ListBox, OwnerDraw a vyska fontu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.3.2009 14:49:02

horky(zv)cominn(tec)cz napsal(a):

> Co zmenit property ItemHeight ?

No jo, ale na kolik? Velikost pisma neni konstanta, mohu si ji zvolit a
ListBox by na to mel zareagovat. I s ohledem na velka/mala pisma ve
Windows, uzivatelske aplikovani ScaleBy apod. Tak jak to listbox dela
pri lbStandard automaticky.

David Lebeda

ListBox, OwnerDraw a vyska fontu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.3.2009 14:35:00

Ahoj,

mam na formulari listbox, u ktereho chci nastavit jinou barvu pro
vybrany radek. To by melo jit nastavenim stylu na lbOwnerDrawFixed a
obsluhou OnDrawItem, coz jsem udelal. Zaroven chci listbox zobrazit
[...]

Pokud je Style lbStandard, chova se velikost pisma dobre, tj. i
ItemHeight se upravi, nemohu ale menit ty barvicky. Pokud je Style
lbOwnerDrawFixed, radky se prekryvaji. Co s tim? Zkousel jsem obalit
nastaveni velikosti fontu takto:

lb.Style := lbStandard;
lb.Font.Size := 14;
lbStyle := lbOwnerDrawFixed;

ale ani to nepomuze. Co s tim?

ListBox, OwnerDraw a vyska fontu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.3.2009 15:31:04

> To je ovsem jina otazka. To bych se odpichl od hodnoty, kterou vraci ListBox.Canvas.TextHeight, vrati minimalni vysku potrebnou pro vykresleni daneho textu.

Dobry napad, diky. Ukazalo se, ze staci vzit presne TextHeight. Zajimave
ale je, ze vlastnosti fontu musim zvlast aplikovat na ListBox.Font a
ListBox.Canvas.Font. Kupodivu prenos z prvniho na druhe neprobiha nebo
aspon ne hned po zmene ListBox.Font.

Takze diky, vyreseno.

David Lebeda

Delka aktivity cizich aplikaci

[*] Jan Dubsky - Strojirna Palava <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 24.3.2009 07:50:04

Jiz delsi dobu pouzivam http://timer.unas(tec)cz/ Neni sice zadarmo, ale tech 500 se da vydrzet a pro moje ucely docela staci

Honza

FreeReport - hodnota pole Null

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 24.3.2009 10:50:15

Ahoj,
tak pod tlakem chyb v QuickReport prechazim na FreeReport (postupne asi
prejdu na FastReport).
V soucasne fazi mam problem se skriptovanim ve FreeReportu, ktere lisi
od FastReportu, k nemuz mam popis. Na vetsinu rozdilu, ktere potrebuji
pro mou sestavu jsem prisel.

Jen nemuzu prijit na toto: Jak zjistim, ze databazove pole (konkretne
blob s obrazkem) obsahuje hodnotu null?

Zatim to delam pomoci skriptu:

begin
if [IBTable1."TI_IMAGE"] <> '' then
Height:=172
else
Height:=18;
end;

Ale toto mi neprijde moc ciste, protoze nevim jestli nektery orazek
nebude mit takove vlastnosti, ze se bude chovat jako prazdny retezec.
Samozrejme, lze to udelat v kodu programu, ale to mi nevyhovuje.

Netusite nekdo jak zjistit hodnotu null?

nasledujici skript nefunguje

if [IBTable1."TI_IMAGE"] <> Null then ... //nezna Null,
pokud zalozim promennou Null a priradim ji hodnotu null, tak je vzdy
ruzna od [IBTable1."TI_IMAGE"] bez ohledu na to jestli v poli je nebo
neni obrazek.

diky za pripane odpovedi.

tonda

Connection Closed Gracefully (Indy)

[*] Pavel Fiser <fiserpavel(zv)gmail(tec)com> - 25.3.2009 14:31:57

Vedel by nekdo, jak muze vznikat tato chyba?Vznikne ve stejny okamzik na
obou stranach - na serveru v TIdTCPServerConnection.WriteLn, na klientovi
v TIdTCPClient.readLn.
Deje se jen u jednoho zakaznika, jinde to beha OK...

Diky moc za kazdy tip.

PF. D7E, Indy 9.00.10.

Chyba v Delphi 2009

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 25.3.2009 14:17:56

Zdravim Vas...

I po aplikaci upgrades na D2009 PRO verzi trva problem s tim, ze pri
vygenerovani novehoprojektu k servisni aplikaci jsou generovany do kodu DPR
radky

OT: Chyba v Delphi 2009

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 25.3.2009 16:34:04

A ja jsem si rikal kam mi rozepsany email zdrhnul a on na konferenci... :)
Sorry vsem...

komponenta na HTML kod

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 26.3.2009 10:37:10

Delphi 7,
potrebuji nejakou komponentu, ktera dokaze zobrazit HTML kod zadane
stranky vcetne ramcu (nechci prohlizec, ale skutecne surovy kod). To co
je v Delphi 7 to dokaze bez ramcu. V podstate se jedna o to, ze
potrebuji Firebug z Firefoxu do delphi. Mam za ukol automaticky
analyzovat HTML kod zadane www stranky.
Nevite nekdo o nejake komponente, pripadne www strance, navodu ci necem
podobnem?
Predem dekuji
Novacek

Jak stornovat stahovani dat pres HTTP (INDY)

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 26.3.2009 10:07:08

Ahoj!
Pro stahovani souboru jsem pouzil http klienta z INDY 9. Pro stornovani
procesu stahovani volam metodu CancelWriteBuffer. Chci prejit na verzi INDY
10, ale metoda CancelWriteBuffer u http klineta uz neni.

Muze mi nekdo poradit co by se dalo pouzit. Mam INDY ver. 10.2.3 a Delphi 5
Ent.

Diky

Igor Vodicka

Novy update QuickReport 5 Pro

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 27.3.2009 13:04:47

Dobry den vsem,

pouzivate-li na vystupni sestavy QuickReport 5 Professional, mohla by vas zajimat nasledujici informace:

Nova verze Quickreport Pro bude obsahovat od dubna 2009 nove komponenty pro export do formatu PDF. Klicova nova funkcnost techto komponent je kompatibilita s Unicode - ostatni casti QR 5 Pro jiz plne Unicode odpovidaji. Stavajici uzivatele QuickReport 5 Professional si mohou stahnout novou verzi zdarma.

Vice informaci najdete na strance:
http://www.embt(tec)cz/cs/produkty/89-quickreport-5-04-professional.html

S pratelskym pozdravem, -- Richard Kubat

Dynamicke zakladani panelu na formulari s pouzitim

[*] Stepan Dobias <stepan.dobias(zv)del(tec)cz> - 30.3.2009 09:47:29

Dobry den,

mam nasledujici problem. Zacinam s C# (VS2008, .NET 3,5) a potrebuji na
formulari zakladat dynamicky panely. Nahore na panelu potrebuji 1-2 staticke
panely, pod nimi jeden pres zbytek formulare ve kterem postupne potrebuji
pridavat dalsi panely. Problem je, ze je potrebuji pridavat pod sebe, ale pokud
je zalozim s vlastnosti Dock = Top, pridavaji se mi nad sebe, tj. ten zalozeny
jako posledni je uplne nahore. V Delphi jsem byl zvykly, ze se nova komponenta
pridavala pod jiz vytvorene, lze toho dosahnout i v C#?

S pozdravem
Stepan Dobias

ADMIN: Dynamicke zakladani panelu na formulari s p

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.3.2009 10:01:30

Puvodni zprava ze dne 30.3.2009 od Stepan Dobias:

> Dobry den, mam nasledujici problem. Zacinam s C# (VS2008, .NET 3,5)

Tohle je konference Delphi, ne Visual Studio, prosim dotazy vylozene k
VisualStudiu, ktere nemaji s Delphi nic spolecneho, smeruj do jine
konference.

Excel a linkovany dokument

potrebuji programove provest update Exceloveho dokument, ktery se odkazuje
na jiny Excelovy dokument. Pokud to delam v prostredi Excelu, staci
oba dokumenty otevrit a ulozit. Kdyz je otevru a ulozim z programu,
tak se update hodnot neprovede.
Nevite jak rici Excelu aby provedl update hodnot z linkovaneho dokumentu?

Pavel

Disk v CD, DVD mechanice

[*] locke10 <locke10(zv)seznam(tec)cz> - 01.4.2009 11:56:30

Dobry. den.

Resim tento problem.
Muj program bezici na pozadi m zjistit, zda bylo do DVD mechaniky
vlozeno CD ci DVD. Neni problem. Odchytim sei Message a na ni zareaguji.
Kdyz mam ale v PC dve mechaniky, tak potrebuji zjistit i do ktere byl
disk vlozen... Jak na to?
Vlozeni Disku zjistuji takto:

procedure WMDeviceChange(var Msg:TMessage); message WM_DEVICECHANGE;

procedure TForm1.WMDeviceChange(var Msg: TMessage);
const
CD_IN = $8000;
CD_OUT = $8004;
case Msg.wParam of
CD_IN: begin
Self.Show_AddedDisk;
end;
CD_OUT: {ShowMessage('V mechanice neni CD!')};

Michal Kos

Problem s tiskem obrazku

[*] Pavel Gazda <pavel gazda(zv)datasw(tec)cz> - 02.4.2009 10:01:51

Ing. Antonin Spurny napsal(a):
> Ahoj
> opet mam problemy s tiskem, tentokrat se projevuji jen na jednom PC.
>
> Tonda

Ahoj

- zkusit preinstalovat (stejnou / novou verzi) ovladac je jiste dobry napad
- ovladac pro Vista muze byt jiny nez pro XP
- kdyz mas tu moznost, tak pripoj tiskarnu ke svemu PC s XP
a podle vysledku se rozhodni
bud je to v PC (pamet, spatne nainstalovane ovladace, prava ...)
nebo v tiskarne ci ovladacich (verze ovladacu, ...)

- pokud se tisk postupne zhorsuje, zkus proverit obsazeni / uvolnovani
pameti

Pavel

Problem s tiskem obrazku

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 02.4.2009 14:16:07

A zkusil jsi Fast Memory Manager
(http://sourceforge.net/projects/fastmm) a zapnout detekci uvolnovani
pameti,
popr. se podivat na dodavane demo,
ktere obsahuje formular ktery velmi dobre ukazuje vyuziti pameti v tvoji
aplikaci.

Tedy predpokladam ze mas starsi Delphi, v novejsich (myslim cca 2006+)
je to def. manager, takze staci jen povolil
detekci uvolnovani, popr. zaclenit

"c:\Documents and Settings\All Users\Dokumenty\RAD
Studio\6.0\Demos\DelphiWin32\VCLWin32\MemMgr\Usage
Tracker\UsageTrackerDemo.dpr"
z uvedeneho Fast memory manageru

> Mam podobny problem (asi spis stejny).
> Pri tisku obrazku taky dojde po case k jejich nevytisknuti. Zjistil jsem, ze
> je to nedostatkem pameti. Pri kazdem tisku se zvetsi pamet alokovana
> aplikaci a po case mi do logu spadne hlaska o nedostatku pameti.
> Testoval jsem aplikaci pomoci MemProofu i vlastniho memory manageru a
> vsechno OK.
> Problem je asi nekde v TBitmap, ale zatim se mi nepodarilo zjistit kde.
> Nejake napady?
>
> Zdenek

Problem s tiskem obrazku

[*] Ing. Zdenek Zacal <servis(zv)praktik(tec)cz> - 02.4.2009 13:56:06

Ahoj,
> [...]
Nejake napady?

Zdenek

> - pokud se tisk postupne zhorsuje, zkus proverit obsazeni / uvolnovani

Problem s tiskem obrazku

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 02.4.2009 09:09:47

Ahoj
opet mam problemy s tiskem, tentokrat se projevuji jen na jednom PC.
Pouzivam D7, Free Report a Firebird 2.1
Tisk probehne bez zavad na PC, na kterem vyvoj SW provadim, to znamena
zobrazim nahled stranky, na nahledu jsou videt vsechny obrazky jak logo,
ktere nacitam do formulare tak obrazky z databaze (vsechno je ve formatu
.wmf nebo .emf, 1x logo, 2x obrazek z databaze). Tisk pak probehne bez
problemu.
Ovsem pokud provedim tisk na PC zakaznika, tak nahled je OK, ale pri tisku
se nekdy nektery z obrazku nevytiskne misto v textu je pro nej vyhrazene ale
prazdne. Obvykle to probihalo tak, ze pri kazdem dalsim tisku se tisklo mene
obrazku, ale neni to 100% pravidlo. Kdyz jsem zmenil kvalitu tisku na
Ekonomicky tisk, tisk pak probihal nekolikrat bez problemu a zacal zlobit az
po cca 10 vytisku.
Zakladni rozdily mezi PC: na zakaznikove PC bezi OS Windows XP Pro, ma
nejaky intel celeron, 1GB RAM, 40GB DISK
na mem PC bezi Windows Vista Bussines, Intel Core 2 Duo, 2GB RAM, 120GB
disk...
Zkousel jsem tisk na tiskarnu zakaznika i z meho PC (ovladace mam ze
stejneho CD jako zakaznik) ale tisk probihal bez problemu.
Zkousel jsem tisk z jineho meho PC, na kterem jsou XP Pro ale jina tiskarna,
zase tisk bez problemu.
Hodlam stahnout posledni ovladace tiskarny a zkusit je u zakaznika
nainstalovat, to je zatim posledni co me napada.

Potrebuju jen poradit, kde mam zacit hledat?

V nouzi mohu zakaznikovi rict, ze jeho PC na muj program nestaci, ale to je
az ta posledni moznost....

budu vdecny za kazdy napad, kde zacit hledat.

Tonda

Disk v CD, DVD mechanice

[*] bily78(zv)tiscali(tec)cz - 02.4.2009 10:45:53

Ahoj.

Vyseknul jsem ti kus kodu ze svy aplikace, ktera reaguje na pripojeni i
odpojeni jednotky v pocitaci. Kod snad bude srozumitelny. Dulezita je
jednotka DBT. Je soucasti baliku JVCL.

DBT;{ TMainProc }

constructor TMainProc.Create;
begin {constructor TMainProc.Create}
ProcessNewDrives(GetlogicalDrives);
end; {constructor TMainProc.Create}

procedure TMainProc.ProcessNewDrive(Drive: Char);
begin {procedure TMainProc.ProcessNewDrive}
end; {procedure TMainProc.ProcessNewDrive}

procedure TMainProc.ProcessNewDrives(Drives: DWord);
var
Mask: DWord;
Drive: Char;
begin {procedure TMainProc.ProcessNewDrives}
Mask := 1;

for Drive:='A' to 'Z' do
begin {for Drive}
if ((Drives and Mask) <> 0) then ProcessNewDrive(Drive);
Mask := Mask shl 1;
end; {for Drive}
end; {procedure TMainProc.ProcessNewDrives}

procedure TMainProc.ProcessRemovedDrive(Drive: Char);
begin {procedure TMainProc.ProcessRemovedDrive}
end; {procedure TMainProc.ProcessRemovedDrive}

procedure TMainProc.ProcessRemovedDrives(Drives: DWord);
var
Mask: DWord;
Drive: Char;
begin {procedure TMainProc.ProcessRemovedDrives}
Mask := 1;

for Drive:='A' to 'Z' do
begin {for Drive}
if ((Drives and Mask) <> 0) then ProcessRemovedDrive(Drive);
Mask := Mask shl 1;
end; {for Drive}
end; {procedure TMainProc.ProcessRemovedDrives}

procedure TMainProc.WMDeviceChange(var Msg: TMessage);
var
bv: PDevBroadcastVolume;
begin {procedure TMainProc.WMDeviceChange}
case Msg.WParam of
DBT_DeviceArrival:
begin {DBT_DeviceArrival}
bv := PDevBroadcastVolume(Msg.LParam);
if (bv^.dbcv_devicetype = DBT_DevTyp_Volume) then
ProcessNewDrives(bv^.dbcv_unitmask);
end; {DBT_DeviceArrival}

DBT_DeviceRemoveComplete:
begin {DBT_DeviceRemoveComplete}
bv := PDevBroadcastVolume(Msg.LParam);
if (bv^.dbcv_devicetype = DBT_DevTyp_Volume) then
ProcessRemovedDrives(bv^.dbcv_unitmask);
end; {DBT_DeviceRemoveComplete}
end; {case Msg.WParam}
end; {procedure TMainProc.WMDeviceChange}

locke10 napsal(a):
> [...]
> vlozeno CD ci DVD. Neni problem. Odchytim sei Message a na ni zareaguji.
> Kdyz mam ale v PC dve mechaniky, tak potrebuji zjistit i do ktere byl

.

Excel a linkovany dokument

odpovim si sam

ActiveWorkbook.UpdateLink('C:\Documents and Settings\Sesit1.xls',1);> potrebuji programove provest update Exceloveho dokument,
> ktery se odkazuje
> na jiny Excelovy dokument.

Problem s tiskem obrazku

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 03.4.2009 19:59:55

Ing. Antonin Spurny napsal(a):

> tak jsem pouzil Fast Memory Manager a svete div se ono to zacalo fungovat
> aniz bych musel delat nejaky jiny zasah. Tisk mi zatim funguje a behem tech
> par zkousek (neco malo prez 10) nedoslo ke ztrate ani jednoho obrazku pri
> tisku. Nevim co jsem vlastne udelal :-), nejspis zkvalitnil praci me
> aplikace s pameti. Je fakt, ze v mem programu dochazi k vytvareni a po
> kratke dobe zase ruseni tisicu instanci malych trid a soucasne k vytvareni
Fast Memory Manager ma interne tri druhy prace s pameti podle velikosti.

Hlavni ale je, ze male alokace - tj. treba prace s objekty nabo se
stringy - jsou optimalizovane zpracovavany a to tak ze
FMM si interne udrzuje seznam uvolnenych flaku pameti (ale nesnazi se je
spojovat coz byla nejvetsi casova ztrata
puvodniho mm) jako nejaky indexovany seznam podle velikosti a
pokud prijde pozadavek na novou alokaci o prislusne velikost tak ji
obslouzi ze sveho interniho seznamu.

Stredni velikosti se obsluhuji nejak jinak a velke kusy jsou primo
obslouzeny pomoci VirtualAlloc z OS.

Vice jsem toho onehda napsal na
http://netcode(tec)cz/articles/fastmm.aspx

Dusledkem je, ze aplikace pouzivajici FMM (tedy vsechny v Delphi 2006 +
nebo starsi s FMM) jsou
rychlejsi o tak 3 - 30% v zavislosti na tom jak pracuji s pameti.
Cim vice dynamickych alokaci (ale i prace se stringy) tim vetsi zrychleni.

R.

Problem s tiskem obrazku

[*] Ing. Zdenek Zacal <servis(zv)praktik(tec)cz> - 03.4.2009 17:53:47

Neslo by nakopnout co hledat?
Zdenek

> Slo nejak o to, ze ten VCL kod pro tisk vubec neuvazoval variantu, ze jde
> GDI handle tiskarny a muselo se to cele napsat jinak. Podrobnosti si uz
> bohuzel nepamatuju.

Problem s tiskem obrazku

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 03.4.2009 17:09:45

Ahoj

From: "Radek Cervinka" <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz>
> [...]

aplikace s pameti. Je fakt, ze v mem programu dochazi k vytvareni a po
kratke dobe zase ruseni tisicu instanci malych trid a soucasne k vytvareni
obrazku ve formatu .EMF, ve kterem je obdobny pocet car. Vytvoreny obrazek
se ulozil do tabulky a posleze vytiskl. Zrejme toho mel memory manager z D7
jiz moc, a stacil trochu slabsi pocitac k tomu, aby se to projevilo.
Dekuji za rady

Tonda

Problem s tiskem obrazku

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 03.4.2009 16:31:42

From: "Ing. Zdenek Zacal" <servis(zv)praktik(tec)cz>
> Jsou udaje v task manageru smerodatne a proc to tak je?

Ne. A o jake vubec jde ? Pokud jde o udaj "Mem Usage" tak to vubec neni ono,
pokud jde o udaj "VM Size" tak to uz je spravnejsi, jenze tam neni zahrnuta
skutecna hodnota z toho interniho memory manageru Delphi. Jedinou spravnou
informaci muze dat ten memory manager sam.

> Neco na tech udajich bude, protoze tisk obrazku nakonec spadne na
> nedostatku
> pameti.

Rekl bych ze tady pujde spise o problem GDI zdroju, pripadne omezeni driveru
tiskarny, nez alokace pameti jako takove. Problemu s tim bylo v Delphi dost.
Slo nejak o to, ze ten VCL kod pro tisk vubec neuvazoval variantu, ze jde o
GDI handle tiskarny a muselo se to cele napsat jinak. Podrobnosti si uz
bohuzel nepamatuju.

Petr Vones

Problem s tiskem obrazku

[*] Ing. Zdenek Zacal <servis(zv)praktik(tec)cz> - 03.4.2009 16:21:41

Tak jsem zkusil pouzit FastMM a vysledek stejny. Pokud jsem schvalne vyrobil
memory leak, tak FastMM chybu nahlasil, ale pokud jsem tuto umyslnou chybu
opravil FastMM zadnou chybu nehlasil. Presto v task manageru s kazdym tiskem
narustal objem pameti alokovane mou aplikaci.

Napsal jsem si jednoduchou testovaci aplikaci. Z jednoho formulare otevru
druhy formular a v task manageru se velikost pameti, pridelene procesu,
nevrati na stejnou hodnotu jaka byla pred otevrenim druheho okna. Tady to
bylo par bytu, ale pri tisku obrazku jsou to stovky KB az MB.

Jsou udaje v task manageru smerodatne a proc to tak je?
Neco na tech udajich bude, protoze tisk obrazku nakonec spadne na nedostatku
pameti.

Nastaveni threadu k oknu

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 07.4.2009 22:40:49

Zdarec,

nedari se me najit Set verzi funkce GetWindowThreadProcessId.

Jde me o to abych mohl vytvorit okno na samostatnem threadu a pak ho
"presunout" do jineho threadu pro dalsi processing.

Neco podobneho dela AttachThreadInput ktery produkuje relativne podobny
vysledek ale ten "vytvareci" thread musi ject a prijde mne to docela dost
zbytecne.

Netusi nekdo jak to presoupnout ? Neco jako SetParent ale misto okna zmenit
thread do ktereho chodi oknu messages

Cus
Radek

Zabezpeceni aplikace

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 10.4.2009 11:48:32

Ahoj,

dostala se mi do ruky webova aplikace, ktera pro kontrolu totoznosti
uzivatele vyzadovala pristup k souboru s komercnim nebo kvalifikovanym
certifikatem a heslo k certifikatu. Nejsem zadny bezpecnostni expert, ale je
to korektni postup ? Pokud budu mit k dispozici soubor s certifikatem a
heslo, muzu se bez problemu vydavat za vlastnika certifikatu, ne ? Nebo jsem
neco prehledl ?
Mam resit migraci aplikace na lokalni stroj s pristupem k siti a nerad bych
resil problemy s nekorektnim zabezpecenim...
Diky za kazdy nazor.

JF

FTP na COM serveru

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 10.4.2009 11:46:32

Ahoj vsichni.

Potreboval bych poradit s nasledujicim problemem. Mam aplikaci v D7 ENT. vyuzivajici DataSnap (MIDAS). V jednom z modulu serveru je vytvorena procedura ktera posila data na FTP server. Vyuziva se knihovna WinInet, pasivni prenos.

Konfigurace:

Klient na pocitaci uzivatele.
Server: Na serveru bezi Borland Socketserver jako sluzba pod uzivatelem System, ktery spousti prislusne servery. Kdyz v ramci komunikace s FTP zavolam

InternetConnect(FInet,PChar(Server),Port,PChar(Jmeno),
PChar(Heslo),INTERNET_SERVICE_FTP,INTERNET_FLAG_PASSIVE,0);

volani selze s chybou

ERROR_INTERNET_TIMEOUT.

Kdyz zavolam na temze pocitaci tutez funkci v jinem programu, ktery bezi pod timtez uzivatelem v ramci jobu na MSSQL server agentovi vse probehne v poradku. Nevite kde je nejaky rozdil a proc to hlasi chybu?

Zabezpeceni aplikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.4.2009 12:04:34

Puvodni zprava ze dne 10.4.2009 od Jiri Foldyna:

> dostala se mi do ruky webova aplikace, ktera pro kontrolu totoznosti
> uzivatele vyzadovala pristup k souboru s komercnim nebo
> kvalifikovanym certifikatem a heslo k certifikatu.

To jde o to, jak ho vyzadovala. Webova aplikace nema pristup na pevny
disk klienta. Takze jako uploadovalo se uloziste (.p12, .pfx) na
server? To by samozrejme bylo spatne. Ale pokud se to uloziste
neodesilalo, ale pouze se pouzilo pro podpis, neni to takovy problem,
byt to neni uplne bezpecne.

Co se tyka konkretne kvalifikovaneho certifikatu, prihlasovani takovym
certifikatem neni vubec doporuceno, protoze lze pri prihlasovani
podstrcit napriklad otisk prikazu k uhrade nebo nejake smlouvy...

> [...]
> budu mit k dispozici soubor s certifikatem a heslo, muzu se bez
> problemu vydavat za vlastnika certifikatu, ne ? Nebo jsem neco

Zrejme jsi mel na mysli vlastnika soukromeho klice. Ano.

> Mam resit migraci aplikace na lokalni stroj s pristupem k siti a
> nerad bych resil problemy s nekorektnim zabezpecenim... Diky za
> kazdy nazor.

Musel bys to podrobneji popsat, co se tam vlastne s tim ulozistem
deje.

Zabezpeceni aplikace

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 10.4.2009 12:52:37

> [...]
> server? To by samozrejme bylo spatne. Ale pokud se to uloziste
> neodesilalo, ale pouze se pouzilo pro podpis, neni to takovy problem,

Asi jsem to spatne napsal - nemam k dispozici zdroje aplikace, pouze jsem s
ni nejaky cas pracoval, takze ji mohu popsat pouze z pohledu uzivatele.
Aplikace pri prihlasovani vyzaduje zadani cesty k souboru .p12 na lokalnim
disku a zadani hesla pro certifikat. Neni zde zadna zaruka krome vyjadreni
autora aplikace, ze se heslo a soubor s certifikatem neuploaduje nekam mimo
lokalni pocitac. Podobnym zpusobem (tedy zadanim cesty k souboru) aplikace
uploaduje jina data z lokalniho pocitace na server, takze predpokladam, ze
uplne stejnym zpusobem muze uploadovat i soubor .p12. A prenest obsah editu
s heslem neni problem.
Abych nevypadal jako uplny paranoik, netvrdim, ze to ta aplikace dela :-)
Jen si myslim, ze kdyby to skutecne delala, nemam to jako BFU ani jak
poznat, ani tomu nezabranim.

> [...]
> podstrcit napriklad otisk prikazu k uhrade nebo nejake smlouvy...

> Zrejme jsi mel na mysli vlastnika soukromeho klice. Ano.

Tak, presne -(

> Musel bys to podrobneji popsat, co se tam vlastne s tim ulozistem
> deje.
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Jak uz jsem psal, nemam k dispozici zdroje te aplikace, pouze pozadavek, aby
se lokalni verze chovalal "tak nejak podobne" -:) Takze bych si rad
vyjasnil, jestli je to korektni a bezne uzivany postup. V podstate jsem se s
takovym pristupem zatim setkal pouze u aplikace MojeBanka u KB, ale tam je
vydavatelem certifikatu prave KB, takze tam mi to zrovna nekorektni
nepripada.

Diky
JF

Zabezpeceni aplikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.4.2009 13:22:39

> [...]

> z lokalniho pocitace na server, takze predpokladam, ze uplne stejnym
> zpusobem muze uploadovat i soubor .p12. A prenest obsah editu s

Tak pak ti muzu tezko poradit, protoze kdyz nevis, jestli se to
odesila nebo ne, nemuzu to zhodnotit. Bankovni aplikace take takto
funguji, ale maji treba Javu na klientu a ten s tim ulozistem pracuje,
na server nejde klic, ale vysledek podpisu.

> [...]
> aplikace MojeBanka u KB, ale tam je vydavatelem certifikatu prave
> KB, takze tam mi to zrovna nekorektni nepripada.

K privatnimu klici nesmi mit pristup ani vydavatel certifikatu. A v
techto aplikacich ani nema, jen se to podepisuje a do banky jde
vysledek. Klic se neposila.

Zabezpeceni aplikace

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 13.4.2009 10:41:28

> [...]
> uzivatele vyzadovala pristup k souboru s komercnim nebo kvalifikovanym
> certifikatem a heslo k certifikatu. Nejsem zadny bezpecnostni expert, ale

Je to jeden ze zpusobu autentizace, varianta prihlasovaciho jmena a hesla.
Samotny zpusob je v poradku, ale neni v poradku, kdyz se na to pouziva
certifikat, ktery je puvodne na podepisovani neceho jineho. Pro tento zpusob
autentizace je dobre mit zvlastni certifikat vyhrazeny jen pro tento ucel.
Jako bylo (kvuli poplatkum jsem od nich odesel) v homebankingu CSOB: zvlast
podepisovaci a zvlast pristupovy certifikat.

I zadani sveho hesla k privatnimu klici javove aplikaci je bezpecnostni
dira, jeden nikdy nevi, jak na tom webu priste tu aplikaci zmeni...
Podepisovat je potreba lokalnim proverenym programem, ktery mi zobrazi, co
doopravdy podepisuje a aplikaci k odeslani do netu odevzdat uz podepsany
dokument.

Inno setup a skupina ve Start menu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.4.2009 09:30:52

Ahoj,

narazil jsem na necekanou banalitku. Mam program, ktery se instaluje
Inno setupem. Ve Start menu ve slozce Programy vznikla nova skupina
MujProgram, coz je klasika, v iss souboru je radek

DefaultGroupName=MujProgram

V teto skupine je pak nekolik ikon - zastupcu.

Zakaznik nyni chce, aby skupina MujProgram byla ve Start menu zanorena -
Firma\MujProgram. Mel jsem za to, ze to je kravinka, ze proste napisu

DefaultGroupName=Firma\MujProgram

Ale ouha - ignoruje se to, jako kdyby tam to Firma\ vubec nebylo.
Zajimave je, ze kdyz to udelam rucne, tj. v dialogu vybrat skupinu ve
Start menu rucne dopisu to Firma\, zalozi se to spravne.

Jak tedy spravne realizovat takoveto zanoreni?

Ve skupine Firma bude casem vice samostatnych nezavislych produktu.

Inno setup a skupina ve Start menu

[*] Stanislav ADAMCIK <konferencia(zv)stadas.sk> - 15.4.2009 10:03:19

Ja pouzivam

#define MyAppName "Personalna agentura"

DefaultDirName={pf}\VaV\Agentura
DefaultGroupName=VaV Slovakia\{#MyAppName}

InnoSetup 5.2.2

Stano

ScktSrvr pod jinym nez systemovym uctem

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 15.4.2009 08:27:13

Ahoj vsichni

pouzivam D7 ENT. DataSnap na Win XP resp Win2003 server. Borland Socket Server potrebuju spoustet jako sluzbu. Na aplikacnim serveru pouzivam volani FTP pres WinInet. Potreboval bych socket server spustit pod vybranym uctem jinym nez System. Problem je s nastavenim site (firewalu) u zakaznika.

Kdyz se o to pokusim, objevi se chyba 1069. Sluzba nebyla zahajena, protoze se nepodarilo prihlasit. Pod uctem System je vse OK. Nevite nekdo co s tim?

Inno setup a skupina ve Start menu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.4.2009 10:19:20

Stanislav ADAMCIK napsal(a):
> Ja pouzivam
>
> #define MyAppName "Personalna agentura"
>
> DefaultGroupName=VaV Slovakia\{#MyAppName}

Ja uz taky zjistil, ze to funguje dobre a problem byl jinde - jak uz
program jednou nainstalovany mel, delam jsem opakovanou instalaci do
stejneho mista a instalator si pak nejak pamatuje a pouzije minule
pouzite hodnoty - takze jel pres zapamatovanou skupinu bez zanoreni. Po
odinstalovani programu i na cistem stroji zanoreni funguje spravne,
takze puvodni dotaz odvolavam.

David Lebeda

Delphi 2007 + Web Service + Apache Axis

[*] Marian Jonas <delphikonf(zv)mjonas(tec)cz> - 15.4.2009 14:59:37

Ahoj,

potrebuji se pripojit k webove sluzbe ktera je psana v Jave a pouziva
jako zabezpeceni Apache Axis, mam k dispozici jks soubor s klicem a
konfiguracni soubor klienta client-config.wsdd, ale nevim jak to do
volani sluzby podstrcit. Stale mi to hlasi pri zavolani sluzby tuto hlasku:

WSDoAllReceiver: Request does not contain required Security header.

Nevite nekdo co s tim ?

Dik Marian

Firebird, nejde mi obnoveni databaze na Win2003 se

[*] Jiri Sladek <sladek(zv)czhops(tec)cz> - 16.4.2009 09:38:43

Zdravim, prosim o nasmerovani.

Nedari se mi obnovit databazi prikazem GBAK.EXE -r
Nedari se to tehdy, kdyz je ten GBAK.EXE spusten na primo na konzoli Win2003serveru nebo na stanici s WindowsVista.
Ten GBAK hlasi I/O error for file C:\WINDOWS\SYSTEM32\!E$!\neco\neco\soubor.fdb
Nechapu, proc se to snazi zapisovat nebo cist v C:\WINDOWS\SYSTEM32 a co znamena slozka !E$!

Nevite, jestli ten GBAK pouziva pri obnovovani databaze nejaky docasny soubor?
Narazil nekdo na podobny problem?
Zkusil jsem v cilove slozce e:\... vytvorit soubor treba pres WinCmd, slo to.

Cele zneni prikazu a chybovych hlaseni je tady:

E:\hopwin2\hopw00\HOPWPOS>e:\hopwin2\hopw00\gbak.exe -r -user jmeno -password heslo
e:\hopwin2\hopw00\hopwpos\HOPWPOS.GBK e:\hopwin2\hopw00\hopwpos\HOPWPOS.FDB
gbak: ERROR:I/O error for file "C:\WINDOWS\SYSTEM32\!E$!\HOPWIN2\HOPW00\HOPWPOS\
HOPWPOS.FDB"
gbak: ERROR: Error while trying to create file
gbak: ERROR: The system cannot find the path specified.
gbak: ERROR:failed to create database e:\hopwin2\hopw00\hopwpos\HOPWPOS.FDB
gbak:Exiting before completion due to errors

Diky.
J.S.
D5
FB 2.04

Firebird, nejde mi obnoveni databaze na Win2003 se

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 16.4.2009 10:14:46

Ahoj,

pro obnovu pouzivam nejaky takovyto tvar:

gbak -c -user sysdba -password masterkey -rep -z -v -p 4096 temp.fbk pokus.fdb

Jiri Sladek dne 16 Apr 2009 v 9:38:

> [...]
> due to errors

Firebird, nejde mi obnoveni databaze na Win2003 se

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 16.4.2009 13:02:56

Ahoj,

Jiri Sladek napsal(a):
> E:\hopwin2\hopw00\HOPWPOS>e:\hopwin2\hopw00\gbak.exe -r -user jmeno -password heslo
> e:\hopwin2\hopw00\hopwpos\HOPWPOS.GBK e:\hopwin2\hopw00\hopwpos\HOPWPOS.FDB

zkus pouzit nazev pocitace, respektive localhost:

gbak.exe ... localhost:e:\hopwin2\hopw00\hopwpos\HOPWPOS.GBK
localhost:e:\hopwin2\hopw00\hopwpos\HOPWPOS.FDB

Krome toho, "E:" musi byt fyzicky pritomny disk v serveru, nikoli
sitovy disk mapovany na E:, nebo nejaky substitut.

Peca

FTP na DataSnap serveru

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 17.4.2009 10:04:10

Ahoj vsichni

Moc prosim o pomoc s resenim tohoto problemu:

V D7 ent. pouzivam DataSnap. Vse je sestaveno takto: Klient (TSocketConnection) ->ScktSrvr-> Server. V ramci aplikace posilam data na nejaky FTP server. Chci (a musim) to delat na serveru, abych nemusel nastavovat pristup na FTP pro ruzne pocitace. Dale chci, aby scktservr bezel jako suzba, aby na serveru nemusel byt trvale prihlaseny zadny uzivatel. Bezi li ScktSrvr jako bezny program na prihlasenem serveru, je vse OK. Kdyz ale spustim scktsrvr jako sluzbu, podari se mi to jen pod "Mistnim systemovym uctem" a nastavaji problemy s pristupem na FTP pres firewall.

Potreboval bych poradit s nasledujicim:

1. Mozna by pomohlo spustit sluzbu scktsrvr pod jinym uctem nez pod "Mistnim systemovym uctem". Pro ten by se dala nastavit prava pro pristup na FTP. Kdyz to ale zkusim, pada to s chybou "Chyba 1069. Sluzba nebyla zahajena. ..." Da se nejak nastavit ten ucet (je ve skupine Administrators) aby to slo? Prip. da se nejak nahradit scktsrvr.exe.

2. Da se nejak nastavit server, aby se spoustel pod jinym uzivatelem nez ScktSrvr?

3. Da se nejak donutit WinInet, aby pracoval pod jinym uzivatelem, nez spusteny program? Pripadne, da se to realizovat pomoci jine (pokud mozno free) knihovny?

4. Da se nejak realizovat dalsi COM server ciste pro FTP, ktery by byl volany z meho aplikacniho serveru a bezel pod jinym uzivatelem?

uvitam jakekoli popostrceni spravnym smerem.

x. Jako nejmene pravdepodobne reseni: Jak by se to realizovalo pod Delphi 2009.

Dekuji za jakoukoli radu

Jaromir Cermak

Zobrazene radky v memu

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 20.4.2009 09:15:07

Zdravim,

Nevite nekdo, jak zjistit pocet zobrazenych (viditelnych) radku v memo? Mam
dlouhy text a uzivatelsky nastavitelnou vysku mema. Potrebuji zjistit, kolik
radku se zobrazuje.

Diky za nakopnuti.

Karel V.

4020 (20090420)
__________

Nastaveni COM serveru aby se spoustel pod jinym uz

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 23.4.2009 09:36:09

Ahoj vsichni

Prosim touto cestou o radu. V prostredi Windows existuje program DCOMcnfg. kterym se daji nastavovat ruzne veci pro komkretni COM objekt.

Nevite nekdo jak bych mohl nastavit, spustenim COMServeru s parametry, pripadne externim programem, scriptem nebo davkou udaje na zalozce identita (vc jmena a hesla uzivatele) pro vsechny COM-Objecty COM serveru. Chtel bych to nejak snadno zautomatizovat.

Chyba v procedure zalohovani databaze FIREBIRD

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 24.4.2009 10:29:39

Ahoj,
W Vista, D7, firebird 2.1,
Pro zalohovani database pouzivam komponentu TIBBackupService. Pri pokusu
o provdeni zalohy se mi zalohovani ukonci bez provedeni zalohy a zobrazi
se chyba:

connection rejected by remote interface.

hlaska se projevi az okamziku, kdy se provede IBBackupService1.Active:=
false.
metoda GetNextLine nevrati zadny text.
chyba se mi vraci stejna at jmeno zalozniho souboru je, nebo neni v poradku

muzete mi poradit kde mam zacit hledat chybu?

Jinak pro zajimavost metoda je pouzita i v jinem programu a tam pracuje ...

Procedura pro zalohovani je odvozena z prikladu v napovede k
TIBBackupService a vypada zhruba takto:
(mista oznacena ... jsou procedury pripravujici vypis prubehu na obrazovku)
with IBBackupService1 do begin
IBDatabase.Close;
ServerName := 'MZSuites_DATA';
LoginPrompt := False;
Params.Add('user_name=sysdba');
Params.Add('password=masterkey');
Active := True;
try
Verbose := True;
Options := [NonTransportable, IgnoreLimbo];
// Options := [];
DatabaseName := IBDatabase.DatabaseName;
BackupFile.Add( FormMain.EditBackupPath.Text);

ServiceStart;
while not Eof do begin
FormPrubeh.Zprava(GetNextLine); //zobrazeni spravy do okna
Active := False;
OpenDatabase; // znovu pripoji databazi a otevre tabulky

dekuji Tonda

--
Ing. Antonin Spurny

"K&V" s.r.o.
Lounky 1
413 01 Roudnice nad Labem
ICO: 47309709
DIC: CZ47309709
tel: +420 416 849 150
fax: +420 416 849 151
mobil: +420 603 809 049
e-mail: spurny(zv)kavlounky(tec)cz

Chyba v procedure zalohovani databaze FIREBIRD

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 24.4.2009 11:03:42

Caff,

Ja to robim takto:

procedure TfrmZalohovanie.btnGoClick(Sender: TObject);
resourcestring OKText='Zalohovanie uspesne dokoncene.';
begin
Self.Enabled := False;
btnGo.Enabled := False;
mPriebeh.Clear;
IBBS.Active := False;
IBBS.DatabaseName := ibi.DBFileName;
IBBS.ServerName := ibi.DBSiteName;
IBBS.Params.Clear;
IBBS.Params.Add(Format('user_name=%s', [Nastavenia.User_name]));
IBBS.Params.Add(Format('password=%s', [Nastavenia.PassWord]));
if Trim(UpperCase(GetLocalComputerName)) = Trim(UpperCase(ibi.DBSiteName))
then IBBS.Protocol := Local
else IBBS.Protocol := TCP;
IBBS.DatabaseName := ibi.DBFileName;
IBBS.BackupFile.Clear;
IBBS.BackupFile.Add(e1.Text);
IBBS.Attach;
IBBS.ServiceStart;
while not IBBS.Eof do
begin
mPriebeh.Lines.Add(IBBS.GetNextLine);
IBBS.Detach;
ShowMessage(OKText);
except on E:Exception do
begin
if VypisChybu(E)=0
then raise;
end; end;
if IBBS.Active then
IBBS.Detach;
btnGo.Enabled := True;
Self.Enabled := True;

"ibi" je informacna komponenta

<<< 24.4.2009 10:29 - spurny(zv)kavlounky(tec)cz "spurny(zv)kavlounky(tec)cz" >>>
skc> Ahoj,
skc> W Vista, D7, firebird 2.1,
skc> Pro zalohovani database pouzivam komponentu TIBBackupService. Pri pokusu
skc> o provdeni zalohy se mi zalohovani ukonci bez provedeni zalohy a zobrazi
skc> se chyba:

skc> connection rejected by remote interface.

skc> hlaska se projevi az okamziku, kdy se provede IBBackupService1.Active:=
skc> false.
skc> metoda GetNextLine nevrati zadny text.
skc> chyba se mi vraci stejna at jmeno zalozniho souboru je, nebo neni v poradku

skc> muzete mi poradit kde mam zacit hledat chybu?

skc> Jinak pro zajimavost metoda je pouzita i v jinem programu a tam pracuje ...

skc> Procedura pro zalohovani je odvozena z prikladu v napovede k
skc> TIBBackupService a vypada zhruba takto:
skc> (mista oznacena ... jsou procedury pripravujici vypis prubehu na obrazovku)
skc> ...
skc> begin
skc> ...
skc> with IBBackupService1 do begin
skc> IBDatabase.Close;
skc> ...
skc> ServerName := 'MZSuites_DATA';
skc> LoginPrompt := False;
skc> Params.Add('user_name=sysdba');
skc> Params.Add('password=masterkey');
skc> Active := True;
skc> try
skc> Verbose := True;
skc> Options := [NonTransportable, IgnoreLimbo];
skc> // Options := [];
skc> DatabaseName := IBDatabase.DatabaseName;
skc> BackupFile.Add( FormMain.EditBackupPath.Text);

skc> ServiceStart;
skc> while not Eof do begin
skc> FormPrubeh.Zprava(GetNextLine); //zobrazeni spravy do okna
skc> end;
skc> finally
skc> ...
skc> Active := False;
skc> OpenDatabase; // znovu pripoji databazi a otevre tabulky
skc> end;
skc> end;
skc> end;

skc> dekuji Tonda

http://exekutor.rotursoft.sk

TCP server se Synapsi a CLOSE_WAIT spojeni

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 28.4.2009 14:56:22

Ahoj,
mam TCP server implementovany pomoci Synapse a kdykoliv se na nej nekdo pripoji a pak se odpoji,
zustane podle TCPView spojeni ve stavu CLOSE_WAIT. Casem je tam pak nekolik set takovych zaznamu. Je
to spravne, nebo je v necem chyba? Jak se toho lze vyvarovat?

TCP server se Synapsi a CLOSE_WAIT spojeni

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.4.2009 16:20:28

On Tuesday, April 28, 2009 2:56 PM ,
Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> wrote:

> [...]
> CLOSE_WAIT. Casem je tam pak nekolik set takovych zaznamu. Je to
> spravne, nebo je v necem chyba? Jak se toho lze vyvarovat?

pravdepodobne je nejaka chyba v Tve aplikaci. CLOSE_WAIT by mel nastat
pokud vzdaleny konec ukoncil spojeni a TCP/IP stacl ceka az lokalni
aplikace take zavola closesocket() aby pak mohl vzdalene strane
potvrdit ukonceni spojeni. Zrejme se na Tve strane nedetekuje ukonceni
spojeni anevole closesocket()...

D. Toman

TCP server se Synapsi a CLOSE_WAIT spojeni

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.4.2009 17:12:31

> [...]
> CLOSE_WAIT. Casem je tam pak nekolik set takovych zaznamu. Je to spravne,
> nebo je v necem chyba? Jak se toho lze vyvarovat?

Zkus si zkontrolovat, jestli v serveru nahodou nevolas Setlinger s
hodnotou mensi nez 1000.

Kdysi totiz Synapse pouzivala argument v sekundach, pozdeji to bylo ale
pro kompatibilitu s dalsimi platformami predelano na milisekundy. Bohuzel
mi v nekterych starych prikladech serveru zustalo SetLinger(10), coz je
chyba! Ma to byt SetLinger(10000).

Zaokrouhleni cisla konciciho 5 ve FastreReportu

[*] Rudolf Krizek <krizek(zv)trifid-sw(tec)cz> - 05.5.2009 10:10:11

Zdravim!

Do FastReportu poslu cislo 0.185, ktere chci vytisknout zaokrouhlene na 2
desetiny. U mema mam format nastaven na Number a format string na %2.2n.
Vysledne cislo neni 0.19 ale 0.18. Kde je chyba?

Diky a s pozdravem

Rudolf Krizek
TRIFID Software

WinXP Home SP2, RAD Studio 2007 December 2007 Update, FastReport 4.5

Zaokrouhleni cisla konciciho 5 ve FastreReportu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 05.5.2009 10:24:12

Puvodni zprava ze dne 5.5.2009 od Rudolf Krizek:

> Do FastReportu poslu cislo 0.185, ktere chci vytisknout zaokrouhlene
> na 2 desetiny. U mema mam format nastaven na Number a format string
> na %2.2n. Vysledne cislo neni 0.19 ale 0.18. Kde je chyba?

Zaokrouhleni s preferenci sude, tedy tak, jak bezne zaokrouhluji FPU?

Zaokrouhleni cisla konciciho 5 ve FastreReportu

[*] Michal Simsaj <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 05.5.2009 11:48:18

Rudolf Krizek wrote / napisal(a):
> [...]
> desetiny. U mema mam format nastaven na Number a format string na %2.2n.
> Vysledne cislo neni 0.19 ale 0.18. Kde je chyba?

s tymto problemom sme sa tiez stretli.. je to kvoli tomu, ze vo FR sa
pouziva Round.
Podla helpu :"Round returns an Int64 value that is the value of X
rounded to the nearest whole number. If X is exactly halfway between two
whole numbers, the result is always the even number. This method of
rounding is often called "Banker�s Rounding"."

My sme si tento problem vyriesili tak, ze sme si do zdrojakov FR
doplnili fnk SimpleRoundTo..

M.

problem s TeeChart Standard 4.04

[*] Michal Simsaj <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 06.5.2009 14:55:55

Zdravim,

narazil som na bug v TeeChart Standard 4.04 dodavany priamo s D7. Ide o
to, ze ked do TLineSeries pridam ako prvu hodnotu nejake velke cislo, napr :

Series1.Add(50000, 'a');

je z toho skarede AV. Ked pridam ako prvu hodnotu nejake mensie cislo,
je to ok. Taktiez, ak to velke cislo je pridane v poradi ako 2+ tak je
to ok.
Kedze k tejto verzii zdrojaky nie su, neviete niekto ako to vyriesit,
pripadne neviete ci existuje nejaky update na tuto verziu TeeChart ?

dik,

M.

problem s TeeChart Standard 4.04

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 07.5.2009 09:07:02

> [...]
> je z toho skarede AV. Ked pridam ako prvu hodnotu nejake mensie cislo,
> je to ok. Taktiez, ak to velke cislo je pridane v poradi ako 2+ tak je

Dela to pri urcitem nastaveni meritka os.
Zkus pred pridanim prvniho bodu nastavit LeftAxis.Automatic:=false;
eventualne si pohrat s maximem a minimem os.

Milan

Chyba v procedure zalohovani databaze FIREBIRD

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 07.5.2009 12:29:15

spurny(zv)kavlounky(tec)cz napsal(a):
> [...]
> se chyba:
>
> connection rejected by remote interface.

Tak jsem se po delsi dobe zase dostal k zalohovani databaze a zjistil
jsem duvod vyse uvedene chyby, pripojoval jsem se k databazi pomoci
takovehoto jmena databaze:
"localhost:C:\nekde\jmenosouborudatabaze.fdb", coz je vlastne jmeno
vzdalene databaze. Jakmile jsem zmenil jmeno databaze na lokalni -
"C:\nekde\jmenosouborudatabaze.fdb" zalohovani probehlo bez problemu.
Vypada to ze komponenta TIBBackupService neumi zalohovat vzdalenou
databazi. (i kdyz jsem to nikde nenasel) nebo k zalohovani vzdalene
databaze potrebuje jeste neco nekde nastavit ale netusim co :-).

Tonda

Chyba v procedure zalohovani databaze FIREBIRD

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 07.5.2009 12:41:15

Ahoj
Musis pouzit Gbak.exe

Jura

> [...]
>
> Tonda

Chyba v procedure zalohovani databaze FIREBIRD

[*] Pavel Fiser <fiserpavel(zv)gmail(tec)com> - 07.5.2009 13:23:18

Podporuje jen lokalni backup, protoze na to pouziva FB service managera
(snad se to tak jmenuje) na serveru. BTW ma to jeden prijemny vedlejsi
efekt, ze kdyz poustis gbak / restore z klienta a user Ti to odpraskne za
chodu, kdyz se mu treba nechce cekat, tak to na serveru v pohodicce a
korektne dobehne.

PF.

Dne 7. kveten 2009 12:29 <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> napsal(a):

> [...]
> databazi. (i kdyz jsem to nikde nenasel) nebo k zalohovani vzdalene
> databaze potrebuje jeste neco nekde nastavit ale netusim co :-).

Vice instalaci tehoz na jeden pocitac --- MS WiX I

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 15.5.2009 13:39:13

From: "Pavel Smerk" <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz>
> Zasekl se ovsem na potrebne transformaci toho .msi. Nevi nekdo o nejakem
> funkcnim prikladu, kterym by se mohl inspirovat? Pripadne ma s tim nekdo

http://n2.nabble.com/Multiple-Instance-Transforms-Walkthrough,-Proposed-Simple-Addition-to-WiX-to-Make-Them-Easier-td708828.html
http://stackoverflow.com/questions/499728/how-to-create-where-to-get-wix-bootstrapper-for-multiple-instances

Petr Vones

Kolecko mysi, D7.

DBGrid sice na kolecko mysi reaguje ale dost podivne (roluje jen v ramci stranky). Neni na to nejake udelatko aby se kolecko chovalo nejak prijatelne?
Z.Kalhous

Kolecko mysi, D7.

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)email(tec)cz> - 15.5.2009 09:48:59

Ahoj je reseni, odvodit si z dbgridu vlastni komponentu.

Delam v Builderu, ale snad to z toho pochopis

//---------------------------------------------------------------------------

#ifndef KPGridH
#define KPGridH
//---------------------------------------------------------------------------
#include <SysUtils.hpp>
#include <Classes.hpp>
#include <Controls.hpp>
#include <DBGrids.hpp>
#include <Grids.hpp>
//---------------------------------------------------------------------------
class PACKAGE TKPGrid : public TDBGrid
{
private:
void __fastcall MouseWheelChange(TMessage &Message);
protected:
virtual void __fastcall WndProc(Messages::TMessage &Message);
public:
__fastcall TKPGrid(TComponent* Owner);
__published:
};
//---------------------------------------------------------------------------
#endif

CPP

//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>

#pragma hdrstop

#include "KPGrid.h"
#pragma package(smart_init)
//---------------------------------------------------------------------------
// ValidCtrCheck is used to assure that the components created do not have
// any pure virtual functions.
//

static inline void ValidCtrCheck(TKPGrid *)
{
new TKPGrid(NULL);
}
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TKPGrid::TKPGrid(TComponent* Owner)
: TDBGrid(Owner)
//---------------------------------------------------------------------------
namespace Kpgrid
{
void __fastcall PACKAGE Register()
{
TComponentClass classes[1] = {__classid(TKPGrid)};
RegisterComponents("Data Access", classes, 0);
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TKPGrid::WndProc(Messages::TMessage &Message)
{
if (Message.Msg == WM_MOUSEWHEEL)
{
MouseWheelChange(Message);
return;
}
TDBGrid::WndProc(Message);
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TKPGrid::MouseWheelChange(TMessage &Message)
{
if (DataSource == NULL)
return;
if (DataSource->DataSet == NULL)
return;
if (!DataSource->DataSet->Active)
return;
short delta = Message.WParamHi;
if (delta < 0)
DataSource->DataSet->Next();
else
DataSource->DataSet->Prior();
}

Kalhous napsal(a):
> DBGrid sice na kolecko mysi reaguje ale dost podivne (roluje jen v ramci stranky). Neni na to nejake udelatko aby se kolecko chovalo nejak prijatelne?
> Z.Kalhous

Kolecko mysi, D7.

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 15.5.2009 10:03:00

V minulosti som v archive tejto konferencie nasiel riesenie. Stacilo
vytvorit unit WheelFix.pas (na nazve samozrejme nezalezi) a do neho vlozit
tento kod:
unit WheelFix;

uses Windows, Classes, SysUtils, Forms, AppEvnts, Messages,
DBGrids, DB, QRPrntr;

type
TFixApplicationEvents = class(TCustomApplicationEvents)
protected
procedure ApplicationEventsMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
end;

var FixApplicationEvents: TFixApplicationEvents;

type TMyAppl=class(TApplication)
end;

{ TFixApplicationEvents }

procedure TFixApplicationEvents.ApplicationEventsMessage(var Msg: TMsg; var
Handled: Boolean);
var a: wParam;
i: Integer;
Posun: SmallInt;
DataSet: TDataSet;
QRPrev: TQRPreview;
begin
if Assigned(Application) then
with TMyAppl(Application) do
begin
if Msg.message=WM_MouseWheel then
begin
//oprava kolieska mysi pre dbgrid
if Screen.ActiveControl is TDBGrid then
begin
if Assigned(TDBGrid(Screen.ActiveControl).DataSource) then
DataSet:=TDBGrid(Screen.ActiveControl).DataSource.DataSet;
if Assigned(DataSet) then
begin
a:=Msg.wParam;
asm
mov eax,A
shr eax,16
mov POSUN,ax
end;
Posun:=Posun div 120; // jeden krok=120; koleckem od
sebe=kladna cisla
if Posun>0 then
begin
for i:=1 to Posun do
DataSet.Prior;
if Posun<0 then
begin
for i:=Posun to -1 do DataSet.Next;
Handled:=true;

constructor TFixApplicationEvents.Create(AOwner: TComponent);
OnMessage:=ApplicationEventsMessage;
end;

initialization
FixApplicationEvents:=TFixApplicationEvents.Create(nil);

finalization
FreeAndNil(FixApplicationEvents);

end.

OT: Vice instalaci tehoz na jeden pocitac --- MS W

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 15.5.2009 13:25:12

Ahoj vespolek.

[Sorry za OT, ale myslim, ze tu dost lidi ma zkusenosti, jak vysledek sve
prace "zabalit" do .msi.]

Jeden kamarad potrebuje z aplikace udelat .msi, ktere bude ochotno
nainstalovat se vicekrat na jeden pocitac, kolikrat si ho uzivatel spusti
(napr. do ruznych adresaru, ktere ten uzivatel zada, to uz jsou detaily).

Zasekl se ovsem na potrebne transformaci toho .msi. Nevi nekdo o nejakem
funkcnim prikladu, kterym by se mohl inspirovat? Pripadne ma s tim nekdo
zkusenosti a byl by ochoten ho nejak nasmerovat? Kdyby to vyzadovalo nejakou
vetsi konzultaci, je ochoten i zaplatit.

[Abych predesel pripadnym nejasnostem: to zadani je takove, jak pisu. Chce
se umet mit na jednom stroji (nikoli tedy treba v nejakych virtualech) totez
v ostre verzi, v testovaci, ve vyvojove, ve vyvojove s modulem X, v
testovaci s modulem Y a tak.]
Diky, P.

Prekladac textu do ciziho jazyka v Delphi

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.5.2009 10:06:01

Ahoj,

nezabyval jste se nekdy nekdo problematikou strojoveho prekladu textu ve
svem programu v Delphi 5? Napr. neco jako google prekladac - clovek by
zadal text a nekde by vyzvedl preklad a vlozil ho sveho mema. Uvitam
nejake poznatky (kudy na to, licencni podminky, nejake nasmerovani,
pripadne prakticke rady apod.).

Diky predem.

David Lebeda

Pozvanka na seminar o nove verzi Delphi a C++Build

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 18.5.2009 10:18:01

Vazeni uzivatele Delphi, zakaznici, pratele,

dovoluji si vas vsechny pozvat na zitrejsi webovy seminar o budoucnosti Delphi a C+-+-Builderu. Ucast je ZDARMA.

Behem tohoto seminare (http://www.embarcadero-events.eu) se od dvou muzu, kteri hraji dulezitou roli ve vyvoji Delphi a RAD Studia, dozvite podrobnosti z konference DelphiLive! (http://www.delphilive.com/), ktera skoncila tuto nedeli. Mluvit se bude predevsim o nove verzi Delphi s kodovym jmenem "Weaver" a o planu vyvoje Delphi na dalsi obdobi. Webovy seminar bude v anglictine, k jeho shlednuti budete potrebovat pouze pripojeni k internetu, prohlizec MS IE, zvukovou kartu a reproduktory nebo sluchatka. Doporucujeme vam tez instalovat si software pro LiveMeeting jeste pred zacatkem seminare +IBM- instalace trva nekolik minut. Software se instaluje automaticky po zadani adresy weboveho seminare.

Webovy seminar, ucast ZDARMA: DelphiLive! Update
Recnici: Nick Hodges (manazer pro vyzkum a vyvoj v tymu produktu RAD Studio) a Mike Rozlog (produktovy manazer pro RAD Studio)
Zacatek: utery 19.5.2009, 16:00 hodin

Muzete se tez zucastnit testovani betaverze produktu Delphi a C+-+-Builder (http://beta.embarcadero.com). Posledni build 3417 ma zcela nove vlastnosti v oblasti dokumentace, databazi, IDE, VCL/RTL, modelovani a instalace.

Vsechny zdravi, -- Richard Kubat

velikost dat v Table u Firebirdu

[*] Karel Horky <horky(zv)cominn(tec)cz> - 18.5.2009 15:26:20

> Proto chci zjistit co hlavne mi tvori tento objem.
> Muzu ve Firebirdu (napr. v EMS IB Manageru, ci jinem nastroji) nejak
> snadno zjistit ktera tabulka zabira kolik mista?

IBExpert - Services - Database statistics - zalozka Summary - prvni sloupec je v poctu stranek, druhy je v bytech.

Mam IBExpert v. 2005.08.08. V novejsich se to muze lisit.

Prekladac textu do ciziho jazyka v Delphi

Takze bych zkusil kontaktovat nejakou firmu ktera se tim zabyva, treba
LangSoft. Jestli nabizeji nejake otevrene rozhrani nevim (ale treba to MS
Wordu to integrovat jde), ovsem kdyz si kazdy zoufalec ktery to bude chtit
koupi od nich prislusnou licenci tak to tam jiste radi dodelaji :-) Jinak
konkretne jejich sw umoznuje samozrejme rozsirovani slovniku, definovani
pevnych prekladu frazi a slovnich spojeni a tak podobne.
Z.Kalhous

From: "Lebeda David"
> ja s napsanym textem plne souhlasim - ano, je to kravina, podle nas
> zcela neupotrebitelna i pro lidi, kteri to maji pouzivat. Nicmene
> zadavatel si vzal do hlavy, ze zrovna tahle vec ten program vyrazne
> odlisi od konkurence a nechce si to nechat vymluvit

Prekladac textu do ciziho jazyka v Delphi

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.5.2009 09:22:54

Zdravim,

ano, mam podobnou zkusenost. Ovsem zatimco preklad do polstiny jsme
schopni jakz takz korigovat, protoze i na nem je videt, ze to prekladal
nekdo, kdo nevedel, ktera bije, v pripade madarstiny se vubec nechytam.
Ale i tak vidim, ze ten preklad je priserny. Pro jednu a tu samou vec je
v kazdem souslovi pouzit jiny nazev, pri nahodne kontrole se slovnikem
jsem se rovnez nestacil divit. Nastasti Madaru ten program moc nepouziva
a nemam zpravy, jestli i ti Madari jedou v madarstine nebo radeji v
jinem jazyku. Do madarstiny - jeji gramatiky, koncovek apod. jsem
naprosto nepronikl, takze se tam neodvazuji menit nic, co neni doslova
prelozeno jiz jinde...

David Lebeda

Stanislav Smejkal napsal(a):
> Ja bych k tomu pridal toto. Pred par elty jsme lokalizovali zemedelsky software
> do polstiny, firma oslovila prekladatelskou firmu a tam prekladatel rucne
> prelozil ty asi dve stovky slovnich spojeni. V Polsku vubec netusili, co ten
> program chce. Takze jsem tam (ja neznaly polstiny) sedel se zootechnikem u
> klavesnice a vysvetlovali jsme si co je co. Obcas jsme behali i po kravine a
> studovali cesko-polskou anatomii.

Prekladac textu do ciziho jazyka v Delphi

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.5.2009 09:16:53

Zdravim,

ja s napsanym textem plne souhlasim - ano, je to kravina, podle nas
zcela neupotrebitelna i pro lidi, kteri to maji pouzivat. Nicmene
zadavatel si vzal do hlavy, ze zrovna tahle vec ten program vyrazne
odlisi od konkurence a nechce si to nechat vymluvit, i kdyz se o to
snazime i s podobnymi ukazkami textu. Patrne tedy bude nezbytne to do
programu zabudovat, lidi to bud budou ignorovat nebo zacnou nadavat a
pak se to treba zase vyhodi. Klasika.

Taky mi chodi strojove prelozene viry, ze nejaky Cinan nabizet velka byznys.

David Lebeda

Kalhous napsal(a):
> Jelikoz zatim zadna odpoved tak by bylo asi dobre se nejdriv zamyslet nad
> tim, jestli to vubec ma nejaky smysl. Staci totiz pozadat zmineny google
> prekladac o prelozeni byt trivialniho clanecku aby bylo jasno.

Plany dalsiho vyvoje Delphi

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 20.5.2009 16:59:23

Dobry den vsem,

na zaklade vcerejsiho weboveho seminare vam posilam odkaz na clanek, ve kterem v cestine shrnuji doposud zverejnene plany vyvoje produktu rady RAD Studio, tedy Delphi, C++Builder a Delphi Prism:

http://www.embt(tec)cz/cs/novinky/24-plan-vyvoje-delphi.html

Vsechny zdravi, -- Richard Kubat, embt(tec)cz

Prekladac textu do ciziho jazyka v Delphi

[*] Stanislav Smejkal <smejkal(zv)smejkal(tec)com> - 20.5.2009 08:50:52

Kalhous napsal(a):
> [...]

klavesnice a vysvetlovali jsme si co je co. Obcas jsme behali i po kravine a

"Krasna" ukazka strojoveho prekladu je encyklopedie navajo(tec)cz.

Standa

[...]

Original: Errare commune est mortalibus.

Stroj: Mylit se obecna on je smrtelnost.

Otrocky (doslovny preklad): Chybovat spolecne je smrtelnikum.

Prekladatel: Vsichni lide chybuji. Vsichni smrtelnici chybuji.
Original: Requiescat in pace.

Stroj: Budu odpocivat na dohodnout se.

Otrocky (doslovny preklad): At bude odpocivat v miru.

Prekladatel: Odpocivej v pokoji.
Original: Transit hora, manent opera.

Stroj: Prechazeni hodina, rano prace.

Otrocky (doslovny preklad): Miji hodina, trva dilo. Miji cas, trva dilo.

Prekladatel: Cas miji, dilo zustava. Cas miji, dilo trva.

No uznej, chtel bys mit na nahrobku napsano "Budu odpocivat na dohodnout
se"? Je ovsem pravda ze i profesionalni prekladatele nejaky prekladatelsky
sw pouzivaji (dokonce pry nekteri zakaznici vyzaduji aby u prekladu bylo
uvedeno s jakym sw byl text prelozen a preklady bez tohoto udaje povazuji z
nejakeho duvodu za menecenne), nikoliv ale k samotnemu prekladani, ba
vetsinou ani jako slovnik. Ale to uz by bylo o necem jinem.

From: "Lebeda David"
> [...]
> zadal text a nekde by vyzvedl preklad a vlozil ho sveho mema. Uvitam
> nejake poznatky (kudy na to, licencni podminky, nejake nasmerovani,

Problemy s ComboBoxem

[*] Ing. Igor Vodicka, Nakladatelstvi Sagit, a.s. <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 19.5.2009 14:59:46

Ahoj!

Mam jednu "zajimavost", se kterou si nevim rady.
Na MDIChild formulari mam ComboBox (csDropDownList). Items naplnuji z
DBtabulky. Po vytvoreni formulare muzu z Comba vybrat, chova se normalne
(provede se co se ma provest). Pri pokusu o dalsi vybery z Comba, dojde
pouze k probliknuti rozbalene nabidky, jinak receno nabidka nezustane
rozbalena a nejde vybrat prvek.
Zajimave je, ze na hlavnim formu mam take ComboBox a ten se chova normalne.

Setkal se s tim uz nekdo? Delam v D5 ent. jak na XP tak na Vistach.

Diky Igor Vodicka

Detekce rezimu spanku

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 19.5.2009 14:09:43

Ahoj,

podivej se WM_POWERBROADCAST , system ji posila pokud se neco kolem
elektriky deje

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On

> Potreboval bych nejaky priklad pouziti TFTPSend ze synapse v ramci
> firemni site, tak abych mohl pristupovat k serveru mimo firemni sit
> (pres proxy). Mam D7 a Synapsi Release 38 2007-12-21

Predne musis zjistit, jakeho druh jsou ty proxy servery, ktere mas k
dispozici.

FTP a Synapse za proxy

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 04.6.2009 14:09:12

> [...]
> (pres proxy). Mam D7 a Synapsi Release 38 2007-12-21

Predne musis zjistit, jakeho druh jsou ty proxy servery, ktere mas k

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

FTP a Synapse za proxy

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 04.6.2009 11:55:04

Ahoj vsichi

Potreboval bych nejaky priklad pouziti TFTPSend ze synapse v ramci firemni site, tak abych mohl pristupovat k serveru mimo firemni sit (pres proxy). Mam D7 a Synapsi Release 38
2007-12-21

Dekuji

jaromir Cermak

Kriticka sekce, "neviditelna z externi DLL"

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 04.6.2009 10:34:59

Zdravim vsechny,

mam takovy problem s mnohavlaknovou aplikaci. Pro synchronizaci pouzivam kriticke sekce (z D6 TCriticalSection). Pouzivam i jednu externi DLL knihovnu, ktera nacita data z digitalni kamery tak, ze spusti svoje vlakno a to po nacteni dat z jednoho snimku zavola callback funkci CBProc, do ktere preda ukazatel na data. V teto funkci si tato data prekopiruju do sve globalni promenne (MyBuffer) a s tou pak pracuju (ctu) na mnoha mistech aplikace (v dalsich vlaknech).
Mam globalni kritickou sekci CS_WriteImage, ktera me v CBProc obaluje kopirovani dat do MyBuffer, ostatni vlakna, ktera chteji cist, musi pockat, az je kopirovani dokonceno (opet reseno "obalenim" cteni sekci CS_WriteImage). Udelal jsem si logovaci vypis, ktery mi hlasi, ze doslo ke vstupu a vystupu do/z kriticke sekce. Tento log mi ukazal, ze pouze sekce v procedure CBProc je jako by "neviditelna", tedy neco jako:

Enter CS_WriteImage (in ReadProc, thread 236)
Enter CS_WriteImage (in CBProc, thread 2536)
Leave CS_WriteImage (in CBProc, thread 2536)
Leave CS_WriteImage (in ReadProc, thread 236)

Proste jako by v CBProc ta kriticka sekce nefungovala. Jeste pripominam, ze ta procedura je asynchronne volana z vlakna externi DLL knihovny. Je neco takoveho mozne? A jak tento problem vyresit? Jak to neni synchronizovane, tak se nemuzu divit, ze mi aplikace sem tam zatuhne, zvlast pri ukoncovani.

diky za nakopnuti, zdravi

Mgr. Miloslav Pojsl
Meopta optika s.r.o.
Kabelikova 1
Prerov

Osetreni vytazeni flashky z PC

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 04.6.2009 08:12:50

Dne Thu, 04 Jun 2009 08:02:49 +0200 Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
napsal/-a:

> neco nastavoval), aby NIKDE nic neviselo pouze v pameti a data zapsana
> do souboru se opravdu ihned ulozila, takze vytahnuti flashky bez radneho
> ukonceni by nemelo podobne nasledky?

Uz jsem s tim dlouho nic nedelal, ale nejspis by pomohlo otevirat
soubory s flagy FILE_FLAG_NO_BUFFERING a FILE_FLAG_WRITE_THROUGH.

HTH, pf

Osetreni vytazeni flashky z PC

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 04.6.2009 08:02:49

Ahoj,

chtel bych se zeptat, jestli nekdo nemate zkusenost, jak psat program
(D5), aby byl odolny proti boreni datovych souboru na flash disku. Mame
program, ktery rada lidi pouziva na flashdisku, Program cte a zapisuje
do rady souboru ruzna data. V prvnich verzich dochazelo ke ztratam dat
zpusobenych tim, ze uzivatele proste, kdyz uz s programem nepotrebovali
delat, flashku vytahli a priste byla naborena data. Jako protiopatreni
jsme veskere zapisy na disk doplnili o volani neceho jako FlashBuffers,
coz by melo zapsat i data zatim ulozena jen v cache. Ale zrejme to je
malo, diagnostiky s naborenymi daty mi chodi stale (i kdyz mene). Je
mozne, ze by data byla cachovana jeste na urovni Windows, takze
vytazenim flashky by se naboril jeho obsah i v pripade, ze nejakou dobu
pred vytazenim se do toho souboru uz nic nezapisovalo? Da se nejak
docilit toho (nejlepe z programu, nelze nutit uzivatele, aby sam rucne
neco nastavoval), aby NIKDE nic neviselo pouze v pameti a data zapsana
do souboru se opravdu ihned ulozila, takze vytahnuti flashky bez radneho
ukonceni by nemelo podobne nasledky?

Toto boreni dat se deje vyhradne na flashkach, pri instalaci na pevny
disk se to nestava, s vyjimkou pripadu vypadku proudu apod.

David Lebeda

Dotaz k fci HttpGetText ze Synapse

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 05.6.2009 15:14:43

> Nevite nekdo za jakych okolnosti muze funkce vracet prazdny list?

Jen me tak napadlo - kdyz server nevrati odpoved? Respektive vyprsi timeout?
Jen uvaha.

Petr

Dotaz k fci HttpGetText ze Synapse

[*] Ing. Igor Vodicka, Nakladatelstvi Sagit, a.s. <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 05.6.2009 15:08:43

Ahoj!

V aplikaci pozivam uvedenou funkci.

Var HttpReturn : TStringList;

HttpGetText('http://www....(tec)cz/script.asp&parametry',HttpReturn);

S vracenym listem pak pracuji napr.

if HttpReturn[0]='Error: Akce_1' then atd

U nekterych uzivatelu se zbrazuje hlaseni "List index out of bounds(0)" tj.
HttpReturn[0] je prazdny. Skrip na www je, provadi neco v SQL. Chybove stavy
chodu skriptu jsou osetreny.

Nevite nekdo za jakych okolnosti muze funkce vracet prazdny list?

Diky

Igor Vodicka

Osetreni vytazeni flashky z PC

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 05.6.2009 14:42:41

Ahoj,

1. Uzivatele pouzivaji ruzne Windows, od 98 (dnes jiz velmi vyjimecne)
az po Visty a novejsi.
2. Nekdy program skutecne neni ukoncen, ale neni malo pripadu, kdy jsou
data naborena i v pripade radneho ukonceni, tj. v logu je zapis konce
destruktoru.

Cachovani ale zjevne probiha, u me na vistach operace zapisu, ktera trva
1-2 sekundy, po zakazani zapisove cache pro dany soubor najednaou zacala
trvat minutu. V paralelnich mailech byly navody, jak programove zajistit
bezpecne odebrani jednotky. K memu prekvapeni je to pomerne slozita
nekolikakrokova operace. Mne by uplne stacilo, kdybych mohl Windowsum
rict, ze ma zapisovou cache okamzite zapsat, aniz by to vedlo k odebrani
jednotky apod., tj. aby se nestalo nic jineho nez jen zapis toho, co
visi v cache.

Program (silne zjednodusene) stahne data z internetu a zapise je to
souboru. Nekdy to je i celkem dost dat, takze mozna v cache Windows visi
dlouho, takze uzivatel ukonci program, vytahne flashku...a smula.

David Lebeda

spurny(zv)kavlounky(tec)cz napsal(a):
> nepises jake Windows pouzivas, ale ve Vista a XP se hardware
> flashdisku automaticky nastavuje do rezimu "Optimalizovat pro rychle
> odebrani" (Vlastnosti HW flashdisku, stranka Zasady) coz znamena, ze
> system nepouziva vyrovnavaci pamet pro tento disk. Proto se domnivam, ze
> poskozeny obsah disku je zpusoben vyjmutim flashdisku z PC bez radneho
> ukonceni programu (mi uzivatele delaji podobne veci take :-) ), a na to
> bych se zameril a optimalizoval bych program tak, aby mu vyjmuti za
> [...]

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 05.6.2009 13:48:37

Ahoj,

Lebeda David napsal(a):
> [...]

ukonceni programu (mi uzivatele delaji podobne veci take :-) ), a na to
bych se zameril a optimalizoval bych program tak, aby mu vyjmuti za

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 05.6.2009 13:22:36

On Friday, June 05, 2009 12:18 PM ,
Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> wrote:

> Ahoj,
>
> dal jsem tam FILE_FLAG_WRITE_THROUGH, ale bohuzel, zpomaleni zapisu
> je
> tak drasticke, ze je to nepouzitelne. Takze flashkarum nezbyde, nez
> se
> naucit flashku bezpecne ukoncovat. Cekal jsem nejake zpomaleni, ale
> ne
> tak velke. Nicmene dekuju, bylo to presne to, co jsem potreboval.

nevim jakym zpusobem se v tom programu s diskem (flashkou) pracuje.
Ale mozna by stacilo provadet vsechny operace se zapnutou cache ale
pred ukoncenim provest nejakou akci, ktera se ukonci az opravdu bude
vsechno na disku zapsane. Jinymi slovy - aby se nezpomalovala prace
programu tak ho nechat pracovat skrz cache. Ale pred ukoncenim
cinnosti (zastaveni programu) zobrazit 'teplomer' cekam na fyzicke
ulozeni dat apod, pokusit se flushnout buffery, zkusit zapsat nejaky
soubor s vypnutym bufferovanim apod.

D. Toman

Osetreni vytazeni flashky z PC

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 05.6.2009 12:42:33

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> naucit flashku bezpecne ukoncovat. Cekal jsem nejake zpomaleni, ale ne
> tak velke. Nicmene dekuju, bylo to presne to, co jsem potreboval.

Nedalo by se nejak vyuzit tohle ?
http://www.codeproject.com/KB/system/RemoveDriveByLetter.aspx

Petr Vones

Osetreni vytazeni flashky z PC

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 05.6.2009 12:18:31

Petr Fejfar napsal(a):

> Uz jsem s tim dlouho nic nedelal, ale nejspis by pomohlo otevirat
> soubory s flagy FILE_FLAG_NO_BUFFERING a FILE_FLAG_WRITE_THROUGH.

Dekodovani Base64, D7

Obsah souboru dostanu zakodovany Base64. Je neco jednoducheho na dekodovani?
Co jsem zatim nasel tak bylo za penize (nemam :-) nebo balik x ktery vyzadoval nainstalovani baliku y, ten zas nainstalovani baliku z etc. Nechce se mi kvuli takove blbince zapraskat instalaci D7 buhvi cim. Dik.

Z.Kalhous

Dekodovani Base64, D7

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 08.6.2009 13:13:21

Dne Mon, 08 Jun 2009 12:57:20 +0200 Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> napsal/-a:

> [...]
> vyzadoval nainstalovani baliku y, ten zas nainstalovani baliku z etc.
> Nechce se mi kvuli takove blbince zapraskat instalaci D7 buhvi cim. Dik.

Nemam tady ted Delphi, ale urcite takove funkce ma, protoze
Base64 format potrebuje napr. HTTP server na autentikaci,
SOAP aj. Tusim se jmenuji EncodeString a DecodeString...

Dekodovani Base64, D7

[*] Igor Gottwald <delphiforum(zv)oksoftware(tec)cz> - 08.6.2009 13:41:23

K tomuto jsou v Delphi zahrnuty Indy komponenty a prislusne knihovny.
Bohuzel si uz nepamatuji, od jake verze Delphi jsou standardni soucasti.
Kazdopadne v Indy je knihovna (unit) IdCoderMIME, ktera obsahuje tridy
TIdEncoderMIME - pro zakodovani dat do Base64
TIdDecoderMIME - pro dekodovani dat z Base64

Tridy umoznuji pracovat jak s retezci, tak s libovolnym proudem dat
(TIdStream).
Knihovna IdCoder pak obsahuje funkce EncodeString a DecodeString, ktere
umoznuji rychle a bez zbytecneho psani provest zakodovani, resp. dekodovani
retezce pouzitim nektereho z implementovanych algoritmu (parametry jsou
pouze trida urcujici metodu kodovani, resp. dekodovani a retezec, ktery se
ma zpracovat).

Igor Gottwald

[...]

[*] ComInn Horky Karel <horky(zv)cominn(tec)cz> - 08.6.2009 14:51:27

> Behalf Of Kalhous
> Sent: Monday, June 08, 2009 12:57 PM

> Obsah souboru dostanu zakodovany Base64. Je neco jednoducheho na
> dekodovani?

Zkus Synapse - DecodeBase64 a opacne EncodeBase64. Neni nutno instalovat, jen k projektu pripojis nekolik (jednu, dve ...) unit a pouzivas. Mam se Synapsi jen dobre zkusenosti.

Web importer D7

Ladim programek, ktery ma vyuzivat sluzbu web serveru (ciziho). Vypada to jednoduse: znam www adresu na ktere je sluzba poskytovana, z D7 si pustim File-New-Others-WebServices-WSDL Importer, tomu dam adresu a on mi v pohode vygeneruje import unitu s kompletnim interfacem a podporovanymi funkcemi. Aby ale fungoval program, musim (?!) spustit treba IE a zadat mu adresu sluzby. Pak teprv lze uspesne spustit program. Dokud to neudelam tak hlasi chybu "Interface not supported". Asi mi v programu neco chybi, ale co?

Z.Kalhous

Dotaz k fci HttpGetText ze Synapse

[*] Ing. Igor Vodicka, Nakladatelstvi Sagit, a.s. <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 12.6.2009 11:00:50

Ahojky

Jeste jednou k tomu samemu. Zjistil jsem, ze se tento pripad vyskytuje u
uzivatelu, kteri maji "slozitejsi" ochranu PC site (HW firewally apod.).
Kdyz uzivatel nakopiruje volany URL 'http://www....(tec)cz/script.asp&parametry'
do IE tak se mu vraci spravne informace, ale pri pouziti funkce HttpGetText
se vraci "nic".
Muze byt problem treba v portech?

Zkuste prosim nekdo poradit.

Diky Igor Vodicka
> [...]
> tj. HttpReturn[0] je prazdny. Skrip na www je, provadi neco v SQL. Chybove

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 12.6.2009 11:16:52

Dne Fri, 12 Jun 2009 11:00:50 +0200 Ing. Igor Vodicka, Nakladatelstvi
Sagit, a.s. <vodicka(zv)sagit(tec)cz> napsal/-a:

> [...]
> 'http://www....(tec)cz/script.asp&parametry'
> do IE tak se mu vraci spravne informace, ale pri pouziti funkce

Funkce HttpGetText & apod. jsou v Synapsi jen
jako ukazka, jak pracovat s tridami typu THTTPSend aj.
a v praxi jsou pouzitelne tak na prototypovani.

V aplikaci bys mel vytvorit instanci THTTPSend
a po vykonani pozadavku si radne obslouzit pripadne chyby,
ktere se mohlou vyskytnout. Ty ti take v drtive
vetsine pripadu reknou, co je spatne...> Muze byt problem treba v portech?

IMHO ne. Je-li ve hre FW, tak spis nebude mit tvoje
aplikace narozdil od IE povoleny pristup
ev. muze byt ve hre nejaka proxy.

HTH, pf

Problem s napovedu v RAD Studiu

[*] Igor Gottwald <delphiforum(zv)oksoftware(tec)cz> - 15.6.2009 00:06:30

Rad bych se zeptal, zda mate take cas od casu problem s napovedou v RAD
Studiu (2007 i 2009) a hlavne, jestli se to nekomu podarilo vyresit bez
reinstalace systemu.

Jedna se o docela neprijemny problem, kdy cela napoveda je normalne
pristupna pres zastupce v programove skupine nabidky Start, ale primo z IDE
vyvola AV chybu. IDE sice funguje dal normalne, ale nejde pak korektne
ukoncit. Chyba se tyka jakohokoliv zpusobu u vyvolani napovedy, at uz pres
nabidku nebo klavesou F1.

Bohuzel u obou prostredi se s tim setkam vzdy po nekolika mesicich a zatim
jsem neprisel na to, jak se chyby zbavit ani po reinstalaci celeho RAD
Studia. Pritom napoveda vsude jinde funguje jak ma.

Samozrejme jsem zkousel preinstalovat napovedu a vynutit si znovu jeji
sestaveni (H2Reg -u / H2Reg -r).
Nyni jsem opet ve stejne situaci a preinstalovavat pocitac se mi kupodivu
dvakrat nechce.

Predem diky za jakoukoliv radu.

Igor Gottwald

D2007 a WS datovych schranek

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 15.6.2009 17:15:33

Jelikoz jsme meli s Delphi a WS porad problemy vyresili jsme to tak, ze
jsme napsali knihovny pro datove schranky v .NETu jako samostatnou
obecnou aplikaci se kterou Delphi aplikace komunikuje na urovni databaze.

Martin

Mgr. Martin Radvansky napsal(a):
> [...]
> co jsem pouzil importer WSDL pro D2009 a dovnitr wsdl souboru
> vlozil schemata, dostal jsem se do stavu, kdy mohu konecne
> komunikovat. Problem ale je v jedne zasadni drobnosti webove sluzby
> vraci napr seznam odeslanych ci prijatych zprav, ale importer to
> nezvlada a ja se dostanu jen na 1 zaznam z vraceneho seznamu.
>
> Nejak tam importer mota pouziti indexovanych property.
> Neni tady nejaka dobra duse, ktera ma spravne ty importni unity?
>
> Potrebuji to do aplikace v Delphi 2007 a nerad bych pouzil COM a .NET
> kod pro komunikaci, tam to samozrejme chodi jedna basen.

[*] Mgr. Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 15.6.2009 17:09:33

[...]

Mgr. Martin Radvansky

D2007 a WS datovych schranek

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 15.6.2009 19:27:42

From: "Mgr. Martin Radvansky" <delphiconf(zv)radvansky.net>
> komunikovat. Problem ale je v jedne zasadni drobnosti webove sluzby
> vraci napr seznam odeslanych ci prijatych zprav, ale importer to
> nezvlada a ja se dostanu jen na 1 zaznam z vraceneho seznamu.

Pokud vygeneroval uplne spatny kod (metoda vraci jeden objekt misto seznamu
apod.), tak jedine tak dlouho zkuset upravovat WSDL az to vyrobi spravne,
pripadne si ten kod napsat radeji rucne misto snahy obchazet spatny WSDL
importer. Pokud kod vypada spravne, jen to nefunguje, pak zkouset menit
hodnoty ruznych options ve vygenerovanem kodu. Typicky ma cely ten Delphi
SOAP framework problem se standardnim Document modelem, ktery tam nejak
dobastlili casem, protoze ze zacatku to umelo jen dnes jiz nepouzivane RPC.

Ohledne tech indexu, pokud si to jeste pamatuju, tak ty indexy jsou tam
pouzite ve smyslu atributu :-) Zkratka Delphi neumoznuje pridat dalsi
metadata k jednotlivym property, tak to obesli timto zpusobem.

> Potrebuji to do aplikace v Delphi 2007 a nerad bych pouzil COM a .NET
> kod pro komunikaci, tam to samozrejme chodi jedna basen.

To bude marny boj ...

Petr Vones

Dnesni seminare Embarcadero

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 16.6.2009 12:20:44

Dobry den vsem,

mate-li dnes cas a chut podivat se na zajimave prezentace o Delphi a InterBase, podivejte se na pozvanku od prednasejiciho. Seminare jsou zadrma, potrebujete jen pripojeni k siti a zvukovou kartu.

Vsechny zdravi, -- Richard Kubat

Just a reminder for today+IBk-s EDN free webinars. You can find them under +IBw-Events+IB0- on the http://edn.embarcadero.com

--- June 16th, 4:00PM (CEST) +IBw-Globalize your Delphi Applications+IB0- (http://edn.embarcadero.com/article/39525). This webinar covers new Delphi 2009 Unicode support. The list of available Delphi Unicode Resources can be found here:
http://blogs.embarcadero.com/pawelglowacki/2009/06/16/38739

--- June 16th, 6:00PM (CEST) +IBw-InterBase SMP 2009 +IBM- The Vault+IB0- (http://edn.embarcadero.com/article/39597). Daniel Magin will show us the new encryption technology that InterBase 2009 supports!

Best regards,

Pawe+AUI- G+AUI-owacki
Senior Software Consultant
EMEA Technical Lead for Delphi, RAD Studio and All-Access

Standardny TPopupMenu na TEdite

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 19.6.2009 21:46:21

> Pridal som na grid TEdit komponentu, lenze ona automaticky preberie
> popupmenu od gridu a tym sa straca defaultna funkcionalita
> "Copy/Paste/SelectAll", ktoru by som rad mal zachovanu.

A co tak u toho gridoveho menu osetrit OnPopup:

if Activecontrol = myEdit then
editMenu.Popup;

Delphi 2009 - trivialni aplikace

[*] Igor Gottwald <delphiforum(zv)oksoftware(tec)cz> - 18.6.2009 20:36:49

Hledal bych chybu v spatne provedene instalaci nebo nastaveni Windows.
Nejprve bych zkusil to nejjednodussi, tj. restart systemu a spustit aplikaci bez IDE a jeho debugeru.
Kdyz bude vse OK (a melo by byt), tak v IDE znovu sestavte projekt a vyzkousejte.
Jestli se chyba objevi, tak bych kompletne odinstaloval Delphi, vycistil co po nem zystane a nainstaloval znovu. Pak nainstalujte vsechny aktualizace.
Jestli i ted bude jednoducha aplikace zlobit, tak bude problem nekde hloubeji v systemu. Obvzlast muze zlobit, kdyz je vice instalaci Delphi a cesta starsi verze predchazi cesty pozdejsi v promenne PATH. Ale celkove to muze byt nesnadny orisek zjistit presne, proc to zlobi.
Nicmene dle mych zkusenosti je Delphi jeden z mala vyvojovych nastroju, kde, dokud si nezacnete hrat s pameti a pretypovanim, toho nejde moc pokazit a vsechno slape jak hodinky (teda az na obcasne excesy s napovedou :-) ).
S pozdravem Igor Gottwald

Nainstaloval jsem Delphi 2009.

Spusteni aplikace s prazdnym formem probehlo OK, ale kdyz jsem na form umistil Button, aplikace pri
spusteni hlasi v dialogovem okne

Spravna inicializace aplikace (0xc0000005) se nezdarila.

Kdyz jsem provedl reset aplikace (Ctrl-F2), aplikace se jiz spustila bez problemu. Ale po pridani
Labelu se to chovalo opet stejne = stejna hlaska, app reset -> OK

Do ted jsem pouzival (a pouzivam D5), tohle mne trochu zaskocilo.

Co delam blbe ?

4168 (20090618) __________

Delphi 2009 - trivialni aplikace

[*] Jaromir Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 18.6.2009 18:46:42

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.6.2009 16:40:03

> Co treba to, ze Synapse vraci jiny UserAgent a volana asp aplikace si
> deekuje prohlizece a reaguje jen na ty zname. Dalsi problem muze byt
> cookies.

Trebas ja, kdyz pouzivam HTTPsend, tak mu nastavuji hlavicky v dotazu
tak, aby si server myslel, ze jsem jsem uplne jiny agent. Nejcasteji
simuluji Firefox. ;-)

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Dotaz k fci HttpGetText ze Synapse

[*] Ludan <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.6.2009 13:21:50

> [...]

Co treba to, ze Synapse vraci jiny UserAgent a volana asp aplikace si
deekuje prohlizece a reaguje jen na ty zname.

Ludek

Standardny TPopupMenu na TEdite

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 18.6.2009 09:54:09

Hello All!

Mam vlastny grid, ktory ma pripojene TPopupmenu, ktore obsahuje
TMenuItems, ktore sa tykaju gridu.
Pridal som na grid TEdit komponentu, lenze ona automaticky preberie
popupmenu od gridu a tym sa straca defaultna funkcionalita
"Copy/Paste/SelectAll", ktoru by som rad mal zachovanu.

Ako dosiahnem aby editbox mal to iste default popupmenu ako ked ja to
samostatna komponenta napriklad na TForm?

http://exekutor.rotursoft.sk

Ciselniky obci

[*] jiri(zv)bartonek(tec)cz - 21.6.2009 02:44:05

cau,

podive sej na stranky CSU tam se daji najit data ke stazeni v xls.

Upgrade Delphi na verzi 2009

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 22.6.2009 08:31:54

> mi se celkem osvedcila SynaSer od Lukase *Gebauera* .

A mi celkem comport od Crnily, jenom jestli bude jeste fungovat i v
2009-tce.
Dalibor.

OT: Ciselniky obci

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 21.6.2009 01:56:02

Zdravim,
v prvni rade se omlouvam za to, ale chci se zeptat, jestli s tim nemate
nekdo zkusenost. Programuji aplikaci, kde je pozadavek na to, aby se pri
vyberu kraje zobrazil seznam okresu, z nich seznam obci, jejich casti a tak
dal. Nasel jsem ciselnik adres na strankach ministerstva vnitra, ale ze
strany zadavatele je pozadavek na kody obci z ciselniku ZUJ, ktere jsou
uplne jine, nez v tom ciselniku z MV. A ciselnik ZUJ zase obsahuje pouze kod
a nazev obce. A aby toho nebylo malo, tak v jednom ciselniku ZUJ je pouze
jeden zaznam obci stejnych nazvu, ale na oficialnim zdroji, ktery uvadi
zadavatel je tech stejnych nazvu vice a jsou odliseny pouze svym kodem.
Hledam to uz cely vecer, tak me jen napadlo, jestli jste nekdo neresili neco
podobneho.
Petr

Hint buttonu na taskbaru

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.6.2009 08:37:23

Ahoj,

mam aplikaci, kde nektera okna maji svuj button na taskbaru. Kdyz se nad
tento button najede mysi, objevi se hint, v nemz je caption okna.
Presneji receno, orezany kus textu z caption, kdyz je caption moc dlouhy.

Mohu nejak zaridit, aby ten hint byl delsi nebo do nej podstrcit nejaky
svuj vlastni text?

Delphi 2009 - trivialni aplikace

[*] JaromA?r Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 23.6.2009 10:23:29

Jsem na stope - pokud zakazu NOD32, vse bezi, jak ma.

Nesnazi se D2009 nejak komunikovat pres web pri spousteni aplikace z
debuggeru ?

Mirek

Igor Gottwald napsal(a):
> [...]
> Labelu se to chovalo opet stejne = stejna hlaska, app reset -> OK
>

> Do ted jsem pouzival (a pouzivam D5), tohle mne trochu zaskocilo.

4179 (20090622) __________

Delphi 2009 - trivialni aplikace

[*] Ludan <konference(zv)sales(tec)cz> - 23.6.2009 18:29:59

> Jsem na stope - pokud zakazu NOD32, vse bezi, jak ma.
>
> Nesnazi se D2009 nejak komunikovat pres web pri spousteni aplikace z
> debuggeru ?

Nebo treba taky NOD32 zabrani zmene exe souboru nebo zmeneny exe odmitne
spustit.....

Ludek

Delphi 2009 - trivialni aplikace

[*] Jaromir Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 23.6.2009 20:02:44

Jsem na stope - pokud zakazu NOD32, vse bezi, jak ma.

> Nebo treba taky NOD32 zabrani zmene exe souboru nebo zmeneny exe odmitne
> spustit.....

Vsechno je jinak, fungovani po zakazu Nod32 byla asi nahoda, pri vicero
opakovanych spusteni to dela i se zakazanym Nodem, a to i beze zmeny
zdrojoveho kodu.

Novy poznatek: pokud zakazu integrovany debugger, tak se aplikace bez
problemu spousti. S povolenym debuggerem se nekdy spusti, nekdy
(casteji) to vyhodi AE.

Mirek

Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 24.6.2009 12:01:42

Dobry den,
rozhoupavame se ke koupi nejakeho modernejsiho vyvojoveho prostredku nez
Delphi 5 Ent. anebo Visual Basic 6. S obojim jsou uz na Viste potize a u
novych Windows 7 to myslim lepsi nebude. Delame technicke aplikace pro
vlastni potrebu, potrebujeme co nejmensi pracnost, to znamena tezke
naklikavacky a libovolnou prenositelnost exe souboru bez vselijakych
knihoven a runtimu, abychom mohli programy spoustet na notebooku venku treba
z flesky. Mame i jednu databazovou aplikaci behajici sitove nebo pres
terminal server u vzdalenych lokalit psanou jeste pro BDE. Je delphi 2009
vhodny produkt, nebo radeji sahnout po visual studiu? Je mozne mit delphi
2009 nainstalovane soubezne v praci i doma, aby to bylo legalni?
Poradte prosim. Ted je jeste na Delphi nejake zvyhodneni, takze to specha.

Diky
Dalibor Faltynek
divize tepelne techniky a chemie
ORGREZ, a.s.
tel. +420 541 613 312
fax +420 541 613 299
dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz
www.orgrez(tec)cz

Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 24.6.2009 12:11:43

From: "Dalibor Faltynek" <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz>
> terminal server u vzdalenych lokalit psanou jeste pro BDE. Je delphi 2009
> vhodny produkt, nebo radeji sahnout po visual studiu? Je mozne mit delphi
> 2009 nainstalovane soubezne v praci i doma, aby to bylo legalni?

Pokud jde o jednodussi aplikace tak bych doporucil Visual C# 2008 Express
http://www.microsoft.com/express/vcsharp/

Je k dispozici zcela zdarma a nema zadne omezeni co se tyce ucelu
aplikaci, lze jej tedy pouzit i pro komercni aplikace, viz FAQ #7:
http://www.microsoft.com/express/support/faq/

Petr Vones

Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 24.6.2009 12:23:44

Asi OT ale jde tato verze pouzit pro vyvoj aplikaci SilverLight ?

Diky Jura

Petr Vones napsal(a):
> [...]
>
> Je k dispozici zcela zdarma a nema zadne omezeni co se tyce ucelu
> aplikaci, lze jej tedy pouzit i pro komercni aplikace, viz FAQ #7:

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 24.6.2009 12:33:45

From: "Heinisch Jiri" <info(zv)drnholec(tec)cz>
> Asi OT ale jde tato verze pouzit pro vyvoj aplikaci SilverLight ?

Webove aplikace jdou zcela mimo me, takze presne to nevim. Podle toho co
jsem nasel by to melo jit pro verzi Silverlight 2.0 ve Visual Web
Developeru:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c22d6a7b-546f-4407-8ef6-d60c8ee221ed&DisplayLang=en
http://www.bluerosegames.com/SilverlightBrassTacks/post/You-can-now-write-Silverlight-apps-in-Visual-Web-Developer-Express.aspx

Petr Vones

videosoubory

[*] locke10 <locke10(zv)seznam(tec)cz> - 24.6.2009 13:35:49

Dobry den.
Mam adresar a v nem hromadu ruznych souboru. Potrebuji zjistit, ktere
z techto souboru jsou soubory videa. Ty co umi prehrat Windows. Dale pak
u takoveho souboru zjistit, kolik ma snimku a libovolny snimek (zadavat
bud casem nebo poradim) ulozit jako obrazek JPG. Potrebuji nakopnout.
Vite nekdo jak na to?

Diky
Michal Kos.

videosoubory

[*] Stanislav Smejkal <smejkal(zv)smejkal(tec)com> - 24.6.2009 13:53:50

locke10 napsal(a):
> [...]
> u takoveho souboru zjistit, kolik ma snimku a libovolny snimek (zadavat
> bud casem nebo poradim) ulozit jako obrazek JPG. Potrebuji nakopnout.

http://www.virtualdub.org/

Ma to i moznost ovladani z prikazove radky:
http://www.virtualdub.org/blog/pivot/entry.php?id=20

Standa

Radek nelze nalezt a aktualizovat

[*] Venca ZARUBA <vasek.zaruba(zv)sielaff(tec)cz> - 24.6.2009 14:21:52

Ahoj,
Objevil se mi problem pri ukladani do tabulky
ADO (MDB), Adosql

"EDatabaseError - Radek nelze nalezt a aktualizovat. Pravdepodobne byly od posledniho cteni zmeneny nektere hodnoty"

Chyba se vyskytuje zcela nahodne, bohuzel s fatalnimi nasledky, neprovedou se zapisy do tabulek a navic vzdy v jinem miste APP.
Da se nejak zjistit, ktery zapis to zpusobuje, pouzivam proceduru AppOnException na odchyceni, ale z toho je jen vyse uvedeny zapis?
Lze to nejak osetrit?
V projektu je jeste pozustatek pripojeni pomoci DBE a zaroven ADO, ale danny projekt pracuje v cca 30 zarizenich a chyba je opravdu ojedinela.
Diky za kazdou napovedu. Ukladani zaznamu je jak pomoci sql update (vetsinou) tak naplenenim promenych a postem

D7 Pro

Vasek ZARUBA
8^)

Radek nelze nalezt a aktualizovat

[*] Jaroslav Rubes <jrubes(zv)epass(tec)cz> - 24.6.2009 14:49:54

ADO si pri postu samo sestavuje updatovaci sql - dela to tak ze do WHERE
klauzule prida vsechny fieldy s jejich puvodnimi hodnotami.
To je proto, aby si dva uzivatele soucasne editujici konkretni zaznam
navzajem nemohli prepsat provedene zmeny.
Pokud je tvoje aplikace viceuzivatelska, asi to bude tim.

JR.

[...]

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 24.6.2009 15:09:55

Pod BDE jsem se dlouho trapil s tim, ze pro sloupec typu bit neni
hodnota null a 0 stejna. Pri cteni se null bez problemu prevedlo na
nulu, ale pri pokusu o update radku zrejme ocekaval hodnotu 0, pritom
tam byla null. Pak se zobrazovala presne takovato hlaska.

Ladislav Stary

Jaroslav Rubes napsal(a):
> [...]
> navzajem nemohli prepsat provedene zmeny.
> Pokud je tvoje aplikace viceuzivatelska, asi to bude tim.

[*] Jaroslav Rubes <jrubes(zv)epass(tec)cz> - 24.6.2009 15:25:56

Podle me ta chyba nesouvisi s BDE, to by ta chybova hlaska nebyla v cestine
ale v anglictine.

JR.

Jaroslav Rubes napsal(a):
> [...]
> je proto, aby si dva uzivatele soucasne editujici konkretni zaznam
> navzajem nemohli prepsat provedene zmeny. Pokud je tvoje aplikace

Nejde mi volat DLL

[*] Jiri Sladek <sladek(zv)czhops(tec)cz> - 24.6.2009 19:34:12

Zdravim, narazil jsem na problem s jednou konkretni DLL knihovnou.
Nedari se mi z Delphi5 najit a spustit metody, ktere v teto DLL jsou.
Popis problemu viz nize.

Napada mne otazka. Nevite, jestli jsou vsechny DLL 'stejne', tedy stejne volatelne, nebo jestli se behem let objevily ruzne vnitrni formaty DLL? A tyto ruzne formaty by treba branily volani metod z D5?

Diky.
Jiri Sladek

---Popis problemu---

Pri pokusu o dynamicke linkovani to nenajde adresu procedury, vraci to hodnotu nil. Tady je priklad:

Handle := LoadLibrary('vOKOsCom.dll');
if Handle <> 0 then
begin
(zv)VytvorDotaz := GetProcAddress(Handle, 'vytvorDotaz');
if (zv)VytvorDotaz <> nil then begin
showmessage('ok');
FreeLibrary(Handle);
end else begin
showmessage('chyba'); // Protoze (zv)VytvorDotaz=nil, tak to tady hlasi chybu
end;

Pri pokusu o staticke linkovani nejak takhle:

procedure vytvorDotaz; external 'vOKOsCom.dll';
vytvorDotaz
end;

to hlasi chybu uz pri startu aplikace:
Spravna inicializace aplikace (0xc000007b) se nezdarila.
Klepnutim na tlacitko OK muzete aplikaci ukoncit.

Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 24.6.2009 17:44:06

From: "Peter Surovy" <psurovy(zv)uevora.pt>
> Nehovoriac o tom ze 2009 podporuje priamo aj MySql,

Podpora MySQL pro .NET (.NET Connector 6.0) je zhruba od dubna 2009 uz
dobra, vcetne Entity Framework. Dle vyjadreni MySQL je tento connector
dokonce v nekterych operacich rychlejsi nez nativni v C++.

Petr Vones

Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 24.6.2009 17:00:03

Dne Wed, 24 Jun 2009 12:01:42 +0200 Dalibor Faltynek
<dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> napsal/-a:> vhodny produkt, nebo radeji sahnout po visual studiu?

Jak se VS slucuje s pozadavkem:

> libovolnou prenositelnost exe souboru bez vselijakych
> knihoven a runtimu, abychom mohli programy spoustet na notebooku venku
> treba > z flesky.

kdyz potrebuje .NET a to jeste nejlepe pravidlene updatovany?

Radek nelze nalezt a aktualizovat

[*] Vasek ZARUBA <vasek.zaruba(zv)sielaff(tec)cz> - 24.6.2009 16:58:02

Mnohonasobne krokovani a vkladani vypisu mne nevedlo nikam jinam nez
prepsat .post na update a uvidim. Hlaska je opravdu cz, asi ji zasila
access.

Jaroslav Rubes napsal(a):
> [...]
> je proto, aby si dva uzivatele soucasne editujici konkretni zaznam
> navzajem nemohli prepsat provedene zmeny. Pokud je tvoje aplikace

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 24.6.2009 17:10:03

> Jak se VS slucuje s pozadavkem:

> kdyz potrebuje .NET a to jeste nejlepe pravidlene updatovany?

Ja myslim, ze dneska na kazdych win je minimalne verze 2.0. Pokud clovek
nevyuzije LINQ, nebo jine ptakoviny, ktere jsou v 3.5, tak to musi bezet
vsude. Dokonce i na Linuxech existuje projekt Mono, ktery resi .NET na teto
platforme a vzhledem k otevrenosti .NETu se to docela dari.
Osobne bych volil .NET a VS. Uz jen proto, ze maji dobry intelisense a kod
se tak uz skoro ani nepise. Komponenty se jen naklikaji a propoji, minimum
prace.
Petr

Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 24.6.2009 16:52:02