Exchange server (MAPI)

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 10.8.2008 17:57:54

Ahoj, nemate nekdo nejaky priklad pripadne nejake free knihovny pro praci s Exchange serverem? Potrebuji projit dorucene zpravy a ulozit vsechny prilohy na lokalni disk.

Dik za radu, V.

Seznam tiskaren v UNC formatu

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 11.8.2008 10:05:16

Ahoj

Lze nejak ziskat aktualni seznam naistalovanych tiskaren vcetne sitovych
v UNC formatu ?

Diky Jura

c# a zlib

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.8.2008 11:53:25

Puvodni zprava ze dne 11.8.2008 od Dalibor:

> Ahoj, chtel bych udelat kompresi ve sve aplikaci. Narazil jsem na
> tohle http://www.componentace.com/zlib_.NET.htm Nezkouseli jste to
> nekdo?

Ja ty komponenty dodavam i pouzivam. Ale pouzivam jen VCL verze pro
Delphi, nikoliv pro .NET.

> Pripadne nevite o necem jinem, kde predam stream a ono mi to vrati
> zkompresovany stream.

Treba Abbrevia (pro Delphi), ale tam je problem s tim, ze uz nejsou
podporovane a ja mam tedy radeji komercni komponenty, za ktere se sice
plati, ale take se resi chyby, nove verze a je tam tak nejak chranena
investice. Pro .NET jiste existuje spousta komponent, treba
http://www.zlib.net.

c# a zlib

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 11.8.2008 11:53:25

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Ahoj, chtel bych udelat kompresi ve sve aplikaci.

V .NET Frameworku je primo DEFLATE v System.IO.Compression.DeflateStream.
Pokud je treba ZIP format: http://sharpdevelop.net/OpenSource/SharpZipLib/

Petr Vones

OT: c# a zlib

Ahoj, chtel bych udelat kompresi ve sve aplikaci. Narazil jsem na tohle http://www.componentace.com/zlib_.NET.htm
Nezkouseli jste to nekdo?

Celkem mi to funguje, ale obcas mi to pri dekompresi spadne na chybovou hlasku s kodem Z_BUF_ERROR (-5)
A to i v prilozene testovaci aplikaci.

Pripadne nevite o necem jinem, kde predam stream a ono mi to vrati zkompresovany stream.

Seznam tiskaren v UNC formatu

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 11.8.2008 17:35:56

WMI trida Win32_Printer dodava plno informaci, sitove tiskarny v UNC
formatu, mistni sice ne, ale to se da doplnit.

Vlastik

From: "iel1(zv)email(tec)cz"

connector. Programuji v BCB 2007.

Zkuste
http://devart.com/mydac/

Ja vyuzivam jejich komponenty ODAC a jsem spokojen

Petr Gregor

3345 (20080811)
__________

Prace s MySQL

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 11.8.2008 15:35:45

> V pripade, ze dotaz vrati hodne zaznamu, tak jejich nacteni v Gridu je
> pomale. Potreboval bych neco inteligentniho

Delka nabranych dat nepriznive ovlivnuje plneni jakekoliv databazove
vizualni komponenty, pokud behem plneni
na ne pripojenych datovych komponent nepouzivas myslim DisableControls nebo
EnableControls.

zde jeden priklad z mnoha:

http://delphi.about.com/od/database/l/aa040301b.htm

Nezapomnel jsi na to?...

Prace s MySQL

[*] iel1(zv)email(tec)cz - 11.8.2008 15:25:44

Ahoj,

[...]

Moc dekuji za nejake tipy, nevim odkud zacit hledat a co vlastne hledat.

ID insertovaneho zaznamu ve Firebird

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 13.8.2008 07:54:58

Zdravim vsechny,

mam asi primitivni dotaz. Pri vkladani zaznamu do tabulky (DB Firebird 1.5) mi trigger pomoci generatoru doplni ID. Jak ale elegantne udelat v Delphi aplikaci toto: Vlozim zaznam, server mi doplni ID a ja potrebuju toto ID znat na klientovi hned po jeho vlozeni. Drive jsem to delal tak, ze jsem hned zavolal dotaz na zjisteni maximalniho ID. To mi ale nepripada vhodne, navic kdyz chci pouzivat explicitne transakce, kdy Commit provedu az po vetsim mnozstvi operaci. Jak se to prosim spravne dela?

diky za namety, M. Pojsl

ID insertovaneho zaznamu ve Firebird

[*] BS Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 13.8.2008 08:53:04

zdravim,
krome triggeru a generatoru si udelej i procedury pro insert, update,
delete a v pripade insertove si proste
v output parametru zjistis vygenerovane ID. ta procedura muze vypadat
nejak takhle:

CREATE OR ALTER PROCEDURE SP_T_DEF_INS (
def_typ_gid integer,
def_pfx varchar(10),
def_rad varchar(50),
def_uct_gid integer,
def_sta char(1),
def_uni_gid integer)
returns (
def_gid integer)
as
begin
DEF_GID = GEN_ID(GEN_DEF, 1);
insert into T_DEF (
DEF_TYP_GID,
DEF_PFX,
DEF_RAD,
DEF_UCT_GID,
DEF_STA,
DEF_UNI_GID,
DEF_GID)
values (
:DEF_TYP_GID,
:DEF_PFX,
:DEF_RAD,
:DEF_UCT_GID,
:DEF_STA,
:DEF_UNI_GID,
:DEF_GID);
suspend;
-- generated by MW3, 6.8.2008 12:11:47
end^

reseni pres procedury je v podstate standardni pri praci s db

Roman

ID insertovaneho zaznamu ve Firebird

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.8.2008 08:23:01

Ahoj,

mozna cesta je, ze ID nebude doplnovat trigger, ale aplikace - pred
insertem si nejprve vyzadas ID od databaze (select gen_id(...) from
rdb$databaze) - pokud si dobre pamatuji a s tim pak muzes normalne pracovat.

David Lebeda

Miloslav Pojsl napsal(a):
> [...]
>
> mam asi primitivni dotaz. Pri vkladani zaznamu do tabulky (DB Firebird 1.5) mi trigger pomoci generatoru doplni ID. Jak ale elegantne udelat v Delphi aplikaci toto: Vlozim zaznam, server mi doplni ID a ja potrebuju toto ID znat na klientovi hned po jeho vlozeni. Drive jsem to delal tak, ze jsem hned zavolal dotaz na zjisteni maximalniho ID. To mi ale nepripada vhodne, navic kdyz chci pouzivat explicitne transakce, kdy Commit provedu az po vetsim mnozstvi operaci. Jak se to prosim spravne dela?

[*] delphi(zv)haida(tec)cz - 13.8.2008 08:37:02

Ahoj,

podivej se na klicove slovo RETURNING (FB 2.0 a vyse).

Pavel

Miloslav Pojsl napsal(a):
> [...]
>
> mam asi primitivni dotaz. Pri vkladani zaznamu do tabulky (DB Firebird 1.5) mi trigger pomoci generatoru doplni ID. Jak ale elegantne udelat v Delphi aplikaci toto: Vlozim zaznam, server mi doplni ID a ja potrebuju toto ID znat na klientovi hned po jeho vlozeni. Drive jsem to delal tak, ze jsem hned zavolal dotaz na zjisteni maximalniho ID. To mi ale nepripada vhodne, navic kdyz chci pouzivat explicitne transakce, kdy Commit provedu az po vetsim mnozstvi operaci. Jak se to prosim spravne dela?

[*] Lauko Stefan, Insypo <lauko(zv)insypo.sk> - 14.8.2008 08:13:03

pokial pouzivas IBX componenty tak v IBDataset pozri GeneratorField.

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> [...]
> insertem si nejprve vyzadas ID od databaze (select gen_id(...) from
> rdb$databaze) - pokud si dobre pamatuji a s tim pak muzes normalne

MS Outlook - vlastni funkce

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 14.8.2008 08:13:03

Ahoj,

kdysi daaaaaaaaavno jsem psal jeden plugin pro Outlook, ktery delal to
co chces ty. Podivej se na COM rozhrani _IDTExtensibility2. Neni to tak
uplne snadne, ale da se to napsat. Ptej se co konkretne potrebujes vedet

M. Tomes

delphi(zv)elra(tec)cz napsal(a):
> chtel bych pridat funkci do MS Outlook, chtel bych tam bud pridat tlacitko a jeho vlastni funkci, nebo odchytit stisk stavajiciho tlacitka a predat sve funkci.

ID insertovaneho zaznamu ve Firebird

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 13.8.2008 22:48:24

On Wed, Aug 13, 2008 at 8:53 AM, BS Roman Borkovec <roman(zv)borkovec.com> wrote:
> krome triggeru a generatoru si udelej i procedury pro insert, update,
> delete a v pripade insertove si proste

Update a insert procedura muze byt jedna. Podle toho jestli ID je v
parametrech nebo je null udelas update nebo insert.

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Mizeni dat z DBGridu

[*] Cabak Pavel <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 13.8.2008 14:37:35

Ahojte,

v CG Delphi 2007 pouzivam komponentu TDBGrid napojenou na 1 tabulku v databazi. Jelikoz je aplikace sitova, potrebuji obcas aktualizovat data, ktera do tabulky pridaji jini uzivatele na jinych pocitacich. Problem je v tom, ze pri TClientDataSet.Refresh mi z tohoto Gridu zmizi moje naposledy pridana data (radky) a pri dalsim Refresh se zase objevi. Pak uz tam zustanou. Bez pouziti Refresh se TDBGrid chova normalne = data pribyvaji a zustavaji zobrazena. Pri zastaveni programu pred Refresh a kontrole dat v manazeru jsou tato data korektne ulozena.

Vedel by nekdo, co mam kde nastavit, aby se toto nedelo?

Pouzivam MySQL 5 a sadu komponent DBExpress (TSQLConnection, TSQLDataSet, TSQLDataSetProvider, TClientDataSet, TClientDataSource, TDBGrid).

Za jakykoliv napad predem diky

Pavel Cabak

cabak(zv)cross(tec)cz

OT: Nabidka prace - Revncie/Praha

[*] Tomas Emresz <tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz> - 14.8.2008 14:55:38

Dobry den,

hledame programatora/firmu, ktera by pro nasi spolecnost pomohla
vytvorit IS. V soucasne dobe je cela aplikace rozpracovana, nicmene z
casovych duvodu sami nestihame vyvijet.

Z hlavnich vlastnosti :

- system spravy objednavek z eshopu a pobocek
- skladove hospodarstvi
- pokladni system pro pobocky
- postupny vyvoj jednotlivych vlastnosti - neni nutne dodani na klic v
jednom terminu
- dlouhodejsi spoluprace
- v pripade programatora prace v Revnicich u Prahy, posleze mozno z
domova

Dulezite znalosti :
- prace s SQL, idealne s pgsl
- prace s modularni aplikaci (pluginy)
- prace s externimi zarizenimi (tiskarny, pokladni zasuvky, ctecky
platebnich karet)

Pozadujeme :
- vlastni iniciativu co se navrhu a zpracovani tyce - aplikace se
programuje pro zjednoduseni prace
- schopnost resit problemy, ne je obchazet

Odpovedi prosim na soukromy email.

S pozdravem,
Tomas Emresz
mailto:tomas.emresz(zv)strankysnadno(tec)cz

16bit DFM soubory

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 15.8.2008 09:17:18

Zdravim vsechny,

stala se mi takovato vec. Mam aplikaci a k ni DLL, kterou (DLL) jsem delal pred delsi dobou, ovsem stale v D6. Nyni, kdyz jsem si vsechny zdrojaky prenesl na jiny pocitac, mi Delphi pri pokusu o preklad DLL hlasi u DFM souboru, ktere vyuziva jen ona DLL "Unsupported 16bit DFM". Dival jsem se a opravdu DFM jsou v binarni podobe a ne v textove. Zustava mi ovsem rozum stat proc... Vse jsem psal v Delphi6 pod WinXP a vse chodilo. Ted po nejake dobe jsou DFM v jinem formatu... psat je znovu se mi nechce, ale hlavne chci zjistit, co a proc se stalo. Ma s timto problemem nekdo zkusenost?

diky za nakop, zdravi M. Pojsl

join v TIBTable

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.8.2008 06:17:29

Jirka Hajsl napsal(a):
> na DBGrid mam napojeny pres datasource TIBTable, jednoduche filtrovani
> zvladnu, ale potrebuji joinovat pres 3 tabulky (lide, kteri patri do
> trid, ktere patri prihlasenemu userovi). Zkousel jsem pres IBQuery, ale
> to je samozrejme readonly. Zrejme to bude jina komponenta, ale netusim
> jaka. Diky za jakykoli nakopnuti.

Ahoj,

opravdu jen male nakopnuti. Zalezi na tom, co to je za aplikaci (rozsah,
pocet uzivatelu, objem dat). Ale obecne by bylo vhodne na SQL serveru
pracovat primo s SQL a ne s IBTable apod. Protoze rychle narazis na
hranice, ktere nelze prekrocit nebo jen s velkymi potizemi.

Na SQL serveru bude taky zrejme potreba (ci vhodne) opustit myslenku
editace dat v DBGridu napojenem na ziva data - a zejmena pres vice
tabulek. Ono by uz pri jen trochu komplikovanem datovem modelu mohlo byt
pro IBTable apod. urcit, jak uzivatelovo prani automaticky rozhodit na
SQL prikazy pro vice tabulek.

Sprvnajsi by asi bylo - kdyz uz grid, tak jen read only - prehled dat.
Pro insert/edit vyvolat samostatny formular uz ne s DBEdity apod., ale
obyc. edity, kam si uzivatel data nastrka a ty pak na tlacitko OK sam
sestavis potrebne SQL prikazy pro insert/update, pripadne kontroly,
osetreni konfliktu...

Je to nepochybne pracnejsi, narocnejsi, ale mas cely proces pod kontrolou.

Jina cesta nekdy muze byt prima editace v DBGridu, ale nad kopii dat v
memory tabulce (kbmMemTable, rxMemoryData) - po dokonceni uprav data
zapsat na SQL server. Zalezi na situaci.

---------------------------------------
K vedlejsimu dotazu - navrat na radek v gridu. Ano, cesta zrejme pres
data, nikoli grid, tj. zapamatovat si, ktery radek byl puvodne aktivni -
podle primarniho klice, ID radku ci co tam je a na konci volat Locate.
Cesty pres bookmarky, nebo pokusy najit paty radek shora...asi ne, uz
proto, ze zatimco ty jeden radek v aplikaci upravis, ostatni uzivatele
uz mohli 20 dalsich vlozit. Puvodne paty radek je najednou na 20. miste.
Nebo jde o jednouzivatelskou aplikaci?

David Lebeda

jak vratit kursor do radku v dbgrid po refreshi

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)email(tec)cz> - 17.8.2008 22:34:50

V afterscroll DataSetu si zapamatuj ID radku - idealne primarni klic tabulky kterou zobrazujes

V nejake fci osetrujici refresh, pak staci jen
AfterScroll = NULL;
grid->DataSource = NULL;

preskakat v dataset na prislusny radek

vratit puvodni hodnoty a dat grid->Refresh();

Tom

p.s. sorry za cecko,ale v pascalu uz moc neumim

Jirka Hajsl napsal(a):
> [...]
>
> type t = class(TDBGrid);
> var selRow : Integer;
> procedure Thrac_list_f.tabulka_hraciDblClick(Sender: TObject);
> begin
> selRow := t(tabulka_hraci).Row;
> procedure reopenTable (tabulka : TDBGrid);
> begin
> tabulka.DataSource.DataSet.Close;
> tabulka.DataSource.DataSet.Open;
> t(tabulka).FocusCell(0,selRow,false);
> end;
>
> funguje ale pouze dokud se vsechny zaznamy vejdou bez scrollovani do
> dbgridu, pak uz to dela psi kusy a oznacuje to uplne jine zaznamy atd.

KP-SYS mail server
http://www.kpsys(tec)cz

jak vratit kursor do radku v dbgrid po refreshi

[*] Jirka Hajsl <jhajsl(zv)centrum(tec)cz> - 17.8.2008 21:04:40

[...]

[*] Jirka Hajsl <jhajsl(zv)centrum(tec)cz> - 17.8.2008 20:26:37

Zdravim,

> [...]

> trid, ktere patri prihlasenemu userovi). Zkousel jsem pres IBQuery, ale
> to je samozrejme readonly. Zrejme to bude jina komponenta, ale netusim

TIBDataSet:
property SelectSQL (tady ten join), InsertSQL, ModifySQL, DeleteSQL, RefreshSQL.
Napises SelectSQL, ostatni lze vygenerovat a upravit libovolnym zpusobem. Takze treba i select z ulozene procedury a pritom ModifySQL muze fungovat.

Jinak souhlasim s Davidem Lebedou (paralelni odpoved), ze data, ktera tecou na klienta je treba peclive filtrovat, aby jich nebylo moc. Komfortu DBEditu bych se ale pritom nevzdaval, prace s TEdit je vopruz. A kdyz David navrhuje, aby sis prislusne insert, update, delete napsal sam, muzes to klidne (za pomoci generovani) napsat prave do toho TIBDataSet.

Odesiani mailu pres SMTP server

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.8.2008 09:07:44

Ahoj,

rad bych se zeptal na jednu vec z oblasti odesilani mailu. Dejme tomu,
ze mame aplikci, ktera ma odesilat maily na ruzne adresy, k odesilani
slouzi Synapse. Ja jsem v programech zatim vicemene nutil zakazniky, ze
kdyz chteji posilat maily, musi nekam do konfigurace zadat adresu SMTP
serveru (pripadne autorizacni udaje). Pro radu "beznych uzivatelu" je to
problem - vubec nevedi, o co jde.

Teprve nedavno jsem zjistil, ze ono to zrejme neni potreba - ze
jednodussi je zeptat se DNS serveru na MX zaznamy, kdo je postovni
server pro cilovou domenu a ten pak podhodit Synapsi (a vyresit, kdyz
jich je vic, preference...vim).

Otazka ale zni - je tu nejake ALE? To by prece byl tak prirozeny postup,
ze by v Synapsi urcite melo smysl napsat funkci pro jednoduche odeslani
mailu (obdobu SendToRaw), ktera nebude mit zadny parametr SMTPHost,
protoze si ho zjisti sama. Protoze tam takova funkce neni (pokud ano,
sorry, prehledl jsem), predpokladam, ze existuje nejaky zadrhel, kvuli
kteremu se stale vyplati SMTPHost urcovat rucne.

Je to tak?

Diky za vysvetleni.

David Lebeda

MS Outlook - vlastni funkce

[*] Petr BRABEC <delphi(zv)elra(tec)cz> - 18.8.2008 09:17:45

Diky,
Stravil jsem na tom destivy vikend, ale ani tuk. Mam v tomto smeru velmi
zatmeno.
Vsude jsem nasel jak pres COM ovladat Word a Excel, to umim, ale obracene
jsem se nechytil.
A experiment zatim take k nicemu nevedl. V prvnim kole uvitam jakoukoli
radu.

> [...]

a jeho vlastni funkci, nebo odchytit stisk stavajiciho tlacitka a predat sve

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.8.2008 13:15:39

> [...]
> jednodussi je zeptat se DNS serveru na MX zaznamy, kdo je postovni
> server pro cilovou domenu a ten pak podhodit Synapsi (a vyresit, kdyz

Je to skoro jako ta pohadka o slepicce a kohoutkovi.

- Na odeslani mailu potrebujes adresu SMTP serveru.

- SMTP servery ti rekne funkce GetMailServers z unity dnssend.pas,
dokonce ti je to i samo seradi podle priority. Ale potrebuejs na to
adresu DNS serveru.

- DNS servery zjistis pomoci funcke GetDNS z unity synamisc.pas

Problem je v tom, ze si musis nejak osetrovat, ze DNS serveru muze
byt vicero, a potrebujes si vybrat tenm, ktery zrovna funguje. SMTP
serveru budes mit take vice, a musis si vybrat ten, ktery funguje,

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Odesiani mailu pres SMTP server

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.8.2008 13:47:42

On Monday, August 18, 2008 9:07 AM ,
Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> wrote:

> [...]

> funkce neni (pokud ano, sorry, prehledl jsem), predpokladam, ze
> existuje nejaky zadrhel, kvuli kteremu se stale vyplati SMTPHost

jedno ALE tu byt muze. Vzhledem k mnozstvi spamu a jeho zdrojum (PCcka
klientu) mnohy ISP zakazuje klientumodesilat postu jinudy nez prez
jeho SMTP server (zbytek se filtruje). Takze Tvuj program by krome
primeho rozesilani na MX mel podporovat i posilani prez 'Smart Host'
cili prez nadrizeny postovni server (u ISP)

Taky si precti neco o greylistingu a pod. MAil neni nekdy tak
jednoduche odeslat jak to na prvni ppohled vypada.

D. Toman

join v TIBTable

[*] Jirka Hajsl <jhajsl(zv)centrum(tec)cz> - 18.8.2008 21:15:59

Dne 18.8.2008 8:25, Jan Sebelik napsal(a):
> [...]
> Napises SelectSQL, ostatni lze vygenerovat a upravit libovolnym zpusobem. Takze treba i select z ulozene procedury a pritom ModifySQL muze fungovat.

Tak jsem to zkousel, select, modify funguje, ale s insertem je potiz,
ten totiz potrebuji menit na zaklade vybraneho ciziho klice upravovat za
behu, dotaz mam podle me v poradku, ale netusim v jake udalosti ho
uploadnout.

SELECT mam defautlne "select * from hrac" a upravuji ho a delam to v
udalosti

procedure Thrac_list_f.hracDataSetBeforeRefresh(DataSet: TDataSet);
begin
hracDataSet.SelectSQL.Clear;
hracDataSet.SelectSQL.Add('SELECT * FROM hrac WHERE id_klub =
'+IntToStr(id_klub));
end;

a to normalne fugnuje, ale kdyz stejne upravim InsertSQL, tak to
nefunguje, myslel jsem, ze to spane obslohuji (spatna udalosti) ale
nebere to ani defaultni InsertSQL (kde mam cely dotaz natvrdo vyplneny

INSERT INTO HRAC (prijmeni, jmeno, narozen, id_klub)
VALUES (:prijmeni, :jmeno, :narozen, 7);

zahlasi to Field ID_KLUB must have a value, protoze v tabulce je id_klub
jako cizi klic a nesmi byt null

nefunguje ani upraveny, upravuji ho takto jiz pri otevreni formulare s
dbgridem, protoze cizi klic je jiz znamy

hracDataSet.InsertSQL.Clear;
hracDataSet.InsertSQL.Add('INSERT INTO HRAC (prijmeni, jmeno,
narozen, id_klub) VALUES (:prijmeni, :jmeno, :narozen,
'+IntToStr(id_klub)+')');
showmessage(hracDataSet.InsertSQL.Text);

showmessage je opet ok, ale zase Field ID_KLUB must have a value :-(

moje otazky zni, pro to nebere ten defautlni InsertSQL a ani ten
upraveny, pripadne, kdy mam menit ten InsertSQL, zkousel jsem
beforeInsert beforePost ale nic to nepomohlo.

JH

join v TIBTable

[*] Jirka Hajsl <jhajsl(zv)centrum(tec)cz> - 18.8.2008 21:15:58

Dne 18.8.2008 6:17, Lebeda David napsal(a):
> [...]
> obyc. edity, kam si uzivatel data nastrka a ty pak na tlacitko OK sam
> sestavis potrebne SQL prikazy pro insert/update, pripadne kontroly,

Ano, takto to mam take, ale jen pro jednoduche tabulky, ale u
jinych tabulek je prave ucel to mit v gridu, jedna se o joiny pres 3
nebo 4 tabulky, ale vypsane hodnoty jsou jen z te prvni, takze ModifySQL
v IBDataSetu neni problem. Navic vespod je suma, prumery a pocty a
zakaznik to chce mit editovalene prave v tom, s tim ze ty sum,avg,count
se upgraduji ihned.

> [...]
> memory tabulce (kbmMemTable, rxMemoryData) - po dokonceni uprav data
> zapsat na SQL server. Zalezi na situaci.

Toto mi zatim nic nerika, jsem v tomto zacatecnik, proto mozna ty
nemozne dotazy ...> ---------------------------------------
> K vedlejsimu dotazu - navrat na radek v gridu. Ano, cesta zrejme pres
> data, nikoli grid, tj. zapamatovat si, ktery radek byl puvodne aktivni -
> podle primarniho klice, ID radku ci co tam je a na konci volat Locate.

Toto jsem zkousel, ale netusim vubec jak to pouzit, par napoved jsem
nasel v googlu ale nic nefungovalo, nemohl byste nejaky smyslu plny priklad.

> [...]
> proto, ze zatimco ty jeden radek v aplikaci upravis, ostatni uzivatele
> uz mohli 20 dalsich vlozit. Puvodne paty radek je najednou na 20. miste.

ano jedna se o jednouzivatelskou aplikaci s embedovanym serverem, takze
toto by snad nemel byt problem.

JH

Odesiani mailu pres SMTP server

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.8.2008 17:29:36

> Taky si precti neco o greylistingu a pod. MAil neni nekdy tak
> jednoduche odeslat jak to na prvni ppohled vypada.

Ano, to je pravda.
Pokud by se timto postupem zjistoval SMTP server prijemce, je potreba
resit odesilajici frontu (opekovat pokus o doruceni pozdeji, kdyz jej
cilovy server odmitne s docasnou chybou), ale take zjistovat a dorucovat
cilovy SMTP server pro kazdeho adresata zvlast. (poud nejsou ze stejne
domeny...) Jinymi slovy, postovni server. ;-)

Ale ja to chapal spise tak, ze by se pres MX zaznam zjistoval mistni
server, tedy server pro domenu odesilatele. Ve spojeni se SMTP autorizaci
by tu nemel byt problem ani s tim graylistem. (pokud je rozumne
implementovany...)

Programovani sluzeb windows

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 20.8.2008 14:43:30

Potrebuji stavajici aplikaci upravit tak, aby mohla bezet i jako sluzba windows. Nekam jsem se uz dostal, ale potreboval bych nejake hlubsi informace o programovani sluzeb windows, muzete mi prosim doprucit nejake zdroje, na internetu nebo v tistene podobe?

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.5, 2.0

Nejde vytisknout obrazek v Quick Reportu

[*] Jiri Semler <semler(zv)kapsw(tec)cz> - 19.8.2008 10:47:09

Ahoj,

do sestavy v QR jsem vlozil QRImage. Pokud je jeho horni souradnice v
intervalu 0..Screen.Height, je vsechno OK, ale kdyz bude horni
souradnice >Screen.Height, tak se obrazek nevytiskne.

Bohuzel potrebuji ten obrazek prave ve spodni casti papiru kde se
nevytiskne. Nesetkal se s tim nekdo? Nemam zdrojaky QR. Jak z toho ven?

Pouzivam D6 a QuickReport 3.5.0.

Jirka

join v TIBTable

[*] Jirka Hajsl <jhajsl(zv)centrum(tec)cz> - 19.8.2008 08:59:00

Dne 19.8.2008 8:26, Lebeda David napsal(a):
> OK, ale pokud NOT NULL do databaze logicky patri, mel by tam byt.
> Databaze by mela byt navrzena co nejvice korektne s vyuzitim svych
> mechanismu, i kdyz to v danem pripade tez vedlo k cili. Presto si stojim
> za tim, ze spravnejsi je shodit Required (jen pro jistotu - bez urazky:
> na datasetu vyvolat seznam fieldu, kliknout na prislusny field a v
> object inspectoru nastavit Required na False. Nebo to delat z programu v
> AfterOpen cyklem, zhruba takto (psano z hlavy):
>
> for i := 0 to Dataset.Fields.Count - 1 do
> Dataset.Fields[i].Required := False;

Ano toto jsem hledal, ale na prvni pohled nevidel, tak jsem zrusil not
null primo v db, ted jsem zkusil poklepak na ten ibdataset a byly tam ty
sloupce, takze ted je to upraveno, tak jak rikas ...

JH

join v TIBTable

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.8.2008 08:26:57

> [...]

AfterOpen cyklem, zhruba takto (psano z hlavy):

for i := 0 to Dataset.Fields.Count - 1 do

[*] Jirka Hajsl <jhajsl(zv)centrum(tec)cz> - 19.8.2008 08:14:56

Dne 19.8.2008 7:00, Lebeda David napsal(a):
> Tak pozor, tohle je neco jineho. Tohle je hlaska Delphi a s SQL to nema
> jeste nic spolecneho. Pole je v databazi NOT NULL, na coz Delphi pri
> generovani fieldu do datasetu reaguji tim, ze u toho fieldu nahodi
> property Required na True. Delphi pak pri pokusu o Post kontroluji, ze
> field v datasetu ma vyplnenou hodnotu (coz nema, protoze hodnota zrejme
> neni obsazena v gridu). Pomuze o tohoto a jinych podobnych fieldu shodit
> Required na False.

zrusil jsem not null v db, a slape to diky moc

JH

join v TIBTable

[*] Jirka Hajsl <jhajsl(zv)centrum(tec)cz> - 19.8.2008 07:26:52

Dne 19.8.2008 6:52, Lebeda David napsal(a):

> oldID := Dataset.FieldByName('id').AsInteger;
> Dataset.Close;
> Dataset.Open;
> Dataset.Locate('ID', oldID, []);
>
> Bookmarky nefunguji - jde o pointery na zaznamy v pameti, takze po
> Close/Open nema smysl - to se da pouzit jen bez zavirani datasetu.

Funguje, ovsem to oldId := DataSet.FieldByName('id').AsInteger; se musi
nacist ihned pri opusteni formu s gridem (dblClickem vyvolavam form
vypleny aktualnim radkem z tb), jinak to pole ID nenajde, netusim proc,
ale hlavne ze to funguje :-) Diky.

> David Lebeda

JH

join v TIBTable

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.8.2008 07:00:49

Jirka Hajsl napsal(a):
> [...]
field v datasetu ma vyplnenou hodnotu (coz nema, protoze hodnota zrejme
neni obsazena v gridu). Pomuze o tohoto a jinych podobnych fieldu shodit

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.8.2008 06:52:48

Ahoj,>> ---------------------------------------

> Toto jsem zkousel, ale netusim vubec jak to pouzit, par napoved jsem
> nasel v googlu ale nic nefungovalo, nemohl byste nejaky smyslu plny priklad.

Predpokladam, ze po editaci nad IBDatasetem v gridu se aktivni radek
nemeni, takze jde nejspis o situaci, ze chces udelat Close, Open a
navrat na puvodni pozici.

Kazdy zaznam v tabulce by mel mit primarni klic - tj. nejake pole (nebo
skupinu poli), podle ktereho se da jednoznacne urcit, vyhledat. Dejme
tomu, ze to v danem pripade je pole ID obsahujici nejake cislo zaznamu.
Pak je postup asi takovyto:

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.8.2008 06:34:47

Lukas Gebauer napsal(a):

> [...]
> byt vicero, a potrebujes si vybrat tenm, ktery zrovna funguje. SMTP
> serveru budes mit take vice, a musis si vybrat ten, ktery funguje,

Uvedeny postup (GetDNS - GetMailServers) pouzivam. Prozatim si nechavam
timto postupem jen posilat protokol o chybe k nam na firmu, pres nas
SMTP server. Pokud funkce pro odeslani mailu (obdoba SendToRaw) vrati
True, tak uz to neresim, pokud z ni vypadne nejaka chyba, zobrazim ji a
zakaznika lze navest telefonicky, jak protokol ulozit a poslat rucne.
Pripadu, kdy odeslani mailu selhava, je ovsem velmi malo - vetsinou to
funguje dobre. Uvedena rizika, proc by mohlo selhat odeslani mailu,
povazuji v danem pripade za akceptovatelna.

Nicmene dekuji Tobe i D.T. za vysvetleni.

David Lebeda

komponenta pro vytvoreni PDF

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.8.2008 19:36:05

Puvodni zprava ze dne 21.8.2008 od Jaroslav Kohak:

> Zdravim, nemate nekdo komponentu do C++Builedru/Delphi pro vytvoreni
> PDF, nebo dokonce pro prevod z wordu do pdf?

Knihovny pro praci s PDF dodavam, posli mi pozadavky na
clexpert(zv)clexpert(tec)cz a ja neco doporucim, pripadne dodam.

Co se tyka Wordu, tam neni potreba zadny dalsi program, Office 2007
podporuje primo export do PDF, staci doinstalovat prislusny doplnek
dostupny primo od Microsoftu.

komponenta pro vytvoreni PDF

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 21.8.2008 19:30:04

Ahoj,
vedel bych o COM objektu pdfcreator. Tvari se to jako tiskarna, ale uklada
to soubory ve formatu pdf.
Petr

2008/8/21 Jaroslav Kohak <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz>

> Zdravim, nemate nekdo komponentu do C++Builedru/Delphi pro vytvoreni PDF,
> nebo dokonce pro prevod z wordu do pdf?
> Diky

komponenta pro vytvoreni PDF

[*] Jaroslav Kohak <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 21.8.2008 19:01:59

Zdravim, nemate nekdo komponentu do C++Builedru/Delphi pro vytvoreni PDF, nebo dokonce pro prevod z wordu do pdf?
Diky

TDBGrid - ID zobrazenych radku

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 21.8.2008 10:39:16

Cabak Pavel napsal(a):
> da se nejak v TDBGridu zjistit, ktere radky jsou aktualne zobrazeny?

Ahoj, v tipech a tricich jsem nasel kod pro zjisteni prvniho zaznamu,
ale nechce se mi to opisovat. Zkus vygooglit Datalink.ActiveRecord apod.

David Lebeda

TDBGrid - ID zobrazenych radku

[*] Cabak Pavel <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 21.8.2008 09:17:09

Ahojte,

da se nejak v TDBGridu zjistit, ktere radky jsou aktualne zobrazeny?

Kdyz mi dotaz vrati treba 500 radku a v TDBGridu se posunu nekam doprostred, tak bych potreboval zjistit, ktere zaznamy uzivatel zrovna vidi jako prvni a posledni. Samozrejme ze se to pri zmene velikosti formulare s TDBGridem zmeni a prave proto to potrebuju.

Diky za radu,

Pavel Cabak

cabak(zv)cross(tec)cz

Delphi 2007

RowColspan in DBgrid

[*] Jirka Hajsl <jhajsl(zv)centrum(tec)cz> - 21.8.2008 08:35:05

ahoj, existuje nejaka moznost v dbgridu pouzit rowspan nebo colspan
stejne jako v html ... jedine co jsem narazil v google je placena
dbgridview od bergsoftware, jsem ochoten tech 70$ investovat, ale
naposledy to maji pro Delphi 2005, bude to fungovat i pro Delphi 2007
prip existuje nejaka komponenty (free i placene) na row/colspan v tabulkach.

Jde o to, ze aplikace, kterou prepisuji, je puvodne webova a hojne
tabulky se sloucenymi radky a sloupci vyuziva.

JH

ADO s MYSQL a problem s DBGrid

[*] Michal Bukacek <michal(zv)bukacek(tec)cz> - 22.8.2008 12:07:35

Ahoj vsem

chtel bych pomoci ADO komponent navazat spojeni s MSQL pomoci MYSL
ODCBdriveru a mam problem s vypisem dat do komponenty DBGrid -- spojeni
funguje, nevite cim by to mohlo byt ? : -)

Cely program je jednoduchy:

Na formu mam 4 komponety

DBGrid1

DataSource1
ADOConnection1
ADOQuery1

Nastavene podle mne spravne (asi az na tu cast s DBGrid1) a vse by melo
fungovat ale data se v DBGrid nezobrazuji..

v ADOQuery1 mam jednoduchy dotaz "select * from zakaznik ;" a tohle
funguje .. protoze
showmessage(ADOQuery1.FieldByName('jmeno').Value);

Mi vypise prni jmeno z tabulky, ale ja bych to chtel zobrazovat nejak
automaticky (ne smyckou :- ) v DBGrid.

Diky predem Michal

ADO s MYSQL a problA?m s DBGrid

[*] Michal BukA?ATek <michal(zv)bukacek(tec)cz> - 22.8.2008 11:55:34

Ahoj v+AWE-em

cht+ARs-l bych pomoc+AO0- ADO komponent nav+AOE-zat spojen+AO0- s MSQL pomoc+AO0- MYSL
ODCBdriveru a m+AOE-m probl+AOk-m s v+AP0-pisem dat do komponenty DBGrid +IBM- spojen+AO0-
funguje, nev+AO0-te +AQ0A7Q-m by to mohlo b+AP0-t ? : -)

Cel+AP0- program je jednoduch+AP0-:

Na formu m+AOE-m 4 komponety

DBGrid1

DataSource1
ADOConnection1
ADOQuery1

Nastaven+AOk- podle mne spr+AOE-vn+ARs- (asi a+AX4- na tu +AQ0A4Q-st s DBGrid1) a v+AWE-e by m+ARs-lo
fungovat ale data se v DBGrid nezobrazuj+AO0-..

v ADOQuery1 m+AOE-m jednoduch+AP0- dotaz +IB4-select * from zakaznik ;+IBw- a tohle
funguje .. proto+AX4-e
showmessage(ADOQuery1.FieldByName('jmeno').Value);

Mi vyp+AO0BYQ-e prn+AO0- jm+AOk-no z tabulky, ale j+AOE- bych to cht+ARs-l zobrazovat n+ARs-jak
automaticky (ne smy+AQ0-kou :- ) v DBGrid.

D+AO0-ky p+AVk-edem Michal

Uvolneni formulare

> nikde ho neuvolnim a ukoncim aplikaci? Pokud bude jako Owner Application, uvolni
> se pri ukonceni aplikace, ale kdyz bude nil, znamena to, ze zustane "ukousnuta"
> pamet?

Windows moc dobre vi, jakou pamet a kolik pouzivate a kdyz se aplikace ukonci, nema nejmensi problem to dohledat a zlikvidovat. To se ale samozrejme deje az pri ukonceni aplikace.
Pri behu aplikace je ovsem otazkou, zda ma formular trvale otravovat v pameti. Normalne by si formular pri zavreni mela zlikvidovat sama aplikace.

Uvolneni formulare

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 22.8.2008 10:35:27

Marek Dostal napsal(a):
> [...]
>
> nikde ho neuvolnim a ukoncim aplikaci? Pokud bude jako Owner Application, uvolni se pri ukonceni aplikace, ale kdyz bude nil, znamena to, ze zustane "ukousnuta" pamet?

Delphi pouzivaji vlastni spravu pameti (tj. od OS si postupne alokuji
vetsi bloky pameti a pak z nich prideluji kousky objektum atd.) takze se
nakonec
pri ukonceni programu vsechny ty bloky uvolni zpet (i kdyz neuvolnis
formular). Takto to ale nefunguje pri pouzivani spec. pametoveho
managera, ktery prevadi
alokovani primo na volani OS (myslim, ze jsem to zahledl na strance
Synapse), tam to ale uvolni az Windows pri ukonceni procesu.

Takze Windows po ukonceni procesu ale stejne pamet alokovanou procesem
(stejne jako handly a resources) uvolnuji.

Ale stejne bych se tomu vyhnul.

R.

Uvolneni formulare

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 22.8.2008 09:47:22

[...]

COMport - chyba 87 parametr neni spravny

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2008 10:09:45

Ahoj,

mam problem se Synaser - resp. pouze na jednom pocitaci je pridavna
karta NetMos - 2xCOM port a 1xLPT. Snazim se pristoupit na ten seriovy
port a vzdycky to skonci s chybou 87 - Parametr neni spravny. Nicmene
ten samy program doposud fungoval v poradku a na tom samem pocitaci se
treba pres HyperTerminal na ten port dostanu. Zkusil jsem ruznou zmenu
rychlosti, poctu bitu a pod ale bez vysledku. Napada Vas neco co jsem
mohl opomenout nebo co to muze zpusobovat? Google nasel jen stiznosti
dalsich lidi, ale reseni jsem zatim nenasel.

TR

OT: delphi programator

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2008 10:19:46

Hledame junior programatora se znalosti Delphi a SQL pro tvorbu reportu
do naseho IS. Reproty se tvori v externim nastroji v jazyce Object Pascal.

Pozadujeme:
* zaklady objektoveho Pascalu (Delphi)
* znalost SQL (selecty za pouziti JOIN pres vice tabulek)
* vlastni iniciativu
* ochotu ucit se novym vecem
* peclivost
* praci v Plzni v kancelari

Nabizime:
* praci na zajimavem projektu
* nove zkusenosti
* v pripade uspesne spoluprace nabizime i dlouhodobejsi zamestnani /
brigadu.

Odpovedi posilejte na email prace(zv)hotel-keeper(tec)cz

PROSIM, NEODPOVIDEJTE DO KONFERENCE!

COMport - chyba 87 parametr neni spravny

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2008 10:25:46

Dne Mon, 25 Aug 2008 10:09:45 +0200 Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> napsal/-a:

> [...]
> mohl opomenout nebo co to muze zpusobovat? Google nasel jen stiznosti
> dalsich lidi, ale reseni jsem zatim nenasel.

Synaser nepouzivam, ale matne si vzpominam, ze podobne problemy
byvaji zpusobeny nespravnou hodnotou poctu stopbitu, kde Lukas
pouziva ordinalniho hodnotu vyctoveho typu

> [...]

> mohl opomenout nebo co to muze zpusobovat? Google nasel jen stiznosti
> dalsich lidi, ale reseni jsem zatim nenasel.

Proste do nejake funkce strkate takove parametry, ktere se ovladaci nelibi. Tipnul bych to na funkci SetCommState. Zjistete, ktera funkce presne to dela.

COMport - chyba 87 parametr neni spravny

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2008 11:13:50

Presne tato fce - SetCommState. Nicmene jak jsem jiz psal - zkousel jsem
jinou rychlost a pocet bitu mam 8 a paritu mam N.

> [...]

> Presne tato fce - SetCommState. Nicmene jak jsem jiz psal - zkousel jsem
> jinou rychlost a pocet bitu mam 8 a paritu mam N.

Ten parametru do SetCommState je asi 28 ne jenom 3, samozrejme ne jako parametry funkce, ale v predavane strukture.
Zavolejte si GetCommState, tim zjistite vychozi hodnoty a zkuste postupne menit tyto hodnoty podle Vasich pozadavku.
Jde o to, ze COM1 na zakladni desce snese hodne, ale COM na pridavne desce si toho obvykle tolik libit nenecha a musi se tedy polaborovat pouzitelne hodnoty do SetCommState.

COMport - chyba 87 parametr neni spravny

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 25.8.2008 12:07:55

> Presne tato fce - SetCommState. Nicmene jak jsem jiz psal - zkousel
> jsem jinou rychlost a pocet bitu mam 8 a paritu mam N.

Ale tady slo o STOPBITY!

Viz. help:
http://synapse.ararat(tec)cz/doc/help/synaser.TBlockSerial.html#Config

Podivej se co se v helpu pise o 'stop' parametru, a zkonfrontuj si to
s tim, co mu tam do toho parametru nastavujes ty...

Vsadim se, ze problem je v tomto. ;-)

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Delphi 5 - PROJECTS macro in project group file mi

[*] Ing. Josef Staufcik <j.staufcik(zv)msp.mesit(tec)cz> - 25.8.2008 14:24:07

Dobry den. Pri spusteni Delphi 5 mi dnes dvakrat po sobe vybehla hlaska
PROJECTS macro
in project group file missing or incorrect a pote se natahlo prostredi.
Kdyz jsem chtel
zalozit novou aplikaci pomoci File-New application, nebo pomoci Reopen
otevrit rozdelanou
praci, tak mi to opet hodi hlasku PROJECTS macro in project group file
missing or incorrect.
Nejsem schopen dal s Delphi pracovat.
Vedel by nekdo co s tim? Mozna by stacilo jen prekopirovat nejake soubory.
Mam na notebooku jeste jednu instalaci, ktera
je vporadku.
Diky, Josef Staufcik

Zkracena tiskova zprava Borland s.r.o. - 25.8.2008

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 25.8.2008 15:12:11

Spolecnost Embarcadero Technologies oznamila dalsi generaci popularnich nastroju CodeGear pro rychly vyvoj aplikaci (RAD) na platforme Windows: Delphi 2009 a C+-+-Builder 2009, vybavenych specificky pro nezavisle dodavatele software a pro vyvoj aplikaci typu klient/server v pracovnich skupinach.

Vyvojari nyni mohou snadno rozsirit globalni dosah svych aplikaci pomoci zabudovane podpory Unicode v celem rozsahu produktu Delphi 2009 a C+-+-Builder 2009. Zabudovana podpora Unicode znamena, ze aplikace budou vypadat a pracovat spravne ve vsech jazykovych verzich Windows a bezproblemove podporovat jak Unicode, tak ANSI. Navic nove a rozsirene lokalizacni nastroje usnadnuji prevod aplikaci do jinych jazyku a dovoluji tak vyuzit prilezitosti na dalsich narodnich trzich.

Uzivatele najdou v produktech radu novych vlastnosti programovacich jazyku jako napriklad generika v Delphi a vlastnosti popsane v navrhu nove normy jazyka C+-+- s nazvem C+-+-0x. Nova vicevrstva architektura DataSnap dovoli vyvojarum pouzit metody rychleho vyvoje aplikaci ke tvorbe vykonnych a vysoce skalovatelnych databazovych aplikaci ve stredni vrstve. Tyto aplikace middleware se mohou propojovat prostrednictvim lehkeho a otevreneho komunikacniho protokolu s tenkymi, lec plnohodnotnymi klientskymi aplikacemi, ktere mohou bezet pod prakticky libovolnou klientskou platformou, at uz nativni nebo webovou.

Dale pak Delphi 2009 a C+-+-Builder 2009 predstavuji prvni reseni spolecnosti Embarcadero, ktera prinaseji pokrocilou funkcnost nastroju CodeGear a DatabaseGear v jedine nabidce. Edice Architect jak u Delphi, tak u C+-+-Builderu obsahuji nastroj ER/Studio Developer Edition, ktery nabizi uplne reseni navrhu a tvorby databazovych aplikaci. Tato integrace ma za nasledek rozsireni produktivity a zkraceni doby vyvoje pro vsechny vyvojare.

Dalsi nove nebo rozsirene vlastnosti obou produktu zahrnuji:
+ICI- Nove prvky knihovny vizualnich komponent (VCL) vcetne pasmovych ovladacu typu Microsoft Office, podporu obrazoveho formatu PNG, tucty novych vlastnosti stavajicich komponent a schopnost snadno simultanne vytvaret vykonna uzivatelska rozhrani pro aplikace provozovane v prostredi Windows XP a Vista
+ICI- Zasadni nove jazykove vlastnosti vcetne generik a anonymnich metod v Delphi; prvni komercni podporu normy C+-+-0x ve vyvojovem prostredi a vlastnosti Technical Report 1 (TR1) v jazyce C+-+-.
+ICI- Knihovnu VCL for the Web pro tvorbu bohatych webovych a intranetovych aplikaci s podporou AJAX a MS Silverlight.
+ICI- Vylepsenou zabudovanou databazovou technologii dbExpress pro databaze CodeGear InterBase a Blackfish SQL, Oracle, Microsoft SQL Server, Informix, IBM DB2, SQL Anywhere, Sybase a MySQL.

Delphi a C+-+-Builder 2009 umoznuji vyvoj a provoz aplikaci pod Windows Vista, Windows XP, Windows 2000, Windows Server 2003 a Windows Server 2008.

Cena a dostupnost
Delphi 2009 a C+-+-Builder 2009 bude mozno v CR a SR predbezne objednavat behem prvni dekady mesice zari 2008. Ceny v CR a SR zacinaji na 9200,- Kc bez DPH za licenci u verze Professional, 30700,- Kc bez DPH u edice Enterprise a 51500,- Kc u edice Architect. Spolu s uvedenim Delphi 2009 a C+-+-Builder 2009 na mistni trhy spusti Borland s.r.o. novou webovou prezentaci a webovy obchod pro vsechny produkty Embarcadero.

Dalsi zdroje informaci
+ICI- Produktove informace hledejte na adresach www.codegear.com/products/delphi/win32 a www.codegear.com/products/cppbuilder.
+ICI- Delphi a C+-+-Builder 2009 v akci uvidite na http://www.codegear.com/cg-videos/
+ICI- Naucte se s produkty pracovat na webovych seminarich: http://dn.codegear.com/article/38478
+ICI- Nejnovejsi zpravy o Delphi a C+-+-Builder najdete na: http://dn.codegear.com/delphi a
http://dn.codegear.com/cpp
+ICI- Seznamte se s mnoha popularnimi aplikacemi a komponentami Delphi, ktere dnes pouzivaji miliony lidi: http://delphi.wikia.com/wiki/Delphi_Wiki
+ICI- Chcete-li si objednat RSS newsfeed pro produkty Embarcadero CodeGear, navstivte http://dn.codegear.com/atom

Snad se tato tiskova zprava bude vam - uzivatelum Delphi - zdat zajimava.

Vsechny zdravi, -- Richard Kubat, Borland s.r.o.

Firebird, aplikace je pomala na bezdratove siti

[*] Jiri Sladek <sladek(zv)czhops(tec)cz> - 25.8.2008 20:51:03

> Nez se v tom zacneme stourat, zjistete u WiFi ping a za jak dlouho to
> zkopiruje soubor 100MB >postupne obema smery, pak se uvidi, zda je problem
> v aplikaci nebo v siti.

Ta pomalost se projevovala i pri vzdalenosti antenek 1m, ping byl asi 2ms,
soubor 8MB se kopiroval 15 vterin. 100MB budu moci kopirovat az zitra.
Myslim, ze to WiFi se chova standardne.
Mam podezreni spise na nevhodne nastaveni komunikace Firebird<->Aplikace.
Nebo na pomalost komponent IBX z D5.

Ozve se mi nekdo, kdo pouziva komponenty IBX na pomale siti napr. 10Mbit?

Jiri Sladek

Firebird, aplikace je pomala na bezdratove siti

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 25.8.2008 20:36:55

> Jsou bezdratove site nejak horsi nez dratove z hlediska pouziti Firebirdu?
> Jake mate zkusenosti? Neni problem v komponentach IBX, ktere asi nejsou

A kdybys zkusil pouzit Firebird pres WAN linky, tak u toho zestarnes. To
proto, ze komunikacni protokol firebirdu neni zrovna usporny, ba naopak!

Technicky se navaze TCP kanal se serverem, a pres nej jsou jde
komunikace. Problem tkvi v tom, ze zavolani i jednoducheho SQL dotazu
dokaze vyprovokovat i stovky dilcich pozadavku na server, kdy se po
kazdem pozadavku ceka na odpoved serveru. (Tedy cekas na kazdy dilci
pozadavek cas, ktery ti ukazuje Ping)

Takze kdyz to pustis na lokalni siti, kde mas ping mene nez 1ms, pak i
jednoduchy dotaz, ktery seerver vyridi hned, bude nejake ty milisekundy
trvat.

Jenze na takove bezdratove siti mas ping vetsi! Kdyz vezmu odezvu treba
20ms, tak si to vynasob orientacne tou stovkou, a jsi hned na dvou
vterinach komunikacniho spozdeni na jeden dotaz!

Ta stovka je orientacni... nekdy je to mene, nekdy vice. Ale pro
predstavu to jiste staci.

Prepis apliakci na trivrstvy model, kdy apliakcni server s databazi
komunikuje jen po lokalni siti. A apliakce komunikuji s apliakcnim
serverem necim rozumnym, napriklad pres HTTP. Apliakce pak pobezi jako
blesk i na mnohem pomalejsich linakch nez je wifi.

> [...]

Firebird, aplikace je pomala na bezdratove siti

[*] Jiri Sladek <sladek(zv)czhops(tec)cz> - 25.8.2008 19:16:32

Zdravim, prosim o radu.

Mam aplikaci, ktera funguje celkem slusne rychle na 100Mbit siti, ale po nasazeni na wireless siti je neunosne pomala.

Start modulu a zobrazeni asi 50 vet v DBgridu (napr. hlavicky dokladu) trva 5 vterin

V MasterDBgridu prejdu z jedne vety na druhou, refresh mnoziny vet ve SlaveDbGridu (napr. radky dokladu) trva 3 vteriny

Zapis jedne vety do hlavni tabulky a dalsich 3 vet do pomocnych tabulek .... 30 vterin
(pred zapisem testuji opravnenost a delam dalsi kontroly, pri kterych otviram nekolik TIBquery)

Uvedene casy jsem nameril na bezdratove siti, ktera ma papirovou rychlost 11Mbit/s, realne asi 5Mbit/s.

Dotazy:
Jsou bezdratove site nejak horsi nez dratove z hlediska pouziti Firebirdu? Jake mate zkusenosti?
Neni problem v komponentach IBX, ktere asi nejsou optimalni z hlediska rychlosti? Treba zbytecne moc komunikuji se serverem?
Ktera nastaveni ve Firebird.conf (nebo jinde) maji podstatny vliv na rychlost komunikace po siti?
Pouziva nekdo podobnou aplikaci na bezdratove siti? S jakym vysledkem?

Diky za odpovedi.
Jiri Sladek

Firebird 2.04, Delphi5,
komponenty IBX z Delphi5 (TIBQUERY+TIBUPDATE)

Domeny FB -> MS SQL 2005

[*] BS Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 25.8.2008 16:58:20

Zdravim,
pracujeme na obou db serverech srovnatelne, vcetne vzajemnych prevodu
db -
zatimco na firebirdu domeny pouzivame kompletne, na mssql jsme je
nezavadeli ..
konkretni duvod k "nedomenam" na mssql nemame, ale nenarazil jsem nikde
na jejich
nutnost podobne jako u firebirdu ... takze veskere prevodni aplikace
prevadi raw typy
Roman

Domeny FB -> MS SQL 2005

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 25.8.2008 16:42:19

Ahoj,

predelavam jednu aplikaci z FB pod MSSQL 2005
a chtel jsem se zeptat zda i zde misto konkretnich
datovych typu lepe pouzit uzivatelske datove typy?
(ala domeny ve FB).

Diky za radu PMal

> [...]

> Myslim, ze to WiFi se chova standardne.
> Mam podezreni spise na nevhodne nastaveni komunikace Firebird<->Aplikace.

OK, sit se zda v poradku, problem bych ted hledal zde:

> Zapis jedne vety do hlavni tabulky a dalsich 3 vet do pomocnych tabulek .... 30 vterin
> (pred zapisem testuji opravnenost a delam dalsi kontroly, pri kterych otviram nekolik TIBquery)

Kazde otevreni selectu a volani stored procedury vyvola spoustu komunikace a to je problem. Domnivam se, ze napriklad operace vlozeni radku do tabulky by sla sloucit do jedne stored procedury a tim by se to viditelne zrychlilo.

Pochopitelne nejlepsi je to prepsat na trivrstvou architekturu, popripade do .NET, ale to znamena skoro cele predelat.

Firebird, aplikace je pomala na bezdratove siti

> Neni problem v komponentach IBX, ktere asi nejsou optimalni z
> hlediska rychlosti? Treba zbytecne moc komunikuji se serverem?

V paralelnich odpovedich uz to padlo: tri vrstvy.

Ja pridam jenom vlastni zkusenost:

Otevreni ciselniku vyrobku (asi 3000 ks x asi 60 polozek) se pri oddeleni TIBDataSet (AppServer) a TClientDataSet (Klient) zrychlilo z 90 vterin na 5 vterin.
To zhruba odpovida tomu, ze ClientDataSet ma po SaveToFile asi 300 KB. Vic komunikace tam pri nacitani neni.

A update?
TClientDataSet posila na server svoje Delta - zanedbatelna velikost. Vic komunikace tam neni.

automaticke generovani metod rozhrani v D7

[*] Rocek Martin <rocek(zv)dibaq(tec)cz> - 27.8.2008 08:56:29

Zdravim,

v D7.0 (build 8.1) se mi stava ze kdyz zalozim novou CoClassu (potomka jine
moji CoClass) a naimplementuji ji nejake rozhrani (potomek rozhrani ktere
jiz implementuje moje rodicovska CoClass), tak se mi do *.pas nove CoClassy
vygeneruji vsechny metody z rodicovskych rozhrani (nebere to v uvahu ze je
jiz mam v rodicich implementovane). To same se deje i tehdy kdyz chci jen
rozsirit rozhrani o novou metodu popr. upravit stavajici metodu.

Pokud si v Delphi nastavim "Type Library -> Display updates before
refreshing" tak se zase muzu uklikat na tlacitko "Cancel".

Setkal jste se jiz nekdo s timto problemem?

Diky moc

Martin Rocek

16bit DFM soubory

[*] Tomas Andrasko <tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz> - 27.8.2008 13:24:53

Zdravim,

tenhle problem znam, ale duvod u nas je v pouziti CVS. Dokud je ten binarni DFM na lokale
a neprenasi se, pak je to OK, ale prenosem pres CVS se zmrsi. Pomaha otevreni na puvodnim
PC a ulozeni v txt formatu.

Tomas ANDRASKO

Miloslav Pojsl napsal(a):
> [...]
>
> stala se mi takovato vec. Mam aplikaci a k ni DLL, kterou (DLL) jsem delal pred delsi dobou, ovsem stale v D6. Nyni, kdyz jsem si vsechny zdrojaky prenesl na jiny pocitac, mi Delphi pri pokusu o preklad DLL hlasi u DFM souboru, ktere vyuziva jen ona DLL "Unsupported 16bit DFM". Dival jsem se a opravdu DFM jsou v binarni podobe a ne v textove. Zustava mi ovsem rozum stat proc... Vse jsem psal v Delphi6 pod WinXP a vse chodilo. Ted po nejake dobe jsou DFM v jinem formatu... psat je znovu se mi nechce, ale hlavne chci zjistit, co a proc se stalo. Ma s timto problemem nekdo zkusenost?

16bit DFM soubory

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 27.8.2008 14:43:00

> Dokud je ten binarni DFM na lokale
> a neprenasi se, pak je to OK, ale prenosem pres CVS se zmrsi.

To se stane kazdemu binarnimu souboru, pokud ho do CVS posles jako text.
Pozor na to a v nouzi verzovat jako binarni soubor. Lepsi je samozrejme
prevest na text pred importem do CVS.

Peca

VncViewer komponenta/monitoring prace zamestnancu

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 27.8.2008 15:41:06

Zdravim konferenci,

nasi zamestnanci pracuji z domova a kdyz zacnou pracovat, tak si v nasem
internim systemu kliknou, ze zahajili praci na konkretnim ukolu.
Potrebuji, aby se mi v tom okamziku na monitoru zobrazila jejich obrazovka,
abych videl na cem pracuji.

Bylo by jednoduche vyvolat v tu chvili VNC spojeni pres VncViewer.exe, ale
ma to zasadni problem:
neuvidim v hlavicce toho okna o koho se jedna a na cem ma zrovna pracovat.

Nadpis VNC okna je vzdy nazev/IP adresa vzdaleneho pocitace a nejde to
zmenit.
Cast lidi dela v terminalovem rezimu na Windows serveru, takze u nich bych
videl stejnou IP a nepoznal o koho se jedna.

Idealni by bylo, kdybych mel komponentu pro VncViewer, ktera by se dala
umistit na nejaky panel nebo neco podobneho, abych si tam mohl dat udaje o
pracovnikovi a ukolu a pod tim videl jeho obrazovku.

Nevite nekdo o necem podobnem?
Nemusi se to delat pres VNC, muze se pouzit cokoliv jineho.
Stravil jsem na googlu asi 2 dny a nic moc jsem nezjistil.
Nasel jsem jen VncViewer2.3, ktery by to za 250 USD mel umet, ale nenasel
jsem k nemu zadne info, kdo to dela, jaka je podpora, hodnoceni, kdo mi
vubec vystavi fakturu apod. Je to cele podezrele anonymni.

David Klodner
D5, FB 1.5

VncViewer komponenta/monitoring prace zamestnancu

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 27.8.2008 15:53:07

http://sourceforge.net/projects/delphivnc/

nekdy misto google pouzivej sourceforge.net pro vyvojare lepsi...

Ales

Dne 27. srpen 2008 15:41 David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> napsal(a):

> [...]
> jsem k nemu zadne info, kdo to dela, jaka je podpora, hodnoceni, kdo mi
> vubec vystavi fakturu apod. Je to cele podezrele anonymni.

Mapovani sitoveho disku

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 29.8.2008 10:40:57

> V okamziku kdy ma zacit zalohovani je ale PC na kterem se
> spousti zalohovani ve stavu, kdy na nem neni prihlasen zadny
> uzivatel a zalohovani je spustene planovacem uloh. Bohuzel
> ale k namapovani disku nedojde, ackoliv pokud je uzivatel
> prihlasen mapovani probehne.

To znamena, ze Tvoj program zrejme bezi ako service a v tom pripade je dolezite, pod akym uctom je spusteny.
Napriklad local system nema pristup na siet.
Podla mna by malo stacit pustit to pod nejakym specifickym uctom, ktory ma prislusne prava.

Mapovani sitoveho disku

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.8.2008 10:20:55

Mam programek ktery zalohuje data v urcitou dobu na sitovy disk. Pred
zapocetim zalohovani by si mel programek namapovat sitovy disk a po skonceni
zalohovani disk odmapovat. V okamziku kdy ma zacit zalohovani je ale PC na
kterem se spousti zalohovani ve stavu, kdy na nem neni prihlasen zadny
uzivatel a zalohovani je spustene planovacem uloh. Bohuzel ale k namapovani
disku nedojde, ackoliv pokud je uzivatel prihlasen mapovani probehne.
Zkousel jsem varianty:

NET USE z: \\Pocitac\Zalohy heslo /user:Jmeno

NET USE Z: "\\Pocitac\Zalohy" heslo /user:Pocitac\Jmeno

Procedure mapuj;
var
NetRes: TNetResource;
begin
ZeroMemory((zv)NetRes, sizeof(NetRes));
NetRes.dwType := RESOURCETYPE_DISK;
NetRes.lpLocalName :=Pchar(Disk_A);
NetRes.lpRemoteName:=Pchar(Kam_A);
NetRes.lpProvider := nil;
WNetAddConnection2(NetRes, Pchar(Heslo_A), Pchar(Uzivatel_A),0);
end;

Zadna tato varianta nenamapuje sitovy disk pokud neni uzivatel prihlasen.

Je toto resitelne?

Planovac uloh

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 29.8.2008 10:04:53

> Chtel bych z programu vytvoreneho v Delphi 5 prof. pridat
> novou naplanovanou ulohu do naplanovanych uloh ve WIN XP
> a mit moznost tuto ulohu editovat pripadne odstranit.
>
> Poradi nekdo jak na to, pripadne poskytne nekdo ukazku?

Mozes pouzit Task Scheduler API. Preklad do Delphi najdes v JCL.

Tu je priklad, ktory vytvara novu ulohu na backup databazy:

uses
MSTask; // JCL

procedure TSetupDataModule.AddDatabaseBackupTask;
var
FileName: WideString;
Scheduler: ITaskScheduler;
Task: ITask;
TaskPersist: IPersistFile;
TriggerIndex: Word;
Trigger: ITaskTrigger;
TriggerData: TTaskTrigger;
begin
OleCheck(CoCreateInstance(CLSID_CTaskScheduler, nil, CLSCTX_INPROC_SERVER, IID_ITaskScheduler, Scheduler));
OleCheck(Scheduler.NewWorkItem(BackupTaskName, CLSID_CTask, IID_ITask, IUnknown(Task)));

FileName := WideIncludeTrailingPathDelimiter(FDatabaseTargetDir) + BackupToolFileName;
OleCheck(Task.SetApplicationName(PWideChar(FileName)));
OleCheck(Task.SetWorkingDirectory(PWideChar(WideExcludeTrailingPathDelimiter(FDatabaseTargetDir))));
OleCheck(Task.SetAccountInformation('', nil)); // run as local system

FillChar(TriggerData, SizeOf(TriggerData), 0);
TriggerData.cbTriggerSize := SizeOf(TriggerData);
TriggerData.wBeginYear := YearOf(Today);
TriggerData.wBeginMonth := MonthOf(Today);
TriggerData.wBeginDay := DayOf(Today);
TriggerData.wStartHour := 0;
TriggerData.wStartMinute := 0;
TriggerData.rgFlags := 0;
TriggerData.TriggerType := TASK_TIME_TRIGGER_DAILY;
TriggerData.Type_.Daily.DaysInterval := 1;

OleCheck(Task.CreateTrigger(TriggerIndex, Trigger));
OleCheck(Trigger.SetTrigger((zv)TriggerData));

TaskPersist := Task as IPersistFile;
OleCheck(TaskPersist.Save(nil, True));

Monitoring prace - eticka cast + vykon zamestnancu

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 28.8.2008 21:47:50

David Klodner wrote:
> Zamestnavate nekdo programatory, kteri pracuji z domova v hodinove sazbe?
> Nebo tak nekdo pracujete?
> Nebo vsichni fungujete v ukolovce?
> Co kdyz se nestrefite do odhadu hodin? To prece nejde presne odhadovat a da
> to moc prace pri vetsim mnozstvi drobnejsich ukolu.

Az niekto bude vediet odhadnut presny pocet hodin, tak to potom urcite
posunie cely priemysel niekde inde a uz nikdy nebude projetkov, ktore
neboli dodane na cas:)

Ale pravdu, odhad prace, ktory sa ma aspon co najblizsie blizit realite
musi byt zalozeny na troch bodoch
1. Statistika
2. Uloha by namala trvat viac ako 2 dni a ani kratsia ako 1 hodina
3. Odhad musi robit programator

Body su v poradi dolezitosti.
Prvy bod je najdolezitejsi, kazda uloha by mala mat nejake
tagy/kategorie aby ste pri nejakej novej vedeli automaticky vyhladat
podobnu.
V druhom bode by sa horna hranica mala vzdy zachovat, pri rozsiahlejsej
ulohe je nutne ju rozkuskovat na mensie podulohy, dolna hranica sa mozno
zda vysoka, ale ak su ukony, ktore trvaju kratsie, tak sa istotne
viackrat opakuju a takto sa spoja viacere do jednej ulohy, tak aby
trvali minimalne hodinu, vyhodou je, ze ked nieco robime viackrat po
sebe je to rychlejsie (ja by som odporucal za dolnu hranicu 2 hodiny).
Treti bod je dolezity iba pri rozbehu odhadov, casom ako raztie databaza
uloh je odhad programatora pouzivany iba pri novych ulohach.

Toto su moje postrehy, je toho urcite viac.

vlko

BTW: a k teme programovania monitoringu prace sa neoplati povedat viac,
ako ze na internete su haldy hotoveho software, staci si len vybrat.

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

Planovac uloh

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 28.8.2008 20:11:42

Informace jsou na http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc213708.aspx, ale
je otazka, jestli se to vyplati studovat.
Dale je pocinaje W-XP mozno pouzit (DOSovsky) program schtasks.exe viz popis
na
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/cs/library/ServerHelp/1d284efa-9d11-46c2-a8ef-87b297c68d17.mspx?mfr=true,
podle mych zkusenosti se tim da dobre vypsat seznam uloh, ale na naplanovani
nove ulohy je to nepouzitelne (treba se mylim).
Pokud je prace s planovanou ulohou na stejnem PC, jako tvuj program, muzes
vcelku beztrestne odstranit ulohu tak, ze vymazes prislusny soubor *.job z
adresare windows\tasks. Pridat predem pripravenou ulohu muzes obdobne -
nakopirovanim pripraveneho souboru do tohoto adresare se uloha zase okamzite
zaradi do planu. Problem nastava, pokud chces menit planovane casy nebo
ulohu poslat do jineho PC, tam se bez detailnich znalosti neobejdes. Tak
bojuj.

Vlastik

Subject: Planovac uloh

> [...]
> pripadne odstranit.
>
> Poradi nekdo jak na to, pripadne poskytne nekdo ukazku?

Monitoring prace - programova cast

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2008 15:19:16

Dne Thu, 28 Aug 2008 15:05:15 +0200 David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz>
napsal/-a:

> Abych to shrnul, mam tyto moznosti:

Jeste mas jednu moznost: na builder(tec)cz byl urcite nejmin
jeden delphista, kterej se snazil o nejakou vlastni
implementaci, ale nevim, k cemu to mel a jestli
to nekam dotahnul.

Jestli si to pamatuju, tak mel nick Jackal,
takze se tam muzes zkusit zeptat.

pf

Monitoring prace - eticka cast + vykon zamestnancu

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 28.8.2008 15:15:16

Zdravim,

jsem se nechtel k tomuto ani vyjadrovat, asi bych prudil
a to nema cenu, ale kdyz uz jsi zalozil nove vlakno ...

> Co kdyz se nestrefite do odhadu hodin? To prece nejde presne odhadovat a da
> to moc prace pri vetsim mnozstvi drobnejsich ukolu.
Samozrejme, ze to nejde odhadnout, navic pokud mas neco
vetsiho a komplikovanejsiho, tezko vis jak to ktery clovek poresi.

Nekdo se trapi 20 hodin a jiny to ma za 5 minut protoze ten
problem uz poresil nekdy drive.

Z toho co pises to budi dojem, ze je spis problem v samotnem
procesu a v tom jak mate ty veci organizovane:

A) Proc by se mel nekdo u PC trapit ?
- bud nesdilite informace a zkusenosti
- nebo resite stale nove ukoly -> nepravdepodobne

B) Odhad casu se dela treba tak, ze zhruba odhadnes jak to bude
asi trvat dlouho, pak to vynasob 2x a pro jistotu vysledek jeste 2x,
nasobky zavisi na cinostech. Zakaznikovi urcis vyslednou cenu, nebo
pokud na tebe tlaci obchodni nebo sef, maximalne slevis o ctvrtinu.
Nasobky si casem urcis podle lidi a ukolu, pokud to budes dusledne
dodrzovat nemuzes nikdy prodelat.
- zrejme nesledujes ukolove efektivitu a efektivitu na lidi
- pokud nekdo neco vykazuje nepravem pak mu prohod ukol
s nekym jinym, nejlepe s vice a hned uvidis kde je chyba a kdo
lze. To ale samozrejme jde jen v pripade ze funguje bod A)

Vaclav Halik

PS: Pokud by mi na pohovoru nekdo rekl, ze me bude spehovat
tak se okamzite zvedam a bez pozdravu jdu pryc.

TSmtpCli (ICS) a proxy

[*] Venca Ask Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 28.8.2008 14:45:13

Ahoj,
Mam prumyslovou app., ktera zasila pomoci komponenty TSmtpCli (ICS) emaily.
Nyni je pristroj umistnen do tovarny, kde maji proxy server. Priznam se, ze
nevim (a "ochotny" IT z dotycne fabriky mi nevysel vstric) jak donutit
aplikaci prejit pres proxy server, ci jak nastavit proxinku.
Dekuji za jakykoliv napad. Idealni by bylo to vyresit pomoci app. tak,
abych nastavil dotycny server a port jako je to u komponent http a ftp.

Vasek
8^)

PS: Bojuji s USB zarizenim, nevite jak by slo pripojeni "resetovat"?

VncViewer komponenta/monitoring prace zamestnancu

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 28.8.2008 14:15:10

> [...]
>
> Vim, ze hodinova mzda je spatna vec a kazdy ma jinou vykonnost, ale porad
> je
> to pro nas nejmensi zlo, zadny jiny system si nedovedu predstavit.
> Proto potrebuju videt, ze ten clovek pracuje a nekouka na televizi, kdyz mu
> bezi placeny cas.
> Pokud programator premysli, tak to je samozrejme v poradku, jen se chci
> vyvarovat situaci, kdy clovek komunikuje se zakaznikem, zapisuje si ukoly,
> nechava si je proplatit a pak zjistim, ze je vubec nedelal.
>
> na to staci vykaz prace se seznamem cinnosti, aspon minimalni kontrola tam
musi ale byt...> Zatim mame vsechno zalozene na duvere, ale kdyz se spalite, tak zacnete
> uvazovat jinak.
> Strizlivym odhadem si myslim, ze prichazime o desetitisice mesicne, tim, ze
> lidi vykazuji vice hodin nez odpracuji.
>
> Je potreba si uvedomit, ze je to stejne, jako kdybych s tim clovekem sedel
> kancelari a koukal se mu pres rameno, neni to zadne spehovani, vsichni o
> tom
> budou vedet. A ja do toho budu koukat namatkove a obcas.

> chapu to, ale uvidis sam ze tohle nikam nevede..

jinak vnc bych neopouzival neni to nic bezpecneho... jak ti tu vsichni
navrhovali vpn a prubezne screenshoty uplne staci.. 10 a vice vnc stroju
neukoucujes a stejne zjistis ze to neni ono
vlastni aplikaci budes mit hned a pro jistotu to dej pres nejakou vpnku
napr. jak uz jsem nekolikrat rikal open vpn

Monitoring prace - programova cast

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2008 15:39:19

K LogMeIn: identifikuje PC podle nazvu, ktery se mu prideli pri instalaci na
dane PC. U free sluzby se na PC pripojujes pres web (programove by slo mozna
otevrit webbrowsery ve vice oknech a nalogovat se ke klientum). Hotove
reseni (za penize) pro nahled na vice pocitacu realtime by mohlo byt
https://secure.logmein.com/products/nc/. LogMeIn ma vyhodu, ze nepotrebuje
pevnou verejnou IP.

Roman

> Pokud by nekoho napadlo lepsi reseni, budu rad.
> Hlavne nemam vubec prehled o RemoteAdminu, LogMeIn, PCAnywhere apod.,
> ktere
> by mely umet to same co VNC a treba by jim slo upravit nadpis hlavniho
> okna.
> Dekuji
>
> David Klodner

TSmtpCli (ICS) a proxy

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.8.2008 15:29:18

DD,

On Thursday, August 28, 2008 2:45 PM ,
Venca Ask Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> wrote:

> [...]
> tak,
> abych nastavil dotycny server a port jako je to u komponent http a

ten ITak by mel rici jakym zpusobem se odesilaji z firmy emaily. Bud
maji nekde vlastni SMTP server (treba na proxy) nebo jen nejake
forwardovani SMTP spojeni na skutecny SMTP server u ISP. Pripadne
pokud ta proxy je od MS, muzou fungovat pomoci software instalovaneho
na klientech, ktery pristup do Internetu jakoby ztransparentni (tusim,
ze se to jmenuje ICA server)

Zkusil bych se pripojit na port 25 libovolneho SMTP serveru. POkud se
pripojeni zdari pak se transparentne provedlo vse potrebne. POkud se
spojeni nepovede tak bych zkusil se pripojit na port 25 IP adresy PC
s proxy.

D. Toman

Monitoring prace - eticka cast + vykon zamestnancu

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 28.8.2008 15:21:17

Ja obcas pracuji na projektech pro jine firmy, pricemz vetsinou jsem placeny
od hodiny. Se zakaznikem si vzdy dohodnu, jak dlouho mi dany projekt bude
trvat. Odhad delam tak, ze svuj puvodni odhad vzdy vynasobim tremi, cimz se
dostavam k realne dobe, kterou projektem stravim :-) Pokud si projekt
vyzaduje vic casu, nez jsem odhadl, je to moje hloupost, pokud je muj odhad
vetsi, nez realny objem prace, pak fakturuji realny objem.

From: "Petr Fejfar" <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz>
> To jsi mi pripomel jeden ze zajimavych Joelovych clanku:
>
> http://www.joelonsoftware.com/items/2007/10/26.html

A to me pripomnelo dalsi jeho vyborny clanek, ktery s tim take souvisi:

Fire And Motion
http://www.joelonsoftware.com/articles/fog0000000339.html

Petr Vones

VncViewer komponenta/monitoring prace zamestnancu

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2008 12:24:59

Dne Thu, 28 Aug 2008 12:12:58 +0200 Petr Vones <conference(zv)petrvones.net>
napsal/-a:

> [...]

http://www.joelonsoftware.com/items/2007/10/26.html

pf

VncViewer komponenta/monitoring prace zamestnancu

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 28.8.2008 12:12:58

From: "David Klodner" <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

pripojeni (o omezenem objemu dat uz nemluve).

Mozna by bylo dobre vynakladat cas, energii a penize nejakym pro vlastni

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.8.2008 12:00:56

[...]

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2008 11:16:52

Dne Thu, 28 Aug 2008 10:44:49 +0200 David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz>
napsal/-a:

> [...]

closehandle(PI.hThread);
Result := GetLastError;

VncViewer komponenta/monitoring prace zamestnancu

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2008 10:54:50

napsal/-a:

> To presne bych chtel, ale nevim, jak to udelat :-)
> Nasmeruj me. Diky

Zkusim se po tom podivat - tusim tenkrat slo o nejakej
tool pro rozdilovy patchovani souboru, kterej jsem
potreboval "opticky zaintegrovat" do Delphi aplikace,
takze jsem ho nejak umistoval na obrazovce

pf

VncViewer komponenta/monitoring prace zamestnancu

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2008 10:44:49

> Tak si udelej nejaky manager oken a spoustej ty VNC z nej.
> On ti je rozhazi po obrazovce a sam muze obsahovat mapu
> s jejich layoutem s tim, ze v hintu nebo na kliknuti
> zobrazi nejake info o tom onke.

To presne bych chtel, ale nevim, jak to udelat :-)
Nasmeruj me. Diky

David
D5 prof., Win XP

VncViewer komponenta/monitoring prace zamestnancu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.8.2008 10:40:48

> [...]

20, stejne tam prdlacku rozpoznas do detailu...

VncViewer komponenta/monitoring prace zamestnancu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.8.2008 09:24:40

> [...]

daleko lepsi reseni nez tohle.

VncViewer komponenta/monitoring prace zamestnancu

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 28.8.2008 10:34:47

David Klodner wrote:
> [...]
> Napr. 10 vncvieweru poskladanych na obrazovce a u kazdeho nejak napsane
> informace - ktery pracovnik to je a na cem ma pracovat.

Ja osobne pouzivam Terminals (http://www.codeplex.com/Terminals) vie sa
pripojit na RDP, VNC, ICA Citrix, atd.
Ma vsetko co potrebujete, teda viac otvorenych zaloziek, v nastaveni sa
da nastavit aby bolo meno zobrazene na tabe, atd
Okrem toho ma dostupne zdrojove kody, tak si je mozne aplikaciu upravit
podla svojich potrieb. Je sice napisany v C#, ale moj nazor je, ze vyvoj
delphi komponent je na ustupe.

vlko

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

VncViewer komponenta/monitoring prace zamestnancu

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2008 10:32:47

Dne Thu, 28 Aug 2008 10:18:45 +0200 David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz>
napsal/-a:

> Chapu, ze by to ta aplikace taky mohla zvladat, ale nemam tolik casu,
> abych to vychytaval a ladil, radsi bych vyuzil to vnc nebo neco
> podobneho.

Kdysi jsem umistoval okno s externi aplikaci a az na to, ze jsem
se nejak nemohl metrics, to fungovalo. Kdyby bylo nejhur, snad
bych vyhrabal, jak jsem to delal...

[...]

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2008 10:24:46

> Takze on pracuje na svem vlastnim pocitaci doma, je pripojen po
> internetu, neni zalogovat nikam, proste si stahne zdrojaky a pracuje
> na nich. Je to tak?

Ano, vetsina z nich takto pracuje.

> No tak to snad neni takovy problem, to se da udelat. Na pocitaci toho
> pracovnika do klienta toho informacniho systemu doplnis funkci snimani
> obrazovky a posilani na server informacniho systemu. Kdyz bude mit
> pracovnik spusteny ukol, bude klient snimat obrazovku a v pripade
> potreby ji posilat na server. Informace si uz doplnis sam z databaze a
> zobrazis si to, jak budes potrebovat.

> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Ten IS nema klienty, ale vsichni se k nemu pripojuji v terminalovem rezimu
na jeden centralni Windows server.
Cast lidi na tom Win serveru take pracuje, ostatni pracuji z domu tak, ze
maji doma zdrojaky, programuji, ale pro praci s IS (zaklikavani ukolu) jsou
pripojeni k terminalovemu serveru.

[...]

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2008 08:28:35

[...]

Nasel jsem postup, jak ve sve aplikaci pustit cizi program:

pustim ho, do Wnd nactu jeho handle a potom:
Windows.SetParent(Wnd, Handle);
MoveWindow(Wnd, 10, 10, 800, 600, False);
SetForegroundWindow(Wnd);

Ale to mi nefunguje a ani se mi to nezda jako dobre reseni.
Neni lepsi zpusob?

David Klodner
D5 prof., FB1.5, 2.1, Win XP

VncViewer komponenta/monitoring prace zamestnancu

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2008 10:18:45

> [...]
> socket aplikackou klient server co ti jednou za cas posle screenshot,
> vncviewer je kravina,uz jen kvuli vykonu,nepredpokladam ze vsichni budou

Ja to budu mit pustene na pateri na Win Serveru a vsichni maji dostatecne
rychly net na to, aby to fungovalo.
Do te klient/server aplikace se mi moc nechce, radsi bych to ridil ze
serveru tak, ze kdyz clovek zacne pracovat, tak se k nemu pripojim (vnc
server maji vsichni nainstalovany) a kdyz prestane pracovat tak se odpojim.
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.8.2008 10:08:44

> [...]

zobrazis si to, jak budes potrebovat.

Firebird, aplikace je pomala na bezdratove siti -

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)email(tec)cz> - 28.8.2008 08:26:35

Muzes pouzit kbmMemTable, do ktere si nasosnes vysledek Query.

http://www.components4programmers.com/products/kbmmemtable/index.htm

je to free, jen za help musis zaplatit 18$ (tedy pokud ho budes potrebovat)

Tom

Jiri Sladek napsal(a):
> Prosim jeste o odpoved na dve otazky.
>
> Co musim koupit, abych mohl pouzivat 3 vrstvou technologii?
> Kolik to stoji, jak je to licencovane?
>
> Mam D5profi, v pripade nutnosti bych mohl prejit na D6profi nebo D7profi.
>
> J.Sladek

KP-SYS mail server
http://www.kpsys(tec)cz

> [...]

> Kolik to stoji, jak je to licencovane?
> Mam D5profi, v pripade nutnosti bych mohl prejit na D6profi nebo D7profi.

3 vrsvy (MIDAS, TClientDataSet, TDataSetProvider) jsou v Delphi uz od verze (tusim) D4, ale jenom Enterprise.
Od verze D6 se to objevilo ve verzi Professional - kvuli protlacovani dbExpress, ktery bez toho vubec fungovat nemohl.
Otazka je, zda to D6-D7 nekde sezenes. Mozny je upgrade na Delphi 2007.

Paradoxni je, ze ve verzi D6 byla redistribuce midas.dll licencovana ve verzi Enterprise, ve verzi Professional nikoli.
Od verze D7 uz zadne dalsi licence na redistribuci midas.dll nejsou potreba, tedy pokud vim.

Firebird, aplikace je pomala na bezdratove siti -

[*] Jiri Sladek <sladek(zv)czhops(tec)cz> - 28.8.2008 07:40:29

[...]

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 28.8.2008 06:04:21

> http://sourceforge.net/projects/delphivnc/
> nekdy misto google pouzivej sourceforge.net pro vyvojare lepsi...
> Ales

Ahoj,

to jsem take testoval, ale ten projekt vypada, ze je mrtvy.
V diskusi na sourceforge.net jsou jen dva dotazy, posledni z roku 2005, ale
nikdo na ne neodpovedel.
Mne se to podarilo v D5 rozchodit tak, ze to zkompiluju, ale nepripoji se to
k RealVNC4 ani UltraVNC serveru, hazi to chybu:
Socket error #10053
Software caused connection abort.
Pripojuje se to pres Indy komponentu TidTCPClient.

V te diskusi se pise, ze to pravdepodobne funguje jen s VNC 3.3, s vyssimi
verzemi uz ne.

To opravdu neexistuje nic aktualniho, fungujiciho s novymi verzemi RealVNC
nebo UltraVNC?
Podle toho co jsem nasel mi to pripada, ze se tim par lidi zabyvalo v letech
2001-2004, ale nikdo to nedotahl do konce.

VncViewer2.3, o kterem jsem psal v prvnim mailu je postaveny na Synapsi.
Lukasi, nezabyval ses tim nekdy?

David Klodner

Monitoring prace - programova cast

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 31.8.2008 22:29:37

Pr(edpokladam, ze tohle si nasel:
http://thetechnologyteacher.wordpress.com/vncthumbnailviewer/

(Dela to presne to co potrebujes - je to free - zdrojaky v jave)
Minimalne pro ten rychly prehled, kde se co deje je to plne funkcni.

--
Frantisek Sevcik

TSmtpCli (ICS) a proxy

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.8.2008 19:13:42

> [...]
> Dekuji za jakykoliv napad. Idealni by bylo to vyresit pomoci app. tak,
> abych nastavil dotycny server a port jako je to u komponent http a ftp.

Predne, musis mit jasno, jaky proxy server mas v siti k dispozici. proxy
serveru je mnoho druhu, a ne vsechny jsou pro tebe pouzitelne. napriklad
HTTP proxy server je pro tebe pouzitelny, pokud na nem spravce povoli
tuneling na port 25. (Coz standardne rozhodne neni!). Pro SMTP je idealni
proxy z rodiny SOCKS. V kazdem pripade je potreba zjistit, jestli na
proxy neni potreba autorizace, atd.

Nicmene nevim jake ma ICS moznosti ohledne proxy. U Synapse je vse vyse
vyjmenovane samozrejmosti. ;-)

Nicmene toto reseni se mi nejak nezda. To v te fabrice nemaji zadny svuj
SMTP server dostupnu z vnitrku site? Proc mas vlastne potrebu to posilat
nekam ven, kdyz muzes k odesilani pouzit mistni SMTP server?

Vytvoreni dll v C++ Builderu

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)email(tec)cz> - 29.8.2008 16:07:26

Ahoj C++ ponekud komoli exportovany nazev funkce (jmeno je ovlivneno napr. parametry fce)

Zkus to zadefinovat tak ze pouzivas pro export fci z dll C konvenci

Ted si z hlavy bohuzel nevybavim presnou syntax

je to nejak takhle

extern "C" _declspec(dllexport) int MojeFce(int parametr);

Tom

Jan Stefec napsal(a):
> Preji pekny den,
> mam napsanou a odzkousenou funkci v C++ (BDS2006) a potreboval bych
> vytvorit dll s touto funkci. Zalozil jsem novy projeckt - dll, funkci
> prenesl, bez problemu zkompiloval. Kdyz ale knihovnu podstrcim Firebirdu
> jako udf, hlasi mi - entry point not found. Zrejme se mi nepodarilo
> funkci radne vyexportovat...
> Poradi nekdo, jak na to?
> Problem neni na FB, kdyz stejnojmenou dll se stejnojmenou funkci
> vytvorim v Delphi, vse chodi, jak ma.
>
> Diky Honza

KP-SYS mail server
http://www.kpsys(tec)cz

Vytvoreni dll v C++ Builderu

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 29.8.2008 15:45:24

[...]

Vytvareni / internacionalizace Helpu

[*] Pavel Skuhravy <pavel.skuhravy(zv)volny(tec)cz> - 01.9.2008 09:54:35

Dobry den,

Potrebuji k rozsahle aplikaci, ktera se stale doplnuje, vytvaret vicejazycny
help. Ty preklady budou provadet nasi zahranicni partneri
(anglictina->lokalni jazyk). Existuje nejaky nastroj, ktery by to podporoval
popripade umoznoval rozumne porovnani stareho a noveho anglickeho helpu s
moznosti doplneni noveho lokalizovaneho helpu?

Vytvareni / internacionalizace Helpu

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 01.9.2008 10:06:36

http://www.ec-software.com/products_hm_features.html

Help & Manual 5 Professional saves projects in uncompressed XML format
that can be directly translated with external editors....

Concurrent multi-user authoring....

a pod.

TR

> [...]
> popripade umoznoval rozumne porovnani stareho a noveho anglickeho helpu s
> moznosti doplneni noveho lokalizovaneho helpu?

Cesta k umisteni Firebird na disku

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 01.9.2008 11:30:43

Zdravim vsechny,

Prosim, jak se da zjistit adresar, ve kterem je nainstalovany server Firebird? Aplikaci i server mam na jednom PC a ta aplikace potrebuje volat doprovodne FB programy, a proto potrebuje znat k nim cestu.

diky za nakopnuti, M. Pojsl

Cesta k umisteni Firebird na disku

[*] Pavel Fiser <fiserpavel(zv)gmail(tec)com> - 01.9.2008 11:50:45

Programove to lze zjistit komponentou IBServerProperties na zalozce
Interbase Admin (FetchConfigParams, ConfigParams.BaseLocation),
pripadne primo pres API.

Pokud jsi na jednom PC, tak by pri original (one-instance) instalaci
melo stacit precist v registru zaznam HKLM\SOFTWARE\Firebird
Project\Firebird Server\Instances\DefaultInstance.

PF.

> Prosim, jak se da zjistit adresar, ve kterem je nainstalovany server Firebird?

OT: Prenechani projektu

[*] petadomu(zv)volny(tec)cz - 02.9.2008 16:13:08

Omlouvam se za OT.

S kolegou jiz radu let vytvarime aplikace, urcene pro gastro a hotely.
Soucasna verze je napsana v Delphi, databaze Firebird. Jedna se o uspesny
projekt, zahrnujici komplet reseni, tj. nejen soft, ale i zelezo a sluzby.
Mame stovky zakazniku, lonsky obrat cca 10 mil, letos to bude odhadem
15. Cela zalezitost plne zamestnava 1-2 programatory a 2-3 techniky.
Nicmene, po letech jsme z celeho toho kolotoce unaveni, a radi bychom
firmu predali nekomu jinemu. Idealnim zajemcem je mala nebo stredne
velka firma, s personalnim zazemim, ktera ma chut a kapacity rozsirit
svuj zaber o dalsi oblast, pripadne programator, ktery hleda klicovy
produkt pro dlouhodobe uplatneni.

Jde o velmi slusne vydelavajici business, proto pochopitelne nechceme
firmu darovat, ale prodat. Protoze je ale pro nas hlavni, aby projekt
dale pokracoval (nechceme se vykaslat na zakazniky) a mel podporu, muze
byt cena velmi velkorysa.

Pripadni zajemci prosim piste na muj soukromy mail petadomu(zv)volny(tec)cz.
Podrobnosti az osobne.

Jeste jednou se omlouvam za OT.

Petr

jak volat kod sve dll v ramci jineho procesu?

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 04.9.2008 10:43:24

Ahoj...

Mate nekdo prosim zkusenosti s DLL injection? Potrebuji zavolat kod sve DLL
s kazdym spustenym procesem
a male nakopnuti spravnym smerem by pomohlo. Pochopitelne po tom patram v
Delphi... Melo by to totiz
dle Reneho Steina (renestein.net) s kterym jsem o tom mluvil osobne pri
nahodnem setkani fungovat i na Vistach.
Zkousim se tedy doptat i zde, je mozne, ze nekdo z vas to jiz resil.

Diky moc...

Milan

jak volat kod sve dll v ramci jineho procesu?

[*] Radek Tomsik <radek(zv)tomsige(tec)cz> - 04.9.2008 12:11:32

On Thu, 4 Sep 2008 10:43:24 +0200, Milan Kajnar wrote

> Mate nekdo prosim zkusenosti s DLL injection?

zkus mrknout na toto http://www.codeproject.com/KB/winsdk/Remote.aspx

Open WebMail Project (http://openwebmail.org)

Knihovny pro OCR

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 08.9.2008 09:31:33

Puvodni zprava ze dne 8.9.2008 od LeoL? Urban:

> chci se zeptat zda nekdo nema zkusenosti s nejakymi knihovnami (DLL,
> COM) ktere provadeji OCR textu z obrazku (nebo i obrazek skenuji).

Pokud mas dost penez, tak si kup tohle:

http://www.leadtools.com/SDK/Document/Document-Addon-OCR.htm

Resp. musis si koupit zakladni knihovny + tento modul. Je to drahe
jako prase a navic licence pouze pro jednu aplikaci.

Jinak, OCR lze koupit jako OEM, tak jak to kupuji vyrobci scanneru,
ale cena asi take nebude nizka.

Knihovny pro OCR

[*] LeoL? Urban <leos.urban(zv)qds(tec)cz> - 08.9.2008 09:03:30

Ahoj,
chci se zeptat zda nekdo nema zkusenosti s nejakymi knihovnami (DLL,
COM) ktere provadeji OCR textu z obrazku (nebo i obrazek skenuji).
Tusim o jedinem pro cestinu pouzitelnem reseni - FineReader Scripting
Edition s komunikaci pres COM.
Jde o to, aby to slo nejak ridit z aplikace.
Nejaky jiny napad?

nabidka zamestnani

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)st-software(tec)com> - 05.9.2008 18:32:12

Omlouvam se za ten rozsypany caj. Citelna podoba zde:
http://www.st-software.com/new/index.php?lang=cs&content=3000

Tomas Bihary

> Zasilam nabidku zamestnani v vasi firme. Odpovidi prosim na
> misto(zv)st-software.com nikoli do konference :-)
>
> Firma ST Software s.r.o. p+AVk-ijme do hlavn+AO0-ho pracovn+AO0-ho pom+ARs-ru v+AP0-voj+AOEBWQ-e
> pro pracovi+AWE-t+ARs- v centru Liberce.

OT: nabidka zamestnani

[*] TomA?L? Bihary <delphi(zv)st-software(tec)com> - 05.9.2008 18:24:11

[...]

Hlavn+AO0- +AQ0-innost+AO0- firmy je v+AP0-voj software na zak+AOE-zku zejm+AOk-na informa+AQ0-n+AO0-
syst+AOk-my pro vrcholn+AOk- sportovn+AO0- akce
a syst+AOk-my pro produk+AQ0-n+AO0- televizn+AO0- spole+AQ0-nosti. N+AOE-pln+AO0- pr+AOE-ce je v+AP0-voj
aplikac+AO0-ch zalo+AX4-en+AP0-ch na .NET Framework
a jazyce C#.

Po+AX4-adujeme:

*

schopnost logick+AOk-ho uva+AX4-ov+AOE-n+AO0-

*

zku+AWE-enosti s programov+AOE-n+AO0-m v C# pop+AVkA7Q-pad+ARs-: Delphi, C+-+- nebo Java

*

z+AOE-kladn+AO0- orientace v SQL, XML, UML, OOP a navrhov+AOE-n+AO0- aplikac+AO0-

*

aktivn+AO0- znalost anglick+AOk-ho jazyka

*

n+ARs-meck+AP0- jazyk v+AP0-hodou

*

+AVg-P skupiny B

Nab+AO0-z+AO0-me:

*

platov+AOk- podm+AO0-nky dle va+AWE-ich schopnost+AO0-

*

p+AVkA7Q-jemn+AOk- pracovn+AO0- prost+AVk-ed+AO0- v mlad+AOk-m kolektivu

*

z+AOE-zem+AO0- zahrani+AQ0-n+AO0- spole+AQ0-nosti

Volani predka metody

[*] Rudolf Krizek <krizek(zv)trifid-sw(tec)cz> - 05.9.2008 10:43:31

Zdravim vsechny!

Potrebuji poradit jak zaridit v tele metody volani predka metody, ktery
ovsem neni primym predkem. Viz nasledujici priklad kodu:

type
A = class
procedure P; virtual;
end;
B = class(A)
procedure P; override;
end;
C = class(B)
procedure P; override;
end;

procedure A.P;

procedure B.P;
begin
inherited P; // vola predka z A, neni problem
end;

procedure B.P;
begin
inherited A.P; // melo by volat predka z A, ale prekladac nahlasi:
Undeclared identifier: 'A', a nasledne:
// This
form of method call only allowed for class methods
end;

Na toto jsem v dokumentaci k OP nenasel priklad. V BP7 v objektech to tusim
takto funguje bezproblemu.

Diky

Rudolf Krizek
TRIFID Software

WinXP SP2, RAD Studio 2007 December 2007 Update

vykreslovani komponent pri ADO a SQL dotazech

[*] Michal BukA?ATek <michal(zv)bukacek(tec)cz> - 05.9.2008 10:39:30

Ahoj pouzivam ADO komponenty pro pristup do databaze MYSQL .. vse
funguje bajecne na formulari mam soustu visueln+AO0-ch komponent , Tlabel,
TEdit.. atd.. a proste, kdyz ud+ARs-l+AOE-m napr+AO0-klad +IB4-select+IBw- do Tigrid
(funguje) -visuelni komponenty se najednou ztrati z formulare jako by
tam nebyly a Edit boxech neni videt text. Jedine co mi pomaha je rucne
potahnout (resize) velikost okna pak dojde k prekresleni komponent a uz
je zase vidim : - ) nevite cim by to mohlo byt ? dik Michal

Jak donutit uzivatele ke korektnimu vyplnovani pol

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.9.2008 12:04:00

Puvodni zprava ze dne 10.9.2008 od Ladislav Stary:

> Kdyz mu ho zadaj do ciselniku 2x, tak mu je primarni klic stejne k
> nicemu.

Jakto? Pak je treba prece mit nejake pomocne udaje jako IC, DIC, ty
kontrolovat, pripadne u jmen se pri pridani duplicitniho ptat, jestli
je to on. Samozrejme, ze kdyz nekdo vlozi Frantisek a Franta, je to
jiny clovek, pak neni co resit.

> S timhle taky bojuju. Obchodni oddeleni to tam boucha podle
> neoficialnich nazvu, uctarna podle oficialniho nazvu, protoze
> vetsinou maji oficialni nazev k dispozici na fakture.

A IC, DIC nekontrolujes na duplicitu?

> Mozna by pomohlo ICO nebo DIC, ale problem samozrejme nastane, pokud
> ma spolecnost nekolik pobocek a kazdou musim mit v systemu.

Pak to jsou prece pobocky jedne spolecnosti, provozovny. Musi byt
prirazeny k sobe. Tedy musi... no mely by byt... Ve vysledku je to jen
jedna spolecnost, je treba k ni tak pristupovat.

Jak donutit uzivatele ke korektnimu vyplnovani pol

[*] Zdenek Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 10.9.2008 11:57:59

To asi nebyl smysl puvodniho dotazu. Ja jsem to pochopil tak, ze uzivatel zadava fyzicky touz firmu pod ruznymi nazvy. S tim jsem se setkal i v drastictejsi podobe kdyz zakaznik reklamoval jako zavadu programu ze ma v adresari osobu "Jarmila Zakova" ale pani Zakova se spravne jmenuje "Jaroslava Zakova". Je to podle meho nazoru tristni dusledek toho, ze pocitace pomalu ale jiste odnaucily sve uzivatele myslet i na tak trivialni urovni aby byli schopni pochopit, ze zadaji-li "Jarmila Zakova" tak pocitac nema sanci zjistit jak se ta pani (ktere vsichni rikaji Jarco) opravdu jmenuje. Je mozne udelat procedurku ktera porovna "miru shodnosti" zadaneho nazvu s nazvy ktere jsou jiz v adresari a pri zadani "ABC s.r.o." se zeptat "nemel(a) jste nahodou na mysli ABC spol s.r.o.?", to by ale jednak zejmena pri velkem poctu zaznamu v tabulce zdrzovalo (i kdyz samotna procedurka nemusi byt moc slozita), jednak by to ty inteligentnejsi uzivatele mohlo vytocit k nepricetnosti. Podobne jako mne vytaci kdyz nektere Internetove vyhledavace upozornuji
"Mel jste asi na mysli ..." nebo "Nechtel jste hledat ...".
Takze asi nezbyde nez uzivatele taktne upozornit, ze se nema poustet do akci na ktere intelektualne nestaci.

RNDr Zdenek Kalhous
ToWare s.r.o.
kalhous(zv)eu(tec)cz
466 614 024