTransaction sets InTransaction to true. Calling Commit or Rollback sets
InTransaction to false.

Firebird, jak hlasit chybejici Commit?

[*] Jiri Sladek <sladek(zv)czhops(tec)cz> - 15.7.2007 15:38:00

[...]

Moje aplikace pouziva jen jednu komponentu TIBDatabase a jednu
TIBTransaction, na 'hlavnim' datovem modulu.
Na te 'hlavni' transakci mam nastaveno TARollbackRetaining, takze pripadne'
ne-commitovane zmeny jsou tise zahozeny pri ukoncovani aplikace.
Kdyz nastavim TACommitRetaining, tak dosahnu opacneho chovani -
ne-commitovane zmeny jsou tise ulozeny pri ukoncovani aplikace.

Ja bych chtel, aby se popsane akce neprovedly tise, ale nahlas. Aby aplikace
pri ukoncovani ohlasila - POZOR, NEBYL PROVEDEN COMMIT NEBO ROLLBACK.
Programator by byl takto varovan uz pri testovani aplikace, a mohl by to
opravit.

Dekuji.
Jiri Sladek
sladek zavinac czhops tecka cz

D5pro,
FB2.0
IB komponenty, ktere jsou soucasti D5pro

Soubory .ALS pro context sensitive help

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 14.7.2007 15:30:26

Dobry den,

D7Ent, WXP Prof.
Mam nekolik baliku komponent, ke kterym bych potreboval zprovoznit
kontextovou napovedu v IDE. Mam potrebne soubory .CNT a .HLP, nemam
odpovidajici soubory .ALS. Nevite prosim nekdo, jak .ALS soubory vygenerovat
?

Diky za tipy

JiriF

Stare hodnoty fieldu v tabulce (BDE)

[*] Sliva <sliva(zv)csh(tec)cz> - 13.7.2007 15:48:52

Dobry den
lze v Paradox tabulkach v metode BeforePost zjisti jakou melo pole v zaznamu hodnotu predtim nez se editovalo, tedy v okamziku kdyz se zaznam zapl do edit modu...pak se na neco zmenil a ja v beforepost potrebuji novou hodnotu srovnat s starou (vim ze to lze pres pomocnou promenu pri naplneni pri AfterEnter..ale mam hodne policek), tak hledam neco obecnejsiho, jestli to nahodou BDE nema nekde zapamatovano v nejake property nebo tak nejak...

Diky

Preji Vam hezky den.

ing Sliva Josef

Vypocet plochy plygonu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.7.2007 11:58:38

> nemate nekdo funkci ktera spocita plochu polygonu? (nebo ji
> obsahuje nejaka unita?)

http://www.efg2.com/Lab/Graphics/PolygonArea.htm

Vypocet plochy plygonu

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 13.7.2007 11:52:37

Zdravim,

nemate nekdo funkci ktera spocita plochu polygonu? (nebo ji obsahuje nejaka unita?)

Dik, Petr Fiser

OT VCL pro automatizaci a tech. schemata

[*] MUDR. Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 13.7.2007 09:58:30

koukal(zv)petrkoukal(tec)cz napsal(a):
> Hledam segmentove displeje, led indikatory, teplomery, ventily atd.

muzu pomoci s komponentami UDIGIT, (7seg.LED) sam je nak nemuzu najit,
proto je posilam bokem na mail

Delphi for PHP, testovani update #2

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 13.7.2007 09:46:29

CodeGear pracuje na novem update pro Delphi for PHP. Tento update obsahuje vice nez 70 oprav, ktere se dotykaji vetsiny oblasti prace s produktem. Hledaji se ochotnici pro testovani, kteri by chovani nove verze proverili. Nemusite byt vlastnikem Delphi for PHP, takze je to i prilezitost seznamit se s produktem a vejit do kontaktu s vyvojovym tymem.

Mate-li zajem, vyplnte, prosim, formular na strance:

http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=AsT7NAxv4zC5WYKIaK9pRw_3d_3d

Vsechny zdravi, -- Richard Kubat, Borland s.r.o.

OT VCL pro automatizaci a tech. schemata

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 13.7.2007 08:22:22

Dobry den.

Hledam knihovny (Nejlepe free) vizualnich komponent tj. : segmentove displeje, led indikatory, teplomery, ventily atd.
(I active X) - D2007 sp1 win XP.

Dik za kazdy tip.

Petr Koukal.

OT Active X (NIDAQ).

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 13.7.2007 08:16:20

Dobry den

Pokusil jsem se nainstalovat do D2007 sp 1 (Win XP) active X komponenty :

Component -> Import Component -> Import a Type library nebo Import ActiveX control

(jedna se o kolekci visualnich komponent ( v design mode je lze vlozit do formu), ktere jsou soucasti ovladacu National Instruments (NIDAQ).

Viz .:
http://digital.ni.com/softlib.nsf/webcategories/85256410006C055586256BBB002C1293?opendocument&node=132070_US/

)

Vse ostatni jsem ponechal dle default nabidky Delphi. At jsem vybral jakoukoliv palette page vytvorila se poze type library a do okna tool palette se nic nepridalo.

V cem delam chybu ?

Diky za radu

Petr Koukal.

Algoritmus pro vyber polozek jejichz soucet nejlep

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 10.7.2007 16:20:07

Je to fakt, mel jsem prihodnou sadu.
Dalibor.

Od: "Ing. Keder Vladimir" <vkeder(zv)iol.sk>
> ADOQuery1.SQL.Clear;
>
> ADOQuery1.SQL.Add('SELECT *');
>
> ADOQuery1.SQL.Add('FROM qryZoznamUcebni');
>
> ADOQuery1.SQL.Add('WHERE (IDMiestoRealizacia = (zv)IDMiesto)');

Select nemuze mit v MSSQL parametry, pouzij budto "=:IDMiesto",
to se resi na klientovi.
Nebo Ulozenou proceduru v TSQL:
CREATE PRCEDURE dbo.ZoznamUcebniDleMista
(zv)IDMIESTO int
AS
SELECT * FROM qryZoznamUcebni
WHERE IDMiestoRealizacia = (zv)IDMiesto
GO

a komponentu store proc, paramery ziskas spProc.Parameters.Refresh.

Pavel

popupmenu prirazovana za behu

[*] MartinV <ahi(zv)volny(tec)cz> - 07.7.2007 17:53:12

Ahoj,
prosim pomozte, jsem samouk a zasekl jsem se:

potrebuju za behu programu priradit popupmenu k dynamicky
vytvarenym komponentam, v tomhle pripade jde o Label.

Predem diky za pomoc.
--

Martin V.
ahi(zv)volny(tec)cz

Firebird + Win Vista + UDF

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 06.7.2007 21:39:54

On 7/4/07, Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> wrote:
> pozice Vist) ale nic nepomaha. Nemate nejakou zkusenost jak to
> zprovoznit?

Toto neni nic s Vistou. To hlasi FB Server. Je treba povolit v
konfiguraku pristup k danemu umisteni a samozrejme udelit prava (v
systemu), aby to server precetl.

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

SQL dotaz

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 06.7.2007 20:55:51

http://delphi.about.com/od/database/l/aa050101a.htm

SQL dotaz

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 06.7.2007 15:41:31

Ahoj

Mam uplne zaciatocnicky dotaz. Prechadzam z MS Access na SQL 2005 a nedari
sa mi urobit ani jednoduchy dotaz. Vycerpal som vsetky moznosti, obraciam sa
o radu do konferencie

Chcel by som urobit SELECT nad tabulkou

ADOQuery1.SQL.Clear;

ADOQuery1.SQL.Add('SELECT *');

ADOQuery1.SQL.Add('FROM qryZoznamUcebni');

ADOQuery1.SQL.Add('WHERE (IDMiestoRealizacia = (zv)IDMiesto)');

param:= ADOQuery1.Parameters.CreateParameter('(zv)IDMiesto', ftInteger,
pdInput, 0, DBLookupComboBox7.Field.AsInteger);

param.Index:= 0;

ADOQuery1.Active:= True;

Analogicky som to urobil ako v MS Access, no vzdy mi to hlasi chybu

Must declare the scalar variable "(zv)IDMiesto"

Pouzivam Delphi 2007, Windows Vista, MS SQL 2005 Express,
Provider=SQLOLEDB.1

A uz teraz ma chyta panicky strach ked budem musiet urobit INSERT ak sa mi
nedari urobit jednoduchy SELECT

Dakujem

Ing. Keder Vladimir

html document a string

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 06.7.2007 14:07:24

ahoj tak tu dumam a stacilo by mi ze stringu udelat object HTMLDocument,
netusime jak na to?

A.

TWebBrowser Hide

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 06.7.2007 12:39:18

a jakym stylem to rozparsuju na elementy?:) je nejaky html parser v delphi?

A.

Milos Jircik napsal(a):
> Tak to pujde urcite. Koukni se na prikladek stazeni stranky metodou GET
> http://synapse.ararat(tec)cz/wiki/index.php?page=HttpGetPage a na odeslani dat
> metodou POST http://synapse.ararat(tec)cz/wiki/index.php?page=HtmlForms.

TWebBrowser Hide

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 06.7.2007 11:51:15

> [...]

> jde o to ze je chci parsovat a cist z nich data pripadne vyplnit input a
> ztisknout tlacitko, pujde to?Take si nejsem jist javascriptem...

TWebBrowser Hide

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 06.7.2007 11:41:14

Milos Jircik napsal(a):
> Pokud nechces stranky zobrazovat a pouze ctes nebo posilas data pres http,
> tak pouzij synapsi.
>
> Milda

TWebBrowser Hide

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 06.7.2007 11:37:14

Dne Fri, 06 Jul 2007 11:11:12 +0200 Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> napsal/-a:

> Ahoj mam ukryty TWebBrowser a nefunguje mi na nem event
> ondocumentcomplete netusite jak na to?
>
> respektive existuje nejaky ukazatel na komponente ze je dokument opravdu
> nahran to by mi stacilo.
>
> Stale zapasim s neuplnymi dokumenty.. abych vysvetlil komponentu
> pouzivam na prechody dalsich stranek,parsuji tagy a ctu znich data a
> pomoci odkazu co tam mam, zkousim i post a tohle je vec ktera me zatim
> zlobi a dost bych ji potreboval...

TWebBrowser Hide

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 06.7.2007 11:11:12

[...]

Ales

Emulace tabelatoru

[*] Jiri Jelinek <jiri.jelinek(zv)asei(tec)cz> - 09.8.2007 16:50:39

Zdravim,

>Jak v D7 nasimuluju stisknuti Tab/ShiftTab? Funkce SelectNext neni bohuzel
to prave orechove.
>Z.Kalhous

volanim nasledujiciho sledu metod
klavesa Shift + Tab:
keybd_event(VK_SHIFT, 0, 0, 0);
keybd_event(VK_TAB, 0, 0, 0);
keybd_event(VK_TAB, 0, KEYEVENTF_KEYUP, 0);
keybd_event(VK_SHIFT, 0, KEYEVENTF_KEYUP, 0);
Application.ProcessMessages;

nebo samotny Tab:
keybd_event(VK_TAB, 0, 0, 0);
keybd_event(VK_TAB, 0, KEYEVENTF_KEYUP, 0);
Application.ProcessMessages;

S pozdravem Jiri Jelinek.

Aktualizace EXE Was: Umisteni BPL souboru u uzivat

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 09.8.2007 21:50:58

Puvodni zprava ze dne 9.8.2007 od delphin(zv)post(tec)cz:

> [...]
> uctem USER ? Vim, ze pod Aministrator nebo Power User to jde, ale
> nechci davat Userum hesla k temto uctum a ze bych se logoval na
> nekolik desitek PC a neco tam instaloval je nerealne nejenom z
> casovych duvodu, ale i proto, ze pocitace se ruzne zapinaji a
> vypinaji a na notebooky neni pristup vubec. Aktualizace jsou asi cca
> 3 tydne. Zatim to resim (asi spatne) tak, ze EXE soubor je proste v
> C:\Document and Settings\blabla\, tam zapisovat jde a tedy kazdy
> uzivatel ma svuj EXE soubor.

> Chci se tedy zeptat, jak se to dela spravne.

Spravne se to dela tak, ze kdyz mas sit zalozenou na Windows Server,
tak pouzijes Windows Installer Service, pokud se to jmenuje stale
stejne. Funguje to tak, ze jako administrator definujes kazdemu
uzivateli (podle nastaveni jednotlivych roli - napriklad vsechny
sexkretarky budou mit MS Word) aplikace, ktere ma mit nainstalovane.
Potom, kdyz vlozis do systemu novou verzi, ta se jim automaticky
nainstaluje pri prihlaseni do systemu. O toto vsechno se automaticky
stara Installer Service, administrator to jen spravuje hromadne,
nemusi samozrejme chodit po jednotlivych stanicich a na kazdou to
cpat...

Toto je samozrejme jedina spravna cesta, protoze jedine Windows
Installer ma mit tato prava. Leda by sis udelal svuj podobny. Uzivatel
nema mit prava administratora a zrovna tak nema co rozhodovat o tom,
co bude nebo nebude instalovano. Od toho je v rozsahle firemni
infrastrukture prave administrator. Kdyz to nechas na uzivateli, tak
si bud bude instalovat, co chce instalovat, a nebo si naopak nebude
instalovat, co ma instalovat.

Takze jinymi slovy, pokud nejsou stanice zapojene v siti s Windows
Server a neni moznost vyuzit teto sluzby Windows Installer Service,
pak je ta moznost si to udelat sam. Aplikace jako takova je spoustena
vzdy pod uctem uzivatele, takze ta nema co kam zapisovat. To neni
reseni. Resenim je napsat nejakou svou sluzbu spustenou pod vyssimi
pravy, ktera bude fungovat podobnym zpusobem, tj. bude zajistovat
konzistenci aplikaci a instalaci novych verzi.

Ano, davat aplikaci do Documents and Settings, to je opravdu
velikanska cunarna :-)

RX library a pomoc s procedurov

[*] mephysto(zv)maniaci.sk - 13.8.2007 13:35:16

DD
Stiahol som si tuto verziu rx library:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=40944&package_id=232594&release_id=509819
ale niak ju neviem naistalovat mam Delphi 7. Skusal som to vsemozne ale vzdy mi to vypisalo niaky
error. Nemohol by mi niekto prosim napisat niaky mininnavod step bby step?

Proble cislo 2 je mam kod:

procedure TForm1.Image1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
var
zapis: string;
Soubor: TextFile;

begin
if Button = mbRight then
begin
zapis := InttoStr(poradie) +- ' => array('+-InttoStr(X)+-','+-InttoStr(Y)+-'),';
poradie := poradie +- 1;
AssignFile(Soubor, 'mapa.txt');
Append(Soubor);
WriteLn(Subor,zapis); //riadok 50
CloseFile(Soubor);
Image1.Canvas.Pen.Color := clRed;
Image1.Canvas.Brush.Color := clWhite;
Image1.Canvas.Rectangle(X, Y, X+-10, Y+-10);

a pri kompilaci mi to hadze chybu:
[Error] map_creator.pas(50): Undeclared identifier: 'Subor'

ma to fungovat tak ze sa do image loadne obbrazok...potom nasledne sa nan klika vzdy na miesto
kliknutia to nieco dokresli a zaroven to generuje dany kod do txt dokumentu v danom tvare vzdy na
novy riadok.

Za vsetky rady dakujem

RX library a pomoc s procedurov

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 13.8.2007 14:01:17

> procedure TForm1.Image1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
> [...]

Soubor <> Subor

Petr Fiser

HTTP a redirect

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.8.2007 14:15:19

Ahoj,

zkousim se Synapsi zvladnout http redirect (301,302,307) - konkretne
ziskani statusu uzivatele v ICQ, kde puvodni odkaz zpusobi dvakrat
presmerovani s kodem 302. Kdyz je v hlavicce v location uvedena plna
adresa pro presmerovani, je vse OK. Bohuzel posledni presmerovani je jen
relativni - radek je treba Location: /5/Online1.gif.

K takove adrese je potreba pripojit zacatek. Existuje nejaky standardni
zpusob, jak ho ziskat, tj. jinak nez ze vezmu posledni nerelativni URL a u
prvniho nezdvojeneho lomitka zbytek textu uriznu? Nebo jak se to dela
spravne?

Combo_filtr

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 13.8.2007 18:25:36

Hm, nepouzivam ADO, mozna nem, ale

select AnyField from AnyTable group by AnyField

by snad slo ne?

PMal

Combo_filtr

> pr(es ADO komponenty.A ty distinct nepodporuji.Ale i tak de(kuji.

Kdyz nefunguje DISTINCT, tak ADO komponenty zarucene podporuji tohle:

select Hodnota
from Tabulka
group by Hodnota
order by Hodnota

Combo_filtr

[*] Zykmund <jiri.zyk(zv)worldonline(tec)cz> - 13.8.2007 18:07:34

Pavel Malinsky napsal(a):
> [...]

Combo_filtr

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 13.8.2007 17:51:33

[*] Zykmund <jiri.zyk(zv)worldonline(tec)cz> - 13.8.2007 17:41:32

Zdravim
Mam dotaz.
Mel jsem pred sebou dva ukoly
1.Do Combo Boxu natahnout hodnoty urciteho pole z SQL databaze a to
tak,aby se Combo rozbaloval(u DBComboBoxu to nejde)
To se mi podarilo.
[...]
D7
Jestli ma nekdo zkusenost s touto problematikou?
Dekuji
J.Z.

Dve stejne DB - ms sql 2005

Ahoj, da se nejak v ms sql 2005 (pripadne ve ktere verzi) docilit toho, ze bych mel DB, kazda na jinem PC, ktere by se mezi sebou synhronizovaly? Pridam data do jedne a ty se promitnou i do druhe a naopak?

D.

Combo_filtr

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 14.8.2007 03:28:12

> bylo by to ono,ale pro pr(ipad jazyka SQL.Ja ale(me(l jsem to
napsat)
> se pr(ipojuji pr(es ADO komponenty.A ty distinct nepodporuji.

Taky pouzivam ADO a s DISTINCTem nebyl nikdy zadny problem.

Combo_filtr

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.8.2007 07:46:29

> pr(es ADO komponenty.A ty distinct nepodporuji.Ale i tak de(kuji.

Ono nejde o SQL databazi? Resp. o jakou databazi a jake komponenty vubec
jde?

Jinak - nevim, jak to delas, ale k popsanemu ukolu by asi bylo vhodne
sahnout po TDBLookupComboBox, ktery ma rozbalovaci roletku oprenou o
databazi.

David Lebeda

Dve stejne DB - ms sql 2005

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 14.8.2007 08:26:32

Dalibor wrote:
> Ahoj, da se nejak v ms sql 2005 (pripadne ve ktere verzi) docilit toho, ze bych mel DB, kazda na jinem PC, ktere by se mezi sebou synhronizovaly? Pridam data do jedne a ty se promitnou i do druhe a naopak?

> [...]

Ano, vola sa to replikacia dat (Replication).
a porovnanie verzii je mozne najst tu:
http://www.microsoft.com/sql/prodinfo/features/compare-features.mspx

vlko

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

Status uzivatele ICQ

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.8.2007 14:42:58

Ahoj,

tak uz jsem rozchodil uspesne zjistovani statusu uzivatele ICQ pres odkaz

http://web.icq.com/whitepages/online?icq=111111111&img=5,

kde misto 111111111 je cislo uzivatele ICQ.

Zjisteni stavu provadim jednou za 5 sekund. Ke svemu prekvapeni jsem
zjistil, ze pokud je uzivatel offline, je indikace spolehliva. Pokud je
ale online, strida se to jak barevna hudba - jednou to vrati online,
jednou offline, nekdy sedou hvezdicku. Nevim, na cem to zavisi, ale zda se
mi, ze problem je na strane ICQ. Ja prece poslu pozadavek - vyse uvedenou
adresu, radne obdrzim od ICQ odpoved...a ta keca.

Chci se zeptat - mate nekdo podobne zkusenosti s (ne)spolehlivosti statusu
ICQ pri opakovanych dotazech?. Samozrejme ani prvni dotaz neni vzdy OK,
resenim tedy neni to, zobrazit stav jednou a pak ho jiz neaktualizovat.

David Lebeda

Status uzivatele ICQ

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 14.8.2007 15:00:59

Mam ICQ status na webu a chova se to stejne. Obcas je to v poradku,
obcas je to nesmysl.

Ladislav Stary

Lebeda David napsal(a):
> [...]
> zjistil, ze pokud je uzivatel offline, je indikace spolehliva. Pokud je
> ale online, strida se to jak barevna hudba - jednou to vrati online,

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 14.8.2007 15:29:01

On 8/14/07, Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> wrote:
> Chci se zeptat - mate nekdo podobne zkusenosti s (ne)spolehlivosti statusu
> ICQ pri opakovanych dotazech?. Samozrejme ani prvni dotaz neni vzdy OK,
> resenim tedy neni to, zobrazit stav jednou a pak ho jiz neaktualizovat.

Taky me to zlobilo. Udelal jsem to tak, ze behem minuty jsem poslal 3
nahodne rozlozene requesty a vyhral, ten status, ktery byl majoritni.
Nebylo to nic moc, ale lepsi nez nic (a hlavne mi to pak tolik
neskakalo).

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

TClientDataSet.CreateFields

[*] Jiri Puncochar - BC Praha <jiri.puncochar(zv)bcpraha(tec)com> - 15.8.2007 13:52:31

Zdravim,

zrovna nedavno jsem neco podobneho resil, ale nepridavam do TClientDataSet-u
ale do TADODataSet-u (zavreneho), a tam to jde:

sp_ZHS_VFW_Result: TADODataSet;
locCount : Integer;
locNewStringField : TStringField;
locNewStringField := TStringField.Create(sp_ZHS_VFW_Result);
locNewStringField.FieldKind := fkCalculated;
locNewStringField.Calculated := True;
locNewStringField.Index := sp_ZHS_VFW_Result.FieldCount;
locNewStringField.FieldName := 'nove_pole_' +
TrimLeft(IntToStr(locCount));
locNewStringField.Name := 'sp_ZHS_VFW_Result' + 'nove_pole_' +
TrimLeft(IntToStr(locCount));
locNewStringField.DataSet := sp_ZHS_VFW_Result;

From: "Kalhous" <kalhous(zv)eu(tec)cz>

> Jde prosim v generatoru Sinea nejak udelat (programove rizeni tisku?), aby
> se velikost pisma textove datove polozky menila podle toho jak je text
> skutecne dlouhy? Chteji kratke texty vetsim pismem, dlouhe mensim. Treba
> jmeno - "Jan Bis" vytisknout pismem 18 ale "Friedrich-Eusebius Mario
> Skocdopole" pismem 8.

Jednoducha varianta reseni pouze na urovni generatoru sestav neni. Bude
nutna spoluprace volajici aplikace.

Jedno mozne reseni je pres obsluhu udalosti OnPrintElement. Prvek se v
predloze oznaci jako podminene tisteny pomoci programove obsluhy. V obsluze
udalosti je mozne menit parametry fontu prvku, tedy i velikost. Problem je,
ze v teto udalosti neni k dispozici Canvas ani skutecna velikost elementu,
nelze tedy provest presny vypocet. Pokud by stacilo priblizne reseni, tak
obsluha udalosti by vypadala nejak takto:
begin
Text := Sender.DataSource.Dataset.FieldByName('Text').AsString;
ElementFont.Size := 12;
if Length(Text) > 5 then ElementFont.Size := 10;
if Length(Text) > 10 then ElementFont.Size := 8;
end;

Otazkou je, kolik takovychto prvku je v predloze. Pokud je jich vice, musi
se pouzit i parametr identifikace prvku pro jejich rozliseni. Pokud by byl
jen jeden, dal by se parametr identifikace pouzit k predani skutecne sirky
prvku. Pak by se dal pouzit fiktivni Canvas a vypocet velikosti pisma by se
mohl provest presne.

Druhou variantou reseni je pouzit prvek PaintBox. Je to prvek, jehoz
vykresleni je plne pod kontrolou volajici aplikace obsluhou udalosti
OnPaintBox. K dispozici je jak Canvas, tak i skutecne rozmery prvku. Pak je
mozne vse, vcetne rozepsani do vice radku.

Vaclav Krmela

Volani metody prapredka

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 17.8.2007 13:43:43

Uz to mam. Zafungovalo mi volani C1(Self).M;
Jaromir Cermak

-----Original Messag
Behalf Of Jan Sebelik

> Najlepsim riesenim je asi navrhnut tie triedy tak, aby to nebolo potrebne.
> TOndrej

To ma Ondra pravdu.
Slo by to (bez znalosti podrobnosti) principialne treba takto:

procedure C1.Mx; virtual;
procedure C1.M;

procedure C1.M
begin
Mx;
end;

procedure C2.Mx; override

procedura C3.M bude volat Mx z C1, kdyz tam nebude na Mx override.

> [...]

end;

procedure C2.Mx; override

procedura C3.M bude volat Mx z C1, kdyz tam nebude na Mx override.

[*] Lauko Stefan, Insypo <lauko(zv)insypo.sk> - 17.8.2007 12:21:38

Od: "Jaromir Cermak" <cermak(zv)procom(tec)cz>
> [...]
> a ja tomu nerozumim. Potreboval bych neco, co me nastavi
> na konkretni misto a ukaze mi kde je chyba.

OT: TP & Vista

[*] Pavol Svorc <svorc(zv)slovanet.sk> - 27.8.2007 08:57:31

Ahoj,
potreboval by som poradit. Program v Turbo Pascale (DOS) sa uz neda
spustit pod Vistou vo fullscreen mode. Pouziva kodovanie kamenickych,
teda ked sa to spusti v okne je diakritika necitatelna. Kolega ma
este od toho nejake zdrojaky. Riesili ste niekto nieco podobne? Ako?
S akym vysledkom?

Diky.
Palo

D7 - balicky

S balicky nemam moc zkusenosti, pouzival jsem je zridka.
Ted me prekvapila takovahle blbost:

Chci to vlastne prekladat bez balicku, akorat jsem chtel pouzit sessinea70.bpl, protoze pri pouziti Sinea dosti bobtna EXE.
Tedy "build with runtime packages", do seznamu pouzitych balicku jenom sessinea70.

Presto to po prekladu vyzaduje
bdertl70.bpl
dbrtl70.bpl
rtl70.bpl
vcl70.bpl
vcldb70.bpl
vclsmp70.bpl
vclx70.bpl

Neni to divne?

Honza

D7 - balicky

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 27.8.2007 10:03:36

From: "Jan Sebelik" <honza(zv)haes(tec)cz>

> [...]
> sessinea70.bpl, protoze pri pouziti Sinea dosti bobtna EXE.
> Tedy "build with runtime packages", do seznamu pouzitych balicku jenom

To asi tak bude. To jsou balicky uvedene v Requires runtime balicku
SesSinea. Pri trose snahy by se dal jejich pocet omezit, ale uplne zbavit se
jich nejde, protoze alespon DBRTL, RTL a VCL generator sestav Sinea
potrebuje.

Vaclav Krmela

D7 - balicky

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.8.2007 10:01:36

> [...]
> pouzit sessinea70.bpl, protoze pri pouziti Sinea dosti bobtna EXE.
> Tedy "build with runtime packages", do seznamu pouzitych

Je to "as designed". sessinea70.bpl zrejme (priamo alebo nepriamo) zavisi od tych dalsich .bpl (klauza "requires" v dpk). Jedna sa o staticke linkovanie DLL, takze si to mozes pozriet v Dependency Viewer (depends.exe od Microsoftu, sucast Platform SDK).

Nasadenie balickov pre jedinu aplikaciu problem "bobtnania" exe neriesi (co usetris na exe, musis dodat vo forme bpl). V tomto pripade je dokonca z hladiska velkosti vyhodnejsie kompilovat bez balickov - linker by mal z exe vyhodit nepouzity kod.
To skor pri nasadeni viacerych aplikacii, tam sa to uz prejavi (spolocny zdielany kod v bpl, viac mensich exe).

TP & Vista

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 27.8.2007 10:11:37

Pavol Svorc wrote:
> [...]
> teda ked sa to spusti v okne je diakritika necitatelna. Kolega ma
> este od toho nejake zdrojaky. Riesili ste niekto nieco podobne? Ako?

No lepsie ako sa trapit s prerobenim aplikacie je pouzit
DosBox (http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1)
a spustit aplikaciu v nom.

vlko

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

Programove vyplnenie formulara v pdf a jeho vytlac

[*] Marian Muller <muller(zv)hselectronic.sk> - 27.8.2007 19:52:15

Ahojte,
potrebujem z Delphi 6 programovo vyplnat polia formulara v .pdf suboroch a potom vyplnene aj vytlacit. Vyriesil uz niekto tento problem bezbolestne?
Uz som to aj hladal niekde v archive, ale nic...

Na internete som nasiel vela komponent, ale vsetko bolo mimo schopnosti mojej penazenky :-(((

Ak by niekto vedel o niecom free, alebo aspon relativne lacnom, velmi by mi to pomohlo. Moze to byt aj nejake male .exe ktory to vyplni a vytlaci aj cez prikazovy riadok.

Dakujem,
Marian.
Vykonana antivirova kontrola systemom ISG DSi data

sinea a carovy kod

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 27.8.2007 19:30:13