Pretypovani array of byte -> single

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 29.1.2008 10:07:17

a proc to neudelat jednoduse a pretypovat na tvrdo:
var
s: single
p: array[0..3] of byte;
s:= single(p);

tonda
Radek Tomsik napsal(a):
> Mam pole 4 bytu, ve kterem je nejaka hodnota. Dejme tomu $C2, $ED, $40, $00
> Jak k tomuto poli pristoupit, abych dostal decimalni vyjadreni desetinneho
> cisla, ktere tyto byty vyjadruji ?

frames nebo vnorene formulare

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 29.1.2008 12:29:27

Zdravim

Rozjizdim novy projekt a uvazuji o zavedeni "noveho vzhledu" ovladani.
zrejme na zpusob Money S3.
Proto by me zajimalo zda je lepsi pouzivat frames pro prohlizeci gridy
nebo pouzit formulare ktere pak priradit do main formu ?

Jura

frames nebo vnorene formulare

[*] Marian Jonas <delphikonf(zv)mjonas(tec)cz> - 29.1.2008 12:41:28

Toto jsem take resil, prvne jsem zkousel framy ale mel jsem problem se
stabilitou IDE Delphi2007. Nakonec jsem to vyresil tak ze panelu na
hlavnim formulari vkladam jiny formular:

DockMaster je TPanel na hlavnim formulari aplikace
Dlg1 je formular ktery se ma vlozit do panelu DockMaster

Dlg1 := TDlg1.Create(Application);
Dlg1.ManualDock(DockMaster, nil, alClient);
Dlg1.Show;

Funguje to spolehlive a bez problemu.

Marian

info(zv)drnholec(tec)cz napsal(a):
> [...]
> Proto by me zajimalo zda je lepsi pouzivat frames pro prohlizeci gridy
> nebo pouzit formulare ktere pak priradit do main formu ?

[*] MB <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 29.1.2008 13:33:32

> Toto jsem take resil, prvne jsem zkousel framy ale mel jsem problem se
> stabilitou IDE Delphi2007.

Hmm, takze zrejme co se tyce frames od me verze 6 zadna zmena k lepsimu,
skoda :(.

Martin

frames nebo vnorene formulare

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 29.1.2008 13:47:33

A jak se ta nestabilita projevovala? Totiz nedokazu uz zjistit jestli to souvisi s pouzivanim framu s kterymi jsem kdysi zacal, ale od nejake doby mi D7 s oblibou padaji na "invalid pointer operation" nebo alespon nahlasi chyby pri nacitani souboru symbolu, specielne zmena projektu je skoro nepruchodna, musi se Delphi ukoncit a znovu otevrit.

Kalhous
From: Jan Stefec
Jiri Cincura wrote:
>Obavam se, ze tazatel mysli "computed by" pole primo v tabulce ...
Ahoj, presne!

[...]

Tedy lze to vyrobit treba tak ze jako polozka v selectu se napise
SELECT THl.VS, (select sum (TPol.Kc) from TPol where TPol.VS =
THl.VS) SumaKc, ... dalsi polozky
ale nejdriv bych se vratil k navrhu databaze a popremyslel o tom, jestli vazba hlavicka-radek pomoci VS je to prave orechove.

Vypocitany udaj

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 31.1.2008 08:20:42

Jiri Cincura wrote:

> [...]

jenomze FB mi to nechce skousnout .

Lze to nejak vyrobit, nebo je to kravina a musim to resit na urovni klienta?

Dik Honza

Vypocitany udaj

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 30.1.2008 21:33:55

Obavam se, ze tazatel mysli "computed by" pole primo v tabulce ...

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Vypocitany udaj

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 30.1.2008 18:51:43

> muzu na Firebirdu 2.0 do vypocitaneho udaje ve vete dostat data z jine
> tabulky (treba nejakym selectem...), nebo jde pouzivat pouze udaje z te
> konkretni vety?

Slo to i na nizsi verzi 1.5, zhruba takto:

select T1.pole1, T1.pole2, (select sum(T2.pole2) from tabulka2 T2 where
T2.pole1=T1.pole1) from tabulka1 T1

Tusim ze pokud je potreba sumarizovat do radku data z vice tabulek, mohou
byt rychlejsi takto vnorene selekty, nez klasicky sum(pole) z joinovane
tabulky.

Martin

Vypocitany udaj

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 30.1.2008 18:07:39

On 1/25/08, Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> wrote:
> Ahoj,
> muzu na Firebirdu 2.0 do vypocitaneho udaje ve vete dostat data z jine
> tabulky (treba nejakym selectem...), nebo jde pouzivat pouze udaje z te
> konkretni vety?

Na co to potrebujes? Ono mi to moc nedava smysl. IMO tohle by ti mohl
osetrit treba view s joinem z danych tabulek.

--
Jiri {x2} Cincura (Microsoft Student Partner)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Indy FTP preruseni operace

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 04.2.2008 08:54:35

Pouzivam TIdFtp pro pristup k ftp serveru a potrebuji osetrit situaci, kdyz zavolam nejakou funkci, napr. TIdFtp.List a ftp server v tu chvili nekomunikuje, zustane na tom program stat. Potreboval bych to po nejake dobe bez odezvy ukoncit. Primo v komponente TIdFtp jsem zadny timeout (krome timeoutu pri volani connect) nenasel. Slo by to nejak jinak, napr. nejakym threadem?

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.5, 2.0

rekonstrukce indexu v paradoxu

[*] Jaroslav Stepanek <stepanek(zv)metest(tec)cz> - 04.2.2008 14:06:59

Pouzivam Builder, mam databaze Paradox, poskozeny indexovy soubor.

Zkousel jsem jak rekonstrukci Indexu, tak nove vytvoreni indexu, ale vubec
to s tim nepohne.

Jestlize vymazu indexove soubory,

nenalezl jsem zadny zpusob pro vytvoreni novych indexovych souboru (viz.
kod),

krome CreateTable(), ale tim se mi smazou vsechny data.

Diky, uz to hori.

Jarda

void TF_Table::RegeneraceIndexu(TTable *ZdrojovaTable)

{

DBIResult bdeResult;

bool Result;

String strError;

ZdrojovaTable->Close();

ZdrojovaTable->Exclusive = true;

Result = false;

ZdrojovaTable->Exclusive = true;

ZdrojovaTable->IndexName = "";

ZdrojovaTable->Open();

bdeResult = DbiRegenIndexes(ZdrojovaTable->Handle);

switch (bdeResult) {

case DBIERR_NONE: Result = True; break;

case DBIERR_INVALIDHNDL: strError = "Invalid table handle."; break;

case DBIERR_NEEDEXCLACCESS: strError = "Table is open in shared
mode."; break;

case DBIERR_NOTSUPPORTED: strError = "Remote indexes cannot be
rebuilt."; break;

default: strError = "Unexpected Error Returned by BDE.";

catch (...){}

ZdrojovaTable->Close();

ZdrojovaTable->Exclusive = false;

}

void TF_Table::MyCreateDataTableIndex(TTable *OpravovanaTabulka)

{

OpravovanaTabulka->Close();

OpravovanaTabulka->Exclusive = true;

OpravovanaTabulka->IndexDefs->Clear();

OpravovanaTabulka->IndexDefs->Add("","CasZaznamuVSec",
TIndexOptions() <<ixPrimary << ixUnique);

OpravovanaTabulka->IndexDefs->Add("PoradiZaznamu","CasZaznamuVSec",
TIndexOptions() << ixDescending);

// OpravovanaTabulka->IndexDefs->Update();

OpravovanaTabulka->Exclusive = false;

}

FB 2.0.1 Povnani BLOBU - text/bin

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 05.2.2008 11:02:30

Ahoj,

1) v release notes se pise ze:

Full equality comparisons between BLOBs
Comparison can be performed on the entire content of a text BLOB.

2) v WhatsNew se pise (bez specifikace "TEXT BLOB"):

* BLOB enhancements
1) Allow usage of collations
==>> 2) Perform comparison using entire content
3) Convert between character sets when assigning from string or BLOB
Contributor(s):
Adriano dos Santos Fernandes <adrianosf at uol.com.br>

Jak je to tedy aktualne s moznosti porovnavani BLOBU v FB 2?

Lze tedy jen pouzivat TXTBLOB [<>,=] TXTBLOB nebo i na binarni?
(Me zafungovalo spravne i BINBLOB [<>,=] BINBLOB a to je divny).

Je nutno pro BINBLOB pouzivat nadale napr UDF ?

Dekuji PMal

Synapse a FtpGetFile

[*] prosoft(zv)prosoft(tec)cz <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 05.2.2008 17:14:56

Mam nasledujici problem.

V delphi 6 pouzivam funkci FtpGetFile ze Synapse knihoven.
Nahodou jsem prisel na nasledujici vlastnost.
Pokud kopiruji na disketu a soubor je vetsi nez volne misto na diskete, funkce normalne kopiruje, jako by se nic nestalo a vraci status true. Soubor je na diskete useknut.

Mam dotaz.
Je to chyba nebo je to normalni vlastnost pri ftp prenosu a ja si musim osterit zda se soubor vleze?

Diky. ZVo.

Synapse a FtpGetFile

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 06.2.2008 10:52:11

> [...]
> diskete, funkce normalne kopiruje, jako by se nic nestalo a vraci
> status true. Soubor je na diskete useknut.

To opravdu nema s FTP prenosem nic spolecneho. Proste prijmuta data
se hrnou do TFileStream. On v takovem pripade nehodi exception?

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

vyvolani udalosti

[*] Jaroslav Rubes <jrubes(zv)epass(tec)cz> - 06.2.2008 10:58:11

Jednoduse zavolat obsluhu udalosti OnClick checkboxu. napr. takto:

MujCheckBoxClick(nil);

Nebo je v tom nejaky jiny hacek?

JR.

From: "Jaroslav Stepanek" <stepanek(zv)metest(tec)cz>
> nenalezl jsem zadny zpusob pro vytvoreni novych indexovych souboru (viz.
> kod),
>
> krome CreateTable(), ale tim se mi smazou vsechny data.

Ahoj,
Potrebujes to z programove nebo ti staci rucne ? Jestli "rucne" ta pouzij
Database Desktop - je soucasti instalace Delphi.

Ludek

rozdil behu delphi nativne a pod VMWarem

[*] l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 11.2.2008 15:51:12

zdravim,

potkal me zajimavy problem. Pisu program a v nektere casti kodu jsem
"vysmahnul" nejakou chybku. Projevuje se to tak, ze se program ma snahu
spustit, na velmi kratky okamzik problikne okno hlavniho formu a
okamzite se ukonci. Bez jakehokoliv chyboveho hlaseni. To se mi deje,
pokud program prelozim a pak nasledne spustim ve Winech, ktere bezi ve
VMWare. Kdyz tentyz zdrojovy kod prelozim a spustim v nativne bezicich
Wins, tak to vyhodi hlasku:

Access violation at xxxx in module ntddl.dll.

Az doted jsem mel zato, ze pro delphi, potazmo pro jimi zkomilovane
softy je to vicemene transparentni. Ze bezim ve virtualu a ne nativne,
primo "na zeleze", to programove zjistit (asi) jde, ale ze se to
projevovalo takhle ??

nepotkal se nekdo s timhle chovanim ??

preji pekny den

L.Vlcek

Komponenty pro AD

[*] Vasek Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 11.2.2008 20:21:31

Ahoj *,
Potreboval bych si vytvorit app, ktera by spravovala
uzivatele (skupiny) v active directory (logovala zmeny,
hromadne nastavovala opravneni ..). Nemuzu se odpichnout.
Nevite nekdo, prosim, o nejakem samplu neko komponente?
Dik za rady
8^)
Vasek
D7Pro, XP

rozdil behu delphi nativne a pod VMWarem

[*] l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 11.2.2008 16:43:16

Petr Vones wrote:
> From: <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz>

> Chybu je treba najit. Otazkou je jestli v te jine instalaci Windows nechybi
> nejaka aktualizace, je tam jina verze nejake DLL ktera to ovlivnuje, je tam
> nejaky virus ci spatne napsany kernel driver (typicky antivir) apod.

Nemel by,
stroje jsou udrzovany vicemene "paralelne", se stejnym update jak
systemovym, tak i delphi. S antivirem si nejsem jisty, mozna to bude tim...
> Vetsinou se jednalo o nejake spatne osetrene stavy ve VCL, kde se jako PChar
> predavalo nil do argumentu API funkce kde nemelo apod. V Delphi bohuzel
> musis casto hledat chyby nejen ve vlastnim kodu, ale jeste chyby dodanych
> knihoven.

Jo, to jsem avizoval uz v minulem dotazu, ze nekde jsem v mem kodu
zplodil nejakou chybu, to se nehadam, ze je to (myma) rukama.
:-)
> Rozdil pri behu pod virtualnim strojem neni z tohoto pohledu zadny, chyba by
> se projevila za stejnych podminek i jinde.

No prave,
neprojevila. Zkusim si jeste jednou prohlednou detailni konfiguraci obou
stroju, treba jsem neco prehledl...

A treba i najit tu chybku. mozna to bude rychlejsi...
:-)

BTW,
diky za odpoved

L.Vlcek

rozdil behu delphi nativne a pod VMWarem

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 11.2.2008 16:25:14

From: <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz>
> [...]

Rozdil pri behu pod virtualnim strojem neni z tohoto pohledu zadny, chyba by
se projevila za stejnych podminek i jinde.

Petr Vones

rozdil behu delphi nativne a pod VMWarem

[*] l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 12.2.2008 07:30:20

Radek Voltr wrote:
> Ahoj,

> tentyz zdrojovy kod prelozim a spustim v nativne bezicich Wins

> moje dlouholeta zkusenost s vmware rika ze chyba kterou se clovek snazi
> hodit na vmware je v 99.9 pripadu chybou programatora :-)

Nojo, jenze ja se na VMWare nic hodit nesnazim. Tak jeste jednou, od
zacatku rikam, ze mam v kodu nekde chybu.
V podstate jedine, co jsem chtel vedet, je spise zajimavost, nez ze by
to trhalo zily, jestli se nekdo nepotkal s popisovanym rozdilnym
chovanim. Chybu samozrejme hledam...
:-)

jeste k tem chybam, mam v podstate stejnou zkusenost. S jedinou vyjimkou.
Kdysi davno, jeste v dobach blahe pameti Dosoveho Borland Pascalu,
kompilator detekoval podivnou chybu v kodu. Po prehozeni dvou
prirazovacich instrukci se chyba zmenila na jeste podivnejsi a
prestehovala na jine misto. Podotykam, ze se jednalo o prirazovaci
instrukce pro obycejne promenne orinalniho typu (integer, real, ap.).
Tech prirazeni byla cela souvisla rada a tohle se delo nekde uprostred
te rady. Odstraneni libovolne z tech dvou instrukci chyba zmizela. Kde
byla skutecne chyba jsem nezjistil...
preji pekny den

L.Vlcek

Komponenty pro AD

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.2.2008 22:05:39

> [...]
> hromadne nastavovala opravneni ..). Nemuzu se odpichnout.
> Nevite nekdo, prosim, o nejakem samplu neko komponente?

LDAP jsi zkousel?

rozdil behu delphi nativne a pod VMWarem

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 11.2.2008 21:41:37

Ahoj,

> [...]

moje dlouholeta zkusenost s vmware rika ze chyba kterou se clovek snazi
hodit na vmware je v 99.9 pripadu chybou programatora :-)

Muzes trochu priblizit program ? Pouzivas napr. thready ? Nejake slozitejsi
inicializace ?

Cus
Radek
Xacti

rozdil behu delphi nativne a pod VMWarem

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 12.2.2008 08:14:23

Dne Tue, 12 Feb 2008 07:30:20 +0100 l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz
<l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> napsal/-a:

> to trhalo zily, jestli se nekdo nepotkal s popisovanym rozdilnym
> chovanim. Chybu samozrejme hledam...

Je to multithreaded aplikace? Jestli jo, tak se nejspis jen projevi
nejaky race condition.> Tech prirazeni byla cela souvisla rada a tohle se delo nekde uprostred
> te rady. Odstraneni libovolne z tech dvou instrukci chyba zmizela. Kde

Tohle je temer vzdycky projevem prepisovani pameti pri pouziti pointeru
ev. dusledkem prace s neinicializovanou/neplatnou promennou

pf

Windows CE a cteni caroveho kodu

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 12.2.2008 10:06:32

Zdravim,

mam za ukol napsat jednoduchou aplikaci, ktera umozni na prenosnem
zarizeni ( ctecka car. kodu )
se systemem Windows CE - precteni caroveho kodu, ulozeni do seznamu,
pripadne opravy
a davkovy prenos do PC.

Mam k dispozici Delphi 6 a zadne znalosti o tomto.
Zatim zkousim Free Pascal, dnes jsem si ho nainstaloval,
ale ani se mi nepodarilo prelozit demo pro Win CE.
A to ani nevim, jak se pak cte ten carovy kod.

Muze me nekdo nasmerovat, poradit ?

Windows CE a cteni caroveho kodu

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 12.2.2008 10:22:33

> Mam k dispozici Delphi 6 a zadne znalosti o tomto.

Obavam se, ze D6 jsou ti v tomto pripade k nicemu. FreePascal neznam, ale
vcelku uspesne se pro CE da programovat v C#, VS200x.

Martin

Windows CE a cteni caroveho kodu

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 12.2.2008 10:30:34

Ahoj,

no, rozhodne si stahni a nainstaluj Lazarus. Na strankach
FreePascalu, potazmo Lazaruse je ve wiki ukazka jednoducheho programu,
taky jsem tak zacinal. Sice +- nemuzes pouzit zadneho rozumneho navrhare
GUI, ale i tak tam mas komponenty ktere znas - formulare, buttonky,
edity & spol. Ze stranek MS si pak stahni emulator, umi primountovat
adresar jako pametovou kartu, takze se pak dobre zkousi vysledna aplikace.

Carovy kod obvykle to zarizeni emuluje jako na klavesnici, resp. k
tomu dostanes od vyrobce nejakou knihovnu pro jeho nacteni.

TR

> [...]
> ale ani se mi nepodarilo prelozit demo pro Win CE.
> A to ani nevim, jak se pak cte ten carovy kod.

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 12.2.2008 10:28:34

Ahoj,
nepises verzi WinCE, zpusob pripojeni snimace, zpusob pripojeni terminalu k
PC. Nejrychlejsi je napsat to ve VS .NET, zadarmo v Embedded VC++ (ke
stazeni u MS), s FreePascalem nemam zkusenosti. Vestaveny snimac vetsinou
vraci precteny kod jako vstup z klavesnice (muzes vyzkouset napr. v
Poznamkovem bloku ve WinCE) nebo emulaci seriove linky. Pro prenos do PC lze
vyuzit synchronizace ActiveSyncu.

> [...]
> ale ani se mi nepodarilo prelozit demo pro Win CE.
> A to ani nevim, jak se pak cte ten carovy kod.

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 12.2.2008 10:40:35

Pavel Gazda wrote:
> [...]
> zarizeni ( ctecka car. kodu )
> se systemem Windows CE - precteni caroveho kodu, ulozeni do seznamu,

Ak mozem odporucit, tak visual studio 2003,2005 alebo 2008 zalezi aky
stary je ten windows ce. Samozrejme potrebujete
na vyvoj pre mobilne zariadenia mat minimalne verziu professional.
Potom uz len rozhodnut pre jazyk v akom to napisat c# alebo visual basic.

Ak ale zvladate c++ tak lacnejsie riesenie bude eMbedded Visual C++ 4.0,
to je mam pocit zadarmo:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=1DACDB3D-50D1-41B2-A107-FA75AE960856&displaylang=en

Ak trvate na delphi, tak mozno sa mozte pozriet na clanok
http://dn.codegear.com/article/33066, osobne
ale nepoznam nikoho, kto by v delphi vyvyjal na mobilne zariadenie.

vlko

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

Komponenty pro AD

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 12.2.2008 13:20:47

> [...]
> hromadne nastavovala opravneni ..). Nemuzu se odpichnout.
> Nevite nekdo, prosim, o nejakem samplu neko komponente?

Pouzil jsem ADSI od Agnisoft, ale nefunguje mi (celodenni boj),
hlasi mi object nenalezen na ceste, kdyz chci nacist detail usera.

Vasek

Komponenty pro AD

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 12.2.2008 13:36:48

> LDAP jsi zkousel?
>
> Pouzil jsem ADSI od Agnisoft, ale nefunguje mi (celodenni boj),
> hlasi mi object nenalezen na ceste, kdyz chci nacist detail usera.

Ja bych obecne doporucil se na data podivat pres 'AD explorer',
protoze ten ti ta data ukazuje presne tak, jak je pres LDAP uvidis.
Udelas si jasno v tom, jak mas dany objekt adresovat, co ma vsechno
za atributy, jak vypadaji hodnoty adributu, atd.

Viz:

http://technet.microsoft.com/cs-cz/sysinternals/bb963907(en-us).aspx

Zatim to malo, co jsem od AD potreboval, jsem podle toho uz bez
problemu dal dohromady pres LDAP ze Synapse. (ruzne dotazy na
prislusnost cloveka ve skupinach, atd.) Ale teoreticky jde pouzit
cokoliv, ba i Win32API ma na to nejake funkce.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Komponenty pro AD

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 12.2.2008 13:42:49

From: "Venca Zaruba" <zaruba(zv)elastoform(tec)cz>
> Pouzil jsem ADSI od Agnisoft, ale nefunguje mi (celodenni boj),
> hlasi mi object nenalezen na ceste, kdyz chci nacist detail usera.

Mozna by se hodilo tohle http://www.rlmueller.net/Name_Attributes.htm

Petr Vones

Komponenty pro AD

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 12.2.2008 13:40:48

From: "Vasek Zaruba" <zaruba(zv)elastoform(tec)cz>
> [...]
> hromadne nastavovala opravneni ..). Nemuzu se odpichnout.
> Nevite nekdo, prosim, o nejakem samplu neko komponente?

Na to nejsou treba zadne komponenty, staci prece naimportovat prislusne COM
objekty a ty pouzit. Prikladu je plno, staci pouzit Google apod.

Problem muze byt v pravech usera ktery se snazi informaci ziskat. Pro
zacatek doporucuju pouzit uz nejakou hotovou aplikaci pro srovnani,
napriklad:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963907.aspx

Petr Vones

dve moznosti zapisu funkce

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.2.2008 08:34:11

On Wednesday, February 13, 2008 8:12 AM ,
Pavel Simek <sw68(zv)seznam(tec)cz> wrote:

> Zdravim vsechny..
>
> Chtel bych se zeptat co je vyhodnejsi za zpusob napsani kodu dane
> funkce. Mam potrebu dle stavu stisku CheckBoxu zapsat do SQL zmenu
> stavu.
> Jsou tu dve moznosti - bud:
>
> Zapis_OUT(98,1,IntToStr(ABS(StrToInt(BoolToStr(ChBox_Rol_Auto_WC_Dole.Checked))))[1]);

mozna radeji takhle:

Zapis_OUT(98,1,IntToStr(Integer(ChBox_Rol_Auto_WC_Dole.Checked));

pripadne pro vetsi prehlednost napsat modifikovanou fci
Zapis_OUT_Bool(X,Y : Integer; B : Boolean)

D. Toman

Zjisteni CD v mechanice

[*] Locke10 <locke10(zv)seznam(tec)cz> - 13.2.2008 08:34:10

Dobry den.

Potreboval bych poradit s timto problemem.

Mam aplikaci, ktera bezi, je v system tray. Vlozim do mechaniky CD nebo
DVD. Potrebuji aby to, ze bylo medium vlozeno do mechaniky nejakym
zpusobem zjistila moje aplikace, podala mi o tom zpravu a pak provedla
nejaky kod. Jak na to?

Kod spociva v tom, ze overi, zda se jedna o firemni medium se zalohou
dat; to pozna podle overeni typu souboru v korenovem adresari. Ty jsou
zasifrovane a i jejich jmena jsou sifrovana. A ta moje aplikace, kdyz
zjisti, ze cd bylo vlozeno do mechaniky a jedna se o firemni cd a
uzivatel ma opravneni k cd , tak mu v exploreru, nebo v ruznych
komandrech ma zobrazit nazvy souboru rozsifrovane. Pokud mozno teda. Jak
na tento druhy problem? Jak rici windowsum, ze ty soubory na cd maji
jiny nazev?

Diky
Michal Kos.

dve moznosti zapisu funkce

[*] Pavel Simek <sw68(zv)seznam(tec)cz> - 13.2.2008 08:12:09

[...]

A nebo:

if ChBox_Rol_Auto_WC_Dole.Checked = True then
begin
Zapis_OUT(98,1,'1');
Zapis_OUT(98,1,'0');
end;

Fce Zapis_OUT mijen zapisuje data do SQL.

dve moznosti zapisu funkce

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 13.2.2008 09:34:15

Ahoj,

radeji bych to napsal rozepsane, bude to pozdeji (az to budes zkoumat
a nebudes si topamatovat) citelnejsi. Muzes to osekat na minimum, ale
porad to bude IMHO popisnejsi, nez jednoradkove zavolani fce:

Pavel Simek napsal(a):
> if ChBox_Rol_Auto_WC_Dole.Checked then
> Zapis_OUT(98,1,'1')
> else
> Zapis_OUT(98,1,'0');

Ale je to ciste osobni, zadne konvence, doporuceni, ani zarucene
postupy ohledne tohoto neexistuji. Pred 10 lety bych to napsal tim
prvnim zpusobem v jednom radku :-)
Jeste lepe bych nepouzil primo "ChBox_Rol_Auto_WC_Dole.Checked", ale
nejakou vlastnost/promennou, kterou bych nastavoval tou komponentou.
Protoze casem se vetsinou dostanu do faze, kdy prebirani stavu primo z
formularovych prvku je pekne na pytel. Zalezi na situaci.

Peca

frames nebo vnorene formulare

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 13.2.2008 09:34:15

Dne Tue, 29 Jan 2008 15:53:44 +0100 Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz>
napsal/-a:

> Kdyz jsem zkousel ty aplikace prenest do Turbo Delphi Exploreru,
> tak se to chovalo ve vezbe na framy celkem mravne.

Pokud by to nekoho jeste zajimalo: vyse uvede tvrzeni platilo
jen v pripade, ze jsem portoval a nic designerem nemenil.

Jakmile jsem do toho sahnul - prestaly napr. fungovat events:
designer ukazoval, ze je prirazena, ale v run-time se nevolala.
Naopak to prirazovalo events, ktere tam pred tim nebyly atd.

Sice slo o dost slozity formular, kde jsou vlozeny framy
do framu a hojne se v nekolika generacich dedilo, ale jak jsem
psal: v D6 se s tim pri trose obezretnosti dalo delat
a fungovalo to, ale v Turbo Delphi Exploreru se s tim
neda delat vubec :-(

pf

RTF na PDF

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 13.2.2008 10:34:21

Zdravim,

nemate nekdo zkusenosti s prevodem RTF do PDF ?
Potrebuji programove prevadet vetsi mnozstvi textu ve formatu RTF do
formatu PDF. Nebranim se ani placenym komponentam.

dve moznosti zapisu funkce

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 13.2.2008 10:30:20

> [...]
> d))))[1]);
>
> A nebo:
>
> if ChBox_Rol_Auto_WC_Dole.Checked = True then

Doporucil bych druhou variantu protoze je nezavisla na vnitrni interpretaci
promenne typu boolean a vzdy budes mit jistotu, ze v databazi bude ulozen
znak '0' nebo '1'.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.5, 2.0

RTF na PDF

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 13.2.2008 10:44:22

Fasteport?

PMal

RTF na PDF

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 13.2.2008 10:54:22

Milan Tomes wrote:
> Zdravim,
>
> nemate nekdo zkusenosti s prevodem RTF do PDF ?
> Potrebuji programove prevadet vetsi mnozstvi textu ve formatu RTF do
> formatu PDF. Nebranim se ani placenym komponentam.

Najjednoduchsie riesenie ma napada word 2007 s pdfexport pluginom a
potom to uz je iba o ole, teda otvorit rtf a ulozit ako pdf,
predpokladam, ze to bude davat najlepsie vysledky.

vlko

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

RTF na PDF

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 13.2.2008 11:12:24

Prevod potrebuji programove pokud mozno bez pouziti dalsich aplikaci
(rychlost, univerzalnost pouziti apod.).

vlko napsal(a):

> Najjednoduchsie riesenie ma napada word 2007 s pdfexport pluginom a
> potom to uz je iba o ole, teda otvorit rtf a ulozit ako pdf,

RTF na PDF

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 13.2.2008 11:10:24

Bohuzel verze 4.3, kterou aktualne pouzivame exportuje RTF jako obrazky
a ja bych rad, aby to bylo exportovano jako text (velikost, vyhledavani,
kopirovani textu apod.).
Mate nekdo zkusenosti s novejsi verzi FR ?

Pavel Malinsky napsal(a):
> nemate nekdo zkusenosti s prevodem RTF do PDF ?
>>

> Fasteport?

RTF na PDF

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.2.2008 11:08:24

Puvodni zprava ze dne 13.2.2008 od Milan Tomes:

> nemate nekdo zkusenosti s prevodem RTF do PDF ? Potrebuji programove
> prevadet vetsi mnozstvi textu ve formatu RTF do formatu PDF.
> Nebranim se ani placenym komponentam.

Ahoj,

dodavam na to komponenty, vice soukrome, poslu informace.

RTF na PDF

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 13.2.2008 12:16:29

http://sourceforge.net/projects/libharu/

neumi to sice primo RTF, ale umi to vytvorit PDF dle ruznych prikazu -
tj. velikost fontu, barva, font, vypsani textu,... ..takze jedine si tam
to RTF vyrendrovat sam.

Osobne pouzivam a mam nad tim i Canvas (i kdyz ne zatim dokonaly) ktery
to co na nej nakreslis prevadi na prikazy teto knihovny.

TR

> nemate nekdo zkusenosti s prevodem RTF do PDF ?
> Potrebuji programove prevadet vetsi mnozstvi textu ve formatu RTF do
> formatu PDF. Nebranim se ani placenym komponentam.

RTF na PDF

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.2.2008 13:42:36

Puvodni zprava ze dne 13.2.2008 od campulka(zv)czas(tec)cz:

> Sice to asi neni presne to co chces, ale s uspechem na to pouzivam
> OpenOffice.org a kupodivu to funguje bezvadne (z prikazove radky bez
> zasahu uzivatele). Jde jen o nejake jednoduche globalni makro v OOo.

Kdyz to chce delat v aplikaci, tak by asi bylo blbe, aby si kazdy
musel instalovat nejaky megalomansky balik neceho, co mu akorat zabira
misto na disku, ne?

RTF na PDF

[*] campulka(zv)czas(tec)cz - 13.2.2008 13:38:35

Sice to asi neni presne to co chces, ale s uspechem na to pouzivam
OpenOffice.org a kupodivu to funguje bezvadne (z prikazove radky bez
zasahu uzivatele). Jde jen o nejake jednoduche globalni makro v OOo.

Muzu poslat.

Jirka.

Milan Tomes napsal(a):
> [...]
> Potrebuji programove prevadet vetsi mnozstvi textu ve formatu RTF do
> formatu PDF. Nebranim se ani placenym komponentam.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.2.2008 14:12:38

> Doporucil bych druhou variantu protoze je nezavisla na vnitrni
> interpretaci promenne typu boolean

to je hodne spatny argument.

>a vzdy budes mit jistotu, ze v
> databazi bude ulozen znak '0' nebo '1'.

pokud se programuje v Pascalu/delphi mas vzdycky jistotu, ze $00 je
false a $01 je true. Jedna se o jazyk kde je nastesti vnitrni
struktura promennych zverejnena a pevne dana (a vyplati se ji znat)

D. Toman

Global Hot Keys - Win XP

[*] Optimal Solutions CZ s.r.o. <milan.bartos(zv)optimalsolutions(tec)cz> - 13.2.2008 16:40:49

Ahoj, vsem!

Nevite nekdo, kde bych nasel seznam vsech globalnich klavesovych
zkratek? Kam se zapisuji? Mam znacnou kolizi jedne klavesove zkratky, ktera
nejde v dodanem software zmenit ani vypnout a potreboval bych ji nejak najit
a odstranit.

Diky za kazdou radu.

Ing. Milan Bartos

dve moznosti zapisu funkce

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.2.2008 14:20:39

Ahoj,

da sa to napisat aj takto:

const
BoolChars: array[Boolean] of Char = ('0', '1');
begin
Zapis_OUT(98, 1, BoolChars[ChBox_Rol_Auto_WC_Dole.Checked]);

Unita bde.pas

[*] Petr Balsanek <petr.balsanek(zv)asei(tec)cz> - 15.2.2008 08:59:47

Dobry den,
chtel bych se zeptat, zda nekdo nema ke stazeni zdroje BDE nebo alespon
unitu bde.pas. V Delphi je jen bde.dcu a vim, ze kdysi nekde bylo ke stazeni
i bde.pas, ale nemohu to jiz nikde najit, vsechny nalezene odkazy jsou
nefunkcni :-( . Delame u nas ve firme prechod BDE aplikaci na technologii
ADO a i po mnoha jiz vyresenych problemech s ADO (a ze jich nebylo malo,
casto mam pocit ze v Delphi 7, ve kterych delame, jsou ADO komponenty dost
chybne implementovane) narazime na nektere problemy diky rozdilnemu pristupu
BDE a ADO (napr. pouziti funkce Locate na data, kde nejaky sloupec je null).
Moznost podivat se do zdroju BDE, jak se oni k nekterym vecem chovali, by
byla velmi uzitecna. Pokud nekdo mate stazenu unitu bde.pas, velmi bych
ocenil, pokud byste mi ji zpristupnili.

Dekuji moc a preji pekny den.

Petr Balsanek

ComboBox a nastaveni sirky seznamu

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.2.2008 20:32:52

Sirku rozbalovaciho seznamu ComboBoxu nastavuji
"RZComboBox1.Perform(CB_SETDROPPEDWIDTH, 200, 0);"
(mohu take pouzit "SendMessage(RZComboBox1.Handle, CB_SETDROPPEDWIDTH,
RZComboBox1.Width * 2, 0);")

Seznam se mi ale prodluzuje doprava a to je vzhledem k tomu, ze ComboBox je
umisten u praveho okraje Formu nanic.
Jaky prikaz doplnit aby se seznam oteviral doleva?

Diky za odpoved.

Delphi 5 Prof.

Windows CE a cteni caroveho kodu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 14.2.2008 12:40:17

Nebudes potrebovat nic, VS .NET s podporu pro mobilni zarizeni funguje tak,
ze zarizeni jen pripojis k PC, ve VS .NET vyberes cilovy procesor a
platformu a vyvijis. Ladit lze i na emulatoru (ktery se spousti automaticky,
pokud neni vybrany jiny cil pro build), ale emulovany jsou vetsinou jen PDA
(MDA), prip. vlastni image zarizeni. Jinak jsi psal, ze testujes na
WinCE4.2, bezet to bude na WinCE5, mezi obema verzemi je dost podstatnych
rozdilu. A nevim jak je to ted s verzema VS .NET, ale ja pouzivam pro vyvoj
Standard 2005.

From: "Pavel Gazda" <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz>
Subject: Re: Windows CE a cteni caroveho kodu

> Vim, ze jsi to uz psal, ale jeste bych rad vedel,
> co budu muset jeste dalsiho nainstalovat
> a jestli to pujde zkouset v tom Win CE Emulatou.

Windows CE a cteni caroveho kodu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 14.2.2008 12:12:15

> 1) Aplikace kompilovana programem Lazarus pro Win 32
> - pr(i spusteni se pod oknem aplikace zobrazi jeste okno prikazoveho
> radku. (toto neni sice momentalne muj problem, ale pro pripadne
> budouci pouziti FreePascalu ) Lze to nejak odstranit ?

To bude nejaka mala blbost, protoze normalni GUI apliakce v lazarusu
tohle opravdu nemaji. Nemas tam nekde zapnute generovani konzolove
apliakce?

> 2) Aplikace prelozena programem Lazarus pro Windows CE
> - pri spusteni pod Emulatorem mi pise ze program neni pro tuto
> platformu Lze docilit toho, abych mohl vytvorit jednoduchy program a
> spustit pod emulatorem ? Jak to udelat ? Je nutne doinstalovavat dalsi
> veci ?

Freepascal sam o sobe umi kompilovat pro ruzne operacni systemy
(Win32, wince, linux,...) a zaroven pro ruzne procesory (i386,
PowerPC, ARM)... a tohle se da kombinovat.

pro WIN32 se obvykle pouziva i386. Aby apliakce bezela na PDAcku,
musi byt kompilovana pro WinCE/ARM.

A ted zalezi, co mas za emulator toho PDAcka. Pro stare emulatory jsi
musel apliakci prelozit jako WinCE/i386. Posledni verze emulatoru uz
umi emulovat i ten ARM procesor, takze pak tam podstrcis uplne stenou
binarku najko do skutecneho PDAcka, tedy WinCE/ARM.

Pokud podstrcis spatnou vezi, dostanes tu chybu co jsi zminoval.

Tolik me teoreticke znalosti. Praxi ale nemam, mam to vsechno stazene
s tim, ze si to chci nekdy zkusit, ale jeste jsem se k tomu nedostal.
:-(

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Windows CE a cteni caroveho kodu

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 14.2.2008 11:58:13

Vim, ze jsi to uz psal, ale jeste bych rad vedel,
co budu muset jeste dalsiho nainstalovat
a jestli to pujde zkouset v tom Win CE Emulatou.

Pavel

vlko napsal(a):

> Ak som pisal uz v predchadzajucom maily, na vyvoj pre mobilne zariadenia
> je potrebna minimalne verzia professional.
>
> vlko

Windows CE a cteni caroveho kodu

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 14.2.2008 11:10:10

Pavel Gazda wrote:
> [...]
Ak som pisal uz v predchadzajucom maily, na vyvoj pre mobilne zariadenia
je potrebna minimalne verzia professional.

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 14.2.2008 10:34:07

Ahoj,

Nainstaloval jsem FreePascal, Lazarus, + rozsireni pro Windows CE,
Windows CE Emulator a nejsem o moc dal.

[...]

K dispozici mam zarizeni s Win CE .NET ver 4.20, ktere funguje nejak
divne (zejmena WiFi ),
program ma bezet na zarizeni s Win CE 5.0

Opet dopredu dekuji vsem za pomoc.

Pavel

Tomas Rosa napsal(a):
> Ahoj,
>
> no, rozhodne si stahni a nainstaluj Lazarus. Na strankach
> FreePascalu, potazmo Lazaruse je ve wiki ukazka jednoducheho programu,

Unita bde.pas

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 15.2.2008 10:27:54

Ahoj,
taky jsme pred lety zvazovali zda pouzit vestavene komponenty ADO v D7 nebo
komponenty Adonis http://www.winsoft.sk/Adonis.htm. Nakonec jsme se rozhodli
koupit komponenty Adonis. Chovali se vice podle nasich predstav. Na
konkretni veci si uz ale nepamatuji.

Petr Kejval

> [...]
> Moznost podivat se do zdroju BDE, jak se oni k nekterym vecem chovali, by
> byla velmi uzitecna. Pokud nekdo mate stazenu unitu bde.pas, velmi bych

registrace D7

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 15.2.2008 12:46:04

Ahoj,

po instalaci Windows Vista mi nejde registrovat D7 (mam 2 OS na jednom PC).
Po urcite nepriliz dlouhe dobe, mi D7 prestanou kompilovat a ja se musim
znovu pokusit o registraci D7, ta se ovsem nepodari.
Registrace probehne v poradku az do kroku "Pleas review software
registration information." po nem se registrace pokousi spojit nekam na
internet a asi 20 sec. se nic nedeje. Pak naskoci stranka "Registration
results", ktera obsahuje mimo jine chybove hlaseni:

Cannot conected to registration server. (Error #4)
Read Timeout

Your software could not be registered at this time.

Prez tohle hlaseni jsem na strance
https://reg.codegear.com/srs6/registration_increase.jsp zkousel zvysit limit
poctu instalaci, coz ocekavane nepomohlo.
Uvazoval jsem to odzkouset i na Windows XP, ale toho jsem se nakonec
neodvazil, protoze tam mam produkt spravne zaregistrovany.
Nevim tedy jestli to zpusobuji Windows Vista nebo jina pricina.
Neresili jste nekdo podobny problem? Nevite jak z toho ven?

dekuji

Tonda

registrace D7

Registrace v D7 je o mnoho lepsi, nez v D6, a nemeli jsme s D7 zadny problem. Nejspis ti komunikaci blokuje nejaky firewall nebo spatne nastaveny proxy server.

Nicmene pokud mas legalne registrovane D7 ve Win XP, najdi si soubor :
"C:\Documents and Settings\uzivatel\reg108.txt"
a vse, co je v adresari
"C:\Documents and Settings\uzivatel\.borland"

a toto si zkopiruj do odpovidajiciho adresare na Vistach.
Pri dalsim spusteni Delphi by mely byt registrovane.

Registroval jsem takto D7 na notebooku s Win XP, a nebyl problem.
Na Vistach jsem to nedelal, tak se omlouvam, pokud jsem mimo misu.
Napis, jak jsi dopadl.

registrace D7

[*] Jaromir Flidr <flidr(zv)trifid-sw(tec)cz> - 15.2.2008 13:44:09

> [...]

Registroval jsem takto D7 na notebooku s Win XP, a nebyl problem.
Na Vistach jsem to nedelal, tak se omlouvam, pokud jsem mimo misu.

18:35

registrace D7

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 15.2.2008 13:52:10

Dekuji,

funguje to, jenom soubor "reg108.txt" v pocitaci nemam, takze pro prevedeni
registrace asi neni potreba.

Tonda

From: <horky(zv)cominn(tec)cz>
> [...]
>
> a toto si zkopiruj do odpovidajiciho adresare na Vistach.
> Pri dalsim spusteni Delphi by mely byt registrovane.

Odpojeni IBDatabase od DB serveru po padu site

[*] kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz - 20.2.2008 09:43:25

Ahoj,

kdysi jsme to take resili a zrovna u komponent IBExpress to byl docela
problem.
delali jsme to nejak takhle:

1. Odchytit v aplikaci error

//const eIBLostConnect = 335544721;
if (E is EIBError) then begin
if (EIBError(E).IBErrorCode=eIBLostConnect) then begin
FBReconnect;

2. V procedure FBReconnect obnovit spojeni na db

Database.ForceClose;
MR := Dialog("Chces obnovit pripojeni");
if MR = idOk then begin
try
Database.Open;
if Database.TestConnected then begin
Database.ForceClose;
Database.Open;
//tady se pak musi projit vsechny otevrene datasety a znovu volat
close a open;
// dokonce jsme to museli volat v cyklu vickrat nez se to legalne
otevrelo
end else begin
FBReconnect;
end;
end else begin
try
Self.Close;
except
Halt(0);

Je to trosku zlomene pres koleno, ale ta komponenta TIBDatabase se po padu
spojeni
chova dost nestandartne, tak snad ti to nejak pomuze..

S pozdravem
ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

From: Pavel Fiser
> [...]

> nemuzu najit zpusob jak zjistit kolik mista je potreba. Celkem by mi stacilo
> vedet jak je "vysokej" radek. Jde to vubec nejak zjistit? Dik.

Auto resize DBGrid

[*] Pavel Fiser <fiserpavel(zv)gmail(tec)com> - 18.2.2008 10:24:48

> [...]

Nize uvedeny kod ovsem funguje, at uz tam to Open je anebo neni (pracuji zde navic s "embeded datasetem", resp. s TDataSetField).

with ClientDataSet1 do begin
Close;
FieldDefs.Clear;
FieldDefs.Add('ID',ftInteger,0,true);
FieldDefs.Add('Text',ftString,10);
IndexDefs.Clear;
IndexDefs.Add('px','ID',[ixPrimary, ixUnique]);
F:=FieldDefs.AddFieldDef;
F.Name := 'Auto';
F.DataType := ftDataSet;
with F.AddChild do begin
Name := 'Jmeno';
DataType := ftString;
Size := 10;
end;
with F.AddChild do begin
Name := 'Prijmeni';
DataType := ftString;
Size := 10;
end;
CreateDataSet;
// Open;
E := Fields[2] as TDataSetField;
Append;
Fields[0].asInteger := 1;
Fields[1].asString := 'aaaaa';
E.NestedDataSet.Append;
E.NestedDataSet.FieldByName('jmeno').asString := 'Jan';
E.NestedDataSet.FieldByName('prijmeni').asString := 'Sebelik';
E.NestedDataSet.Post;
E.NestedDataSet.Append;
E.NestedDataSet.FieldByName('jmeno').asString := 'Jaroslava';
E.NestedDataSet.FieldByName('prijmeni').asString := 'Sebelikova';
E.NestedDataSet.Post;
Post;
end;

TClientDataset jamo memery table

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 18.2.2008 10:28:49

Pokud neni ClientDataSet napojen na DataProvider, musi se tabulka vytvorit
pomoci CreateDataSet. Alespon ja to tak delam a jde to.
Pekny serial o pouziti ClientDataSet byl na Borland Developer Network od
autora Cary Jensen.

Vaclav Krmela

> [...]
> neni pripojena DataProvideru .
> To znamena ze tuto komponentu nemohu vyuzit samostatne ale vzdy ve

[*] Jiri Jelinek <jiri.jelinek(zv)asei(tec)cz> - 18.2.2008 10:24:49

> [...]
pripojena DataProvideru .
>To znamena ze tuto komponentu nemohu vyuzit samostatne ale vzdy ve

Muzes vyuzit samostatne. Koukni do helpu na metody: AppendData,
CreateDataSet, LoadFromFile, LoadFromStream....

Auto resize DBGrid

Mrkni se na funkci TCanvas.TextHeight, je tam i priklad (aspon v D7).

Auto resize DBGrid

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 18.2.2008 10:00:46

Potreboval bych v pripade ze DBGrid je "zbytecne velkej" zmensit jeho vysku tak, aby prave stacila na zobrazeni vsech radku (jednoho, dvou) a nemuzu najit zpusob jak zjistit kolik mista je potreba. Celkem by mi stacilo vedet jak je "vysokej" radek. Jde to vubec nejak zjistit? Dik.

Kalhous
ToWare s.r.o.
kalhous(zv)eu(tec)cz
466 614 024

TClientDataset jamo memery table

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 18.2.2008 09:40:45

Ahoj

[...]

Diky moc za blizsi info

Jura

SmallInt z Integeru

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 18.2.2008 09:20:43

mozna by pomohlo pretypovani cast (neco) as integer

M. Dvorak

>>> sw68(zv)seznam(tec)cz 18.2.2008 8:48 >>>
Zdravim vsechny.
Mam SQL tabulku, v niz je pole typu integer.
Pokud nacitam z tabulky hodnoty (teplota), delam to takto :
Teplota[cidlo] :=
Smallint(ADOQ_Teploty_Centrala.fieldbyname(char(cidlo+64)).AsInteger) / 32;

Promenna Teplota[] je typu real. Dostavam tedy hodnotu s desetinnymi misty.

Nyni potrebuji pro graf nacist primo z tabulky SQL stejna data. Jak ale
udelal "oriznuti" SmallInt v prikazu Select?

Karel

SmallInt z Integeru

[*] Pavel Simek <sw68(zv)seznam(tec)cz> - 18.2.2008 08:48:41

[...]

[*] Petr Gregor <pgregor(zv)orsia(tec)cz> - 16.2.2008 20:58:37

____
>Petr Malasek napsal:

>At zvazuju jak zvazuju, nejak si nejsem jisty ze ODAC zrychli prostup
>k MS SQL serveru ktery primarne pouzivam. ;-)

>Ale dekuji za tip.

>PeM

Unita bde.pas

[*] Malasek Petr <malasek(zv)carsoft(tec)cz> - 15.2.2008 17:50:49

Petr Gregor napsal(a):
> Dobry den,
> prechazel jse z BDE na ADO,
> ale kvuli rycholsti jsem po trech letech presel na ODAC.
> Zvazte zda ADO pro Vas neni slepa vetev jako byla pro me.
>
> Petr Gregor

Unita bde.pas

[*] Petr Gregor <pgregor(zv)orsia(tec)cz> - 15.2.2008 17:42:48

[...]

[*] Josef Sip <conf(zv)sipj(tec)net> - 20.2.2008 22:16:18

Presne stejne se to chova i v delphi globalni exception handler nektere
vyjimky
nezachyti... ty se pak zobrazi uzivateli.|Predem upozornuji ze tuto aplikaci mame v C++Builder6, takze je to mozna

Milan Tomes napsal(a):
> Jedina moznost osetreni v tomto pripade je globalni exception handler,
> ktery bude zachytavat tyto vyjimky, zjisti co se deje a zaridi se podle
> toho.

Firebird (Interbase) - vypadok LAN

[*] Vakonic Pavol <skiper(zv)agility-skiper.sk> - 21.2.2008 10:14:34

Zdravim,

ak sa na okamih prerusi LAN (spojenie klient server), tak aplikacia zahlasi
chybu. Po nabehnuti LAN ale uz nie je mozne znovu pripojit aplikaciu na
Firebird server, dokonca sa tak zacykli chybami, ze je potrebne ju natvrdo
zhodit. Planujem urobit spojenie cez "mikrovlnu" a tam asi budu vypadky LAN
pomerne bezne. Je nejake riesenie aby sa pri takejto chybe klientska
aplikacia spamatala ? (napr. odpojila a znovu pripojila databazu)

chybove hlasky:
(Unable to complete network request to host "server". Error writing data to
the connection.unknown Win32 error 10053.)
(Access violation at address 004B5A7A in module 'Aim_a_z.exe'. Read of
address 00000038.)

Dik

Palo

klient: Win XP, aplikacia v D7
server: Win 2003 server, Firebird 2.0

CodeGear: Dostupnost licenci na Blackfish SQL a no

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 21.2.2008 11:44:41

Vazeni, preji vsem dobry den,
nekolik informaci z CodeGear, snad vam prijdou vhod:

1. K dispozici jsou provozni licence na databazovy system Blackfish SQL, ktery se dodava v ramci Delphi, C++Builder a RAD Studia 2007 R2 s omezenou licenci pro sireni. Provozni licence odstranuje veskera omezeni, obsazena v edici dodavane s vyvojovymi produkty.
Viz: http://shop.borland(tec)cz/shop/template_category.php?id=111

2. Zavedli jsme upgrade z Delphi 2007 a C++Builder 2007 na RAD Studio 2007.
Viz: http://www.borland(tec)cz/partners/blackfish_delphi.html

3. Zavedli jsme upgrade z RAD Studio edice Professional nebo Enterprise na adici Architect.
Viz: http://www.borland(tec)cz/partners/blackfish_rad.html

4. Stale plati promo: s kazdou licenci Delphi 2007, C++Builder 2007 nebo RAD Studio 2007 objednanou do 15.3.2008 ziskate i jednu licenci na Delphi for PHP.
Viz: http://www.borland(tec)cz/partners/delphi_php.html

S pranim hezkeho dne, -- Richard Kubat, Borland s.r.o.

Firebird (Interbase) - vypadok LAN

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 21.2.2008 12:20:44

Ahoj,

precti si vlakno "Odpojeni IBDatabase od DB serveru po padu site".
Ptas se na totez.

Peca

Firebird (Interbase) - vypadok LAN

[*] Vakonic Pavol <skiper(zv)agility-skiper.sk> - 21.2.2008 12:50:46

hej, cital som si to (nasiel som to asi minutu co som odoslal svoj dotaz) a
skusal som z toho aj tie rady. uz som docielil aspon to, ze uzavriem
ibdatabase. problem je ale v tom, ze po odpojeni a znovu nabehnuti sa
ibdatabase nechce konektnut ani na iny server, ktory bol online. ako keby
tam nieco uplne zblblo a neda sa s tym nic robit iba zavriet aplikaciu a
znovu spustit.

palo

> precti si vlakno "Odpojeni IBDatabase od DB serveru po padu site".
> Ptas se na totez.
>
> Peca
>

> __________ Informacia od ESET NOD32 Antivirus, verzia databazy 2891
> (20080221) __________

> http://www.eset.sk

Interaktivni report - FastReport

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 21.2.2008 17:53:34

Ahoj,

v interaktivnim reportu bezne pouzivam napr:

procedure SLEVA_CASTKAOnPreviewClick(Sender: TfrxView; Button: TMouseButton;
Shift: Integer; var Modified: Boolean);
var
s: String;
begin
s := TfrxMemoView(Sender).Text;
TfrxMemoView(Sender).Text := InputBox('Edit', 'Edit sleva:', s);
Modified := True;
end;

Tento kod pochopitelne meni hodnotu daneho textoveho objektu.

Dotaz zni: jde nejakym zpusobem zmenit i hodnoty jineho textoveho objektu
na reportu v ramci vyse uvedeneho kodu? Nevim jak se na ten jiny
objekt v OnPreviewClick() odkazat (neco jako Report.FindObject nebo tak neco
?).

[...]

toto jak ?>> NejakyJinyTextObjekt.Text:= 'Rucni zmena';

Modified := True;
end;

Dekuji PMal

Verze bpl, D7

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 22.2.2008 12:44:07

Problem: aplikace se distribuuje s bpl knihovnou. Nejen uzivatele ale i odbornici z firmy odmitaji vzit na vedomi, ze exe a bpl tvori jeden balik a musi si spolu rozumet. Takze pri upgrade vymeni jen exe (helpy ani readme samozrejme nikdo necte) a nasleduje reklamace "ono to nechodi". Verzi souboru pomoci GetFileVersionInfo zjistit umim, jenze k tomu se nedostanu - bouchne to jeste driv nez se provede prvni prikaz aplikace - Application.Initialize :-(

Zdenek Kalhous

Verze bpl, D7

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.2.2008 12:54:08

Puvodni zprava ze dne 22.2.2008 od Zdenek Kalhous:

> [...]
> umim, jenze k tomu se nedostanu - bouchne to jeste driv nez se
> provede prvni prikaz aplikace - Application.Initialize :-(

Proto se pouziva to, cemu se bezne rika instalacni program.

Verze bpl, D7

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 22.2.2008 12:54:08

To je samozrejme, kdyz kod "systemovych" unitu je prave v BPL, pak se to
nemuze spustit.

Reseni je jednoduche, pouzit normalni (MSI package) instalaci ktera provede
potrebny upgrade.

> [...]
> Verzi souboru pomoci GetFileVersionInfo zjistit umim, jenze k tomu se
> nedostanu - bouchne to jeste driv nez se provede prvni prikaz aplikace -

Verze bpl, D7

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.2.2008 13:08:10

On Friday, February 22, 2008 12:44 PM ,
Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> wrote:

> [...]
> jenze k tomu se nedostanu - bouchne to jeste driv nez se provede

> prvni prikaz aplikace - Application.Initialize :-(

a kdo/co Te nuti tenhle radek v pripade nespravneho BPL spoustet?

D. Toman

Verze bpl, D7

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 22.2.2008 13:44:21

Nojo, vsak vim a proto se ty aplikace dodavaji jako "sebeinstalujici" programy (zmineny instalacni program) ktere vsechno vymeni jak je potreba. Jenze potrebuju resit to, ze takovej kutil si pusti instalaci jednou (na svem pocitaci) a dalsi praci si "zjednodusi" tim, ze uzivatelum uz jen nakopiruje exe programy.

Zdenek Kalhous