Precteni poslednich X radku dokumentu

[*] lynx01(zv)tiscali(tec)cz - 19.1.2007 21:14:21

Zdravim,

Potreboval bych precist poslednich 10-20 radku textoveho souboru, ktery je
nekolik set MB velky. Jedna se o log soubor ze serveru. Jde mi o to, ze nechci
nacitat vzdy cely textovy soubor, protoze tim vytezuji zbytecne moc systemovych
prostredku, ktere bych opetovne musel znovu uvolnovat, slysel jsem, ze na
Unixu je prikaz, ktery vraci posledni radky souboru, bez nutnosti nacitat
cely soubor. Mate nekdo zkusenosti s timto pod Win?

Predem dekuji za odpoved.
Petr Holub

______________________________________
Superrychly internet ADSL 512 od TISCALI jiz od 295 Kc mesicne !

http://sluzby.tiscali(tec)cz/domacnosti/adsl/adsl-512-promo.php?r=pb

Zmena stavu v ActionList

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 21.1.2007 17:41:30

info(zv)drnholec(tec)cz napsal(a):
> Kde a jak mam podchytit zmenu stavu jako je ENABLED/DISABLED a VISIBLE
> u jakekoliv z Action v konktretnim ActionList.
>
> Vytvarim totiz stromove menu (pouzivam VirtualTreeview) z hlavniho menu
> a potrebuji ho aktualizovat stavy nodes (enabled,visible) podle
> okamziteho stavu Actio

udalost OnUpdate komponenty ActionList. Napriklad:

procedure TForm1.ActionList1Update(Action: TBasicAction;
var Handled: Boolean);
begin
Action1.Enabled := Edit1.Text = 'povoluji';

www.znalosti(tec)cz
www.isoft(tec)cz

Potvrzovani pridavani zaznamu do databaze

> Pokud v totmto kontextu pouzijes Abort ma to tu vyhodu, ze
> uzivatel odklikne hlasku a pokracuje tam kde prestal

teda nevim, soudim, ze
MessageDlg;
Abort
cosi...
ma na prubeh kodu aplikace stejny dopad, jako
raise
cosi...

Abort je taky vyjimka, akorat ji neprovazi hlaska pres nejaky exceptrion handler
Na "cosi" se stejne nedostanes.

ExpressMasterView a poradie stlpcov

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 22.1.2007 09:04:32

Zdravim.
Pouzivav komponentu ExpressMasterView, a potrebujem
upravit poradie zobrazenych stlpcov .
Ked si v Desingeri zmenim poradie podla svojich potrieb,
pri spusteni aplikacie zostane bez zmeny.

Pokial tuto komponentu niekto pouzivate, poradte
co mozem mat zle nastavene? :-)

Ivan Dulgerov CEI SAZP Programator

Tajovskeho 28
97590 Banska Bystrica
tel: 048 4374144
ICQ : 190698607
mail : ivan.dulgerov(zv)sazp.sk

Firebird Verbose pri backup

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 22.1.2007 09:58:36

Hoj ahoj, tak jsem zjistil zajimavou vec pokud mam parametr verbose pri backupu
firebirdu, tak se nejak nekorektne vyuziva pamet a zustava v ni vypis obrazovky
viset, co ty na to HajHou, mate jeste nekdo podobnou zkusenost?

Ales

Firebird Verbose pri backup

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 22.1.2007 11:08:40

A delas zalohu pres gbak nebo pres service_mgr?

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

knihovna ikon

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.1.2007 12:18:45

Koukam se po nejake bohate kolekci ikon pouzitelnych na tlacitka,
tedy 16x16 BMP. Netusite nekdo o nejake, co by byla free a volne k
pouziti?

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Skryti DOS okna

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 22.1.2007 12:34:46

> poradi nekdo, prosim, jak skryt z listy
> okno dosovske aplikace, kterou z me apl. vyvolam pres
> CreateProcess ?
>
> Poustim pres:
>
> Win32Check(CreateProcess(nil, PChar(cCmdLine), nil, nil, True, 0,
> nil, PChar(cWorkDir), StartupInfo, ProcessInfo));

Malo by to ist cez StartupInfo:

// hide console window
StartupInfo.wShowWindow := SW_HIDE;
StartupInfo.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;

Skryti DOS okna

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 22.1.2007 12:28:46

Ahoj,

[...]

Dekuji predem
PM

Env: XPPro, D7Pro;

program pracujici po admin uctem

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 22.1.2007 12:44:47

dobry den vespolek.
resim nasledujici problem. potrebuji, aby aplikace mela pristup do
adresare, kde ji v tom brani prava aktualne prihlaseneho uzivatele. je
mozne provest na zacatku startu programu automaticke prihlaseni pod
administratorskymi pravy(jen pro danou aplikaci), tak aby uzivatel na
prvni pohled nic nepoznal? diky za "nakopnuti". uz to googlim asi 30
minut a zatim stale nic nenachazim.
s pozdravem Jarda

Skryti DOS okna

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 22.1.2007 12:38:47

Samozrejme StartupInfo.wShowWindow:= SW_HIDE;

Priste rychleji premyslet a pomaleji psat...

PM

Firebird Verbose pri backup

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 22.1.2007 13:16:50

pres isc_service pouzivam FBLib na zalohovani a praci s databazi.

A.

Quoting Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura.net>:

> A delas zalohu pres gbak nebo pres service_mgr?
>
> --
> Jiri {x2} Cincura
> http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

program pracujici po admin uctem

[*] Karel Klimes <klimes(zv)unicontrols-tramex(tec)cz> - 22.1.2007 13:22:50

> [...]
> mozne provest na zacatku startu programu automaticke prihlaseni pod
> administratorskymi pravy(jen pro danou aplikaci), tak aby uzivatel na

Myslim, ze zadani hesla pro admina je ve WinXP nevyhnutelne. Leda to
nejak slozite obejit, ale jak? To vi snad je v M$. Zkus pohledat neco
o GINA atd...

kchodl

knihovna ikon

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 22.1.2007 12:46:48

jmenuje se to iconbook. http://www.2beesoft.com. obsahuje 32x32 i 16x16
ikony. prehledne roztridene do temat. mozno ukladat do bmp,gif,ico,jpg.
daji se k tomu sosnout i pridavne knihovny s ikonama.
Jarda

Lukas Gebauer napsal(a):
> Koukam se po nejake bohate kolekci ikon pouzitelnych na tlacitka,
> tedy 16x16 BMP. Netusite nekdo o nejake, co by byla free a volne k
> pouziti?

knihovna ikon

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 22.1.2007 13:38:51

Ahoj zkus tohle

http://artax.karlin.mff.cuni(tec)cz/~kendy/ooo/icons/status/

http://www.everaldo.com/crystal.html

Tom

Lukas Gebauer napsal(a):
> Koukam se po nejake bohate kolekci ikon pouzitelnych na tlacitka,
> tedy 16x16 BMP. Netusite nekdo o nejake, co by byla free a volne k
> pouziti?

program pracujici po admin uctem

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 22.1.2007 13:52:52

hledej
CreateProcAsUser

program pracujici po admin uctem

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 22.1.2007 14:14:54

On 1/22/07, Karel Klimes <klimes(zv)unicontrols-tramex(tec)cz> wrote:

> [...]

Ahoj,
myslim, ze bez hesla vubec. Ale existuje dialog spustit jako. Pres ten by to
slo. Ale jak pises, ze uzivatel nema nic poznat. Nevim.
Petr

program pracujici po admin uctem

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 22.1.2007 14:24:55

Mon, Jan 22, 2007 at 02:14:54PM +0100, Petr Berek napsal(a):

> myslim, ze bez hesla vubec. Ale existuje dialog spustit jako. Pres ten by to
> slo. Ale jak pises, ze uzivatel nema nic poznat. Nevim.

Leda me napada napsat si pro to nejakou sluzbu ktera pod adminem pobezi,
ze by po nejakem overeni aplikace (MD5 ci podobna havet jako minimum, aby
se toho nedalo jednoduse zneuzit) ji mohla "nejak" zmenit pod kym bezi,
ci ji spustit ...

Jenze pak mate problem, ze by v te aplikaci nemel byt zadny open dialog
ci dalsi veci, kde se uzivatel muze dostat k praci s FS ci registry a dalsim,
protoze by to byla security hole jak prase.

Luf

program pracujici po admin uctem

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 22.1.2007 14:26:55

Franta Flinta wrote:
> administratorskymi pravy(jen pro danou aplikaci), tak aby uzivatel na
> prvni pohled nic nepoznal? diky za "nakopnuti". uz to googlim asi 30

Neni to otrchu security problem, kdyz program spusteny beznym userem by
mohl neviditelne bezet s pravy admina?

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

program pracujici po admin uctem

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 22.1.2007 14:40:56

From: "Franta Flinta" <jarek2(zv)centrum(tec)cz>
> administratorskymi pravy(jen pro danou aplikaci), tak aby uzivatel na
> prvni pohled nic nepoznal? diky za "nakopnuti". uz to googlim asi 30

To by bylo hodne spatne kdyby to slo. K cemu je to vlastne potreba ? Neni to
spise spatne navrzena aplikace ? Typicky by se pouze instalace aplikace mela
spustit pod uctem s admin (nebo alespon power user) pravy. Nicmene uzivatel
by pri praci s takovou aplikaci nemel mit nikdy potrebu vyssich prav.

Petr Vones

program pracujici po admin uctem

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 22.1.2007 15:24:59

Spravne,
ono by stacilo misto googleni jen nastavit pravo na adresar pro daneho
usera ci
skupinu...
Resit neco takoveho programove je nesmysl.

Ales

Quoting Petr Vones <conference(zv)petrvones.net>:

> [...]
> spustit pod uctem s admin (nebo alespon power user) pravy. Nicmene uzivatel
> by pri praci s takovou aplikaci nemel mit nikdy potrebu vyssich prav.

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 22.1.2007 15:53:01

From: <aldik(zv)quick(tec)cz>
> ono by stacilo misto googleni jen nastavit pravo na adresar pro daneho
> usera ci
> skupinu...

Stale je otazka k cemu je to dobre. Veskera data aplikace by prece mela byt
v profilu uzivatele, kde zadne nastavovani neni treba.

> Resit neco takoveho programove je nesmysl.

To je potom typicka uloha pro instalator aplikace.

Petr Vones

program pracujici po admin uctem

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 22.1.2007 16:27:04

jedna se o to, ze je nutne, aby uzivatel nasim servisnim programem mohl
spustit udrzbu databaze, ktera provadi dump/rozdump db a prepis puvodni
db rozdumpovanou verzi. vzhledem k tomu, ze tam uzivatel nema mit
pristup na zapis, tak me nenapada jinaci zpusob jak to udelat.
jde mi taky o to, ze tento pozadavek se objevil az pote co byl cely
programek udelan, jinak by se delal jako sluzba.... (udajne jedno z
moznych reseni).
s pozdravem
jarda

Petr Vones napsal(a):
> [...]
> spustit pod uctem s admin (nebo alespon power user) pravy. Nicmene uzivatel
> by pri praci s takovou aplikaci nemel mit nikdy potrebu vyssich prav.

OT: cena aplikace

[*] Dusan Vrazel <d.vrazel(zv)centrum(tec)cz> - 22.1.2007 19:51:17

Dobry den,

omlouvam se za OT.

Chtel jsem se zeptat, kolik by stala ORIENTACNE udelat aplikace na zakazku
(jen pro moji potrebu), ktera by umoznovala zadavat klienty, tyto klienty by
bylo mozno pozdeji editovat a radit. Udaje o klientech by se potom pouzili
pri tisku smluv a dokumentu. Asi 12 dokumentu. Aplikaci mam v excelu, ale
chtel bych to mit jako aplikaci.

Dekuji. Nabidky pls. na soukromy mail d.vrazel(zv)centrum(tec)cz

Dusan Vrazel.

program pracujici po admin uctem

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.1.2007 21:01:22

From: "Franta Flinta" <jarek2(zv)centrum(tec)cz>>v podstate mas pravdu,
> [...]
> problem nebyl), ale musel bych do nej pridelat funkce pro praci se
> sluzbami(instalace sluzby,spusteni....) coz by bylo pro naseho typickeho

no pokud si uzivatele ten program sami instaluji je jakakoliv ochrana k smichu.
Podle mne je to cele nejake zmatlane, nebo do toho spravne nevidim:)

Ludek

Admin ucet jen obcas - was: program pracujici pod

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 23.1.2007 12:36:27

Zdravim,

tak me tak napada pri cteni diskuze nad admin uctem ze potrebuju neco
podobneho. Nicmene ne tak brutalne. Mam aplikaci ktera je "nekde"
(obvykle v program files) nainstalovana a data ma ulozena v Documents
and settings, takze zadny problem. Nicmene pri startu zjisti z internetu
jestli neni novejsi verze a pokud je, pusti externi aktualizacni SW. Ale
potrebuji samozrejmne aby tato aktualizace dokazala prepsat ty veci v
program files. Ted to mam resene tak ze pokud to nejde (nejsou prava)
proste mu reknu at se prihlasi jako admin. Ale sla by udelat treba
sluzba ktera by to resila? Jak bych potom mel s tou sluzbou z toho
aktualizacniho SW komunikovat?

Diky za tip.

TR

program pracujici po admin uctem

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.1.2007 12:40:27

Puvodni zprava ze dne 23.1.2007 od Franta Flinta:

> oni(uzivatele) si to sami neinstaluji,

Kdybych byl administrator nejake site mel spravovat tento program, tak
bych vasi firmu asi miloval :-)

> oni jsou radi, ze zvladnou za pomoci obou rukou right click.
> nainstalovane to dostanou od nas, sami maji "mirne omezeny" pristup.
> zvlaste ke slozce s db. zajimalo by me jestli nekdo resil podobny
> problem(ochrana db pred samotnym zakaznikem, aby nemohl
> prekopirovavanim db a tim padem sidit) a jak se s tim vyporadal? je
> tu nekdo takovy?

Pekne dekuji za takovy program, kde programatori prede mnou chrani
ma vlasti data :-)

> jinak si myslim, ze dalsi diskuze na tema, jak (a jestli) to je
> zmatlane bude akorat provokovat admina... :-)

Ne, neprovokuje :-)

program pracujici po admin uctem

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 23.1.2007 12:32:27

oni(uzivatele) si to sami neinstaluji, oni jsou radi, ze zvladnou za
[...]

cili jsem to vyresil pouzitim funkce CreateProcAsUser.
dany kod vypada zhruba takto:

uses JclMiscel,JCLSecurity,JCLShell,JCLWin32;

begin
EnableProcessPrivilege( True, SE_TCB_Name);
EnableProcessPrivilege( True, SE_INCREASE_QUOTA_NAME);
EnableProcessPrivilege( True, SE_ASSIGNPRIMARYTOKEN_NAME);
CreateProcAsUser(domena,user,heslo,command_line);
end;

s tim, ze dany uzivatelsky ucet by mel mit nastavene prava "Nahradit
token urovne procesu", "Upravit kvoty pameti
pro proces" a "Jednat jako cast operacniho systemu".
> [...]
> Podle mne je to cele nejake zmatlane, nebo do toho spravne nevidim:)

[*] Vladimir Nikel <vladimir.nikel(zv)post(tec)cz> - 23.1.2007 13:04:29

uz mam smaznuty zacatek tohoto threadu a nevim tedy o jaky db engine
se jedna, ale obecne je tu cesta jak to resit pokud se nejedna o
souborove databaze. Reseni je to, ze samotna databazova cast ( sql
server ) bezi jako sluzba pod admin uctem ( nebo libovolnym jinym, s
pravem pristupu k tem datovym souborum ). Samotna aplikace pak bezi
pod uctem prihlaseneho uzivatele, fyzicky k db souborum pristup mit
nemusi, komunikuje s sql serverem pres sitovou vrstvu. Tak se vlk
nazere a koza zustane cela. je samozreme mozne pak i delat pozadovany
backup/restore pres sluzby sql serveru. Proste stejny princip, jako
pri kazde jine aplikaci, ktera pristupuje na nejaky sql server.

zdravim
VN.

Puvodni zprava ze dne 23.1.2007 od Franta Flinta:
<==============Original message text===============
> [...]
>bude akorat provokovat admina... :-)

Admin ucet jen obcas - was: program pracujici pod

[*] Cajbik Martin <cajbik(zv)sct.sk> - 23.1.2007 15:06:37

Zdravim,
mal by som trochu podobnu otazku:
Akym sposobom by bolo mozne zabezpecit pristup z klasickej klientskej aplikacie k zdielanemu adresaru na serveri tak, aby sa tento pristup zaroven nepovolil samotnemu prihlasenemu pouzivatelovi ?
Aplikacia samozrejme disponuje osobitnym menom a heslom pre pristup ale pocas jej pripojenia sa adresar stane pristupnym pouzivatelovi aj mimo kontext aplikacie co je samozrejme neziaduce.
Alebo sa to pomocou klasickeho sietoveho pristupu vyriesit neda ?
Jednou s moznosti je samozrejme pouzitie specialnej sluzby, ci uz na strane servera (v tomto pripade by sluzba zabezpecovala vykonavanie operacii na serveri a prenos udajov na klienta - obdoba alebo priamo pouzitie FTP) alebo klienta (pod systemovym uctom, tym padom by pripojeny adresar nebol pouzivatelovi pristupny).

Martin Cajbik
Soft & Control Technology s.r.o. Kosice

[...]

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 23.1.2007 15:14:38

jedna se o firebird databazi. onen programek ma krom jineho za ukol
provest udrzbu databaze. to znamena, ze udelam dump/rozdump a nasledne
pokud je vsechno v poradku, tak musim nahradit puvodni soubor databaze
prave tim rozdumpovanym.
vzhledem k tomu, ze pracovni stanice bezi zaroven jako server a na nem
maji uzivatele omezena prava(fakt to nejde jinak zaridit), diky cemu
jsem nemohl provest posledni krok - nahrazeni puvodni db rozdumpovanou
verzi - to je oc tu slo. operace dump/rozdump nam casto pomohla pri
reseni ruznych problemu s databazi.

Vladimir Nikel napsal(a):
> [...]
> pri kazde jine aplikaci, ktera pristupuje na nejaky sql server.

Admin ucet jen obcas - was: program pracujici pod

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 23.1.2007 15:46:40

Nasdilej si adresar jako

nazevslozky$

a tim pak nebude v siti videt. Je to sice takove polovicate reseni, ale
defacto pokud se uzivatel podiva na sdilene slozky neuvidi to tam a
pokud nebude znat nazev te slozky, nedostane se tam.

Ty pak pristupuj jako \\server\nazevslozky$\nazevsouboru.txt
> [...]
> Jednou s moznosti je samozrejme pouzitie specialnej sluzby, ci uz na strane servera (v tomto pripade by sluzba zabezpecovala vykonavanie operacii na serveri a prenos udajov na klienta - obdoba alebo priamo pouzitie FTP) alebo klienta (pod systemovym uctom, tym padom by pripojeny adresar nebol pouzivatelovi pristupny).

Asistent ala Office

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 23.1.2007 17:48:49

Zdravim,

mam aplikaci u ktere se strida pomerne dost lidi a ne vsichni si
pamatuji veci ze skoleni a rozhodne temer nikdo necte manualy. Zajima me
Vas nazor na zabudovani "pomocnika" jako maji office. Tedy ze kdyz
otevrou dialog, pomocnik se jich bude ptat jestli chteji A, B nebo C a
pripadne poradi.

Dalsi otazkou je predevsim jak to resit pripadne kdo to jak resil.
Nasel jsem nativni komponentu do delphi co ma vlasni format souboru s
pomocnikem (coz je problem - ty od MS nemuzu prevest do tohoto formatu,
takze si musim sehnat jine postavicky). A nebo pouzit originalni ActiveX
komponentu od MS. K ni jsem sice nasel nejake komponenty a demo, ale je
jaksi nestabilni a obcas zbuchne - tedy pomocnik se zasekne. Coz je pro
me neprijatelne. Osobne jsem pro co nejjedodussi reseni pro zakaznika.
Doposud je aplikace nezavisla na externich modulech ktere nedodavam
primo (tj. ocekavam ze jsou v systemu).

Diky

TR

Admin ucet jen obcas - was: program pracujici pod

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 23.1.2007 21:05:02

Tomas Rosa wrote:
> proste mu reknu at se prihlasi jako admin. Ale sla by udelat treba
> sluzba ktera by to resila? Jak bych potom mel s tou sluzbou z toho
> aktualizacniho SW komunikovat?

Myslis neco jako ClickOnce?

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Paradox - vytvoreni primarniho indexu pomoci SQL

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 23.1.2007 23:33:11

Paradox:
Pokud si vytvorim tabulku pomoci CREATE TABLE..... PRIMARY INDEX
muj_prim_index......

a pote index smazu SQL prikazem DROP INDEX tabulka.muj_prim_index,

tak zaboha nedokazu pomoci SQL tento primarni index vytvorit.
Predpokladejme, ze tabulka jiz obsahuje data.

Vytvorit primarni klic pomoci
Table1.AddIndex('muj_prim_index','ID',[ixPrimary,ixUnique]) neni problem
- ale timto zpusobem ho vytvaret nechci.

Diky za nakopnuti

Paradox - vytvoreni primarniho indexu pomoci SQL

ALTER TABLE TABULKA ADD CONSTRAINT PK_TABULKA PRIMARY KEY (ID);

Timto SQL prikazem vytvarim PK na Firebirdu, mozna to u Paradoxu bude obdobne.

Admin ucet jen obcas - was: program pracujici pod

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 24.1.2007 09:05:49

> Myslis neco jako ClickOnce?

No, ani ne. Obavam se ze ve windows forms to nemam napsany. Jedna se o
klasickou aplikaci co se instaluje do PF a data ma D&S.

Admin ucet jen obcas - was: program pracujici pod

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 24.1.2007 09:31:54

Tomas Rosa wrote:

> No, ani ne. Obavam se ze ve windows forms to nemam napsany. Jedna se o
> klasickou aplikaci co se instaluje do PF a data ma D&S.

Jasny, ale ClickOnce ma (myslim) prave sluzbu bezici pod vyssimi pravy,
takze muze zaktualizovat program.

Ale netusim, jak by to slo pouzit s jinymi aplikacemi - az ted jsem si
vsiml, ze pisu do Delphi konference, sry.

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Paradox - vytvoreni primarniho indexu pomoci SQL

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 24.1.2007 09:41:55

to je presne to, co v Paradoxu nejde

> ALTER TABLE TABULKA ADD CONSTRAINT PK_TABULKA PRIMARY KEY (ID);
>
> Timto SQL prikazem vytvarim PK na Firebirdu, mozna to u Paradoxu bude obdobne.

dbfilter

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 24.1.2007 10:39:59

Ahoj

V D7, Win XP potrebuji pro databazovou aplikaci nejakou filtracni
komponentu, kde bude mozno nastavit sloupec tabulky, porovnavaci funkci,
typ (datum, text, cislo) a hodnotu. Neco jako SMDBFilterDialog, ale s
volbou datoveho typu. Znate nekdo nejakou takovou komponentu?

Jak vytvorit PDF pomoci firtualni tiskarny

[*] Pavel Zidek <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 24.1.2007 11:14:02

Zdravim,
existuji programy pro tisk do PDF formatu pomoci tiskoveho programu.
Nevite nekdo e nejakem open source jak takovy program naprogramovat.
Diky Pavel ZIDEK

delphi(zv)kopr(tec)cz

Jak vytvorit PDF pomoci firtualni tiskarny

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 24.1.2007 11:48:04

Ahoj,

Pavel Zidek napsal(a):
> Zdravim,
> existuji programy pro tisk do PDF formatu pomoci tiskoveho programu.
> Nevite nekdo e nejakem open source jak takovy program naprogramovat.

neco takoveho jsem videl na sourceforge.net, zkus to tam hledat.
Presny nazev si nepamatuju.

> Diky Pavel ZIDEK

Peca

delphi a jak na word,excel,powerpoint

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 24.1.2007 11:56:05

Zdravim konferenci

chci se zeptat jeslti nekdo nemate nebo neznate reseni na zobrazeni word,excel, powerpoint souboru na
pocitaci kde neni office nainstalovany.. Microsoft vydava powerpointviewer,wordviewer,exceviewer..
a tam to funguje v pohode.. staci mi jenom zobrazovani..

mam tohle naprogramovane tak ze to vyuziva ActiveX z Office ale nemuzu na kazdou stanici instalovat Office.. jen
kvuli zobrazvoani souboru.

Diky David.

Jak vytvorit PDF pomoci firtualni tiskarny

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 24.1.2007 12:14:06

Hledej RedMon port redirector. V kombinaci s GhostScriptem a standardnim
PostScriptovym ovladacem z Woken mas to co poterbujes. Pouzvivam to uz
nekolik let.

TR

Jak vytvorit PDF pomoci firtualni tiskarny

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 24.1.2007 12:40:08

PDF Creator. Je to dobre.

Dvorak

Pavel Zidek napsal(a):
> [...]
> Nevite nekdo e nejakem open source jak takovy program naprogramovat.

neco takoveho jsem videl na sourceforge.net, zkus to tam hledat.

Peca

Jak vytvorit PDF pomoci firtualni tiskarny

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 24.1.2007 12:58:09

CutePDFWriter - existuje verzia aj free aj platena. Bezproblemov tlaci
aj diakritiku a rychlost je tiez pouzitelna.

existuji programy pro tisk do PDF formatu pomoci tiskoveho programu.
Nevite nekdo e nejakem open source jak takovy program naprogramovat.
Diky Pavel ZIDEK

HTTPS klient

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 24.1.2007 18:30:30

Ahoj,
potrebuju komunikovat pres HTTPS, jenze mam od zadavatele specificky
pozadavek, aby vse bylo v jednom .exe, tj. bez externi knihovny, nebo
maximalne s pouzitim systemovych knihoven nachazejicich se standardne ve
Windows. Jako asi nejlepsi reseni jsem nasel SSLBlackBox (ma s tim nekdo
zkusenosti?), nicmene jeste hledam, jestli neexistuje jine reseni a to
bud pouziti SCHANNEL, nebo s vyuzitim OSS knihoven jako napr. OpenSSL
(ci neco jineho) ovsem ve forme .obj, tak aby se to dalo prilinkovat.
Googlil jsem, googlil, ale nic pouzitelneho nevygooglil.

Diky za tipy,
Petr Langer

HTTPS klient

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 24.1.2007 19:18:34

From: "Petr Langer" <p.langer(zv)nexnet(tec)cz>
> [...]
> maximalne s pouzitim systemovych knihoven nachazejicich se standardne ve
> Windows. Jako asi nejlepsi reseni jsem nasel SSLBlackBox (ma s tim nekdo

Nejlepsi reseni je pouzit WinInet API a standardni uloziste pro certifikaty
ve Windows, pokud jsou pozadovany. Neni treba nic dalsiho.

Petr Vones

HTTPS klient

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 24.1.2007 18:42:31

> [...]
> jineho) ovsem ve forme .obj, tak aby se to dalo prilinkovat. Googlil jsem,
> googlil, ale nic pouzitelneho nevygooglil.

No a co treba Synapse + StreamSecII? BlackBox je docela nechutne drahy,
nicmene i ten je Synapsi podporovan...

HTTPS klient

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.1.2007 18:40:31

Puvodni zprava ze dne 24.1.2007 od Petr Langer:

> potrebuju komunikovat pres HTTPS, jenze mam od zadavatele specificky
> pozadavek, aby vse bylo v jednom .exe, tj. bez externi knihovny,

WinInet, Indy, Synapse a mnoho dalsich...

> Googlil jsem, googlil, ale nic pouzitelneho nevygooglil.

Spatne jsi googlil :-)

HTTPS klient

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 24.1.2007 20:58:40

Nevim, ale ciste SSLBlackBox stoji ve verzi kterou bych potreboval asi
$190, coz mi nepripada az tak nechutne drahe...

pl

Lukas Gebauer wrote:

> No a co treba Synapse + StreamSecII? BlackBox je docela nechutne drahy,
> nicmene i ten je Synapsi podporovan...
>
> --
> Lukas Gebauer.

HTTPS klient

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 24.1.2007 21:18:42

hmm, nejlepsi reseni jsou ta jednoducha... To mne pres vsechny ty
"component pack-y" nenapadlo. Vyzkousim.

Diky,
pl

Petr Vones wrote:
> From: "Petr Langer" <p.langer(zv)nexnet(tec)cz>
>

> Nejlepsi reseni je pouzit WinInet API a standardni uloziste pro certifikaty
> ve Windows, pokud jsou pozadovany. Neni treba nic dalsiho.
>
> Petr Vones

HTTPS klient

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.1.2007 21:24:42

Puvodni zprava ze dne 24.1.2007 od Petr Langer:

> hmm, nejlepsi reseni jsou ta jednoducha... To mne pres vsechny ty
> "component pack-y" nenapadlo. Vyzkousim.

No vzdy jsem psal, ze WinInet to umi. Delal jsem s nim komunikac s
Telecomem pres SSL na zjistovani majitelu telefonnich cisel.

HTTPS klient

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 24.1.2007 22:14:45

> Nevim, ale ciste SSLBlackBox stoji ve verzi kterou bych potreboval asi
> $190, coz mi nepripada az tak nechutne drahe...

nas WinInet Component Suite, ktory podporuje
viacmenej kompletne WinInet (FTP/HTTP/HTTPS)
stoji este menej (50,- USD). WinInet API sa da
pouzit aj priamo (a netreba platit nic), len treba
trocha prestudovat dokumentaciu alebo najst
nejaky priklad, lebo niektore veci su tam trocha
prekomplikovane (robene pre C-cko).

Erik Salaj

InnoSetup - moc velky setup.exe

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 25.1.2007 07:53:23

Ahoj!

Pomoci InnoSetupu vytvarim instalacni programy. SETUP.EXE uz dosahuje
velikosti vetsi nez 100 MB. Nevi nekdo jestli jde v InnoSetupu nastavit, aby
se vytvarel maly spousteci setup.exe a ostatni "data" byla zapakovana v
mensich archivech, treba CAB. Momentalne pouzivam verzi 5.1.6

Diky

Igor Vodicka

InnoSetup - moc velky setup.exe

Ahoj, nevim jestli je to presne to co chces, ale treba pomoci tohole

DiskSliceSize=1457664
DiskSpanning=1

udelas instalaci, ktera se rozdeli na velikost disket.

Dalibor

> [...]
>
> Diky
>
> Igor Vodicka

Admin ucet jen obcas - was: program pracujici pod

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.1.2007 10:47:38

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>

> [...]

Obavam se, ze jedina spravna cesta je vlastni postavicka. Pouziti postavicky od M$ bys patrne porusoval autorska prava.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.1.2007 12:05:43

Puvodni zprava ze dne 23.1.2007 od Tomas Rosa:

> [...]
> Zajima me Vas nazor na zabudovani "pomocnika" jako maji office. Tedy
> ze kdyz otevrou dialog, pomocnik se jich bude ptat jestli chteji A,

To neni treba resit nejak externe. Asistenta Microsoftu je mozne
pouzit, Microsoft na to dodava primo SDK. Je treba jen podepsat
smlouvu a pak to lze zadarmo pouzit ve svych aplikacich. Jednou jsem
to podepsal a jednou jsem to kdysi davno i pouzil.

Ted si nejsem jisty, jak se to jmenuje, hledej Office Assistant nebo
Answer Wizard. Myslim ze je tam take nejaky Answer Wizard SDK nebo tak
neco. Ono uz je to dlouho, co jsem s tim delal. Bylo to pak myslim
ActiveX, ktery se velmi jednoduse pouzil. A mam takovy pocit, ze
nebylo potreba mit Office nainstalovany, ale zase tam byl uplne jiny
pajdulak nez ty v Office. Nebo snad dokonce myslim dva uplne jini
pajdulaci.

Asistent ala Office

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2007 12:37:45

Tak zatim jsem nasel jen

http://www.microsoft.com/msagent/downloads/developer.asp

To ale asi neni to co myslis?

Jinak o Answer Wizard se hovori v souvislosti s Office SDK. Pokracuji
dal v patrani.

TR

> [...]
> nebylo potreba mit Office nainstalovany, ale zase tam byl uplne jiny
> pajdulak nez ty v Office. Nebo snad dokonce myslim dva uplne jini

Asistent ala Office

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.1.2007 13:33:49

Puvodni zprava ze dne 25.1.2007 od Tomas Rosa:

> Tak zatim jsem nasel jen

> http://www.microsoft.com/msagent/downloads/developer.asp

> To ale asi neni to co myslis?

No vidis, to bude ono. Ja uz jsem si po letech nemohl vzpomenout, jak
tomu rikali tenkrat. Jo, to bude ten Agent. A jsou tam tedy ctyri:
Genie, Merlin, Peedy a Robby. A pak tam je moznost si namalovat sve
vlastni.

Admin ucet jen obcas - was: program pracujici pod

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.1.2007 17:40:05

From: "Jiri Koula" <dino(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> Co se stalo muzes zkusit zjistit pres GetLastError.

Nebo vyvolat vyjimku pomoci RaiseLastOSError, kde bude v pripade anglicke
verze Windows prirazen i smyslupny text popisujici dany errorcode.

Petr Vones

Preinstalace Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.1.2007 20:49:11

Puvodni zprava ze dne 28.1.2007 od Viktor Marek:

> Nemel jsem na mysli obnoveni disku z image, ale o zpusob jak dostat
> z image pred preinstalaci OS jen predtim nainstalovane komponenty do
> nove udelane instalace Delphi.

No vsak ja jsem to pochopil, na co ses ptal. Jestli je mozne tam
komponenty nacpat znovu z disku. Na to jsem ti odpovedel, ze to mozne
je. Na zpusob ses neptal, ted uz se koukam ptas. No kdyz se nechces
hrabat v registru, tak normalne pridas cesty do nastaveni a pak v
instalaci balicku ty balicky pridas. Nic sloziteho. A samozrejme tam
musis prislusne soubory nakopirovat.

Preinstalace Delphi

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.1.2007 20:37:10

> [...]
pred preinstalaci OS jen predtim nainstalovane komponenty do nove udelane

Preinstalace Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.1.2007 20:31:10

> [...]

> prof. a ted mne ceka nova instalace komponent. Je mozno vratit zpet
> drive nainstalovane komponenty z image disku pred preinstalaci?

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.1.2007 20:11:08

Zdravim

[...]

DeleteFile nefunguje

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 27.1.2007 14:23:09

From: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>
> Tahle funkce mi vratila 3, ale nemuzu se nikde dohrabat k tomu, co je to
> za vysledek.

DeleteFile nefunguje

[*] Jiri Koula <dino(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 27.1.2007 14:31:10

> Nebo vyvolat vyjimku pomoci RaiseLastOSError, kde bude v pripade anglicke
> verze Windows prirazen i smyslupny text popisujici dany errorcode.

Taky moznost, nikdy jsem se s vyjimkami neszil natolik, abych je sam vyvolaval.

K uplnosti sveho reseni dodam, ze funkce SysErrorMesage vypise tez smyslupny
text, v tomto pripade v ceskych Windows "System nemuze nalezt uvedenou cestu.".

dino

Label, RadioButton & barva

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 29.1.2007 08:15:56

Cau ve spolek,

mam problem - pouzivam v D7prof podbarvovani Editu, Comboboxu & spol
kdyz nejsou vyplneny vsechny udaje na formulari. Nicmene u RadioButonu
a labelu to nefunguje. Nastavim barvu v navrhari vidim toto barevne,
nastavim ParentColor na false (coz se vlastne prepne samo) a kdyz to
pusim barva se nezmeni - ani runtime. Muzu nastavit co chci, porad je
stejne podbarvenej. Dokonce i kdyz placnu label na bilej panel, tak ma
sedivej podklad. Pouzivam manifest pro XP vzhled, takze podezrivam toto.
Poradite jak ho prinutit aby se obarvil?

Diky

TR

Label, RadioButton & barva

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 29.1.2007 10:00:05

Tomas Rosa wrote / napisal(a):
> [...]
> a labelu to nefunguje. Nastavim barvu v navrhari vidim toto barevne,

> sedivej podklad. Pouzivam manifest pro XP vzhled, takze podezrivam toto.
*Presne tak ;-). Ja som to minule zo zufalstva riesil tak, ze som na
*formular "placol" komponentu TJVPanel (z Jedi), a potom na nu som
*polozil RadioButton.
*Ten panel musi mat samozrejme tiez rovnaku farbu ako pozadujes
*od TRadioButton.

Ivan Dulgerov CEI SAZP Programator

Tajovskeho 28
97590 Banska Bystrica
tel: 048 4374144
ICQ : 190698607
mail : ivan.dulgerov(zv)sazp.sk

Potlaceni hledani v ListBoxu

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 29.1.2007 12:52:16

Cau,

jak se da potlacit hledani podle prvniho pismene
v Listboxu? Vypada to, ze v udalostech onKeyDown a
onKeyPress je toto hledani jiz provedene, tam je
pozde nulovat Key.

Jde mi pouze o to, aby kdyz uzivatel stoji
v listboxu a zmackne CTRL + A, tak aby se provedla
nejaka funkce bez toho, aby se nejdrive presunul
itemindex na prvni polozku zacinajici na A.

Dik Karel

Spusteni GBAKu pres RDP

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 29.1.2007 13:54:20

Ahoj vsem,

poradite, prosim, nekdo s nasledujicim problemem:

Mam PC jako "server" (XPPro a FB 1.5),ke kteremu se
pripojuji pres RDP dva uzivatele - kazdy ma na tomto stroji
svuj win ucet. Potiz je v tom, ze GBAK funguje, pouze pokud
jej pousti uzivatel, ktery instaloval FB. Pokud se GBAK snazi
pouzit ten druhy uzivatel tak zacne gbak nadavat ze database
neni dostupna. OBA uzivatele maji stejna prava, jsou administratori,
jsou si naprosto rovnocenni(z pohledu prav) s tim uz sem se navztekal
dost. Je nekde nejaky jiny figl ?

Test volani:

C:\Temp>gbak.exe -b -l -t -user SYSDBA -pas sql C:\Temp\test.GDB
C:\Temp\X.gbk

1.user(ten i instaloval FB) - zaloha projde OK
2.user chyba:
gbak: ERROR: unavailable database
gbak: Exiting before completion due to errors

Dekuji za kazdy napad!

PM

Spusteni GBAKu pres RDP

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 29.1.2007 15:40:27

Vyreseno, diky Radkovi Kalovi:

Problem je mi celkem znamy, zmen si volani takto :

C:\Temp>gbak.exe -b -l -t -user SYSDBA -pas sql localhost:C:\Temp\test.GDB
C:\Temp\X.gbk

Dekuji PM

> [...]
> 2.user chyba:
> gbak: ERROR: unavailable database
> gbak: Exiting before completion due to errors

I/O error for file "C:\WINDOWS\TEMP\fb_sort_aigsfu

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 30.1.2007 11:21:44

Ahoj,

na jedne instalaci meho sw dochazi pri otvirani datasetu (IBX, FB 1.5)
pripojeneho k databazi na jinem pocitaci v lokalni siti k chybove hlasce:

I/O error for file "C:\WINDOWS\TEMP\fb_sort_aigsfu"
Error while trying to open file
Neplatne udaje

Zatim jsem nic rozumneho nevygooglil, nemate nekdo zkusenosti s podobnou
chybou? Deje se to jen pri pripojeni na remote server, na lokale je vse OK.
Bohuzel nemam primy pristup k te siti, takze jsem nemohl ani prilis
experimentovat. Oba pocitace jedou na skoro cistych win XP, bezi tam udajne
jen AVG, integrovany windowsovy firewall.

Predem diky za pripadne rady,

Martin

I/O error for file "C:\WINDOWS\TEMP\fb_sort_aigsfu

Mozna za to muze prave AVG. Nam se to stava pri zaplneni disku a vinikem
byva prave AVG. Ale je to jen tip.
From: "Martin Burle" <mburle2(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> pripojeneho k databazi na jinem pocitaci v lokalni siti k chybove hlasce:
>
> I/O error for file "C:\WINDOWS\TEMP\fb_sort_aigsfu"

OT: Nabidka zamestnani v Ostrave

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 30.1.2007 13:35:52

Zdravim:

nase firma hleda programatora

podminky:
dobra znalost Delphi,
znalost OOP,
pasivni znalost anglictiny (aktivni znalost vyhodou)
ochota ucit se novym vecem.
znalost databazi (neni podminkou)
samostatnost
schopnost analyzy problemu

nabizime zajimavou praci v super kolektivu

pouze HPP, pracoviste v Ostrave-Hrabuvce

odpovidejte na adresu jobs(zv)casestudio.com,
ne do konference, do mailu uvedte nazev pozice

pokud mate zajem i o jine pozice nez
programator Delphi, jdete na
http://www.casestudio.com/csy/jobs.aspx

Radim Kunz
CHARONWARE, s.r.o.

OT: Poptavka po praci

[*] Petr Prochazka <petr..prochazka(zv)seznam(tec)cz> - 30.1.2007 23:14:30

Hledam brigadu na pozici programatora. Nejlepe Brno, nebo Uh. Hradiste.
Jsem studentem 3. rocniku VUT FSI v Brne.

Nabizim:
Znalost vyvojoveho prostredi Delphi, jazyka object pascal.
Znalost visual basicu s vyuzitim microsoft office.
Znalost php a MySQL.
Schopnost se ucit nove technologie a programovaci jazyky.
Moznost prace na zivnostensky list.

Kdybyste nekdo o necem vedeli, napiste na prochazka(zv)mfproduction(tec)cz
Predem dekuji Petr Prochazka

FireBird - export blob

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 30.1.2007 22:56:28

Zdravim,
potrebujem urobit export dat zjednej db a import do druhej (obidve FB)
TIBExtract.ExtractObject(eoData,'TableName',[etData]);
vsetko je OK pri tabulkach ktore neobsahuju "blob field"
tie mi do vysledku (insert into ....) nezaradi
mate nejaky jednoduchy navod ako to mam obist, alebo si to mam napisat
systemom
query.open
while not eof do ...
a prejst celu tabulku a rucne to tam vlozit?

Fujak Robert

D7Ent, FB1.5

Jak zjistit spusteni aplikace pomoci terminalove s

[*] Jiri Semler <jsemler(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 31.1.2007 11:47:37

Ahoj,

potrebuji zjistit, jestli moje aplikace, napsana v D6, byla spustena
uzivatelem pomoci terminalove sluzby, nebo beznym zpusobem. Potrebuji to
proto, aby se zjednodusil vzhled aplikace. Nekteri uzivatele se obcas
pripojuji z PDA.

Jak mam zjistit uvedenou informaci?

Jirka

SQL dotaz

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 31.1.2007 15:41:53

Select MIN(a.hodn) from a where a.hodn not in (select b.hodn from b)

[*] Jiri Semler <jsemler(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 31.1.2007 15:13:50

Pro zajemce. Odpoved mi prisla na soukromy mail.

{ vraci True, kdyz EXE bezi na Terminal Serveru jako Remote Session }
function IsRemoteSession : Boolean;
begin
Result := (SysUtils.Win32Platform=Windows.VER_PLATFORM_WIN32_NT) and
(GetSystemMetrics($1000{=SM_REMOTESESSION})<>0);
end;> potrebuji zjistit, jestli moje aplikace, napsana v D6, byla spustena
> uzivatelem pomoci terminalove sluzby, nebo beznym zpusobem. Potrebuji to
> proto, aby se zjednodusil vzhled aplikace. Nekteri uzivatele se obcas
> pripojuji z PDA.

SQL dotaz

[*] Lubor Martinsky <l.martinsky(zv)softdec(tec)cz> - 31.1.2007 15:35:52

Zalozil bych si tabulku s jednim sloupcem a ulozil 1000 radku s hodnotami od
jedne do 1000
Pak bych udelal

Select a.hodn from a where a.hodn not in (select b.hodn from b)

Zdravim

Lubor M.

[...]

Nevim zda je toto pomoci SQL vubec resitelne resit. Hledat zaznam, ktery
neexistuje.
Delphi6, databaze access pres ADO

Dekuji za radu.

Pavel

SQL dotaz

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 31.1.2007 15:49:54

Taulka "a" I "b" je stejna tabulka, odkazuje se sama na sebe

Select Min( a.Hodnota) + 1
>From Tabulka a
Left outer join Tabulka b on b.Hodnota = a.Hodnota+1
Where b.Hodnota is null

From: "Milan Dvorak" <dvorak(zv)gymzn(tec)cz>

> Mam vytvorenou v sinea sestavach sestavu na format A3.
> Kdyz ji poslu na tiskarno-kopirku Oce3165 a na ni zvolim zdroj papiru A3,
> tak se skutecne vytiskne na A3 ale tak, ze je vytisknuta oriznuta na
> velikost A4 uprostred papiru A3

Generator sestav Sinea se vzdy prizpusobuje nastaveni tiskarny, jak je
provedeno v ovladaci tiskarny jako vychozi.
Pro tuto situaci doporucuji nainstalovat do Windows jeste jednu tiskarnu s
poznamkou A3,
ktera bude mit vychozi format papiru A3 a tisknout na tuto tiskarnu.

> Pravda je ta, ze pouzivam sestavy verze 3.39x ze dne 14.09.2000.

Starsi verze generatoru provedly bez ptani orez na format papiru, ktery je v
tiskarne nastaven jako vychozi.

Novejsi verze se v teto situaci zachovaji tak, ze na nesoulad velikosti
papiru upozorni a nabidnou tri varianty reseni:
- orez (jako starsi verze)
- zmenseni meritka tisku tak, aby se to na papir veslo
- tisk jedne stranky na nekolik listu pro slepeni

Novejsi verze zvladnou i dodatecnou zmenu velikosti papiru ve vlastnostech
tiskarny (napriklad pri tisku z nahledu).
Starsi verze na dodatecnou zmenu vlastnosti tiskarny (vsech, nejen formatu
papiru) nereagovaly.

Vaclav Krmela

Beh aplikace na pozadi a odchyceni stisknuti klave

[*] Turek Petr <petr.turek(zv)unimontex(tec)cz> - 05.2.2007 12:29:43

Ahoj.

Potreboval bych poradit, jak spustit aplikaci na pozadi a jak nastavit, aby
aplikace zaznamenavala, napr. do textoveho souboru, veskere stisky klaves a
spustene aplikace.

Diky za kazdou radu

P. Turek

Tisk bitmapy - nekdy se vytiskne jen cerny obdelni

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 05.2.2007 11:31:39

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>
> Zase me tesi, ze pribyva zakazniku s WinXP, a ze hraci skrinky Win9x
> ochazeji do vecnych lovist.

Ono to zase tento problem neresi, protoze nejslabsi clanek se nemeni :-)
Typicky rozesilac, domaci zakaznik, je stejne trvale prihlasen jako admin a
ma i otevrene vsechny porty pro prichozi komunikaci, aby mohl hrat hry a
donekoncna stahovat GB kravin (pritom si samozrejme nasdili cely disk i se
souborem certifikatu do internetbankingu, ktery posleze banka radeji zrusi
vsem bez rozdilu - ale to uz je jina kapitola :-/). Snad jedine stesti je,
ze nekteri poskytovatele pripojeni takoveho rozesilace ihned nekompromisne
na nekolik dni odpoji.

Pritom staci, aby nebylo povoleno zadne prichozi spojeni (neni potreba) a
uzivatel bud nebyl prihlasen trvale jako admin nebo alespon spoustel
potencialne nebezpecne aplikace jako (jakykoli !) prohlizec, postovni
klient, prehravac videa apod s omezenymi pravy. Windows XP/2003 takovou
moznost primo nabizi, neni treba instalovat zadny dalsi podivny software:

Aby to nebylo uplne OT, tak nutno rici, ze ne vsichni vyvojari dodnes
pochopili, ze aplikace musi fungovat i pod uzivatelskym uctem. Neni prilis
mnoho realnych duvodu ktere tomu brani. Samozrejme jedinou vyjimkou je
instalace.

Ale souhlasim s tim, ze nejvetsim nebezpecnim je jiz zde zminene zverejneni
emailu na webu. Nastesti soucasne spamove filtry jsou docela ucinne a tech
par zbytecnych GB dat je vcelku zanedbatelna polozka.

Petr Vones

Grrrr....

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 06.2.2007 16:37:39

From: "Zbysek Hlinka" <konfery(zv)hlinka(tec)cz>
> Myslim, ze kvalifikovany certifikat za 190 vc. DPH je dobra cena. Kdyz
> vezmu v uvahu, jake investice za tim musi stat...

Jenze certifikat je pro bezne uzivatele neprijatelny. Za prve nechteji za
nic platit (budiz, existuji i CA kteri jej na email davaji zdarma) a za
druhe si nejsem jisty, jestli to vubec podporuji freemaily s webovym
rozhranim. Uvedom si, ze nemala cast lidi pouziva email prevazne takto (byt
to osobne povazuji za nepouzitelne rozhrani, jen pro pripad krajni nouze).
Kdyz si chteji z materske skolky pres den precist emaily, tak casto ani
jinou moznost nemaji. Pokud se jedna o ciste firemni postu, tak tam uz je
dnes situace prece jen lepsi (firewall, antivir, odstraneni priloh ...)

> Moje predstava. Zacit lze v konferencich jako je tato. Provozovatel
> konfery muze vyhlasit, ze od urciteho data nepodepsane maily nebere

To jsem zvedav, jak se na takovy napad bude tvarit provozovatel zdejsi
konference :-) Pokud pominu to, ze nebude kontrolovat platnost kazdeho
certifikatu (to uz by zpravy nechodili mozna nikdy), tak je s tim spojena i
tak pomerne velka rezie.

Petr Vones

Grrrr....

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 06.2.2007 17:23:43