Problem s tiskem QuickReport v5 Pro v D2007

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 02.12.2008 08:19:15

Ahoj, mel jsem kdysi podobny problem - format papiru poslany do tiskarny je jiny nez podporovany (nez napr. A4) a tak tedy tiskarna ceka, az zalozite do podavace spravny papir a stisknete pokracovat. Je mozne chybne nastaveni velikosti papiru v tiskarne, nebo u reportu. Casto to taky zlobilo pri pouziti Uzivatelskeho formatu papiru.

From: "Mgr. Martin Radvansky" <delphiconf(zv)radvansky.net>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Monday, December 01, 2008 8:26 PM
Subject: Re: Problem s tiskem QuickReport v5 Pro v D2007

Tisk souboru z delphi aplikace

[*] Jaroslav Rubes <jrubes(zv)epass(tec)cz> - 02.12.2008 08:19:15

Potrebuju to resit obecne, podpora jenom pro PDF bohuzel nestaci.
Nicmene diky za tip.
JR.

From: <petrd(zv)omega-lbc(tec)cz>
> Z toho co testuji, nacitani do pameti nepripada v uvahu. Ruzne XML
> Co me zarazi, ze komponenty, ktere jsem nasel, jsou dost stareho data. O
> necem aktualnim a zivem pro SAX do Delphi 2007 nevite ? Ja jsem nasel
> saxforpascal.sourceforge.net, ale je to jen z roku 2003.

A musi to byt nutne napsane v Delphi Win32 ? Na modernich platformach jako
.NET jsou oba potrebne XML parsery samozrejmosti. Lze se pak tedy soustredit
na reseni vlastniho problemu a ne na hledani, zkouseni (ci pripadne
odhalovani chyb) ruznych parseru.

Vyvojovy nastroj (Visual Studio 2008 Express) je k dispozici zdarma a i pres
jista omezeni plne postaci na reseni takoveho problemu. Co do rychlosti je
na tom implementace trid XmlReader/XmlWriter velmi dobre, existuje i moznost
prubezne validace (vcetne default hodnot) dle XSD schema pri cteni XML
souboru.

Petr Vones

Zpracovani XML dat

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 02.12.2008 13:41:38

No ked bude najhorsie je najrychlejsie pouzit XMLReader z .net a cez com
rozhranie ho prepojit do delphi.

BTW: mozno to je nazor na flame ale zhanat v sucastnosti nove alebo
aktualne komponenty do delphi je dost "opruz", .net na celej ciare nad
delphi vyhral. A pritom este pred par rokmi sa tu viedli ohnive debaty o
tom kam smeruje buducnost. To boli krasne casy;)

vlko

> [...]
> necem aktualnim a zivem pro SAX do Delphi 2007 nevite ? Ja jsem nasel
> saxforpascal.sourceforge.net, ale je to jen z roku 2003.

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

Zpracovani XML dat

[*] petrd(zv)omega-lbc(tec)cz - 02.12.2008 13:25:37

Petr Fejfar napsal(a):

> Pozor na to, ze:
>
> An XML Document must be loaded completely into RAM
> before TXmlParser can scan it.

Zpracovani XML dat

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 02.12.2008 13:07:36

napsal/-a:

> Mrkni se na http://destructor.de/xmlparser/index.htm

Pozor na to, ze:

An XML Document must be loaded completely into RAM
before TXmlParser can scan it.

HTH, pf

Zpracovani XML dat

[*] petrd(zv)omega-lbc(tec)cz - 02.12.2008 14:11:40

Mam k dispozici pouze Delphi 2007 a Delphi 6. Na konci pak vystupy musi
byt v DOS databazi, coz je realita a s timto jsem toho zatim krome XML
schopen. Na uceni se noveho jazyka nezbyva cas, o mladi se uz taky neda
mluvit a v neposledni rade porizeni nove platformy se financne nevyplati
kvuli jedne konverzi, ktera se sice bude delat opakovane.
Tim ale nechci rict, ze treba k tomu nebudu donucen, jsem rad za vsechny
namety, ale v prvni rade se snazim vystacit s tim co mam.

petrd

Petr Vones napsal(a):
> [...]
> prubezne validace (vcetne default hodnot) dle XSD schema pri cteni XML

Zpracovani XML dat

[*] klvan(zv)centrum(tec)cz - 02.12.2008 14:19:41

Te+AQ8- ned+AOE-vno jsme pou+AX4-ili SAX pro import do datab+AOE-ze. Konkr+AOk-tn+ARs- +AKA-komponenty od Alcinoe - TALXMLDocument. V demu AlXMLDoc je mo+AX4-n+AOk- se +AKA-pod+AO0-vat na pou+AX4-it+AO0-. Je to trivi+AOE-ln+AO0-, zdarma a nen+AO0- pot+AVk-eba pou+AX4A7Q-t +AKA-spoustu v+ARs-c+AO0- okolo nav+AO0-c. Na 0,5 GB dokumenty jsme to ale opravdu +AKA-netestovali.

Milo+AWE-

> Od: petrd(zv)omega-lbc(tec)cz
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> Datum: 02.12.2008 14:12
> P+AVk-edm+ARs-t: Re: Zpracovani XML dat

Mam k dispozici pouze Delphi 2007 a Delphi 6. Na konci pak vystupy musi
byt v DOS +AKA-databazi, coz je realita a s timto jsem toho zatim krome XML

Petr Vones napsal(a):
> [...]
> prubezne validace (vcetne default hodnot) dle XSD schema pri cteni XML

Zpracovani XML dat

[*] klvan(zv)centrum(tec)cz - 02.12.2008 14:27:41

Sorry za predeslou cinskou poezii

Ted nedavno jsme pouzili SAX pro import do databaze. Konkretne komponenty od Alcinoe - TALXMLDocument. V demu AlXMLDoc je mozne se podivat na pouziti. Je to trivialni, zdarma a neni potreba pouzit spoustu veci okolo navic. Na 0,5 GB dokumenty jsme to ale opravdu netestovali.

Petr Vones napsal(a):
> [...]
> prubezne validace (vcetne default hodnot) dle XSD schema pri cteni XML

Zpracovani XML dat

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 02.12.2008 14:51:43

> Mam k dispozici pouze Delphi 2007 a Delphi 6.
> v neposledni rade porizeni nove platformy se financne nevyplati

Ale vzdyt vlko a Petr Vones to napsali jasne:
MSVS 2008 Express je zadarmo a zde velmi snadno a rychle napsana trida se do D2007/D6 da pres COM napojit bez problemu.

> Na uceni se noveho jazyka nezbyva cas

Pro takto uzce zamerenou ulohu staci se naucit jenom velmi maly segment toho, co .NET umi.
Je to rychlejsi, nez hledat, zkouset, odhalovat chyby, jak pise Petr.
A to nemluvim o tom, ze zakladni seznameni s architekturou .NET muze prinest hodne i pro Delphi programatora, "stareho psa".

Zpracovani XML dat

[*] Bruenor <hornacek(zv)nrsys.sk> - 03.12.2008 09:14:52

Ano, mate pravdu. Chcel som poukazat na riesenie z ineho uhla pohladu.
Preco spracovavat daco co je obrovske, nemotorne a ako sam vravite maju s tym
komponenty problemy. Nikde v diskusii som sa nedocital ci si tie xml
vytvarate Vy sam alebo vam ich niekto posiela. Ak si ich vytvarate Vy,
popremyslajte ci by nebolo lepsie pouzit strankovanie a to nasledne
spracovat.

polc> cela diskuze je o tom, jak nacist a importovat z velkeho mnozstvi (
polc> tisicu ) velkych (az 0.5 GB) XML souboru data pro dalsi zpracovani, o
polc> tvorbu XML souboru se nejedna

polc> petrd

polc> Bruenor napsal(a):
> [...]

Zpracovani XML dat

[*] petrd(zv)omega-lbc(tec)cz - 03.12.2008 08:56:50

Bruenor napsal(a):
> [...]
> z vysledku urobim xml. Vytvoria sa mensie xml s ktorymi potom xml
> parser alebo iny nastroj vie lepsie pracovat.

[*] Bruenor <hornacek(zv)nrsys.sk> - 03.12.2008 08:42:49

> [...]

parser alebo iny nastroj vie lepsie pracovat.
PL> :-))) a jak jinak nez XML parserem bys to tak chtel rozumne rozdelit?

Zpracovani XML dat

[*] petrd(zv)omega-lbc(tec)cz - 03.12.2008 08:34:49

Uceni novych veci me bavi, ale jak jsem jiz zminoval, neni cas se ucit
nove veci kvuli udrzovani a neustalemu rozvijeni starych projektu. Ale
jsem rad, ze jste me nasmerovali i mimo Delphi. Pokusim si najit cas a
proniknout do Visual Studia Express a nacitani XML souboru v nem udelat.
Dik.

petrd

Petr Vones napsal(a):

> Uceni se kompletne odlisne platformy a noveho jazyka (ktery je myslim pro
> Delphisty pomerne dobre stravitelny) vypada na prvni pohled jako znacny
> problem, ale priznejme si ze casem to stejne bude nutne. A kdyz to nebude
> prave .NET, tak to bude neco jineho. A nove veci jsou prece zajimave ;-)

Zpracovani XML dat

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 03.12.2008 08:30:48

Bruenor wrote:

> Ak mate problem s velkymi xml, nebolo by jednoduchsie si ich
> rozdelit a exportovat po strankach...?

Zpracovani XML dat

[*] Bruenor <hornacek(zv)nrsys.sk> - 03.12.2008 07:26:44

polc> Dobry den,
polc> potrebuji nacitat velke mnozstvi XML souboru s ruznou strukturou o
polc> velikosti desitek MB a nasledne je zpracovavat a integrovat do vlastniho
polc> systemu.

Ak mate problem s velkymi xml, nebolo by jednoduchsie si ich
rozdelit a exportovat po strankach...?

DBGrid vycteni row onmousemove

[*] Petr Mathon <dveste zar(zv)quick(tec)cz> - 03.12.2008 00:40:20

Zdravim

Da se nejak vycist radek pomoci pozice mysi? Napr bych chtel dva fieldy z radku do Hintu pri prejezdu mysi.

Petr Mathon

Zpracovani XML dat

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 02.12.2008 16:37:50

From: <petrd(zv)omega-lbc(tec)cz>
> Co me zarazi, ze komponenty, ktere jsem nasel, jsou dost stareho data. O
> necem aktualnim a zivem pro SAX do Delphi 2007 nevite ? Ja jsem nasel

http://stackoverflow.com/questions/264020/fastest-possible-xml-handling-in-delphi-for-very-large-documents

Petr Vones

Zpracovani XML dat

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 02.12.2008 16:31:49

From: <petrd(zv)omega-lbc(tec)cz>
> [...]
> mluvit a v neposledni rade porizeni nove platformy se financne nevyplati
> kvuli jedne konverzi, ktera se sice bude delat opakovane.

Financne to nic nestoji, Visual Studio 2008 Express je zdarma a licence
neomezuje ani komercni pouziti. Ve srovnani s Delphi je to tak na urovni
mezi edicemi Professional a Enterprise ;-) Nejvetsi omezeni je, ze do neho
nelze instalovat zadne addiny (rozsireni vyvojoveho prostredi), komponenty
vsak ano. Narozdil od Delphi, kde byly nektere funkce ci knihovny
integrovany primo do IDE a tim je bylo mozne omezovat v ruznych edicich, je
drtiva vetsina ruznych generatoru kodu a dalsich pomucek ve forme
command-line nastoju primo v .NET SDK. Vyvojove prostredi pak tyto nastroje
jen vola a dava jim tak prijemnejsi zpusob pouziti. Takze neni tolik veci
skrytych. Pro mensi projekty je Express velmi dobre pouzitelny.

[...]

Lze vytvorit .NET assembly, tu zverejnit jako in-process COM objekt a ten
pak pouzit v jiz existujici Delphi Win32 aplikaci. Tento postup mam
prakticky overeny a neni s tim zadny zavaznejsi problem pri pouziti
primitivnich datovych typu u metod.

Petr Vones

JCLMAPI a Vista

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 04.12.2008 07:08:11

Ahoj vsichni

Pouzivam D7 Ent a jcl-1.102.1.3072. Ve svem programu vytvorim pres MAPI postovni spravu a otevru default klienta posty. muzu si ji precist a pak odeslat. Na mem pocitaci (XP, outlook 2000) funguje vse OK. Na pocitaci kolegy (vista, Outlook 2003 to skonci s chybou General MAPI failure. Nevite nekdo co s tim. bOHUZEL

Kod:

Posta:=TJclEmail.Create;
try
Posta.LoadClientLib;
while Pos(';',Komu)>0 do
begin
s:=Copy(Komu,1,Pos(';',Komu)-1);
Delete(Komu,1,Pos(';',Komu));
s:=Trim(s);
if Length(s)<>0 then
Posta.Recipients.Add(s);
end;
Komu:=trim(Komu);
if Length(Komu)<>0 then
Posta.Recipients.Add(Komu);
while Pos(';',Kopie)>0 do
begin
s:=Copy(Kopie,1,Pos(';',Kopie)-1);
Delete(Kopie,1,Pos(';',Kopie));
s:=Trim(s);
if Length(s)<>0 then
Posta.Recipients.Add(s,s,rkCC);
end;
Kopie:=trim(Kopie);
if Length(Kopie)<>0 then
Posta.Recipients.Add(Kopie,s,rkCC);
Posta.Subject:=Predmet;
Posta.Body:=Zprava;
if trim(Priloha)<>'' then
Posta.Attachments.Add(Priloha);
Result:=Posta.Send(True);
finally
FreeAndNil(Posta);
end;

hromadna zmena fontu v Blobu

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 04.12.2008 10:20:23

V poli typu BLOB - text bych chtel programove ve vsech zaznamech menit vlastnosti fontu.

1. Zkousel jsem to pres tip 947 z 1001 tipu a triku s pouzitim BlobStreamu, ale tam jsem skoncil jiz na radku
blobstream := TBlobStream.Create (TBlobField (MojeTable.FieldByName ('MujRichText')), bmReadWrite), kde mi to za behu kricelo spatne pretypovani.

2. Tak jsem zkusil vytvorit TDBRichEdit za behu, ale tam mi to zase jen zmenilo vlastnosti textu v prvnim zaznamu a na ostatni to kaslalo, prestoze jsem prochazel celou tabulku.

Nemate jiny napad resp. nevite v cem by mohla byt chyba?

Milan Dvorak

D5Pro, FB1.5

Delphi-sluzba pod WinServer2008-64bit

[*] Pavel Fiser <fiserpavel(zv)gmail(tec)com> - 04.12.2008 15:26:42

Ahoj vsem,nevite, co se kde musi nastavit nebo zaregistrovat, aby sla
spustit pod WinServer2008-64bit sluzba standardne vytvorena v Delphi (7E)?
Program se vubec nespusti, Service manager vyhodi po timeoutu hlasku:
Chyba 1053: Sluzba neodpovedela na ridici nebo zahajovaci pozadavek
dostatecne vcas

Diky moc. F.

Delphi-sluzba pod WinServer2008-64bit

[*] Ludan <konference(zv)sales(tec)cz> - 05.12.2008 10:25:51

> [...]
> Program se vubec nespusti, Service manager vyhodi po timeoutu hlasku:
> Chyba 1053: Sluzba neodpovedela na ridici nebo zahajovaci pozadavek

Ahoj,
Jak se vytvari v Delphi 7 64bit program ?

Ludek

Delphi-sluzba pod WinServer2008-64bit

[*] Pavel Fiser <fiserpavel(zv)gmail(tec)com> - 05.12.2008 13:08:01

> Jak se vytvari v Delphi 7 64bit program ?

Jestli je to otazka na me, tak ja myslel samozrejme 32bit sluzbu
(doted jela na 32bit serveru bez problemu).
PF.

Delphi 2009 Professional a Firebird

[*] Jirka Hajsl <jhajsl(zv)centrum(tec)cz> - 06.12.2008 09:33:15

Petr Svejda napsal(a):
> V soucasne dobe vyuzivam standardni komponenty TIBneco pro
> pripojeni na Firebird 2.1. Co to hlaseni pro me konkretne znamena. Je to
> omezeni v databazovem prostredi Interbase, nebo v komponentach TIB...?

Jestli muzu jako zacatecnik ... tak TIB... s Firebirdem v D2009 nebezi
korektne, pokud se pracuje s cestinou, vytvareni DB je ok, ale kdyz se
pokusis o select/insert/update tabulky nad sloupcem s kodovanim cestiny
ve win1250 nebo ISO-8859-2 ani UTF-8 a pokusis se vlozit znak s
diakritikou, tak vyhlasi chybu Division by zero. Obejit se to da
pouzitim unicode, ale pak to neradi spravne cesky ... ja to vyresil tak,
ze si pomoci IBX vytvorim databazi a jeji strukturu ale dotazy jiz
provadim pomoci dbexpress, pak problem s cestinou neni. Zkousel jsem jak
FB 2.1 i 2.0 ...
> Petr Svejda
Jirka

Delphi 2009 Professional a Firebird

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 05.12.2008 21:06:30

Chci si koupit upgrade Delphi 2009 Prof. z Delphi 2007 Prof. V popisu u
verze Professional se pise, ze ma pouze lokalni databazovou konektivitu
na Interbasi. V soucasne dobe vyuzivam standardni komponenty TIBneco pro
pripojeni na Firebird 2.1. Co to hlaseni pro me konkretne znamena. Je to
omezeni v databazovem prostredi Interbase, nebo v komponentach TIB...?

Dalsi dotaz mam ohledne Win98. Ve verzi Delphi 2007 mi aplikace v pohode
bezeli na pocitacich klientu s Win98. Bude zde u Delphi 2009 nejaka
zrada? S konzervativnimi zakazniky nic nenadelam.

A na konec - mate jiz nejake prakticke zkusenosti s komponentami tretich
stran pro nove Delphi?

Petr Svejda

obarveni bunek DBGridu

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 08.12.2008 08:56:09

Podle situace celkem bezne kdyz potrebuji tak v udalosti OnDrawColumnCell umim obarvit treba ruzne zaznamy (myslim tim v Gridu cely radek) ruznou barvou. Poprve se mi ale vyskytla potreba podbarveni ruznych bunek i v jednom zaznamu. Asi bude potreba pouzit parametru Rect typu TRect teto metody, ale nevim jak. Nemate s tim nekdo zkusenosti?

Delphi5Prof

Milan Dvorak

obarveni bunek DBGridu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 08.12.2008 09:12:10

Milan Dvorak napsal(a):
> Podle situace celkem bezne kdyz potrebuji tak v udalosti OnDrawColumnCell umim obarvit treba ruzne zaznamy (myslim tim v Gridu cely radek) ruznou barvou. Poprve se mi ale vyskytla potreba podbarveni ruznych bunek i v jednom zaznamu. Asi bude potreba pouzit parametru Rect typu TRect teto metody, ale nevim jak. Nemate s tim nekdo zkusenosti?

Ahoj, v parametrech procedury pro obsluhu udalosti je predan i sloupec a
mozna i field (pisu z hlavy) - udalost se vola pro kazdou bunku
samostatne - staci se jen temito udaji ridit

David Lebeda

obarveni bunek DBGridu

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)email(tec)cz> - 08.12.2008 09:24:11

Ahoj,
Spis se podivej na vlastnost parametru Column.FieldName

Tom

Milan Dvorak napsal(a):
> Podle situace celkem bezne kdyz potrebuji tak v udalosti OnDrawColumnCell umim obarvit treba ruzne zaznamy (myslim tim v Gridu cely radek) ruznou barvou. Poprve se mi ale vyskytla potreba podbarveni ruznych bunek i v jednom zaznamu. Asi bude potreba pouzit parametru Rect typu TRect teto metody, ale nevim jak. Nemate s tim nekdo zkusenosti?

> [...]

obarveni bunek DBGridu

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 08.12.2008 09:20:11

Prave je tam jen DataCol (typu integer) - coz je asi sloupec a pak Column: TColumn. Ja bych ale potreboval i druhou souradnici.

Milan Dvorak

>>> david.lebeda(zv)comarr(tec)cz 8.12.2008 9:12 >>>

Milan Dvorak napsal(a):
> [...]
mozna i field (pisu z hlavy) - udalost se vola pro kazdou bunku
samostatne - staci se jen temito udaji ridit

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 08.12.2008 09:42:12

Milan Dvorak napsal(a):
> Prave je tam jen DataCol (typu integer) - coz je asi sloupec a pak Column: TColumn. Ja bych ale potreboval i druhou souradnici.
>
> Milan Dvorak

Radek je aktivni radek a sloupec rozpoznas nejspolehliveji podle
Column.FieldName nebo Column.Field.nejaka vhodna property fieldu a
obarveni pak provedes stejne jako dosud. Neco jako

if (dataset.FieldByName('aaa').AsBoolean = True {vybere radek}) and
(AnsicompareText(Column.FieldName, 'status') = 0 {vybere bunku STATUS}) then

David Lebeda

Velikost formulare podle obrazovky

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 09.12.2008 09:59:41

Uzivatel ma dual monitor. Nevim proc. Formular aplikace si (take nevim proc)
roztahne pres obe obrazovky, takze ma kus formulare na levem monitoru a
zbytek na pravem. To jde a je to pekna ptakovina. Prijde mu ale zatezko vzit
pak mys a zmensit si formular zpatky aby se vesel na jednu obrazovku, misto
toho reklamuje ze je to neprehledne a at s tim neco udelam.
Muzu nejak zjistit "rozmer" fyzicke obrazovky (treba te na ktere je levy
horni roh formulare) abych programove zabranil jeho zvetseni formulare mimo
plochu obrazovky? Dik.

Kalhous

Velikost formulare podle obrazovky

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 09.12.2008 10:07:42

Dne Tue, 09 Dec 2008 09:59:41 +0100 Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz>
napsal/-a:> Muzu nejak zjistit "rozmer" fyzicke obrazovky (treba te na ktere je levy
> horni roh formulare) abych programove zabranil jeho zvetseni formulare
> mimo plochu obrazovky? Dik.

Na TScreen.Monitors[] resp. TMonitors jsi se dival?

HTH, pf

Velikost formulare podle obrazovky

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 10.12.2008 12:14:17

Vsechno spatne. Nechci tady rozpoutat nejaky flame, ale:

ad1) dual monitor je fantasticka vec. Jako programator bys to ocenil
nejvice. Muzu uvest nejmene 10 duvodu, proc si poridit 2 monitory a
rozsirit si plochu.

ad2) pokud se aplikace po spusteni roztahuje na oba monitory, tak je
spatne naprogramovana. Jednoducha zmena vlastnosti Position hlavniho
formulare na poScreenCenter vyresi tvuj problem. Vsechny ostatni
formulare muzes dat na poMainFormCenter a urcite se cela aplikace bude
chovat tak jak chces. Pokud si jeste ve svem nastaveni budes ridit
hodnotu DefaultMonitor, uzivatel bude prist blahem.

Nemusis se tedy vubec zabyvat nejakymi rozmery. Uzivatel v tomto pripade
ma opravnene naroky a tebe to bude stat pet minut prace.

Petr Svejda

Fantom, a.s. ;-)

Zdenek Kalhous napsal(a):
> Uzivatel ma dual monitor.

Velikost formulare podle obrazovky

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 10.12.2008 12:58:20

Kupodivu uzivatel neni programator. Ze je aplikace spatne naprogramovana, s
tim naprosto souhlasim. Je totiz napsana tak, ze si pri ukonceni zapamatuje
nastaveni pro konkretniho uzivatele (mj.umisteni a velikost formulare) a pri
opetovnem spusteni se aktivuje tak "jak byla". To bohuzel nektere spatne
naprogramovane aplikace (Windows, MS Office, Delphi,...) delaji. Samozrejme
uzivatel ktery si formular roztahne pres dva monitory si pak pravem stezuje,
ze pri opetovnem spusteni ma formular roztazeny pres dva monitory.
Ale jelikoz je to uz vyresene tak to neni o nicem.

Kalhous
> [...]
>
> Nemusis se tedy vubec zabyvat nejakymi rozmery. Uzivatel v tomto pripade
> ma opravnene naroky a tebe to bude stat pet minut prace.

[*] nonsense <nonsense(zv)volny(tec)cz> - 10.12.2008 19:32:43

Zdenek Kalhous napsal(a):
> [...]
> uzivatel ktery si formular roztahne pres dva monitory si pak pravem stezuje,
> ze pri opetovnem spusteni ma formular roztazeny pres dva monitory.

No, velmi se omlouvam,
ale
asi jsem poneku natvrdly.

Co je spatne NATOm, ze si aplikace pamatuje nastaveni formu pri ukonceni ?
Me osobne naopak toto chovani vyhovuje velmi. Proste pokracuju tak, jak
jsem posledne
skoncil. Neustale si nastavovat po startu aplikace neco jineho, jen
proto, ze si to ona pamatuje
po svem me docela rozciluje...
A jestli si uzivatel roztahl form na dva monitory a pak se vzteka, ze ho
ma pres dva monitory ?
No nevim, nevim.

Predpokladam, ze jenom toto chovani neni znamkou "spatne naprogramovane
aplikce"...

preji pekny den

Velikost formulare podle obrazovky

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 11.12.2008 08:15:30

Nechme toho nebo nas spravce pravem napomene. Proste tim uzivatelem kteremu
vadi ze se aplikace spusti tak jak byla, (specielne roztazena na vic
monitoru) je muj sef. Takze na jeho rozkaz nic jineho nez spoustet aplikaci
vzdy na primarnim monitoru a zmensenou tak aby nikam neprecuhovala nezbylo.
Ostatni (komercni) uzivatele, kteri pouzivaji multidisplay rozumne maji
proste smulu.

Kalhous

> [...]
> ma pres dva monitory ?
> No nevim, nevim.
>
> Predpokladam, ze jenom toto chovani neni znamkou "spatne naprogramovane

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 11.12.2008 08:31:31

Mam v cfg aplikace at si kazdy zvoli co chce a nechce ukladat :) ...

PMal

Jakou zvolit komponentu pro tisk

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 11.12.2008 11:21:42

Zdravim vsechny,

prosim muze mi nekdo poradit, jak elegantne resit tisk pomoci Report komponent. Ja totiz vetsinou nepotrebuju tisknout vystup z database, kde je napr. strankovani vzdy reseno, ale mam nejaka data (obecne ne z DB) a chci je vytisknout do tabulky. Zatim jsem pouzival QuickReport, kde jsem to resil poskladanim tabulky v run-time z QRLabel. Je to pracne, ale funguje to. Ovsem co, kdyz je dat mnoho a ja potrebuju tisknout i na dalsi stranky? To nevim, jak udelat.
Dale po prechodu na Delphi 2007 budu mit k dispozici RaveReport a nevim, jestli v nem takto pujde vytvaret neDB tabulky. S tiskem je asi hodne zkusenosti, takze muzete mi doporucit, kterou komponentu pro "rucni (v run-time)" vytvareni tabulek i jineho obsahu (grafy) pouzit a nebyt odkazan jen na jednu stranku?

diky jakekoli za namety, zdravi

Mgr. Miloslav Pojsl
Meopta optika s.r.o.
Kabelikova 1
Prerov

Jakou zvolit komponentu pro tisk

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 11.12.2008 11:31:43

Zkus se podivat na report generator Sinea. Umoznuje pomoci udalosti
podhazovat report generatoru libovolna data.

Ladislav Stary

Miloslav Pojsl napsal(a):
> [...]
> Dale po prechodu na Delphi 2007 budu mit k dispozici RaveReport a nevim, jestli v nem takto pujde vytvaret neDB tabulky. S tiskem je asi hodne zkusenosti, takze muzete mi doporucit, kterou komponentu pro "rucni (v run-time)" vytvareni tabulek i jineho obsahu (grafy) pouzit a nebyt odkazan jen na jednu stranku?

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.12.2008 11:39:44

> Zatim jsem pouzival QuickReport, kde jsem to resil poskladanim tabulky
> v run-time z QRLabel. Je to pracne, ale funguje to.

Slo by to takto?

TClientDataSet, strukturu si vytvorim v runtime, naplnim ho daty jakkoli (z databaze nebo odjinud) a pak tisknu cimkoli jako datovou tabulku (Sinea, QuickRep, RaveRep, ...).

Jakou zvolit komponentu pro tisk

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 11.12.2008 11:37:44

Ano o komponente Sinea jsem take uvazoval. Pracoval jsem s ni jeste v Delphi 1 a nemuzu si ji vynachvalit. Jenze to by znamenalo mamit na vedeni dalsich 6000Kc navic. Takze spis bych to rad resil napr. pomoci toho RaveReportu (dodavany s D2007), ale s tim nemam zadne zkusenosti

> podhazovat report generatoru libovolna data.
>

> Ladislav Stary

Jakou zvolit komponentu pro tisk

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 11.12.2008 11:47:44

Miloslav Pojsl napsal(a):
> Ano o komponente Sinea jsem take uvazoval. Pracoval jsem s ni jeste v Delphi 1 a nemuzu si ji vynachvalit. Jenze to by znamenalo mamit na vedeni dalsich 6000Kc navic. Takze spis bych to rad resil napr. pomoci toho RaveReportu (dodavany s D2007), ale s tim nemam zadne zkusenosti

Ahoj
Nevim co dovede Rave, Sinea je vyborna (hlavne na stitky) ale pro rucni
"vystavbu" reportu ti doporucuji FastReport - mam s ni v tomto typu
reportu velmi dobre zkusenosti a dokumentace je take na velmi dobre urovni.

Jura

znak euro v paradoxe

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.12.2008 21:18:19

Puvodni zprava ze dne 11.12.2008 od Hlas:

> mam aplikaciu napisanu v delphi 7 nad paradoxom ked do pola dbedit
> napisem znak eura (alt 0128) tak po odchode z prvku (komponenty)
> tabelatorom sa znak zmeni na # netusite preco?

Zrejme mas nastavenou spatnou znakovou sadu prislusneho driveru, ktery
Paradox pouziva pro dany alias a tedy pristup k tabulce.

znak euro v paradoxe

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 11.12.2008 21:12:18

[...]

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 11.12.2008 22:06:22

Aj mna to napadlo
mam tam ParadoxSlovene852
ale zasa deje sa to uz v pamati, nemusim to savnut do databazy
zmrsi ten znak uz skor, este ked je len v pamati

> Zrejme mas nastavenou spatnou znakovou sadu prislusneho driveru, ktery
> Paradox pouziva pro dany alias a tedy pristup k tabulce.
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

znak euro v paradoxe

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.12.2008 22:12:23

Puvodni zprava ze dne 11.12.2008 od Hlas:

> Aj mna to napadlo mam tam ParadoxSlovene852 ale zasa deje sa to uz v
> pamati, nemusim to savnut do databazy zmrsi ten znak uz skor, este
> ked je len v pamati

O to nejde, ty znaky ve Windows jsou Unicode. Takze se symbol Euro
zobrazit muze krasne. Ale co v te znakove sade? Jsi si jisty, ze ta
sada Euro obsahuje?

znak euro v paradoxe

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 11.12.2008 22:26:24

Vobec som si tym niesom isty, je mozne ze tam ten znak nie je, len by
som cakal
jeho zmiznutie trochu neskor ak by to suviselo s paradoxom, ale je to
mozne ze je to tak
ako pises

> O to nejde, ty znaky ve Windows jsou Unicode. Takze se symbol Euro
> zobrazit muze krasne. Ale co v te znakove sade? Jsi si jisty, ze ta
> [...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.12.2008 22:32:24

> [...]

> by som cakal jeho zmiznutie trochu neskor ak by to suviselo s
> paradoxom, ale je to mozne ze je to tak ako pises

Pokud tam ten znak neni, tak ho databazova komponenta nemuze
prekodovat. A nahradi ho necim jinym. Tedy #. Vyzkousej si to snadno
na jakemkoliv jinem znaku, ktery neni v prislusne znakove sade, treba
Alt+0182.

problem s ALT klavesou a VCL componentami

[*] Michal Bukacek <michal(zv)bukacek(tec)cz> - 13.12.2008 16:22:00

Cau Lidi,

mam velkej problem, mam na formulari spoustu visuelnich component Tedit,
Tbutton , Tcheckbox atd..
Kdyz napriklad na komponente Tedit zmacknu "ALT" tak mi z formulare zmiznou
veskere komponenty Tbutton a Tcheckbox jine tam zustanou.

pouzivam delphi 2005 na Win Vista nevite cim takovou chybu odstranit ? co je
to za hloupost?
kdyz vezmu MYS a prejedu po oblasti kde ty komponenty zmizle byly tak se
znovu ukazou a tahla chyba uz se pote nezopakuje. Je to proste nejaky bug

dik za pomoc Michal

jak na TJvDBTreeView

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 13.12.2008 14:53:54

Nevite nekdo, jak nastavit v TJvDBTreeView, aby se data zobrazovala az od urcite urovne zanoreni?
Uz jsem pri svem experimetovani temer zajasal, ze to vyresi property UseFilter, ale bohuzel se strom zacal rekurzivne zanorovat donekonecna.
Kdyz si data necham zobrazit bez potreby omezeni urovne, tedy od korene, je vse ok.

D5Prof

Milan Dvorak

problem s ALT klavesou a VCL componentami

[*] delphi(zv)haida(tec)cz - 13.12.2008 18:30:08

Ahoj,

podivej se na http://cc.codegear.com/item/24282 a
http://www.experts-exchange.com/Programming/Languages/Pascal/Delphi/Q_22114989.html

Pavel

Michal Bukacek napsal(a):
> [...]
> to za hloupost?

problem s ALT klavesou a VCL componentami

[*] Michal Bukacek <michal(zv)bukacek(tec)cz> - 13.12.2008 17:22:04

Chyba odtranena :- ) na win vista to dela komponenta

TXPManifest ktera to mwla dwlat trosku hezci ten form.

Ale tohle byl hnus co navic dokazala. Hotl to asi neni zrovna to prave
orechove pro win vista.

Diky Michal

From: <horky(zv)cominn(tec)cz>
Subject: Re: grpt70.bpl

> Neni to balicek od Quick Reportu ? Pouzivas jej ?
> S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.5.2, IBX 7.08, WXP SP2
> [mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

grpt70.bpl

[*] BS Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 15.12.2008 08:28:24

zdravim, myslim, ze se ti kolega pokusil naznacit ze chyba muze byt ve
formulaci
te hlasky od klienta a nebude to grpt70.bpl ale qrpt70.bpl a na to uz na
google neco najdes :)

Roman

grpt70.bpl

[*] Ludan <konference(zv)sales(tec)cz> - 15.12.2008 11:00:34

From: "Jan Dubsky - Strojirna Palava" <dubsky(zv)s-palava(tec)cz>

> [...]
> stisknuti napr. "a" se napise nejaky konkretni "paznak")
>
> Diky za radu a vsechno nejlepsi v novem roce

Zkus se inspirovat t+AVk-eba v http://www.david-zbiral(tec)cz/fonhtml.htm

Lucida Sans Unicode by to m+ARs-la spravit, tam snad v+AWE-echny ty znaky jsou

Hezk+AOk- v+AOE-noce v+AWE-em, Jarda

Font pro anglickou vyslovnost

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 23.12.2008 11:06:44

Omlouvam se, a ASCII to melo byt:

Zkus se inspirovat treba v http://www.david-zbiral(tec)cz/fonhtml.htm

Lucida Sans Unicode by to mela spravit, tam snad vsechny ty znaky jsou

Hezke vanoce vsem, Jarda

OT: PF2009

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.12.2008 18:53:48

Pratele a kamaradi,

administrator Vam preje jen to nejlepsi do noveho roku 2009!