dll v C++

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 09.9.2008 20:02:34

Jan Stefec napsal(a):
> [...]
> funkci:
> extern "C" int __declspec(dllexport) __stdcall Test(int *I1, int *I2)
> {
> return 123;
> }
> Podstrcil jsem ji FB 2.03 jako UDF. Na PC, kde byla vytvorena, mi chodi
> naprosto bez problemu, ale na jinem mi FB rika: modul name or entrypoint
> could not be found.
> FB nainstalovan klasicky, dll pdstrcena do adresare UDF.
> Napisu-li dll v Delphi je prenositelna kamkoliv. Nevite nekdo, jak toho

Nemuze to souviset s debug a retail verzi runtime knihoven pro C++?
Ale obecne bych zkusil bych filemon, ten napise co presne (ktery
soubor) program nemuze najit (pokud tedy nemuze najit soubor a ne ten
entry point).

R.

Lze pouzit DISTINCT jen pro zvolene sloupce?

[*] Jiri Koula <dino(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 09.9.2008 17:50:22

Zdar,

> radkem v selectu jiz obsazenym. Potreboval bych neco podobneho, ale jen pro
> vybrane sloupce.
> Napr:
> SELECT DISTINCT typ, evidencnicislo, datummereni, protokol, majitel FROM
> mereni WHERE ....;
>
> kde DISTINCT by se tykal jen sloupcu typ a evidencnicislo, ktere by se
> nemeli opakovat. Uplne optimalni by bylo vybrat radek s nejvetsi hodnotou
> sloupce datummereni. Zobrazit ale potrebuji vsechny sloupce.

takze zapomeneme na distinct a pokud jsem to pochopil, jde o to pro kazdou
dvojici typ, evidencni cislo vybrat ten zaznam, ktery ma nejvyssi (=nejnovejsi)
datum mereni. Bohuzel Firebird moc neznam, ale mohlo by to byt (pokud Firebird
2.0 podporuje vnorene selecty na miste identifikatoru tabulky) nejak jako

select b.* from
(
select typ, evidencnicislo, max(datummereni) datummereni
from mereni
group by typ, evidencnicislo
) a, mereni b
where
a.typ=b.typ and
a.evidencnicislo=b.evidencnicislo and
a.datummereni=b.datummereni

Dalsi moznosti by byla klauzule EXISTS, pripadne Oracle na to ma i sikovne
analyticke funkce a konstrukce, nevim co Firebird.

Logika toho prvniho dotazu je "pro kazdou dvojici vyber maximalni datum mereni a
pak seznam takto ziskanych trojic pouzij jako filtr na tabulku", jina logika by
mohla byt rovnou "vrat mi vsechny zaznamy, ktere maji maximalni datummereni ze
vsech zaznamu se stejnym typ a evidencnicislo", ovsem k tomu uz imho je potreba
nejaky bonus v konkretni databazi, treba se jeste ozve nekdo, kdo s Firebird
dela.

Jirka Koula

> Jak jste si vsimli z dotazu tak v SQL nejsem zrovna kovanej :-)
>
> Delphi 7, Win XP Pro, Firebird 2.0
>
> dekuji
>
> Tonda

OT: Firebird Developers' Day 2008 - Call for Paper

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 09.9.2008 17:24:20

Zdravim *,

pri priprave programu na letosni Firebird Developers' Day,
ktery se uskutecni v listopadu v Praze, nam zbylo jedno misto pro
prezentaci (standardni delka - 50min).

Pokud mate zajimave reseni postavene na FB, zkusenost s nejakou fci
FB, vyvojem v/pro FB apod. a chcete se o sve znalosti/zkusenosti
podelit, poslete kratke shrnuti vaseho prispevku na muj mail
[jiri(zv)cincura.net] (tedy *mimo* konferenci).

Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Lze pouzit DISTINCT jen pro zvolene sloupce?

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 09.9.2008 17:08:19

To si budes muset prepsat do group by.

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Lze pouzit DISTINCT jen pro zvolene sloupce?

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 09.9.2008 16:50:17

Ahoj

pokud potrebuji ze SELECT vyradit opakujici se polozky, pouziji modifikator
DISTINCT, ale ten vyrazuje jen radky, ktere maji vsechny sloupce shodne z
[...]

Delphi 6 a Windows Server 2008

Ahoj, asi ti moc neporadim, ale muzes zkusit stahnout zkusebni verzi win
2008 a do ni to zkusit nainstalovat a uvidis.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=B6E99D4C-A40E-4FD2-A0F7-32212B520F50&displaylang=en (nebo to nainstalujes do Virtual PC, VMWARE) D.> Dobry den,>> v praci chystame zmenu stavajiciho Windows Server 2003 za Windows Server> 2008. Rad bych vedel jak na novem systemu pojedou Delphi 6. Jestli nebudou> problemy s instalaci pripadne jestli se Delphi vubec rozbehnou.>> Na soucasnem systemu jedou v pohode.>> Mate s tim nekdo zkusenosti?

Knihovny pro OCR

[*] LeoL? Urban <leos.urban(zv)qds(tec)cz> - 09.9.2008 12:51:56

Diky moc za tip.

Jeste existuje zminene reseni od ABBYY a to dvou variantach:

1) ABBYY Recognition Server za cca 40000,- Kc
COM, WebServices

2) ABBYY FineReader Scripting Edition za cca 60000 dev + 15500 rt Kc
COM

Je to licencovane dle poctu serveru a dokumentu, tyto ceny plati pro
jeden server a max 25000 stran mesicne.

Leos

Delphi 6 a Windows Server 2008

[*] semler(zv)kapsw(tec)cz - 09.9.2008 12:29:54

[...]

Jirka

dll v C++

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 09.9.2008 09:53:39

[...]

Diky Honza

Pouzitie DelphiX

[*] Ivan Dulgerov <ivan.dulgerov(zv)sazp.sk> - 09.9.2008 08:05:30

Zdravim.
Stiahol som si komponenty DelphiX.
Pri pokuse o kompilovanie niektorych samplov
mi Delphi hadze chyby

napr.
Undeclared identifier: 'IDirect3DRMFrame'
a tiez ostatne interface.

Cesty mam zadane spravne, Delphi unit DirectX.Pas urcite "vidi"
Neviete niekto co s tym moze byt?

S DirectX nemam prakticky ziadne skusenosti.
Mam Win XP Prof + Delphi 2007

Ico

Jak donutit uzivatele ke korektnimu vyplnovani pol

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 10.9.2008 12:59:57

Zdravim,

Petr Zahradnik napsal(a):
> Pak to jsou prece pobocky jedne spolecnosti, provozovny. Musi byt
> prirazeny k sobe. Tedy musi... no mely by byt... Ve vysledku je to jen
> jedna spolecnost, je treba k ni tak pristupovat.

chapu co chtel Petr rict, ale neni to tak, neda se to pouzivat jako
100% pravidlo, tudiz to nema smysl delat.

Nase organizace je treba soucast VS se stejnou urovni jako fakulta,
ale ucetne je vse vedeno zcela striktne oddelene, tedy pokud budes
neco delat pro nas a posles fakturu na rektorat tak ti to nikdo nezplati,
protoze to tam nema co delat a nikoho to nezajima. Jenom soucasti
mame asi 16 + dalsi samostatne uctovane celky jako jsou vedecke ustavy,
sportoviste, atd.

Ano ve vysledku je to jedna VS, ale nikdo s tebou za jinou
soucast nebude nic resit, to proste v tomto pripade nejde.

Samozrejme jedeme vsichni na jedno ICO.

Pocitam ze ostatni VS to maji stejne. Proto se kontrola na ICO
dela jen tak, ze reknu uzivateli, ze uz to tam ma a jestli je spravne
to tam zase pridat. Pokud prida a nema to tam co delat, tak je to
potom tezke nejak resit.

S pozdravem Vaclav Halik

Jak donutit uzivatele ke korektnimu vyplnovani pol

[*] Pesek Michal <michal.pesek(zv)mnul(tec)cz> - 10.9.2008 13:13:59

> [...]
> nikdo nezplati, protoze to tam nema co delat a nikoho to nezajima. Jenom soucasti mame asi 16 + dalsi samostatne uctovane celky jako jsou vedecke ustavy, sportoviste, atd.

K tomuto problemu, to napriklad UZIS (Ustav zdravotnicke informatiky a statistiky) resi tak, ze u kazdeho subjektu (nemocnice, lekarna) nejen ICO ale i tzv. poradove cislo organizace (pco).

V praxi se to prave hodi pro tyto ucely. Pokud ma organizace pouze jednou provozovnu/pobocku, tak je pco 000. Dalsi provozovny jsou rozlisene prave timto pco (010,011,020,...). Takze pokud chci vyjet stav za konkretni provozovnu, pouziji klic IC + PCO, pokud za celou organizaci pouziji klic IC.

S pozdravem
Michal Pesek

Jak donutit uzivatele ke korektnimu vyplnovani pol

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.9.2008 13:11:58

Puvodni zprava ze dne 10.9.2008 od Vaclav Halik:

> [...]
> nezplati, protoze to tam nema co delat a nikoho to nezajima. Jenom
> soucasti mame asi 16 + dalsi samostatne uctovane celky jako jsou

Jasne, chapu, ale prece fakturacnich adres muze byt vice, zjednodusene:

SPOLECNOST - IC, DIC, jednatel, sidlo dle rejstriku apod.

POBOCKA - muze a nemusi byt pro danou spolecnost

ADRESA - fyzicka adresa, kontakty na dane adrese, typ adresy (dodaci,
fakturacni, postovni, sidlo)

KONTAKT - osoba, funkce, telefony, e-maily

Pricemz spolecnost bude mit prirazeno vice pobocek, kazda pobocka svou
dodaci i fakturacni adresu, klidne postovni adresu a seznam kontaktu.

Navic, pri obchodnim styku, pro dany projekt (napr. dodavka lampicek)
bude specifikovano, na kterou adresu se dodava, na kterou se
fakturuje, kdo za co zodpovida, tj. kontakty pro jednani apod.

Takze ve vysledku je vzdy jasne, kam se ma co dodat. Ale pak lze
snadno vytvorit sestavu, jak velky business nam dela konkretni
spolecnost, pripadne jeji pobocky.

Ano, uznavam, je to slozitejsi struktura a i jeji udrzba jeji
jednoducha.

Dekodovani predmetu v mailu

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2008 13:30:00

Dne Wed, 10 Sep 2008 09:55:47 +0200 Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz>
napsal/-a:

> To delam, ale dostavam uvedeny vysledek.

Pouzivas interni prevody nebo externi iconv.dll?

BTW, zkousel jsi to DecodeMessage trasovat?
Tim by se melo dat zjistit, co je spatne.

Dekodovani predmetu v mailu

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 10.9.2008 14:22:05

Petr Fejfar napsal(a):
> Pouzivas interni prevody nebo externi iconv.dll?
>
> BTW, zkousel jsi to DecodeMessage trasovat?
> Tim by se melo dat zjistit, co je spatne

Pouzivam interni prevody.

Zkousel jsem trasovat:
('=?koi8-r?B?08vB3sHU2CDQz9LO1dvL1Q==?=')

projde to na
DecodeBase64(S) ... vysledek 'OEA?AO? ?IOIOUEO'
pak jde na
CharsetConversion(s, KOI8_R, CP1250);

tam to jde pres InternalToUcs dostanu neco takoveho
#4'A'#4':'#4'0'#4'G'#4'0'#4'B'#4'L'#0'
'#4'?'#4'>'#4'(zv)'#4'='#4'C'#4'H'#4':'#4'C'

a ve funkci CharsetConversionTrans se to dostava na NotFoundChar

Lze pouzit DISTINCT jen pro zvolene sloupce?

[*] Jiri Koula <dino(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.9.2008 19:54:34

Hoj,

> Zajima me jestli where je vyhodnejsi pouzit ve vnorenem nebo nadrizenem
> dotazu?

no, jak vidim ten dotaz, tak where podminka datummereni<='10.9.2008' musi byt v
tom vnorenem, v nadrizenem by mel select jiny smysl (pri podmince ve vnorenem
selectu se pracuje se vsim, co bylo do 10.9.2008i (tedy vezmeme zaznamy do 10.9.
a na teto mnozine hledama maximalni data pro dvojice TYPDP, EVIDENCNICISLO), pri
podmince v nadrizenem by se pracovalo pouze s dvojicemi TYPDP, EVIDENCNICISLO,
pro nez uz neexistuji zaznamy po 10.9.2008 (maximalni datum by bylo vetsi a
podminka by to zahodila).

A co se tyce podminky TYPDP='AUER', dal bych to spise do toho vnoreneho (v duchu
myslenky filtrovat co nejdrive, aby nadrizene operace pracovaly s co nejmene
daty), ale je docela mozne, ze oba zapisy povedou na stejny exekucni plan.

> Tabulka mereni ma cca 10000 radku.

To neni mnoho, pokud ten dotaz nebude bezet x-krat za vterinu, nemel by s tim
byt problem, at se to napise jakkoliv (aspon trochu smysluplne, kazdy dotaz se
da samozrejme napsat libovolne pomaly).

Jirka Koula

> upraveny SQL dotaz:
> select b.* from
> (
> select TYPDP, EVIDENCNICISLO, max(DATUMMERENI) as DATUMMERENI
> [...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.9.2008 17:02:19

> BTW, zkousel jsi to DecodeMessage trasovat?
> Tim by se melo dat zjistit, co je spatne.

spatne neni nic.

kdyz se prevadi jedna znakova sada na jinou, proste muze nastat
situace, ze pozadovany znak v cilove kodove strance neexistuje a je
tim padem neprevoditelny. Synapse v takovem pripade vklada znak
podtrzitka.

a protoze puvodni subjekt byl v azbuce, je v principu neprevoditelny
do CP1250... proto vysledek dopadl jako hromada podtrzitek.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Dekodovani predmetu v mailu

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2008 15:32:11

Dne Wed, 10 Sep 2008 14:22:05 +-0200 Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz>
napsal/-a:

> tam to jde pres InternalToUcs dostanu neco takoveho
> #4'A'#4':'#4'0'#4'G'#4'0'#4'B'#4'L'#0'
> '#4'?'#4'>'#4'(zv)'#4'='#4'C'#4'H'#4':'#4'C'
>
> a ve funkci CharsetConversionTrans se to dostava na NotFoundChar

No nejspis to bude tim - jak ti uz rano psal JC -
ze to puskinovo pismo do CP1250 neprevedes...

Jen tak cvicne jsem to predhodil InlineDecode do UTF8
a bolsevik v tom subjectu pise:

+BEEEOgQwBEcEMARCBEw- +BD8EPgRABD0EQwRIBDoEQw- (skacat pornusku) :-)

pf

Dekodovani predmetu v mailu

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 11.9.2008 07:01:41

Lukas Gebauer napsal(a):

> [...]
>
> a protoze puvodni subjekt byl v azbuce, je v principu neprevoditelny
> do CP1250... proto vysledek dopadl jako hromada podtrzitek.

Dobre, toto jsem uz pochopil a zeptam se trochu jinak.

nyni postupuji takto:
Mam naplneno TMimeMess
provedu DecodeMessage
a pak ctu Header.Subject

Jak mam postupovat, abych dostal informace ze subjectu ?
(puvodni znakovou sadu, puvodni text )

knihovna v C++

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 11.9.2008 09:39:56

> Nicmene linkeru se asi nepodarilo najit funkci DecodeDate, aby ji mohl linkovat. Mas spravne prohledavane cesty, spravne unity v Uses ?

Mam #include <Sysutils.hpp> a opravdu jsem ji tam nasel. A vidi ji tam i
C++, kdyz dam Find Declaration...

knihovna v C++

To je ovsem jiny problem, nez jsi se puvodne ptal.
S tim moc neporadim, delam v Delphi 7.
Nicmene linkeru se asi nepodarilo najit funkci DecodeDate, aby ji mohl linkovat. Mas spravne prohledavane cesty, spravne unity v Uses ?

knihovna v C++

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 11.9.2008 08:47:51

horky(zv)cominn(tec)cz napsal(a):
> [...]
Kdyz funkci DecodeDate nepouziju, je vse OK. Proto jsem zkusil build
with packages - odstrani to chybovou hlasku, ale zase to chce rtl100.bpl.

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 11.9.2008 08:25:49

Pekny den preji vsem!
Mam dll napsanou v Borland C++ 2006. Pri prekladu nemam zatrzenoUse
dynamic RTL a mam zatrzeno Build with runtime packages. Vysledna
knihovna k svemu zivotu vyzaduje pritomnost rtl100.bpl. Nevite nekdo,
jak ji teto zavislosti zbavit?
Dekuji Honza

dbExpress

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)email(tec)cz> - 12.9.2008 09:17:58

Ahoj mam takovy dotaz, pouzivate nekdo v ostrem provozu komponenty dbExpress ??
A jake s nimi mate zkusenosti - vykon/spolehlivost??

Pokud ano, jak je dostavate do tabulek, protoze primo to nejde protoze jsou unidirectional.

Diky Tom

KP-SYS mail server
http://www.kpsys(tec)cz

dbExpress

[*] Cabak Pavel <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 12.9.2008 09:34:00

Zkus se podivat na http://dn.codegear.com/article/28876
Na adrese http://dn.codegear.com/delphi/components/usecomponents?page=4&sort=author
si vyhledej clanky od Cary Jensen

Pavel Cabak
cabak(zv)cross(tec)cz

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> Pokud nemas MSDN, kup si OEM XP Home za cca 1500-1700 Kc, v ramci
> legalizacni kampane si je muzes koupit samostatne, a instalovat bez
> problemu.

Pouzivat Windows XP Home na vyvoj aplikaci je tak trochu masakr ;-) Pro ty
kteri znaji jen vyssi verze, zamerne v nich totiz chybi veci ktere clovek
povazuje jinak za zcela samozrejme. Napriklad zalozky pro nastaveni NTFS
prav ve Windows Exploreru, ruzne MMC snapiny pro nastaveni bezpecnosti apod.

MSDN predplatne a virtualni stroj je asi opravdu nejlepsi reseni techto
situaci.

Petr Vones

Firebird, overeni existence DOMAIN

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.9.2008 22:43:18

On Tue, Sep 16, 2008 at 7:14 AM, <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> wrote:
> Lze si overit existenci domain jinak, nez nahlednutim do systemovych
> tabulek (Tabulka: rdb$fields; Field: rdb$field_name)?

1. Zkusit ji pouzit.
2. Zkusit ji vytvorit.

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

DLL-funkce vracejici retezec

[*] Ing. Zdenek Zacal <servis(zv)praktik(tec)cz> - 17.9.2008 18:18:55

> zrejme proto, ze nebyl pred volanim funkce z DLL alokovan buffer pro
> data nebo je pointer (ci delka bufferu) na nej predavan spatne.
> Pripadne funkce v DLL je spatne napsana...

Tak problem je ve volaci konvenci, pokud pouziju cdecl nebo stdcall, tak
procedura v DLL spadne pri praci s PCharem (StrPLCopy). Pokud pouziju
register tak to funguje. DLL natahuju do pameti dynamicky. V cem je problem?
Zdenek

DLL-funkce vracejici retezec

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 17.9.2008 16:48:47

On Wednesday, September 17, 2008 4:26 PM ,
Ing. Zdenek Zacal <servis(zv)praktik(tec)cz> wrote:

> [...]

Pripadne funkce v DLL je spatne napsana...

> Vygoogloval jsem nasledujici kod, ktery pamet alokuje z opacne

jenze staci zapomenout volat FreeString a je problem...
Stejne se musi obsah string kopirovat jinam tak proc to neudelat tak
jak je v kraji zvykem?

D. Toman

DLL-funkce vracejici retezec

[*] Ing. Zdenek Zacal <servis(zv)praktik(tec)cz> - 17.9.2008 16:26:45

> [...]
> end;

Tohle mi nefunguje, na StrPLCopy... spadne to s Access violation. Nechapu

Vygoogloval jsem nasledujici kod, ktery pamet alokuje z opacne strany a
ktery u me funguje. Je to tak v poradku?

library MyDLL;
uses
SysUtils;
const
AString: string = 'Hello world!';

function ReturnsAString: PChar;
begin
GetMem( Result, length( AString ) +1 );
StrPCopy( Result, AString )
end;

procedure FreeString( s: PChar );
begin
FreeMem( s )
end;

exports
ReturnsAString,
FreeString;

V programu:
procedure Button1Click( Sender: Object ); // or whatever
var
s: string;
p: PChar;
begin
p := ReturnsAString; // get the DLL's memory
s := p; // get a copy into our string
FreeString( p ); // return the DLL's memory
ShowMessage( s )
end;

DLL-funkce vracejici retezec

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 18.9.2008 07:22:18

Ing. Zdenek Zacal napsal(a):

> [...]
> register tak to funguje. DLL natahuju do pameti dynamicky. V cem je problem?

Problem bude ve volani. V BuffLen je delka alokovane pameti, Buff
ukazuje na alokovanou pamet.
Napis, jak alokoujes pamet, a jak to volas. Testovat to muzes i bez DLL
primo v programu a pak
"cdecl" nema celkem vyznam.

Pripadne napis primo na muj mail, nejak to doladime.

Pavel

DLL-funkce vracejici retezec

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.9.2008 07:36:20

Ing. Zdenek Zacal napsal(a):

> Tohle mi nefunguje, na StrPLCopy... spadne to s Access violation. Nechapu
> proc.

Ahoj,

ve volajicim programu ma byt neco v tomto stylu

const DELKA_BUF = 1024; //napr.
var Buf: PChar;

GetMem(Buf, DELKA_BUF);
try
FunkceZDLL(Buf, DELKA_BUF);//dostane uz naalokovany Buf
...pouziti vysledku v Buf

finally
FreeMem(Buf);
end;

V DLL pak nic nealokujes. Jen overis, ze DELKA_BUF je dostacujici pro
ulozeni vysledku a zapisujes do Buf. U DLL pouzivam volaci konvecni stdcall.

David Lebeda

DLL-funkce vracejici retezec

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 18.9.2008 07:32:19

Jeste upresneni. Volat proceduru v DLL musis se stejnou konvenci, jak je
definovana.
Podivej se na help.

Pavel

Delphi preklad do rustiny

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 18.9.2008 07:44:20

> ahoj co vsechno musim mit na xpeckach abych mohl vytvorit aplikaci s
> ruskym
> textem?

V mistnim nastaveni zalozce Upresnit si nastav rustinu jako
jazyk pro programy nepoporujici unicode. Je nutno restartovat
pocitac. V zalozce Jazyky si nastav ruskou klavesnici. S ni se ale tezko
pracuje, kdyz na ni nemas azbuku. Existuje ruska klavesnice s rozlozenim
jako latinka (CZRusQWERTY):
http://www.volny(tec)cz/ufp/SW.htm

Milan

DLL-funkce vracejici retezec

[*] Ing. Zdenek Zacal <servis(zv)praktik(tec)cz> - 18.9.2008 09:02:27

> definovana.
> Podivej se na help.

Tak presne v tom byl problem v programu jsem mel nadefinovanou jinou volaci
konvenci nez v DLL.
Dik za pomoc.
Zdenek

Mereni datoveho toku

[*] iel1(zv)email(tec)cz - 19.9.2008 17:01:11

A ma nekdo nejaky tip na konkretni SW? Zkousel jsem par programu, ale zadny neumel napojeni na localhost:3306. (Mam server i klienta na jednom PC a chci merit prenos mezi nimi...)
> rekl bych, ze to zvladne skoro kazdy monitor, ktery bude schopen napojeni na
> dany port. KER

Mereni datoveho toku

[*] Marek Kocan <konf(zv)akerra(tec)cz> - 19.9.2008 14:32:58

rekl bych, ze to zvladne skoro kazdy monitor, ktery bude schopen napojeni na
dany port. KER

Mereni datoveho toku

[*] iel1(zv)email(tec)cz - 19.9.2008 12:52:49

Ahoj,

potrebuji kvuli sitove optimalizaci merit datovy tok mezi DB serverem a moji aplikaci? Nenapada vas jak na to? Treba nejakym inteligentnim tunelem?

Dik za tipy!

Seminare Delphi 2009 Praha a Bratislava

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 19.9.2008 10:00:34

Vazeni vyvojari a uzivatele Delphi

Zveme vas na odborne seminare, ktere probehnou 13.10.2008 v Praze a 14.10.2008 v Bratislave. Predstavime vam nove produkty CodeGear Delphi 2009 a CPPBuilder 2009. Navstevnici seminare ziskaji zajimavou slevu na nakup produktu.

Vstup je zdarma, pouze je treba se do 10.10.2008 registrovat online. Prednaset bude Pawel Glowacki, technicky pracovnik evropskeho zastoupeni spolecnosti Embarcadero. Prednaska v anglictine bude v Praze simultanne tlumocena do cestiny a v Bratislave do slovenstiny. Vstup je zdarma, podminkou je vsak predchozi registrace.

Popis a program seminare vcetne registracniho formulare najdete na adrese http://embt(tec)cz

Tesim se, ze si na seminar udelate cas a radi vas na nem privitame.

Vsechny zdravi, -- Richard Kubat, Borland s.r.o.

Obnova smazaneho MDX v BDE

[*] Rudolf Krizek <krizek(zv)trifid-sw(tec)cz> - 22.9.2008 14:49:07

Zdravim vsechny!

Mam takovy trivialni problem. Jak znovu vytvorit MDXsoubor, ktery nekdo
omylem smazal. Pokud se o to pokusim pomoci AddIndex, tak dostanu hlasku, ze
Index does not exist (logicky, kdyz je smazany).

Diky za jakoukoliv radu

Rudolf Krizek
TRIFID Software

WinXP SP2, RAD Studio 2007 December 2007 Update

Obnova smazaneho MDX v BDE

[*] Petr Hlozek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 22.9.2008 15:05:09

Dobry den,

vytvorte si treba prazdnou tabulku se stejnymi indexy. Vytvori se i mdx
soubor. Ten zkopirujte na misto toho smazaneho a udelejte neco jako:

T:= TTable.Create(Nil);
try
T.DatabaseName:= ExtractFilePath(dbfko);
T.TableName := ExtractFileName(dbfko);
T.Exclusive := true;
T.Open;
Check(DbiRegenIndexes(T.Handle));
finally
T.Close;
T.Free;

Rudolf Krizek napsal(a):

> [...]
>
> Rudolf Krizek
> TRIFID Software
>
> WinXP SP2, RAD Studio 2007 December 2007 Update

OT: Rozdelit disk

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 22.9.2008 15:39:12

Dobry den,
nevite prosim nekdo, jestli funguje stary dobra Partition Magic i na Viste?
Dalibor.

ADMIN: OT: Rozdelit disk

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.9.2008 15:45:13

Puvodni zprava ze dne 22.9.2008 od Dalibor Faltynek:

> Dobry den, nevite prosim nekdo, jestli funguje stary dobra Partition
> Magic i na Viste? Dalibor.

To tu nema co delat, spletl sis konferenci.

AN:Firebird Developers' Day 2008

[*] Marek Kocan <konf(zv)akerra(tec)cz> - 22.9.2008 21:07:40

Ahoj *,

druhy rocnik konference Firebird Developers' Day 2008 se uskutecni 16.
rijna, vice informaci (prni oznameni) je zde
http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2008091801. Loni bylo zajemcu asi
o 40 vice, nez bylo mist, proto doporucuji v pripade zajmu s pripadnou
registraci moc nevahat (to neni marketing, kdo tam by vi, ze je to fakt, ze
se sedelo i na stupincich:) ).

Hezky den, KER

Excel - Obecny format

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)delfortgroup(tec)com> - 23.9.2008 12:22:58

Pekny den vsem,
mel bych velkou prosbu, jiz pul dne se trapim s nastavenim formatu bunky
v Excelu na Obecny format.
Nastavit format bunky delam pomoci
Excel.Range['A1:B1].NumberFormat:='0.00', to funguje OK, ale pokud chci
nastavit format na Obecne, tak na to bude asi nejaka magicka konstanta.
Strycek Google me honi od certa k dablu. Ve VB jsem zjistil, ze se jedna
o nazev konstanty General, ale nejsem schopen zjistit tu magickou
konstantu...

Vsem dekuji za nakopnuti

Jirka

Excel - Obecny format

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 23.9.2008 12:47:00

Ahoj,

> [...]
> Strycek Google me honi od certa k dablu. Ve VB jsem zjistil,
> ze se jedna o nazev konstanty General, ale nejsem schopen zjistit

Nahraj si makro a vykonaj to formatovanie interaktivne, potom si pozri vygenerovany kod.
V tomto pripade je to magicka konstanta 'General'.

Excel - Obecny format

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 23.9.2008 12:38:59

ja pouzivam toto: NumberFormat:='GENERAL';

> [...]
> Strycek Google me honi od certa k dablu. Ve VB jsem zjistil, ze se jedna
> o nazev konstanty General, ale nejsem schopen zjistit tu magickou

Excel - Obecny format

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 23.9.2008 12:57:01

> Nahraj si makro a vykonaj to formatovanie interaktivne, potom si pozri vygenerovany kod.
> V tomto pripade je to magicka konstanta 'General'.

To funguje v mojej anglickej verzii. Zda sa ale, ze v roznych lokalizovanych verziach Excelu moze ta konstanta mat rozne hodnoty. Takze bude asi lepsie pouzit nasledovny kod:

MyRange.NumberFormat := Application.International(xlGeneralFormatName);

xlGeneralFormatName je konstanta nezavisla od lokalizacie, jej hodnota je 26.

Excel - Obecny format

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)delfortgroup(tec)com> - 23.9.2008 13:05:02

> [...]
Application.International(xlGeneralFormatName);

>xlGeneralFormatName je konstanta nezavisla od lokalizacie, jej hodnota

Mnohokrate dekuji,
konstanta 26 zafungovala. Konstanta 'General' bohuzel ne, ale jeste mi
funguje konstanta '(zv)'

Jirka

ZEOS a Server Has Gone away

[*] Petr Mathon <dveste zar(zv)quick(tec)cz> - 23.9.2008 21:25:44

Zdravim

Pouzivam Zeos s MySQL, obcas mi nahlasi ze mi odesel server. Jak mam testovat pripojeni k serveru? Staci Zconnection.connected, PingServer nebo poslat nejaky prikaz jako napr. 'set names cp1250'? Toto nastava po vypadku site, samozrejme, akorat nevim jak to rychle otestovat bez zdrzovani. Predpokladam, ze na takto zabrzdeny TZconnect staci volat proceduru reconnect. Nebo se ma reconnect pouzivat pravidelne. Jsou Zeos thread safe? Pokud ano, tak predpokladam, ze reconnect bude stejne zdrzovat.
Ma predstava je connection.pingserver, ale problem je v tom, ze po vypadku site-predpokladam, mi hodi pingserver ok, ale pro spojeni-SQL prikaz - mi vyhodi stejnou hlasku.

PM

ZEOS a Server Has Gone away

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 24.9.2008 14:35:13

Petr Mathon napsal(a):
> [...]
> Ma predstava je connection.pingserver, ale problem je v tom, ze po vypadku site-predpokladam, mi hodi pingserver ok, ale pro spojeni-SQL prikaz - mi vyhodi stejnou hlasku.

A nestaci mit globalni ovladac vyjimek (Application.OnException) a tam
pri detekci teto vyjimky se zeptat uzivatele zda chce reconnectnout?
Resp. ja to po tichu
zkusim primo a kdyz to nevyjde - dojde opet k vyjimce tak se ptam
uzivatele ze je problem se siti a co jako s tim.

R.

objednano

[*] l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 24.9.2008 12:59:04

hotovo

Ovladani Corelu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.9.2008 10:06:49

Puvodni zprava ze dne 24.9.2008 od Ing. Dubsky Jan:

> Byl na mne vznesen pozadavek ovladani programu CorelDRAW 12 z
> externi aplikace napsane v Delphi. Jedna se o automatizaci kresleni
> dle predem zadanych hodnot, ktere by se tahaly z tabulky. Muj dotaz
> zni: Je vubec mozne Corel takto ovladat. Existuje pro nej nejaky
> jazyk (tak jako je v Autocadu napr. Lisp nebo v Excelu makra) pomoci
> ktereho by sla tato automatizace provest. Diky za radu nebo
> nasmerovani k nejakemu studijnimu materialu.

Hledej OLE Automation. Aplikace Corel podporuji OLE2 Automation a k
dispozici je i Corel SCRIPT Editor, ktery to take umoznuje ridit ve
forme skriptu.

http://delphi.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?zi=1/XJ/Ya&sdn=delphi&cdn=compute&tm=73&gps=319_562_1596_1029&f=11&tt=14&bt=1&bts=1&zu=http%3A//www.djpate.freeserve.co.uk/Automation.htm

http://www.oberonplace.com/vba/index.htm

http://www.oberonplace.com/vba/draw10vba.htm

http://www.oberonplace.com/vba/draw9vba.htm

Ovladani Corelu

[*] Ing. Dubsky Jan <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 24.9.2008 08:32:41

Zdravim

[...]

Honza

ZEOS a Server Has Gone away

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 24.9.2008 17:21:27

Zdravim,

bohuzel jsem nemel cas toto nikdy dodelat, ale ZeosDBO ma komponentu
TZSQLMonitor, ktera dokaze odchytavat pripadne problemy v metode
OnTrace. Mozna je toto ta spravna cesta jak poresit pripadne vyjimky.

Vaclav Halik

Viz.: (Vzor)

{ MySQL }
// MySQL Error codes list
MySQL_Error_Default = 'Nahlasena chyba cislo:';
MySQL_Error_1045 = 'Pristup odepren pro uzivatele:';
MySQL_Error_1049 = 'Neznama databaze:';
MySQL_Error_2003 = 'Neni mozno navazat spojeni se serverem MySQL na
adrese:';
MySQL_Error_2005 = 'Nedostupny hostitel pro server MySQL:';

procedure TMojeAppData.monMojeAppTrace(Sender: TObject;
Event: TZLoggingEvent; var LogTrace: Boolean);
var
ErrorMessage : String;

begin
case Event.ErrorCode of
0 : ErrorMessage := '';
1045 : ErrorMessage := MySQL_Error_1045 + ' "' + dbMojeApp.User
+ '(zv)' + dbMojeApp.HostName + '"';
1049 : ErrorMessage := MySQL_Error_1049 + ' "' + dbMojeApp.Database
+ '"';
2003 : ErrorMessage := MySQL_Error_2003 + ' "' + dbMojeApp.HostName
+ '"';
2005 : ErrorMessage := MySQL_Error_2005 + ' "' + dbMojeApp.HostName
+ '"';
else
ErrorMessage := MySQL_Error_Default + ' "' + IntToStr(Event.ErrorCode)
+ ' - ' + Event.Error;
end;

// Pokud tedy doslo k chybe provedeme prislusnou akci
if ErrorMessage <> '' then
begin
{$IFDEF MojeApp}
ShowError(ErrorMessage);
{$ENDIF}

Radek Cervinka napsal(a):
> [...]
> zkusim primo a kdyz to nevyjde - dojde opet k vyjimce tak se ptam
> uzivatele ze je problem se siti a co jako s tim.

ZEOS a Server Has Gone away

[*] Petr Mathon <dveste zar(zv)quick(tec)cz> - 24.9.2008 22:39:56

Tak jsem testnul udelat tuto rutinu a muzu rict, ze pokud bych se poradne nedival a nevedel o tom, tak snad okno s hlaskou ani nepostrehnu, tyka se local pripojeni. Plne automaticke, a o to slo. Nemam otestovane pri SQLExecute.
Samozrejme pokud je server opravdu "Has Gone" tak smula. Pridelal jsem v menu obnoveni spojeni. Zalezi uz jen na obsluze.
Ted to jen nacpat pri startu alikace do vsech query, ale to uz je psouk do vetru.

Myslim ze takto je to OK ne? Nebo by to nekdo resil jinak?

PM

procedure Tform.LocalQuestBeforeOpen(DataSet: TDataSet);
var cn:tzconnection;
begin
if DataSet is tzquery then
cn:=TZQuery(DataSet).Connection
else
if DataSet is TZReadOnlyQuery then
cn:=TZReadOnlyQuery(DataSet).Connection

if not cn.PingServer then begin
Form_akcni_win.Show;
Form_akcni_win.Stav.Caption:='Zjisteny problemy se siti.'#13#10' Pokousim se obnovit spojeni ...';
cn.Reconnect;
except
on e:exception do begin
alert('Chyba znovupriojeni se serverem '+cn.HostName+' ...'#13#10
+e.Message);
Form_akcni_win.Hide;

ZEOS a Server Has Gone away

[*] Petr Mathon <dveste zar(zv)quick(tec)cz> - 24.9.2008 22:17:53

> [...]
>TZSQLMonitor, ktera dokaze odchytavat pripadne problemy v metode
>OnTrace. Mozna je toto ta spravna cesta jak poresit pripadne vyjimky.

To zni sikovne, ale kdyz k programu stoupne "Stoupa", tak potom je kazda rada draha a melo by to byt co nejvice sobestacne.
Tak sem se jal testovani komponenty TZConnection.

Vytvoril jsem tlacitko testovani pres connection.pingserver
vzdaleny 64ms - ok
shodil jsem vzdaleny server a ...
vzdaleny 74 ms err
nahodil jsem jej a ...
vzdaleny 70ms err
po reconnect
vzdaleny 68 ms - ok

co se local tyce vse kolem nuly ;-)
Znamena to tedy, ze testuje spojeni se serverem co se prihlaseni tyce a ne co se dostupnosti tyce.

Takze muj zaver, je vytvorit univerzalni rutinu, ktera pred query.execute testne spojeni pres pingserver a popr.
vyhodi okno s hlaskou, ze se pokousi o znovupripojeni.
Ted akorat dumu nad tim, kam to nacpat, ... tzquery.beforeopen? Bude to testovat i pri tzquery.sqlexecute? Pokud by to slo takhle,
tak neni potom co resit ne?

PM

objednano

[*] l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 25.9.2008 07:13:30

l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz wrote:
> hotovo

Uuuhh,
omyl, preklep, velmi se omlouvam.

Melo to byt jinam...
:-)

L.Vlcek

vyber hodnoty v TValueListEditor

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 25.9.2008 11:01:50

Ahoj,potreboval bych poradit s komponentou TValueListEditor. Potrebuju v
teto komponente pomoci esPickList nastavit nejakou hodnotu. Problem ale je,
ze do seznamu poterebuji dat texty dle jazykove mutace a nedari se mi
zjistit, index vybrane polozky.

Muze te mi nekdo poradit, jak zjistit, co se vlastne vybralo bez toho, abych
komparoval text?

Predem dik

Petr Vetesnik

QuicReport problem s cestinou

[*] Ivan Pavelka <i.pavelka(zv)volny(tec)cz> - 25.9.2008 20:22:35

Netvrdim, ze to musi byt ono, ale my jsme takto jednou zapasili se sestavami
a na vine byla tiskarna. Respektive substituce nekterych fontu, kterou si
tiskarna provadela. Jak je toto mezi Windows a tiskarnou rizeno nemam
tuseni. Pokud nekdo vi, sam se rad poucim. Nam se jeden a ten samy font pri
nekterych velikostech tisk dobre a pri jinych spatne.
Doporucuji zkusit to poslat na jinou tiskarmu, alespon, aby jste vyloucili,
ze to neni to, co popisuji.

U nas to bylo na D7, verzi QR si jiz nevzpominam a tiskarna byla HP Laser,
typ jiz take nevim.

Ivan P.

Od: "Miloslav Pojsl" <mpojsl(zv)seznam(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> potreboval bych poradit, jak vyresit nasledujici situaci. Mam ActiveX prvek, ktery jsem si naimportoval do Delphi 6. Ten obstarava komunikaci pres seriovy port s motorkem linearniho posuvu. Funguje mi to, ale ja bych chtel, aby tato komunikace bezela v jinam nez hlavnim vlakne. Prikazy posilane motorku jsou vykonavany asynchronne, a ja je potrebuju synchronni (aby se provadeni hlavniho vlakna zastavilo do doby, nez motorek dojede). To bych chtel udelat nejak takto:

No a jak poznas, ze ten motorek tam dojel ?

Ludek

JCLMAPI + HTML + Priloha

[*] Vasek ZARUBA <vasek.zaruba(zv)sielaff(tec)cz> - 14.10.2008 12:29:33

Ahoj,

Pouzivam JCLMAPI na odasilani posty ve tvaru HTML. Vse OK pokud neprilozim
prilohu,

pak je telo zpravy odeslano jako priloha. Bohuzel, s internim SMTP klientem
(TSmtpCli-F. PIETTE) se mi, nevim proc, nepodarilo prejit pres proxynu i
kdyz do ted ji s uspechem pouzivam (testnul jsem Indy + dalsi, take
neprosly).

Diky za pomoc

Vesek 8^)

Aplikace DDE serverem i klientem zaroven

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 16.10.2008 14:23:10

Zdravim vsechny,

mam dve aplikace, ktere spolu komunikuji pres DDE. Lze v principu, aby obe byly pro sebe navzajem klientem i serverem? Tedy aby si mohli navzajem vymenovat data.
Zkousel jsem to, jednim smerem to jde a zpet ne, tak at se s tim zbytecne nemorim, jestli to v principu nejde.

Mgr. Miloslav Pojsl

Pouziti cizi DLL v D5 a D2007

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.10.2008 11:57:00

DD,

On Thursday, October 16, 2008 10:22 AM ,
Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> wrote:

> TDAHandle = THandle;

> No to by mne prave zajimalo.
> Nevim, jestli jsem se na zacatku vyjadril zcela presne - tu chybu
> vraci v runtime ta volana funkce jako navratovou hodnotu. Proste
> predaji se stejne parametry a navratova hodnota je jina.

hmm ja to bral jako, ze ta DLL fce zhavaruje.

Pokud uz nevis kudy kam tak ja bych zkusil tohle (pokud je mozne
krokovat v obou verzich Delphi):

- overit velikost (sizeof) vsech typu predanych parametru v jednech i
druhych Delphi
- projit pouzite typy parametru, zda nejsou necim podezrele. Recordy,
vyctove typy,.... Vse, co mohlo zmenit vnitrni interpretaci
- prepnout do CPU modu a prokrokovat chovani funkce v DLL instrukci po
instrukci a porovnat chovani (pokud je zdrojak k DLL a je mozne ji
krokovat z Ccka tak je to jednodussi)

D. Toman

Pouziti cizi DLL v D5 a D2007

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 16.10.2008 11:34:59

> Project Options - Compiler - Record field alignment.

... nic. Vypada to v poradku.

Pouziti cizi DLL v D5 a D2007

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 16.10.2008 10:28:55

> No to by mne prave zajimalo.

Project Options - Compiler - Record field alignment.

Pouziti cizi DLL v D5 a D2007

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 16.10.2008 10:22:54

> [...]

vraci v runtime ta volana funkce jako navratovou hodnotu. Proste
predaji se stejne parametry a navratova hodnota je jina.

M.D.

Pouziti cizi DLL v D5 a D2007

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.10.2008 09:58:53

On Thursday, October 16, 2008 9:38 AM ,
Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> wrote:

> Hlavicky jsou nadefinovane jako typy, protoze komunikaci s tou DLL
> zajistuje jedna trida:
>
> TDAStart = function(hInfo: TDAHandle; var addr: sockAddr_in;
> ThreadPriority: integer; Name: pChar; Password: pChar; UserName:
> pChar; var Info: Longint): integer; stdcall;
>
> Direktivy byly prvni, po cem jsem sel.

TDAHandle je nejaky record? Je pouzito klicove slovo packed pri jeho
deklaraci? Mozna se v D2007 (ci drive) proti D5 zmenily nejake
velikosti/alignment clenu struktur.

> M.D.

Pouziti cizi DLL v D5 a D2007

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 16.10.2008 09:38:51

> [...]

integer; Name: pChar; Password: pChar; UserName: pChar; var Info: Longint):

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.10.2008 08:48:48

DD,

On Wednesday, October 15, 2008 8:18 PM ,