Archív konference Delphi

TPageControl - rozhozene komponenty

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 04.9.2007 18:42:56

Zdravim konferenci,

pro konfiguraci programu pouzivam beznou PageControl z Delphi 5.
Mam na ni desitky zalozek a na kazde nejaka tlacitka, checkboxy, edity apod.
Problem je, ze se mi neustale rozhazuji jejich vysky a sirky.
Napr. Memo se mi jednou za cas roztahne tak, ze jeho vyska je treba
dvojnasobna nez by mela byt.
Pak zase GroupBox, RadioGroup apod.
Nevim, jestli jsem to popsal srozumitelne, ale jednoduse receno si ty
komponenty delaji co chteji a obcas se nejaka z nich zblazni a roztahne se.
Zkousel jsem pod ne dat Panel, ale nepomohlo to.

Diky za kazdou radu

David Klodner
D5

Minimalizace aplikace pri minimalizaci modalniho o

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 05.9.2007 04:59:35

Ahoj,

v historii konference jsem nasel figl, jak minimalizovat celou
aplikaci, kdyz je zrovna aktivni modalni okno. Na Win XP to facha celkem
dobre, ale na Vistach bohuzel ne.
Na vistach aplikace nejde obnovit a pri alt+tab vubec neni videt.
Protoze ta rada je z roku 2003, prikladam cely vypis reseni.

Za pripadne rady dekuji,

Petr Palicka aka Peca.

Jaroslav Bucek napsal:
> [...]
> begin
> ShowWindow(Application.Handle, SW_MINIMIZE);
> MinimizedHWND := Self.Handle;
> end
> else
> inherited;
> end;
>
> Samozrejme bys to mohl udelat tak, ze u hlavniho formulare bys nic nemenil a
> kazdemu modalnimu bys pridal udalost Application.OnRestore, kterou bys
> priradil az pri minimalizaci okna. Ovsem tim bys ztratil moznost jednoduse
> menit tuto udalost pro celou aplikaci, a taky bys v tom mohl mit casem

delphi7 a wsdl pomocou HTTPrio

[*] Bruenor <hornacek(zv)nrsys.sk> - 05.9.2007 14:36:15

Dobry den,

vedel by mi niekto poradit ako mozem rozbehat pod delphi7 clientsku
komunikaciu s WSDL? Nasiel som priklady ktory vyuzivali komponentu
THTTPrio, bohuzial neuspesne. Po naimportovani udajov a vygenerovani
.pas suboru cez WSDl wizard importer z https vyzeral moj jednoduchy
programik takto :

var HTTPReqResp1: THTTPReqResp;
HTTPRIO1: THTTPRIO;
AOS: AOS_ServiceSoap;
begin
JvSimpleXML1.LoadFromFile('..\SLOrder.xml');

HTTPReqResp1 := THTTPReqResp.create(nil);
HTTPReqResp1.Password := 'heslo';
HTTPReqResp1.username := 'password';

HTTPRIO1 := THTTPRIO.create(nil);
HTTPRIO1.HTTPWebNode := HTTPReqResp1;
HTTPRIO1.URL := 'https://.......asmx';
HTTPRIO1.Service := 'AOS_Service';
HTTPRIO1.Port := 'AOS_ServiceSoap';

AOS := HTTPRIO1 as AOS_ServiceSoap;

AOS.PosliXml(JvSimpleXML1.XMLData);
end;

stale vsak dostavam hlasku :

"Server was unable to process request. ---> Object reference not set
to an instance of an object."

jedna sa o wsdl https vyzadujuce autentifikaciu.

vie niekto pomoct?

Anton Hornacek

Oznameni: Nove RAD Studio 2007

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 05.9.2007 14:54:16

Praha, 5.9.2007 +IBM- Spolecnost CodeGear oznamuje CodeGear RAD Studio 2007, novou verzi prostredi pro rychly vyvoj aplikaci (RAD) pro platformu Microsoft Windows. Novy produkt je navrzen tak, aby vyvojarum pomohl rychleji a levneji vytvaret bohate daty rizene aplikace pro Windows a web.

CodeGear RAD Studio - drive nazyvane kodovym jmenem "Highlander" +IBM- sdruzuje nastroje Delphi for Win32, C+-+-Builder a nove Delphi .NET 2..0 do jednoho integrovaneho prostredi. Jedna se o jedine integrovane vyvojove prostredi (IDE) podporujici rychly vyvoj aplikaci jak pod beznym nativnim prostredim Microsoft Windows, tak vyvoj aplikaci pro architekturu .NET pro prostredi Windows 2000, XP a Vista. Kombinace nastroju dovoluje vyvojarum vytvaret webove, stolni i klient/server aplikace pro Windows na vsech trech uvedenych platformach a stejne tak je nasazovat do provozu na vsech z nich.

Nove vlastnosti a moznosti zahrnuji:

-- Rozsirenou podporu Delphi pro uzivatelske rozhrani Microsoft Vista Aero +IBM- vcetne tematickych aplikaci, podpory trojrozmernych efektu uzivatelskeho rozhrani a animaci primo v knihovnach VCL a VCL.NET, pruhledne "sklenene" efekty a prvky se souborovymi a ulohovymi dialogy. VCL je ucelena sada vizualnich komponent spolecnosti CodeGear, ktere slouzi jako funkcni prvky pro stavbu aplikaci.

-- Podporu vyvoje v prostredi Microsoft .NET 2.0 (kompatibilni s .NET 3..0) a ASP.NET 2.0 primo v jazyce Delphi. ASP.NET je sadou technologii obsazenych v .NET Framework, ktere se pouzivaji pro tvorbu webovych aplikaci a webovych sluzeb XML.

-- Podporu parametrizovanych typu v Delphi for .NET. Ta umozni vyvojarum pouzivajicim Delphi for .NET vytvaret i pouzivat tridy typove bezpecnym zpusobem pri pouziti libovolneho typu datove struktury jako parametru.

-- Blackfish SQL +IBM- plne rizeny databazovy stroj pro .NET odpovidajici norme SQL a server spolecnosti CodeGear poskytujici snadne nasazovani XCopy, podporu transakci, jazykove spoustece .NET a ulozene procedury .NET (Delphi, C# a Visual Basic.NET).

-- Enterprise Core Objects (ECO) IV, mocnou sablonu pro vyvoj rizeny modelem (MDD) na platforme .NET 2.0. ECO vyvojarum dovoli pouzit vizualni diagramy pro stavbu objektu a objektovych vztahu vcetne logiky vzajemne interakce. Pote automaticky vytvari a spravuje databazovou infrastrukturu Microsoft ADO.NET a prezentacni rozhrani pro data. Nechava tak pouze aplikacni logiku a tvorbu prezentacni vrstvy na programatorech.

-- Vylepsenou databazovou architekturu dbExpress 4 se zabudovanou podporu ADO.NET 2.0; dbExpress 4 je databazova infrastruktura CodeGear s jedinym zdrojem, ktera se pouziva jak pro nativni Windows, tak pro rizeny kod ADO.NET. Zjednodusuje vyvoj databazovych aplikaci stolnich i klient/server vcetne konektivity.

Cena a dostupnost

CodeGear RAD Studio 2007 bude k dispozici v prubehu tohoto mesice (9/2007). Edice Professional stoji 28 700,- Kc pro nove uzivatele, specialni cena pro uzivatele predchozich verzi produktu Borland Developer Studio, Delphi, C+-+-Builder nebo Turbo Professional je 13 400,- Kc. Edice Enterprise stoji 58 000,- Kc pro nove uzivatele a 40 000,- Kc pro uzivatele produktu Borland Developer Studio, Delphi, C+-+-Builder Enterprise nebo Professional. Nejobsaznejsi edice Architect stoji 76 600,- Kc pro nove uzivatele a 58 900,- Kc pro uzivatele predchozich verzi Borland Developer Studio, Delphi a C+-+-Builder v edicich Enterprise nebo Architect. Vsechny uvedene ceny jsou bez DPH 19%.

Kompletni cenik rady CodeGear RAD Studio vcetne licenci ESD (pouze download), cenove zvyhodnenych baleni po peti a deseti licencich a cen vcetne rocniho predplatneho novych verzi, ktere zahrnuje i technickou podporu produktu, je dostupny na webovem obchode spolecnosti Borland s.r.o. s adresou http://shop.codegear(tec)cz. Chysta se i produktovy seminar, ktery bude v nejblizsi dobe oznamen na adrese http://www.borland(tec)cz/events/index.html.

Novy produkt je soucasti rodiny produktu spolecnosti CodeGear, ktera zahrnuje nastroje Delphi, C+-+-Builder, Delphi for PHP, InterBase, JBuilder a nove integrovane vyvojove prostredi jazyka Ruby on Rails, ktere bude k dispozici behem druhe poloviny roku 2007. Dalsi informace o produktu CodeGear RAD Studio 2007 najdete na adrese http://www.codegear.com/products/radstudio.

delphi7 a wsdl pomocou HTTPrio

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 05.9.2007 14:54:16

From: "Bruenor" <hornacek(zv)nrsys.sk>
> jedna sa o wsdl https vyzadujuce autentifikaciu.

Podpora webovych sluzeb v Delphi 7 (a mam pocit ze i v D2007) nepodporuje
overovani klienskym certifikatem. Nekde v newsech Borlandu byla kdysi nejaka
pokusna uprava zdrojaku.

Petr Vones

Transakce v Delphi + Firebird

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 06.9.2007 12:07:41

> uzivatele to jede vpohode. Ale vim, ze obecne je to spatne. Jak korektne a
> kde v kodu zahajit novou transakci a ukoncit? Kdysi jsem to zkousel, ale
> porad mi to hlasilo nejake chyby.
>
> Ma se zahajovat a ukoncovat transakce i pro dotazy typu SELECT?

Ahoj, osobne jsem si zvykl pouzivat pro kazdy dataset (ibquery, IBSQL
apod.) samostatnou komponentu transakce. Vyjimkou jsou pripady, kdy je
opravdu zamerem, aby vice datasetu jelo pod jednou transakci.

Transakce se musi pouzivat i pro select. Komponenty v Delphi se snazi
situaci "zjednodusovat" tak, aby se clovek v nejtrivialnejsich pripadech
nemusel o transakce vubec starat. Vysledek ale vidis sam. Lepsi je tomu
porozumet a ridit si to sam.

Obecne. Pro dlouhotrvajici transakce jen pro cteni (napr. prohlizeni dat v
gridu) doporucuji na komponente IBTransaction udelat dvojklik, vybrat read
commited a navic do listboxu vpravo pripsat slovo read. Takovou transakci
pak pujdou delat jen selecty, ale nebude nikoho blokovat a ani zatezovat
server.

Pro updaty, inserty apod. je potreba transakci zahajit pred provedenim
oprace a co nejdrive to jde, ji zase ukoncit, aby neblokovala ostatni
uzivatele. Treba nejak takto:

IBTrans.StartTransaction;
try
IBSQL.SQL.Text := 'update...'
IBSQL.Execute;
IBTrans.Commit;
except
on E: Exception do
begin
IBTrans.Rollback;
end;
end;

Ma-li v ramci transakce byt videt i to, co ostatni uzivatele zmenili v
dobe jejiho behu, je vhodne mit transakci nastavenou na read commited.
Jinak vidi data tak, jak byla v okamziku zahajeni transakce (coz muze byt
nekdy pozadovano).

Je to schematicky psano, mozna se neco jmenuje trosku jinak, s FB uz jsem
nejaky patek nedelal.

David Lebeda

delphi7 a wsdl pomocou HTTPrio

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 06.9.2007 12:03:40

From: "Bruenor" <hornacek(zv)nrsys.sk>
> Mozno by sa to dalo urobit tak, ze komunikaciu a obsluhu poriesim v
> c#. To sa podarilo, problem je ako to prepojit s delphi7.

Potom uz by se mozna vyplatilo to napsat cele v C#, problemu spise ubyde :-)
Postup pres COM je ovsem zbytecne komplikovany, to uz se opravdu vyplati
spise dopsat ty cca tri chybejici radky do SOAPu v Delphi. Podpora pro SSL
je samozrejme primo ve WinInet API (ktery je pouzit jako transportni
vrstva), akorat se u Borlandu ani po mnoha letech nikdo neobtezoval to
pridat do SOAP kodu.

http://groups.google.com/groups?as_q=delphi7+SSL&num=10&scoring=r&hl=en&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=borland.public.delphi.webservices.soap+&as_usubject=&as_uauthors=&lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=6&as_maxm=9&as_maxy=2007&safe=off

Petr Vones

Transakce v Delphi + Firebird

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 06.9.2007 11:33:38

Muj drive popsany problem byl zpusoben nepouzivanim transakci (explicitne). Pri startu programu jsem nastavil
IBDatabase.DefaultTransaction:=MyTrans;
a dale jsem se jiz v dotazech o zadne transakce nestaral. Pro jednoho uzivatele to jede vpohode. Ale vim, ze obecne je to spatne.
Jak korektne a kde v kodu zahajit novou transakci a ukoncit? Kdysi jsem to zkousel, ale porad mi to hlasilo nejake chyby.

Ma se zahajovat a ukoncovat transakce i pro dotazy typu SELECT?

Soubezne zpracovani zaznamu ve Firebird

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 06.9.2007 10:13:33

> [...]
> pokus o UPDATE pozdeji pripojeneho uzivatele zkonci uplnym zatuhnutim
> aplikace (psana v Delphi; v procedure IBSql.ExecQuery ). K zatuhnuti
> dojde, i kdyz prvni uziv. zavrel form se zaznamem. Teprve kdyz drive
> pripojeny uzivatel aplikaci ukonci, vygeneruje se u druheho uz.. vyjimka
> Deadlock.
>
> Prosim nevite, jak tomu zatuhnuti predejit? A neslo by nejak zjistit uz na
> zacatku prace se zaznamem, ze s nim pracuje uz jiny uzivatel? Asi to ma co
> do cineni s transakcemi, ale ty jsem zatim explicitne nepouzival.

S Firebirdem se musite starat o Commit transakci. Podle chovani to vypada,
ze jste na to zapomel a vhodna doba pro Commit je napriklad zavirani
formulare.

Soubezne zpracovani zaznamu ve Firebird

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 06.9.2007 10:55:36

> Prosim nevite, jak tomu zatuhnuti predejit? A neslo by nejak zjistit
> uz na zacatku prace se zaznamem, ze s nim pracuje uz jiny uzivatel?
> Asi to ma co do cineni s transakcemi, ale ty jsem zatim explicitne

Zasadni chyba je podle me vubec dovolit, aby dva uzivatele mohli editovat
zaznam soubezne. Zjistit, ze nekdo uz edituje muzes ruzne - treba tak, ze se
pokusis o update zaznamu, ktery bud projde, nebo ne. Tim zaroven (pokud
nechas bezet transakci) nasadis "tvrdy" databazovy zamek, pres ktery se
jine transakce nedostanou. To ale IMHO neni moc dobry zpusob, transakce by
mely byt kratke a vzdy ukoncene. Osobne davam prednost aplikacnim zamkum,
ktere urcity zaznam rezervuji pro urciteho uzivatele a aplikacni logika
zabrani jinemu uzivateli v editaci tehoz.

Martin

Soubezne zpracovani zaznamu ve Firebird

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 06.9.2007 09:11:29

S transakcemi to ma skutecne neco spolecneho (skoro vsechno) ale pochybuju
ze se nekomu podari na prostoru vhodnem pro konferenci dat nejaky
vycerpavajici navod. Strategii jak pracovat se soubeznymi zmenami je vicero
a asi to bude chtit juknout do nejake ucebnice.
Z.Kalhous

> [...]
na zacatku prace se zaznamem, ze s nim pracuje uz jiny uzivatel? Asi to ma
co do cineni s transakcemi, ale ty jsem zatim explicitne nepouzival.

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 06.9.2007 08:55:27

Zdravim vsechny,

[...]

Diky za jakekoli podnety, M. Pojsl

delphi7 a wsdl pomocou HTTPrio

[*] Bruenor <hornacek(zv)nrsys.sk> - 06.9.2007 08:35:26

> [...]

Mozno by sa to dalo urobit tak, ze komunikaciu a obsluhu poriesim v
c#. To sa podarilo, problem je ako to prepojit s delphi7.
Skusil som dll urobenym v c# (s jednoduchym prikladom), mam problemy.

c# dll :
/*------------------------------------------*/
namespace ClassLibrary1
{
public class Class1
{
public int scitaj(int a, int b)
{
return (a + b);
}
}
}
/*------------------------------------------*/
Klasicky sposob loadnutia dll v delphi:

type TInitWsdl = procedure; stdcall;

var Handle : THandle;
initWsdl : TInitWsdl;

begin
Handle:= LoadLibrary('ClassLibrary1.dll');

if (Handle <> 0) then
begin
(zv)initWsdl:= GetProcAddress(Handle, 'initWsdl');

if (zv)initWsdl <> nil then
begin
ShowMessage('ok');
end;
end;
end;
/*------------------------------------------*/
mi sice vratil handle k dll, ale (zv)initWsdl sa rovnalo nil.
Po x pokusoch som sa docital, ze to treba loadnut jedine pomocou COM.

takze :

c#

sing System;
using System.Text;
using System.Xml;
using System.Runtime.InteropServices;

public interface IAddInterface
{
int scitaj(int a, int b);
}

namespace ClassLibrary1
{
[ClassInterface(ClassInterfaceType.None)]
public class Class1 : IAddInterface
{
/*AOS.AOS_Service AOS;
AOS.SecHeader auth;*/

public int scitaj(int a, int b)
{
return (a + b);
}
}

pomocou csc.exe, regasm.exe a nasledne v delphi pomocou import type library vygenerovat .pas interface.
Nasledne pokus loadnut metodu :

var
intfRef: IAddInterface;
vysledok: Integer;
begin
intfRef := IAddInterface(CreateComObject(CLASS_Class1));

vysledok := intfRef.scitaj(3, 5);
ShowMessage(IntToStr(vysledok));
end;

ale pri

vysledok := intfRef.scitaj(3, 5);

som dostal access violation.

Transakce v Delphi + Firebird

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 06.9.2007 14:23:50

> Ahoj, osobne jsem si zvykl pouzivat pro kazdy dataset (ibquery, IBSQL
> apod.) samostatnou komponentu transakce. Vyjimkou jsou pripady, kdy je
> opravdu zamerem, aby vice datasetu jelo pod jednou transakci.

To v kazdem formulari pouzivas pro pripojeni k DB komponentu IBDatabase? Ja ji mam jako globalni objekt, ale kdyz jsem to zacal prepisovat podle tveho navodu, tak vysledek dotazu SELECT byl prazdny grid..... Proste vubec nevim, co je spatne..

> [...]
>
> Pro updaty, inserty apod. je potreba transakci zahajit pred provedenim
> oprace a co nejdrive to jde, ji zase ukoncit, aby neblokovala ostatni

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 06.9.2007 14:31:51

> [...]
> ji mam jako globalni objekt, ale kdyz jsem to zacal prepisovat podle tveho
> navodu, tak vysledek dotazu SELECT byl prazdny grid..... Proste vubec

Ne, IBDatabase je jedna spolecna. Vyzaduje k sobe nejakou defaultni
transakci, kterou ji tam dam, ale v programu ji jinak nikde nepouzivam.

Jinak pozor - u selectu musi byt transakce otevrena celou dobu, co se s
vysledkem selectu pracuje - tj. celou dobu, kdy ma byt aktivni grid. Proto
se tam v tomto pripade pripise to slovo read, aby takovato dlouha
transakce nedelala problemy serveru. Tato transakce pro cteni se zahahuje
pred selectem pro grid a konci pri zavirani datasetu (asi nekde v
OnClose?).

David Lebeda

Konec prijmu z Comportu

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 06.9.2007 15:59:56

Ahoj panove,
nevim jak na to indikovat konec prijmu z RS232, dopredu nevim kolik znaku ma
prijit. Pouzivam komponentu TComport od p. Crnily a D5Ent.
Poradite nekdo? Asi by mi stacilo odchytnout nejaky timeout, ale nevim jak.
Diky - Dalibor.

VCL pro vytvoreni 'krizovych" vazeb mezi 2 tab.

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 07.9.2007 07:06:55

No komponenta na to asi existovat nebude, ale ja to vyresil tak, ze jsem
si vytvoril frame pro jeden zaznam (1 checkbox) a ten dynamicky vytvarim
na formular tolikrat, kolikrat potrebuju.

S pozdravem

Milan Tomes

Vasek Zaruba napsal(a):
> Prosim, nevidel jste nekdo visualni komponentu (neresil jste to),
> ktera by umoznila vytvorit pomocnou tabulku pro vazbu m:n. Mam predstavu, z

VCL pro vytvoreni 'krizovych" vazeb mezi 2 tab.

[*] Vasek Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 06.9.2007 23:14:25

Zdravim vsechny,

Prosim, nevidel jste nekdo visualni komponentu (neresil jste to),
ktera by umoznila vytvorit pomocnou tabulku pro vazbu m:n. Mam predstavu, ze
by mela
fungovat tak, ze ve vodorovnem smeru je zobrazena 1. tabulka ,
ve svislem 2. V plose pak ctvercova sit s checkboxy, jejichz zaskrtavanim
by se dana vazba do pomocne tabulky zapisovala ci rusila.
Zacal jsem tento problem resit, ale nez se uplne do toho zamotam
chtel bych Vas poprosit nemate s timto problemem nekdo zkusenosti (vyreseno
:-) )
ci privitam i jakykoliv jiny napad.
Tabulky obsahuji radove jen desitky-stovky zaznamu.

D7Pro, WXP

Dekuji Vasek Z.

Konec prijmu z Comportu

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 07.9.2007 07:26:56

Idealni je si nadefinovat protokol, kterym je urcen posledni znak a uplne
fajnove pocet znaku a crc
TimeOut ten by to moc neresil, obsluhuje spis odezvu na jednotlive prikazy.
Asi bych to videl na sledovani casu prichodu posledniho znaku a uzivatelsky
dodefinovat casovy
rozdil "utipnuti" pomoci napr nacitani vterin v timer a jejich nulovani s
prichodem znaku.

> [...]
> prijit. Pouzivam komponentu TComport od p. Crnily a D5Ent.
> Poradite nekdo? Asi by mi stacilo odchytnout nejaky timeout, ale nevim

Konec prijmu z Comportu

[*] bily78(zv)tiscali(tec)cz - 07.9.2007 07:42:57

Tak presne tohle jsem zrovna resil. Vyzkousel jsem par komponent, ale
nakonec pouzivam komponentu Comm32. Uz ani nevim od koho je, ale nejspis
jsem ji kdysi stahnul z www.torry.net.
Idea je asi takovato: Pokud jsem prijal presne tolik dat, kolik se vejde
do bufferu, patrne bude jeste neco nasledovat. V tom pripade si data
ulozim do svyho velkyho bufferu a nastartuju timer. Ja jsem jako
optimalni, pro moje ucely, vyzkousel interval 750 ms. Behem te doby
budto prijdou dalsi data nebo timer dobehne. Kdyz prijmu min dat nez je
velikost bufferu nebo dobehne timer, tak jsem prijal celou davku a musim
ji zpracovat. Jen musim zkontrolovat jestli nemam neco ve svym velkym
bufferu.
Mozna bude vystiznejsi kousek kodu.// ********************************************************* //
procedure TGsmModem.RcvData(Buffer: Pointer; BufferLength: Word);
var
s: String;
begin {procedure TGsmModem.RcvData}
SetLength(s, BufferLength);
Move(Buffer^, s[1], BufferLength);

if (BufferLength = InputBufferSize) then
begin {if (BufferLength = InputBufferSize)}
if (BigDataTempStr <> '') then KillTimer(FHWnd2, tidRcvBigData);
BigDataTempStr := BigDataTempStr+s;
SetTimer(FHWnd2, tidRcvBigData, 750, nil);
end else begin {if (BufferLength = InputBufferSize)}
if (BigDataTempStr <> '') then
begin {if (BigDataTempStr <> '')}
KillTimer(FHWnd2, tidRcvBigData);
s := BigDataTempStr+s;
BigDataTempStr := '';
end; {if (BigDataTempStr <> '')}

sl.Text := TrimLeft(s);
s := '';

ProcessRcvData;
end; {if (BufferLength = InputBufferSize)}
end; {procedure TGsmModem.RcvData}
// ********************************************************* //

BigDataTempStr je ten muj velkej buffer, sl je typu TStringList ve
kterym procedura ProcessRcvData ocekava prijaty data.

Jirka

Dalibor Faltynek napsal(a):
> [...]
> prijit. Pouzivam komponentu TComport od p. Crnily a D5Ent.
> Poradite nekdo? Asi by mi stacilo odchytnout nejaky timeout, ale nevim jak.

TChart, TFastLineSeries, spatne zobrazovani krivek

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 07.9.2007 07:40:57

Ahoj vsichni

Mam takovy problem. V D7 Ent. (Build 8.1) se pokousim vyuzit TChart s TFastLineSeries, ktere vytvarim dynamicky za behu programu. Chtel bych jim nastavit barvu, tloustku a styl cary. Kdyz nastavim jiny styl cary nez psSolid a tlousku jinou nez 1. Zobrazi se plna cara dane tloustky, jinak se mi zobrazi sice carkovane, danou barvou ale prolozena carkami. Na siti jsem se docetl, ze to pod W98 funguje dobre ale we WinNT resp 2000 resp. XP ne. Nevite nekdo jak na to? Neexistuje nejaky patch ...? Co novejsi verze Delphi? pripadne jina grafova komponenta (nejlepe free)?

Pouzivam:
flsPom.LinePen.Style:=psDashDotDot;
flsPom.LinePen.Width:=3;

Dekuji

Jaromir Cermak

Konec prijmu z Comportu

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 07.9.2007 08:37:02

Diky za odpovedi. Doufal jsem, ze comport vygeneruje nejakou udalost, pokud
dejme tomu 500 ms nic neprijde, ale asi to budu muset resit pesky, jak
povidate. Ja vim sice kolik znaku ma prijit, zacinaji znakem "start" (86H),
ale pred tim je jeste nejakych par bytu smeti (obvykle FF). Takze si budu
muset odchytit tu 86 ku a pak pocitat byty od 86 ky a jeste osetrit chybny
prijem abych necekal donekonecna. Nakonec vybrat ty prave 4 byty v prijate
sekvenci a pretypovat je na single cislo a je to. Ale je to hnusne
nepohodlny. S tim asynchronim prijmem jsou porad nejake trable.

Dalibor.> Idea je asi takovato: Pokud jsem prijal presne tolik dat, kolik se vejde
> [...]
>
> BigDataTempStr je ten muj velkej buffer, sl je typu TStringList ve
> kterym procedura ProcessRcvData ocekava prijaty data.

Exception vo volanej DLLke

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 07.9.2007 08:53:03

Hello All!

Moja aplikacia vola kniznicu CTApi citacky, lenze ta za urcitych
podmienok vyvola "Access violation" vo vnutri DLLky. Samozrejme
ochytenie vynimky nie je problem, ale problem je v tom, ze pokial sa
napr. odpoji citacka od PC, tak windows vypise "I am sorry" spravu a
nemam sancu zachranit situaciu.

Samozrejme som skusil uzavriet volanie do TRY/EXCEPT a v pokial to
nastane, tak pouzit FreeLibrary, aby som sa odpojil od tej DLLky, ale
nepomaha to.

Mam nejaku sancu zabranit tomu, aby moja aplikacia nebola zatvarana v
pripade, ze takyto stav nastane?

PS: Viem, ze je to chyba v CTApi kniznici, ale dockat sa naprvy nebude
tak jednoduche.

--
Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

Konec prijmu z Comportu

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 07.9.2007 10:29:09

> [...]
> prijit. Pouzivam komponentu TComport od p. Crnily a D5Ent.
> Poradite nekdo? Asi by mi stacilo odchytnout nejaky timeout, ale nevim

Tohle Windows dela samo od sebe a to prostrednictvim funkce SetCommTimeouts.
A pouziva se to tak, ze se zavola ReadFile s dostatecne velkym bufferem,
treba 4096 byte a timeouty "se" vyresi samy.

ReadIntervalTimeout
Maximum time allowed to elapse between the arrival of two bytes on the
communications line, in milliseconds. During a ReadFile operation, the time
period begins when the first byte is received. If the interval between the
arrival of any two bytes exceeds this amount, the ReadFile operation is
completed and any buffered data is returned. A value of zero indicates that
interval time-outs are not used.
A value of MAXDWORD, combined with zero values for both the
ReadTotalTimeoutConstant and ReadTotalTimeoutMultiplier members, specifies
that the read operation is to return immediately with the bytes that have
already been received, even if no bytes have been received.

ReadTotalTimeoutMultiplier
Multiplier used to calculate the total time-out period for read operations,
in milliseconds. For each read operation, this value is multiplied by the
requested number of bytes to be read.

ReadTotalTimeoutConstant
Constant used to calculate the total time-out period for read operations, in
milliseconds. For each read operation, this value is added to the product of
the ReadTotalTimeoutMultiplier member and the requested number of bytes.
A value of zero for both the ReadTotalTimeoutMultiplier and
ReadTotalTimeoutConstant members indicates that total time-outs are not used
for read operations.

Delphi 2006 a "bezpecnostne politiky"

[*] vyvoj(zv)tsw.sk - 07.9.2007 12:35:17

Dobry den, neviete mi niekto poradi s nasledovnym problemom? Dakujem. Ivan Kozak

Napisal som pomerne jednoduchy program v Delphi 2006 Professional. Je to dvojvrstvovy c/s program, tj. klientsky program priamo pristupuje k databaze, pomocou komponent TIBDatabase, TIBQuery, TIBUpdate.

Jeden z prvych krokov, ktore ma program urobit je otvorit databazu. Tato bezi u uzivatela bez vo verzii Interbase 7.5, ja s nou pracujem pocas ladenia na Windows XP pod Interbase 7.1 Pocitac u zakaznika bezi pod WIndows2003 server R2 SP1.

Parametre pre prihlasovanie su standardne, sysdba/masterkey, Win1250.

U mna otvorenie databazy prebehne bez problemov.

U zakaznika, kde to ma bezat na pocitaci kde su nastavene "bezpecnostne politiky" (zial neviem zistit akeho druhu) pripojenie sa vobec nepodari, a objavi sa hlasenie "database unavailable".

Neviete mi poradit, ako by sa dal tento problem vyriesit?

Mam podozrenie, ze je to sposobene tym, ze pri otvarani sa pouzivaju nejake porty, ktore su u neho zakazane. Da sa nejak ovplyvnit, ktore porty sa pouzivaju? Alebo moze byt ina pricina?

Hint1: Zakaznik ma podozrenie, ze je to problem podobneho druhu, ako sa mu objavuje pri pouzivani Datovej pumpy fi. Clever components.

Hint2: U zakaznika plati filozofia ze program by mal bezat pod "beznym uzivatelom, definovanym podla standardov Microsoftu". Neviete mi niekto povedat ake obmedzenia to znaci pre program pod Delphi 2006?

Asynchronni ADOQuery vs. DBGrid

[*] Jaroslav Rubes <jrubes(zv)epass(tec)cz> - 07.9.2007 12:49:19

Zdravim,
mam nasledujici problem. Potrebuji v DBGridu zobrazit vysledek SQL
dotazu - pouzivam ADOQuery. Pokud je ADOQuery "klasicky" synchronni, vse
je ok. Ale pokud ADOQuery nastavim tak aby spoustela dotaz asynchronne,
v DBGridu se data zobrazuji nejak divne - vetsinou se vykresli jen 1
radek, dalsi radky se vykresli az potom co posunu scrollbar DBGridu
dolu.
Pricemz dotaz na SQL serveru trva jen cca 2-3s, takze by to nemelo byt
zpusobene tim, ze ADOQuery teprve postupne donacita data z DB. Jeste
jsem zkousel v obsluze udalosti ADOQuery.OnFetchComplete prekreslit
DBGrid, ale nepomohlo ani DBGrid.Repaint ani DBGrid.Refresh.

Nastaveni ADOQuery:
CursorLocation := clUseClient
CursorType := ctKeyset
ExecuteOptions := [eoAsyncExecute,eoAsyncFetch,eoAsyncFetchNonBlocking]
CacheSize := 1000 (hodnotu CacheSize jsem zkousel ruzne menit ale nemelo
to vliv)

Vsechna nastaveni DGGridu jsou defaultni.

Pouzivam: Delphi 7 Enterpise, MS SQL 2000, nativni MS OLE DB Provider
for SQL Server.

Dik z rady, JR.

Delphi 2006 a "bezpecnostne politiky"

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 07.9.2007 12:41:18

Tohle hlaseni je zobrazovano pokud server nevidi danou databazi. Takze
problem je v pristupovych pravech k souboru nebo v ceste k souboru s
databazi.

S pozdravem

Milan Tomes

vyvoj(zv)tsw.sk napsal(a):
> U zakaznika, kde to ma bezat na pocitaci kde su nastavene "bezpecnostne politiky" (zial neviem zistit akeho druhu) pripojenie sa vobec nepodari, a objavi sa hlasenie "database unavailable".

> [...]

[*] vyvoj(zv)tsw.sk - 07.9.2007 13:35:22

Ano, ale ale server tu db vidi.. prava su OK.. lebo cez IB konzolu si ju v pohode pozeram. S pozdravom Ivan Kozak

On Fri , 'Milan Tomes' sent:

vyvoj(zv)tsw.sk napsal(a):
> U zakaznika, kde to ma bezat na pocitaci kde su nastavene "bezpecnostne politiky" (zial neviem zistit akeho druhu) pripojenie sa vobec nepodari, a objavi sa hlasenie "database unavailable".

> [...]

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 07.9.2007 13:41:23

Jaky je connect string pouzivany primo v te aplikaci ? Neukazuje cesta
na nejakou mapovanou cestu (subst, net use apod.) ???

S pozdravem

Milan Tomes

vyvoj(zv)tsw.sk napsal(a):
> [...]
> Tohle hlaseni je zobrazovano pokud server nevidi danou databazi. Takze
> problem je v pristupovych pravech k souboru nebo v ceste k souboru s

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 07.9.2007 13:53:24

Neni server na linuxu ? Pokud ano, tak pozor na velka a mala pismena v ceste

vyvoj(zv)tsw.sk napsal(a):
> [...]
> Tohle hlaseni je zobrazovano pokud server nevidi danou databazi. Takze
> problem je v pristupovych pravech k souboru nebo v ceste k souboru s

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 07.9.2007 14:37:27

Ahoj,
Diky vsem za rady. Nastaveni timeoutu jsem provedl v te komponente Comport,
ale jak poznam ze timeouty uz probehly? Funkce readfile je tam jaksi
zapouzdrena, nechci se zabyvat API, nerozumim tomu natolik.
Prijate byty radim do listboxu, tam je aspon vidim. Komponenta pri prijmu
znaku vyvola udalost, na ktere je fce TForm1.ComPort1RxChar s obsluhou a
cekam ve smycce na pocet znaku nebo ubehnuti casu.
Vim, ze programatorum se budou jezit vlasy, ale funguje to a nevim jak to
udelat lip. Je tam spousta dalsich vlastnosti a metod, jako AsyncRead apod.,
ale nepochopil jsem pouziti - chybi priklady.

//deklarace
---
type Ts=array[1..255] of byte;
---
var
s : Ts;
buf : ^Ts;
Pr : ^Single;
m : array[1..4] of byte;

procedure TForm1.ComPort1RxChar(Sender: TObject; Count: Integer);
var i: integer;
begin
prijato:=prijato+count;
Comport1.Read(Buf^, count);
for i:=1 to count do
begin
listbox1.items.add(inttostr(buf^[i]));
case buf^[i] of
$86: begin edit1.text:=inttostr(i); start:=i; tajmaut:=true; end;
end;
end;
end;

var pocet, i, i1{, crc}: integer;
crc: byte;
casOut:Tdatetime; Count: LongWord;
---
comport1.setrts(false);
casout:=now;
repeat
if now >(casOut + 2/(24*3600)) then exit;
application.processmessages;
until (prijato >= (start+14)); //od startu by melo prijit 14 znaku
edit9.text:=inttostr(prijato);
m[1]:=strtoint(listbox1.items[start+9+4]);
m[2]:=strtoint(listbox1.items[start+9+3]);
m[3]:=strtoint(listbox1.items[start+9+2]);
m[4]:=strtoint(listbox1.items[start+9+1]);
Pr:=(zv)m;
edit11.text:=floattostr(Pr^);
---
end;

Snad jsem toho kodu nenapsal moc. Jinak mimochodem ctu tim hodnoty z
pristroju pres HART modem, jak jsem se o tom kdysi zminoval.
Dalibor.

> [...]
> A pouziva se to tak, ze se zavola ReadFile s dostatecne velkym bufferem,
> treba 4096 byte a timeouty "se" vyresi samy.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 07.9.2007 14:37:27

On Friday, September 07, 2007 8:53 AM ,
Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> wrote:

> [...]
> pripade, ze takyto stav nastane?
>
> PS: Viem, ze je to chyba v CTApi kniznici, ale dockat sa naprvy

zkousel jsi SafeLoadLibrary ?

pokud je pravda to v
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms680621.aspx tak by to mohlo
pomoci...

D. Toman

TeeChart pro D7

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 07.9.2007 14:35:26

Ahoj vsichni

Mam takovou prosbu. Nevite nekdo o updatu na teechart dodavany v D7. Stacila by mi nejaka verze standard ("zadarmo" soucast delphi) vyssi nez 4.04.

Dekuji

Jaromir Cermak

Delphi 2006 a 'bezpecnostne politiky'

[*] vyvoj(zv)tsw.sk - 07.9.2007 14:53:28

Ten sa vysklada v aplikacii
Priamo v komponente som databasename nevyplnil, lebo nie je dopredu jasne, kde sa bude databaza nachadzat, cesta sa zada vyhladanim suboru (a la OpenDialog), a pred otvorenim databazy sa cesta dynamicky doplni, spolu s parametrami databazy.

Ako som videl zo zaslaneho vypisu, databaza bola umiestnena priamo na C:\......., t.j. nie na nejakom namapovanom disku. (Pokial by bol na inom pocitaci, tak by sa dodrzala konvencia pre cstu ze IPAdresa:Disk:\....)

Ostatne veci by mali byt v poriadku, lebo by sa ju nepodarilo otvorit ani na mojom ladiacom pocitaci....:-(

Dik. Ivan On Fri , 'Milan Tomes' sent:
> [...]
>nastavene "bezpecnostne politiky" (zial neviem zistit akeho druhu)
>pripojenie sa vobec nepodari, a objavi sa hlasenie "database unavailable".

Pozvanka na seminar CodeGear

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 07.9.2007 15:39:32

Dobry den,

Borland s.r.o. vas zve na odborny seminar "Highlander: RAD STUDIO 2007", ktery bude venovan nove verzi vyvojoveho prostredi pro tvorbu aplikaci na platforme Win32 i .NET 2.0 obsahujiciho nastroje Delphi, C++Builder a Delphi for .NET.

Seminar se kona dne 25.9.2007 od 9:00 hodin v kongresovem sale Palace Charitas, Karlovo namesti 5, Praha 2.

Obsah seminare:

- Predstaveni novych produktu a planu spolecnosti CodeGear.
- Co je noveho v nastroji CodeGear RAD Studio 2007
- Databazovy stroj Blackfish SQL a podpora databazovych aplikaci
- Nove vlastnosti jazyka, parametrizovane typy
- Vyvoj podle modelu s nastrojem Enterprise Core Objects (ECO) IV
- ASP.NET 2.0 v Delphi
- Shrnuti, diskuse, losovani vecnych cen

Kazdy ucastnik seminare dostane specialni nabidku na nakup produktu CodeGear RAD Studio 2007 edice Enterprise a Architect vcetne upgrade se slevou 10% oproti beznym cenam.

Prednaset bude technik evropskeho zastoupeni pan Fredrik Haglund. Prednaska bude simultanne tlumocena do cestiny. Vstup je ZDARMA, podminkou je vsak predchozi registrace.

Program seminare a registracni formular najdete na adrese:
http://www.borland(tec)cz/events/radstudio.html

Strucny popis produktu RAD Studio 2007 v cestine najdete na adrese:
http://www.borland(tec)cz/partners/radstudio2007.html

Kapacita salu je maximalne 300 lidi; mate-li zajem, prosim nevahejte s prihlaskou. Tesim se na Vasi ucast.

S pranim hezkeho dne, -- Richard Kubat, Borland s.r.o.

Pozvanka na seminar CodeGear

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 07.9.2007 20:39:51

Dobry vecer,

vsechny ceny produktu CodeGear v Kc vcetne RAD Studia 2007 jsou publikovany na webovem obchode CodeGear; uplny cenik se Vam vypise na adrese http://shop.borland(tec)cz/shop/cenik.php

Zdravi, -- Richard Kubat

> Dobry den, mohli by ste mi napisat, kolko by stal upgrade tohto produktu na
> urovni Professional, z Delphi 2006 Professional? Dakujem. S pozdravom Ivan
> Kozak

Registrace vlastniho TForm D2007

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 09.9.2007 12:10:22

Ahoj,

resim, pro me docela zasadni potiz :((,
chtel jsem prevest jeden projekt z D7, ve kterem
pouzivam nejaky svuj TMyForm. Je soucasti balicku mych
komponent, ktery sem do D2007 bezproblemu nainstaloval.
TMyForm je v Registr proc klasicky registrovan pomoci
RegisterCustomModule():

procedure Register;
begin
RegisterComponents('Pack', [TMcBackground,...
[...]
RegisterPropertyEditor(TypeInfo(TStrings),...)

==> RegisterCustomModule(TMyForm,TCustomModule);

end;

Otevru-li tento form v IDE, tak v property editoru vidim "svoje"
formularove property(takze registrmod asi zafungovalo),
vidim zdrojak (zalozka "Code"), ale kdyz se prepnu do "Design",
abych mohl sachovat s obsahem komponent na formulari, tak vidim
POUZE sedivy ramecek kolem formulare(mohu tedy menit velikost),
ale to je tak vse! Uprostred je bila plocha, nezafunguje ani dblclick,
ktery jinak vygeneruje event OnCreate()...Proste jakoby delphi neumeli
ten formular zobrazit(opakuji, ze "moje" rozsirene property v Inspektoru
jsou!).
Projekt sice prelozit jde a pri behu vidim ty svoje formy tak jak maji byt.

Musi se vlastni formulare v D2007 registrovat jeste nejak jinak?

Dekuji moc PMal

Delphi 2006 a 'bezpecnostne politiky'

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 10.9.2007 06:39:32

Jeste tedy doporucuji zkusit spustit pruzkumnika s pravama uzivatele,
pod kterym bezi firebird (prave tlacitko a spustit jako...) a overit
jestli je soubor opravdu dostupny a pripadne zkontrolovat opravneni.
Stalo se mi, ze ackoliv uzivatel mel opravneni menit adresar i soubory
tak ho nemohl cist (smazat ho mohl).

Backup takove databaze (pokud si ji presunes jinam - na umisteni, ktere
funguje) probehne ?

S pozdravem

Milan Tomes

vyvoj(zv)tsw.sk napsal(a):
> [...]
>
> Ako som videl zo zaslaneho vypisu, databaza bola umiestnena priamo na C:\......., t.j. nie na nejakom namapovanom disku. (Pokial by bol na inom pocitaci, tak by sa dodrzala konvencia pre cstu ze IPAdresa:Disk:\....)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 10.9.2007 09:47:45

Pruzkumnika Windows

S pozdravem

Milan Tomes

vyvoj(zv)tsw.sk napsal(a):
> Pruzkumnikom rozumis IBCOnsole? Alebo pruzkumnika WIndows?
>
> On Mon , 'Milan Tomes' sent:

Delphi 2006 a 'bezpecnostne politiky'

[*] vyvoj(zv)tsw.sk - 10.9.2007 09:41:44

> [...]
>umiestnena priamo na C:\......., t.j. nie na nejakom namapovanom disku.
>(Pokial by bol na inom pocitaci, tak by sa dodrzala konvencia pre cstu ze

Zahada mizejiciho kurzoru v Delphi 2007

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 10.9.2007 21:22:29

Prisel jsem na velkou zahadu a nemohu najit reseni. Uvedu trivialni priklad:

- Nova aplikace na formular vlozit Panel1 a do nej SpeedButton1 s touto
akci: Form2.ShowModal;
- novy formular a na nej vlozit Edit1

Po spusteni vse funguje jak ma: Edit1 dostane fokus a BLIKA kurzor v Editu.

- nyni na Form1 kamkoliv polozte DBGrid1 (vubec nic nemusite nastavovat
- proste to jenom polozte)

Po spusteni ma Edit1 fokus, ale kurzor neblika, takze uzivatelovi se to
jevi, jakoby fokus nebyl. Nepomuze ani Edit1.SetFocus na Form2.Show.

Zjistil jsem, ze jakmile dam pryc DBGrid1 nebo SpeedButton polozim primo
na form, je vse OK. Pripadam si jako v detektivce Agaty Christie.

Moje konfigurace: Delphi 2007 Prof, Windows Vista Ult.

Petr Svejda

www.znalosti(tec)cz

Zahada mizejiciho kurzoru v Delphi 2007

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 11.9.2007 08:29:12

neco podobneho se mi stavalo i pod widlema xp, tam zlobil formular v
design timu(ach ten cestin). nakonec se to vyresilo zmenou graficke
karty. zkus si jeste pohrat s ovladaci graficke karty.
jarda

Petr Svejda napsal(a):
> [...]
> na form, je vse OK. Pripadam si jako v detektivce Agaty Christie.
>
> Moje konfigurace: Delphi 2007 Prof, Windows Vista Ult.

[*] Petr L?vejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 11.9.2007 10:39:21

myslim, ze grafikou to nebude - delal jsem nejaky pokusy a spis to bude
tim, ze volajici formular na sobe nema zadny "normalni" prvek, ktery by
mel fokus - napr. Edit - bohuzel DBGrid nejak ma sice pro stisku
SpeedButton fokus, ale nefunguje to. Nevim, jak z toho vem, pokud bych
nemel d+ARs-lat nejake obezlicky - napr. vlozit pomocny Edit s nulovou
vyskou, na ktery hodim fokus a po navratu z volaneho formulare fokus
vratim na DBGrid.

Petr

www.znalosti(tec)cz

Franta Flinta napsal(a):
> [...]
> design timu(ach ten cestin). nakonec se to vyresilo zmenou graficke
> karty. zkus si jeste pohrat s ovladaci graficke karty.

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2007 12:17:27

Dne Tue, 11 Sep 2007 10:39:21 +0200 Petr L?vejda <petr(zv)svejda(tec)cz>
napsal/-a:

> myslim, ze grafikou to nebude - delal jsem nejaky pokusy a spis to bude
> tim, ze volajici formular na sobe nema zadny "normalni" prvek, ktery by
> mel fokus - napr. Edit

Rekl bych, ze bys mohl byt na spravne ceste, protoze se situaci, kdy neni
na formulari prvek, ktery by mohl ziskak focus, jsme taky zapasili a nebylo
to ve spojeni s DBgrid ale framy, protoze mame vsechny prvky na framech
a form je jen konteiner. Ale HOSIP, takze si nedokazu vzpomenout, o co slo
ani co jsme s tim udelali.

pf

komponenta na resize formulara

[*] Dulgerov Ivan <idulgerov(zv)stonline.sk> - 11.9.2007 12:59:30

Zdravim.

Hladam komponentu pre Delphi viz. subjekt
(malo by to byt cosi ako vo VisulaStudiu TableLayoutPanel).
Teda nieco, co mi zaisti pri zmene velkosti formulara rovnomernu zmenu
polohy vsetkych TControls.

Nemate nahodou niekto nejaky dobry typ :-)

S pozdravom

Ivan Dulgerov CEI SAZP Programator

Tabulka vsech moznych kombinaci

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 11.9.2007 15:27:39

Zdravim,

potrebuji naplnit dynamicky alokovanou tabulku vsemi moznymi kombinacemi cisel. Jsou to v podstate indexi pres ktere budu v cyklu pristupovat do jineho pole objektu a ty vzajemne kombinovat prave vsemi moznymi kombinacemi.

Priklad staticke tabulky:

CODE_ARRAY: array[0..CODE_LEN - 1, 0..INDEXES - 1] of Integer = (
(0, 1, 2, 3, 4, 5), //1
(0, 1, 2, 3, 5, 4),
(0, 1, 2, 4, 3, 5),
(0, 1, 2, 4, 5, 3),
(0, 1, 2, 5, 3, 4),
(0, 1, 2, 5, 4, 3),
(0, 1, 3, 2, 4, 5),
(0, 1, 3, 2, 5, 4),
(0, 1, 3, 4, 2, 5),
(0, 1, 3, 4, 5, 2), //10
(0, 1, 3, 5, 2, 4),
(0, 1, 3, 5, 4, 2),
(0, 1, 4, 2, 3, 5),
(0, 1, 4, 2, 5, 3),
(0, 1, 4, 3, 2, 5),
(0, 1, 4, 3, 5, 2),
(0, 1, 4, 5, 2, 3),
(0, 1, 4, 5, 3, 2),
(0, 1, 5, 2, 3, 4),
(0, 1, 5, 2, 4, 3), //20

Ja ale predem nevim kolik bude INDEXES (sloupcu) a tim se samozrejmne meni i pocet radku. Pocet INDEXES bude omezen na rozumnou hodnotu vzhledem k povaze narustani radku pri zvetseni poctu sloupcu. Jde mi o nejakou rutinu kterou bych to pole naplnil tak aby vypadalo jako to v prikladu. Alokaci pole si vyresim, potrebuji opravdu jen nejaky vzorec ktery bude dosazovat hodnoty v nejake smycce.

Dekuji
Petr Fiser

Informace o zakladni desce, velikosti pameti, proc

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 11.9.2007 19:23:55

> Ahojky, nenapada vas nekoho, jak zjistit %subject%? .. zajimalo by mne
> hlavne jmeno zakaldni desky, typ a jmeno procesoru a typ pameti RAM.
>
> Pripadne ktere komponenty bych mohl pouzit, pokud uz neco takoveho je?
> Hledal jsem na torry.net ... ale konkretne k te zakladni desce nemuzu
> najit ani zminku :(

da sa to vycitat z SMBios-u, mame na to demo priklad
pre MemPort http://www.winsoft.sk/memport.htm.

Nejake informacie sa daju zistit aj pomocou WMI,
napr. jednoduchy vbs skript pre zistenie typu procesora:

set WMI = GetObject("WinMgmts:")

'Show description of all processors
set objs = WMI.InstancesOf("Win32_Processor")
for each obj in objs
WScript.Echo "Processor: " + obj.Description
next

Erik Salaj

Informace o zakladni desce, velikosti pameti, proc

[*] mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz - 11.9.2007 18:51:53

[...]

Za nasmerovani diky.

P.
D7, WinXP
zacatecnik-amater

Tabulka vsech moznych kombinaci

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 12.9.2007 08:24:44

> [...]
> pole si vyresim, potrebuji opravdu jen nejaky vzorec ktery bude dosazovat

=============

Nejsou to kombinace, ale permutace, to je ucivo ze stredni skoly, taky
indexy se pisou s tvrdym Y, to je ze 3.tridy ZS, ale dneska uz programuje
kdekdo, takze k veci: chvilku jsem si hral a tohle mi funguje:

type t2 = array of array of Byte;

procedure Permutace(const n:integer; var a:t2);
var i,j,k,l,m,d,nFaktorial:integer; B:Boolean;
begin
nFaktorial:=1;
for i:=2 to n do nFaktorial:=nFaktorial*i;
SetLength(a,nFaktorial+1);
for i:=1 to nFaktorial do SetLength(a[i],1+n);
for i:=1 to n do a[1,i]:=i;
for i:=2 to nFaktorial do begin
B:=False;
for j:=n downto 1 do begin
for d:=1 to n do begin
m:=a[i-1,j]+d;
if m>n then break;
B:=True;
for k:=1 to j-1 do if a[i-1,k]=m then begin B:=False; break end;
if B then begin a[i,j]:=m; break end
end;
if B then break
end;
for k:=1 to j-1 do a[i,k]:=a[i-1,k];
for k:=j+1 to n do for m:=1 to n do begin
B:=True;
for l:=1 to k-1 do if a[i,l]=m then begin B:=False; break end;
if B then begin a[i,k]:=m; break end
end
end
end;

nulte prvky jsou nevyuzite - podobne jako ve tve staticke tabulce v zadani
velikost n nekontroluju ale bacha, faktorial roste dost rychle :-)
testovaci programek ti kdyz tak poslu na soukr.mail
asi to slo napsat kulturneji ale strasne jsem spechal
Jarda

RAD Studio 2007 trial verze

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 12.9.2007 09:34:49

Dobry den vsem,

mate-li zajem vyzkouset si nove RAD Studio 2007 v edici Architect, 14-denni zkusebni verzi obsahujici Delphi for Win32, Delphi for .NET a C++Builder for Win32 si muzete stahnout z adresy http://cc.codegear.com/Free.aspx?id=24966

Zaroven s trial verzi vysel update #3 jak pro Delphi 2007, tak pro C++Builder 2007.

-- Richard Kubat, Borland s.r.o.

scanner

[*] Martin Grajcar <grajcar1(zv)seznam(tec)cz> - 12.9.2007 23:29:43

Dostal jsem velice predbezny pozadavek na ovladani scanneru z delphi. V podstate nevim nez co jsem ted napsal.
Idealni by samozrejme bylo kdyby to umelo vsecko atd....
Ale pro zacatek by melo stacit kdyby to umelo delat s jednim dvema nejrozsirenejsimi typy.
Ja ale ani netusim ktery to jsou ani nevim co by se a s jakou namahou dalo delat.
Zajimaly by me naky odkazy pripadne prakticky zkusenosti -
neco jako "umim to spustit, ulozit jako png, jede mi to se vsim k cemu je naistalovany driver a je potreba blabla.dll ke stazeni na www.blabla".

scanner

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2007 07:16:12

> *V podstate potrebujes komponenty na ovladanie TWAIN rozhrania.

Ja pouzivam ke sve spokojenosti:

http://delphitwain.sourceforge.net/

Tomas Rosa

scanner

[*] Dulgerov Ivan <idulgerov(zv)stonline.sk> - 13.9.2007 06:46:11

Zdravim

> [...]
> na www.blabla".
*V podstate potrebujes komponenty na ovladanie TWAIN rozhrania.
*Skus pozriet na www.torry.net (myslim, ze by si tam mal najst aj free riesenia).

S pozdravom
S pozdravom

Ivan Dulgerov CEI SAZP Programator

OT: Poptavka po praci

[*] Petr Prochazka <petr..prochazka(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2007 17:14:51

Hledam brigadu nebo HPP na pozici programatora, moznost prace i doma a na zivnostensky list. Nejlepe Uh. Hradiste nebo okoli. Ted jsem dostudoval VUT FSI v Brne bakalarskeho programu.

Nabizim:
Nejlepe PHP 5 a MySQL.
Znalost vyvojoveho prostredi Delphi, jazyka object pascal.
Znalost visual basicu s vyuzitim microsoft office.
Schopnost se ucit nove technologie a programovaci jazyky.
Moznost prace na zivnostensky list.

Kdybyste nekdo o necem vedeli, napiste na prochazka(zv)mfproduction(tec)cz
Predem dekuji Petr Prochazka

test ukoncenia stahovania vsetkych frame v kompone

[*] miroslav.barica(zv)matador.sk - 14.9.2007 07:57:47

Dobry den,
Cez komponentu TwebBrowser zobrazujem stranku, tato obsahuje viac ramcov
(frejmov). Potreboval by som po zobrazeni vsetkych frejmov vykonat
nejaku akciu. Skusal som vyuzit eventy OnDocumentComplete,
OnDownloadComplete, OnNavigateComplete2, ale tieto eventy sa volaju
zakazdym, ked sa dotiahne hociktory frame. Vie ma niekto usm,ernit ako
otestujem, ze cela stranka je uz natiahnuta (vsetky frame zobrazene),
pripadne, ako otestujem ze ten ktory frame (ak viem jeho meno) je uz
zobrazeny finalne?
Dakujem za navedenie,
M.

test ukoncenia stahovania vsetkych frame v kompone

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 14.9.2007 12:16:05

no ja testuji ukonceni nacitani v OnDocumentComplete takto
pDisp=TWebBrowser(Browser).DefaultDispatch
takze to muzez skusit na frame sem to neskousel protoze zadnou stranku ktera
je pouziva neznam (nebo aspon nevim ze ju pouziva) ale uz sem narazil na
stranky kde po dokonce jeste porad nacita a pres nejaky script (ale jak sem
pochopil z te stranky tak se tam snazily aby ta stranka jakoby nacita porat
dokud je zobrazena - asi ochrana pred parsovanim) takze nevim
> [...]
> otestujem, ze cela stranka je uz natiahnuta (vsetky frame zobrazene),
> pripadne, ako otestujem ze ten ktory frame (ak viem jeho meno) je uz

SECURE tisk v Delphi (QuickReport)

[*] Tomas Andrasko <tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz> - 14.9.2007 13:30:10

Dobry den,
potreboval bych pri tisku sestavy v QuickReportu, aby QuickReport bral v
potaz "operativni" nastaveni tiskarny. Lze mu rict, aby tisk
oboustranne, pouzil specifikovany zdroj papiru a jine, ale uz nebere v
potaz specialni featury, ktere ta ktera tiskarna podporuje, napr. SECURE
tisk s pouzitim PINu, tisk vice stran na jednu.
Obavam se, ze pouziti objektu TPrinter, na nemz je vlastni tisk z QR
postaven, asi nebude to prave orechove.
Mate nekdo zkusenost, jak dosahnout toho, aby QR akceptoval tato
nastaveni. Pripadne jak tiskarnu predem "pripravit", aby tyhle
speciality akceptovala.

Diky vsem za info

D7, QR 4.07

Tomas Andrasko

scanner

[*] Martin Grajcar <grajcar1(zv)seznam(tec)cz> - 15.9.2007 14:35:46

Tomas Rosa wrote:
> Ja pouzivam ke sve spokojenosti:
> http://delphitwain.sourceforge.net/

diky, a jak je to s rozpoznavanim textu?
nic takovyho v kodu ani v popisu nevidim.

scanner

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 15.9.2007 16:51:54

On Sat, Sep 15, 2007 at 02:35:46PM +0200, Martin Grajcar wrote:

> diky, a jak je to s rozpoznavanim textu?
> nic takovyho v kodu ani v popisu nevidim.

Zadny div, scanovani a rozpoznavani textu jsou dve v podstate nesouvisejici
ulohy, cili pokud hledas rozumnou knihovnu, je temer jiste, ze bude resit
jen jednu z nich. :-) Ta zminovana resi to scanovani, ze sve zkusenosti mohu
potvrdit, ze to dela dobre, pozorovane problemy jsem zpravidla prisoudil
nekorektnim implementacim twain v HP scannerech/ovladacich.

S pozdravem, P.

Lokalizator v. 6.04 - nejsem scho pen opakovane st

[*] Peter SvetlA?k <peternal(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2007 12:27:10

Jan Kirchner napsal(a):
> Dobry den,
>
> chtel bych Vas opet pozadat o pomoc s ovladanim Lokalizatoru.
> Bohuzel nejsem schopen presne pochopit chovani programu a proto se
> stava, ze po prekladu je vzdy nejake okno, dialog ci string neprelozen,
> pri pristim prekladu zase neco jineho. Naprosto nevim cim to je a kde
> pripadne delam chybu.
Vo zverejnenom zdrojaku zostala logika, ktora umyslene nepreklada
nahodnu vybranu cast vyrazov.
Staci si prehladat zdrojak na vyraz "random" a najdete to.
Autorovi lokalizatora uz moj kolega tuto informaciu poslal.

Peter Svetlik.

Emulace RS232

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 17.9.2007 16:06:58

No jo vidim ho jako com4. Uz mi to pro zmenu nerve, ze neexistuje. Asi je
potreba upravit casovani RST nebo co. Prevodnicek je funkcni s firemni
aplikaci, je to porad to slavne cteni pres HART modem. Moje aplikace funguje
pres RS, ale s USB nee. Budu laborovat.
Diky panove - Dalibor.

> No a vidis ho, nevidis ho? V seznamu zarizeni...
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

ADMIN: OT: Pozvanka na cyklotrek aneb neco pro zdr

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.9.2007 10:20:34

Puvodni zprava ze dne 17.9.2007 od Karel Rys:

> rad bych vas, kolegy programatory, pozval od zidli, monitoru a
> klavesnic do Kokorinska, kde poradame v sobotu 6. rijna Cyklotrek
> okolim Melnika. Na sve si mohou prijit jak nadseni zavodnici, tak

No tak, no tak, tohle tu nema co delat!

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

OT: Pozvanka na cyklotrek aneb neco pro zdravi nej

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 17.9.2007 09:08:29

Hezky den,

rad bych vas, kolegy programatory, pozval od zidli, monitoru a klavesnic do Kokorinska, kde poradame v sobotu 6. rijna
Cyklotrek okolim Melnika. Na sve si mohou prijit jak nadseni zavodnici, tak rekreacni cykliste ci rodinky s detmi. Takze
pokud to nemate do mesta Mseno, kde je tentokrat start a cil, moc daleko, a radi byste na jeden den vymenili kolecka
kancelarskych zidli za bicykly, je pozvanka urcena prave pro vas:
http://intranet.zas-me(tec)cz/cyklotrek

S pranim hezkeho dne

Karel Rys

tisk caroveho kodu na Zebru

[*] Hladik <hlji(zv)atlas(tec)cz> - 17.9.2007 15:40:56

Ahoj, dostal jsem zadani tisknout carovy kod na Zebru.
narazil jsem rizeni tisku pres jazyk EPL2 - o cemz nemam ani paru.
zjistil jsem ze existuji nejake ovladace pri Windows
Dekuji za kazdou informaci

Jirka

Emulace RS232

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.9.2007 15:26:55

Puvodni zprava ze dne 17.9.2007 od Dalibor Faltynek:

> [...]
> tak mi to sdeli, ze tento port nezna.

No a vidis ho, nevidis ho? V seznamu zarizeni...

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 17.9.2007 15:18:54

> Pokud chcete videt, co se na portu deje, pouzijte toto
> http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/portmon.mspx
> Dale pokud mate prevodnik s cipem Prolific, rovnou ho hodne do kose a
> opatrete si funkcni prevodnik, jeden z funkcnich je tento
> http://www.asix(tec)cz/a6ucab232.htm.

pouzivam ST Lab prevodnik s cipom Prolific PL2303X
a chodi bez problemov, dokonca aj vo Viste.

Erik Salaj

Emulace RS232

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 17.9.2007 14:06:49

> Tak jsem si zase nabehl. Potreboval jsem programek napsany pro mereni po
> RS232 preonacit na USB. Koupil jsem prevodnik USB-RS232 (komunikace s
> pristrojem napsana vyrobcem je po tomto prevodniku overena), ale ouha asi
> neni jen tak. Kdyz se snazim oslovit cislo comu, ktere by tim melo
> vzniknout, tak mi to sdeli, ze tento port nezna. Jak by to slo vyresit bez
> velkeho badani?

Ke kazdemu prevodniku USB-RS232 se musi nainstalovat ovladac a pak se ve
Spravci zarizeni normalne objevi novy COM port. Pokud ho tam nevidite,
pochopitelne to nebude fungovat. Je take treba venovat pozornost tomu, ze
Windows novemu COM portu prideli nejblizsi volne cislo, takze klidne nikoli
COM3 nebo COM4, ale treba COM22. A porty COM10 a vys je treba otevirat
nikoli jako "COM10", ale jako "\\.\COM10".
[...]

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 17.9.2007 13:48:48

> Dostal jsem velice predbezny pozadavek na ovladani scanneru z delphi. V
> podstate nevim nez co jsem ted napsal.

Ahoj,
Podivej se na TScanerSinea z knihovny Sinea VCL www.sinea(tec)cz download zde :
(ftp://sineadown:aSx2000(zv)ftp.sinea(tec)cz/pub/SiVcl6.zip).

Ludek

Emulace RS232

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 17.9.2007 13:32:47

[...]

Predem dekuji
dalibor.

Duplikate

[*] Zykmund <jiri.zyk(zv)worldonline(tec)cz> - 17.9.2007 16:39:00

Dobry den
Prosim,jestli nekdo nevi,jak by se dalo provest,aby se nezobrazovaly
duplicitni hodnoty v ComboBoxu.
Tridit vim,ale na odstraneni duplu jsem opravdu neprisel. D7
Dekuji

ESC sekvence pro tiskarny EPSON

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 17.9.2007 21:33:19

Zdravim,

nevali se nahodou doma nekde manualek k tiskarne Epson TM-U950.
Potrebuji konkretne ESC sekvence k odstrihnuti papiru a k vyberu tisku
na original/zurnal. Nebo pripadne zkuste napsat cim odstrihavate papir
Vy, zkusim to ;-)

TR

ESC sekvence pro tiskarny EPSON

[*] Jozef Uhler <uhler(zv)os.sk> - 17.9.2007 22:21:22

Zdar Tomas,

pre odrezanie papiera skus pouzit:
hexa 1B5630

alebo si pozri http://www-900.ibm.com/cn/support/library/pos/download/upos17.pdf stranu 626 (v samotnom dokumente je to strana 643)

Dufam, ze to pomoze.

Jozo;
_____

[...]

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 18.9.2007 07:23:57

> Prosim,jestli nekdo nevi,jak by se dalo provest,aby se nezobrazovaly
> duplicitni hodnoty v ComboBoxu.
> Tridit vim,ale na odstraneni duplu jsem opravdu neprisel. D7

Nenapsal jsi, jak ten kombobox plnis.
Pokud nejakym zpusobem z databaze, pak
select distinct ...

Honza
====================================
= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz
= Vojtiskova 321
= 507 81 Lazne Belohrad
====================================

Interface jako parametr

[*] lelicek(zv)volny(tec)cz - 19.9.2007 14:29:02

Ahoj,

pokousim se pouzit implementaci interface na tride,
abych ji mohl predat jako parametr procedure, ale
pri pokusu o uvolneni objektu (FreeAndNil) mi to ohlasi
Access Violation. Pokud predavam jako parametr primo
tridu je vsechno OK.

Jak s tim spravne pracovat ?
Potrebuji vytvorit objekt,
pracovat (volat je metody) s nim,
predat jej jako parametr
nekolika metodam (zavolat metody rozhrani) a pak uvolnit.

Diky Pavel

ADMIN: Porucha listserveru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.9.2007 14:07:00

Ahoj,

ted jsem si vsiml, ze v utery brzy rano nejak zdechl listserver a
neprijimal zpravy k rozesilani. Uz je to v poradku a nechal jsem tam
znovu poslat prispevky, ktere byly ve fronte. Budou ted tedy
distribuovany. Pokud jste vcera a dnes nekdo posilal prispevek, ktery
neprojde konferenci do cca jedne hodiny pote, co jste dostali tuhle
informaci, tak ho poslete znovu.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Emulace RS232

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 18.9.2007 13:38:21

Ne a ne a ne, proste todata sice vysle, ale neprijme.
Dalibor.> No jo vidim ho jako com4. Uz mi to pro zmenu nerve, ze neexistuje. Asi je
> potreba upravit casovani RST nebo co. Prevodnicek je funkcni s firemni
> aplikaci, je to porad to slavne cteni pres HART modem. Moje aplikace
> [...]

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)delfortgroup(tec)com> - 18.9.2007 12:12:16

Pokud chces tisknout carove kody, nezbyva nez se naucit jazyk ZPL. Je to pouze souhrn par prikazu, takze prvni carovy kod by jsi mel zvladnout za 10 minut.
Tisk samozdrejme posilas primo na tiskarnu, ne pres driver...

Jiri Tyslic

tisk caroveho kodu na Zebru

[*] Turcsanyi Bela <delphi(zv)vatsoft.sk> - 19.9.2007 10:20:46

Ahoj,

ja uz roky pouzivam jazyk EPL (nie je to velmi zlozite)
Ja to riesim tak, ze pripravim prikazy do textoveho suboru, ktory potom
poslem na LPT.
Driver pre Windows takom pripade ani nepotrebujes.

Bela

> [...]
> narazil jsem rizeni tisku pres jazyk EPL2 - o cemz nemam ani paru.
> zjistil jsem ze existuji nejake ovladace pri Windows

Emulace RS232

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.9.2007 15:53:07

Puvodni zprava ze dne 19.9.2007 od Dalibor Faltynek:

> Ne a ne a ne, proste todata sice vysle, ale neprijme.

Nemas takovy ten velmi levny cerny prevodnik, co ma na CD hrozne moc
ruznych ovladacu? Ja delam take registracni pokladny a nekdy pred
rokem jsem nakoupil ruzne takove prevodniky, abych vyzkoumal, ktere s
pokladnami funguji a ktere ne. Protoze nekdo nechce kvalitni drazsi
prevodnik, ale nejakou levnou plecku. No a u tohoto prevodniku jsem
mel uplne stejny problem jako ty. Pri delsim zkoumani jsem prisel na
to, ze jsem vybral spatny driver. Ono to fungovalo prave jednosmerne.
Pokud je to tenhle prevodnik, tak bych eventuelne mohl dohledat, ktery
z tech driveru je potreba dat, abys to nemusel nazkusovat jako tenkrat
ja...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Emulace RS232

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 19.9.2007 15:31:06

> [...]

> potreba upravit casovani RST nebo co. Prevodnicek je funkcni s firemni
> aplikaci, je to porad to slavne cteni pres HART modem. Moje aplikace

[*] Petr Prochazka <petr..prochazka(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2007 20:47:27

[...]

Nejlepe PHP 5 a MySQL moznost take AJAX.
[...]

Predem dekuji Bc. Petr Prochazka

Emulace RS232

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.9.2007 11:28:26

Puvodni zprava ze dne 20.9.2007 od Dalibor Faltynek:

> Prenos probiha poloduplexne, proto je nutne ovladat smer toku dat
> pomoci signalu RTS. pricemz DTR je trvale TRUE, CTS spojeno s RTS,
> DSR spojeno s DTR, RTS je TRUE pri vysilani a FALSE pri prijmu.

No vidis. Tim jsi mel zacit hned a bylo by uplne jasno :-) Tohle se da
resit softwarove (treba Async Professional, nyni open source, ovladat
jako RS-485) nebo hardwarove primo v prevodniku.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

Emulace RS232

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 20.9.2007 12:22:31

> ClearBuffer pokusne dejte pryc a jak jste vypocital konstantu 50
> milisekund
> ?
uz jsem to zkusil, ale porad stejne..

50 ms - uz jsem pred asi 2 lety delal komunikaci RS485, takze metodou pokus
omyl se to vyvrbilo na tech 50 ms (fungovalo to od 30 do 70 ms, pak uz
zacina vynechavat).

Pro dnesek musim uz koncit, diky za prispevky
Dalik.

Synapse - FTPSend.List nelistuje adresare

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.9.2007 12:10:30

> pouzivam FTPSend pro stahovani souboru z FTP serveru a zjistil jsem,
> ze kdyz chci ziskat obsah nejakeho adresare pomoci funkce
> FTPSend.List(...), pak v pripade ze dany adresar obsahuje jen
> podadresare, ale zadne soubory, vrati tato funkce prazdny seznam. Ty
> podadresare ignoruje. Je to vlastnost a je potreba nekde neco
> nastavit, abych dostal seznam tech adresaru? Hledal jsem marne...

Synapse pracuje s tim, co ji povi server. Pokud ji server podadresare
neposle, z prstu si je nevycuca.

Takze zalezi na tom, co si predstavit pod pojmem 'vrati tato funkce
prazdny seznam'. Mas na mysli stazena data, nebo rozparserovany
seznam?

V prvnim pripade neni co resit, server proste tu informaci
neposkytuje. V druhem pak dochazi k selhani opri rozparsovani vypisu,
patrne server pouziva bnejaky exoticky format a je treba pro nej
pripravit spravnou rprasovaci masku.

--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Emulace RS232

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 20.9.2007 12:44:32

> Reseni zalozene na RTS_CONTROL_TOGGLE pro funkci SetCommState jsou
> teoreticky spravne, bohuzel ne vzdy to funguje spravne a casto se stava,
> ze
> to usekava jeden nebo vice poslednich byte. Je to zpusobeno tim, ze driver
> shodi RTS do LOW uz kdyz se predaji do vystupniho bufferu a ne az se
> odvysilaji.

predpokladam, ze zariadenie by s tym malo pocitat
(alebo nepouzivat to), jednoducho tak su tie obvody
konstruovane. Este je mozne vyskusat vypnut interny
FIFO. Nejake workaroundy v aplikacii a rucne
pocitanie (vlastne odhadovanie) casu, to su velmi
nepekne a nespolahlive zalezitosti, ktore by som
pouzil len v krajnom pripade, ak vobec.

Erik Salaj

Emulace RS232

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 20.9.2007 12:14:30

> s1[30]:=crc;
> buf:=(zv)s1;
> comport1.setrts(true);
> pocet:=ComPort1.Write(buf^, 30); // vysilani 30 bytu
> edit10.text:=inttostr(pocet); // vraci pocet do textboxu
> sleep(50);
> comport1.ClearBuffer(true, true);
> comport1.setrts(false);

ClearBuffer pokusne dejte pryc a jak jste vypocital konstantu 50 milisekund
?

Emulace RS232

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 20.9.2007 11:20:25

Diky za odpoved, je to trochu slozitejsi:

Nepotrebuji RS485

> Pokud by se jednalo o RS-485, pak bych vrele doporucil takovy
> prevodnik RS-232->RS-485, ktery si to prepinani dela sam o sobe.
> Existuji!

Vim o tom.> Pokud takovy prevodnik nemas, a musis jej prepinat pomoci RTS sam,
> pak doporucuji nahlednout do Synaseru na RTSToggle funkci, kterou se
> u WinNT based systemu da rict ovladaci, aby si sam to RTS prepinal
> podle smeru komunikace. Ovladani RTS primo z apliakce nebude
> spolehlive nikdy, nebot apliakce nema tuseni o tom, co se skutecne
> deje mezi driverem a zarizenim.

Dobry podnet, dekuju.> Osobne bych doporucil jeste lepsi vychytavku, a tim je takovy
> prevodnik ne na seriak, ale na LAN. Ten si take sam prepina smer, a
> komunikujes s tim jednoduse tak, ze si na nej otevres TCP spojeni a
> normalne obousmerne komunikujes. vrtochy serioveho portu jsou ti pak
> ukradene, navic takto muzes komunikovat i s prevodnikem, ktery mas
> fyzicky na druhe strane zemekoule.

Prevodnik na druhe strane je nutno napajet (resitelne) a nema rozhrani pro
LAN.

Dalik.>
> --
> Lukas Gebauer.
>
> E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
> http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Emulace RS232

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 20.9.2007 11:00:23

Od vyrobce HART modemu, ktery je na RS232 pripojen a komunikuje s meridlem
na jedne strane a pocitacem na druhe strane mam tento text:
Modem prevadi logicke signaly linky RS232 na stridavy HART (sinusovka 1200Hz
pro jednicku a sinusovka pro 2200Hz pro nulu). Zaroven galvanicky oddeluje
oba obvody. Prenos probiha poloduplexne, proto je nutne ovladat smer toku
> [...]

> Pokud potrebujes pouzit RS-485, tak je treba zajistit, aby se RTS
> prepnulo opravdu po odeslani dat. A to tak ze ani ne prilis pozde a

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 20.9.2007 11:22:25

> [...]
> dat pomoci signalu RTS.
> pricemz DTR je trvale TRUE, CTS spojeno s RTS, DSR spojeno s DTR, RTS je

No tak to vse vysvetluje a vysilejte takto:
1) Nastavte RTS na vysilani
2) Odeslete data
3) Rucne pomoci funkci Sleep nebo GetTickCount nebo PerformanceTimer si
odpocitejte cas nutny na odeslani a pridejte cca 3-5 (az 10) ms. Cas nutny
na jeden byte=8 bitu + start bit + stop bit.
4) Az cas vyprsi, nastavte RTS na prijem

Pokud zarizeni odpovida moc rychle, stejne to nikdy nebude fungovat spravne
a v tom pripade potrebujete HW, ktery Vam bude cvicit s pinem RTS podle
provozu na TXD.

Pokud byste pouzil prevodnik s cipem FTDI, tak ten ma na rizeni smeru
komunikace specialni pin TXDEN a to je presne to, co potrebujete, tedy
rizeni smeru toku dela hardware a bude to fungovat 100% spravne.

Synapse - FTPSend.List nelistuje adresare

[*] Marian Nykel <m.any(zv)centrum(tec)cz> - 20.9.2007 12:02:29

Zdravim,
[...]

Marian

Emulace RS232

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 20.9.2007 12:00:28

> [...]

to usekava jeden nebo vice poslednich byte. Je to zpusobeno tim, ze driver
shodi RTS do LOW uz kdyz se predaji do vystupniho bufferu a ne az se

Na to zase existuje finta poslat za uzitecnymi daty jeden nebo vice
neutralnich znaku, treba $FF a pak se to nekdy zazracne rozbehne.

Emulace RS232

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.9.2007 10:58:23

> [...]

normalne obousmerne komunikujes. vrtochy serioveho portu jsou ti pak
ukradene, navic takto muzes komunikovat i s prevodnikem, ktery mas

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.9.2007 10:40:21

Puvodni zprava ze dne 20.9.2007 od Dalibor Faltynek:

> no je to docela drazsi (cca 900,-Kc) cerny prevodnik s chipsetem
> PL2303X a ve vlastnostech ma:

Tak to asi urcite nebude ta levna plecka, ja mel na mysli nejaky
Prolific, USB-Serial Cable Diskete, Prolific USB-to-Serial Comm Port,
Prolific Serial port driver, Serenum Filter Driver.

> [...]

Pokud potrebujes pouzit RS-485, tak je treba zajistit, aby se RTS
prepnulo opravdu po odeslani dat. A to tak ze ani ne prilis pozde a

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 20.9.2007 11:58:28

Thu, Sep 20, 2007 at 11:50:27AM +0200, Zykmund napsal(a):

> Dik.Polo?ky Items plnim opravdu z databaze,ale pr(es ADO a tam nelze
> aplikovat Select distinct.Mam z literatury.
> Jestli tedy nevite,jak by se to dalo provest?

Ahoj,

cestina mi prisla rozhasena ... Nevim kolik pameti muzes pouzit,
ale co si vytvorit StringList (sorted, dupIgnor), ktery naplnis misto
Items a pak das Items.Assign(StringList)?
No a nebo to napln, osorti a porovnavej vzdy 2 po sobe jdouci polozky
a duplicitni vymaz.

Luf

Emulace RS232

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 20.9.2007 11:54:28

No dyt tak to celou dobu delam.
Ale pres USB to nefunguje a pres RS323 original jo.
Dalik.

> [...]

> resit softwarove (treba Async Professional, nyni open source, ovladat
> jako RS-485) nebo hardwarove primo v prevodniku.

[*] Zykmund <jiri.zyk(zv)worldonline(tec)cz> - 20.9.2007 11:50:27

Jan Sebelik napsal(a):

> [...]
Dik.Polo?ky Items plnim opravdu z databaze,ale pr(es ADO a tam nelze
aplikovat Select distinct.Mam z literatury.
Nejdr(ive mi dalo hroznou praci vu*bec naplnit Combo,proto?e DBComboBox
ukazuje pouze aktualni hodnotu r(adku
urc(iteho sloupce,ale nejde rozbalit.Nakonec se mi to povedlo u normal
Comba pr(es EOF,ale bohu?el,duplicitni hodnoty u? ne.
Tak?e zatim mam duply,co? pr(edstavuje i ne(kolik set stejnych polo?ek a
dal opravdu nevim.
Jestli tedy nevite,jak by se to dalo provest?
De(kuji Zykmund

Emulace RS232

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 20.9.2007 11:26:25

> [...]

skus nastavit automaticke prepinanie RTS signalu, tzv. toggle
(api pre seriovu komunikaciou to umoznuje). Tu je popis

rcToggle - specifies that the RTS line will be high if bytes are available
for transmission. After all buffered bytes have been sent, the RTS line will
be low

Erik Salaj

Emulace RS232

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 20.9.2007 10:12:19

Ahoj,
no je to docela drazsi (cca 900,-Kc) cerny prevodnik s chipsetem PL2303X a
ve vlastnostech ma:
Fully compliant with USB Specification Version 1.1.
Insatluje s es
- supports remote wake up and power management,
- supports automatic handshake mode
- file synchronisation
- WIN 98, ME, 200, XP, Linux V2.4 a later

Abych upresnil chovani prevodniku: Pokud ho pouziju s dodanym programem pro
vycitani dat ze SMART meridel, tak to funguje (na stejnem driveru
samozrejme), takze oni to nejak vymysleli. Bylo mi dodavetelem programu (a
prevodniku) naznaceno, ze problem prevodu je asi v jinem casovani toku dat,
vyprazdnovani bufferu a pod., nez u normalniho RS232. Ta napriklad ze kdyz
mi comport vyhodi udalost, ze data odesla a ja na to prepnu RTS do cekani na
odezvu z linky, tak data treba jeste vubec neodesla a trci nekde v pameti
ovladace a prevodnik je strci na linku az uzna za vhodne. Tim padem ja je
prepnutim RTS vlaste zablokuju a mozna nekde ztratim no a meridlo neprijme
nic, na co by mohlo reagovat. Tak to budu muset nejak asi dat na pametak a
prohlidnout co se deje na vystupu.

Ja ty systemove veci dnes uz nastudovane nemam, jeste tak kdysi na 8-bitech,
nebo v DOSu. Ani bych to uz myslim nepochopil, jsem starej.

Dalibor.

> [...]
> ruznych ovladacu? Ja delam take registracni pokladny a nekdy pred
> rokem jsem nakoupil ruzne takove prevodniky, abych vyzkoumal, ktere s

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 20.9.2007 10:08:19

lelicek(zv)volny(tec)cz napsal(a):
> [...]
> pracovat (volat je metody) s nim,
> predat jej jako parametr
> nekolika metodam (zavolat metody rozhrani) a pak uvolnit.

Pokud u tridy implementujes interface, nesmis volat Free, musis
nechat uvolneni na pocitani referenci. Pokud implementujes
interface, uz nikdy nepristupuj k objektu primo, vzdycky
jen pres interface.

Radim

tisk caroveho kodu na Zebru

[*] Turcsanyi Bela <delphi(zv)vatsoft.sk> - 20.9.2007 09:16:15

Ahoj,
ZPL a EPL2 nie je ten isty jazyk...

Tyslic Jiri wrote / napisal(a):
> [...]
> Tisk samozdrejme posilas primo na tiskarnu, ne pres driver...

Emulace RS232

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 20.9.2007 13:54:37

> [...]
> FIFO. Nejake workaroundy v aplikacii a rucne
> pocitanie (vlastne odhadovanie) casu, to su velmi
> nepekne a nespolahlive zalezitosti, ktore by som

Prepinani smeru se uz resilo 1000x a pokazde se dospelo k tomu, ze zadne
softwarove reseni neni 100% spolehlive (vyjma DOSu). Reseni je pouzit HW,
napriklad zde to funguje spravne, osobne odzkouseno :
http://www.papouch.com/shop/scripts/_detail.asp?katcislo=0009

Emulace RS232

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 20.9.2007 13:56:37

> 50 ms - uz jsem pred asi 2 lety delal komunikaci RS485, takze metodou
> pokus
> omyl se to vyvrbilo na tech 50 ms (fungovalo to od 30 do 70 ms, pak uz
> zacina vynechavat).

V te hodnote pro Sleep je prave ten zakopany cokl ... musi se zcela jiste
vypocitat a vyzkouset jine hodnoty.

TDatetimepicker font color

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.9.2007 14:02:38

Ahoj,

ke svemu prekvapeni jsem pred chvili zjistil, ze u komponenty
TDatetimepicker nefunguje zmena barvy fontu. Hledal jsem v googlu nejakou
okliku, kterou by to slo vyresit, ale kupodivu jsem reseni neobjevil.

Nevite nekdo o zpusobu, jak zmenit barvu pisma v datetimepickeru? Muze jit
eventualne i o nahradni komponentu s podobnou funkcnosti - mela by ale
zvladat i volbu datum / cas.

Je to treba resitelne vytvorenim potomka?

Diky.

David Lebeda

Delphi 2007 Enterprise v aukci na webshopu CodeGea

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 20.9.2007 15:40:44

Zdravim vsechny vyvojare ...

.... a dovoluji si pripomenout, ze na http://shop.codegear(tec)cz se drazi Delphi 2007 Enterprise ve francouzskem obalu. Vyvolavaci cena, ke ktere se prihlasil zatim jen jediny zajemce, je 15 000,- CZK. To vskutku neni nejvetsi zajem. Rad bych vsechny, kteri se boji francouzstiny, upozornil, ze na produktu je francouzsky pouze obal. Instalace dovoli vybrat libovolny z jazyku, tedy anglictinu, nemcinu nebo francouzstinu a nainstaluje jazykovou mutaci dle ctene libosti vlastnika ... jeste mate cas to prehodnotit. Aukce konci zitra po obede

-- Richard Kubat, Borland s.r.o.

premenovanie suboru

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 20.9.2007 17:56:53

Zdravim.

Potrebujem aby aplikacia premenovala za behu svoj
vlastny exe subor.
Pouzil som RenameFile('stary nazov', 'novy nazov');
Vo win 2000 a vyssie to funguje, vo win 98 nie.

Otazka : ako mam ten win 98 "oblbnut", aby mi
umoznil premenovat exe subor spustenej aplikacie?

S pozdravom
Ivan Dulgerov
Visual Studio 2005, Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1,
Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk
ICQ : 190698607

Emulace RS232

[*] Jaroslav Stepanek <stepanek(zv)metest(tec)cz> - 20.9.2007 18:40:56

Potrebovali jsme vyslat zpravu po RS485, pricemz na druhe strane bylo
zarizeni, ktere okamzite po prijeti zpravy zacalo odpovidat. Takze se nedal
pouzit prevodnik na RS485 s automatickym prepinanim, protoze ty meli po
ukonceni zpravy neprijatelnou pauzu. Jedinym schudnym resenim nakonec byl
tento postup

Precist frekvenci procesoru,
spocitat pocet taktu, jak dlouho bude zprava trvat,
Nastavit nejvyssi prioritu procesu,
Nastavit RTS
Vycist aktualni stav citace taktu procesoru
Poslat zpravu na ComPort
Vycitat citac taktu a kontrolovat, zda neubehla doba potrebna na vyslani
zpravy,
Zhodit RTS
Nastavit normalni prioritu procesu

Mozna existuje jiny zpusob, ale tento funguje

> [...]

FIFO. Nejake workaroundy v aplikacii a rucne
pocitanie (vlastne odhadovanie) casu, to su velmi
nepekne a nespolahlive zalezitosti, ktore by som

http://www.nod32.com

Emulace RS232

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 20.9.2007 19:06:58

> [...]
> Zhodit RTS
> Nastavit normalni prioritu procesu
>
> Mozna existuje jiny zpusob, ale tento funguje

Tento zpusob je spravny a funkcni z 95%, nicmene pri zatizeni CPU se to
priorita/nepriorita rozjede klidne o desitky milisekund. (Ve vetsine
aplikaci to ale nemusi byt na zavadu, samozrejme.)

Pauzu maji RS485 prevodniky prvni generace s RC clenem. Jak jsem se jiz
zminil, existuji HW reseni, ktere generuji vsechny signaly pro RS485
automaticky a bez prodlev a pauz.

Interface jako parametr

[*] lelicek(zv)volny(tec)cz - 21.9.2007 11:00:01

Od: "Radim Kunz" <rkunz(zv)casestudio.com>
Predmet: Re: Interface jako parametr
> [...]
> nechat uvolneni na pocitani referenci. Pokud implementujes
> interface, uz nikdy nepristupuj k objektu primo, vzdycky

No toho jsem se obaval.
Ale neni to asi nic strasneho, jen budu muset dodefinovat
rozhrani pro praci s konkretnimi.

Pavel

Aktualizace zobrazenych dat

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 21.9.2007 10:44:00

Eventy v FB2 = zatim jen dobre zkusenosti, fungjeto.

PMal

Aktualizace zobrazenych dat

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 21.9.2007 10:23:58

Od: MartinV Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Poslane:Sun, 23 Sep 2007 12:33:37 +0200
Predmet:vlastnosti tiskarny

[...]

=== reklama ======================================

http://mail.szm.com - e-mail a priestor na www stranku zadarmo

http://webhosting.szm.com - domeny a webhosting za najnizsie ceny

TMaskEdit

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.2007 07:46:33

> Tu vyjimku dave jeste predtim, nez v TMaskEdit.OnExit stihnes udaj
> zkontrolovat?

no, to nevim - ja mam pouze v OnChange ze si zmemeny text vlozim do
promenne objektu. Takze se zkusim podivat zda-li se do OnExit dostane.

> [...]
> zmacknes Enter a co bylo na obrazovce, se presto neulozi :-(
> OnCloseQuery je potreba 'rucne' zmenit fokus.

hm, zakerna chyba. Nastesti OnExit nepouzivam snad nikde.

TR

Scanovani dokumentu

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 25.9.2007 09:20:16

Ahoj,

nedavno zde probehly informace o podpore pro scanovani dokumentu.
Muzete zde zopakovat uvedene odkazy ?

Diky Pavel

Scanovani dokumentu

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 25.9.2007 10:10:19

On Tue, Sep 25, 2007 at 09:20:16AM +0200, Pavel Gazda wrote:
> Ahoj,
>
> nedavno zde probehly informace o podpore pro scanovani dokumentu.
> Muzete zde zopakovat uvedene odkazy ?

Radeji odkaz na archiv konference, aby to bylo i s omackou, ne? ;-)

Jinak asi zejmena delphitwain.sourceforge.net.
P.

synapse a SSL

[*] martin.pisarik1(zv)email(tec)cz - 25.9.2007 16:00:42

Ahoj *,

snazim se pouzit synapsi k pripojeni na LDAP pres SSL. Bez SSL to funguje skvele, ale pri SSL se nepodari TLDAPSend::Login, dokrokuju se az k radku

FLastErrorDesc := 'SLL is not implemented!';

Coz je spatna zprava :-(

Myslim, ze mam posledni verzi synapse (001.004.001).

Mam tou rozumet tak, ze mam smulu?

Nejde to nejak obejit pomoci synapse - nema v sobe SSL tunel, ktery bych mohl pouzit?

Sinea - Zmena prednastavenej velkosti papiera pred

[*] Daniel Zak <delphid(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2007 16:24:43

Dobry den, chcem poziadat o radu akym sposobom vyriesit nasledovne:
Standartne sa na (ihlickovu) tlaciaren tlacia dokumenty na papier formatu A4.
Potrebujem z programu vyplnat tlacivo (Postovy podaci harok) ktory ma dlzku cca 33cm cim presahuje dlzku strany A4.

Ak poslem tlacovku na talciaren, sinea na mna "zakrici" ze v tlaciarni je mensi papier ako je tlacova zostava a ponukne mi moznosti :
orezat, tlacit na dalsiu stranu, vyber tlaciarne a podobne.

Potreboval by som poradit sposob, ako pred tlacou oznamit tlaciarni ze sa bude tlacit na papier, ktory ma dlzku 33 cm.

Resp. potrebujem poradit ako sa da moj problem vyriesit.

Dakujem, s pozdravom Dano

synapse a SSL

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 25.9.2007 16:58:46

> FLastErrorDesc := 'SLL is not implemented!';
> Coz je spatna zprava :-(

To neni spatna zprava, to znamena, ze sis nevybral zadny z nabizenych
SSL pluginu, takze je apliakce prelzoena bez SSL podpory.

Pokud si napriklad do uses hodis unitu ssl_openssl, pak bude situace
hendka jina. (Nezapomen si ale v tomto pripade k aplikaci nakopirovat
obe DLL knihovny z OpenSSL... ke stazeni i na webu Synapse.)

Pokud touzis po jine SSL implementaci, staci pouzit nejaky z jinych
nabizenych SSL pluginu, poznas je podle toho, ze jmena unit zacinaji
na SSL_*.
--
Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Scanovani dokumentu

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 25.9.2007 16:24:44

----- Original Message ----- > nedavno zde probehly informace o podpore pro
scanovani dokumentu.
> Muzete zde zopakovat uvedene odkazy ?

Podivej se na TScanerSinea z knihovny Sinea VCL www.sinea(tec)cz download zde :
(ftp://sineadown:aSx2000(zv)ftp.sinea(tec)cz/pub/SiVcl6.zip).

Editacni mrizka (Grid) na webu

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 26.9.2007 09:09:49

Zdravim,

musim predelat svou aplikaci do webove prostredi. Jde o editace tabulek s
mnoha tisici zaznamu.
Napadlo me na to pouzit ActiveForm, ktery bude obsahovat Grid, ale nemam s
tim zadne zkusenosti.

Rad bych se zeptal, zda nekdo resil neco podobneho a pokud ano, jak toto
vyresil nebo zda mi muzete nekdo poradit, kde bych se o tom dozvedel vice.
Nebo by bylo lepsi pouzit jine techniky? Zkousel jsem hledat primo
komponenty na web v prostredi PHP a JavaScript (napr. Nitobi,
ActiveWidgets), ale narazil jsem na problem, ze nemaji jeste zcela spravne
vyresene sekvencni nacitani dat a nebo zapis radku na pozadi (technika
AJAX).

Predem dekuji za rady a namety

S pozdravem
Bob (D4 c/s, FB1.5, PHP5)

Otvirani dokumentu PDF ve vlastnim pro hlizeci

[*] Michal Adler <delphi(zv)media3(tec)cz> - 26.9.2007 09:03:48

Ahoj,
nevi tu nahodou nekdo jak domluvit komponente WebBrowser aby po kliknuti na odkaz z internetu ktery smeruje na PDF dokument se toto PDFko otevrelo v jinem programu? Zkratka mam program pdf_reader.exe kterym chci otvirat vsechny PDFka. V systemu je samozrejme nastaven jako defaultni proflizec PDF dokumnetu a po kliknuti na PDF na disku se i spravne otevre. Ovsem pri kliknuti pres IE nebo komponentu WebBrowser v me aplikaci se otevre AcrobatReader :-(

Pokud nekdo poradi...budu neskutecne vdecny. Trapim se s tim uz par hodin a porad nic. Google zatim taky moc neporadil...

Diky moc.
MA

Mysql a Delphi 2005

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 26.9.2007 12:24:06

DH-Soft napsal(a):
> [...]
>
> Vcera jsem zkousel prejit na mysql verzi 5.1.11. Program vyhlasuje chyby
^^^Poslete chybu, takto je to vesteni ze sklenene koule (eventualne
kavove sedliny). SQL jazyk se zasadnim zpusobem nemenil.

> PS: chtel bych zacit pouzivat mysql transakce.
> 1. Spatna verze mysql serveru?
> 2. Spatne komponenty "zeos" ?
^^^ MySQL umi na svych tabulkach transakce od verze 5.0, nejen ty, ale i
Stored Procedury. Na tabulkach InnoDB a Berkeley je umi davno, jen je
otazka, jak to bude dal s temi bridgy. Do budoucna se zmeni engine na
Falcon, ktery neprogramuje nikdo jiny, nez-li Jim Starkey a pokud jsme s
kolegou koukali dobre, udelaji z MySQL neco, co se bude moznostmi
priblizovat PostgreSQL, nebo FirebirdSQL.

--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://blog.devlabs.biz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

BDE a mapovany disk

[*] Ing. Roman Lostak <roman(zv)irl(tec)cz> - 26.9.2007 12:50:08

Prosim poradte nekdo,

mam aplikaci ktera vyuziva BDE. Pokud mam v BDE administratoru nastaveny
ulozeni databaze na mistnim disku napr. C nebo D, beha vse rychle. Ale
jakmile si na vlastnim PC namapuju adresar aplikace treba jako M a v BDE
administratoru nastavim ulozeni databaze na M, pak se vse silene zpomali.

Da se s timhle neco delat? To mapovani potrebuju pro provoz programu v
siti...

Diky Roman Lostak

BDE a mapovany disk

[*] Jiri Sladek <sladek(zv)czhops(tec)cz> - 26.9.2007 13:12:10

Jakym prikazem 'mapujete' ten lokalni disk jako M: ?

Kdysi jsem zkousel 'sitove' mapovani prikazem NET USE M:
\\MujPocitac\Adresar
Nebo totez proklikanim pres Okolni pocitace, sdileni...
Fungovalo to silene pomalu, nebo spis nefungovalo.

Osvedcilo se nam 'mapovani' prikazem SUBST.
SUBST M: C:\Adresar

Jiri Sladek

> [...]
> administratoru nastavim ulozeni databaze na M, pak se vse silene zpomali.
>
> Da se s timhle neco delat? To mapovani potrebuju pro provoz programu v

BDE a mapovany disk

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 26.9.2007 15:20:18

Zdravim,

proc potrebujes neco mapovat ? Pouzivas tam nejaky program pro DOS ?
A proc potrebujes v Administratoru neco nastavovat ?

Preci pokud nutne nepotrebujes pouzivat Alias z BDE tak se muzes na
konfiguraci v BDE Administratoru defakto vykaslat a delat to dynamicky
podle aktualni potreby, nebo kdyz uz tak tam dat sitovou cestu a neplest
BDE nejakym podivnym diskem.

Konfigurace na DBE se da ulozit do DB, souboru, registru, atd. Pro tyto
pripady mas v Delphi BDE Session ktere funguji naprosto spolehlive, jen
je potreba dat pozor na to, ze je nutne nastavovat pro session i
spravnou cestu k .NET souboru.

Na sitovy disk muzes preci z programu primo a neni duvod ho vubec
mapovat, jen to potom uzivatele plete.

S pozdravem Vaclav Halik

Ing. Roman Lostak napsal(a):
> Da se s timhle neco delat? To mapovani potrebuju pro provoz programu v
> siti...

BDE a mapovany disk

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 27.9.2007 12:47:41

> [...]
> pripady mas v Delphi BDE Session ktere funguji naprosto spolehlive, jen
> je potreba dat pozor na to, ze je nutne nastavovat pro session i

Jenom bacha na pojem .NET, dnes je to taky znaceni pro dot net.
Dalik

parametr Sender

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 27.9.2007 13:51:45

Kdyz potrebuju zavolat proceduru v udalosti onclick buttonu 2, dela se to
takhle?

Button2Click(Button2);
Dalik.

parametr Sender

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.9.2007 14:01:46

Puvodni zprava ze dne 27.9.2007 od Dalibor Faltynek:

> Kdyz potrebuju zavolat proceduru v udalosti onclick buttonu 2, dela
> se to takhle?

> Button2Click(Button2);

Dela se to spis takhle:

Button2Click(Self);

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory

web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz

parametr Sender

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.9.2007 14:27:47

> Kdyz potrebuju zavolat proceduru v udalosti onclick buttonu 2, dela se to
> takhle?
>
> Button2Click(Button2);

Muze byt. Ale ono zalezi na tom, zda a k cemu v obsluze OnClick buttonu
Button2 pouzijes hodnotu Sender. Ta se muze pouzivat k rozliseni toho, kdo
vyvolani udalosti inicioval - zda k ni doslo opravdu stiskem buttonu,
kliknutim na jiny prvek, ke kteremu je prislusny event tez povesen,
vyvolanim z kodu apod.

Pokud je to v obsluze buttonu jedno, je i celkem jedno, zda se pri rucnim
vyvolani Button2Click preda jako parametr Button2, Self, nil nebo neco
uplne jineho.

Lze tez uvazit zavolat v Button2Click jinou obycejnou proceduru a z
ostatnich mist programu pak tuto proceduru volat primo - pokud to
konkretni situace umoznuje.

David Lebeda

parametr Sender

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 27.9.2007 14:43:49

> [...]
>
> Lze tez uvazit zavolat v Button2Click jinou obycejnou proceduru a z
> ostatnich mist programu pak tuto proceduru volat primo - pokud to

Diky panove, me to totiz porad hlasilo nejako vialation a skakalo do
registru. Po chvilce jsem prisel na to, ze volam z obsluhy kliknuti buttonu2
samu sebe. Kopirovat se ma opatrne.
Diky za objasneni.
dalik.

CloseHandle

[*] Joe <waking(zv)centrum(tec)cz> - 27.9.2007 16:07:54

Zdravicko, nevedel by nekdo proc se my zasekne program na CloseHandle
(osmy radek)?

Dekuji.

Zdrojovy kod:

function PortClose (hCommPort : THandle) : boolean;
var
dwError : DWORD;
begin
CloseHandle (hCommPort);
if (hCommPort <> INVALID_HANDLE_VALUE) then
// Close the communication port.
if not*(CloseHandle (hCommPort)*) then
begin
dwError := GetLastError ();
result := FALSE;
exit;
end
else
begin
hCommPort := INVALID_HANDLE_VALUE;
result := TRUE;
exit;
end;
result := FALSE;
end;

function PortInitialize (portik : string) : boolean;
var
dwError,dwThreadID: DWORD;
DCB : TDCB;
CommTimeouts : TCOMMTIMEOUTS;
hReadThread : THANDLE;
begin
// Open the serial port.
portik:=portik+#0;
hPort := CreateFile(
(zv)portik[1],
GENERIC_READ or GENERIC_WRITE,
0, // Not shared
nil, // No security attributes
OPEN_EXISTING,
FILE_ATTRIBUTE_NORMAL,
0 // No template
) ;
fillchar( dcb, sizeof(dcb), 0 );
// Setup dcb (Device Control Block) fields
dcb.DCBLength := sizeof(dcb); // dcb structure size
dcb.BaudRate := 9600; // baud rate to use
// Set fBinary: Win32 does not support non binary mode transfers
// (also disable EOF check)
dcb.Flags := dcb_Binary;

dcb.XONLim := FComPortInBufSize div 4; // Specifies the minimum number
of bytes allowed
// in the input buffer before
the XON character is sent
// (or CTS is set)
dcb.XOFFLim := 1; // Specifies the maximum number of bytes allowed in
the input buffer
// before the XOFF character is sent. The maximum
number of bytes
// allowed is calculated by subtracting this value
from the size,
// in bytes, of the input buffer
dcb.ByteSize := 8; // how many data bits to use
dcb.Parity := NOPARITY; // type of parity to use
dcb.StopBits := ONESTOPBIT; // how many stop bits to use
dcb.XONChar := #17; // XON ASCII char
dcb.XOFFChar := #19; // XOFF ASCII char
SetCommState( hPort, dcb );
// Setup buffers size
SetupComm( hPort, FComPortInBufSize, FComPortOutBufSize );

CommTimeouts.ReadIntervalTimeout := 1; // Specifies the maximum time,
in milliseconds,
CommTimeouts.ReadTotalTimeoutMultiplier := 0; // Specifies the
multiplier, in milliseconds,
CommTimeouts.ReadTotalTimeoutConstant := 1; // Specifies the constant,
in milliseconds,
CommTimeouts.WriteTotalTimeoutMultiplier := 0; // Specifies the
multiplier, in milliseconds,
CommTimeouts.WriteTotalTimeoutConstant := 0; // Specifies the
constant, in milliseconds,
SetCommTimeOuts( hPort, CommTimeouts );

// Create a read thread for reading data from the communication port.
hReadThread := BeginThread (NIL, 0, (zv)PortReadThread, pP, 0, dwThreadID);
if hReadThread<>0 then
begin
CloseHandle (hReadThread);
end
else
begin
// Could not create the read thread.
ShowMessage ('Unable to create the read thread');
dwError := GetLastError ();
result := FALSE;
exit;
end;

result := TRUE;
end;

© Delphi.cz, program netcode.cz, 2008-9.