Problem pri pripojeni klienta pres DCOM k ActiveX

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 11.5.2007 14:51:26

No ja mam takove tuseni, ze na klientovi musi byt zaregistrovane to
rozhrani taky. Nicmene vlastni implementacni knihovna tam byt nemusi.

Skalsky Milan napsal(a):
> [...]
>
> Ve chvili, kdy dam klientskou aplikaci na jinou worskstation v siti, pri jejim spusteni zahlasi chybu TRIDA NENI ZAREGISTROVANA.
> Klientska aplikace byla buildovana s naimportovanou knihovnou toho serveru ... GUID komponenty volane z klienta souhlasi s GUID toho ActiveX.
>
> Mel jsem za to, ze dane ActiveX, ke kteremu se pripojuje, musi byt zaregistrovano akorat na tom serveru, na kterem bezi. Netusite nekdo, kde by mohl byt zadrhel

Registrace fontu

[*] tantonin(zv)cbox(tec)cz <tantonin(zv)cbox(tec)cz> - 11.5.2007 18:27:40

Ahoj,
registruji fonty timto kodem:
LVyslAddFont := AddFontResource(PCHar(LSoubor));
if LVyslAddFont > 0 then
SendMessage(HWND_BroadCast, WM_FONTCHANGE, 0, 0);

fonty se zaregistruji, ale jen do restartu systemu, po te zmizi. Nevite
nekdo jak
registraci provest trvale. Jako kdyz otevrete slozku fonty a zase zavrete.
Dekuji za kazdou pomoc.
Antonin Turecek

Volani JavaScript funkce

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 14.5.2007 12:10:04

Ondrej Kelle napsal(a):

> [...]
>
> - v HTML stranke:
> <script language="javascript">
> function HelloJavaScript(s) {
> return "Hello, " + s + "! (from javascript)";
> }
> </script>
>
> - v Delphi:
> var
> Document: IHTMLDocument2;
> Script: OleVariant;
> begin
> Document := WebBrowser.Document as IHTMLDocument2;
> Script := Document.Script;
> ShowMessage(Script.HelloJavaScript('world'));

Vyzkousel jsem ruzne kombinace zpusobu volani HTMLWindow.execScript,
bohuzel navratovy OleVariant je porad unassigned. Pouzil jsem tedy Vas
zpusob pomoci Document.Script a navratova hodnota jiz obsahuje ocekavane.

Dekuji za radu a preji prijemny den.
Martin Matousek

Volani JavaScript funkce

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.5.2007 09:53:55

> [...]

Document := WebBrowser.Document as IHTMLDocument2;
Script := Document.Script;
ShowMessage(Script.HelloJavaScript('world'));

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 14.5.2007 08:35:47

Dobry den.
[...]

D5

Dekuji
Martin Matousek

Seminar "Belohrad 2007", 22.-23.5.2007

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 14.5.2007 08:09:44

Ahoj pratele.

Seminar zacina za tyden.
Na www.haes(tec)cz je finalni podoba progarmu.
Zbyva jeste asi 15 volnych mist.
Tak se na to mrknete.

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

COM service a E_ACCESSDENIED

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 15.5.2007 08:11:22

Zdravim,

porad resim problem se singletonem pod Win Vista. Nicmene uz jsem na
zaklade ruznych rad pokrocil dale a doplnil jsem moznost instalace onoho
serveru jako COM sluzby. Pokud server zaregistruji jako normalni COM
server tak vsechno funguje, ale pokud ho zaregistruji jako onu sluzbu,
tak pri volani CoGetClassObject dostanu chybu E_ACCESSDENIED (chybovy
kod vraceny funkci GetLastError je 1008). Pritom samotne volani
CoGetClassObject dojde korektne k tomu, ze danou sluzbu spusti.

Netusite nekdo kde by mohl byt zakopany pes ?

uzivatel. ktery spustil proces

[*] l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 14.5.2007 14:32:13

Ondrej Kelle wrote:
> Exit;
> Count := 0;
> DomainCount := 0;
> if LookupAccountSid(nil, TokenInfo^.Sid, nil, Count, nil, DomainCount, Use) or
> (GetLastError <> ERROR_INSUFFICIENT_BUFFER) then
> Exit;
> SetLength(DomainName, DomainCount - 1);
> SetLength(UserName, Count - 1);
> if not LookupAccountSid(nil, TokenInfo^.Sid, PChar(UserName), Count, PChar(DomainName), DomainCount, Use) or
> [...]
Jojo,
to je ono, pomohlo to, very diky much

L.Vlcek

OT: hw jednotka GPS/GSM/GPRS

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 15.5.2007 16:42:12

Ahoj vsichni,

prosim o nasmerovani na dodavatele subj.

Pozadavky:
- levny :)
- poslu jednotce SMS a dostanu zpet souradnice nebo jednotku nastavim do
GPRS rezimu a dostavam souradnice v pravidelnych intervalech
(nejlepe pouze na uzemi +AQw-R)

Mate-li dobre zkusenosti - sem s nimi :)

Dekuji velice.

Frantisek Sevcik

Knihovna DLL

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.5.2007 14:55:52

No prvni co me napada je mozna chybne volani v obsluze OnActivate.
Je opravdu nezbytne, aby se inicializace DLL knihovny volala pokazde,
kdyz probehne aktivace onoho okna ?
Spise bych to videl na OnCreate nebo jeste lepe overridutim konstruktoru
formulare (coz je sice adekvatni tomu OnCreate, ale pro me "hezci" a
"cistsi")
Dalsi vec muze byt i to, ze knihovna muze delat roztodivne veci behem
inicializace a finalizace, takze bych zkusil dynamicke linkovani pomoci
LoadLibrary / GetProcAddress.

Ing. Milan Drabek napsal(a):
> Pracuji poprve s knihovnou DLL a delam zrejme nejakou fatalni chybu jelikoz po prikazu k uzavreni programu (close) se sice okno aplikace uzavre, ale program neskonci.Problem evidentne souvisi s knihovnou DLL, kde k tomu staci zavolat jen jeji inicializacni funkci - viz nize uvedeny segment
>
> function INITDLL(t:longint;s:LPSTR;f,TL,D,r:longint):longint;
> stdcall external 'TWSlink.dll';
>
> implementation
>
> procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);
> [...]

Knihovna DLL

[*] Ing. Milan Drabek <mildrabek(zv)seznam(tec)cz> - 16.5.2007 14:47:52

Pracuji poprve s knihovnou DLL a delam zrejme nejakou fatalni chybu jelikoz po prikazu k uzavreni programu (close) se sice okno aplikace uzavre, ale program neskonci.Problem evidentne souvisi s knihovnou DLL, kde k tomu staci zavolat jen jeji inicializacni funkci - viz nize uvedeny segment kodu.Podotykam, ze jinak program pracuje, vyuziva vsech procedur a funkci knihovny, jen ten konec...
Muzete-li mne nekdo nakopnout spravnym smerem, prosim nevahejte, dik.

Milan

D5, WXP

var
Form1: TForm1;
function INITDLL(t:longint;s:LPSTR;f,TL,D,r:longint):longint;
stdcall external 'TWSlink.dll';

implementation

{$R *.DFM}
procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);
begin
INITDLL(0,'',1,0,5,4000);

close;
end;

Digitalni filtrace

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 16.5.2007 14:21:50

Dne Wed, 16 May 2007 12:27:42 +0200 Pavel Troubil <mechzk(zv)cbeng(tec)cz>
napsal/-a:

> Prosim o radu. Nedari se mi vygooglit nejake moduly realizujici nejaky
> filtr typu dolni propust pro ocisteni (vyhlazeni) namerenych dat od
> pritomnych vyssich frekvenci. Shanel jsem to v SDL, ale nic takoveho tam
> neni.

Hledej Butterworth ev. Bessel ev. Chebyshev ev. low pass filter.

Je tam toho dost, dokonce primo pro Delphi - placene knihovny se
zdrojovkama,
ale obcas se najdou se i free, napr.
http://www.basegroup.ru/download/filteringbase.en.htm
Vedle toho implementace pro C/C++.

HTH, pf

P.S.

My jsme pred mnoha lety pouzivali takovou elegantni, rychlou implementaci
Butterwortha, optimalizovanou pro 8-bitove procesorky. Ale to bylo v dobe
'pred' internetem a tu jsem vygooglit nedokazal. A ze bych ji jeste nasel,
o tom dost pochybuju. Diskety jsem uz vsechny vyhazel, tak snad jenom
nejaky odlozeny listing ve sklepe v Praze, ale tam se taky hned tak
nechystam ;)

OT: Digitalni filtrace

[*] Pavel Troubil <mechzk(zv)cbeng(tec)cz> - 16.5.2007 12:27:42

Prosim o radu. Nedari se mi vygooglit nejake moduly realizujici nejaky filtr typu dolni propust pro ocisteni (vyhlazeni) namerenych dat od pritomnych vyssich frekvenci. Shanel jsem to v SDL, ale nic takoveho tam neni. Predem dik.
Pavel

Firebird - vyuziti pameti serveru

[*] Jiri Hostinsky <cb693183(zv)tiscali(tec)cz> - 16.5.2007 11:37:38

Ahoj,

narazil jsem u zakaznika na nasledujici problem :

Firebird 2.0, server W2003, bezne 20-30 prihlasenych uzivatelu vcetne terminalovych spojeni
databaze vyuziva vykon serveru sotva z poloviny (CPU i pamet)

Zmenili jsme v konfiguracnim CPUAffinityMAsk=15, aby se zapojily vsechny procesory (2x2 jadra), ale vsechny jedou na jeste mensi vykon, takze celkove se odezvy moc nezlepsily, akorat prestaly napr. dlouhe skripty v sestavach brzdit celou sit

Mam podezreni, ze to delaji Wokna, experimentovat s dalsimi polozkami konfigurace (DefaultDbCachePAges, SortMemBlockSize, SortUpperLimit) jsem zatim nezkousel.

Nevite nekdo, jak prinutit FB pouzivat celou pamet ?

Jiri Hostinsky

Dispose typu record

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 16.5.2007 09:03:16

> trochu jsem se zamotal v uvolnovani promennych.... Muj dotaz je, jestli
> pri
> uvolnovani recordu dojde i k uvolneni stringu, ktere byly obsahem recordu.
> Myslim si ze ano, ale moc jistej si nejsem... Pro jistotu jsem napsal
> priklad jak to myslim.

Dispose ano, FreeMem ne.

Vice verzi FireBird

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 16.5.2007 09:37:22

> Tohle reseni mi vyhovuje, jen mi neni jasna jedna vec,
> ve spravci uloh
> pobezi soucasne obe verze FB? Nebo si je budu muset
> nejak prepinat? A muze
> tedy v jednu chvili bezet jedna aplikace nad DB 1.5
> a jina nad FB 2.0?

No jasne no problem, kazda se pripojuje k jinemu serveru, odliseno
prave v connect stringech.

> FB?
To prave nejde, protoze obe verze (instalace) instaluji FB pod stejny
ID sluzby :o(
Asi poslu rovnou ten popis pro implementaci, z toho to je celkem jasne
(FBInst.exe je FB instance manager, link mozno najit na ibphoenix(tec)cz):

Instalace vice instanci Firebirdu na jednom serveru

Vychozi stav: korektni instalace FB 1.5

1.ve sluzbach vypnout Firebird guardian (tim i FB server) a zapnout
samotny FB server
2.spustit C:\Program Files\Firebird\Firebird_1_5\bin\instsvc.exe r (napise,
ze odstranil sluzbu FB Guardian a ze pro odstraneni FB serveru
je treba ho nejdrive vypnout, coz je dobre, my jsme chteli jen
odstranit Guardiana)
3.ve sluzbach stopnout sluzbu Firebird server
4.spustit FBInst.exe a prepsat u sluzby FirebirdServerDefaultInstance
hodnoty (lze vlozit pres clipboard pomoci pr.tl.mysi):
Service name: 'FirebirdServer_1_5___________'
Friendly name: 'Firebird Server 1.5'
5.smazat C:\WINDOWS\system32\Firebird2Control.cpl
6.v C:\Program Files\Firebird\Firebird_1_5\firebird.conf vyhledat #RemoteServicePort,
odstranit '#' a prepsat hodnotu portu na 3015
7.v C:\Program Files\Firebird\Firebird_1_5\firebird.conf vyhledat #CreateInternalWindow,
odstranit '#' a prepsat hodnotu na 0 a ulozit
8.ve sluzbach spustit Firebird Server 1.5
9.proverit moznost se pripojit k DB firebirdu 1.5 novym TCP portem
pres upraveny connection string napr.: DB=server/3015:D:\data\DB.fdb

10.ve sluzbach stopnout Firebird Server 1.5
11.nainstalovat FB 2.0 z instalacek - bez guardiana a neinstalovat ovladaci
panel, v posl.kroku nepoustet sluzbu FB
12.spustit FBInst.exe a prepsat u sluzby FirebirdServerDefaultInstance
hodnoty (lze vlozit pres clipboard pomoci pr.tl.mysi):
Service name: 'FirebirdServer_2_0___________'
Friendly name: 'Firebird Server 2.0'
13.v C:\Program Files\Firebird\Firebird_2_0\firebird.conf vyhledat #RemoteServicePort,
odstranit '#' a prepsat hodnotu portu na 3020 a ulozit
14.ve sluzbach spustit Firebird Server 2.0.
15.proverit moznost se pripojit k DB firebirdu 2.0 jinym TCP portem
pres upraveny connection string napr.: DB=server/3020:D:\data\DB.fdb
16.ve sluzbach zkontrolovat u obou sluzeb Firebird Server, ze jsou
startovany automaticky, a na zalozce Zotaveni u obou nastavit vsechna
3 comba na 'Restartovat sluzbu' a 'Restartovat sluzbu za:' 0 minut.
Dalsi poznamky:
*V rezimu dvou serveru na jednom stroji nelze ovladat servery pres
ovladaci panel, ani nefunguji guardiani, takze restart po pripadnem
padu serveru je zajistovan standardnimi prostredky Zotaveni sluzby
Windows
*Pozor na nastaveni firewallu pro pristup ze stanic - zpristupnit
nove porty
*Postup nastavi FB 1.5 naslouchajici na TCP portu 3015 a FB 2.0 naslouchajici
na portu 3020. Pokud nechceme menit nastaveni starych klientu a
chceme je nechat na vychozim portu 3050, melo by stacit vynechat
body 6. a 9.
*Pri provozovani dvou serveru na jednom stroji se nelze k DB ani
ze serveru pripojovat pres lokalni protokol - nastaveni vsech
connectionstringu je treba prepsat na tvar server/port:cestaKDB
*Na test bezicich FB serveru naslouchajicich na danych portech
se da pouzit IBExpert - Services - Comunication diagnostics (zalozka
TCP/IP, pripadne pak i DB connection).
*Pro pripojeni IBExpertem se novy port vyplnuje v DB registration
info v poli Server (napr.: 'SERVER/3020')

--
NOVINKA: Spalovani tuku a jarni ocista organismu - balicek Zdrave
hubnuti -

Vice verzi FireBird

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 16.5.2007 09:19:17

> [...]

> Cartera, bude-li zajem, mohu poslat i podrobny postup.
Nestaci postupne spustit instacni soubory obou verzi FB?

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.5, 2.0

Vykreslovani potomka TButton v CLX

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 16.5.2007 09:03:16

Ahoj vsem,
mam potomka TButton (CLX) s vlastnim tvarem tlacitka (neobdelnikovym).
Problemem je defaultni vykresleni obdelniku pozadi tlacitka, ktere probiha
jeste pred jakoukoli moznosti zasahnout do kresleni pomoci prepsaneho
eventFilteru. Problem se projevi pri jine barve tlacitka (property Color)
nez ma jeho parent. V tom pripade se nejdrive vykresli barevne pozadi
a az pak se ja dostanu ke kresleni pres eventFilter. Mohu sice ihned
prekreslit obdelnik barvou shodnou s barvou parenta, ale stejne je casto
videt problikavani toho puvodniho obdelniku.
Nevedel by nekdo jestli se da nejak ovlivnit (zrusit) to default vykreslovani
CLX komponenty (widgetu)?

Dik moc, VD.

--
Idealni pro deti - nastavitelne brusle + helma a chranice ZDARMA!
http://www.sportobchod(tec)cz/in-line

Dispose typu record

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 16.5.2007 08:37:14

Ahoj,

[...]

mam konstrukci:
type

PZaznam= ^TZaznam;
TZaznam= record
Pol1: string;
Pol2: string;
Next: PZaznam;

fZaznam: PZaznam;

pak kdesi v programu:
new( fZaznam);
naplneni polozek a jejich pouziti,
dispose(fZaznam);
//Dojde zde i k uvolneni promennych typu string, ktere byly naplneny a
meneny v prubehu prace s promennou fZaznam?

(D7, Windows XP)

Tonda

Vice verzi FireBird

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 16.5.2007 08:35:13

From: "Pavel Gazda" <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz>

> [...]

(viz JclSysinfo: GetUserDomainName, GetLocalUserName ......)

Turbo Delphi a jazykove lokalizace

[*] Jan Pecek <jpecek(zv)conel(tec)cz> - 23.5.2007 09:57:06

Zdravim,

nemate nekdo zkusenost, jak vytvorit cizojazycnou verzi vasi aplikace
porizene v Turbo Delphi? Dosud jsem totiz pouzival D5 a lokalizator od
Hlinka-Soft (vse bylo OK), ale zrejme v dusledku jine prace Turbo s
resouces lokalizator nefunguje. Vim, ze jsou k dispozici zdrojove kody
od lokalizatoru, ale to mnozstvi prace navic s vyzkumem TurboxResources
mi pripada tolik, jako vytvorit vlastni nastroj. Nebo byste nekdo
vedel o nejakem dalsim reseni?
Dekuji
Honza Pecek

export VS do BDS2006

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 24.5.2007 09:18:39

Zdravim.

Neviete niekto, ci neexistuje nejaka rozumna moznost,
ako exportovat projekt z pisany v C# Visual Studio do
C# BDS 2006 ?

Ivan Dulgerov CEI SAZP Programator

Tajovskeho 28
97590 Banska Bystrica
tel: 048 4374144
ICQ : 190698607
mail : ivan.dulgerov(zv)sazp.sk

Pruhledny panel

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.5.2007 09:36:42

Ahoj, narazil jsem na zajimavou vec. Podle vygooglenych navodu jsem
vyrobil panel s vlastnosti Transparent. V podstate jde o to, ze v
CreateParams dostane Style WS_EX_Transparent v metode Paint se
nevykresluje pozadi. Panel se poprve vykresli dobre, kdyz ale premaluji
pozadi formu (maluji primo na canvas formu), pruhledny panel a vse, co je
na nem, zmizi. Zjistil jsem, ze v techto pripadech se jiz nevola metoda
Paint panelu - a to bez ohledu na to, zda pruhledny je nebo neni. I u
nepruhledneho panelu se Paint nevyvola - ale panel vcetne jeho obsahu je
presto radne zobrazen. Jak ale dosahnout prekresleni prehledneho panelu?
Cim ho k tomu donutim, resp. kde?

D5

export VS do BDS2006

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 24.5.2007 09:44:45

Sice ti moc neporadim, ale je tady jeste otazka pro jaky Framework byl ten
projekt napsan?
BDS 2006 podporuje pouze Framework 1.1, takze pokud mas projekt, kterej je
psan pro .Net Framework 2.0, tak to nema ani cenu.(Osobne si myslim, ze
prechod na BDS je krok zpet.)

No, ale treba jsem uplne mimo misu..
> Zdravim.
>
> Neviete niekto, ci neexistuje nejaka rozumna moznost,
> ako exportovat projekt z pisany v C# Visual Studio do
> C# BDS 2006 ?

export VS do BDS2006

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 24.5.2007 09:42:44

Ivan Dulgerov napsal(a):
> Zdravim.
>
> Neviete niekto, ci neexistuje nejaka rozumna moznost,
> ako exportovat projekt z pisany v C# Visual Studio do
> C# BDS 2006 ?

Mne se celkem rozumne povedlo nacist projekt z VS2003 primo z BDS 2006.
Jen zavislosti se pak museji nekdy upravit.

R.

Detekce GPRS

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 24.5.2007 10:32:49

On 5/23/07, Pepa D. <slozka2005(zv)volny(tec)cz> wrote:
> Nevite jak detekovat skutecnost, ze pripojeni na internet je pomoci GPRS?
> Pepa

To by chtelo upresnit. Myslis poznat, ze je user pripojen pres obecne
mobil nebo ze to co je pripojeno jede presne pres GPRS a ne EDGE,
HSCSD, UMTS, ...?

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Detekce GPRS

[*] Pepa D. <slozka2005(zv)volny(tec)cz> - 24.5.2007 10:48:51

Obecne pres mobil.

> [...]
>
> To by chtelo upresnit. Myslis poznat, ze je user pripojen pres obecne
> mobil nebo ze to co je pripojeno jede presne pres GPRS a ne EDGE,

[*] Pepa D. <slozka2005(zv)volny(tec)cz> - 24.5.2007 11:26:53

No, v podstate mi jde o to, ze pri ukonceni aplikace se potrebuji uzivatele
zeptat, zda mam spolu s koncem aplikace ukoncit i pripojeni na internet.
Tento dotaz je aktualni poze v pripade pripojeni modemem a mobilem ale v ne
v pripade pevneho pripojeni. V soucasne dobe jsem schopen rozlisit modem
anebo pevne pripojeni ale pripojeni mobilem se detekuje jako pevne a to je
ten problem.
Pepa

> [...]
> Napr. na trase je nejaky server mobilniho poskytovatele. DNS servery
> jsou O2/TMO/Vodafone. Spojeni je vytacene. Pouzity modem obsahuje
> nazev vyrobce (Nokia, Siemens, Motorola, ...) pripadne obsahuje slovo
> "mobile", "gprs", apod. Atp.
>
> Myslim, ze na 100% to nikdy nenadekujes (ani clovek to nepozna, kdyz
> to nebude zrejme), ale muezs se tomu priblizit. Jasny, mobil na jednom
> PC a ostatni pres ad-hoc WiFi a hned neco pada. Stejne tak pouziti
> VPN.
>
> Spis by chtelo rici, proc a na co to chces. Pak by se dalo vymyslet

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 24.5.2007 11:00:51

On 5/24/07, Pepa D. <slozka2005(zv)volny(tec)cz> wrote:
> [...]

VPN.

Spis by chtelo rici, proc a na co to chces. Pak by se dalo vymyslet

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 24.5.2007 10:44:50

Dalibor wrote / napisal(a):
> [...]
> psan pro .Net Framework 2.0, tak to nema ani cenu.(Osobne si myslim, ze

* Hmmm ... je to pre 2.0 - takze to asi nepojde :-(
*Pri pokuse o konverziu to vyhadzuje chybu :

Destination Document Error: Invalid at the top level of the document.
Line: 1
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

[...]

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 24.5.2007 12:42:59

Pres mobil se jde pripojit:
a) pres vytacene spojeni - plati se podle doby pripojeni - je vhodne odpojit co nejdriv, tj. jako pripojeni analogovym modemem pres telefonni linku. Kdyz to umis detekovat, odpojuj.
b) pres GPRS - platis prenesena data, nikoliv dobu - pokud nesurfujes, neplatis nic. Tvari se jako pevna linka, coz je v podstate spravne. Neni nutno ihned odpojovat.
--
S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.5.2, IBX 7.08, WXP SP2
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

kresleni ve vektoru

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 24.5.2007 13:01:01

Ahoj

Lze nejak nakreslit jednoduche tvary na Canvas a pak to ulozit do
nejakeho vektoroveho formatu (EMF,WMF atd.) ?
Respektive co je k tomu potreba ...
Diky moc Jura

Detekce GPRS

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 25.5.2007 07:46:15

> Nevite jak detekovat skutecnost, ze pripojeni na internet je pomoci GPRS?
> Pepa

To jsou dve otazky.
1. Je pripojeni?
- Pingnout ...

2. Typ pripojeni?
Rozebrat aktivni pripojeni
http://www.magsys.co.uk/delphi/
nebo komponenta TJvRas32
POZOR! mnohdy takto overene spojeni tvrdi, ze je pripojeno, ale neni! -
overit pingem
Take mnohdy GPRS modem vytuhne pri dialingu, pak pomuze jen odpojeni
modemu...

Ja jsem toto rozsiril jeste o otazku kvalitu signalu.
pripojit se na modem primo a pomoci prikazu AT+CSQ overim jeho kvalitu

Resit se to da mnoha zpusoby, ale ...
GPRS je velmi nestabilni pro trvale pripojeni (mi jsme museli dokonce do
naseho zarizeni pridat HW reset)

gamesa v delphi

[*] Milos J. Hrach <delphi konf(zv)post(tec)cz> - 25.5.2007 08:42:18

Mohu poskytnout karty, pak bych nasel jeste puzzle.

Jakub

OT: 7zip licence

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 25.5.2007 11:24:33

Ahoj, jak je to pri pouziti 7zip v komercni aplikaci? Muze ze sirit s danou aplikaci?

Diky za jakekoliv info.

D.

OT: MSI instalator + WiX

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 25.5.2007 10:56:31

Zdravim vsechny,

nevyznate se nekdo ve tvorbe MSI balicku pomoci WiX toolset ?
Potreboval bych vytvorit vlastni dialog, ktery zobrazi nekolik udaju pro
konfiguraci Firebirdu a uzivatel by je mohl zmenit. Vlastni dialog mam,
zobrazim ho bez problemu, ale problemy mam s temi promennymi. Potrebuji
jim nastavit vychozi hodnoty (ted to mam pomoci CustomAction, ale verim,
ze to jde i jednoduseji). Dale mam jednu integer promennou v MaskedEdit,
ale bohuzel nemuzu prijit na spravnou praci (jedna se o nastaveni portu
na kterem ma FB bezet). Rad bych aby uzivatel mohl zadat rozmezi 1024 -
65535, ale pokud je maska ####% a nastaveno Integer na yes, tak mi to
hodi chybu pokud zadam jen 4 mistne cislo.

Pomozte mi prosim... Uz se s tim trapim docela dlouho a rad bych to dodelal.

Na oplatku ten zdrojovy kod zverejnim pro FB komunitu (jedna se o
instalaci Firebirdu 2.0), je vytvaren s pomoci WixUI_Mondo (pochopitelne
s moznosti lokalizace pomoci standardnich language packu ve WixUI + male
rozsireni).

Milan Tomes

MSI instalator + WiX

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 25.5.2007 12:12:37

From: "Milan Tomes" <delphi(zv)haida(tec)cz>
> zobrazim ho bez problemu, ale problemy mam s temi promennymi. Potrebuji
> jim nastavit vychozi hodnoty (ted to mam pomoci CustomAction, ale verim,
> ze to jde i jednoduseji). Dale mam jednu integer promennou v MaskedEdit,

To jde nastavit primo pomoci elementu Property vnorenem v Product elementu.

> [...]
> 65535, ale pokud je maska ####% a nastaveno Integer na yes, tak mi to
> hodi chybu pokud zadam jen 4 mistne cislo.

Podle dokumentace to vypada dobre, ale zeptal bych se na to (viz nize):
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa369797.aspx

Ohledne dotazu doporucuji wix-users list, ktery je dost aktivni. Prohlizet
ho pak lze lepe nez pres sileny SF.NET interface tady:
http://www.mail-archive.com/wix-users(zv)lists.sourceforge.net/

Petr Vones

Ako spravne filtrovat v NET1.1

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 28.5.2007 08:59:08

Zdravim.

Prave sa pokusam rozchodit pripojenie k databaze
ORACLE v BDS 2006.

Zatial som "objavil" :-) moznost DataAdapter +
bdpConnection+bdpDataAdapter.

Neviete ma nahodou niekto nasmerovat, ako spravne
filtrovat (prip. odoslat akykolvek SQL prikaz) do
databazy?

Ivan Dulgerov CEI SAZP Programator

Tajovskeho 28
97590 Banska Bystrica
tel: 048 4374144
ICQ : 190698607
mail : ivan.dulgerov(zv)sazp.sk

MySQL a funkce AND

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 28.5.2007 10:47:16

Ahoj,
potrebiji poradit jak mam zapsat SQL dotaz.
SELECT * FROM uzivatele WHERE (funkce AND 8) = 8;

Potrebuji provest binarni porovnani a na zaklade neho zobrazovat
vysledky dotazu. Tak jak je to zapsano to nefunguje. Pravdepodobne to
mam z pohledu jazyka SQL spatne. Jak se da toto provest. Nebo budu muset
napsat funkci pro MySQL na binarni porovnavani?
Pouzivam D7, WXP, MySQL a komponenty ZEOS.

Predem dekuji
Jirka

Delphi 2007 for Win32 vs. aplikace pro Win98

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 28.5.2007 10:47:16

Zacinam novy projekt v Delphi a Firebirdu a chci jej zacit v novem
Delphi 2007 for Win32. V materialech je uvedeno, ze je urcen pro
aplikace ve Win2000 a vyssi. Budou aplikace fungovat i ve Win98?

Petr Svejda

www.znalosti(tec)cz
www.isoft(tec)cz
www.prowin(tec)cz

MySQL a funkce AND

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 28.5.2007 11:57:20

Misto AND pouzij &

Jirka Matejka

> [...]
> napsat funkci pro MySQL na binarni porovnavani?
> Pouzivam D7, WXP, MySQL a komponenty ZEOS.

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 28.5.2007 12:09:21

On 5/28/07, Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> wrote:
> [...]
> bdpConnection+bdpDataAdapter.
>
> Neviete ma nahodou niekto nasmerovat, ako spravne
> filtrovat (prip. odoslat akykolvek SQL prikaz) do

Staci pouzit instanci neceho, co implementuje IDbCommand.

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Synapse - Incompatible types

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 28.5.2007 12:45:24

> [Error] sswin32.pas(1256): Incompatible types: 'TVarSin' and
> 'TSockAddrIn'
> [Fatal Error] blcksock.pas(92): Could not compile used unit
> 'synsock.pas'
>
> Neviem na to prist, ze preco mu to v jednom projekte vadi a v inych
> nie.

Asi mas v dvoch unitach procedury s rovnakym nazvom a roznymi parametrami.
To, ze v niektorych projektoch sa to neprejavi, moze byt inym poradim unit v uses - unity na konci maju prednost.

Synapse - Incompatible types

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 28.5.2007 12:33:23

Hello All!

Mam spravene vlastne komponenty, ktore pouzivaju Synapse vo viacerych
programoch a v jednom sa mi objavuje taketo:

[Error] sswin32.pas(1035): Incompatible types: 'TVarSin' and 'TSockAddrIn'
[Error] sswin32.pas(1040): Incompatible types: 'TVarSin' and 'TSockAddrIn'
[Error] sswin32.pas(1049): Incompatible types: 'TVarSin' and 'TSockAddrIn'
[Error] sswin32.pas(1058): Incompatible types: 'TVarSin' and 'TSockAddrIn'
[Error] sswin32.pas(1083): Incompatible types: 'TVarSin' and 'TSockAddrIn'
[Error] sswin32.pas(1091): Incompatible types: 'TVarSin' and 'TSockAddrIn'
[Error] sswin32.pas(1099): Incompatible types: 'TVarSin' and 'TSockAddrIn'

Co by to mohlo byt?

Delphi 7 Pro, Synapse 37

--
Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

Synapse - Incompatible types

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.5.2007 12:57:25

> [...]
> used unit 'synsock.pas'
>
> Neviem na to prist, ze preco mu to v jednom projekte vadi a v inych

Zjevne nekde pouzivas synsock.pas a sswin32.pas z ruznych verzi
Synapse.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Delphi 2007 for Win32 vs. aplikace pro Win98

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 28.5.2007 15:47:36

Delphi 2007 nema certifikaci na Windows 98, nicmene na strankach
blogu CodeGear se da najit clanek, tusim, ze je od Nicka Hodgese,
ve kterem se pravi, ze 99% aplikaci pobezi bez problemu a dokonce
je tam napsano, ve kterych konkretnich situacich muze nastat problem.

Jenze ja ten clanek zaboha nemuzu najit. Snad by jej nekdo sikovnejsi
nasel.

http://blogs.codegear.com
http://blogs.codegear.com/NickHodges/

Zdravi, -- Richard Kubat

> [...]
> aplikace ve Win2000 a vyssi. Budou aplikace fungovat i ve Win98?
>
> Petr Svejda

Delphi 2007 for Win32 vs. aplikace pro Win98

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 28.5.2007 15:59:37

> [...]
> ve kterem se pravi, ze 99% aplikaci pobezi bez problemu a dokonce
> je tam napsano, ve kterych konkretnich situacich muze nastat problem.

Mozno je to tento clanok:
http://blogs.codegear.com/nickhodges/archive/2007/02/21/32080.aspx
ale velmi konkretne to nie je. V odpovedi na jeden z komentarov Nick potom uvadza, ze vecsinu pripadnych problemov na Windows 98 by mala riesit instalacia IE6 a tym padom prislusnych kniznic.

fd: file descriptor

[*] ikozak(zv)tsw.sk - 28.5.2007 16:19:38

Este by som mal jeden problem s volanim dos-ovskeho gpg.exe z Delphi6 programu.
Teraz uz skutocne viem nastartovat a ziskat i navratovy kod pomocou procedurky,
ktoru mi minule poradil Martin.

Ale mam este jeden problemik: gnu.exe v niektorych pripadoch potrebuje
komunikovat s uzivatelom, tak, ze sa odpoved naklepe cez klavesnicu.Specialne
ide o zadanie passphrase v niektorych pripadoch. Kedze ale cely proces ma
prebiehat automaticky, tak tato cesta nie je mozna.

V manuali gpg som videl moznost, ked by sa passphrase zadalo v subore a ten by
sa nacital zo suboru: -- passphrase-fd n, kde n je file descriptor. Myslel som
si, ze by postacilo zistit file descriptor otvorenim prislusneho suboru s
heslom t.j. napr. n:= FileOpen(OpenDialog1.FileName, fmOpenRead), hodnotu
zabudovat do prikazoveho retazca a vyvolat gpg (funkciou FUNCTION
DosExecAndWait(CommandLine, Dir: STRING) : INTEGER;); ale to nepomohlo, prikaz
nepresiel, pricom jedinu moznu pricinu neuspechu vidim v tom, ze sa passphrase
nedostalo do gpg.

Nemate niekto napad, ako to vyriesit? Bez moznosti pouzivat passphrase to nie je
celkom to, co mam urobit...:-(((

Dik za kazdy napad.
IVan Kozak

Citat Martin Grajcar <grajcar1(zv)seznam(tec)cz>:

> [...]
> ale to co dela popen nebo popen2 se zda byt v packalu nedosazitelny.
> nasel jsem na to i dve knihovny na netu ale nejelo to (uz nevim proc).

RNDr. Ivan Kozak, konatel
Technology Softworks s.r.o.
Jaltska 29, 040 22 Kosice

Tf. 00420 605 283 390

Funkce StrHash v baliku JCL

[*] Martin Grajcar <grajcar1(zv)seznam(tec)cz> - 28.5.2007 18:09:45

> chtel bych se zeptat, zda nevite, jestli se da brat vysledek funkce StrHash
> z JCL (JEDI Code Library) v unite JclStrHashMap.pas jako jednoznacna ciselna
> hodnota reprezentujici predany String?

v zadnym pripade.

> Proto bych se tedy chtel zeptat, zda se da ta funkce skutecne brat jako jednoznacna reprezentace textove hodnoty.

samozrejme ne.
uz quli tomu, ze cisel typu Int ci Int64 existuje jen 2**32 ci 2*64
zatimco retezcu je "skoro nekonecno".

jcl nemam, ale nasel jsem
function StrHash(const SoureStr: string): Cardinal

staci si vzit 2**32+1 stringu a konflikt najdes.

Funkce StrHash v baliku JCL

[*] Petr Balsanek <petr.balsanek(zv)asei(tec)cz> - 28.5.2007 16:07:37

Dobry den,
chtel bych se zeptat, zda nevite, jestli se da brat vysledek funkce StrHash
z JCL (JEDI Code Library) v unite JclStrHashMap.pas jako jednoznacna ciselna
hodnota reprezentujici predany String? Vytvarim datovy objekt, ktery by mel
nahradit v jedne nasi aplikaci lokalni sumaci dat pres Paradox.
Data reperezentuje nasledujici record:
TSUDataRec = record
UTV,
SUTV : LongInt;
DatumDavky : TDate;
RET1 : String[240];
RET2 : String[222];
TEXTY : String[120];
Castka,
Castka2,
Hodiny : Extended;
CisloPP : LongInt;
end;
Dle puvodniho reseni byly v Paradoxu vyuzity hodnoty UTV, SUTV, DatumDavky,
RET1, RET2, TEXTY jako index pomoci nehoz se delal pri vkladani dalsiho
zaznamu locate. Pokud byl radek nalezen, pouze se pricetly castky a hodiny.
Pokud nalezen nebyl, vlozil se novy zaznam. Lokalne to takto bylo delano
kvuli ulehceni databaze. Muj novy objekt vytvari typovy soubor s daty
ukladanymi jako popsany record. Dale je v pameti vytvaren index (pro nejz
jsem zkusil kvuli omezeni mnozstvi vyuzite pameti a rychlosti prave zminenou
funkci StrHash, ktera vraci Cardinal hodnotu reprezentujici textovou hodnotu
obsahujici vsechny klicove hodnoty vytvarenou jako
Format('%d;%d;%s;%s;%s;%s', [UTV, SUTV, FormatDateTime('dd.mm.yyyy',
DatumDavky), RET1, RET2, TEXTY])). Pri vkladani hodnot se hleda hodnota
metodou puleni intervalu a sumovani se provadi v podstate temer totozne s
puvodnim principem. Takto je to krasne rychle a zda se, ze to i funguje
spravne. Puvodne jsem mel jako index v pameti cely text vytvoreny tim
formatem, ale jelikoz se zde jako index vyuziva vetsina sloupcu, bylo by pri
velkem objemu dat (coz je bezne) v pameti prilis dat pro tento index, proto
jsem to nahradil ciselnou reprezentaci textoveho indexu danou funkci.
Problem je ale ten, ze u nejakych 300 000 zaznamu jsem mezi temito dvema
principy mel rozdil v poctu vyslednych, sesumovanych zaznamu (rozdil asi 3
radku), nicmene celkove castky byly shodne. Pravdepodobne jedna z uvedenych
variant neco sesumovala nepatrne vic nez ta druha. Proto bych se tedy chtel
zeptat, zda se da ta funkce skutecne brat jako jednoznacna reprezentace
textove hodnoty.

Dekuji za upresneni

Petr Balsanek

Synapse - Incompatible types

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 28.5.2007 22:30:02

<<< 28.5.2007 12:57 - Lukas Gebauer "gebylist(zv)mlp(tec)cz" >>>

LG> Zjevne nekde pouzivas synsock.pas a sswin32.pas z ruznych verzi
LG> Synapse.

Takze problem bol v nastaveni projektu. Mal som aktivovany checkbox:

"Project Options/Compiler/Syntax Option/Typed (zv) Parameter"

--
Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

OT: Komprese zalohy

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 29.5.2007 08:48:45

Ahoj, potreboval bych ve sve aplikaci, vytvorene v .Net, umoznit zkomprimovat vytvorenou zalohu.
Muzete mi poradit nejake reseni? Nabizi neco primo .Net?

Prvni me napadl zakomponovat 7zip, ale nevim, jestli se tato aplikace muze sirit s komercni aplikaci.
Prohlizel jsem si licenci, pod kterou je 7zip siren (LGPL), ale moc z toho chytrej nejsem.

Dekuji za jakoukoliv radu.

Vytvoreni systemu s obehem dokume ntu

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 29.5.2007 10:52:54

Ahoj,
Pouzivam D7, WXP, MySQL.
Mam takovy teoreticky dotaz ohledne workflow.
Mam vytvorit system na schvalovani formularu. Ma existovat nejaky
Designer kde navrhnu co na formulari bude a jak to bude propojene do
databaze. Sloupce v databazi se budou generovat automaticky. Jak ale
udelat, kdyz formular obsahuje podformular? (Objednavka obsahuje
jednotlive polozky). Kdyz to budu programovat klasicky, tak to udelam
vse natvrdo a neni moznost upravy, ale jak to udelam tak aby se
formulare daly pridavat z prislusneho programu?
Mam jeste nasledujici problem:
Jak zajistim schvalovani, kdyz se kazdy formular bude schvalovat jinak?
Jednou schvaluje prikazce, spravce a v pripade ze je formular
(objednavka) vyssi jak 10000,-Kc tak i reditel.
U administrativy je proces schvalovani jiny schvaluje reditel a nasledne
spravce.
U jinych formularu je schvalovani treba jenom jednourovnove.
Predstavoval jsem si, ze budu mit dalsi tabulku, kde budou ulozene
schvalovaci postupy a jednotlivym formularum se priradi prislusny
postup. Je to rozumna uvaha?

Neznate nekdo nejaky odkaz na net, nebo nevite kde najdu nejaky priklad.
Nebo je lepsi toto resit pomoci neceho jineho nez Delphi? Podminka je,
ze to bude levne a flexibilni. Zakoupeni nastroje realizujici workflow
je take resene, ale jejich cena je v radech stovek tisic. Znate neco
levnejsiho.

Predem dekuji
Jirka

Funkce StrHash v baliku JCL

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 29.5.2007 10:44:54

> [...]
> ciselna
> hodnota reprezentujici predany String? Vytvarim datovy objekt, ktery by

Dle selskeho rozumu se informace v UTV, SUTV, DatumDavky, RET1, RET2, TEXTY,
tedy nejakych cca 4808 bitu musi nejak promitnout do treba 32-bitu hashe a
to znamena, ze nejmene 2**(4808-32) stringu musi mit stejny hash. O
jednoznacne ciselne hodnote tedy nemuze byt rec. S hashem se pracuje takto:

Pokud se hashe dvou stringu nerovnaji => jedna se 100% o dva ruzne stringy,
protoze jeden string nemuze mit dva hashe
Pokud se hashe dvou stringu rovnaji => s urcitou pravdepodobnosti se jedna o
stejny string, ale pro 100% vysledek je nutne provest porovnani stringu
klasicky treba CompareStr.

Vyse uvedene vylucuje klasicke databazove operace typu group by, sum apod.
podle hashe.

arc na bezier

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 29.5.2007 11:12:56

zdravim

nevite nekdo jak kreslit oblouk pomoci bezierovych krivek - nejaka funkce
ktere predam parametry jako pro funkci Arc (obdelnik,pocatecni uhel,koncovy
uhel) a dostanu seznam bodu pro funkci PolyBezier

diky za kazdou informaci

Komprese zalohy

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 29.5.2007 11:14:56

Ahoj,

Dalibor wrote:
> Ahoj, potreboval bych ve sve aplikaci, vytvorene v .Net, umoznit zkomprimovat vytvorenou zalohu.

SharpZipLib

> Prohlizel jsem si licenci, pod kterou je 7zip siren (LGPL), ale moc z toho chytrej nejsem.

LGPL by narozdil od GPL mela byt v pohode i pro komercni pouziti. Tusim,
ze bys mel poslat zpet jen zmeny provede do samotne knihovny 7zip, ale
mozna kecam.

HTH,
pl

Ako spravne filtrovat v NET1.1

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 29.5.2007 12:15:00

Zdravim

Jiri Cincura wrote / napisal(a):

> Staci pouzit instanci neceho, co implementuje IDbCommand.
*Sorry, ale ze musim zase otravovat.
*Takze ten filter som uz "rozchodil" ;-), teraz skusam
*filtrovat tabulky Master-Detail.

*Asi takto :

private void button10_Click(object sender, System.EventArgs e)
{

string s = textBox2.Text;

bdpMasterCommand1.CommandText = "SELECT CISLO_P, MENO, PRIEZVISKO,
MESTO, ADRESA, TELEFON FROM DULGEROV_TEST.PREDAJCOVIA WHERE MENO like
'%"+s+"%'" ;

bdpMasterCommand1.Connection = bdpConnection1;
bdpDetailCommand1.Connection = bdpConnection1;
bdpConnection1.Open();

bdpMasterDataAdapter1.SelectCommand = bdpMasterCommand1;
bdpDetailDataAdapter1.SelectCommand = bdpDetailCommand1;

bdpMasterDataAdapter1.Active = true;
bdpDetailDataAdapter1.Active = true;
..... atd...

*Ked "to" spustim ... je to OK.
*Vypnem pripojenie

bdpConnection1.Close();
bdpMasterDataAdapter1.Active = false;
bdpDetailDataAdapter1.Active = false;

*Zapnem.
*Znovu OK.

*Ak ale zmenim filter (do textBox2 napisem nieco ine),
*reve na mna: "Cannot remove table that has existing relations.
Remove relations first"
*Ked relacie pred spustenim filtra zmazem,
a chcem dinamicky vytvorit nove, reve zase:
"Cannot remove table ...., because it referenced in
ForeingKeyConstrain Relation1. Remove constrain first."

*Co s tym?? ;-)
*Pokusal som sa odstrelit aj constrain, len neviem ako.

Ivan Dulgerov CEI SAZP Programator

Tajovskeho 28
97590 Banska Bystrica
tel: 048 4374144
ICQ : 190698607
mail : ivan.dulgerov(zv)sazp.sk

OPC komponenty

[*] Jaroslav KohA?k <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 29.5.2007 12:49:03

Zdravim vsechny.
Protoze ve firme pouzivame starou verzi C+-+-Builderu (Delphi), chci se zeptat, jestli nejaka soucasna verze v sobe jiz neobsahuj komponenty pro vytvoreni OPC klienta. Popr jestli nekdo nemate neco co muzete poskytnout.

Diky J.K.

Komprese zalohy

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 29.5.2007 12:59:03

> [...]
> Muzete mi poradit nejake reseni? Nabizi neco primo .Net?
>
> Prvni me napadl zakomponovat 7zip, ale nevim, jestli se tato aplikace muze

Pokud to chces resit externim programem, mohu ti zdarma poskytnout nas
komprimacni program, ktery lze volat jako OLE server. Pak nebudou problemy s
licenci.

[...]

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 29.5.2007 15:01:11

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>> Ahoj, potreboval bych ve sve aplikaci, vytvorene v .Net, umoznit zkomprimovat vytvorenou zalohu.
> [...]
> Prohlizel jsem si licenci, pod kterou je 7zip siren (LGPL), ale moc z toho chytrej nejsem.

LGPL je licence pro knihovny aby je bylo mozne sirit spolu s placnym SW. Pouze nesmis knihovnu upravovat - tedy muzes ,ale musis zverejnit zdrojaky.

Ludek

Ako spravne filtrovat v NET1.1

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 30.5.2007 07:08:14

Jiri Cincura wrote / napisal(a):
> Nikde tu nevdim kdo/co/jak pridava/odstranuje ty vazby.

*Vazby boli vytvorene v desing time.
*Teraz som sa konecne metodou pokus-chyba dopracoval
*k vysledku ktory funguje.
*Spustenie filtra :
bdpConnection1.Close();
bdpMasterDataAdapter1.Active = false;
bdpDetailDataAdapter1.Active = false;
dataSet2.Clear();

bdpConnection1.Open();
dataSet2.Relations.Clear();

[...]

bdpMasterDataAdapter1.Fill(dataSet2, "Master");
bdpDetailDataAdapter1.Fill(dataSet2, "Detail");

dataSet2.Relations.Add("Relation",
dataSet2.Tables["Master"].Columns["CISLO_P"],dataSet2.Tables["Detail"].Columns["CISLO_P"]);

dataGrid3.DataMember = "Master";
dataGrid4.DataMember = "Master.Relation";

Podotykam, ze vazby su aj tu "naklikane" v desing time,
len ich pri kazdej zmene musim zmazat a cely dataSet2
znovu naplnit (Fill).
Neviem, ci je to uplne koser, ale aspon to funguje ;-))

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 30.5.2007 00:45:48

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 29.5.2007 18:33:25

Pouzivam tohle, zabalena do vlastnich komponent:
http://www.opcconnect.com/delphi.php

Komprese zalohy

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 29.5.2007 18:21:24

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Ahoj, potreboval bych ve sve aplikaci, vytvorene v .Net, umoznit
> zkomprimovat vytvorenou zalohu.

http://blogs.msdn.com/dotnetinterop/archive/2006/04/05/.NET-System.IO.Compression-and-zip-files.aspx

Petr Vones

Overeni jmena a hesla uzivatele

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 30.5.2007 14:28:54

Diky,

Ale jsem na rozpacich:
Zda se, ze v jedne siti tato funkce opravdu funguje a overi platne
jmeno a heslo a byla by plne vyhovujici.
V jine siti ale funkce ani neoveri prave prihlaseneho uzivatele.
( muze to byt nastavenim site, ale neumim (a spravce site to neumi)
prijit na to jakym )

A neslo by nejakym podobne jednoduchym zpusobem overit prihlasovaci
udaje k serveru (stanici ) v siti bez domeny ?

Pavel

Ondrej Kelle napsal(a):

> [...]
> Result := LogonUser(PChar(UserName), PChar(DomainName), PChar(Password),
> LOGON32_LOGON_NETWORK, LOGON32_PROVIDER_DEFAULT, Token);

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.5.2007 15:36:59

> [...]
> V jine siti ale funkce ani neoveri prave prihlaseneho uzivatele.
> ( muze to byt nastavenim site, ale neumim (a spravce site to neumi)

A aku chybu to vrati? Ak je to ERROR_PRIVILEGE_NOT_HELD alebo ERROR_ACCESS_DENIED, potom volajuci proces zrejme nema prava SE_TCB_NAME alebo SE_CHANGE_NOTIFY_NAME. Je to popisane (trochu nejasne) v SDK dokumentacii pre LogonUser. Potom by mohlo pomoct nastavenie tych prav, napriklad pomocou EnableProcessPrivilege z JclSecurity.

Inak by mozno pomohlo toto:
http://www.delphi3000.com/articles/article_3436.asp
ale vyzera to divoko a neskusal som to.

ListView a StateImages

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 31.5.2007 12:58:34

V ListView pouzivam 17 ikon jako StateImages v TImageList. Kdyz je pak
zobrazuji, tak se mi zobrazi jen prvnich 15. Sestnacta se nezobrazi a
misto sedmnacte se opet zobrazi prvni. Nevite kde je chyba?

Dik

Michal Kos.

spusteni externi aplikace na Vista

[*] Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> - 31.5.2007 13:38:37

Z programu spoustim externi aplikaci pomoci WinExec nebo CreateProcess a pomoci Halt a exit zavru stavajici.

Na Vistach to ale funguje pouze z IDE. Jakmile to zkusim samostatne, tak se "cerna obrazovka" s povolenim spusteni neobjevi.

Jak na Vista spustit externi aplikaci jako administrator? Jde to pomoci nektereho parametru v CreateProcess??

Diky, L.Novy

spusteni externi aplikace na Vista

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 31.5.2007 14:24:40

On 5/31/07, Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> wrote:
> Jak na Vista spustit externi aplikaci jako administrator? Jde to pomoci nektereho parametru v CreateProcess??

Tady najdes odpoved na vse co potrebujes. :)

http://weblogs.asp.net/kennykerr/archive/2006/09/29/Windows-Vista-for-Developers-_1320_-Part-4-_1320_-User-Account-Control.aspx

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Firebird - programove zjisteni informaci o databaz

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 31.5.2007 20:27:03

Nevim, jako pomoci SQL vytahnout ze systemovych tabulek Firebirdu 2
seznam poli, jejich delek, charset, indexy, relace, ulozene procedury,
atd. Resp. umim vytahnout jenom seznam tabulek. Nemate nekdo nejaky
seznam techto systemovych tabulek, pripadne odkaz?

Diky

Petr Svejda

www.znalosti(tec)cz

Overeni jmena a hesla uzivatele

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 31.5.2007 15:24:44

Diky za pomoc,

kolega ted zkousel upraveny testovaci program na problematicke siti,
s vracenymi chybovymi kody 1326 a 1385 (jeste jsem nehledal vyznam )
zaradil jsem i kod podle uvedeneho odkazu, ale mam pouze odezvu "stejny
vysledek".
( na jine ("funkcni") siti to pritom funguje stejne )
( v teto casti si ale nejsem jisty, zda vubec testuji chybovy kod, ale
znamena to, ze se uzivatelske
jmeno a heslo nepodarilo overit )

Diky za kazdy napad

Pavel

Ondrej Kelle napsal(a):

> [...]

> http://www.delphi3000.com/articles/article_3436.asp
> ale vyzera to divoko a neskusal som to.

Firebird - programove zjisteni informaci o databaz

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 01.6.2007 07:19:52

> [...]
> atd. Resp. umim vytahnout jenom seznam tabulek. Nemate nekdo nejaky
> seznam techto systemovych tabulek, pripadne odkaz?

Tady je odkaz na prvni z osmi clanku o systemovem katalogu Firebirdu na
www.dbsvet(tec)cz:
http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2002082606

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.5, 2.0

Compact mdb

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 01.6.2007 08:07:55

Ahoj,
Prosim o radu, jak mam provest compact mdb bez nainstalovaneho accessu? Lustim komponenty KaADO a KADAO
a nejsem z nich prilis moudrej. Prvni chce nejak moc parametru, a druha hlasa, ze trida neni registrovana.
Nemate nekdo funkcni samplik nebo doporucite nejake jine reseni?
D7Pro, XP

Predem diky

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Compact mdb

[*] Josef Sip <conf(zv)sipj(tec)net> - 01.6.2007 08:31:57

Osobne jsem pouzival nasledujici kod, pokud se nepletu tak access to
nepotrebuje.
Kod je odnekud prevzaty tak snad se puvodni autor nebude zlobit ze ho
preposlu dal...

unit CompressDB;

interface
Uses Windows,ShellAPI,SysUtils;

const OdbcCpDll='odbccp32.dll'; // ODBC Control Panel
const ODBC_CONFIG_DSN = 2;
const AccessDriver='Microsoft Access Driver (*.mdb)';

type _TSQLConfigDataSource=function(
hwndParent:HWND;
fRequest:WORD;
lpszDriverString:LPCSTR;
lpszAttributes:LPCSTR
):BOOL; stdcall;

Function Compress(FileName:String):Boolean;

implementation

Function GetShortFileName(Const FileName : String) : String;
var
aTmp: array[0..255] of char;
begin
if GetShortPathName(PChar(FileName),aTmp,Sizeof(aTmp)-1)=0 then
Result:= FileName
else
Result:=StrPas(aTmp);
end;

Function Compress(FileName:String):Boolean;
var hCP:THANDLE; // ODBC Control Panel
fnc:Pointer;
ok:Boolean;
hCP:=LoadLibrary(OdbcCpDLL);
if hCP=0 then RaiseLastWin32Error;
try
fnc:=Windows.GetProcAddress(hCP,'SQLConfigDataSource');
ok:=_TSQLConfigDataSource(fnc)(0,ODBC_CONFIG_DSN,
AccessDriver,Pchar('COMPACT_DB='+GetShortFileName(FileName)
+' '+GetShortFileName(FileName)));
if not(ok) then raise Exception.Create('failed');
finally
if not(FreeLibrary(hCP)) then RaiseLastWin32Error;
end;
Result:=True;
except
Result:=False;
[...]

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 01.6.2007 09:54:15

funguje to, ALE: jak postupovat se zaheslovanou mdb?

> [...]
> if not(ok) then raise Exception.Create('failed');
> finally
> if not(FreeLibrary(hCP)) then RaiseLastWin32Error;

OT: VS NET: chyba pri pripojovani k DB

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 02.6.2007 22:00:38

Ahoj, nevite nekdo co presne znamena tato hlaska?

---------------------------
Local database file
---------------------------
An error occurred while converting the connection:
Klic neni platny pro pouziti v zadanem stavu.

Dela mi to od nejake doby, kdyz se snazim v navrhovem rezimu pripojit k DB z Visual Studia Net 2005.
Tim padem nemuzu navrhovat tabulku, proste nic.

Dekuji za radu a pomoc, jsem uz z toho zouvfaly..

D.

Cesko-slovensky SQL tutorial

[*] Martin Kasman <mdelphi(zv)centrum.sk> - 02.6.2007 17:54:22

Tutorialov je na nete skutocne na mraky no vsetky sa bud venuju len jednej databaze alebo viacerym databazam a prilis obsirne alebo su v anglictine.
- ja vytvaram nieco, co sa tyka vsetkych databaz pre Delphi
- pokial nejaky SQL prikaz nie je podporovany na databaze, v ktore robite, tak sa snazim popisat alternativy k danemu prikazu v inych databazach

povodna sprava:

Cesko-slovensky SQL tutorial

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 02.6.2007 17:24:20

OT:

On Sat, Jun 02, 2007 at 05:10:19PM +0200, Martin Kasman wrote: Snazim sa
> vytvorit tutorial vsetkych pouzivanych prikazov SQL pre najcastejsie
> pouzivane databazy v Delphi. Dost prikazov uz mam popisanych - vacsinou v
> slovencine (niektore v cestine) a chcel by som vas poprosit o pomoc.
> Clanky sa vytvaraju a menia velmi jednoducho - staci sa registrovat
> (registracia je rychla) a mozete cokolvek na strankach menit. Stranku
> najdete na http://www.kasman.sk/sql. Dopredu dakujem za pomoc.

ja jsem to asi nepochopil, co bude pridana hodnota oproti tunam tutorialu a
referenci, ktere uz na webu jsou, proc je potreba vytvorit nejaky dalsi, co
ma tento prinest noveho/lepsiho?
P.

Cesko-slovensky SQL tutorial

[*] Martin Kasman <mdelphi(zv)centrum.sk> - 02.6.2007 17:10:19

[...]

Martin Kasman

Umisteni odkazu na okno aplikace do hlavniho panel

[*] Ing. Milan Bartos - OPTIMAL SOLUTIONS CZ s.r.o. <milan.bartos(zv)optimalsolutions.c - 01.6.2007 20:26:59

> mam klasickou win32 aplikaci D6, ale sklada se ze 3 vicemene samostnych
> casti.
>
> a ja bych potreboval pokud to jde, aby na hlavnim panelu windows, kde se
> zobrazuji spustene aplikace
>
> nebylo jen jedno tlacitko ale mohl tam pridat jeste 2 dalsi, ktere by
> primo
> zobrazili formulare aplikace.

Ahoj,

myslim, ze staci jen vsechny tri formulare zobrazit (Visible je True),
ale minimalizovane a budou vsechny tri v hlavnim panelu. Jeste bych si
osetril, aby se zaviraly na listu, tedy ne Close, ale minimalizovat je jak
po kliknuti na krizek, tak treba i po stisku Alt+F4.

Milan

> Nekteri uzivatele to bohuzel chteji, v aplikaci jsou 3 hlavni formulare a
> uzivatele by chteli mit 3 tlacitka na hlavnim panelu.
>
> Poradite jak na to?
>

> Diky

Umisteni odkazu na okno aplikace do hlavniho panel

[*] Josef Sip <conf(zv)sipj(tec)net> - 01.6.2007 15:36:40

Ahoj,

[...]

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 01.6.2007 15:30:39

> [...]
> hlasa, ze trida neni registrovana.
> Nemate nekdo funkcni samplik nebo doporucite nejake jine reseni?

da sa pouzit bud DAO alebo ADO/JRO, nejake
komponenty a priklady mam na webe at
http://www.winsoft.sk/dao.htm
http://www.winsoft.sk/adonis.htm

Erik Salaj

Compact mdb

[*] Josef Sip <conf(zv)sipj(tec)net> - 01.6.2007 13:22:31

|funguje to, ALE: jak postupovat se zaheslovanou mdb?

Tak jsem to nasel i ve verzi s heslem, snad to pomuze, kdysi mi to
fungovalo.

Jozka

[...]

Function Compress(FileName:String; pwd:string):Boolean;

[...]

pwstr:String;
pwstr:='';
if pwd<>'' then pwstr:='PWD='+Pwd+';';
hCP:=LoadLibrary(OdbcCpDLL);
if hCP=0 then RaiseLastWin32Error;
try
fnc:=Windows.GetProcAddress(hCP,'SQLConfigDataSource');
ok:=_TSQLConfigDataSource(fnc)(0,ODBC_CONFIG_DSN,
AccessDriver,Pchar(Pwstr+' COMPACT_DB='+GetShortFileName(FileName)
[...]

Zmena velikosti panelu na ScroolBoxu

[*] lelicek(zv)volny(tec)cz - 01.6.2007 12:50:29

Ahoj,

resim takovy problemek.:
V MDI aplikaci je hlavni okno tvoreno 6 panely,
ktere lezi na scrollboxu. Potrebuji umoznit uzivatelum
zmenu velikosti kazdeho panelu pomoci mysi.
Nejde pouzit Tspliter, protoze ten umi delit pouze
"pomer" jednotlivych casti v parent okne.
Ja potrebuji"absolutni" nastaveni velikosti (soucet velikosti
panelu muze byt vetsi nez viditelna cast scroollboxu).
Vlastni zmenu dokazu mysi nastavit, prostym odectem rozdilu
souradnic mysi, ale neumim "namalovat" aktualni velikost panelu.

Problem je, ze pri zvesovani panelu je mys nad jinym panelem nebo i oknem
a pri prekreslovani se cely formular se "rozblika".

Nevite o nejake schudne ceste jak to realizovat nebo komponente,
ktera by to umoznovala ?

Diky Pavel

QuickReport a Delphi 2007 pro Win32

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 06.6.2007 12:48:37

Quick Reports jsou zdarma ke stazeni pro registrovane uzivatele Delphi 2007
na adrese http://www.codegear.com/downloads/regusers/delphi

Nezapomente se pred stahovanim software prihlasit ke svemu uctu na CDN,
ke kteremu mate Delphi 2007 prirazeno.

Zdravi, -- R. Kubat, Borland s.r.o.

> prevadim vetsi projekt z Delphi 7 do subj. a nikde jsem nenasel moznost
> QuickReportu. Neni mozne predelat vsechny sestavy, nebot jsou jich
> stovky. Nemate nekdo nejaky napad?
>
> Petr Svejda

Jak vyvolat z Delphi formular pro zadani noveho ma

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 06.6.2007 11:40:33

Ahoj,
koukni se na JclEmail z JEDI, je to velmi jednoduche.

JS

>Bez priloh je to jasne, ale jak to udelat vcetne zname prilohy???
>Lubos

> windows.
> Idealni by bylo kdyz by ta funkce mela nejake parametry pro nastaveni:
>
> bez priloh treba takto:
>
> ShellExecute(0,'open',PChar('mailto:aaa(zv)domena(tec)cz,bbb(zv)domena(tec)cz?cc=kop
> i e(zv)domena(tec)cz&bcc=skryty(zv)domena(tec)cz&subject=Predmet&body=Zacatek
> zpravy %0Adruhy radek'), nil, nil, SW_SHOWNORMAL);

QuickReport a Delphi 2007 pro Win32

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 06.6.2007 10:58:29

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 06.6.2007 10:42:28

On 6/6/07, Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> wrote:
> Bez priloh je to jasne, ale jak to udelat vcetne zname prilohy???

Mrkni na MAPI rozhranni.

--
Jiri {x2} Cincura
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Jak vyvolat z Delphi formular pro zadani noveho ma

[*] Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> - 06.6.2007 10:36:28

> [...]

> zpravy %0Adruhy radek'), nil, nil, SW_SHOWNORMAL);

Jak vyvolat z Delphi formular pro zadani noveho ma

[*] Mirek Mrakota <mirek(zv)mrakota(tec)cz> - 06.6.2007 10:22:27

> [...]

zpravy %0Adruhy radek'), nil, nil, SW_SHOWNORMAL);

Mirek

Jak vyvolat z Delphi formular pro zadani noveho ma

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 06.6.2007 09:32:20

[...]

Diky moc, Tom

Delphi 2007 for Win32 a RxLibrary

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 05.6.2007 22:13:36

Zdravim

> mate nekdo odkaz na stazeni na fungujici RxLibrary pro Delphi 2007 for
> Win32?
*Pokial viem RxLibrary je sucastou JediVCL
http://www.delphi-jedi.org/

S pozdravom
Ivan Dulgerov
Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk
ICQ : 190698607

Delphi 2007 for Win32 a RxLibrary

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 05.6.2007 19:41:27

mate nekdo odkaz na stazeni na fungujici RxLibrary pro Delphi 2007 for
Win32?

Diky moc

Petr Svejda

www.znalosti(tec)cz
www.prowin(tec)cz
www.isoft(tec)cz

web aplikacia asp v Net1 chyba inicializcie

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 05.6.2007 13:17:01

Zdravim.

Prave sa pokusam rozchodit jednoduchy priklad
v web aplikacia ASP.

Vzdy pri pokuse o spustenie stranky mi hadze chybu:
Oracle provider initialization failed

Chyba je vzdy na riadku :
this.bdpSelectCommand1.Connection = this.bdpConnection1;

bdpConnection1 je moje pripojenie, vsetko bezi len na locallhost.

V navrhovom zobrazeni, pri zadani bdpDataAdapter = true,
je vsetko OK. (Data sa korektne nacitaju do dbWebGrid)

Co mozem mat zle??

Ivan Dulgerov CEI SAZP Programator

Tajovskeho 28
97590 Banska Bystrica
tel: 048 4374144
ICQ : 190698607
mail : ivan.dulgerov(zv)sazp.sk

Ulozeni pointer (VAR) do TList a jeho nasledne nac

[*] Frantisek Bohac <bohacf dkonf(zv)vnol(tec)cz> - 05.6.2007 12:12:57

Pomohlo; mockrat dekuji vsem zucastnenym a na konci mailu je reseni od
Tomase

FB

Tomas Rosa napsal(a):
> Cau,
>
> takze funkcni reseni napsane jako objekt mas tady:
>
> http://download.hotel-keeper.com/FormList.zip
>
> Dokopal jsem se spustit delphi, tak snad pomuze :-)
>
> TR
// volani v DPR:

var FormsList:TFormList;
begin
Application.Initialize;

FormsList:=TFormList.Create;
FormsList.AddForm(TForm1,(zv)Form1);
FormsList.CreateAllForms;

Form1.Show; //pointry uz jsou obsazene :-)

unit FormListU;

interface

uses Forms,sysutils,classes,Contnrs;

type
TFormClass = class of TForm;
PTForm = ^TForm;

TFormListItem=class
private
fClassName:TFormClass;
fFormPointer:PTForm;
public
constructor Create(aClassName:TFormClass;aFormPointer:PTForm);
procedure CreateForm;
end;

TFormList=class
private
fItems:TObjectList;
public
constructor Create;
destructor Destroy; override;

procedure AddForm(aClassName:TFormClass;aFormPointer:PTForm);
procedure CreateAllForms;

{ TFormListItem }

constructor TFormListItem.Create(aClassName: TFormClass;
aFormPointer: PTForm);
begin
inherited Create;
fClassName:=aClassName;
fFormPointer:=aFormPointer;
end;

procedure TFormListItem.CreateForm;
begin
//fFormPointer^:=fClassName.Create(Application);
Application.CreateForm(fClassName,fFormPointer^);
end;

{ TFormList }

procedure TFormList.AddForm(aClassName: TFormClass; aFormPointer: PTForm);
begin
fItems.Add(TFormListItem.Create(aClassName,aFormPointer));
end;

constructor TFormList.Create;
begin
inherited;
fItems:=TObjectList.Create;
end;

procedure TFormList.CreateAllForms;
var n:integer;
begin
for n:=0 to fItems.Count-1 do
TFormListItem(fItems[n]).CreateForm;
end;

destructor TFormList.Destroy;
begin
fItems.Free;
inherited;

Ulozeni pointer (VAR) do TList a jeho nasledne nac

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 05.6.2007 11:50:55

Frantisek Bohac wrote:
> [...]
> a taky jsem upravil fci AddForm:
>
> ..
> // Reference := (zv)TComponent(FormInfo^.pReference);
> Reference := TComponent(FormInfo^.pReference);
> Application.CreateForm(FormInfo^.pInstance, Reference);
> ..
> ale frmUserEdit je stale nil :-(
>
> Reference:=FormInfo^.pReference^; nejde pouzit, protoze "Pointer type required"...
> Odkaz na pInstance funguje, protoze se formular vytvori...
>
> Mate jeste nekdo nejaky tip?
>
> Frantisek Bohac

Ulozeni pointer (VAR) do TList a jeho nasledne nac

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 05.6.2007 11:36:54

pReference musi zustat jako Pointer.
Hlavicka AddForm by mela vypadat takto:

procedure TfrmSplash.AddForm(InstanceClass: TComponentClass; Reference: Pointer; sDescription: string);

Pri volani AddForm mu predas a ulozis FormInfo^.pReference := Reference;

A vlastni vytvoreni by opravdu melo probehnout takto:

Frantisek Bohac napsal(a):
> [...]
>
> Reference:=FormInfo^.pReference^; nejde pouzit, protoze "Pointer type required"...

Ulozeni pointer (VAR) do TList a jeho nasledne nac

[*] Frantisek Bohac <bohacf dkonf(zv)vnol(tec)cz> - 05.6.2007 11:28:54

Tomas Rosa napsal(a):
> [...]
>
> Reference:=FormInfo^.pReference^;
> Application.CreateForm(FormInfo^.pInstance, Reference);

Ulozeni pointer (VAR) do TList a jeho nasledne nac

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 05.6.2007 11:04:52

> [...]

frmUserEdit, ale pointer na to kde tato promenna lezi. Tedy

frmSplash.AddForm(TfrmUserEdit, (zv)frmUserEdit, 'Editace uzivatele');

proc to je pointer a ne primo uz TComponentClass?

> Application.CreateForm(FormInfo^.pInstance, Reference);

tady si presne nejsem jistej z hlavy jak to tam dostat, ale zkus podle
me toto: Reference:=FormInfo^.pReference^;
Application.CreateForm(FormInfo^.pInstance, Reference);> TComponent(FormInfo^.pReference) := Reference;

uz je podle me zbytecne...
ALe jak rikam - pisu to z hlavy, takze je potreba zkouset. Nicmene v tom
prvnim co jsem okomentoval je chyba evidentni - je potreba predat
POINTER na promenou a ne jeji OBSAH.

TR

Ulozeni pointer (VAR) do TList a jeho nasledne nac

[*] Frantisek Bohac <bohacf dkonf(zv)vnol(tec)cz> - 05.6.2007 10:48:51

Zdravim vsechny v konferenci,
mam jeden problem, nad kterym si lamu zuby a nejsem schopen ho vyresit.
Na Internetu jsem hledal, ale bohuzel bez vysledku :-(

Potrebuji ulozit instance trid + deklaraci instance do seznamu TList
(AddForm()), abych vsechny formulare vytvoril svou procedurou se
zobrazovanim statusu (CreateForms())

Priklad (DPR):
uses
uUserEdit in 'uUserEdit.pas' {frmUserEdit};
frmSplash.AddForm(TfrmUserEdit, frmUserEdit, 'Editace uzivatele');
frmSplash.CreateForms(); // <-- nahrazuje
Application.CreateForm(TfrmUserEdit, frmUserEdit); ale po skonceni je
frmUserEdit stale nil!
Application.Run;

Muzete mi nekdo prosim poradit, co s tim? Jak do promenne frmUserEdit
ziskat odkaz na nove vytvoreny formular? Kde delam chybu?

Predem moc diky za pomoc :-)

Frantisek Bohac

unit usplash;
..
private
FListOfForms: TList;
..
type
PFormInfo = ^AFormInfo;
AFormInfo = record
pInstance: pointer;
pReference: pointer;
sDescription: string;
end;
..

procedure TfrmSplash.AddForm(InstanceClass: TComponentClass;
var Reference; sDescription: string);
var
FormInfo: PFormInfo;
begin
New(FormInfo);
FormInfo^.pInstance := InstanceClass;
FormInfo^.pReference := TComponent(Reference);
FormInfo^.sDescription := sDescription;
FListOfForms.Add(FormInfo);
end; //AddForm()

procedure TfrmSplash.CreateForms;
var
iCount: integer;
FormInfo: PFormInfo;
Reference: TComponent;
begin
pbStatus.Max := FListOfForms.Count;
for iCount := 0 to FListOfForms.Count-1 do
begin
FormInfo := FListOfForms.Items[iCount];
lblInfo.Caption := Format('Nacitam modul %s
..',[FormInfo^.sDescription]);
// pbStatus.Position := iCount+1;
// Self.Update();
Application.CreateForm(FormInfo^.pInstance, Reference);
TComponent(FormInfo^.pReference) := Reference;
Dispose(FormInfo);
end;
FreeAndNil(FListOfForms);
end; //CreateForms()

Jsem tu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 04.6.2007 15:43:31

Ahoj Mic,

tak uz jsem zpatky.

D.

ADMIN: Jsem tu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 04.6.2007 15:47:31

Puvodni zprava ze dne 4.6.2007 od Lebeda David:

> Ahoj Mic,

> tak uz jsem zpatky.

> D.

Tak to sem snad nepatri.

Umisteni odkazu na okno aplikace do hlavniho panel

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 04.6.2007 11:29:14

my pouzivame tohle:

protected
procedure CreateParams(var Params: TCreateParams); override;

procedure TPU1.CreateParams(var Params: TCreateParams);
begin
inherited;
if dm1.FirmaUdaje('OknaSamostatne') = 'A' then
with Params do
begin
ExStyle := ExStyle or WS_EX_APPWINDOW;
WndParent := GetDesktopWindow;

MapiSendMail

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 06.6.2007 23:27:18

Zdravim,
V jednom starem, jeste v D5 kompilovane, programu pouzivam pro odeslani mailu funkci "MapiSendMail" z unity Mapi.
Na vsech systemech to funguje (W98, W2000, WXP, Windows 2003 server) , ale na SBS mi to pise "Error sending mail" Tipuji to na nejake bezpecnostni nastaveni, ale nevim ktere a kde s nim pohnout.
Diky za napady
Ludek

delphi 2007 update 1

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 07.6.2007 08:21:51

Zdravim

Ma uz s tim nekdo nejake zkusenosti ?
Diky Jura

delphi 2007 update 1

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 07.6.2007 09:43:57

vcera jsem ho (Delphi 2007 pro Win32 Prof. update 1) nainstaloval na
Windows Vista Ultimate a vse probehlo v poradku - jenom nevim, jake
zmemy provedli.

Vcera nejdrive update na strankach byl bez moznosti stazeni, pak nebyl
vubec a nakonec tam byl, ale skryt az po prokliknuti stazeni jineho
produktu.

Petr Svejda

www.znalosti(tec)cz
www.isoft(tec)cz