Pouziti cizi DLL v D5 a D2007

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 15.10.2008 20:18:01

Zdravim,

Mam aplikaci v D5, ktera pouziva 3rd party DLL (C++), funguje OK. Aplikaci
zkompiluji pod D2007 a prvni volani funkce z teto DLL konci
(nedokumentovanou) chybou, ktera se v pripade D5 nikdy neobjevila.

Win XP SP 2

Absolutne netusim, po cem jit. Mate nekdo nejaky tip?

Dekuju predem.
Martin

Firebird, jak udelat FormatFloat?

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 19.10.2008 14:11:32

> Poradi nekdo?

Nepises jaka verze FB, tak budu predpokladat posledni stable.

select lpad('2008', 4, '0') || '/' || lpad('03', 2, '0') || '/' ||
lpad(1, 4, '0') from rdb$database

Prvni dva lpad zrovna v tomto pripade nejsou treba, ale kdo vi ...

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Firebird, jak udelat FormatFloat?

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 19.10.2008 13:29:29

Asi by to slo vymyslet pomoci UDF funkci z knihovny rFunc (pokud neznas, tak je to napr. na http://rfunc.sourceforge.net/). Jsou tam mimo jine retezcove fce StrLen a StrRepeat, ze kterych by to slo asi zkombinovat. Ta knihovna je frii pro Linux i Win.

M. Dvorak

>>> sladek(zv)czhops(tec)cz 19.10.2008 13:11 >>>
Potrebuju v SQL prikazu vyrobit cislo dokladu, ktere je slozene (pocitane) z nekolika ulozenych udaju a vypada napriklad takto: 2008/03/0001
V databazi mam ulozene samostatne udaje
Rok 2008 (je to smallint)
Vydavajici sklad 03 (je to varchar(2))
Cislo vydejky 1 (je to integer)

Nevim, jak to cislo vydejky 1 prevest na retezec 0001.
Potrebuju to udelat v SQL prikazu SELECT, ne v kodu Delphi.

Poradi nekdo?

Diky. Jiri Sladek

Firebird, jak udelat FormatFloat?

[*] Jiri Sladek <sladek(zv)czhops(tec)cz> - 19.10.2008 13:11:28

[...]

SQL dotaz na pocty zaznamu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 18.10.2008 13:13:58

2008/10/18 <delphi(zv)elra(tec)cz>:
> Pokud ale vsichni lide maji vyplnen kod pojistovny, dostanu jen seznam pojistoven, ktere maji alespon 1 pojistence. Ja vsak chci seznam vsech pojistoven s poctem pojistencu, tedy i s 0.

Pravdepodobne pouzivas inner join, potrebujes ale outer join.

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

SQL dotaz na pocty zaznamu

[*] Marek Kocan <konf(zv)akerra(tec)cz> - 18.10.2008 12:41:56

ano, vim, dej sem ten dfotaz, takto je to dost tezky. napada mne to, ze
count nebere null hodnoty, ale to by zase bylo v rozporu stvoji prvni casti,
ze tam ti to funguje. hod sem ten dotaz. KER

http://www.dbsvet(tec)cz - urcete viteze produktu roku 2008

SQL dotaz na pocty zaznamu

[*] delphi(zv)elra(tec)cz - 18.10.2008 12:39:56

Se omlouvam, v prubehu psani jsem to omylem odeslal a nedopsal.

select ifnull(count(cleni.zdrpoj_kod),0) As pocet,
zdravpoj.KOD, zdravpoj.ZKRATKA, zdravpoj.NAZEV
from cleni, zdravpoj
where cleni.ZDRPOJ_KOD = zdravpoj.KOD or cleni.ZDRPOJ_KOD is null
group by kod

Predem dik

> [...]
> pojistoven, ktere maji alespon 1 pojistence. Ja vsak chci seznam vsech
> pojistoven s poctem pojistencu, tedy i s 0.

[*] delphi(zv)elra(tec)cz - 18.10.2008 12:35:56

Dobry den,
[...]

Pouziti cizi DLL v D5 a D2007 - VYRESENO

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 17.10.2008 10:00:16

Takze opet chyba mezi zidli a klavesnici.

Jednak to volani nebylo prvni, ale druhe. Nejdrive se volala funkce typu:

TDllOpen = function(var hOpen: TDAHandle; Flags: PLongWord; Callback: pointer;
UserData: pointer): integer; stdcall;

a tady byl problem v tom, ze jako parametr Flags se predaval pointer
na WORD (hodnota 1), nikoli LongWord.
V D5 to proslo, v D2007 nikolivek.

Dalibore, dekuju moc za podporu.

DevExpress Grid - pohyb po radcich

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 20.10.2008 07:48:38

Ahoj

Nemohu prijit jak nastavit dbgrid od DevExpress tak aby se pomoci
kolecka na mysi pohyboval po jednotlivych radcich

Diky moc Jura

DevExpress Grid - pohyb po radcich

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 20.10.2008 08:00:39

Ahoj

Ve Windows, ovladaci panely, mys, vlastnosti, kolecko

Pavel

Heinisch Jiri napsal(a):
> [...]
>
> Nemohu prijit jak nastavit dbgrid od DevExpress tak aby se pomoci
> kolecka na mysi pohyboval po jednotlivych radcich

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 20.10.2008 09:02:43

No nevim jak to myslis, me kolecko funguje ve vsech programech, ve vsech
gridech (v Delphi "tovarni" grid i od JVCL) mimo prave zminovaneho
DevExpress gridu.

A i kdyz si stahnu jejich demoverze tak mi to tam taky nikde nejde ! :-(

Pavel Gazda napsal(a):
> Ahoj
>
> Ve Windows, ovladaci panely, mys, vlastnosti, kolecko
>
> Pavel

DevExpress Grid - pohyb po radcich

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 20.10.2008 11:56:55

Tak po vsem moznem vyhledavani jsem nasel :

procedure <Form>.<Grid1View>MouseWheel(
Sender: TObject; Shift: TShiftState; WheelDelta: Integer;
MousePos: TPoint; var Handled: Boolean);
begin
with <Grid2>.ActiveView.Site do
if WheelDelta > 0 then
ScrollContent(dirUp)
else
ScrollContent(dirDown);
end;

Resi se tam sice neco jineho ale ani po uprave to stejne nefunguje

Proste se nemohu dopracovat k tomu aby mi po otocenim koleckem preskocil
"Selected row" na dalsi radek v gridu.
Jedine co mi to udela (kdyz se vsechny radky nevejdou na obrazovku) tak
to odroluje ale i s tim vybranym radkem mimo obrazovku,

Budu velmi vdecny za zaslani demo prikladu na info(zv)drnholec(tec)cz kde to v
gridu funguje tak jak to potrebuji.

J.

procedure <Form>.<Grid1View>MouseWheel(
Sender: TObject; Shift: TShiftState; WheelDelta: Integer;

Heinisch Jiri napsal(a):
> [...]
> DevExpress gridu.
>
> A i kdyz si stahnu jejich demoverze tak mi to tam taky nikde nejde ! :-(

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 20.10.2008 11:52:54

Spatne jsem te pochopil. Myslel jsem, ze ti jde o pocet radku,
ne ze to nefunguje vubec.
Pavel

Heinisch Jiri napsal(a):
> [...]
> DevExpress gridu.
>
> A i kdyz si stahnu jejich demoverze tak mi to tam taky nikde nejde ! :-(

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.10.2008 12:20:56

> [...]
> ScrollContent(dirDown);
> end;
>
> Resi se tam sice neco jineho ale ani po uprave to stejne nefunguje

Ahoj,

neznam ten konkretni grid, ale mohlo v reakci na kolecko pomoci volat
dataset.Next, resp. dataset.Prior, samozrejme se zohlednenim BOF a EOF.
Nebo to nejde?

David Lebeda

ADMIN: DevExpress Grid - pohyb po radcich

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.10.2008 12:08:56

Co to je tu dneska za cunarny? Co takhle zacit poradne quotovat (jeden
jak druhej)?

DevExpress Grid - pohyb po radcich

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 20.10.2008 14:27:05

Toto jsem si mi nekde kdysi stahnul. Autor je Karel Rys. Snad ti to pomuze.

unit WheelFix;
(*
K projektu staci pridat tuto unitu a dat ji do uses v .dpr.
Neni treba nic menit v jednotlivych formularich.
Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
*)

uses Windows, Classes, SysUtils, Forms, AppEvnts, Messages,
DBGrids,DBCGrids, DB;

type TFixApplicationEvents = class(TCustomApplicationEvents)

protected

procedure ApplicationEventsMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
end;

var FixApplicationEvents: TFixApplicationEvents;

type tMyAppl=class(tApplication)

end;

{ TFixApplicationEvents }

procedure TFixApplicationEvents.ApplicationEventsMessage(var Msg: TMsg; var
Handled: Boolean);
var
a:wParam;
i:integer;
Posun:smallint;
DataSet:tDataSet;
begin
if Assigned(Application) then
with tMyAppl(Application) do
begin
if Msg.message=WM_MouseWheel then
begin
if (Screen.ActiveControl is tDBGrid) then
begin
if Assigned(tDBGrid(Screen.ActiveControl).DataSource) then
DataSet:=tDBGrid(Screen.ActiveControl).DataSource.DataSet;
if Assigned(DataSet) then
begin
(* puv asembler
a:=Msg.wParam;
asm
mov eax,A
shr eax,16
mov POSUN,ax
*)
POSUN := Msg.wParam shr 16;
end;
Posun:=Posun div 120; // jeden krok=120; koleckem od sebe=kladna

cisla
if Posun>0 then
begin
for i:=1 to Posun do DataSet.Prior;
end
else if Posun<0 then
begin
for i:=Posun to -1 do DataSet.Next;
end;
Handled:=true;
end else if (Screen.ActiveControl is TDBCtrlGrid) then
begin
if Assigned(TDBCtrlGrid(Screen.ActiveControl).DataSource) then
DataSet:=TDBCtrlGrid(Screen.ActiveControl).DataSource.DataSet;
if Assigned(DataSet) then
begin
(* puv asembler
a:=Msg.wParam;
asm
mov eax,A
shr eax,16
mov POSUN,ax
*)
[...]

end;//if Screen
end;//if Msg
end;//with
end;

constructor TFixApplicationEvents.Create(AOwner: TComponent);
OnMessage:=ApplicationEventsMessage;
(*
> kdyz v Delphi 4 prof neni AppEvents??

Pomoci Application.OnMessage, je to vlastne stejne.
*)
end;

initialization
FixApplicationEvents:=TFixApplicationEvents.Create(nil);

finalization
FreeAndNil(FixApplicationEvents);

end.

Ja smen obdobnym zpusobem delal scroll mysi v TTabSheet.

procedure TFSmenSml.JvAppEvents1Message(var Msg: tagMSG;
var Handled: Boolean);
var Posun:Smallint; i:integer; ScrollBox : TScrollBox;
if Msg.message=WM_MouseWheel then
begin
if (pcSmlouva.ActivePage = TabKryciList) or (pcSmlouva.ActivePage =
TabPredbezneProjednani) then
begin
if (pcSmlouva.ActivePage = TabKryciList) then
ScrollBox:=ScrollBoxKryciList
else
ScrollBox:=ScrollBoxProjednani;
POSUN := Msg.wParam shr 16;
Posun:=Posun div 120;
if Posun>0 then
begin
for i:=1 to Posun do
begin

ScrollBox.VertScrollBar.Position:=ScrollBox.VertScrollBar.Position-40;
ScrollBox.Refresh;
else if Posun<0 then
begin
for i:=Posun to -1 do
begin

ScrollBox.VertScrollBar.Position:=ScrollBox.VertScrollBar.Position+40;
ScrollBox.Refresh;
Handled:=true;

Petr Kejval

DevExpress Grid - pohyb po radcich - RESENI

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 21.10.2008 07:54:11

Ahoj

Tak uz jsem nasel reseni ....

http://www.devexpress.com/Support/Center/p/DQ35773.aspx?searchtext=Onmousewheel&tid=dee0f498-9b49-42c9-bee9-5530e0ea67f6&pid=763242d1-7120-4037-9b89-a96d16d00bef

P.S.
Dekuji vsem kteri se mi snazili pomoci

Pouziti cizi DLL v D5 a D2007 - VYRESENO

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.10.2008 15:43:10

On Friday, October 17, 2008 10:00 AM ,
Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> wrote:

> [...]
> Callback: pointer; UserData: pointer): integer; stdcall;
>
> a tady byl problem v tom, ze jako parametr Flags se predaval pointer

zrejme nahodou v pameti byly "nad" tim WORDem po prekladu D5 nuly.
D2007 tam generuje neco jineho a tak ty flagy vypadaly jinak

D. Toman

Spustena sluzba

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 22.10.2008 08:45:45

Pekny den vsem,
potreboval bych z bezici aplikace zjistit stav nejake konkretni sluzby.
Je-li spustena, ma - li se spoustet automaticky nebo rucne a tak...
Pripadne neco zmenit.
Nevite nekdo, jak na to?

Diky Honza

Spustena sluzba

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 22.10.2008 10:05:50

2008/10/22 Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz>:
> Nevite nekdo, jak na to?

WMI, konkretne Win32_Service
[http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa394418(VS.85).aspx].

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

MSSQL before insert

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 22.10.2008 16:54:16

Firebird leta pouzivam v plne jeho sile pokud jde o implementaci aplikacni logiky pomoci triggeru a ulozenych procedur.

V MSSQL jsem sice uz neco napsal, ale az na nejakou tu trivialni proceduru jsem ho pouzival spise jako uloziste dat. Nyni ale potrebuju dostat pomerne komplikovanou aplikacni logiku i do MSSQL. Musim se pritom koncepcne vyporadat s neexistenci "before" triggeru.

Poradi nekdo, jak na to snadno a pekne?
Takova jednoducha uloha...
Jediny prikaz v before insert ...
Existuje nejaka jina cesta pro MSSQL, nez v "after" triggeru delat "update cena ..." ?
Nehlede na to, ze v "after update" se by se pak znova vyvolal "update", tedy znova tentyz trigger.
Podle me je to divny ... :-(

FB:
create table cenik(
id_vyrobek integer not null,
cena decimal(10,2),
primary key (id_vyrobek)
);
create table polozka(
id_polozka integer not null,
id_vyrobek integer,
pocet integer,
cena decimal(10,2),
primary key (id_polozka)
);
create trigger polozka_bi for polozka
before insert
as
begin
select cena*new.pocet from vyrobek
where id_vyrobek=new.id_vyrobek
into new.cena;

MSSQL before insert

[*] Jiri Straka <straka(zv)trivas(tec)cz> - 22.10.2008 17:02:16

CREATE TRIGGER [dbo].[IOFI_001]

ON [dbo].[VS017]

INSTEAD OF INSERT (UPDATE, DELETE)

Pro MS SQL 2005

JS.
[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 23.10.2008 19:27:57

On Thu, Oct 23, 2008 at 2:53 PM, Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> wrote:
> "Function unknown LPAD". FB mam verzi 2.0. Kde by mohla byt zavada?

Ze ta fce ve FB2.0 neni. Je tam od 2.1.

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

MSSQL before insert

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 23.10.2008 17:17:49

> Jiri Straka
> CREATE TRIGGER [dbo].[IOFI_001]
> ON [dbo].[VS017]
> INSTEAD OF INSERT (UPDATE, DELETE)
> AS
> BEGIN
> END

Problem je, ze v "....." musim napsat cely "update" pro vsechny polozky tabulky a kdyz nejakou polozku pridam, nesmim na tom v tom "update" zapomenout.
A kdyz jsou v tabulce desitky polozek? A kdyz jsou tabulek stovky? A kdyz to musi byt zvlast na INSERT, zvlast na UPDATE?
No nic, asi se s tim neda nic delat.

Vypada to, ze preci jenom budu "after update" delat neco takoveho jako
FOR INSERT, UPDATE
AS
IF UPDATE(cosi) BEGIN
update ... set cosi=x where ...

Vytvoreni predka formulare

[*] Rudolf Krizek <krizek(zv)trifid-sw(tec)cz> - 23.10.2008 15:59:44

Zdravim!

Umim v prostredi Delphi vytvorit potomka formulare (File, New, Other ....,
Inheritable Items ...).
Ale meumim to udelat naopak - vytvorit predka jiz existujiciho formulare.
Jak na to, aby vse pak fungovalo O.K.?

S pozdravem

Rudolf Krizek
TRIFID Software

WinXP Home SP2, RAD Studio 2007 December 2007 Update

Firebird, jak udelat FormatFloat?

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 23.10.2008 14:53:40

take se mi tato funkce hodi, ale kdyz to zkousim, tam mi to hodi hlasku
"Function unknown LPAD". FB mam verzi 2.0. Kde by mohla byt zavada?

Petr Svejda

Jiri Cincura napsal(a):
> Nepises jaka verze FB, tak budu predpokladat posledni stable.
>
> select lpad('2008', 4, '0') || '/' || lpad('03', 2, '0') || '/' ||
> lpad(1, 4, '0') from rdb$database

MSSQL before insert

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 23.10.2008 07:39:12

Ahoj,
podle mne pri implicitnim nastaveni serveru se after trigger znovu nevyvola.
Tedy pokud v after update triggeru provedu update do te same tabulky, tak se
tento trigger pro tento update nevyvola.

Pokud pouziji trigger instead of update. Musim si do tohoto triggeru update
prikaz napsat sam. Tedy pokud v budoucnu pridam do tabulky pole, nesmim
zapomenout toto pole pridat do update prikazu v tomto triggeru.

Petr Kejval

Dne 22. rijen 2008 16:54 Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> napsal(a):

> [...]
> cena ..." ?
> Nehlede na to, ze v "after update" se by se pak znova vyvolal "update",

Inno Setup: Potlaceni wizard page

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 23.10.2008 07:53:13

Ahoj!

Potreboval bych v instalacnim skriptu potlacit zobrzeni uvodni uvitaci
stranky (wpWelcome) a hned spustit instalaci. Vsechny ostatni stranky
potlacit umim jen wpWelcome se mi porad ukazuje. Nenasel jsem zadny
prepinac, kterym se to nastavuje. Jde to vubec?

Poradte prosim. Diky

Igor Vodicka

Vytvoreni predka formulare

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 24.10.2008 07:03:27

Ahoj,

Rudolf Krizek napsal(a):
> Ale meumim to udelat naopak - vytvorit predka jiz existujiciho formulare.
> Jak na to, aby vse pak fungovalo O.K.?

tezko :-) Predek, jak nazev napovida, predchazi potomka.
Nicmene, da se to udelat. Vytvor si toho predka jako normalni novy
formular s textovym DFM, udelej si jeho potomka. Podivej se, jak je ten
potomek vyrobeny, tedy jak se lisi od normalniho neoddedeneho formulare
v PAS i DFM a tyto zmeny rucne zanes do formulare, ktery ma byt potomkem
tohoto predka. Pozor na duplicitni vytvareni komponent, ktere chces
prenest z potomka do predka.

> Rudolf Krizek

Peca aka Petr Palicka

> WinXP Home SP2, RAD Studio 2007 December 2007 Update

WinXP Pro SP3, Delphi 7 pro

Vytvoreni predka formulare

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 24.10.2008 10:57:42

> [...]
> Ale meumim to udelat naopak - vytvorit predka jiz
> existujiciho formulare. Jak na to, aby vse pak fungovalo

Staci prepisat deklaraciu v unite potomka a v .dfm uviest "inherited".
Priklad, novy projekt s dvoma formularmi bez dedicnosti (obidva su beznymi potomkami TForm):

Unit1.pas:

Unit1.dfm:
object Form1: TForm1

Unit2.pas:

Unit2.dfm:
object Form2: TForm2

Chcem dosiahnut, aby TForm2 bol potomkom TForm1.

Unit2.pas:
type
TForm2 = class(TForm1)

Unit2.dfm:
inherited Form2: TForm2

Obidva formulare by mali byt priamo sucastou projektu (uvedene v .dpr).

uses
Unit1 in 'Unit1.pas' {Form1},
Unit2 in 'Unit2.pas' {Form2};

Spousteni asociovanych souboru

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2008 08:28:07

Zdravim vsechny,

mam takovy maly problem s Win Vista (home premium). Program, ktery bezproblemove funguje na WinXP (mimo jine spousti asociovane soubory pomoci API fce ShellExecute, mi pod Vistama zlobi. Kdyz spustim soubor *.IFO (DVD prehravac AVSDVDPlayer), tak se prehravac sice spusti, ale vyhodi to chybu, ze soubor je poruseny a film se nespusti. Kdyz tentyz soubor spoustim pres Total Commander, tak film bez problemu nabehne.

Nevite nekdo, jestli uz treba od WinXP existuje pro spousteni asoc. soubory jina funkce nez ShellExecute? Dival jsem se na MSDN, nasel jsem funkci SignalFileOpen, ale tato neni v jednotkach Windows, ShellAPI k dispozici (Delphi6).

Diky za podnety, zdravi

Mgr. Miloslav Pojsl

AN:Databazovy svet 2008

[*] Marek Kocan <konf(zv)akerra(tec)cz> - 27.10.2008 12:38:23

Ahoj *,

zverejnili jsme program 6. rocniku konference Databazovy svet
(http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2008101701), jste vsichni srdecne
zvani. Konference se kona 13. listopadu a vstup je opet zcela zdarma.

Hezky den, KER

FB: select sum() z tabulky a z procedury

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 28.10.2008 15:16:05

FB 1.5
Mam nejake dodaci listy a nejake normy.
Mam proceduru NORMA, ktera zbozi na dodacich listech za nejake obdobi roznormuje na suroviny.

Ja nerozumim tomu, kde se bere obrovsky rozdil mezi rychlosti "select sum() ... group by ..."
z ulozene procedury (21000 zaznamu, 40s) a
z tabulek (360000 zaznamu, 4s).

select * from norma('5.5.2008')
execution time 3s

To je dobry. Sama procedura je napsana dobre.

select count(*) from norma('5.5.2008')
execution time 40s
21000 zaznamu

select id_vyrobek, sum(mnoz) from norma('5.5.2008')
group by id_vyrobek
execution time 40s

To uz dobry neni.

Pritom pocet radku na dodacich listech za kveten je 360000
select count(*) from dlist d
join dlistb b on d.id_dlist=b.id_dlist
where d.obdobi=200805
execution time 13s

a soucty vyrobku to na tomto poctu 360000 zaznamu spocita za 4s.
select id_vyrobek,sum(mnobj) from dlist d
join dlistb b on d.id_dlist=b.id_dlist
where d.obdobi=200805
group by id_vyrobek
execution time 4s

Jenom jeste podotknu, ze selekt z DLISTB stejne nepouzije index pro cizi klic FK_DLISTB_VYROBEK, ale klic pro vazbu na dodaci list: FK_DLISTB_DLIST.

Honza

Delphi Prism, novy vyvojovy nastroj pro .NET 3.5

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 28.10.2008 20:16:24

Vsem, ktere by to mohlo pripadne zajimat:

Embarcadero odhaluje nastroj Delphi Prism, vyvojovy system pro .NET na platformach Windows, Mac OS X a Linux.

Novy nastroj pro .NET umozni vyvojarum rychle vytvaret aplikace pro Web, bohate internetove aplikace a aplikace pro stolni pocitace na platformach .NET a Mono.

Praha, 28.10.2008 - Spolecnost Embarcadero Technologies poprve predstavila produkt Delphi Prism behem konference profesionalnich vyvojaru poradane spolecnosti Microsoft. Reseni nove generace pro platformu .NET, tedy integrovany databazovy stroj pro rizeny kod obsazeny v Delphi Prism, se zameruje na platformy Windows, Mac OS X a Linux. Nastroj Delphi Prism dovoli vyvojarum pouzit programovaci jazyk Delphi Prism pro tvorbu aplikaci pro Windows .NET posledni technologicke normy 3.5, jakymi jsou napriklad WinForms, WPF, Silverlight, ASP.NET a LINQ. Delphi Prism tez umozni tvorbu aplikaci pro Mac OS X a Linux s technologiemi CLR typu open source, jakymi jsou Mono a Cocoa#.

Cely text tiskove zpravy v cestine najdou zajemci na adrese: http://www.embt(tec)cz/cs/tiskove-zpravy/8-delphi-prism.html
Predbezny popis produktu je (zatim jen anglicky) zde: http://www.codegear.com/products/delphi/prism

Vsechny vyvojare zdravi, -- Richard Kubat, Borland s.r.o., zastoupeni Embarcadero Technologies pro CR a SR

Delphi Prism, novy vyvojovy nastroj pro .NET 3.5

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 28.10.2008 22:08:31

Tak uz jsem stihnul informace o Delphi Prism prelozit do cestiny, tedy alespon vetsinu zatim dostupnych a zverejnenych informaci; mate-li zajem, najdete je na adrese http://www.embt(tec)cz/cs/produkty/90-delphi-prism-obecny-popis-.html

Doufam, ze muj preklad nema mnoho technickych chyb ci spatne terminologie; pokud se domnivate, ze ano, prosim napiste mi na "rkubat(zv)borland(tec)cz" a ja sve chyby obratem napravim; moc jisty si v terminologii .NET tedy nejsem, to uprimne priznavam :-)

Vsechny vyvojare zdravi, -- Richard Kubat

FB: select sum() z tabulky a z procedury

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 28.10.2008 22:14:32

2008/10/28 Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz>:
> select * from norma('5.5.2008')
> execution time 3s

Fetchujes zde vsechny zaznamy? Nebo meris jen vraceni prvniho? ...

> To je dobry. Sama procedura je napsana dobre.
>
> select count(*) from norma('5.5.2008')
> execution time 40s
> 21000 zaznamu

... Zde se ti totiz musi nacist vse. A to muze byt docela rozdil.

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Zmizeni programu behem cinnosti

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.10.2008 10:54:04

Ahoj,

rad bych se zeptal na zkusenosti s podivnym jevem. Mam aplikaci a nekdy,
jednou za nekolik dnu ci tydnu se stava, ze aplikace zrejme spadne na
hubu, ale uplne bez hlesu. Proste obsluha prijde k pocitaci, ten
normalne bezi, ale aplikace spustena neni. Proste sleti, ale nevznikne
zadna vyjimka, vse se loguje, v logu nic neni.

Cim by aplikace zpusobit svuj tak tvrdy pad? Deje se tak pri nacitani
dat z SQL serveru (FB) do kbmMemTable, al ejen jednou za uhersky rok.
Aplikace bezi nepretrzite, zminene nacitani se deje kazdych nekolik
minut. Nejde o restart pocitace - to bybylo zaznamenano v event logu a
navic by se po restartu aplikace sama spustila. Proste to nechapu -
spadne uprostred prace, nepropadne do zadneho finally ani except
bloku... Pamet pocitace byla jiz menena i kontrolovana, zda se OK.

Nejaky napad?

Aplikace v D5E, Win XP

FB: select sum() z tabulky a z procedury

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 29.10.2008 12:00:08

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of Jiri Cincura

> Fetchujes zde vsechny zaznamy? Nebo meris jen vraceni prvniho? ...

Jo, jo, uz jsem na to taky prisel, to je vono (mohlo me to napadnout driv).
Stacil Ctrl+End na zobrazenych datech a zase jsem byl na tech 40s.

Ono to vlastne asi lip nepujde:
500 zaznamu/sekundu, kdyz uprostred vypoctu jednoho zaznamu je nekolik dalsich selektu (platnost normy dle data), rekurzivni volani (normovani polotovaru), tak vlastne asi neni na co nadavat.

Honza

Inno Setup: Potlaceni wizard page

[*] Ondrej Sintaj <ieee(zv)ynet.sk> - 29.10.2008 15:12:20

Myslim si, ze existuje nejaky silent mod, v ktorom sa da spustit instalator.

Ondrej

[...]

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 29.10.2008 17:08:28

Ahoj

>Potreboval bych v instalacnim skriptu potlacit zobrzeni uvodni uvitaci
>stranky (wpWelcome) a hned spustit instalaci. Vsechny ostatni stranky

Nejde to, musel jsem upravovat zdrojaky Inna aby toto slo udelat.

Inno Setup: Potlaceni wizard page

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 30.10.2008 07:23:22

Ahoj,

pred nekolika dny jsem na to uz prisel. Staci pouzit pri spusteni prepinac
/SILENT zobrazi se je progras okno instalatoru (pokud jsou vsechna okna
vypnuta) nebo /VERYSILENT nezobrazi se nic. Pro moji potrebu je to
vyhovujici spoustim instalator primo ze sveho programu.

Diky Igor

> [...]

> instalator.
>
> Ondrej

FB: select sum() z tabulky a z procedury

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.10.2008 21:16:44

2008/10/29 Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz>:
> [...]
> 500 zaznamu/sekundu, kdyz uprostred vypoctu jednoho zaznamu je nekolik dalsich selektu (platnost normy dle data), rekurzivni volani (normovani polotovaru), tak vlastne asi neni na co nadavat.

No krome beznych optimalizaci, asi taky zalezi na HW. Nicmene ten asi
jen tak pro srandu menit nebudes.

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

pouziti komponenty mxPluginLoader od MAX

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)volny(tec)cz> - 30.10.2008 20:32:12

Ahoj,
pouzivate nekdo tuto komponentu na tvorbu DLL pluginu? Jestlize ano, jakou
mate zkusenost s predavanim objektu pomoci SendAdvancedMessage. Tato
procedura ma tri parametry (string,int,object), "string" i "int" jsou v
pohode, ale nevim jako pracovat s objektem. Patrne to ma byt pointer na ten
objekt v aplikaci, ktera vola tu dll. Napriklad ClassName si prectu v
pohode, ale pri pokusu o prirazeni nastane chyba "Invalid class typecast".

procedure TmxPlugin1.mxPluginAdvancedMessage(Sender: TObject;
Message: String; Param: Integer; AObject: TObject; var Handled: Boolean);

var scExcelExport1: TscExcelExport;
Begin
scExcelExport1.Dataset:= (AObject as TTable);
end;

Pouzivam spravce pameti FastShareMem nebo ShareMem.

Diky.

Standa Cerny

Delphi 2006 - Method not found v .Net projekte

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 30.10.2008 20:52:13

Jasne, nie som si isty, ze za to moze Delphi. Ale oproti VS to kazdu chvilu
hlasi chybu nejakych bpl a treba Delphi cele restartovat. Je mozne, ze
problem je aj v .NET 1.1. V kazdom pripade som sa pred chvilou rozhodol
opustit aj Delphi aj .NET 1.1 a prepisat aj tento posledny kusok do C# pre
.NET 2.
Dakujem za tipy na problemy s .NET 1.1.

From: "Jan Sebelik" <honza(zv)haes(tec)cz>
> x.rc nedokazu prelozit.

zkus brcc32.exe, tedy Borland Resource Compiler

Daniel

Resource compiler

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 03.10.2008 09:53:16

Zdedil jsem program v Delphi.
Presneji receno, ten program byl puvodne napsan v C++, pozdeji do Delphi nejak preklopen.

Jeden z formularu (pro nastaveni tiskarny) neni "klasicky" Delphi formular (pas+dfm), ale je postaven nad x.rc, ktery je treba
- prelozit do xx1.res (proc xx1, ne x?)
- prilinkovat {$R xx1.res }
a po laborovani s typem TPrintDlg, PDevMode (hDevMode, hWndOwner, Flags, hInstance, lpPrintTemplateName, lCustData, lpPrintHook atd)
- zobrazit pomoci API funkce PrintDlg(di: TPrintDlg)
Vse v API unitach CommDlg, Windows.

Chtel jsem to predelat jako "normalni" Delphi formular, ale po 10 min. jsem to vzdal, protoze funkcnost API funkce PrintDlg toho zrejme resi vic, nez by se mi chtelo v Delphi programovat. Vicemene to presto funguje, protoze xx1.res jsem zdedil taky. Jenze se mi zda, ze jsou tam nejake nesrovnalosti (neco z x.rc se na formulari nezobrazi, xx1.res je starsi, nez zdrojak x.rc).

x.rc nedokazu prelozit.

Vygooglil jsem sice nejakej rc.exe
Microsoft (R) Windows (R) Resource Compiler Version 5.2.3668.0
ale pri pokusu o preklad mi to hlasi
x.rc(3) : error RC2104 : undefined keyword or key name: DS_3DLOOK

Uvodni radky x.rc viz nize

1100 DIALOGEX 32, 32, 288, 222, 0
EXSTYLE 0
STYLE DS_3DLOOK |DS_SETFONT |DS_MODALFRAME |DS_CONTEXTHELP |WS_POPUP |WS_VISIBLE |WS_SYSMENU |WS_CAPTION
CAPTION "Tisk"
FONT 8, "MS Sans Serif", 0, 0, 0
BEGIN
CONTROL "Tiskarna",1075,"BUTTON",BS_GROUPBOX |WS_CHILD |WS_GROUP |WS_VISIBLE ,8,4,272,79,0x0,0
CONTROL "&nazev:",1093,"STATIC",SS_LEFT |WS_CHILD |WS_GROUP |WS_VISIBLE ,16,20,36,8,0x0,0
CONTROL "",1139,"COMBOBOX",CBS_DROPDOWNLIST |CBS_SORT |WS_CHILD |WS_VSCROLL |WS_GROUP |WS_TABSTOP |WS_VISIBLE ,52,18,152,152,0x0,0
atd.

Predpokladam, ze mam budto blbou verzi rc.exe nebo delam nejakou trivialni chybu, kdyz jsem s resource compilerem nikdy nepracoval.

Nejakej tip?

Resource compiler

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 03.10.2008 10:23:19

> zkus brcc32.exe, tedy Borland Resource Compiler
> Daniel

Diky.
Musel jsem vyhodit radek 5 (FONT ...). Kricelo to na tomto radku "Expecting BEGIN".
Pak kompilace prosla.

Ale pri PringDlg(di): "An error occured during this operation".

Honza

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 04.10.2008 12:30:55

Dobry den,

dosud jsme to nikde nepotrebovali, ale ted bohuzel podle prani zakaznika ano: mam zajistit, aby kdyz nekdo otevre doklad pro
upravy, nemohl tentyz doklad pro upravy jiz otevrit nikdo dalsi, dokud prvni uzivatel doklad neuzavre. Poradil byste prosim
nekdo zpusob, jak to elegantne udelat? Nevim predevsim, jak se vyporadat se situaci, kdy zaznam nekdo zamkne a nasledne jeho
pocitac "umre"; Firebird neni ve shazovani mrtvych spojeni zrovna nejrychlejsi... Diky za namety,

Karel Rys

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] Marek Kocan <konf(zv)akerra(tec)cz> - 04.10.2008 12:42:56

cau, select .... for update. KER

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 04.10.2008 13:00:57

2008/11/4 Marek Kocan <konf(zv)akerra(tec)cz>:
> cau, select .... for update. KER

Coz ti vubec nepomuze. To zablokuje dalsi updaty, ale ne selecty.

Jedina sance, je dat si tam nejaky sloupec s casem a kdyz nekdo doklad
otevre, zapise se tam cas, po uzavreni smaze. Pokud ten cas bude
dlouhy, muzes predpokladat, je klient umrel a dovolit otevreni a
prepsat cas.

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 04.10.2008 12:58:57

spooousta kolegu zde ti za tento zpusob prace vynada, ale ja to taky
tak musim delat :) tady mas vykus z moji upravene query:

type
TLockResult =
(lrCannotLock,lrLocked,lrNotLockedIsDeleted,lrNotLockedIsUsed);

function TMcIBOQuery.LockRecord(curTempLock: TIB_Cursor; const cTableName:
String; const cShowErrMsg: Boolean = True;
const cUniqLockedField: String = 'UID'; const cIfFalseThenRollBack:
Boolean = True;
const cRefreshBeforeLock: Boolean = False): TLockResult; //pokusi se
zamknout zaznam a vraci zda se to povedlo ci ne
begin
Result:= lrCannotLock;
if IsEmpty or not Assigned(FindField(cUniqLockedField)) or not
Assigned(curTempLock) then
if cRefreshBeforeLock then
RefreshActualRow;
if not curTempLock.IB_Transaction.InTransaction then
curTempLock.IB_Transaction.StartTransaction;
curTempLock.SQL.Text:= Format('UPDATE %0:s SET %1:s=%1:s WHERE
%1:s=''%2:s''',[cTableName,cUniqLockedField,Self.FieldByName(cUniqLockedFiel
d).AsString]);
curTempLock.ExecSQL;
if curTempLock.RowsAffected > 0 then
Result:= lrLocked
Result:= lrNotLockedIsDeleted;
if cShowErrMsg then
McMessageDlg(rsZaznamPraveSmazan, mtError, [mbOK],0,0);
Result:= lrNotLockedIsUsed;
if cShowErrMsg then
McMessageDlg(rsZaznamPouzivan, mtError, [mbOK],0,0);
end;
curTempLock.Close;
if (Result <> lrLocked) and cIfFalseThenRollBack then
curTempLock.IB_Transaction.RollbackRetaining;
end;

no a pak kdyz nekdo chce editovat tak napr:

if qFADoklady.LockRecord(AWFMainDM.curTempLockRec,'FA_DOKLADY') = lrLocked
..edit...
CommitRetaining;
except
RollbackRetaining;
end;

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] Marek Kocan <konf(zv)akerra(tec)cz> - 04.10.2008 13:08:58

> Coz ti vubec nepomuze. To zablokuje dalsi updaty, ale ne selecty.

ale jestli jsem dobre cetl, tak zase pro upravy, cili druhy uz nemuze do
potvrzeni udelat for update... (bez cekani ci vypadeni). KER

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 04.10.2008 13:14:59

Ahoj,

jedna moznost je pouzit explicitni zamykani - viz Release Notes FB
1.5 "Explicit locking". Druha, je, pokud si dobre pamatuji, provest v
ramci transakce udate te jedne konkretni vety a tim si ji jakoby
zamknout. Ale ta druha moznost se mi moz nezda.
Nemam odzkouseno ani jedno.

Peca

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] Marek Kocan <konf(zv)akerra(tec)cz> - 04.10.2008 13:33:00

> ramci transakce udate te jedne konkretni vety a tim si ji jakoby
> zamknout. Ale ta druha moznost se mi moz nezda.

ta druha moznost je naprosto bezne pouzitelna, prvni taky. ale asi je to na
kazdem. KER

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 04.10.2008 13:31:00

2008/11/4 Marek Kocan <konf(zv)akerra(tec)cz>:
> ale jestli jsem dobre cetl, tak zase pro upravy, cili druhy uz nemuze do
> potvrzeni udelat for update... (bez cekani ci vypadeni). KER

Jenze tazatel resi otevreni pro upravy. Tohle zjistis az pri ukladani.

> ne, jedina rozumna sance je prejit na nejakour ozumnou strategii, toto je
> take nespolehlive. idealni je RRW, ktera kombinuje pesim a optim pristup.
> KER

Zalezi jak casto klienti padaji a jak dlouho se povoli zaznam editovat
(i kdyz to poresis pres eventy treba).

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] Marek Kocan <konf(zv)akerra(tec)cz> - 04.10.2008 13:37:00

> Jenze tazatel resi otevreni pro upravy. Tohle zjistis az pri ukladani.

proc, udelas si test pri tom otevirani a mas to... select for update nemusi
byt jen pro upravy, vlastne kdyz to tak vezmu, tak vlastne neni jen pro
upravy.> ne, jedina rozumna sance je prejit na nejakour ozumnou strategii, toto je

> Zalezi jak casto klienti padaji a jak dlouho se povoli zaznam editovat
> (i kdyz to poresis pres eventy treba).

jasne, vzdy je to kompromis neco za neco, ale pokud to chces mit robustni a
nedohnat uzivatele k silenstvi, tak RRW je takrka ideal. Al euznavam, ze je
to o neco slozitejsi. KER

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] Marek Kocan <konf(zv)akerra(tec)cz> - 04.10.2008 13:51:02

> Musel bys delat select for update *with lock*. A pak pripadne drzet tu
> transakci celou dobu otevrenou (po celou dobu editace).

ano, rpoto rikam, ze to neni idealni -> nejaka kombinace pesim a optim je v
praxi vice mene nutnosti. KER

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 04.10.2008 13:47:01

> [...]

Musel bys delat select for update *with lock*. A pak pripadne drzet tu
transakci celou dobu otevrenou (po celou dobu editace).

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 04.10.2008 15:13:07

Diky vsem za namety, mam co zkouset. Mohu jeste poprosit o vysvetleni, co je zkratka RRW? Marne hledam...

Transakci mame otevrenou po celou dobu editace dokladu (po kazde zmene radku dokladu se hned dela zapis do db a
commitretaining), takze by nejspis slo udelat i ten "jinak zbytecny, zamykaci update" - zkusim. Klienti neumiraji moc casto,
ale dovedu si predstavit, ze dvouvterinovy vypadek proudu (mala vesnice - stava se...) odrovna stanice bez UPS a vsechny tou
dobou zamcene zaznamy na serveru budou zamcene - jak dlouho budou jeste zamcene?

KR

OT: SSH v C#

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 04.10.2008 14:55:06

Ahoj, potrebuji se pripojit k server pres SSH z C#. Muzete me nejak
nasmerovat?
Potreboval bych nejaky exampl klient, server.
Samozrejme googluju, jenom bych potreboval tip na nejake spolehlive
reseni,knihovny, atd.

Bohuzel na to nemam moc casu a je to pro me pole neorane.

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] Marek Kocan <konf(zv)akerra(tec)cz> - 04.10.2008 15:39:09

rrw je read read write. zjednodusene receno, nactes k sobe kopii, uchovas si
puvodni hodnoty. editujes kopii, pri druhem cteni na chvili zamknes,
porovnas hodnoty puvodni a aktualni, jsou-li stejne, muzes zapisovat (az na
vyjimky pri sledovani historie, muzes se dostat na stejne hodnoty i po
upravach, pak se to resi treba cislem verze), kdyz se lidi, musis se
rozhodnout (mohou se lisit treba v jinem atributu, nez potrebujes menit.
Variant je hodne. jde o to, ze je to optimisticky pristup, nic neni zamceno
(az u druheho r a w) a neni to nachylne na typicke chyby uzivatelu.
Pesimisticke je to jen u druheho r a w. Asi takto. KER

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 04.10.2008 19:23:22

2008/11/4 Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz>:
> dobou zamcene zaznamy na serveru budou zamcene - jak dlouho budou jeste zamcene?

Dokud server nezjisti, ze klient neodpovida. Je na to ve firebird.conf parametr.

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Firebird - jak zamknout zaznam

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 04.10.2008 19:21:22

> [...]

Dokud server nezjisti, ze klient neodpovida. Je na to ve firebird.conf parametr.

SSH v C#

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 04.10.2008 19:11:21

Mrkni na komponenty Rebexu <http://www.rebex.net/ssh-shell.net/>.

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Singleton

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 07.10.2008 22:58:22

treba takhle

unit UMujSingleton;

TMujSingleton = class
private
constructor Create;
public
class function Instance : TMujSingleton;

FMujSingleton : TMujSingleton = nil;

constructor TMujSingleton.Create;
begin
// nejake nastaveni objektu singletonu
end;

class function TMujSingleton.Instance : TMujSingleton;
begin
if FMujSingleton = nil
then FMujSingleton := TMujSingleton.Create;

Result := FMujSingleton;

talpa(zv)suchdol.net napsal(a):
> Ahoj, nemate nekdo ukazku jak se definuje v delphi singleton? Nejak se
> mi to vykourilo z palice:)
>

> Diky
>
> Ales

Singleton

[*] talpa(zv)suchdol(tec)net <aldik(zv)quick(tec)cz> - 07.10.2008 22:28:20

Ahoj, nemate nekdo ukazku jak se definuje v delphi singleton? Nejak se
mi to vykourilo z palice:)

OT: SSH v C# pomoci SharpSSH

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 07.10.2008 12:33:44

Ahoj, ze sve aplikace se potrebuji prihlasit k serveru pomoci SSH.
Nasel jsem komponenty SharpSSH, kterymi jsem schopen se prihlasit.

Obecne se lze prihlasit pres ssh -p 22 -l johndoe -i rsa_id 192.168.7.1 -s
DAL
(johndoe - prihlasovaci jmeno, rsa_id - soubor s privatnim klicem)

Problem je ten, ze nevim jak v techto komponentach zadat, aplikovat parametr
"-s DAL"

Nemate nekdo s nima zkusenosti, nevite jak na to?
Nebo neznate nejake jine komponenty, kterymi by to slo.
Hodne by mi to pomohlo.

Explicitni transakce v DBExpress + MSSQL

[*] Pavel Fiser <fiserpavel(zv)gmail(tec)com> - 07.10.2008 11:45:41

Ve smycce volam neco jako
SQLDataSet1.CommandText := format(
'execute sp_BALANCES_Add'+CRLF+
' (zv)irid = %d,'+CRLF+
' (zv)ibid = %d,'+CRLF+
rowsAff := SQLDataSet1.ExecSQL( true);

Vsechno funguje, pokud necham praci s transakcemi na nem.
Kdyz ale pred smycku dam

td.TransactionID := 1;
SQLConn.StartTransaction( td);

(a jeste jeden delete, ktery projde),
tak mi to pri prvnim volani te SP zarve:

'SQL Server Error:
Nelze vytvo'

To je vse, ta hlaska je takto oriznuta a ja nevim co mu nejde.
Pokud ten samy sled prikazu pustim v jedne transakci z MSSQL management
studia, tak to bez problemu jde.

Stejny postup s transakcemi s FB misto s MSSQL pouzivam bezne bez problemu.

Nevite, co by mohlo byt spatne, co jinak nastavit u te transakce ci
SQLConnection?

Diky moc, PF.
(D7E, DBExpress)

Singleton

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 09.10.2008 10:32:40

google: http://dn.codegear.com/article/22576
>>> aldik(zv)quick(tec)cz 9.11.2008 10:22 >>>
Ahoj nemel by jste nekdo ukazku jak na Singleton v delphi?
kdysi davno jsme ho potreboval a nikde ted nemuzu najit jak singleton
vytvorit..

Singleton

[*] talpa(zv)suchdol(tec)net <aldik(zv)quick(tec)cz> - 09.10.2008 10:22:39

Ahoj nemel by jste nekdo ukazku jak na Singleton v delphi?
kdysi davno jsme ho potreboval a nikde ted nemuzu najit jak singleton
vytvorit..

spravce pameti "FastShareMem" nebo "ShareMem"

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)volny(tec)cz> - 09.10.2008 00:38:04

Ahojte,
nemate nekdo zkusenost s pouzivani spravce pameti "FastShareMem" nebo
"ShareMem". co je potreba udelat aby bylo mozne pouzit nejaky objekt v DLL,
ktery je uz v pameti vytvoren hlavnim programem? Nejak se mi to nedari.
Diky.
Standa

-vrstva aplikace Delphi

[*] Jirka Hajsl <jhajsl(zv)centrum(tec)cz> - 09.10.2008 18:25:09

Zdravim, predem se omlouvam za mozna stupidni dotazy ...

chtel bych svoji dosavadni aplikaci prepsat na 3-vrstvou "moderni"
architekturu, tedy prezentacni vrstvu (formy), business logiku, a
databazovou vrstvu a netusim jak na to, chci vyuzivat moznosti DBGridu,
DataSet, DataSource, ale netusim jake kompomenty pouzit (nemusi byt free).

Jedna se mi napriklad o to, aby z 1. vrstvy (form) jsem se zeptal na
seznam zakazniku, odpovi 2. vrstva, ktera data ziska z 3. db vrstvy ...
nyni to taham primo z DBgridu pres zname komponenty, kde na konci je
dotaz ... moje predstava je

v 1. vrstve se form zeptat neco v tomto smyslu

zak := Tzakaznici.Create;
zdroj := zak.GetSeznamZakazniku;
a ze promenne zdroj naplnim tabulku DBGridView

v 2. vrstve by bylo

type Tzakaznici = class
function GetSeznamZakazniku : TDataSource;
end;

function Tzakaznici.GetSeznamZakazniku : TDataSource;
begin
// spojeni s 3. vrstavou
connect := dbconn.Create;
result := connect.GetTable(zakaznici);
end;

a 3. vrstva by byla

function firebirdClass.GetTable(table : String) : TDataSet;
begin
sql = 'SELECT * FROM '+table;
result := .... vysledek dotazu;
end;

tak abych pri zmene databaze menil jen 3.vrstvu a v kodu nemusel na 1. a
2. vrstvu sahat
uprimne nevim, jeslti je tahle predstava spravna nebo je to uplne mimo,
prosim o pripadne nasmerovani na nejakou literaturu, google (nic jsem
nenasel), programovanim DB v Delphi zacinam, ale chtel bych to od
zacatku delat sprave a poradne

vim priblizne jak ma 3-vrstva architektura fungovat, ale neumim si
predstavit jeji pouziti v Delphi.

--

JH

-vrstva aplikace Delphi

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 09.10.2008 18:45:10

Ahoj,

no, sice to neni o 3v architekture, ale co se tyce zmen DB
stroje bez zasahu do apl, tak v ramci moznosti,
pri dodrzeni "univerzalnich" sql a db standardu tak lze pouzit
(podle me na dost dobre urovni vcetne supportu) komponenty
UniDAC (www.devart.com) = MSSQL+Oracle+Firebird+MySQL.

Komponenty jsou zalozeny na spolecnych prvcich jednotlivych
db stroju, takze menis pouze, jednoduse receno, pres jake
interface se ma db pripojit. Pokud bys pozadoval nejake specialitky
pro ten ci onen DB stroj tak pak dodavaji cilene balicky komponent
jako napr. ODAC (Oracle), SDAC(MSSQL)..., kterezto obsahuji
individualni specifika daneho prostredi. vice viz jejich web. Pouzivam
pro FB, Oracle a MSSQL, spokojen pro sve potreby. Vsechno nativni
bez potreb externich dll, ci ovladacu, ktere by bylo nutno dodavat se svou
apl.

PMal

> [...]
> zacatku delat sprave a poradne
>
> vim priblizne jak ma 3-vrstva architektura fungovat, ale neumim si

BDEadmin a vista

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 10.10.2008 07:43:58

Dobry den spolecnosti,
nesetkali jste se nekdo s vytuhnutim BDEadminu pri jeho ukonceni? Totez se deje pri ulozeni nastaveni tlacitkem apply. Pouzivam D5 Ent a Windows Vista Bussines, nebo jak se to pise spravne. Vim ze visty uz bde nepodporuji, ale prece jenom nejaka zpetna kompatibilita programu by se dala predpokladat. Zajimave je, ze zmeny v konfiguraci pritom jsou ulozeny, i kdyz admina musim shodit pres spravce uloh.

Dalibor.

Havaria programu pri otvarani databazy.

[*] vyvoj(zv)tsw.sk - 10.10.2008 03:53:44

Dobry den,

nevie mi niekto poradit, ako je mozne, ze mi program havaruje pro otvarani databaz (t.j. volani Open na komponente TIBDatabase)?

Ale nie v ladiacom mode, ani v mojom prostredi (v oboch to funguje v pohode) ale len ked skusam spustit exac v cudzom prostredi, t.j. tam, kde bude realne fungovat. Databaza je v poriadku, neposkodena, to som overoval.

Pracujem s Delphi 2006+- IB komponenty, Interbase 7.1, Windows XP

Dakujem za kazdu radu.

S pozdravom IVan Kozak

P.S. Ak to dojde dvakrat, ospravedlnujem sa, nie som si isty, na aku adresu to mam posiat.

BDEadmin a vista

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 10.10.2008 08:20:01

Je potreba ho spoustet jako spravce (alespon na Home Premium to pomuze).

BDEadmin a vista

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 10.10.2008 08:46:02

Jsem spravce.

> Je potreba ho spoustet jako spravce (alespon na Home Premium to pomuze).

-vrstva aplikace Delphi

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.10.2008 09:26:05

> [...]
> databazovou vrstvu a netusim jak na to, chci vyuzivat moznosti DBGridu,
> DataSet, DataSource, ale netusim jake kompomenty pouzit (nemusi

Klient - TClientDataSet
Nad tim se postavi cele uzivatelske rozhrani vcetne gridu, DBEditu atd.
Je to rychle (memory table) a na databazi zcela nezavisle.

AppServer - TDataSetProvider + jakykoli TxxxDataSet
+ jemu odpovidajici TxxxConnection, TxxxDatabase

Je o tom hodne co vypravet ...
"Odpojena" prace s daty (Delta, ApplyUpdates), vnorene datasety, klonovane datasety, aggregates, ...
AppServer krome datove komunikace bude asi plnit dalsi funkce (nejaky inteface).
Tedy asi COM/DCOM (nebo neco jineho?).

BDEadmin a vista

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 10.10.2008 08:50:03

To nevadi. Klikni prvou mysi a zvol spustit jako spravce (prestoze jsi spravce).

>>> dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz 10.11.2008 8:46 >>>
Jsem spravce.

> Je potreba ho spoustet jako spravce (alespon na Home Premium to pomuze).

Havaria programu pri otvarani databazy.

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 10.10.2008 10:12:08

A jak vypada chybova hlaska???
--
> [...]

> funguje v pohode) ale len ked skusam spustit exac v cudzom
> prostredi, t.j. tam, kde bude realne fungovat. Databaza je v

Podivej se, jestli nejsou rozdilne nastavene formaty datumu/casu v Ovladacich panelech - Regional settings.
Pokud mas doma ceske/slovenske Windows a v cizim prostredi napr. anglicke, jsou jine formaty datumu.

Havaria programu pri otvarani databazy.

[*] Pavel Fiser <fiserpavel(zv)gmail(tec)com> - 10.10.2008 10:18:09

Nevim jak u IB komponent, ale u DBExpress se mi to takhle chovalo, kdyz jsem
mel v designtimu omylem ulozen datamodul se zapomenutym SQLConnection s
connected=true a pri spusteni nebyla DB pristupna.Protoze pri load formularu
z resources jeste nefunguje application.OnException, tak to ani nejde
klasicky odchytit :-(.

Vyresil jsem to predelanim datamodulu z TDataModule na TForm, kde funguje
(myslim) OnLoaded, a tam jsem pouzil

TMySQLConnection = class( TSQLConnection)
public
property StreamedConnected; //zverejneni metody predka TCustomConnection
end;

procedure TDMApoMain.FormLoaded(Sender: TObject);
begin
//pokud byl SQLConnMain ulozen s Connected=true, u klienta to padalo do
DrWatsona,
//protoze se nezadarilo pripojit a pri natahovani formulare z resourcu
//jeste nefunguje Application.OnException
TMySQLConnection(SQLConnMain).StreamedConnected := false;
end;

Snad to pomuze. PF.

2008/11/10 <vyvoj(zv)tsw.sk>

> [...]
>
> S pozdravom IVan Kozak
>
> P.S. Ak to dojde dvakrat, ospravedlnujem sa, nie som si isty, na aku adresu

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.10.2008 12:10:16

> [...]
> funguje v pohode) ale len ked skusam spustit exac v cudzom
> prostredi, t.j. tam, kde bude realne fungovat.

Tip, mozna mylny:
-
V design time mas nastaveno IBDatabase.Connected=true
-
Poradi udalosti na TDataModule (i jinde) je
a) vytvorit komponenty definovane v dfm
b) nastavit jejich vlastnosti
c) OnCreate
-
Pokud mas v dfm IBDatabase.Connected=true, pripojujes se na DatabaseName nastavene v design time.
To je ale u uzivatele dozajista spatne, ma ji umistenou jinde.
-
OnCreate muzes do DatabaseName cpat cokoli, to uz je ale pozde.

Spravne DatabaseName (platne u uzivatele - nejake INI) bys mel nastavovat napr. BeforeOpen.

Boolean v BDGridu

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 10.10.2008 12:06:16

Pekny den preju vsem,
potrebuji v DBGridu, ktery je soucasti Delphi, vytvorit u boolean udaje
ctverecek s "fajfkou". Zakaznikovi vadi "true nebo false". A nemuzu
pouzit komponentu treti strany.
Nevite nekdo, jak na to? A jde to vubec?

Diky za jakoukoliv pomoc, nebo tip.

Honza

Boolean v BDGridu

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.10.2008 12:20:17

> Jan Stefec
> potrebuji v DBGridu, ktery je soucasti Delphi, vytvorit u boolean udaje
> ctverecek s "fajfkou". Zakaznikovi vadi "true nebo false". A nemuzu
> pouzit komponentu treti strany.

Ahoj Honzo
-
v gridu zobraz A/N nebo 1/0 (Field.OnGetText, Field.OnSetText)
-
Uzivateli seber mys a ukecej ho, at pise A/N nebo 1/0.
:-)
To funguje, mam to overene.
Borland.TDBGrid je sice hruza, ale jine komponenty taky nepouzivam.

Dalsi reseni je TDBGrid.OnDrawColumnCell a DefaultDrawing.
To bych ale radsi venoval vetsi usili na premlouvani uzivatele, nez abych se do toho vrtal.

BDEadmin a vista

[*] Ales Kysela <ales.kysela(zv)publicis(tec)cz> - 10.10.2008 13:30:21

Dobry den, mne pomohlo spoustet v modu XP compatible.

>To nevadi. Klikni prvou mysi a zvol spustit jako spravce (prestoze jsi spravce).

>Jsem spravce.

Chyba pri IBQuery.Open

[*] JiL?A? HajL?l <jhajsl(zv)centrum(tec)cz> - 10.10.2008 12:48:18

v Delphi 2007 jsem mel nasledujici prikladovy kod, v Delphi 2009 mi ale nefunguje, viz dale

procedure TForm.Button1OnClick(Sender)
var text : String;
begin
IBDatabase.Connected := true;
IBQuery.SQL.Clear;
IBQuery.SQL.Add('SELECT count(*) AS pocet FROM new_table1');
IBQuery.Open;
Button1.Caption := IBQuery1.FieldByName('pocet').AsString;

// tento kod mi vrati spravne cislo 2, ale nasedujici kod vyvola chybu Division By Zero

IBQuery.SQL.Clear;
IBQuery.SQL.Add('SELECT * FROM new_table1');
IBQuery.Open; // p+AVk-i krokovani kodu mi to zde vyvola DIVISION BY ZERO, resp. kdyz to preskakuje k tomu while
while IBQuery.eof do

zminenou chybu to vyvola u vsech dotazu typu , objevilo se mi to vsech projektu, ruzne databaze (vsechny Firebird)

dodatek: omlouvam se za kod, pisu to hlavy, tak+AX4-e tam mohou byt nepresnosti, skutecny kod se normalne prelozi a fungoval

Jirka

BDEadmin a vista

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 10.10.2008 14:40:26

Jejky, a jak se dosahuje tohoto modu?
Diky - Dalibor.

> Dobry den, mne pomohlo spoustet v modu XP compatible.

Boolean v BDGridu

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 10.10.2008 14:40:25

Jan Sebelik napsal(a):
> Dalsi reseni je TDBGrid.OnDrawColumnCell a DefaultDrawing.
> To bych ale radsi venoval vetsi usili na premlouvani uzivatele, nez abych se do toho vrtal.

Uzivatel na tom trva.... Ale nebylo to zas tak tezky:

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
var
DrawState: Integer;
DrawRect: TRect;
begin
if (Column.Field.FieldName = 'BLN_VE_STAVU') then begin
DrawRect:=Rect;
InflateRect(DrawRect,-1,-1);
if Column.Field.Value = 1 then begin
DrawState := DFCS_CHECKED;
end else begin
DrawState := DFCS_BUTTONCHECK;
end;
DBGrid1.Canvas.FillRect(Rect);
DrawFrameControl(DBGrid1.Canvas.Handle, DrawRect, DFC_BUTTON,
DrawState);

A kdyz si z DBGridu odvodim vlastni komponentu, tak mam v celem projektu
vystarano.
Diky vsem za nasmerovani.

Honza

chyba v IBQuery.Open 2

[*] Lauko Stefan, Insypo <lauko(zv)insypo.sk> - 10.10.2008 22:22:55

Skusam D2009, Firebird 2.1 (TIBDataset aj TIBTable) a mam ten isty problem.
Lauko

Od: Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz>
P+AVk-edm+ARs-t: Re: chyba v IBQuery.Open 2
Datum: 11.11.2008 09:00:20
>Ahoj,
>neni to pod FB 2.1?
>Mel jsem podobny problem. Pod FB 2.0 databaze zila bez problemu, ale pod
>FB 2.1 v ni strasilo. Nepomohlo ani udelat pod 2.0 backup a pod 2.1
>restore. Az kdyz jsem pod 2.1 vytvoril novou prazdnou databazi a pomoci
>metadat v ni zalozil vsechny objekty, zacalo se vse chovat normalne.
>Zkus ten select provest v IBExpertu a uvidis, jestli je problem v Query
>nebo v FB..

DBA pripona databazy.

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 11.10.2008 11:57:46

> Ja myslim, ze ne. Pokud se jedna o Btrieve, pak v *.pre souborech neni
> popis

Soubor pro BTrieve je binarni soubor, ktery nenese informaci o strukture
tabulky. Do nej se zapisuje zpravidla struktura record a zase se zpet nacita
do te same promenne v programu. Takze ze samotneho datoveho souboru se neda
uz nic vysosat, je nutne puvodni aplikaci (ktera jedina zna strukturu
zaznamu) to exportovat do neceho normalniho (DBF) a pak si s tim hrat.

Jaroslav Nadhera

CSH spol. s r.o.
Wuchterlova 5, 160 00 Praha 6
tel.: 226 218 084
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz , WWW: http://www.csh(tec)cz
pobocka Ostrava: Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel.: 597 578 698

DBA pripona databazy.

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 11.10.2008 11:25:43

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>

> Pokud je ta aplikace nova, nevidim problem se do toho nepustit.
> Nemusis se bat, ze si nekde neco zapomnel atp.

Ahoj,
No mozna bych se trochu obaval toho, ze mozna nebude mozne vyuzit nektere
komponenty 3.stran. (JCL,JVCL.....a pod). To ale samo o sobe muze byt mensi
problem nez dosavadni "nepodpora" unicode. Je asi ale nutne to vzit v uvahu.

Hladame spolupracovnika

[*] note <note(zv)admis.sk> - 29.10.2008 12:07:03

Hladame kolegu s pokrocilymi znalostami programovania v Delphi a SQL zatial
na vypomoc pri upravach rozsiahlej aplikacie na spravu dokumentov, neskor s
perspektivou trvaleho zamestnania. Miesto prace Bratislava, alebo Trencin.
Znalosti C#, VB.NEt vitane. Nastup mozny okamzite.

Pripadne odpovede prosim na sukrromny mail.
Miroslav Mrazik
note(zv)admis.sk

Delphi 2009 a UNICODE - prakticke zkusenosti?

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 29.10.2008 17:39:27

JVCL nepouzivam od D7, ale JCL uz v nejakem preview pro D2009
je
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&package_id=41677
&release_id=625159 .

K praktickemu testovani D2009 sem se jeste nedostal,
desi me pouhych 14 dni trial verze. (nemuzu tomu venovat naplno
onech 14dni).

PMal

komponenta casovac

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 01.12.2008 08:07:45

Dobry den,
po uvaze jsem se rozhodl predelat merici program pro sber a vyhodnoceni dat z Visual Basicu do MS Excelu. Excelovsky VBA je skoro stejny jako Visual Basic, mam tam jeden problem: Ve VBA jsem nenasel moznost casovani s intervalem mensim nez 1 sekunda. Tak se ptam, jestli lze napsat odpovidajici casovac v Delphi jako komponentu, kterou bych mohl treba ve forme doplnku prihrat do Excelu a odchytavat udalost OnTimer ve VBA a spoustet na ni odecty. Nikdy jsem neprogramoval nic v C a notace API fci je pro me dost nestravitelna. Vim ze existuje nejaky KillTimer a spol, ale stejne to neumim napsat a hlavne jak udalost pak v jinem programu odchytit. Proto bych asi radeji komponentu, ktera by to resila. Potreboval bych casovani 100 ms. Snad bychom komponentu mohli i koupit, ale nic jsem na webu nenasel.
Poradite nekdo, jak se s tim popasovat? Nebo nabidnete hotovou vec? Piste treba na soukromy mail dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz , pokud seznate, ze to do konference neni tema.

Diky - Dalibor.

Tisk souboru z delphi aplikace

[*] Jaroslav Rubes <jrubes(zv)epass(tec)cz> - 01.12.2008 11:27:58

Dobry den,

resim problem jak vytisknout libovolny soubor (DOC, PDF, HTML) z Delphi
aplikace.

Zkousel jsem nejake funkce API Windows.
Pro moji potrebu by mi asi nejvic vyhovovala funkce AbbJob + ScheduleJob,
ale na MSDN jsem se docetl ze AddJob fuguje pouze na lokalni tiskarne :-(
Dale jsem zkousel funkce StartDoc a StartDocPrinter - s podobnym vysledkem:
funguje pouze s lokalni tiskarnou a ne se sitovou (o tom jsem na MSDN nic
nenasel).

Diky za jakykoliv tip nebo radu.

Jaroslav Rubes

Delphi 7 + Win XP SP3

Tisk souboru z delphi aplikace

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 01.12.2008 15:44:13

Zdravim,
nevim jak vytisknout libovolny soubor, ale na tisk PDF je dobry pdfcreator.
Je to jako COM komponenta.
Petr

resim problem jak vytisknout libovolny soubor (DOC, PDF, HTML) z Delphi
aplikace.

Problem s tiskem QuickReport v5 Pro v D2007

[*] Mgr. Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 01.12.2008 20:26:32

Dobry den,

No uzivatele tvrdi, ze to dela pouze nase aplikace :(

MJ> Dela to pouze u QuickReportu ? Potkal jsem se s pripadem, ze u HP1320n
MJ> se nainstaloval ovladac a tiskarna v pohode tiskla. Pak se nainstalovaly
MJ> aktualizace z Windows Update a pred kazdym tiskem se muselo zmackout
MJ> tlacitko na tiskarne. Kdyz se ovladac odinstaloval a nainstaloval znovu,
MJ> zaclo to fungovat. Tiskarna byla sdilena pres Ethernet a stejny problem
MJ> se vyskytl u asi 20 pocitacu. Tisklo se z ruznych programu Adobe Reader,
MJ> MS Word, aplikace napsane v Delphi 2007 a tisk pres FastReport.>> posledni dobou se nam mnozi pripady, kdy pri pouziti QuickReportu

S pozdravem,
Mgr. Martin Radvansky

Problem s tiskem QuickReport v5 Pro v D2007

[*] Marian Jonas <delphikonf(zv)mjonas(tec)cz> - 01.12.2008 18:10:23

[...]

Marian

Mgr. Martin Radvansky napsal(a):
> [...]
>
> Vetsina tech tiskaren kde to zlobi jsou HP.
>
> Diky za pripadne namety.

Problem s tiskem QuickReport v5 Pro v D2007

[*] Mgr. Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 01.12.2008 17:32:20

Dobry den,

. Martin Radvansky