Pocet TImage

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 02.12.2007 10:25:50

Zdravim,
umistuji dynamicky na formular komponenty TImage. Kazda komponenta ma
velikost strany A4 v prepoctenych pixelech. Asi po 25 vytvorenich komponenty
to vsak zahlasi: Ke zpracovani tohoto prikazu neni dostatecny prostor.
Chci se zeptat, ma opravdu tato komponenta takove rezie? Kdyz jsem se dival
ve spravci zarizeni, tak aplikace zabira +-15MB.

Vytvarim to takto:
SetLength(strana, pocet);
strana[pocet-1]:=TImage.Create(platno);
strana[pocet-1].Parent:=platno;
strana[pocet-1].Left:=64;
strana[pocet-1].Top:=20;
strana[pocet-1].Width:=sirkaStrana;
strana[pocet-1].Height:=vyskaStrana;
strana[pocet-1].Canvas.Font.Size:=10;

Samozrejme, pocet zvetsuji vzdy o jednicku.

Diky za jakoukoliv pomoc.
Petr

Pocet TImage

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 02.12.2007 18:42:22

> A SirkaStrana a VyskaStrana maji jake hodnoty?

SirkStrana=768, VyskaStrana=1068

> Ono jestli to jsou
> radove 1000, pri RGB to jsou 3 bajty na kazdy pixel... Krat 25
> obrazku... To nebude zrovna malo, ne?
> of memory"?

EOutOfResources

Vlastni komponenta

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 02.12.2007 12:08:10

Urcite parent, jinak se neozbrazi, parent je komponenta(objekt) na kterem se
maji zobrazit.

On Dec 2, 2007 5:43 AM, Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> wrote:

> Komponentu jsem asi jeste netvoril, ale nevim, jestli nevadi, ze ty labely
> a ten image nemaji parenta (takze asi ten panel)?

Pocet TImage

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 02.12.2007 10:33:51

Cituji Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz>:

> [...]
> Chci se zeptat, ma opravdu tato komponenta takove rezie? Kdyz jsem se dival
> ve spravci zarizeni, tak aplikace zabira +-15MB.

A SirkaStrana a VyskaStrana maji jake hodnoty? Ono jestli to jsou
radove 1000, pri RGB to jsou 3 bajty na kazdy pixel... Krat 25
obrazku... To nebude zrovna malo, ne? Ta hlaska, to je prelozene "Out
of memory"?

Karel Rys

Pocet TImage

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 03.12.2007 08:09:17

Petr Berek dne 2 Dec 2007 v 18:42:

> SirkStrana=768, VyskaStrana=1068

> EOutOfResources

Hm, 768*1068*3*25 = 61 MB, to neni zas tak moc. Tedy aspon na Windows 2000 a vys bych cekal, ze to projde uplne bez problemu.

Potrebujes opravdu 25 tImage? Neproslo by treba vytvoreni 25 tBitmap bez problemu?

Karel Rys

Invalid Pointer operation

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 03.12.2007 15:55:50

autolearn=failed version=3.1.7

From: "Miloslav Pojsl" <mpojsl(zv)seznam(tec)cz>
> prosim v jakych pripadech se vyvolava vyjimky EInvalidPointer (invalid
> pointer operation)? Chapu napr. situaci:
> New(pBuffer);
> ... // beh aplikace
> Dispose(pBuffer) // tady nastane ona vyjimka
> priptom nikde v programu se pBuffer neuvolnuje, jen se do ni zapusuje a
> cte. Nevite nekdo, cim by to mohlo byt?
> Mgr. Miloslav Pojsl

Ahoj,
tipnul bych si, ze ta vijimka rika, ze ukazatel ukazuje na nespravne misto
do pameti.
Tezko rict co se deje, s nejvetsi pravdepodobnosti nekde menis obsah
promenne pBuffer. Chce to dukladnou kontrolu kodu, nejlepe krokovat.
Zkontrolovat jestli se promenna pBuffer nevyskytuje i mimo proceduru, ve
ktere ji pouzivas (nevim jak ji mas deklarovanou) a jestli ji nemuze zmenit
i jina cast programu. Jestli jsi nekde nenapsal spatne odkaz a nepracujes
nahodou primo s promennou pBuffer misto s daty na ktera ukazuje. Myslim, ze
tahle chyba muze nastat, kdyz promenna ukazuje na objekt jineho typu, nez
jakeho je promenna. No moznosti mnoho.

Tonda

Invalid Pointer operation

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 03.12.2007 17:55:58

> New(p);
> Dispose(p);
> prosim v jakych pripadech se vyvolava vyjimky EInvalidPointer

Cetl jsem paralelni odpovedi od Antonina Spurneho a Radka Cervinky.
Se vsim souhlasim.

ALE:
Nejak se mi uz dost dlouho nestalo, abych pouzival "New" a "Dispose".
Spise pouzivam "Create" a "Free" a pracuji s objekty.

Tim te nechci podezirat, ze by ses pri "New" a "Dispose" dopoustel chyb.
Spise se zamyslim, zda preci jenom neni praci s objekty citelnejsi a transparentnejsi nez z pointery. Koneckoncu vede to i prehlednejsi architekture aplikace.

Obavam se, ze jako vysledek tohoto problemu bude zase jenom neco jako: "chyba je nekde mezi zidli a pocitacem".

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Invalid Pointer operation

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 03.12.2007 13:11:38

Zdravim vsechny,

prosim v jakych pripadech se vyvolava vyjimky EInvalidPointer (invalid pointer operation)? Chapu napr. situaci:
New(p);
Dispose(p);
Dispose(p); //tady to vyhodi vyjimku

ale ja mam neco takoveho:

[...]

Meopta optika s.r.o.
Kabelikova 1
Prerov

Invalid Pointer operation

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 03.12.2007 16:15:51

> New(pBuffer);
> ... // beh aplikace
> Dispose(pBuffer) // tady nastane ona vyjimka
>
> priptom nikde v programu se pBuffer neuvolnuje, jen se do ni zapusuje a cte.

Nemohlo se stat ze si pBuffer necim prepise (nebo ze je pBuffer = nil)?
tj. rovna se pBuffer (jako adresa) po New, adrese pBuffer pri Dispose?

R.

Vlastni komponenta

[*] Vasek Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 02.12.2007 04:45:27

Ahoj,

Delam svou prvni komponentu a narazil jsem na problem.
Odvozuji ji od TPanel a potreboval bych, aby na nem byly 2xTLabel a TImage.
Komponentu vytvorim, vlastnosti i metody nadefinuji, ale label ani image se
nezobrazi.
V konstructoru jsem napsal toto (je to vycuc):

constructor TSRDSpanel.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited;
caption:='SRDSs';
width:=60;
height:=60;

FJvLabel1:=TJvLabel.Create( Self);
FJvLabel1.Align:=ALTOP;
FJvLabel1.Caption:='AAAAAAA';

FJvLabel2:=TJvLabel.Create( Self);
FJvLabel2.Align:=ALTOP;
FJvLabel2.Caption:='BBBBBBB';

FImage:=TImage.Create( Self);
end;

Dekuji za popostrceni
Vasek
8^)

Problem s resource dll pri lokalizaci

[*] martin.sramek1(zv)centrum(tec)cz - 05.12.2007 14:27:03

Dobry den,
resime problem s lokalizaci pomerne rozsahle aplikace v Delphi 4. Lokalizaci mame ulozenu v resource dll. Pri pokusu o otevreni jakehokoliv Formulare pouzivajiciho komponentu TDbChart aplikace hlasi access violation (v delphi hlasi chybu konverze prazdneho retezce na hodnotu integer...pri inicializaci formu jeste pred pruchodem do metody create, potom nasleduje access). Tento problem nastane i pri vytvoreni resource dll za pouziti puvodniho neprelozeneho dfm souboru formu . Nemam s tim prilis zkusenosti tato chyba mi nedava prilis smysl. Zkousel jsem to krokovat ale skoncil jsem u Tecanvas pro ktery nemame k dispozici zdrojaky tak jako ani pro Teechart.

Pomohlo by nam i reseni ve kterem by formulare s TDbChart zustaly neprelozeny, ale byly by funcni.

Mel by jsem dotazy:

Existuje moznost jak se v aplikaci u formularu prepinat mezi dotahovanim resources z resource dll a z resourcess z exe? (Kdyby takovy formular pristupoval k resources v exe souboru zustal by neprelozen ale aspon by byl funkcni.)

Znate nekdo nejaky nastroj pro upravu resources v exe z souboru z dfm souboru formularu? (Lokalizator to sice umi ale v nasem pripade, kdy jde i rozsahlou aplikaci tato funkcnost nefunguje spolehive a neda se pouzit.)

Setkal se nekdo uz s takovym problemem pripadne tusite v cem by to mohlo byt, nebo alespon jak nejlepe postupovat?

Najde se nekdo kdo mi trochu "otevre oci"?

Dik Martin

FastReport a export emailem

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 07.12.2007 11:16:06

> Lze nejak snadno a rychle donutit FastReport k odesilani posty pres
> vychoziho emailoveho klienta ?
> Tj. pred Outlook apod. tak, aby se kopie emailu ulozila do Odeslane
> posty.

Rekl bych ze si budes muset vzit na pomoc nejakeho simpleMAPI klienta, treba
TJclEmail.

Martin

FastReport a export emailem

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 07.12.2007 10:56:04

Zdravim vsechny!
Pouzivame FastReport ver. 4.3, a v preview moznost exportu do pdf a soucasne odeslani mailem pres interni FastReport SMTP klient.

--
S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.5.2, IBX 7.08, WXP SP2
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Lokalizator hlinka soft

[*] martin.sramek1(zv)centrum(tec)cz - 10.12.2007 15:21:55

Dobry den,
nemate prosim nekdo nejakou starsi verzi zverejnenych zdrojaku lokalizatoru Hlinka soft pro win32. Z aktualnich na localizator.com se mi nedari zkompilovat korektne fungujici program.

Dekuji
s pozdravem Martin Sramek

Planovanie a posielanie mailov SQL 2005 Express

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 10.12.2007 22:46:25

Ahoj

Nakolko som nikde na nete nenasiel riesenie ako planovat a zasielat
upozornenia mailom z MS SQL 2005 Express, obraciam sa na konferenciu. Urobil
som malu aplikaciu nad SQL Server 2005 Express a potreboval by som pri
roznych stavoch odosielat upozornenia mailom v zavislosti od situacie.
Kontrola dat by stacila 1x za den. Nasledne by bol vyhodnoteny stav dat a ak
by nastali dovody, z tabulky by sa vybrali adresy a popis ktory by sa zaslal
na tieto mailove adresy. Docital som sa, ze velky SQL to ma v standardnej
funkcnosti. Nakolko sa jedna o mensiu aplikaciu, nepredpokladam, ze by to
vzdy bezalo nad velkym SQL. Mensie spolocnosti z dovodu licencnych poplatkov
za SQL server a SQL CAL by sa iste rozhodli pre verziu Express. Viete mi
poradit ako nastavit pravidelnu kontrolu dat na urcitu hodinu a ako
odosielat maily ? Pripadne by stacilo ak by som vedel na SQL zavolat externu
aplikaciu kde by som napr. pomocou Synapse rozposlal potrebne maily. V MS
SQL som uplny zaciatocnik (robil som s MS Access tabulkami). Nasiel som 2
verzie SQL Express, pripadne ak by to riesilo moj problem

SQL Server 2005 Express Edition
SQL Server 2005 Express Edition with Advanced Services

alebo za chvilku vyjde SQL 2008, v sucasnosti je mozne testovat, ak by to
bolo mozne v tejto Express verzii.

Windows Vista, Delphi 2007, MSSQL 2005 Express

Za kazde nakopnutie, priklad, ... dakujem

Ing. Keder Vladimir

Planovanie a posielanie mailov SQL 2005 Express

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 11.12.2007 08:15:05

No vhledem k tomu,ze Express verze nema funcniho SQL Agenta a neni mozno tedy spousted Joby a jine naplanovane ulohy,budes muset napsat nejakou jednoduchou aplikaci,ktere nastavis,kdy se ma spustit a ta alikace se pripoji k SQL a spusti nejakou ulozenou proceduru,ktera Ti porovede kontrolu dat.
Pro odeslani emailu muzes pouzit nejakou svou externi aplikaci a napr.pomoci synapse rozeslat emaily.V T-SQL jsi schopen tuto aplikaci i s parametry spustit pomoci prikazu "xp_cmdshell"

JS

[...]

Komunikace DDE

[*] Ing. Dubsky Jan <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 11.12.2007 08:39:07

Jiz asi pred 10 lety jsem vytvoril aplikaci na spravu vykresove dokumentace,
ktera s Autocadem komunikuje pomoci DDE. Je to dnes jiz zastarale, ale plne
funkcni a nemam duvod to menit. Ale ted vznikl problem. Pro navazani
komunikace mezi mou aplikaci a Autocadem jsou klicove parametry DdeTopic :=
'System' (platilo zatim vzdy) a DdeService := 'AutoCAD.r16.DDE' (nebo
AutoCAD.r15.DDE nebo AutoCAD LT.DDE atd. dle verze Autocadu).

S novu verzi Autocadu (2007) nedokazi navazat komunilaci - asi chybne volene
klicove slova.

Muj dotaz zni - lze nejak obecne zjistit tyto parametry u cizi aplikace tak,
abych je mohl ve svem programu nastavit a navazal jsem komunikaci. Existuje
na to nejaky postup nebo utilita, nebo je nutne kontaktovat vyrobce a toto
zjistit u nej. (Toto by byla dost komplikace, protoze mam kontakt pouze na
obchodniky a tem zatim dle mych zkusenosti DDE nic nerika). Nebo jste toto
nekdo jiz resil a dokazete mi ta dve slovicka napovedet.

Diky za radu

Honza

Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano AVG.
Verze: 7.5.503 / Virova baze: 269.16.17/1179 - datum vydani: 9.12.2007 11:06

Vista a D6pro

[*] Pavel Zidek <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 11.12.2007 10:39:16

Zdravim,
mam Visty Home Premium a nainsraloval jsem D6pro.
Jakmile rozjedu delphi, objevi se hlaska
Acces violation at address 0088180C in module 'coreide60.bpl'. Read of
address 00000008.

Projekt nelze kompilovat
Co je spatne?
Dily Pavel

System.pas not found

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 12.12.2007 13:05:05

Zdravim

ja bych skusil otestovat disk na vadny sektory.

jen bych chtel pro jistotu rici ze kdyz scandisk nic nenajde,
neznamena ze tam nic neni. Nejspolehlivejsi je surface test z nejakeho
nastroje..

MP> prosim nesetkal se nekdy nekdo s nasledujici situaci... Spustim
MP> rano Delphi6 (vcera vse fungovalo), pokusim se prelozit
MP> projekt, na kterem delam a okamzite na prvnim radku souboru s projektem (.DPR):

MP> program MyProject;

MP> mi to hodi fatal error: System.pas not found. Pritom vsechny
MP> cesty jsou nastaveny spravne, navic jsem nic nemenil. Jen jsem si
MP> zkousel vytvorit novou komponentu, ale pak jsem to ztornoval, s
MP> tim ze si ji vytvorim jinym zpusobem.

MP> Nevite nekdo, proc se ty Delphi6 najednou zblaznily?

> [...]

david.kopecek(zv)hacktrack.com

Synapse TTCPBlockSocket.Connected

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 12.12.2007 09:16:49

> Pokial zastavim prietok dat pomocou firewallu, tak mi niekedy po
> Connecte, ktory nemohol zbehnut korektne zostava LastError = 0;

Me to nedela, velmi pravdepodobne to bude souviset prave s tim tvym
firewallem. Softwareove firewally se zahackovavaji do sitove vrstvy,
a pokud tam udelaji neco blbe, muze se to ve winsocku tvarit
vselijak.

Co tam mas za firewall?

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

System.pas not found

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2007 09:04:48

Zdravim vsechny,

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.12.2007 15:47:18

Puvodni zprava ze dne 12.12.2007 od Miloslav Pojsl:

> [...]
> ztornoval, s tim ze si ji vytvorim jinym zpusobem.

> Nevite nekdo, proc se ty Delphi6 najednou zblaznily?

Delphi se samy od sebe nezblazni. Kdyz jsi nic nezmenil ty, tak to asi
zmenil nekdo jiny (neco jineho). Chtelo by to v prvni rade vedet, jak
to vlastne funguje, protoze pak muzes najit ten problem. Ze jsou cesty
spravne a nic jsi nemenil, to neznamena nic. Prekontroluj si
system.dcu, jestli ho mas tam, kde ma byt, jestli je takovy, jaky ma
byt - pripadne ho obnov ze zalohy nebo prekompiluj ze system.pas.

System.pas not found

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.12.2007 15:43:17

Puvodni zprava ze dne 12.12.2007 od Vaclav Sazima:

> No a je tam, kde ma bejt nebo ne (c:\Program
> Files\Borland\Delphi7\Source\Rtl\ - u me)?

Pri kompilaci se standardni knihovny neberou ze slozky zdrojaku, ale
berou se jiz zkompilovane DCU soubory. Takze se bere system.dcu.

System.pas not found

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 12.12.2007 15:29:16

No a je tam, kde ma bejt nebo ne (c:\Program
Files\Borland\Delphi7\Source\Rtl\ - u me)?
Vaclav Sazima
Miloslav Pojsl napsal(a):
> mi to hodi fatal error: System.pas not found. Pritom vsechny cesty jsou nastaveny spravne,

Synapse TTCPBlockSocket.Connected

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 12.12.2007 14:03:10

> <<< 12.12.2007 9:16 - Lukas Gebauer "gebylist(zv)mlp(tec)cz" >>>
>
> Mam Sunbelt Kerio Personal Firewall (up to date).

Jestli tam mas jednu z poslednich verzi, tak ty jsem z nekolika
pocitacu vykopal, protoze tezce blbly.

Nejcasteji se to projevovalo tak, ze i v obycejnem webovem prohlizeci
to pri nekterych pozadavcich misto stazeni a zobrazeni stranky jen
premyslel a premyslel.. kdyz clovek dal reload, tak se stranka ihned
objevila. Po downgradu to fungovalo vsude bezvadne. (zakazani
firewallu nepomahalo!)

Takze jestli tam mas posledni verze, muze to fakt blbnout, opravdu
bych se na spravnost chovani toho firewallu nespolehal.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Synapse TTCPBlockSocket.Connected

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 12.12.2007 13:49:09

> [...]

LG> vselijak.

LG> Co tam mas za firewall?

Mam Sunbelt Kerio Personal Firewall (up to date).

Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

Jaky je spravny postup zobrazovani polozek v gridu

[*] Josef Sip <conf(zv)sipj(tec)net> - 12.12.2007 17:59:27

Potreboval bych poradit od zkusenejsich. Mam program v D6 VCL, Firebird 1.5

a data nyni zobrazuji v StringGridu.

Bohuzel uzivatele chteji zobrazovat naraz vsechny radky (nyni okolo 2tis)

coz je pomale. Nedonutim je aby jim stacilo pomoci SQL vybrat jen male

mnozstvi radku.

Poradite jak se toto resi ? Jedna se mi jen o cteni, editace dat

se provadi v samostatnem formulari .

Diky

Jaky je spravny postup zobrazovani polozek v gridu

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2007 18:59:31

> Bohuzel uzivatele chteji zobrazovat naraz vsechny radky

Ahoj,
staci dat na formular DBGrid, DataSource, DataSet, komponenta pro pripojeni
k databazi. Tyto komponenty mezi sebou provazat. DBGrid ma vlastnost
DataSource, DataSource ma vlasnost DataSet.
Nevim, jak je to presne u FireBird, ale tento postup by mel obecne fungovat.
Zkousel jsem to na MySQL.

Petr

Synapse - FTP pripojeni pres proxy

[*] mndelphi(zv)centrum(tec)cz - 12.12.2007 21:03:40

Zdravim,
zpracovavam program pro stahovani aktualizaci z FTP serveru, pricemz
pouzivam Synapsi. Nyni se objevil pozadavek podporit pripojeni k FTP pres
proxy server. Vim, ze ve FTPSend je pro toto podpora, lec nevim presne jak
na to a navic mam zmatek v terminologii. Je firewall (pro jehoz nastaveni
FTPSend obsahuje vlastnosti FWMode, FWHost, FWPort, FWUsername a
FWPassword) totez co proxy server? Jak je to s prihlasovanim - v Synapsi
jsou nejake standardni prihlasovaci sekvence, ale kdyz nevim jaky typ
proxy serveru (a prihlasovani) klient ma a chci to napsat obecne, jak na
to? Zkouset postupne jednu po druhe? Jak je to s pripojenim pres
SOCKS4/SOCKS5 proxy server (podpora tohoto je primo na urovni socketu
FTPSend.DSock a FTPSend.Sock)?

Diky za kazdou radu nebo nasmerovani - moje googleni zatim k nicemu
rozumnemu nevedlo...

MN

Kontrola cisla uctu

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 13.12.2007 09:24:31

Urcite to tady uz bylo ale nemuzu najit - jaky je algoritmus pro formalni kontrolu spravnosti cisla bankovniho uctu? Dik.
Kalhous

Kontrola cisla uctu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 13.12.2007 09:30:31

function isPredcisliCislaUctuValid(APredcisliCislaUctu: Currency): boolean;
const
PCU_Vahy: array[1..6] of byte = (10, 5, 8, 4, 2, 1);
var
i: byte;
PCU: string;
KC: integer;
begin
PCU := FillLeadZero(CurrToStr(APredcisliCislaUctu), 6);
KC := 0;
for i := 1 to 6 do
KC := KC + (StrToInt(PCU[i]) * PCU_Vahy[i]);
Result := (KC mod 11) = 0;
end;

function isCisloUctuValid(ACisloUctu: Currency): boolean;
const
CU_Vahy: array[1..10] of byte = (6, 3, 7, 9, 10, 5, 8, 4, 2, 1);
var
i: byte;
CU: string;
KC: integer;
begin
CU := FillLeadZero(CurrToStr(ACisloUctu), 10);
KC := 0;
for i := 1 to 10 do
KC := KC + (StrToInt(CU[i]) * CU_Vahy[i]);
Result := (KC mod 11) = 0;
end;

Zdenek Kalhous napsal(a):
> Urcite to tady uz bylo ale nemuzu najit - jaky je algoritmus pro formalni kontrolu spravnosti cisla bankovniho uctu? Dik.
> Kalhous

Komunikace DDE

[*] Ing. Dubsky Jan <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 13.12.2007 10:36:39

Bylo to bez odezvy, tak to zkusim jeste jednou - treba se nekdo chyti. Pokud
to totiz nerozchodim, tak me ceka dost prace s predelavkou.

[...]

Verze: 7.5.503 / Virova baze: 269.17.1/1182 - datum vydani: 12.12.2007 11:29

Jaky je spravny postup zobrazovani polozek v gridu

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.12.2007 09:04:29

> Je to presne tak, jen misto DataSet pouzij TIBQuery
> Tom

Je to presne tak. :-)

Jenom bych jeste doporucil pridat TClientDataSet + TDataSetProvider a DBGrid pripojit na TClientDataSet.
(TIBQuery pak muzes nastavit jako UniDirectional, zrejme usetris pamet).

S daty v TClientDataSet se ti bude daleko lepe manipulovat, nez s daty v TIBQuery.
Jednoduche trideni (IndexFieldNamex), jednoduche a rychle vyhledavani (FindKey).
TIBQurey pretridis jenom tak, ze ji zavres, modifikujes "order by" a znovu otevres. Pritom se ti ztrati kurzor na aktualnim zaznamu. Neprijemna prace ...

Plus dalsi luxus, ktery ti TClientDataSet nabidne: RefreshRecord, Aggregates, NestedDataSet, CloneCursor, ...

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

TCP komunikace a 10053, 10054

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.12.2007 08:16:26

Ahoj,

chtel bych se zeptat na zkusenosti s TCP komunikaci. Mame dve aplikace
klient a server. K serveru je pres TCP protokol navazano nekolik klientu,
rekneme 50. Realizovano pres Synapsi.

Behem komunikace se obcas v LastError objevi chyba 10053, ale kupodivu
komunikace i v takovem pripade bezi dal, jako kdyby zadna chyba nevznikla.
No a nekdy se objevi 10054 a klient odpadne.

Nemate nejake typy, cim by to mohlo byt zpusobeno a co s tim? Na serveru
ma kazdy klient svuj thread, klienti vydrzi bezet i nekolik hodin a obcas
takhle nejaky odpadne nebo se objevi 10053, ale nijak se fakticky
neprojevi.

Jaky je spravny postup zobrazovani polozek v gridu

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 12.12.2007 20:25:37

Je to presne tak, jen misto DataSet pouzij TIBQuery
Najdes ho na zalozce Interbase, pouzivame je proti FB uz dlouho, naprosto bez problemu.
Pokud se bude casto stavat ze budou listovat az na konec, pouzij hned na zacatku metodu
FetchAll() je to rychlejsi a sezobne to min pameti nez postupne nacitani radku jeden po
druhem.

Tom

Petr Berek napsal(a):

> [...]
> DataSource, DataSource ma vlasnost DataSet.
> Nevim, jak je to presne u FireBird, ale tento postup by mel obecne fungovat.

Komunikace DDE

[*] Ing. Dubsky Jan <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 13.12.2007 11:10:41

> Coz takhle Google?

Nenasel jsem, takze diky za nakopnuti. Nicmene, potvrzuje to, co jsem si
myslel a zkousel :-(. Takze pokud mi to nechodi, musim hledat chybu jinde
(Asi jako vzdy to bude mezi zidli a klavesnici)

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.12.2007 10:20:35

On Thursday, December 13, 2007 8:16 AM ,
Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> wrote:

> [...]
> kupodivu
> komunikace i v takovem pripade bezi dal, jako kdyby zadna chyba

po 10053 by spojeni melo byt zruseno (WSAECONNABORTED). Bud aplikace
cte chybove kody nejak divne (tj neziska aktualni ale nejaky stary
kod) nebo jsou ty Windowsi v hodne divnem stavu

http://www.sockets.com/err_lst1.htm

podle popisu by mela tahle chyba nastavat nejspis pokud druha strana
prestane odpovidat (potvrzovat odeslany packety). Take se myslim
objevi pri uzavirani spojeni - pokud nejsou jeste aplikaci precteny
vsechny data na socketu

>No a nekdy se objevi 10054 a klient odpadne.
10054 (WSAECONNRESET). Klient ukoncil nasilne spojeni (muze byt kvuli
tomu, ze mu nechodi potvrzovaci packety ze serveru - je dost mozne, ze
v te chvili skonci spojeni na klientovi kodem 10053)

IMHO to vypada, ze mezi serverem a klienty jsou nejake problemy s
konektivitou nebo je v ceste neco co dela neplechu (firewall, nejaky
vadny aktivni prvek,...). Obcas zacne vaznout komunikace mezi serverem
a klientem a pak se spojeni rozsype na timeouty

D. Toman

> [...]
> serveru ma kazdy klient svuj thread, klienti vydrzi bezet i nekolik
> hodin a obcas takhle nejaky odpadne nebo se objevi 10053, ale nijak

Komunikace DDE

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 13.12.2007 10:50:40

Ahoj

> [...]
> 'System' (platilo zatim vzdy) a DdeService := 'AutoCAD.r16.DDE' (nebo
> AutoCAD.r15.DDE nebo AutoCAD LT.DDE atd. dle verze Autocadu).

Ja nasel:
http://www.autopen(tec)cz/tipy.php
DDE Server:
vsechny AutoCADy LT AutoCAD LT.DDE
r.14 AutoCAD.r14.DDE
2000, 2002 AutoCAD.r15.DDE
20004, 2005, 2006 AutoCAD.r16.DDE
2007, 2008 AutoCAD.r17.DDE

DDE Linka:
pro vsechny CAD Autodesk System

> Muj dotaz zni - lze nejak obecne zjistit tyto parametry u cizi aplikace tak,

Nevim.

Luf

Seminar "Belohrad 2008" - 8.-9. dubna 2008

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.12.2007 11:48:44

Vazeni pratele.

Srdecne vas zvu na 10. vyrocni dvoudenni seminar "Belohrad 2008".

Seminar se uskutecni ve dnech 8.-9. dubna 2008, Lazne Belohrad.

Podrobnosti naleznete www.haes(tec)cz.

Krome prednasek o vyvojarske cinnosti obecne, o databazich, se opet soustredime predevsim na nove veci v oblasti technologii .NET, zejmena co noveho nam prineslo VS2008. At uz v .NET delate nebo nedelate, prijedte se podivat, kam to vsechno smeruje.

Oslovil jsem vsechny vam zname osobnosti, ktere v minulych letech k vasi spokojenosti prednaseli, aby vam nabidly novinky, ktere povazuji za nejzhavejsi. Oslovil jsem vsechny lektory naseho skoliciho strediska.

Prvni namety uz jsou k dispozici na mem webu.

Napiste mi nebo do se ozvete do diskuse na adrese http://www.hlinka(tec)cz/belohrad. Privitam jakekoli dalsi napady, jakekoli pripominky ci doporuceni.

Tesim se na vas

Jan Sebelik
====================================
= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Prohlizeni CAD vykresu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 17.12.2007 09:47:15

Ahoj,

muzete, prosim, nekdo doporucit nejakou komponentu
na prohlizeni CAD vykresu bez nutnosti vyuzivat externich
prohlizecu?

Free komponenta vitana, ale neni podminkou, klidne
komercni.

Dekuji PMal
D5Pro, D7Pro, FB 1.5 - 2.0

Prohlizeni CAD vykresu

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 17.12.2007 10:15:17

From: Pavel Malinsky
> muzete, prosim, nekdo doporucit nejakou komponentu na prohlizeni
> CAD vykresu bez nutnosti vyuzivat externich prohlizecu?
> Free komponenta vitana, ale neni podminkou, klidne komercni.

Mam dobrou zkusenost s CadImage.dll od CadSoftTools,
za licenci chteji par stovek a jsou celkem ochotni, treba i doplnit
do knihovny dalsi funkce. Ke stazeni je i demo v Delphi.

Daniel
------------------------------------
Some minor bugs/features fixed/added

Prohlizeni CAD vykresu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.12.2007 10:17:17

On 12/17/07, Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> wrote:
> muzete, prosim, nekdo doporucit nejakou komponentu
> na prohlizeni CAD vykresu bez nutnosti vyuzivat externich
> prohlizecu?

Jaky format? Jinak zkus mrknout na Eroiica. Umi to hromadu formatu, i
nejake CADy. Je k tomu pristupne API, takze to pujde pouzit i ve
vlastnim programu. Ale bohuzel je to placene.

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Synapse - FTP pripojeni pres proxy

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 17.12.2007 14:55:36

> [...]
> po druhe? Jak je to s pripojenim pres SOCKS4/SOCKS5 proxy server
> (podpora tohoto je primo na urovni socketu FTPSend.DSock a

On ten firewall ci proxy muze pracovat na ruznych urovnich.

Pokud chces pracovat na urovni TCP protokolu, pak muzes pouzit SOCKS
proxy. Protoze FTP protokol pouziva pr svoji praci dve TCP, nesmi se
zapomenout nastavit sock i dsock!

Jsou ale i systemy, ktere pracuji s FTP protokolem na aplikacni
urovni. Takovy system posloucha prikazum posilanym pres FTP a podle
toho nejakym zpusobem zasahuje do probihajici komunikace. Takovyto
firewall/proxy je v nekterych pripadech nutno 'odemknout', aby vas
FTP pozadavek propustil dal. A tech zpusobu, jak se ten firewall
odemyka, je mnoho. Synapse ma tech zpusobu nekolik preddefinovano, a
uzivatel si muze nadefinovat i nejaky svuj, je-li to potreba. To je
prave to FWmode. kdyz se podivas do zdrojaky ftpsend.pas. je tam
docela podrobne popsano, jake sekvence prikazu ten ktery FWmode
vlastne posila.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

DSPack -doba prehravani

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 21.12.2007 14:48:12

Ahoj,
pouzivam dspack k prehravani videa ze streamu (ve smyslu TStream), nasel
jsem zde:
http://codecentral.borland.com/Item/21110

Protoze potrebuji prehravaci podstrkovat ruzna videodata, napsal jsem
potomka TStream, ktery to dela. Vse funguje OK az na dve veci:
1. Vypada to, ze prehravaci nedokazu vnutit vetsi porci dat nez 2GB, ale
s tim bych se dokazal smirit.
2. Horsi je, ze data ziskavam prubezne a tak stream narusta a i kdyz na
pozadavek stream.size vracim zvetsujici se hodnotu,
player toto ignoruje (i kdyz se na velikost pta kazdou chvilku) a drzi
se velikosti streamu, jaka byla pri startu prehravani.

Puvodne jsem si myslel na prehravani pres mms, nebo nejak podobne,ale
nenasel jsem, jak napsat serverovou stranu. Zdroje videodat
se beztoho nachazeji na jinem pocitaci nez prehravac, takze tahle cesta
by se mi stejne libila vic.

Vite nekdo, prosim, jak na to?

Vaclav Sazima

Videodata je mpeg2, DSPack V.234 Delphi 7 win XP

Odhlaseni z konference

[*] Otisk Rene <rene.otisk(zv)autocont(tec)cz> - 21.12.2007 11:23:57

Potreboval bych se z duvodu zmeny zamestnani odhlasit z konference, ale stranky www.delphi(tec)cz<http://www.delphi(tec)cz>, kde byl popsan zpusob jak, nefunguji. Poradite nekdo please?

Diky Sroub

Delphi versus Google Desktop Gadgets

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 24.12.2007 11:38:56

Ahoj...

Udelal jsem pomerne davno knihovnu ziskavajici data ze serveru - ktera je usazena v google Desktop Gadgetech. Funguje jak ma, ale potrebuji ji ladit primo ve volani z Gadgetu. Narazim na to, ze Google Desktop vytvari v temporary adresari jeji kopii se sufixem (ten se stale meni) a ja tak dopredu nevim, jaky suffix bude pouzit. lib[0] nebo lib[1] atd... Je to ActiveX knihovna s upravenou hlavickou, aby ji gadgety poznaly. Pokud ji zaregistruji, tak si ji GG stejne preregistruji na sufixovanou kopii a pote mohu v debuggeru cekat jak trotl donekonecna a stejne se mi na breakpointech nezastavi i kdyz jsem attachnuty primo na GG.

Otazka zni... Mate nekdo z Vas zkusenosti s tim, jak v D7 zajistit ladeni ActiveX knihovny bez nutnosti znat dopredu, kde bude lezet na disku a kdo ji zavola (neco takoveho jde u procesu ve VS - kdy se ceka az nekdo zacne vas kod pouzivat)..

Diky za kazdou radu...

Milan

Delphi versus Google Desktop Gadgets

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 27.12.2007 09:37:43

Diky Vlko...

Nejsem hloupy - delam to davno, ty procesy jsou tam tri, stejneho jmena,
vetsinou mi jeste Visual Studio
prozradi ID procesu, ktery ma k sobe prilepeno skriptovani. Takze se
attachnu dobre. Ale problem je v
tom, ze si Google Desktop pred finalnim spustenim knihovnu rozbali do tempu
pod novym nazvem
(zmeni sufix) a provede zrejme novou registraci na toto nove jmeno. Delphi
tak tedy ztrati vazbu prave
na tuto knihovnu a DEBUG uz je pak k nicemu. Pokud primo pri kompilaci
vytvorim knihovnu s tim
sufixem do mista, kde Google Desktop dela to same, tak si zase vytvori
jinou. A tak porad dokola.

To je to co me na tom se.e nejvice. :) Neda se to ladit primo pod Gadgetem a
musim tak cinit pod jinou
aplikaci... Coz mi zrovna ted nevyhovuje.

Milan

Delphi versus Google Desktop Gadgets

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 27.12.2007 09:09:41

V menu Run si vyberies Attach to Process...
V zozname si potom uz len vyberies potrebny process (v
tvojom pripad Google desktop) a potom by uz mal breakpoint
fungovat.

vlko

--

--------------
mail: vlko(zv)zilina.net

Delphi versus Google Desktop Gadgets

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 27.12.2007 10:21:46

No ja som si vzdy myslel, ze na nazve suboru nezalezi, ale
na popise debug suboru, ale mozno sa mylim.

vlko

--

--------------
mail: vlko(zv)zilina.net

Delphi record do c#

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 28.12.2007 19:44:02

Vazeni pratele,

jak by se dala nasledujici delphi konstrukce napsat v c#, nebo aspon vb.net

TVector =
RECORD
size: TIndex;
CASE INTEGER OF
0: (vector: ARRAY[TIndex] OF DOUBLE);
1: (x: DOUBLE;
y: DOUBLE;
z: DOUBLE;
h: DOUBLE)
END;

Diky,
Jarda

Delphi record do c#

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 28.12.2007 23:00:16

From: "Jaroslav Bucek" <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz>
> jak by se dala nasledujici delphi konstrukce napsat v c#, nebo aspon
> vb.net
>
> TVector =
> RECORD
> size: TIndex;
> CASE INTEGER OF
> 0: (vector: ARRAY[TIndex] OF DOUBLE);
> 1: (x: DOUBLE;
> y: DOUBLE;
> z: DOUBLE;
> h: DOUBLE)
> END;
>
> Diky,
> Jarda

Nijak, takova konstrukce nema v .NET smysl. To je striktne typova platforma.

Jedna se o nejake P/Invoke ? Tam jedine by to slo "omluvit" (viz union):
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa719104.aspx

Petr Vones

Delphi record do c#

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 28.12.2007 23:50:19

> Nijak, takova konstrukce nema v .NET smysl. To je striktne typova
> platforma.

Takze z toho udelat normalni tridu, nebo strukturu a zbytek kodu podle toho
predelat?

> Jedna se o nejake P/Invoke ? Tam jedine by to slo "omluvit" (viz union):
> http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa719104.aspx

Jedna se o "normalni" kus kodu v Delphi, jen je tam pouzity tento record.

Nejak se s tim snad poperu. Diky za ochotu a cas.

Jarda