CloseHandle

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.9.2007 08:32:13

> Zdravicko, nevedel by nekdo proc se my zasekne program na CloseHandle (osmy
> radek)?

> function PortClose (hCommPort : THandle) : boolean;
> var
> dwError : DWORD;
> begin
> CloseHandle (hCommPort);
> if (hCommPort <> INVALID_HANDLE_VALUE) then
> [...]

nejak mi unika smysl te konstrukce. Na prvnim radku se hCommPort zavre
(coz patrne hodnotu handlu nijak nezmeni, nebo jo?). Proto to v
nasledujicim ifu propadne do prvni vetve, kde se vola znovu CloseHandle a
to uz asi nedopadne dobre.

David Lebeda

CloseHandle

[*] Ing. Milan Bartos - OPTIMAL SOLUTIONS CZ s.r.o. <milan.bartos(zv)optimalsolutions.c - 30.9.2007 10:16:20

> [...]
> (coz patrne hodnotu handlu nijak nezmeni, nebo jo?). Proto to v
> nasledujicim ifu propadne do prvni vetve, kde se vola znovu CloseHandle a

Ahoj,

ja jeste dodam, ze i kdyby to proslo az na konec funkce, vysledek by byl
vzdy 'False' a to,predpokladam,neni spravne.

Milan

CloseHandle

[*] Joe <waking(zv)centrum(tec)cz> - 30.9.2007 16:50:45

Omlouvam se trosilinku jsem prestrelil , posilam opravenou funkci, ale
hlavni bod je ten, ze se to sekne i na otevrenim portu (k ma smule).

dekuji vsem za spolupraci.

Josef

[...]

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 30.9.2007 18:54:54

Dne Sun, 30 Sep 2007 16:50:45 +0200 Joe <waking(zv)centrum(tec)cz> napsal/-a:

> Omlouvam se trosilinku jsem prestrelil , posilam opravenou funkci, ale
> hlavni bod je ten, ze se to sekne i na otevrenim portu (k ma smule).

Pokud chces, aby ti nekdo mohl poradil, tak se nesmis vyjadrovat
jako malir pokoju: co to ten program asi udela, kdyz se 'sekne'?

Obvykle se tim oznacuje deadlock, ale to mi prijde v tomto pripade
*velmi* nepravdepodobne.

Nejspis to poustis pod debuggerem, takze to raisne external exception
z duvodu invalid handle. Takze:

1. precti si popis CloseHandle v platform SDK, abys zjistil,
jak se ta funkce chova

2. zapni si u prekladace hinty a zbav se jich, protoze u prikazu

dwError := GetLastError ();
hCommPort := INVALID_HANDLE_VALUE;

te prekladac zadarmo a vcas upozorni na to, ze delas neco blbe.
HTH, pf

CloseHandle

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 30.9.2007 23:31:17

Dne Sun, 30 Sep 2007 22:03:00 +0200 Joe <waking(zv)centrum(tec)cz> napsal/-a:

> Zdravim, hinty byly zaple, par hlasek co tam vyskace nejsou dulezita.

Nastavovat non-var argument hCommPort na INVALID_HANDLE_VALUE
nesvedci zrovna a bechybnosti kodu...

A jestli je takhle napsan i zbytek, neni se co divit, ze se to seka :-)

pf

CloseHandle

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 30.9.2007 23:27:17

Dne Sun, 30 Sep 2007 22:51:12 +0200 Petr Vones <conference(zv)petrvones.net>
napsal/-a:

> Ne, Win32 API funkce pri selhani nevyvolaji vyjimku.

Skoro nikdy ne, ale to CloseHandle pod debuggerem zrovna jo:

If the application is running under a debugger,
the function will throw an exception if it receives either a handle value
that is not valid or a pseudo-handle value. This can happen
if you close a handle twice, or if you call CloseHandle on a handle
returned by the FindFirstFile function.

CloseHandle

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 30.9.2007 22:51:12

From: "Joe" <waking(zv)centrum(tec)cz>
> Zdravim, hinty byly zaple, par hlasek co tam vyskace nejsou dulezita.

Samozrejme dulezite jsou a tyto chyby je nutne opravit.

> Pokud bych zaviral neexistujici handle pak by to vyvolalo vyjimku.

Ne, Win32 API funkce pri selhani nevyvolaji vyjimku. Vraceji chybovy kod,
ktery je treba dale zpracovat. Win32 platforma nezna zadne objekty, to jsou
jen binarni struktury dane vyrobcem konkretniho prekladace.

Petr Vones

CloseHandle

[*] Joe <waking(zv)centrum(tec)cz> - 30.9.2007 22:03:00

Zdravim, hinty byly zaple, par hlasek co tam vyskace nejsou dulezita.
Pojem sekne jsem myslel deathlock (zadnou vyjimku to neohlasi, proste se
sekne ;-) )
Pokud bych zaviral neexistujici handle pak by to vyvolalo vyjimku.
To je vse k popisu fce.

Josef

Petr Fejfar napsal(a):

> [...]
>
> dwError := GetLastError ();
> hCommPort := INVALID_HANDLE_VALUE;
>
> te prekladac zadarmo a vcas upozorni na to, ze delas neco blbe.

TWebbrowser a session

[*] Ing. Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz> - 01.10.2007 10:20:20

Zdravim,

Pouzivame tWebBrowser k pripojeni k zabezpecenemu serveru. Vse je ok, dokonce pomoci headers dokazeme podstrcit prihlasovaci udaje. Problem je v tom, ze v zapeti je potreba se prihlasit na stejne uri pomoci jineho loginu a hesla. Novy regest s novymi headers nezbaira, nova instance twebbrowser take ne. Je nejak mozne ukoncit session, pripadne vymazat prihlasovaci udaje z cache aby se to dalo realizovat ?

Marek Hradil

Multiline ve TJvStringGridu

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 01.10.2007 10:42:22

Zdravim,
Nevite, jak udelat jednu radku bunek ve stringgridu multiline?

Diky

D7 Pro XP

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Multiline ve TJvStringGridu

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 01.10.2007 13:56:34

> Nevite, jak udelat jednu radku bunek ve stringgridu multiline?

Odpovim si:

procedure TForm1.StringGrid1DrawCell(Sender: TObject; ACol,
ARow: Integer; Rect: TRect; State: TGridDrawState);
var
P : array[0..255] of Char;
begin
if (ARow = 0) then
begin
StringGrid1.Canvas.FillRect(Rect);
StrPCopy(P, StringGrid1.Cells[ACol,0]);
DrawText(StringGrid1.Canvas.Handle, P, -1, Rect, DT_WORDBREAK);

cestina v hlavicce okna

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 01.10.2007 17:24:48

delphi(zv)mjsoft(tec)cz dne 1 Oct 2007 v 16:24:

> zobrazovala cestina v mem programu. Ponastavoval jsem tedy na
> komponentach a formech CHARSET fontu z DEFAULT_CHARSET na
> EASTEUROPE_CHARSET. To uz je v poradku, jen stale v titulku okna je
> cestina blbe a take v pagecontrolu, ale to jsem odstranil jinou
> komponentou. Nevite nekdo jak nastavit tu cestinu v caption okna?

Ahoj,

myslim, ze by melo stacit nekde v ovladacich panelech (narodni prostredi?) doinstalovat podporu pro EastEurop. Neni nutne to
davat jako vychozi, jen se to muselo doinstalovat.

Karel Rys

cestina v hlavicce okna

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 01.10.2007 16:24:44

Ahoj,

narazil jsem na zajimavy problem. Zakaznik ma anglicka windows a spatne se
[...]

Diky predem

Karel V.

Grabbnuti snimku z digy kamery pomoci DSPack

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2007 09:57:58

Zdravim vsechny,
prosim ma nekdo zkusenosti se zpracovanim signalu z digitalni kamery pomoci baliku DSPack (www.progdigy.com)? Kontinualni vystup z kamery (Basler) se mi vporadku zobrazuje v okne VideoWindow, ale jeho grabbnuti (pomoci komponenty SampleGrabber) do obrazku (TImage) nefunguje. Potrebuju se dostat k barevnym hodnotam jednotlivych pixelu obrazu kamery. Prime cteni VideoWindow.Canvas.Pixels[x,y] je nepristupne. Nevite nekdo, jak se k tem pixelum dostat?

Diky za jakekoli podnety, M. Pojsl

P.S.: Pracuji v Delphi6

CloseHandle

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 02.10.2007 10:26:00

On Sunday, September 30, 2007 11:31 PM ,
Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> wrote:

> Nastavovat non-var argument hCommPort na INVALID_HANDLE_VALUE
> nesvedci zrovna a bechybnosti kodu...

to jsou ty nedulezite HINT hlasky :-)

D. Toman

Component List v CodeGear Rad Studiu 2007

[*] prosoft(zv)prosoft(tec)cz <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 02.10.2007 10:44:02

Muze my nekdo poradit jak ve studiu zobrazit seznam vsech komponet s moznosti vlozit do designeru?
Neco jako je v Delphi 6 v polozce menu 'View->Component List'.

Diky. Zvo.

Component List v CodeGear Rad Studiu 2007

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 02.10.2007 10:50:02

> Muze my nekdo poradit jak ve studiu zobrazit seznam vsech
> komponet s moznosti vlozit do designeru?
> Neco jako je v Delphi 6 v polozce menu 'View->Component List'.

View->Tool Palette

Vista a Service

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 02.10.2007 11:42:06

Uplne stejne jako po WinXP.

procedure InstallService(Silent: boolean);
var
SvcMgr: Integer;
Svc: Integer;
begin
if (not IsWinNT) or (Win32MajorVersion < 4) then
raise Exception.Create('Sluzbu lze instalovat pouze na systemech
Windows NT 4 a vyssich !!!');
SvcMgr := OpenSCManager(nil, nil, SC_MANAGER_ALL_ACCESS);
if SvcMgr = 0 then
RaiseLastOSError;
try
Svc := CreateService(SvcMgr, PChar(ServiceName),
PChar(ServiceDisplayName),
SERVICE_ALL_ACCESS, SERVICE_WIN32_OWN_PROCESS,
SERVICE_DEMAND_START, SERVICE_ERROR_NORMAL,
PChar(ParamStr(0) + ' ' + ServiceParameters), nil, nil, nil, nil,
PChar(''));
if Svc = 0 then
RaiseLastOSError
else
CloseServiceHandle(Svc);
finally
CloseServiceHandle(SvcMgr);

Emil Dorner napsal(a):
> Dobry den, nemate nekdo znalost, jak softwarove instalovat Sluzbu (Service)
> pod Vistama?

Vista a Service

[*] Emil Dorner <emildor(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2007 11:34:05

Dobry den, nemate nekdo znalost, jak softwarove instalovat Sluzbu (Service)
pod Vistama?

Diky za kazde nakopnuti.

Component List v CodeGear Rad Studiu 2007

[*] prosoft(zv)prosoft(tec)cz <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 02.10.2007 12:10:08

>View->Tool Palette

To znam. Vybrat z palety to zvladnu. Ale v delphi 6 se zobrazil seznam v+AWE-ech komponent v listu a ja si mohl bez problemu vybrat. To mi nejde ve studiu. Nejaka dal+AWEA7Q- rada?

diky.
Zvo.

OT Nabidka zamestnani v Ostrave

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 02.10.2007 11:44:06

Hledame cloveka pro instalace, implementace, nastavovani a programovani
ekonomickych a databazovych systemu. Pouzivame Delphi + SQL server
2000/2005. Pracoviste je v Ostrave a je to pouze na HPP.

Jaroslav Nadhera

CSH spol. s r.o.
Wuchterlova 5, 160 00 Praha 6
tel.: 226 218 084
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz , WWW: http://www.csh(tec)cz
pobocka Ostrava: Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel.: 597 578 698

Vista a Service

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.10.2007 11:44:06

Puvodni zprava ze dne 2.10.2007 od Emil Dorner:

> Dobry den, nemate nekdo znalost, jak softwarove instalovat Sluzbu
> (Service) pod Vistama?

Podle me se to dela stejne jako pod XP i 2000. Nebo to snad nefunguje?

Vista a Service

[*] Emil Dorner <emildor(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2007 12:40:11

Diky. Jenomze to jsem zkousel a pise mi to, ze k instalaci potrebuji mit
administratorska prava.
Cele se to vlastne toci okolo admin prav. Sluzba, kterou potrebuji
nainstalovat je v programu jako resource.
Uz pri

Procedure ExtractResource(ResourceType, ResourceName, FileName: string);
var
Resource: TResourceStream;
begin
Resource := TResourceStream.Create(HInstance, ResourceName,
PChar(ResourceType));
try
Resource.SaveToFile(FileName);
finally
Resource.Free;

je problem s admin pravy. Ja si to samozrejme vyresit umim(napr. vypnu si
rizeni uzivatelskych uctu), ale pokud dam program spotrebiteli, nastane
problem. Nekde jsem se docetl, ze se da o tomto, ale absolutne netusim, jak
to pouzit:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0">
<assemblyIdentity
version="1.0.0.0"
processorArchitecture="*"
name="UACAwareApplication"
type="win32"/>
<trustInfo xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v3">
<security>
<requestedPrivileges>
<requestedExecutionLevel level="asInvoker"/>
</requestedPrivileges>
</security>
</trustInfo>
</assembly>

Emil Dorner napsal(a):
> Dobry den, nemate nekdo znalost, jak softwarove instalovat Sluzbu
(Service)
> pod Vistama?

Vista a Service

[*] Emil Dorner <emildor(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2007 13:14:13

Ono toho pod Vistama nefunguje vic. Napr. Predavani zprav mezi aplikacemi
chodi normalne, pokud jedna aplikace neni sluzbou. Pak mi to proste zadnou
zpravu neprijme a tudiz ani neodesle odpoved. Ale nejdrive bych rad vyresil
tu instalaci sluzby a s tim spojena admin prava.
Pro Inko, ukazka toho predavani zprav:

procedure SendMesageApp(Text: string);
var
wParam: ATOM;
AppHandle: HWND;
begin
AppHandle := Application.Handle;
wParam := GlobalAddAtom(PChar(Text));
PostMessage(AppHandle, WM_USER + 123, wParam, 0);
end;

procedure TMyApp.ServiceCreate(Sender: TObject);
begin
Application.OnException := AException;
Application.OnMessage := ReadMessage;
end;

procedure TMyApp.ReadMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
var
IncomingMessage: array [0..1024] of char;
sAnswer: string;
DelOk: Boolean;
begin
if Msg.message = WM_USER + 124 then
begin
GlobalGetAtomName(Msg.wParam, IncomingMessage, SizeOf(IncomingMessage));
sAnswer := StrPas(IncomingMessage);

Handled := True;

No a v normalni aplikaci neco podobneho, se zmenou WM_USER + xxx.

> [...]

Podle me se to dela stejne jako pod XP i 2000. Nebo to snad nefunguje?

Grabbnuti snimku z digy kamery pomoci DSPack

[*] Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 02.10.2007 13:46:15

Pokud by se pojmem "digi kamera" rozumela WEB kamera pripojena pres USB, pak
mam jednoduchou aplikaci pro snimani a grabovani obrazku s ulozenim do
souboru, mozna by sla upravit pro prenos pres clipboard do TImage. Pouziva
API, mohu poskytnout.
Jan Dvorak

> [...]
>
> Diky za jakekoli podnety, M. Pojsl
>
> P.S.: Pracuji v Delphi6

Grabbnuti snimku z digy kamery pomoci DSPack

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2007 14:08:17

Dekuji za nabidku! Jedna se o prumyslovou kameru s rozhranim GigE, nevim, jestli by to fungovalo, ale za pokus by to stalo

Mgr. Miloslav Pojsl
Meopta optika s.r.o.
Kabelikova 1
Prerov

Vista a Service

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.10.2007 15:14:22

Puvodni zprava ze dne 2.10.2007 od Milan Tomes:

> Nechci rejpat, ale asInvoker neznamena Admin prava. To IMHO
> automaticky prejima prava procesu, ktery to spousti. Pokud potrebuji
> prava vyssi, tak jsou moznosti "highestAvailable" (tim klasickym UAC
> oknem si vyzada potvrzeni uzivatele o zvyseni prav) a nebo
> "requireAdministrator" (nespusti se, pokud dany uzivatel neni
> administratorem).

Aha. Ja myslel, ze to Invoker znamena, ze sice prevezme prava toho
procesu, ale ze si to prave vyzada ta administratorska, kdyz je
potreba.

Vista a Service

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 02.10.2007 15:06:21

Petr Zahradnik napsal(a):
> Puvodni zprava ze dne 2.10.2007 od Emil Dorner:

> No to je manifest a rika, ze v UAC vyzaduje prava Invoker, tj. vyzada
> si na tu operaci administratorska prava.

Vista a Service

[*] Emil Dorner <emildor(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2007 15:36:23

Diky za pouceni. Je mi jasne co by melo a jak instalovat programy. Ale resim
technicky problem, ne problem co a jakym zpusobem instalovat. Ano, ten kdo
instaluje nejaky program by mel mit admin prava. Jenomze admin tech pocitacu
jsem ja! A nemohu objizdet republiku, protoze prodavacky nemaji prava
administratora. Presto je potreba, aby spustenim jednoho souboru doslo k
instalaci i pres to, ze administrator neni pritomen. To se tu snazim
vyresit. Hledam radu prave k tomu, co je uvedeno

" No to je manifest a rika, ze v UAC vyzaduje prava Invoker, tj. vyzada
si na tu operaci administratorska prava."

Co a proc to je vim, jak to ale vubec pouzit. Nejaky example. Pokud tedy
mohu poprosit...

> [...]

> mit administratorska prava. Cele se to vlastne toci okolo admin
> prav. Sluzba, kterou potrebuji nainstalovat je v programu jako

No a je to logicke. Kdokoliv do operacniho systemu cokoliv instaluje
(a instalace sluzby je instalace), musi mit administratorska prava.
Aby si to tam neinstaloval kdekdo.

Sluzbu (a cokoliv jineho) by mela instalovat nejlepe sluzba Windows
Installer. Ne nejaky program z resource.

> je problem s admin pravy. Ja si to samozrejme vyresit umim(napr.
> vypnu si rizeni uzivatelskych uctu), ale pokud dam program
> spotrebiteli, nastane problem.

Proc by mel nastat problem? Musi mit proste administratorska prava.

> [...]

No to je manifest a rika, ze v UAC vyzaduje prava Invoker, tj. vyzada
si na tu operaci administratorska prava.

[*] Emil Dorner <emildor(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2007 15:42:24

Mam tedy tomu rozumet tak, ze (i kdybych vedel jak, jakoze nevim) je mi to k
nicemu? Pouze se tomu, kdo program spusti zobrazi dotaz na heslo
administratora? A pokud tomu tak je, existuje vubec nejaka jina cesta? Diky

Petr Zahradnik napsal(a):
> Puvodni zprava ze dne 2.10.2007 od Emil Dorner:

> No to je manifest a rika, ze v UAC vyzaduje prava Invoker, tj. vyzada
> si na tu operaci administratorska prava.

Vista a Service

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.10.2007 14:48:20

> [...]

No to je manifest a rika, ze v UAC vyzaduje prava Invoker, tj. vyzada
si na tu operaci administratorska prava.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.10.2007 16:04:26

> [...]

> mi to k nicemu? Pouze se tomu, kdo program spusti zobrazi dotaz na
> heslo administratora? A pokud tomu tak je, existuje vubec nejaka

No nesmi prece existovat jina cesta. Na co by to asi bylo, kdyby si
kazdy mohl instalovat, co se mu zachce? Tak jim dej vsem prava
administratora :-)

Vista a Service

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.10.2007 15:52:25

> [...]

> potreba, aby spustenim jednoho souboru doslo k instalaci i pres to,
> ze administrator neni pritomen. To se tu snazim vyresit. Hledam radu

To se resi napriklad tak, ze pocitace jsou pripojeny do site s Windows
Server, pomoci sluzby Windows Installer se pak nainstaluje vse na
klienty, co si administrator nastavi. Uz jsem to tu nekolikrat
vysvetloval. Windows Installer tohle prave umi a je na to urceny,
administrator si nejlepe pomoci nejakeho balickovaciho nastroje upravi
instalacni balicky a ty pak nastavi pro distribuci. Jakmile se
uzivatel prihlasi do site, provede se potrebka aktualizace uplne sama.

Jestli nemas stanice zapojene do site s Windows Serverem a nemuzes
tedy pouzit tuto vlastnost Windows Installeru, a zaroven nechces byt
pritomen instalaci jako administrator, pak muze byt resenim treba to,
ze si sam udelas nejakou sluzbu, ktera pobezi s pravy administratora.
A tato tvoje sluzba bude ty instalace delat.

> Co a proc to je vim, jak to ale vubec pouzit. Nejaky example. Pokud
> tedy mohu poprosit...

No to je manifest. Koukni se do projektu Delphi na soubor windowsxp.res

Informace najdes na internetu, treba:

http://delphi.about.com/library/bluc/text/uc111601a.htm

Vista a Service

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.10.2007 19:18:41

Puvodni zprava ze dne 2.10.2007 od Pavel Smerk:

> Pockej, chces rict, ze k mnou spravovanemu stroji muze prijit
> libovolny uzivatel, ktery tam ma ucet, a v podstate cokoli tam
> nainstalovat? Jak uz psal PZ, pak by prece prava ztratila smysl.

No to nemuze. Bud musi byt prihlaseny jako administrator, to je jedna
moznost. A nebo muze byt prihlaseny jako uzivatel (pokud je to
povoleno v instalatoru), ale pak na urcite veci musi mit heslo
administratora.

Vista a Service

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.10.2007 19:32:43

Puvodni zprava ze dne 2.10.2007 od Pavel Smerk:

> Jsem si oddechl. Nicmene tazatel potrebuje, aby to mohla
> nainstalovat prodavacka bez administratorskych prav, no a heslo ji
> asi rikat nechce. :-)

Tazatel hlavne neumi moc cist, takze jsou stejne vsechny rady uplne na
nic :-)

Vista a Service

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 02.10.2007 19:00:40

On Tue, Oct 02, 2007 at 06:50:39PM +0200, Ondrej Kelle wrote:

> V idealnom pripade nie: dialog sa objavi, administrator tam zada svoje
> meno a heslo a instalacny proces sa spusti v kontexte toho administratora
> a vykona vsetko potrebne. :-)
>
> Skratka na cokolvek, co vyzaduje administratorske prava, je potrebne zadat
> meno a heslo administratora. Myslel som si, ze tento predpoklad je jasny.

Jsem si oddechl. Nicmene tazatel potrebuje, aby to mohla nainstalovat
prodavacka bez administratorskych prav, no a heslo ji asi rikat nechce. :-)

P.

Vista a Service

[*] Emil Dorner <emildor(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2007 18:30:37

Jdo o to, jestli pouziti manifestu neskonci tim, ze se objevi dialog pro
vlozeni hesla administratora

> Ono toho pod Vistama nefunguje vic. Napr. Predavani zprav
> mezi aplikacemi

Sluzby vo Windows Vista su izolovane v tzv. Session 0:
http://www.microsoft.com/whdc/system/vista/services.mspx

> Jenomze to jsem zkousel a pise mi to, ze k instalaci potrebuji mit
> administratorska prava.
> Cele se to vlastne toci okolo admin prav. Sluzba, kterou potrebuji
> nainstalovat je v programu jako resource.

Instalacia sluzby vyzaduje administratorske prava, cize potrebuje manifest s
<requestedExecutionLevel level="asAdministrator"/>.

Windows Vista Application Development Requirements for UAC:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=ba73b169-a648-49af-
bc5e-a2eebb74c16b&DisplayLang=en

Vista a Service

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 02.10.2007 18:46:38

On Tue, Oct 02, 2007 at 06:40:38PM +0200, Emil Dorner wrote:
> Takze pouzit installer asi vse vyresi. I tak me ale zajima... Kdyz pises, ze
> i Inno.... Znamena to, ze do jakychkoliv programu nejakym zpusobem admin
> prava lze zakomponovat. Ale cim? Cim tedy docilit aby byla vlastni app
> detekovana jako trusted installer?

Moment, na tom je tady nejaka obecnejsi shoda, ze si muzete udelat balicek
ci co a ten nainstalovat na cizi stroj, ke kteremu nemate prava k "normalni"
instalaci? Pokud ano (ale zcela se zdraham necemu takovemu uverit), jde to
nejak zakazat? Nebo neco nechapu a takto to, o cem tu mluvite, nefunguje?

P.

Vista a Service

[*] Emil Dorner <emildor(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2007 18:40:38

[...]

Cus
Radek

Vista a Service

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 02.10.2007 17:52:34

On Tue, Oct 02, 2007 at 05:46:33PM +0200, Radek Voltr wrote:
> [...]

> detekovane jako trusted installer a ma pri spusteni admin prava (a tudiz i
> standardne vsichni jeho naslednici bez nebo s AsInvoker manifestem)

Vista a Service

[*] Emil Dorner <emildor(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2007 18:26:36

Ono je takove divne. Je jasne, ze kdyby ta cesta existovala, mohl by kdosi
instalovat kamkoliv cokoliv. (hezka veta). Ale vemte si, ze si nejaka pani,
totalne neznala PC (treba ucetni, nic proti ucetnim), koupi PC s
nainstalovanym systemem a pokud bude PC v zaruce a admin bude nejaky
obchodnik, nenaistaluje nic, co potrebuje prava admina. Tak nevim....

On Tue, Oct 02, 2007 at 03:42:24PM +0200, Emil Dorner wrote:
> Mam tedy tomu rozumet tak, ze (i kdybych vedel jak, jakoze nevim) je mi to
> nicemu? Pouze se tomu, kdo program spusti zobrazi dotaz na heslo
> administratora? A pokud tomu tak je, existuje vubec nejaka jina cesta?

Uprimne receno, doufam, ze neexistuje --- to by pak taky mohla ta prodavacka
prijit ke strojum, ktere spravuji ja, a taky tam tu Vasi nebo jakoukoli
jinou sluzbu nainstalovat.

Psal jste nicmene, ze jste adminem tech stroju, ale ze je nechcete objizdet,
cili pocitam, ze je spravujete po siti --- neni tedy mozne tam tu sluzbu
narvat vzdalene (sorry, pokud se to tu uz resilo, nesleduju od zacatku)?

P.

> [...]
> potvrzeni uzivatele o zvyseni prav) a nebo "requireAdministrator"
> (nespusti se, pokud dany uzivatel neni administratorem).

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 02.10.2007 18:00:34

> Zel bylo nutne do updatovace nacpat admin heslo k masine.. Blbe
> ale funkcni..

To asi nebolo potrebne. Ak som spravne pochopil danu ulohu, v pripade Windows Vista sa to dalo riesit prave manifestom. Uzivatelska aplikacia spusti update (ShellExecute) a Vista pred spustenim procesu zobrazi UAC prompt.

Pre starsie Windows, kde neexistuje UAC, su nasledovne moznosti:
Pre Windows XP/2000 Pro a vyssie sa da pouzit CreateProcessWithLogonW, inak LogonUser/CreateProcessAsUser.
Priznam sa, ze Windows NT nemam otestovane, a mam dojem, ze API LogonUser je tam na tento ucel nepouzitelna, ale nastastie v mojom pripade som NT uz mohol ignorovat.

Na zobrazenie systemoveho dialogu na zadanie hesla pod Windows XP/2003 a vyssie existuje CredUIPromptForCredentials, inak je asi potrebne napisat si vlastny dialog.

Vista a Service

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 02.10.2007 17:46:33

[...]

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 02.10.2007 15:50:25

> [...]

> (nespusti se, pokud dany uzivatel neni administratorem).

Component List v CodeGear Rad Studiu 2007

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 02.10.2007 15:54:25

> To znam. Vybrat z palety to zvladnu. Ale v delphi 6 se
> zobrazil seznam vsech komponent v listu a ja si mohl bez
> problemu vybrat. To mi nejde ve studiu. Nejaka dalsi rada?

Myslim, ze View->Component List tam uz nie je, prave kvoli tomu, ze je tam nova Tool Palette.
Ta v podstate plni tu istu funkciu a omnoho viac.
Z Tvojej otazky mam pocit, ze mas problem s jej pouzivanim; u mna to bolo na zaciatku rovnake.
Predpokladam, ze Ti vadia "designer items", ktore su tam navyse.

Skus incremental search: prepni sa do palety (Ctrl+Alt+P) a zacni pisat hladany string. Obsah palety sa bude dynamicky filtrovat. Napriklad pri zadani "but" su zobrazene TButton, TRadioButton, TSpeedButton atd. Sipkami sa mozes pohybovat hore-dolu po zozname, Enter alebo double-click vlozi vybrany komponent na formular.
Podla mna je tato implementacia lepsia ako byvaly Component List.

Este upozornenie: obsah Tool Palette sa meni tiez podla toho, aky modul je prave aktivny v designeri: napriklad ak mas aktivny data module, potom su zobrazene len nevizualne komponenty.

Vista a Service

[*] Tomas Emresz <tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz> - 02.10.2007 16:56:29

Dobry den,

> No nesmi prece existovat jina cesta. Na co by to asi bylo, kdyby si
> kazdy mohl instalovat, co se mu zachce? Tak jim dej vsem prava
> administratora

No nevim jestli nejsem trochu mimo misu, ale kdysi jsme neco podobneho resili, mohli jsme na klientovi pustit app co by uzivatel, nicmene tato app potom poustela instalak jako administrator, a ten uz delal co mel..

Potrebovali jsme synchronizovat urcite dll na klientovi (systemove i nase vlastni) a byl potreba administrator, takze se to delalo tak, ze app stahla update, ten pustila co by administrator, ten update, pak kouknul na net, kouknul jaky verze dll musi bejt, kouknul na dll jaky ma, a pripadne stahnul a updatoval dll.. My jsme nemohli uplne pouzit Windows server a instalaci v domene, nebot se spousta klientu vubec k serveru nepripojovalo, pripojovali se primarne k nasemu app serveru, takze jsme to museli resit primo my.

Tudiz nebylo potreba ani windows serveru, ani pristupu.. Zel bylo nutne do updatovace nacpat admin heslo k masine.. Blbe ale funkcni..
Tomas Emresz
mailto:tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz

Vista a Service

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 02.10.2007 16:14:27

> [...]

Windows Vista Application Development Requirements for UAC:

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.10.2007 19:30:43

Puvodni zprava ze dne 2.10.2007 od Emil Dorner:

> A zapomel jsem... A take jak ten manifest zapracovat do programu.
> Nejaky example... jak uz jsem psal

Tak jenom nepis, ale taky trochu cti. Uz jsem ti to sem davno napsal i
s tim prikladem. To je jako kdyz hrach na zed hazim...

Vista a Service

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.10.2007 20:34:47

Puvodni zprava ze dne 2.10.2007 od Emil Dorner:

> Tazatel umi cist a dekuje za pouceni, sice bez rady, ale poucen.

Tak necht si tazatel precte muj prispevek z dneska 15:52 hodin.

TreeView - uzel na nejnizsi vetvi

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 03.10.2007 09:51:42

> -----Original Message----- Behalf Of Jan Plisek
> Prosim o radu jak overit, zda dany uzel v TreeView je ci neni na
> hierarchicky nejnizsi vetvi stromu.

Pouzij funkci HasChildren napr.

if not Node.HasChildren then

Igor Vodicka

Vista a Service

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 03.10.2007 08:45:37

Emil Dorner wrote:
> [...]
> i Inno.... Znamena to, ze do jakychkoliv programu nejakym zpusobem admin
> prava lze zakomponovat. Ale cim? Cim tedy docilit aby byla vlastni app

Nuz na toto je urcena ClickOnce technologia. Nainstalujes
iba raz ako administrator, overis certifikat a ono si to vie
samo tahat najnovsiu verziu z nejakeho toho centralneho
miesta. Automaticky pri spusteni aplikacie.

vlko
--

--------------
mail: vlko(zv)zilina.net

TreeView - uzel na nejnizsi vetvi

[*] Jan Plisek <plisek(zv)spse(tec)cz> - 03.10.2007 08:33:37

Prosim o radu jak overit, zda dany uzel v TreeView je ci neni na
hierarchicky nejnizsi vetvi stromu.

Dekuji
J. Plisek

Vista a Service

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 03.10.2007 07:03:30

> ten clovek mu rekl, ze mu to heslo neda :-)

Pro podobne ucely vozim sebou disketu/CD/flash s image linuxu, ktery
si ve spusteci davce vyzada nove heslo Administratora pro danou NTFS
partition. Na Viste jsem to zatim nezkousel.

Vista a Service

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 03.10.2007 06:47:29

No asi je tady malinko nepochopeny vyznam UAC: Jde o system, kdy veskere
aplikace jsou spousteny s omezenymi pravy, ale pokud aplikace pozaduje
prava vyssi musi o to pozadat v manifestu. Nicmene POZOR: to neznamena,
ze kdyz je uzivatel zahrnut do skupiny Users a nikoliv do skupiny
Administrators, tak ze bez ptani se na heslo admina dostane prava admina
! Tak to neni a ani nesmi byt. V tomto pripade vybehne malinko jina
tabulka, ktera vyzaduje zadani jmena a hesla uzivatele s opravnenim
skupiny Administrators. UAC je konstruovano predevsim pro uzivatelske
ucty beznych uzivatelu, ovsem zahrnutych do skupiny Administrators
(proste neduh ve WinXP, ktery uzivatele zvykly z Win98 nikdy moc
nepochopili).

Ondrej Kelle napsal(a):

> [...]
>
> Na zobrazenie systemoveho dialogu na zadanie hesla pod Windows XP/2003 a vyssie existuje CredUIPromptForCredentials, inak je asi potrebne napisat si vlastny dialog.

Vista a Service

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.10.2007 19:24:42

> [...]

> koupi PC s nainstalovanym systemem a pokud bude PC v zaruce a admin
> bude nejaky obchodnik, nenaistaluje nic, co potrebuje prava admina.

Obchodnik se nema co davat jako administrator a jakkoliv omezovat
uzivateli pocitac, at uz je v zaruce nebo ne. To by byla prasarna
nejvetsiho kalibru.

Pravda, uz jsem se s necim podobnym setkal. Byl jsem jednou u jednoho
noveho zakaznika, ktery neco potreboval nainstalovat. No a heslo
administratora mel nejaky clovek, ktery se mu kdysi o ty pocitace
staral, uz davno se nestaral a neracil mu ten pristup dat. On mu tam
normalne prede mnou primo volal a ten clovek mu rekl, ze mu to heslo
neda :-)

Nicmene ta omezeni jsou jasna a spravna. Proste pouze administrator
muze provadet urcite akce, jako napriklad instalace. V pripade
domaciho pocitace je administrator primo uzivatel. V pripade firmy je
to clovek, ktery to ma vsechno na starosti.

Vista a Service

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.10.2007 19:26:42

Puvodni zprava ze dne 2.10.2007 od Emil Dorner:

> Jdo o to, jestli pouziti manifestu neskonci tim, ze se objevi dialog
> pro vlozeni hesla administratora

No jiste ze skonci tim, ze si system vyzada heslo administratora.
Prece ti musi byt jasne, ze zabezpeceni nelze obejit tim, ze si do
programu das nejaky manifest. To by prece bylo na nic, takovy manifest
by byl v kazdem programu :-)))

Vista a Service

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 02.10.2007 18:50:39

> [...]

Skratka na cokolvek, co vyzaduje administratorske prava, je potrebne zadat meno a heslo administratora. Myslel som si, ze tento predpoklad je jasny.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.10.2007 19:28:42

Puvodni zprava ze dne 2.10.2007 od Emil Dorner:

> Takze pouzit installer asi vse vyresi.

No to urcite nevyresi, na to zapomen. Installer je neco jineho nez
prava administratora.

> [...]
> jakychkoliv programu nejakym zpusobem admin prava lze zakomponovat.
> Ale cim? Cim tedy docilit aby byla vlastni app detekovana jako

Hlavne si uz konecne uvedom, ze bez administratora ti je trusted
netrusted na dve veci. Ja uz nevim, jak ti to jinak vysvetlit.

Vista a Service

[*] Emil Dorner <emildor(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2007 20:28:47

> [...]

> asi rikat nechce. :-)

Tazatel hlavne neumi moc cist, takze jsou stejne vsechny rady uplne na

TClientDataSet a Delta

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 03.10.2007 17:56:14

cdsDelta.Data := cdsData.Delta;
cdsDelta.SaveTo Stream
a stream ulozit do databaze

Takhle (pekne :-) loguju veskere uzivatelske zasahy do databaze.
Po
cdsDelta.LoadFromStream
mam ten update uzivatele zase zpatky jako na dlani.

Jenze pokud uzivatel zmeni polozku z nejake hodnoty na NULL, cdsDelta tuto informaci neobsahuje
EMPLOYEE.GDB, tabulka CUSTOMER
Zmenil jsem hodnotu company z "A" na NULL.

cdsDelta.SaveToFile
<ROWDATA>
<ROW RowState="1" custno="10004" company="A" Addr1="B" Addr2="C" City="D" />
<ROW RowState="8" />
</ROWDATA>

To preci neni mozny ...

IBSQLMonitor po ApplyUpdates korektne hlasi
update customer set company=null where custno=10004
a v databazi to je.

To znamena, ze pri ApplyUpdates obsahuje
cdsData.Delta (VarArraxOfByte)
vice informace nez cdsDelta po
cdsDelta.Data := cdsData.Delta;

Ano, je to tak.
Vypis Delta rika (na konci)
/8/169/170/170/2/ kdyz zmenim custno na NULL
/8/166/170/170/2/ kdyz zmenim company na NULL

Nema nekdo z vas nahodou navod, jak proniknout do toho Delta (VarArrayOfByte) ?
Nebo jiny napad, jak spravci systemu ohlasit, ze uzivatel zmenil "A" na NULL.

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Oracle a D7

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 03.10.2007 16:06:07

ODAC http://crlab.com/odac/

dobre, levne a i bez opicaren s OCI klientem, kdyz na to
prijde...spokojenost

PMal

Oracle a D7

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 03.10.2007 16:22:08

> ODAC http://crlab.com/odac/
> dobre, levne a i bez opicaren s OCI klientem, kdyz na to
> prijde...spokojenost

Jo, to bude asi ten muj navrhovany TORADataSet v aktualni podobe (ja jsem rikal neco jako 2001).

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Oracle a D7

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 03.10.2007 16:18:08

> Muzete mi poradit jak z D7 pracovat s databazi Oracle? Nejradeji
> hotove komponenty, spolehlive a muzou byt i za penize :-)
> Z.Kalhous

1.
Pred casem (rok 2001?) jsem u jednoho sveho klienta pracoval s placenou komponentou TORADataSet.
Nativni komponenta pro Oracle, neco jako IBX/IBObjects pro IB/FB.
Asi nejlepsi, co jsem kdy pro Oracle potkal.

2.
Do Oracle lze pres BDE (asi jenom D7Ent)
BDE neni asi nejlepsi reseni, ale videl jsem trivrstvou architekturu, kde BDE je nainstalovane jenom pro aplikacni server a funguje to dokonale. Osobne jsem na tom delal.

3.
Do Oracle lze pres ADO.
Slysel jsem nejake stiznosti na rychlost, ale to uz je taky par let (2-3) a ADO Providery se v case vyvijeji, takze to uz nemusi platit.

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Oracle a D7

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 03.10.2007 15:18:04

Muzete mi poradit jak z D7 pracovat s databazi Oracle? Nejradeji hotove komponenty, spolehlive a muzou byt i za penize :-)

Z.Kalhous

TClientDataSet a Delta

[*] TOndrej <tondrej(zv)gmail(tec)com> - 03.10.2007 23:10:34

> [...]
> Nebo jiny napad, jak spravci systemu ohlasit, ze uzivatel zmenil "A" na NULL.

Ocividne delta packet, hoci je ciastocne kompatibilny s data packetom
(cdsDelta.Data := cdsData.Delta), obsahuje este udaje naviac, ktore pri
volani TClientDataSet.SaveToStream nie su serializovane.

Skus, ci Ti pomoze taketo nieco:

type
THackClientDataSet = class(TClientDataSet);

var
Field: TField;
V: Variant;
begin
// ...
// cdsDelta.Data := cdsData.Delta;
// cdsDelta.Next; ... locate record with UpdateStatus = usModified

Field := cdsDelta.FieldByName('...');
V := THackClientDataSet(cdsDelta).GetStateFieldValue(dsNewValue, Field);
if VarIsEmpty(V) then // Unassigned: field not changed
else if VarIsNull(V) then // Null: field set to NULL
else // new value

TClientDataSet a Delta

[*] jiri(zv)vojtek.biz - 04.10.2007 14:05:31

Neni to moc pekne napsane, ale pouzivam na ukladani zmen v datasetu neco
takoveho
Jiri Vojtek

function TDSSaveChange.prepareChangeLists(DS: TClientDataSet): integer;
begin
result := -1;
if not ftempDS.IsEmpty then
ftempDS.EmptyDataSet;
ftempDS.DisableControls;
ftempDS.Data := DS.Delta;
except
on EDBClient do
begin
if not ftempDS.IsEmpty then
ftempDS.EmptyDataSet;

DS.First;
while not DS.Eof do
begin
if ((fCheckKey and (DS.FieldByName(fKeyValue).Value =
fKeyValue))or( not fCheckKey)) then
case DS.UpdateStatus of
usModified: UpdateList.Add(DS.GetBookmark);
end;
DS.next;
end;
if not ftempDS.IsEmpty then
while not ftempDS.Eof do
begin
if ((fCheckKey and (DS.FieldByName(fKeyValue).Value =
fKeyValue))or( not fCheckKey)) then
case ftempDS.UpdateStatus of
usInserted: InsertList.Add(ftempDS.GetBookmark);
usDeleted: DeleteList.Add(ftempDS.GetBookmark);
end;
ftempDS.next;
end;
result := 1;
except
raise;

BDE - Vista - Paradox - sitovy provoz

[*] konde(zv)seznam(tec)cz - 04.10.2007 16:19:41

Dobry den,

muze mi nekdo prosim pomoci vyresit problem se sitovym provozem aplikace vyuzivajici databazi Paradox pres BDE na Windwos Vista se sitovym provozem.

Testoval jsem aplikaci na dvou PC s Win Vista ruznych edici (Home -Basic, Home - Premium, Ultimate) s timto vysledkem.

Pokud spustim aplikaci na jednom z PC (z jednoho datoveho a programoveho prostredi) vse funguje OK. Jakmile vsak spustim aplikaci na druhem pocitaci soubezne, tak v okamziku pristupu k databazi aplikace na tomto pocitaci zkolabuje - Neodpovida.. a mui se odstranit spravcem uloh.

Aplikaci spustim v administratorskem modu, NET DIR nesmeruje do c:\, ale do pracovniho adresare aplikace, k datum jsem pro testovani pristupoval prostrednictvim standardni komponenty Table

Na XP nevykazje soubezny provoz stejne aplikace zadne problemy. V kombinaci XP + 1x Vista (instalovano na Vista) aplikace bezela normalne....

Predem dekuji za pomoc
P. Bilek

BDE - Vista - Paradox - sitovy provoz

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 04.10.2007 17:37:46

> [...]

> do c:\, ale do pracovniho adresare aplikace, k datum jsem pro
> testovani pristupoval prostrednictvim standardni komponenty Table

Paradox/BDE na sieti som pouzival velmi davno, ale pokusim sa:

Z toho popisu nie je jasne, ci mas dodrzane podmienky, ktore Paradox/BDE pri sietovej prevadzke vyzaduje:

- zdielany adresar na sieti, kam maju vsetci klienti read/write pristup
- na kazdom klientovi *identicke* nastavenie NET DIR - tzn. rovnako mapovany disk, identicka cesta k tomuto adresaru

Napriklad: na servri SERVER mas zdielany adresar BDENETDIR s read/write pristupom pre kazdeho klienta, potom musi kazdy klient mat namapovany napr. drive X: na \\SERVER\BDENETDIR a NET DIR nastaveny na X:\.
Myslim si dokonca, ze z pohladu kazdeho klienta musi byt tento adresar sietovy, tzn. klient nesmie byt spusteny na samotnom servri SERVER (ak maju sucasne fungovat aj dalsi klienti).

http://codecentral.borland.com/Item.aspx?id=12548

Tvoj popis by vyhovoval, ak pracovny adresar aplikacie je zaroven danym zdielanym adresarom na sieti, a na vsetkych klientoch je mapovany rovnako a nastaveny v NET DIR.

Potom je tu este moznost "opustenych" .lck (lock) suborov, ktore je potrebne zmazat...

Ale ak Ti to pod Windows XP chodilo a po prechode na Vista to uz nechodi, potom sa mozno jedna o iny nejaky problem specificky pre Windows Vista, mozno nastavenie prav a podobne.

BDE - Vista - Paradox - sitovy provoz

[*] konde(zv)seznam(tec)cz - 05.10.2007 22:01:37

Zravim,

rozpoutal jsem diskusi na tema BDE x Win Vista. Vratim se k puvodnimu problemu ohledne nefunkcnosti aplikace pri pripojeni druhe stanice v ramci jednoho datoveho a programoveho prostredi.

Pri spusteni aplikace na prvnim PC s Vista, vse OK, pri spusteni stejne aplikace pracujici s databazi Paradox prostrednictvim napr Table na druhem PC s Vista aplikace na druhem PC zkolabovala, nutno odstranit pomoci Spravce uloh. Cesty pro nastaveni NET DIR jsou OK, s provozem aplikace na siti pred BDE mam bohate zkusenosti (v celku bez komplikaci).

Ma nekdo podobne poznatky pri aplikaci sitoveho provozu aplikace na Win Vista???

Dosavadni patrani nemaji reseni, predpokladam, ze problem bude nekde v nastaveni pristupovych prav k souborum nebo registrum.

Nasel jsem odkaz ohledne nastaveni: http://www.gartplan.dk/info/VistaConfig_US.htm , ale stale se nedari aplikaci sitove rozbehnout.

Mate nekdo podobne zkusenosti, pripadne podarilo se Vam aplikaci s DB Paradox pod BDE rozbehnout?

Pokud jde o chovani BDE Admin, nezpozoroal jsem nekorektni chovani...

Diky za radu, pripadne jakekoliv informace.

P. Bilek

Oracle a D7

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 05.10.2007 13:49:06

Jen jeste doplnim, ze Direct mode je az od ODAC Profi verze.
Viz http://crlab.com/odac/#editionmatrix

PMal

Oracle a D7

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 05.10.2007 13:39:05

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 05.10.2007 13:33:05

Jeste bych prosil o doplnujici informaci. Co musi byt instalovane na
klientskem pocitaci? Pro praci s IB/FB napriklad staci gds32.dll ale pro

From: "Pavel Malinsky" <malinsky(zv)pmcom(tec)cz>
> ODAC http://crlab.com/odac/

BDE - Vista - Paradox - sitovy provoz

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 05.10.2007 12:35:01

> Pokud vis jak a co nastavit aby BDE Admin chodil, budu rad za
> pripadne Info.

Je to len napad. Kedze bdeadmin.exe nema v sebe manifest, Windows Vista mu virtualizuje adresare a registry a v tom moze byt prave problem. Skusil by som mu vytvorit externy manifest, v tom istom adresari, s menom suboru bdeadmin.exe.manifest, mozno to pomoze:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0">
<assemblyIdentity version="1.0.0.0" processorArchitecture="X86" name="bdeadmin.exe" type="win32"/>
<description>BDE Administrator</description>
<!-- Identify the application security requirements. -->
<trustInfo xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v2">
<security>
<requestedPrivileges>
<requestedExecutionLevel level="requireAdministrator"/>
</requestedPrivileges>
</security>
</trustInfo>
</assembly>

BDE - Vista - Paradox - sitovy provoz

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 05.10.2007 12:10:59

Zdravim,
> [...]

Testy jsem delal pod Adminem.

Pokud vis jak a co nastavit aby BDE Admin chodil, budu rad za pripadne Info.

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 05.10.2007 11:56:57

> Staci dodrzet podminku stejnych cest k NET DIR. Tedy pokud je
> na serveru NET DIR treba na C:\MojeSuperAplikace\ , pak tento
> adresar musi byt sdileny a vsichni pristupujici na tento server
> musi mit NET DIR nastaven na
> //Server-Superaplikce/MojeSuperAplikace

OK, to mapovanie mozno nie je potrebne, nemam to overene. Pred x rokmi pouzival mapovany drive a fungovalo to.
Rovnaka cesta NET DIR na vsetkych klientoch, to je asi to podstatne.

> i na serveru muze byt spusten klient.

Opet s podmienkou rovnakej cesty NET DIR, cize //Server-Superaplikce/MojeSuperAplikace a nie C:\MojeSuperAplikace.
Ale tiez to nemam overene.

> Na Vistach je problem take s tim, ze tam nefunguje dobre BDE Admin,
> takze pak stejne neudelas novou konfiguraci pro BDE na Vistach (Pokud
> mas pristup konfigurovan pres Session z aplikace, pak samozrejme BDE
> Admin nepotrebujes a vystacis s predem pripravenou konfiguraci).

Neviem, co myslis pod "nefunguje dobre". Je mozne, ze mu chyba manifest a tym padom ma virtualizovane adresare a registry? Ak ano, potom by mohlo pomoct vytvorit externy manifest.

BDE - Vista - Paradox - sitovy provoz

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 05.10.2007 11:22:55

Zdravim,
> [...]
>
> Napriklad: na servri SERVER mas zdielany adresar BDENETDIR s read/write pristupom pre kazdeho klienta, potom musi kazdy klient mat namapovany napr. drive X: na \\SERVER\BDENETDIR a NET DIR nastaveny na X:\.

zadny drive nemusi mit mapovany, mapovani pres drive je na 2000/XP nesmysl.
> [...]

> Myslim si dokonca, ze z pohladu kazdeho klienta musi byt tento adresar sietovy, tzn. klient nesmie byt spusteny na samotnom servri SERVER (ak maju sucasne fungovat aj dalsi klienti).

Nesmysl, i na serveru muze byt spusten klient.

> [...]

mas pristup konfigurovan pres Session z aplikace, pak samozrejme BDE
Admin nepotrebujes a vystacis s predem pripravenou konfiguraci).

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 06.10.2007 13:34:36

> Ma nekdo podobne poznatky pri aplikaci sitoveho provozu aplikace na Win
> Vista???

Ahoj,

mame, resp. kolegove, aplikaci nad Paradoxem na Vistach nikdo problem
nehlasil. Mne ale napadl jeden vystrel do tmy. Pri nejake operaci, nevim
ted jake, BDE vytvori docasne soubory a yase je po sobe smaze. Ja jsem
nedavno zjistil, ze aplikace s Flasffilerem, spustena na Vistach, normalne
bezi, vcetne zapisu do tabulek, jedine, co nejde, je EmptyTable. Tato
metoda totiz fyzicky zrusi soubor a zalozi znovu - a to se nevedlo. Bylo
treba zvysit prava k danemu adresari. Necekal jsem to, kdyz zapis do
tabulky byl v pohode. Nepomohlo by pro prislusneho uzivatele zkusit dat
prava k adresari s daty, netdir i privdir (nebo jak se to jmenuje) prava
uplne rizeni?

Je to jen napad.

David Lebeda

Zaloha mysql

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 06.10.2007 13:12:35

Uz to funguje, psal jsem to spatne. Neuvedomil jsem si, ze >
soubor.sqlnepatri tomu prikazu mysqldump, ale cmd. Po hledani na netu
jsem na to
prisel, takze uz to funguje a exportuje do souboru tak jak ma.

Petr

On 10/6/07, Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura.net> wrote:

> moznosti
>
> Procpak by cmd /c nefungovalo?
>
> "cmd /c echo ahoj & pause" jede jako vino.
>
> --
> Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
> http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Zaloha mysql

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 06.10.2007 10:42:26

> [...]

"cmd /c echo ahoj & pause" jede jako vino.

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 06.10.2007 09:28:20

Zdravim,
vyskytl se mi takovy problem, kdyz jsem chtel vytvorit zalohu mysql. K
zalohovani pouzivam program mysqldump, ktery je soucasti mysql. Problem je v
tom, ze se neda spustit ani ShellExecute ani WinExec. V dokumentaci mysql
jsem se docetl, ze tento program je nutne spoustet z prikazove radky. A
skutecne. Nejde spustit ani pomoci Start - Spustit. Respektive, spustit jde,
ShellExecute vraci 42 a okno jen problikne. Ale nevraci zadny vysledek,
zadnou zalohu. Kdyz ale otevru prikazovy radek a spustim ten program
(mysqldump) vsechno bezi v pohode. Vytvori se soubor se zalohou.
Ptam se tedy, lze nejak spustit prikazova radka s parametry, aby tohle
fungovalo? Nasel jsem parametr /c, ale tohle taky nefunguje. Dalsi moznosti
je vytvorit bat soubor, ktery obsahuje davku a spusti ten program. Ale to mi
nepripada jako moc dobre reseni.

Dekuju za jakoukoliv pomoc.
Petr

Problem s Win 2003 SP2

[*] Miroslav Hrosso <hrossik(zv)nrsys.sk> - 07.10.2007 21:50:41

Dobry den,

Mam aplikaciu pisanu v DELPHI 7 ktora bezi voci MSSQL 2005 so SP2 na WIN
2003
Aplikacia v podstate nic zvlastne nerobi.
Popis : 1) Vytvory pomocny databazu PRENOS (ak existuje, tak ju predtym
zmaze) na tom istom SQL servery.
2) Precita si zosnam tabuliek, ktore ma prekopirovat z hlavnej do
pomocnej databazy.
3) Spusti transakciu.
4) Poznaci do databazy zaciatok exportu. (insert jedneho riadku)
5) V cykle spusta prikazy SELECT ... INTO PRENOS.DBO.tabulka FROM
tabulka WHERE (primarny kluc > hodnota)
6) poznacenie do databazy o skonceny exportu. (update jedneho
riadku)
7) V pripade chyby Rollback inac Commit.
Exportujem asi 10 tabuliek s radovo 1000 riadkami.

Po naistalovani SP2 do WIN 2003 sa zacala spravat divne.
Pocas cyklu v kroku 5) strati zaznam z kroku 4).
Vyzera to akoby sa ukoncila transakcia s rollbackom bez toho aby ho program
poslal.
Kym tam nebol service pack 2 (windowsovsky), tak vsetko fungolalo OK.

Neviete co nastavit, aby mu service pack nevadil ?

Vdaka,
Miro.

Oracle a D7

[*] Martin Schayna <martin.schayna(zv)abra.eu> - 08.10.2007 23:54:22

Kalhous wrote:
> Muzete mi poradit jak z D7 pracovat s databazi Oracle? Nejradeji hotove komponenty, spolehlive a muzou byt i za penize :-)

ABRA pouziva DOA (Direct Oracle Access), pro spojeni s Oraclem musite
mit nainstalovane OCI (instaluje se spolecne s Oracle Clientem = pul
giga balastu ktery ani nebudete potrebovat).

http://www.allroundautomations.nl/doa.html

Martin Schayna

SQL dotaz

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 08.10.2007 23:52:21

Vyreseno, asi jsem si potreboval napsat prispevek do konference, aby me to
trklo ;-)

Jarda

SQL dotaz

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 08.10.2007 23:34:20

Zdravim,

moc vas prosim o radu s nasledujicim problemem:

Mam 2 tabulky:

AKCE, kde eviduji seznam akci
int idAkce
datetime Zacatek
datetime Konec

UCASTNICI, kde eviduji seznam ucastniku
int idUcastnika
int idAkce
datetime Zacatek
datetime Konec

Kazdy ucatnik se muze ucastnit akce bud cele, jeji casti, a nebo se ji vubec
ucastnit nemusi.

Potrebuji ziskat seznam akci, na kterych uz je nejaky ucastnik a seznam akci
na kterych jeste zadny ucastnik neni. Pujde to resit nejakym SQL dotazem?
Jinak?

Dekuji predem za rady a pomoc.

Jarda

platforma: ms sql 2005

Delphi 7, TLB a stale ukladani TLB pri zmene napr.

[*] Tomas Andrasko <tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz> - 09.10.2007 09:55:01

Ahoj kolegove,

jiz nejakou dobu, cca 2 roky, v podstate od prechodu z D5 na D7 mi vadi
to, ze pri jakekoliv zmene ve zdrojich, version info apod. se mi
automaticky modifikuje a uklada soubor projekt.tlb, ve kterem je ulozen
OLE automation objekt, resp. jeho rozhrani. V D5 to tuhle vec nedelalo a
tlb se ukladala pouze tehdy, kdyz bylo jeji rozhrani skutecne zmeneno.

Mate nekdo podobnou zkusenost, resp. znate reseni, jak to tem D7 vymluvit ?

Diky za radu

--
Tomas ANDRASKO

A.S.E.I. spol. s r.o.

Obnoveni okna aplikace

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 09.10.2007 11:17:06

Prosim o radu: mam aplikaci minimalizovanou do systray a chci aby se tato aplikace v urcity okamzik obnovila a prenesla do popredi. V obsluze udalosti kliknuti mysi na ikonu v systray volam

SetForeGroundWindow(Application.MainForm.Handle);
Application.Restore;
ShowWindow(Application.Handle, SW_SHOW);

Pokud se tato obsluha vyvola skutecnym klikntim mysi na ikonu, aplikace se obnovi na obrazovce, ale pokud tuto obsluhu zavolam programove, aplikace se obnovi do hlavni listy windows a oranzove blika, ale na obrazovce zustane se nezobrazi. Jak zajistit, aby se okno zobrazilo?

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.5, 2.0

Velikost textu v labelu

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 09.10.2007 11:27:07

Ahoj,

Jde nejak zjistit velikost textu, ktery programove napoustim do labelu?
Potrebuji programove nastavovat vysku labelu podle toho jak je naplneny
textem. Sirka je konstantni.

Diky

Ing. Igor Vodicka

SQL dotaz podruhe

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.2007 11:51:09

Tak prece jen potrebuji pomoct s jednim "dotazem". Zopakuji problem:

[...]

Potrebuji ziskat seznam akci, ktere jeste nejsou kompletne pokryte.

Priklad:
AKCE:
idAkce; Zacatek; Konec
1; 1.1.2007; 30.1.2007
2; 15.2.2008; 19.2.2008

UCASTNICI:
idUcastnika; idAkce; Zacatek; Konec
150; 1; 1.1.2007; 3.1.2007
151; 1; 8.1.2007; 29.1.2007
150; 2; 15.2.2008; 19.2.2008

Potrebuji zjistit, ze Akce s id 1 neni kompletne obsazena, zatimco akce s id
2 je. Takze neco jako:

SEZNAM NEPOKRYTYCH AKCI:
idAkce; neobsazenoOd; neobsazenoDo
1; 4.1.2007; 7.1.2007
1; 30.1.2007; 30.1.2007

Nejde o casy, jde o datumy. Cas je vzdy 00:00:00

Dekuji predem za rady a pomoc.
Jarda

platforma: ms sql 2005

Velikost textu v labelu

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 09.10.2007 11:45:08

Zdravim,
jen nastrel. Pouzival jsem to kdyz jsem delal nejake komponenty.

Label.Canvas.*TextHeight*(const Text: string): Integer

S pozdravem Vaclav Halik

PS: Samozrejme je potreba pred touto funkci jiz mit definovan font.

Ing. Igor Vodicka napsal(a):
> Ahoj,
>
> Jde nejak zjistit velikost textu, ktery programove napoustim do labelu?
> Potrebuji programove nastavovat vysku labelu podle toho jak je naplneny
> textem. Sirka je konstantni.

Velikost textu v labelu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 09.10.2007 12:03:10

From: "Ing. Igor Vodicka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
Subject: Velikost textu v labelu
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Date sent: Tue, 9 Oct 2007 11:27:07 +0200
Send reply to: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

> Ahoj,
>
> Jde nejak zjistit velikost textu, ktery programove napoustim do labelu?
> Potrebuji programove nastavovat vysku labelu podle toho jak je naplneny
> textem. Sirka je konstantni.

Ahoj,
pouzivam toto:

CalcRect := lbl.ClientRect;
DrawText(lbl.Canvas.Handle, PChar(lbl.Caption), Length(lbl.Caption),
CalcRect, DT_EXPANDTABS or DT_WORDBREAK or DT_CENTER or
DT_CALCRECT);
//Diky DT_CALCRECT funkce sama nic nevykresli, nybrz vrati do promenne
CalcRect
//potrebnou velikost obdelniku - viz help k DrawText.
lbl.Height := CalcRect.Bottom - CalcRect.Top; //upravi vysku labelu

David Lebeda

Inno Setup a string

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.2007 12:43:12

Zdravim,
delam instalacni program a vyskytl se mi problem se stringy. Chci po
instlacnim souboru, aby mi nainstaloval mysql jako sluzbu. Potrebuju zapsat
cesty do souboru my.ini v adresari windows a pak samotnou sluzbu
nainstalovat.
Pro zapis do my.ini pouzivam toto:

aplikace:=expandconstant('{app}');
mysql:=aplikace+'\mysql';

setIniString('mysqld', 'BaseDir', mysql, windows);

ale jako vysledek tohoto dostanu jen \mysql
Nevite nekdo, proc to takhle dela, nebo kde delam chybu ja?

Delphi 7, TLB a stale ukladani TLB pri zmene napr.

[*] Martin Schayna <martin.schayna(zv)abra.eu> - 09.10.2007 19:45:40

Tomas Andrasko wrote:
> [...]
>
> Mate nekdo podobnou zkusenost, resp. znate reseni, jak to tem D7 vymluvit ?

Nevim jestli to pomuze, ale my udrzujeme ve version control systemu
(SVN, doporucuji) typovou knihovnu ve formatu IDL (da se vygenerovat z
TLB primo v IDE Delphi). Jedna se o ciste textovy format, jehoz syntaxe
se da celkem snadno pochopit. Pro potreby kompilace a generovani
instalacek prevadime pomoci nastroje midl.exe (soucast Microsoft
Platform SDK) zpet do TLB a pomoci borlandiho nastroje tlbimp.exe
(soucast Delphi) k ni vygenerujeme aktualni pascalskou obalku. TLB ani
PAS v repozitori SVN nemame.

Martin Schayna
ABRA Software a.s.

converzni fce iso2cp1250

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 09.10.2007 21:33:47

> nemel by jste nekdo konverzni funkci na prevod ruznych formatu iso
> cp1250 atd.? Potreboval bych to, nekde jsem to mel ale nemuzu to najit,
> diky moc

Synapse a jeji unita synachar.pas by te neuspokojila? Kdyz pak navic k
apliakci prihodis i iconv.dll (neni to ale nutne!), ziskas v te unite
podporu snad vsech myslitelnych kodovani.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

converzni fce iso2cp1250

[*] talpa(zv)suchdol(tec)net <aldik(zv)quick(tec)cz> - 09.10.2007 20:31:43

Ahoj kluci,

nemel by jste nekdo konverzni funkci na prevod ruznych formatu iso
cp1250 atd.? Potreboval bych to, nekde jsem to mel ale nemuzu to najit,
diky moc

Ales

Obnoveni okna aplikace

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.2007 18:53:36

Dne Tue, 09 Oct 2007 11:17:06 +0200 Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> napsal/-a:

> obrazovce zustane se nezobrazi. Jak zajistit, aby se okno zobrazilo?

Nejjednodussi asi bude prepinat to pomoci class method z JclAppInst.

HTH, pf

Inno Setup a string

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.2007 17:35:31

Ahoj,
tak uz jsem to vyresil. Ale az se priste budu ptat na takovou vec, tak po me
rvete, at vyzkousim krokovani. V tom byl totiz cely zadrhel, ze se mi
nesplnila podminka. K tomu jeste spatna verze jedne knihovny a problem byl
na svete.

Petr

[...]

OT: Firebird Developers' Day 2007

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 09.10.2007 16:03:25

Konference Firebird Developers' Day 2007 poradana Databazovym svetem
se uskutecni 1. listopadu 2007 na prazske Prirodovedecke fakulte
Univerzity Karlovy, Albertov 6, v sale oznacovanem jako Vez. K
dispozici bude v den konani konference navigace.

Registrace zacina v 10.30 a vstup je zcela zdarma, podminkou je pouze
registrace [http://dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2007100903].
Budete-li mit jakekoli problemy s registracnim formularem, kontaktujte
nas, prosim, na adrese fdd2007reg(zv)dbsvet(tec)cz. Pocet mist je omezen,
proto doporucujeme v pripade zajmu zaregistrovat se co nejdrive. Cely
program je v ceskem jazyce.

Program:
10:30 - 11:00 Registrace
11:00 - 11:05 Zahajeni a uvodni slova
11:05 - 11:35 Co noveho okolo Firebirdu? (Jiri Cincura, nezavisly IT
specialista)
11:40 - 12:25 Optimalizace pocitani radku (Ivan Prenosil, nezavisly IT
specialista)
12:30 - 13:15 Zaklady instalace a optimalizace (Slavomir Skopalik, Elekt Labs)
13:15 - 13:30 Prestavka
13:30 - 14:15 .NET Framework a Firebird (Firebird ADO.NET Data
Provider) (Jiri Cincura, nezavisly IT specialista)
14:20 - 15:00 Vyuziti optimalizatoru v praxi (Pavel Cisar, IBPhoenix)
15:00 - 15:15 Prestavka
15:15 - 15:40 Jak realizovat prostorova data nad Firebirdem? (Lukas Bruha, KAGK)
15:45 - 16:15 Slon nebo ptak ohnivak? (Zdenek Kotala, Sun Microsystems)
16:15 - 16:20 Zakonceni

Vice info na http://dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2007100903

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Synapse - error 10060

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 10.10.2007 09:30:33

Dobry den,
udrzuji pri chodu jeden starsi programek pro komunikaci s PVS a jsou v
nem pouzity Synapse pro sitovou komunikaci. Na nekolika pocitacich mame
problem s chybou "Socket Error 10060: Connection timed out", coz mi rika
neco o moc dlouhe prodleve.
Potrebuji se zeptat, jestli nemate nejaky, pro https (ssl), jak
prodlouzit interval, eventualne navysit prioritu danych packetu. Pokud
si jeste pamatuji dobre, tak na provoz ssl je pro pocatecni domluveni se
mezi klientem a serverem pouze nejaky casovy ramec (dokonce tusim 1.5 s).
Dekuji za nejaky hint
MaReK Olsavsky
--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://blog.devlabs.biz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

converzni fce iso2cp1250

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 10.10.2007 11:40:42

> nemel by jste nekdo konverzni funkci na prevod ruznych formatu iso
> cp1250 atd.? Potreboval bych to, nekde jsem to mel ale nemuzu to najit,
> diky moc

Neni treba chodit nikam daleko, konverzi umi Windows samo od sebe.

MultiByteToWideChar
WideCharToMultiByte

Prevod mezi kodovanimi se dela tak, ze se to z prvniho kodovani prevede do
Unicode a pak z Unicode do druheho kodovani.

converzni fce iso2cp1250

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 10.10.2007 13:32:49

Huh clovek se stale uci, to hned vecer zkusim:)
Diky moc

Ales
Quoting delphin(zv)post(tec)cz:

> [...]
>
> Prevod mezi kodovanimi se dela tak, ze se to z prvniho kodovani prevede do
> Unicode a pak z Unicode do druheho kodovani.

Instalace pro mobilni zarizeni

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.10.2007 14:28:53

Nemate nahodou nejaky tip, jak delat instalace programu pro mobilni zarizeni (.NET Compact Framework)

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Instalace pro mobilni zarizeni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.10.2007 14:32:53

Puvodni zprava ze dne 10.10.2007 od Jan Sebelik:

> Nemate nahodou nejaky tip, jak delat instalace programu pro mobilni
> zarizeni (.NET Compact Framework)

InstallShieldem

Oracle a D7

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 10.10.2007 18:55:10

Ahoj,
ohledne pul giga balastu, tohle resi (minimalne zmirnuje) Oracle Instant
Client:
http://www.oracle.com/technology/tech/oci/instantclient/index.html

Jakub Dusek

> [...]

mit nainstalovane OCI (instaluje se spolecne s Oracle Clientem = pul
giga balastu ktery ani nebudete potrebovat).

vymena dat mezi firemnim sql server a webserverem

[*] Otisk Rene <rene.otisk(zv)autocont(tec)cz> - 11.10.2007 12:24:32

Dobry den,

Mam sitovou aplikaci (v Delphi), ktera komunikuje s SQL serverem na firemnim serveru.
Pak mam web aplikaci (v ASP.NET), ktera bezi mimo firemni sit taky na SQL serveru. Databaze web aplikace je nejakou malou casti te centralni databaze a ja bych potreboval, aby fungoval obousmerny prenos dat mezi tou web a desktop databazi (obe aplikace mohou data modifikovat, pridavat i mazat). Nakopnete me nekdo jakym smerem se ubirat? Napadlo me udelat na web serveru WebServices a pres SOAP tam natlacit data, ktera se zmenila nebo navedla v centralni databazi. Problem ale vidim v tom, ze by to muselo byt sekvencne za sebou (aby se treba nejprve nezapsala kontaktni osoba a pak teprve firma, na kterou ma byt ta osoba navazana pres foreign key). A jak to udelat naopak, kdyz v te web aplikace uzivatel navede nebo ulozi nova data?

Dik Sroub

Blob v triggeru

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 12.10.2007 10:37:59

Ahoj,
nevite nekdo, jak v triggeru before update na FireBirdu pridat do
textoveho blobu dalsi retezec?
Neco jako: new.myblob = old.myblob || mystring

Diky Honza

Instalace programu v domene

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.10.2007 22:25:11

Puvodni zprava ze dne 11.10.2007 od Petr Berek:

> Ctu si to porad dokola, premyslim o tom. Nikdy jsem nic v Active
> Directory neresil. Takze ja vytvorim instalaci. Musi byt ta
> instalace v msi a bezobsluzna? Administrator priradi instalacni
> soubor pro danou skupinu a kdyz se prihlasi, tak se spusti ta
> instalace?

Bylo by vhodne, samozrejme, si o Windows Installeru neco precist, abys
byl v obraze. Tim myslim ne cist dokola muj prispevek, ale nejake
informace...

Velmi strucne, mas sit s Windows Serverem, nejakymi stanicemi,
nastavenym Active Directory apod. Pak se to dela v tzv. Group Policy.
Ano, vse je o MSI a MSP souborech, to jsou instalacni a patchovaci
balicky Windows Installer.

Zacni si hledat treba na internetu nebo si kup nejakou knizku o sprave
site s Windows 2000/2003 Server. Tady mas nejake info:

http://www.oreilly.com/catalog/win2000ads/chapter/ch08.html

A tady mas priklad, jak se nastavuje napriklad distribuce .NET
Frameworku po siti:

Je tam ukazano, jak z EXE vydolujes MSI soubor, jak ho nastavis v
Active Directory apod. Tak si udelas nejakou predstavu.

Vicemene je otazka, jestli to vubec potrebujes studovat. Podle me o
tom zase az tolik vedet nemusis, staci udelat normalni instalacni
program do MSI, tj. treba pomoci InstallShieldu. Tu distribuci po siti
si bude pak nastavovat jejich administrator, ne ty...

Instalace programu v domene

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 11.10.2007 22:01:09

On 10/11/07, Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> wrote:

Instalace programu v domene

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 11.10.2007 16:40:49

> [...]
> prislusny instalacni soubor zaradi pro danou skupinu uzivatelu na
> instalaci a jim se rozdistribuuje pri prihlaseni do pocitace.

Da se to nejak udelat pomoci Inno Setup? Nebo pomoci jakeho nastroje
vytvorim tu instalaci?

Instalace programu v domene

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.10.2007 16:14:47

> [...]

> jakehokoliv pocitace.Ted mi jde o to, jak postupovat pri instalaci,
> aby program byl u vsech ucitelu. Nikdy jsem se takovou veci
> nezabival. Akorat me zajimalo, jestli jde aplikace nainstalovat na
> stanici, jestli bezi a to je vsechno. Ale jak to dostat do te
> domeny, aby to meli vsichni?

To si resi administrator dane site v ramci Active Directory. Ty musis
dodat instalaci udelanou pro Windows Installer Service. Administrator
prislusny instalacni soubor zaradi pro danou skupinu uzivatelu na
instalaci a jim se rozdistribuuje pri prihlaseni do pocitace.

OT: Instalace programu v domene

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 11.10.2007 16:00:46

Zdravim,
nikdy jsem se tim nejak nezabyval, ale ted to musim resit. Jde o aplikaci
pro ucitele, program na klasifikaci znamek. Ucitele se prihlasuji do domeny
[...]

Diky za odpovedi,
Petr

SQL Select nad vice tabulkami - ciselniky

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 14.10.2007 10:39:02

select
pracovnici.ID,
pracovnici.PRACOVNIK,
kancelare.KANCELAR,
regiony.REGION,
vedouci.VEDOUCI
from pracovnici
left outer join kancelare on kancelare.ID=pracovnici.ID_KANCELARE
left outer join kancelare on regiony.ID=pracovnici.ID_REGIONU
left outer join kancelare on vedouci.ID=pracovnici.ID_VEDOUCIHO

From: Turek Petr
Potreboval bych poradit s funkci Random. Chci generovat 10 nahodnych cisel z
15ti tak, aby se zadne neopakovalo. Pouzivam nasledujici kod, ale dochazi k
tomu, ze se nektera cisla opakuji.
Int := 1+Random(15);

Funkce Random

[*] Turek Petr <petr.turek(zv)bisczech(tec)cz> - 15.10.2007 14:56:50

> [...]

seznamu jiz je, generovat znovu.

--
S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.5.2, IBX 7.08, WXP SP2

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2007 15:10:52

No, ja jsem treba v MySQL pouzival select * from XYZ order by rand(); a
fungovalo to.> To jsem zkousel, ale kdyz mam databazi o 50.000 zaznamech a chci vybrat
> nahodnych 1.000 tak mu to docela dlouho trva. Spis jsem myslel, jestli neni
> neco jako norepeat.

Blob v triggeru

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2007 15:18:53

Ahoj,

Jan Stefec napsal(a):
> Neco jako: new.myblob = old.myblob || mystring

tak neco. bacha na null hodnoty, lze snadno obejit asi takto:

new.myblob = coalesce(old.myblob, '') || coalesce(mystring, '');

> Diky Honza

nz, Peca

Blob v triggeru

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 16.10.2007 08:42:05

no v tom pripade ti nic nebrani to rozhodit do IF

if old.myblob is null then ...
else

atd.

Tom

Jan Stefec napsal(a):
> Ahoj,
> vyzkousel jsem, ale nadava mi to:
>
> Invalid token.
> Dynamic SQL Error.
> SQL error code = -104.
> Datatypes are not comparable in expression COALESCE.
>
> Pouzivam FB 2.0.1.12810.

Blob v triggeru

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 16.10.2007 08:32:04

petr palicka wrote:

>Ahoj,

> tak neco. bacha na null hodnoty, lze snadno obejit asi takto:
>
>new.myblob = coalesce(old.myblob, '') || coalesce(mystring, '');

>nz, Peca

Funkce Random

[*] MUDr. Patrik VALENTA <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 15.10.2007 20:25:12

Turek Petr napsal(a):
> ... databazi o 50.000 zaznamech a jestli neni neco jako norepeat

napad: (nezkousel sem)
- seznam cisel napr. v TListbox,
- nahodne vybrat cislo v rozmezi 0..items.count-1, tento zaznam pak hned
vymazat -... automaticky se snizi items.count
- Postupne snizovat rozsah nahodneho vyberu.

valik

Firebird a UNC path

[*] Tomas Andrasko <tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz> - 16.10.2007 10:50:15

Ahoj,

pokud se ve verzi FB 2.x nic nezmenilo, tak data MUSI byt na stejnem PC
jako je server.

Tomas Andrasko

Novy Lubos napsal(a):
> Ahoj vsem,
>

> Jak specifikovat cestu k databazi v nasledujici konfiguraci:
>
> Firebird bezi na serveru 192.168.1.2, ale databaze neni umistena na tomto stroji,
>
> nybrz na externim diskovem poli, ktere ma cestu \\pole\firebird\databaze.gdb <file:///\\pole\firebird\databaze.gdb>
>

> Je vubec mozne takto Firebird pouzivat, nebo je nutne umistit data na ten samy stroj, kde bezi firebird?
>

> Dekuji,
>
> Lubos Novy

Firebird a UNC path

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 16.10.2007 10:30:13

PMal

Firebird a UNC path

[*] Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> - 16.10.2007 10:22:12

[...]

Volanie browsera a skok na konkretne miesto v stra

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2007 13:59:59

Dne Wed, 17 Oct 2007 13:35:58 +0200 Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk>
napsal/-a:

> a nedari sa. Ako je mozne otvorit html dokument a skocit na konkretne
> miesto v nom?

Blbe. A jestli si to pamatuju, tak to nemelo uspokojive reseni.
Treba Liska prasiva parsovala blbe command line argumenty,
takze tam nebyla sance ji predat anchor pres command line.
Ale uz je to par let, co jsme se s tim trapili, tak to treba
mezitim fixnuli.

Pouzivali jsme postup:

1. z URL extrahovat jmeno souboru
2. ze jmena souboru najit pomoci ShellFindExecutable browser
3. spustit nalezeny browser a predat mu URL pres command line

HTH, pf

Volanie browsera a skok na konkretne miesto v stra

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 17.10.2007 13:35:58

dokazem si z delphi na tlacitko zavolat predvoleny borwser
a otvorit v nom lokalny html subor.
napr. takto

procedure SpustiBrowser(Url:String);
begin
ShellExecute(0, nil, PChar(Url), nil, nil, SW_NORMAL);
end;

avsak potreboval by som zaroven v tom html subore skocit na konkretne
miesto. V html subore je definovane <a name="miesto">

skusal som postup kde miesto je sucastou url adresy
url:='c:\skuska.htm#miesto';

a nedari sa. Ako je mozne otvorit html dokument a skocit na konkretne miesto
v nom?

Peter Ondras - www.ondras.sk
+421 904 421 925

Volanie browsera a skok na konkretne miesto v stra

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.10.2007 15:12:05

> skusal som postup kde miesto je sucastou url adresy
> url:='c:\skuska.htm#miesto';
>
> a nedari sa. Ako je mozne otvorit html dokument a skocit na konkretne
> miesto v nom?

Ahoj, vystrachal jsem toto:

procedure HTMLHelp(Volajici: TComponent; const Soubor, Doplneni: string);
var
Kod: integer;
s: string;
Cesta: array[0..255] of char;
begin
//Funkce spusti defaultni internetovy prohlizec. Narozdil od ShellExecute
funguje
//i na adresy jako neco.htm#zalozka, tj. s odkazem doprostred souboru.
//Pro tento pripad se vola HTMLHelp(Self, 'neco.htm', '#zalozka');

//Nejprve ze zadaneho souboru zjistime program asociovany s jeho
priponou, tj.
//defaultni internetovy prohlizec
Kod := FindExecutable(PChar(Soubor), '', Cesta);
if Kod <=32 then
begin
case Kod of
0: s := rsCh013; //'Nedostatek pameti nebo systemovych zdroju';
ERROR_FILE_NOT_FOUND,
ERROR_PATH_NOT_FOUND: s := Format(rsCh014, [Soubor]); //Soubor
nenalezen:#13#10%s
ERROR_BAD_FORMAT: s := Format(rsCh015, [Soubor]); //'Neplatny format
souboru. Soubor byl pravdepodobne poskozen.'#13#10'%s';
31: s := Format(rsCh017, [Soubor]);//'Asociace souboru s priponou je
neplatna nebo poskozena.'#13#10'%s';
else
// Pri pokusu o zobrazeni napovedy byl vracen kod %d.
s := Format(rsCh011, [Kod]);
end;
Chyba(Volajici, '300011', s);
exit;
end;
//V Cesta by mela byt cesta k internetovemu prohlizeci. Ten primo
spustime
//a jako parametr mu dame uplnou adresu, tj. Soubor + Doplneni.
if Cesta <> '' then
begin
Kod := ShellExecute(TWinControl(Volajici).Handle,'open',
Cesta, PChar(Soubor + Doplneni),'', SW_SHOWNORMAL);
if Kod <=32 then
begin
case Kod of
0, SE_ERR_OOM: s := rsCh013; //'Nedostatek pameti nebo systemovych
zdroju';
SE_ERR_DLLNOTFOUND,
SE_ERR_PNF,
SE_ERR_FNF: s := Format(rsCh014, [Soubor]); //Soubor
nenalezen:#13#10%s
ERROR_BAD_FORMAT: s := Format(rsCh015, [Soubor]); //'Neplatny format
souboru. Soubor byl pravdepodobne poskozen.'#13#10'%s';
SE_ERR_ACCESSDENIED,
SE_ERR_SHARE: s := Format(rsCh016, [Soubor]);//'Pristup odepren.
Soubor jiz ma otevren pravdepodobne nekdo jiny.'#13#10'%s';
SE_ERR_ASSOCINCOMPLETE,
SE_ERR_NOASSOC: s := Format(rsCh017, [Soubor]);//'Asociace souboru s
[...]

IIS, pocet uzivatelu,licence

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 17.10.2007 15:40:07

Ahoj, chci vytvorit web aplikaci, ke ktere se bude pripojovat v jeden okamzik radove desitky uzivatelu.
Co musim zvolit za sever a jak je to s licencema na pocet uzivatelu, kteri se budou pripojovat z internetu.

Pripadne, jestli mate nejake link, kde se o tom doctu vice.

Dekuji

DOS aplikace spustena z Delphi App

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 18.10.2007 12:05:36

Jakub Valenta napsal(a):
> ? ShellExecute(..) primo v Delphi

Diky, jak mam u sebe nainstalovane Jedi a nesmim je ted pouzit, tak mam
i napovedu doplnenou vselijak a ted mi prislo, ze tohle je prekryte.

-- MO

- --

private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

IIS, pocet uzivatelu,licence

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.10.2007 22:06:32

Puvodni zprava ze dne 17.10.2007 od konference(zv)sales(tec)cz:

> Pozor, na nem (Windows 2003 Web Edition ) tusim nesmi bezet MS SQL
> server....

Ano, to nesmi, mimo edice Express - ta myslim smi. Je to napsano na
webu MS u Web Edition v podminkach. Jinak ale lze klidne pouzit edici
Standard, ktera je sice drazsi nez Web edice, ale muze na ni byt plny
SQL Server a klidne i cokoliv jineho a take nejsou potreba zadne CAL
licence. CAL licence se vubec netykaji IIS.

PS: A tady se zase poradne quotuje...

IIS, pocet uzivatelu,licence

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 17.10.2007 21:54:31

Od: "vt" <vt.konference(zv)seznam(tec)cz>