Zoom komponenta

[*] Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 22.10.2007 08:27:37

Zoom je soucasti knihovny Graphics32. Ta pracuje s BMP a JPG, mozna i
dalsimi formaty (nepouzivam je a nezkousel jsem je).
Jan Dvorak

> Mate nekdo tip na komponentu pro D7 ktera by umoznovala
> zmensovani a zvetsovani obrazku, pokud mozno ve vice beznych
> formatech(jpg, gif, bmp, png,...) a pripadne konverzi formatu?
>
> RNDr Zdenek Kalhous
> ToWare s.r.o.
> kalhous(zv)eu(tec)cz
> 466 614 024

Volanie browsera a skok na konkretne miesto v stra

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.10.2007 08:09:35

> Na firefoxe ta procedura funguje, na ie nefunguje

Tak jsem to zkusil a mas pravdu - resp. castecne. Kdyz funkce vznikala,
byl tu IE5 a IE6 a tam to fungovalo. V IE7 to jiz nejede. Kdoviproc ten
ocas s odkazem zahodi. Jestli to je resitelne, nevim a zkoumat se mi to
nechce.

David Lebeda�

Zoom komponenta

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 22.10.2007 07:43:34

[...]

Vista a Service

[*] radek_456(zv)seznam(tec)cz - 21.10.2007 22:40:59

kdysi jsem potreboval neco podobnyho a udelal jsem to pres freeware AutoIT
http://www.autoitscript.com/autoit3/

jednoduse ve skriptu otestujete jestli je skript spusten s pravem
administratora a kdyz ne tak pouzijete zadaneho uzivatele a heslo ve skriptu
ke zvyseni prav na administratora. Tady je priklad:
http://www.autoitscript.com/autoit3/docs/functions/RunAsSet.htm

skript potom zkompilujete do exe a poslete uzivatelum. Samozrejme to
predpoklada ze znate jejich administratorska hesla. Co se tyka bezpecnosti
takto ulozenych hesel v exe tak autor rika:

The compiled script and additional files added with FileInstall are
compressed with my own (Jon) compression scheme. Because a compiled script
must "run" itself without a password it needs to be able to decrypt itself -
i.e., the encryption is two-way. For this reason you should regard the
compiled exe as being encoded rather than completely safe. For example, if
I wrote a script that contained a username and password (say, for a desktop
rollout) then I would be happy using something like a workstation-level
user/password but I would not consider it safe for a domain/entire network
password unless I was sure that the end-user would not have easy access to
the .exe file.

From: Petr Svejda
Nevim, jak si poradit s timto selektem. Hodnoty v tabulce jsou pouze
identifikatory, ktere potrebuji selektem zobrazit jako skutecne hodnoty.

skupina typ_dph
------------------------------------
sluzby 1
zbozi 2
potraviny 1
postovne 0

moje konstanty v Delphi:

typ_dph:
1 = 5%
2 = 19%
3 = 0 %

Potrebuji takovy select, aby vysledkem bylo:

skupina DPH
-----------------------------------
sluzby 5
zbozi 19
potraviny 5
postovne 0

Select s preddefinovanymi hodnotami

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 24.10.2007 13:05:05

On 10/24/07, Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> wrote:
> [...]
> pro vycet poli? Krome skupiny mam v tabulce jeste desitky dalsich poli a
> bylo by neprijemne je vsechny vypisovat. select *, case skupina....

Hvezdicku bych rozhodne v netestovacim kodu nepouzil. Je to cesta do
pekel. Nehlede na to, ze s * dostanes ve vysledku nektere "sloupce"
dvakrat.

Mozna by ti pomohlo udelat si storku a tu pak volat v programu. Budes
to tak muset psat (a event. upravovat) jen jednou.

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Select s preddefinovanymi hodnotami

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 24.10.2007 11:55:00

select skupina,
case typ_dph
when 1 then 5
when 2 then 19
when 3 then 0
[else <neco>]
end as "DPH"
from ...
where ...

Else vetev je samozrejme volitelna.

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Select s preddefinovanymi hodnotami

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 24.10.2007 11:34:59

Nevim, jak si poradit s timto selektem. Hodnoty v tabulce jsou pouze
identifikatory, ktere potrebuji selektem zobrazit jako skutecne hodnoty.

originalni tabulka:

skupina typ_dph
------------------------------------
[...]

Nejaky case, if,... nevim...

Diky za radu

Petr Svejda

Firebird, Delphi for Win32 Prof., Visty

Firebird a UNC path

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 23.10.2007 23:50:08

A neni lepsi pouzit pole, ktere je natolik chytre (kdyz uz na nem
majit byt DB), ze se chova trasparentne k systemu (tedy neni to tupy
share, ale opravdu *pole*)?

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Select s preddefinovanymi hodnotami

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 24.10.2007 16:09:17

vubec nejde o DPH. Problem se selektem a promennymi jsem mel obecne.
Nejaky priklad jsem uvest musel a sazby DPH se mi jevily jako dostatecne
ilustrujici.

A co se tyka vlastnich sazeb DPH - muzou byt v programu jako promenne -
ne konstanty. Kuprikladu var SnizenaSazba, ZvysenaSazba: SmallInt a
nacitat se z uzivatelskeho nastaveni programu. Muj dotaz na select by
zustal nezmenen.

Petr

Zdenek Kalhous napsal(a):
> Na to jak udelat select jste uz dostal hafo navodu. Ja ale hlavne vidim problem v tom, ze sazby DPH jsou definovany jako konstanty v programu. Az se zmeni snizena sazba z 5 na 9 tak budete predelavat program? A az (nedej Buh) se vrati socani a sazba zpatky z 9 na 5 tak znova? Tedy pokud to neni jedina instalace tak to asi bude problem. A to nastesti jak se zda nepracujete s leasingem.

uzivatelsky prijemne zadavani timestampu

[*] radek_456(zv)seznam(tec)cz - 24.10.2007 20:19:33

Ahoj,

mam na formu DBEdit a uzivatele do neho zadavaji do SQL databaze timestamp.
Pro uzivatele to je docela pakarna vypisovat datum pak mezeru a cas. Nevite
o nejakem zpusobu jak to udelat uzivatelsky prijemnejsi ? Podminkou je aby
to nenutilo uzivatele prehmatavat na mys a neco rozklikavat.

Pavel

uzivatelsky prijemne zadavani timestampu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.10.2007 08:12:20

> mam na formu DBEdit a uzivatele do neho zadavaji do SQL databaze
> timestamp.

Nevim. Ja bych zkusil cestu dvou editu vedle sebe - jeden na datum, druhy
na cas. Edity doplnit i jistou inteligenci - napr. zadam jen den - mesic a
rok se doplni z aktualniho, zadam jen hodinu - zbytek se doplni jako nula
minut, event. zadam 705 - interpretuji jako 7:05 apod. Do databaze by se
to ale muselo vkladat rucne - v jednom DBEditu by tohle asi moc neslo.

David Lebeda

uzivatelsky prijemne zadavani timestampu

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 25.10.2007 08:26:21

A coz takhle nevymslet vymyslene a pouzit TDateTimePicker ze zalozky Win32???

Tom

Lebeda David napsal(a):

> [...]
>
> David Lebeda

uzivatelsky prijemne zadavani timestampu

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 25.10.2007 10:12:31

> [...]
> Do databaze by se
> to ale muselo vkladat rucne - v jednom DBEditu by tohle asi moc neslo.

Na tom by prave bylo blby, ze by se to muselo do DataSetu doplnovat rucne a to nemam rad.

Co takhle
TField.OnSetText

A logiku si muzu vymyslet jakoukoli.

25,10+10,03
Dalo by se tohle nejak spravit na "25.10.2007 10:03" a tuto hodnotu poslat v On SetText do fieldu?
Urcite jo.
(schvalne jsem zustal na numericke klavesnici v jazyce CS)

Projeveni zmeny v DBAware edit

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 25.10.2007 10:44:33

Ahoj

Pokud zadam do DBEdit nejakou hodnotu tak se mi zmema projevi az po
"rucnim" prechodu na dalsi prvek.
Potreboval bych to programove osetrit tak aby se zmena v memory-table
projevila bez prechodu na dalsi prvek (Enter,TAB).

Diky Jura

Projeveni zmeny v DBAware edit

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 25.10.2007 11:26:36

> [...]
> Potreboval bych to programove osetrit tak aby se zmena v memory-table
> projevila bez prechodu na dalsi prvek (Enter,TAB).

A kdy se ma projevit?
Po kazdem stisku klavesy pri zapisu 123456?
Uvedom si, ze zapis do fieldu muze prinaset spoustu dalsich akci - OnSetText, OnValidate, OnChange, ...
Takze kdy se maji tyto akce spusit?

Projeveni zmeny v DBAware edit

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2007 11:18:35

Ahoj,

pokud potrebujes, aby se ti provedl "post" do tabulky ihned po zmene,
pak ti nezbyde, nez to resit v OnChange toho editu, respektive zpozdene
pres (napriklad) timer, aby to nebylo po uplne kazde zmene, ale dejme
tomu "po zmene a nejmene 250 ms pauze".

Peca

Projeveni zmeny v DBAware edit

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 25.10.2007 11:44:37

> pokud potrebujes, aby se ti provedl "post" do tabulky ihned po zmene,
> Peca

Tady bych chtel upozornit, Petre, ze Post muze byt pro dany ucel "prilis silne".
Napr. jeste mohou byt nevyplne nektere povinne polozky, problemy mohou nastat v BeforePost, udalost AfterPost by se mohl volat predcasne.

Konstrukce
Field.AsString:=DBEdit.Text
se mi ale zda taky docela zrudna, kdyz ten DBEdit je pripojen na ten Field.

Projeveni zmeny v DBAware edit

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 25.10.2007 12:18:40

> [...]
> Uvedom si, ze zapis do fieldu muze prinaset spoustu dalsich akci - OnSetText, OnValidate, OnChange, ...

No k ke stesti by mi stacila funkce ktera zaktualizuje hodnotu
memtable.FieldByName('nazev').AsString z DBEdit.text (pokud je rozdilna)
U zakaznika se mi stava dost casto ze opravi hodnotu a aniz prejde na
dalsi prvek klikne myskou na tlacitko post a zmena se takto samozrejme
neprojevi...

Aplikace s balicky a problemy s COM

Pro vyzkouseni komunikace mezi aplikaci a COM serverem jsem si vytvoril jednoduchou exe aplikaci. Do aplikace jsem pomoci Import type library zabudoval deklaraci rozhrani COM serveru (FMServer1_TLB.pas). Aplikace i COM server fungovaly bez problemu.

Nyni se stejny COM server pokousim zabudovat do nasi aplikace s runtime balicky, nektere jsou loadovany dynamicky. Aplikace funguje znovu bez problemu, avsak COM server nepracuje korektne. Popis chyb ted neni podstatny, nejsou to AV, jen volani ClaimDevice vraci nesmyslne hodnoty.

Muze mit Delphi aplikace nejaky nezadouci vliv na funkci COM serveru, kdyz je navrzena jako exe s runtime balicky ?

uzivatelsky prijemne zadavani timestampu

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 25.10.2007 14:48:50

From: "Jan Sebelik" <honza(zv)haes(tec)cz>
> 2.
> DateTimePicker je pekne hnusnej a bez mysi se s nim moc pracovat neda.
>
> Honza

Zalezi hlavne na tom k cemu to cele ma byt urceno - objednavky do budoucna
malo nebo hodne daleko, hledani v blizke minulosti, daleko v historii...

Pro vyber audio/video zaznamu se mi kdysi davno osvedcilo pouzivat dva udaje
(datum cas) a 4 kurzorove sipky u kazdeho (btn pak delaji totez) s funkcemi
u data o den -/+ (levo pravo) o tyden -/+ (nahoru dolu) a u casu o
minutu -/+ (levo pravo) a hodinu -/+ (nahoru dolu). Pripadne PgUp/PgDn o
rok, jde-li o archiv.

Default = vcera v poledne (vyplynulo z praxe, kdy se zkoumaji vcerejsi
prusvihy)

Samozrejme si po tom clovek muze psat, ma-li zajem, do vetsi minulosti je
lepsi napsat datum nez krokovat, jde to i s ceskou klavesnici (bez mackani
shiftu), oddelovace se doplni samy, takze er+e<tab>+ese je 25.10.2007 12:30

Picker je taky fajn (v principu, ne ten konfekcni) pro hledani v delsi
historii ale musi umet rozumnou 2D navigaci - reagovat na vsechny 4 sipky
vcetne moznosti prechazet pres hranu mesice. To co maji widle v ovladacim
panelu Date/Time (s mesicem na combo dokonce), je peknej fuj.

Mys je pro precizni vyber ve 2D (grafika, mapa) a prilezitostne uzivatele
typu JUDr. MUDr.

Kdo pracuje intenzivne, ma ruce na klavesnici a na mys neprehmatava, protoze
na podobnou gymnastiku nema cas.

Jarda

Aplikace s balicky a problemy s COM

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 25.10.2007 16:12:55

> [...]
>
> Muze mit Delphi aplikace nejaky nezadouci vliv na funkci COM
> serveru, kdyz je navrzena jako exe s runtime balicky ?

Ak som to pochopil spravne, Tvoj COM server je .exe, ktory pouziva balicky.
Unita ComServ obsahuje direktivu {$DENYPACKAGE}, takze kazda implementacia COM servera je linkovana priamo do .exe - nie je mozne dat ju do balicka.
Z toho hladiska by malo byt jedno, ci ten COM server pouziva balicky alebo nie. Chyba bude pravdepodobne niekde inde.

Mozno to bude tym dynamickym natahovanim niektorych balickov; ako to mas napisane? LoadLibrary nestaci, treba pouzit LoadPackage zo SysUtils, na kontrolu duplicitnych unit a inicializaciu.

Detekce pomoci PING - tiskaren a PC v sitich - jej

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 28.10.2007 20:38:03

Zdravim...

Pri pouziti PING v siti (na rozsah IP) dostavam odpoved
nejen od PC, ale i od tiskaren (sitovych)... Da se nejak
prosim jednoduse zjistit, ze to co odpovedelo - je tiskarna
nebo PC?
Nebo lze nejak zcela nahradit ten PING volanim nejakeho
nastroje pro enumeraci polozek site? Nechci ale vyuzivat
MS enumeraci (prochazeni stromu site), protoze pri
chybach v siti je odezva prilis dlouha az zadna...
Spise jestli mohu vyuzit nejaky scriptovaci nastroj...
Mate s tim nekdo prosim zkusenosti?

Diky

Milan Kajnar

Instalace programu neadministratorem

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 28.10.2007 00:30:43

Jeste je mozne pouzit treba ClickOnce.

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Instalace programu neadministratorem

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2007 23:32:39

Ahoj,
celkem nedavno tady probehla diskuse, jak dostat program, nebo nejake jeho
soucasti na pocitac, aniz by uzivatel znal administratorske heslo. Brouzdal
jsem netem, hledal neco o msi a nasel jsem tohle:
http://support.microsoft.com/kb/259459
Omlouvam se, pokud jste jiz tohle nasli, ale jen tak jsem si vzpomnel na tu
diskusi.
Petr

Net use

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.10.2007 23:05:22

Puvodni zprava ze dne 25.10.2007 od Viktor Marek:

> Poradi nekdo jak napsat prikaz net use z: \\Servis\Test data ?
> Problem je v nazvu adresare kde je mezera a tu prikazovy radek
> nebere.

Co uvozovky?

net use z: "\\Servis\Test data"

Projeveni zmeny v DBAware edit

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 27.10.2007 00:43:09

> se mi stava dost casto ze opravi hodnotu a aniz prejde na
> dalsi prvek klikne myskou na tlacitko post a zmena se takto
> neprojevi...

Kdyby klikl na tlacitko Post, tak DbEdit ztrati fokus a hodnota fieldu
se aktualizuje. problem vznika, kdyz je na formu tlacitko s vlastnosti
Default a uzivatel zmackne Enter. Je to spatna implementace vlastnosti
Default, zapomneli tomu tlacitku dat fokus.

Net use

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.2007 23:01:21

Poradi nekdo jak napsat prikaz net use z: \\Servis\Test data ?
Problem je v nazvu adresare kde je mezera a tu prikazovy radek nebere.

Nazev adresare s mezerou musi byt zachovan a nechci pouzit
WNetAddConnection.

Vicestrankovy TIFF

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 26.10.2007 12:06:19

Omlouvam se,

to melo jit na soukromy mail. Pro konferenci bych to formuloval jinak.
No snad to i tak nekomu pomuze.

Pavel Gazda

Pavel Gazda napsal(a):
> Zdravim,
>
> tak jsem to nejak spachal ( bez hlubsi znalosti ) asi nejak takto:

Projeveni zmeny v DBAware edit

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 26.10.2007 15:40:35

> Noo, mam pocit, ze pokud se tacitko "&Post" odmackne klavesovou
> zkratkou Alt+P, tak se nestihne presunout focus na to tlacitko Post,
> tudiz ta DbAware komponenta, ktera mela focus naposledy, svoji novou
> hodnotu do datasetu nezapise.

V puvodnim dotazu sice bylo "aniz prejde na dalsi prvek klikne myskou na tlacitko post".

Mas ale pravdu, ze pri Alt+P ten DBEdti focus neztraci, takze samotne Alp+P novou hodnotu do fieldu neulozi.

Jenze pokud mam pod tim knoflikem
ShowMessage(DataSet['company']);
tak mi to ukaze jeste hodnotu starou
DataSet.CheckBrowseMode;
CheckBrowseMode ovsem novou hodnotu do datasetu ulozi a
ShowMessage(DataSet['company']);
ukaze, ze ta nova hodnota v datasetu skutecne je.

Jinymi slovy
pri Click dostanu "nova", "nova"
pri Alt+P dostanu "stara", nova".
V obou pripadech nova hodnota v datasetu nakonec je.

Provereno tentokrat nahodou na TADODataSet, protoze jsem ho mel zrovna po ruce
:-)

Takze zadnej problem ...

Problem s dynamickym volanim funkce z dll

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)st-software(tec)com> - 26.10.2007 15:00:33

Ahoj,
int test( unsigned char* par1, int* par2, int par3 )
by melo byt takhle:

Tf3 = function:(par1: PChar; var par2: Integer; par3: Integer): Integer; cdecl;

a nebo taky takhle

Tf3 = function:(par1: PChar; par2: PInteger; par3: Integer): Integer; cdecl;

PInteger = ^Integer; // ale to je myslim nekde uz deklarovany

A taky volaci konvence by mohla delat problemy, pokud fce v dll neni skutecne cdecl;

Tomas Bihary

> [...]
> Result := False;
> Result := true;
> end;
> function test(par1: PChar; par2: word; par3: word): WORD;
> begin
> if InitTestInterface and assigned(_test) then
> result := _test(par1, par2, par3)
> else
> result := 0;
> end;
> procedure TForm1.pokus;
> var
> velikost: Longint;
> Pole: array[0..200] of byte; //array of char ma stejny vysledek, take AV

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 26.10.2007 12:58:23

> Jak to, neprojevi? Co to je za "memtable"?
> Pri Post resp. CheckBrowseMode se hodnota zapsana do DBEdit.Text samozrejme do Datasetu dostane.
> Ja pouzivatm obvykle TClientDataSet (taky "memtable"), ale tohle by melo platit pro kazdy dataset.
>
> Honza

KbmMemTable v.5.52

Problem s dynamickym volanim funkce z dll

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 26.10.2007 13:42:27

Nemyslim, ze problem je v tom pcharu, ale prave v tom zbytku. Takze bych
rozhodne zacal tim, ze bych tu hlavicku prelozil spravne - tedy tve typy
word bych nahradil za integer a take bych pridal ten var. Ono to totiz
pri statickem linkovani pak muze ukazovat do spravneho adresoveho
prostoru a proto se AV nevyvola. Popripade zkus jako parametr par1
predat (zv)pole[0] a do hodnoty velikost dej 201 (v predchozi odpovedi jsem
to spletl).

Sikola Petr napsal(a):
> Diky, ale problem je predevsim v parametru typu Pchar.
>
> Pokud dll linkuju staticky tak volani ret := test((zv)Pole, Velikost, 0); projde,
> Pokud dll linkuju dynamicky, tak po zavolani vyse uvedeneho dostavam AV.
>
> Myslim, ze chyba bude v tech hlavickach, nebo v tom (zv)Pole.

Aplikace s balicky a problemy s COM

To je jadro pudla. Proto jsem se ptal do konference, zdali nekdo zaznamenal problemy s COM a aplikaci s balicky.

> Skratka skusil by som hladat tento rozdiel v Tvojom vlastnom
> kode v pripade pouzitia balickov a niekde tam chybu.

Problem je v rozsahlosti nekolik let vyvijene aplikace, do ktere chceme zabudovat dalsi funkcnost.

> Je tiez
> mozne, ze chyba je v COM servri a prejavi sa len za urcitych
> podmienok, ktore prave pri pouziti balickov Tvoja aplikacia splna.
> To, ze rozdiely v kode su, je jasne uz aj z toho, ze
> natahujes balicky dynamicky - to v pripade monolitickeho .exe
> bez balickov nejde.

Ovsem jak najit problemove misto. Aplikace ma celkem 6 balicku a 1 exe. 5 balicku je dynamickych a 1 staticky - Utility.bpl. V Utility.bpl mam unitu s wrapperem COMu a v dalsi unite deklaraci tridy objektu, ktery ma s COMem pracovat. Takto to mam, abych z exace videl na deklaraci trid, globalnich promennych, datovy modul atd.

Ovsem pokud by slo presunout unity s wrapperem a objektem do exace, mozna by bylo po problemu.
Vyzkousim.

Projeveni zmeny v DBAware edit

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 26.10.2007 13:42:27

Noo, mam pocit, ze pokud se tacitko "&Post" odmackne klavesovou
zkratkou Alt+P, tak se nestihne presunout focus na to tlacitko Post,
tudiz ta DbAware komponenta, ktera mela focus naposledy, svoji novou
hodnotu do datasetu nezapise. Resim to (divne) napr. tak, ze do
Post.OnClick dam Post.SetFocus.

Karel Rys

Cituji Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz>:

> Tak tam holt asi maji chybu...
>
> Nehlede na to, pokud si vzpominam na predchozi diskusi, uzivatel
> macka hlacitko "Post", tedy na DBEdit dojde k Exit, tedy polozka by
> mela byt v zaznamu zapsana.
>
> Leda by uzivatel mackal tlacitko na uzavreni formulare. Pak by bylo
> treba na OnClose formulare zavolat CheckBrowseMode.

Projeveni zmeny v DBAware edit

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 26.10.2007 13:30:26

> [...]

Leda by uzivatel mackal tlacitko na uzavreni formulare. Pak by bylo treba na OnClose formulare zavolat CheckBrowseMode.

Nastaveni D7

[*] Jiri Jelinek <jiri.jelinek(zv)asei(tec)cz> - 26.10.2007 13:24:26

Behalf Of Zdenek Kalhous
> Sent: Friday, October 26, 2007 12:46 PM
> To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> Subject: Nastaveni D7
>
> Po kolapsu PC jsem musel znovu instalovat D7 a ted nemuzu zaboha najit,
jak nastavit to co mi driv urcite fungovalo:
> - Aby se pri spusteni/kompilaci/build projektu automaticky ulozily vsechny
zmenene zdrojaky.
> - Aby se pri znovuotevreni projektu v okne editoru zobrazily stejne
zalozky (zdrojaky) jako pri jeho poslednim zavreni.
> Hledam smudla, nenachazim a zacinam silet. Dik za pomoc.
> Kalhous

Zaskrtni v:
Tools|Environment Options - zalozka Preferences|Autosave options - polozky:
Editor files a Project desktop.

Nastaveni D7

Tools - Environment Options - Preferences - Autosave Options

Problem s dynamickym volanim funkce z dll

[*] Sikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 26.10.2007 13:10:24

[...]

End

Petr Sikola

> [...]
> integer;
>
> A dale pozor na inicializaci hodnoty v promenne Velikost (mel

Nastaveni D7

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 26.10.2007 12:46:22

[...]

[*] developer(zv)efg(tec)cz - 25.10.2007 20:11:11

[...]

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 26.10.2007 12:34:21

On Fri, Oct 26, 2007 at 12:14:19PM +0200, Viktor Marek wrote:
> Omlouvam se, chybne jsem napsal cislo chyby. Spravne je chyba c.53 - tedy
> cesta v siti nebyla nalezena.
>
> Nechapu proc by to melo byt "ZCELA OT" Tento prikaz je soucasti programu v
> Delphi a toto je snad konference o Delphi.

OK, malo znam Delphi, vzdycky jsem myslel, ze net.exe je proste
prikaz/program/utilita operacniho systemu a s Delphi nema nic spolecneho,
ale je samozrejme mozne, ze Delphi k nemu maji nejaky vlastni interface, to
se omlouvam, to jsem nevedel.

Tim spise bych tedy nejprve zjistoval, jestli je problem s tim interface
(tedy v Delphi), nebo jestli je problem s tim, ze proste operacni system
neumi prelozit netbios jmeno na IP adresu (a tedy problem ve skutecnosti
nema s Delphi nic spolecneho), protoze to vypada, ze vlastne ani neni
zrejme, kde presne je chyba.
S pozdravem, P.

Problem s dynamickym volanim funkce z dll

[*] developer(zv)efg(tec)cz - 25.10.2007 19:47:09

Zdrav+AO0-m, m+AOE-m takov+AP0- probl+AOk-m, m+AOE-m funkci, kterou vol+AOE-m z dynamicky linkovan+AOk- dll. to mi bohuzel zhavaruje. Pokud Dll prilinkuji staticky, tak v+AWE-e funguje spr+AOE-vn+ARs-, pravd+ARs-podobn+ARs- d+ARs-l+AOE-m chzbu v typacha parametr+AW8-. M+AW8Bfg-ete mi pros+AO0-m poradit ?

P+AVk-ikl+AOE-d+AOE-m k+APM-d linkov+AOE-n+AO0- dll a pou+AX4-it+AO0- funkce.

D+ARs-kuji
Petr +AWA-ikola

LibHandle: THandle = 0;

//original funkce je:
[...]

Pole: array[0..200] of byte; //array of char m+AOE- stejn+AP0- v+AP0-sledek, tak+AOk- AV
ret: word;
begin
ret := test((zv)Pole, Velikost, 0);
end; //<---- zde dost+AOE-v+AOE-m AV

Projeveni zmeny v DBAware edit

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 25.10.2007 18:25:04

> [...]

Ja pouzivatm obvykle TClientDataSet (taky "memtable"), ale tohle by melo platit pro kazdy dataset.

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.10.2007 12:26:20

> Shrnuti: Problem bych tedy videl na strane COM serveru. COM
> server ma tisknout nejake sestavy na pripojene tiskarne,
> krome jineho. Pri Create objektu COM serveru dam prikaz k
> tisku a sestava se vytiskne. Avsak pote, co probehne Show
> hlavniho formu Delphi aplikace, dalsi prikazy k tisku jiz nic
> nevytisknou.

Otazkou teda ostava, preco ten isty COM server funguje v pripade klienta bez balickov a v com je teda rozdiel pri pouziti balickov.

Skratka skusil by som hladat tento rozdiel v Tvojom vlastnom kode v pripade pouzitia balickov a niekde tam chybu. Je tiez mozne, ze chyba je v COM servri a prejavi sa len za urcitych podmienok, ktore prave pri pouziti balickov Tvoja aplikacia splna.
To, ze rozdiely v kode su, je jasne uz aj z toho, ze natahujes balicky dynamicky - to v pripade monolitickeho .exe bez balickov nejde.

Samotne pouzitie balickov je totiz z hladiska funkcnosti transparentne, jediny rozdiel je v sposobe linkovania a (zatial ;-)) predpokladam, ze to funguje spravne.

Net use

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.2007 12:14:19

> [...]

> (uz
> jsem s takovymi vecmi hrozne dlouho nedelal, mohlo se to zmenit, tak bez

ComObj mam v uses hlavniho okna aplikace. Dale jsem CoInitialize/UnInitialize doplnil jeste do Create/Destroy objektu pro praci s COM, ale problem se nevyresil. Myslim si, ze pokud by nebylo spravne inicializovano, rvalo by Windows API chyby uz pri vytvareni instance tridy COM serveru.

[...]

Howgh.

Net use

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.10.2007 10:04:11

> Prikaz net use z: "\\Servis\Test data" vypise systemovou chybu 85.

Windows.pas:
{ The local device name is already in use. }
ERROR_ALREADY_ASSIGNED = 85;

> Da se to resit prikazem net use z: "\\IP\Test data" a funguje to.

To asi nie, ak je drive Z: uz namapovany.

Net use

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 26.10.2007 09:36:09

On Fri, Oct 26, 2007 at 08:32:00AM +0200, Viktor Marek wrote:
> [...]

jsem s takovymi vecmi hrozne dlouho nedelal, mohlo se to zmenit, tak bez
P.

Aplikace s balicky a problemy s COM

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.10.2007 08:58:02

> [...]
> (fmserver1.dll) psany v C, jeho zdroje nemam. Nase aplikace v
> Delphi je exe s balicky. Potrebuji se napojit na ten COM
> server. Pomoci Import Type Library mam vytvoreny wrapper
> (FMServer1_TLB.pas), ktery mam zacleneneny do staticky
> natahovaneho balicku (utility.bpl), kde mam vsechny pomocne
> unity, datamodul, predky oken, framy atd.

OK, mozno sa teda jedna o inicializaciu v ComObj. Ta prebieha inak pre ..exe a inak pre DLL/BPL (v nich sa nevola CoInitialize/Ex).
Takze si skus pridat ComObj do hlavneho projektu, ak ho tam este nemas.
Nemyslim si, ze prave toto bude Tvoj problem, ale uz ma nic ine nenapada, sorry.

Vicestrankovy TIFF

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 26.10.2007 08:48:02

Zdravim,

tak jsem to nejak spachal ( bez hlubsi znalosti ) asi nejak takto:
( a prozatim s tim koncim, zatim mi to staci )*** uloz stranky do TIFF

SaveTiff:=nil;
SaveTiff:=TIFFOpen(PAnsiChar(FName),'w');
if SaveTiff=nil then
begin
showmessage('Chyba p?i vytva?eni souboru!')

i := 0;
L := length(Stranky);
while i < L do
begin
if L > 1 then
TIFFCreateDirectory(SaveTiff);

WriteBitmapToTiffPage(Stranky[i].Picture.Bitmap,SaveTiff);

if L > 1 then
TIFFWriteDirectory(SaveTiff);

inc(i);
TIFFClose(SaveTiff);

kdyz pro ulozeni jedne stranky pouzivam pouze mirne upravenou proceduru,
kterou jsem ti jiz poslal
- pouze je vytazeno otevreni a zavreni souboru ven

jeste jsem nasel tuto variantu ulozeni jestli ti to pomuze:

if (Bitmap.PixelFormat<>pf1bit) then
raise Exception.Create('WriteBitmapToTiff is designed for singlebit
bitmaps only');
RowSize:=((Bitmap.Width+7) div 8);
RowsPerStrip:=((256*1024) div RowSize);
if RowsPerStrip>Bitmap.Height then
RowsPerStrip:=Bitmap.Height
else if RowsPerStrip=0 then
RowsPerStrip:=1;
StripMemory:=GetMemory(RowsPerStrip*RowSize);
OpenTiff:=TIFFOpen(PAnsiChar(Filename),'w');
if OpenTiff=nil then
begin
FreeMemory(StripMemory);
raise Exception.Create('Unable to create file '''+Filename+'''');
end;
TIFFSetField(OpenTiff,TIFFTAG_IMAGEWIDTH,Bitmap.Width);
TIFFSetField(OpenTiff,TIFFTAG_IMAGELENGTH,Bitmap.Height);
TIFFSetField(OpenTiff,TIFFTAG_PHOTOMETRIC,PHOTOMETRIC_MINISWHITE);
TIFFSetField(OpenTiff,TIFFTAG_SAMPLESPERPIXEL,1);
TIFFSetField(OpenTiff,TIFFTAG_BITSPERSAMPLE,1);
TIFFSetField(OpenTiff,TIFFTAG_PLANARCONFIG,PLANARCONFIG_CONTIG);
TIFFSetField(OpenTiff,TIFFTAG_COMPRESSION,COMPRESSION_CCITTFAX4);
TIFFSetField(OpenTiff,TIFFTAG_ROWSPERSTRIP,RowsPerStrip);
StripIndex:=0;
StripRowOffset:=0;
while StripRowOffset<Bitmap.Height do
begin
StripRowCount:=RowsPerStrip;
if StripRowCount>Bitmap.Height-StripRowOffset then
StripRowCount:=Bitmap.Height-StripRowOffset;
mb:=StripMemory;
for ny:=StripRowOffset to StripRowOffset+StripRowCount-1 do
begin
CopyMemory(mb,Bitmap.ScanLine[ny],RowSize);
Inc(mb,RowSize);
end;
if TIFFWriteEncodedStrip(OpenTiff,StripIndex,
StripMemory,StripRowCount*RowSize)=-1 then
begin
TIFFClose(OpenTiff);
FreeMemory(StripMemory);
raise Exception.Create('Failed to write '''+Filename+'''');
end;
Inc(StripIndex);
Inc(StripRowOffset,StripRowCount);
end;
TIFFClose(OpenTiff);
FreeMem(StripMemory);

Net use

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.2007 08:32:00

> [...]
"\\IP\Test data" a funguje to.
Existuje nejaky parametr v net use, ktery by toto osetril?

Nikde v celem projektu Delphi aplikace nemam unitu ComServ.

> Mozno to bude tym dynamickym natahovanim niektorych balickov;
> ako to mas napisane? LoadLibrary nestaci, treba pouzit
> LoadPackage zo SysUtils, na kontrolu duplicitnych unit a
> inicializaciu.

Pouzivam LoadPackage.

Problem s dynamickym volanim funkce z dll

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 26.10.2007 07:33:56

developer(zv)efg(tec)cz napsal(a):

> [...]
> implementation
> type
> Tf3 = function:(par1: PChar; par2: word; par3: word): WORD; cdecl;

Jednoducha WISIWIG editace HTML kodu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 29.10.2007 19:59:33

Puvodni zprava ze dne 29.10.2007 od Petr Svejda:

> nevite o nejake moznosti, jak editovat HTML kod? Jdem mi o to, aby
> uzivatel mohl v aplikaci Deplni vkladat odkazy a menit typ na tucne
> a kurzivu - nic vic, nic min. Lze na to pouzit nejak RTF komponentu?

Pokud se spokojis s RTF, co tohle?

http://www.trichview.com

To je super RTF editor, ktery umi i export do HTML. Dodavam.

Jednoducha WISIWIG editace HTML kodu

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 29.10.2007 19:49:32

[...]

Sitova karta

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.10.2007 20:59:37

Lze programove v Delphi 5 zakazat a povolit sitovou kartu v OS Win 2000/XP?

Poznamky pod carou v RTF a HTML odkazy (was: Jedno

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 29.10.2007 22:41:43

navazuji na svuj dotaz ohledne editoru: nechci jit s kanonem na komara.

Otazka zni: Neni pri psani RTF mozne (pripadne jak) krome tucneho,
kurzivy, atd. vkladat take atribut "odkaz".

O co mi jde: potrebuji napsat naprosto trivialni WYSIWYG editor, ktery
umi bold, kurzivu, potrzene slova (to samozrejme umi RTF) a krome toho
by take mel umet znazornit, ze nejake slovo je odkazem - vizualne se to
bude jevit jako podtrzene slovo a kdyz na nej klepnu, tak se zobrazi
moje okno, kde si budu nastavovat libovolne parametry tohoto odkazu. Asi
tedy pujde o vlozeni nejake skryte znacky pod carou, nebo spec.
attribut, ale to prave nevim, jak se dela.

Da se alespon nejak jednoduse zjistit slovo, na ktere jsem v RTF klepnul?

Velmi silne bych se chtel vyhnout komponentam tretich stran - z duvodu
pozadavku zadavatele.

ZLIB a pod.

[*] Vaclav Riha <vaclav riha(zv)softconsult(tec)cz> - 30.10.2007 10:56:32

Pouzivam Abbrevii taky, ale mam problem s ceskymi znaky v nazvech souboru.
Neni tam kompatibilita mezi Windows XP integrovanym zipovanim a soubory
zazipovanymi Abbrevii. Nevite nekdo, jak to resit?

Riha

>my pouzivame Abbrevii a spokojenost :-)

ZLIB a pod.

[*] Tomas Andrasko <tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz> - 30.10.2007 10:22:29

Zdravicko,

my pouzivame Abbrevii a spokojenost :-)

Tomas Andrasko

Jan Sebelik napsal(a):
> ZLIB umim, uz jsem to pred lety pouzival (1.0.4).
>
> Drive, nez se do toho zase pustim, ptam se, zda nekdo nema nejaka doporuceni, tipy a triky.
> Google rika verze 1.2.3
>
> Nebo na kompresi dat pouzit neco jineho?
>
> Honza
> ====================================
> = RNDr. Jan Sebelik - HAES
> = Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
> = www.haes(tec)cz
> = Vojtiskova 321
> = 507 81 Lazne Belohrad
> ====================================

ZLIB a pod.

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.10.2007 09:42:26

> ZLIB umim, uz jsem to pred lety pouzival (1.0.4).
>
> Drive, nez se do toho zase pustim, ptam se, zda nekdo nema
> nejaka doporuceni, tipy a triky.
> Google rika verze 1.2.3

Myslim, ze som pred casom cital o nejakych chybach v zlib ohladne buffer overflow, takze ak zlib, potom radsej novsie verzie, kde su uz opravene.

> Nebo na kompresi dat pouzit neco jineho?

Zavisi to od toho, na co to chces pouzit. Ja na vsetko pouzivam Abbreviu a PKZIP format: ukladanie blobov do databazy (mam na to napisane aj UDF pre Interbase/Firebird), komunikaciu klient-server, ukladanie lokalnych dat na disk pre offline rezim.
Volba Abbrevie nebola mojim rozhodnutim, osobne by som na komunikaciu asi radsej zvolil zlib, ale pri debugovani je niekedy prijemne, ze si tie streamy mozes ulozit na disk a otvorit vo WinZipe (a nemusis si pisat vlastny format a nastroje na pracu s nim).

Jednoducha WISIWIG editace HTML kodu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.10.2007 09:30:25

> nevite o nejake moznosti, jak editovat HTML kod? Jdem mi o to, aby
> uzivatel mohl v aplikaci Deplni vkladat odkazy a menit typ na tucne a
> kurzivu - nic vic, nic min. Lze na to pouzit nejak RTF komponentu?

Nedavno som pisal jednoduchy editor na pisanie HTML mailov. Na editaciu zdrojoveho kodu HTML som pouzil TSynEdit kvoli syntax highlighting, na WYSIWYG som pouzil TWebBrowser s nastavenim DesignMode na True. (Napriklad Outlook Express tiez pouziva WebBrowser ActiveX.) Vsetky bezne formatovacie prikazy su dostupne cez IHTMLDocument2.execCommand, vratane odkazov a vlozenych obrazkov.

ZLIB a pod.

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 30.10.2007 09:04:23

[...]

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 30.10.2007 07:22:16

>Behalf Of Petr Svejda
>
> Otazka zni: Neni pri psani RTF mozne (pripadne jak) krome tucneho,
> kurzivy, atd. vkladat take atribut "odkaz".

V JEDI-VCL je komponenta TJvRichEdit, ta bz snad mohla pomoci.
http://homepages.codegear.com/jedi/jvcl/

Ahoj Igor Vodicka

Sitova karta

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 30.10.2007 01:07:52

On 10/29/07, Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> wrote:
> Lze programove v Delphi 5 zakazat a povolit sitovou kartu v OS Win 2000/XP?

Jasny. Treba pres WMI. Je to class Win32_NetworkAdapter
[http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa394216.aspx].

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

ZLIB a pod.

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 30.10.2007 11:58:36

> Zavisi to od toho, na co to chces pouzit. Ja na vsetko pouzivam
> Abbreviu a PKZIP format:

V databazi mam archiv sestav (TStringList.Text) a log veskerych zmen v databazi (TClientDataSet.Delta). Delta bych mohl pomerne usporne ulozit jako dfBinary, ale protoze chci oddelit popis metadat (ukladam jinde) a vlastnich dat, pouziju dfXML, se kterym jde jako s XML pracovat. Tedy ukladam zase text.

V ZLIB 1.2.3 jsem zbeznym pohledem nasel neco primo na kompresi a dekompresi stringu. To by tedy asi mohlo byt ono. Uvidime...

ZLIB a pod.

[*] TomA?L? AndraL?ko <tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz> - 30.10.2007 15:46:52

Jan Sebelik napsal(a):

> V ZLIB 1.2.3 jsem zbeznym pohledem nasel neco primo na kompresi a dekompresi stringu. To by tedy asi mohlo byt ono. Uvidime...

Na tohle jsou v Abbrevii metody InflateStream a DeflateStream ....

TomasA

--
Tom+AOEBYQ- ANDRA+AWA-KO

A.S.E.I. spol. s r.o.
pobo+AQ0-ka Ostrava
Novin+AOEBWQ-sk+AOE- 3
70930 Ostrava 1
email : tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz
web : http://www.asei(tec)cz
tel. : +-420 597450291

s+AO0-dlo spole+AQ0-nosti:
U Rajsk+AOk- zahrady 3, Praha 3, 130 00
I+AQw-O : 47122722
Spole+AQ0-nost je zapsan+AOE- u M+ARs-stsk+AOk-ho soudu v Praze, odd+AO0-l C - vlo+AX4-ka 13458.
Upozorn+ARs-n+AO0-:
Z d+AW8-vod+AW8- antivirov+AOk- ochrany je v ASEI od 12.3.2002 zavedena filtrace p+AVkA7Q-loh. Tzn. soubory s p+AVkA7Q-ponami *.bat, *.cmd, *.exe, *.com, *.pif, *.vbs nen+AO0- mo+AX4-n+AOk- pos+AO0-lat ani p+AVk-ij+AO0-mat.

Software magnifier

[*] Ing. Milan Bartos - OPTIMAL SOLUTIONS CZ s.r.o. <milan.bartos(zv)optimalsolutions.c - 30.10.2007 21:49:15

Ahoj vsem,

neporadite nekdo s komponentou nebo jinym resenim pro oddeleni
grafickeho vystupu (myslim tim to, co pri praci bezne vidim na monitoru) a
vystupem na monitor? Potrebuju na monitoru (pri vyuziti pouze jednoho)
videt
neco, co posila muj program, ale ovladat potrebuju klasickou "plochu".

Jde o princip softwarove lupy nebo neceho podobneho, ale pres celou
obrazovku.

Za jakoukoliv informaci predem dik.

Milan

ZLIB a pod.

[*] Ing. Milan Bartos - OPTIMAL SOLUTIONS CZ s.r.o. <milan.bartos(zv)optimalsolutions.c - 30.10.2007 21:19:13

[...]

FB 1.5->2.0

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 31.10.2007 08:49:58

Po prechodu z FB 1.5 na FB 2.0 a chvili se zdalo ze je vsechno v poradku. Pak se ale udelala obnova databaze ze zalohy vytvorene pod FB 1.5 a je maler, jako by se cela databaze dostala do stavu "read-only", jakykoliv byt i trivialni pokus o update nebo insert konci chybou z SQL serveru
attempted update of read-only column
co s tim?
V protokolu restore je snad jedina podezrela vec a sice to, ze vsechno je OK, pri obnove tabulek obnovuje indexy a na nic si nestezuje ale na konci protokolu pro vsechny indexy hlasi
gbak: activating and creating deferred index ...

Zdenek Kalhous

FB 1.5->2.0

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 31.10.2007 09:06:00

Ahoj,

Zdenek Kalhous napsal(a):
> Po prechodu z FB 1.5 na FB 2.0 a chvili se zdalo ze je vsechno v poradku. Pak se ale udelala obnova databaze ze zalohy vytvorene pod FB 1.5 a je maler, jako by se cela databaze dostala do stavu "read-only", jakykoliv byt i trivialni pokus o update nebo insert konci chybou z SQL serveru
> [...]

zkontroluj si triggery. Tohle dela treba to, kdyz _after_
update/insert prirazujes do _new_ polozky:

new.jmeno = Upper(new.Jmeno);

Petr Palicka aka Peca

Pomale logovani do FB 1.5 a 2.0 na Win2003S

[*] Tomas Andrasko <tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz> - 31.10.2007 10:42:08

Dobry den,

u zakaznika, ktery ma nainstalovany Firebird server 1.5.3 na MS Windows
Server 2003 R2, dochazi k velice pomalemu logovani do databaze (jak z
nasi aplikace, tak i z IB console resp. z cmd line isql). Nasledna prace
s daty jiz je standardni = rychla. Cca 2-3 roky zpet jsme meli stejny
problem na W2003S s IB 6.0 resp. FB 1.0.x , dohledali jsme, ze tento
problem vyresi instalace FB 1.5.x. Tehdy slo o to, ze FB zmenil nazev i
priponu bezpecnostni databaze, a Windowsy ji tim padem "ignorovaly" ve
svych kontrolach (tady nejsem uplne presne informovan).

Nemohlo dojit po poslednich aktualizacich systemu k nejake "interakci"
mezi Win a FB ?

Pozorovali jste nekdo posledni dobou podobne problemy ? Znate nekdo reseni ?

Diky za jakekoliv info

Tomas Andrasko
A.S.E.I. spol. s r.o

Pomale logovani do FB 1.5 a 2.0 na Win2003S

[*] Jiri Wendl <jw-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 31.10.2007 12:08:14

Mate koncovku u databaze .gdb nebo .fdb?
Zkuste zmenit koncovku na .fdb nebo vypnout nastroj obnoveni systemu.

Jirka

31.10.07, Tomas Andrasko <tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz>:

> [...]
>
> Tomas Andrasko
> A.S.E.I. spol. s r.o

Pomale logovani do FB 1.5 a 2.0 na Win2003S

[*] Tomas Andrasko <tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz> - 31.10.2007 13:24:19

Tohle vyresilo problem pred temi cca 2 roky, to, ze FB zmenil priponu
bezpecnostni databaze. Ovsem ted mam podezreni, ze MS nekde neco upravil
a pripona FDB uz je zase na "indexu" .... pouha spekulace, samozrejme.

Doporucil jsem nainstalovat FB na jiny disk nez C: a na tom jinem disku
vypnout nastroj obnoveni systemu, ale jak rikam, obavam se, ze MS zase
jednou "zapracoval" ....

TomasA

Jiri Wendl napsal(a):
> Mate koncovku u databaze .gdb nebo .fdb?
> Zkuste zmenit koncovku na .fdb nebo vypnout nastroj obnoveni systemu.
>
> Jirka

AN:Pozvanka na Databazovy svet 2007

[*] Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 05.10.2007 21:41:27

Ahojky *,

jiz paty rocnik konference Databazovy svet se kona 29. listopadu 2007,
vstup je opet zdarma, program snad:) take zajimavy. Vice informaci na
http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2007103101.

KER

Informace o tom zda a ktery uzivatel je prihlasen

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 06.10.2007 11:08:22

Ahoj...

Potrebuji jako kod uvnitr sluzby detekovat to, zda uz se nekdo prihlasil do
masiny a nejsem si
jisty, ze teprve pak se objevi v pameti proces explorer.exe s jeho uctem...
Proto se ptam, jestli
je mozne jednoduse to zjistit jinak... Nejak systemoveji. Asi bych to nekde
nasel, ale doufam,
ze uz to nekdo z Vas potreboval a nakopnout spravnym smerem je rychlejsi...

Moc diky...

Milan

Informace o tom zda a ktery uzivatel je prihlasen

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 06.10.2007 12:42:28

Tedy ve smyslu, jestli chces jen lokalni usery nebo i ty co jsou
zalogovani vzdalene.
--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Informace o tom zda a ktery uzivatel je prihlasen

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 06.10.2007 12:36:28

On 11/6/07, Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> wrote:
> Ahoj...
>
> Potrebuji jako kod uvnitr sluzby detekovat to, zda uz se nekdo prihlasil do
> masiny a nejsem si

Lokalne nebo vzdalene?

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Ping a Windows Vista

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 06.10.2007 12:46:29

autolearn=failed version=3.1.7

Ahoj,

mam problem s pingem ve Windows Vista. Ve svem programu pouzivam class
TPINGSend ze synapse. Ve Windows XP to chodi bez problemu ale ve Vista mi to
pingne jen 127.0.0.1. Nepingne to ani localhost, asi proto ze se prelozi
jako ::1, ostatni jmena Host se prekladaji dobre na IP adresy, ale zadny
ping se nevrati.
Programek si poustim jako spravce. Predpokladam, ze to bude nekde nejakym
nastavenim ve Vista protoze prikaz ping v CMD konzoli funguje bez problemu.
Google mi nic moc neprozradil, ale to bude nejspis tim, ze se ho spatne ptam
:-).
Staci mi jen nakopnuti spravnym smerem.

dekuji
Tonda

Informace o tom zda a ktery uzivatel je prihlasen

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 06.10.2007 12:56:30

Jiri, staci mi lokalni...
Jde o to, abych nedelal nektere operace se siti jeste pred prihlasenim
se k uctu, protoze to neni zadouci...

Diky... Milan

Ping a Windows Vista

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 06.10.2007 13:08:31

On Tuesday, November 06, 2007 12:46 PM ,
Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> wrote:

> [...]
> TPINGSend ze synapse. Ve Windows XP to chodi bez problemu ale ve
> Vista mi to pingne jen 127.0.0.1. Nepingne to ani localhost, asi

vypnout IPv6 support ?

D. Toman

Ping a Windows Vista

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 06.10.2007 14:52:38

> mam problem s pingem ve Windows Vista. Ve svem programu pouzivam class
> TPINGSend ze synapse. Ve Windows XP to chodi bez problemu ale ve Vista
> mi to pingne jen 127.0.0.1.

Zkusil jsi verzi z posledniho synasnapu? Tam je totiz pingsend
predelan tak, aby mohli pingovat i lide, kteri nemaji prava na RAW
sockety, takze to by melo ve Vistach normalne chodit.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Delphi Expert pro editaci kodu

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 06.10.2007 15:20:40

Ahoj... Potrebuji prosim nasmerovat na nejaky Delphi Expert, ktery umi v
kodu editoru
udelat stejne sbaleni kodu jako to dela Visual Studio nebo vyssi verze
Delphi nez 7.
Myslim totez jako kdyz si ve VS definujete Regiony - ta pluska nebo
minuska...
Nekde jsem to videl - toho experta uz jsem mel, ale ztratil... Diky za
pomoc... Milan

Ping a Windows Vista

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 06.10.2007 15:28:41

autolearn=failed version=3.1.7

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>

> Zkusil jsi verzi z posledniho synasnapu? Tam je totiz pingsend
> predelan tak, aby mohli pingovat i lide, kteri nemaji prava na RAW
> sockety, takze to by melo ve Vistach normalne chodit.

pouzival jsem synapse release no. 37 a ted jsem zkusil i synasnap 38b7 a
porad nic, stale to umi pingnout jen 127.0.0.1 :-(
pro jistotu jsem to zkousel i v XP (jen s tou release no. 37) a tam to chodi
bez problemu.
tise predpokladam ze to ze kazdej ping ma svuj vlastni thread nema na
vlastni funkci vliv...

Jeste zareaguji na prispevek od Dalibora Tomana. Nevim jestli je dobre
vypinat support pro IPv6 to by mozna pomohlo u prekladu localhost, ale tam
me to zase tak neboli. To si necham jako posledni moznost, az nebudu vedet
kudy kam :-)

jinak pro jistotu pisu na cem to delam:
D7
Windovs Vista Business
synapse release 38b7
program spoustim jako spravce

Synapse a FXP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 07.10.2007 10:46:02

> rad bych se zeptal zda lze pomoci Synapse resit FXP File Exchange
> Protokol. Melo by se jednat o to ze se spojim se dvema FTP servery a
> mozu kopirovat soubory primo mezi nimi. Mate s tim nekdo nejakou
> zkusenost?

Priklad na tohle je primo soucasti unity ftpsend.pas.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Synapse a FXP

[*] TomA?L? Bihary <delphi(zv)st-software(tec)com> - 07.10.2007 10:26:00

Ahojda,

rad bych se zeptal zda lze pomoci Synapse resit FXP File Exchange Protokol.
Melo by se jednat o to ze se spojim se dvema FTP servery a mozu
kopirovat soubory primo mezi nimi.
Mate s tim nekdo nejakou zkusenost?

Diky Tomas Bihary

probuzeni monitoru

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 07.10.2007 10:09:58

A co proste simulovat stisk nejake klavesy? To nezabere?

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

probuzeni monitoru

[*] Pavel Simek <sw68(zv)seznam(tec)cz> - 07.10.2007 07:29:47

Ahoj vsem..

Potrebuji probudit programove monitor. Mam Win XP a monitor LCD. Monitor mi
po hodine prejde do usporneho rezimu a na probuzeni jsem nasel toto :

procedure Probud_monitor;
begin
SendMessage(Application.Handle,wm_SysCommand,SC_MonitorPower,-1);
end;

Pokud to ale sputim, zacne mi na LCD blikat LED (v uspornem rezimu je
oranzova a za behu je zelena) temito dvema barvama ale obraz se neobjevi.
Musim hnout mysi nebo kliknout na nejakou klavesu, pak se obraz objevi..

Nevite o necem jinem jak probudit monitor??

Pavel

Ping a Windows Vista

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 06.10.2007 18:02:52

Lukas Gebauer napsal(a):
> No, zatim si nikdo nestezoval, ze by novy kod nefungoval. Pingas na
> jmeno, nebo na IPcko?

Tak chyba byla nalezena, jako obvykle byla mezi zidli a klavesnici.
Utilita PINGsend.pas se mi zatoulala do adresare s mymi zdrojovymi texty
a tak jsem mohl nahravat nove verze Synapse jak jsem chtel, ale porad to
pouzivalo starou verzi PINGsend.pas (upravoval jsem si GetTick na
vypocet pomoci QueryPerformanceCounter, ale to uz neni potreba :-) ).
Ted uz mi chodi i IPv6. a funguje ping i pod normalnim uzivatelem.

Diky za rady a pomoc.

Tonda

Ping a Windows Vista

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 06.10.2007 16:28:45

> [...]

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Informace o tom zda a ktery uzivatel je prihlasen

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 06.10.2007 16:24:45

On 11/6/07, Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> wrote:
> Jiri, staci mi lokalni...
> Jde o to, abych nedelal nektere operace se siti jeste pred prihlasenim
> se k uctu, protoze to neni zadouci...

Ja mam poznamenany postup, ktery nepotrebuje moc API (proto jde i naskriptovat):
1. Enumerate the subkeys in the computer's HKEY_USERS registry subtree.
2. For each subkey in the subtree that contains a SID value, determine
whether the subkey contains a Volatile Environment subkey. If it does,
and if the Volatile Environment subkey contains one or more values,
then the user that the SID represents is currently logged on.
3. Convert the SID value into the corresponding username.

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Nastroj pro praci s db FB 2.0

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 07.10.2007 14:18:16

Pro udrzbarskou praci s databazi jsem pouzival utility iSQL a IBConsole. S iSQL (jak je zvykem u radkovych utilit) nejsou problemy, IBConsole s FB 1.5 trochu zlobila a s FB 2.0 se uz nechyta vubec. Muzete mi poradit nejakou nahradu, pokud mozno zadarmo:-) Nemusi toho umet ani tolik jako IBConsole blahe pameti.

Dik, Z.Kalhous

Nastroj pro praci s db FB 2.0

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 07.10.2007 14:24:17

Jednoznacne IBExpert, myslim, ze je stale v nejake omezenejsi verzi k
dispozici
zadarmo.

www.ibexpert.com

PMal;

Nastroj pro praci s db FB 2.0

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 07.10.2007 15:12:20

No to je myslim spis o zvyku, me IBExpert zcela vyhovuje.

Ale muzes jeste zkusit MiTec IBQuery.

Tom

> Ale ja ho nemam rad, je moc klikaci..
> Zlata IBConsole. I kdyz kazdou chvili spadne, stejne se dostanu k cili obvykle rychleji.
> :-)
>
> Honza

Nastroj pro praci s db FB 2.0

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 07.10.2007 15:04:20

> [...]
> nechyta vubec. Muzete mi poradit nejakou nahradu, pokud mozno
> zadarmo:-) Nemusi toho umet ani tolik jako IBConsole blahe pameti.

IBExpert.

Ale ja ho nemam rad, je moc klikaci..
Zlata IBConsole. I kdyz kazdou chvili spadne, stejne se dostanu k cili obvykle rychleji.

Nastroj pro praci s db FB 2.0

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 07.10.2007 15:30:22

jestli chces byt hodne velky pan open source :) a sqlko umis dobre tak
ti staci
i tohle fenixsql, zadne blbosti navic, male a pouzitelne multiplatforme:)

Ales

http://fblib.altervista.org/> Ale ja ho nemam rad, je moc klikaci..
> Zlata IBConsole. I kdyz kazdou chvili spadne, stejne se dostanu k
> cili obvykle rychleji.
> :-)
>
> Honza
> ====================================
> = RNDr. Jan Sebelik - HAES
> = Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
> = www.haes(tec)cz
> = Vojtiskova 321
> = 507 81 Lazne Belohrad
> ====================================

ADMIN: Informace o tom zda a ktery uzivatel je pri

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 07.10.2007 19:06:37

Puvodni zprava ze dne 7.11.2007 od Milan Kajnar:

> Diky Jiri, zkusim to...

Ja nejsem Jiri. Soukrome vzkazy si prosim vyrizuj mimo konferenci.

NAPOMENUTI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI ZA PRISPEVEK S NULOVOU
INFORMACNI HODNOTOU

Informace o tom zda a ktery uzivatel je prihlasen

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 07.10.2007 18:50:35

Diky Jiri, zkusim to...

Nastroj pro praci s db FB 2.0

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 07.10.2007 21:56:49

On 11/7/07, Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> wrote:
> Pro udrzbarskou praci s databazi jsem pouzival utility iSQL a IBConsole. S iSQL (jak je zvykem u radkovych utilit) nejsou problemy, IBConsole s FB 1.5 trochu zlobila a s FB 2.0 se uz nechyta vubec. Muzete mi poradit nejakou nahradu, pokud mozno zadarmo:-) Nemusi toho umet ani tolik jako IBConsole blahe pameti.

Pouzivam (IBExpert || FlameRobin), (w)fsql, isql

(w)fsql, vylepseny isql je stejne na plno ukonu nejrychlejsi. Napises,
enter, a je to.

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Nastroj pro praci s db FB 2.0

[*] Dusan Prikryl <prikryl(zv)starmon(tec)cz> - 08.10.2007 06:23:23

Zdravim,

ja mam zakoupeny Firebird Maestro a jsem 100% spokojen.

http://www.sqlmaestro.com/products/firebird/maestro/

DP

Nastroj pro praci s db FB 2.0

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 08.10.2007 07:55:30

Diky. FlameRobin, snadno ke stazeni na www.flamerobin.org, v odpovedich na muj dotaz (zde) se sice trochu krcil ale vrele doporucuju. Umi vsechno co je potreba, dela to bez zbytecnych komiksovych ilustraci, zadna extra instalace, na cestach se da pustit z flasky, proste parada.

Kalhous
> [...]

Pouzivam (IBExpert || FlameRobin), (w)fsql, isql
(w)fsql, vylepseny isql je stejne na plno ukonu nejrychlejsi. Napises,

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 08.10.2007 08:33:33

Pavel Simek napsal(a):
> [...]
>
> procedure Probud_monitor;
> begin
> SendMessage(Application.Handle,wm_SysCommand,SC_MonitorPower,-1);

tohle myslim v XP nefunguje, resp. ve Vistach urcite ne

asi hledas spise tohle

SetThreadExecutionState, kde systemu muzes rict, ze se nesmi uspat, ale treba (ne)muze vypnout monitor

ja pouzivam: ES_CONTINUOUS or ES_SYSTEM_REQUIRED (lze vypnout monitor, + ES_DISPLAY_REQUIRED nelze)

obnoveni stavu: CONTINUOUS

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa373208.aspx

Radek

presmerovani a synapse

[*] talpa(zv)suchdol(tec)net <aldik(zv)quick(tec)cz> - 08.10.2007 09:49:39

ahoj, mam prosbu, pres synapsi se snazim poslat form a precist data pres
httpsend, vetsinou se mi to darilo bez problemu, form na ktery jsem to
poslal byl ten ktery mi i vratil data, ted se to ale presmeruje kamsi z
adresy search_form.php?type=cf2 -> search_results.php?type=cf2 (aspon
se domnivam ze je problem v tom jinak je to uplne bezny formular) kde
jsou vysledky dat (v uvodni ), zaboha se mi je ale nedari
ziskat...poradite mi?

Ales

Velikost RAM pro W2K / SQL2000

[*] plupinek(zv)synthesia(tec)cz - 08.10.2007 15:12:01

Zdravim,

jakou maximalni velikost RAMky podporuje MSSQL 2000 Standard SP4 na W2000
Server Standard, mam tu nekolik zdroju a ty si vzajemne podporuji...
(2GB/4GB)

Petr Lupinek

Velikost RAM pro W2K / SQL2000

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 08.10.2007 15:42:03

Puvodni zprava ze dne 8.11.2007 od plupinek(zv)synthesia(tec)cz:

> jakou maximalni velikost RAMky podporuje MSSQL 2000 Standard SP4 na
> W2000 Server Standard, mam tu nekolik zdroju a ty si vzajemne
> podporuji... (2GB/4GB)

MS SQL Server 2000 Standard ma tato omezeni:

Up to 4 Processors
Up to 2 GB of Memory
Maximum Database Size 1,048,516 terabytes

Enterprise + Developer:

Up to 32 Processors
Up to 64 GB of Memory
Maximum Database Size 1,048,516 terabytes

Enterprise 64-bit Edition:

Up to 64 Processors
Up to 512 GB of Memory
Maximum Database Size 1,048,516 terabytes

Personal:

Up to 2 Processors
Up to 2 GB of Memory
Maximum Database Size 1,048,516 terabytes

Desktop (MSDE):

Up to 2 Processors
Up to 2 GB of Memory
Maximum Database Size 2 GB

FB - chyba unsupported on-disk structure for file

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 08.10.2007 21:12:26

snazil jsem se to googlovat, ale nikde na netu jsem nic nenasel. Akorat
nekolik clanku o tom, ze se jedna o jinou verzi FB/IB.

Nemas prosim nekde odkaz na podrobnosti, pripadne dalsi podminky?

Diky

Marek Kocan napsal(a):
> Porad dokola resene - i zde v konfere. FB neumi mit databaze na sitovem
> disku.

FB - chyba unsupported on-disk structure for file

[*] Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 08.10.2007 19:42:20

< C:\neco\Data\soubor.fdb vse funguje jak ma) nebo napriklad nekdy pri

Cau,

Porad dokola resene - i zde v konfere. FB neumi mit databaze na sitovem
disku. KER

FB - chyba unsupported on-disk structure for file

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 08.10.2007 19:36:19

Narazil jsem na chybu, pres kterou se nedokazi dostat: unsupported
on-disk structure for file... found xx.0, support xx.0.

Tato chyba se vyskytuje pri pokusu o pripojeni pres IBDatabase1 s cestou
k databazi v UNC tvaru \\POCITAC\Data\soubor.fdb (pri zapisu
C:\neco\Data\soubor.fdb vse funguje jak ma) nebo napriklad nekdy pri
pripojeni pres spravce FlameRobin s cestou C:\neco\Data\soubor.fdb.

Mam nainstalovan FB2.

Petr

FB - chyba unsupported on-disk structure for file

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 08.10.2007 22:52:33

Petr Svejda napsal(a):
> snazil jsem se to googlovat, ale nikde na netu jsem nic nenasel. Akorat
> nekolik clanku o tom, ze se jedna o jinou verzi FB/IB.

Chyba ODS ukazuje na novejsi verzi ODS, nez umi FB (teoreticky), ale to
je u FB 2 dost nepravdepodobne, zvlaste, kdyz ti to z C: chodi.

Co ovsem nelze dela je, pripojovat databazi po siti (z UNC cesty).
Proste si na tom PC nainstaluj server a z toho druheho se pripoj:

NAZEV_PC_SERVERU:C:\CESTA_K_DATABAZI\DATABAZE.FDB

Peca

FB - chyba unsupported on-disk structure for file

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 09.10.2007 23:16:15

Jedna se o (skutecne) stejny soubor?

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

FB - chyba unsupported on-disk structure for file

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 09.10.2007 22:34:12

Jestli to delas na WinVista pak zkus:

v aliases.config napr. pokus = e:\interbase\pokus.gdb
a konekci si nastav: Remote, kdy serveru nastavis IP adresu tveho stroje a do database napises pokus

Milan Dvorak

>>> kalhous(zv)eu(tec)cz 9.11.2007 13:17 >>>

Je tip co me tak napadlo - stejnou chybu vyhodi IBServer kdyz se mu pokusite vnutit databazi FB2. Se zpusobem adresovani to asi nema nic spolecneho, spis jde opravdu o problem vnitrni struktury db souboru.
Kalhous