ADMIN: Trigger MSSQL

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 09.2.2009 15:48:59

Co to tu dnes predvadite za quotovani? Polepsete se!

Trigger MSSQL

[*] Igor Gottwald <gottwald(zv)oksoftware(tec)cz> - 09.2.2009 15:44:59

Dobry den,

Doporucuji nasledujici postup:

create trigger xx_i on xx after insert
as
begin
update xx
set val = 2 * B.val
from xx A
inner join inserted B on (A.id = B.id)
end

To muze fungovat jak pro INSERT, tak UPDATE trigger.

Pokud chcete pouze INSERT, pak muzete pouzit INSTEAD OF trigger:

create trigger xx_i on xx instead of insert
as
begin
insert into xx (id, val)
select id, 2 * val from inserted
end

Tady uz ale narazite na problem, napr. pokud je ID sloupec s identity.
Instead Of trigger doporucuji jen pokud k tomu mate vazny duvod, napr. v
pripade ze se ve skutecnosti ma provest uplne neco jineho. Instead Of
trigger je velmi uzitecny v pripadech, kdy se treba autoaticky aktualizuji
nejake soucty v jinych tabulkach a ta aktualizace se aktivuje triggery na
master/detail tabulkach, kde data jsou v detailu. A pokud je nastaveno
kaskadove mazani, tak de-facto neni jina moznost jak korektne zachytit v
triggeru smazani master zaznamu. Samozrejme do jde dalsimi triggery v master
tabulce, ale pak zase zlobi prepocet pri insert/update. Naopak Instead Of
trigger je pro takove pouziti idealni.

Pro Vas bych ale doporucil pouzit After. Je to mnohem jasnejsi, proste v
triggeru dostanete dve preddefinovane tabulky INSERTED a DELETED, kde
INSERTED obsahuje nove verze zaznamu (z prikazu INSERT/UPDATE) a DELETED
stare verze (z prikazu UPDATE/DELETE). Jednoduse se tak da rozlisit, co a
kde se zmenilo.

Jeste poznamka - pokud udelate v triggeru tabulky XX operaci nad touto
tabulkou (INSERT, UPDATE, DELETE), triggery tabulky jiz nejsou dale volany.
Pokud provedete operaci nad jinou tabulkou a mate povolene NESTED TRIGGERS,
tak se volaji rekurzivne. Pri chybnem programovani je mozne to zacyklit, ale
musite se snazit a stejne je tam omezeni na pocet urovni vnoreni. Tolik jen
pro poradek.

Na zaver bych si dovolil poznamku k efektivite. Obecne triggery nejsou
prilis efektivni a je potreba je pouzivat s rozumem. Vetsinou pri
rozsahlejsich akcich je lepsi provadet zmeny hromadne nez zaznam po zaznamu.
Nicmene oba pristupy lze pri spravnem pristupu dobre pouzivat a nedoporucuji
jeden kterykoliv nejak hanet nebo precenovat.

S pozdravem
Igor Gottwald, nezavisly vyvojar

From: "Ludan" <konference(zv)sales(tec)cz>

Vyreseno : stacilo restartovat sluzbu repositare.
Ale proc to neslo z Tortoise a z commandline ano to fakt nevim.

Ludek ZITA

XMLDoc v Thread vyvola vyjimku

[*] Ludan <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.2.2009 12:01:04

Od: "Jiri Jelinek" <jiri.jelinek(zv)asei(tec)cz>
> napsal bych to asi takto (urcite optimalizovanejsi
> kod (a urcite projde pres
> ADO) a jeste navic pokud pouzivas v select * ma ADO
> velkou rezii s
> metadaty):
>
> select co.KODBANKY, cb.NAZEV
> from CIS_ORGJEDNOTEK co, CIS_BANKY cb
> where co.KODBANKY=cb.KOD and co.NOJEDNOTKA=:XXXX
>
> JiJe

Synapse FTPsend a firewall

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 19.2.2009 21:46:00

Mam nasledujici problem. Jiz nekolik let pouzivam synapse FTPsend a FTp
server FileZilla.
Vse fungovalo bez problemu jelikoz na serveru se nepouzival windows
firewall.
Po zapnuti FW na serveru a pridani vyjimky na port 21 prestalo ftp
spojeni fungovat. Prihlaseni funguje normalne ale jakmile se zavola metoda
InternalStor('STOR ' + FileName, RestoreAt);

tak funkce TFTPSend.DataSocket vraci false (Timeout). Zajimave je ze treba FTP klient z TotalCommanderu funguje naprosto
normalne.
Poradi mi nekdo pokud je to problem synapse jak na to?

Normalne pouzivam Funkci

function FtpPutFile(const IP, Port, FileName, LocalFile, User, Pass:
string): Boolean;

Diky Zvo.
000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - (not logged in) (10.139.68.6)>
Connected, sending welcome message...
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - (not logged in) (10.139.68.6)>
220-FileZilla Server version 0.9.29 beta
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - (not logged in) (10.139.68.6)>
220-written by Tim Kosse (Tim.Kosse(zv)gmx.de)
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - (not logged in) (10.139.68.6)> 220
Please visit http://sourceforge.net/projects/filezilla/
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - (not logged in) (10.139.68.6)> USER PEPA
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - (not logged in) (10.139.68.6)> 331
Password required for pepa
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - (not logged in) (10.139.68.6)> PASS ******
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - pepa (10.139.68.6)> 230 Logged on
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - pepa (10.139.68.6)> TYPE I
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - pepa (10.139.68.6)> 200 Type set to I
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - pepa (10.139.68.6)> STRU F
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - pepa (10.139.68.6)> 200 Using file
structure 'File'
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - pepa (10.139.68.6)> MODE S
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - pepa (10.139.68.6)> 200 MODE set to S.
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - pepa (10.139.68.6)> REST 0
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - pepa (10.139.68.6)> 350 Rest supported.
Restarting at 0
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - pepa (10.139.68.6)> REST 1
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - pepa (10.139.68.6)> 350 Rest supported.
Restarting at 1
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - pepa (10.139.68.6)> REST 0
(000430) 2/19/2009 21:15:22 PM - pepa (10.139.68.6)> 350 Rest supported.
Restarting at 0
(000430) 2/19/2009 21:15:27 PM - pepa (10.139.68.6)> EPSV 1
(000430) 2/19/2009 21:15:27 PM - pepa (10.139.68.6)> 229 Entering
Extended Passive Mode (|||51781|)
(000430) 2/19/2009 21:15:52 PM - pepa (10.139.68.6)> disconnected.

Synapse FTPsend a firewall

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 19.2.2009 21:54:00

Ahoj,
Zkusil bych pouzit pasivni rezim. Navazovani spojeni inicializuje klient na
portu 21. Ale vlastni data se prenaseji na portu 20 a spojeni navazuje
server. V tom muze byt casto problem, ze firewall blokuje prichozi
nenavazane spojeni.

Petr
On Thu, Feb 19, 2009 at 9:46 PM, Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> wrote:

> [...]
> normalne.
> Poradi mi nekdo pokud je to problem synapse jak na to?

TRichEdit

[*] stefunko(zv)szm.sk - 20.2.2009 13:40:59

Zdravim,
ma niekto skusenosti s touto komponentou.
potrbujem zobrazit tabulku, kde v bunke je viac riadkov,
pripadne oramovany viacriadkovy text.

Delphi2007

[...]

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 20.2.2009 11:30:51

Ahoj,

> Co by se stalo, kdyby treba to MySQL pouzivalo libcrypto.so, ale
> nejake jine verze? Jakmile Synapse pak chce zinicializovat OpenSSl,
> ta zacne s libssl.so, a pak se pokusi nacist libcrypto.so. Nezbuchne
> to na tom, ze uz v pameti ta knihovna je, ale jina verze, nez
> libssl.so ocekava?

No, asi na tom mozna neco bude - protoze to nacita knihovny zhruba v
tomto poradi a libcrypto se nacita pokazde jina:

open("/usr/lib64/mysql/libmysqlclient.so.15", O_RDONLY) = 4
open("/lib64/libdl.so.2", O_RDONLY) = 4
open("/lib64/libcrypt.so.1", O_RDONLY) = 4
open("/lib64/libnsl.so.1", O_RDONLY) = 4
open("/lib64/libm.so.6", O_RDONLY) = 4
open("/lib64/libssl.so.6", O_RDONLY) = 4
open("/lib64/libcrypto.so.6", O_RDONLY) = 4
open("/usr/lib64/libz.so.1", O_RDONLY) = 4
open("/lib64/libc.so.6", O_RDONLY) = 4
open("/usr/lib64/libgssapi_krb5.so.2", O_RDONLY) = 4
open("/usr/lib64/libkrb5.so.3", O_RDONLY) = 4
open("/lib64/libcom_err.so.2", O_RDONLY) = 4
open("/usr/lib64/libk5crypto.so.3", O_RDONLY) = 4
open("/usr/lib64/libkrb5support.so.0", O_RDONLY) = 4
open("/lib64/libkeyutils.so.1", O_RDONLY) = 4
open("/lib64/libresolv.so.2", O_RDONLY) = 4
open("/lib64/libselinux.so.1", O_RDONLY) = 4
open("/lib64/libsepol.so.1", O_RDONLY) = 4
open("/usr/lib64/libssl.so", O_RDONLY) = 4
open("/usr/lib64/libcrypto.so", O_RDONLY) = 4

no - i kdyz - uz na to koukam - to jsou jen simlinky, takze opet netusim.

TR

Synapse & HTTPS klient - nelze kombinovat s MySQL

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.2.2009 11:02:49

> Zjistil bych si, zda nahodou nepouziva mysql4 take openssl a zda
> nedochazi k nejake kolizi pri initialization techto dvou unit.

Jeste mne napada jedna vec... nevim, jak se linux v takovych
pripadech chova, takze mne nekamenujte, pokud placnu blbost:

Ale, OpenSSL je slozena ze dvou knihoven libssl.so a libcrypto.so, a
tyto knihovny musi navzajem odpovidat. Nelze kombinovat tyto knihovny
z ruznych verzi OpenSSL.

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.2.2009 10:54:49

> [...]
> RestoreAt);
>
> tak funkce TFTPSend.DataSocket vraci false (Timeout).

Pricin muze byt nekolik:

Ale pokud TotalCommander funguje, pak jsi narazil na server, ktery
(stejne jako Synapse) umi novy prikaz EPSV. Proto jej Synapse
automaticky pouzila.

Nicmene tvuj firewall tento novy FTP prikaz nezna a tak nevyrobil
patricnou diru pro data.

Muzes zkusit v synapsi nastavit property TFTPsend.forceoldport na
true, cimz se ta podpora novych FTP prikazu vypne. TotalCommander
tyto nove prikazy neumi, tak proto patrne funguje.

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Synapse & HTTPS klient - nelze kombinovat s MySQL

[*] Ludan <konference(zv)sales(tec)cz> - 20.2.2009 08:18:39

From: "Jaromir Cermak" <cermak(zv)procom(tec)cz>

> [...]
> Execute, zda je nenulovy. Ale libilo by se mi vic, kdyby Delphi generovalo
> vyjimku, tak jako u kazde jine chyby na SQL.

Zkus se mrknout v hlepu MS SQL na SET XACT_ABORT ON | OFF
Treba to pomuze.

Ludek

OT: MSSQL2008Expr vykon/instance

[*] Ludan <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.2.2009 16:56:00

Zdravim,
Mam 3 vrstvou aplikaci kde app server pouziva DB na MSSQL2008 Express. Nyni
budou tyto aplikace dve (kazda bude zpracovavat jinou evidenci).
Ptam se zda ma z hlediska vykonu smysl aby na serveru bezela pro kazdou
aplikaci zvlast instance SQL serveru nebo je to jedno a muze bezet pouze
jedna instance a v ni dve databaze.
Pro informaci je to starsi stroj 2x XEON 3,4G 4GB RAM OS Windows 2003
server.

Ludek

zjisteni ciloveho adresare

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 25.2.2009 11:03:06

dobry den

nevite nekdo jak zjistit kam odkazuje adresar ktery je tvoren tzv. linkem
(napr "Documents and Settings" ve Vistach)?

zkousel sem FindFirstFile ale tem mi nefungoval, neco sem nasel na internetu
ale nefungovalo me ani to

diky za kazde nakopnuti

Firebird, QuickReport a TMetafile

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 26.2.2009 17:12:53

Ahoj,

Jakym spusobem dostanu do tabulky, obrazek z TMetafile komponenty?

zatim to delam takto,

IBT_TISKY ... GTT - docasna tabulka pro sestavu
IBT_TISKYTI_IMAGE ... policko Blob podtyp 0 pro ulozeni obrazku

lObr: TMetafile;
lCan: TMetafileCanvas
lStream: TStream;
// naplneni obrazku TMetafile
lCan:= TMetafileCanvas.Create(lObr,0);
lGraph.PaintTo(lCan); // neco se nakresli do TMetafileCanvas
lCan.Free; // TMetafileCanvas se musi uvolnit drive, nez je pouzivan
TMetafile
lCan:= nil;

// ulozeni obrazklu do
if not (DM.IBT_TISKY.State in dsEditModes) then DM.IBT_TISKY.Edit;
lStream:= DM.IBT_TISKY.CreateBlobStream(DM.IBT_TISKYTI_IMAGE,
bmWrite);
lObr.SaveToStream(lStream);
lStream.Free;
DM.IBT_TISKY.Post;

bohuzel pri tisku mi dochazi k chybe "Bitmap image is not valid".
Komponenta pro zobrazeni obrazku je typu TQRDBImage a ja se domnival ze umi
pracovat i s obrazky format TMetafile.
Pokud jsem obdobnym spusobe zpracovaval komponentu TBitmap tak vse chodilo
jak ma, jen obrazky byly trochu kostickovane....

D7, QuickReport 3.0.9, Firebird 2.1, W Vista.

dekuji za pripadnou radu ci nakopnuti,

Tonda

Firebird, TIMESTAMP s tisicinami sekundy

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 26.2.2009 09:50:27

Hmm,
1) ty pouzivas cas klienta? Ve vetsine pripadu je nutne stejnak
zapisovat do databaze cas SQL serveru jinak ten cas ma prakticky nulovou
informacni hodnotu
(pokud nebezi server a klient na jednom pocitaci). A ten cas bych
zjistoval na jednom miste. Takze bych to neresil a upravil tu jednu metodu.
2) Nebo si napsat vlastni proceduru Now a dat ji do projektu na prvni
misto aby ji linker pouzil misto std. (popripade pouzit runtime patch,
nahrazeni procedury za behu - kdysi jsem o tom psal clanek).

R.

> Zdravim !
> V programu pouzivame uz leta komponenty IBX pro pristup k databazi Firebird. Uz leta pouzivam zapis datumu a casu prikazem
> ParamByName('kdy').AsDateTime:= Now;
>
> Na naproste vetsine pocitacu, kde program bezi, se zapise datum a cas ve formatu 2009-02-26 08:49:50:000, tj. tisiciny sekundy vzdy = 000.
>
> Ovsem na nekterych pocitacich se zapise 2009-02-26 08:49:50:452, tj. s tisicinami.

Firebird, TIMESTAMP s tisicinami sekundy

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 26.2.2009 09:06:25

Muzete poradit, cim by to mohlo byt ?
--
S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.5.2, IBX 7.08, WXP SP2
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Event pro aktivovani aplikace

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.2.2009 09:37:53

Ahoj,

mam aplikaci v D5, ktera ma nektera okna takova, ze maji samostatny
button na taskbaru. Zjistil jsem, ze pri kliknuti na takovy button na
taskbaru krome aktivovani okna dostane aplikace jako takova zpravu
Activate, kterou zachytavam v Application.OnActivate a delam nejake akce.

Ale: zjistil jsem, ze aplikace dostane uvedenou message i v pripade pro
me nepochopitelnem. Svoji aplikaci minimalizuji na taskbar.
Zminimalizuji nebo obnovim jinou aplikaci na taskbaru a (zrejme) pokud
je moje aplikce na taskbaru jako posledni, prijde i ji OnActivate,
ackoli fakticky aktivni neni, nebot ma lezet minimalizovana na taskbaru.

Dotaz tedy zni - proc vubec moje aplikace v tomto pripade dostane
message o aktivovani? Jak mohu rozpoznat, ze se jedna o uzivatelem
provedene kliknuti na nektery z buttonu oken aplikce na taskbaru? Nevite
nekdo o nejakem odkazu, kde by to bylo popsane?

Event pro aktivovani aplikace

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 27.2.2009 10:09:55

Ahoj,
co se zkusit otestovat TForm.WindowState?

Vaclav Sazima

Lebeda David napsal(a):
> [...]
> provedene kliknuti na nektery z buttonu oken aplikce na taskbaru? Nevite
> nekdo o nejakem odkazu, kde by to bylo popsane?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.2.2009 10:29:57

Vaclav Sazima napsal(a):
> co se zkusit otestovat TForm.WindowState?

Ahoj,

ono to je trochu slozitejsi. Hlavni okno aplikace je vyjmuto z Application:

Params.WndParent := GetDesktopWindow; //toto okno vyjmeme ze skryteho
okna aplikace
//pri minimalizaci cele aplikace
se o nej
//pak musime postarat sami

Toto delam kvuli Vistam a AERO - jinak pro minimalizovane aplikace
nefunguji nahledy oken. Takze kdyz se aplikace minimalizuje, na taskbaru
neni videt skryte okno Application, ale mainform. Sam se pak musim
postarat o pripadne restore apod. Problem je v tom, ze oknu prijde
message o aktivovani, stejna, jako kdyz na nej clovek klikne. Ja pak
usoudim, ze pokud je aplikace minimalizovana, uzivatel si ji preje
restorovat.

David Lebeda

> Vaclav Sazima

Obarvovani textu v DBGridu

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 01.3.2009 21:30:01

Zdravim,

Nema nekdo napad, jak obarvit kus textu v bunce DBGridu? Cely text bunky
neni problem, ale potrebuji obarvit jen jedno slovo ze slovniho spojeni.

Diky za nakopnuti. Karel

Obarvovani textu v DBGridu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 02.3.2009 07:02:35

Ahoj,

delphi(zv)mjsoft(tec)cz napsal(a):
> ...potrebuji obarvit jen jedno slovo ze slovniho spojeni.

budes si muset cely text vykreslit sam. Mrkni se na metody TCanvas,
je tam TextOut a, tusim, TextBox. Pisu to z hlavy, ale kdyz si metody
TCanvas projde, tak ty na vykreslovani textu najdes.

Peca

Vista UAC

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 02.3.2009 10:16:47

dobry den

nevite nekdo jak si ve Vistach vyzadat povoleni administratorkych prav v
prubehu programu (pri spusteni programu to pres manifest umim). idealne v C#
ale staci jakekoliv nakopnuti

dekuji predem

Vista UAC

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 02.3.2009 12:26:55

Treba zde
http://www.codeproject.com/KB/vista-security/UAC_Shield_for_Elevation.aspx

> [...]
> prubehu programu (pri spusteni programu to pres manifest umim). idealne v

MODBUS a D7

[*] hwa <hwa(zv)centrum(tec)cz> - 03.3.2009 08:42:25

Dobry den,

http://www.modbus-ida.org/
http://home.zcu(tec)cz/~ronesova/bastl/files/modbus.pdf

JC> Potreboval bych pomoc, nebo radu s pouzivanim protokolu MODBUS.
JC> Mam D7 a teplomer DT4120 od madarske firmy DATCON. mel by
JC> komunikovat protokolem MODBUS RTU po seriove lince. Potreboval

MODBUS a D7

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 03.3.2009 06:52:18

Ahoj vsichni

Potreboval bych pomoc, nebo radu s pouzivanim protokolu MODBUS. Mam D7 a teplomer DT4120 od madarske firmy DATCON. mel by komunikovat protokolem MODBUS RTU po seriove lince. Potreboval bych ziskat nejaky popis komunikace i s priklady odeslanych a prijatych packetu, abych se mel ceho chytit, pripadne nejake free komponenty, ktere tuto komunikaci podporuji nebo program, ktery zvladne precist teplotu z tohoto zarizeni, abych mohl otestovat zdfa to vubec funguje.

JINAK JSEM JAKO SLEPY.

DEKUJI ZA KAZDE NAKOPNUTI SPRAVNYM SMEREM

Jaromir Cermak

Vista UAC

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 02.3.2009 15:45:07

Zdar,

ShellExecute s commandem "runas" . Elevace je vzdy na urovni procesu takze
neni mozne jen elevovat thread ale musis si spustit novou instanci exace s
parametrem ktery udela co potrebujes.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On
Behalf Of Radek Voltr
> [...]

pro FreeVCS.
Nekdy neni od veci kdyz programator musi pred tim nez neco odemkne trochu

Spusteni programu ze sluzby

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 07.3.2009 07:30:47

Ahoj,

neni jednodussi batak a naplanovana uloha?

PMal

Spusteni programu ze sluzby

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 07.3.2009 01:33:50

Ahoj, zkousim si udelat jednoduchou sluzbu v Delphi5. Ma za ukol spoustet
zalohu firebirdu (GBAK.exe). Kdyz nastavim sluzbu jako INTERACTIVE, tak se
GBAK spusti. V opacnem pripadu se ale nespusti.

Ptam se, protoze jsem se sluzbou nikdy nepracoval, lze spustit externi
program, pokud neni nastaveno ve sluzbe INTERACTIVE? A pokud musi byt
nastveno INTERACTIVE, spusti se ext.program i kdyz neni nikdo k PC
prihlasen?

Diky Karel V.

3915 (20090306)
__________

Jake jsou moznosti stahovani souboru v internetu?

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 06.3.2009 14:31:09

Pokud ma byt ta aplikace nasazena ve firemnim prostredi tak:

- ve vetsine pripadu neni povolen jiny protokol nez HTTP. FTP tedy nepujde.
- uzivatel nema administratorska prava, takze (nastesti) nelze nic
automaticky aktualizovat. Alespon ne timto zcela nebezpecnym zpusobem
stahovani neceho odnekud.

> V aplikaci mam udelanou internetovou akutualizaci. Mam tam jednoducheho
> FTP
> klienta (programovano v D5, Indy9), ktery se pripojuje na nas FTP server,
> hleda nove aktualizace a stahuje je do pocitace.
>
> Je jeste nejaka jina varianta, protokol jak stahovat soubory z webu?
>
> Diky
>
> Igor Vodicka

Jake jsou moznosti stahovani souboru v internetu?

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 06.3.2009 14:21:08

Ahoj!

[...]

FastReport jako sluzba

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 06.3.2009 09:40:51

try
TadyNecoDelame
except
on E: Exception do
begin
ZapisMiToDoLogu(E.Message)

PMal

FastReport jako sluzba

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 06.3.2009 09:16:50

Puvodni zprava ze dne 6.3.2009 od Josef Zvonicek:

> Vse funguje dobre, dokud se mi fastreport nezahlasi nejakou vyjimku
> (exception) (cokoliv, ze polozka neni cislo atd) a ta zprava se mi
> zobrazi v modalnim dialogovem okne a proces mi uvizne.

A kdyz to volani uzavres do try - except, tak co se stane?

FastReport jako sluzba

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 06.3.2009 09:10:49

Mam nasleduji problem.
Pouzivam FastReport ve sluzbe ktera bezi na serveru. Podstrcim mu nejake
XML s daty a sablonou a on mi z toho vytvori znakovou tiskovou sestavu
,kterou ja pak primo poslu na tiskarnu DOS klienta jako soubor. Vse
funguje dobre, dokud se mi fastreport nezahlasi nejakou vyjimku
(exception) (cokoliv, ze polozka neni cislo atd) a ta zprava se mi
zobrazi v modalnim dialogovem okne a proces mi uvizne.
Reportoval jsem to na FastReport support a ti mi na to neodpovedeli.
Nema neko nejaky napad jak ve fastreportu nebo obecne potlacit osetreni
vyjimky a osetrovat si to sam?

Diky. Zvo.

Standard popupmenu pre TEdit

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 05.3.2009 12:11:32

Hello All!

Mam vlastny grid, do ktoreho som doplnil do paty TEdit, ktory vyuzivam
na filtrovanie. Na samotny Grid mam uz na forme priradene popupmenu,
ktore je ucinne pre samotny grid. Lenze automaticky aj TEdit ziskava
to popupmenu z gridu.

Aj napriek tomu, ze som v constructore gridu nastavil Edit.PopupMenu
:= nil; sa zobrazuje menu z gridu.

Ja by som chcel zobrazit to standardne menu, ktore sa zobrazuje ked je
Editbox polozeny na form s moznostami Copy, Paste, Select All, ....

Ako TEdit donutim zobrazit default popupmenu?

Vdaka.

--
Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

Jake jsou moznosti stahovani souboru v internetu?

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 07.3.2009 18:43:29

2009/3/6 Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz>:
> Je jeste nejaka jina varianta, protokol jak stahovat soubory z webu?

Co treba ClickOne a tomu podobne.

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://www.ID3renamer.com

Spusteni programu ze sluzby

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 07.3.2009 13:59:11

Zapomnel jsem, ze kdyz nejsem prihlasen, musi byt cesta k databazi s
localhost na zacatku. Uz to funguje.

Diky.

Karel V.

> Co opravneni. Je nastaveno pro naplanovanou ulohu "Spustit jako"
> a s nastavenym heslem?
>
> Nastav si v tom bataku nejake logovani
>
> prikaz.x >> MujLog.txt
>
> apod.
>
> PMal

3917 (20090307)
__________

Prosba o informace k TRibbon

[*] Josef Kyn <j.kyn(zv)seznam(tec)cz> - 09.3.2009 00:33:17

Prosim o radu kde bych nasel informace jak vytvaret stranky skupiny a prvky
k akci v Ribbon Menu dynamicky za behu programu nebo jak provest skryti a
zobrazeni.

Dekuji Josef Kyn

Odecitani hodnoty v pravidelnych intervalech

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 09.3.2009 23:20:42

> vlozit prikaz Application.ProcessMessages. Pokud to uddelat
> v kazdem cyklu, tak se cela operace prevodu souboru podstatne
> prodlouzi. Zkousel jsem provezt Application.ProcessMessages
> v kazdem tisicim cyklu, ale prodlouzeni je stale znat a navic se
> mi pak timer nespusti kazdou sekundu,

A co tak misto pocitani tisicu cyklu se podivat na GetTickCount a barem
hybat, kdyz pocet milisekund od zacatku prekroci tisicovku. Rovnomernost
zabezpecis tak, ze 'zacatek' pri pohnuti barem posunes o 1000, takze kdyz ti
nekdy treba i 200 ms ulitne, hned v dalsim kroku je dozenes.

Odecitani hodnoty v pravidelnych intervalech

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 08.3.2009 16:42:48

Dne Sun, 08 Mar 2009 16:22:47 +0100 Locke10 <locke10(zv)seznam(tec)cz> napsal/-a:> Application.ProcessMessages. Pokud to uddelat v kazdem cyklu, tak se
> [...]
> stale znat a navic se mi pak timer nespusti kazdou sekundu, ale nekdy
> treba za dve, nebo tri. Proste nepravidelne.

No a tobe nejak vyznamne kolisa delka zpracovanich jednotlivych cyklu?

Pokud ne, tak prece vubec nepotrebujes zadnej timer ani process messages,
proste po kazde k-tem cyklu prepoctes velikost, nastavis progress bar
a udelas jeho update. Dtto pro prvek zobrazujici cas.

Na zacatku si zapamatujes, v kolik jsi zacal a z rozdilu casu
odhadnes konec vypoctu a zobrazis ho.> Nevitenekdo jak toto elegantne osetrit, aby se zbytecne neprotahovala
> operace prevodu souboru? Na rychlosti prevodu totiz docela dost zalezi.

"Ciste" reseni je strcit vypocet do threadu a hlavni thread nechat
jen na zobrazovani/abortnuti vypoctu.

HTH, pf

Standard popupmenu pre TEdit

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 09.3.2009 23:04:41

> Na samotny Grid mam uz na forme priradene popupmenu,
> ktore je ucinne pre samotny grid. Lenze automaticky aj TEdit ziskava
> to popupmenu z gridu.

Urcite je to tak? Protoze ja jsem nedavno resil podobny problem, kdyz se mi
kazdou chvili zobrazilo jine popup menu a prisel jsem na to, ze nektere
komponenty na klik pravym tlacitkem fokus prebiraji (Tedit), ale jine ne
(TCombobox). Prave tlacitko na combu mi zobrazilo nabidku patrici k uplne
jinemu controlu.

Spusteni programu ze sluzby

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 07.3.2009 13:51:11

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 07.3.2009 13:45:10

> [...]

> Ano

> Jestli jen to tak bez problemu jednim batakem :)
> Existuje spousta podpurnych udelatek na ruzne opicarny.

3917 (20090307)
__________

Spusteni programu ze sluzby

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 07.3.2009 13:03:08

PVS a komunikace pres WS

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 09.3.2009 13:58:06

Dne Mon, 09 Mar 2009 13:44:05 +0100 Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz>
napsal/-a:> Jak jsou na tom novejsi verze Delphi (samozrejme win32 verze)? Pokud by
> k tomuto byly vhodne komponenty, byla by to vedenim nejpreferovanejsi
> cesta.

Sice nekomunikujeme s PVS, ale s nekterymi projekty jsme zustali trcet
v Delphi a musime delat WS resp. SOAP klienty a je to tragedie,
protoze krome opravy par chyb na to Bordeland za poslednich
x let nesah :-(

AFAIK, tak bez zaplaty http://cc.embarcadero.com/Item/24535
je to vubec k nicemu...

--

Jestli mas moznost to delat v necem jinem,
tak moje rada je jednoznacna: zahod Delphi

HTH, pf

PVS a komunikace pres WS

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 09.3.2009 13:56:06

From: "Petr Langer" <p.langer(zv)nexnet(tec)cz>
> Nebo vite nekdo i o nejakych komercnich komponentach pro komunikaci pres
> WS > a podporujici rozsireni jako WS-Security?
> Jak jsou na tom novejsi verze Delphi (samozrejme win32 verze)? Pokud by k

Nove verze neznam, ale vzhledem k tomu v jakem stavu byla implementace SOAP
v Delphi 7 a v te nasledujici Win32 verzi (temer beze zmen) o tom velmi
pochybuji. Ten kod navic neni zrovna moc dobre napsany. V mych testech to
bylo zhruba 5x az 1000x pomalejsi nez .NET implementace v zavislosti na
datovych typech.

> - externi komponenty napsane .NETu (C#), kolem kterych bude COM obalka.
> Pro
> mne se toto jevi jako nejschudnejsi a nejperspektivnejsi cesta, pokud by
> primo v Delphi neslo, nebo bylo prilis komplikovane.

Tohle se jevi jako nejlepsi zpusob, pokud se te Delphi aplikace nelze zbavit
uplne. Volani kodu z .NET assembly jako COM object fungovalo v Delphi vcelku
bez problemu, pri pouziti primitvnich datovych typu.

Petr Vones

PVS a komunikace pres WS

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 09.3.2009 13:44:05

Ahojte,
pouzivate nekdo komunikaci s PVS pomoci webovych sluzeb ve spojeni s Delphi (konkretne Delphi 5)?

Mam ted delat navrh reseni a moznosti jsou:

- komunikace pomoci GovTalk - puvodni styl komunikace, mame jiz historicky castecne implementovano,
mam ale obavy, ze to uz neni moc ze strany PVS podporovano, jde to jinou cestou a muzou to brzo
ustrihnout...

- implementace pres WS - tady jsem nasel jen komponenty IndySOAP, ktere nejsou jiz ve vyvoji a
nepodporuji potrebne standardy, takze bych si to tam musel dodelat sam... Nebo vite nekdo i o
[...]

nejschudnejsi a nejperspektivnejsi cesta, pokud by to primo v Delphi neslo, nebo bylo prilis
komplikovane. Zvazuje se i nejake alternativni vyvojove prostredi jako napr. Java, ale tam nemame
nikdo zadne zkusenosti.

- nakup jiz hotove externi komponenty pro komunikaci s PVS. Tady je trochu zadrhel, ze se to ma
sirit jako soucast IS, takze je to o licenci, cene, moznostech, podpore, zpusobu komunikace se
samotnym IS, atd. Toto reseni neni moc preferovano, ale je to hodne o tom vsem, co jsem k tomu
vyjmenoval.

Diky za nazory a tipy ke kazde z uvedenych cest.

Petr Langer

Jake jsou moznosti stahovani souboru v internetu?

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 09.3.2009 11:33:57

From: "Ing. Igor Vodicka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
> Prvni faze; autorizace by jeste sla. HTTP zavolam stranku (ASP script) s
> parametry o uzivateli. Stranka se "pripoji" na SQL, treba spusti
> proceduru,
> ktera vrati co je treba. ASP skript to pak vrati do aplikace.
> Muze byt v tom nejaky "problem"?

Proc tak slozite. Daleko snazsi je si na to udelat web service. Prenos
velkych binarnich souboru pak lze optimalizovat pomoci nektereho ze
standardu (jen kdyby to Delphi jeste podporovalo ...) jako MTOM nebo v
nejhorsim SOAP Attachment.

> Druha faze; po uspesne autorizaci nasleduje samotne stazeni jednoho nebo
> vice souboru (aktualizacni balicek=instalacni exac). Tak to nevim jak na
> pomoci HTTP.

Ve ktere firme vam neco takoveho vubec dovoli ? Spustitelny soubor stazeny
odnekud, navic jeste bez digitalniho podpisu = virus. Cele by to bylo navic
nutne udelat jako Windows Service, protoze uzivatel temer jiste nema prava
pro zapis jinam nez do sveho profilu. Tak to ma byt. Pokud je potreba
aktualizovat pouze datove soubory a ne aplikaci, tak zadne exe neni potreba.

Petr Vones

Jake jsou moznosti stahovani souboru v internetu?

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 09.3.2009 11:25:56

Zdravim!

Uznavam, ze zvoleny zpusob neni idealni, a take se to u nekterych vetsich
firem potvrdilo. Resenim je pouzivat pouze HTTP protokol.

[...]

vice souboru (aktualizacni balicek=instalacni exac). Tak to nevim jak na to
pomoci HTTP.

Muze me nekdo navest, pripadne odkaz, kde sehnat informace apod.

Diky
Igor Vodicka

> [...]
> - uzivatel nema administratorska prava, takze (nastesti) nelze nic
> automaticky aktualizovat. Alespon ne timto zcela nebezpecnym zpusobem

DBGrid

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 09.3.2009 08:23:45

Pekny den preji vsem!

Nevite nekdo, lze-li (pripadne jak) na Delphi DBGridu vymamit:
1. Vyceradkovy Title
2. Footer (staci jednoradkovy - potrebuju soucet za sloupec)

Dik za kazdou radu.

Honza

Spusteni programu ze sluzby

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 07.3.2009 12:41:06

[...]

Karel V.> > Ahoj, zkousim si udelat jednoduchou sluzbu v Delphi5. Ma za

> Ahoj,
>
> neni jednodussi batak a naplanovana uloha?
>
> PMal

3916 (20090307)
__________

Odecitani hodnoty v pravidelnych intervalech

[*] Locke10 <locke10(zv)seznam(tec)cz> - 08.3.2009 16:22:47

Dobry den,
mam takovyto problem.

Pracujise souborem. Nacitam z nej data, upravuji je a upravena ukladam do jineho souboru. Vstupni soubor ma minimalne 1GB. Nacitani provadim v cyklu, vzdy po bloku 2048B. Vse bezi docela svizne. Potrebuji ale udelat toto: Kazdou sekundu zjistit, kolik procent z puvodniho souboru mam hotovo a kolik casu zbyva do konce. A tady je zakopany pes. Kdyz si pustim na hlavnim formulari komponentu TTimer a kazdou sekundu ji dam zjistit hodnotu promenne, ktera obsahuje procento hotove prace, tak aby se timer vubec obtezoval neco delat, musim v tom cyklu, kde nacitam data ze souboru a ukladam je do druheho, vlozit prikaz Application.ProcessMessages. Pokud to uddelat v kazdem cyklu, tak se cela operace prevodu souboru podstatne prodlouzi. Zkousel jsem provezt Application.ProcessMessages v kazdem tisicim cyklu, ale prodlouzeni je stale znat a navic se mi pak timer nespusti kazdou sekundu, ale nekdy treba za dve, nebo tri. Proste nepravidelne.

Nevitenekdo jak toto elegantne osetrit, aby se zbytecne neprotahovala operace prevodu souboru? Na rychlosti prevodu totiz docela dost zalezi.

Diky za radu.

S pozdravem,
Michal Kos
Amonit Software
mailto:locke10(zv)seznam(tec)cz

konverze sestav sinea do fastreportu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2009 07:37:12

Ahoj,

mame v praci jeiz nejaky cas koupeny Fastreport. Chteli bychom jej
konecne zacit vyuzivat, ale mame trochu problem s velkym mnozstvim
tiskovych sestav vytvorenych v Sinee (radove tisice). Cesta rucni
konverze prakticky nepripada v uvahu.
Jedna moznost je nechat stare sestavy "dozivat", nove sestavy, zmeny
a opravy starych jiz delat do FR. To je beh na dlouhou trat a uzivatel
by mel dvoji tiskove prostredi. Druha, ktera me napada, je strojovy
prevod predloh Siney na predlohy FR.
Momentalne nemame dech na napsani vlastniho prevadece, ale napadlo
me, jestli tento problem jiz nekdo neresil a nema neco podobneho hotovo.
Jestli ano, tak funkcni reseni radi zaplatime, pokud by to bylo nejake
kopyto, tak nejaky cas s kolegou muzeme venovat doladeni na vyssi
uroven. Treba se to pak jeste nekomu hodi.
Komercni nabidky asi posilejte rovnou na soukromy email. Nabidky kodu
k dodelani ci nejake forme sdileni, myslim, mohou projit tudy.

Peca aka Petr Palicka

DBGrid

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 10.3.2009 07:43:12

Hello,

Az do Delphi 7 sa urcite ani jedno z tvojich poziadaviek sa neda na
TDBGrid realizovat. Mozno v novsich verziach, ale ako pozname Delphi,
tak VCL sa velmi nerozrastala.

TRoland;

<<< 9.3.2009 8:23 - Jan Stefec "stefec(zv)algo-hk(tec)cz" >>>

--
Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

konverze sestav sinea do fastreportu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 10.3.2009 07:53:13

Ahoj,

pote co jsme kdys zavrhli tu nestastnou sineu tak jsme
sli cestou "stare nechat dozit". Ve FR je to o necem jinem
takze jsme to po par pokusech "prevodu" radsi vzdali, protoze
to za to nestalo.

PMal

T-SQL zapis do souboru

[*] Ludan <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.3.2009 08:41:16

Zdravim,
Potrebuji ciste pomoci prostredku MS SQL2005/8 vytvorit soubor na disku a
zapsat do nej nejaky obsah.

Predem diky za vsechny napady.

Ludek.

moznost vytvoreni nove slozky pri jejim vyberu API

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2009 13:27:34

Ahoj,

pouzivam pro vyber slozky API funkci SHBrowseForFolder. Funguje
dobre, ale potreboval bych, aby slo behem vybirani slozky vytvorit
nejakou novou. Podle vysledku googlovani by melo stacit nahodit ulFlags
v BrovseInfo na BIF_USENEWUI. Dale jsem vyggoglil, ze je treba volat
CoInitialize pred volanim SHBrowseForFolder. Ale at delam, co delam,
nemam v zobrazenem dialogu moznost vytvorit slozku.
Nevite nekdo kde je zakopany pes?

function JdiProSlozku: String;
var
BrowseInfo: TBrowseInfo;
PSlozka: PChar;
ResultPIDL: PItemIDList;
begin
OleInitialize(nil);
Result:='';
FillChar(BrowseInfo, SizeOf(BrowseInfo), 0);
ResultPIDL := SHBrowseForFolder(BrowseInfo);
BrowseInfo.hwndOwner := Application.Handle;
BrowseInfo.hwndOwner := Application.Handle;
BrowseInfo.ulFlags := BIF_USENEWUI;
if ResultPIDL <> nil then
begin
PSlozka := StrAlloc(250);
if SHGetPathFromIDList(ResultPIDL, PSlozka) then Result :=
StrPas(PSlozka);
StrDispose(PSlozka);
FreeMemory(ResultPIDL);
end;
OleUninitialize;
end;

Dik, Peca

DBGrid

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 10.3.2009 20:01:59

Roland Turcan napsal(a):
> Az do Delphi 7 sa urcite ani jedno z tvojich poziadaviek sa neda na
> TDBGrid realizovat. Mozno v novsich verziach, ale ako pozname Delphi,
> tak VCL sa velmi nerozrastala.

No zrovna testuji Delphi 2009 a proti Delphi 5 je tam zmen (resp.
rozsireni) ve VCL ze jsem jen cumel

Nechces si udelat vlastni control, ktery se bude seskladat ze 3
komponent? Jako panel nahore, Grid a panel dole?

IMHO to bude nejflexibilnejsi a budes to mit behem hodinky.

R.

T-SQL zapis do souboru

[*] AleL? Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 10.3.2009 17:27:49

MS SQL ma v sobe adonet rozhrani, kdysi jsem to zkousel, je to celkem
jednoduchy

http://www.artima.com/forums/flat.jsp?forum=152&thread=107954

Ales

Ludan p+AO0BYQ-e v +ANo-t 10. 03. 2009 v 08:41 +-0100:
> Zdravim,
> Potrebuji ciste pomoci prostredku MS SQL2005/8 vytvorit soubor na disku a
> [...]

Chyba - MSSQL 2005 Express

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 12.3.2009 10:24:18

Posli mi ERRORLOG. Vetsinou teto chybe predchazi dalsi informace, ktere SQL
Server napise prave do ERRORLOGu.

Dale bych zkusil spustit DBCC FREEPROCCACHE a DBCC DROPCLEANBUFFERS, potom
pustit profiler, kde budes odchytavat spoustene dotazy a chybove zpravy a
tim zjistit, jaky dotaz pusobi problem.

From: "Lauko Stefan, Insypo" <lauko(zv)insypo.sk>
> [...]
dosiahnut?
> Nezaujimaju ma hotove riesenia ale logicke riesenie problemu.

Synchronizacia DB

[*] Lauko Stefan, Insypo <lauko(zv)insypo.sk> - 17.3.2009 12:01:30

O replikacii serverov samozrejme viem (na to musim zabudnut).
Mne ide o obecne riesenie synchronizacie niekolkych druhov DB systemov
navzajom nekompatibilnych.

Lauko.

> [...]
> jedna,
> ale nebylo by nejlepsi prave hotove reseni, tj.replikacni server dodavany

Synchronizacia DB

[*] Ludan <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.3.2009 14:53:41

> [...]
> ktory bol naposledy modifikovany.
> Casove razitko nepripada v uvahu kedze su offline. Je toto mozne

Ahoj,
No to je na pomalu na dizertacni praci. V kazdem pripade je nutne provest
dukladnou analyzu a podle toho zvolit urcite reseni.
Takze jenom strucne a velmi obecne:
Vsechny nove zaznamy se oznacuji nejakyn jednoznacnym a jedinecnym
identifikatorem , ktery muze byt :
1) nahodny napriklad GUID
2) sestaveny (ID stanice , ID zaznamu)

Dale je potreba zvolit metodu jak resit konflikty (pokud na stejnem zaznamu
udelaji dve a vice stanic zmeny) Tady je mozne:
1) Nechat to nekodho rucne rozsoudit
2) system preferenci (vedouci ma vyssi slovo)
3) casovy system (ten posledni ma pravdu) (coz se bez casoveho razitka
neobejde!!) - pak je treba zajstit synchronizaci casu na vsech pocitacich
nebo pocitat s casovou odchlkou mezi serverem a stanici
Take je potreba o pripadnem neuspechu zmeny nejak informovat uzivatele a
zpetne ji aplikovat na jeho kopii dat
Tohle je vetsinou nejozehavejsi misto celeho procesu. A hraje tady roli i
cetnost synchronizace jednotlivych stanic.
Cele je to take o referencni integerite dat (nejprve je potreba updatovat
ciselniky pak teprve dalsi tabulky - coz mnohdy vede k nutnosti referencni
integritu obchazet)

No a kdyz se vymonis z technickych problemu - synchronizace na urovni
databazovych tabulek nastanou Ti ve firmenim informacnim systemu dalsi
problemy - Jak udrzet ciselne rady dokladu, jak vyresit duplicito porizeni
napriklad nejake adresy subjektu.

Uprimne receno je toho tolik, ze bych v dnesni mobilni dobe volil pokud
mozno online system (web,wap,EDGE/GPRS)...........

Ludek

Problem prechodu z Firebird na MS SQL 2000

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 18.3.2009 09:12:48

Ahoj, opravdu to v MSSQL nelze pouzit, misto toho ale muzes pouzit funkce. V BOL hledej "CREATE
FUNCTION".

HTH,
pl

Miloslav Pojsl wrote:
> [...]
> udajne nezna a nemuze ulozenou proceduru volat v SELECTu. Prosim zkusene, opravdu takovou ulohu nemuzu v MS SQL 2000 elegantne vyresit?
>
> P.S.:
> Resenim by samozrejme bylo kurzorem nacist pole, ktera vstupuji do SP (Stored proc), v cyklu volat SP a vysledek ulozit do pomocne tabulky a nakonec zavolat SELECT na puvodni a pomocnou tabulku. Jenze ja se bojim, ze to bude pomale. Tech zaznamu je radove 1000 a vola se to vemi casto, takze to musi byt rychle.
>
> Miloslav Pojsl

Problem prechodu z Firebird na MS SQL 2000

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 18.3.2009 09:06:47

Ahoj,

Sice nejsem zkuseny, ale taky sem narazil :)
a vyrazil SP a udelal funkci, kterou jako select uz zavolas.

Napr:

CREATE FUNCTION dbo.F_GETLISTOFTYPYVOZU (
(zv)modelovyrok integer)
RETURNS TABLE
RETURN
select a.nazev, a.kod,
a.nazev + ' ' + a.kod as nazev_kod
from ci_typy a
where (coalesce(a.del,0) <> -1) and ((((zv)modelovyrok = -1) and
(a.modelovyrok >= 2001)) or (a.modelovyrok = (zv)modelovyrok)) and
a.kod <> '_'
group by a.nazev, a.kod;

volat:

select * from F_GETLISTOFTYPYVOZU(2008)

Daji se s tim delat ruzna kouzla, hledej MSSQL + UDFs

PMal

Problem prechodu z Firebird na MS SQL 2000

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 18.3.2009 08:26:45

[...]

Konkretne:

SELECT P.*,
M.Cislo+' ('+Budovy.Nazev+')' AS MCislo,
Skup.Nazev AS SNazev,
Typy.Nazev AS TNazev,
Stred.Cislo AS StredCislo,
Budovy.ID AS BID,
(SELECT OutDate FROM GetOutDate(P.ID)) AS OutDate, /* zde se vola ulozena proc */
(SELECT Mark FROM GetKalibraceMark(P.ID,:IDOsoba)) AS Mark, /* zde se vola ulozena proc */
Budovy.Nazev AS BNazev
FROM Pristroje P LEFT JOIN Mistnosti M ON P.Idmistnost=M.Id
LEFT JOIN Budovy ON M.IDBudova=Budovy.ID
LEFT JOIN Strediska Stred ON M.IDStredisko=Stred.ID
LEFT JOIN Skupinymeridel Skup ON P.Idskupinameridel=Skup.Id
LEFT JOIN Typymeridel Typy ON P.Idtypmeridla=Typy.Id
LEFT JOIN MereneVel ON P.ID=MereneVel.IDPristroj
LEFT JOIN Kalibrace K ON K.IDPristroj=P.ID
ORDER BY P.Man

[...]

vlozeni UNICODE znaku do RichEditu

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 19.3.2009 10:42:22

Zdravim,

Nevite nekdo jak v Delphi za behu vlozit UNICODE znak do RichEditu? Kdyz
to vlozim pres schranku ve spustenem programu, tak to funguje, ale nevim jak
z Delphi.

Diky Karel V.

Delka aktivity cizich aplikaci

[*] BS Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 22.3.2009 16:41:40

Zdravim,
nam se docela osvedcilo toto: http://www.slunecnice(tec)cz/sw/process-pe
sleduje to aktivni okno a nacita, jak dlouho aktivni bylo

Roman Borkovec
+420 732 17 61 31
www.borkovec.com

FastReport jako sluzba

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 23.3.2009 07:38:35

> A kdyz to volani uzavres do try - except, tak co se stane?

Zase se se mi zobrazi dialogove okno. Dival jsem se do zdrojaku
FastReportu na volani a je tam pouzit nasledujici kod.

if b = Self then
raise Exception.Create('Error');
Takze to neni chyba programu ale programove vyvolana vyjimka.
Da se to nejak automaticky vypnout aby se to nezobrazovalo?

Zvo.

Delka aktivity cizich aplikaci

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 22.3.2009 16:19:39

Zdravim,

potreboval bych ve sve aplikaci sledovat, kolik casu jsou aktivni jine
programy a ktere to jsou.
Abych si mohl udelat prehled, ze dnes byl Firefox aktivni 2 h, TotalCmd 0,5
h apod.

Nevite jak na to?

David Klodner

3845 (20090211)

fullscreen rezim konzolove aplikace

[*] bily78(zv)tiscali(tec)cz - 23.3.2009 14:43:01

Ahoj.

Pisu konzolovou aplikaci, ktera ma bezet ve fullscreen rezimu. Problem je,
ze kdyz fullscreen rezim zapnu, nastavi se rozliseni 80x50 znaku, ale ja
potrebuju 80x25 znaku. Nikde jsem nenasel jak to zmenit.
Diky za kazdou radu.

Jirka

Sef je k smichu a vyplata k placi? Najdete si lepsi praci na CVonline(tec)cz

http://www.cvonline(tec)cz

ListBox, OwnerDraw a vyska fontu

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 23.3.2009 15:01:02

To je ovsem jina otazka. To bych se odpichl od hodnoty, kterou vraci ListBox.Canvas.TextHeight, vrati minimalni vysku potrebnou pro vykresleni daneho textu.