FB domain

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 16.5.2008 11:18:05

Cituji Michal Simsaj <delphinpp(zv)atlas(tec)cz>:

> mam tu taku diskusiu s kolegmi o ne/vyhodach FB. Bavili sme sa o
> datovych typoch a ja som spomenul, ze pod FB sa odporuca pouzivat
> domain-y a nie nativne datove typy. Ich reakcia bola, ze DB server,
> ktory si nerozumie s nativnymi datovymi typmi a k tomu este potrebuje
> "watchdog-a" v podobe FBGuardiana stoji za prd.

Ahoj,

FBGuardiana neni treba pouzivat - pokud vim, da se restart pripadne
spadnuvsiho FB serveru nastavit i ve vlastnostech te sluzby. FB
Guardian bych videl spis jako uzitecnou pomucku ve Win 95, 98 apod.

Nativni datove typy se samozrejme mohou pouzit. Pro me je hlavni
vyhoda v tom, ze kdyz si jednou vymyslim, ze mnozstvi zbozi dMnozstvi
je napr. numeric(14,4), tak je potom pro me pohodlnejsi takove policko
vytvaret, protoze nemusim nosit v hlave, na kolik mist jsem se kdysi
davno rozhodl mnozstvi sledovat.

Karel Rys

FB domain

[*] Michal Simsaj <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 16.5.2008 10:28:02

Zdar vsetkym,

[...]

Viem, ze ako hlavna vyhoda pouzitia domain sa prezentuje moznost, ze pri
poziadavke zmeny datoveho typu staci zmenit len domain a nemusi sa to
robit na kazdom fielde samostatne.

Viete mi pls poradit pripadne dalsie vyhody pouzitia domain na FB, resp.
rozdiely napr. v porovnani s "user defined datatypes" na MSSQL ? Funguju
na MSSQL uzivatelske typy podobnym sposobom ?

Ako to je pri vyhodnocovani dotazov na FB, ked nepouzivam domain-y. Je
plan menej optimalizovany ?, je vyhodnotenie dotazu dlhsie ? Ak ano,
preco ? Nie je pristup k fieldom v systemovych RDB strukturach indexovany ?

dik,

Miso

Vista 64bit

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 15.5.2008 17:38:38

Zdravim,

mam dotaz ohledne chodu programu na operacnim systemu Vista 64bit. Bohuzel
nemam kde to zkusit. Program je v Delphi5 (expressgrid, FIBPlus) + Firebird
1.5 embed. Mate s tim nekdo zkusenosti? Bude to fungovat? Predpokladam, ze
tam Win32 aplikace funguji.

3102 (20080515)
__________

Verze exe file

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 19.5.2008 08:43:11

Preji pekny den,
poradi nekdo, jak muzu za behu aplikace zjistit, jaka verze aplikace
byla nastavena v Project / Options / Version Info pred jeji kompilaci?

Dekuji Honza

Verze exe file

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 19.5.2008 08:57:21

From: Jan Stefec
poradi nekdo, jak muzu za behu aplikace zjistit, jaka verze aplikace
byla nastavena v Project / Options / Version Info pred jeji kompilaci?

Tohle mi v konferenci nekdo kdysi poradil na stejny dotaz a funguje to k vseobecne spokojenosti:

function TFTWAApl.GetVerApp(const FileName: string) : string;
var
dwHandle :THandle;
dwSize :DWORD;
lpData,lpData2:Pointer;
uiSize :UINT;
begin
Result:='';
dwHandle:=0;
dwSize:= GetFileVersionInfoSize(PChar(FileName), dwSize);
if dwSize<>0 then
begin
GetMem(lpData, dwSize);
if GetFileVersionInfo(PChar(FileName),dwHandle, dwSize, lpData) then
uiSize:=SizeOf(TVSFixedFileInfo);
VerQueryValue(lpData,'\', lpData2,uiSize);
with PVSFixedFileInfo(lpData2)^ do
Result:= Format('%d.%d.%d.%d', [
HiWord(dwProductVersionMS),
LoWord(dwProductVersionMS),
HiWord(dwProductVersionLS),
LoWord(dwProductVersionLS)]);
except end;
end;
FreeMem(lpData, dwSize);

Vista 64bit

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 19.5.2008 09:27:27

Mel jsem problem s pristupem k FB databazi umistene v Program Files.
Kdyz jsem ji premistil do mnou vytvoreneho adresare, aplikace zacala
pracovat bez problemu. Stejne jsem musel vyresit i prime zapisy na disk
- vystupy dat do TXT souboru, take do meho adresare.
Honza

delphi(zv)mjsoft(tec)cz wrote:

> [...]
>1.5 embed. Mate s tim nekdo zkusenosti? Bude to fungovat? Predpokladam, ze

Verze exe file

[*] Petr BRABEC <delphi(zv)elra(tec)cz> - 19.5.2008 09:37:28

Function ZjistiVerzi : String;
var
InfoSize : DWord;
Info : Pointer;
ValueSize : DWord;
Value : PVSFixedFileInfo;
Dummy : DWord;
I1, I2 : Word;
I3, I4 : Word;
Begin
InfoSize := GetFileVersionInfoSize(PChar(ParamStr(0)), Dummy);
If InfoSize = 0 then
Begin
Dummy := GetLastError;
I1 := 0; I2 := 0;
I3 := 0; I4 := 0;
GetMem(Info, InfoSize);
GetFileVersionInfo(PChar(ParamStr(0)), 0, InfoSize, Info);
VerQueryValue(Info,'\', Pointer(Value), ValueSize);
With Value^ do
Begin
I1 := dwFileVersionMS shr 16;
I2 := dwFileVersionMS and $FFFF;
I3 := dwFileVersionLS shr 16;
I4 := dwFileVersionLS and $FFFF;
Result := IntToStr(I1) + '.' + IntToStr(I2) + '.' + IntToStr(I3) +
'.' + IntToStr(I4);
End;
FreeMem(Info, InfoSize);
End;

Petr (D7)

Od: "Jaromir Cermak" <cermak(zv)procom(tec)cz>Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: UTF8 -> Win1250
> [...]
> probehne v poradku, az na to, ze mi nekdy da na zacatek
> znak '?' navic. Prosim, poradte kde delam chybu?

Ahoj

myslim si,ze soubory s UTF8 zacinaji znakem "?".

Pavel

Zjisteni existence override funkce na potomkovi, D

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 04.6.2008 12:08:06

Mam formular "predka" na kterem je virtual procedura, rekneme Proc1, kterou potomek muze ale nemusi override predefinovat. Ted chci na predkovi vytvorit proceduru, ktera by potrebovala zjistit, jestli na potomkovi je nebo neni Proc1 predefinovana. Jak na to? Dik.

Z.Kalhous

> [...]

> chci na predkovi vytvorit proceduru, ktera by potrebovala
> zjistit, jestli na potomkovi je nebo neni Proc1 predefinovana.

No, asi by to slo:

TPredek = class
function MamOverride: Boolean; virtual;
procedure MojeProcedura; virtual;
procedure NejakaProcedura;
end;

TPotomek = class
function MamOverride: Boolean; override;
procedure MojeProcedura; override;
end;

function TPotomek.MamOverride: Boolean;
begin
Result := true;
end;

procedure TPredek.NekakaProcedura;
begin
if MamOverride then
Kdyz bude TPotomek volat proceduru NejakaProcedura, dostane MamOverride = true.

Ale stejne se mi to zda nejaky divny ...
Z pohledu objektoveho mysleni, kdy postupujeme od obecneho ke konkretnimu, at si kdo chce prepisuje co chce. Z pohledu TPredek me to vubec nemusi zajimat.
Obavam se, ze duvod k tomuto dotazu nekudy kulha. Anebo se mylim?

Zjisteni existence override funkce na potomkovi, D

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 04.6.2008 17:54:36

From: "Zdenek Kalhous" <kalhous(zv)eu(tec)cz>
> [...]
> vytvorit proceduru, ktera by potrebovala zjistit, jestli na potomkovi je
> nebo neni Proc1 predefinovana. Jak na to? Dik.

Nijak. Od toho je prave dedicnost, aby si potomek dane tridy zmenil co uzna
za vhodne. Pokud nekdo pouziva "obecnejsi" typ predka musi mu to byt zcela
lhostejne.

Pokud chces resit zdali objekt podporuje urcitou funkcionalitu bez ohledu na
dedicnost, tak k tomu se velmi dobre hodi interface.

Petr Vones

Zjisteni existence override funkce na potomkovi, D

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 04.6.2008 17:08:33

Souhlasim, potomek ma funkcnost rozsirovat a predkovi by melo byt
naprosto jedno, co se v potomkovi deje.
Kdyz nejaka metoda v potomkovi naprosto nevyhovuje, tak ji prepisu bez
pouziti inherited, takze se puvodni metoda vubec nespusti.

Zkus napsat, co te k tomu pozadavku vede.

Ladislav Stary

> [...]

> proceduru, ktera by potrebovala zjistit, jestli na potomkovi je nebo neni Proc1

Domnivam se, ze by to jit melo porovnanim adresy metody ve VMT aktualni tridy a tridy predka. Toho reseni je vsak hloupe a takhle se to nedela. Nic Vam nebrani to udelat spravne, napriklad si nadefinovat pomocnou metodu

function IsOverrided:boolean; virtual;

s tim, ze puvodni trida vraci false a nova trida vraci true.

OT: Kupim delphi

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 04.6.2008 22:17:05

Ospravedlnujem sa za OT.
Kupim delphi (vratane licencie), najlepsie D7
Ak by ste o niekom vedeli, ponuku prosim na hlas(zv)inmail.sk
Dakujem

UTF8 -> Win1250

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 05.6.2008 07:23:49

Znaky, ktere se davaji na zacetek najdes na http://en.wikipedia.org/wiki/Byte-order_mark . Pokud tam vidis otaznik, muze to byt tim ze ti to editor neinterpretuje spravne(umi jen ansi).
Petr

>Ahoj
>
>myslim si,ze soubory s UTF8 zacinaji znakem "?".
>
>Pavel

IBX Firebird2

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 05.6.2008 08:45:55

Zdravim,

Od FB2 je sriktne aliasovanie v SQL, tzn neda sa pouzit napr. podmienka
tablename.id = 1 v takomto query:
Select a.id, a.name from tablename a;

Viete ako mozem zistit alias 'a' za pouzitia IBX? Ten ma vlastnost 'Origin'
napriklad 'tablename'.'id'

Dik Robo.

pocitani s realnymi c isly

[*] klvan(zv)centrum(tec)cz - 05.6.2008 09:25:59

Ahoj,
napsal jsem si funkci na matematicke zaokrouhlovani (5 se vzdy zaokr. nahoru), ale nepracuje to
podle mych predstav. Pokud zavolam ZaokrMatem(12, -1) tak mam na
druhem radku hodnotu 119 namisto 120. Vim, ze problem vezi ve vnitrni
interpretaci realnych cisel v pocitaci, ale potreboval bych vedet, jak
to bezpecne vyresit, aby mi to fungovalo, jak ma. Zkousel jsem namisto Double pouzit Extended.
Stejne mi to pri nekterych cislech nefungovalo.

Takto mi to nefunguje:

function TForm1.ZaokrMatemat(const LI_Hodnota: Double; const
LI_PocDesMist: TRoundToRange): Double;
var lext : Double;
lPocDesMist : Double;
lPomInt : Int64;
begin
lPocDesMist := IntPower(10, LI_PocDesMist);
lPomInt := Trunc(LI_Hodnota * lPocDesMist); // tady je li_hodnota 12 a lpocdesmist 0,1, tak to vraci 119 a ja chci 120

lext := LI_Hodnota * lPocDesMist;

if Frac(lext) >= 0.5 then
lPomInt:= lPomInt + 1;

result := lPomInt / lPocDesMist;

pocitani s realnymi c isly

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 05.6.2008 09:46:03

S timhle jsem se setkal taky a jine reseni, nez udelat jinou funkci, kdy
je vstupni parametr typu napr. Currency jsem opravdu nenasel. Vzdy jsem
nasel nejake cislo, ktere bylo zaokrouhleno spatne.
V tuto chvili mam funkce 2:

function Round(const AValue: Extended; const ADigit: TRoundToRange;
ARoundType: TRoundingType): Extended;
function RoundCurrency(const AValue: Currency; const ADigit:
TRoundToCurrRange; ARoundType: TRoundingType): Currency;

kde:
TRoundingType = (rtArithmeticSymmetric, rtArithmeticAsymmetric,
rtStatistical, rtUpperCeiling, rtUpperAwayFromZero, rtLowerFloor,
rtLowerTowardZero);
//rtArithmeticSymmetric: Zaokrouhleni kladnych cisel normalne, zaporna
cisla na vyssi absolutni hodnotu (-6.5 = -7)
//rtArithmeticAsymmetric: Zaokrouhleni kladnych cisel normalne, zaporna
cisla na matematicky vyssi (-6.5 = -6)
//rtStatistical: Zaokrouhleni cisla 5 vzdy na sude cislo (6.5 = 6, 7.5 =
8, -6.5 = -6, -7.5 = -8)
//rtUpperCeiling: Zaokrouhleni vzdy nahoru; zaporna cisla blize k nule
(-6.5 = -6)
//rtUpperAwayFromZero: Zaokrouhleni vzdy nahoru; zaporna cisla na vyssi
absolutni hodnotu (-6.5 = -7)
//rtLowerFloor: Zaokrouhleni vzdy dolu; zaporna cisla dale od nuly (-6.5
= -7)
//rtLowerTowardZero: Zaokrouhleni vzdy dolu; zaporna cisla na nizsi
absolutni hodnotu (-6.5 = -6)

TRoundToCurrRange = -4..14;

Tech zpusobu zaokrouhlovani je ponekud vice :)

klvan(zv)centrum(tec)cz napsal(a):
> [...]

pocitani s realnymi c isly

> napsal jsem si funkci na matematicke zaokrouhlovani (5 se vzdy zaokr.. nahoru),

To je lez, ktera se tahne uz od zakladni skoly. Matematicky spravne zaokrouhlovani je zaokrouhlovani k nejblizsimu cislu, pri stejne vzdalenosti, coz je prave ta 5-ka, k sudemu cislu. Pokud se 5-ka bude zaokrouhlovat pokazde nahoru, tak to ma vazny dopad mimo jine na vysledky statistickych funkci. Bohuzel inteligence zakonodarcu na to nestacila a tak se v programech musi zaokrouhlovat pokazde jinak.

> [...]
> pouzit Extended.
> Stejne mi to pri nekterych cislech nefungovalo.

Zaokrouhlovani dela primo FPU, staci rict, jak to chci, treba nejak takhle:

RoundEx(cislo, 0.01, remNearest);

TRoundExMode=(remNearest=0,remDown=1,remUp=2,remTowardZero=3);

function RoundEx(const Value:Extended;const Threshold:Extended;const RoundExMode:TRoundExMode=remNearest):Extended;
var CW:word;
NewCW:Word;
asm
FNSTCW WORD PTR [CW]
movzx ecx,WORD PTR [CW]
and ecx,not $C00
or ecx,$300
and eax,$3
shl eax,10
or ecx,eax
mov WORD PTR [NewCW],cx
FLDCW WORD PTR [NewCW]

FLD TBYTE PTR [Threshold]
FLD TBYTE PTR [Value]
FDIV ST(0),ST(1)
FRNDINT
FMULP ST(1),ST(0)

FLDCW WORD PTR [CW]
end;

pojmenovani sitoveho pripojeni

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 05.6.2008 11:26:16

Zdravim vsechny vyvojare,

Potreboval poradit jak do aplikace ziskat pojmenovani sitoveho pripojeni.
Pomoci GetAdaptersInfo ziskam informace o sitovce (jmeno, IP apod.), ale
pojmenovani sitoveho pripojeni se mi nedari

S pozdravem Petr Vetesnik

pocitani s realnymi c isly

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 05.6.2008 11:22:15

delphin(zv)post(tec)cz napsal(a):

> To je lez, ktera se tahne uz od zakladni skoly. Matematicky spravne zaokrouhlovani je zaokrouhlovani k nejblizsimu cislu, pri stejne vzdalenosti, coz je prave ta 5-ka, k sudemu cislu. Pokud se 5-ka bude zaokrouhlovat pokazde nahoru, tak to ma vazny dopad mimo jine na vysledky statistickych funkci. Bohuzel inteligence zakonodarcu na to nestacila a tak se v programech musi zaokrouhlovat pokazde jinak.

No napsat "to je lez" je ponekud silne - neexistuje jen jediny zpusob
zaokrouhlovani. To co Milos popisoval je zname pod nazvem matematicke
zaokrouhlovani a to co popisujes ty je znamo pod nazvem statisticke
zaokrouhlovani. Pravdu v tomto pripade mate oba. Timhle problemem jsem
se zabyval pomerne dlouho a nasel jsem toto:

http://www.diycalculator.com/popup-m-round.shtml
http://www.latiumsoftware.com/en/delphi/00033.php

Mimochodem je pro zajimavost - zalezi jen na uhlu pohledu - jde nulou
delit ??? Spousta lidi rekne, ze ne, ale existuje i oduvodneny nazor, ze
lze a vysledkem je nekonecno :) Vemte si napriklad zdroj, ktery je
schopen dodavat nekonecny proud a ma nulovy vnitni odpor a takovy zdroj
zkratujte dratem s nulovym odporem - jaky je proud protekajici timto
obvodem? Nekonecny :)
Ale to je jen pro zajimavost a cista teorie - zdroj s nulovym vnitrnim
odporem neexistuje :)

pocitani s realnymi c isly

[*] klvan(zv)centrum(tec)cz - 05.6.2008 11:44:18

Zaokrouhlovani k sudemu cislu je jedna z metod, jak vyresit prave
zaokrouhlovani petky. Mas pravdu, ze pri jejim pouziti vznika mensi
prumerna chyba.
Druha casto pouzivana metoda je prave ta, kterou potrebuji (pet vzdy
nahoru) a pomoci parametru funkce Round, nebo RoundTo nebo
SimplyRoundTo nejsem schopen ji dosahnout.
Mne spise zajimalo, jestli je moznost pracovat s realnym cislem 12,0
jako 12,0 a ne jako 11,9999... a mit moznost zavolat funkci Trunc, aby
mi vratila 12 a ne 11.
Milos

> [...]
>
>function RoundEx(const Value:Extended;const Threshold:Extended;const RoundExMode:TRoundExMode=remNearest):Extended;

pocitani s realnymi c isly

[*] Jiri Semler <semler(zv)kapsw(tec)cz> - 05.6.2008 11:36:17

Zkus tohle.

Delal jsem to na zaokrouhlovani na nasobek cisla. Kdyz mel byt vysledek
deliteny treba 20, nebo 50(presnost vazeni vahy 10 tun +- 25kg) .
Funguje to i na nasobky mensi nez 1 napr. 0,5 (zaokrouhleni castky na 50
hal.)

function Zaokrouhli(Cislo:Extended;Nasobek:Extended):Extended;
var PomNum:Extended;

Function Sign(Cislo:extended):integer;
begin
if cislo<0 then
Result:=-1
else
Result:=1;

if Nasobek<>0 then
begin
PomNum:=Trunc(Abs(Cislo/Nasobek)+0.5)*(Sign(Cislo)*Nasobek);
PomNum:=Round(Cislo);
Result:=PomNum;
end;
klvan(zv)centrum(tec)cz wrote:

> Ahoj,
> napsal jsem si funkci na matematicke zaokrouhlovani (5 se vzdy zaokr. nahoru), ale nepracuje to

pocitani s realnymi c isly

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 05.6.2008 11:56:19

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz
> Mne spise zajimalo, jestli je moznost pracovat s realnym
> cislem 12,0 jako 12,0 a ne jako 11,9999... a mit moznost
> zavolat funkci Trunc, aby mi vratila 12 a ne 11.

nevim co pocitas, ale obcas je jednodussi to spocitat v integer
podobne jako to dela typ currency tedy fixed-point ...

nebo existuji knihovny, co provadeji vypocty ve znacich
s neomezenou presnosti (bez zaokrouhlovani) ...

Daniel

pocitani s realnymi c isly

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 05.6.2008 11:48:18

klvan(zv)centrum(tec)cz napsal(a):
> Mne spise zajimalo, jestli je moznost pracovat s realnym cislem 12,0
> jako 12,0 a ne jako 11,9999... a mit moznost zavolat funkci Trunc, aby
> mi vratila 12 a ne 11.

Zkousel jsem kde co, ale jedina rozumna moznost byla vytvoreni dalsi
funkce, ktera ma vstupni parametr napr. typu currency (obecne nejaky
integer typ)

for .. in .. do

[*] Dusan Nagy <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 05.6.2008 12:02:20

Nevie niekto ako predne funguje konstrukcia v D2005 for .. in ..do

var
hLine : TSIPX_Line;
Line : TsxLine;
begin
Result:=nil;
if sipxLineFindByURI(FInstance, PChar(AURI), hLine)=SIPX_RESULT_SUCCESS then
begin
for Line in Lines do
begin
if Line.Line=hLine then
begin
Result:=Line;
break;

pocitani s realnymi c isly

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 05.6.2008 12:12:21

Dne Thu, 05 Jun 2008 11:22:15 +0200 Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz>
napsal/-a:

> No napsat "to je lez" je ponekud silne - neexistuje jen jediny zpusob
> zaokrouhlovani.

Jasne. Kdyz nam vnucuje statisticke zaokrouhlovani, tak by stalo za to
zminit jeste stochasticke zaokrouhlovani slouzici k temuz...

> Mimochodem je pro zajimavost - zalezi jen na uhlu pohledu - jde nulou

A kdyz zminujes to nulu, tak meteorologove ucelove zaokrouhluji male
zaporne teploty na "minus nulu" :-)

pf

pocitani s realnymi c isly

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 05.6.2008 12:08:21

klvan(zv)centrum(tec)cz napsal(a):
..

> Mne spise zajimalo, jestli je moznost pracovat s realnym cislem 12,0
> jako 12,0 a ne jako 11,9999... a mit moznost zavolat funkci Trunc, aby
> mi vratila 12 a ne 11.

no a nestaci vzdycky pricist neco jako 0.000001 a teprve vysledek zaokrouhlit
(ten pocet desetinnych mist zavisi na pozadovane presnosti)

R.

pocitani s realnymi c isly

> Druha casto pouzivana metoda je prave ta, kterou potrebuji (pet vzdy
> nahoru) a pomoci parametru funkce Round, nebo RoundTo nebo
> SimplyRoundTo nejsem schopen ji dosahnout.

Zkus to takhle:

RoundEx(cislo, 0.01, remUp);

pocitani s realnymi c isly

[*] klvan(zv)centrum(tec)cz - 05.6.2008 13:06:26

RoundEx v turbo delphi nemam, ale pomoci SetRoundMode jsem vyzkousel vsechny moznosti bez uspechu.

Nejlepsi reseni bude asi pouzit typ Currency, sice to nebude univerzalni funkce, ale pro zaokrouhlovani na tri desetinna mista by mohla stacit.
Pricitani neceho jako 0,000001 me taky napadlo, jen se mi to reseni moc nelibilo, protoze nevim jestli to je 11,9999999 nebo 11,99999998.
Bez problemu by mohlo byt i to pocitani ve znacich.

> Od: delphin(zv)post(tec)cz
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> Datum: 05.06.2008 12:29
> Predmet: Re: pocitani s realnymi c isly

>Zkus to takhle:
>
>RoundEx(cislo, 0.01, remUp);

pocitani s realnymi c isly

> RoundEx v turbo delphi nemam, ale pomoci SetRoundMode jsem vyzkousel vsechny
> moznosti bez uspechu.

Asi se ztraceji prispevky

RoundEx(cislo, 0.01, remUp);
[...]

[*] klvan(zv)centrum(tec)cz - 05.6.2008 16:58:47

Promin, s tou funkci mi nesecvaklo.

Zkusil jsem ji, ale nevim jestli funguje spravne. At nastavim jakykoli RoundExMode, tak se to chova stejne. Nevim presne jak to funguje, do assembleru skoro vubec nevidim, ale myslim, ze se tento parametr vubec ve funkci neuplatni. Nebo jo?

Milos

>RoundEx(cislo, 0.01, remUp);
>

>TRoundExMode=(remNearest=0,remDown=1,remUp=2,remTowardZero=3);
>
>function RoundEx(const Value:Extended;const Threshold:Extended;const RoundExMode:TRoundExMode=remNearest):Extended;
> [...]

pocitani s realnymi c isly

> Zkusil jsem ji, ale nevim jestli funguje spravne. At nastavim jakykoli
> RoundExMode, tak se to chova stejne. Nevim presne jak to funguje, do assembleru

Je nutno nastavit 2. parametr, to je presnost k zaoukrouhleni, napriklad
1 - Na cele cisla
50/100 = 0.5 - Na padesatniky
1/100 = 0.01 - Na halere
1/3 - Na tretiny

var a,b,c,d,e,f:Extended;
begin
a:=RoundEx(0.25,0.5,remNearest);
b:=RoundEx(0.25,0.5,remUp);
c:=RoundEx(0.25,0.5,remDown);
d:=RoundEx(0.75,0.5,remNearest);
e:=RoundEx(0.75,0.5,remUp);
f:=RoundEx(0.75,0.5,remDown);

> skoro vubec nevidim, ale myslim, ze se tento parametr vubec ve funkci neuplatni.
> Nebo jo?

Dle selskeho rozumu tam neni napsany a tedy se neuplatni, ovsem v praxi to funguje, viz priklad.

for .. in .. do

[*] Michal S. <micsdelphi(zv)centrum(tec)cz> - 05.6.2008 20:19:02

Do promenne Line vklada postupne jednotlive hodnoty z Lines, v podsate
je to jako kdybys to napsal takto:

var
hLine : TSIPX_Line;
Line : TsxLine;
I:Integer;
begin
Result:=nil;
if sipxLineFindByURI(FInstance, PChar(AURI), hLine)=SIPX_RESULT_SUCCESS then
begin
for I:=0 to Length(Lines)-1 do
begin
Line:=Lines[I];
if Line.Line=hLine then
begin
Result:=Line;
break;

Dusan Nagy napsal(a):
> Nevie niekto ako predne funguje konstrukcia v D2005 for .. in ..do

IBX Firebird2

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 05.6.2008 22:13:12

> Viete ako mozem zistit alias 'a' za pouzitia IBX? Ten ma vlastnost
> 'Origin' napriklad 'tablename'.'id'

Pokud se nepletu tak alias je nutno vyparsovat z SQL.

Martin

pocitani s realnymi c isly

[*] klvan(zv)centrum(tec)cz - 06.6.2008 15:19:05

jo to vypada, ze funguje jak ma, je ale zajimave ze pokud se namisto SimpleRoundTo(cislo * 100, 0)/100 zavola SimpleRoundTo(cislo, -2), tak to vraci jiny vysledek (spatny).

> [...]
>
>var v : variant;
> ? ?cislo : real;
>begin
> ?cislo := 12.125;
>
> ?v := SimpleRoundTo(cislo * 100, 0)/100;
>
> ?ShowMessage(VarToStr(v));
>end
>
>nepamatam si ale myslim ze som s tym nemal problemy...
>
>kcc> Pouzivam ?
>
>kcc> ??? Edit1.Text := FloatToStr(RoundEx(12.125, 0.01, remUp));
>
>kcc> a proste 12,13 z toho nedostanu, at pouziju jakykoli
>kcc> parametr. Zkousel jsem nastavit i predtim nastavit SetRoundMode a

[*] klvan(zv)centrum(tec)cz - 06.6.2008 12:54:52

Pouzivam ?

??? Edit1.Text := FloatToStr(RoundEx(12.125, 0.01, remUp));

a proste 12,13 z toho nedostanu, at pouziju jakykoli parametr. Zkousel jsem nastavit i predtim nastavit SetRoundMode a take nic.

Tobe to na 12,13 zaokrouhli?

> [...]
>1 - Na cele cisla
>50/100 = 0.5 - Na padesatniky
>1/100 = ?0.01 - Na halere
>1/3 - Na tretiny
>
>var a,b,c,d,e,f:Extended;
>begin
> a:=RoundEx(0.25,0.5,remNearest);
> b:=RoundEx(0.25,0.5,remUp);
> c:=RoundEx(0.25,0.5,remDown);
> d:=RoundEx(0.75,0.5,remNearest);
> e:=RoundEx(0.75,0.5,remUp);
> f:=RoundEx(0.75,0.5,remDown);

>Dle selskeho rozumu tam neni napsany a tedy se neuplatni, ovsem v praxi to funguje, viz priklad.

[*] Bruenor <hornacek(zv)nrsys.sk> - 06.6.2008 13:24:54

> [...]

> a proste 12,13 z toho nedostanu, at pouziju jakykoli parametr. Zkousel jsem
> nastavit i predtim nastavit SetRoundMode a take nic.

Ano, ja mam 12,13, dukaz v priloze. Protoze je to podezrele, vyrobil jsem testovaci aplikaci, je ke stazeni zde:

http://rapidshare.com/files/120481199/RoundEx.rar.html

Zakazani, povoleni zarizeni v C#

Ahoj, potreboval bych po probuzeni PC, zakazat a povolit urcite zarizeni. Konkretne SkySat 2 kartu.
Nevite nekdo jak to udelat v C#?

(Je to z duvodu, ze mi tato karta po probuzeni nenabehne korektne, takze pomuze bud restart pc, nebo zakazani, povoleni zarizeni)

Diky za tip.

Dalibor

Zakazani, povoleni zarizeni v C#

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 09.6.2008 11:28:28

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Ahoj, potreboval bych po probuzeni PC, zakazat a povolit urcite zarizeni.
> Konkretne SkySat 2 kartu.
> Nevite nekdo jak to udelat v C#?

Pomoci WMI. Google urcite nejaky priklad najde.

Petr Vones

Zakazani, povoleni zarizeni v C#

Uz jsem neco nasel a dokonce to funguje
http://69.10.233.10/KB/cs/HardwareHelper.aspx

> Pomoci WMI. Google urcite nejaky priklad najde.
>
> Petr Vones

Zalozeni uzivatele

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 09.6.2008 13:48:38

Preji pekny den,
potreboval bych na FB 2.0 z programu napsaneho v Delphi zalozit noveho
usera a u SYSDBA zmenit heslo. Poradi nekdo, jak na to?

Diky Honza

Zalozeni uzivatele

> potreboval bych na FB 2.0 z programu napsaneho v Delphi zalozit noveho
> usera a u SYSDBA zmenit heslo. Poradi nekdo, jak na to?
> Diky Honza

Ja jsem to kdysi delat takto IBSecurityService - viz nize
Je to ale jenom upraveny fragment, snad jsem tam nenadel boty.

procedure CreateNewUser;
var
secIB : TIBSecurityService;
begin
secIB:=TIBSecurityService.Create(nil);
with secIB do
try
Protocol:=???;
ServerName := ???;
LoginPrompt := False;
Params.Values['user_name'] := 'SYSDBA';
Params.Values[''password'] := SYSDBAPassw;
Active := True;
try
UserName := ???;
Password := ???;
DisplayUser(UserName);
if UserInfoCount=-1 then
AddUser
else
ModifyUser;
finally
Active := False;

Zalozeni uzivatele

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 09.6.2008 14:00:39

> potreboval bych na FB 2.0 z programu napsaneho v Delphi zalozit noveho
> usera a u SYSDBA zmenit heslo. Poradi nekdo, jak na to?

Delame to pomoci TIBSecurityService, metoda AddUser.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.5, 2.0

Zalozeni uzivatele

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 11.6.2008 11:56:35

Jan Sebelik napsal(a):
> Ja jsem to kdysi delat takto IBSecurityService - viz nize
> Je to ale jenom upraveny fragment, snad jsem tam nenadel boty.
>
> Honza

Funguje to, diky!!!

Jen podminku je potreba zmenit na:
if UserInfoCount = 0 then...

Honza

ftp prenosy

[*] Jaroslav Stepanek <stepanek(zv)metest(tec)cz> - 11.6.2008 12:46:39

Pro Ftp prenosy s zakaznickou aplikaci pouzivam standartni funkci windows
pro zjisteni handle

FftpHandle := InternetConnect(FINet, PChar(FServer), 0, PChar(FUserID),
PChar(FPassWord), Internet_Service_Ftp, 0, FContext);

Obcas se to na teto funkci sekne, nemuzeme najit zpusob jak pro pripojeni
nastavit timeout.

Nevite co s timeoutem, nebo jiny zpusob navazani spojeni??

Diky, jarda

Error in module XXX: Call to Application.CreateFor

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 13.6.2008 10:34:22

Ahoj,

Jakmile v D6,7 pridam do .DPR prirazeni:

Application.Title := Variable;

tak pri znovuotevreni projektu, pri pokusu
otevrit nejakou unit z uses klauzule a pri
podobnych operacich v IDE, to hodi chybu
viz %subject% (prekladac funguje spravne).

Zda se, ze umisteni tohoto prikazu muze byt
libovolne, tedy i za CreateForm, na ktere
si stezuje, stejne jako prirazovany symbol...

Jen prirazeni konstanty:

Application.Title := 'neco';

tomu nevadi. Nepada nekoho, co s tim?
(teda krome upgradu Delphi).

Thx, pf

FB 2 a phantom connection

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 13.6.2008 11:14:25

Ahoj vsem,

Pokud spadl/byl ustrizen klient pripojeny k FB 1.5, bylo spojeni ukonceno
prakticky okamzite, klient zmizel ze seznamu uzivatelu. FB 2 ma toto zda se
jinak reseno, a mrtvy klient vcetne pripadne transakce zustava viset nekolik
hodin. Zda se, ze je treba prekonfigurovat parametry TCP/IP v OS.

Jaka jsou doporuceni, zkusenosti, co s tim?

Martin

OT: C++Builder 2007 bude 14 dni levnejsi

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 13.6.2008 15:44:46

Dobry den vsem.

Toto forum je sice urceno uzivatelum Delphi, ale snad neuskodi informace, ze dnes byla vyhlasena kratkodoba sleva 20% na vsechny produkty rady C++Builder 2007, plne verze i upgrade, edice Professional i Enterprise. Jedina podminka: podani objednavky v dobe od 13.6. do 27.6.2008.

Vice informaci viz webshop CodeGear: http://shop.codegear(tec)cz

Snad nekomu z vas prijde tato informace vhod - a ostatnim se omlouvam za OT.

Zdravi, -- Richard Kubat

MySQL Update poctu

[*] Petr Mathon <dveste zar(zv)quick(tec)cz> - 18.6.2008 13:28:36

Zdravim,

MySQL
Mam tabulku 'x' a v ni sloupec 'pocet' int
'y' a v ni sloupec 'odpis' int, 'colx' int, 'id_x' ktery odkazuje na klic tabulky x

potrebuji zaktualizovat pocet o odpis kde colx=null

reseni?
update x set pocet=pocet-y.odpis where y.id_x=x.id and y.colx=null

Jde to vubec takhle, kdyz y.colx se netyka primo updatovane tabulky ??

PM

database CHARACTER SET WIN1250 is not defined

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)email(tec)cz> - 18.6.2008 22:13:32

Ahoj nevim jestli je to jeste aktualni, ale je to tim, stalo se mi to take,

je to z duvodu toho ze WinXP SPIII preinstaluje MSVC 8 -> MSVC 9, staci si z MS stranek
stahnout 8-micku a vse je ok.

Popsal jsem to na konferenci o FB

http://groups.google.com/group/firebird_cz/browse_thread/thread/8e89d0f39b879921#

ahoj, Tom

petr palicka napsal(a):
> Ahoj,
>
> no a instalaci MSVC behovych knihoven, jak se na tom odkazu pise, jsi
> zkousel?
>
> Peca

KP-SYS mail server
http://www.kpsys(tec)cz

MySQL Update poctu

[*] Cajbik Martin <cajbik(zv)sct.sk> - 18.6.2008 16:35:04

MySQL velmi nepoznam ale takto by som to napisal v MSSQL:

UPDATE X
SET X.Pocet = X.Pocet - Y.Odpis
FROM X
INNER JOIN Y
ON Y.id_x = X.id
WHERE Y.colx IS NULL

Martin CAJBIK

[...]

[*] Cajbik Martin <cajbik(zv)sct.sk> - 18.6.2008 16:31:04

Zdravim,
moze za to hlupy parser v IDE, pomoze len prehodit ten prikaz niekam
mimo DPR, napriklad do MainForm.FormCreate...

Martin Cajbik

[...]

Firebird 1.5 a Win Vista

Dostal jsem od jednoho uzivatele varovne zpravy kolem FB 1.5 a Win Vista.
V podstate stejny problem jako:
http://www.datamix.eu/clanky.php

Lze to nejak resit, anebo je opravdu treba prejit na FB 2.0?

Firebird 1.5 a Win Vista

no az take ale to nie je, staci control panel applet rucne vymazat
1.5.5 na viste applet uz neinstaluje

rudo

Relase notes 1.5.5 :
Partial fix for Windows Vista platform, whereby the Explorer crashes when
the Firebird 1.5 control panel
applet is installed. This crash does NOT occur with Firebird 2.n, but
backporting the changes did not work.
The installer now disables installation of the 1.5 applet if Vista is
detected as the host operating system.

> [...]
> V podstate stejny problem jako:
> http://www.datamix.eu/clanky.php
> Lze to nejak resit, anebo je opravdu treba prejit na FB 2.0?

[*] Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> - 23.6.2008 09:11:23

Mam pocit, ze kdyz jsem na konci instalace zvolil, aby se neistaloval odkaz do ovladacich panelu: "Install Control Panel Applet?"
Tak verze FB 1.5.4 na Vistach fungovala normalne...

Lubos Novy

From: "Dulgerov Ivan" <idulgerov(zv)stonline.sk>

> Musim koli jednej starsej aplikacii rozchodit Delphi 5 na Viste Bussiness.

Pomoci nize uvedenych informaci se mi podarilo rozchodit Delphi. Jestli
pujde i Delphi 5, to nedokazu odhadnout.

http://www.drbob42.com/examine/examin84.htm
http://support.codegear.com/cs/article/36201

Vaclav Krmela

Scanner a TWAIN bez dialogu

[*] LeoL? Urban <leos.urban(zv)qds(tec)cz> - 24.6.2008 18:04:47

Ahoj,
mam prosbu: hledame skener pro pracovni skupiny s moznosti davkoveho
zpracovani, ktery bude umet skenovat aniz by zobrazoval uzivatelske
dialogy. Jinymi slovy - vse si musi ridit aplikace - ta pripadne zobrazi
sve dialogy, uzna-li za vhodne.
Problem je, ze prodejce tuto vec vetsinou nevi (nebo si neni jisty) a
dodavatele ruznych Twain interfacu poskytnou radu, ze "je treba
vyzkouset". To se snadno rekne, ale u skeneru za desitky tisic hur
zrealizuje.
Mate nekdo nejakou zkusenost?
Dekuji,
Leos Urban

CaseStudioi2 -> Toad Data Modeller 3, IBExpert, ne

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.6.2008 07:49:51

Ahoj,

premyslime, jestli ma smysl prejit z CS2 na TDM3. Plus spatrujeme v
novem prostredi (SDI) a ukladani modelu do XML (lepsi podpora prace s
CVS a slucovani zmen z vetvi projektu). Ovsem podle webu zrejme
vypustili podporu Firebirda, coz je pro nas naprosto klicova zalezitost.

Chtel jsem se septat, jestli jste nekdo toto dilema jiz resil, zda-li
TDM3 lze navrhovat modely a generovat skripty i pro FB 2.1, vcetne jeho
specifik.

Eventuelne by me zajimalo, jaky nastroj jste volili, s ohledem na
praci s verzovacimi systemi a slucovanim verzi. Samozrejme potesi i
generovani rozdilovych skriptu, integrace SQL konzole a pod. Premyslim i
o IBExportevi ci podobnem nastroji, kde je doplneny DB modelar. Tohle
ale asi na soukromy email, to uz je asi dost OT.

Peca aka Petr Palicka

formatovany text s obrazky (RTF?) WISIWIG editor a

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.6.2008 07:55:52

Ahoj,

resime jiz delsi dobu problem s editaci textu. Jiz pred delsi dobou
jsme dospeli k TRichView, ktere jsme prozatim neimplementovali (nebyl
cas, nemame prozkoumany tisk). Prozatim pouzivame RTF editor ve stylu
prilozeneho prikladu k delphi (uroven slabsi nez WordPad). Tiskneme
skrze Sineu. Ovsem problem je, ze editor uzivatelum nepostacuje
(nejcasteji chybi zarovnani do bloku a obrazky).

Potreboval bych doporucit dobre reseni jak editoru, tak tisku. Z
naseho hlediska tedy bud snadna implementace skrze kreslici plochu,
kterou nabizi Sinea (prvek ala TPaintBox), eventuelne zvazujeme nakup
FastReportu, takze pokud by bylo snadne (malo programovani) reseni ve
spojeni s FR, tak neni problem.

Nejsem si jisty, jestli tento "pruzkum" nemam chtit take na soukromy
email, asi radeji jo :-)

Peca aka Petr Palicka

formatovany text s obrazky (RTF?) WISIWIG editor a

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.6.2008 08:09:55

Jeste doplneni nastroje Delphi 6 pro
Peca

formatovany text s obrazky (RTF?) WISIWIG editor a

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 25.6.2008 08:48:26

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>

> Potreboval bych doporucit dobre reseni jak editoru, tak tisku. Z
> naseho hlediska tedy bud snadna implementace skrze kreslici plochu,
> kterou nabizi Sinea (prvek ala TPaintBox),

Rich editor vcetne obrazku a tabulek, tisknutelny pres kreslici plochu Sinea
(s promennou vyskou), lze udelat pomoci TEditControl a jejich TER32.DLL
knihovny:

http://subsystems.com/tewf.htm

Vaclav Krmela

formatovany text s obrazky (RTF?) WISIWIG editor a

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.6.2008 08:58:27

Jeste pro upresneni,

Vaclav Krmela napsal(a):
> [...]
> (s promennou vyskou), lze udelat pomoci TEditControl a jejich TER32.DLL

funguje u toho i vicestrankovy tisk? Tedy prvni stranka ma hlavicku
(v Sinee), takze na prvni strance je kreslici plocha o neco nizsi, nez
na dalsich strankach. Predpokladam, ze nucene odstrankovani (zalomeni
stranky) nelze (to se da prezit).

Peca

formatovany text s obrazky (RTF?) WISIWIG editor a

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.6.2008 09:08:27

Omlouvam se za tolik prispevku, nejak nejsem schopen se vymacknout
najednou :-)

Vaclav Krmela napsal(a):
> Rich editor vcetne obrazku a tabulek, tisknutelny pres kreslici plochu Sinea

Predpokladam, ze to plati asi pro jakoukoliv komponent, ktera se umi
vykreslovat do zadaneho platna, v tomto pripade do Kreslici plochy Sinea?

Peca

formatovany text s obrazky (RTF?) WISIWIG editor a

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 25.6.2008 11:06:36

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>

> funguje u toho i vicestrankovy tisk? Tedy prvni stranka ma hlavicku
> (v Sinee), takze na prvni strance je kreslici plocha o neco nizsi,
> nez na dalsich strankach.

Ano, i pro vicestrankovy text. Prvek kreslici plocha je volne kombinovatelny
s ostatnimi prvky sestavy

> Predpokladam, ze to plati asi pro jakoukoliv komponent, ktera se umi
> vykreslovat do zadaneho platna, v tomto pripade do Kreslici plochy Sinea?

Komponenta se musi umet vykreslit do zadaneho platna. Navic ale musi umet
rict, ze se do zadaneho prostoru nevesel text cely, ale ze je vyzadovano
pokracovani na dalsi strance a rict, na ktere pozici zkoncil soucasny text.
Pak take musi umet vyktresleni Od pozice dale.

Vaclav Krmela

FR3 riadok na viacero stran

[*] Michal Simsaj <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 26.6.2008 13:08:41

Zdravim,

Zakaznik ma specialnu poziadavku a nechce si dat poradit. Mam zoznam,
kde je asi 30 hodnot v riadku. Samozrejme nezmestia sa vsetky do jedneho
riadku aj ked tam stranu na lezato. Vedel by som to urobit tak, ze v
hlavicke grupy zobrazim hlavne udaje riadku a potom v MasterData v 2
riadkoch zobrazim vsetky ostatne udaje. Zakaznik to takto nechce, chce,
aby udaje boli len v jednom riadku a nema problem s tym, pokial by sa mu
tych priblizne 30 stlpcov tlacilo na 2 strany (najlepsie hned za sebou),
aby si potom tie vytlacene strany dal vedla seba a videl by vsetky
udaje. Nepozdava sa mu, aby boli najskor vytlacene vsetky strany s
uvodnymi stlpcami a az nasledne vsetky strany s ostatnymi stlpcami.

Nechce :
strana1
zaznam1, stlpce 1-15
zaznam2, stlpce 1-15
.
strana2
zaznamXY, stlpce 1-15
stranaXYZ
zaznam1, stlpce 16-30
zaznam2, stlpce 16-30
.
stranaXYZ+1
zaznamXY, stlpce 16-30
.

Chce :
strana1
zaznam1, stlpce 1-15
zaznam2, stlpce 1-15
.
strana2
zaznam1, stlpce 16-30
zaznam2, stlpce 16-30
.
strana3
zaznamXY, stlpce 1-15
.
strana4
zaznamXY, stlpce 16-30
.

Problem je, ako na takuto zostavu ? Riesil ste to uz niekto ?
dik,

Miso

FR3 riadok na viacero stran

[*] Petr Gregor <pgregor(zv)orsia(tec)cz> - 26.6.2008 13:36:43

Myslim, zejsem neco podobneho resil
a nakonec jsme se dohodli tak, ze
data vyexportuju do MS-Excel
a tam si to zakaznik naformatoval, jak chtel.

Petr

hned za sebou), >>Problem je, ako na takuto zostavu ? Riesil ste to uz niekto ?

3220 (20080626)
__________

Alter procedure

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 27.6.2008 12:32:19

Funguje DIKY!

Milan Tomes napsal(a):
> Nastav ParamCheck na false.

Fastreport - zjisteni sirky caroveho kodu

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 27.6.2008 14:36:30

Zdravim,

tisku pomoci fastreportu carovy kod a potreboval bych zjistit
sirku takto vytvoreneho pole. Pouzivam jeste Fastreport ve verzi 2.53.

Pri tisku i nahledu je kod vytvoren spravne, ale nemohu zjistit
skutecnou sirku.

Diky za rady

Pavel

Carovy kod vytvarim asi takto: Report := TfrReport.Create(nil);
Report.LoadFromFile('Report.frf');

v := Report.FindObject('CarKod');
v.Memo.Clear;
v.Memo.Add('123456789012');

if Report.PrepareReport then

FR3 riadok na viacero stran

[*] Stanislav ADAMCIK <konferencia(zv)stadas.sk> - 27.6.2008 14:16:28

Neviem ake siroke su tie stlpce a co tam davas, ale ak tam idu nejake
trojmiestne cislice, tak by som zmensil pismo na zostave, tak aby to
voslo na jednu stranu.
Robil som tabulku prijmov za rocne obdobie, x-ova os dni v mesiaci,
y-ova os mesiace a tiez mi to nechcelo vojst na A4 Landscape.
Zmensil som pismo a po vytlaci to bolo v pohode citatelne.

Stano

Alter procedure

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 27.6.2008 11:50:16

Nastav ParamCheck na false.

Jan Stefec napsal(a):
> Preju pekny den,
> potrebuji provest nasledujici alter procedure na FB 2.0 z programu v
> Script mi v IBExpertu projde bez chyb, kdyz se ho ale pokousim provest
> pomoci componenty IBSQL z meho programu, nastane chyba:
>
> Dynamic SQL Error
> SQL error code = -104
> Token unknown - line 10, column 8
> ?

Alter procedure

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 27.6.2008 11:38:15

Preju pekny den,
potrebuji provest nasledujici alter procedure na FB 2.0 z programu v
Delphi 2006.

ALTER PROCEDURE EXPORT_UE
as
declare variable cz char(14) character set win1250;
begin
update tbl_user set bln_in_ue = 1 where big_current_connection =
current_connection;
delete from tbl_skt_export_ue_tmp;
for select cz
from viw_export_ue
into :cz
do begin
/* do something */

[...]

Nevite nekdo, co s tim?

Diky Honza

FR3 riadok na viacero stran

[*] Michal Simsaj <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 27.6.2008 10:56:12

Petr Gregor wrote / napisal(a):
> Myslim, zejsem neco podobneho resil
> a nakonec jsme se dohodli tak, ze data vyexportuju do MS-Excel

bohuzial toto zakaznik neakceptuje.. nemate niekto este nejaky napad ?
dik,

M.

Oracle, C#

Ahoj, muzete se nekdo podelit o zkusenosti s Oraclem? Klady, zapory, rychlost. Srovnani s MS SQL.
Jak lze do nej pristupovat z C#.

Dekuji za info.

Dalibor

ADMIN: Vypadek listserveru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.6.2008 10:14:09

Ahoj,

vcera po 13. hodine byl presouvan listserver a tim padem doslo k
vypadku. Dnes byl presun dokoncen a jiz by vse melo fungovat. Kdo jste
posilal nejaky prispevek, ktery neprisel, tak si ho prosim poslete
znovu.

ADMIN: Test

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.6.2008 10:10:08

NEODPOVIDAT - TEST

zeos a d2007

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 01.7.2008 16:56:25

Zdravim,
jakou chybou, a co nejde ?
Vaclav Halik

PS: Tvuj popis problemu je dost fadni.

delphi(zv)elra(tec)cz napsal(a):
> Dobry den,
> je tu prosim nekdo komu se povedlo nainstalovat ZEOS komponenty do Delphi 2007?
> Pripadne vi nekdo jak na to? Dle velmi strucneho navodu mi to opravdu nejde.
> Vzdy skonci chybou.
>
> Predem dik Petr

zeos a d2007

[*] delphi(zv)elra(tec)cz - 01.7.2008 15:50:19

[...]

C# a vlakna

> slysel sem ze thready v C# nejsou skutecna vlakna ale nejaky vynalez
> microsoftu a vsechny vlastne bezi v jednou skutecnem vlaknu (pokud jsem to
> pochopil spravne), ovsem potreboval bych spustit nejake vlakno s prioritou a
> pod uzivatelem nezavislym na hlavnim projektu nevite - nekdo jak na to?

Microsofti vynalez (on to tak ani neni vynalez, existovalo to uz drive, jenom je to ted k dispozici primo v OS) ThreadPool je k dispozici vsem, nejenom C# a urcite je v C# k dispozici i normalni vlakno vytvorene pomoci CreateThread, melo by to byt System.Threading.Thread.

Vlakno je spustene pod uzivatelem, kteremu patri proces. Pokud chcete spoustet vlakno pod jinym uzivatelem, musite si udelat zvlastni proces (doporuceno), nebo se do nabourat do jineho procesu CreateRemoteThread (nedoporuceno).

Fasreport - vynechani prazdnych radku sestavy

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 01.7.2008 14:46:13

Jan Naiser napsal(a):
> Mam band a na nem pod sebou, rekneme 4 stringove polozky (fieldy) z jednoho
> radku (zaznamu) tabulky databaze, pres celou sirku bandu. Velikost polozky
> memo (vysku textu), pokud v memu presahne dany text sirku sestavy a vytvori
> se vice radku, dokazu nastavit, ta se dynamicky meni a je to v poradku.
>
> Honza.

Podivej se na demo sestavy, tam by sis mohl najit zpusob jak to udelat.
Asi bys to mel delat pres detail, subdetail.

Pavel

C# a vlakna

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 01.7.2008 14:36:11

zdravim

[...]

predem diky za kazde nakopnuti

> [...]

se vice radku, dokazu nastavit, ta se dynamicky meni a je to v poradku.

Nastane-li situace, kdy je nektera polozka (field) prazdna, objevi se tento
prazdny radek i na sestave. Ja bych predpokladal, ze se zbyle posunou vyse,
pokud nestanovim jinak, aby nevznikl prazdny radek na sestave. To se
nestane. Pokud si dany radek obarvim, je tam cely, po nastaveni strech mi
zustane barevne pole na zacatku radku, velikosti cca mezery, cili porad tam
neco je a polozky pod nim se neposunou.
Kdyz cele memo v kodu reportu na zaklade podminky skryju, neposunou se zbyle
radky (fieldy) na misto skryteho, takze je tam zase prazdny radek.

Drive jsem pouzival sineu a tam to nebyl problem, proto me to ted celkem
prekvapilo a at delam, co delam, nedari se mi docilit toho, aby, je-li
nektere memo prazdne, aby se mema pod nim vlastne posunula na jeho misto
(nahoru).

Honza.

Fasreport - vynechani prazdnych radku sestavy

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 01.7.2008 12:46:03

Ahoj

> [...]
> <frDBDataSet."AUTOR">
> else Podtitul.Text:=
> <frDBDataSet."PODTITUL">+#13#10+<frDBDataSet."AUTOR">;
> end;

Skutecne ti jde o skryti prazdnych radku sestavy ?
( tedy napriklad mas band, na nem mas jedno pole s textem nebo bez textu )

Nebo mas jednoradkovy / viceradkovy text v jednom poli a chces vynechat
nevyuzite / prazdne radky ?

Pavel

Fasreport - vynechani prazdnych radku sestavy

> Na pasu (band) sestavy je napriklad volba tisknout kdyz je detail prazdny.

Diky, ale ani pokusy s timto nastavenim nepomohly. Zkousel jsem to i pres
detaily, cimz se to zbytecne komplikuje, ale ani toto nezabralo. Nechce se
mi verit, ze by FR neumel vynechat prazdne pole, ktere je pres celou sirku
stranky v jednoduche sestave...

Honza.

Fasreport - vynechani prazdnych radku sestavy

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 01.7.2008 12:18:00

> presel jsem na fastreport a nejak se mi nedari vynechat prazdny radek
> sestavy.

Nejednossi zpusob je ulozit sablonu i tiskovy vystup a poslat to na
support s popisem co to nedela.

http://fast-report.com/en/support/

Zvo.

Fasreport - vynechani prazdnych radku sestavy

> if [query."nazev"]='' then
> memo1.visible:=false
> else
> memo1.visible:=true;

Ano, i to jsem zkousel, toto skryje memo, ale neposune mema pod nim tak, aby
volne misto zmizelo.
[...]

jenze zde zase nedokazu nastavit u jednotlivych radku mema atributy fontu.

Honza.

Fasreport - vynechani prazdnych radku sestavy

[*] Votava <mail(zv)votavasw(tec)com> - 01.7.2008 10:51:54

begin
if [query."nazev"]='' then
memo1.visible:=false
else
memo1.visible:=true;

Votava

Jan Naiser napsal(a):

> [...]
> mi verit, ze by FR neumel vynechat prazdne pole, ktere je pres celou sirku

hodinky windows

[*] Jaroslav Stepanek <stepanek(zv)metest(tec)cz> - 01.7.2008 08:23:39

Netyka se to primo delphi, ale windows.

Nevite jak menit zobrazeni aktualniho casu dole na liste, tak aby vypis
zobrazoval i vteriny??

Mam aplikaci, ktera diky zpracovani mnozstvi dat bezi dost pomalu, nebo spis
ma pomale reakce.

Kdyz to sleduji pres net, pres vzdalenou zpravu, tak bych potreboval vedet
jestli zpozdeni, ktere je

na moji obrazovce je vzdalenou spravou, nebo je to vlastnost aplikace.
Vteriny by urcite pomohli.

Diky

jarda

Fasreport - vynechani prazdnych radku sestavy

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 01.7.2008 07:07:29

Ahoj

Jan Naiser napsal(a):
> [...]
> sestavy.

Na pasu (band) sestavy je napriklad volba tisknout kdyz je detail prazdny.

Reset USB Keyboard

[*] Venca Ask Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 30.6.2008 18:09:52

Dobry den vam vsem,
Pracuji na app pro technologicke zarizeni, ktere ma vnejsi a vnitrni USB
klavesnici.
Venkovni klavesnice (jen num.) si obcas postavi hlavu a sekne se.
Vypozoroval jsem, ze pomuze odebrat a pridat v zarizeni, ale jak to mam
udelat v app?
Pokusil jsem se na to pouzit TJvHidDeviceController, ale jak jsem nejspis
pochopil, ten je jen na buffrovani.
Moc prosim o radu...
Vasek 8^)

D7pro, XP

Fasreport - vynechani prazdnych radku sestavy

presel jsem na fastreport a nejak se mi nedari vynechat prazdny radek
sestavy.

Mam jednoduchy report a pokud tisknu data jednoho zaznamu v radcich pod
sebou a nektera polozka neobsahuje data, potrebuju ji vynechat tak, aby
nevznikl prazdny radek na vysledne sestave. Nejak se mi nedari najit cestu,
jak na to.

Diky za kazdou radu, Honza.