Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 24.6.2009 20:44:17

From: "Radek Cervinka" <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz>
Sent: Wednesday, June 24, 2009 6:56 PM

> P.S: Pozor jasna flame - uz hori!

-- mno podla mna je toto celkom zaujimava tema a vidim, ze to riesi
viac ludi.. Problem je, ze zrejme su projekty na ktore sa hodi viac .NET
(vela klientov
vela platform) na nieco sa hodi viac native win (malo pocitacov
vacsi doraz na rychlost) Mimochodom delphi 2009 uz .NET nepodporuje.

Mam znameho co pracuje v programovani este snad od komunizmu, vzdy pisal
v C++ k tomu neskor pridal Visual Basic na rychle vytvaranie formularov
a okien. Nedavno mi povedal ze presiel na .NET pretoze je prenho
dolezitejsie
byt rychly (rozumej vo vyvoji aplikacie) ako technicky dokonaly.

S tou rychlostou suhlasim akurat ze ja pisem momentalne rychlejsie v Delphi
..

Nejde mi volat DLL

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 24.6.2009 20:26:16

co ti rekne tdump.exe z adresare Delphi?

tdump.exe neco.dll >p.txt
a pak v tom p.txt hledej Exports, coz jsou exportovane symboly.
V nize uvedenem pripade se exportuje jedna funkce (pozor na velikost
pismen!!!)

Section: Exports
File Offset: 00012800 (75776)
Flags: 00000000
Time Stamp: 00000000
Major Version: 0000
Minor Version: 0000

Exports from crypter.dll
1 exported name(s), 1 export addresse(s). Ordinal base is 1.
Sorted by Name:
RVA Ord. Hint Name
-------- ---- ---- ----
0001211C 1 0000 PublicCrypt

R.

> [...]
> Jiri Sladek
>
> ---Popis problemu---
>
> Pri pokusu o dynamicke linkovani to nenajde adresu procedury, vraci to hodnotu nil. Tady je priklad:
>
> Handle := LoadLibrary('vOKOsCom.dll');
> if Handle <> 0 then
> begin
> (zv)VytvorDotaz := GetProcAddress(Handle, 'vytvorDotaz');
> if (zv)VytvorDotaz <> nil then begin
> showmessage('ok');
> FreeLibrary(Handle);
> end else begin
> showmessage('chyba'); // Protoze (zv)VytvorDotaz=nil, tak to tady hlasi chybu

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 24.6.2009 19:56:14

> Ja myslim, ze dneska na kazdych win je minimalne verze 2.0. Pokud clovek
> nevyuzije LINQ, nebo jine ptakoviny, ktere jsou v 3.5, tak to musi bezet
> vsude.

JO? Nase zkusenost je, ze u slozitejsich aplikaci se projevuji nektere
drobne odchylky mezi verzemi a SP a to nas nuti mit v pozadavcich nasich
.NET aplikaci aspon konkretni verze a vyssi jinak to neni podporovane
nebo dokonce program nespustime.

> platforme a vzhledem k otevrenosti .NETu se to docela dari.
> Osobne bych volil .NET a VS. Uz jen proto, ze maji dobry intelisense a kod
> se tak uz skoro ani nepise. Komponenty se jen naklikaji a propoji, minimum
> prace.

Osobne volim pro webove aplikace ASP.NET a jinak Delphi (pokud si
zakaznik nepreje jinak).

Jeste bych rad pripomnel "Free Delphi" aka Turbo edice. Jsou postaveny
na Delphi 2006 a na nektere veci staci.
ke stazeni na http://www.turboexplorer.com/delphi

R.

P.S: Pozor jasna flame - uz hori!

Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 25.6.2009 09:19:05

Dne Thu, 25 Jun 2009 08:49:03 +0200 Dalibor Faltynek
<dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> napsal/-a:

> diky za nazory, potrebuji aby jeden program bezel od W98 po XP, potazmo
> Vistu. Na to je zda se Delphi nejvhodnejsi. Jedna se mi o prevazne merici
> programy s pomerne ruznorodym mericim hardware a nekdy dost narocnymi
> vypocty, s linkama na konstnaty v databazi meridel, ktera je zatim v
> paradoxu nebo v excelu. Takze i kdyz C#, nebo Visual Basic jsou velmi
> lakave (aspon VB, ktery znam ma velmi privetive moznosti pro technika
> neprogramatora jako jsem ja), vybereme nejspis Delphi.

Pro psani novych aplikaci zminovaneho charakteru by D2009 byl
celkem dobrou volbou, za predpokladu, ze nebudes potrebovat
nejake knihovny/technologie ze sveta enterprise software
(napr. si casem nekdo vymysli, ze se budes z terenu pripojovat
nekam na ustredi pres web services, napsany treba v Jave
Pripadne nevznikne obraceny pozadavek, abys takovy
server pro ustredi napsal).

Tam je pouziti Delphi vstupenkou do blazince :-(##

Dalsi dulezitou veci je (ne)prenesitelnost starsich
projektu do D2009. Zejmena jsou problemy s knihovnami
3. stran (jak se tu nedavno diskutovalo), protoze ne vsechny
knihovny autori uspesne pod D2009 prenesli a nektere
porty se vlecou a jsou nespolehlive...

Takze pokud predpokladas, ze preneses nejake existujici
aplikace do D2009 a budes je dal rozvijet, tak bych
si na Tvem miste honem rychle stahnul trial verzi
D2009 a zkusil, zda je to schudne.

HTH, pf

Delphi 2009 - trivialni aplikace

[*] Jaromir Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 25.6.2009 08:51:03

Jsem na stope - pokud zakazu NOD32, vse bezi, jak ma.

> Vsechno je jinak, fungovani po zakazu Nod32 byla asi nahoda, pri vicero
> opakovanych spusteni to dela i se zakazanym Nodem, a to i beze zmeny
> zdrojoveho kodu.
>
> Novy poznatek: pokud zakazu integrovany debugger, tak se aplikace bez
> problemu spousti. S povolenym debuggerem se nekdy spusti, nekdy
> (casteji) to vyhodi AE.
**** VYRESENO ******

Problem zpusoboval driver webove kamery Labtech WebCam. Po jeho
odinstalovani bezi vse jak ma.

Mirek

Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 25.6.2009 10:37:10

Dalibor Faltynek napsal(a):
> [...]
> delat to primo treba v Excelu - ten je snad na vsech nasich pocitacich, ale

Jen tak pro zajimavost, prave probiha porovnani rychlosti mezi jazyky a
algoritmy

http://www.delphifeeds.com/go/f/57531

a jeden z autoru pise

Actually, the fastest C# implementation, that we have, is still 3 times
slower than the fastest non-threaded Delphi implementation, and 6 times
slower than the fastest threaded Delphi implementation

V diskuzi jsou tam odkazy na vysledky.

R.

Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 25.6.2009 10:31:09

Ahoj,
treti strany krome ovladacu na hardware a jedne komponenty na comport
nepouzivam. Ale komponenta na comport se da stahnout asi jina, pokud nebude
fungovat a ovladace hardware musi fungovat se systemem.A to ostatni bych asi
stejne neumel.
Koupime asi cele RAD studio, kdyz je to do zitrka za jedny prachy.

Dalibor.> Pro psani novych aplikaci zminovaneho charakteru by D2009 byl
> [...]
> aplikace do D2009 a budes je dal rozvijet, tak bych
> si na Tvem miste honem rychle stahnul trial verzi

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 25.6.2009 10:47:11

Ja objednal bez podpory, doufam, ze nebudu litovat. S mou frekvenci prechodu na nove verze (Delphi 1 -> Delphi 6 -> Delphi
2009, aneb nestourat do toho, co funguje) bych na tom moc neusetril :)

Karel Rys

Dalibor Faltynek dne 25 Jun 2009 v 10:39:

> Jeste se chci zeptat, jestli ma cenu objednat s Delphi 2009 i
> technickou podporu, u D5 jsem to nikdy nevyuzil. Dalibor.

Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 25.6.2009 10:39:10

Jeste se chci zeptat, jestli ma cenu objednat s Delphi 2009 i technickou
podporu, u D5 jsem to nikdy nevyuzil.
Dalibor.

Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 25.6.2009 11:31:14

Spis mi jde o to, jestli se dostanu pez podpory k pripadnym opravenym
chybam. Ale pripadalo by mi dost fuj, kdyby stahnuti oprav nefungovalo
zdarma.

Dalibor.

> [...]
> prechodu na nove verze (Delphi 1 -> Delphi 6 -> Delphi
> 2009, aneb nestourat do toho, co funguje) bych na tom moc neusetril :)

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 25.6.2009 12:21:17

Dalibor Faltynek napsal(a):
> Spis mi jde o to, jestli se dostanu pez podpory k pripadnym opravenym
> chybam. Ale pripadalo by mi dost fuj, kdyby stahnuti oprav nefungovalo
> zdarma.

Po spusteni Delphi 2009 se daji zkontrolovat aktualizace a program si je
stahuje sam
R.

Firebird 1.5 vs 2.1

[*] Novy Lubos <lnovy(zv)unileasing(tec)cz> - 25.6.2009 14:45:26

Veskere aplikace mi funguji na Firebird 1.5, ale pote co jsem si na strankach ibphoenix.com precetl, ze nova verze 2.1 by mela mimojine prinest zlepseni v rychlosti dotazu, jsem se rozhodl vyzkouset verzi 2.1
Bohuzel pri veskerych testech nam nova verze 2.1 vychazi pomalejsi, nez puvodni 1.5
Mate s tim nekdo zkusenost? Je jiny duvod prechodu na Firebird 2.1?
Diky, Lubos Novy

4188 (20090625) __________

.

Firebird 1.5 vs 2.1

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.6.2009 15:07:28

Ahoj,

Novy Lubos napsal(a):
> Bohuzel pri veskerych testech nam nova verze 2.1 vychazi pomalejsi, nez puvodni 1.5

to je ponekud podivne.

> Mate s tim nekdo zkusenost? Je jiny duvod prechodu na Firebird 2.1?

Urcite. Jiz pri prechodu z 1.5 na 2.0 bylo citelne zrychleni
nekterych dotazu. Urcite si over, jak mas navrzene indexy. Provedl jsi
zalohu a obnoveni databaze po zmene serveru? To je nutne pro rozbehani
nekterych novych vlastnosti serveru (nad starou strukturou databaze je
neumi delat).
Krome toho prinasi 2.1 spoustu novych vlastnosti a funkci. Treba
docasne tabulky, odvozene (derived) tabulky, obecne tabulkove vyrazy
(common table expression) a rekurzivni dotazy. Precti si Release Notes
od FB 2.1 a uvidis sam.

> Diky, Lubos Novy

Peca

Delfi 2009 versus Visual Studio - OT

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 26.6.2009 02:26:10

Koukam, ze se tady zase resi po dlouhe dobe blbosti, delejte si kazdy v cem
chcete,
ja delam v tom, co se zrovna hodi, nekdy Delphi, nekdy C# ve VS a neotravuju
s tim tady...
kdo to ma porad mazat v te poste - myslim ten bordel ala "Delfi versus
neco"...

Jako mali kluci porad, to uz tu asi jine nebude... :)

M.

P.S.: Pro PZ - sorry Petre... musel jsem se vyjadrit, kdyz uz mi tim tak
za.iraji postu...

Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 26.6.2009 00:22:02

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> kodom, co je logicke. Kompilatory C# aj Javy su IMHO kvalitnejsie
> ako Delphi a ked zoberieme do uvahy, ze kod kompiluju za chodu,
> ze je tam kontrola hranic (a dalsie kontroly napr. na null/nil),
> ktore v Delphi su volitelne (a predpokladam, ze vypnute) a ze
> je tam automaticka sprava pameti, tak sa mi ten vysledok nezda
> byt priaznivy v prospech Delphi.

V dotycnem prikladu, alespon co jsem videl v tom blogu, pouzivaji k mereni
casu velmi "presny" zpusob pomoci odecitani hodnot DateTime.Now, mozna by
obcas opravdu neskodilo si nejdrive precist zakladni dokumentaci. A to
patrne jeste pri prvnim behu vcetne kompilace a pouze na IA32 architekture.
Stejne tak zrejme "zapomneli" na rozdil mezi Debug a Release konfiguraci.
Test ktery bude postaven tak, aby bylo v danem pripade lepsi X nez Y dokaze
napsat kazdy. Test ktery vezme v uvahu vsechny aspekty realne pouzitelneho
kodu (bezpecnost, optimalizace na danou architekturu apod.) by zrejme nebyl
politicky korektni :-) Kazdy necht pouziva to o cem si mysli ze je pro
reseni dane problematiky to nejvhodnejsi. Tohle je zcela zbytecna debata.

Petr Vones

Delfi 2009 versus Visual Studio

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 25.6.2009 23:23:59

> [...]
> slower than the fastest non-threaded Delphi implementation, and 6 times
> slower than the fastest threaded Delphi implementation

vidno tam akurat vyrazny rozdiel medzi interpretovanym a kompilovanym
[...]

Erik Salaj

videosoubory

[*] locke10 <locke10(zv)seznam(tec)cz> - 26.6.2009 12:55:10

Bezva. Dokazu vytahnout obrazek libovolne frame, ale nejak nemohu
zjistit, kolik frame ma cele video a pak to predat memu progamu.
Ma s tim nekdo zkusenosti? Potrebuji to k tomu, abych udelal 3 snimky z
videa po stejnych usecich. Jeden ze ctvrtiny, jeden z poloviny a jeden
ze tri ctvrtin filmu.

Michal Kos

Stanislav Smejkal napsal(a):
locke10 napsal(a):

> Dobry den.
> Mam adresar a v nem hromadu ruznych souboru. Potrebuji zjistit,
> ktere z techto souboru jsou soubory videa. Ty co umi prehrat Windows.
> Dale pak u takoveho souboru zjistit, kolik ma snimku a libovolny
> snimek (zadavat bud casem nebo poradim) ulozit jako obrazek JPG.
> Potrebuji nakopnout. Vite nekdo jak na to?

http://www.virtualdub.org/

Ma to i moznost ovladani z prikazove radky:
http://www.virtualdub.org/blog/pivot/entry.php?id=20

Standa

Delfi 2009 versus Visual Studio - OT

[*] Jiri Kulisek <jikulich(zv)quick(tec)cz> - 26.6.2009 13:21:12

Brzdi, brzdi..

Jasne, at si kazdy dela v cem chce, jestli Ty delas v Delphi i VS - jsi
skvely, klidne se s tim pochlub. Ale jestli jsi si vsiml, DF formuloval
prvotni dotaz trochu jinak: "chci prejit z D5 na jine prostredi,
poradte". Pred podobnym rozhodnutim stoji urcite cela rada vyvojaru a
kazdy podnet, zkusenost nebo informace pro ne muzou byt cenne. Krome
toho, nemam dojem, ze by v tomhle vlaknu zuril nejaky nesmiritelny
flame, vetsina diskutujicich se snazila docela objektivne a slusne
predat svuj nazor.

Takze: pokud nemas co dodat k prvotni otazce tazatele, tak radeji
neztracej cas diskutovanim a programuj.. :-)

Jirka

Milan Kajnar napsal(a):
> [...]
>
> M.
>
> P.S.: Pro PZ - sorry Petre... musel jsem se vyjadrit, kdyz uz mi tim tak

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 26.6.2009 13:35:13

> sa mi ten vysledok nezda byt priaznivy v prospech Delphi.

:-) V Cesku na to jeden politik vymyslel nazev: "druhy vitez"

Delfi 2009 versus Visual Studio - OT

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 26.6.2009 13:37:13

Ahoj...

Neslo o to se necim pochlubit, to je hovadina, spise o to, ze nikde neni
dane, ze se vsechno musi psat
v jednom jazyce, tedy spise podle toho co se komu hodi!

A dobra uznavam tedy, nechal jsem se unest, protoze po cca 8 emailu jsem
zacal mit pocit, ze se to opet
zene smerem, ktery tu byl mnohokrat. :-) Tj. Delphi versus neco... A to si
snad pamatuje kazdy z nas.

Tak sorry...

M.

Delfi 2009 versus Visual Studio - OT

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 26.6.2009 14:01:15

Ahoj vschni,
pokud jsem neco rozpoutal, nechtel jsem, delfi uz mam zaplacene, tva mana.
Dalibor.

Seminar 2009 Lazne Belohrad - byl? bude?

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 26.6.2009 16:59:26

Rok se sesel s rokem a Belohrad nikde. Jen jsem se chtel zeptat, zda
mi neco neuniklo. Planuje se setkani v tomto roce?

Diky

Petr Svejda

WSDL importer, lepsi nez v D7 ???

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 29.6.2009 13:57:38

Dobry den,

jen chci pripomenout, ze v planovane nove verzi Delphi 2010, tedy jeste
letos, bude v importeru podpora SOAP 1.2, ohlasena byla podpora "RESTful"
webovych sluzeb a podpora JSON. Cili neni tak uplne pravda, ze "Embarcadero
nevypada, ze by v tom smeru chtel neco podstatneho udelat". Muzete zkusit
betu, je verejne dostupna. Nevim, zda upravy vyresi vsechny problemy, se
kterymi se uzivatele setkavaji, ale importer rozhodne nezustava bez uprav.

Zdravi, -- Richard Kubat

From: "Mgr. Martin Radvansky" <delphiconf(zv)radvansky.net>
> a laborovani s importerem pro D7-2009 jsem dosel k nejpouzitelnejsimu
> reseni a to .NET COM objekt na ktery se napojuji z Delphi 2007 a
> vsechno funguje jak ma a to za cca 1 prace.

To je samozrejme nejsnazsi a nejefektivnejsi reseni.

Nevim jak je to v Delphi 2009, ale pokud je tam stejny kod jako v Delphi 7
tak se opravdu nedaji cekat zazraky. Jedina smysluplna moznost by byla to
cele od zakladu prepsat, uz jen proto ze je to zalozene na DOM parseru,
ktery je z hlediska vykonu k takovemu ucelu zcela nevhodny.

Pro Delphi 7 se mi kdysi osvedcil postup nejdrive naimportovat WSDL do
neceho normalniho (.NET), vytvorit z neho serverovou cast a z te si nechat
znovu vygenerovat nove WSDL. Tim doslo vlastne k "pregenerovani" WSDL
(Delphi WSDL importer nemel rad vicesouborove WSDL s externimi XSD soubory
apod.) a obcas to davalo lepsi vysledky. Potom uz jen stacilo WSDL postupne
rucne upravovat tak, aby se jej darilo naimportovat. Je to samozrejme stale
moc prace s nejistym vysledkem.

Petr Vones

WSDL importer, lepsi nez v D7 ???

[*] Mgr. Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 28.6.2009 21:20:38

Dobry den,

Nedavno jsem zde resil import WSDL pro datove schranky a po nekolika dnech
a laborovani s importerem pro D7-2009 jsem dosel k nejpouzitelnejsimu
reseni a to .NET COM objekt na ktery se napojuji z Delphi 2007 a
vsechno funguje jak ma a to za cca 1 prace.

Mgr. Martin Radvansky

WSDL importer, lepsi nez v D7 ???

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 28.6.2009 18:38:28

Ahoj,

> [...]
> do Delphi i s tim patchem naimportujes je min, nez tech,
> ktere tam vubec nedostanes. A i u tech jsou vetsinou

Bohuzel toto musim potvrdit z vlastni zkusenosti (D2007 i D2009),
ze to co mi WSDL importer "naimportoval", bylo pouzitelne mozna ani ne
z poloviny a zbytek hooodne rucni prace (v mem pripade napriklad
velke problemy s ruznymi namespace v ramci xds, ktere vubec nezkousnul).

> A Embarcadero nevypada, ze by v tom smeru chtel neco
> podstatneho udelat, takze se situace bude spis horsit.

Smutne.

PMal

WSDL importer, lepsi nez v D7 ???

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 28.6.2009 11:20:00

Dne Sun, 28 Jun 2009 11:08:00 +0200 Jiri Sladek <sladek(zv)czhops(tec)cz>
napsal/-a:

> [...]

nutne zasahy do vygenerovaneho kodu.

A Embarcadero nevypada, ze by v tom smeru chtel neco
podstatneho udelat, takze se situace bude spis horsit.

[*] Jiri Sladek <sladek(zv)czhops(tec)cz> - 28.6.2009 11:08:00

Zdravim uzivatele webovych sluzeb.

Jsem zacinajici zacatecnik v pouzivani WS a narazil jsem na podivne chovani
WSDL importeru v D7.
Pri importu dostavam neuplne unity.

Napriklad WSDL z teto adresy:
https://farmartest.mze(tec)cz/EPO/APP/Online/vOKOsrv.aspx?SERVICEID=RCH_GCC01A
mi vytvorilo unitu, kde chybi definice typu ESB01Request.

Nebo WSDL tady:
https://isir.justice(tec)cz:8443/isir_ws/services/IsirPub001?wsdl
mi vytvorilo unitu, ktera je prakticky prazdna (komentare jsem vynechal):
unit IsirPub001;
interface
uses InvokeRegistry, SOAPHTTPClient, Types, XSBuiltIns;
implementation
initialization
end.

Nevite, jestli nejaka vyssi verze Delphi ma lepsi WSDL importer? Nebo co
delam spatne?
A pokud ma nekdo lepsi WSDL importer, mohl by mi ten RCH_GCC01A.WSDL
preklopit na unitu a poslat?

Diky.
Jiri Sladek

Seminar 2009 Lazne Belohrad - byl? bude?

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 28.6.2009 10:21:57

Rok se s rokem sesel a seminar (zatim) nikde.

Nejak se mi nepodarilo sehnat dostatek zajimavych temat, budova hotelu je prodana, budu muset jednat s novymi majiteli, struktura ubytovacich kapacit se meni (spise vyssi luxus, ale i vyssi ceny). Budu to muset znova promyslet. Chtel bych se o seminar pokusit nekdy na podzim, pokud to vyjde.

Honza Sebelik

TIBTable.Locate a cestina

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 30.6.2009 09:24:49

Ahoj
Mam v databazi s char set WIN1250 a v ni tabulku "MEDIA" s defaultnim
charsetem. Pole 'MD_OZNACENI' mam definovane pomoci nasledujici domeny +
jeste UNIQUE:
CREATE DOMAIN MZ_KEYCHAR32 AS VARCHAR(32) CHARACTER SET WIN1250 NOT NULL
COLLATE WIN_CZ_CI_AI;
problem je v tom, ze pokud tabulka obsahuje zaznam s polem 'MD_OZNACENI' s
hodnotou "kyslik" ( male dlouhe i :-) ) a vyhledavam pomoci funkce

lTMedia.Locate('MD_OZNACENI',VarArrayOf([lPomKey]),[loCaseInsensitive]) //
lTMedia je TIBTable.

kde lPomKey obsahuje "kyslik" ( male kratke i ) pak mi to nenajde ten
zaznam, Ale pri pokusu vlozit novy zaznam obsahujici toto pole database
nahlasi chybu:
'violation of PRIMARY or UNIQUE KEY constraint "INTEG_6" on table "MEDIA"'

Chtel bych naucit funkci Locate, aby porovnala slova "kyslik" ( male dlouhe
i :-) a "kyslik" ( male kratke i ) jako shodna a nemusel jsem pouzivat
obsluhu vyjimek.
Jde To?

dekuji
Tonda.

D7, Firebird 2.1, Win ruzne.

TIBTable.Locate a cestina

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 30.6.2009 10:52:54

Ing. Antonin Spurny napsal(a):
> [...]
> i :-) a "kyslik" ( male kratke i ) jako shodna a nemusel jsem pouzivat

Tak sotva jsem si precetl muj vlastni dotaz, videl jsem reseni.
Nepouzivat funkci Locate, ale hledat pomoci SQL vyrazu.
napr:

select *
where MD_OZNACENI like :MD_OZNACENI
order by MD_OZNACENI;

pokud se vrati alespon jeden radek, pak je nalezeno. Funguje to i pro
"kyslik" ( male dlouhe i ) a "kyslik" ( male kratke i ), tak ze obe tato
slova povazuje za shodna.

diky, tim ze jsem musel zformulovat otazku jsem nasel reseni :-)

Tonda
--
Ing. Antonin Spurny

WSDL importer, lepsi nez v D7 ???

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 30.6.2009 11:56:58

Dobry den,
protoze tak uplne nevim co je to soap (krome mydla) - v teto oblasti jsem se
nepohyboval, tak je mi to vcelku fuk. Ale diky za upozorneni.
Instalace uz uspesne probehla vcetne registrace. Prvni dojmy jsou docela
dobre, jen online help mi pripada chudsi v rade pripadu proti D5 hlavne v
oblasti example.No a jak je u novych programu spatnym zvykem, na vse se dele
ceka, nez to bylo u predchozich verzi. Ale s tim nic nenadelame.
Nemate nejaky typ na cesky psanou knihu k D2009, takove spis prehledne
nakopnuti co k cemu je a kde to najit s priklady pouziti? Prece jen je
prostredi oproti verzi 5 dost jine.

Diky - Faltynek.> jen chci pripomenout, ze v planovane nove verzi Delphi 2010, tedy jeste
> [...]
> kterymi se uzivatele setkavaji, ale importer rozhodne nezustava bez uprav.

WSDL importer, lepsi nez v D7 ???

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 30.6.2009 12:06:59

Omlouvam se za mail poslany omylem do konference.
Faltynek.
> [...]
> Nemate nejaky typ na cesky psanou knihu k D2009, takove spis prehledne
> nakopnuti co k cemu je a kde to najit s priklady pouziti? Prece jen je

zobrazenie dpr

[*] Josef Kyn <j.kyn(zv)seznam(tec)cz> - 30.6.2009 14:23:08

Soubor DPR je projektovy soubor a ten je mozne otevrit projekt source.> ------------ Puvodni zprava ------------
> Od: Dulgerov Ivan <idulgerov(zv)stonline.sk>
> Predmet: zobrazenie dpr
> Datum: 30.6.2009 14:17:56
> Zdravim.
>
> Potrebujem napisat malu aplikaciu bez vcl. Neviete niekto ako donutit Rad Studio
> 2007, aby mi
> zobrazilo subor *.dpr ?
> Vzdy ked si nahodou prepnem do ineho okna (napr. zobrazim nejaky unit), Rad
> Studio mi schova
> okno s *.dpr suborom a ja ho potom zaboha nemozem otvorit.
>
> S pozdravom ico

zobrazenie dpr

[*] Dulgerov Ivan <idulgerov(zv)stonline.sk> - 30.6.2009 14:17:07

[...]

OT: Letni promo Embarcadero

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 03.7.2009 00:05:15

Vazeni uzivatele Delphi,

Embarcadero ma nove promo na letni mesice: koupite-li jeden produkt, dostanete druhy zdarma.
Vice informaci najdete na adrese: http://www.embt(tec)cz/cs/stranky/30-akce-produkt-zdarma-, nebo je na tuto stranku odkaz primo z http://embt(tec)cz

Verim, ze mnohym z vas prijde tato nabidka jako zajimava, ale presto se vsem omlouvam za OT.

Vschny zdravi, -- Richard Kubat

DLL z MS Visual C#, lze ji volat z Delphi7 ?

[*] Jiri Sladek <sladek(zv)czhops(tec)cz> - 04.7.2009 22:42:03

Zdravim.

Mam DLL knihovnu, ktera byla zrejme vytvorena v MS Visual C#.
Z prostredi MS Visual C# muzu v pohode volat funkce v teto DLL.
Stacilo v pravem okne kliknout na References, Add Reference...

Ale vubec se mi nedari volat funkce v teto DLL z Delphi7.

GetProcAddress(Handle, 'JmenoMetody'); mi vraci vzdy NULL

tdump.exe mojedll.dll mi vypise (mimo jine)
Exports 00000000 00000000
chybi radek Section: Exports
PE viewer vypise to same

Pokusil jsem se tu DLL vnutit do D7 takto:
Project
Import type library
Add
Najet na to DLL, Otevrit
Objevilo se hlaseni
OLE error 80131163

Nevite, jakym figlem se daji z D7 volat funkce z te DLL?

Diky. Jiri Sladek

4217 (20090704) __________

DLL z MS Visual C#, lze ji volat z Delphi7 ?

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 05.7.2009 01:14:12

> Mam DLL knihovnu, ktera byla zrejme vytvorena v MS Visual C#.
> Z prostredi MS Visual C# muzu v pohode volat funkce v teto DLL.
> Stacilo v pravem okne kliknout na References, Add Reference...

Takove knihovne se rika .NET assembly

Dle me zkusenosti jsou dve moznosti:
a) pokud muzes do te knihovny zasahovat tak se da vytvorit druha
knihovna (prekladana ve VS jako mixed,
tj. Win32 DLL, ale ktera obsahuje managed kod z puvodni knihovny) a pak
tato knihovna se normalne chova jako DLL

b) nebo muzes ( a to asi pouzijes) volat primo metody z assembly a to
budto pres COM nebo pracneji (ale bez nutne registrace
knihovny jako COM) primo. Podrobny navod pro obe
http://interop.managed-vcl.com/netinterop_csharp.php

Pro to budes potrebovat mscorlib_TLB.pas, v clanku to popisuji jak ho
ziskat, nebo asi muzes pouzit mscorlib_TLB.pas, ktery je soucasti
JCL.

To jsem ale nikdy nedelal, ale prvni cesta je celkem pracna. Takze bych
zkusil jit cestou b)

Klicova slova pro hledani: .NET interop DELPHI, using .NET assembly from
DELPHI

Snad jsem to nepopletl, u nas se delala varianta varianty a)

Radek
> [...]
> Objevilo se hlaseni
> OLE error 80131163
>
> Nevite, jakym figlem se daji z D7 volat funkce z te DLL?

Cesta ke slozce Dokumenty

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 13.7.2009 09:31:00

v JCL, jednotka JclSysInfo

GetProgramFilesFolder a spol, jsou tam snad vsechny.

Kdyz tak si to z tama kuchni

> nemate nekdo funkci v Delphi, ktera by vracela fyzickou cestu ke slozce
> "Dokumenty", "Documents and Settings", a "Program Files". Jsou nejake
> rozdily pri zjistovani teto cesty ve WinXP a Win Vista? Diky moc.
>
> Pavel

Cesta ke slozce Dokumenty

[*] Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz> - 13.7.2009 09:16:59

Ahoj,
[...]

Sinea -> FastReport: DisplayLabel

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 14.7.2009 08:36:25

Zkousim ted misto Sinea pouzit FastReport, ale narazil jsem na property
DisplayLabel, kterou u sineackych fieldu docela casto vyuzivam, ale zatim
jsem neprisel na to, jak se k ni dostat v predloze FR.

connection closed gracefully

[*] basss <basss(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2009 00:45:23

Ahoj

Problem mam s connection closed gracefully na klientovy pres indy komponenty
( TCPClient ) kazde 3sekundy posilam pozadavek na indy server TCP na serveru
se pozadovana operace provede vrati se na TCP klienta a nahodne se na
klientovy objevuje chyba connection closed gracefully aplikace sice bezi
dale, ale nevim jak se teto chyby zbavit nevim ani co ji zpusobuje poradi
nekdo.

Programuji v C++ Builder 6 nebo Builder 2009

Budu rad za kazdou radu jak se toho zbavit predem dekuji.

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)

{

Button1->Enabled=false;

TCPClient->Connect();

Timer2->Enabled=true;

try

{

String prvni =Edit6->Text;

String druha =Edit7->Text;

TCPClient->IOHandler->WriteLn(prvni); // prvni promena

TCPClient->IOHandler->WriteLn(druha); // druha promena

String cislo = TCPClient->IOHandler->ReadLn();
// nacti

String obr_a = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait(); //
nacte obrazek A

String obr_b = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

String obr_c = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

String obr_d = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

String obr_e = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

String obr_f = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

String obr_g = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

String obr_h = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

String obr_i = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

String obr_j = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

String obr_k = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

String obr_l = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

String obr_m = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

String obr_n = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

String obr_o = TCPClient->IOHandler->ReadLnWait();

Edit10->Text= cislo;

String bmp =".BMP";

String Iobr_a =(obr_a+bmp);

Image1->Picture->LoadFromFile(Iobr_a);

String Iobr_b =(obr_b+bmp);

Image2->Picture->LoadFromFile(Iobr_b);

String Iobr_c =(obr_c+bmp);

Image3->Picture->LoadFromFile(Iobr_c);

String Iobr_d =(obr_d+bmp);

Image4->Picture->LoadFromFile(Iobr_d);

String Iobr_e =(obr_e+bmp);

Image5->Picture->LoadFromFile(Iobr_e);

String Iobr_f =(obr_f+bmp);

Image6->Picture->LoadFromFile(Iobr_f);

String Iobr_g =(obr_g+bmp);

Image7->Picture->LoadFromFile(Iobr_g);

String Iobr_h =(obr_h+bmp);

Image8->Picture->LoadFromFile(Iobr_h);

String Iobr_i =(obr_i+bmp);

Image9->Picture->LoadFromFile(Iobr_i);

String Iobr_j =(obr_j+bmp);

Image10->Picture->LoadFromFile(Iobr_j);

String Iobr_k =(obr_k+bmp);

Image11->Picture->LoadFromFile(Iobr_k);

String Iobr_l =(obr_l+bmp);

Image12->Picture->LoadFromFile(Iobr_l);

String Iobr_m =(obr_m+bmp);

Image13->Picture->LoadFromFile(Iobr_m);

String Iobr_n =(obr_n+bmp);

Image14->Picture->LoadFromFile(Iobr_n);

String Iobr_o =(obr_o+bmp);

Image15->Picture->LoadFromFile(Iobr_o);

}

__finally

{

TCPClient->Disconnect();

Timer2->Enabled=false;

Button1->Enabled=true;

}

}

Uvolneni komponenty

[*] Ludan <konference(zv)sales(tec)cz> - 14.7.2009 22:51:16

Zdravim,
Doplnoval jsem do prastareho SW s paradoximi tabulkami jedno pole, ale
potreboval jsem aby se daly otevirat i stare evidence, ktere toto pole
nemaji.
Doplnil jsem tedy DBText nenapojeny na zadne pole nastaveny na visible :=
false a pri otevirani tabulky testuji zda tabulka obsahuje "NovePole".
Pokud ano tak si pole pridam a nastavim si jej pro zobrazeni bna formu
pomoci DBEdit.
Vse funguje k me spokojenosti - oteviram li starou evidenci nevidim tam udaj
z noveho pole., pokud oteviram novou je tam......
JENZE v pripade ze je otevrena tabulka obsahujici nove pole dojde pri
uzavreni programu k vyjjimce :

Nastala vyjimka neznama softwarova vyjimka (0x0eedfade) v aplikaci na miste
0x7c812afb.

Exception EInvalidPointer in module FakMan.exe at 00002838.
Invalid pointer operation.

Zkousel jsem deklarovat var Table1NovePole : TIntegerField; jako globalni a
v Form1.Destroy davat Table1NovePole .FreeOnRelease ale to nepomohlo.
Pokud otevru tabulku bez fieldu "NovePole" je vse OK.

Diky za kazdou pomoc......

procedure TForm1.OpenTable1;
var Table1NovePole : TIntegerField;
begin
Table1.Open;
if Table1.FieldDefList.Find('NovePole') <> nil then
begin
Table1.Close;
Table1NovePole := TIntegerField.Create(Table1);
Table1NovePole.FieldName := 'NovePole';
Table1NovePole.FieldKind := fkData;
Table1NovePole.DataSet := Table1;
Table1NovePole.Name := 'Table1NovePole';
Table1.Fields.Add(Table1NovePole);
Label1.Visible := True;
DbText1.Visible := True;
DbText1.DataField := 'NovePole';
Table1.Open;

connection closed gracefully

[*] Igor Gottwald <delphiforum(zv)oksoftware(tec)cz> - 15.7.2009 09:51:56

Chybu zpusobuje ukonceni aktivniho spojeni na strane klienta. Obracene ukonceni spojeni na strane serveru zpusobuje tusim chzbu "Disconnected". Doporucuji pred odpojenim odeslat prikaz QUIT a teprve pak se odpojit. Samozrejme musi byt korektne implementovan na strane serveru.
Ale nazyvat tuhle vyjimku chybou asi neni uplne spravne, protoze pokud se nepletu, tak se projevi jen v debuggeru a jinak si ji Indy samo zpracuje. Nicmene je urcite dobre psat program tak, aby se vyjimky zbytecne negenerovaly.
Igor Gottwald

[...]

[*] Igor Gottwald <delphiforum(zv)oksoftware(tec)cz> - 15.7.2009 10:05:57

Ahoj, pouzij funkci SHGetFolderPath. V dokumentaci nebo na msdn.microsoft.com najdes potrebne informace k pouziti.
Funkce umi presne to co potrebujes, vcetne zjistovani cest k dokumentum jinych uzivatelu.
Igor Gottwald

[...]

Letni promo Embarcadero

[*] Viky <viky(zv)cmail(tec)cz> - 15.7.2009 10:54:01

> [...]
> stranku odkaz primo z http://embt(tec)cz
>
> Verim, ze mnohym z vas prijde tato nabidka jako zajimava, ale presto se

[*] Viky <viky(zv)cmail(tec)cz> - 15.7.2009 11:26:03

Instalace aplikace

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 17.7.2009 10:38:57

Jiri Cincura napsal(a):

> Coz je samozrejme *spravne*. Predstav si, ze dve instalace budou
> prepisovat stejnou DLL knihovnu ...

No nevim,
takze vylejeme vanicku i s ditetem.

Minimalni pocet aplikaci instaluje sdilenou DLL knihovnu. A pokud uz
nekdo instaluje sdilenou knihovnu (vetsinou jsou to navic MS veci, a ten
tam ma zamek ), tak
at to tak funguje. Navic si myslim ze i ten problem je resitelny
kontrolou verzi DLL, ale to je jedno.

R.

select ... where

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 16.7.2009 11:15:29

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> a nejsou napr. nazev1 nebo nazev2 u te polozky 0001 rovny NULL?

samozrejme ze jedna je :-)

tohle pomohlo:
select *
from ADRESAR
where
AD_KEY like '0001' and
COALESCE(AD_NAZEV1,'') like '%' and
COALESCE(AD_NAZEV2,'') like '%'
order by AD_NAZEV1,AD_NAZEV1;

Dekuji

select ... where

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 16.7.2009 10:51:28

Ing. Antonin Spurny dne 16 Jul 2009 v 10:13:

> pokud provedu select takto:
> select *
> from ADRESAR
> where
> AD_KEY like '0001' and
> AD_NAZEV1 like '%' and
> AD_NAZEV2 like '%'
> order by AD_NAZEV1,AD_NAZEV2;
> select nevrati zadny radek. Ocekaval jsem, ze vrati jeden, proc?

Ahoj,

a nejsou napr. nazev1 nebo nazev2 u te polozky 0001 rovny NULL?

Karel Rys

Instalace aplikace

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 16.7.2009 11:43:31

Ahoj,
podivej se na inno setup. Je to pod licenci GNU GPL a da se v tom udelat
skoro jakykoliv instalator, vcetne toho, ze muzes udelat, ze si uzivatel
vybere, co chce nainstalovat. Jsou prilozeny i nejake ukazkove priklady,
takze naucit se s tim je otazkou hodiny, maximalne dvou.
Petr
2009/7/16 Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz>

> Pekny den preji vsem,
> hledam nejaky instalacni nastroj pro aplikaci napsanou v Delphi. Zaroven
> s ni se instaluji dalsi soubory (knihovny,...) a Firebird. Dalsi problem
> je, ze pri instalaci chci vybrat, co se nainstaluje. InstallAware
> Express dodavany s RAD Studiem mi vzdycky nainstaluje vsechno.

Bublina u taskbaru

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 17.7.2009 10:02:55

Nejsem si jisty, ale nehledas nahodou "ballon hint"

http://stackoverflow.com/questions/298190/how-to-show-vista-style-balloon-hints-in-delphi
http://codesnippets.joyent.com/posts/show/1545
> Ahoj,
>
> potrebuji nasmerovat. Chtel bych aby moje aplikace pri behu na pozadi
> umela zobrazit nejakou zpravu tak, aby minimalne omezila prave aktivni
> aplikaci. Napriklad vyskakovaci bublina u taskbaru nebo vyjizdejici
> okenko jako ma ICQ6.5 nebo AVAST.
> Jak se to da delat? (nevim ani co bych mel hledat na internetu)
> budu vdecny za kazdy tip
>
> Tonda.
>
> D7, Windows ruzne

select ... where

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 16.7.2009 10:13:25

Ahoj
narazil jsem na divne chovani Firebirdu, pripadne na mou neznalost SQL :-)

pokud provedu select takto:
select *
from ADRESAR
where
AD_KEY like '0001'
order by AD_NAZEV1,AD_NAZEV2;
select mi vrati jeden radek, coz ocekavam.

pokud provedu select takto:
select *
from ADRESAR
where
AD_NAZEV1 like '%' and
AD_NAZEV2 like '%'
order by AD_NAZEV1,AD_NAZEV2;
select mi vrati vsechny radky, to je taky v poradku.

[...]

Nemuzu najit, kde mam ve vyrazu chybu. Muze to souviset se strukturou
tabulky?

D7,Firebird 2.1, Win Vista

Tonda

Instalace aplikace

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 16.7.2009 11:35:31

[...]
Express dodavany s RAD Studiem mi vzdycky nainstaluje vsechno. Nemate
nekdo zkusenost v InstallAware Studiem? Zvazujeme koupi... Nebo s
nejakym jinym nastrojem, ktery by splnil popsane pozadavky?
Diky za kazdy nazor

Honza

Instalace aplikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.7.2009 16:19:49

Puvodni zprava ze dne 16.7.2009 od Petr Vones:

> Skutecnost je presne takova, MSI je plne transakcni, podobne jako je
> to u databazi. Samozrejme at si kazdy pouziva co chce (vcetne
> dusledku), jsou vsak oblasti, kde je cokoli jineho mez MSI package
> naprosto nepripustne.

Ale no jiste, ze instalacni MSI muze byt za urcitych okolnosti lepsi
nez instalacni EXE, napriklad se da prebalit pro snadnejsi hromadne
nasazeni v Active Directory apod. Nicmene neni vsespasitelny, neni
bezproblemovy a neni jednoznacne horsi.

To je tak jako se vsim, nekdy je lepsi to, jindy neco jineho. No a
pokud nekdo instaluje normalni aplikace na normalni pocitace, tak je
uplne jedno, jestli pouziva EXE nebo MSI.

Bublina u taskbaru

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 17.7.2009 09:46:53

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.7.2009 10:12:55

> [...]
> vice instalaci najednou.

Coz je samozrejme *spravne*. Predstav si, ze dve instalace budou

Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.cincura.net/ | http://www.ID3renamer.com

Bublina u taskbaru

[*] Marian Nykel <m.any(zv)centrum(tec)cz> - 17.7.2009 11:10:59

Na ikonu v trayi (ktera umi i Balloon hinty) pouzivam CoolTrayIcon, na popup okno
(ala AVAST) jsem pouzil JvDesktopAlert z JVCL. Oboje funguje k naproste spokojenosti.

Instalace aplikace

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 16.7.2009 20:14:03

> AFAIK, tak rada lidi na windows presla na genuine reseni:
> MSI Intaller, ktery mezitim deBill za ta leta (snad - osobne
> s nim zkusenosti nemam) doprasil do pouzitelne podoby.

MSI je najhorsi instalacny program aky poznam. Kym sa nepouzival
MSI, tak instalacie programov zvykli byt rychle, jednoduche
a bezproblemove. S MSI je to niekedy adrenalinovy zazitok,
tam nie je spolahlive ani odinstalovanie programov, nieto
este instalacia. Na instalacie sa mi osvedcil InnoSetup.
Ale najlepsi instalacny program je IMHO ziadny instalacny
program, len rozbalit a nakopirovat potrebne subory.

Erik Salaj

Instalace aplikace

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 16.7.2009 16:41:50

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]
> nez instalacni EXE, napriklad se da prebalit pro snadnejsi hromadne
> nasazeni v Active Directory apod. Nicmene neni vsespasitelny, neni

Chtel jsem tim naznacit, ze neni duvod se vytvareni MSI instalaci bat a
pokud se to jiz clovek jednou nauci, tak potom neni zaskocen situaci, kdy to
bude najednou nutne potrebovat a neuspeje jiz s proprietalnim EXE
instalatorem.

Samozrejme existuji profesionalni nastroje na vytvareni MSI, jejich cena je
ale casto vyssi, nez cena soucasnych vyvojovych nastroju. Proto doporucuju
Wix ktery je zdarma, nabizi znacne moznosti a je i siroce pouzivan.
Problemem je zprvu urcita neprivetivost v podobe editace XML souboru, ale
existuji pro nej i ruzne "klikaci" nastroje. Casem zjistite, ze to XML je
spise vyhodou. Tady http://www.tramontana.co.hu/wix/ je pekne udelany uvodni
tutorial, bohuzel vsak pro verzi 2.0 ktera se od aktualni verze 3.0 prece
jen lisi. Nicmene zaklady jsou porad stejne.

Petr Vones

Instalace aplikace

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 16.7.2009 15:45:46

From: "Radek Voltr" <voltr(zv)eleasoftware.com>
> Ja ti Petre nevim, my pouzivame Inno dost intenzivne (a priznam se ze
> aktualne mame vlastni kompilaci ktera je jeste o chlup rozsirena) ale kdyz
> jsem koukal na moznosti MSI tak to samo osobe umi dost malo a zbytek je
> resen pomoci rozsirujicich dllek coz me prijde pomerne horsi nez inno
> ktere
> ma tyto moznosti v sobe.

MSI je predevsim databaze, zadne zavirovane EXE kde odinstalace pak smaze
pul disku, v zavislosti na tom jak to kdo zrovna zmatlal. Dale je plne
transakcni, takze se nemuze stat ze by se neceho naistalovalo ci
odinstalovalo jen pul. Ohledne rozsireni funkcnosti, pokud je opravdu neco
treba doplnit tak Wix 3.0 uz umi psat Custom actions i v C#, jinak ma
pomerne velke mnozstvi vlastnich akci jiz hotovych.

> Taky jsem o tom cetl dost zajimavy clanek od manika z Microsoftu -
> vysledek
> byl ten ze valna vetsina aplikaci pouziva exace ktere delaji setup a jen
> jsou nacpane v .msi aby aplikace splnovala pozadavky na logo ale vysledkem
> je overhead protoze lidi udelaji setup, ten daj do msi a k msi dopni jeste
> setup.exe ktery jen spusti to msi.

Maly setup.exe se pouziva pouze k jedne jedine veci a to je "bootstrapper"
pro pripady, kdy je treba nainstalovat dalsi soucasti nutne pro beh
aplikace, jako napriklad .NET Framework, databazovy server apod. s tim ze
jejich instalace muze byt bud na instalacnim mediu nebo se stahne z
Internetu.

To ze do vasich vyvojovych nastroju jejich vyrobce nedodava nic, v cem by
slo MSI rozumne vytvorit jeste neznamena, ze je spatne. Nejlepsi nastroj je
podle meho nazoru v soucasne dobe Wix http://wix.sourceforge.net/ ktery lze
pouzit zcela nezavisle na vyvojovem prostredi. Jedna se jen o command-line
nastroje a k tomu NAnt/MSBuild tasky. Cela instalace se vytvari pomoci XML
souboru.

Petr Vones

Instalace aplikace

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 16.7.2009 16:09:48

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]

databazi. Samozrejme at si kazdy pouziva co chce (vcetne dusledku), jsou
vsak oblasti, kde je cokoli jineho mez MSI package naprosto nepripustne.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.7.2009 15:57:47

Puvodni zprava ze dne 16.7.2009 od Petr Vones:

> MSI je predevsim databaze, zadne zavirovane EXE

To je prapodivna argumentace. Za prve existuji digitalni podpisy,
ktere zavirovane EXE eliminuji, za druhe je uplne jedno, jestli se
spusti zavirovany instalacni program, a nebo se nezavirovanym
instalacnim programem nainstaluje zavirovany program. Spolehat se na
to, ze MSI soubor je bezpecnejsi, je naivni :-)

> kde odinstalace pak smaze pul disku,

MSI instalacni (nikoliv odinstalacni) databaze od MS mi spolehlive
odstranila vetsinu .NET Frameworku 1.1 vcetne vsech moznych dalsich
nastavenich a to konkretne po jejim stornovani, takze se pak musel
nejen instalovat znovu, ale i preinstalovavat vsechny aplikace, ktere
jej vyuzivaji. Spolehat se na to, ze MSI nemuze udelat bordel, je
naivni.

> v zavislosti na tom jak to kdo zrovna zmatlal.

Ano, zmatlat lze i MSI. Bez nejmensich problemu.

> Dale je plne transakcni, takze se nemuze stat ze by se neceho
> naistalovalo ci odinstalovalo jen pul.

To se mozna nekde pise, ale skutecnost je uplne jina. Mam s tim onu
osobni zkusenost a nekolikrat jsem tu obnovoval spousty souboru, z
nichz prave vetsi cast zmizela po spusteni MSI od MS.

Instalace aplikace

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 16.7.2009 15:25:45

> [...]

je overhead protoze lidi udelaji setup, ten daj do msi a k msi dopni jeste

Pokud nekdo zna nejaky rozumny (a rozumne drahy - idealni je stejna cena
jako u Inno tj.zdarma a se zdroji :-D ) generator skriptu pro MSIcko tak
dejte echo.

Cus
Radek V.

Instalace aplikace

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 16.7.2009 13:17:37

Dne Thu, 16 Jul 2009 11:43:31 +0200 Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz>
napsal/-a:

> podivej se na inno setup. Je to pod licenci GNU GPL a da se v tom udelat

Jak jsi prisel na tu GNU GPL :-O viz
http://www.innosetup.com/files/is/license.txt

--

Na lokalni instalovani aplikaci/sluzeb s tim mame vyborne zkusenosti.
Je do dostatecne universalni samo o sobe plus to obsahuje

Ovsem harnici pouzitelnosti je zrejme enterprise svet,
kde se napr. pozaduje automaticka instalace klientu na pobocky
atd.

Takze se nabizi otazka, zda IS bude stihat vyvoj platformy a odvetvi
a zda s IS zacinat dnes je spravnou investici s ohledem na budoucnost.

[...]

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 16.7.2009 11:55:32

Ano, http://www.innosetup.com/isinfo.php zadarmo.

PMal

Instalace aplikace

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 17.7.2009 06:28:41

Ja bych jeste doplnil jednu neprijemnou vlastnost MSI. S MSI nelze spustit
vice instalaci najednou.

Uz se mi parkrat stalo, ze jsem instaloval neco co trvalo hodne dlouho a
mezitim jsem si chtel doinstalovat neco jineho a neslo to.
Instalace skoncila hlaskou, ze uz probiha jiny instalacni proces. A tak jsem
si musel pocat az skonci prvni instalace.

Dalibor

> [...]
> Ale najlepsi instalacny program je IMHO ziadny instalacny
> program, len rozbalit a nakopirovat potrebne subory.

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.7.2009 12:39:05

2009/7/17 Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>:

> Prosimte, co je tohle za argument?

Instalace app je veda. Plno veci se muze pokazit. A dve a vice
bezicich instalaci toto riziko jeste zvysuje - pokazit registry resp.
korektnost te vlastni instalace konkurecnim ctenim a na zaklade toho
nejakym zapisem je velmi jednoduche). Samozrejme pokud tedy
neinstalujes malovani.

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.cincura.net/ | http://www.ID3renamer.com

Instalace aplikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.7.2009 11:49:02

Puvodni zprava ze dne 17.7.2009 od Jiri Cincura:

> Coz je samozrejme *spravne*. Predstav si, ze dve instalace budou
> prepisovat stejnou DLL knihovnu ...

Prosimte, co je tohle za argument?

Instalace aplikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.7.2009 13:47:09

> [...]

> resp. korektnost te vlastni instalace konkurecnim ctenim a na
> zaklade toho nejakym zapisem je velmi jednoduche). Samozrejme pokud

No nechci se nejak vytahovat, ale uz jsem nekolik pomerne slozitych
instalaci take udelal, tak o tom take neco malo vim. Uz jsem za tu
dobu, co vyvijim a distribuuji aplikace take vyzkousel (a zakoupil)
vice profesionalnich nastroju pro tvorbu instalaci vcetne
InstallShield Professional nebo InstallAware Studio.

A nevidel bych to tak tragicky, konkretne prepis DLL, kdy je stejne
vzdycky nastaveno, ze novejsi verze ma prednost. Navic, Windows
Installer ma transakce, jak psal Petr Vones, tj. bez problemu by se to
mohlo spravne vyresit, kdyz uz by k takove anomalii doslo :-)

Instalace aplikace

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 17.7.2009 20:05:32

> [...]
> korektnost te vlastni instalace konkurecnim ctenim a na zaklade toho
> nejakym zapisem je velmi jednoduche). Samozrejme pokud tedy

tu je problem v tom, ze jednoducho je to zle navrhnute, dll-ka
sa maju lisit nazvom, verziou alebo umiestnenim alebo niecim
inym ak nie su totozne. A kazdy program ma pracovat so svojou
verziou DLL-ka a nemaju si ich prepisovat. A pokial su tie DLL-ka
rovnake, vtedy ich prepis nie je problem. Ci spustim 2 setupy naraz
a si prepisu DLL-ko ale ich spustim postupne za sebou a si to DLL
prepisu, v tom velky rozdiel neni. Instalacky na jednej stranke
zjednodusuju instalaciu, na druhej stranke podporuju neporiadok,
pretoze chyba prehlad o tom, kde sa co kopiruje, pouziva, zapisuje.
Taky Eclipse si stiahnem, rozbalim a spustim a mam v tom poriadok,
tak si predstavujem idealne instalovanie softwaru. Nerobit z toho
vedu.

Erik Salaj

Instalace aplikace

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 17.7.2009 22:39:42

> A pokial su tie DLL-ka
> rovnake, vtedy ich prepis nie je problem. Ci spustim 2 setupy naraz
> a si prepisu DLL-ko ale ich spustim postupne za sebou a si to DLL
> prepisu, v tom velky rozdiel neni.

Pokud jsou stejne, pak v tom rozdil neni. Ale vezmi si, ze jedna firma vyda
knihovnu ve verzi 1, uvolni zdrojaky a druha firma vyda knihovnu verze 2.
Pak se klidne muze vyskytnou docela zapeklity problem, kdy instalace
probehla v poradku, ale aplikace nefunguje.
Tento problem taky do jiste miry resi global assembly cache .NETu, kde jsou
uchovany knihovny v jednotlivych verzich a aplikace ma nastaveno, kterou
verzi knihovny pouzivat. Ale toto uz je OT.

Komponenta pro zalohovani FIREBIRDu

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 18.7.2009 19:54:01

> nevite nekdo o komponente pro Delphi (D6), ktera by zapouzdrovala
> funkce API pro zalohu a obnovu databaze FIREBIRD 2.1.x? Potrebuji

TIBBackupService ze zalozky Interbase Admin?

MB

Komponenta pro zalohovani FIREBIRDu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 18.7.2009 18:43:57

ProgressBar mu nedavam, ale ukazuju relativne privetive non-cmd
okno s prubehem zalohy ala gbak (odchyt cmd vypisu gbaku, ale do
"okna, ktere patri aplikaci")

Viz soukromy mail s obrazkem...

PMal

Komponenta pro zalohovani FIREBIRDu

[*] Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz> - 18.7.2009 17:45:53

Diky,

Pavel Malinsky napsal(a):
> [...]

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 18.7.2009 15:43:45

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 18.7.2009 11:38:30

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> Na to je v .NETu GAC. Zel jen .NET.

Podobna technologie je i pro nativni knihovny:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa376307(VS.85).aspx

Petr Vones

Komponenta pro zalohovani FIREBIRDu

[*] Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz> - 18.7.2009 09:16:21

Ahoj,
[...]

Predem dekuji

Pavel

Instalace aplikace

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 18.7.2009 08:46:19

2009/7/17 Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk>:
> [...]

> a si prepisu DLL-ko ale ich spustim postupne za sebou a si to DLL
> prepisu, v tom velky rozdiel neni. Instalacky na jednej stranke

Pokud nedelaji nejake dalsi testy, tak ano.

> [...]
> Taky Eclipse si stiahnem, rozbalim a spustim a mam v tom poriadok,
> tak si predstavujem idealne instalovanie softwaru. Nerobit z toho

Ano, xcopy aplikace mam take nejradeji. Jednoduse se i migruji a pokud
jsou male, tak i zalohuji.

--
Jiri {x2} Cincura (CTO x2develop.com)
http://blog.cincura.net/ | http://www.ID3renamer.com

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 20.7.2009 08:52:16

Nejsem ted v delphi ale co jsem si zjistoval funkci High(Tag) +
High(THandle)jsem dostal u Thandle vetsi hodnotu.

Takze k preteceni by mohlo teoreticky dojit.
Otazkou je, zda konkretne u vytvareni formu system prideluje i tyto
maximalni hodnoty.
spurny(zv)kavlounky(tec)cz napsal(a):
> Ahoj

> pro D7 plati:
>
> Tag je Longint a THandle Longword takze velikost obou typu je 32 bitu jen Longint je Signed a Longword Unsigned.
>
> myslim ze tohle plati i pro jine verze D.
>
> Takze to urcite jde to urcite jde, jen nezapomenout pristupovat k property Tag pomoci pretypovani THandle(Tag).

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 20.7.2009 08:14:14

Ahoj

Lze ukladat handle vytvareneho formulare do property TAG bez obav z
preteceni ?

Jura

Komponenta pro zalohovani FIREBIRDu

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 20.7.2009 09:24:19

Jak jsem pochopil z prubehu diskuse, nejde jen o to "pustit gback" ale v
prubehu zalohovani ukazovat uzivateli prubeh. To delam zhruba takto (IBBack
je komponenta typu TIBBaskupService):

// Pro IBBack se musi samozrmo nastavit ServerName,DatabaseName,
BackupFile, user_name a password v parametrech;
IBBack.Verbose:=true;
TWADM.IBBack.Active := True;
try
TWADM.IBBack.ServiceStart;
while not TWADM.IBBack.Eof do begin
s:=TWADM.IBBack.GetNextLine; // a tady IBBack vraci radky
protokolu z gback takze ty vypisuju do vlastniho okna
if (f<>nil) then f.Memo.Lines.Add(s); // coz je tady ten formular
if (pos('gbak: ERROR',s)>0) then bErr:=true;

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 20.7.2009 08:42:16

Ahoj

Heinisch Jiri napsal(a):
> [...]

Takze to urcite jde to urcite jde, jen nezapomenout pristupovat k property Tag pomoci pretypovani THandle(Tag).

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 20.7.2009 09:52:21

> Ktomu aby k preteceni nedoslo prave slouzi to pretypovani. Zkus si dat
> hodnotu High(THandle(Tag))

Tak toto se moc nezda - ale mozne je v Delphi vse :-)

> Pretypovani prave slouzi k tomu, zjednodusene receno, aby property Tag
> prestal byt Longint a stala se THandle.

Ano tomu verim - proto se tomu take rika pretypovani ...
> To jsou zaklady programovani v Object pascalu :-), ale musi se s nim
> velmi opatrne protoze to je nechranena operace....

Tady si tak trochu odporujes- tvrdis ze pretypovanim dostanu snadno z
Thandle Tag
ale zaroven poukazujes na opatrost a nechranenou operaci.
Neni to nahodou proto ze muze dojit k preteceni ?

Jak jsem psal nemam ted moznost pustit delphi , ale co jsem nasel
tak max hodnota typu INTEGER je "2 147 483 647" a THandle "4 294 967 295".

Co se tedy stane pokud pouziji konstrukci
Var
Vysledek:Integer;
begin
Vysledek := Integer(High(THandle)) ?
end;

Dojde k preteceni nebo "Vysledek" bude obsahovat 4 294 967 295

Komponenta pro zalohovani FIREBIRDu

[*] Jan Stefec <stefec(zv)algo-hk(tec)cz> - 20.7.2009 08:56:17

Pavel Lavicka napsal(a):
> [...]
> API pro zalohu a obnovu databaze FIREBIRD 2.1.x? Potrebuji vytvorit
> programek pro zalohovani databaze mene zkusenymi uzivateli a vyuziti

Ahoj,
ja to resim tak, ze GBAK spustim ze sve aplikace s patricnymi parametry.
Uzivatel jen zmackne v aplikaci cudlik "Zaloha" a je to.

Honza

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 20.7.2009 09:24:19

Ahoj

Heinisch Jiri napsal(a):
> [...]
To jsou zaklady programovani v Object pascalu :-), ale musi se s nim
velmi opatrne protoze to je nechranena operace....
Cili pokazde, kdyz budes chtit pracovat s hodnotou Tag ve ktere mas nebo
chces mit hodnotu THandle, pak k ni pristupuj pomoci pretypovani.
priklady:
Tag:= Longint(Handle) ;
a naopak
Handle:= THandle(Tag);
Ale pokud ti pretypovani dela problemy, radsi se mu vyhni a najdi si
jinou cestu, kde uchovat Handle.

Tonda

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 20.7.2009 10:54:25

Petr Fiser napsal(a):
> Samozrejme ze je mozne pri pretypovani ze nekde neco pretece. Prave proto
> mas byt opatrny. Kdyz pretypujes spatne, dostanes proste spatny vysledek.
> Neni v tom zadny rozpor. Je to snadne, ale musis vedet co delas.

Mozna by to chtelo vedet jak znel puvodni dotaz , ale i tak dekuji za
odpovedi .

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 20.7.2009 10:42:24

> [...]
mas byt opatrny. Kdyz pretypujes spatne, dostanes proste spatny vysledek.
Neni v tom zadny rozpor. Je to snadne, ale musis vedet co delas.> Jak jsem psal nemam ted moznost pustit delphi , ale co jsem nasel
> tak max hodnota typu INTEGER je "2 147 483 647" a THandle "4 294 967
> 295".

Najdi si zaklady zapisu cisel ve dvojkove soustave, koukni na to od ktereho
typu je odvozen THandle, a vse bude jasne

Petr Fiser

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.7.2009 11:22:27

Puvodni zprava ze dne 20.7.2009 od Heinisch Jiri:

> Takze k preteceni by mohlo teoreticky dojit.
> Otazkou je, zda konkretne u vytvareni formu system prideluje i tyto
> maximalni hodnoty.

To ti muze byt srdecne jedno, pokud to slouzi k ukladani a ne k dalsim
matematickym operacim. Pro tebe je dulezite jen to, ze se jedna o
informaci (a prislusne promenne) o delce 32 bitu. Jestli je jeho
reprezentace 0 az 4mld nebo -2mld az +2mld, je fuk.

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 20.7.2009 10:52:25

Heinisch Jiri napsal(a):

> [...]
> Vysledek := Integer(High(THandle)) ?
> end;
>
> Dojde k preteceni nebo "Vysledek" bude obsahovat 4 294 967 295

Vysledek bude pochopitelne -1 a k zadnemu preteceni nedojde. Koukni se
na reprezentaci cisel.
integer ($FFFFFFFF) = -1
longint ($FFFFFFFF) = -1
longword ($FFFFFFFF) = 4 294 967 295
Jinak pretypovani integer <> THandle ani neni nutne,
pokud nechces porovnavat handly podle velikosti, coz nema zadne realne
pouziti.

Vaclav Sazima

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 20.7.2009 11:50:29

Heinisch Jiri napsal(a):
> Na muj PUVODNI dotaz jsem chtel napriklad slyset napriklad odpoved ze
> windows pri vytvareni handle neprideluje vetsi hodnotu nez high(LongInt).

O to se netreba starat.
> nebo ze preteceni(chybneho navratoveho vysledku) muze nastat.

Rekl bych, ze by nyni melo byt jasne, ze se o to nemusis nijak starat, neb THandle i longint jsou obe 32 bitove.
a tak preteceni nemuze nastat, vzhledem k tomu, ze se jedna pouze o prirazeni.

Vaclav Sazima

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 20.7.2009 11:36:28

> [...]
> informaci (a prislusne promenne) o delce 32 bitu. Jestli je jeho
> reprezentace 0 az 4mld nebo -2mld az +2mld, je fuk.

Mam tomu rozumet tak nemam porovnavat ulozene cislo v tagu oproti handle
formulare ale jejich binarni hodnoty navzajem ?

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 20.7.2009 12:02:30

From: "Heinisch Jiri" <info(zv)drnholec(tec)cz>
> Lze ukladat handle vytvareneho formulare do property TAG bez obav z
> preteceni ?

A jaky to ma smysl, kdyz je to property toho formulare ? Nemluve o tom, ze
ve VCL se tato hodnota muze u libovolneho TWinControl zmenit, kdyz dojde k
volani RecreateWnd.

Petr Vones

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 20.7.2009 11:42:29

Dne Mon, 20 Jul 2009 11:14:26 +0200 Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz>
napsal/-a:

> Na muj PUVODNI dotaz jsem chtel napriklad slyset napriklad odpoved ze
[...]
> Nikoliv informace o tom jak se pretypovaji ruzne datove typy mezi sebou.

Kdybys nastudoval ty zapisy cisel ve dvojkove soustave
a porozumel pretypovani, tak bys to tom mel uslyset ;-)

pf

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 20.7.2009 11:14:26

> Jinak pretypovani integer <> THandle ani neni nutne,
> pokud nechces porovnavat handly podle velikosti, coz nema zadne realne
> pouziti.

No pro mne to realne pouziti mozna ma ..

Vytvarim dynamicky formulare ktere parentuji do jednotlivych Sheet v
komponente PageControl v hlavnim formulari.
Pokud tento form uzaviram potrebuji znat jeho handle pro Destroy.
Pro zapamatovani tohoto handle pouzivam Tag toho sheetu. Samozrejme ze
bych mohl vytvorit Tlist s pozadovanou strukturou ale reseni s tag je me
ucely podstatne jednodussi.

Na muj PUVODNI dotaz jsem chtel napriklad slyset napriklad odpoved ze
windows pri vytvareni handle neprideluje vetsi hodnotu nez high(LongInt).
nebo ze preteceni(chybneho navratoveho vysledku) muze nastat.
(v tom pripade budu hledat jine reseni)

Nikoliv informace o tom jak se pretypovaji ruzne datove typy mezi sebou.

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.7.2009 11:42:28

Puvodni zprava ze dne 20.7.2009 od Heinisch Jiri:

> Mam tomu rozumet tak nemam porovnavat ulozene cislo v tagu oproti
> handle formulare ale jejich binarni hodnoty navzajem ?

Co chces porovnavat? Psal jsi, ze si potrebujes ulozit handle do tag.
Tak si ho tam proste uloz, nic nikde nepretece, zase ho tam najdes, az
ho tam budes hledat.

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Petr Vones <conference(zv)petrvones(tec)net> - 20.7.2009 13:18:35

From: "Heinisch Jiri" <info(zv)drnholec(tec)cz>
> Property Tag je toho Sheet kde mam parentovan ten vkladany formular
> Sheet.Tag = FormInclude.Handle;

Pak je asi logictejsi tam dat FormInclude, jehoz hodnota property Handle
bude vzdy spravna.

> Kdy dochazi k "samovolnemu" volani RecreateWnd aby doslo ke zmene handle
> ?

Kdykoli to VCL uzna za vhodne. Nektere vlastnosti totiz nelze zmenit bez
znovuvytvoreni celeho windows control. Co si pamatuju, tak u formularu se s
tim nejak carovalo napriklad kdyz se pouzival nejaky ten dock manager. Od te
doby mozna VCL prosla dalsimi zmenami. Zkratka je nutne s tim pocitat.

Petr Vones

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 20.7.2009 13:36:36

Petr Vones napsal(a):
> From: "Heinisch Jiri" <info(zv)drnholec(tec)cz>
>
> Pak je asi logictejsi tam dat FormInclude, jehoz hodnota property Handle
> bude vzdy spravna.

Myslis tim pointer na FormInclude ?

sestava ve FastReportu na sirku d vou stranek

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 20.7.2009 14:14:39

Potreboval bych udelat sestavu ve Fast Reportu, ktera ma byt na sirku
dvou stranek. Mohl bych ji sice vytvorit ze dvou stranek, ale problem
je, ze v nekterych polich muze byt tak dlouha hodnota, ze se muze
roztahnout pres vice radku. Aby se prizpusobili sloupce na teze strane
se da nastavit, ale uz ne na druhe strane.
Napadlo me jedine zvolit si vlastni velikost papiru, nastavit jeho
sirku pres dve A4 vedle sebe (tedy vlastne A3 nalezato), ale
moc idealni se mi to nezda. Nevite jestli se to neda vyresit
"systemoveji".

D5, FR4.7

Milan Dvorak

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Heinisch Jiri <info(zv)drnholec(tec)cz> - 20.7.2009 12:14:31

Petr Vones napsal(a):
> [...]
> ve VCL se tato hodnota muze u libovolneho TWinControl zmenit, kdyz dojde k

Synapse, FTPSend se SSL

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.7.2009 17:34:51

> Potrebuji se pres Synapsi pripojit k FTP serveru pres SSL. Do uses me
> knihovny jsem pridal 'ssl_openssl', do adresare k EXE souboru nahral
> OpenSSL knihovny verze 0.9.8d, zkousel jsem zapnout postupne property
> AutoTLS i FullSSL, presto login k serveru neprobehne. Socket hlasi
> chybu 11001. Adresa serveru ftps://194.213.51.6, port 7000.

A koukal ses, co je to za chybu? Je to chyba "host not found", tedy
chyba prekladu symbolickeho jmena na IP adresu.

Proto si myslim, ze chyba je jen v tom, ze spatne predavas adresu
toho serveru. Predava se jen IP adresa nebo jmeno, ne vsak URL! Davas
jako jmeno serveru jen: "194.213.51.6"?

http://synapse.ararat(tec)cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

ukladani hodnoty Thandle do Tag

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 20.7.2009 17:46:52

> Property Tag je toho Sheet kde mam parentovan ten vkladany formular
> Sheet.Tag = FormInclude.Handle;
>

> Kdy dochazi k "samovolnemu" volani RecreateWnd aby doslo ke zmene handle ?

Napriklad pri zadokovani formulare, nebo pri zmene vzhledu ve Windows XP z klasickeho na XP a naopak. Ovsem urcite toho bude vic. Uchovavat si handle je osidne.

Synapse, FTPSend se SSL

[*] Ing. Zdenek Zacal <servis(zv)praktik(tec)cz> - 20.7.2009 16:14:46

Zdravim,
Mam nasledujici problem a zatim na netu nenasel reseni, i kdyz tam byly
podobne dotazy.

[...]

Z Total Commanderu se k uctu prihlasim bez problemu.
Diky za odpoved.
Zdenek Zacal

OT Inno Setup - prednastaveni instalace jednotlivy

[*] Jiri Goth <jiri goth(zv)gordic(tec)cz> - 21.7.2009 08:19:45

Dobry den,
pri vytvareni vlastni instalace pomoci Inno Setup mam problem - potreboval
bych podle zjistenych udaju zrusit "zatrhnuti" instalace u nekterych
komponent s tim, ze by si uzivatel mohl instalace komponenty zpatky povolit
(zatrhnout). Bohuzel jsem neprisel na to, jak toto "programove" osetrit.
Nenapada Vas nekoho jak toto udelat?

Diky moc,
Jiri Goth

OT Inno Setup - prednastaveni instalace jednotlivy

[*] Pavel TL?eL?LA?k <delphi(zv)haida(tec)cz> - 21.7.2009 08:27:46

Jiri Goth napsal(a):
> [...]
> (zatrhnout). Bohuzel jsem neprisel na to, jak toto "programove" osetrit.

pouzivam tento kod

procedure CurPageChanged(CurPageID: Integer);
var
i: integer;
begin
if CurPageID = wpSelectTasks then
begin
for i := 0 to WizardForm.TasksList.Items.Count - 1 do
begin
if Pos('_PRACOVNI', WizardForm.TasksList.Items[i]) <> 0 then
WizardForm.TasksList.Checked[i] := ((WizardSetupType(false) =
'local') or (WizardSetupType(false) = 'net_client'));
if Pos('_DATA', WizardForm.TasksList.Items[i]) <> 0 then
WizardForm.TasksList.Checked[i] := (WizardSetupType(false) =
'local');
if Pos('_PROGRAM', WizardForm.TasksList.Items[i]) <> 0 then
WizardForm.TasksList.Checked[i] := (WizardSetupType(false) =
'local');

Pavel Tresnak

Jak vytvorit podpis SHA2

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 23.7.2009 11:00:51

Ahoj, marne se snazim zjistit jak vytvorit podpis SHA2. Pouzival jsem CAPICOM, ale tam je bohuzel napsano "The signature is created by using the SHA1 signing algorithm."

Muzete me prosim nekdo nasmerovat spravnym smerem, idealni by byl kratky priklad. Netrvam na CAPICOM, on to mozna opravdu neumi (i kdyz pocitat hash sha256 ci sha 512 mu problem nedela).

Provozovano bude na Windows XP SP3, Windows VISTA

Dik za kazdou radu.

Vlada

ActiveX pro ser. port a licencni informace

[*] Miloslav Pojsl <mpojsl(zv)seznam(tec)cz> - 23.7.2009 11:24:52

Zdravim vsechny,

mam nasledujici problem. Mam zarizeni, ktere se ovlada z PC pres seriovy port COM. K tomu zarizeni vyrobce dodava ActiveX prvek MSComm32.ocx, ktery zajistuje komunikaci pres COM port. Na stolni PC jsem si nainstaloval ukazkovy program od vyrobce, tim se mi zaregistroval ten ActiveX a nejake dalsi knihovny. V Delphi 6 jsem si tento prvek importnul a vse chodi bez problemu.
To same jsem provedl na notebooku a tam mi to pri spusteni pres Delphi havaruje v konstruktoru toho ActiveX s hlaskou:

"License information for TMSComm not found. You can not use this control in design mode"

pritom ten prvek ani v design modu nepouzivam, vytvarim ho dynamicky za behu. Pokud na notebooku spustim program zkompilovany na stolnim PC, vse opet jede bez problemu.

Nemate s tim nekdo zkusenosti, co by mohlo byt spatne?

diky za nejake nakopnuti, zdravi M. Pojsl

Mgr. Miloslav Pojsl

ActiveX pro ser. port a licencni informace

[*] Ludan <konference(zv)sales(tec)cz> - 23.7.2009 20:21:25

> [...]
> opet jede bez problemu.
>
> Nemate s tim nekdo zkusenosti, co by mohlo byt spatne?

No asi ta instalace toho programu neka (do registru?) vklada nejake licencni
udaje , ktere prvek kontroluje pri vytvareni.
Nainstaluj si tedy ten jejich prg i na notebook.

Ludan

Jak digitalne podepsat aplikaci vytvorenou v DELPH

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.7.2009 12:14:50

Puvodni zprava ze dne 27.7.2009 od Radek Cervinka:

> Duvod? Ja myslim ze to bude zajimat i jine lidi. Nebo by to byla
> reklama?

Ano, posilam mu soucasne komercni nabidku na certifikat, ktery k tomu
potrebuje, tak proto. Nechci si tu delat reklamu, kdyz ostatnim ji
zakazuju...

Jak digitalne podepsat aplikaci vytvorenou v DELPH

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 27.7.2009 12:02:50

Petr Zahradnik napsal(a):

> Odpovidam soukrome...

Duvod? Ja myslim ze to bude zajimat i jine lidi. Nebo by to byla reklama?

R.

Jak digitalne podepsat aplikaci vytvorenou v DELPH

[*] Jiri Rocnak <rocnak(zv)admiscz(tec)net> - 27.7.2009 11:56:49

To je skoda, taky by me to zajimalo.

> Odpovidam soukrome...

Jak digitalne podepsat aplikaci vytvorenou v DELPH

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.7.2009 11:50:48

Puvodni zprava ze dne 27.7.2009 od bohdan(zv)softok(tec)cz:

> Ahoj , potrebujeme digitalne podepsat aplikaci vytvorenou v DELPHI
> 5.Jak se toto provadi? Poradite jak na to?

Odpovidam soukrome...

Jak digitalne podepsat aplikaci vytvorenou v DELPH

[*] bohdan(zv)softok(tec)cz <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 27.7.2009 11:24:47

Ahoj ,
potrebujeme digitalne podepsat aplikaci vytvorenou v DELPHI 5.Jak se
toto provadi?
Poradite jak na to?

Bohdan Voska

Jak vytvorit podpis SHA2

[*] Petr Langer <p.langer(zv)nexnet(tec)cz> - 27.7.2009 09:06:38

Ahoj, podle
http://en.wikipedia.org/wiki/SHA_hash_functions
se jako SHA1 oznacoval hash SHA-160.

Jako SHA2 se pak oznacuje cela sada techto algoritmu:
SHA-224, SHA-256, SHA-384, and SHA-512

takze je potreba vedet, co vlastne doopravdy chces pouzit...

pl

delphak(zv)centrum(tec)cz wrote:
> Opravdu nikdo s tim nemate zkusenost nebo alespon teoretickou znalost? Kazda malickost dobra...
>
> Vlada

Jak vytvorit podpis SHA2

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 27.7.2009 08:54:37

[...]

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 27.7.2009 09:02:38

zkusenost nemam :), ale google neco vychrli:

zadal sem "delphi create sha2 sign"

PMal

Zmena polohy komponenty TSPLITTER

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 26.7.2009 18:47:45

> Ahoj,
> mam takovyto problem: na formulari mam dve komponenty TPanel a mezi nimi
> TSplitter, abych mohl menit jejich rozmer. Pokud posouvam Splitter mysi,
> vse funguje OK, ale jak bych jej potrboval menit programove (chtel byh
> ulozit aktulni polohu Splitteru pri zavreni okna a pri otevreni ji oper
> obnovit). Zkousel jsem menit hodnotu property TOP, ale to nefunguje.
> Take jsem zkousel po zmene hodnoty property TOP volat metodu Refrsh, ale
> ani to nema zadny vliv. Nevite nekdo, jak na to?

> [...]

Ahoj,
nemen zadnou property od splitru ale vysku(sirku) panelu, druhy panel by mel mit align na AllClient a tim se dopocita jeho spravna velikost.

Petr

Zmena polohy komponenty TSPLITTER

[*] Petr Fejfar <petr.fejfar(zv)seznam(tec)cz> - 26.7.2009 11:17:16

Dne Sun, 26 Jul 2009 10:51:15 +0200 Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz>
napsal/-a:

> obnovit). Zkousel jsem menit hodnotu property TOP, ale to nefunguje.
> Take jsem zkousel po zmene hodnoty property TOP volat metodu Refrsh, ale
> ani to nema zadny vliv. Nevite nekdo, jak na to?

Uz jsem s tim radu let nic nedelal, ale pokud si to pamatuju,
tak jsme si schovavali sirku/vysku jednoho panelu. Pri jejim
nastaveni se velikost prilehleho panelu automaticky prizpusobila.

HTH, pf

Zmena polohy komponenty TSPLITTER

[*] Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz> - 26.7.2009 10:51:15

[...]

TAdoStoredProc

[*] bohdan(zv)softok(tec)cz <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 29.7.2009 16:53:04

Ja povetsinou radsi pouzivam TAdoDataset.Staci nastavit vlastnost
CommandType na cmdStoredProc a je to stejne jako TAdoStoredProc. Tam se
ParamCheck vyskytuje.

Bohdan

Martin Matousek napsal(a):
> Taky jsem to chtel zkusit takto. Tzn. nechat si parametry zjistit jak
> vypadaji a pak je tak rucne nastavit, nicmene zpusob jak zjistit
> parametry z ADO se mi taktey nepodarilo. Vlastnost ParamCheck jsem marne
> hledal v TAdoStoredProc, neni to tim ze tato funkcnost existuje jenom
> pro D vyssi nez D5?

>>> (zv)data [varbinary](max) OUTPUT,
>>> (zv)nazev [nvarchar](255) OUTPUT

TAdoStoredProc

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 29.7.2009 15:28:58

> [...]

> parametry mely naplnit automaticky z SQL.Vyzkousel a podivej se na
> vysledne parametry po spusteni nebo si to muzes udelat i v designed bez

TAdoStoredProc

[*] bohdan(zv)softok(tec)cz <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 29.7.2009 14:46:55

Martin Matousek napsal(a):
> [...]
> definovan, byly poskytnuty nekonzistentni nebo neuplne informace."
>
> Nevite nekdo jak spravne Parametry definovat, nebo kde by v kodu mohla

TAdoStoredProc

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 29.7.2009 13:08:49

[...]

Jak poznat zadokovani formulare

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 29.7.2009 16:37:03

Zdravim,

zapasim uz nejakou dobu s dokovanim v Delphi, zatim se mi jako
nejpouzitelnejsi zda JvDocking z JEDI, ale narazil jsem na problem s
pouzitim klavesovych zkratek. Problem bude asi obecnejsi, takze na to
zrejme JvDocking nema vliv.

Mam formular a ten muze prijmat do doku dalsi formulare (toolboxy),
pokud ja nejaky toolbox zadokuju pak vubec nevim jak se dopatrat, ze uz
je zadokovany, onko se totiz zacne chovat jinak, nedetekuje vubec Focus
ani Active, da se poznat jenom, ze je zobrazen pomoci Showing.

Jak tedy udelat toolbox tak aby prijmal klavesove zkratky jenom pokud je
zamereny, tedy pokud je nedokovany + aktivni nebo pokud je dokovany a ja
se pohybuju na nejakem controlu uvnitr toho dokovaneho toolboxu. Pokud
pouziju treba ActionList pak musim nejak vypnout akce, ktere nemaji byt
dostupne mimo okno. Ale pokud je okno zadokovane jak poznam ze mam
povolit Akce ?

Mate s tim nekdo zkusenosti ? Co delam spatne ?

S pozdravem Vaclav Halik

TAdoStoredProc

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 29.7.2009 15:53:00

Ahoj,

no ja mam AdoStoredProc lehce zapouzdrene, ale pouzivam neco jako

with CreateSP(nil, goConnection) do
StoredProcName:= 'dbo.csp_CRM_GetSeriesNumber';
RetrieveParams;
Params.ParamByName('(zv)flCatalog').AsInteger := iCatalog;
Params.ParamByName('(zv)dlSeriesYear').AsInteger := iYear;
Params.ParamByName('(zv)dlID1').AsInteger := iId1;
Params.ParamByName('(zv)dlID2').AsInteger := iId2;
Prepare;
ExecProcInTran;
Result := Params.ParamByName('(zv)(zv)dcNumber').AsString;
finally
Free;
end;

kde to Params je zapouzdreni (protoze jednu dobu jsem zkousel vice ADO
komponent), takze asi primo ParamByName

function CreateSP(Owner: TComponent; AdoConnect:TBaseConnection):
TBaseStoredProc;
begin
Result :=TAdoStoredProc.Create(Owner);
Result.Database := AdoConnect;
end;

> nedari se mi zprovoznit volani AdoStoredProc z D5 na MSSQL2008.

> [...]

eSpeak

[*] spurny(zv)kavlounky(tec)cz - 30.7.2009 18:04:52

Ahoj,
pro prevod Text to speech (tts) pouzivam program eSpeak. Komunikuji s
nim pomoci SAPI. Vsechno funguje celkem dobre.
Problem mam jen se zkratkama. Napriklad jenotku "MPa" tu mi cte stale
jako "eM Pa", pokud ji napisu "mpa" nebo "MPA" tak ji precte celkem
dobre jako jednotliva pismenka "em pe a", coz je vyhovujici. Problem je
v tom, ze jednotka MPa se spravne pise takto. Nevite nekdo jak donutim
eSpeak, aby cetl jednotku MPa take jako jednotliva pismenka?

Tonda,

D7, W Vista, eSpeak 1.40, SAPI 5.3

FB1.5 restore

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 30.7.2009 12:42:32

> Tohle vypada spis na nejaky problem s definici te procedury,
> mozna nejak poskozeny backup.
> Tom

Omlouvam se, problem je vyresen. Chyba na me strane. V dane databazi u daneho klienta nejakym omylem zustala nejaka (testovaci?) procedura, ktera nasi proceduru volala opravdu s jinymi parametry.

Poznatek:
Restore probehl datove kompletne. Ve vznikle databazi chybely pouze triggery, ulozene procedury, view a nejake check constraints. Porovnanim metadat se pomerne snadno dala vznikla databaze spravit.

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultaeni stoedisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

FB1.5 restore

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 30.7.2009 09:20:20

> gbak: ERROR: invalid request BLR at offset 169

Ahoj, nechybi ti nejaka UDF knihovna?

Martin

FB1.5 restore

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 30.7.2009 08:06:15

Firebird 1.5
Mam gbk, potrebuji udelat restore.
restore.log pise na radku 3602:

gbak: ERROR: invalid request BLR at offset 169
gbak: ERROR: parameter mismatch for procedure POHYBDLIST
gbak: Exiting before completion due to errors

Zkontroloval jsem, ze procedura POHYBDLIST se nikde nevola (jenom z klienta), takze neni mozne, aby byla definovana s nejakymi parametry a volana s jinymi.

Tak co s tim?

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultaeni stoedisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

FB1.5 restore

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)email(tec)cz> - 30.7.2009 08:48:18

Tohle vypada spis na nejaky problem s definici te procedury, mozna nejak poskozeny backup.
Jsou backup i restore na stejne verzi FB?

Tom

Jan Sebelik napsal(a):
> [...]
> = 507 81 Lazne Belohrad
> ====================================

Jak digitalne podepsat aplikaci vytvorenou v DELPH

[*] Ludan <konference(zv)sales(tec)cz> - 01.8.2009 12:23:25

From: "Tomas Krejzek" <tomas.krejzek(zv)email(tec)cz>> potreboval bych podle pozice kliknuti na DBGridu poznat ktery sloupecek to
> je.

co zkusit event OnCellClick

Tonda

FlashFiler: FF SERVER ERROR

[*] Ing. Igor Vodicka, Nakladatelstvi Sagit, a.s. <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 07.8.2009 12:24:55

Ahoj!

Nevim jestli se mezi vami najde nekdo, kdo aktualne pouziva SQL databazi
FlashFiler (2.13) ve svych aplikacich, presto zkusim stesti. Pred lety byla
celkem popularni.

Mam problem, ktery se projevuje chybovym hlasenim:

FlashFiler: FF SERVER ERROR: Unknown (unexpected exception object
raised)[$CA1/15521]

Vim v kterem miste chyba vznika, po kterem SQL prikaze, ale nevim proc. Z
asi 800 uzivatelu ji nahlasilo jen 3 a me se ji zatim nepodarilo navodit,
klasika.

Nevite nekdo, co hlaska znamena a v jakych pripadech by se mohla objevovat.
Pokud by byl schopen nekdo poradit, tak bych pak poslal detailnejsi popis co
provadim.

Programovano v D5 Ent.

Diky
Igor Vodicka, Sagit

4313 (20090806)
__________

.

Nekorektni chovani TAction

[*] Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz> - 09.8.2009 22:18:44

Ahoj,
mam tento problem: v aplikaci mam dva formulare (Form1, Form2). Form1 je
vlastnikem Form2. V obou formularich mam TActionList a definovanou
TAction s klavesovou zkratkou (ctrl+F4) pro zavreni okna. Kdyz vsak
vyvolam tuto kombinaci klaves ve Form2, zavre se mi soucasne Form1.
Pokud TAction vyvvolam jinym zpusobem (SpeedButton, polazka z menu), vse
funguje korektne (zavre se jen prislusny form). Co mam udelat pro to,
abych omezil cinnost klavesove zkratky pouze na prislusny formular.

Predem vrele diky

Pavel

D6 prof

Software k prodeji

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.8.2009 07:59:20

Ahoj Milo?i, pr(eposilam mail z konference, tr(eba by to mohlo byt
zajimave...

LDavid

Tomas Rosa napsal(a):
> [...]
> sitove verze.
>
> Pro vice informaci se prosim obratte na muj soukromy email trosa(zv)seznam(tec)cz

OT: Hledam Delphi programatora z Mlade Boleslavi a

[*] Ales Gregor <algalg(zv)gmail(tec)com> - 12.8.2009 09:11:02

Dobry den,

hledam Delphi programatora z Mlade Boleslavi nebo okoli pro
dlouhodobou spolupraci. Vice informaci na dotaz.

Dekuji a omlouvam se za OT.

Ales Gregor
algalg(zv)gmail.com
+420 776 032 231

jwa pro 64bit

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 14.8.2009 07:38:11

Zdravim,

Nema nekdo funkcni jwa pro 64bit ? Jde o to ze soucasti FPC jsou jwa header
ale napr. LONG_PTR je blbe definovane (stale s delkou 32bit)

Nez to zacnu menit sam tak bych rad vedel zda uz to nekdo nema hotove ;-)